Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:
  • 339.062 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

the-edge schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:10:
[...]

500 netto? Wat is de cataloguswaarde dan wel niet als ik vragen mag? €50,000?
Zo'n zei ik he ;) Waarde is 39.000. En heb 100 euro eigen bijdrage.(voor privé gebruik van de auto)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Tylen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:00:
[...]
Niets??? Ik betaal in totaal zo'n 500 euro netto en mijn lease auto.
500€? :X Dat is een wereldrecord. Als dit waar is en je rijdt niet met een Mercedes Sportwagen, dan zou ik toch zelf even de berekening gaan maken om te zien of dit wel klopt.

Hoeveel was je brutoloon alweer? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door makila op 26-02-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

makila schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:30:
[...]

500€? :X Dat is een wereldrecord. Als dit waar is en je rijdt niet met een Mercedes Sportwagen, dan zou ik toch zelf even de berekening gaan maken om te zien of dit wel klopt.
Klopt gewoon hoor.

Fiscale waarde auto: 39000
Ik rijd mee dan 500km per jaar prive.
Auto valt in de 25% bijtelling categorie.
Mijn fiscale tariefschijf 52%
Eigen bijdrage per maand: 100

Dat maakt:

Fiscale bijtelling van de auto per jaar: 9750
Bruto bijtelling voor U per maand rekening houdend met eigen bijdrage: 713
Netto kosten voor U per maand: 471
Netto kosten voor U per jaar: 5652

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Daar zul je dan (hopelijk) ook wel naar betaald worden. Zuur veel geld voor een (lease)auto.. €500,00 netto per maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
the-edge schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:39:
Daar zul je dan (hopelijk) ook wel naar betaald worden. Zuur veel geld voor een (lease)auto.. €500,00 netto per maand..
Een middenklasser prive auto kost ook wel 500 euro netto/maand (als je het geld voor de auto zelf had, anders nog meer als je moet lenen) en je loopt dan zelf alle risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mss wel interessant hoe het nu in Ierland loopt, veel bedrijven zijn hier eind vorig jaar wel overgegaan op een 10% loonskorting:

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ITILv3, MSCITP Exchange, OCS
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Managed Services voor +-30 middel/kleine bedrijven
Huidige functie: Junior Consultant

Laptop: ja
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja, onbeperkt + 3G
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 2007 Golf TDI, onbeperkt privé, onbeperkt brandstof
Werkweek: 37,5 uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: alle examens vergoed + flexibele bonus per examen, zeer relaxte onkostenvergoeding
Land: Ierland
Reistijd: 5 min

Maand salaris(bruto): 2800 euro

Note maar 20% belasting bij jaarsalaris tot 34000 hier dus scheelt nogal wat netto.
Verder hopen dat t wat aantrekt dit jaar zodat die 10% er weer bij komt + nog wat extra denkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
kdekker schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:46:
[...]

Een middenklasser prive auto kost ook wel 500 euro netto/maand (als je het geld voor de auto zelf had, anders nog meer als je moet lenen) en je loopt dan zelf alle risico.
Je zou van een leaseauto meer voordeel moeten verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

the-edge schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:00:
[...]
Je zou van een leaseauto meer voordeel moeten verwachten..
Want?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Sorry voor mijn sumiere post, het is ook een persoonlijke mening, dus als ik kon zou ik hem terugtrekken.
Wat ik wil zeggen is dat als je de mogelijkheid tot lease (+privé km's) krijgt dat je heel sterk moet overwegen of je er zelf een auto voor kan rijden.
Ik heb op dit moment een Seat met als nieuwwaarde 26.000, dat komt netto neer op zo'n €200,00. Daar kan ik bij lange na geen auto voor kopen (cq: aanschaf, afschrijving, belasting, verzekering, brandstof, onderhoud).

Dus wat ik bedoel met "je zou er meer voordeel van moeten verwachten" is dat je de afweging goed moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

the-edge schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:07:
[...]Dus wat ik bedoel met "je zou er meer voordeel van moeten verwachten" is dat je de afweging goed moet maken.
Helemaal mee eens, afhankelijk van de catalogusprijs van de auto en je belastingschaal kan een lease-auto als je er privé in rijd serieus geld kosten. Er niet privé mee rijden of kiezen voor uitbetaling van het leasebudget (indien mogelijk) en km-vergoeding kan een hele goede optie zijn.

Question Mark wordt een beetje moe van mensen zonder verstand van zaken die altijd maar roepen dat een lease-auto zo voordelig is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Question Mark schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:12:
[...]
Helemaal mee eens, afhankelijk van de catalogusprijs van de auto en je belastingschaal kan een lease-auto als je er privé in rijd serieus geld kosten. Er niet privé mee rijden of kiezen voor uitbetaling van het leasebudget (indien mogelijk) en km-vergoeding kan een hele goede optie zijn.

Question Mark wordt een beetje moe van mensen zonder verstand van zaken die altijd maar roepen dat een lease-auto zo voordelig is.
Mee eens, daarom doelde ik ook op zijn salaris "dan zul je daar wel naar betaald worden". Dat is niet gemeen bedoeld, maar kan me voorstellen dat als je €7k p/m binnenhaalt dat je €500,00 netto kan 'missen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Maar 500 p/m voor een auto is wel reeel, denk ook aan afschrijving, onderhoud, etc.
Dus vindt dat voor een grote middenklasser niet verkeerd, vooral omdat je niks apart hoeft te houden voor onverwachte kosten, onbeperkt rijden zonder brandstofkosten etc.

Maar je kan idd ook voor een kleinere/goedkopere auto kiezen, net wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

En daarom ging ik er ook op in. Niet lease rijders denken allemaal dat het goedkoop is een lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Iets wat je ook moet meenemen in de leaseauto berekening is dat je werkgever ook gewoon betaald voor de leasebak. Dus als je die niet neemt je vast ook een hoger salaris kan bedingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 12:35
Aakab schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:02:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO vervolgens Master Informatiekunde (WO)
Certificaten: MCSE2003, Security, Messaging, MCITP Enterprise Admin, CCNA, ISA, Microsoft Certified Trainer, SQL Server
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Overheid
Aangeboden functie: Trainer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 stuks waarvan
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand
GSM: Nee
Reiskostenvergoeding: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Land: Nederland
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris(bruto): € 3000
Als ik zo is rondkijk heb ik echt het idee dat ik onderbetaald word? Mensen met MBO achtergrond + zelfde certificaten verdienen gewoon meer?!

Wie helpt me aan een nieuwe baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

BP_LOZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:56:
[...]

Je quote wel mijn opleiding, maar niet certificeringen wat ik vreemd vind.
Ik maak daaruit op dat ik misschien wordt ik goed betaald voor een MBO'er, maar ik denk dat MCITP-SA, en VCP3.10 wel een HBO werk/denkniveau kunnen garanderen..

Hoe belangrijk is een opleiding die je 8 jaar geleden hebt afgerond t.o.v. certificeringen die recent zijn en een groei in kennis en ervaring kunnen garanderen?
Mwja, misschien is dat een gebrek van mij; ik hecht nooit zoveel waarde aan certificaten. Zal aan je werkgever liggen. Van wat ik hoor zijn sommige er wild van en andere boeit het niet zo gek veel.

Niettemin vind ik 2730 op je 25ste nog steeds wel ok, ongeacht opleiding (voor een HBOer is het ook heel redelijk)
Aakab schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:30:
Als ik zo is rondkijk heb ik echt het idee dat ik onderbetaald word? Mensen met MBO achtergrond + zelfde certificaten verdienen gewoon meer?!

3k op je 26ste lijkt me ook heel netjes; zeker niet onderbetaald. Wel moet je zorgen dat je nog iets door kan groeien de komende jaren. Zeker na HBO.

[ Voor 20% gewijzigd door Zoijar op 26-02-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Hm, als ik het zo lees dan kan ik toch nog wel een eind groeien;

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO Niveau 4 (Kantoorautomatisering)
Certificaten: Atm nog geen, maar begonnen voor MCSE
Werkervaring: Stage, zomerwerk, inmiddels vier jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Zorg instelling
Huidige functie: Systeembeheerder (groei richting netwerkbeheer)

Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Yup
GSM: Yup, blackberry, onbeperkt bellen/dataverkeer
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Reiskosten, 29 cent de kilometer.
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Jep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bijlegging bij kinderopvang etc etc
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris(bruto): 2259

Niet de best betaalde baan als ik het zo lees, maar aangezien ik nog niet in het bezit ben van certificering mag ik denk ik niet klagen. Mijn chef heeft al aangegeven dat wanneer MCSE klaar is er een schep bovenop kan.

