Laat de discussie over relevante werkervaring maar voor wat het is, daar verschillen de meningen over. Neem aan dat een recruiter cq manager dit wel bespreekt tijdens een sollicitatiegesprek
Ik vraag het me ook wel af, ervaring is eigenlijk helemaal niet in jaren uit te drukken. Er is een groot verschil tussen mensen die doorzetten (hard werken, certificaten halen, loonsverhogingen) en mensen die het een tijdje uitzingen om met de "ervaring" op stap te gaan. Ook verschilt 36 of 40 uur nogal (ik schat 25 werkdagen per jaar).
Een andere vraag, ik zie regelmatig vermeld worden dat een referentie op een CV aan te raden is. In hoeverre wordt deze ook gebruikt bij een sollicitatie?
Een andere vraag, ik zie regelmatig vermeld worden dat een referentie op een CV aan te raden is. In hoeverre wordt deze ook gebruikt bij een sollicitatie?
Verwijderd
Als je 15 jaar lang enkel Flash gedaan hebt en jezelf niet verder ontwikkelt hebt, vind ik het een heel mooi salaris, eerlijk gezegd. (en ik bemerk net die werkweek van 32 uur, dan wordt het een al helemaal netjes salaris)Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:30:
Sjee, ik begin te geloven dat ik een beetje weinig verdien :-/
Leeftijd: 34
Opleiding(en): havo, 1jr hogere informatica
Werkervaring: 15jr
Werkgever: marketing communicatiebureau te Amsterdam
Huidige functie: flash programmeur
Vakantiegeld: yep
Vakantiedagen: standaard
13/14e maand of winstuitkering: nope
GSM: nope
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: nope
Werkweek: 32u
Pensioenregeling: nog steeds niet
Land: nl
Reistijd: 10min fietsen
Maand salaris(bruto): eur 2900
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2010 11:23 ]
Referenties zet je meestal niet op je CV. Als een werkgever referenties wil, mag hij daarom vragen in een eerste gesprek. Je zou niet willen dat allerlei werkgevers waar je solliciteert zomaar je referenties gaan bellen zonder dat jij nog op gesprek bent geweest. Ook een beetje vervelend voor je referenties die misschien wel 5 of 10 keer worden gebeld door verschillende bedrijven.Kyoshi schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:15:[...]
Wel een tip: vraag vooraf wie er referentie wil zijn voor jou. Als er dan om gevraagd wordt in je sollicitatiegesprek, heb je meteen naam+telefoonnummer gereed. Stuur je referenties eventueel kort na het gesprek een mailtje dat je hun naam hebt opgegeven bij meneer/mevrouw X bij bedrijf Y. Weten ze dat ze een telefoontje kunnen verwachten.
Dat zou ik niet zeggen. Zelf ben ik begonnen als verkoper in een computerwinkeltje en 6 jaar later ben ik toch maar projectleider om SCCM uit te rollen over 22 000 clients._Arno_ schreef op zondag 14 februari 2010 @ 01:01:
[...]
de lokale computerboer is nou ook niet echt relevante werkervaring
Verwijderd
Geen pensioenregeling...Ik zou me daar op mijn 34ste stilletjes aan wel zorgen over maken. Je hebt nu nog +/- 30 jaar om een fatsoenlijk pensioen op te bouwen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:30:
Verwijderd
Er zijn er wel wat die bewijzen dat je middelbare en hogere school niet heel veel invloed hebben op je functie + salaris, maar eerder je ambitie en doorzettingsvermogen. Zoals gezegd, er zijn mensen die het uitzingen, en mensen die er flink voor gaan.
Hoewel ik ook wel vraagtekens krijg bij de IT'ers die op hun 21ste al 6 jaar werkervaring hebben.
Maar dan is de vraag of je verkoper was bij een computerzaak en de zooi in elkaar schroefde, of al serieus bezig was met systeem en netwerkbeheer.
Hoewel ik ook wel vraagtekens krijg bij de IT'ers die op hun 21ste al 6 jaar werkervaring hebben.
Maar dan is de vraag of je verkoper was bij een computerzaak en de zooi in elkaar schroefde, of al serieus bezig was met systeem en netwerkbeheer.
Als jij je niet heel veel hebt ontwikkelt zoals eerder gezegd dan is het opzich een goed salaris. En 10 minuten fietsen is ook wat waard. Met 32 uur vind ik niet dat je erg veel te klagen hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:30:
In Amsterdam kan je denk ik wel wat beters vinden, maar ik denk dat je nog niet eens zo heel veel verder komt.
Pensioenregeling zou ik wel wat aan gaan doen, eventueel prive als je daar wil blijven werken.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Leeftijd: 25
Opleiding(en): mbo ICT Beheerder, hbo Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Overheidsinstelling
Huidige functie: Procesleider
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaarsuitkering, daarnaast max 1,5% prestatiedoelen
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Land: Nederland
Reistijd: 45 minuten per enkele reis, OV
Maand salaris(bruto): € 3300,-
Opleiding(en): mbo ICT Beheerder, hbo Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: -
Werkgever: Overheidsinstelling
Huidige functie: Procesleider
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaarsuitkering, daarnaast max 1,5% prestatiedoelen
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Reistijd: 45 minuten per enkele reis, OV
Maand salaris(bruto): € 3300,-
Opleiding(en): mbo ICT Beheerder, hbo Informatica / Software Engineer
Certificaten: MCPD, ITIL 2
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software engineer (c#, asp.net)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering afhankelijk van de winst dat het bedrijf heeft behaald (niet verplicht te geven)
Leaseauto: Ja (lelijke bak vol met stickers), betaal alleen +- 400 euro bruto bijtelling , tankpas, ook voor prive
Pensioenregeling: 100 % vergoed door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Reistijd: 15 minuten per enkele reis, auto
Maand salaris(bruto): € 2450,-
Is dit redelijk?
Ik ben namelijk niet tevreden en heb al 2 x aangegeven dat ik 200 euro meer in gedachten heb + een auto naar keuze i.p.v. een auto waarmee ik alleen maar reclame maak voor het bedrijf
. Helaas kreeg ik maar 150 euro loonsverhoging na 1 jaar in dienst en meer niet.
ps. Bedrijf is zeer tevreden over mij na 1 jaar in dienst en ik heb het ook naar mijn zin behalve mijn arbeidsvoorwaarden.
Opleiding(en): mbo ICT Beheerder, hbo Informatica / Software Engineer
Certificaten: MCPD, ITIL 2
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: IT bedrijf
Huidige functie: Software engineer (c#, asp.net)
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering afhankelijk van de winst dat het bedrijf heeft behaald (niet verplicht te geven)
Leaseauto: Ja (lelijke bak vol met stickers), betaal alleen +- 400 euro bruto bijtelling , tankpas, ook voor prive
Pensioenregeling: 100 % vergoed door werkgever
Reistijd: 15 minuten per enkele reis, auto
Maand salaris(bruto): € 2450,-
Is dit redelijk?
Ik ben namelijk niet tevreden en heb al 2 x aangegeven dat ik 200 euro meer in gedachten heb + een auto naar keuze i.p.v. een auto waarmee ik alleen maar reclame maak voor het bedrijf
ps. Bedrijf is zeer tevreden over mij na 1 jaar in dienst en ik heb het ook naar mijn zin behalve mijn arbeidsvoorwaarden.
[ Voor 9% gewijzigd door adesign op 16-02-2010 15:57 ]
Ik vind het niet heel slecht, maar ook niet uitzonderlijk goede voorwaarden oid.
Die auto is leuk dat je hem hebt, maar in principe ben je gewoon intern personeel (of ben je vaak op pad?!) dus is een auto zoiezo alleen maar extra..
Wat is de reden van de werkgever om je wel fantastisch te vinden maar je niet te belonen?
Die auto is leuk dat je hem hebt, maar in principe ben je gewoon intern personeel (of ben je vaak op pad?!) dus is een auto zoiezo alleen maar extra..
Wat is de reden van de werkgever om je wel fantastisch te vinden maar je niet te belonen?
Afhankelijk van de klus ben ik vaak of weinig op pad. De ene klus kan ik op kantoor uitvoeren, de andere klus een paar dagen bij de klant en een paar dagen op kantoor. Varieert dus. Ik ben consultant dus wordt ik indien nodig bij de klant neergezet.flashin schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:11:
Ik vind het niet heel slecht, maar ook niet uitzonderlijk goede voorwaarden oid.
De eerste weigering tot salarisverhoging was de financiele crisis. De tweede keer kreeg ik 150 erbij zonder andere extra´s. Heb nog geprobeerd te onderhandelen, maar er werd mij verteld dat dit gewoon vast staat en onderhandelen niet mogelijk is

Is het haalbaar om 2650 + lease auto naar wens te krijgen bij een andere werkgever?
[ Voor 3% gewijzigd door adesign op 16-02-2010 16:35 ]
Als je goed bent kun je als software engineer bijna vragen wat je wil tegenwoordig. Er is een enorm gebrek aan ontwikkelaars, en al zeker aan goede ontwikkelaars. Je hebt de keuze uit tientallen bedrijven, en als je zorgt dat je een paar aanbiedingen op papier hebt die je kunt voorleggen aan potentiële werkgevers kun je makkelijk naar de 3k. Als je jezelf een beetje kunt verkopen.adesign schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:33:
[...]
Is het haalbaar om 2650 + lease auto naar wens te krijgen bij een andere werkgever?
Dit uit mijn eigen recente ervaring en die van een aantal andere ontwikkelaars die laatst geswitched zijn met ongeveer jouw profiel.
Lijkt mij dat het profiel van adesign best wel overeen komt met dat van mij, terwijl bij mij de reacties zijn dat ik een 2000 à 2100 mag verwachten.Stoffel schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:46:
[...]
Als je goed bent kun je als software engineer bijna vragen wat je wil tegenwoordig. Er is een enorm gebrek aan ontwikkelaars, en al zeker aan goede ontwikkelaars. Je hebt de keuze uit tientallen bedrijven, en als je zorgt dat je een paar aanbiedingen op papier hebt die je kunt voorleggen aan potentiële werkgevers kun je makkelijk naar de 3k. Als je jezelf een beetje kunt verkopen.
Dit uit mijn eigen recente ervaring en die van een aantal andere ontwikkelaars die laatst geswitched zijn met ongeveer jouw profiel.
Maakt dat half jaar ervaring dan zo veel verschil, of zit het hem eerder in het verschil java <-> .NET?
Abductee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:50:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Professionele Bachelor Toegepaste Informatica
Certificaten: SCJP, Adobe Flex 3 with AIR ACE
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Belgische KMO (+- 20 werknemers) die maatoplossingen biedt
Huidige functie: Software engineer Java / Flex
Laptop: ja
Vakantiegeld: De normale regeling voor Belgische bedienden
Vakantiedagen: 20 + 12 ADV
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja, ook privé te gebruiken
Leaseauto: ja, voorlopig Peugeot 308, binnenkort normaal BMW 1
Werkweek: 38u (we werken er 40, vandaar de ADV)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: verzekeringspakket, onkostenvergoeding internetverbinding + maaltijden (samen zo'n 140€ / maand)
Land: Be
Reistijd: 45min
Maand salaris(bruto): 1886€
Verwijderd
Toen ik pakweg 15 jaar geleden met een gelijkaardig diploma begon bij een gelijkaardige firma, in België, verdiende ik al zo ongeveer hetzelfde als jij nu (toegegeven, zonder auto). Me dunkt dat er wat van je geprofiteerd wordt.Abductee schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:50:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): Professionele Bachelor Toegepaste Informatica
Certificaten: SCJP, Adobe Flex 3 with AIR ACE
Werkgever: Belgische KMO (+- 20 werknemers) die maatoplossingen biedt
Huidige functie: Software engineer Java / Flex
Laptop: ja
Vakantiegeld: De normale regeling voor Belgische bedienden
Vakantiedagen: 20 + 12 ADV
GSM: ja, ook privé te gebruiken
Leaseauto: ja, voorlopig Peugeot 308, binnenkort normaal BMW 1
Werkweek: 38u (we werken er 40, vandaar de ADV)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: verzekeringspakket, onkostenvergoeding internetverbinding + maaltijden (samen zo'n 140€ / maand)
Land: Be
Reistijd: 45min
Maand salaris(bruto): 1886€
Ik heb het idee dat mijn salaris wel een boost verdient. Dit is nog steeds het loon waaraan ik anderhalf jaar geleden begon, op de indexaanpassing na.
Wat vinden jullie hiervan?
Wat zou volgens jou dan wel redelijk zijn? Dan weet ik tenminste weer wat ik moet zeggen als ik bij een eventueel sollicitatiegesprek binnenkort de vraag krijg wat ik wens te verdienen.Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 07:13:
[...]
Toen ik pakweg 15 jaar geleden met een gelijkaardig diploma begon bij een gelijkaardige firma, in België, verdiende ik al zo ongeveer hetzelfde als jij nu (toegegeven, zonder auto). Me dunkt dat er wat van je geprofiteerd wordt.
[ Voor 15% gewijzigd door Abductee op 17-02-2010 11:10 ]
Ik denk gezien je leeftijd en relatief korte werkervaring aan een bedrag rond de 2300 a 2400 euro per maand.
Van 1900 naar 23/2400 lijkt me niet realistisch. Wellicht wel bij een overstap, bij je huidige werkgever zou ik eerder 2100 zeggen. Mooie verhoging, zeker nu, en dan volgend jaar wellicht nog een keer
Gaat ook om bij een sollicitatiegesprek he
Bij een huidige werkgever misschien een 10% loonsverhoging.
@ pinodambini & Aikon: bedankt voor de reacties! Hier kan ik wat mee.
Het gaat me inderdaad over een sollicatiegesprek ja.
Het wat lagere loon was vroeger niet echt een issue, omdat ik bij dit bedrijf mijn stage gedaan heb en er een toffe werksfeer hing. Door diverse redenen kom ik tegenwoordig echter elke dag weer met iets meer tegenzin naar kantoor...
Het gaat me inderdaad over een sollicatiegesprek ja.
Het wat lagere loon was vroeger niet echt een issue, omdat ik bij dit bedrijf mijn stage gedaan heb en er een toffe werksfeer hing. Door diverse redenen kom ik tegenwoordig echter elke dag weer met iets meer tegenzin naar kantoor...
Verwijderd
Inderdaad, 2300 plus auto/tankpas lijkt me redelijk. Misschien inzetten op 2400 en dan zakken tot 2300.pinodambini schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:15:
Ik denk gezien je leeftijd en relatief korte werkervaring aan een bedrag rond de 2300 a 2400 euro per maand.
Nog een tip, bij je sollicitatiegesprek gaan ze je zeker vragen naar je vorige salaris. Antwoordt gewoon dat het niet belangrijk is wat je vroeger verdiende maar wel wat zij je kunnen bieden en dat je verwachting 2400 plus auto en tankpas is. Als je je vorige salaris prijs geeft is de kans immers zeer groot dat ze je net 100 euro meer bieden. Soms gaan ze daar wel even op door maar vriendelijk voet bij stuk houden dat je vorige salaris niet relevant is bij deze sollicitatie.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 14:28 ]
Waarom vinden zoveel mensen een auto zo vanzelfsprekend?
De meeste bedrijven geven je pas een auto als je tussen de 10k-15k rijdt excl. woon-werk verkeer.
Ik vind persoonlijk dan ook niet echt dat je het als eis kan neerleggen op het moment dat je het grootste deel van de tijd intern bent.
De meeste bedrijven geven je pas een auto als je tussen de 10k-15k rijdt excl. woon-werk verkeer.
Ik vind persoonlijk dan ook niet echt dat je het als eis kan neerleggen op het moment dat je het grootste deel van de tijd intern bent.
Mwah dat ligt eraan, het is vaak ook gewoon een statussymbool/extratje/looncomponent in de IT wereld. De meeste starters kunnen niet echt een nieuwe auto kopen zelf, en zo kunnen ze er zorgeloos wel een rijden. Dat kan zeker iemand die net van school af komt wel over de streep trekken. Ik heb mensen met leaseauto's gezien die er minder dan 5k/jaar mee reden. Blijkbaar vonden zij het waard om daar bijtelling voor te betalen om zo die auto voor het huis te hebben.Floris-K schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:59:
Waarom vinden zoveel mensen een auto zo vanzelfsprekend?
Daarnaast is het soms ook wel nodig voor woon-werkverkeer. Ik rijd zelf niet zo veel privé meer, en hoef ook niet vaak naar onze klanten. Iedere dag op en neer naar Antwerpen is voor mij wel 75K per jaar. Dat ga ik echt niet met een eigen auto doen, dan kan ik iedere 2 jaar een nieuwe kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door Stoffel op 17-02-2010 16:04 ]
Is inderdaad een leuk extratje, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet. Ik rijdt het liefst een eigen auo, dan heb je tenminste ook keus in het hoge segment wat anders niet te betalen is door de bijtelling.
Dat valt in België dan wel weer mee, wij kennen dat hele bijtelling-gedoe niet...pinodambini schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:20:
Is inderdaad een leuk extratje, maar voor mij persoonlijk hoeft het niet. Ik rijdt het liefst een eigen auo, dan heb je tenminste ook keus in het hoge segment wat anders niet te betalen is door de bijtelling.
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica (deeltijd), in september ga ik beginnen met WO (Uva Informatiekunde in deeltijd)
Certificaten: ASL, Bisl, Prince2, ITILv3, MCITP:SA, MCSA, CCNA
Werkgever: MKB
Huidige functie: IT beheerder (technisch)
Laptop: -
Vakantiegeld: de standaard 8% regeling
Vakantiedagen: 22
GSM: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: niets bijzonders
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kilometer vergoeding. Examens zijn uit eigen zak betaald.
Land: NL
Reistijd: 20 minuten
Maand salaris(bruto): 1950€
Tsja, ik ben alleenstaand en moet een hypotheek betalen. Daarom durf ik in de "crisis" zeker niet over te stappen. In mijn ogen wordt ik onderbetaald (ook geen extra's en weinig dagen).
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica (deeltijd), in september ga ik beginnen met WO (Uva Informatiekunde in deeltijd)
Certificaten: ASL, Bisl, Prince2, ITILv3, MCITP:SA, MCSA, CCNA
Werkgever: MKB
Huidige functie: IT beheerder (technisch)
Laptop: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kilometer vergoeding. Examens zijn uit eigen zak betaald.
