Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

HammerT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:25:
Is het dan een probleem dat je met een week 250mb aan data hebt verbruikt? Werd je helemaal gebeld door, ik neem aan dat je vodafone hebt, je provider?

En waarschijnlijk heeft hij ook updates binnengehaald omdat je telefoon nieuw is enzo.
Nee, ik heb zelf gebeld, ik was gewoon benieuwd. Het antwoord van Vodafone:

Het gemiddelde gebruik is momenteel 50 megabyte per maand.
Als Fair Use Policy doen ze 10x het gemiddelde (klinkt redelijk). Da's dus 500 mb.
Maar goed, als je een beetje met Google Maps speelt, elke 10 minuten synct met je Gmail en af en toe mailt en surft en wat programmaatjes downloadt zit je dus al aan 250mb per week. Wat die "gemiddelde gebruiker" in hemelsnaam met zo'n telefoon moet als je maar 50mb per maand gebruikt ontgaat mij geheel... :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ikzelf geloof niet echt dat je al 250MB data genereert door een beetje maps en wat applicaties..
Of je moet 3D applicaties downloaden van 30MB per stuk, maar anders is 250MB in mijn opinie niet te doen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

CLB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:33:
Nou ikzelf geloof niet echt dat je al 250MB data genereert door een beetje maps en wat applicaties..
Of je moet 3D applicaties downloaden van 30MB per stuk, maar anders is 250MB in mijn opinie niet te doen.
Hmmmkay... ik kan niet anders concluderen dat je:

a) mij niet gelooft
b) Vodafone niet gelooft

of zowel a als b... :? ;)

Ik ga hier echt niet iets lopen verzinnen ofzo. Uiteraard, ik speel wat met m'n phone, maar ik heb dat ding echt niet als modem gebruikt ofzo. Als ik moet gokken heb ik er in 1 week dit mee gedaan:

- fulltime sync'en met Gmail (ik gebruik agenda/contacts/mail), elke 10 minuten
- 10 e-mails (zonder attachment) verstuurd
- 3x Google Maps opgestart en even rondgekeken (30 sec. per keer?)
- 20 apps gedownload, gemiddeld 500kb (dus 10mb ofzo)
- 1 audio nummer gestreamd (shoutcast, 128kbps?)
- 5 filmtrailers gedownload
- 3 youtube filmpjes (van 2 minuten) gekeken

That's it. En ja, kennelijk is DAT 250mb... heb verbaast mij ook moet ik zeggen. Ik gok dat sync'en met Google veel data verbruikt. Anders wordt dit het addertje onder het gras... Vaag he? :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof je zeker wel! Maar volgens mij blaat Vodafone gewoon ;)
Gebruik al zeven maanden Vodafone als dienstverlener, internet me rot en nog nooit gewezen op m'n verbruik.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

syncen met google is echt heeeeel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
CLB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:44:
Ik geloof je zeker wel! Maar volgens mij blaat Vodafone gewoon ;)
Gebruik al zeven maanden Vodafone als dienstverlener, internet me rot en nog nooit gewezen op m'n verbruik.
Download toch ook al zo een 1-2GB per maand via Vodafone en nergens last van.
Gaat erg snel zelfs...150kb p/s >:)

[ Voor 17% gewijzigd door MGSNK op 09-06-2009 19:10 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:30
spaceboy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:43:
[...]

Hmmmkay... ik kan niet anders concluderen dat je:

a) mij niet gelooft
b) Vodafone niet gelooft

of zowel a als b... :? ;)

Ik ga hier echt niet iets lopen verzinnen ofzo. Uiteraard, ik speel wat met m'n phone, maar ik heb dat ding echt niet als modem gebruikt ofzo. Als ik moet gokken heb ik er in 1 week dit mee gedaan:

- fulltime sync'en met Gmail (ik gebruik agenda/contacts/mail), elke 10 minuten
- 10 e-mails (zonder attachment) verstuurd
- 3x Google Maps opgestart en even rondgekeken (30 sec. per keer?)
- 20 apps gedownload, gemiddeld 500kb (dus 10mb ofzo)
- 1 audio nummer gestreamd (shoutcast, 128kbps?)
- 5 filmtrailers gedownload
- 3 youtube filmpjes (van 2 minuten) gekeken

That's it. En ja, kennelijk is DAT 250mb... heb verbaast mij ook moet ik zeggen. Ik gok dat sync'en met Google veel data verbruikt. Anders wordt dit het addertje onder het gras... Vaag he? :(
Een youtube filmpje van 10min is zo'n 25mb

En cupcake update is misschien iets van 10-20mb? Ik heb eigenlijk geen idee :P

Maar swa? Denk je echt dat je afgesloten gaat worden ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

HammerT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:30:
[...]
Maar swa? Denk je echt dat je afgesloten gaat worden ofzo? ;)
Nah, dat zal wel meevallen, maar ik wil een waarschuwing liever voorkomen...

En ik quote mezelf nog even:
als ik WIFI aanzet als ik thuisben (draadloos netwerk), gaat hij dan niet meer via 3G syncen met Google? En als ik ga surfen op m'n mobiel, dat gaat dan automatisch volledig via wifi?
Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 11:02

MethinX

't is wat!

spaceboy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:44:
Edit: en dan nog 's wat... als ik WIFI aanzet als ik thuisben (draadloos netwerk), gaat hij dan niet meer via 3G syncen met Google? En als ik ga surfen op m'n mobiel, dat gaat dan automatisch volledig via wifi?
Volgens mij gaat alles dan gewoon via wifi. Het 3G icoontje verdwijnt ook, en ik had eerst mijn wifi verkeerd ingesteld, vervolgens kon ik niks meer in de browser. Syncen met Google heb ik niet getest, maar dat werkt vast ook niet meer dan :)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233158

spaceboy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:22:
als ik WIFI aanzet als ik thuisben (draadloos netwerk), gaat hij dan niet meer via 3G syncen met Google? En als ik ga surfen op m'n mobiel, dat gaat dan automatisch volledig via wifi?
Ja, het 3G-icoontje verdwijnt en het WiFi-icoontje verschijnt. Met NetMeter kun je ook zien dat er dan geen enkele byte meer via 3G gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Dit is in theorie (zelf niet getest) ook de manier om in het buitenland torenhoge kosten te vermijden omdat je telefoon het 3G-netwerk in het buitenland opgaat.

In theorie maakt de telefoon geen 3G-verbinding als je de WiFi hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 10:08
Na 2 jaar iphones gehad te hebben heb ik dit toestel maar eens aangeschaft.
Toch leuk om te zien dat android al een volwassen telefoon os is geworden.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan met de google agenda.
Ik heb meerdere agenda's die ik kan inzien, maar als ik een afspraak toevoeg kan ik dat alleen in mn eigen agenda zetten. Met de iphone kon ik wel in elke agenda een afspraak plannen.

Ik had een op de google support site gekeken en dit blijkt een bugje in de magic te zijn. De G1 heeft er geen last van.

Hoop dat er snel een bugfix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

struik978 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:42:
Na 2 jaar iphones gehad te hebben heb ik dit toestel maar eens aangeschaft.
Toch leuk om te zien dat android al een volwassen telefoon os is geworden.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan met de google agenda.
Ik heb meerdere agenda's die ik kan inzien, maar als ik een afspraak toevoeg kan ik dat alleen in mn eigen agenda zetten. Met de iphone kon ik wel in elke agenda een afspraak plannen.

Ik had een op de google support site gekeken en dit blijkt een bugje in de magic te zijn. De G1 heeft er geen last van.

Hoop dat er snel een bugfix voor komt.
Huh? Wat bedoel je? Ik heb de Google Agenda in gebruik en heb een stuk of 6 agenda's (mezelf, verjaardagen, reminders, agendadingen van m'n vriendin, vakanties, werk). Maar als ik een nieuwe afspraak toevoeg heb ik gewoon een keuze-optie om 1 van deze 6 te selecteren. (ik gebruik de default Agenda)

Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94235

Hier een HTC Magic gebruiker (reeds een maand). De HTC magic gekocht op Ebay.de voor 449 Euro (simlock vrij, met alle papieren e.d. erbij).

De mobiel zelf ligt goed in de hand en is vergeleken met de iphone (en de G1) relatief licht. Het touchscreen werkt goed MITS er geen muziek wordt gespeeld op dat moment of er andere achtergrondtaken zich de cpu eigen maken. Wanneer dit gebeurt dan is er een soort van vertraging en dat typt niet heel lekker.