Verder extreem veel vrijheid en alles is mogelijk (van elk jaar een nieuwe laptop, elk half jaar een nieuwe blackberry, tot regelmatig workshops en beursbezoeken tot 100% zelf je werktijd indelen).

Nadelen eigenlijk geen, misschien dat het werkterrein extreem breed is (niet alleen werkplekbeheer, maar ook klein serverbeheer, gsm's, telefonie, voip, portofoons, gps trackers, ip camera's, nachtzorgsystemen, wat bouwkunde bij nieuwbouw en renovatie en ga zo maar door, als er semafoorvlaggen zouden zijn zou ik die beheren waarschijnlijk).

Ik denk dat dit ook de kracht van mijn baan is, elke dag kom je weer nieuwe en andere techniek tegen, zo blijft het in ieder geval interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
LiquidSmoke schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:18:
Hm, als ik het zo lees dan kan ik toch nog wel een eind groeien;
Als ik zo kijk naar wat je allemaal krijgt heb je een topbaan gezien je leeftijd / opleiding. 28 vakantiedagen zijn ook zeker niet zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aakab
  • Laatst online: 12-09 12:35
Ik vind het zo gek dat iedereen zich zo focust op de leeftijd. Uitspraken als "voor een 25/26 mag je zeker niet klagen" en "Je mag wel blij zijn voor een 25 jarige" zijn wat mij betreft dus echt misplaatst. Ik ken weinig oudere ICT'ers die beter werk afleveren dan de jonkies. Daarnaast heeft een 25/26 jarige al snel 3 jaar werkervaring (binnen ICT ben je dan toch echt wel boven junior, richting medior). Dus het koppelen aan leeftijd is wat mij betreft onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aakab schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:33:
Ik vind het zo gek dat iedereen zich zo focust op de leeftijd. Uitspraken als "voor een 25/26 mag je zeker niet klagen" en "Je mag wel blij zijn voor een 25 jarige" zijn wat mij betreft dus echt misplaatst. Ik ken weinig oudere ICT'ers die beter werk afleveren dan de jonkies. Daarnaast heeft een 25/26 jarige al snel 3 jaar werkervaring (binnen ICT ben je dan toch echt wel boven junior, richting medior). Dus het koppelen aan leeftijd is wat mij betreft onjuist.
Helemaal mee eens, ik ben 24 jaar, maar heb wel 6 jaar ervaring in het beheer. moet ik dan ineens blij zijn met hetzelfde als een 24 jarige starten? dacht het dus ff niet.

Relevante ervaring is veel belangrijker dan leeftijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Echter waarom zou een werkgever een MBO'er met 3 jaar werkervaring meer betalen dan een WO'er? Begrijp me niet verkeerd maar 2250 euro met een 36urige werkweek en slechts 4 jaar werk'ervaring is imo als MBO'er netjes betaald. Daarvoor heb je ook met een beetje geluk een HBO'er of zelfs een WO'er met iets minder werk-ervaring maar wel mogelijkerwijs beduidend meer potentiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Aakab schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:33:
Nouja, het is een indicatie. De meeste WOers zijn toch minimaal 24 als ze beginnen met werken (als afgestudeerde; eerder opgedane part-time ervaring van werk tijdens studie helpt dan bij het vinden van een baan). Die starten vaak zo rond de 2000-2500. Tel daar dan twee jaar werkervaring bij op, zeg 100-150 per jaar extra, dan kom je op 2200-2800 als een typische WOer 26 jaar is. Als jij dan 3000 verdient op je 26ste doe je het niet slecht, toch? Ver boven gemiddeld in ieder geval.

Over dat MBO/WO verschil; wat ik zie is dat MBO vaak iets hoger zit in salaris in de vroege twintig vanwege werkervaring en loonsverhoging. WO haalt dat meestal in door iets harder door te groeien vanaf een relatief lager startsalaris. Daar zie je dus weer leeftijd terug komen. Een MBOer van 24 verdient vaak meer dan een WOer van 24, maar als je naar die twee kijkt als ze 35 zijn is het beeld (vaak) anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
pinodambini schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:53:
Maar 500 p/m voor een auto is wel reeel, denk ook aan afschrijving, onderhoud, etc.
Dus vindt dat voor een grote middenklasser niet verkeerd, vooral omdat je niks apart hoeft te houden voor onverwachte kosten, onbeperkt rijden zonder brandstofkosten etc.

Maar je kan idd ook voor een kleinere/goedkopere auto kiezen, net wat je zelf wilt.
T'ja het hangt ervanaf hé?

Als je 2500€ bruto verdient, en elke 4 jaar krijg je een betere wagen en weigeren staat niet in het woordenboek van je werkgever. Maar je krijgt nooit bruto salarisverhogingen. Elke keer je een nieuwe wagen krijgt, verlies je een beetje netto loon. Na 20 jaar rij je met een BMW met alle toetertjes en belletjes eraan, maar heb je nog nét 1000€ netto over .. Nou ik zou echt NIET tevreden zijn.

Okay .. het is waar dat je voor het geld dat je netto verliest géén nieuwe wagen kunt kopen van hetzelfde model en type. Maar je loon moet wel min of meer in verhouding liggen met de wagen die je krijgt. Het kan niet de bedoeling zijn dat je nét voor je pensioen 50€ moet opleggen aan je werkgever en géén loon méér krijgt, omdat je met een lamborgnini rond rijdt maar amper 2500€ loon hebt of zo.

En ik weet dat ik hier een onbestaande surrealistisch voorbeeld geef .. maar t'is maar een voorbeeld hé?

[ Voor 19% gewijzigd door makila op 28-02-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Leeftijd: 23
Opleiding(en): VMBO-T, HAVO, HBO-ICT nog studerend
Certificaten: MCP, MCSA 2003, MCSE 2003, MCTS
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Academisch ziekenhuis
Aangeboden functie: Systeembeheerder Windows
Vakantiedagen:
Aldus CAO:
  • De aanspraak op vakantie bedraagt 9% van de in het aanstellingsbesluit of de arbeidsovereenkomst vermelde arbeidsduur van de medewerker en wordt uitgedrukt in gehele uren.
    Reiskostenvergoeding:
    Volgens de CAO
  • De werkgever vergoedt de kosten van openbaar vervoer die de medewerker in verband met een dienstreis heeft gemaakt.
Pensioenregeling: Ja goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
  • De medewerker kan tot een maximum van 168 uren tijd sparen voor betaald verlof
  • De medewerker heeft recht op vergoeding van gemaakte zakelijke gesprekskosten met gebruikmaking van een eigen telefoon
Reistijd: 10 minuten
Maand salaris(bruto): € 2350

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 28-02-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Aakab schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:30:
[...]

Die MBOers die dat verdienen en hier posten zijn een zeldzaamheid. 3k is een zeer goed salaris voor je. Voor elke multi-gecertificeerde MBO-er die hier zijn salaris van 3k post zijn er honderden MBO IT-ers die 1800-2200 verdienen op hun 25e.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Toch is het vaak wel zo... Ik was laatst voor een lekke band naar de garage gegaan en dat kostte ING zomaar 263 euro, voor één bandje! Plus alle brandstof en de rest van het onderhoud. Om nog niet eens van de afschrijving te spreken...

De auto die je rijd, kun je vaak niet prive rijden van de bijtelling die je betaald!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op zondag 28 februari 2010 @ 04:26:
[...]

Toch is het vaak wel zo... Ik was laatst voor een lekke band naar de garage gegaan en dat kostte ING zomaar 263 euro, voor één bandje! Plus alle brandstof en de rest van het onderhoud. Om nog niet eens van de afschrijving te spreken...