Maand salaris(bruto): 1950€
Tsja, ik ben alleenstaand en moet een hypotheek betalen. Daarom durf ik in de "crisis" zeker niet over te stappen. In mijn ogen wordt ik onderbetaald (ook geen extra's en weinig dagen).
Woodsy, als ik jou was zou ik ondanks de crisis toch maar is ergens gaan shoppen.
1950,- is echt erg weinig.
Ter vergelijking zit ik 400,- hoger en heb ik minder werkervaring, ben ik jonger, en heb ik MBO
Ter vergelijking zit ik 400,- hoger en heb ik minder werkervaring, ben ik jonger, en heb ik MBO
ik ben aardig ge-upgrade (zie oudere posts in oudere topics):
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO MBI niveau 3 en AO niveau 4, nu bezig met BI aan de HvA Deeltijd.
Werkervaring: 6/7 jaar ofzo
Werkgever: MKB (zit hier nog niet zo lang)
Huidige functie: web applicatie ontwikkelaar (gespecialiseerd in php)
Werkweek: 32uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kilometer vergoeding.
Bruto: 2600 (op basis van 32uur)
Die extra vrije dag is voor studie, maar gebruik hem ook voor freelance werk, wat dus maandelijks soms wat extra oplevert, eens je 32uur werkt voor een baas, zul je waarschijnlijk niet gauw meer terug willen naar 40uur per week
ik niet iig.
heb effe wat door het topic heen gelezen vluchtig, valt me op dat salarissen zeker lager liggen dan een jaar of wat (1 van de eerste topics hierover) terug? Of er reageert nu een heel andere 'groep' (nieuwelingen op de arbeidsmarkt) dan toendertijd?
Opleiding(en): MBO MBI niveau 3 en AO niveau 4, nu bezig met BI aan de HvA Deeltijd.
Werkervaring: 6/7 jaar ofzo
Werkgever: MKB (zit hier nog niet zo lang)
Huidige functie: web applicatie ontwikkelaar (gespecialiseerd in php)
Werkweek: 32uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kilometer vergoeding.
Bruto: 2600 (op basis van 32uur)
Die extra vrije dag is voor studie, maar gebruik hem ook voor freelance werk, wat dus maandelijks soms wat extra oplevert, eens je 32uur werkt voor een baas, zul je waarschijnlijk niet gauw meer terug willen naar 40uur per week
heb effe wat door het topic heen gelezen vluchtig, valt me op dat salarissen zeker lager liggen dan een jaar of wat (1 van de eerste topics hierover) terug? Of er reageert nu een heel andere 'groep' (nieuwelingen op de arbeidsmarkt) dan toendertijd?
[ Voor 18% gewijzigd door Mister_X op 18-02-2010 15:29 ]
Verwijderd
idd met die certificering en ervaring is rond de 2500 in een beheerfunctie zeker haalbaarEximius schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:17:
Woodsy, als ik jou was zou ik ondanks de crisis toch maar is ergens gaan shoppen.
Yep en ik denk dat hij met zijn CV, voor die 2000 euro makkelijk een nieuwe baan vind ondanks de crisis (mocht dat in het uiterste geval nodig zijn).Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 15:55:
[...]
idd met die certificering en ervaring is rond de 2500 in een beheerfunctie zeker haalbaar
Verwijderd
Leeftijd: 20
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT niveau 3
Certificaten: CCNA 1, ITILv3, MCDST
Werkgever: Detacheringsbureau
Huidige functie: UPC monteur
Laptop: Nee
13/14e maand of winstuitkering: nvt.
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: nvt.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt.
Reistijd**: 10 minuten
Maand salaris(bruto): 1250,-
Is dit salaris niet veeeeeeeeeeeeel te laag ? Ik heb nu een vast contract gekregen, maar ze willen mijn salaris niet verhogen. Omdat vanwege de recessie de salarissen zogenaamd "bevroren" zijn.
Is dit salaris niet veeeeeeeeeeeeel te laag ? Ik heb nu een vast contract gekregen, maar ze willen mijn salaris niet verhogen. Omdat vanwege de recessie de salarissen zogenaamd "bevroren" zijn.
Weet je wel zeker dat dit je bruto loon is? En wat voor een soort monteur ben je ? ( een simpele installatie monteur? zo ja werk je dan niet onder je niveau? )Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:57:
Leeftijd: 20
Verwijderd
Ja dit salaris verdien ik al bijna een jaar. Hou 1050 netto over inclusief onkostenvergoeding. Ben een simpele installatie + storingsmonteur. Ik werk nu dus wel onder mijn niveau ja, maar ze zijn aan het zoeken voor wat anders. Een half jaar geleden was ik werkzaam bij de Service Dienst Gemeente Rotterdam als werkplekbeheerder. Ik krijg dus niet betaalt naar mijn project als je daar op doelde.
Ze hebben zeker even opgezocht wat het minimumloon is voor een 20 jarige en dat als jou loon genomen? Dit is wel erg laag ja, ik zou het bijna misbruik noemen. Maar ik weet niet wat gebruikelijke salarissen zijn in die wereld.
Ik zou lekker ergens anders naar toe gaan. Met een MBO diploma moet je toch wel op z'n minst een paar honderd euro hoger uitkomen.
Ik zou lekker ergens anders naar toe gaan. Met een MBO diploma moet je toch wel op z'n minst een paar honderd euro hoger uitkomen.
Leeftijd: 26Beekforel schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:58:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO TI, HBO Communication & Multimedia Design
Certificaten: ITIL v2 (heb MCSE boeken wel liggen, misschien nog eens aan beginnen)
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener, werk voor het bedrijf wat Werklplek Online voor KPN realiseert.
Huidige functie: Technisch Specialist, houdt mij vooral bezig met scripten en installeren van applicaties en (applicatie)servers en Citrix beheer. Straks wat meer richting R&D met W2008 R2 en daarna VDI.
13/14e maand of winstuitkering: bonus
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloonregeling, thuiswerken geen probleem, internetvergroeding,
Reistijd: Tussen de 30 en 60 minuten.
Maand salaris(bruto): € 2000
Beoordelingsrondes moeten nog komen, dan zal ik wat omhoog gaan en zal m'n bonus bepaald worden. Ben benieuwd.
Opleiding(en): MBO TI, HBO Communication & Multimedia Design
Certificaten: ITIL v2 (heb MCSE boeken wel liggen, misschien nog eens aan beginnen
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener, werk voor het bedrijf wat Werklplek Online voor KPN realiseert.
Huidige functie: Technisch Specialist, houdt mij vooral bezig met scripten en installeren van applicaties en (applicatie)servers en Citrix beheer. Straks wat meer richting R&D met W2008 R2 en daarna VDI.
13/14e maand of winstuitkering: bonus (1,5 maandsalaris)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloonregeling, thuiswerken geen probleem, internetvergoeding,
Reistijd: Tussen de 30 en 60 minuten.
Maand salaris(bruto): € 2056
Ik heb er 8% bijgekregen, maar dat wordt gebaseerd op mijn salaris van januari. De 2000 eerder vermeld was per 1 februari. Valt een beetje tegen, aangezien m'n beoordeling verder super was. Dus moet nog even fixen dat die 8% over m'n salaris van februari berekent wordt, dan zit ik op 2160 en ben ik wel weer tevreden.
Verwijderd
Als MBO(3)'er werk je al gauw (ver) onder je niveau, helaas. Heeft te maken met de papiertjescultuur die hier in Nederland, en vooral in de ICT-branche, zo overheerst. Als je al wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dan komen ze meteen met verhalen over wat zij denken wat jij wel eens even kunt gaan doen. Niks geen gesprek over je kennen en kunnen en ervaring, gewoon een intakegesprek waarna je het zoveelste slachtoffer kunt worden waar flink aan wordt verdient. Zijn salaris vind ik daarom ook niet bepaald schokkend, to say the least.
Lijkt mij inderdaad ook de beste optie om eens te gaan zoeken naar iets wat beter bij je past. Een paar honderd euro erbij moet geen moeilijke taak zijn. Zelfs Centric bood mij eerst €1.700,- en daarna €1.750,-. Da's toch even €500,- meer en de werkzaamheden zullen ongeveer hetzelfde zijn. Ik ben dan wel drie jaar ouder en had op dat moment ongeveer anderhalf jaar werkervaring als Systeembeheerder, dus het kan in jouw geval wat minder zijn. Maar veel zal het echt niet schelen. Wat werkjaren en behaalde certificaten later en je zit op een mooi salaris in een mooie functie, met leuke projecten. Althans, als je jezelf weet te bewijzen en mits je bereid bent er (veel) energie in te steken.
Verwijderd
Ik heb nu sinds kort wel een vast contract gekregen. Kan wel bij centric solliciteren die mij minimaal 1600,- kan bieden (nagevraagd), maar dan ben ik weer terug bij af met een half jaar contract...
