Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
@ndsc: thanks voor je hulp, maar het lukt nog niet helemaal

toevallig had ik op deze telefoon wel al de usb drivers staan

maar moet "fastboot boot recovery cm-recovery-1.4.img" niet "fastboot flash recovery cm-recovery-1.4.img" zijn?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Wat lukt niet dan? Het commando moet precies zo zijn als ik hem neer zette. Dus "fastboot boot cm-recovery-1.4.img"

Tik even fastboot devices wanneer je de telefoon aan hebt gezet met Back+Power.

[ Voor 26% gewijzigd door ndsc op 21-09-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
"fastboot boot cm-recovery-1.4.img" duurde heel lang, vervolgens gaf ie in de prompt aan

downloading 'boot.img'... OKAY
booting... OKAY

daarna herstartte de telefoon vanzelf, maar die bleef hangen in het scherm van proximus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Ah. Ik hoopte eigenlijk dat de recovery ook op 32A werkte. Blijkbaar is er een port van 32B. Probeer die anders even. Let wel dat je gewoon steeds boot doet en niks gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
over mn niet-werkende internet.

1ste helpdeskmedewerker snapte niet dat het niet werkte... Moest maar eens een ander toestel proberen of internet daar wel op werkte... Daarna maar even terugbellen.... (Natuurlijk werkte het op mn andere toestel.... duh...)

2de klantenservicecontact (maar nu iemand van dataservices) vertelde mij dat bij nummerportatie het 24 uur kan duren voordat alle diensten geactiveerd zijn. Als eerste gaat het telefoonnummer over, daarna worden de andere diensten geactiveerd... Waarschijnlijk werkt het vanavond wel hoop ik... ;-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MHTC06 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:39:

1ste helpdeskmedewerker snapte niet dat het niet werkte... Moest maar eens een ander toestel proberen of internet daar wel op werkte... Daarna maar even terugbellen.... (Natuurlijk werkte het op mn andere toestel.... duh...)

2de klantenservicecontact (maar nu iemand van dataservices) vertelde mij dat bij nummerportatie het 24 uur kan duren voordat alle diensten geactiveerd zijn. Als eerste gaat het telefoonnummer over, daarna worden de andere diensten geactiveerd... Waarschijnlijk werkt het vanavond wel hoop ik... ;-)
Ik heb hetzelfde maar dan met mms. Mms-instellingen drie keer nagelopen maar tevergeefs (tevens een ander toestel gebruikt). Uiteindelijk gebeld en daar vertelde de medewerker dat ze op woensdag een run houden waarbij nummers aan de centrale worden toegevoegd, mijn nummer is woensdagnacht overgeheveld en ik viel daar dus buiten. Sms en internet werken echter prima dus ik wacht het nog even af.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ben weer een eind verder, moest ook nog switchen van pc, driver installatie lukte niet onder windows 2000
zit nu op m'n laptop (XP) en kom daar t/m adb shell

maar er staat alleen een map "sd" in system, geen "app"?
edit: doet ie ook als ik de sd card eruit trek
edit2: zal toch niet zo zijn dat die widget m'n filesystem heeft leeggegooid? (telefoon is niet geroot)

[ Voor 27% gewijzigd door JarlSX op 21-09-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

gebruik je apps2sd dan? normaal is het /data/apps dacht ik.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
nee gebruik ik niet, en in /data zit ook geen app

[ Voor 44% gewijzigd door JarlSX op 21-09-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Probeer eens adb remount en kijk dan in /system/. Die apps moeten ergens staan. Weet zelf de standaard locatie niet uit mn hoofd.

[ Voor 10% gewijzigd door ndsc op 21-09-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
JarlSX schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:53:
nee gebruik ik niet, en in /data zit ook geen app
Geen app directory in zowel data als wel system is onmogelijk ;) Je doet dus sowieso iets fout.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik doe als volgt:

-telefoon uit
-telefoon aan met back+power
-aansluiten via usb
-fastboot boot cm-recovery-1.4-32A.img
-telefoon herstart dan, uit het menu kies ik "go to console"
-dan tik ik "adb shell" zodat ik in de shell van de telefoon zit
-dan "cd /system" of "cd /data"
-in beiden geen app met "ls", staat overigens helemaal niks in

wat doe ik fout?

edit: met adb remount krijg ik "remount failed: invalid argument", maa dat schijn je ook niet in recovery te moeten/kunnen doen

[ Voor 15% gewijzigd door JarlSX op 21-09-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Doe eens "mount data" en kijk of je in /data/app kunt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
yep, nu had data wel inhoud en kon ik de apk verwijderen

helaas pindakaas, bij het opstarten blijft ie toch loopen met het HTC logo :'(

edit: nog meer geinstalleerde apps verwijderd (alles van de afgelopen 2 dagen)
alles van betterkeyboard (kreeg ik toch niet aan de gang), better cut, een icon pack en een weather widget

helpt allemaal niks, begint er toch op te lijken dat ik een reset moet gaan doen 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door JarlSX op 21-09-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
maker van AClock meldt ook dat er niet dergelijke problemen zijn gemeld en dat AClock ook getest is op de Magic. Dat wordt factory reset :(

vraag me wel af hoe ik zoiets kan voorkomen, want de oorzaak van de ellende is mij compleet onduidelijk

edit: reset heeft het iig verholpen, alle programmas waren snel weer geinstalleerd, meteen na het invoeren van m'n contacten een backup van m'n data gemaakt EN mybackup ingesteld om een dagelijkse backup te maken
helaas op de harde manier geleerd...