De auto die je rijd, kun je vaak niet prive rijden van de bijtelling die je betaald!
Tis maar net wat voor eisen je stelt. Als ik een lekke band zou hebben zou ik hem 20 min gewisseld hebben en 15 euri een prop erin te laten schieten. Ben je ook klaar. Tuurlijk als je voor het minste of geringste bij de dealer staat, dan weet je dat je hoofdprijs betaald, en ja, dan zou je zo'n auto niet prive kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Niet van de bijtelling natuurlijk, maar dat is ook een vreemde vergelijking. Zonder leaseauto zou je meer salaris kunnen krijgen, met aan salaris gerelateerde zaken als pensioenopbouw. Dat verschil is natuurlijk kleiner dan het leasebedrag, maar zal daar toch aardig in de buurt komen. Voor dat verschil+bijtelling kun je meestal prima zelf een auto rijden. Als je een leaseauto opgedrongen krijgt, is het vrijwel altijd gunstig om hem ook prive te gebruiken. Maar als je keus hebt tussen leaseauto of hoger salaris + reiskostenvergoeding, dan zou ik nog maar 's goed nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Nadat ik een hele hoop aan de informatie in deze thread gehad heb, zal ik ook een duit in het zakkie doen.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): WO Technische Bedrijfskunde (5 jaar terug afgestudeerd)
Certificaten: Ja, twee, hoewel in dit vakgebied redelijk irrelevant
Werkervaring: 2 jaar bij deze werkgever
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Business Intelligence Consultant

Vakantiegeld: standaard 8%
Vakantiedagen: 28 obv fulltime (dus 22,8 voor mij)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering tot max 8%. 2009 waarschijnlijk 0%
Leaseauto: ~E400, gebruik ik niet, krijg hier reiskosten uit vergoed (0,19/km)
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Ja, werkgever betaald 2/3e
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: E1 bonus per declarabel uur, 8 opleidingsdagen per jaar
Reistijd**: wisselend, momenteel 80 min enkele reis.

Maand salaris(bruto): 2600 obv 40 uur (dus 2080 voor mij)

Hoor graag wat jullie hierover denken. Heb op zich voordat ik hier ging werken een zeer twijfelachtige CV, hoewel er wel uit blijkt dat ik niet op mijn achterhoofd gevallen ben, en sterke capaciteiten heb. Was categorie high-risk high-potential zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik vind dit nogal laag gezien je ervaring en je opleiding. Je bent 5 jaar geleden afgestuurd, wat dus 5 jaar ervaring is. Bij een grote detacheerder kun je denk ik veel meer verdienen, maar die hebben het nu best wel lastig. 2800 - 3000 moet denk ik best haalbaar zij voor 40 uur.

[ Voor 70% gewijzigd door Turdie op 28-02-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Ik vind het ook laag, en dit is al na stevig knokken, maar ik heb geen 5 jaar relevant werkervaring. Wel nog een ~2 jaar irrelevante werkervaring, maar er werd hier gevraagd naar relevantie. Wel dank je voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

--------------------------------------------------------------------------------
Opleiding(en): MBO-3
Certificaten: MCP, MCDST, ITIL, MCSA, CCNA
Werkervaring: 4,5 jaar
Aangeboden functie: Werkplekbeheerder
Tel: Ja
Vakantiedagen: 180 uur
Leaseauto: 290eu netto
Bonus/Incentive: 5% jaarloon
Reistijd: 20 minuten
Maand salaris(bruto): € 2150

Moet ik hiermee tevreden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatie (Niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Mediabedrijf (Televisie)
Huidige functie: Developer tbv Realtime Graphics (C#, VB, C++, Javascript, TSql)

Laptop: Nope
Vakantiegeld: Wettelijk bepaald
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Nope
GSM: Yep
Leaseauto*: Nope
Pensioenregeling: Yep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Liefde voor je werk
Pensioenregeling: Yep, nog steeds
Land: Nederland (Hilversum)
Reistijd**: 20min

Maand salaris(bruto): 3500 (40u/w)

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sporasub schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:23:
--------------------------------------------------------------------------------

Of jij er tevreden mee moet zijn is aan jou. Ik zou een gat in de lucht springen als ik jouw baan, met bijbehorend salaris, aangeboden zou krijgen (zelfde leeftijd, ook MBO-3, echter geen certificaten).

Leasebudget ziet er wel wat magertjes uit. Wat kan men voor zo'n bedrag leasen, behalve dan een luxe fiets? :?

Nog veel belangrijker... Welke kant wil je op? Qua certificeringen heb je al een mooie basis gevormd. Welke van deze certificeringen wil je verder uitwerken? Oftewel, heb je de ambitie om door te groeien, en zo ja, welke kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie

Ja, dit is een mooi salaris zo kijkend naar wat je hier neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:08
Leeftijd: 24
Opleiding(en): MBO Systeembeheer Niveau 4
Certificaten: Geen
Werkervaring: 4jaar TD/Verkoop in een computerwinkel +/- 2jaar stage
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Vakantiedagen: *
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Gratis Bus
Werkweek: 30uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nog niet bekend
Pensioenregeling: Nog niet
Land: NL
Reistijd: 10min met de bus

Maand salaris(bruto): 2025 1462,50

* Let wel, Ik werk hier via een uitzendbureau. Dus vakantiedagen bouw ik op naar mate ik uren maak. Verder word ik hier per week betaald i.p.v. per maand (heb m'n bruto uurloon van 11,25 omgerekend naar een gemiddelde maand van 30dagen).
Verder krijg ik regelingen zoals pensioen e.d. pas als ik een langere tijd via het uitzendbureau werk.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa het is geen vetpot hoor, richting de 2500 zou goed haalbaar moeten zijn. je zit in de detachering?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 23:58
Remy!!!! schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:20:
Maand salaris(bruto): 2025

* Let wel, Ik werk hier via een uitzendbureau. Dus vakantiedagen bouw ik op naar mate ik uren maak. Verder word ik hier per week betaald i.p.v. per maand (heb m'n bruto uurloon van 11,25 omgerekend naar een gemiddelde maand van 30dagen).
Verder krijg ik regelingen zoals pensioen e.d. pas als ik een langere tijd via het uitzendbureau werk.
Volgens mij doe je dan iets fout, gemiddeld heb je 20 werkdagen in de maand.
Dus 11,25 per uur x30 uur = 337,50 x 4 weken = 1350 euro...
Bij 40 uur kom je uit op 1800 euro...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
Zo we hebben de reviews gehad. vanwege de economie blablabla kunnen we geen verhogingen geven van 3% of hoger. Maar iets is beter dan niet zeg ik dan en een baan hebben is sowieso VEEL beter dan baan kwijt vanwege de economie.

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO Niveau
Certificaten: MCSA2003, MCP 98,W2K. Network essentials en nog wat van die certificaten.
Werkervaring: 10 jaar, PeopleSoft, Oracle en Hyperion
Werkgever: Pro electronics
Huidige functie: SR. network support, Team lead EMEA

Vakantiegeld: Ja
13e maand : yes
GSM: ja Nokia 6600i. Ik kan zeflf me mobiel\smart phone uitzoeken, maar ik wil alleen SMSen en bellen.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: kom op de fiets naar me werk (5 min fietsen) en krijg daar 25E voor
Pensioenregeling: 50% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 100E netto zorgverzekering
Reistijd: 5 tot 10 minuten

Maand salaris(bruto): was eerst €4240 en nu €4382
Klote is dat vanaf een bepaald inkomen je in de 52% belasting komt te zitten dus elke euro opslag gaat er 52% naar de belasting :@. Maar voordeel is weer met hypotheek aftrek dat je meer terug krijgt. Eigenlijk is dat krom, want degene die dan een hypotheek hebben krijgen voordeel uit hun 52% en als je een huur huis hebt dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Fantastisch, € 25- fietsvergoeding, haha. In eerste instantie klonk het belachelijk, maar het is best schappelijk, toch? Zat werkgevers belonen werknemers op >10km met een reiskostenvergoeding en zij die dichterbij wonen krijgen niks. Acht km is best sneu dan.

Ik geloof niet dat je MBT die 52% wat te klagen hebt Ray, maar dat is een ander topic waard. Laat maar weten of je erover door wilt discussieren. Ik ben in ieder geval van mening dat niet het hoogste tarief te hoog is maar het laagste tarief. Jij hebt allang je vaste lasten gedekt en elke euro die je extra verdient is vrij te besteden. Alles boven de € 1500,- per maand per gezin is pure luxe. Geniet ervan zou ik zeggen. Je bijdrage aan de maatschappij wordt gewaardeerd overigens. *Schouderklopje* Anyway, die netto € 68,- zijn voor jou dus een avondje uit of mooi overhemd en voor Jan Modaal het verschil tussen slecht brood en goed brood.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
[b][message=33554319,noline]
Klote is dat vanaf een bepaald inkomen je in de 52% belasting komt te zitten dus elke euro opslag gaat er 52% naar de belasting :@. Maar voordeel is weer met hypotheek aftrek dat je meer terug krijgt. Eigenlijk is dat krom, want degene die dan een hypotheek hebben krijgen voordeel uit hun 52% en als je een huur huis hebt dan weer niet.
Sterkste schouders he... Is idd eigenlijk krom. Je profiteert en nu weliswaar van, maar dus niet raar dat sommige partijen hier wat aan willen doen. Maar die discussie moeten we neit in dit topic aangaan :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:08
kw_nl schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:52:
[...]

Haha, ik moet voortaan niet meer zo laat proberen te rekenen.
Je hebt helemaal gelijk.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 15:47
kw_nl schreef op maandag 01 maart 2010 @ 07:52:
Als je iemand corrigeert, doe het dan goed ;)

Uur: 11,25
40u: 450,- (11,25x40u)
Jaar: 23.400,- (450x52wk)
Maand: 1950,- (23.400/12mnd)
30u ipv 40u: 1462,50

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]
Klopt, maar daar heb ik het ook niet over.

Bij de meeste werkgevers is het zo dat indien je kiest voor een prive-autoje een gedeelte van je leasebudget als bruto loon uitgekeerd krijgt (bij mijn werkgever 75%).

Met mijn leasebudget van 840 ex brandstof komt dat neer op 630 euro bruto (da's ongeveer 300 euro netto). Plus een bijtelling van 350 netto die vervalt, levert dat in totaal 650 euro netto op. Verder mag ik zakelijke km's gaan schrijven á 19 ct per km.

Daar kan ik een leuke goede tweedehands auto voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Question Mark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:25:
[...]

Klopt, maar daar heb ik het ook niet over.

Bij de meeste werkgevers is het zo dat indien je kiest voor een prive-autoje een gedeelte van je leasebudget als bruto loon uitgekeerd krijgt (bij mijn werkgever 75%).

Met mijn leasebudget van 840 ex brandstof komt dat neer op 630 euro bruto (da's ongeveer 300 euro netto). Plus een bijtelling van 350 netto die vervalt, levert dat in totaal 650 euro netto op. Verder mag ik zakelijke km's gaan schrijven á 19 ct per km.

Daar kan ik een leuke goede tweedehands auto voor rijden.
En daar zit ik dus ook aan te denken... Ik heb nu een leasebudget van 900 (ex brandstof) als ik daar 75% buto van krijg = 675. Daar 52% vanaf = 324 netto erbij. Plus de 500 die ik minder betaal.. = 824 euro permaand netto extra... Hmmm ik ga toch eens serieus erover nadenken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021

ThaHyp3

MBP!

Leeftijd: 29 ( nog 2 dagen :) )
Opleiding(en): MAVO-D / MEAO( 1 jaar niet afgerond )
Certificaten: -
Werkervaring: 11 jaar ( van helpdesk naar systeembeheerder windows en 3 smaken unix naar netwerkbeheerder naar projectleider naar projectmanager naar manager IT )
Aangeboden functie: Manager IT
Laptop: Ja acer ding ( heb em gelijk terug gegeven nadat hij nieuw binnen kwam en mijn eigen macbook pro maar weer gebruikt .. had ik gelijk moeten doen ;) )
Tel: Ja iphone 3gs, op papier tot een bepaald bedrag maar zit er altijd boven en wordt nooit verrekend
Vakantiedagen: 25 dagen
Leaseauto: 1050 + no limit tanken ook in europa
Bonus/Incentive: winstuitkering ( 25% van winstomzet wordt uitgekeerd over 20 man naar rato van inzet en functie )
: netto onkostenvergoeding 50 euro
Reistijd: 15 minuten
Maand salaris(bruto): € 3900+

pas begonnen en de rek is er nog lang niet uit daar mijn werkgever werkt met CAO schaling en ik nog rium 600 euro kan doorgroeien. Eerst maar even hier blijven en manager IT op de cv hebben staan en na 4 jaar rondshoppen...

ik vraag me af wat een beetje de gemiddelden zijn voor managers van een IT afdeling?

somebody?
O-)

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHyp3 op 01-03-2010 16:54 ]

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ThaHyp3 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:52:
ik vraag me af wat een beetje de gemiddelden zijn voor managers van een IT afdeling?

somebody?
O-)
Ligt er maar compleet aan wat een "manager IT" doet.

Maak je op strategisch niveau beslissingen op it-gebied voor een multinational met een paar duizend werkplekken, of ben je meer "teamleider" van een team van bv. vijf helpdeskmedewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021

ThaHyp3

MBP!

Question Mark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:59:
[...]
Ligt er maar compleet aan wat een "manager IT" doet.

Maak je op strategisch niveau beslissingen op it-gebied voor een multinational met een paar duizend werkplekken, of ben je meer "teamleider" van een team van bv. vijf helpdeskmedewerkers?
zoals gezegd is het bedrijf maar 20 man groot maar ik geef wel leiding aan in totaal 8 man waarbij ik ook strategisch voorstellen doe op IT vlak aan directie die daarover besluitvorming doet waarna projectmanagement voor nieuwe projecten ook door mij worden geleidt.

20 man groot op een marktgebied van 700 bedrijven in nederland waarvan 250 bedrijven klanten zijn van ons bedrijf. Niet helemaal marktleider omdat er nog 1 andere bedrijf op 250 +/- zit en de rest wordt geserviced door een aantal andere bedrijven.

het werk inhoudelijk bevat dus zowel "teamleider" zijn voor twee afdelingen alsmede groter management werk zoals strategisch bepalen en behalen van het infrastructuur m.b.t. SLA's .

[ Voor 9% gewijzigd door ThaHyp3 op 01-03-2010 17:05 ]

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Testert schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:36:
Fantastisch, € 25- fietsvergoeding, haha. In eerste instantie klonk het belachelijk, maar het is best schappelijk, toch? Zat werkgevers belonen werknemers op >10km met een reiskostenvergoeding en zij die dichterbij wonen krijgen niks. Acht km is best sneu dan.

Ik geloof niet dat je MBT die 52% wat te klagen hebt Ray, maar dat is een ander topic waard. Laat maar weten of je erover door wilt discussieren. Ik ben in ieder geval van mening dat niet het hoogste tarief te hoog is maar het laagste tarief. Jij hebt allang je vaste lasten gedekt en elke euro die je extra verdient is vrij te besteden. Alles boven de € 1500,- per maand per gezin is pure luxe. Geniet ervan zou ik zeggen. Je bijdrage aan de maatschappij wordt gewaardeerd overigens. *Schouderklopje* Anyway, die netto € 68,- zijn voor jou dus een avondje uit of mooi overhemd en voor Jan Modaal het verschil tussen slecht brood en goed brood.
Wil er best een discussie over hebben. Lijke me intresant hoe andere erover denken en waarom ze er zo over denken. Nieuw topic?

€25 vergoeding voor de fiets vind ik normaal. De fiets moet ook onderhouden worden en aangeschaft. Dan geen brandstof, maar een lekke band is ook niet kosteloos.
Maaruhh voor €68 heb ik geen overhemd >:)
Ik ben team leader en zit op €4382. Ik heb de laatste 4 maanden rond zitten kijken voor een andere job ( kijken wat voor vraag er is), maar heb 1 functie gevonden waarbij de loon 3k op jaarbasis zou verhogen. Alleen was dat een functie met ruim 20 man onder je.
Ik heb maar 2 man onder me en ben verantwoordelijk voor de remote locations in EMEA.

Lease auto's daar worden zoveel mensen mee gelokt en lekker gemaakt. Ik had ook een Leon sport als lease, maar nu ik gene lease heb rij ik in een bmw E46 320D full option voor het zelfde geld. Hij is alleen 5 jaar oud, maar rijdt 100x fijner dan die Leon. Staar je niet blind op een lease bak.

[ Voor 21% gewijzigd door Unknown Alien op 01-03-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas mn oude account gegevens kwijt...Dus weer creatief iets nieuws moeten verzinnen.

ik ben druk aan het solliciteren en heb momenteel het volgende bij mijn huidige werkgever:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HEAO
Certificaten: ja
Werkervaring: Relevante werkervaring 3jr
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: SAP Consultant

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Ja bonus van max 1 maandsalaris
GSM: Ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: leaseauto
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Overname studiekosten, collectieve ziektekosten
Pensioenregeling: ja maar ik weet nog niet precies wat. schijnt wel goed te zijn
Reistijd: 1,5u enkele reis incl file

Maand salaris(bruto): 2700

Is dit een beetje reeel?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pooh schreef op zondag 28 februari 2010 @ 09:28:
[...]

Niet van de bijtelling natuurlijk, maar dat is ook een vreemde vergelijking. Zonder leaseauto zou je meer salaris kunnen krijgen, met aan salaris gerelateerde zaken als pensioenopbouw. Dat verschil is natuurlijk kleiner dan het leasebedrag, maar zal daar toch aardig in de buurt komen. Voor dat verschil+bijtelling kun je meestal prima zelf een auto rijden. Als je een leaseauto opgedrongen krijgt, is het vrijwel altijd gunstig om hem ook prive te gebruiken. Maar als je keus hebt tussen leaseauto of hoger salaris + reiskostenvergoeding, dan zou ik nog maar 's goed nadenken.
Bedoel je daarmee met dat meer salaris dat je je leasebudget bij je salaris erbij krijgt of de km-vergoeding oid ?
En wrs dan ook de mindering op je salaris van je bijtelling ed..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:12:
Maand salaris(bruto): 2700
Is dit een beetje reeel?
Het is een prima bod en behalve je financiële plus van zo'n 20% scheelt het je dagelijks een uur reistijd. Dat betekent dat je ongeveer 120% krijgt van wat je nu ontvangt, maar dan in 90% van de tijd. Mits de bonus uitgekeerd wordt natuurlijk en je vaststelt dat de pensioenregeling gelijkwaardig is.

(Ik neem aan dat je huidige werkgever tot € 130,- premie voor de zorgverzekering betaalt en de je bij de potentiële werkgever collectiviteitskorting krijgt.)

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34
@alice81: afgezien van de enorme reistijd is het wel schappelijk

[ Voor 19% gewijzigd door wvkreg op 02-03-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pensioenregeling is niet hetzelfde.

huidige bedrijf betaald volledig mn pensioen.
Bij toekomstige bedrijf niet. Maar is wel een betere regeling. Dus opzich ga ik er qua regeling wel op vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
@Alice81: Kun je ook zeggen wat je specialisme is binnen SAP. Een SAP BI consultant is namelijk geen MM'er bijvoorbeeld. Daar zit ook nogal wat verschil in qua salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mierenfokker. Ik hou me bezig met SAP HCM ESS/MSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 18:20

Boy

www.byoscoop.nl

wijzigingen dik gedrukt

Leeftijd: 29 bijna 30 als ik begin bij nieuwe werkgever
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten:
Werkervaring: 5 1/2 jaar
Werkgever: Echografie apparatuur ontwikkelaar -> Detacheerder
Huidige functie: Senior Software Engineer

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8% 8,33%
Vakantiedagen: 27 + elk kwartaal niet ziek is 1 extra 26
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering tussen 0 en 150 % van maandsalaris, maar is meestal rond 50 / 60 % 0 tot 2 maandsalarissen...praktijk zo'n half maandsalaris
GSM: nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 16,5 cent / km Vergoeding van 516 euro bruto bij geen leaseauto, iedere kilometer die ik rij krijg ik 19 ct netto, maar gaat 12 ct bruto van bovenstaand bedrag af. Praktijk krijg ik iets van zo'n 650 euro netto per maand erbij dan. Max leasebedrag (LPG, A-label) is 661 euro, diesel / B label is iets van 636 geloof ik...(waar ik ongeveer zou kijken als ik een lease auto zou pakken, nog niet over uit)
Werkweek: 40 alles wat hier staat is bij 40 uur, maar ik ga een 39-urig contract aan en werk 40 uur om toch gelijk aantal verlofdagen te hebben (kom ik op dikke 31 dagen in totaal verlof uit)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 6000 euro persoonlijk opleidingsbudget per jaar, hiervan mag ik max 1500 euro een pc uitzoeken per 3 jaar, 50 euro netto onkostenvergoeding
Reistijd: 30 -> 50-60 min (enkel)

Maand salaris(bruto): 2900 -> 2700, eenmalig 3000 euro bij opleidingsbudget erbij dit jaar

hoofdreden is het gebrek aan doorgroeimogelijkheden bij huidige baan...

bedragen moeten dus nog 39/40e deel worden, aangezien ik 39 uur ga werken (kon kiezen tussen 36 en 40 in)...

iemand een mening? Trouwens, als je leasebedragen wilt checken voor bepaalde auto, verschilt dit enorm veel eigenlijk tussen bedrijven of is directlease.nl best een goeie richtlijn? Want ze hebben zo'n geweldig zoeksysteem...wat parametertjes zetten en klaar...

[ Voor 11% gewijzigd door Boy op 02-03-2010 15:19 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 15-09 20:57
Senior Software Engineer met 5 jaar ervaring en voor 2700 euro bruto. Dat senior is natuurlijk zodat ze jou voor een leuker tarief bij klanten neer kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Abom schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:59:
Senior Software Engineer met 5 jaar ervaring en voor 2700 euro bruto. Dat senior is natuurlijk zodat ze jou voor een leuker tarief bij klanten neer kunnen zetten.
ze zeiden dat ze me daarop hebben ingeschat. Ik zit dan ook weer in die salarisschaal, dus kan wel verder doorgroeien in die schaal...

nu weet ik niet wat je ervan denkt, een senior hoort volgens jou meer te verdienen of meer ervaring te hebben? Ik vind de arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden (cursussen) erg mooi en daar ben ik hoofdzakelijk voor gevallen...

Het bedrijf lijkt me ook echt dat deze zich erg bezig houdt met jou kansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Boy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:17:
Vakantiedagen: 27 + elk kwartaal niet ziek is 1 extra 26
Werkweek: 40 alles wat hier staat is bij 40 uur, maar ik ga 39 uur werken om toch gelijk aantal verlofdagen te hebben (kom ik op dikke 31 dagen in totaal verlof uit)

bedragen moeten dus nog 39/40e deel worden, aangezien ik 39 uur ga werken (kon kiezen tussen 36 en 40 in)...
Dit snap ik ff niet. Je krijgt 1 verlofdag per jaar minder en om dat te compenseren ga je ipv 40u, nu 39u werken? Of zeg je het een beetje krom en bedoel je dat je een contract voor 39u hebt getekend terwijl je 40u gaat werken?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

RAILGUNNER schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:09:
[...]

Dit snap ik ff niet. Je krijgt 1 verlofdag per jaar minder en om dat te compenseren ga je ipv 40u, nu 39u werken? Of zeg je het een beetje krom en bedoel je dat je een contract voor 39u hebt getekend terwijl je 40u gaat werken?
ik zeg het inderdaad een beetje krom...ik had 27 + 4 dagen bij niet ziek, ga nu naar 26, dus doe ik een 39-urig contract nemen en 40 uur werken, zodat ik uren opbouw. Ik krijg dan naar rato 25,nogiets aan dagen, en 6 dagen erbij van de uren die ik opbouw (31 dagen)

(heb het wat aangepast in de vorige post zodat het duidelijker is)

[ Voor 5% gewijzigd door Boy op 02-03-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Boy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:03:
[...]nu weet ik niet wat je ervan denkt, een senior hoort volgens jou meer te verdienen of meer ervaring te hebben? Ik vind de arbeidsvoorwaarden en doorgroeimogelijkheden (cursussen) erg mooi en daar ben ik hoofdzakelijk voor gevallen...
Het werd niet aan mij gevraagd, maar toch even mijn input. :+

Ik vind dat een Senior titel wel erg snel na zo'n 5 jaar, maar dat is op zich wel mogelijk, dat hangt erg van de persoon af. Als ik om me heen kijk op de plek waar ik gedetacheerd ben dan denk ik dat er teveel mensen Senior genoemd worden die dat naar mijn mening helemaal niet zijn. (en ook nooit zullen zijn) Een Senior moet naar mijn mening over meer beschikken dan alleen een berg ervaringsjaren en technische kennis, maar dat is een heel andere discussie.

En 2700 bruto vind ik voor een Senior erg mager. (ter vergelijking, ik ben 39, 14 jaar relevante ervaring en heb 4300 bruto op basis van 40 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Jeroen V schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:45:
[...]

Het werd niet aan mij gevraagd, maar toch even mijn input. :+

Ik vind dat een Senior titel wel erg snel na zo'n 5 jaar, maar dat is op zich wel mogelijk, dat hangt erg van de persoon af. Als ik om me heen kijk op de plek waar ik gedetacheerd ben dan denk ik dat er teveel mensen Senior genoemd worden die dat naar mijn mening helemaal niet zijn. (en ook nooit zullen zijn) Een Senior moet naar mijn mening over meer beschikken dan alleen een berg ervaringsjaren en technische kennis, maar dat is een heel andere discussie.

En 2700 bruto vind ik voor een Senior erg mager. (ter vergelijking, ik ben 39, 14 jaar relevante ervaring en heb 4300 bruto op basis van 40 uur)
Mening is altijd welkom :)

tja, ze delen me erop in en ik weet verder niet wat in het algemeen de eisen zijn die bij een Senior worden gelegd behalve dan degene die zei er neerleggen...hun salarisschaal voor senior loopt (uit m'n hoofd) ook ergens van 2550 tot 3500, dus ik zet er wel onderaan in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ben net gecontacteerd geworden voor een kortlopende opdracht van een 3tal maanden.
Op dit moment heb ik een 10tal sollicitaties lopen allemaal vast in dienst of via consultancy bureaus.
Nu heb ik een probleem, als ik inga op de kortlopende opdracht loop ik een paar interessante mogelijkheden mis.

Het bruto loon van de tijdelijke functie is 6200 euro per maand met waarschijnlijk kans op verlenging of vast in dienst genomen te worden, een bedrag waar ik nog niet eens in de buurt van kom normaal gezien ...
Functie is support analyst, geen extra voorwaarden etc etc, gewoon bruto loon that's it, als ik het door een online netto calculator haal komt het neer op een 2900 netto ( B )

[ Voor 13% gewijzigd door Graviton12 op 02-03-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Abom schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:59:
Als je in een niche markt 5 jaar lang intensief bezig ben met een ongebruikelijke techniek of taal, waarbij je in vergelijking met anderen op de arbeidsmarkt een unieke hoeveelheid ervaring op doet, dan zou "Senior" ben wel een passende titel kunnen zijn. Zeker wanneer je zo'n titel enkel beschouwt om iemand z'n ervaring af te zetten tegenover dat van anderen in zijn of haar gebied (peer measurement).

In mijn ervaring zegt een titel als "Senior", "Medior" of "Junior" helemaal niets over de capaciteiten van een persoon omdat dergelijke titels worden uitgedeeld op "ervaringsjaren". Er zijn zat mensen die al meer dan 10 jaar hun factuurtjes in SAP intikken of via SAP goederen bestellen voor het magazijn. Zijn die mensen dan ineens "Senior SAP Consultants"?

Ik werk al 17 jaar met Microsoft Word (vanaf 6.0) en Excel (vanaf 5.0) maar ik kom nooit verder dan documenten formateren of enkele rapportages in Excel via ODBC connecties. Ik zou mijzelf absoluut nooit verkopen als "Senior Excel persoon" terwijl ik toch 17 jaar ervaring heb. ;)

Het argument dat men iemand "voor meer kan wegzetten" is absolute onzin. Een senior/medior/junior titel heeft betrekking op de vormgeving van het arbeidsverband tussen werkgever en werknemer (bij een detacheerder bv) - de daadwerkelijke klant heeft hier niets mee te maken.

Echter, een "Senior developer" krijgt doorgaans een passend salaris wat natuurlijk wel van invloed is op het tarief bij de klant - immers er moet wel winst gemaakt worden.

Maar een detacheerder kan makkelijk een intern geschaalde medior aanbieden voor een rol bij de klant als "Senior developer" - dat is de keuze van de delivery manager. En soms is dat helemaal niet verkeerd omdat de interne schaalverdeling wellicht heel anders kan zijn dan die van de klant. Als een intern medior geschaald persoon compleet voldoet aan de klant verwachtingen van wat de klant onder "Senior" verstaat, dan is daar niets mis mee.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik denk inderdaad dat het gewoon voor intern is. Ze hebben 8 of 9 salarisschalen, en ik zit dan op de 3e (1e is junior, tweede medior en derde senior). Ik ga nu dus zorgen dat ik me naar de 4e kan toewerken (Software designer). Daar zitten wat dingen in dat je problemen onderkent, oplossingen kunt aandragen en dergelijke...ook hele kleine teams (2 - 3 man aansturen), en zo verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Even weer een update:
Opleiding: HBO - Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar
Huidige functie: SharePoint-ontwikkelaar
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 23 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nee
Auto: nee
Sec. arbeidsvoorw.:openbaar vervoer volledig vergoed/cursussen volledig vergoed/2 uur per week vrijgesteld voor studie/pensioen via ABP
Werkweek: 40 uur (38 uur uitbetaald, vandaar de 13 ADV-dagen)
Maand salaris(bruto): € 3400

Toch een kleine 9% verhoging het afgelopen jaar, ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Boy schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:58:
[...]

Ik denk inderdaad dat het gewoon voor intern is. Ze hebben 8 of 9 salarisschalen, en ik zit dan op de 3e (1e is junior, tweede medior en derde senior). Ik ga nu dus zorgen dat ik me naar de 4e kan toewerken (Software designer). Daar zitten wat dingen in dat je problemen onderkent, oplossingen kunt aandragen en dergelijke...ook hele kleine teams (2 - 3 man aansturen), en zo verder...
De ene senior is de andere niet. Bij de ene toko is dat een zware titel voor de lui die met de nodige ervaring en technisch leiderschap opgeklommen zijn naar een senior titel, bij de andere is het een naamplakje. Ik ben bij dit bedrijf voorbij senior (2e rang) binnengekomen en zit sinds een paar maandjes op de vierde trede (principal, woohoo).

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

maar wat vinden jullie (afgezien van het senior verhaal dan, niet belangrijk) van het aanbod...
Boy in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Boy schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:04:
maar wat vinden jullie (afgezien van het senior verhaal dan, niet belangrijk) van het aanbod...
Boy in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)"
Het lijkt me best wel redelijk eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 21:12
Opleiding(en): WO MSc. Bedrijfsinformatietechnologie
Certificaten: nee
Werkervaring: 0
Werkgever: ICT Dienstverlener. Kleinere organisatie (<20man)

Vakantiegeld: 8,00%
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nee (wel flexibele regeling indien reizen noodzakelijk) Indien ik wel voor een auto zou kiezen wordt de benzine wel volledig betaald, ook voor prive gebruik.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: flexibele werktijden
Pensioenregeling: 66% door werkgever
Reistijd: afhankelijk van klantlocatie anders 15 min

Maand salaris(bruto): 2250 (excl. vakantiegeld)

Ik ben er zelf nog een beetje sceptisch over, hoe valt dit in jullie ogen binnen de markt?

[ Voor 18% gewijzigd door Narev op 03-03-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Graviton12 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:43:
Ben net gecontacteerd geworden voor een kortlopende opdracht van een 3tal maanden.
Op dit moment heb ik een 10tal sollicitaties lopen allemaal vast in dienst of via consultancy bureaus.
Nu heb ik een probleem, als ik inga op de kortlopende opdracht loop ik een paar interessante mogelijkheden mis.

Het bruto loon van de tijdelijke functie is 6200 euro per maand met waarschijnlijk kans op verlenging of vast in dienst genomen te worden, een bedrag waar ik nog niet eens in de buurt van kom normaal gezien ...
Functie is support analyst, geen extra voorwaarden etc etc, gewoon bruto loon that's it, als ik het door een online netto calculator haal komt het neer op een 2900 netto ( B )
Damn €6200 bruto is erg fijn, maar dat is geen €2900 netto hoor. Ik heb een kleine €2900 netto en ik krijg net geen €4400 bruto p/m. je zit dan eerder op 3600 netto p/m.

Betreft het senior verhaal. Ik denk ook dat die titel meer in het belang van het bedrijf is in dit geval vanwege hun gevraagdde uur tarief. MAAR het helpt jou ook in de toekomst in het vinden naar een andere baan.
En €2700 met 5 jaar ervaring is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Jeroen V schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:12:
[...]

Het lijkt me best wel redelijk eerlijk gezegd....
Bedankt voor je mening! Mij leek het ook een mooi aanbod. Niet de hoofdprijs, maar het gaat mij erom dat ik verder kan groeien en dat gevoel heb ik bij dit bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Narev schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:34:

Maand salaris(bruto): 2250

Ik ben er zelf nog een beetje sceptisch over, hoe valt dit in jullie ogen binnen de markt?
Als er een leaseauto bij zat was het een marktconform / licht boven marktconform aanbod geweest.

Bij de huidige secundaire arbeidsvoorwaarden mag er 250 tot 500 euro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
t_captain schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:01:
[...]

Als er een leaseauto bij zat was het een marktconform / licht boven marktconform aanbod geweest.

Bij de huidige secundaire arbeidsvoorwaarden mag er 250 tot 500 euro bij.
lol zeker niet. Iemand van 23 zonder relevante werkervaring verdient echt geen 2700E. En als dat wel zo is dan heeft die persoon uber mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
Unknown Alien schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:33:
[...]

lol zeker niet. Iemand van 23 zonder relevante werkervaring verdient echt geen 2700E. En als dat wel zo is dan heeft die persoon uber mazzel.
Hmmm wat is in jouw optiek dan wel marktconform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
@Ray: e.e.a. hangt nogal af van het bedrijf. Sommige bedrijven maken een onderscheid tussen HBO / B.Sc. en WO/M.Sc. in de aanloopgroep. Een startsalaris van 2700 is op WO niveau zeker haalbaar, eventueel zelfs aangevuld met een 13e maand.

De meeste banken zitten op/iets boven dat bedrag, en sommige andere bedrijven ook.

Een linkje naar een Intermediair onderzoek uit 2007. Staan voor een aantal bedrijven de startsalarissen in. Jaarsalaris delen met 13 (geen 13e maand) of 14 (wel 13e maand) en je hebt indicatief je maandsalaris.

Intermediair: de beste werkgevers van 2007

[ Voor 37% gewijzigd door t_captain op 03-03-2010 10:51 . Reden: Linkje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
t_captain schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:44:

Een linkje naar een Intermediair onderzoek uit 2007. Staan voor een aantal bedrijven de startsalarissen in. Jaarsalaris delen met 13 (geen 13e maand) of 14 (wel 13e maand) en je hebt indicatief je maandsalaris.
Volgens mij zijn we bijna 3 jaar verder en in een heel ander klimaat terecht gekomen. Banken nemen niet of nauwelijks meer net van school komende mensen aan. Vrienden van me die WO hebben gedaan en de afgelopen jaar hebben moeten solliciteren hebben echt moeite gehad om uberhaupt een baan te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Banken wereldwijd zijn allemaal op zoek naar gekwalificeerde mensen eigenlijk, ben zelf aan het solliciteren bij 3 verschillende in NY en Singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Vindt het zelf redelijk voor een startsalaris, maar 500 erbij.... dat is toch teveel voor het goede.
Wellicht dat er wel afgesproken kan worden dat bij goede prestaties, half jaarlijks een salarisverhoging wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
@t_captain rekening houdend dat dit wel de beste 25 werkgevers van 2007 waren kan ik me voorstellen dat ze daar hier iets van afwijken. Maar dat niet meegenomen zit ik wel onderaan die lijst.
pinodambini schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:43:
Vindt het zelf redelijk voor een startsalaris, maar 500 erbij.... dat is toch teveel voor het goede.
Wellicht dat er wel afgesproken kan worden dat bij goede prestaties, half jaarlijks een salarisverhoging wordt toegepast.
Dat is een goed idee, ik zal het meenemen in het volgende gesprek misschien dat er op die manier iig wat zekerheid geboden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Narev schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:38:
[...]

Hmmm wat is in jouw optiek dan wel marktconform?
Wat hij krijgt op het moment.

@captain
Het financiele aanbod wat ik in 2007 heb gekregen zou ik vandaag de dag niet aangeboden krijgen. <maar je hebt wel gelijk dat het per bedrijf verschilt. Er zijn meer bedrijven die minder dan 2700 bieden dan dat er meer bedrijven zijn die 2700 of meer bieden. En zeker vandaag de dag.

Iemand van 23 die WO afgestudeerd is zegt dat hij erg goed kan leren theoretisch iig. Met 3 jaar goeie werk ervaring zou zijn inkomen stuk moeten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Het bedrag op zich is niet geweldig, maar je hebt nog helemaal geen werkervaring. Heb je afspraken gemaakt over loonstijging de komende jaren? Het belangrijkste voor jou is om nu veel werkervaring op te doen, je hebt een mooi papiertje, nu de rest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
Jeroen V schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:59:
[...]
Het bedrag op zich is niet geweldig, maar je hebt nog helemaal geen werkervaring. Heb je afspraken gemaakt over loonstijging de komende jaren? Het belangrijkste voor jou is om nu veel werkervaring op te doen, je hebt een mooi papiertje, nu de rest nog.
Dat is wel zo, werkervaring kan zeker een hoop voor mij betekenen. Overigens heb ik geen vaste afspraken gemaakt over een loonstijging, hier zijn alleen beloftes gemaakt van snelle groei en ontwikkeling mits ik bepaalde doelen haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Certificaten: nee

Vakantiegeld: 8,00%
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nee (wel flexibele regeling indien reizen noodzakelijk)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: flexibele werktijden
Pensioenregeling: 66% door werkgever
Reistijd: afhankelijk van klantlocatie anders 15 min

Maand salaris(bruto): 2250

Ik vind het erg laag...
Geen lease auto...

Ik heb toen ik klaar was met HBO bij 3 bedrijven een aanbieding gehad. Alle drie met leaseauto en 2100-2300 per maand. Dat is dus met Leasebak van +/- 700 euro per maand en HBO en geen WO.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
dfrenner schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:25:
[...]
Ik vind het erg laag...
Geen lease auto...

Ik heb toen ik klaar was met HBO bij 3 bedrijven een aanbieding gehad. Alle drie met leaseauto en 2100-2300 per maand. Dat is dus met Leasebak van +/- 700 euro per maand en HBO en geen WO.
Ik heb het profiel iets geupdate omdat ik iets meer informatie heb, ik kan eventueel een auto krijgen. Welke volledig wordt betaald indien ik deze niet prive gebruik. Indien dit wel het geval is komt de bijtelling voor mijn rekening, de benzine voor prive gebruik wordt wel door de zaak betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Altijd inclusief prive gebruik imo, je gaat toch geen 2 wagens gebruiken die je telkens moet omwisselen, indien je nog geen wagen hebt al zeker niet, de kleine kost die je dan er bovenop legt kan echt niet op tegen wat je zelf kwijtbent als je er een zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Narev schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:53:
[...]
Ik heb het profiel iets geupdate omdat ik iets meer informatie heb, ik kan eventueel een auto krijgen. Welke volledig wordt betaald indien ik deze niet prive gebruik. Indien dit wel het geval is komt de bijtelling voor mijn rekening, de benzine voor prive gebruik wordt wel door de zaak betaald.
Dan zou ik toch meteen vragen welk gedeelte van het leasebudget als bruto loon wordt uitgekeerd als je ervoor kiest zelf vervoer te regelen.... (dat is bij een hoop werkgevers niet ongewoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica, diverse trainingen voor HP producten als Loadrunner, Quick Test Professional, SiteScope.
Certificaten: ITILv3 Foundation, Prince2 Foundation
Werkervaring: 1,5 jaar, enkel bij deze werkgever.
Werkgever: Kleine detacheerder op gebied van APM (Application Performance Management)
Huidige functie: Performance tester

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: nee, wel mobiel abonnement inclusief dataverkeer.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto, €625,- inclusief brandstof. 4 jaar en 35.000km/jaar. Zal rond de 350/400 zijn zonder brandstof (Ford Fiësta 1.25 82PK Titanium, + Launchpack)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cafetariabudget €150 / maand
Pensioenregeling:
Reistijd: Afhankelijk van locatie klant. Momenteel ~60 minuten zonder files.

Maand salaris(bruto): €2100

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:19

Tuxie

En WeL nU!

dfrenner schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:25:
[...]

Ik vind het erg laag...
Geen lease auto...

In welke tijd was dat? Iedereen staart zich altijd blind op het salaris, maar vergeet niet dat economische tijden veranderen. Verder liggen de lonen bij kleinere bedrijven < 20 man lager dan bij een bank. Je kunt niet elk aanbod van een bedrijf vergelijken met de goed betaalde grote jongens, zoals banken, verzekeraars en andere financiele instellingen. Deze bieden vaak ook nog eens traineeships aan en je komt niet zonder meer door de sollicatieronde. Er zijn 25 topbedrijven die goed betalen, er zijn wel 200.000 bedrijven die daar onder zitten en minder betalen. Je moet je afspiegeling wel realistisch houden. Ook betalen ze b.v. in het oosten van het land minder dan in het westen. Daarentegen zijn de huizenprijzen weer lager etc. en zo kun je nog wel even door gaan. Het is niet altijd zo zwart-wit als een hoop mensen hier proberen voor te doen.

Nu dan weer even concreet. Als je rond de 2400-2500 euro uit kunt komen zonder auto, maar met doorgroeimogelijkheden en eventueel een halfjaarlijkse beoordelingsronde afdwingen bij goed functioneren heb je denk ik niks te klagen. Tevens zie ik dat je pensioen voor 2/3e betaald wordt, scheelt ook weer zo 100 euro bruto p/m vergeleken met iemand die zijn eigen pensioen moet betalen.... Je kunt bijvoorbeeld ook aansturen op een vast contract i.p.v. een 1-jarig contract, als dit mogelijk is. Je hebt meer onderhandelingsfactoren dan alleen je salaris.

[ Voor 4% gewijzigd door Tuxie op 03-03-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Laatst online: 06-09 19:49
Ik heb ook na mijn stage periode een aanbod gekregen om te blijven werken. Nu heb ik ook zo mijn twijfels over mijn startsalaris:

Opleiding: Econometrie
Master: Operations Research
Functie: Software consultant
Vakantietoeslag 8%
Leaseauto: geen
Laptop: wel
Reiskostenvergoeding: wel
13de maand: geen
Ander secundair: 10% van het jaarsalaris kan worden besteedt aan secundaire uitgaven (bijv. zorgverzekering, extra pensioen, aanschaffen fiets oid)

Het bruto startsalaris zou dan uitkomen op 2200.

Graag jullie advies hierover, bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Ties86 op 04-03-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
2200 is voor een algemene WO-starter al aan de lage kant en de secundaire voorwaarden zijn ook niet bepaald bijzonder (al is die 10%-regeling wel leuk). Voor een econometrist is dit wel erg laag.

Echter is het voor een econometrist lastig om in dit topic te vergelijken, je bent zo'n beetje de eerste die ik voorbij zie komen. Zou je in de voorgestelde functie veel aan je studie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ties86 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:34:
Ik heb ook na mijn stage periode een aanbod gekregen om te blijven werken. Nu heb ik ook zo mijn twijfels over mijn startsalaris:

Master: Operations Research
Vakantietoeslag 8%
Leaseauto: geen
Laptop: wel
Reiskostenvergoeding: wel
13de maand: geen
Ander secundair: 10% van het jaarsalaris kan worden besteedt aan secundaire uitgaven (bijv. zorgverzekering, extra pensioen, aanschaffen fiets oid)

Het bruto startsalaris zou dan uitkomen op 2200.

Graag jullie advies hierover, bedankt
Econometrie is een zware opleiding (zo niet een van de zwaarste) en ik kan me voorstellen dat je het aanbod aan de magere kant vind. Echter, als je het een leuke werksfeer vind zou ik zeker blijven. Iets anders zoeken kan altijd nog, maar je hebt dan iig iets. Ik zie het om me heen steeds meer: net afgestudeerde universitair opgeleide mensen die niet of heel moeilijk aan een baan komen. Met alle gevolgen van dien, helaas.

Wellicht zou je er iets bij kunnen onderhandelen (primair of secundair), maar het opdoen van werkervaring weegt in de huidige economie imho zwaarder. Omhoog kun je nog altijd bij goed presteren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ties86 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:34:
Het is inderdaad lastig te vergelijken. Software Consultant lijkt me ook niet de standaard functie voor iemand met een studie Econometrie. Je zal neem ik aan dan ook vooral in de financiële dienstverlening opereren, en dan moet ik zeggen dat ik het ook een vrij laag start salaris vind. Maar in het begin van je carrière is het vooral van belang dat je relevante werkervaring opdoet, en een leuke werkomgeving is natuurlijk ook wat waard.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Woy schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:11:
[...]

Het is inderdaad lastig te vergelijken. Software Consultant lijkt me ook niet de standaard functie voor iemand met een studie Econometrie. Je zal neem ik aan dan ook vooral in de financiële dienstverlening opereren, en dan moet ik zeggen dat ik het ook een vrij laag start salaris vind. Maar in het begin van je carrière is het vooral van belang dat je relevante werkervaring opdoet, en een leuke werkomgeving is natuurlijk ook wat waard.
Het bedrijf waarbij ik waarschijnlijk ga werken heeft ICT'ers in dienst die het softwarepakket maken. Dit pakket bestaat uit allerlei modules. De consultants kunnen dan van die modules de modellen maken. Hierbij komt weinig echt programmeren om de hoek kijken, maar des te meer kennis van het modelleren van bedrijfsprocessen. Dus toch wel Econometrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ties86 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:41:
[...]

Het bedrijf waarbij ik waarschijnlijk ga werken heeft ICT'ers in dienst die het softwarepakket maken. Dit pakket bestaat uit allerlei modules. De consultants kunnen dan van die modules de modellen maken. Hierbij komt weinig echt programmeren om de hoek kijken, maar des te meer kennis van het modelleren van bedrijfsprocessen. Dus toch wel Econometrie ;)
Ik zei ook niet dat het geen Econometrie was, ik zei alleen dat Software Consultant niet een standaard functie is voor iemand met Econometrie ;)

Maar zoals ik al vermoede is het dus inderdaad gewoon econometrie, alleen dan ter ondersteuning van software development in de financiële sector. Dan vind ik het startsalaris wel wat aan de lage kant, maar zoals ik al zei is het in het begin van je carrière IMHO belangrijker dat je relevante ervaring opdoet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Zonde imo van je opleiding ik ken een tal van studenten econometrie die in het eerste jaar bijna het dubbele vingen dan wel in de financiele wereld. Dus tenzij je hetgeen wat je doet leuk vindt zou ik snel verder kijken, ondanks de crisis is er nog altijd genoeg vraag naar studenten econometrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Ik heb een paar posts eerder laten weten waarvoor ik begonnen was in 2008 als WO Bedrijfskundige, en dat was al substantieel hoger dan wat jij als econometrist zou kunnen krijgen. Hoewel de arbeidsmarkt lastig is, zijn financials nog steeds op zoek naar goede mensen. De verzekeringswereld is bijvoorbeeld altijd op zoek naar goede mensen voor hun actuariaat, heb je daar al gekeken of liggen daar je interesses niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Mijn interesses liggen meer in de richting van supply chain/ logistiek en andere optimalisatie vraagstukken. Dit is wel duidelijk een mindere richting in de econometrie, maar desalniettemin is er ook in die richting genoeg vraag naar starters en dus zal het niet erg moeilijk moeten zijn een andere baan te vinden.

'Probleem' is wel dat ik het naar mijn zin heb bij mijn stage en dus graag zou willen blijven. Toch maar snel een gesprek plannen om hier over te praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narev
Ties86 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 23:36:
Mijn interesses liggen meer in de richting van supply chain/ logistiek en andere optimalisatie vraagstukken. Dit is wel duidelijk een mindere richting in de econometrie, maar desalniettemin is er ook in die richting genoeg vraag naar starters en dus zal het niet erg moeilijk moeten zijn een andere baan te vinden.

'Probleem' is wel dat ik het naar mijn zin heb bij mijn stage en dus graag zou willen blijven. Toch maar snel een gesprek plannen om hier over te praten
Als je naar mijn post kijkt dan zie je dat ik precies in hetzelfde schuitje zit. Bij mij was het bod 2250 en hoewel ik hier niet echt tevreden mee ben, heb ik het wel heel erg naar mijn zin. Overigens zit er bij mij wel een leaseauto bij op het moment dat ik wat meer ga reizen. Maar ik heb die 10% regeling dan weer niet. Wat ik wil gaan proberen is om een minimale groei af te spreken zodat ik toch binnen een jaar wel zeker ben van groei.
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van [offtopic] tags.