Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste
Acties:
  • 339.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Vandaag contract getekend voor onbepaalde duur (zonder proefperiode) bij m'n huidige detachering (was ook de bedoeling toen we vorig jaar begonnen zijn). Deze overstap was dus ingepland maar uiteindelijk schieten we slechts met 2 van de 4 juniors over, de andere twee zijn wegens omstandigheden ontslaan. Ons team is van 12 naar 4 mensen geslonken door de crisis, dus ik was toch positief verrast met de nieuwe voorwaarden.

Vorige situatie (kort): €1850 bruto, €10 maaltijdvergoeding / dag, hospitalisatieverzekering, kilometervergoeding (nog niet de helft van de effectieve kost in praktijk trouwens), tewerkgesteld bij consultant bedrijfje die me opgepikt hebben ;)

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): dit jaar enkel nog eindwerk (in avondschool) en dan heb ik het diploma graduaat informatica, industrieel heb ik niet voltooid
Certificaten: java web developer (gestart met opleiding door externe partner gedurende enkele weken)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: sociaal secretariaat
Huidige functie: officieel Analist-Programmeur, in praktijk JAVA Web Developer
Laptop: ja
Vakantiegeld: standaard
Vakantiedagen: 27,5 (20 + 7.5 recuperatie) + 24 & 31 december de namiddag (tenzij in wk dan de vrijdag ervoor)
13/14e maand of winstuitkering: 13maand 100%, maar dit jaar slechts 1/4 wegens start in september
GSM: nee
Leaseauto: nee, wel woon/werkverkeer vergoeding gelijkgesteld met treinabonnement in 2e klasse
Werkweek: 37.5 + 1u recuperatie --> 38.5u
Pensioenregeling: groepsverzekering voorziet pensioensparen, 4% van totale loonkost (wordt niet op loon afgehouden)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
  • maaltijdcheques €6 / dag (waarvan €1 zelf bij te leggen)
  • hospitalisatieverzekering (gratis, ook voor partner/kinderen mits kleine bijdrage)
  • tot 20% korting op autoverzekering bij zelfde verzekeraar
  • glijdende uren (starten tussen 8u en 9u, stoppen kan vanaf 16u tot 18u, middagpauze enkel verplicht tussen 12u30 en 13u maar verder zelf te bepalen)
  • voordelig shoppen bij sommige klanten zoals Makro
  • ancienniteitsverlof vanaf 2 jaar in dienst (2 tot max 7 dagen na 10 jaar)
  • ingave onkostennota bij extra verplaatsingen voor werk (auto, fiets, trein, ...)
  • breed aanbod aan opleidingen (tijdens werkuren)
Land: België
Reistijd: 40min met de auto, geen files tenzij tijdelijke werken

Maand salaris(bruto): €2600

Denk dat ik niet mag klagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Sfinx- schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 01:26:
Vandaag contract getekend voor onbepaalde duur (zonder proefperiode) bij m'n huidige detachering (was ook de bedoeling toen we vorig jaar begonnen zijn). Deze overstap was dus ingepland maar uiteindelijk schieten we slechts met 2 van de 4 juniors over, de andere twee zijn wegens omstandigheden ontslaan. Ons team is van 12 naar 4 mensen geslonken door de crisis, dus ik was toch positief verrast met de nieuwe voorwaarden.

Vorige situatie (kort): €1850 bruto, €10 maaltijdvergoeding / dag, hospitalisatieverzekering, kilometervergoeding (nog niet de helft van de effectieve kost in praktijk trouwens), tewerkgesteld bij consultant bedrijfje die me opgepikt hebben ;)

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): dit jaar enkel nog eindwerk (in avondschool) en dan heb ik het diploma graduaat informatica, industrieel heb ik niet voltooid
Certificaten: java web developer (gestart met opleiding door externe partner gedurende enkele weken)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: sociaal secretariaat
Huidige functie: officieel Analist-Programmeur, in praktijk JAVA Web Developer
Laptop: ja
Vakantiegeld: standaard
Vakantiedagen: 27,5 (20 + 7.5 recuperatie) + 24 & 31 december de namiddag (tenzij in wk dan de vrijdag ervoor)
13/14e maand of winstuitkering: 13maand 100%, maar dit jaar slechts 1/4 wegens start in september
Leaseauto: nee, wel woon/werkverkeer vergoeding gelijkgesteld met treinabonnement in 2e klasse
Werkweek: 37.5 + 1u recuperatie --> 38.5u
Pensioenregeling: groepsverzekering voorziet pensioensparen, 4% van totale loonkost (wordt niet op loon afgehouden)
  • maaltijdcheques €6 / dag (waarvan €1 zelf bij te leggen)
  • hospitalisatieverzekering (gratis, ook voor partner/kinderen mits kleine bijdrage)
  • tot 20% korting op autoverzekering bij zelfde verzekeraar
  • glijdende uren (starten tussen 8u en 9u, stoppen kan vanaf 16u tot 18u, middagpauze enkel verplicht tussen 12u30 en 13u maar verder zelf te bepalen)
  • voordelig shoppen bij sommige klanten zoals Makro
  • ancienniteitsverlof vanaf 2 jaar in dienst (2 tot max 7 dagen na 10 jaar)
  • ingave onkostennota bij extra verplaatsingen voor werk (auto, fiets, trein, ...)
  • breed aanbod aan opleidingen (tijdens werkuren)
Reistijd: 40min met de auto, geen files tenzij tijdelijke werken

Maand salaris(bruto): €2600

Denk dat ik niet mag klagen 8)
Heh, inderdaad niet. Goed gedaan. Door je voorwaarden weet ik wie je werkgever is. Nu dacht ik dat die altijd op barema betaalden, maar blijkbaar is dat niet zo als ik je bruto-loon zie.

Veel plezier daar en ik hoop dat je een positieve inbreng aan hun toepassingen daar kunt leveren.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Inmiddels een nieuwe baan aangeboden gekregen ;)

Leeftijd: 27
Opleiding(en): BA/MA Interaction Design
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Webbbureau
Huidige functie: Werkloos

Laptop: Geen
Vakantiegeld: Verwerkt in maandelijkse loon
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Verwerkt in maandelijkse loon (krijg dus per maand ipv eind van het jaar)
GSM: Ja, na de proefperiode
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, kortingskaart
Werkweek: 42u
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reizen op kosten van de baas naar conferenties e.d.
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris(bruto): 3900

Ik vond het zelf wel een bod vergeleken met de 1550euro bruto de vorige keer. Met name als je bedenkt dat dit mijn eerste baan is sinds ik afgestudeerd ben en dit dus mijn startsalaris is.

[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 10-08-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
DarthDavy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:51:
[...]

Heh, inderdaad niet. Goed gedaan. Door je voorwaarden weet ik wie je werkgever is. Nu dacht ik dat die altijd op barema betaalden, maar blijkbaar is dat niet zo als ik je bruto-loon zie.

Veel plezier daar en ik hoop dat je een positieve inbreng aan hun toepassingen daar kunt leveren.
Vroeger inderdaad, ik heb me laten vertellen dat dit de wereld uit geholpen is sinds de komst van een niet nader genoemd directielid :P

Enneh, wat betreft hierboven, ik wist niet dat er in deze tijden nog zo'n cadeautjes werden uitgedeeld, klopt dat bedrag wel degelijk? Ze kunnen daar echt niet zonder jou lijkt me, prijs jezelf gelukkig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Lijkt me zeker niet verkeerd, maar die 3900 is wel enigszins vertekend: het gaat over 42 uur en is incl. vakantiegeld en 13de maand. Reken je het terug dan zit je op zo'n 3200 euro, nog steeds niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

42 uur is wel wat apart. Is er een reden voor die extra 2 uur? Al met al wel een net salaris!

Wat ik me wel afvraag is in welke gedeelte van NL dit is geboden. Gewoon in de randstad e.o.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 13-09 17:54
croxz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

Lijkt me zeker niet verkeerd, maar die 3900 is wel enigszins vertekend: het gaat over 42 uur en is incl. vakantiegeld en 13de maand. Reken je het terug dan zit je op zo'n 3200 euro, nog steeds niet verkeerd.
En 20 vakantiedagen. Dus zo'n 3170 euro. En dat vind ik dan weer niet zo spectaculair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
creator1988 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:42:
[...]

En 20 vakantiedagen. Dus zo'n 3170 euro. En dat vind ik dan weer niet zo spectaculair.
Voor een eerste baan vind ik het anders nog steeds een erg mooi bedrag, en een stuk hoger dan het gemiddelde start-salaris. Je moet immers nog een hoop leren als je net klaar bent met studeren. Vaak heb je wel de mogenlijkheid om snel door te groeien, maar ik denk niet dat er veel mensen met een dergelijk salaris beginnen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
croxz schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:16:
[...]

Waarom reken je de 13e maand mee? Alsof je 'recht' hebt op een 13e maand ofzo, zat mensen in dit topic die geen 13e maand krijgen of minder dan 8,5% (wat een extra maandsalaris is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Cocytus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:53:
[...]

Waarom reken je de 13e maand mee? Alsof je 'recht' hebt op een 13e maand ofzo, zat mensen in dit topic die geen 13e maand krijgen of minder dan 8,5% (wat een extra maandsalaris is).
Hij rekent die 13e maand mee omdat de persoon waarop hij reageert namelijk zijn 13e-maand in zijn maandelijkse salaris verwerkt krijgt. M.a.w. die persoon krijgt geen 13e-maand aan het einde van het jaar maar krijgt elke maand een 12e deel van een normaal maandsalaris bij zijn salaris.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Woy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:00:
[...]

Voor een eerste baan vind ik het anders nog steeds een erg mooi bedrag, en een stuk hoger dan het gemiddelde start-salaris. Je moet immers nog een hoop leren als je net klaar bent met studeren. Vaak heb je wel de mogenlijkheid om snel door te groeien, maar ik denk niet dat er veel mensen met een dergelijk salaris beginnen.
Er staat: eerste baan na studie. Wel 4 jaar werkervaring en al 27 jaar. De vraag is dan of dat relevante werkervaring is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Sfinx- schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Vroeger inderdaad, ik heb me laten vertellen dat dit de wereld uit geholpen is sinds de komst van een niet nader genoemd directielid :P
Da's goed om te weten. Mijn halve trouwboek is klantenbeheerster bij jouw werkgever. Ik zal haar die informatie doorspelen, misschien valt er voor haar ook iets uit te halen bij een volgende evaluatiegesprek. Ze zijn altijd uiterst tevreden over haar, maar als er over loon moet gesproken worden dan wordt er naar die barema's verwezen.

De extra's bij hun compenseren wel het lagere brutoloon. En vooral de opleidingen zijn goed gereged, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe ze dat met ICT doen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Cocytus schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:53:
[...]

Dat hij die 13de maand in zijn maandloon verwerkt is inderdaad niet zo vreemd, dan kan je uiteindelijk beter vergelijken. (hoewel een totaal bruto jaarsalaris nog duidelijker is.) Maar het verrekenen van vakantiegeld in je maandsalaris vind ik dan wel weer vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
En 4 jaar werkervaring als dit je eerste baan wordt, ook beetje vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
JvdS schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:11:
En 4 jaar werkervaring als dit je eerste baan wordt, ook beetje vreemd :)
Ik denk dat hij bedoelt dat zijn eerste job, 1550€ bruto was en dat hij na 4 jaar gaan jobhoppen is om meteen meer dan 2x zoveel te verdienen. Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
makila schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:39:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat zijn eerste job, 1550€ bruto was en dat hij na 4 jaar gaan jobhoppen is om meteen meer dan 2x zoveel te verdienen. Niet?
Volgens mij is het zo, gezien hij werkloos is, hij een eerder bod bij een andere werkgever had gehad voor €1550,- en nu dus naar wat verder te zoeken bij andere werkgevers dit bod heeft gekregen..... :)

Dat is nogal een verschil door even iets verder te zoeken :P

zie:
alienfruit schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:16:
(op basis huidige bod mogelijke werkgever)

bladiebla.....

Maand salaris(bruto): 1550
en
alienfruit schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:37:
Nee, dit is het bod van een mogelijke werkgever en dit is inderdaad jammerlijk genoeg bruto. Ik dacht zelf eerder aan 2500euro bruto. Daarom post het ik ook hier om een beeld te krijgen wat marktconform zou zijn. Ik heb sinds April niet meer gewerkt daarvoor had ik nog wat freelance klussen alleen dit helemaal droog gebloed. Nu ben ik van plan om ergens te gaan werken.

[ Voor 39% gewijzigd door _Arno_ op 11-08-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Software Engineering
Certificaten: Geen, wellicht MS in de nabije toekomst (relevant/nuttig of niet, je marktwaarde wordt toch vergroot)
Werkervaring: Exclusief stages en afstuderen minder dan een jaar
Werkgever: Software ontwikkeling
Huidige functie: Software ontwikkelaar
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonus/winstuitkering
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Maand salaris (bruto): 2300
Land: Nederland
Reistijd: 10 minuten op de fiets (enkele reis)

Al met al ben ik redelijk tevreden, fijne werkgever, fijne collega's, lekker dichtbij... Helaas voel ik me weinig uitgedaagd binnen deze functie. Hoewel deze afdeling de naam R&D draagt, wordt er effectief zeer weinig aan R&D gedaan en is het voornamelijk 'lopende band programmeerwerk'.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, dit is mijn eerst job bij een werkgever. Hiervoor heb ik voornamelijk gefreelanced naast mijn studie (net afgestudeerd). En ja, zulke werkervaring tel ik wel mee. Ja, de werkgever vertelde dat ze liever maandelijks meer betalen dan een jaar opsparen en vervolgens vakantiegeld uit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Ik blijf het maar een raar grijs gebied vinden, werkervaring tijdens en voor je studie.
Wat is hier normaal? Ik was op mijn 17e bezig met websites programmeren en dergelijke voor klanten, maar heb ik dan 10 jaar werkervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Als je eerlijk bent natuurlijk niet, sowieso niet full-time. Maar als je aan het solliciteren bent... waarom niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BurningSheep schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:30:
Als je eerlijk bent natuurlijk niet, sowieso niet full-time. Maar als je aan het solliciteren bent... waarom niet? :D
Als je het gewoon juist op je CV vermeld is er ook niks mis mee. Ik heb tenminste niet concreet op mijn CV staan hoeveel jaar werkervaring ik heb. Ik heb gewoon alle relevante werkervaring op mijn C.V. staan. In een gesprek kan ik dan verder toelichten wat het precies inhoud. Zo heb ik ook wel wat op mijn C.V. staan wat tijdens mijn studie was.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou ik het jaar dat ik, welliswaar part-time, als ASP.NET ontwikkelaar heb gewerkt niet vermelden op m'n CV, het is toch relevante werkervaring? Dat ik de supermarkt er niet op zet lijkt me logisch, want het doet er niet toe, maar dit lijkt me wel degelijk nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb mijn werk onder mijn eenmanszaak (onder het kopje contracted work) gewoon vermeld. Lijkt mij doodnormaal. Als je werkervaring alleen ziet als werk bij een werkgever dan zou ik inderdaad geen werkervaring hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 11-08-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Nu online
alienfruit schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:27:
Ik heb mijn werk onder mijn eenmanszaak (onder het kopje contracted work) gewoon vermeld. Lijkt mij doodnormaal. Als je werkervaring alleen ziet als werk bij een werkgever dan zou ik inderdaad geen werkervaring hebben.
Op zich ok, maar onder jaren werkervaring wordt normaal gesproken full-time werk bedoeld. Bijvoorbeeld 4 jaar 10 uur per week klussen is toch wat anders dan 4 jaar full-time ergens aan werken. Of het voor een baas is of freelance maakt natuurlijk weer niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door croxz op 11-08-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar dat vind ik echt gelul in de marge, als je 3 jaar parttime hebt gewerkt kun je desnoods neerzetten dat je 3 jaar parttime gewerkt hebt. Het is toch niet zo dat die ervaring, mits relevant, niets waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:27:
Sorry, maar dat vind ik echt gelul in de marge, als je 3 jaar parttime hebt gewerkt kun je desnoods neerzetten dat je 3 jaar parttime gewerkt hebt. Het is toch niet zo dat die ervaring, mits relevant, niets waard is?
Tuurlijk moet het op je CV staan. Mijn opmerking betreft zijn 'CV' hierboven op tweakers:
Dat impliciert mijns inziens 4 jaar full-time ervaring. Als het geen full-time is geweest moet je dat erbij zetten of het aantal jaar ervaring omrekenen naar full-time equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waar zeg ik dan dat ik niet 4 jaar werkervaring heb? Ik lijk haast wel uitgemaakt te worden voor leugenaar. Beetje vreemd. Ik doe freelancewerk al sinds 2000 en zie niet in waarom ik in 2009 dan niet mag opgeven dat ik al 4 jaar werkervaring heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Nu online
Mijn laatste reactie was niet direct aan jou gericht maar meer een conclusie van wat disussies die door jou post gestart zijn: ja natuurlijk al je (relevante) werkervaring op je professionele CV vermelden, of het nou een baan betreft of freelance of het nou full of part time is. Maar voor dit topic is het handig als je dat onderscheid wel maakt bij je werkervaring omdat er anders een vertekend beeld van de persoon ontstaat.
Het is mij bijvoorbeeld nog niet duidelijk of de 4 jaar ervaring van jou full-time equivalent is. Je schreef namelijk "naast mijn studie", dan lijkt me 10, max 20 uur per week waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Leeftijd: 25 26
Opleiding(en): MBO IT Media, HBO Digitale Communicatie
Certificaten: PRINCE2
Werkervaring: 2 jaar stages, freelance webdevelopment sinds 2006
Werkgever: Internetbedrijfje
Huidige functie: Junior webdeveloper

13/14e maand of winstuitkering: nee
Reiskostenvergoeding: ~90 euro
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: is mogelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:spaarloonregeling
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris(bruto): 1520,- (32 uur)

Is dit een redelijk aanbod? Persoonlijk vind ik het wat weinig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47

Salandur

Software Engineer

Op basis van 40 uur is het 1900 bruto per maand. Het is niet veel, maar zeker niet te weinig.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Ramon schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:16:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO IT Media, HBO Digitale Communicatie
Certificaten: PRINCE2
Werkervaring: 2 jaar stages, freelance webdevelopment sinds 2006
Werkgever: Internetbedrijfje
Huidige functie: Junior webdeveloper

13/14e maand of winstuitkering: nee
Reiskostenvergoeding: ~90 euro
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: is mogelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:spaarloonregeling
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris(bruto): 1520,- (32 uur)

Is dit een redelijk aanbod? Persoonlijk vind ik het wat weinig.
Ik zou verder zoeken.. Ik weet niet wat je skills zijn qua junior webdeveloper, maar als je een beetje java of c# spreekt dan kun je al gauw op basis van 40 uur rond de 2200 - 2300 zitten.

Verwijderd

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: Te veel om op te noemen
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Financiele instelling
Huidige functie: Senior Technical Application Manager
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, OV jaarkaart
Maand salaris (bruto): 4000
Reistijd: 1 uur met de trein

• Clixx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Leeftijd: 18 (Bijna 19 Jaar)
Opleiding(en): Service Mederwerker ICT 2
Certificaten: -
Werkervaring: 3 Maanden (8 maanden stage bij huidige bedrijf)
Werkgever: Automatisering (Dienstverlener)
Huidige functie: (Netwerkbeheer)

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto*: Ja, bedrijfs Auto
Werkweek: 32 (word 40 uur betaalt 1 dag in de week naar school)
Reistijd**: 20 min.

Maand salaris(bruto): 850,-

Ik ga in September verder voor BBL Medewerker ICT nv3. Dit word overigens betaalt door mijn werkgever.

Wat denken jullie hier van !?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Clixx schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:01:
Leeftijd: 18 (Bijna 19 Jaar)
Opleiding(en): Service Mederwerker ICT 2
Certificaten: -
Werkervaring: 3 Maanden (8 maanden stage bij huidige bedrijf)
Werkgever: Automatisering (Dienstverlener)
Huidige functie: (Netwerkbeheer)

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 24
Leaseauto*: Ja, bedrijfs Auto
Werkweek: 32 (word 40 uur betaalt 1 dag in de week naar school)
Reistijd**: 20 min.

Maand salaris(bruto): 850,-

Ik ga in September verder voor BBL Medewerker ICT nv3. Dit word overigens betaalt door mijn werkgever.

Wat denken jullie hier van !?
Zeker niet slecht. Ik moest het ooit methetzelfde doen, maar dan zonder dat salaris (Wel incl auto :*) )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBO, met 2 jaar ervaring? Dan moet je toch minimaal op de € 2300,- zitten op basis van een 40-urige werkweek. Ik zou zeker meer proberen te vragen... € 2000,- lijkt me meer reeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 23
Opleiding(en): Informatie Management & Informatie Systemen (België)
Certificaten: Sharepoint (non-work related)
Werkervaring: 1,8 jr
Werkgever: Zeer groot IT bedrijf België (zowel hardware, software als consultancy)
Huidige functie: Business Intelligence consultant (alsook ETL)

Laptop: Dell (redelijk nieuw model, 15")
Vakantiegeld: € 800 ong.
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e
GSM: Onbeperkt abonnement
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto budget € 650 (VW Jetta - Business line)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: inbegrepen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Netto vergoeding/maand € 150
Reistijd: 45 min
Maand salaris(bruto): € 2250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: 3 van MS
Werkervaring: 8 maanden
Huidige functie: Software Developer

Vakantiedagen: 26 + 5
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
GSM: €20 p/m
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: NS Jaarkaart
Pensioenregeling: Weet ik zo niet hoe of wat
Land: NL
Reistijd: Nu nog 1,5 uur met de trein, over een weekje 15 minuten lopen

Maand salaris(bruto): €2400

Ben laatst van €2250 naar €2400 gegaan nadat ik het 3e certificaat had gehaald. Ben netjes dacht ik zo ^_^

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjonguh, de meeste van jullie hebben wel veel vakantiedagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
alienfruit schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:08:
heb maar 166 uur :/

gezien ik 9 uur werk per dag is dat maar 18,5 dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 17:46
_Arno_ schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:26:
heb maar 166 uur :/

gezien ik 9 uur werk per dag is dat maar 18,5 dag :+
Daarentegen hoef je waarschijnlijk echter maar vier dagen op te nemen om een week vrij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
JeroenB schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:08:
[...]

Daarentegen hoef je waarschijnlijk echter maar vier dagen op te nemen om een week vrij te zijn :)
jup :+

en werk sowieso maar 4 dagen in de week, dus hoef eigenlijk nooit vrij te vragen om bijvoorbeeld naar de tandarts of zo te gaan of wanneer je andere dingen privé moet regelen :)

gebruik het dus echt alleen voor men vakanties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
alienfruit schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:08:
Wat heet veel? Wettelijk minimum (in NL) is 20 o.b.v. voltijds dienstverband. De meeste CAO's waar IT-ers onder vallen hebben er zo tussen de 24 en 29.

Daarnaast hebben sommige sectoren een 38- of zelfs 36-urige werkweek.Wanneer je dan 40 uur werkt, bouw je een aardige hoeveelheid ATV dagen op. Maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn, je kunt ook een 36/38-urig werkrooster hebben en dan bouw je dus geen ATV dagen op.

Tenslotte zijn er traditiegetrouw in sommige CAO's extra vrije dagen o.b.v. leeftijd. Dat is een beetje passe, dus tegenwoordig zijn die dagen meestal gekoppeld aan dienstjaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 51
Opleiding(en): hogere humaniora + herscholing RVA informatica (1 jaar)
Certificaten: none
Werkervaring: 25 jaar
Huidige functie: Consolist (system operator)

Vakantiedagen: 12 (= 6 weken !)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus indien goed gepresteerd
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: forfaitaire vergoeding 600 €/maand (netto)
Werkweek: 24 uur (= 2 x 12 op zaterdag en zondag)
Pensioenregeling: extra verzekering volledig betaald door werkgever
Land: B
Reistijd: 40 min. met de wagen. Nooit files gezien het speciaal rooster

Maand salaris(bruto): €3400

extra : 200 euro/maand netto maaltijdvergoeding
200 euro/maand netto onkostenvergoeding (GSM/ADSL/PC/vakliteratuur ...)
hospitalisatieverzekering voor hat ganse gezin
mogelijkheid 1 x per jaar aankoop laptop aan catalogusprijs -30%

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:25:
Leeftijd: 51
Opleiding(en): hogere humaniora + herscholing RVA informatica (1 jaar)
Certificaten: none
Werkervaring: 25 jaar
Huidige functie: Consolist (system operator)

Vakantiedagen: 12 (= 6 weken !)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus indien goed gepresteerd
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: forfaitaire vergoeding 600 €/maand (netto)
Werkweek: 24 uur (= 2 x 12 op zaterdag en zondag)
Pensioenregeling: extra verzekering volledig betaald door werkgever
Land: B
Reistijd: 40 min. met de wagen. Nooit files gezien het speciaal rooster

Maand salaris(bruto): €3400

extra : 200 euro/maand netto maaltijdvergoeding
200 euro/maand netto onkostenvergoeding (GSM/ADSL/PC/vakliteratuur ...)
hospitalisatieverzekering voor hat ganse gezin
mogelijkheid 1 x per jaar aankoop laptop aan catalogusprijs -30%
Helemaal niet slecht! Okay je hebt 25 jaar ervaring, en je moet héél hard werken tijdens de weekends. Maar Je bent 5 dagen per week gewoon thuis voor een loon dat hetzelfde is als een normale werkmens. Ik zou hiervoor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:29
Wat een unicum een 2 daagse werkweek :)
Ik zou het er voor doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd, tegen mijn 50ste zou ik ook niet klagen als ik een dergelijke regeling zou kunnen afsluiten. Zeker met de extra vergoedingen is het een mooi salaris voor 2 lange dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ja leuk!
De hele week thuis zitten terwijl iedereen werkt en vervolgens als iedereen in de tuin zit, verjaardagen viert en aan het voetballen is dagen van 12 uur gaan maken...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Bovendien, de kans is groot dat je vermogensbehoefte tegen je vijftigste levensjaar toch wel wat groter is dan een slordige 3500 bruto per maand voor één persoon. En als je vóór die tijd méér hebt gewerkt, is het toch wel even slikken als je (bijvoorbeeld) van 7-8k€ bruto terugmoet naar 3500.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testert schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:44:
Ja leuk!
De hele week thuis zitten terwijl iedereen werkt en vervolgens als iedereen in de tuin zit, verjaardagen viert en aan het voetballen is dagen van 12 uur gaan maken...
Zo is er altijd wat om over te klagen.

Mooie leeftijd, mooi salaris, veel tijd in de week om te wandelen en fietsen en in de tuin te werken en bezig te zijn met de kleinkinderen. Volgens mij heeft bruce999 dat prima geregeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
nare man schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:21:
Bovendien, de kans is groot dat je vermogensbehoefte tegen je vijftigste levensjaar toch wel wat groter is dan een slordige 3500 bruto per maand voor één persoon. En als je vóór die tijd méér hebt gewerkt, is het toch wel even slikken als je (bijvoorbeeld) van 7-8k€ bruto terugmoet naar 3500.
ja als je 7-8k bruto hebt verdient dan is 3500 wel wat weinig... :/

maar ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen die hier posten die 7-8k bruto nooit gaat halen ;( wanneer je dan op je 50ste voor het zelfde salaris in 2 dagen klaar bent met werken is dat nog niet zo gek denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Testert schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:44:
Ja leuk!
Tja, ik neem aan dat dit een bewuste keuze is. De meeste mensen van 51 voetballen niet meer op straat en verjaardagen worden regelmatig ook door de week en/of 's avonds gevierd. De voordelen zijn legio: geen file's naar je werk, geen file's naar het strand bij mooi weer, nooit druk als je naar een museum of iets dergelijks wil, zonder problemen een paar dagen op vakantie... En vooral: heel veel vrije tijd voor welke hobbies hij dan ook heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, een nieuw gezicht hier :)

Vanavond besloten een account aan te maken omdat ik al een tijdje rondneus.

Leeftijd: 34 jaren jong

Opleiding(en): VWO en HBO

Certificaten: UPS beheerder (vooral veel theorie over loodaccu's in de scholing)

Werkervaring: Al vanaf 1999, 3e baan en deze baan vanaf 2004

Werkgever:http://www.interconnect-datacenter.nl/

Huidige functie: Datacenter management wat neerkomt zoals onderhouden van servers, beveiliging, back-up consistentie. Omdat ik een beroepsgeheim heb kan ik niet te scheutig zijn.

Laptop: Nee, al is het tegenwoordig heel normaal. Er wordt bij ons niet gericht gewerkt met de inhoud van data.

Vakantiegeld: 1372 euro netto

Vakantiedagen: 192 uur (25 uur per werkweek)

13/14e maand of winstuitkering:
Kerstgratificatie

GSM: Sony Ericsson C902

Leaseauto*: Nissan Qashqai, eigen bijdrage 280 euro per maand, tankpas van bedrijf. Erg fijne, solide en zeer sterke auto en geen pech met alweer een ton op de klok. Ook hoge instap en hoge zit. Is nog als nieuw en de leasemaatschappijen zijn veel te gretig met ruilen want volgend jaar andere auto terwijl deze als nieuw is en rijdt. Ik mag niet roken in de auto.

Werkweek: Woensdag 9 uur, donderdag 8 uur en vrijdag 8 uur op 25 urige basis waarvan deels thuis; remoting interconnect.

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pauzetijden zijn duidelijk voor iedereen en er is een kantine waar je tegen supermarktprijzen een hapje kunt nemen. Ook 1ste en 2e ziekteverzuimdag uitbetaald. Bij bepaalde functies is er een herroeping. Mocht ik ineens ziek worden dan is er iemand die de taak kan overnemen.
Goede hygiëne, ordentelijk en schoon gebouw. Roken moet buiten en niet bij de ingang.

Pensioenregeling: Interpolis, Rabobank assurantiën want ik ben al 20 jaar bij die bank en heb er al mijn verzekeringen lopen en dat levert een flink polisvoordeel op van 12,5% De collectieve pensionverzekeraar zou 8% goedkoper zijn, dus dat is de reden.

Land: Nederland Den Bosch en Griekenland Athene incidenteel

Reistijd**: 20 minuten met auto binnendoor. 40.000 km per jaar met auto en prive 10.000 km.

Maand salaris(netto): 1414,06 per maand, dus 12x per jaar.

Ook een goede vraag in het topic zou zijn of het gebouw waarin je werkt last heeft van het "sick building syndrome".

Bij ons wordt de Airco zeer goed en vakkundig onderhouden en ik ben zelden tot nooit verkouden. Ontsmetten moet wekelijks.

Leuk topic en vooral informatief *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
En bovendien, dagen van 8 tot 8 o.i.d. zijn nou ook niet zo spannend. Heb je genoeg avond over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Zou je de velden bold kunnen maken, en je bruto salaris kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:48

Boy

www.byoscoop.nl

ik heb meer het gevoel dat het hier om reclame gaat...

ik vind het type lease-auto totaal niet in verhouding staan met het salaris...maar dit kan ik fout hebben...of valt de prijs van die Qashqai wel mee?

[ Voor 30% gewijzigd door Boy op 18-08-2009 08:18 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Boy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:16:
[...]
ik heb meer het gevoel dat het hier om reclame gaat...

ik vind het type lease-auto totaal niet in verhouding staan met het salaris...maar dit kan ik fout hebben...of valt de prijs van die Qashqai wel mee?
Valt wel mee, begint rond de 25K (tot zo'n 45K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: ITIL foundation +70-290+70-620 volgende week komt daar hopelijk 70-284 bij.
Werkervaring:7 jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Senior helpdeskmedwerker

13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhakelijk van prestatie en die van het bedrijf
Reiskostenvergoeding: Leaseauto van de zaak
Reistijd: nu 45 minuten maar kan ook het dubbele zijn
Maand salaris(bruto): 1933.-

Wat vinden jullie hiervan,persoonlijk werk ik onder mijn niveau en zou ik hogerop willen en mijn HBO halen, echter wil mijn werkgever geen nieuwe HBO studenten toelaten en is het salaris wat mager.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
racoon schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:44:
Leeftijd: 29
Certificaten: ITIL foundation +70-290+70-260 volgende week hopelijk 70-284
Werkervaring:7 jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Senior helpdeskmedwerker

13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhakelijk van prestatie en die van het bedrijf
Reiskostenvergoeding: Leaseauto van de zaak
Reistijd: nu 45 minuten maar kan ook het dubbele zijn
Maand salaris(bruto): 1933.-

Wat vinden jullie hiervan,persoonlijk werk ik onder mijn niveau en zou ik hogerop willen en mijn HBO halen, echter wil mijn werkgever geen nieuwe HBO studenten toelaten en is het salaris wat mager.
7 jaar ervaring bij een detacheerder en nog altijd geen 2000€? Okay je bent MBO en het is máár een helpdesk functie, maar dan nog vind ik het een beetje te weinig met jou ervaring, 7 jaar is niet niks he + een detacheerder zou zowiezo al wat beter moeten betalen dan een normale werkgever omdat het ontslagrisico toch hoger is. Als de crisis weer voorbij is, zou ik toch eens gaan zien wat de concurrentie jou kan bieden. Ik denk dat een loon tussen de 2200€ en 2500€ met jou ervaring tot de mogelijkheden behoort.

[ Voor 6% gewijzigd door makila op 18-08-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Het is niet 7 jaar in de detachering, detachering doe ik pas2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
racoon schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:52:
Het is niet 7 jaar in de detachering, detachering doe ik pas2 jaar.
Ah okay. Maar dan nog zou ik na de crisis eens bij de concurrentie gaan neuzen. Wie niet waagt niet wint, en als ze jou kunnen stelen van een concurrent dan wordt de loonruimte altijd wél een beetje groter. :) Maar je hoeft natuurlijk niet meteen weg te gaan. Na de crisis krijg je waarschijnlijk ook bij je huidige werkgever een degelijke opslag he? :)

Kun je geen avondschool op HBO niveau doen? Als de werkgever er niet achter staat, dan kun je dit toch ook zelf allemaal regelen niet? T'is niet dat een werkgever jou kan verbieden om nog bij te studeren.

[ Voor 15% gewijzigd door makila op 18-08-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

makila schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:57:
[...]

Ah okay. Maar dan nog zou ik na de crisis eens bij de concurrentie gaan neuzen. Wie niet waagt niet wint, en als ze jou kunnen stelen van een concurrent dan wordt de loonruimte altijd wél een beetje groter. :) Maar je hoeft natuurlijk niet meteen weg te gaan. Na de crisis krijg je waarschijnlijk ook bij je huidige werkgever een degelijke opslag he? :)
klopt ze hebben mij vertelt als ik MCSA gehaald heb , dat ik dan junior systeem engeneer word, daarbij hoort ook een degelijk salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO
Werkgever: Rijksoverheid
Huidige functie: Systeemspecialist / Vraagbaak

Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee, maar omdat ik het zelf niet wil.
Reiskostenvergoeding: 16 euro fietskosten vergoeding per maand. (of OV-kaart)
Werkweek: 36 uur (4 dagen van 9 uur)
Reistijd: 5 a 10 minuten op de fiets
Maand salaris(bruto): 3100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

B2 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:07:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO
Werkgever: Rijksoverheid
Huidige functie: Systeemspecialist / Vraagbaak

Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee, maar omdat ik het zelf niet wil.
Reiskostenvergoeding: 16 euro fietskosten vergoeding per maand. (of OV-kaart)
Werkweek: 36 uur (4 dagen van 9 uur)
Reistijd: 5 a 10 minuten op de fiets
Maand salaris(bruto): 3100,-
dat vind ik erg netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

racoon schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:59:
[...]

klopt ze hebben mij vertelt als ik MCSA gehaald heb , dat ik dan junior systeem engeneer word, daarbij hoort ook een degelijk salaris.
Heb je dat soort dingen ook echt zwart op wit? Want anders blijf je dadelijk onder het mom van "recessie, het gaat slecht met het bedrijf" alsnog op een lager loon zitten.

Overigens zou raad ik je wel aan te leren hoe je je nieuwe titel moet schrijven O-)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
nare man schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:21:
Er is maar een klein select groepje wat daadwerkelijk 7-8k verdient op z'n 50e lijkt mij (of het equivalent daarvan tegen de tijd dat ze 50 zijn ;)). Meeste mensen zullen dat soort salaris niveaus nooit halen. Lijkt mij weggelegd voor dokters, advocaten, directeuren en mensen die op het juiste vakgebied _zeer_ uitblinken.

Dit topic gaat weliswaar over ICTers, en die kunnen wellicht zo'n salaris wel halen. Maar zelfs dan is niet iedereen geschikt voor een functie/niveau die bij dat soort beloningen horen.

Even een realitycheck (gegevens die ik toevallig bij de hand heb), het hoogste CAO loon voor een hovenier (voorman met ruime ervaring) is € 2.564,68.

Leuk salaris om hier te vermelden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
McVirusS schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:44:
[...]

Er is maar een klein select groepje wat daadwerkelijk 7-8k verdient op z'n 50e lijkt mij (of het equivalent daarvan tegen de tijd dat ze 50 zijn ;)). Meeste mensen zullen dat soort salaris niveaus nooit halen. Lijkt mij weggelegd voor dokters, advocaten, directeuren en mensen die op het juiste vakgebied _zeer_ uitblinken.

Dit topic gaat weliswaar over ICTers, en die kunnen wellicht zo'n salaris wel halen. Maar zelfs dan is niet iedereen geschikt voor een functie/niveau die bij dat soort beloningen horen.
Ik sluit me hierbij aan. Mijn werkgever (multinational) heeft salarisschalen die tot 7 a 8k doorlopen (ondernormale omstandigheden, uitzonderingen als 130% van schaalmaximum buiten beschouwing gelaten) waar 'normale' werknemers ook in kunnen vallen, maar dan heb je het over functies als: domeinarchitect, juridische functies (bv intellectueel eigendom), principal wetenschapper, technologie manager, etc. Met uitzondering van enkele functies in het juridische domein (deze kennen een snellere groei welke ook verder doorloopt) haalt echter maar een zeer selecte minderheid die salarisschalen. Voor developers en dergelijke is het volstrekt buiten bereik en is 6k een meer realistisch perspectief voor degenen die iets meer in hun mars hebben (team lead, architect, etc.) anders houdt het op ergens tussen de 4 en 5k.

Bovenstaande overigens uitgaande van een WO+ startniveau.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 18-08-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Rukapul schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:07:
[...]

Ik sluit me hierbij aan. Mijn werkgever (multinational) heeft salarisschalen die tot 7 a 8k doorlopen (ondernormale omstandigheden, uitzonderingen als 130% van schaalmaximum buiten beschouwing gelaten) waar 'normale' werknemers ook in kunnen vallen, maar dan heb je het over functies als: domeinarchitect, juridische functies (bv intellectueel eigendom), principal wetenschapper, technologie manager, etc. Met uitzondering van enkele functies in het juridische domein (deze kennen een snellere groei) haalt echter maar een zeer selecte minderheid die salarisschalen. Voor developers en dergelijke is het volstrekt buiten bereik en is 6k een meer realistisch perspectief.
voor 6K doe ik het ook hoor! sow...ik ben blij als ik ooit boven de 4K zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Boy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:09:
[...]

voor 6K doe ik het ook hoor! sow...ik ben blij als ik ooit boven de 4K zou komen...
Dat is wel erg negatief, natuurlijk is 6K een flink salaris, maar boven de 4K zou ook voor jou niet zo'n probleem moeten zijn over een paar jaar. ( Dan ga ik uit van deze post Boy in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)". Je hoeft dus nog maar € 1000,- te stijgen, als je elk jaar alleen 3% inflatiecorrectie krijgt zit je er over 10 jaar ook. Maar ik ga ervanuit dat je nog wel meer groeit )

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 18-08-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Boy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:09:
[...]

Elke enigszins capabele software engineer kan tot 4k komen. Daarboven is een ander verhaal.

@Woy: uiteraard moet je inflatiecorrectie buiten beschouwing laten en puur kijken naar groeiverhogingen. Het salaris van Boy gegeven zijn profiel is echter niet zo heel gek en moet perspectief bieden om tot 4k te groeien.

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 18-08-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rukapul schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:18:
[...]
@Woy: uiteraard moet je inflatiecorrectie buiten beschouwing laten en puur kijken naar groeiverhogingen. Het salaris van Boy gegeven zijn profiel is echter niet zo heel gek en moet perspectief bieden om tot 4k te groeien.
Ja dat snap ik, maar ik bedoelde ook dat 3% groei niet enorm is om te realiseren. Ik denk ook dat tussen de 4 en 5k een beetje het maximale is wat je als normale ( zeer ervaren ) software engineer ( in loondienst ) op het moment kan krijg. Wil je hoger, dan zul je denk al snel erg specialistisch bezig moeten zijn, of meer management taken erbij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

momania

iPhone 30! Bam!

Woy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:26:
[...]
Wil je hoger, dan zul je denk al snel erg specialistisch bezig moeten zijn, of meer management taken erbij hebben.
Of freelancen, naar het buitenland vertrekken, etc. Dat in combinatie met een specialisme of goed all-rounder zijn brengt je heus wel wat meer dan 6k bruto p/m hoor ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Woy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:16:
[...]

Dat is wel erg negatief, natuurlijk is 6K een flink salaris, maar boven de 4K zou ook voor jou niet zo'n probleem moeten zijn over een paar jaar. ( Dan ga ik uit van deze post Boy in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)". Je hoeft dus nog maar € 1000,- te stijgen, als je elk jaar alleen 3% inflatiecorrectie krijgt zit je er over 10 jaar ook. Maar ik ga ervanuit dat je nog wel meer groeit )
ja, dat is inderdaad ook wel zo...maar bij de huidige werkgever zie ik het niet zo snel gebeuren. Wat ik erbij heb gekregen de vorige keer is aardig veel voor hier...

Mijn werkgever doet niet aan inflatiecorrectie. Gemiddelde loonsverhoging is zo'n 3%, dus sommige mensen zitten erboven (ik dit jaar toevallig op 3,6%) maar de rest van m'n software collega's zaten eronder (rond 2,5%).

aangezien ik nu 3,6 heb gekregen, zal het volgende keer ook rond 2,5% zijn denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Boy op 18-08-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
momania schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

Of freelancen, naar het buitenland vertrekken, etc. Dat in combinatie met een specialisme of goed all-rounder zijn brengt je heus wel wat meer dan 6k bruto p/m hoor ;)
Ik zeg ook niet voor niks in loondienst erbij. Freelance is totaal wat anders en niet te vergelijken. In het buitenland zul je misschien inderdaad wat meer verdienen, maar ook dat is moeilijk met Nederland te vergelijken.
Boy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:39:
[...]
ja, dat is inderdaad ook wel zo...maar bij de huidige werkgever zie ik het niet zo snel gebeuren. Wat ik erbij heb gekregen de vorige keer is aardig veel voor hier...

Mijn werkgever doet niet aan inflatiecorrectie. Gemiddelde loonsverhoging is zo'n 3%, dus sommige mensen zitten erboven (ik dit jaar toevallig op 3,6%) maar de rest van m'n software collega's zaten eronder (rond 2,5%).

aangezien ik nu 3,6 heb gekregen, zal het volgende keer ook rond 2,5% zijn denk ik...
Dus in principe ga je steeds minder verdienen voor hetzelfde werk. Lekkere werkgever heb je dan!

[ Voor 27% gewijzigd door Woy op 18-08-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Woy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:43:
Dus in principe ga je steeds minder verdienen voor hetzelfde werk. Lekkere werkgever heb je dan!
yep...valt verder weinig aan te doen hier...heeft ook mee te maken dat Italiaans bedrijf is en in Italie doen ze niet aan inflatiecorrectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Boy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:00:
[...]
yep...valt verder weinig aan te doen hier...heeft ook mee te maken dat Italiaans bedrijf is en in Italie doen ze niet aan inflatiecorrectie
Sorry, maar daar geloof ik niet zo veel van. Misschien noemen ze het geen inflatie correctie, maar als ze er niet aan zouden doen, dan zou de complete italiaanse bevolking steeds armer worden. In mijn contract is er ook niet vastgelegd dat er automatisch voor inflatie gecorrigeerd word, maar dat word wel degelijk met mijn salaris verhoging meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO 3, Medewerker beheer ICT
Certificaten: ITIL, 70-270, 70-290. Bezig met MCSA
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Gemeente
Huidige functie: Systeembeheer. Zit in een klein team (3 man), is de bedoeling dat we zo veel mogelijk elkaars taken kunnen overnemen.
Wat ik doe is werkplekbeheer, applicatiebeheer, inkoop, administratie, helpdesk, beheer telefooncentrale, accounts in AD/Exchange.

Laptop: Ja, met mobiel internet.
Vakantiedagen: 22.
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 36 uur.
Pensioenregeling: Weet ik niet uit m'n hoofd.
Land:
Reistijd**: 15 min fietsen
Elke 3 weken bereikbaarheidsdienst op donderdag avond en zaterdag en af en toe op zondag. Hier is een aparte regeling voor.

Maand salaris(bruto): 1683

Heb binnenkort functioneringsgesprek. Huidige jaar contract loopt af, verwacht een vast contract. Zal mijn functieomscgrijving er nog eens bijpakken. Salaris mag van mij flink omhoog.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 16:43 . Reden: Functieomschrijving iets uitgebreider. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Woy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Sorry, maar daar geloof ik niet zo veel van. Misschien noemen ze het geen inflatie correctie, maar als ze er niet aan zouden doen, dan zou de complete italiaanse bevolking steeds armer worden. In mijn contract is er ook niet vastgelegd dat er automatisch voor inflatie gecorrigeerd word, maar dat word wel degelijk met mijn salaris verhoging meegenomen.
tja, zo is het hoe onze italiaanse baas het ons verteld...
ieder jaar is het gemiddeld 3% in totaal wat je gemiddeld erbij krijgt...krijgt er iemand 3,3%, krijgt een ander 2,7%.

Maar ja, genoeg hierover. Het is gewoon niet prettig geregeld maar hoef ik jullie niet mee lastig te vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Om even terug te komen over max. aan salaris, ik zie binnen ons bedrijf nog wel eens wat reacties van recruiters etc. en elke .Netter met een jaar of vijf ervaring zit al rond de 4K. Zelf verwacht ik rond de 5K te zitten rond mijn 25e.

Een beetje architect moet volgens mij rond zijn 40e de 6K makkelijk kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Woy schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

//offtopic, Italianen worden ook ronduit slecht betaald en kennen ook geen fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden ondanks dat iemand misschien wetenschappelijk opgeleid is. Ik heb zelf een half jaartje gewerkt in Rome en heb mensen zien vertrekken om de meest onzinnige redenen en de betalingen (niet alleen voor mijn bureau overigens) waren ronduit beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

creator1988 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:48:
Om even terug te komen over max. aan salaris, ik zie binnen ons bedrijf nog wel eens wat reacties van recruiters etc. en elke .Netter met een jaar of vijf ervaring zit al rond de 4K. Zelf verwacht ik rond de 5K te zitten rond mijn 25e.

Een beetje architect moet volgens mij rond zijn 40e de 6K makkelijk kunnen halen.
Heb je ook eens echt met die .Netters gesproken? 4K is best wel een aardig bedrag hoor voor 5 jaar ervaring vind ik. En rond je 25ste op 5K zitten is ook wel lichtjes optimistisch (zeker voor een .NET developer, als je HBO hebt gedaan dan heb je ongeveer 5 a 6 jaar ervaring).

Ik heb ook al diverse "aanboden" gehad met salarisen tot 60K per jaar als "senior developer", maar ik denk echt niet dat je dat zomaar haalt. Die max bedragen zijn leuke lokkertjes en vooral recruiters gooien er graag mee, maar als je dan echt gaat praten dan kom je lager uit (dan blijkt het lokkertje pas haalbaar na een aantal jaar).

Ik denk dat voor een .NET developer 3000-3500 p/m een realistischer salaris is bij 5 jaar ervaring. Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt als je 25 bent, maar als je dan ook 5 jaar ervaring hebt zit je waarschijnlijk rond het zelfde bedrag (of je moet jong afgestudeerd zijn en daardoor meer ervaring hebben).

Zelf ben ik net 25 en heb ik +/- 5 jaar ervaring en zit ik rond de 3000 p/m (en een leuke lease auto erbij :P), ik verwacht eind van het jaar een beetje te groeien (ik ben in het begin van dit jaar pas bij dit bedrijf begonnen en heb eerst mijn certificeringen .NET moeten halen en zit nu dus nog in een soort "junior" functie, maar alle papiertjes zijn allang behaald dus ik verwacht bij de volgende functioneringsgesprekken door te groeien naar een ander functie met het daarbij behorende salaris). Maar 4000 p/m is voor mij nog een droom...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

.Gertjan. schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:58:
[...]
Zelf ben ik net 25 en heb ik +/- 5 jaar ervaring en zit ik rond de 3000 p/m (en een leuke lease auto erbij :P), ik verwacht eind van het jaar een beetje te groeien (ik ben in het begin van dit jaar pas bij dit bedrijf begonnen en heb eerst mijn certificeringen .NET moeten halen en zit nu dus nog in een soort "junior" functie, maar alle papiertjes zijn allang behaald dus ik verwacht bij de volgende functioneringsgesprekken door te groeien naar een ander functie met het daarbij behorende salaris). Maar 4000 p/m is voor mij nog een droom...
Ik zit op 2900, ook zo'n 5 jaar relevante ervaring, maar zonder lease auto...
Ik ben een C++ ontwikkelaar. Is het nou zo dat .NET ontwikkelaars beter betaald krijgen? Enig idee hierover? Anders misschien maar es een cursus volgen ;)

@Rukapul:
Idd...sorry. Is misschien wel interessant om topic over te starten, salarissen per ervaring per specialisatie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Boy op 19-08-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
@Boy: die vragen kun je of opzoeken of horen in een eigen topic thuis :)

't Gaat te ver om de details in dit topic te bediscussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Certificaten: MCSA
Werkervaring:3 jaar, helpdesk, 1jaar als systeembeheerder
Werkgever: belastingen

Huidige functie: Jr. systeembeheerder

Vakantiedagen: 27
Reiskostenvergoeding: 200 euro
Reistijd: 20min enkel
Maand salaris(bruto): 2400

Extra: mogelijkheid tot behalen cursussen

Vinden jullie ervan? :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik vind het een mooi salaris voor een junior op MBO-niveau.
Erg netjes zelfs, dus snap die :/ niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb je ook eens echt met die .Netters gesproken? 4K is best wel een aardig bedrag hoor voor 5 jaar ervaring vind ik. En rond je 25ste op 5K zitten is ook wel lichtjes optimistisch (zeker voor een .NET developer, als je HBO hebt gedaan dan heb je ongeveer 5 a 6 jaar ervaring).

[...]

Ik denk dat voor een .NET developer 3000-3500 p/m een realistischer salaris is bij 5 jaar ervaring. Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt als je 25 bent, maar als je dan ook 5 jaar ervaring hebt zit je waarschijnlijk rond het zelfde bedrag (of je moet jong afgestudeerd zijn en daardoor meer ervaring hebben).

[...]
Dat lijkt me inderdaad erg optimistisch. Ik ben nu bijna 27 met ruim 5 jaar werkervaring en ik zit zelfs nog lang niet op de 3K (bruto), het lijkt me ook niet denkbaar dat ik daar terecht ga komen in de nabije toekomst.

Nu is het wel zo dat ik nog geen fulltime 5 jaar werkervaring heb (parttime 3 tot 4 dagen per week) door studie, maar het is nu ook weer niet zo dat ik nog niks noemenswaardigs heb gedaan de afgelopen jaren :+ .

Ik wil de komende tijd eerst nog wat 'echte' projecten uitvoeren (die zitten er ook aan te komen) en wellicht nog wat nieuwe technieken uitproberen/ certificeringen halen voor ik me echt ga wagen aan een gesprek over loonsverhoging.

Of zijn jullie van mening dat je met 2400 bruto in deze lichtelijk onstabiele tijd ver onder de maat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:10:

Zeker niet slecht, zie mijn vorige post. Ik verdien hetzelfde met ruim 5 jaar werkervaring en HBO informatica. Nu begin ik echt te twijfelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:10:

Zoals eerder gezegt is het een best net salaris. Jouw profiel en dat van mij zijn ongeveer gelijk, MBO N4, leeftijd en functie. Het salaris is ook ongeveer gelijk en ik ben nog niet veel mensen met een ongeveer gelijk profiel tegen gekomen die veel meer salaris ontvangen.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Bargemanos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

Zoals eerder gezegt is het een best net salaris. Jouw profiel en dat van mij zijn ongeveer gelijk, MBO N4, leeftijd en functie. Het salaris is ook ongeveer gelijk en ik ben nog niet veel mensen met een ongeveer gelijk profiel tegen gekomen die veel meer salaris ontvangen.
Ik sluit me hierbij aan. Heb ook het zelfde profiel, ben 1 jaar ouder en verdien iets meer (werk trouwens wel 36 uur wat eigenlijk best wel een verschil is wanneer je dat omrekent :o )

2400 is dus niet slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bargemanos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

ook niet veel tegengekomen die op dezelfde lijn zaten zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:49:
[...]

ook niet veel tegengekomen die op dezelfde lijn zaten zeker? :P
dat ook niet :Y)

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
_Arno_ schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:48:
[...]

Ik sluit me hierbij aan. Heb ook het zelfde profiel, ben 1 jaar ouder en verdien iets meer (werk trouwens wel 36 uur wat eigenlijk best wel een verschil is wanneer je dat omrekent :o )

2400 is dus niet slecht :)
Ik ben 1 jaar jonger, maar ook een 36 uurige werk week.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
Bargemanos schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:05:
[...]

Ik ben 1 jaar jonger, maar ook een 36 uurige werk week.
€2400/36*40 = €2666

scheelt dus nog wel aardig 36 of 40 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
Ik ben zelf .Netter en ik weet prima wat er wordt betaald. Ja er zal een grote groep post-HBO'ers zijn die op bootcamp zijn gestuurd naar India en met een een mooi pass4sure proefexamen hun MCPD in drie weken moeten halen, die de rest van hun leven gedetacheerd zitten, en vooral 13-in-een-dozijn zijn. Nou zitten wij hier met een groep mensen die gemotiveerd zijn en hun vak puur als hobby zien, en dan is 4K in 5 jaar prima te doen. Er zal echter ook een groep codemonkeys zijn die vanaf hun startsalarisje 3% per jaar groeien, dan schiet het niet op natuurlijk. Initiatief wordt beloond.
Ik heb geen HBO noch enige intentie iets aan een vervolgopleiding te doen. Maar 1,5K omhoog in 5 jaar lijkt me nou niet heel hoog gegrepen. edit: Voor een eerdere discussie hierover moet je eens kijken onder mijn salarispost in deel 8. Anders raakt dit topic helemaal vervuild.

[ Voor 4% gewijzigd door creator1988 op 19-08-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

creator1988 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:11:
[...]

Ik ben zelf .Netter en ik weet prima wat er wordt betaald. Ja er zal een grote groep post-HBO'ers zijn die op bootcamp zijn gestuurd naar India en met een een mooi pass4sure proefexamen hun MCPD in drie weken moeten halen, die de rest van hun leven gedetacheerd zitten, en vooral 13-in-een-dozijn zijn. Nou zitten wij hier met een groep mensen die gemotiveerd zijn en hun vak puur als hobby zien, en dan is 4K in 5 jaar prima te doen. Er zal echter ook een groep codemonkeys zijn die vanaf hun startsalarisje 3% per jaar groeien, dan schiet het niet op natuurlijk. Initiatief wordt beloond.

[...]
Ik kon uit je post niet halen of je het wist "van horen zeggen" of zelf ervaring had. Vandaar mijn vraag.

Ik krijg bij jouw reactie het gevoel dat je anti-detachering bent. Detachering is niet per definitie slecht. Sommige mensen beginnen erin en blijven inderdaad op hun plek. Andere gaan na een paar jaar detachering het bedrijfsleven in. Andere (zoals ik) gaan vanuit het bedrijfsleven de detachering in (hoewel dat een kleine groep is). Die keuze heb ik gemaakt om wat meer variatie te krijgen en om door te kunnen groeien. Voordat ik de detachering in ging heb ik vooral bij kleine bedrijfjes gezeten, maar daar groei je niet echt door (geloof me er zijn altijd mensen die op hun plek blijven "hangen" en in de weg staan waardoor je niet kunt groeien). Ik ben zeer blij met mijn huidige werkgever (detacheerder). Ik kan opleidingen doen die ik wil, krijg een leuke auto, goede arbeidsvoorwaarden dus ik ben het niet eens met je anti-detacherings idee. Ik wordt daar serieuzer genomen dan bij menig eerder werkgevers.

Om mensen die niet (veel) in salaris groeien maar codemonkeys te noemen vind ik vrij kort door de bocht. Initiatief hoort inderdaad beloond te worden, maar zo werkt het helaas niet altijd (zowel in het bedrijfsleven als in de detachering). Ik heb bij een van mijn vorige werkgevers heel wat dingen verbeterd (zowel op applicatie als process niveau), maar daar werd ik niet naar betaald. Ik was bij beide bedrijven vrijwel onmisbaar geworden, maar ze wilden toch echt niet meer geld op tafel leggen (of mijn functie "verruimen"). Dus op basis van salaris iemand afkeuren lijkt me zeer onterecht.

(overigens kan het ook andersom, ik heb mensen gekend die goed betaald kregen, maar die dat geld echt niet waar waren, die werden senior omdat ze toevallig op de juiste plek waren op het juiste moment en goede vriendjes met de directeur waren, die mensen ging ik als junior al makkelijk voorbij qua kennis en ideeën)

Ik blijf erbij dat 5k voor een developer veel is. Ik denk dat je het kunt halen, maar dan moet je meer richting leidinggevend (dus lead developer) of ook een deel ontwerp op je nemen (architect) dan haal je de 5k misschien wel.

Maar goed de functie matrixen en loontabellen die ik heb gezien geven meestal aan een "pure" developer geen 5000 euro. Ook berekeningssites komen niet zo hoog voor zover ik weet.
Ik heb geen HBO noch enige intentie iets aan een vervolgopleiding te doen. Maar 1,5K omhoog in 5 jaar lijkt me nou niet heel hoog gegrepen. edit: Voor een eerdere discussie hierover moet je eens kijken onder mijn salarispost in deel 8. Anders raakt dit topic helemaal vervuild.
1500 is in 5 jaar inderdaad niet heel gek (ik heb in 4 jaar 1000 euro erbij gehad). Maar zoals je in mijn post kon lezen wist ik noch je leeftijd noch je huidige salaris. Als je op 2000 was begonnen dan is 5000 wel een flinke stijging. Dus hier is geen discussie over nodig. De meeste starten echter rond de 2000 euro en dan is 3000 erbij best flink (150%). Ik vind het al netjes dat ik in 4 jaar tijd er 50% bij heb gekregen/gevochten en de rek is er nog lang niet uit.

Sterker nog ik denk dat je met een hoog salaris je jezelf vanzelf de markt uit prijst. Ik denk dat er weinig werkgevers zijn die jou met 5 jaar ervaring aannemen met een startsalaris van 5000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 19-08-2009 22:20 ]

• BurningSheep
  • Laatst online: 17-12-2024
.Gertjan. schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:15:

Sterker nog ik denk dat je met een hoog salaris je jezelf vanzelf de markt uit prijst. Ik denk dat er weinig werkgevers zijn die jou met 5 jaar ervaring aannemen met een startsalaris van 5000 euro.
Het hoeven er ook niet veel te zijn. Eén is genoeg. Die ene zal overigens niet een grote detacheerder zijn.

• creator1988
.Gertjan. schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:15:
Andere (zoals ik) gaan vanuit het bedrijfsleven de detachering in (hoewel dat een kleine groep is).
Wanneer iemand na tig jaar bedrijfsleven, de detachering in gaat om veel nieuwe projecten te doen, en door het detacheringsbureau echt ingehuurd wordt om zijn expertise, maar zonder het gedoe dat freelancing met zich meebrengt, dan snap ik die keuze heel goed.
Voordat ik de detachering in ging heb ik vooral bij kleine bedrijfjes gezeten, maar daar groei je niet echt door (geloof me er zijn altijd mensen die op hun plek blijven "hangen" en in de weg staan waardoor je niet kunt groeien). Ik ben zeer blij met mijn huidige werkgever (detacheerder). Ik kan opleidingen doen die ik wil, krijg een leuke auto, goede arbeidsvoorwaarden dus ik ben het niet eens met je anti-detacherings idee. Ik wordt daar serieuzer genomen dan bij menig eerder werkgevers.
Echt goede ontwikkelaars vind je niet (nauwelijks?) bij de (grote) detacheerders. Een goed bedrijf dat softwareontwikkeling in een hoog vaandel heeft staan zorgt ervoor dat haar mensen het beste uit zichzelf halen, ergo een team met: een sloot projectmanagers, een issuemanager, testers, een architect, mensen voor de user experience, en mensen die FO's schrijven. Oftwel: veel meer 'ondersteunende' staf, dan uitvoerende. Nu kan ik er helemaal naast zitten, maar volgens mij wordt dit in de detachering als veel te duur gezien. Vlieg een bunch coders in, zet er een projectmanager naast en klaar.
Om mensen die niet (veel) in salaris groeien maar codemonkeys te noemen vind ik vrij kort door de bocht. Initiatief hoort inderdaad beloond te worden, maar zo werkt het helaas niet altijd (zowel in het bedrijfsleven als in de detachering). Ik heb bij een van mijn vorige werkgevers heel wat dingen verbeterd (zowel op applicatie als process niveau), maar daar werd ik niet naar betaald. Ik was bij beide bedrijven vrijwel onmisbaar geworden, maar ze wilden toch echt niet meer geld op tafel leggen (of mijn functie "verruimen"). Dus op basis van salaris iemand afkeuren lijkt me zeer onterecht.
Initiatief is niet alleen initiatief tonen binnen je werkzaamheden, maar ook assertief zijn, voor jezelf opkomen, en genoeg zelfkennis hebben om het initiatief te kunnen nemen binnen onderhandelingen met je huidige of nieuwe werkgever. Als je daar een juiste verhouding in weet te vinden, dan wordt je daar uitstekend voor beloond. Nu kunnen veel goede ontwikkelaars dat niet, die kunnen prima code kloppen, maar missen ze de social skills in het communiceren met hoger gelegen bestuurslagen.
Ik blijf erbij dat 5k voor een developer veel is. Ik denk dat je het kunt halen, maar dan moet je meer richting leidinggevend (dus lead developer) of ook een deel ontwerp op je nemen (architect) dan haal je de 5k misschien wel.
De weg naar lead developer is niet iets waar je voor kiest, maar volgens mij iets waar je vanzelf ingroeit. Ik heb ook wel eens de lead gehad in een bepaald project, maar maakt dat mij tot een lead dev? Nee, een developer moet de lead aan kunnen, maar lead developer als apart vak zien lijkt me verkeerd.
Sterker nog ik denk dat je met een hoog salaris je jezelf vanzelf de markt uit prijst.
Ik denk dat er weinig werkgevers zijn die jou met 5 jaar ervaring aannemen met een startsalaris van 5000 euro.
Wat BurningSheep ook al zei: er zijn best wel bedrijven die dit willen doen; de bedrijven waar een echte programmeur nog aan de leiding staat van de development afdeling (of aan de leiding staat van het team) herkennen talent en kwaliteiten, en die zijn prima bereid daar grof geld voor te betalen. Maar ook in gesprekken met bedrijven zal je dat stuk initiatief moeten tonen, en ook lef moeten hebben om het onderste uit de kan te halen. Bovendien is de markt voor goede .Netters uiterst krap, en ik heb niet de indruk dat dat de komende jaren gaat veranderen.

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Niet dat het verder relevant is.. maar ik zie niet in waarom iemand in welke richting dan ook hoe krap het ook mag zijn 5000 euro neer gaat leggen voor een groentje als ze voor hetzelfde geld iemand kunnen krijgen met een beduidend hogere opleiding/werkniveau. Misschien dat uiterst kleine bureau'tjes zich zoiets kunnen permiteren echter een bedrijf die zeker wat groter is zijn salarissen vast gelegd en dan mag je goed zijn en initatief tonen dat neemt niet weg dat diegene die boven je staat ook een x budget krijgt voor salaris verhogingen. Dus ja er zullen allicht een enkeling rondlopen die dat verdienen maar 99,9% zal dat niet doen ondanks zijn 'kwalificaties'.
Overigens vraag ik me af in hoeverre de toekomstige rek nog is als her en der in de krant staat dat grote wereldwijde detacheerders hun riem de komende jaren gaan aantrekken. Dit zal zeker gevolgen hebben voor ook de kleinere werkgevers die overspoeld gaan worden.

• Rukapul
  • Nu online
Bij deze een punt om achter deze discussie te zetten.

Er is al weer genoeg discussie geweest zonder concrete profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Gymnasium, 2 jaar uni, 1 jaar hbo. Laatste 2 niet afgerond.
Certificaten: nvt
Werkervaring: 3 jaar (leidinggevend + projectleider)
Werkgever: Bedrijfsleven >35k fte
Huidige functie: Business Intelligence Analist

Vakantiedagen: 36,5, extra voor doordeweekse feestdagen als kerst/pasen.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Geen auto, wel 1e klas treinen.
Werkweek: 40
Pensioenregeling: details ken ik niet, maar zit goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reistijd in de trein waarbij ik werk, telt als werktijd. Tevens mag ik een HBO opleiding naar keuze (mits functiegerelateerd) volgen op kosten van mijn werkgever. Daarnaast: zeer actieve personeelsvereniging met veel kortingen (ca € 400,- p/j als je 1x op vakantie gaat en twee pakken koopt). Misschien geen arbeidsvoorwaarde, maar wel mooi meegenomen :).
Reistijd: 3 x p/w 10 minuten, 2x p/w 2,5 uur (maar dat telt dus deels als werktijd en is 1e klas).

Maand salaris(bruto): € 2500,-. Omdat ik geen diploma en geen concrete BI ervaring, start ik hierop. Zodra ik bewezen heb het niveau aan te kunnen, ga ik naar € 2850,-.

Volgens mij netjes voor iemand zonder diploma's. Niveau kan ik aan, dus die groei komt er op redelijke termijn aan.

Start per 1/9 op deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-09 13:06
Zeer netjes inderdaad, verdien zelf 2800, maar dan met een HBO diploma en 1.5 jaar aan werkervaring. En ik vind dat ik al vrij veel verdien voor een 23 jarige. Dus slecht heb je het zeker niet.

En eerste klas in de trein reizen, nog nooit gedaan maar het zal zeker niet slecht bevallen ;)

hallo

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van [offtopic] tags.