De algmene snelheid van de telefoon is redelijk. Het ligt een beetje aan de applicatie hoe snel deze opstart
De soepelheid waarmee gescrolled kan worden vind ik persoonlijk tegenvallen ten opzichte van de iphone. Er zijn nogal wat dingen te doen geweest om de ScrollView, maar hij is, wanneer nog niet volledig geladen, traag en schokt. Wanneer deze eenmaal is geladen dan scrolled het vrij goed.

De applicaties die beschikbaar zijn zijn over het algemeen vrij eenvoudig van aard, maar aangeizne de gebruikersgroep steeds groter wordt zal het aanbod wel groter worden.

De batterij is een batterij zoals op elke mobiel. Doe je actief GPS/3G/MP4 luisteren, ja dan gaat hij een dag mee. Doe je het iets rustiger aan en zet je het internet standaard op GPRS (ipv 3G), doe je GPS alleen aan wanneer je dat echt nodig heb, en zet je zoeken naar wifi uit. Dan kan hij best een paar dagen mee.

De camera is ronduit crappy, maar dat is bekend. Foto's overdag zijn nog wel goed te doen, maar in de het donker is het een drama, hetzelfde geldt voor de video camera mogelijkheid. Ook teveel bewegen bij de videocamera vindt hij niet leuk.

Android zelf is makkelijk te gebruiken en is vooral simpel met veel functionaliteit. Het is wel te zien dat er nog hard ontwikkeld wordt aan de sommige functionaliteiten. DE mogelijkheid tot het draaien van background applicaties is trouwens een super fucntionaliteiten. Applicaties kunnen (wanneer niet in focus) (het beste) via de notifier berichten sturen naar de gebruikrer, dit systeem is erg goed bedacht.

Android == google, ok ok niet helemaal, maar bij de htc magic (vodafone in duitsland) is alles van google meegeleverd. Gmail, Email Agenda Google search etc. Alles werkt goed BEHALVE de Agenda. De agenda is een zwaar schrale applicatie (die overigens wel synced met je calender account ijb google).

Verder, dat de magic geen jackplug heeft is geen probleem. voor 2 euro bestel je een usb-mini -> jackplug kabeltje.

Persoonlijk vind ik het een fijn toestel, vooral door het multitask karakter en het feit dat hij vrij compact is. Android is een goed en simpel besturingssysteem en er zijn genoeg applicaties te vinden. De verregaande integratie tussen alle componenten (maak een foto, klik delen en je kan bijv. naar Twitdroid je foto delen of naar een andere applicatie die zch voor die functie heeft geregistreerd).

Oh ja voor ik het vergeet. Het belt goed maar je moet wel je oor op de goede plek ouden :), anders hoor je namelijk niets.

Verder. top ding, zou het zo weer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Is het overigens mogelijk om het vodafone logo weg te poetsen?
Vroeger ging dit nog wel eens met een suikerklontje.

Zou hem simlock kunnen kopen maar heb een andere provider en ik hou niet zo van die reclame's.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

-nickx- schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:53:

Zou hem simlock kunnen kopen maar heb een andere provider en ik hou niet zo van die reclame's.
Het is erg onopvallend. Wegpoetsen kan wellicht, maar een beetje glimmend issie wel, dus volgens mij maak je meer stuk dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik denk dat een suikerklontje aardige krassen zal achterlaten. Je zou het kunnen proberen met een poetsmiddel voor autolak (bijvoorbeeld Commandant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
-nickx- schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:53:

Er staat ook een google logo op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hassanjassan
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier sinds vandaag een blijde nieuwe eigenaar van een zwarte HTC Magic. Gekocht in r'dam bij Arian Telecom, prima winkel, voor 449, simlock vrij, want komt uit italie (zit dus een logo van TIM op).

Wat ik me dus afvraag, he, hoe moet je nou een applicatie installeren die niet van de android market komt? Krijg je een soort .cab file die je dan op je sd kaart zet en dan moet starten vanaf de foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Millgate schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:08:
Ik denk dat een suikerklontje aardige krassen zal achterlaten.
Je zou het kunnen proberen met een poetsmiddel voor autolak (bijvoorbeeld Commandant).
Is de behuizing mat of glimmend? Met mat heb je geen problemen namelijk (spreek uit eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Ik bedoel als ik een agenda item toevoeg kan ik deze alleen maar in mn eigen agenda zetten terwijl ik in google apps 4 agenda's heb staan. Dit was met mn iphone geen probleem. Heb op internet gezocht en schijnt idd veel mensen last van te hebben. zie onder andere hier http://androidcommunity.c...e-google-calendars-10655/
spaceboy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:33:
[...]

Huh? Wat bedoel je? Ik heb de Google Agenda in gebruik en heb een stuk of 6 agenda's (mezelf, verjaardagen, reminders, agendadingen van m'n vriendin, vakanties, werk). Maar als ik een nieuwe afspraak toevoeg heb ik gewoon een keuze-optie om 1 van deze 6 te selecteren. (ik gebruik de default Agenda)

Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die al .mp4'tjes heeft afgespeeld op z'n Android en zoja hoe werkt dat?
Gewoon 320x240 .mp4'tjes die je normaal op je iPod afspeelt zou al genoeg zijn voor mij?

Is namelijk wel een pre dat een toestel dat gewoon af kan spelen voor mij :)
(en ik zit niet te wachten op reacties a la: 'Naja joh zo'n scherm is daar toch veel te klein voor')

EDIT: En nog even 'n vergelijkin'kje gemaakt:

HTC Magic vs Samsung Galaxy I7500:

Samsung Galaxy I7500HTC Magic
ChipsetQualcomm MSM7200A Qualcomm MSM7201A
Processor snelheid528MHz528MHz
Intern geheugen8GB512MB
RAM geheugen128MB192MB
Flash geheugen8GB intern geheugen + Micro SD(HC)Micro SD(HC)
Scherm3.2" 320x480 Active Matrix OLED3,2" 320x480
Camera's5.0MP AF + LED & 0.3MP? 3.2MP AF
Accu (mAh, standby, spreektijd)1500mAh, 400 uur, 7 uur1340mAh, 540 uur, 7 uur
Afmetingen 115x56x12mm113x55x13mm
Gewicht 119 gram110 gram
Prijs? ,-400,-

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://androidguys.com/wp-content/uploads/htc_samsung_009.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door CLB op 11-06-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

struik978 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:47:
Ik bedoel als ik een agenda item toevoeg kan ik deze alleen maar in mn eigen agenda zetten terwijl ik in google apps 4 agenda's heb staan. Dit was met mn iphone geen probleem. Heb op internet gezocht en schijnt idd veel mensen last van te hebben. zie onder andere hier http://androidcommunity.c...e-google-calendars-10655/

[...]
Ok. Dus ik heb het over wat anders als ik doe:

- Agenda selecteren
- Menu-knop
- Nieuwe afspraak
--> hier kan ik alle info invullen en heb ik ook een keuzevakje "Agenda", dat is een dropdown menu waar mijn 6 agenda's instaan die ik kan selecteren

What's up with that? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
CLB schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:23:
Iemand die al .mp4'tjes heeft afgespeeld op z'n Android en zoja hoe werkt dat?
Gewoon 320x240 .mp4'tjes die je normaal op je iPod afspeelt zou al genoeg zijn voor mij?
MP4's zouden op zich geen problemen moeten zijn. Echter zit daar wel het nodige verschil in, sommige speelt hij niet af bij mij, maar dat waren mp4tjes die ik van youtube heb geript, dus die zullen wellicht wel weer wat bijzonders met de bestanden uithalen ofzo.

MP4's die ik zelf van bijvoorbeeld avi of mpg heb geconverteerd met Handbrake werken feilloos. Als je in handbrake het iPod profiel gebruikt is deze ook prima geschikt voor Android toestellen.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Er is overigens ook sinds kort een InvisibleShield beschikbaar voor de Magic: http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Denk dat ik die maar ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k7of9 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:25:
Als je in handbrake het iPod profiel gebruikt is deze ook prima geschikt voor Android toestellen.
Goed om te horen! Dank voor het vermelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Ik ga ofwel een iPhone ofwel een HTC Magic aanschaffen, ben nu de voors en tegens aan het uitzoeken. Daarom een vraag: kan ik mijn iTunes muziek op de HTC krijgen? Dat hoeft niet perse via fancy software te gebeuren, mag ook gewoon kopieren van een folder zijn, maar ik vermoed dat ik dan tegen DRM issue aan ga lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-06 21:13
fantastisch! ik heb vandaag de zwarte binnengekregen.Had hem simlock vrij besteld via gsmweb.nl, maar zoals ik al verwacht had was hij toch gelocked. een half uur later en 30 euro armer heb ik alles goed aangesloten op Hi. :)

De telefoon: werkt zeer soepel, snel, en gewoon lekker! Ben nu lekker beetje aan het spelen maar eerste indruk: wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Ff snel samenvatten hoor: Via de calendar van android kan je GEEN mensen uitnodigen. Via internet kan dit wel in je gmail calendar. Beetje vaag.