Die drie jaar leeftijdsverschil zijn nu juist enorm van belang, gezien de poster nog in het jeugdloon zit. Je kunt een 20-jarige natuurlijk als 23-jarige gaan betalen, maar waarom zou een organisatie dat gaan doen? Ik ben het met je eens dat 1250 wat aan de lage kant is, maar meer dan 1400-1500 lijkt me niet realistisch voor een 20-jarige met MBO3.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:20:
Een paar honderd euro erbij moet geen moeilijke taak zijn. Zelfs Centric bood mij eerst €1.700,- en daarna €1.750,-. Da's toch even €500,- meer en de werkzaamheden zullen ongeveer hetzelfde zijn. Ik ben dan wel drie jaar ouder en had op dat moment ongeveer anderhalf jaar werkervaring als Systeembeheerder, dus het kan in jouw geval wat minder zijn. Maar veel zal het echt niet schelen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Inderdaad, het minimum maand loon voor een 20 jarige is € 865,65. Dus als je het op die manier bekijkt verdient hij toch € 300 boven het minimum loon.RAILGUNNER schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:07:
[...]
Die drie jaar leeftijdsverschil zijn nu juist enorm van belang, gezien de poster nog in het jeugdloon zit. Je kunt een 20-jarige natuurlijk als 23-jarige gaan betalen, maar waarom zou een organisatie dat gaan doen? Ik ben het met je eens dat 1250 wat aan de lage kant is, maar meer dan 1400-1500 lijkt me niet realistisch voor een 20-jarige met MBO3.
Verwijderd
ter info ik zat met < 2 jaar ervaring + mbo op m'n 20e al op 1900, ik begon toen bij mijn 2e werkgever. Ik had 0 certificaten en als ik dit topic zo lees is dat vrij normaal. 1 a 2 jaar ervaring + mbo = ca 1800 euro in een beheer functie.RAILGUNNER schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:07:
[...]
Die drie jaar leeftijdsverschil zijn nu juist enorm van belang, gezien de poster nog in het jeugdloon zit. Je kunt een 20-jarige natuurlijk als 23-jarige gaan betalen, maar waarom zou een organisatie dat gaan doen? Ik ben het met je eens dat 1250 wat aan de lage kant is, maar meer dan 1400-1500 lijkt me niet realistisch voor een 20-jarige met MBO3.
Verwijderd
Misschien had ik toch even moeten vermelden dat ik op het moment van solliciteren 21 was, my bad... Dan is het perspectief toch net even iets anders...RAILGUNNER schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 00:07:
[...]
Veranderd echter niks aan het feit dat je met een MBO(3)-diploma vaak toch niet het werk krijgt wat je kunt, maar wat je werkgever denkt wat je kunt/zou moeten kunnen. Dat heeft natuurlijk veel invloed op je salaris.
Een vast contract is absoluut een hele fijne gedachte in deze tijd, maar verkijk je er niet teveel op. Ik heb ook een vast contract, maar als ik iets beters kan krijgen ben ik wel weg. Het is dan natuurlijk wel een grote gok omdat ik mijn vaste contract daarmee vernietig, maar voor meer, beter en leuker werk durf ik die gok wel te nemen.Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:31:
Ik heb nu sinds kort wel een vast contract gekregen. Kan wel bij centric solliciteren die mij minimaal 1600,- kan bieden (nagevraagd), maar dan ben ik weer terug bij af met een half jaar contract...
Je geeft aan dat je toch wel wat certificaten hebt: CCNA 1, ITILv3 en MCDST. Daarmee heb je toch een voorsprong op een grote groep mensen, zoals ikzelf, die certificaatloos zijn. In hoeverre ben je bezig om deze reeks uit te breiden? Met MCDST en nog drie deelcertificaten (70-290, 70-291 en 70-270 of 70-620) heb je al je MCSA te pakken. Nog drie deelcertificaten erbij en je bent MCSE. CCNA kun je ook nog verder mee gaan: CCNA, CCNA Security, CCNA Wireless, CCNA Voice, CCDA. Stuk voor stuk best wel pittige trajecten natuurlijk, maar zeker wel te doen als je er serieus voor gaat studeren.
Persoonlijk vind ik het sowieso heel jammer dat iemand met MCDST als UPC monteur aan de slag moet. Wat vind je direct leidinggevende hier eigenlijk van? Ik zou sowieso even een fijn gesprek hierover aangaan. Uiteraard niet om hun eens even te zeggen waar het op staat, want dat kan problemen opleveren. Gewoon aangeven dat je wat meer uit je behaalde certificaten wilt halen en door wilt groeien.
Graag even advies (alhoewel ik het antwoord waarschijnlijk al wel weet) 
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO4 (Ict Beheerder), HBO (Informatica/.Net Programmeur) (2 verdiepende minoren gedaan)
Certificaten:CCNA en MSCA (als ik me goed herinner, over Windows 2000 Server, is niet echt meer relevant na 4 jaar imho
)
Werkervaring: ongeveer 1,5 jaar stages HBO, 1 jaar stages MBO, verschillende bijbaantjes, zowel binnen als buiten de Informatica
Werkgever: Middelgrote softwareontwikkelaar
Functie: junior .net programmeur
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Alleen OV 2e klasse
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €150 minimaal extra bij werk bij externe klanten
Pensioenregeling: Niet genoemd
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris(bruto): € 1750, opbouwend naar € 1950 na extra certificering. Maximum van € 2250.
Edit: ik had het 'Huidige functie' stukje verkeerd geïnterpreteerd: ik werk nu als computerhulp aan huis als bijbaan, en de functie waar dit brutoloon dus om gaat is bovenstaande.

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO4 (Ict Beheerder), HBO (Informatica/.Net Programmeur) (2 verdiepende minoren gedaan)
Certificaten:CCNA en MSCA (als ik me goed herinner, over Windows 2000 Server, is niet echt meer relevant na 4 jaar imho
Werkervaring: ongeveer 1,5 jaar stages HBO, 1 jaar stages MBO, verschillende bijbaantjes, zowel binnen als buiten de Informatica
Werkgever: Middelgrote softwareontwikkelaar
Functie: junior .net programmeur
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Alleen OV 2e klasse
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €150 minimaal extra bij werk bij externe klanten
Pensioenregeling: Niet genoemd
Maand salaris(bruto): € 1750, opbouwend naar € 1950 na extra certificering. Maximum van € 2250.
Edit: ik had het 'Huidige functie' stukje verkeerd geïnterpreteerd: ik werk nu als computerhulp aan huis als bijbaan, en de functie waar dit brutoloon dus om gaat is bovenstaande.
[ Voor 15% gewijzigd door AbXorb op 19-02-2010 13:53 ]
Salaris is naar mijn mening een beetje laag, maar wat ik 'erger' vind is dat je computerhulp aan huis bent terwijl je een nette opleiding hebt.AbXorb schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:36:
Graag even advies (alhoewel ik het antwoord waarschijnlijk al wel weet)
Certificaten:CCNA en MSCA (als ik me goed herinner, over Windows 2000 Server, is niet echt meer
Huidige functie: computerhulp aan huis
Dat dacht ik inderdaad ook al. (Bespeur ik mbt salaris een understatement?Jeroen V schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:06:
[...]
Salaris is naar mijn mening een beetje laag, maar wat ik 'erger' vind is dat je computerhulp aan huis bent terwijl je een nette opleiding hebt.
Computerhulp is nu ook meer voor erbij, een bijbaan, maar het verdient op zich wel lekker gezien het niveau.
Een understatement zeker niet gezien het werk wat je doet.
Als je een beheersfunctie uitvoert zou het enigzins laag kunnen zijn, maar vindt dat voor de huidige werkzaamheden niks te laag.
Als je een beheersfunctie uitvoert zou het enigzins laag kunnen zijn, maar vindt dat voor de huidige werkzaamheden niks te laag.
Ik heb m'n post inmiddels aangepast. Voor computerhulp zou 1750 per maand niet weinig zijn inderdaad, maar dit betreft een .net programmeur-functie.pinodambini schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:22:
Een understatement zeker niet gezien het werk wat je doet.
Verwijderd
Er wordt al een tijd druk gezocht naar andere projecten. Vorige week had ik nog een intakegesprek, maar helaas werkt ik niet uitgekozen. Het is inderdaad heel jammer. Voor de werkzaamheden die ik verricht als Upc monteur zijn er geen opleidingen of diploma's nodig, iedereen kan het doen, zo makkelijk is het.Een vast contract is absoluut een hele fijne gedachte in deze tijd, maar verkijk je er niet teveel op. Ik heb ook een vast contract, maar als ik iets beters kan krijgen ben ik wel weg. Het is dan natuurlijk wel een grote gok omdat ik mijn vaste contract daarmee vernietig, maar voor meer, beter en leuker werk durf ik die gok wel te nemen.
Je geeft aan dat je toch wel wat certificaten hebt: CCNA 1, ITILv3 en MCDST. Daarmee heb je toch een voorsprong op een grote groep mensen, zoals ikzelf, die certificaatloos zijn. In hoeverre ben je bezig om deze reeks uit te breiden? Met MCDST en nog drie deelcertificaten (70-290, 70-291 en 70-270 of 70-620) heb je al je MCSA te pakken. Nog drie deelcertificaten erbij en je bent MCSE. CCNA kun je ook nog verder mee gaan: CCNA, CCNA Security, CCNA Wireless, CCNA Voice, CCDA. Stuk voor stuk best wel pittige trajecten natuurlijk, maar zeker wel te doen als je er serieus voor gaat studeren.
Persoonlijk vind ik het sowieso heel jammer dat iemand met MCDST als UPC monteur aan de slag moet. Wat vind je direct leidinggevende hier eigenlijk van? Ik zou sowieso even een fijn gesprek hierover aangaan. Uiteraard niet om hun eens even te zeggen waar het op staat, want dat kan problemen opleveren. Gewoon aangeven dat je wat meer uit je behaalde certificaten wilt halen en door wilt groeien.
Ik ga gewoon bij verschillende detacheerders/bedrijven solliciteren en kijken wat hun mij te bieden hebben. Wellicht kom ik iets tegen wat de moeite waard is, om weg te gaan bij mijn huidige detacheerder.
Op dit moment ben ik bezig met 70-290, dus ik ben van plan om mijn MCSA te halen en vervolgens mijn MCSE. Deze cursussen zijn natuurlijk wel verouderd, maar kunnen wel een aardige impact hebben op het salaris denk ik zo.
Waarom doe je het MCITP:Enterprise Administrator traject niet? Is korter(5 examens tov 8 ) en daar kan je nog jaren mee.
Ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden. Dit is momenteel een aanbod wat ik heb gekregen.
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO4 (Netwerkbeheer) & HBO Informatica (Systeembeheer)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1,5 jaar aan stages/afstuderen, vakantiewerk, freelance werk (in ICT)
Werkgever: ICT Dienstleverancier
Aangeboden functie: Systeembeheerder (al klinkt System Engineer beter
)
Vakantiedagen: 25 stuks waarvan 5 mee te nemen naar het volgende jaar
13/14e maand of winstuitkering: Niet dat ik weet
GSM: Nee (nog) niet.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Een "passende" reiskostenvergoeding van A naar B.
Pensioenregeling: Niet dat ik weet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet dat ik weet
Pensioenregeling: Nee
Reistijd: 1 uur per enkele reis (2 uur per dag), vertraging niet meegerekend
Maand salaris(bruto): € 2083
Paar puntjes
Werkervaring: 1,5 jaar aan stages/afstuderen, vakantiewerk, freelance werk (in ICT)
Aangeboden functie: Systeembeheerder (al klinkt System Engineer beter
Vakantiedagen: 25 stuks waarvan 5 mee te nemen naar het volgende jaar
GSM: Nee (nog) niet.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Een "passende" reiskostenvergoeding van A naar B.
Paar puntjes
- Eerste 2 jaar elke 6 maanden eventuele 5-7% loonsverhoging afhankelijk van inzet.
- Thuiswerken (2 dagen per week) is in een later stadium mogelijk indien gewenst.
[ Voor 5% gewijzigd door Sypher op 24-02-2010 22:20 ]
Ik heb wel een tip: Zet die loonsverhoging op papier vastSypher schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:52:
Paar puntjes
[list]
• Eerste 2 jaar elke 6 maanden eventuele 5-7% loonsverhoging
Het is niet gezegd dat de loonsverhoging ook uitgevoerd gaat worden.mierenfokker schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:02:
[...]
Ik heb wel een tip: Zet die loonsverhoging op papier vast. Zou betekenen dat je na 2 jaar 2500+ euro bruto verdiend, dat is een erg goed salaris.
De 5% is voor "goede prestatie", de 7% is voor "uitzonderlijke prestatie" en geld blijkbaar alleen voor de eerste twee jaar. Hoe het daarna zit is me een raadsel.
Goed punt van het vastleggen, ik zie in zowel de (concept) arbeidsovereenkomst en het arbeidsreglement hier niets over terugkomen.
Mijn ervaring is dat dat soort beloftes erg weinig waard zijn totdat ze ondergetekend op papier staan. Nu is het natuurlijk wel heel makkelijk om jou 4 keer 6 maanden 'gratis' aan te moedigen en doodleuk geen verhoging te geven.
Gemiddeld salaris voor een HBO starter. Niks te klagen, bovendien is het in deze tijd helemaal niet slecht om "gemiddeld" te verdienen. Met die loonsverhogingen zit je meteen op een heel leuk salaris dus wat mij betreft is er niks mis mee.Sypher schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:52:
Ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden. Dit is momenteel een aanbod wat ik heb gekregen.
Aangeboden functie: Systeembeheerder (al klinkt System Engineer beter)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: (Volledige) reiskostenvergoeding
Paar puntjesIk ben een starter, en ben benieuwd wat jullie mening over bovenstaande is.
- Eerste 2 jaar elke 6 maanden eventuele 5-7% loonsverhoging
- Thuiswerken (2 dagen per week) is in een later stadium mogelijk indien gewenst.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Reistijd vind ik persoonlijk wel een beetje matig. 2 uur per dag is best een lange tijd, dat betekent dat je 10 uur per week aan reizen alleen besteed.
Indien het werk je aanspreekt is dat toch niet zo erg?
Naar mijn school reisde ik altijd 1,5 uur enkele reis. Naar mijn stage en nu afstudeerplek reis ik enkele reis 1 uur. Iets wat ik graag over heb voor een leuke stage/ baan. Met een beetje pech doe je ook een half uur over om van de ene kant van een stad naar de andere kant van een stad te komen tijdens de spits. (Bij de grote 4 steden dan he)
Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de studie mogelijkheden bij de starters.
Naar mijn school reisde ik altijd 1,5 uur enkele reis. Naar mijn stage en nu afstudeerplek reis ik enkele reis 1 uur. Iets wat ik graag over heb voor een leuke stage/ baan. Met een beetje pech doe je ook een half uur over om van de ene kant van een stad naar de andere kant van een stad te komen tijdens de spits. (Bij de grote 4 steden dan he)
Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de studie mogelijkheden bij de starters.
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
vrij standaard in de ICT helaasflashin schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:52:
Reistijd vind ik persoonlijk wel een beetje matig. 2 uur per dag is best een lange tijd, dat betekent dat je 10 uur per week aan reizen alleen besteed.
Verwijderd
In de randstad ja!
Hier in het oosten rij ik met gemak gemiddeld 80km/h.
ik werk 44km van huis en doe er 35 minuten over van deur tot deur in de spits en zelfs met de sneeuw van laatste weken..
Hier in het oosten rij ik met gemak gemiddeld 80km/h.
ik werk 44km van huis en doe er 35 minuten over van deur tot deur in de spits en zelfs met de sneeuw van laatste weken..
Ik woon ook midden in de randstad en ik doe er ook maar een half uur over, dan rij ik 40 km. Ook heb ik nog de keuze om met de trein gaan mocht ik niet met de auto kunnen oid. En het leuke van de randstad is, ik kan ook een baan op 10 minuten fietsen vinden als ik reistijd echt wil minimaliseren. Oftewel, een beetje onzin Remko24.
Natuurlijk zijn er wel verkeersstromen hier en daar die gewoon altijd een beetje puinhoop zijn. Een stad zoals Almere die weinig werk te bieden heeft, dat heeft nogal een effect op verkeersstromen. Maar over het algemeen met werk, zeker met ICT, is de randstad toch wel een grote plus.
Natuurlijk zijn er wel verkeersstromen hier en daar die gewoon altijd een beetje puinhoop zijn. Een stad zoals Almere die weinig werk te bieden heeft, dat heeft nogal een effect op verkeersstromen. Maar over het algemeen met werk, zeker met ICT, is de randstad toch wel een grote plus.
Opleiding(en): KHBO en HBO informatica
Certificaten: MCSA, MCSE, CCA, ITIL, Prince2, Softgrid, RES software
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: detachering
Huidige functie: ict professional
Laptop: ja, twv 1400 eur
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: ja, 1.000 tot 12.000 euro (afh van aantal decl. uren per jaar)
GSM:ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 650 eur, 10.000 km prive p/j
Werkweek: 40 u
Pensioenregeling:ja, optimaal, door werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:standaard dingen als spaarloon
Reistijd: variabel (30-90 min)
Maand salaris(bruto):2000
13/14e maand of winstuitkering: ja, 1.000 tot 12.000 euro (afh van aantal decl. uren per jaar)
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Nou, ik doe er 30 min over van deur tot deur... te voet. Met de tram 15 minuten
Ik had eerst als antwoord dat je salaris wel wat aan de lage kant is voor iemand met die ervaring, maar als ik dan naar al je secundaire arbeidsvoorwaarden kijk dan mag je een gelukkig man zijn.
De meeste mensen hebben namelijk geen van die dingen, en jij hebt ze gewoon allemaal
De meeste mensen hebben namelijk geen van die dingen, en jij hebt ze gewoon allemaal
Verwijderd
Met de fiets 20 minuten van deur tot deur....YellowOnline schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 02:33:
[...]
Nou, ik doe er 30 min over van deur tot deur... te voet. Met de tram 15 minuten
Ik denk dat die lange reistijden vooral normaal zijn in de wereld van detachering. Als je gewoon een 'in-house' programmeur bent dan heb je hier over het algemeen niet zo'n last van, tenzij je in de buurt geen werk kunt vinden of gaat verhuizen natuurlijk....
Ben je er tevreden mee????Mr.CeeJay schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 02:31:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
pssst, kijk eens naar zijn winstuitkering en in mindere mate zijn pensioenregeling en leaseauto. Misschien is het basissalaris geen vetpot maar 12k in december bijschrijven is alles behalve verkeerd.
Dat is maximaal. Komt dus neer op 3000 bruto per maand (max). Maar ik ben benieuwd naar zijn mening.MrFl0ppY schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:29:
[...]
pssst, kijk eens naar zijn winstuitkering en in mindere mate zijn pensioenregeling en leaseauto. Misschien is het basissalaris geen vetpot maar 12k in december bijschrijven is alles behalve verkeerd.
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO propedeuse Docent Economie, 1,5 jaar VIA aan de HHS zonder resultaat
Certificaten: CompTIA A+, ITIL v2, MCDST, MCTS, MCITP, Bijna MCSO
Werkervaring: 3,5 jaar in de IT, bij dit bedrijf èn op dit project.
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Volgens de detacheerder Junior Helpdeskmedewerker, maar dat is WAY underrated. Meer Medior/Senior 2e lijns
Laptop: nee (wel van opdrachtgever)
Vakantiedagen: 25 + 2 als ik een jaar niet ziek ben
13/14e maand of winstuitkering: 1 EUR Projectbonus voor elk declarabel uur
Leaseauto*: ja, geen eigen bijdrage, enkel wettelijke bijtelling. Ik heb nog nooit een limiet gehoord voor het aantal kilometers die ik mag rijden (ik rij er ongeveer 13000 tot 14000 per jaar)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niets of nauwelijks zo ver ik weet
Reistijd: 30 - 40 minuten
Maand salaris(bruto): 1920
Opleiding(en): HBO propedeuse Docent Economie, 1,5 jaar VIA aan de HHS zonder resultaat
Huidige functie: Volgens de detacheerder Junior Helpdeskmedewerker, maar dat is WAY underrated. Meer Medior/Senior 2e lijns
Leaseauto*: ja, geen eigen bijdrage, enkel wettelijke bijtelling. Ik heb nog nooit een limiet gehoord voor het aantal kilometers die ik mag rijden (ik rij er ongeveer 13000 tot 14000 per jaar)
We've got that ring of confidence
Leeftijd: 36
Opleiding(en): Wiskunde Wetenschappen
Certificaten: JDEdwards Xe, MCSA, ITIL, PC technieken en nog een aantal software pakketten.
Werkervaring: +- 4 jaar in IT
Werkgever: Consultancy
Aangeboden functie: 2nd line support bankwereld
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20-25
13de maand: ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Volledig
Pensioenregeling: yep
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standaard groepsverzekering, maaltijdcheques a 10 euro per dag.
Land: België, hier wel rekening mee houden aangezien dit nogal kan verschillen tov Nederland
Reistijd: 2-3 uur per dag
Maand salaris(bruto): € 2500
Certificaten: JDEdwards Xe, MCSA, ITIL, PC technieken en nog een aantal software pakketten.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standaard groepsverzekering, maaltijdcheques a 10 euro per dag.
Land: België, hier wel rekening mee houden aangezien dit nogal kan verschillen tov Nederland
Helpdesk is niet zo erg goed betaald. Maar HBO, 3.5 jaar ervaring, 2d line support en dan dit loon?? Dan mag het brutoloon zeker wat meer zijn, vermits je ook al géén sec arbeidsvoorwaarden hebt. Je bent ook géén 20 meer hé?Yukkie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:57:
Leeftijd: 27
--> Je wordt nochtans betaald met een JUNIOR loon. Wat natuurlijk erg handig is om jou niet (té) veel te betalen hé?
[ Voor 9% gewijzigd door makila op 24-02-2010 12:46 ]
Lees ff goed, de poster heeft alleen een propedeuse in een niet-relevante richting. Geen HBO (diploma) dus.makila schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:42:
Helpdesk is niet zo erg goed betaald. Maar HBO, 3.5 jaar ervaring, 2d line support en dan dit loon?? Dan mag het brutoloon zeker wat meer zijn, vermits je ook al géén sec arbeidsvoorwaarden hebt. Je bent ook géén 20 meer hé?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Is dit voor 40 uur? Dan vind ik het namelijk nogal (erg) laag. Ik ga er overigens wel van uit dat de studie op universitair niveau is. Dit is namelijk het gemiddelde startsalaris voor een WO'er in NL, dan hebben we het over 20-26 jarige. Een man van 36 moet zeker veel meer kunnen verdienen.Graviton12 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:24:
Leeftijd: 36
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Niveau 3 ICT
Certificaten: 75% van MCSA (moet nog 291)
Werkervaring: 2 jaar (ex stages)
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: 2nd line desktop support
Vakantiegeld: 8.5%
Vakantiedagen: 24
Leaseauto*: Ja, 680 incl. (voorgeselecteerde bak, nog geen vast contract)
Pensioenregeling: nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 115 netto onkostenvergoeding
Reistijd**: 1 uur enkele reis
Maand salaris(bruto): 1550
Heb nog een jaar contract. Ben nu 1.5 jaar in dienst bij de detacheerder.
Ik zelf vind dat ik toch echt te weinig verdien.. iemand die hier wat over kan zeggen?
Opleiding(en): MBO Niveau 3 ICT
Certificaten: 75% van MCSA (moet nog 291)
Werkervaring: 2 jaar (ex stages)
Huidige functie: 2nd line desktop support
Vakantiegeld: 8.5%
Vakantiedagen: 24
Leaseauto*: Ja, 680 incl. (voorgeselecteerde bak, nog geen vast contract)
Pensioenregeling: nog niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 115 netto onkostenvergoeding
Reistijd**: 1 uur enkele reis
Maand salaris(bruto): 1550
Heb nog een jaar contract. Ben nu 1.5 jaar in dienst bij de detacheerder.
Ik zelf vind dat ik toch echt te weinig verdien.. iemand die hier wat over kan zeggen?
Voor je leeftijd en opleidingsniveau vindt ik het redelijk meevallen.
Komende jaren goed doorleren zodat je bij een overstap een flinke stap vooruit kan maken.
Komende jaren goed doorleren zodat je bij een overstap een flinke stap vooruit kan maken.
2900 euro bij 32 uur is 3625 euro voor 40 uur. Dus dat is mijn inziens wel redelijk marktconform salaris voor een goede Flash programmeur. Die zijn namelijk zeldzaam. Sommige mensen hierboven doen alsof Flash een inferieur specialisme is maar dat is gewoon niet waar. Zeker voor goede/ingewikkelde Actionscript 3.0 projecten moet je gewoon behoorlijk capabel zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:30:
Niet iedereen wil ook doorgroeien van programmeur naar bijvoorbeeld projectmanager. Kan heel goed een bewuste keuze zijn.
Ik zou als ik jou was wel als de wieder weer gaan regelen dat je pensioen geregeld wordt. Is erg slecht dat je werkgever dit niet aanbiedt. En sowieso ben je met je 34 jaar wel aan de late kant om het te gaan regelen.
Ben trouwens wel benieuwd bij welk bureau je werkt, mag via PM/mail
Ik zou hier dus eigenlijk wel een toelichting op willen hebben. Wat betekent "niet verder ontwikkeld"? "Flash programmeur" is aardig breed specialisme met genoeg uitdaging. Genoeg kansen om je in te ontwikkelen.Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:20:
[...]
Als je 15 jaar lang enkel Flash gedaan hebt en jezelf niet verder ontwikkelt hebt, vind ik het een heel mooi salaris, eerlijk gezegd. (en ik bemerk net die werkweek van 32 uur, dan wordt het een al helemaal netjes salaris)
[/in-de-verdediging-voor-het-onderschatte-specialisme-flash-ontwikkelaar]
Verwijderd
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4 (niet afgemaakt)
Certificaten:
Werkervaring: 1,5 jaar (inc. stage bij hetzelfde bedrijf)
Werkgever: Creatief media bureau
Huidige functie: IT professional
Vakantiegeld: Ja, percentage weet ik even niet uit mijn hoofd
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto*: Nee, wel gedeeltelijke reiskostenvergoeding
Reistijd**: Drie kwartier zonder files (A27)
Maand salaris(bruto): 2720
Binnenkort ga ik 32 uur werken. Ik ben erg tevreden.
Certificaten:
Je zou het eens niet moeten zijnVerwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:16:
Certificaten:

We've got that ring of confidence
Verwijderd
Nieuwe job.. op 5km van m'n huis!Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:50:
Leeftijd:24
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Symantec Certificied Specialist (Endpoint Protection)
Werkervaring:1 jaar in IT sector, 4 jaar in totaal (vroeger metaalarbeider)
Werkgever: automatiseringsbedrijf in België
Huidige functie: 1st line IT support (helpdesk)
Laptop: ja, HP 6730b
Vakantiegeld: geen idee
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM: ja, tot 50 euro privé per maand
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: standaard kilometervergoeding
Werkweek:38
Pensioenregeling: groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:bovenstaande, Internet wordt terugbetaald, na 1 jaar dienst krijg je maaltijdcheques van 6 euro (voor mij is dit in februari)
Land:BE
Reistijd: 30m met eigen auto
Maand salaris(bruto):1800
Leeftijd:24
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Symantec Certificied Specialist (Endpoint Protection)
Werkervaring:1 jaar in IT sector, 4 jaar in totaal (vroeger metaalarbeider)
Werkgever: Digitale Drukkerij (KMO)
Huidige functie: Webprogrammeur / IT-beheer
Laptop: ja, HP Probook 4710s
Vakantiegeld: geen idee
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, onbeperkt
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: standaard kilometervergoeding
Werkweek:38
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques, Internet wordt terugbetaald, overuren worden viavia vergoed (als bediende)
Land:BE
Reistijd: 4,8 km met eigen auto
Maand salaris(bruto):1900
Verwijderd
Even een vraagje, wat zou een geschikt bruto salaris zijn?
MBO niv 4 ICT beheer / afgemaakt
HBO ICT management & security / afgemaakt
Geen certificaten
Werkervaring:
3 jaar parttime 1st line helpdesk
1 maand 1st line autorisaties, beetje 2nd line support.
Stel ik neem een baan in 2e/3e lijns support.. wat kan ik ongeveer verwachten, of wat kan ik vragen als bruto maand salaris? Ik heb morgen een 2e gesprek en ben er niet helemaal zeker van.
Geen certificaten
Werkervaring:
Stel ik neem een baan in 2e/3e lijns support.. wat kan ik ongeveer verwachten, of wat kan ik vragen als bruto maand salaris? Ik heb morgen een 2e gesprek en ben er niet helemaal zeker van.
2kVerwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:48:
Even een vraagje, wat zou een geschikt bruto salaris zijn?
Geen certificaten
Werkervaring:
Maar tot 18de naar het school geweest en zelfs dat niet afgemaaktMrFl0ppY schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:17:
[...]
Is dit voor 40 uur? Dan vind ik het namelijk nogal (erg) laag. Ik ga er overigens wel van uit dat de studie op universitair niveau is. Dit is namelijk het gemiddelde startsalaris voor een WO'er in NL, dan hebben we het over 20-26 jarige. Een man van 36 moet zeker veel meer kunnen verdienen.
1ste 2de en 3de lijns, trainer bij abn amro in 2009 naar bedrijven toe van software.
Dus er staat niet al teveel goeds op mijn cv, vorig jaar wel MCSA en itil gedaan, ken er genoeg die (wel met minder opleidingen en certificaten) gaan werken voor 1900 bruto zonder bedrijfswagen, tankkaart en alles wat er nog bijkomt.
Hopelijk niet te off topic bovenstaande
Als je 1800-1900 uren maakt op een jaar (had behoorlijk wat overuren) dan kom je dus op 12k tot 15k bruto 13e maand uit. Dat lijkt aantrekkelijk maar elders kan ik zonder die winstuitkering 500 euro meer verdienen en dan heb ik dus ook hoger pensioen etc... want die gaan niet over je 13e maand. Plus ik wil niet afhankelijk zijn van mijn declarabele uren... dat is op zich wel een redelijk eerlijk systeem (niet altijd) maar je kunt bijv. geen hypotheek nemen over je 13e maand. "Met behoud van salaris" ergens anders gaan werken is dus helemaal niet interessant dus op die manier kom je heel erg ongewild vast te zitten aan je werkgever. Opzich compenseert die winstuitkering heel veel, maar heeft ook heel veel nadelen. Dat is ook juist de reden dat ik het hier neer zet. Hoe denken jullie hierover; hiermee tevreden zijn, hoger maand salaris en lagere winstuitkering (jaarsalaris blijft immers gelijk of stijgt lichtjes) of naar een werkgever die 2500 p/m betaald en lagere winstuitkering heeft?Tylen schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:31:
[...]
Dat is maximaal. Komt dus neer op 3000 bruto per maand (max). Maar ik ben benieuwd naar zijn mening.
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
En daarom vroeg ik het ookMr.CeeJay schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:28:
[...]
Als je 1800-1900 uren maakt op een jaar (had behoorlijk wat overuren) dan kom je dus op 12k tot 15k bruto 13e maand uit. Dat lijkt aantrekkelijk maar elders kan ik zonder die winstuitkering 500 euro meer verdienen en dan heb ik dus ook hoger pensioen etc... want die gaan niet over je 13e maand. Plus ik wil niet afhankelijk zijn van mijn declarabele uren... dat is op zich wel een redelijk eerlijk systeem (niet altijd) maar je kunt bijv. geen hypotheek nemen over je 13e maand. "Met behoud van salaris" ergens anders gaan werken is dus helemaal niet interessant dus op die manier kom je heel erg ongewild vast te zitten aan je werkgever. Opzich compenseert die winstuitkering heel veel, maar heeft ook heel veel nadelen. Dat is ook juist de reden dat ik het hier neer zet. Hoe denken jullie hierover; hiermee tevreden zijn, hoger maand salaris en lagere winstuitkering (jaarsalaris blijft immers gelijk of stijgt lichtjes) of naar een werkgever die 2500 p/m betaald en lagere winstuitkering heeft?
Klik hier voor mijn vorige post, mei 2008.
Inmiddels zit ik hierop:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Havo, MBO Technische Informatica, HBO Informatica (HIO)
Certificeringen: MCSA-Messaging&Security + MCSE-Security + MCST + MCITP (Enterprise Administrator) + nog wat losse MS certificaten die niet direct aan een certificering hangen (SCCM, ISA, Hyper-V, Win7, etc). In totaal 16 MS certificaten.
Werkervaring: 5 jaar (waarvan 1.5 jaar stages en 3.5 jaar "echt", allemaal binnen het huidige bedrijf bij diverse klanten)
Huidige functie: Op mijn kaartje staat: "Senior System Engineer". In de praktijk doe ik veel MS beheer, en een klein beetje netwerkbeheer
Vakantiegeld: Ja, 8,66666666%
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Jaarlijkse winstuitkering (niet heel veel door crisis enzo, rond de 200,- bruto)
GSM: Ja (100 minuten prive)
Leaseauto: Ja, Volkswagen Polo, 20 euro (bruto) bijbetalen vanwege overschrijding leasebudget (onbeperkt prive)
Werkweek: 40 uur,
Pensioenregeling: Ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet betaald (netto, max 30,-), onbeperkte opleidingen, NS Business Card (alleen zakelijk te gebruiken) en nog een paar dingetjes...
Basisloon (Bruto): 2405 euro (Exclusief vakantiegeld (wordt jaarlijks betaald in mei), bijdrage auto (bruto: 20,-) reeds afgetrokken)
Bonusregeling: Variabel adhv je inzetbaarheid en bedrijfsresultaat. Max is 190,- (bruto) in mijn geval, bij normale inzetbaarheid, maar is ook afhankelijk van bedrijfsresultaat. Door de huidige tijden is dit al een tijdje wat minder.
Ik heb het idee dat het niet echt overhoudt, maar misschien heb ik een compleet irreël beeld van wat ik zou moeten verdienen? Ik heb (functioneel) best wat stappen gemaakt de afgelopen jaren, maar financiel blijft het allemaal wat achter..
Inmiddels zit ik hierop:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Havo, MBO Technische Informatica, HBO Informatica (HIO)
Certificeringen: MCSA-Messaging&Security + MCSE-Security + MCST + MCITP (Enterprise Administrator) + nog wat losse MS certificaten die niet direct aan een certificering hangen (SCCM, ISA, Hyper-V, Win7, etc). In totaal 16 MS certificaten.
Werkervaring: 5 jaar (waarvan 1.5 jaar stages en 3.5 jaar "echt", allemaal binnen het huidige bedrijf bij diverse klanten)
Huidige functie: Op mijn kaartje staat: "Senior System Engineer". In de praktijk doe ik veel MS beheer, en een klein beetje netwerkbeheer
Vakantiegeld: Ja, 8,66666666%
Vakantiedagen: 27,5
13/14e maand of winstuitkering: Jaarlijkse winstuitkering (niet heel veel door crisis enzo, rond de 200,- bruto)
GSM: Ja (100 minuten prive)
Leaseauto: Ja, Volkswagen Polo, 20 euro (bruto) bijbetalen vanwege overschrijding leasebudget (onbeperkt prive)
Werkweek: 40 uur,
Pensioenregeling: Ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet betaald (netto, max 30,-), onbeperkte opleidingen, NS Business Card (alleen zakelijk te gebruiken) en nog een paar dingetjes...
Basisloon (Bruto): 2405 euro (Exclusief vakantiegeld (wordt jaarlijks betaald in mei), bijdrage auto (bruto: 20,-) reeds afgetrokken)
Bonusregeling: Variabel adhv je inzetbaarheid en bedrijfsresultaat. Max is 190,- (bruto) in mijn geval, bij normale inzetbaarheid, maar is ook afhankelijk van bedrijfsresultaat. Door de huidige tijden is dit al een tijdje wat minder.
Ik heb het idee dat het niet echt overhoudt, maar misschien heb ik een compleet irreël beeld van wat ik zou moeten verdienen? Ik heb (functioneel) best wat stappen gemaakt de afgelopen jaren, maar financiel blijft het allemaal wat achter..
[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 25-02-2010 11:57 ]
Dat lijkt me inderdaad aan de lage kant, Freak. Ik heb geen IT-gerelateerde diploma's of certificaten, maar verdien voor alleen systeembeheer (geen server- of netwerkbeheer) €3266 bruto per maand. Nou heb ik daarvoor ook gewoon goed onderhandeld en is het resultaat van een interne overstap van helpdesk in Frankrijk naar systeembeheer in Nederland, maar toch zou ik in jouw situatie minimaal €3000 al veel redelijker vinden, vooral gezien je diploma's en certificaten.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Freak, welke detacheerder betaalt je zo slecht?
Opleiding(en): MBO
Certificaten: MCP, MCDST, MCSA, MCITP-SA, ITIL, VCP3.10
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Commerciele dienstverlener
Huidige functie: System Engineer
Laptop: Neen
Vakantiegeld: 8% wordt maandelijks uitbetaald.
GSM: Yep, iPhone 3g
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Reiskostenvergoeding; 160 netto per maand
Pensioenregeling:Ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Nee
Reistijd: 30 min
Maand salaris bruto :2730 excl vakantiegeld
Wat zeggen jullie?
Certificaten: MCP, MCDST, MCSA, MCITP-SA, ITIL, VCP3.10
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Commerciele dienstverlener
Huidige functie: System Engineer
Laptop: Neen
Vakantiegeld: 8% wordt maandelijks uitbetaald.
GSM: Yep, iPhone 3g
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Reiskostenvergoeding; 160 netto per maand
Pensioenregeling:Ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Nee
Reistijd: 30 min
Wat zeggen jullie?
[ Voor 8% gewijzigd door BP_LOZ op 25-02-2010 16:15 ]
Mooi salaris lijkt me. (geen 13e maand is jammer. Dat is makkelijk om overheen te lezen, maar het scheelt je toch 227 bruto p/m extra)BP_LOZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:12:
Wat zeggen jullie?
[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 25-02-2010 16:45 ]
Je quote wel mijn opleiding, maar niet certificeringen wat ik vreemd vind.Zoijar schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:43:
[...]
Mooi salaris lijkt me. (geen 13e maand is jammer. Dat is makkelijk om overheen te lezen, maar het scheelt je toch 227 bruto p/m extra)
Ik maak daaruit op dat ik misschien wordt ik goed betaald voor een MBO'er, maar ik denk dat MCITP-SA, en VCP3.10 wel een HBO werk/denkniveau kunnen garanderen..
Hoe belangrijk is een opleiding die je 8 jaar geleden hebt afgerond t.o.v. certificeringen die recent zijn en een groei in kennis en ervaring kunnen garanderen?
Update: opslag gehad
Bold is updated.
Thrackan schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:30:
Zal mijn gegevens ook even neerzetten, puur als vergelijkingsmateriaal
Opleiding(en): MBO niveau 4 ICT-Beheer
Certificaten: CCNA 1-4 cursus zonder officieel certificaat, TopDesk beheer, Informix 4GL
Werkervaring: ondertussen ongeveer 2,5 jaar bij huidige werkgever, 1 jaar stage als onderdeel van opleiding
Werkgever: Een havenbedrijf, IT afdeling ongeveer 15 man, hoofdkantoor (waar ik zit) rond de 200 man personeel
Huidige functie: Applicatiebeheerder/Programmeur, daarnaast zelfbenoemd MVA (Manusje van alles) omdat er zoveel kleine karweitjes niet echt binnen de functieomschrijving vallen.
Laptop: Nee, gebruik een VPN client op mijn eigen PC thuis
Vakantiegeld: Ja, standaardregeling
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling ongeveer €1000,- in het jaar
GSM: Nee, heb wel de mogelijkheid. Daarmee zou ik me wel aan oproepbaarheid verbinden.
Leaseauto*: Nee, heb wel de mogelijkheid. Geef zelf de voorkeur aan een eigen auto.
Werkweek: 37,5 uur maandag t/m vrijdag
• Tantièmeregeling (prestatiebonus) die halfjaarlijks kan stijgen (zit nu rond een netto maandsalaris in bruto). Wordt verhoogd aan de hand van bedrijfsresultaten, uitzonderlijke prestaties of omdat je simpelweg nog in een lage schaal zit.
• Spaarloonregeling
• Jaarlijks verhogend aandeel in beleggingsfonds, wordt uitgekeerd bij overlijden of beëindiging dienstverband
• Collectieve zorgverzekering, betaald door werkgever
Reiskostenvergoeding: OV wordt 100% vergoed, of een kilometerbedrag (dacht 19 cent oid)
Reistijd**: 20-40 minuten auto, voornamelijk snelweg, weinig tot geen filewerk op de route. Binnenkort minder door verhuizing.
Maand salaris(bruto): €2400,-
Verdere opmerkingen: Sociale collega's en manager, ontspannen werksfeer. Voor minder had ik het ook gedaan, maar mijn onderhandelingen zijn door een detacheerder gevoerd. Na enkele maanden detachering kreeg ik een jaarcontract en het jaar daarop een contract voor onbepaalde tijd.
Opleiding(en): MBO4+
Certificaten: MCSE2003 / 8, CCA, VCP, ITIL-F
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Finance
Aangeboden functie: ICT Specialist
Vakantiedagen: 25 stuks waarvan
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand
GSM: Ja, eenvoudig
Reiskostenvergoeding: Redelijke vergoeding. Ik reis 120km p/d 60 vergoed (200 euro)
Pensioenregeling: Ja goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Optie tot thuiswerken
Reistijd: 1 uur
Maand salaris(bruto): € 3400
Niet slecht al zeg ik het zelf. Vind persoonlijk dat de salarissen hier erg laag liggen of ligt dat aan mij?
Opleiding(en): MBO4+
Certificaten: MCSE2003 / 8, CCA, VCP, ITIL-F
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Finance
Aangeboden functie: ICT Specialist
GSM: Ja, eenvoudig
Reiskostenvergoeding: Redelijke vergoeding. Ik reis 120km p/d 60 vergoed (200 euro)
Pensioenregeling: Ja goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Optie tot thuiswerken
Reistijd: 1 uur
Maand salaris(bruto): € 3400
Niet slecht al zeg ik het zelf. Vind persoonlijk dat de salarissen hier erg laag liggen of ligt dat aan mij?
[ Voor 4% gewijzigd door TF op 25-02-2010 17:30 ]
Ik denk dat dat van jou vrij hoog ligt en niet andersom.TF schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:24:
Klopt, bij een vorig werkgever lag het iets lager (3100) maar ik zie veel bedragen van rond de 2200-2500 voorbij komen voor mensen die ouder zijn dan mij... en toch dezelfde certificaten hebbenBP_LOZ schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:29:
[...]
Ik denk dat dat van jou vrij hoog ligt en niet andersom.
Als ik jou vergelijk met mij dan zit er inderdaad een flink verschil in. Je hebt dan weliswaar wat meer werkervaring, maar qua opleiding en certificering zitten we wel gelijk als ik dat zo mag zeggen..TF schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:31:
[...]
Klopt, bij een vorig werkgever lag het iets lager (3100) maar ik zie veel bedragen van rond de 2200-2500 voorbij komen voor mensen die ouder zijn dan mij... en toch dezelfde certificaten hebben
Vergelijk dat met de vergoeding:
2730 tegen 3400 bruto plus het feit dat je een 13e maand en laptop hebt, dan heb ik nog wat in te halen in de komende 2 jaar

(Wat is het verschil overigens tussen een "ICT Specialist" en "System Engineer"?)
[ Voor 5% gewijzigd door BP_LOZ op 25-02-2010 19:36 ]
Opleiding(en): HBO vervolgens Master Informatiekunde (WO)
Certificaten: MCSE2003, Security, Messaging, MCITP Enterprise Admin, CCNA, ISA, Microsoft Certified Trainer, SQL Server
Werkgever: Overheid
Aangeboden functie: Trainer
Reiskostenvergoeding: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Maand salaris(bruto): € 3000
Opleiding(en): HBO vervolgens Master Informatiekunde (WO)
Certificaten: MCSE2003, Security, Messaging, MCITP Enterprise Admin, CCNA, ISA, Microsoft Certified Trainer, SQL Server
Werkgever: Overheid
Aangeboden functie: Trainer
Reiskostenvergoeding: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Maand salaris(bruto): € 3000
Ik vind dat ook hoor... En niet andersom, al verdien je wel redelijk veel, maar het verschil is groot.TF schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:24:
Veel hier verdienen weinig...
Feit is dat je een reiskosten vergoeding krijgt. Vergelijk je jezelf niet met mensen die een lease auto onder de kont hebben en daar vrijwel niks voor hoeven te betalen behalve eigen bijdrage (a 40-80 euro) en belasting?
Niets??? Ik betaal in totaal zo'n 500 euro netto en mijn lease auto.Madje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:52:
Feit is dat je een reiskosten vergoeding krijgt. Vergelijk je jezelf niet met mensen die een lease auto onder de kont hebben en daar vrijwel niks voor hoeven te betalen behalve eigen bijdrage (a 40-80 euro) en belasting?
500 netto? Wat is de cataloguswaarde dan wel niet als ik vragen mag? €50,000?Tylen schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:00:
[...]
Niets??? Ik betaal in totaal zo'n 500 euro netto en mijn lease auto.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van [offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren