Jongens, zullen we de Mac vs. PC discussie ergens anders doen? Dan kunnen we hier weer on-topic gaan.
Verwijderd
wtf, doe eens minder neerbuigend wil jeZpottr schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:20:
[...]
Ga even zitten. Adem in, adem uit. Hartslag weer onder de honderd?
Goed. Even terug.
Wat is crystal xp, waarom vind jij het zo ongelofelijk belangrijk wat een concurrent van MS zegt over defrag en UAC, en vooral: zou het niet heerlijk zijn als dat hele tiered model van Home Special Premium Single Mom Edition etc. werd afgeschaft zodat verwarring over prijzen en functionaliteit eens het raam uit kan? Maak een desktopversie en een serverversie, klaar. Helder.
dit is de link, legt mooi en beter uit dan ik waar apple zeker scheef zit.
http://www.neowin.net/new...les-hypocrisy-is-blinding
ik heb helemaal geen probleem met verschillende paketten, trouwens, op die manier heb je wat je wil, alleen wat je nodig hebt, aan een prijs die aangepast is. Daar is toch niets mis mee.
Trouwens, als je een discussie wil hebben over een simpele lineup die 1 versie geeft waar iedereen plezier aan heeft, zouden we dan niet beter zwijgen over apple want op het gebied van hardware (ipod's, ipod touch, en nu ook iphone) is er niets simpel, zeker niet met accessoires ( die oortjes werken op die, maar niet op die, en voor een deel op die... )
Verwijderd
Ehm, dat is NeoWin? Maar jij had het over Crystal XP?Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:26:
dit is de link, legt mooi en beter uit dan ik waar apple zeker scheef zit.
http://www.neowin.net/new...les-hypocrisy-is-blinding
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 11:28 ]
Ik snap niet dat mensen deze keynote (de WWDC is pas begonnen) teleurstellend vonden:
- Een nieuwe gratis update van het iPhone OS
- Een nieuw Mac Os: Snow Leopard voor slechts 29$!
- Update Macbook Pro (Inc. nieuwe 13" Pro)
- Update Macbook Air
- Betere specs voor de Laptops en lagere prijzen (firewire is terug
)
- Een final versie van Safari 4
En last but not least:
- Een nieuwe iPhone
Wat hadden jullie meer verwacht?
- Update Macbook Air
- Betere specs voor de Laptops en lagere prijzen (firewire is terug

En last but not least:
- Een nieuwe iPhone
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Verwijderd
euh, ten eerste, ik heb een iphoneSanderPS3 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:24:
[...]
Jij hebt duidelijk niet met W7 gewerkt.
Hoe kan je concluderen dat iedereen last heeft van die security crap ?
Ik draai al een geruime tijd W7, maar heb nooit last van security crap.
Ik heb eset Nod32 als enige virusscan/firewall, en dat UAC staat uit.
Nergens last van, Eset vertraagd je pc niet ( staat hier op een SSD, dus vertraagd sowieso niet ).
dus ik snap je punt niet helemaal ?
Alleen als jouw iMac (of wat dan ook) kapoet gaat, ben jij je hele computer 2 weken kwijt, en als PC gebruiker ben je alleen even je cdrom speler kwijt, maargoedieder zijn ding natuurlijk.
Ik zeg niet dat mac OSX niet fijn is hoor, ik vind het heerlijk werken.
Heb zelf een iMac, en straks een MBP, maar je moet nu niet gaan zeggen dat W7 slecht is, want voor de gemiddelde gebruiker is dat net zo makkelijk als bijvoorbeeld Mac OSX
ten tweede, ik denk net dat ik jou punt een beetje maak door te zeggen, werk eens met windows 7, zoals ik al doe sinds de bèta's, en stop de typische apple BS over MS en windows.
Verwijderd
ja, kheb de link van daar.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:28:
[...]
Ehm, dat is NeoWin? Maar jij had het over Crystal XP?
Rik. Microsoft doet toch hetzelfde door een reclame te maken waarin ze een MBP belachelijk maken door een goedkopere HP te kopen die veel slechtere specs heeft en dan zeggen dat het hetzelfde is.
Zo werkt dat toch gewoon in deze wereld. Mijn was wordt echt niet schoner van ariel als lidl waspoeder. Kan je daar niet gewoon doorheen kijken?
En ja ik heb ook W7 gebruikt. Ik vind het alleen niet fijn.
Zo werkt dat toch gewoon in deze wereld. Mijn was wordt echt niet schoner van ariel als lidl waspoeder. Kan je daar niet gewoon doorheen kijken?
En ja ik heb ook W7 gebruikt. Ik vind het alleen niet fijn.
Verwijderd
dat sterretje, zie nicknameZpottr schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:59:
@rikfrombelgium, ik zie echt je probleem niet. iPhones worden verkocht met een twee-jarig abo(*). Apple positioneert dit ding dus op twee fronten:
• iPhone Gen1 upgraders
• Nieuwe klanten
Waar jouw boosheid nu vandaan komt?? iPhone liep voorop, met de Pre als enige serieuze concurrent (capacitief scherm, goede interface, goed design) imho. Na een jaar!! De telefoon is op alle fronten iuets verbeterd, de grootste klachten over de 3G zijn opgelost, dus de 3GS verstevigt zijn positie vooraan in de race hiermee. Waarom zouden ze het ding overhoop halen? Het gezeik over niet passende cradles was niet van de lucht geweest met een balkvormige iPhone, dat kan ik je wel vertellen.
Verder je opmerkingen over Windows: het is een feit dat MS een probleem voor zichzelf heeft geschapen met Vista. Dat Windows 7 goed is is fijn, maar dat werd ook niet ontkend. Opmerkingen over registry, defrag, DLL's: geen leugens volgens mij.
Dan je laatste post: Het lijkt me dat Apple bepaald niet kist voor het presenteren van dit model als een revolutie; het ding heet 3G S ffs. Niet 3G Super Duper Megaphone.
En tenslotte is je verhaal over het upgraden van 8GB nogal onsamenhangend:
[...]
Vanuit welk perspectief? De huidige eigenaar van een 8GB? Als je een 16GB wilt is die goedkoper dan de oude 3G 16GB. Het verschil tussen 8 en 16 GB WAS $100, en is het nog steeds. Alleen krijg je er een hoop extra bij. De volgende stap, naar 32GB, is weer $100. Wat is het probleem? Echt, ik zie niet in waarom je jezelf zo boos maakt.
(*) behalve in Belgie
Ben het geheel met je eens Royal.
Had om eerlijk te zijn wel op een leuke re-styling van de iPhone gehoopt, maar goed...
Wat eigenlijk belangrijker is, zal de ontvangst van de iPhone wel zijn verbeterd, want reizen in de trein met de iPhone is niet fijn:p
Had om eerlijk te zijn wel op een leuke re-styling van de iPhone gehoopt, maar goed...
Wat eigenlijk belangrijker is, zal de ontvangst van de iPhone wel zijn verbeterd, want reizen in de trein met de iPhone is niet fijn:p
Royal schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:28:
Ik snap niet dat mensen deze keynote (de WWDC is pas begonnen) teleurstellend vonden:
- Update Macbook Air
- Betere specs voor de Laptops en lagere prijzen (firewire is terug)
En last but not least:
- Een nieuwe iPhone
Ik ben het hier helemaal mee eens. Vooral Snow Leopard voor een prikkie, en Safari 4 loopt echt als een trein!Royal schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:28:
- Update Macbook Air
En last but not least:
- Een nieuwe iPhone
Verder over de 3G S. Ik wil graag een iPhone, vanwege sync functies met m'n macbook (Ja, die zijn toch echt beter dan mijn N95 8GB). Ik heb bewust gewacht op een vernieuwde, die nu dus ook aan is gekondigd. Welnu, ik moet toegeven dat ik ook enigszins teleurgesteld was dat ze het uiterlijk niet hebben aangepast, maar de hardware upgrade is toch prima, 2 keer sneller! Ik heb liever een soepel lopende iPhone dat 1'tje die niet vooruit te branden is. De camera kan mij gestolen worden, gebruik die van m'n N95 ook vrijwel nooit. Verder de opslag uitgebreid naar 32GB, daar heb ik op gewacht! Dit gaat dus mijn eerste iPhone worden, mits ik hem ergens sim-lock vrij vandaan kan vissen (T-Mobile, blegh).
OS 3.0 ziet er ook prima uit, tel daarbij op de vele nieuwe goede apps (eindelijk TomTom!) Dit gaat een heerlijke telefoon worden.
Ik ga verder niks zeggen over die Mac vs. PC discussie, iedereen z'n ding toch? Laat elkaar nu ook even in waarde, en laten we verder praten over deze Keynote / WWDC.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
De prijzen van de nieuwe MacBook Pro's zijn ook best wel sterk gedaald. Ik was vorige week nog een beetje aan het kijken naar de 2.66 GHz MacBook Pro met 4 GB geheugen en 320 GB harddisk. Die kostte in de Apple store iets van 2199. Nu is diezelfde config te koop voor 1799.. Dat is wel even 400 Euro minder met het enige verschil dat er nu 256 MB video geheugen in zit i.p.v. 512 in het "oude" model.
Zelfs het standaard top model met 2.8 GHz processor kost een heel stuk minder dan het vorige top model. Ik word daar wel vrolijk van. Het blijft natuurlijk wel balen voor de mensen die net vorige week een nieuwe MacBook of MacBook Pro hebben gekocht.
Ik ga ook zeker upgrade naar Snow Leopard tegen die tijd. Die $29 is een koopje voor een upgrade. En iPhone OS 3.0 staat nu op de iPhone (ik ben developer), ik ben echt zeer benieuwd naar de nieuwe applicaties die uit komen.
Zelfs het standaard top model met 2.8 GHz processor kost een heel stuk minder dan het vorige top model. Ik word daar wel vrolijk van. Het blijft natuurlijk wel balen voor de mensen die net vorige week een nieuwe MacBook of MacBook Pro hebben gekocht.
Ik ga ook zeker upgrade naar Snow Leopard tegen die tijd. Die $29 is een koopje voor een upgrade. En iPhone OS 3.0 staat nu op de iPhone (ik ben developer), ik ben echt zeer benieuwd naar de nieuwe applicaties die uit komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Myrdhin op 09-06-2009 11:53 ]
Ik heb op verschillende plekken gelezen dat er een mogelijkheid tot inruil is als je je MB minder dan 14 dagen geleden hebt gekocht. Wellicht dat er in NL ook iets mogelijk is.Myrdhin schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:52:
Het blijft natuurlijk wel balen voor de mensen die net vorige week een nieuwe MacBook of MacBook Pro hebben gekocht.
Daar had ik ook wat over gelezen ja.. Maar voor de huidge MacBook en MacBook Pro bezitters die daar buiten vallen blijft het zuur omdat de waarde natuurlijk ook flink omlaag gaat.Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:53:
[...]
Ik heb op verschillende plekken gelezen dat er een mogelijkheid tot inruil is als je je MB minder dan 14 dagen geleden hebt gekocht. Wellicht dat er in NL ook iets mogelijk is.
Mac's zijn gewoon niet meer zo waardevast als dat ze eerst waren. Het voordeel van de steeds lagere prijzen is wel dat meer mensen misschien overstappen of een nieuwe Mac kopen. Het blijft (vind ik) hele goede en degelijke hardware en er zijn maar weinig fabrikanten die een vergelijkbare laptop weten neer te zetten (stevige body, goed scherm, laag gewicht, prettig toetsenbord, prettig OS (die laatste 2 zijn natuurlijk subjectief))
Je zou ook kunnen zeggen dat de 2e hands markt van apple groter word... waardoor ze nu makkelijker een update kunnen doen. Vroeger was het vrij zonde als je een nieuwe MBP kocht, en je kon je oude niet kwijt.Myrdhin schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:58:
[...]
Daar had ik ook wat over gelezen ja.. Maar voor de huidge MacBook en MacBook Pro bezitters die daar buiten vallen blijft het zuur omdat de waarde natuurlijk ook flink omlaag gaat.
Mac's zijn gewoon niet meer zo waardevast als dat ze eerst waren. Het voordeel van de steeds lagere prijzen is wel dat meer mensen misschien overstappen of een nieuwe Mac kopen. Het blijft (vind ik) hele goede en degelijke hardware en er zijn maar weinig fabrikanten die een vergelijkbare laptop weten neer te zetten (stevige body, goed scherm, laag gewicht, prettig toetsenbord, prettig OS)
Ik bedoel... ze hebben zelf ook al een refurbished shop... *
*in NL niet meer te vinden. wel in US
FreeReef.nl
Ik vind dat Royal wel een mooie samenvatting geeft. Dus met die positieve noot sluit ik het WWDC topic af:
De discussie kan dus voortgezet worden in de bestaande topics, o.a.:
[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 9
[MacBook Air] Ervaringen & Discussie
[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 19
[MobileMe] Ervaringen & Discussie
Voor degene die de keynote nog willen nakijken. Dit kan als video podcast of direct via de Apple website.Royal schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:28:
- Update Macbook Air
En last but not least:
- Een nieuwe iPhone
De discussie kan dus voortgezet worden in de bestaande topics, o.a.:
[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 9
[MacBook Air] Ervaringen & Discussie
[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 19
[MobileMe] Ervaringen & Discussie
[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 10-06-2009 11:52 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.