De behuizing is glimmend.

MP4 afspelen kan volgens mij met een mediaplayer-app, maar zelf nog niet geprobeerd.

De 0,3 MP camera op de Galaxy is een camera aan de voorkant voor videoconferencing. Op sommige afbeeldingen is deze al te zien, rechts naast de oor-speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
CAFC1905 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:46:
Ik ga ofwel een iPhone ofwel een HTC Magic aanschaffen, ben nu de voors en tegens aan het uitzoeken. Daarom een vraag: kan ik mijn iTunes muziek op de HTC krijgen? Dat hoeft niet perse via fancy software te gebeuren, mag ook gewoon kopieren van een folder zijn, maar ik vermoed dat ik dan tegen DRM issue aan ga lopen?
Dat is toch ook het probleem met de iTunes store, die muziek kan alleen op een apple aparaat afgespeeld worden. Maar je kan ook de drm uit je muziek slopen toch?

Het is iig legaal om het op een cd te branden met iTunes en dan te rippen met bv windows media player :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
spaceboy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:41:
[...]

Ok. Dus ik heb het over wat anders als ik doe:

- Agenda selecteren
- Menu-knop
- Nieuwe afspraak
--> hier kan ik alle info invullen en heb ik ook een keuzevakje "Agenda", dat is een dropdown menu waar mijn 6 agenda's instaan die ik kan selecteren

What's up with that? :P
Het probleem wat ik beschrijf met de agenda's treedt alleen op met Google Apps, dus niet met GMail :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k7of9 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:28:
Er is overigens ook sinds kort een InvisibleShield beschikbaar voor de Magic: http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Denk dat ik die maar ga aanschaffen.
Is dit dan even "glad" en makkelijk te bedienen als zonder... Heb er ook over zitten denken maar zou zoiets dan toch wel graag van tevoren willen weten ;-)

Heb I.S. nu op een iPod Classic zitten en écht smooth is het niet om overheen te glijden, vandaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 12-06-2009 10:44 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

struik978 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:37:
[...]

Het probleem wat ik beschrijf met de agenda's treedt alleen op met Google Apps, dus niet met GMail :P
Ok. Ik snap 't niet meer. Wat is Google Apps? Is dat een losse applicatie die jij geinstalleerd hebt? Ik gebruik de calendar online door op "Agenda" te klikken als ik in m'n Google (http://www.google.nl/ig) ben ingelogd. Maar kennelijk gebruik jij wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04-2024
Hm, ging deze vandaag 12/06 niet in België uitkomen? Dit was toch de datum die de ronde deed. Ik ben ingeschreven op de site van Proximus, maar het blijft verdacht stil rondom deze telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
Ik heb de HTC Magic nu iets meer dan een week en ik ben echt onder de indruk. Het werkt echt intuitief en alles loopt vloeiend (met natuurlijk af en toe een hapering, maar dat heeft elke smartphone). Hier ga ik geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:17

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik heb de HTC magic zelf nu 4 dagen in gebruik. Ik heb de iPhone voor zakelijk gebruik inmiddels al zo'n 10 maanden in gebruik en gezien mijn prive abonnement afliep heb ik deze bij Vodafone verlengd met de HTC magic omdat ik toch wel nieuwsgierig was geworden naar Android.

Na een aantal dagen in gebruik te hebben gehad moet ik zeggen dat mijn voorkeur als gebruiker eigenlijk meer uitgaat naar Android dan de iPhone zelf, alhoewel beide hun voor- en nadelen hebben uiteraard.

Qua verschil in bereik kan ik er weinig over zeggen gezien mijn iPhone op T-Mobile loopt en mijn Magic uiteraard met Vodafone. Bij de iPhone heb ik de 3G uitgeschakeld omdat de dekking van T-Mobile me niet goed genoeg is en ik zo nu en dan belletjes mis en dat niet de bedoelnig is en bij mijn Magic staat 3G full-time aan en heb ik geen problemen met ontvangst wanneer of waar dan ook [ik woon in Amsterdam].

Iets dat ik wel mis op de Magic was de native Exchange en Office support, zoals deze wel in de iPhone zit. Op dit moment gebruik ik Roadsync van Dataviz op m'n Magic maar deze doet z'n werk niet geheel zoals ik dat zou willen (vaak geen waarschuwing als er nieuwe mail binnenkomt, of ziet deze totaal niet). Nou is dit nog een beta dus wie weet. Ga ook zeker Touchdown nog eens proberen, maar ik probeer uiteraard zoveel mogeljik gratis software te krijgen. Want 20 dollar voor office support en 30 voor touchdown vind ik flinke uitgaven voor 2 applicaties. Mogelijk komen er nog goede gratis alternatieven hiervoor in de loop der tijd.

De batterijduur is bij mij een kleine 2 dagen met 3G ingeschakeld. Hierin zit een uur bellen, 10 smsjes, half uur tot uur android market bekijken, push mail met RoadSync, 2 prive e-mail accounts en push mail van gmail (wat ik voor de rest niet gebruik, alleen moest aanmaken om de market op te kunnen) bij inbegrepen om je een idee te geven. Ter vergelijking, de iPhone heeft bij mij ongeveer dezelfde duur, alleen dan zonder de 3 extra mail accounts en alleen met exchange, bovendien met 3G uitgeschakeld. Wifi gebruik ik zelf eigenlijk heel weinig dus deze staat bij mij standaard uit.

Het syncen van contacten ging eigenlijk heel makkelijk. Ik heb een Gmail account moeten aanmaken voor de android market. Daarna online gegaan naar GMail, mijn contacten in Outlook geexporteerd naar een CSV Windows bestand, geimporteerd in Gmail en klaar is kees. Alles stond meteen goed en wel op z'n plek in m'n Magic. Heel simpel.
Wat ik ook heel leuk vind is de samenwerking met Picasa. Deze gebruikte ik al een tijdje als mijn foto manager en heb deze aan mijn gmailaccount gekoppeld, wat foto's geupload en kan alles prima bekijken vanaf mijn Magic, ook prive omdat ik ze niet vrijgegeven heb, maar m'n google inlog gewoon onthouden is door m'n telefoon. Tevens kan ik de foto's direct in mijn Picasa online photoalbum zetten als ik deze gemaakt heb met mijn telefoon en dan thuis ook makkelijk bekijken. Werkt vlekkeloos samen, in mijn ogen toch nog weer even een paar stapjes beter dan de flickr / vox / e.d. welke ik tot nu toe op andere telefoons wel eens gebruikt heb.

De camera van de Magic steekt met kop en schouders uit boven die van de iPhone 3G. Nou was die van de iPhone de slechtste welke ik de afgelopen 5 jaar op m'n mobiel heb gehad dus dat was verder niet zo lastig. De Magic maakt oke foto's. Leuk genoeg voor een snapshot maar komt in geen velden of wegen in de buurt bij de camera's welke nog best goede kwaliteit leveren zoals de N95 en vergelijkbare toestellen.

Waar je bij de iPhone vastzit aan iTunes voor alles, kon ik bij de Magic de kabel erin pluggen en gaan. Het duurde alleen een minuut of 10 voordat ik doorhad dat ik op mijn toestel ook de 'Data transfer' moest aanzetten wat alleen klein in de linkerbovenhoek zichtbaar was, maar gezien ik naar m'n PC keek, duurde dit even, zeker omdat het boekje uitgaat van Windows XP (volgens mij) en niet van Windows 7 wat ik op mijn PC draai (wat natuurlijk logisch is). Toen ik daarachter was zag ik het gewoon als een externe harde schijf en kon ik gewoon overal bij en m'n muziek neergooien in de folders welke helemaal automagisch door het toestel gevonden werden en van album art werden voorzien, waarschijnlijk omdat ze correct getagged waren. Deze kwamen uit iTunes op mijn PC overigens, DRM vrij uiteraard.
Ook foto's kan je er zo opzetten en afhalen wat gewoon zeer gemakkelijk gaat voor iemand die enigzins met de windows explorer overweg kan ;)

Een van de grote voordelen van Android vind ik dat je je hoofdscherm kan customizen. Natuurlijk kon dit ook met de iPhone maar veel beperkter. Persoonlijk vind ik de Widgets geweldig omdat ik dit nu naar eigen smaak kan inrichten MET agenda en volgende afspraken, iets dat bijvoorbeeld ik erg miste op mijn iPhone. Je hebt 3 schermen op een rij (ipv 4 bij de iphone) waar je in principe 16 icons kan neerzetten of widgets welke vaak meer ruimte innemen (grote klok bijvoorbeeld).

De app-store werkt heel gemakkelijk op beiden en ik vind geen van beiden eigenlijk een voordeel hebben boven de ander. Beide hebben ratings, comments. Bij de iPhone heb je een summary met screenshot en bij Android kan je direct door naar website van de maker van de applicatie mocht je meer informatie willen.
Downloaden en installeren is een fluitje van een cent. Heb voor mijn Android een mooier phonebook (zo heet de app ook) gedownload en deze bevalt mij net wat beter en is wat uitgebreider dan de standaard, overigens weer een ander voorbeeld van de customizing welke veel verder gaat dan de iPhone.

Dan uiteraard het scherm en dan vooral: hoe goed is de touch?
Ik kan niet anders zeggen dat HTC hier een zeer goede kwaliteit heeft neergezet. Als je het toestel in je hand hebt registreert hij praktisch alles zonder enig probleem en werkt heel soepel en je hoeft ook niet hard te drukken of veel moeite te doen. Leg je het toestel plat op tafel en wil je zo gaan werken dan werkt het op de een of andere manier toch iets minder en moet je wat vaker drukken voordat hij het doorheeft. Misschien is dit iets specifiek van mij of mijn toestel of is dit algemeen, dat weet ik niet. Daarnaast is de spatiebalk af en toe lastig te raken of registreert hij mijn aanslag niet, iets waar ik op de iPhone minder last van heb (maar misschien ook wel gewenning na 10 maanden). Overigens maakt de landscape mode het toetsenbord een stukje groter en dan is dit probleem vrijwel niet meer aanwezig.

Wat beteft de look and feel van het OS, ik denk dat dit deels ook een kwestie van smaak is, maar beiden zijn zeer intuitief te noemen en zien er goed uit. De HTC Magic is dan ook de eerste telefoon voor mij welke qua systeem gelijk is aan de iPhone en op een bepaalde manier een aantal dingen zelfs heeft verbeterd. Nou ben ik over beide systemen zeer te spreken, maar het open karakter van Android en de customizable desktop en eigenlijk heel systeem geeft toch de doorslag voor mij.

Minpuntje is de usb-mini aansluiting voor de headphones, iets dat bij de iPhone gewoon een 3.5mm jack is, daar wint de iPhone het wel weer ruim van de Magic. Alhoewel, er zijn genoeg converterstukjes en de Android kan ik met mijn autoradio met USBingang laten werken, iets dat met de iPhone weer niet kon, dus voor mij is het niet echt een gemist, alhoewel dit voor anderen natuurlijk wel meer het geval kan zijn.

Uiteraard valt er voor mij nog heel veel te ontdekken en heb ik nog geen iPhone OS 3 om te vergelijken met eigen ervaring. Mijn persoonlijke voorkeur gaat lichtelijk uit naar de Android, ondanks dat de iPhone nog steeds een schitterend platform is.

Voor zwaar zakelijk gebruik moet Android nog de laatste stap richting volwassenheid zetten in mijn ogen (exchange support native of een perfect werkende gratis app daarvoor en hetzelfde voor office documents) om op dezelfde grote schaal te kunnen werken als RIM of Apple hiermee (gezien je voor Android dan toch $50 x aantal telefoons extra kwijt bent vanwege de extra aan te schaffen software) maar dit is iets waar 1 ontwikkelaar al verandering in zou kunnen brengen door iets aan te bieden voor minder of gratis.
Uiteraard legt android het wel af op multi-media gebied en dan voornamelijk MP3 omdat de iPod natuurlijk gewoon #1 is qua bekendheid en een prima besturing heeft. Android doet het hier overigens meer dan prima en dankzij het opene karakter is het slecht een kwestie van tijd voordat er eenzelfde, dan al niet nog betere mediaplayer komt voor Android.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Magic en vind ik het persoonlijk de eerste iPhone killer welke ik gezien heb, als ze de laatste kleine puntjes voor mij uit de weg ruimen. Uiteraard ben ik wel benieuwd wat iPhone OS 3 brengt, maar wat ik tot nu toe heb gehoord en gelezen is voor mij geen rede om de Magic minder te gaan vinden. Voor mij zijn het 2 toptoestellen met beiden hun sterkere en zwakke kanten maar heeft Android de potentie om heel, heel groot te worden omdat het een schitterend stukje werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Érg nette review!!! Thanks! Dit maakt het wachten op de levering niet makkelijker echter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Weet iemand hoe je MMS in moet stellen op je Magic? Ik kreeg vandaag m'n eerste MMS, op m'n oude N73 werkte dat altijd prima (nou ja... altijd... meestal), maar nu krijg ik zo'n berichtje dat ik 'm online op kan komen halen. (dat wil ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
Erg grappige review, ik deel je mening volkomen. Ik heb ook bijna een jaar een iPhone 3G (en 2G) gebruikt en moet zeggen dat de HTC Magic enorm bevalt. Met name het ' open source ' heeft echt veel voordelen.
Allerlei mooie applicaties en widgets waar een bedrijf als Apple restricties voor heeft jammer genoeg. De Magic heeft geen licht sensor, maar toch is er een applicatie die via de camera een vergelijkbare functie heeft.
Dat soort dingen maken Android een stuk aantrekkelijker. Je telefoon hoef daardoor niet ' 1 in een dozijn' te zijn. Ik heb het idee dat je met Android meer in staat bent het maximale uit je telefoon te halen.

Wat betreft TouchDown en Dataviz Documents to Go, ik heb beide gekocht en geen spijt gehad.
TouchDown is echt vele malen uitgebreider dan Exchange op de iPhone.
Adressen zoeken in de Global Company phonebook is geen probleem ;). Agenda-afspraken maken met collega's? Ook geen probleem. Erg indrukwekkend dus.
Wat Documents To Go betreft, nog niet echt goed uit kunnen proberen, wel wat geschreven enzo en dat werkt prima.

En als laatste, het liggend slechter kunnen typen is mij ook opgevallen.
Geen idee waarom dat zo is.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ankhie schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:14:
ik heb je verhaal even in de fp gezet met je goedvinden, duidelijk verhaal, misscihen hebben meer mensen er iets aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
libero schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:10:
[...]

ik denk dat de magic iets sneller zal zijn dan de samsung.

de samsung heeft namelijk een 90nm processor uit het jaar 2007. de magic daarintegen heeft een 65nm cpu uit 2008, eigenlijk de opvolger van de cpu die de samsung krijgt.

http://pdadb.net/index.ph...7200a&c=qualcomm_msm7200a
samsung

http://pdadb.net/index.ph...7201a&c=qualcomm_msm7201a
htc magic

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=2714&idPhone1=2791
Ik snap niet helemaal waar je gevonden heb dat de processor van samsung ouder is dan de magic. Als ik op de htc site zelf kijk lijkt het mij dat ze dezelfde processors hebben.
http://www.htc.com/www/product/magic/specification.html

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

@ libero: Uiteraard. Blij dat het gewaardeerd wordt :)

@ MGSNK : Blij te horen van Touchwizz. Ik zat toch wel even in twijfel erover, wel wat reviews snel doorgebladerd maar vanwege gebrek aan tijd me er nog niet compleet in kunnen verdiepen. Sowieso zit mijn 'privenummer' er ook nog in en heb ik mijn werk nog op het andere toestel, maar de exchange wil ik het liefst zo snel mogelijk over maar ik twijfelde om meteen 30 dollar uit te gaan geven voordat ik wist hoe en wat. Ga het binnenkort maar eens aanschaffen dan. Documents to Go wil ik dan nog wel even goed gaan bekijken voordat ik dat aanschaf, maar voor mij is office documenten (voornamelijk word) toch wel een must. Hopelijk brengt er iemand een gratis applicatie voor uit op korte termijn :)

Wat betreft het maximale uit je telefoon halen, dat ben ik compleet met je eens ja. En die lichtsensor heb ik eigenlijk nog niet gemist. Vond het soms meer irritant dat mijn scherm donkerder werd in vol zonlicht bij de iPhone omdat er zoveel omgevingslicht was :)
Ik zit nu ook gewoon elke dag toch steeds even te spelen met dat ding en toch weer wat aanpassen. De iPhone was voor mij revolutionair (en tevens het eerste toestel dat na 4-6 maanden nog in gebruik was ;)) en maakte het nog lastiger een nieuwe telefoon uit te zoeken, maar de HTC heeft het toch wel beetje overtroffen. Nu nog de finishing touch en ik ben helemaal happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
sinds 2 dagen in gebruik, en ik ben (lees wordt steeds enthousiaster). Na 6mnd van drama en frustratie met de BB Storm 9500.

De HTC Magic is een topper, tuurlijk valt er wat te verbeteren, maar android is toch een platform die ogen gaat openen en zoals Ankhie heel goed heeft gereviewed. Niet voor niets staan er veel releases met android gepland!

de storm mag dan uitblinken qua typen maar verder overtreft de Magic en by far de Storm en menig ander smartphone.

De browser vind ik ook lekker snel qua pagina's vinden en inladen.
Wifi aan geeft een kick want zodra ik hier in de straat kom en hij de router ziet neemt hij die gelijk over en schakelt hij data via 3G uit!

De feel en overeenkomsten met de iphone kun je makkelijk verklaren...met een search kwam ik erachter dat de browser (webkit) dezelfde framework gebruikt als het Mac Os!
Camera is what it is, foto's (pinchen) inzoomen en uitzoomen is waarschijnlijk beter op de iphone.
Maar dat kunnen de iphone gebruikers bevestigen.

Audio output is iets te zacht.Maar produceert wel een helder en crispy sound.

Een app die ik nu altijd thuis heb draaien is GMOTE....streamen van pc naar of vice versa.
Zelfs websites openen via de magic is mogelijk.
Dus zodras ik lekker op de magic aan het surfen ben en ik toch ff beter iets wil bekijken kan ik met een push deze open op de pc.

Net als youtube, google video hulu en nog 2 anderen.
Het is een leuke app en ik kan nu mijn netwerk HDD lekker doorspitten.

8gb kaartje vervangen voor een 16 Gb SD, no problem in de magic en het vertraagt niet althans nog niet.
Phone design is goed en ligt behoorlijk lekker in de hand.heb de witte genomen.

Het roteren mag een fractie sneller (dit was ook een bug bij de Storm). Maar neem hier genoegen mee.

Nub merkte ik bij inkomende calls dat de trackball (another cool feature) wit op licht, heb het nog niet kunnen vinden maar is deze ook intestellen in een andere kleur ,zoja help me.
morgen eerst maar een converter aanschaffen, heb nu de motorola hs820 BT headset in gebruik.
Die standaard geleverde headset zijn te groot dus krijgt het konijntje van mijn vriendin deze.LMAO

[ Voor 3% gewijzigd door Tanakiam op 12-06-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35
Ik ben sinds vanmiddag ook in het bezit van een HTC Magic.
Nu is dit m'n eerste smartphone dus het is allemaal nog redelijk nieuw voor me.

Nu is het zo dat ik gebruik gemaakt heb van nummer behoud, wat erin resulteert dat ik nog zo'n 3 maanden moet wachten voor m'n vodafone abbonement begint.
Aangezien ik met de nieuwe vodafone sim ook geen tijdelijk nummer lijk te hebben, kan ik dus vrij weinig met het toestel.

Nu probeer ik echter om een wifi verbinding te maken zodat ik me in ieder geval de komende tijd thuis wat zou kunnen vermaken met wifi internet op de telefoon.

Echter wordt direct na het verbinding maken telkens de verbinding weer verbroken zodat ik alsnog niet online kom.
Is dit normaal omdat mijn simkaart niet actief is ofzo? Ik kan hierover ook niets terugvinden in de manual.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Ik heb mijn Magic ook net een paar dagen binnen en zit ook te wachten op nummer portering. 27-07 staat het pas op de planning. WIFI werkt echter prima bij mij (met de niet actieve Vodafone SIM in het toestel). Ik heb mijn contacts via Gmail al in orde gemaakt. Flink wat apps zitten uit proberen, etc. Ben tot nu toe erg positief.

Zou wel leuk zijn als ik er ook eens mee kon bellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 18:30
Red Baron schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:40:
Echter wordt direct na het verbinding maken telkens de verbinding weer verbroken zodat ik alsnog niet online kom.
Is dit normaal omdat mijn simkaart niet actief is ofzo? Ik kan hierover ook niets terugvinden in de manual.
Afgezien van het feit dat een wifi verbinding geen reet te maken zou moeten hebben met je abo, ik had ook een verlenging. De meneer van de Vodafone vond het normaal dat er geen tijdelijke nummers werden meegegeven ( T-mobile doet dat wel, dus ik vond dat het kon en daarom standaard was ) en wilde wachten tot de nummer overdracht voltooid was. Twee dagen later was het zover, maar ik moest nog wel wachten op de administratieve datum.

Anyways: drie dagen een HTC Magic gehad zonder actieve SIM, maar op een 8-tal wifi netwerken prima kunnen genieten van een MP3-speler met Market. :) Als je verbinding constant verbroken wordt, zou ik het ergens in de configuratie zoeken.

Overigens heb ik nu zo'n 365 uurtjes full-pull beschikking over de Magic en ik moet zeggen: moddervet. Ik vind het echt een fantastisch apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305952

Zo links en rechts al een paar bruikbare tips tegengekomen! Thanks

Ik zit nog wel met een redelijke frustratie. Ik heb nog niets gelezen daarover dus ik vrees dat ik de enige ben ;)

HTC Sync geinstaleerd (tbv mijn contacten); kan hij de Magic niet vinden...blijft disconnected in het scherm staan. Zowel bij desktop of laptop.

Heeft iemand een suggestie?

Onwijs bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
ik heb hem gisteravond na het werk ook gekocht. Helaas na een uurtje spelen, al een dode pixel midden op het scherm gevonden dus moet vandaag/maandag terug. Maar voor de rest, moet ik zeggen dat ik het een erg lekker toestel vind. Mijn laatste smartphone was de SE P900 dus dan heb je ook wel een wereld van verschil :)

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:35
Japius schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:44:
[...]
Anyways: drie dagen een HTC Magic gehad zonder actieve SIM, maar op een 8-tal wifi netwerken prima kunnen genieten van een MP3-speler met Market. :) Als je verbinding constant verbroken wordt, zou ik het ergens in de configuratie zoeken.
[...]
Het zat inderdaad in de configuratie. Had even het ingeschakelde mac-filter op m'n router over het hoofd gezien :X

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Brad Pitt schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:43:
[...]

Is dit dan even "glad" en makkelijk te bedienen als zonder... Heb er ook over zitten denken maar zou zoiets dan toch wel graag van tevoren willen weten ;-)

Heb I.S. nu op een iPod Classic zitten en écht smooth is het niet om overheen te glijden, vandaar.
Weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb het nog niet eerder gebruikt. Maar wat ik over InvisibleShield lees is toch altijd erg positief en het spul is retesterk. Daarbij komt dat ik de Magic vrij glad vind. En aangezien hij ook erg licht is ben ik toch wel eens bang dat hij een keer uit m'n handen glipt als ik een beetje zweterige handen heb :)
Op m'n vorige HTC had ik gewoon een meegeleverde protector van HTC zelf en die vond ik verder niet stroef ofzo. Wellicht zijn er ervaringen van mensen die hierin een vergelijking kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305976

Ik heb deze telefoon nu sinds maandag. Echt een geweldig apparaat.

Alleen was ik na een aantal dagen al door mijn 200 belminuten heen en zit ik al 10 euro over mijn abonnement. Ik heb niet het idee dat ik al zoveel gebeld heb. Moet je voor sommige internetdingen extra betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Anoniem: 305952 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:24:
Zo links en rechts al een paar bruikbare tips tegengekomen! Thanks

Ik zit nog wel met een redelijke frustratie. Ik heb nog niets gelezen daarover dus ik vrees dat ik de enige ben ;)

HTC Sync geinstaleerd (tbv mijn contacten); kan hij de Magic niet vinden...blijft disconnected in het scherm staan. Zowel bij desktop of laptop.

Heeft iemand een suggestie?

Onwijs bedankt!
Ik meen gelezen te hebben dat HTC Sync alleen werkt voor toestellen met de custom HTC roms. Stond ergens op XDA. Bij mij werkte het iig ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 305976 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:22:
Ik heb deze telefoon nu sinds maandag. Echt een geweldig apparaat.

Alleen was ik na een aantal dagen al door mijn 200 belminuten heen en zit ik al 10 euro over mijn abonnement. Ik heb niet het idee dat ik al zoveel gebeld heb. Moet je voor sommige internetdingen extra betalen?
Als je bij Vodafone zit heb je (als je tenminste van die standaard aanbieding gebruik hebt gemaakt) Zorgeloos Internet voor 9,50 per jaar (eerste jaar zelfs gratis). Dat werkt niet met "belminuten" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 15:13
DeoDupke schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:12:
ik heb hem gisteravond na het werk ook gekocht. Helaas na een uurtje spelen, al een dode pixel midden op het scherm gevonden dus moet vandaag/maandag terug. Maar voor de rest, moet ik zeggen dat ik het een erg lekker toestel vind. Mijn laatste smartphone was de SE P900 dus dan heb je ook wel een wereld van verschil :)
Als ik jou was zou ik maar Vodafone bellen. Ik had ook een dode pixel op het scherm en ik belde binnen 48 uur op gelukkig anders had dit mij een weekje of 2 androidloos gemaakt.. :S
Ze gaven aan dat dit binnen 48 uur omgeruild dient te worden.

Nu heb ik een telefoon die wel goed is gelukkig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
DaJohn schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:47:
[...]

Als ik jou was zou ik maar Vodafone bellen. Ik had ook een dode pixel op het scherm en ik belde binnen 48 uur op gelukkig anders had dit mij een weekje of 2 androidloos gemaakt.. :S
Ze gaven aan dat dit binnen 48 uur omgeruild dient te worden.

Nu heb ik een telefoon die wel goed is gelukkig! :D
hmjah, ik woon in Zwitserland, en heb dus een abo bij SwissCom. Naja, vandaag besloten ze om mijn abo inactief te maken doordat er iets mis was met het contract (ben benieuwd, zal wel met mijn verblijfsvergunning te maken hebben). Dus moet er maandag sowieso langs, neem aan dat vrijdagavond halen, maandagmiddag in de shop wordt gezien als snel genoeg melding.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305952

k7of9 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:23:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat HTC Sync alleen werkt voor toestellen met de custom HTC roms. Stond ergens op XDA. Bij mij werkte het iig ook niet.
Thanks voor je reactie.

Heb inmiddels wel mijn contacten via Gmail gesynchroniseerd (dankzij item van Ankhie).

Blijft apart weliswaar. Software zat bij mij op de geheugenkaart. Maarr goed, ik denk dat ik HTC Sync verder niet meer nodig heb, dus laat ik het maar zo.

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Kijk aub eens even goed waar je naar linkt. Dit is namelijk niet policy-proof.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 14-06-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95046

Sinds een paar dagen de trotse bezitter van een HTC Magic, de witte.
Heel tevereden over en het OS went snel (voorheen Nokia E65 gebruiker).

Nu heb ik alleen een vraag over het trilsignaal en smsjes.
Klopt het dat indien je de telefoon stil hebt staan en op trillen dat je bij een smsje geen trilsignaal voelt?

Is het afzonderlijk in te stellen ergens? Kan het niet vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Zit met het volgende;

Wanneer ik een foto wil instellen als wallpaper dan opent deze in volledig scherm tijdens de preview,
Zodra ik instellen als achtergrond kies dan krijg ik een niet passende achtergrond.

Iemand enig idee hoe dit is te verhelpen..

@RoD....jammer dat men hier censureert!!!.
Was goed bedoeld eerder,,pfffffffffffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Tanakiam schreef op maandag 15 juni 2009 @ 02:38:
Zit met het volgende;

Wanneer ik een foto wil instellen als wallpaper dan opent deze in volledig scherm tijdens de preview,
Zodra ik instellen als achtergrond kies dan krijg ik een niet passende achtergrond.

Iemand enig idee hoe dit is te verhelpen..

@RoD....jammer dat men hier censureert!!!.
Was goed bedoeld eerder,,pfffffffffffffffff
Hij strecht de achtergrond over je 3 bureaubladen. De foto zal dan als je naar je linker of rechterbureaublad gaat iets meebewegen en het bijbehorende deel van de foto laten zien. Dit is gewoon een feature (persoonlijk vind ik het erg leuk gedaan) maar je kan er voor de rest weinig aan wijzigen voor zover mij bekend. Het 'hoort' nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou je dus een achtergrondje moeten maken van 3x dezelfde 320x480 achtergrond? Zodat je op alle 3 de schermen 't zelfde ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
ankhie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 07:58:
[...]

Hij strecht de achtergrond over je 3 bureaubladen. De foto zal dan als je naar je linker of rechterbureaublad gaat iets meebewegen en het bijbehorende deel van de foto laten zien. Dit is gewoon een feature (persoonlijk vind ik het erg leuk gedaan) maar je kan er voor de rest weinig aan wijzigen voor zover mij bekend. Het 'hoort' nou eenmaal zo.
Thx .... heb nu een een app gevonden, " Wallpaperio HTC Magic Maker " (search on Google). Hierin kun je foto's inladen en deze worden geconfigureerd naar het Magic formaat. Very handy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
CLB schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:19:
Dan zou je dus een achtergrondje moeten maken van 3x dezelfde 320x480 achtergrond? Zodat je op alle 3 de schermen 't zelfde ziet..
Als je naar de andere desktop schuift dan schuift de achtergrond niet dezelfde afstand op (minder), dus je kan hem niet in 3en verdelen. Maar dat is juist mooi gemaakt imo.

Maar een wallpaper maker, gewoon je plaatje resizen naar 640 bij 480 en gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

arg, heb nu een magic sinds een week.
nu kom ik er achter dat exchange gewoon niet werkt..
volgens htc site is het mogelijk, maar kan het nergens instellen. krijg alleen imap of pop3.

waskeburt? dat het in de g1 niet zat wist ik maar in de magic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Anoniem: 151407 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:31:
Magic en G1 draaien dezelfde software, dus hebben de zelfde mogelijkheden.
Als exchange kan is dat iets wat HTC zelf heeft toegevoegd en dat wordt dan snel genoeg overgenomen en in een custombuild gestoken voor de G1. Het zit standaard (nog) niet in android.

edit: en als je even googled op android exhange kom je een stuk verder.
Het zou erin moeten zitten, dus dat wordt dan even zoeken voor jou.
Misschien zit het verstopt in een ander menu of app dan de standaard mail.

[ Voor 66% gewijzigd door job op 15-06-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Laatst online: 02-06 11:35

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik heb ook de (zwarte versie van de) HTC Magic, prachtig toestel :)

Een ding kom ik niet echt uit: de Google search widget heeft geen voice support, terwijl Android 1.5 dat wel zou moeten hebben. Het lijkt erop dat Vodafone deze feature in hun ROM heeft uitgezet, zie ook dit bericht wat ik tegenkwam: http://www.mail-archive.c...egroups.com/msg09042.html

Grote vraag is: waarom, en hoe fix je het?

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Anoniem: 95046 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:51:
Sinds een paar dagen de trotse bezitter van een HTC Magic, de witte.
Heel tevereden over en het OS went snel (voorheen Nokia E65 gebruiker).

Nu heb ik alleen een vraag over het trilsignaal en smsjes.
Klopt het dat indien je de telefoon stil hebt staan en op trillen dat je bij een smsje geen trilsignaal voelt?

Is het afzonderlijk in te stellen ergens? Kan het niet vinden iig.
Je moet je telefoon niet op "stille modus" via de ophangen knop, maar door de volumeknop omlaag te drukken tot de een-na laagste stand. Dat is de "echte" tril stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 11:02

MethinX

't is wat!

Anoniem: 255075 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:28:
[...]

Je moet je telefoon niet op "stille modus" via de ophangen knop, maar door de volumeknop omlaag te drukken tot de een-na laagste stand. Dat is de "echte" tril stand.
Daarnaast kun je ook nog voor berichten het trillen aan en uit zetten, ik denk dat dit zijn probleem is. Ga naar berichten en druk op menu. Ga daar naar instellingen. Ik had er zelf ook last van, volgens mij staat het standaard uit.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:27:
Ik heb ook de (zwarte versie van de) HTC Magic, prachtig toestel :)

Een ding kom ik niet echt uit: de Google search widget heeft geen voice support, terwijl Android 1.5 dat wel zou moeten hebben. Het lijkt erop dat Vodafone deze feature in hun ROM heeft uitgezet, zie ook dit bericht wat ik tegenkwam: http://www.mail-archive.c...egroups.com/msg09042.html

Grote vraag is: waarom, en hoe fix je het?
Ging dat niet om Nederlands of Engels...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Anoniem: 255075 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:28:
[...]

Of je zou Useful switchers eens kunnen proberen! Geweldige app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Leuk man al die applicaties lol .... 2 uur op de Market, Weather tool, Locale! etc etc en je batterij is in een halve dag zowat leeg lol :P

Maar in het begin ben je er ook veel meer aan het "klooien". 40% van mijn batterij gaat naar het scherm aanhouden :P. Dat word wel minder neem ik aan als je eenmaal alles erop hebt wat je wil.

Verder wat een super geniaal toestel!!! Lekker snel, soepel! Initiatief! na 2 dagen weet je bijna alles zo goed als te vinden. Lekker customizable, veel over te vinden etc etc.

Dit is tenminste een telefoon OS, niet een aangepast bij elkaar raapsel als Windows Mobile wat 9/10 keer hangt en traag is. (tenminste dat is mijn ervaring)

Nooit meer wat anders wat mij betreft :P

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie

ankhie

Anoniem: 151407 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:31:
arg, heb nu een magic sinds een week.
nu kom ik er achter dat exchange gewoon niet werkt..
volgens htc site is het mogelijk, maar kan het nergens instellen. krijg alleen imap of pop3.

Er zit geen Exchange support in de Magic. Er (schijnt?) alleen een versie in azie te zijn welke dat wel heeft native. Android heeft het standaard niet erin zitten en zeker de 'with Google' versies niet (check de achterkant van je Magic).

Er zijn een paar Exchange programma's waarvan Touchdown verreweg het beste werkt. Deze kan je als 5 dagen trial proberen met volledige functionaliteit en daarna moet je er $20 voor neertellen.
Daarnaast heb je ook nog (beta 4 van) RoadSync. Werkt op zich prima, alleen het push-systeem doet hij niet altijd even goed, maar misschien ligt dat wel aan mijn instellingen. Deze is (vooralsnog) gratis.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

CLB schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:09:
[...]

Ging dat niet om Nederlands of Engels...?
Ik heb de locale op Engels staan, maar dat maakt niet uit. Het lijkt erop dat Vodafone de ROM crippled heeft en voice support eruit gesloopt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Iemand al op de HTC Magic een andere ROM draaien?
Zo ja: welke en wat is er anders aan dan de huidige Vodafone ROM?

Ik zit sterk te twijfelen of ik zou gaan rooten en naar welke ROM.

Nog iets: ik kan geen uitzending gemist zien als ik op WIFI zit. als ik op 3G en zelf 2G zit kan ik wél uitzending gemist zien.. Ik heb wel gehoord van mensen die geen filmpjes konden kijken als de proxy van Vodafone aan stond, maar dit is wel heel raar.. Naar dat ik weet heb ik niks in de router gerommeld, deze is aangesloten en alleen maar beveiliging opgezet.
Youtube filmpjes kon ik trouwens wel openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaJohn schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 14:20:
Iemand al op de HTC Magic een andere ROM draaien?
Zo ja: welke en wat is er anders aan dan de huidige Vodafone ROM?

Ik zit sterk te twijfelen of ik zou gaan rooten en naar welke ROM.

Nog iets: ik kan geen uitzending gemist zien als ik op WIFI zit. als ik op 3G en zelf 2G zit kan ik wél uitzending gemist zien.. Ik heb wel gehoord van mensen die geen filmpjes konden kijken als de proxy van Vodafone aan stond, maar dit is wel heel raar.. Naar dat ik weet heb ik niks in de router gerommeld, deze is aangesloten en alleen maar beveiliging opgezet.
Youtube filmpjes kon ik trouwens wel openen.
Hoe lukt het jou om uberhaubt uitzendinggemist te bekijken? Dat is toch mediaplayer of realplayer wat beide niet kan op android? Youtube via de app neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:37
Is er trouwens ergens te zien welke apps er allemaal al zijn in de market?
Googlen levert me namelijk alleen android.com/market op, maar hier staat nou nog niet echt veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Als je de market door wilt kijken met je pc kan je ook http://www.cyrket.com/ gebruiken.

spuit 11 :)

[ Voor 7% gewijzigd door job op 16-06-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 13:50
Anoniem: 255075 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:05:
[...]

Hoe lukt het jou om uberhaubt uitzendinggemist te bekijken? Dat is toch mediaplayer of realplayer wat beide niet kan op android? Youtube via de app neem ik aan?
http://m.uitzendinggemist.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Maar bij mij helaas niet via Wifi, welke ik ook maar gebruik.. Via 3G werkt het wel, maar via Wifi: hoow maar!
Waar kan dit aan liggen? Ik wil ze allebei! ;)

Edit: Zoals eerder gezegd Youtube filmpjes speelt hij prachtig af!

[ Voor 10% gewijzigd door DaJohn op 17-06-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had net wat plaatjes van een auto online gezet en besloot die even te bekijken met de Magic. Tot mijn verbazing zag het er echter behoorlijk low-res uit. Nu snap ik wel dat het scherm niet dezelfde resolutie heeft als een monitor, maar bij 1-op-1 bekijken zoú je toch hetzelfde detailniveau verwachten. Kan ook niet zo snel een instelling vinden die daarvoor verantwoordelijk is.

Bij een plaatje als deze bijv. kan je op de computer gewoon de naam op de kentekenplaat zien staan, op de Magic (bij mij althans niet). Mis ik een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Emulator bakt er het volgende van, ik heb het toestel zelf nog niet:

http://download.altsdomain.com/cupcakepage.png

De naam is hier ook niet zichtbaar, ik weet niet welke browser android standaard omvat, maar het lijken me compressie-instellingen, niet een tekortkoming van het systeem oid.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alternativ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:40:
Emulator bakt er het volgende van, ik heb het toestel zelf nog niet
Ja precies! Op het toestel zelf ziet het er zó uit!
De naam is hier ook niet zichtbaar, ik weet niet welke browser android standaard omvat, maar het lijken me compressie-instellingen, niet een tekortkoming van het systeem oid.
Da's wel een sterke van die browser! Ga nu even Opera proberen, misschien dat het daar anders mee is. Helemaal niet aan gedacht. Thx for trying!

[Edit] Opera is geen succes op een G2 Android. Dat wekt alleen maar irritatie op. Default browser it is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 17-06-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Brad Pitt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:54:
Had net wat plaatjes van een auto online gezet en besloot die even te bekijken met de Magic. Tot mijn verbazing zag het er echter behoorlijk low-res uit. Nu snap ik wel dat het scherm niet dezelfde resolutie heeft als een monitor, maar bij 1-op-1 bekijken zoú je toch hetzelfde detailniveau verwachten. Kan ook niet zo snel een instelling vinden die daarvoor verantwoordelijk is.

Bij een plaatje als deze bijv. kan je op de computer gewoon de naam op de kentekenplaat zien staan, op de Magic (bij mij althans niet). Mis ik een setting?
Ik zie op m'n magic precies hetzelfde als met die emulator hierboven. De naam onder het kenteken is niet leesbaar.

Edit: ik heb 'm vanuit de browser gedownload en als ik hem als gewone foto bekijk is het prima leesbaar. Dus inderdaad: instelling van de browser.

[ Voor 8% gewijzigd door spaceboy op 17-06-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:46:
[...]
Edit: ik heb 'm vanuit de browser gedownload en als ik hem als gewone foto bekijk is het prima leesbaar. Dus inderdaad: instelling van de browser.
Okay dan, bedankt voor het proberen. Zal inderdaad dat wel zijn. Oh well, is mee te leven ;)

Nog steeds enooooorm blij mee, ondanks de wel ietwat korte accuduur als je 50 minuten per uur ermee aan het spelen bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Brad Pitt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:52:
[...]

Okay dan, bedankt voor het proberen. Zal inderdaad dat wel zijn. Oh well, is mee te leven ;)

Nog steeds enooooorm blij mee, ondanks de wel ietwat korte accuduur als je 50 minuten per uur ermee aan het spelen bent :P
De standaard-browser (emulator) heeft jammer genoeg geen instelling voor dit euvel, opera mini op de n82 geeft hem prima weer :-).

Goed nieuws, de opzegtermijn van Hi is verlaagd wegens een verhoging van tarieven waardoor ik maar 1 maand buiten mijn contract loop, overname van het nummer is goedgekeurd en morgen kan ik de telefoon ophalen waar direct een unlockcode op wordt aangevraagd om de maand te overbruggen. Super service van Vodafone.

[ Voor 25% gewijzigd door Alternativ op 17-06-2009 17:34 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 17:12

Len

Leeg

Is er een app die folders kan maken in de galerij? Zodat ik de foto's wat kan ordenen. Werk en prive folder zeg maar.

Edit:
Ok, via USB kan je gewoon folders aanmaken. Nu nog op zoek naar een goede file-explorer oid :D

Edit2:
En een punt voor de foldernaam maakt hiet niet zichtbaar in de gallery! :D

Ik zit helaas ook op mijn nummeroverzetting te wachten. Baal als een stekker dat er geen tijdelijk nummer wordt gegeven :( 9-9-2009 heb ik pas ook een telefoon waar ik ook meer kan bellen.. :o

[ Voor 23% gewijzigd door Len op 17-06-2009 19:44 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91616

Fantastisch ding. Ik heb er nu twee dagen mee zitten spelen eh werken. In de trein zitten is een stuk interresanter geworden. Toch een paar minpuntjes:
  • Google apps integratie is prima met Gmail, Contacten en Agenda maar ik mis Documenten. Ik begrijp best dat je geen spreadsheet maakt op je mobiel maar spelfouten uit een brief halen of een boodschappenlijstje maken is prima te doen.
  • In Contacten wordt maar 1 telefoonnummer bij een contactpersoon weer gegeven. Sommige mensen hebben ook nog een vaste aansluiting en dat nummer staat er dan niet bij.
  • Het scrollwheeltje voelt wat los. Vraag me af hoe lang het duurt voor er vuil tussen het balletje en de houder komt.
Nog een tip: Droid Comic Viewer. Donald Duck en Heavy Metal op je mobiel. Tis een droom die uitkomt. (alleen nog voor cbz bestanden (cbr ondersteuning is nog in beta maar met ComicRack zet cbr eenvoudig in cbz om)). Het scherm is net groot genoeg om alles goed te kunnen lezen. Lijkt wel of ze het ervoor gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
[list]
• Er is een docs app in de market, heb hem nog niet geprobeert
• In de lijst zie je idd alleen het 1e telefoon nummer, je kan gewoon meerdere telefoon nummers aan een contact hangen
• ben ik wel met je eens, ook heb ik het idee dat hij sneller moet zijn zegmaar. Als ik er een draai aan geef gaat hij in sommige apps me niet ver genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik gebruik "phonebook" in plaats van contacts. Dit is misschien iets voor je :)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Len schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:42:
Ik gebruik "phonebook" in plaats van contacts. Dit is misschien iets voor je :)
Aanvullend:
Ik gebruik mijn Contacten van Google. Werkt ideaal. Maar sinds kort hebben ze in de Contacten (online, web) aparte velden voor bijvoorbeeld Geboortedatum. Als je die gebruikt zie je die niet terug bij je contacten in je telefoon. Eerder had ik bij "Opmerkingen" gewoon de plain tekst "Geboortedatum: 03/05/1944 ofzo staan. DAT zag je dan wel terug. Iemand een work-around? Of moet Android gewoon geupgrade worden hiervoor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 91616 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:09:
Nog een tip: Droid Comic Viewer. Donald Duck en Heavy Metal op je mobiel. Tis een droom die uitkomt. (alleen nog voor cbz bestanden (cbr ondersteuning is nog in beta maar met ComicRack zet cbr eenvoudig in cbz om)). Het scherm is net groot genoeg om alles goed te kunnen lezen. Lijkt wel of ze het ervoor gemaakt hebben.
GAVE TIP!! _/-\o_

Edit: ben er nu effe ingedoken, maar hoe zet je die CBR om in CBZ met ComicRack? Ik zie geen save as?

[ Voor 10% gewijzigd door spaceboy op 17-06-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

spaceboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:20:
[...]

Aanvullend:
Ik gebruik mijn Contacten van Google. Werkt ideaal. Maar sinds kort hebben ze in de Contacten (online, web) aparte velden voor bijvoorbeeld Geboortedatum. Als je die gebruikt zie je die niet terug bij je contacten in je telefoon. Eerder had ik bij "Opmerkingen" gewoon de plain tekst "Geboortedatum: 03/05/1944 ofzo staan. DAT zag je dan wel terug. Iemand een work-around? Of moet Android gewoon geupgrade worden hiervoor ofzo?
Phonebook synct natuurlijk ook met de contacten van je google-mail. Gewoon even proberen ;) Je kan het altijd nog weggooien. Het is en blijft een kwestie van smaak :D

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

spaceboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:21:
[...]

GAVE TIP!! _/-\o_

Edit: ben er nu effe ingedoken, maar hoe zet je die CBR om in CBZ met ComicRack? Ik zie geen save as?
Bij de Droid Comic Viewer settings kan je gewoon CBR support aanzetten (is beta).

Overigens nog niemand gelukt voice support werkend te krijgen in Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Len schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:17:
[...]

Phonebook synct natuurlijk ook met de contacten van je google-mail. Gewoon even proberen ;) Je kan het altijd nog weggooien. Het is en blijft een kwestie van smaak :D
Net gedaan. Helaas. In Phonebook kun je wel geboortedatum opslaan, maar dat is een ander veld dan het veld Geboortedatum in Google Contacts. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Mail dit "probleem" naar de maker van bijvoorbeeld Phonebook, ik heb goede ervaringen met proggers, Vooral als het nog kleinschalig is. Ze kunnen een tip hebben, of het aanpassen in hun programma.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91616

spaceboy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:21:
[...]

GAVE TIP!! _/-\o_

Rechtsklik op een comic -->Export eComics --> Convert to CBZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
DaJohn schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:09:
[...]

Maar bij mij helaas niet via Wifi, welke ik ook maar gebruik.. Via 3G werkt het wel, maar via Wifi: hoow maar!
Waar kan dit aan liggen? Ik wil ze allebei! ;)

Edit: Zoals eerder gezegd Youtube filmpjes speelt hij prachtig af!
Werkt gewoon ook met wifi, althans bij mij wel?
Heb je wifi aanstaan in je settings?
Welke URL gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Na een dikke week ingebruik heb ik vandaag de optie fabrieksinstellingen moeten toepassen.
accellerometer werkte niet meer, alleen in video-modus!!!

Nu werkt het weer zoals ik hem gewend ben.
Maar de rotatie van portrait naar landscape is te traag 2 seconden, waarom de landscape alleen counterwise actief wordt en niet beide dus ook clockwise.(zowel voor linkshandige gebruikers)

- De camera (software) indien mogelijk mag wat mij een fixse update krijgen.
kwaliteit voor een 3mp is redelijk en goed voor snapshots.
- 16Gb Sd ondersteuning vind ik een pluspunt (al hoewel de meegeleverde 8GB meer dan genoeg is).
- gebruiksvriendelijkheid is wat deze telefoon een topper maakt in combinatie met de google services.
- Android besturingssysteem is een grote stap qua vernieuwing in de telecom.
- Memory is zeer stabiel (vergeleken met mijn vorige toestellen Blackberry Storm en Windows mobile Vario en compact).
- Trackball met led indicator en one handed te gebruiken.
- mogelijkheden via apps in market uit te breiden.(veel bruikbare maar ook heel veel useless).

apps die ik vrij veel gebruik;

Carmode ( inkomende calls gaan gelijk over de handsfree speaker ).
Gmote ( streamen van pc naar de Magic of vice versa met de mogelijkheid de website die je op je Magic hebt staan op je pc te openen ).
Shazam (track ID variant maar werkt goed, voorbeeld zet TMF of MTV aan en dan Shazam).
en tal van anderen.

Kan eigenlijk maar een ding zeggen verry impressive for a phone like this.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste