Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste
Acties:
  • 338.756 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:36
Toc 10 jaar werk ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:53
Lol misschien wel. Maar denk niet dat dit zo in het bedrijfsleven word gezien als volwaardige 10 jaar werkervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, het wordt niet gezien als echte werkervaring, maar wel dat je initiatief toont en van aanpakken houdt. Je hebt zat mensen die op hun 18e of 20e toch eens een baantje gaan zoeken omdat het moet, dat toont toch een heel andere houding.

Zelf heb ik alweer 13 jaar werkervaring in totaal op m'n 25e, en dat wordt gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 08:51
Zendith schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:39:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MAVO, MBO ICT beheer, HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten: Geen buiten opleidingen
Werkervaring: ruim 10 jaar van allerlei bijbaantjes, 7 jaar zelfstandig ondernemer (systeembeheer/netwerkbeheer), Support medewerker (part-time) 1 jaar
Huidige functie: Account- en Projectmanager (1 jaar) bij een kleine ISP
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: ongeveer 25 (contract niet bij de hand)
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: Ja eenvoudige, zonder internet
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto. € 750 ex brandstof
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja, weet de details even niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, lunchdeclaratie wanneer niet op kantoor met lunch (bezoek klanten ofzo)
Land: Nederland
Reistijd: 5 minuten auto

Maand salaris(bruto): 2000

Ik ben stilletjes aan op zoek naar een andere werkgever. Dit voornamelijk omdat ik geen vooruitgang zie in kennis en salaris. Er zijn geen mogelijkheden qua opleidingen en ze verwachten veel sales van mij. Sales vind ik echt niets aan.

Zoekende meer in de advies, en projectmanagement sfeer.

Wat vinden jullie hiervan?
Mijn specs zijn bijna precies hetzelfde (ben 21) maar verdien wel 800,- meer. En zelfs dit vind ik aan de lage kant, ik zou zeker aan de onderhandelingstafel gaan zitten. Misschien andere functie o.i.d.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:24

AndereKoekoek

Ping! Pong?

battler schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:25:
[...]

Mijn specs zijn bijna precies hetzelfde (ben 21) maar verdien wel 800,- meer. En zelfs dit vind ik aan de lage kant, ik zou zeker aan de onderhandelingstafel gaan zitten. Misschien andere functie o.i.d.
Mwah dit is een normaal startsalaris voor een HBO-starter zonder echt werkervaring. Is zelfs ongeveer gemiddeld en betekent dus dat de helft van de starters er boven zit en de helft er zelfs onder. Zo slecht is dat dus helemaal niet en al helemaal niet in de nasleep van de crisis.

2800 met 21 jaar is gewoon aan de (erg) hoge kant.

bron algemeen: http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=5629
Bijv IT specifiek: http://www.nobiles.nl/index.php?id=37&article=2268

[ Voor 14% gewijzigd door AndereKoekoek op 22-12-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDee
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02-2023
Zendith schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:29:
[...]

Absoluut. Ik vind het zelfs vrij hoog gezien je de opleiding nog niet behaald hebt. Ik neem aan dat je deze zelfde baan al gedurende je hele duale situatie hebt...
Ik zat tijdens mijn duale studie bij een detacheerder. Via deze detacheerder heb ik een periode voor mijn nieuwe werkgever gewerkt. Dit heeft absoluut een positief effect gehad op het aanbod. Stond zelf ook wel een beetje raar te kijken van de hoogte van het aanbod. Je hoort me natuurlijk niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Per 1-1-2010:

Leeftijd: 31
Opleiding(en): WO-informatica, niet afgemaakt.
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Internationaal bedrijf in financiele sector
Huidige functie: Software Engineer.

Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Prestatieafhankelijke bonus, dit jaar 5000.
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: Op papier 40 uur.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: Nederland, randstad

Maand salaris(bruto): 4300

[ Voor 13% gewijzigd door Pooh op 25-01-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

Pooh schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:36:
Per 1-1-2010:

Huidige functie: Senior Software Engineer. Veel architectuur en design, steeds minder programmeerwerk. Aansturen outsourcing. Verder 3e-lijns helpdesk.

GSM: Blackberry, prive op basis van FUP.
Werkweek: Op papier 40 uur. In praktijk tussen 30 en 60.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Optieregeling

nice en hoe is het met je hart aan het einde van die 60 uur?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

Alsof 60 uur bij uitzondering zo verschrikkelijk veel is en daarnaast zie je dat er ook weken van 30 tussen zitten.
Daarnaast is het vaak inherent aan betere/hogere functies dat er meer van je verwacht word.
Maar goed, mooi salaris, zeker voor die leeftijdscategorie.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 313723 op 22-12-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:21

Boy

www.byoscoop.nl

Per 1-1-2010:

Huidige functie: Senior Software Engineer. Veel architectuur en design, steeds minder programmeerwerk. Aansturen outsourcing. Verder 3e-lijns helpdesk.

GSM: Blackberry, prive op basis van FUP.
Werkweek: Op papier 40 uur. In praktijk tussen 30 en 60.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Optieregeling

Ben ik het mee eens, erg mooi salaris, Winnie...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:26
Ik heb net te horen gekregen dat ik per januari een verhoging krijg van 100 euro netto per maand. Dit is een standaard verhoging voor het personeel die daar volgens de leidinggevende recht op hebben. Is dit een beetje een leuk en fatsoenlijk bedrag na 1 jaar in dienst te zijn?

Overigens wordt in de zomer bepaald of ik een vast contract krijg en als dat positief uitvalt dan kon ik ook een flinke verhoging verwachten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
per 1-1-2008 (sta alweer een tijd stil vanwege de slechte markt)

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: een van de grootste Nederlandse IT-dienstverleners
Huidige functie: Senior Software Engineer / beginnend projectleider

Bonus: Ja, over het algemeen 1 maandsalaris per jaar Alleen nu niet i.v.m slechte markt
GSM: Kan ik wel krijgen geloof ik. Geen behoefte aan
Leaseauto: Ja
Werkweek: 40 uur. Maar ben een enorme programmeerfanaat thuis
Pensioenregeling: Ja, maar weet niet precies hoe en wat
Andere sec. arbeidsvoorw.: nee

Maand salaris(bruto): 3505

Ik hoor eigenlijk een iets hoger bruto salaris te krijgen volgens onze salarisschalen, maar ja dat zit er nu even niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door Compuhair op 22-12-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Juancho schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:20:
Ik heb net te horen gekregen dat ik per januari een verhoging krijg van 100 euro netto per maand. Dit is een standaard verhoging voor het personeel die daar volgens de leidinggevende recht op hebben. Is dit een beetje een leuk en fatsoenlijk bedrag na 1 jaar in dienst te zijn?

Overigens wordt in de zomer bepaald of ik een vast contract krijg en als dat positief uitvalt dan kon ik ook een flinke verhoging verwachten.
Ik zou dit jaar met de crisis enz blij zijn met 100 euro netto hoor!
Het hangt wel helemaal van je situatie af. Als je een starter bent die met een laag salaris is ingestapt, dan zou 100 euro wel wat aan de lage kant zijn.

Bekijk de cao-onderhandelingen maar eens. Dit gaat over 3% verhoging waar ze moeilijk over doen.
Op 2000 euro is dat 60 euro bruto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

mindcre8r schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:57:
[...]
nice en hoe is het met je hart aan het einde van die 60 uur?
Er zijn tijden dat het niet leuk is, dat geef ik meteen toe. Als je een maand lang elke avond thuis ook nog zit te werken, een aantal terecht ontevreden klanten hebt, en ondertussen ook nog een 'gewone' deadline moet halen, dan vervloek je je werk wel eens. Maar in het algemeen bepaal ik voor een groot deel mijn eigen uren, voor een behoorlijk deel mijn eigen werkzaamheden, en heb ik (niet alleen, maar wel ook in salaris) het idee dat ik serieus genomen en gewaardeerd wordt. Je hoort mij niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Floris-K schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:32:
Ik zou dit jaar met de crisis enz blij zijn met 100 euro netto hoor!
Het hangt wel helemaal van je situatie af. Als je een starter bent die met een laag salaris is ingestapt, dan zou 100 euro wel wat aan de lage kant zijn.
Ik ben idd ingestapt als starter, maar ik had wel een salaris wat boven het marktgemiddelde lag. Ik verdien bijv. meer als wat ik bij mijn afstudeerbedrijf Accenture zou krijgen als starter.

Mijn manager, goudeerlijke man, zei wel dat het niet zo vaak voorkomt dat een starter gelijk 100euro netto erbij krijgt. Het is natuurlijk een mooi extra bedrag in de maand die je kunt opsparen. Of zoals in mijn geval, met de 13de maand erbij kan ik eindelijk eens die XPS16 laptop aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142961

Per 1-1-2010:

Kijk dat geeft weer vertrouwen.... Ik heb mijn WO ook niet afgemaakt.
Heb alleen nog wel een weg te gaan richting de 4000 bruto, maar ben ook nog ietsje jonger (27).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:20:

Ik krijg dit jaar helemaal geen verhoging ondanks ik dit jaar "boven verwachting" ben beoordeeld. Dus stop die €100 maar lekker in je zak.

Ik hoop gauw op betere tijden :D

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 22-12-2009 16:30 . Reden: beoordeling = verhoging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 23:31
Leeftijd: 21 jaar
Opleiding(en): Momenteel bezig met bedrijfskundige informatica in het 3de lesjaar
Certificaten: Nee
Werkervaring: Technische helpdesk kpn +- 2 jaar
Werkgever: Jong IT bedrijf in het Oosten van het land
Huidige functie: Junior Consultant

Vakantiegeld: Onbekend
Vakantiedagen: Onbekend
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding:Nee
Werkweek: 20 uur
Pensioenregeling: Onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbekend
Reistijd: 15 min

Maand salaris(bruto): 651 ( netto 600 )

Qua salaris ben ik in vergelijking met mijn bijbaan bij de KPN helpdesk er iets op achteruit gegaan, wel heb ik nu een studie relevante bijbaan ( junior consultant op het gebied van een online erp pakket ) . Tevens is het bedrijf erg soepel op het gebied van studiedrukte en geeft het mij de kans om overal vol in mee te draaien. Wat is een redelijk salaris om te vragen na mijn opleiding als een gewone consultant ? Even een lease auto, laptop en mobiel buiten beschouwing laten?

[ Voor 7% gewijzigd door r.e.s op 22-12-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:43
-RoB- schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:20:
Leeftijd: 21 jaar
Opleiding(en): Momenteel bezig met bedrijfskundige informatica in het 3de lesjaar
Certificaten: Nee
Werkervaring: Technische helpdesk kpn +- 2 jaar
Werkgever: Jong IT bedrijf in het Oosten van het land
Huidige functie: Junior Consultant

Vakantiegeld: Onbekend
Vakantiedagen: Onbekend
Leaseauto/Reiskostenvergoeding:Nee
Werkweek: 20 uur
Pensioenregeling: Onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbekend
Reistijd: 15 min

Maand salaris(bruto): 651 ( netto 600 )

Qua salaris ben ik in vergelijking met mijn bijbaan bij de KPN helpdesk er iets op achteruit gegaan, wel heb ik nu een studie relevante bijbaan ( junior consultant op het gebied van een online erp pakket ) . Tevens is het bedrijf erg soepel op het gebied van studiedrukte en geeft het mij de kans om overal vol in mee te draaien. Wat is een redelijk salaris om te vragen na mijn opleiding als een gewone consultant ? Even een lease auto, laptop en mobiel buiten beschouwing laten?
Tussen de 2000-2500 bruto, daar zit je meestal als startende (HBO/WO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174736

Had ik mijn vraag misschien beter op FOK! kunnen stellen, omdat nieuwe topics hier vaak worden gesloten. Nu kan ik 5000 pagina's doorspitten, maar loont het de moeite als ik in deze reeks ga zoeken op de functie van ‘junior test engineer’ om een salarisindicatie op te vragen? Ik ben zelf geen ICT’er, maar ben wel benieuwd wat ik had kunnen verdienen als ik test engineer was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pagina's doorspitten kan de zoekfunctie helemaal automagisch voor je. Is dat echt zo moeilijk?

Klik

[ Voor 28% gewijzigd door Frank-NL op 22-12-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

huarru schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:04:
[...]

Tussen de 2000-2500 bruto, daar zit je meestal als startende (HBO/WO).
Voor de vraagsteller: let wel op, dat is gebaseerd op een 40 werkweek van 40 uur, het gaat hier om 20 uur per week dus moet je het door de twee delen. Verder is hij nog niet afgestudeerd, dus gaat het eerder richting de 2000 (of iets daar onder) dan de 2500.

[ Voor 6% gewijzigd door Johnny op 22-12-2009 21:23 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Johnny schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:23:
[...]

Voor de vraagsteller: let wel op, dat is gebaseerd op een 40 werkweek van 40 uur, het gaat hier om 20 uur per week dus moet je het door de twee delen. Verder is hij nog niet afgestudeerd, dus gaat het eerder richting de 2000 (of iets daar onder) dan de 2500.
sorry voor het misverstand ik bedoel een salaris indicatie na mijn afstuderen. Ik zal dan een HBO bedrijfskundige informatica diploma bezitten. En 2 jaar werk ervaring als junior consultant bij het bedrijf. Het erp pakket is wel relatief onbekend. Wederom bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Anoniem: 313723 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:04:
Alsof 60 uur bij uitzondering zo verschrikkelijk veel is en daarnaast zie je dat er ook weken van 30 tussen zitten.
Daarnaast is het vaak inherent aan betere/hogere functies dat er meer van je verwacht word.
Maar goed, mooi salaris, zeker voor die leeftijdscategorie.
ff hierop inhakend. 60 is zeker heel erg veel. Helemaal als je dat in 5 dagen doet. Natuurlijk werk je vaak iets langer dan 8 uur per dag of doe je 's avonds /in het weekend nog iets in de betere/hogere functies maar 60 uur is gewoon erg veel. (5 x 12 uur, das elke dag van half 9 's ochtend tot 9 's avonds met een half uurtje pauze en dan ben je nog niet thuis en heb je niet gegeten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
-RoB- schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:39:
[...]

sorry voor het misverstand ik bedoel een salaris indicatie na mijn afstuderen. Ik zal dan een HBO bedrijfskundige informatica diploma bezitten. En 2 jaar werk ervaring als junior consultant bij het bedrijf. Het erp pakket is wel relatief onbekend. Wederom bedankt voor de moeite!
Hey Rob,

Ik ben in de zomer van 2008 afgestudeerd, ook Bedrijfskundige informatica. Ik heb aardig wat sollicitaties gehad. Al met al kom je idd zo rond de 2000 a 2500 te zitten, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik begon met 2300 + 13de maand + jaarlijkste verhoging, dus ga vanaf volgende maand 2400 verdienen. Rond de zomerperiode zitten we weer om de tafel en wordt bepaald of ik een vaste aanstelling krijg. Mocht dat positief uitvallen, dan zal mijn salaris ook flink stijgen.

Dus als je uitgaat van rond de 2200 dan zit je altijd goed lijkt me! Ik werk overigens bij wel een groot en bekend ERP software bedrijf, dus daar is vaak wat minder ruimte voor onderhandelen dan bij de kleinere bedrijven waar andere zaken misschien lastiger zijn voor elkaar te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 22-12-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Laat ik ook eens reageren. Is nog maar voor ruim 6 maanden dat ik bij deze werkgever zit. Wegens offshoring van m'n werk sta ik waarschijnlijk vanaf 1 juli 2010 op straat. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, er zijn nog veel opties. Ga ontslagvergoeding krijgen volgens oude kantonrechtersformule dus daar kan ik nog even mee voort.

Leeftijd: 45 jaar
Opleiding(en): Middelbaar Middenstands Onderwijs
Certificaten: alleen interne certificaten van diverse trainingen
Werkervaring: 13 jaar in detailhandel, 6 jaar als service coordinator, 3 jaar customer service en 8 jaar network management in telecom.
Werkgever: Internationaal leverancier van telecom aparatuur voor netwerken.
Huidige functie: Support Engineer, beheer diverse aparatuur en applicaties die daarop draaien.

Laptop: ja
Vakantiedagen: 28 en 4 ingeroosterde ADV dagen
13/14e maand of winstuitkering: ja, prestatie gericht max 12% van jaarsalaris
GSM: ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nee/ ja, 13 ct per km(max 100 per dag)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja: 63% werkgever, 37% werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: werkgever draagt bij in aanvullende verzekering zorgverzekering
Reistijd: 75 min

Maand salaris(bruto): 3940,00
Stand-by vergoeding: 275,00 per gedraaide week(nu eens per 5 weken)
Remote-access vergoeding: 12,50 per maand

Gezien mijn opleiding een goed salaris.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
Juancho schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:09:
[...]

Hey Rob,

Ik ben in de zomer van 2008 afgestudeerd, ook Bedrijfskundige informatica. Ik heb aardig wat sollicitaties gehad. Al met al kom je idd zo rond de 2000 a 2500 te zitten, afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik begon met 2300 + 13de maand + jaarlijkste verhoging, dus ga vanaf volgende maand 2400 verdienen. Rond de zomerperiode zitten we weer om de tafel en wordt bepaald of ik een vaste aanstelling krijg. Mocht dat positief uitvallen, dan zal mijn salaris ook flink stijgen.

Dus als je uitgaat van rond de 2200 dan zit je altijd goed lijkt me! Ik werk overigens bij wel een groot en bekend ERP software bedrijf, dus daar is vaak wat minder ruimte voor onderhandelen dan bij de kleinere bedrijven waar andere zaken misschien lastiger zijn voor elkaar te krijgen.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! +- 2200,- euro is inderdaad een bedrag waar ik naar toe wil werken ( ik heb namelijk dan al 2 jaar ervaring met het ERP pakket en de implementaties ) :) . Nog 1 vraag zit jij in het westen van het land? Ik hoor namelijk van verschillende mensen dat de salarissen daar significant hoger liggen. ( uiteraard ligt het levensonderhoud daar ook een stuk hoger ).

[ Voor 6% gewijzigd door r.e.s op 23-12-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik zit meer tussen het westen en oosten in :) Komt ook prima uit aangezien ik in Zwolle woon. Of de salarissen echt in het westen hoger ligt, kan het me eigenlijk niet voorstellen. Enige wat een optie zou kunnen zijn is dat je voor je werk gaat verhuizen (omdat je werkgever dat graag wil) en dat je daardoor misschien een iets hoger salaris kunt eisen. Het is in zo'n geval natuurlijk geven en nemen.

Verder is het natuurlijk wel zo dat de meeste grote klanten vaak in regio westen zitten. Al hebben wij klanten echt door het hele land heen en niet specifiek het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:39:
Laat ik ook eens reageren. Is nog maar voor ruim 6 maanden dat ik bij deze werkgever zit. Wegens offshoring van m'n werk sta ik waarschijnlijk vanaf 1 juli 2010 op straat. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, er zijn nog veel opties. Ga ontslagvergoeding krijgen volgens oude kantonrechtersformule dus daar kan ik nog even mee voort.
De kantonformule is sinds jan 2009 aangepast he. per gewerkt jaar 2 week salaris. Voorheen was het 1 maand salaris per gewerkt jaar. ZO'n vetpot is het niet meer. dankzij de ohhhh zo fijneeee regering of wie er ook over gaat en he ttoestaat mensen zo makkeijk op straat te gooien :(
Weet er alles van nu aangezien mijn verloofde ook op straat is gegooit met de rest van har bedrijf 98% ontslagen na overname.
Juancho schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:37:
Ik zit meer tussen het westen en oosten in :) Komt ook prima uit aangezien ik in Zwolle woon. Of de salarissen echt in het westen hoger ligt, kan het me eigenlijk niet voorstellen. Enige wat een optie zou kunnen zijn is dat je voor je werk gaat verhuizen (omdat je werkgever dat graag wil) en dat je daardoor misschien een iets hoger salaris kunt eisen. Het is in zo'n geval natuurlijk geven en nemen.

Verder is het natuurlijk wel zo dat de meeste grote klanten vaak in regio westen zitten. Al hebben wij klanten echt door het hele land heen en niet specifiek het westen.
Ik ben wezen solliciteren in het oosten jaren geleden en daar werdt voor mij stuk minder betaald dan in de randstad. €1000 minder p/m vind ik nogal wat. en dta is buiten je valkantie\bonus\pensioen\opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik woon in het oosten, werk in de randstad en moet vechten om een "randstadsalaris". Gelukkig lukt dat aardig, omdat ik kan aantonen dat ik gewoon 100% in de randstad werk. Opmerkingen van collega's die wel in de randstad wonen: Ahh jij hoeft toch niet zoveel te verdienen omdat in het oosten het leven veeeeeulll goedkoper is. Binnen mijn team zitten ook mensen in het noorden van het land, en met 5 jaar meer ervaring verdienen die net 200 euro meer dan ik. Erg scheef gegroeid dus de salarisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wat een debiele reactie, omdat je in het oosten woont zou je minder moeten verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-04 19:54
Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:46:
Wat een debiele reactie, omdat je in het oosten woont zou je minder moeten verdienen.
Hoezo debiel? Het is realiteit dat in de randstad meer verdient wordt voor eenzelfde baan als bv Limbug of het Oosten. Het is toch ook niet debiel dat een schoonmaakster in hartje Londen meer verdient dan een Snr developer in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:46:
Het klopt dat de lonen hier in het oosten lager liggen. op de reguliere functies (algemeen helpdesk/systeembeheer werk) kan dit oplopen tot 25% minder. specialisten/consultanten gemiddeld 10% minder.

Let wel erop dat ze hier in het oosten Netto misschien meer te besteden hebben, huur woningen zijn vaak 50% goedkoper dan het westen, idem voor huizen kopers, voor een vergelijkbaar huis betaal je in het oosten vaak 30-40% minder dan in het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dus ook al heb je de kennis\diploma's, maar je woonlasten zijn goedkoper dan die van je collega (omdat je 50KM verderop woont) dan is het prima dat je 500E p/m minder verdient. Nou hoeven ze niet tegen mij te zeggen flikker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:39:
Dus ook al heb je de kennis\diploma's, maar je woonlasten zijn goedkoper dan die van je collega (omdat je 50KM verderop woont) dan is het prima dat je 500E p/m minder verdient. Nou hoeven ze niet tegen mij te zeggen flikker op.
Wat een agressie steeds zeg...

Het klopt idd dat daar de lonen een stuk lager liggen, maar bedenk je wel dat andere zaken ook veel minder geld kosten. Kijk bijvoorbeeld naar de huizenprijzen.. In de randstad koop je een 65m² appartement en voor hetzelfde geld koop je in Enschede een hoekhuis met een oprit. Dan heb je verder nog de gemeentelijke belasting enz die ook een stuk lager liggen.

Uiteindelijk zul je dus netto na aftrek vaste lasten zo ongeveer op hetzelfde uitkomen hoor :)
(in het oosten misschien zelfs voordeliger ondanks lager salaris)

[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 21:58
Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:39:
Wellicht levert de collega die 50km verderop woont (en werkt!) ook wel meer op omdat in zijn regio hogere tarieven gevraagd kunnen worden. Zo vreemd is dat niet. Zoals gezegd, een schoonmaker in Londen verdient ook meer dan een schoonmaker in Oude-Pekela. Het is dus ook niet zo vreemd dat er een verschil (wellicht wel relatief minder groot dan in het geval van eerder genoemd voorbeeld) is tussen een IT'er uit de achterhoek en een IT'er uit de Randstad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Floris-K schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:42:
[...]

Wat een agressie steeds zeg...

Het klopt idd dat daar de lonen een stuk lager liggen, maar bedenk je wel dat andere zaken ook veel minder geld kosten. Kijk bijvoorbeeld naar de huizenprijzen.. In de randstad koop je een 65m² appartement en voor hetzelfde geld koop je in Enschede een hoekhuis met een oprit. Dan heb je verder nog de gemeentelijke belasting enz die ook een stuk lager liggen.

Uiteindelijk zul je dus netto na aftrek vaste lasten zo ongeveer op hetzelfde uitkomen hoor :)
(in het oosten misschien zelfs voordeliger ondanks lager salaris)
Daarom zijn er best veel mensen die vanuit hier (Twente) in het westen werken. Ik ken in mijn omgeving al enkele mensen die elke dag richting Utrecht/randstad pendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik reageer op mierenneuker zijn bericht. Hoe zijn collega reageerd op het feit dat hij verder richting het oosten woont en dus minder hoort te verdienen. Lonen met andere landen heb ik het niet over.
mierenfokker schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:54:
Ik woon in het oosten, werk in de randstad en moet vechten om een "randstadsalaris". Gelukkig lukt dat aardig, omdat ik kan aantonen dat ik gewoon 100% in de randstad werk. Opmerkingen van collega's die wel in de randstad wonen: Ahh jij hoeft toch niet zoveel te verdienen omdat in het oosten het leven veeeeeulll goedkoper is. Binnen mijn team zitten ook mensen in het noorden van het land, en met 5 jaar meer ervaring verdienen die net 200 euro meer dan ik. Erg scheef gegroeid dus de salarisen.
Mijn hypotheek is 2K p/m dat is 50% meer dan me collega. ZOu ik nu ook 50% meer loon moeten krijgen dan, omdat ik een "duurder" gedeelte woon dan hij.

Ik heb ook mensen moeten aannemen en ik vind het normala dat je iemadn betaald naar zijn kennis en niet naar zijn woon gemeente 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Als je dat die 10 a 20% extra waard is, is dat natuurlijk een optie om een kleine 4 a 6 uur in de rij te staan op een dag. Neemt niet weg dat het normaal is dat binnen zelfs een klein land als Nederland verschillen in loon bestaan op basis van locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

Wat gemiddeld loon betreft klopt dit misschien wel, maar ik moet Ray187 toch gelijk geven dat het vaak gaat om hoe je onderhandelt, en niet wat je vaste lasten zijn. Zeker in de IT, zonder CAO. Iemand die niet goed onderhandelt, kan ook zo 1000 bruto per maand minder verdienen (in dezelfde situatie), dan iemand die een beetje zijn best doet om er wat uit te halen. Er is overal genoeg geld uit te halen als je goed bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Onderhandelen en jezelf verkopen is een kunst. bedenkt wel dat het modale inkomen in NL tussen de 30K en 35K zit. Dus als je 25 bent en je zit daarop dan heb je echt wel een goed inkomen. Meer kan altijd, maar de meeste hebben minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Dan zit het wel goed denk ik, zal ook wel eens posten:

Leeftijd: 26 jaar
Opleiding(en): HBO-I Software engineering
Certificaten: MCTS
Werkervaring: 2 jaar als fulltime software engineer, maar heb daarnaast al jaren een eigen onderneming en diverse parttime banen naast de studie gehad.
Werkgever: Bedrijf dat SAAS oplossingen biedt
Huidige functie: Lead Software Architect (ontwerp architectuur, aansturen ontwikkelteam, opvolgen werk ontwikkelteam, planning opvolgen, etc)

Vakantiedagen: standaard, 24 ofzo geloof ik?
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto, maar zonder fixed budget, kan naar redelijkheid iets uitzoeken
Pensioenregeling: ja: 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zorgverzekering volledig betaald, 200E netto onkostenvergoeding
Land: Belgisch bedrijf maar zit in NL
Reistijd: 60 min
Bruto salaris: 2900E

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffel op 23-12-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:48

St@m

@ Your Service

Leeftijd: 26 jaar
Opleiding(en): MBO Beheer niveau 4 en bezig met HBO Bedrijfskundige informatica (LOI)
Certificaten: MCSE 2003, ITIL, Prince2
Werkervaring: 4 jaar als servicedesker/servicedeskcoordinator/systeembeheerder/TOPdesk specialist icm ISM (Integrated Service Management)
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicemanager bij een bedrijf met ca. 1100 werkplekken. Leidinggevende van 2 man servicedesk

Laptop: ja (maarja, dat is niet echt boeiend lever hem net zo lief in en koop een nieuwe)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 4% bonus bij 1600 declarabele uren
GSM: Nee (Wel mogelijkheid daartoe maar dan niet privé bellen, alleen gratis met collega's)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto (575 euro budget)
Pensioenregeling: ja: 50% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheden tot studie
Land: NL
Reistijd: Huidige opdracht 75 min enkele reis (excl. file dus dat betekent iedere ochtend om 5:45 in de auto)
Bruto salaris: 2500 Euro

Ik denk dat het niet heeeel slecht is, maarja.. ik wil graag meer. Sta nu al dik een jaar stil in mijn salaris. Vorige beoordelingen waren allemaal super maar er kon geen geld bij ivm crisis. Volgende maand staat het functioneringsgesprek weer voor de deur en tja.. ik wil graag verder groeien en ook meer geld. Wat denken jullie dat redelijk is? Ik mik op de 2900 euro (rond dat bedrag verdienen de mede-seniors (zo sta ik ook op papier) binnen het detacheringsbedrijf)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:59:
Ik reageer op mierenneuker zijn bericht. Hoe zijn collega reageerd op het feit dat hij verder richting het oosten woont en dus minder hoort te verdienen. Lonen met andere landen heb ik het niet over.

[...]

Mijn hypotheek is 2K p/m dat is 50% meer dan me collega. ZOu ik nu ook 50% meer loon moeten krijgen dan, omdat ik een "duurder" gedeelte woon dan hij.

Ik heb ook mensen moeten aannemen en ik vind het normala dat je iemadn betaald naar zijn kennis en niet naar zijn woon gemeente 8)7
Je mag me gewoon noemen zoals ik heet, niet zo denigrerend doen nergens voor nodig ;) Als je wat beter had gelezen, denk ik hetzelfde als jij doet. De praktijk is helaas anders. Bekrompenheid noem ik de situatie dus maar, maar daar doe ik dus persoonlijk niet aan mee. En inderdaad is het dus ook hoe je jezelf verkoopt. Een beetje assertiviteit kan geen kwaad. Je salaris moet een representatie zijn voor datgene wat je waard bent voor het bedrijf vind ik :)

• Unknown Alien
mierenfokker schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:16:
[...]

Je mag me gewoon noemen zoals ik heet, niet zo denigrerend doen nergens voor nodig ;)
Ahhh excuus was niet de bedoeling heb je nick verkeerd gelezen. Maar ik nam het juist voor je op ;)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:08

Mx. Alba

hen/die/zij

Unknown Alien schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:59:
In Frankrijk is het bijvoorbeeld ook gebruikelijk dat iemand in Parijs 10% meer verdient dan iemand die het zelfde werk "in de provincie" doet. Nou is dat natuurlijk ook niet te vergelijken met de situatie in Nederland; hier kan je best buiten de randstad wonen en binnen de randstad werken. Maar het Île de France (de metropoolregio rond Parijs) is zo groot dat het onmogelijk is om buiten IDF te wonen en toch binnen IDF te werken, en het leven in IDF is nou eenmaal veel duurder dan in de provincie. Sowieso zijn de boodschappen er vaak al 10% duurder, woonlasten zijn makkelijk 100% duurder dan bijvoorbeeld in de regio Nantes/St-Nazaire, waar ik 7 jaar gewoond heb. Slechts 10% meer in Parijs is dan eigenlijk nog een aanfluiting...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 21:07
Het gaat niet om waar je woont maar om waar je werkt. In de randstad is er nu eenmaal meer werk en dus liggen de tarieven ook hoger (meer vraag drijft prijs op). Lijkt mij dan niet meer dan logisch dat je buiten de randstad minder verdient.

Om diezelfde redenen zijn huizen ook goedkoper buiten de randstad. Dus dat heft het weer een beetje op :).

Het is een cirkeltje wat niet makkelijk te doorbreken is helaas :/. Anders zouden er veel meer mensen buiten de randstad gaan wonen denk ik zo.

Overigens denk ik dat het zelfs binnen de randstad nog verschilt. Wellicht vergis ik me, maar ik denk dat de lonen in Amsterdam nog hoger liggen dan in de rest van de randstad.

[ Voor 15% gewijzigd door McVirusS op 24-12-2009 10:49 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:59

Matis

Rubber Rocket

McVirusS schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:48:
Het gaat niet om waar je woont maar om waar je werkt. In de randstad is er nu eenmaal meer werk en dus liggen de tarieven ook hoger (meer vraag drijft prijs op). Lijkt mij dan niet meer dan logisch dat je buiten de randstad minder verdient.

Om diezelfde redenen zijn huizen ook goedkoper buiten de randstad. Dus dat heft het weer een beetje op :).

Het is een cirkeltje wat niet makkelijk te doorbreken is helaas :/. Anders zouden er veel meer mensen buiten de randstad gaan wonen denk ik zo.
Dat ligt er maar net aan in welke branche je zit. Als je in de *zachte*(NoFI) kant van de markt zit; denk hierbij aan economie, recht, etc., dan is de Randstad, the place to be. Ga je voor de *harde* (technische) kant van de markt, dan moet je toch echt wel in regio Eindhoven zijn, bij de High-Tech-Campus en omstreken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• w0oT
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 11:54
Oude situatie (begonnen met 0 jaar echte fulltime werkervaring).
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT niv 3 + 4
Certificaten: geen (ja ECDL, maar das net zo nuttig als mijn strikdiploma)
Werkervaring: bijna 1 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: op contract staat medewerker helpdesk, maar waar ik gedetacheerd ben doe ik allerlei dingen. van 2e lijn support tot netwerkbeheer.

Laptop: nee
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten vergoeding van 70 euro
Reistijd**: 30 tot 45 min met OV, en 20 minuten met de auto (alleen nog geen rijbewijs 8)7)

Maand salaris(bruto): 1500
Nieuwe situatie (overname) per 1 januari 2010

Werkervaring: 8 maanden
Werkgever: Grote Zorginstelling
Huidige functie: 2e lijn support, netwerkbeheer, WPO

Laptop: geen
Vakantiedagen: 22 dagen + 26 ATV dagen (1 week 40 uur, 1 week 32 uur) vrije dag naar keuze.
13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaarsuitkering
Werkweek: 36
Pensioenregeling: volgens mij 50% maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: HBO studie op kosten van zorginstelling.
Reistijd**: 30 tot 45 min met OV, en 20 minuten met de auto (alleen nog geen rijbewijs 8)7

Maand salaris(bruto): 1900

Ik vraag mij af wat andere hiervan vinden, want ik ben niet helemaal tevreden.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 10:13

pinodambini

Dr. Z. Vago

Gezien je leeftijd, zeer korte werkervaring en gebrek aan aanvullende certificaten vindt ik dat je niks te klagen hebt.

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
pinodambini schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:44:
Gezien je leeftijd, zeer korte werkervaring en gebrek aan aanvullende certificaten vindt ik dat je niks te klagen hebt.
en het is ook nog eens 36 uur.... ;) reken dat eens om naar 40 uur en je hebt ineens een dikke €2100 :D

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

sebasd

loopt op espresso

Plus dat de studie wordt betaald, ik vind het eigenlijk heel behoorlijk.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:15
Plus 48 (!!!) vakantiedagen is dat helemaaaaal niet slecht voor iemand die 8 maanden werkt en alleen MBO heeft. Veel HBO'ers zijn hier jaloers op.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• _Arno_
MrFl0ppY schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:31:
Plus 48 (!!!) vakantiedagen is dat helemaaaaal niet slecht voor iemand die 8 maanden werkt en alleen MBO heeft. Veel HBO'ers zijn hier jaloers op.
dat is (neem ik aan) omdat hij 36 uur werkt, dan spaar je iedere week 4 uur op (als je 5x8 werkt), dus dat is dan toch 26 dagen extra per jaar, zijn dus geen vakantiedagen maar ADV (of hoe dat ook heet :+)

dat is het dus :P
w0oT schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:44:

Vakantiedagen: 22 dagen + 26 ATV dagen (1 week 40 uur, 1 week 32 uur) vrije dag naar keuze.

[ Voor 20% gewijzigd door _Arno_ op 24-12-2009 13:39 ]

Anoniem: 151099

w0oT schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:44:
Oude situatie (begonnen met 0 jaar echte fulltime werkervaring).

[...]

Nieuwe situatie (overname) per 1 januari 2010

Werkervaring: 8 maanden
Werkgever: Grote Zorginstelling
Huidige functie: 2e lijn support, netwerkbeheer, WPO

Laptop: geen
13/14e maand of winstuitkering: 6% eindejaarsuitkering
Pensioenregeling: volgens mij 50% maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: HBO studie op kosten van zorginstelling.
Reistijd**: 30 tot 45 min met OV, en 20 minuten met de auto (alleen nog geen rijbewijs 8)7

Maand salaris(bruto): 1900

Ik vraag mij af wat andere hiervan vinden, want ik ben niet helemaal tevreden.
Dat is best goed, ik verdiende hetzelfde op m'n 20e met 1 jaar werkervaring. Een leasebak zit er toch niet in als je geen rijbewijs hebt. Ik zou lekker certificaten gaan halen en op een andere functie gaan zoeken als je meer wilt verdienen, want als support/beheer zal je geen bergen goud gaan verdienen met wat groei in ervaring en werkjaren zal je hier wellicht naar 2500 kunnen groeien, niet nu iig.

• w0oT
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 11:54
hmmn, misschien moet ik dan toch maar tevreden zijn :). Ik zou eigelijk maar voor 1 week ingehuurd worden, maar dit werd steeds verlengd en ze waren zo tevreden dat ze me hebben overgenomen.

het zijn idd 26 ATV/ADV (hoe dat ook mag heten) extra. Ik kan al niet wachten op mijn eerste roostervrije dag :D.

Het is gewoon zo dat collega's van mij precies hetzelfde doen als ik (ook kwa opleiding, alleen niet kwa werkervaring), en in een andere hogere schaal zitten. Maargoed denk dat hier de komende jaren wel verandering in gaat komen, en vooral wanneer ik wil gaan beginnen met mijn HBO studie.

Leasebak gaat em niet worden in de zorg :P.

Een nadeel in de zorg is wel dat je een CAO hebt, en dus niet kan onderhandelen over loon. Je stijgt gewoon periodiek per jaar, alleen d.m.v. certificeringen en of opleidingen kan je beginnen met het feestje van onderhandelen. Of natuurlijk tijdens de sollicitatie, en daar heb ik al meer uit getrokken dan dat ze al van plan waren te geven.

Maargoed ik ben nog pas 21 jaartjes jong/oud, dus we zullen zien hoe het zal gaan lopen in de toekomst.
Er zijn binnen deze zorginstelling genoeg mogelijkheden om door te groeien. Zolang je maar laat zien dat je het wilt en de ambities hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door w0oT op 24-12-2009 15:49 ]

• _Arno_
w0oT schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:38:
Leasebak gaat em niet worden in de zorg :P.

Een nadeel in de zorg is wel dat je een CAO hebt, en dus niet kan onderhandelen over loon. Je stijgt gewoon periodiek per jaar, alleen d.m.v. certificeringen en of opleidingen kan je beginnen met het feestje van onderhandelen. Of natuurlijk tijdens de sollicitatie, en daar heb ik al meer uit getrokken dan dat ze al van plan waren te geven.
Ik werk ook in de zorg en er valt inderdaad weinig te onderhandelen, je zit gewoon in een bepaalde schaal en daar blijf je in. Voordeel is wel dat ik nu al zeker weet dat ik in mei €100 meer ga verdienen en dat dit de komende jaren ook wel zo blijft groeien. Overstappen na een andere schaal is hier vrijwel niet mogelijk.

Leasebak wordt hem idd niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 06:11

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Priyantha Bleeker schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:10:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): Mavo, MBO Niveau 4 ICT Beheer
Certificaten:Cisco CCNA 1,2,3 en 4 verlopen is uit 2002
Stages/Werkervaring:Stage gelopen op een middelbare school, gewerkt voor een aanta webhosters, eigen bedrijfje gehad, voor een grote automatiseerder en voor een dienstverlend bedrijf
Werkgever:Zakelijke dienstverlener cq webhoster
Huidige functie:(Linux) Senior System Engineer

Laptop: Ja, type nog onbekend ;)
Vakantiegeld: Ja, 8% bruto jaarsalaris, uitbetaling in mei
GSM: Ja, type nog onbekend ;)
Leaseauto*: Ja, budget 750 euro EX brandstof, type nog onbekend ;)
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd**: c.a 35km rijden heen + 35km terug

Maand salaris(bruto): 3500

Niet heel erg slecht :) Morgen eerste werkdag :*)
Zo mijn eerste week achter de rug *O* En het bevalt erg goed 8)

Update(je):

Opleiding(en): Mavo, MBO Niveau 4 ICT Beheer
Certificaten:Cisco CCNA 1,2,3 en 4 verlopen is uit 2002
Stages/Werkervaring:Stage gelopen op een middelbare school, gewerkt voor een aanta webhosters, eigen bedrijfje gehad, voor een grote automatiseerder en voor een dienstverlend bedrijf
Werkgever:Zakelijke dienstverlener cq webhoster
Huidige functie:(Linux) Senior System Engineer

Laptop: Ja, tijdelijk een HP nc8430, komt een EliteBook ;)
Vakantiegeld: Ja, 8% bruto jaarsalaris, uitbetaling in mei
GSM: Ja, Nokia 6300, privé bellen toegestaan
Leaseauto*: Ja, budget 750 euro EX brandstof, type : tijdelijk een Golf 5 TDI 105PK
Pensioenregeling: 50/50
Reistijd**: c.a 35km rijden heen + 35km terug

Maand salaris(bruto): 3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zal eind dit jaar afstuderen als aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica, deze studie heb ik direct na de Havo gedaan.
Qua werkervaring heb ik 3 jaar werkervaring als technische deskmedewerker bij twee grote internet/telefonie providers. Ik ben nu 20, na het afstuderen 21.

Op wat voor salaris kan ik ongeveer rekenen? Hoe zit het overigens met de werkgelegenheid met de heersende crisis?
Ik woon in de regio Twente.

[ Voor 10% gewijzigd door Batata007 op 25-12-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Leeftijd:29
Opleiding(en): Geen
Certificaten: Geen
Werkervaring: 6 Jaar
Werkgever: Repair Bedrijf
Huidige functie: ICT "hulp"

Laptop: Geen
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling als dat er is
GSM: Geen
Leaseauto*: Geen
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Pensioenregeling: Geen
Reistijd**: 10 min :)

Maand salaris(bruto): 1950

[ Voor 0% gewijzigd door megaman144 op 10-01-2010 11:46 . Reden: foutje ]

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

vind salaris wel veel,maar de rest slecht.stel dat je elders wilt werken dan heb je geen opleiding en certificaten

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:10
De som van salaris en overige arbeidsvoorwaarden is in wel lijn met de functie (ik schat de titel "IT hulp" in op MBO2/3 niveau) en het aantal jaren werkervaring,

Het grootste gemis in de arbeidsvoorwaarden is het gebrek aan een pensioenregeling. Als je op de 29e nog geen pensioen opbouwt, loop je daarmee al 4 jaar achter. Dan moet je de rest van je loopbaan al 15 a 20% meer premie betalen om dat gat te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Nou, laat ik ook eens posten :)

Opleiding(en): Academisch
Certificaten: Post-academische opleiding
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Big four accountantskantoor
Huidige functie: Manager IT Audit

Vakantiedagen: 33 dagen
13/14e maand of winstuitkering: individuele bonus (dit jaar 2 maandsalarissen)
Leaseauto*: ja (budget 950 incl. brandstof in binnen en buitenland, ook prive)
Werkweek: 40 (in de praktijk 50+)
Pensioenregeling: 100% werkgever
Land: Nederland, af en toe buitenland
Reistijd**: afhankelijk van de klant, varieert dus

Maand salaris(bruto): 4300 euro (ok, 4290...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UCspec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Vorige situatie:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Nivo 4,
Certificaten: 19 Microsoft certificaten, CCNA, ITil Foundation, Prince 2

MCSE messaging, MCITP ent admin 2k8, MCITP ent admin exchange 2007, MS Achievement Voice specialisation Office communications server 2007, CCNA, MCTS: Microsoft Virtualisation: configuring, MCTS VMM: configuring, MCTS Forefront: Configuring

Werkervaring: 5,5 jaar Support, netwerkbeheer, Unified communications engineer
Werkgever: Projecten organisatie
Huidige functie: Unified Communications engineer

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25 (partime = 22,5 + 5 dagen bijgekocht = 27,5)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: lease auto 600 euro inc brandstof.
Pensioenregeling: ja
Goede opleidings mogelijkheden, spaarloon, internet abbonement, flexibel werken (maakt niet altijd uit waar je werkt)
Reistijd: variabel maar tussen de 30 en 90 min.

Maand salaris(bruto): 1850 euro

Nieuwe situatie:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Nivo 4,
Certificaten: 19 Microsoft certificaten, CCNA, ITil Foundation, Prince 2

MCSE messaging, MCITP ent admin 2k8, MCITP ent admin exchange 2007, MS Achievement Voice specialisation Office communications server 2007, CCNA, MCTS: Microsoft Virtualisation: configuring, MCTS VMM: configuring, MCTS Forefront: Configuring

Werkervaring: 5,5 jaar Support, netwerkbeheer, Unified communications engineer
Werkgever: Projecten organisatie
Huidige functie: Consultant OCS / Exchange

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25 (op basis van 40 uur)
13/14e maand of winstuitkering: ja, tot 20% van het jaar salaris
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: lease auto 900 euro inc brandstof.
Werkweek: 32 (4x8)
Goede opleidingsmogelijkheden, spaarloon, internet abbonement, flexibel werken, wat het beste uitkomt (files ontwijken), collectieve zorgverzekering,
Reistijd: variabel maar tussen de 30 en 90 min.

Maand salaris(bruto): 2340 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Je bent er zeker een heel stuk op voorruit gegaan. Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UCspec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
@ Battler: Thanks. Ik maak een leuke groei met deze baanwisseling. Niet alleen financieel maar ook qua toekomst perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Mijn bijdrage aan dit topic, vanuit een totaal andere hoek.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): Master of Arts (Wijsbegeerte)
Certificaten: ---
Werkervaring: 10jr
Werkgever: zzp
Huidige functie: (software)vertaler

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: nee
Werkweek: 10~60
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Pensioenregeling: nee
Land: Duitsland (plek is irrelevant)
Reistijd**: 0

Maand salaris(bruto): € 500 ~ 4000

Zo'n 10 jaar geleden ben ik in dit vak gerold om m'n studie te kunnen betalen. Ik ben dit daarna blijven doen vanwege de vrijheid die het werken als zelfstandige me biedt, maar ook omdat m'n vooropleiding nauwelijks gevraagd is op de arbeidsmarkt.

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 10:44
Ik ben inmiddels vier maanden als contractor aan de slag, hierbij een update:

Leeftijd: 35 :'(
Opleiding(en): MSc Informatica + MBA
Certificaten: Siebel certified, PMP certificering komt er aan
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: contractor
Huidige functie: project/team manager van een man of 25

Laptop: niet nodig, het project regelt dit
Vakantiegeld: n.v.t., alles wat overblijft na aftrek van alle kosten/belastingen betaal ik mezelf uit als salaris
Vakantiedagen: n.v.t.
13/14e maand of winstuitkering: zie vakantiegeld
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: ik betaal mezelf een reis- en verblijfkostenvergoeding gezien mijn werklocatie. Af en toe huur ik een auto als ik de treinreis zat ben, die kosten vergoed ik mezelf ook belastingvrij
Werkweek: 40 uur in normale weken, veel meer in drukkere; behalve een project 'shut down' van twee weken tijdens de feestdagen zit er geen vakantie in de komende tijd :/
Pensioenregeling: ja, 9% van het brutosalaris dat ik mezelf uitbetaal (wettelijk verplicht)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: n.v.t.
Land: Australie
Reistijd: 2 uur enkele reis, ik verblijf dan ook in een hotel doordeweeks

Maandelijkse inkomsten: mijn huidig jaarcontract betaalt AUD1200 per dag, exclusief 10% BTW. Dan betaalt de klant nog een per diem van AUD200, dit is belasting en BTW vrij. Gemiddeld per maand 20 dagen factureren betekent ongeveer AUD28000 per maand bruto aan inkomsten. Hier houd ik na aftrek van alle kosten (opzetten bedrijf, accountant, inkomstenbelasting, aansprakelijkheidsverzekering, reis- en verblijfkosten) zo'n 60% van over. Ik betaal mezelf ongeveer AUD17000 oftewel met de huidige koers zo'n EUR10500 per maand netto uit.

De locatie en de werkdruk gaan er zeer waarschijnlijk voor zorgen dat ik dit contract voortijdig vaarwel ga zeggen. Geld is niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:08

Mx. Alba

hen/die/zij

anarchitect713 schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:16:
De locatie en de werkdruk gaan er zeer waarschijnlijk voor zorgen dat ik dit contract voortijdig vaarwel ga zeggen. Geld is niet alles.
Tsja, maar in 4 maanden heb je zo al netto een heel bruto jaarsalaris van mij binnen :o Dan wil ik me ook wel een paar maanden uitsloven om het daarna weer wat rustiger aan te doen :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zal mijn gegevens ook even neerzetten, puur als vergelijkingsmateriaal :)

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO niveau 4 ICT-Beheer
Certificaten: CCNA 1-4 cursus zonder officieel certificaat, TopDesk beheer, Informix 4GL
Werkervaring: ondertussen ongeveer 2,5 jaar bij huidige werkgever, 1 jaar stage als onderdeel van opleiding
Werkgever: Een havenbedrijf, IT afdeling ongeveer 15 man, hoofdkantoor (waar ik zit) rond de 200 man personeel
Huidige functie: Applicatiebeheerder/Programmeur, daarnaast zelfbenoemd MVA (Manusje van alles) omdat er zoveel kleine karweitjes niet echt binnen de functieomschrijving vallen.

Laptop: Nee, gebruik een VPN client op mijn eigen PC thuis
Vakantiegeld: Ja, standaardregeling
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling ongeveer €1000,- in het jaar
GSM: Nee, heb wel de mogelijkheid. Daarmee zou ik me wel aan oproepbaarheid verbinden.
Leaseauto*: Nee, heb wel de mogelijkheid. Geef zelf de voorkeur aan een eigen auto.
Werkweek: 37,5 uur maandag t/m vrijdag
• Tantièmeregeling (prestatiebonus) die halfjaarlijks kan stijgen (zit nu rond een netto maandsalaris in bruto). Wordt verhoogd aan de hand van bedrijfsresultaten, uitzonderlijke prestaties of omdat je simpelweg nog in een lage schaal zit.
• Spaarloonregeling
• Jaarlijks verhogend aandeel in beleggingsfonds, wordt uitgekeerd bij overlijden of beëindiging dienstverband
• Collectieve zorgverzekering, betaald door werkgever
Reiskostenvergoeding: OV wordt 100% vergoed, of een kilometerbedrag (dacht 19 cent oid)
Reistijd**: 20-40 minuten auto, voornamelijk snelweg, weinig tot geen filewerk op de route. Binnenkort minder door verhuizing.

Maand salaris(bruto): €2200,-

Verdere opmerkingen: Sociale collega's en manager, ontspannen werksfeer. Voor minder had ik het ook gedaan, maar mijn onderhandelingen zijn door een detacheerder gevoerd. Na enkele maanden detachering kreeg ik een jaarcontract en het jaar daarop een contract voor onbepaalde tijd.

[ Voor 1% gewijzigd door Pathogen op 29-12-2009 16:11 . Reden: Collectieve zorgverzekering vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Verdere opmerkingen: Sociale collega's en manager, ontspannen werksfeer. Voor minder had ik het ook gedaan, maar mijn onderhandelingen zijn door een detacheerder gevoerd. Na enkele maanden detachering kreeg ik een jaarcontract en het jaar daarop een contract voor onbepaalde tijd.
En een mooi salaris en een leuke werksfeer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Frank Martin schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:49:
Nou, laat ik ook eens posten :)

Opleiding(en): Academisch
Certificaten: Post-academische opleiding
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Big four accountantskantoor
Huidige functie: Manager IT Audit

Vakantiedagen: 33 dagen
13/14e maand of winstuitkering: individuele bonus (dit jaar 2 maandsalarissen)
Leaseauto*: ja (budget 950 incl. brandstof in binnen en buitenland, ook prive)
Werkweek: 40 (in de praktijk 50+)
Pensioenregeling: 100% werkgever
Land: Nederland, af en toe buitenland
Reistijd**: afhankelijk van de klant, varieert dus

Maand salaris(bruto): 4300 euro (ok, 4290...)
Even een paar vraagjes voor je:
Wat voor academische opleiding heb je gedaan?
Hoe bevalt het werk als manager IT Audit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 22:03
Dit klinkt als een grote uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 22:03
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MK EIT Niv. 4
Certificaten: MCSA2003 / CCA / MCTS
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder

Leaseauto/Reiskostenvergoeding: €0.19 p.km
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid deelname coll. zorg. verz.
Reistijd: 35 mins (zonder file)

Maand salaris(bruto): €2600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 22:42
Opleiding(en): MBO systeembeheerder niveau 4
Certificaten: een aantal kleintjes (Oracle, OES linux v2, etc.)
Werkervaring: bijna 2 jaar (3 incl. stages)
Werkgever: overheid
Huidige functie: Systeembeheerder (doe er nog wat applicatiebeheer bij)

Vakantiedagen: 25 geloof ik
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: €0.19 / km.
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja (ABP)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goede mogelijkheden m.b.t. het volgen van cursussen / opleidingen
Reistijd: 10 min.

Maand salaris(bruto): €2330,-

De collega's en de werksfeer zijn super. Blijf hier nog wel een paar jaartjes hangen voordat ik naar wat anders op zoek ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dude... je gaat van 40 naar 36 uur. Van 1500 naar 1900 bruto. Eindejaarsuitkering. En niet al te veel reistijd.
Ik denk dat je niet moet klagen, en blij moet zijn dat het bedrijf je wilde overnemen. Gezien de opleidingsmogelijkheden zijn er genoeg kansen voor jou ;)
En je bent nog jong, groeimogelijkheden zat!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Een vriend van mij zoekt *knip*

Dit valt onder spam en is daarom niet toegestaan. http://tweakers.net/jobs is daar beter voor geschikt :)

[ Voor 66% gewijzigd door SmartDoDo op 30-12-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Alm4riC schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:21:
Maand salaris(bruto): €2330,-

De collega's en de werksfeer zijn super. Blijf hier nog wel een paar jaartjes hangen voordat ik naar wat anders op zoek ga :)
Wel netjes op je 21ste; lijkt me een goed idee om daar te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:15
Afgelopen zomer ontslagen geweest wegens reorganisatie/crisis. Klote, maar ondertussen weer een vergelijkbare baan gevonden. Zo goed als alle voorwaarden zijn hetzelfde, op sommige punten iets achteruit, op andere weer iets vooruit.

Leeftijd: 29
Certificaten: geen
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Consulting
Huidige functie: Managing consultant

Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand en mogelijke bonus
GSM: Ja, tot zo'n 50 euro vergoed per maand. Partner plan voor mijn vrouw waardoor zij bijna gratis belt.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, BMW 318d
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Netto vergoeding van ongeveer 80 euro/maand, vergoeding internet, dagelijkse maaltijd vergoeding van 6 euro netto.
Land: Belgie
Reistijd: ongeveer 1,5 uur

Maand salaris(bruto): 3650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Opleiding(en): HBO TI differentiatie ICT-Beheer & MBO Beheerder ICT niv. 4
Certificaten: Aantal Citrix certificeringen en alle RES Software certificeringen
Werkervaring: 1 jaar (met stages en bijbaantjes bij elkaar 3 jaar)
Werkgever: Kleine ICT projectorganisatie (+/- 30 man) voor complete infrastructuur oplossingen
Huidige functie: Engineer voor VDI/SBC implementatie

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering + kwaliteitsbonus
Leaseauto*: Seat Leon 1.9TDI Business Line met "onbeperkt" privé
Werkweek: 40 uur (waarvan 4 dagen bij de klant en één dag intern voor R&D, vergaderingen, calls enz.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reistijdcompensatieregeling, €75 netto onkostenvergoeding.
Reistijd**: Veel (klanten in heel Nederland), maar doordat er een reistijdregeling is en ik centraal woon is het allemaal goed te doen :-)

Maand salaris(bruto): 3000

Ik mag zeker niet klagen voor mijn leeftijd en heb het er erg naar mijn zin :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 16:51
Laat ik ook eens reageren. Is nog maar voor ruim 6 maanden dat ik bij deze werkgever zit. In juni loopt m'n contract af , de intentie is er van beide kanten om dit over te laten gaan in een vast dienstverband.

Leeftijd: 21 jaar (a.s. woensdag 22)
Opleiding(en): MBO 3, MBO 4, HBO duaal Systeembeheer propedeuse(zit nu in jaar 2/3)
Certificaten: VCP 3.5 + VCP 4.0
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Ontwikkelbureau+webhoster
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: ja, momenteel Renault clio
Werkweek: 32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Werkgever betaald 1/3 van college geld a 1600 euro en mogelijkheid tot het volgen van andere cursussen.
Reistijd: 25 min

Maand salaris(bruto): 1373,00(exclusief standby)
Stand-by vergoeding weekend : 700,00 per maand

Gezien de sfeer en het werk dat ik doe ben ik erg tevreden!
Ik zit nu in het 2de jaar van mn opleiding maar ik weet niet of ik daar nou mee doorga, de motivatie is er de afgelopen 3 maanden laag tot niet(het zit op dit moment gewoon mn leven in de weg, dus een pauze van de studie biedt wellicht uitkomst). Wat zijn ongeveer de salaris plafonds bij mijn situatie met MBO,MBO+propedeuse hbo en HBO?

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 02-01-2010 16:39 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Omdat ik op de vorige post van mij geen duidelijk antwoord kreeg hier nogmaals mijn vraag.

*knip* Dit is de vierde keer dat je hetzelfde overzicht in dit topic plaatst. Dit topic is niet primair bedoeld voor vragen en meer dan 3x vragen met dezelfde strekking vragen al helemaal niet.

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 03-01-2010 19:08 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Met jou ervaring en kennis mag je wel rond de €2700,- verdienen.

Ik als starter met praktisch geen ervaring (als je stages niet meerekent) verdien al aardig wat meer. Jij hebt al zoveel ervaring opgebouwd, dat mag wel beloond worden.

Ik weet uit ervaring dat detacheerders niet vaak het achterste van hun tong laten zien, misschien verder kijken.

[ Voor 99% gewijzigd door CycloneX op 03-01-2010 18:46 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Personal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11-2020
Opleiding(en): 3-4 jaar VWO, MBO
Werkervaring: geen relavante
Werkgever: groot project bij een nog onbekend bedrijf
Huidige functie: wat ik dus ga doen als ik ermee ga beginnen, ADSL monteur

Laptop: nee
Vakantiegeld: geen idee
Vakantiedagen: geen idee
13/14e maand of winstuitkering: geen idee
Leaseauto*: auto van de zaak
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen idee
Pensioenregeling: geen idee
Reistijd**: 15 a 25 minuten zonder files

Maand salaris(bruto): wat ik dan ga verdienen is tussen de 1400 en 1900 euro

Wat vinden jullie hiervan?
Is het salaris aanvaardbaar, wat zou ik ongeveer bruto verdienen en wat zou ik ongeveer netto overhouden zo gezien ?

Er is mij namelijk gevraagd wat ik zou willen verdienen waarbij ik geantwoord heb dat ik in ieder geval meer wil verdienen als het minimumloon, wetende dat een monteur niet zo hoog betaald krijgt en dat ik niet echt wist wat het salaris is conform deze functie gemiddeld. Heb toen gevraagd naar een indicatie en er is mij toen verteld dat er gekeken werd naar ondere ervaring en dergelijke en van daaruit tussen de 1400 en 1900 euro bruto ga verdienen.

Al zeg ik het zelf, is het geen moelijke fucntie en uit ervaring weliswaar geen werkervaring maar vooral ervaring die ik zelf gedaan heb kan ik wel vanmezelf zeggen dat de werkzaamheden als monteur ADSL voor mij geen moeilijke opgave zulle zijn daar ik veel met dit spul speel en werk in eige tijd en onder andere stages en bijbaantjes.

Op korte termijn zullen de eerste gesprekken komen en wordt mij een aanbod gedaan betreft salaris. Wat kan ik verwachten in bruto en netto als jullie dit zo zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
De inschatting is naar mijn idee correct. Dat zou voor jou dus betekenen dat je ongeveer 1400,- zal gaan verdienen.
Naar mijn idee is dat wel conform je werkervaring en opleiding. Kijk of je er iets meer uit kan slepen, misschien rond de 1600,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Personal
battler schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:34:
De inschatting is naar mijn idee correct. Dat zou voor jou dus betekenen dat je ongeveer 1400,- zal gaan verdienen.
Naar mijn idee is dat wel conform je werkervaring en opleiding. Kijk of je er iets meer uit kan slepen, misschien rond de 1600,-.
Ik zat namelijk ook rond de 1600,- te denken, alleen de vraag is hoe kan je dit voorleggen en meer er uit slepen zonder concrete bewijzen dat je wel de ervaring hebt en over de capaciteiten beschikt.

Hoeveel zou plus minus, ongeveer, een reeële indicatie van mijn netto kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 1 1/2 jaar
Werkgever: Middelgrote software ontwikkelaar
Huidige functie: Developer

Laptop: Ja, Dell D830
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24, plus aantal variabel extra
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja
Werkweek: 40 u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:-
Reistijd**: < 5 min. lopen

Maand salaris(bruto): 2550

:)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik zat namelijk ook rond de 1600,- te denken, alleen de vraag is hoe kan je dit voorleggen en meer er uit slepen zonder concrete bewijzen dat je wel de ervaring hebt en over de capaciteiten beschikt.
Jezelf verkopen is een vak apart. Alleen jij weet waarom ze jou zouden moeten hebben, en niet iemand die bv. 200,- goedkoper is.
Je zou iets kunnen doen met je VWO opleiding (indicatie van denk/werk niveau). Helaas heb je dit niet afgemaakt dus ik denk dat je hier ook vragen over kan verwachten.
Hoeveel zou plus minus, ongeveer, een reeële indicatie van mijn netto kunnen zijn :)
Ik denk rond de 1200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Personal
battler schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:14:
[...]

Jezelf verkopen is een vak apart. Alleen jij weet waarom ze jou zouden moeten hebben, en niet iemand die bv. 200,- goedkoper is.
Je zou iets kunnen doen met je VWO opleiding (indicatie van denk/werk niveau). Helaas heb je dit niet afgemaakt dus ik denk dat je hier ook vragen over kan verwachten.
daar dacht ik ook aan ja dat ik mezelf daarmee wel op een of andere manier beter kan verkopen vanwege het denk/werk vermogen/niveau.
[...]

Ik denk rond de 1200,-.
minimaal had ik ook 1200,- netto in gedachten, moet wel te realiseren zijn toch :)

[ Voor 7% gewijzigd door Personal op 04-01-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 16:23
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO daarna WO business informatics
Werkervaring: ong 1 jaar
Werkgever: klein consultancy bedrijf
Huidige functie: IT Consultant

Leaseauto*: ja 700 eur ex benzine (honda hybrid)
Pensioenregeling: standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niks bijzonders
Reistijd**: 10 min naar kantoor , variabel voor klanten
Maand salaris(bruto): 2550

[ Voor 0% gewijzigd door DaTimMan op 04-01-2010 22:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Personal schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:22:
daar dacht ik ook aan ja dat ik mezelf daarmee wel op een of andere manier beter kan verkopen vanwege het denk/werk vermogen/niveau.
Ik denk dat je dan ook wel moet gaan voor een beroep waarbij de denk/werk vermogen ook een vereiste is. Niet lullig bedoeld maar een adsl monteur klinkt mij niet al te spannend in m'n oren (kan me vergissen natuurlijk) en daar hoort ook een bijbehorend loon. Misschien dat je met je denkvermogen op termijn wel meer kans op een goede doorgroei maakt met een bijbehorende groei in loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Personal
n4m3l355 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat je dan ook wel moet gaan voor een beroep waarbij de denk/werk vermogen ook een vereiste is. Niet lullig bedoeld maar een adsl monteur klinkt mij niet al te spannend in m'n oren (kan me vergissen natuurlijk) en daar hoort ook een bijbehorend loon. Misschien dat je met je denkvermogen op termijn wel meer kans op een goede doorgroei maakt met een bijbehorende groei in loon.
Het klinkt mij ook niet al de spanned in de oren daar niet van ;) het is omdat ik nog niet weet wat ik nu wil gaan doen en dit tegenkwam wat een beetje in mijn ervaring/profiel/interesse zit kwa kennen en kunnen op het moment. :) Lijkt me wel leuk om bij klanten langs te gaan met auto en telefoon van de zaak, kom je nog eens mensen tegen en beweeg je nog eens wat vergelijken met een job in de retail of detailhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXPaulXx
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Hoi iedereen,

Komende donderdag heb ik mijn 2e gesprek voor een functie als C# programmeur. Ik ben 28 jaar, ben net klaar met me HBO Informatica opleiding, heb daarvoor MBO ICT gedaan en heb 0 jaar werkervaring.

Het is een vermogensbeheer bedrijf in Groningen met een kleine ICT-afdeling bestaande uit 3 mensen. Er werken in totaal ongeveer 25 mensen.

Wat voor startsalaris kan ik vragen, zelf denk ik iets van tussen de 2000 - 2200 bruto.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Gewoon even zoeken?

Uiteraard wel even vertellen hoe en wat het is geworden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 11:21

Boy

www.byoscoop.nl

Schmoove schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 11:15:
Afgelopen zomer ontslagen geweest wegens reorganisatie/crisis. Klote, maar ondertussen weer een vergelijkbare baan gevonden. Zo goed als alle voorwaarden zijn hetzelfde, op sommige punten iets achteruit, op andere weer iets vooruit.

Leeftijd: 29
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Consulting
Huidige functie: Managing consultant

Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand en mogelijke bonus
GSM: Ja, tot zo'n 50 euro vergoed per maand. Partner plan voor mijn vrouw waardoor zij bijna gratis belt.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, BMW 318d
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Netto vergoeding van ongeveer 80 euro/maand, vergoeding internet, dagelijkse maaltijd vergoeding van 6 euro netto.
Land: Belgie
Reistijd: ongeveer 1,5 uur

Maand salaris(bruto): 3650
wat een enorm dik salaris met een lease auto, of ligt dit aan mij?

ik heb 2900 zonder lease, maar ik ben 'maar' c++ programmeur, ook 5 jaar ervaring HBO informatica, en 29...is consultancy zoveel beter betaald?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 09:15
Boy schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:00:
[...]

wat een enorm dik salaris met een lease auto, of ligt dit aan mij?

ik heb 2900 zonder lease, maar ik ben 'maar' c++ programmeur, ook 5 jaar ervaring HBO informatica, en 29...is consultancy zoveel beter betaald?
Ik werkte een jaar of 2 geleden in Nederland en toen verdiende ik prima, maar niets bijzonders. Op een gegeven moment werd ik gebeld door een bedrijf in Belgie en die vroegen of ik interesse had in een baan daar. Toen heb ik een bedrag genoemd (ruim boven wat ik in Nederland verdiende) en dat was geen probleem. Dus ik ben er maar op in gegaan.... daarom verdien ik nu boven het gemiddelde. Is een goede keuze geweest. Ik heb gemerkt dat wanneer je bij een bedrijf zit en je werkt er een paar jaar dat er dan wat salaris weinig mogelijk is, je zit in een standaard groei proces. Toen ik in Nederland vertelde dat ik weg ging kon ik opeens wel een blanco cheque invullen en krijgen wat ik wilde. Toen had ik al voor die baan in Belgie gekozen en daar heb ik nooit spijt van gehad. Het leven in Belgie is op de meeste punten gewoon beter dan in Nederland.
Mijn advies is, hou de markt goed in de gaten, kijk rond en schroom niet om gewoon eens van baan te veranderen. Het is de makkelijkste manier om meer te gaan verdienen.

Een ander aspect is dat ik een specialist ben op een specifiek gebied. Er zijn honderden C++, C# of Java programmeurs, maar relatief weinig mensen in mijn vakgebied. Specialisten worden nu eenmaal beter betaald.
Het is dus niet zo zeer consultancy wat goed betaald, maar de specifieke functie. Mijn profiel is in mijn vakgebied schaars, dus heb een relatief hoog dagtarief (afhankelijk van de klant kan dat oplopen tot 1400 per dag). Dat levert het bedrijf meer geld op en dus een hoger salaris.

Je moet bij consultancy wel met 1 ding rekening houden. Als het even tegenzit dan zijn er dagen dat ik zo'n 5 uur in de auto zit in files en dergelijke. Dit is buiten de 8 uur die ik facturabel moet zijn. Dan werk je dus 13 uur op een dag. Soms zou ik wel willen dat ik op de fiets naar mijn werk kon.... is ook wat waard!!

[ Voor 16% gewijzigd door Schmoove op 05-01-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Gisteren te horen gekregen dat het bedrijf waar ik stage heb gelopen en waar ik ga afstuderen een behoorlijke interesse in mijn heeft en binnenkort wil gaan praten met mij over in dienst komen bij het bedrijf. Dit was voor mijn stage al gezegd dat indien de stage beviel dat ik zou mogen komen afstuderen op de afdeling en dat indien halverwege het afstuderen het van beide kanten beviel dat er een gesprek zou komen of een mogelijk contract. Echter gaat dit gesprek nog voor of zeer aan het begin van mijn afstuderen al plaats vinden. Het is een bedrijf waar ik heel graag zou willen werken dus ben erg benieuwd waar ze mee gaan komen.

Mijn opleiding is: HBO Technische Informatica met een major in Infrastructuur & Beheer en een minor in Technische Informatiebeveiliging.

Nu ben ik erg benieuwd over waar ik op moet gaan rekenen.

Het gaat om 1 van de grotere banken van Nederland en ik kom terecht op de afdeling Storage.
Afdeling waar ik mijzelf dus behoorlijk kan gaan specialiseren.

Van wat ik nu weet:

Vakantiedagen: onbekend
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
GSM: onbekend
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: rond de € 180,- per maand
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kortingen op verzekeringen, goedkopere hypotheek.
Reistijd: ongeveer 1,5 uur (indien ik erg vroeg vertrek: 1 uur en is mogelijk door variabele werktijden)

Heeft iemand een idee wat een redelijk beginsalaris is? Zeker omdat ze me dadelijk al 3/4 jaar hebben gehad als stagiair/ afstudeerder. En ze willen me heel graag hebben zeker omdat er binnen de organisatie ze hard op zoek zijn naar jong personeel die graag willen doorgroeien.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 10:13

pinodambini

Dr. Z. Vago

Persoonlijk denk ik dat je wel tussen de 2000 en 2400 euro per maand uitkomt, veel meer zal dit niet zijn voor een starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Schmoove schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:55:
[...]

Mijn advies is, hou de markt goed in de gaten, kijk rond en schroom niet om gewoon eens van baan te veranderen. Het is de makkelijkste manier om meer te gaan verdienen.
Hier ongeveer dezelfde situatie (ook in BE gaan werken), en ik onderschrijf dat volledig. Je moet gewoon af en toen eens om je heen kijken, en als je een goed aanbod hebt dan laat je dat vallen bij je huidige werkgever. Je hoeft niet eens meer geld te vragen, als ze je graag willen hebben komen ze vanzelf wel aankloppen. Het enige is dat het ook kan backfiren, ze kunnen ook zeggen "Als je dat zo graag wil dan ga je maar". Als dat gebeurt moet je ook bereid zijn te gaan, dus zorg ervoor dat het aanbod ook echt goed is :)
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van [offtopic] tags.