[ Voor 34% gewijzigd door JarlSX op 22-09-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patric76
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 16:30
Ok, wou geen verwarring scheppen...

Hebben 2x een 32B, een wit een zwart. Geen idee van andere kleuren en nog nooit een 32A gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
MHTC06 schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:39:

sorry, moet even mezelf quoten....
Ik bedacht me vandaag in de auto.... Wat ik hier heb geschreven is natuurlijk klinkklare onzin. Mn internet werkt wel op mn oude telefoon dus is het onzin dat mn internetdiensten het niet doen op magic. Die mafkees van de vodafone helpdesk had me dus ff mooi voor de gek gehouden...

Zucht... zit nu dus met een werkende simkaart, met internet, een werkende magic, instellingen die denk ik iedereen heeft maar dus geen internet op mn magic. Iemand een idee???

EDIT: 3de klantenservicecontact: hele verhaal gedaan. meermalen herhaald dat ik de instelling heb overgenomen van de site... wordt ik weer afgescheept met een maiktje met daarin dezelfde instellingen! Mafkezen!!

[ Voor 8% gewijzigd door MetalManic op 22-09-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MHTC06 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:23:
[...]

sorry, moet even mezelf quoten....
Ik bedacht me vandaag in de auto.... Wat ik hier heb geschreven is natuurlijk klinkklare onzin. Mn internet werkt wel op mn oude telefoon dus is het onzin dat mn internetdiensten het niet doen op magic. Die mafkees van de vodafone helpdesk had me dus ff mooi voor de gek gehouden...

Zucht... zit nu dus met een werkende simkaart, met internet, een werkende magic, instellingen die denk ik iedereen heeft maar dus geen internet op mn magic. Iemand een idee???

EDIT: 3de klantenservicecontact: hele verhaal gedaan. meermalen herhaald dat ik de instelling heb overgenomen van de site... wordt ik weer afgescheept met een maiktje met daarin dezelfde instellingen! Mafkezen!!
Probeer eens met de app any cut een snelkoppeling te maken naar de activity testing.

Onder testing vind je phone information met daarin een ping test, probeer deze eens te runnen en post hier de output. Probeer de knop radio of ook eens aan en uit te zetten. Daarnaast staat bij mij ciphering op on en functioneert de vodafone verbinding naar wens.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Alternativ schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:08:
[...]

Probeer eens met de app any cut een snelkoppeling te maken naar de activity testing.

Onder testing vind je phone information met daarin een ping test, probeer deze eens te runnen en post hier de output. Probeer de knop radio of ook eens aan en uit te zetten. Daarnaast staat bij mij ciphering op on en functioneert de vodafone verbinding naar wens.
Ik kan helaas geen screenprint sturen... (omdat mn internet niet werkt op mn foon) Maar...

ip-adres pingen: Fail: IP addr not reachable
Hostname pingen (www.google.com): Fail: Host unreachable
HTTP-client testen: Fail: IOException

Cyphering stond/staat aan. Radio heb ik uit en aangezet. Nog steeds hetzelfde resultaat...

En nog een hele lijst... Waar zoeken we naar??

[ Voor 27% gewijzigd door MetalManic op 22-09-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

MHTC06 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:14:
[...]

Ik kan helaas geen screenprint sturen... (omdat mn internet niet werkt op mn foon) Maar...

ip-adres pingen: Fail: IP addr not reachable
Hostname pingen (www.google.com): Fail: Host unreachable
HTTP-client testen: Fail: IOException

Cyphering stond/staat aan. Radio heb ik uit en aangezet. Nog steeds hetzelfde resultaat...

En nog een hele lijst... Waar zoeken we naar??
Allereerst of je probleem niet bij de dns ligt, kun je eens proberen 2g netwerken alleen toe te staan onder settings, wireless controls, mobile networks.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Alternativ schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:36:
[...]

Allereerst of je probleem niet bij de dns ligt, kun je eens proberen 2g netwerken alleen toe te staan onder settings, wireless controls, mobile networks.
Ik heb je even een PM gestuurd om het topic niet te "vervuilen" met vraag en antwoord... Ik hoop dat je me kan helpen.. Thnks in ieder geval alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
OPGELOST!!!!! :-)

Kan het zijn dat het ROM-gerelateerd is?? Net mn oude JACxROM v1.5.3 erop gezet en het werkt weer...

Met CM 4.1.9.2 werkte het niet. Met mn MaxismaROM niet en nu ineens wel... Wat een heerlijk tekentje toch... dat 3Gteken :-)

Toch blijft het helemaal vaag!!! Zou t probleem nu ook weg zijn als ik mn maxismaROM weer gebruik???

[ Voor 3% gewijzigd door MetalManic op 22-09-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:13:
Zou t probleem nu ook weg zijn als ik mn maxismaROM weer gebruik???
Probeer het! 8) Zou alleen niet wipen dan, gewoon lekker er overheen knallen zo ;)

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:50
hebben meerdere mensen met een htc magic + vodafone abo last van een sms die je stuurt naar +31..... niet wordt verzonden (ik krijg altijd een foutmelding) ....

Het vervelende is dat als ik gebeld wordt snel een sms terug wil sturen maar dat lukt dus niet .... moet ik eerst naar contacten-bewerken-opslaan (zonder +31) en dan pas kan ik een sms versturen, heel lastig en tijdrovend

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:11

Len

Leeg

Nee, net even gekeken, en ik heb al mijn nummers in de telefoon als +31.... staan. En ik kan gewoon sms-en.

Free Tibet

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Len schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:59:
Nee, net even gekeken, en ik heb al mijn nummers in de telefoon als +31.... staan. En ik kan gewoon sms-en.
Same here. Geen problemen met Vodafone + HTC Magic. Misschien heb je een spatie achter de +31 ofzo?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• MetalManic
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 19:05:
[...]

Probeer het! 8) Zou alleen niet wipen dan, gewoon lekker er overheen knallen zo ;)
Zoals je al aanraadde heb ik de MaxismaROM over de JACxROM heengeknald zonder te wipen en het werkt als een zonnetje. 't valt me trouwens op dat mn internetverbinding toch weer een stuk sneller is met mn vodafoneSIM dan met mn telfortSIM. Lekker hoor!!

• Brad Pitt
MHTC06 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:02:
Zoals je al aanraadde heb ik de MaxismaROM over de JACxROM heengeknald zonder te wipen en het werkt als een zonnetje. 't valt me trouwens op dat mn internetverbinding toch weer een stuk sneller is met mn vodafoneSIM dan met mn telfortSIM. Lekker hoor!!
Nice! Nu ff wachten op de nieuwe Jac 1.6 of Enomther 2 Rom en het is weer re-flash-tijd 8)

• MetalManic
de ÜberROM van JAC :-)

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik had eigenlijk 2 vraagjes:

1. Krijg je ook standaard een geheugenkaartje bij de HTC magic? Zo ja, hoeveel GB?
2. Wat is op dit moment (of die bijna uit is) de beste ROM om te gaan gebruiken. Dan heb ik het vooral over snelheid en stabiliteit (en eventueel een HERO rom)?

• Brad Pitt
barzi schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:45:
1. Krijg je ook standaard een geheugenkaartje bij de HTC magic? Zo ja, hoeveel GB?
Ja, een 8GB class 6 kaartje, waarschijnlijk van Transcend.
2. Wat is op dit moment (of die bijna uit is) de beste ROM om te gaan gebruiken. Dan heb ik het vooral over snelheid en stabiliteit (en eventueel een HERO rom)?
Mja, hier zijn de meningen wat over verdeeld, lees hier maar wat meer over in het Custom Rom forum. Een Hero-Rom is op een Magic niet zo'n feest aangezien de "echte" Hero over veel meer geheugen beschikt. Een Rom speciaal gemaakt voor de Magic zal dan ook beter draaien. Eentje van Cyanogen, Jac of Enomther bijvoorbeeld.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Heeft het nu nog zin om te gaan flashen voordat de officiële 1.6 voor de magic wordt vrijgegeven vraag ik mij dan af. Ik zit nu nog steeds op de officiële vodafone versie en heb inmiddels zoveel apps geïnstalleerd dat ik geen zin heb om te flashen, daar 1 week plezier van te hebben en er vervolgens achter te komen dat de compatibiliteit met donut 0,0 is.

alternativ

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aantal replies verplaatst naar [HTC Magic] Rooten & Custom ROM's

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
ben nu ook aan het ''spelen'' met de vodafone 8gb white magic,

enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat er geen flitser op zit... (voor als je het gewend bent)

overigens nog een klein vraagje, hoe kan ik niet standaard geluiden kiezen voor bijvoorbeeld de wekker en e-mail notificatie? is dit wel mogelijk?

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
-edit-

heb het al opgelost!

op de root van je sd mapjes aanmaken

alarms (voor alarm geluiden)
notifications (voor sms e-mail geluiden)
ringtones (vanzelfsprekend)

werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-08 20:18
patrieckske schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:46:
-edit-

heb het al opgelost!

op de root van je sd mapjes aanmaken

alarms (voor alarm geluiden)
notifications (voor sms e-mail geluiden)
ringtones (vanzelfsprekend)

werkt perfect!
Of ringdroid installeren uit de market. Kan je deze beltonen etc nog editen ook nog.
Bij mij force closed ringdroid soms als hij bepaalde mp3's opent.

• Perzikvrucht
Krijg je een adapter van ExtUSB naar 3,5mm er gratis bij zoals hier vermeld wordt?

http://www.youtube.com/watch?v=4tih6-l-k5E

(bij 4:10)

Ik weet dat zulke dingen ook te bestellen zijn bij Dealextreme, maar zoek eigenlijk een converter met een soort van remote (voor play/pause en volgende nummer). In dat filmpje wordt verteld dat dat kan met dat knopje van die converter (en de standaard headset), klopt dat?

• k7of9
  • Laatst online: 01-09 01:13
patrieckske schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:31:
overigens nog een klein vraagje, hoe kan ik niet standaard geluiden kiezen voor bijvoorbeeld de wekker en e-mail notificatie? is dit wel mogelijk?
Rings Extended kan dit, beschikbaar in de market.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Hoe krijg ik HSDPA op mijn htc magic vodafone aan de praat met zorgeloos internet blox?

Ik heb nu alleen een 3G verbinding (UMTS), symbooltje op scherm gsm "3G" maar die reikt tot max. 400 kbits/s (gemeten via Xtremelabs spedtest) dat moet veeeeeeeeeeel sneller kunnen volgens de Blox specificaties (tot 3600 kbits/s), maar ik heb nooit het "H" symbooltje gezien (volgens gebruiksaanwijzing bestaat dat symbooltje en betekent het HSDPA)

Heeft Vodafone dit uitgeschakeld of moet er iets in de instellingen worden verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:43
Hoe kan ik eigenlijk telefoon nummers van m'n magic naar m'n simkaart kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
z0bin schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:27:
Hoe kan ik eigenlijk telefoon nummers van m'n magic naar m'n simkaart kopiëren?
Heb daar zelf deze applicatie voor gebruikt en dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Mijn Gmail-applicatie doet raar. Ik krijg wel alle mail binnen maar alles wat ik verzend blijft hangen op "sending". Ook heb ik steeds vaker last dat mn contactpersonen niet worden ge-update... zou 't iets te maken kunnen hebben met mn ROM (maxisma, gebasserd op een donutROM van CM) of iets met gmail?

Komt dit probleem vaker voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:43
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:25:
[...]

Heb daar zelf deze applicatie voor gebruikt en dat werkte prima.
Werkt goed! Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Wie heeft de Donut update al?!!!

Post a.u.b. je bevindingen.

Is het ook bekend of alleen de T-mobile toestellen deze update krijgen, of di
e HTC Magic van Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Heeft iemand met vodafone ooit een "H" symbooltje van HSPDA op zijn htc magic gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

danda schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:59:
Heeft iemand met vodafone ooit een "H" symbooltje van HSPDA op zijn htc magic gehad?
Niet dat ik me kan heugen...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:43

m-buurman

hmmm...coffee!!

danda schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 15:59:
Volgens de handleiding van HTC zelf bestaat deze ook niet op de Magic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 20:04

nielsvv

100% Afol

Ik heb bijna altijd een H staan. Wel bij Proximus, Belgie.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
m-buurman schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:09:
Volgens de handleiding van HTC zelf bestaat deze ook niet op de Magic..
Dat is bijzonder vaag aangezien ik het ook wel eens heb gezien. Niet vaak, geef ik toe, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Tanakiam schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:10:
Wie heeft de Donut update al?!!!

Post a.u.b. je bevindingen.

Is het ook bekend of alleen de T-mobile toestellen deze update krijgen, of di
e HTC Magic van Vodafone
Is tot nu toe enkel gereleased voor de T-Mobile G1 developer phone.
Nog even geduld hebben voor de Magic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Hmm, vannacht heeft iets mijn accu leeggetrokken waardoor ik vanmorgen op mijn alarm lag te wachten. Accu was nog meer dan 60% en had geen wireless/gps/3g aanstaan. Nu moest ik vandaag gewoon op kantoor zijn dus maakt het niet uit maar de volgende keer dan toch maar een backupwekker zetten als ik echt op moet. Heb de enomther 1.8.4

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds dit weekend nu ook de HTC Magic en heb gemerkt dat het alarm niet afgaat als je het toestel snachts uitzet, of kan dit ergens ingesteld worden? Anders is het wel welkom die hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:28:
Heb sinds dit weekend nu ook de HTC Magic en heb gemerkt dat het alarm niet afgaat als je het toestel snachts uitzet, of kan dit ergens ingesteld worden? Anders is het wel welkom die hint.
Nope kan niet. Mobiel uit = geen alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
Omdat ik ontevreden ben over mijn huidige telefoon zit ik er aan te denken om een tweedehands magic aan te schaffen. Ik heb alleen geen dataplan en zal dus niet alle functies kunnen benutten. Dit vind ik opzich niet erg, het gaat mij meer om de interface en standaard functies die geen internet nodig hebben.

Ik vroeg me alleen af of ik nog problemen kan verwachten als ik geen internet heb.

- Kan ik gewoon de firmware updaten via wifi of moet dit via 3g?
- Kan de telefoon uberhaupt aangezet worden zonder internet? Of is wifi ook genoeg om hem aan te melden?
- Heeft iemand een idee of de vodafone versie van de magic een simlock heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

De magic is toch ook een ' always on' telefoon? Krijg je zonder dataplan niet een ontzettend sluipverbruik van programma's die even kijken of er iets geupdate kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij kan alles ook gewoon via Wi-Fi, zolang er maar een internetverbinding is. In ieder geval slurpt zo'n telefoon inderdaad wel ongemerkt de nodige data. Daarom is het dus handig om de dataverbindingen te blokkeren. Zelf zou ik gewoon een tientje per maand extra betalen en een data-abonnement nemen. Het is het wel waard bij zo'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 08:06
RoD schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:54:
Volgens mij kan alles ook gewoon via Wi-Fi, zolang er maar een internetverbinding is. In ieder geval slurpt zo'n telefoon inderdaad wel ongemerkt de nodige data. Daarom is het dus handig om de dataverbindingen te blokkeren. Zelf zou ik gewoon een tientje per maand extra betalen en een data-abonnement nemen. Het is het wel waard bij zo'n telefoon.
Ja ik had al gelezen dat je gewoon de instellingen kan verwijderen, dan komt er niks binnen.

Ik zou het nog overwegen om een dataplan erbij te nemen ware het niet dat ik bij Hi zit en die een belachelijk lage snelheid en datalimiet heeft. Dat is me echt de 10 euro niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
@paniekkip
was nog niet beantwoord volgens mij... er zit een simlock op maar ik neem aan dat dat het probleem niet hoeft te zijn... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:06
Hey,

Ik zit met een probleempje met m'n magic die ik net een paar dagen heb (bevalt goed ).

Af en toe springt ie automatisch op sim kaart vergrendeld, net of je je telefoon net aan zet zeg maar. Als ik dan de pincode in voer en het scherm ontgrendel staat hetgene waar ik mee bezig was wel gewoon nog open.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Vosje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:05:
Hey,

Ik zit met een probleempje met m'n magic die ik net een paar dagen heb (bevalt goed ).

Af en toe springt ie automatisch op sim kaart vergrendeld, net of je je telefoon net aan zet zeg maar. Als ik dan de pincode in voer en het scherm ontgrendel staat hetgene waar ik mee bezig was wel gewoon nog open.

Gr
Ik heb net hetzelfde voorgehad toen ik hem net had, maar dat was dan eerder omdat ik dan op een of andere manier op Vliegtuigmode was gekomen.
Dus misschien daarop eens zoeken Vosje ;)
@Brad Pitt: thx voor je antwoord, nu weet ik dat ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Het Vosje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:05:
Hey,

Gr
misschien maakt je simkaart af en toe geen goed contact meer, dus ff er uit halen en de contactpuntjes een beetje schoon maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ajampaniki schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:57:
[...]

Ja ik had al gelezen dat je gewoon de instellingen kan verwijderen, dan komt er niks binnen.

Ik zou het nog overwegen om een dataplan erbij te nemen ware het niet dat ik bij Hi zit en die een belachelijk lage snelheid en datalimiet heeft. Dat is me echt de 10 euro niet waard.
De datalimiet schijnt 2GB te zijn, dat lijkt me wel vrij fors als je dat er doorheen kunt jagen. Verder is de snelheid hoog genoeg om simpele dingetjes te kunnen downloaden, browsen, mail checken, automatische updates van widgets, en dat soort dingen. En dat zijn waarschijnlijk de dingen die je het vaakst doet. Tuurlijk het kan beter, maar om dan maar helemaal geen internet te nemen is imo een beetje zonde van de telefoon.

Maargoed, je moet het zelf weten en we gaan een beetje offtopic zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:11:
[...]

Ik heb net hetzelfde voorgehad toen ik hem net had, maar dat was dan eerder omdat ik dan op een of andere manier op Vliegtuigmode was gekomen.
Dus misschien daarop eens zoeken Vosje ;)
Dat is het sowieso niet, dat heb ik al gecheckt ;)
Bovendien, ik kan zeg maar m'n toestel niet meer gebruiken voor ik m'n SIM geunlocked heb, dus vliegtuigmode is nvt.
HammerT schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:20:
[...]

misschien maakt je simkaart af en toe geen goed contact meer, dus ff er uit halen en de contactpuntjes een beetje schoon maken
Dit simkaartje heb ik al een jaar of 4-5, dus dat ga ik maar ff proberen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Was ik weer (heb t toestel nog geen week, dus vergeef me mijn noobheid :P) :')

Ik heb net geprobeerd de standaard Email app aan m'n hotmail te linken, via de androidworld tutorial
http://www.androidworld.n...-trucs/hotmail-instellen/

Het eerste deel gaat prima, user pass pop3 etc werkt allemaal, dus de ingaande server gaat prima, maar als ik dan daarna de uitgaande server wil instellen doet ie het telkens niet, kan geen verbinding maken staat er dan.

Heb alles goed ingevuld, zoals het daar staat dus, en internet zelf en alle internet apps werken verder prima.

Wie o wie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
heb je de uitgaande mailserver van je provider ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om een HTC Magic aan te schaffen, maar twijfel over de batterijduur. Die komt overal terug in reviews als negatief puntje en mijn vraag is: is de batterijduur echt zo slecht of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
JarlSX schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:30:
heb je de uitgaande mailserver van je provider ingevuld?
Nee heb gewoon die gegevens van hotmail volgens de androidworld wiki ingevuld, dus SMTP.live.com op poort 25 met SSL, en dan daaronder email + ww ingevuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:07:
Ik denk erover om een HTC Magic aan te schaffen, maar twijfel over de batterijduur. Die komt overal terug in reviews als negatief puntje en mijn vraag is: is de batterijduur echt zo slecht of valt het mee?
Het is zo "slecht" als elk andere smartphone. Dat betekend dus gewoon elke nacht aan de lader hangen. Ik haal met een volle batterij prima de dag en daarmee luister ik muziek, zit ik veel op Google Talk en nog een hoop andere dingen.

Het is geen goedkope Nokia die 2 weken met een batterij mee gaat. Gewoon even wennen dat je hem snachts aan de lader hangt. Mocht je dit erg vervelend vinden dan is het niks voor jou. Ik vind het een prima compromis voor alle mogelijkheden die je terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
Het Vosje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Nee heb gewoon die gegevens van hotmail volgens de androidworld wiki ingevuld, dus SMTP.live.com op poort 25 met SSL, en dan daaronder email + ww ingevuld...
Bij mij staat de batterij bij redelijk intensief gebruik na 1 dag op 40%-50% van de batterij. ( 1-1,5 uur bellen/Dag en 30-45 minuten internetten,...). Ik rij nogal wat over en weer en ontvangst is op bureel niet ideaal wat maakt dat de magic meer batterij gaat verbruiken.

Als ik iets minder de telefoon gebruik gaat hij 2 volledige dagen en een nacht mee.
Mijn vorige gsm een Nokia E51 ging ook max 2 dagen mee, en deze gebruikte ik veel minder intensief qua internetten.

Zoals ndsc vermeldt denk ik dat de meeste smartphones een vergelijkbare batterijduur gaan hebben of zelfs slechter.
Is inderdaad een kwestie van gewoonte om altijd een lader in de buurt te hebben, maar stoort mij eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick87 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:31:
[...]

Bij mij staat de batterij bij redelijk intensief gebruik na 1 dag op 40%-50% van de batterij. ( 1-1,5 uur bellen/Dag en 30-45 minuten internetten,...). Ik rij nogal wat over en weer en ontvangst is op bureel niet ideaal wat maakt dat de magic meer batterij gaat verbruiken.

Als ik iets minder de telefoon gebruik gaat hij 2 volledige dagen en een nacht mee.
Mijn vorige gsm een Nokia E51 ging ook max 2 dagen mee, en deze gebruikte ik veel minder intensief qua internetten.

Zoals ndsc vermeldt denk ik dat de meeste smartphones een vergelijkbare batterijduur gaan hebben of zelfs slechter.
Is inderdaad een kwestie van gewoonte om altijd een lader in de buurt te hebben, maar stoort mij eerlijk gezegd niet.
En met een beetje finetunen (overclock widget) ga ik zelfs 3 dagen mee totdat de batterij echt tot 10% staat _/-\o_

En daarbij heb ik elke dag zeker minimaal een volle uur browsen, 30 min email, 10 min (gemiddeld) bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
Het Vosje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:46:
Was ik weer (heb t toestel nog geen week, dus vergeef me mijn noobheid :P) :')

Ik heb net geprobeerd de standaard Email app aan m'n hotmail te linken, via de androidworld tutorial
http://www.androidworld.n...-trucs/hotmail-instellen/

Het eerste deel gaat prima, user pass pop3 etc werkt allemaal, dus de ingaande server gaat prima, maar als ik dan daarna de uitgaande server wil instellen doet ie het telkens niet, kan geen verbinding maken staat er dan.

Heb alles goed ingevuld, zoals het daar staat dus, en internet zelf en alle internet apps werken verder prima.

Wie o wie :9
Het Vosje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Heb het opgelost *O*

Na wat intesief googlen kwam ik op een engels vodafone forum terecht, waar een aantal mensen zeiden dat het bij hun werkte om bij UITGAANDE mail beveiligingstype TLS (Indien beschikbaar) te kiezen, met verder alle instellingen gewoon hetzelfde.

Dat werkte in 1x, dus eindelijk ook hotmail werkende op de magic d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De Vodafone HTC Magic krijgt binnenkort de Donut-update. De Britten krijgen hem eerst, maar het kan nooit lang duren voordat ie hier is. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
vraag me af waar ik straks m'n update vandaan moet/kan halen, met m'n belgische 32A

neem aan geen nederlandse rom, aangezien dat allemaal 32B's zijn..... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden een HTC Magic aangekocht, maar tijdens de eerste nacht is al mijn overblijvend belkrediet van mijn kaart verdwenen. Ik krijg nu continu berichten dat ik onvoldoende belkrediet heb om dataverkeer uit te voeren. Ik wil echter helemaal geen dataverkeer uitvoeren.

Weet er iemand hoe dit komt en hoe ik dataverkeer kan vermijden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

no-data installeren. Sommige software zet de dataverbinding weer aan als jij die uit zet (Google Maps bijvoorbeeld).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar kan ik dit vinden? En kan ik dan nog gewoon op internet? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:28:
no-data installeren. Sommige software zet de dataverbinding weer aan als jij die uit zet (Google Maps bijvoorbeeld).
En waar kan ik dit vinden? En kan ik dan nog gewoon op internet enzo? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Google eens op Apndroid. No Data is een programma voor Windows Mobile.

Verder graag eerst even zelf zoeken voordat je hier vragen stelt. Dit is wel wat basic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:47:

Verder graag eerst even zelf zoeken voordat je hier vragen stelt. Dit is wel wat basic :)
Had al zo'n vermoeden, maar ook de basic moet je ergens leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
RoD schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:47:

APNDroid is een optie maar gaf wel het effect bij mijn telefoon dat mijn GSMverbinding wegviel en dat ik de pincode opnieuw moest intypen.

Toggledata doet het bij mij, is wel iets trager voordat de connectie up en running is maar "does the trick".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Weet iemand hoe je de instellingen moet plaatsen om mail te versturen? ik ben me toch een partij aan het rommelen pfff. Inkomend geen probleem, maar bij uitgaand met de volgende instellingen: smpt.ziggo.nl poort 25 gebruikersnaam wachtwoord maar dan server kan geen verbinding maken.

Dan heb ik nog geprobeerd: authsmtp.vodafone.nl poort 25 en dan komt de vraag: gebruik je gebruikersnaan van my vodafone. Volgens mij is dat je mobiele nummer waarmee je ook in my vodafone inlogt om bv de status van je beltegoed te bekijken... Maar dan ook weer zelfde riedeltje: kan geen verbinding met de server maken.

Hoe hebben jullie dit ingesteld om het werkent te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Gaat je magic via ziggo online dan?
Nee.. je zou dus de smtp provider van je telecomprovider moeten gebruiken.

Mailen via gmail is natuurlijk het makkelijkst.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 12-10-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
job schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:06:
Gaat je magic via ziggo online dan?
Nee.. je moet dus de smtp provider van je telecomprovider gebruiken.
Dat heb ik dus ook geprobeert met als resultaat zelfde als dat je ziggo instelt: kan geen verbinding met server maken. maakt niet uit wat je gebruikt hij connect niet lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

En als je instelt dat je geen wachtwoord/username hoeft in te vullen?
dus "aanmelden vereist" niet aanvinken.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 12-10-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Is er ook een mogelijkheid om Wifi aan te laten gaan zodra je op internet wilt gaan (en EDGE en 3G uitstaan dmv APNdroid)? Of dat ie vraagt of je wifi wilt aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
job schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:11:
En als je instelt dat je geen wachtwoord/username hoeft in te vullen?
dus "aanmelden vereist" niet aanvinken.
Het is al gelukt, bij de gebruikersnaam was ik vergeten "mail06nummer" er voor te zetten. Uitgaand werkt nu top!

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn witte HTC Magic begint haar kleur te verliezen aan de bovenkant op de hoeken die iets omhoog komen. De bovenkant kun je niet vervangen toch? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
jawel hoor, er staan complete vervangings sets op ebay, kun je er zelfs een zwarte van maken als je wil

even zoeken op "htc magic full housing", zijn vanaf een euro of 15 te koop (wel vanuit hong kong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://shop.ebay.com/i.ht...4999.c0.m14&_sop=15&_sc=1

Hmm ik zie t. Goed om te weten voor als t echt erg wordt. Maar ik gebruik nooit ebay dus weet niet of er ergens comments ofzo zijn.. misschien is t waardeloze kwaliteit? Wel leuk dat er meerdere kleuren zijn.

Heb trouwens nooit iemand die voorkant eraf zien halen.. kan dat wel zonder geweld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:39:
http://shop.ebay.com/i.ht...4999.c0.m14&_sop=15&_sc=1

Hmm ik zie t. Goed om te weten voor als t echt erg wordt. Maar ik gebruik nooit ebay dus weet niet of er ergens comments ofzo zijn.. misschien is t waardeloze kwaliteit? Wel leuk dat er meerdere kleuren zijn.
Cool! Vind die blauwe stom genoeg wel mooi. Als het te erg gaat kriebelen ga ik bestellen 8)
Heb trouwens nooit iemand die voorkant eraf zien halen.. kan dat wel zonder geweld?
Mocht je dit gaan ondernemen en wat hulp nodig hebben om de Magic uit elkaar te halen op de manier waarop het bedoelt is, kan je dat zeer uitgebreid nalezen in de Service Manual. Meer info heb je niet nodig ;)

Enorm handig dat er bij die gekleurde covers ook wat tooltjes zitten om dit voor elkaar te krijgen! d:)b

[Edit] Goedddd, na het eens grondig bekijken van de Service Manual zeg ik: succes! U liever dan ik! -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 14-10-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:05:
[...]

Cool! Vind die blauwe stom genoeg wel mooi. Als het te erg gaat kriebelen ga ik bestellen 8)

[...]

Mocht je dit gaan ondernemen en wat hulp nodig hebben om de Magic uit elkaar te halen op de manier waarop het bedoelt is, kan je dat zeer uitgebreid nalezen in de Service Manual. Meer info heb je niet nodig ;)

Enorm handig dat er bij die gekleurde covers ook wat tooltjes zitten om dit voor elkaar te krijgen! d:)b

[Edit] Goedddd, na het eens grondig bekijken van de Service Manual zeg ik: succes! U liever dan ik! -O-
Dankjewel!
Dit ga ik dus echt zo lang mogelijk uitstellen he.. wat een bende :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Brad Pitt schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:05:
[...]

Haha, nou de pret is er dus voor mij ook meteen af. Dan is het ook nog de vraag of je wel een echte behuizing krijgt en niet van dat Chinese nep spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ndsc schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:56:
Dan is het ook nog de vraag of je wel een echte behuizing krijgt en niet van dat Chinese nep spul.
Retorisch, I presume? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
let er wel op, dat als je er al een besteld, dat je wel de juiste besteld, er zijn 2 varianten van de magic, wat knoppen betreft

die rode/blauwe/groene zullen, lijkt mij, geen originele zijn, volgens mij levert HTC de magic niet, in die kleuren
de zwarte/witte zouden op zich wel origineel kunnen zijn

[ Voor 41% gewijzigd door JarlSX op 15-10-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
JarlSX schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:16:
let er wel op, dat als je er al een besteld, dat je wel de juiste besteld, er zijn 2 varianten van de magic, wat knoppen betreft

die rode/blauwe/groene zullen, lijkt mij, geen originele zijn, volgens mij levert HTC de magic niet, in die kleuren
Wat maakt het uit welke versie je bestelt?? Als je dat ding eenmaal uit elkaar hebt gehaald krijg je hem volgens mij met geen mogelijkheid meer in elkaar... LOL En of ik nou een witte, een zwarte, een blauwe of een rode cover naast de losse onderdelen in mn kast leg maakt me ook niet uit, origineel of niet :-)

[ Voor 12% gewijzigd door MetalManic op 15-10-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 14:17
Sinds zondag ben ik ook een blije gebruiker van de Magic, een erg fijn toestel maar moet nog wel even wennen aan het toetsenbord. Een sms typen op mijn vorige Nokia E65 gaat nog sneller maar dat zal gewenning zijn :)

Vooral de apps zijn een groot favoriet van mij. Mijn aanraders zijn:

- FXCamera, een app voor je cam waardoor je verschillende stylen kan fotograferen zoals toycamera of polaroid. Hij zet ze hierna om naar bepaalde kleurstylen en je kunt hem gelijk uploaden naar bijv. twitter, facebook en als je de Hyves-app geinstalleerd hebt ook naar Hyves toe uploaden (hyves app staat niet in de market, even googlen).

- Het Weer. Dagelijks en vooruitzichten van het weer, inclusief buienradar :P

- Alarms, een veelzijdig alarmprogramma wat helaas wel 2pond kost, de trial duurt 14dagen.

- CoPilot navigatie, erg uitgebreide navigatie. Niet gratis, wel gratis te vinden :)

- Outwalk, ga je wandelen slinger dan deze app aan zodat je naderhand in Google Earth kan zien hoe je gelopen hebt, incl data zoals snelheid en afstand. Ook leuk voor tijdens het fietsen.

Nu zoek ik nog 2 apps die ik niet kan vinden, eentje waarmee in het netwerk thuis bestanden van mijn pc kan bekijken (liefst ook via 3G op een andere locatie) en een gratis wekker waarmee ik het geluid ook langzaam luider kan laten gaan. Alarms kan dit, maar hier voor moet betaald worden. (gratis is altijd beter :) )

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik heb er net de Donut update 1.6 erop gezet. Helaas werkt mijn touch-input (van de hero?) niet meer. Voor de rest geen veranderingen nog gezien (op zich best goed natuurlijk ;))

De veranderingen:

http://developer.android.com/sdk/android-1.6-highlights.html
Quick Search Box for Android
Android 1.6 includes a redesigned search framework that provides a quick, effective, and consistent way for users to search across multiple sources—such as browser bookmarks & history, contacts, and the web—directly from the home screen.

The system constantly learns which search results are more relevant based on what is clicked. So popular contacts or apps that have previously been picked will bubble up to the top when a user types the first few letters of a relevant query.

The search framework also provides developers a way to easily expose relevant content from their applications in Quick Search Box.

Camera, Camcorder, and Gallery
An updated user interface provides an integrated camera, camcorder, and gallery experience. Users can quickly toggle between still and video capture modes. Additionally, the gallery enables users to select multiple photos for deletion.

Android 1.6 also provides a much faster camera experience. Compared to the previous release, launching the camera is now 39% faster, and there is a 28% improvement in the time from completing one shot to the next.

VPN, 802.1x
A new Virtual Private Network (VPN) control panel in Settings allows users to configure and connect to the following types of VPNs:

L2TP/IPSEC pre-shared key based VPN
L2TP/IPsec certificate based VPN
L2TP only VPN
PPTP only VPN
Battery usage indicator
A new battery usage screen lets users see which apps and services are consuming battery power. If the user determines that a particular service or application is using too much power, they can take action to save the battery by adjusting settings, stopping the application, or uninstalling the application.

Accessibility
Users will be able to download new accessibility services built on the new accessibility framework and enable them in Settings.
De Battery usage indicator vind je in de instellingen en dan "Over de telefoon".

[ Voor 85% gewijzigd door Len op 20-10-2009 09:58 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Len schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:43:
Ik heb er net de Donut update 1.6 erop gezet. Helaas werkt mijn touch-input (van de hero?) niet meer.
Een Donut compatible HTC_IME.apk en Clicker.apk er op zetten en je keyboard doet het weer prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Waar kan ik de officiele 1.6 update voor de magic eigenlijk vinden? Ik kan natuurlijk wel wachten op dat vodafone de update pusht maar zoveel geduld bezit ik eigenlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len

Len

Leeg

Ik heb het via vodafone gepusht gekregen hoor :o Alles nog standaard op mijn foon.
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:04:
[...]

Een Donut compatible HTC_IME.apk en Clicker.apk er op zetten en je keyboard doet het weer prima ;)
Thnx, gevonden maar nu heb ik geen g3 meer ineens :o Even de wifi opstarten dan maar...

( http://n0rp.chemlab.org/android/apps/HTC_IME.apk )
( http://n0rp.chemlab.org/android/apps/Clicker.apk )

[ Voor 74% gewijzigd door Len op 20-10-2009 13:08 ]

Free Tibet

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste