logisch vind ik het niet, eigenlijk is het een beetje stom dat je nu nog afspraken moet gaan maken...rodian50 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:13:
[...]
Eigenlijk heel logisch, ze moeten eerst nog onderhandelen en afspraken maken.
Als reactie op: nieuws: Nieuwe iPhone 3GS krijgt kompas en videocamera
Een camera met hogere resolutie is mooi meegenomen, maar 3MP is slechts een kleine upgrade vanaf de huidige 2MP camera. Autofocus vind ik een erg nette feature wat tegenwoordig wel standaard is maar toch..
Zelf vind ik het ontbreken van een LED'je wel erg jammer en 'n 5MP lensje had ik eigenlijk wel verwacht..
Sneller internet is wel leuk, mocht ook wel ook..
Een waarschijnlijk snellere processor is uiteraard ook altijd meegenomen, dus ook een pluspuntje.
Tevens vraag ik me af waar iPhone 3GS voor staat? 3G Second generation ofzo?
Dacht eerst nog toen ik het las aan de iPhone 3GSmall ofzo maar, dit bleek helaas niet zo te zijn!
Niet eens zozeer de kleuren want, die zijn wat mij betreft best te pruimen. Een gele, rode of groene met bloemetjes had grappig geweest om een keer te zien maar, zeker niet om zelf te hebben natuurlijk
Maar die behuizing is gewoon 't zelfde als die van de iPhone 3G en dat vind ik gewoon echt heel bout.
Vind 't namelijk onwijs ugly die pianolak en vind het er erg erg cheap uitzien. Ze hadden 'n geheel nieuwe casing moeten ontwerpen vind ik, iets in de trend van de iPhone (first generation) die vond ik gewoon mooi.
Was tevens van metaal wat ik niet zo cheap aan vond voelen als die van de iPhone 3G, ja erg jammer gewoon!
Al met is voor mij gebleken dat het een no-go is!
De pluspunten wegen voor mij niet zwaarder dan de minpunten namelijk:
ik dat eigenlijk wel gewild. 3.0MP is nog te overleven, het gemis van een LED ook maar, toch erg jammer.
-Behuizing vind ik dus zo onwijs lelijk dat dat m'n hoofdpunt is om niet te gaan voor de iPhone 3GS.
-T-mobile only (voor zover ik nu weet) is erg jammer, helemaal als je 2 jaar abbo moet afsluiten.
-Tevens had de schermresolutie wel wat opgepompt mogen worden zeg met de huidige 800x480 telefoons.
Ook al had de Market dan eerst niet vol geweest met applicaties die dit zouden ondersteunen. Al zie je hoe snel de Market gegroeid is, had dat voor nieuwe / aangepaste applicaties voor deze resolutie geen probleem geweest.
Erg jammer wat mij betreft aangezien ik wel in de running was geweest...
Al was de behuizing een stuk mooier geweest (volgens mij) had ik de camera en T-mobile misschien nog wel voor lief genomen maar, nu houd dat op en ga ik waarschijnlijk voor een andere mooie phone met een mooi OS.
Ik had eigenlijk best interesse om 'n nieuwe iPhone topic te starten hierzo op GoT en had daar dan genoeg tijd, interesse en skills ingestoken om het tot een pareltje te maken maar, met deze specs, nee dat doe ik niet.
Moet natuurlijk wel achter het product en dergelijke staan wil ik 'n mooie TS in elkaar steken
Nieuwe iPhones? Het is gewoon 1 model maar, die in verschillende varianten qua geheugen te verkrijgen is..Apple heeft op de WWDC nieuwe iPhones aangekondigd. De iPhone 3GS moet de iPhone 3G gaan opvolgen. Zoals verwacht heeft de iPhone 3GS een camera met hogere resolutie, sneller internet en waarschijnlijk een snellere processor.
Een camera met hogere resolutie is mooi meegenomen, maar 3MP is slechts een kleine upgrade vanaf de huidige 2MP camera. Autofocus vind ik een erg nette feature wat tegenwoordig wel standaard is maar toch..
Zelf vind ik het ontbreken van een LED'je wel erg jammer en 'n 5MP lensje had ik eigenlijk wel verwacht..
Sneller internet is wel leuk, mocht ook wel ook..
Een waarschijnlijk snellere processor is uiteraard ook altijd meegenomen, dus ook een pluspuntje.
Tevens vraag ik me af waar iPhone 3GS voor staat? 3G Second generation ofzo?
Dacht eerst nog toen ik het las aan de iPhone 3GSmall ofzo maar, dit bleek helaas niet zo te zijn!
Erg mooie resolutie en ook nog is 30fps, erg lekker!Ook kan de nieuwe iPhone video opnemen.
Dat gebeurt met 30 fps op vga-resolutie, 640x480 pixels. Ook kan de gebruiker video's inkorten.
Vind ik persoonlijk echt geen meerwaarde hebben. Heb ik al jaren en nog nooit gebruiktDaarnaast ondersteunt de nieuwe iPhone 7,2Mbps hsdpa en Voice Control, een functie die geactiveerd wordt door lang op de Home-knop te drukken. Met Voice Control, een functie die al enkele jaren in veel smartphones zit, kan de gebruiker door stemcommando's contactpersonen bellen. Ook de iPod-functie kan bediend worden met de stem.
Beiden ook echt niet nodigDaarnaast heeft de nieuwe iPhone een ingebouwd kompas en ondersteuning voor de sportapplicatie Nike+. Tot nog toe ondersteunde alleen de iPod Touch de Nike-software, waarbij met behulp van een sensor kan worden bijgehouden hoeveel en hoe snel de gebruiker rent.
Altijd mooi meegenomen maar, ook niet bijster interessantApple heeft bovendien de tijd dat de nieuwe iPhone op een acculading meekan, verlengd. Waar Apple bij de 3G een gesprekstijd claimde van tien uur via gsm-netwerk, is dat nu twaalf uur. De tijd dat naar audio kan worden geluisterd en video kan worden gekeken, is eveneens toegenomen.
En dit vind ik echt 'n heel zwaar minpunt (voor mij persoonlijk)De iPhone 3GS komt, zoals eerder uitlekte, in 16GB- en 32GB-versies en in de kleuren zwart en wit.
Niet eens zozeer de kleuren want, die zijn wat mij betreft best te pruimen. Een gele, rode of groene met bloemetjes had grappig geweest om een keer te zien maar, zeker niet om zelf te hebben natuurlijk

Maar die behuizing is gewoon 't zelfde als die van de iPhone 3G en dat vind ik gewoon echt heel bout.
Vind 't namelijk onwijs ugly die pianolak en vind het er erg erg cheap uitzien. Ze hadden 'n geheel nieuwe casing moeten ontwerpen vind ik, iets in de trend van de iPhone (first generation) die vond ik gewoon mooi.
Was tevens van metaal wat ik niet zo cheap aan vond voelen als die van de iPhone 3G, ja erg jammer gewoon!
Zelf heb ik niet veel tijd gehad om het na te checken, maar heeft T-mobile weer het alleenrecht of niet?De nieuwe versie van de iPhone komt over anderhalve week in enkele landen uit. Waarschijnlijk volgt Nederland een week later, op 26 juni, maar dat werd tijdens de presentatie niet bevestigd. T-Mobile wilde niets kwijt over de komst van de nieuwe iPhone naar Nederland. "We komen met eigen berichten daarover, maar nu nog niet", aldus perswoordvoerder Hennie van der Heiden.
Al met is voor mij gebleken dat het een no-go is!
De pluspunten wegen voor mij niet zwaarder dan de minpunten namelijk:
- Pluspunten:
- iPhone OS 3.0
- Autofocus
- Video-functie
- 7,2MBps HSDPA
- Accuduur
- 32GB editie (alhoewel 16GB ook wel zou volstaan)
- Minpunten
- 3,0MP camera
- geen LEDje
- Behuizing
- T-mobile only
- Schermresolutie
ik dat eigenlijk wel gewild. 3.0MP is nog te overleven, het gemis van een LED ook maar, toch erg jammer.
-Behuizing vind ik dus zo onwijs lelijk dat dat m'n hoofdpunt is om niet te gaan voor de iPhone 3GS.
-T-mobile only (voor zover ik nu weet) is erg jammer, helemaal als je 2 jaar abbo moet afsluiten.
-Tevens had de schermresolutie wel wat opgepompt mogen worden zeg met de huidige 800x480 telefoons.
Ook al had de Market dan eerst niet vol geweest met applicaties die dit zouden ondersteunen. Al zie je hoe snel de Market gegroeid is, had dat voor nieuwe / aangepaste applicaties voor deze resolutie geen probleem geweest.
Erg jammer wat mij betreft aangezien ik wel in de running was geweest...
Al was de behuizing een stuk mooier geweest (volgens mij) had ik de camera en T-mobile misschien nog wel voor lief genomen maar, nu houd dat op en ga ik waarschijnlijk voor een andere mooie phone met een mooi OS.
Ik had eigenlijk best interesse om 'n nieuwe iPhone topic te starten hierzo op GoT en had daar dan genoeg tijd, interesse en skills ingestoken om het tot een pareltje te maken maar, met deze specs, nee dat doe ik niet.
Moet natuurlijk wel achter het product en dergelijke staan wil ik 'n mooie TS in elkaar steken
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kort iets over de camera in de iphone. Ik heb de 3G met de 2mpix en ik moet zeggen dat dat een verdomd goede camera is soms (als er licht genoeg is). veel beter dan de sony of nokias die ik gehad heb van 3 of 5mpix. Ik heb een 5D mkII en shitload L glas dus ik weet wel hoe een goede foto uitziet maar de iphone kan echt prachtige foto's maken, mits genoeg licht. Dus staar u niet blind op de mpix'n.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Zelf zit ik ook een beetje te kijken naar die nieuwe specs... 2,8 Ghz 15" (2099 euro) of 2,8 Ghz en 17" (2299 euro). Ook de 2.66 Ghz 15" maar met 3MB shared L2 cache, en slechts 256 MB GDDR memory en in plaats van 500 GB 320 GB HDD. voor 1799 is een optie.Zegato schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:25:
[...]
En nog een klein verschil: één extra USB-poort en een expresscardslot.
Maar dat is de €200,- misschien ook niet waard. Ze zijn beiden voor een iets andere doelgroep.
Erg jammer dat ze het expresscardslot weg hebben gehaald bij de MBP's tot 17".
Ik ben me de laatste weken aan't oriënteren voor een extern opslagsysteem met RAID0-ondersteuning: ESATA (via een Expresscardslot) haalt verreweg de beste snelheden in vergelijking met USB2.0 en FW800. Met video-editen is het eigenlijk wel een must om zoiets te hebben. Die groep wordt nu nog maar één keuze gegeven op de mobiele markt...
Tweehonderd euro voor de volgende upgrades is wel een goede deal lijkt me:
- van 256 naar 512 MB GDDR
- van 320 naar 500 MB HDD
- van 2.66 Ghz (3MB shared cache) naar 2.8 Ghz (6MB shared cache)
Maar een volgende tweehonderd puur voor:
- geen 15.4 Inch (1440 x 900) maar 17 Inch (1920 x 1200)
Klinkt een beetje hoog. op 15.4 Inch lijkt me 1440 x 900 alles heel erg snel vol te staan. Ik gebruik nu een 15.4 inch laptop met 1680 x 1050 en daarbij zit alles al snel vol op mijn scherm (twee browservensters achter/naast elkaar).
Het is de S van speedCLB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:29:
Tevens vraag ik me af waar iPhone 3GS voor staat? 3G Second generation ofzo?![]()
Hmm 'wow'

Het valt me toch wel op hoe Apple alles wat allang bestaat als 'nieuw' kan presenteren zeg
- MMS-functionaliteit
- Copy-paste functionaliteit
- 3,0MP camera
- Autofocus
- Touchfocus
- 7,2MB HSDPA
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat valt uiteindelijk wel mee. Althans, dat is mijn ervaring. OS X bied enorm leuke, en vooral bruikbare, tools om je schermruimte optimaal te benutten. Denk aan Exposé (simpel al je vensters naast elkaar, je desktop tonen, alle vensters van een applicatie naast elkaar, etc.) of Spaces. Het vereist misschien een aanpassing van je huidige workflow, maar na een week wil je niet anders meerGerwin schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:33:
[...]
Klinkt een beetje hoog. op 15.4 Inch lijkt me 1440 x 900 alles heel erg snel vol te staan. Ik gebruik nu een 15.4 inch laptop met 1680 x 1050 en daarbij zit alles al snel vol op mijn scherm (twee browservensters achter/naast elkaar).
Ik vraag me af waarom de 13" nu ineens ook MBP's zijn, dat gaat nergens over, deze hebben niet eens de 9600GT maar enkel de 9400GS.
Ze zijn hetzelfde als de 'oude' macbooks, maar met een iets snellere proc mischien.
editz: Er is meer gewijzigd, zo gaat de accu nu 7 uur mee
Leuk, maar jammer dat de 13" nu ook onder de pro's vallen, nu zijn er zeker nog enkel de witte macbooks (non-pro).
Ze zijn hetzelfde als de 'oude' macbooks, maar met een iets snellere proc mischien.
editz: Er is meer gewijzigd, zo gaat de accu nu 7 uur mee
[ Voor 29% gewijzigd door ZpAz op 08-06-2009 23:55 ]
Sluit ik me bij aanCLB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:48:
[...]
Hmm 'wow'Wat slaat op de 7,2MB HSDPA neem ik aan?
Het valt me toch wel op hoe Apple alles wat allang bestaat als 'nieuw' kan presenteren zeg
- MMS-functionaliteit
- 3,0MP camera
- Autofocus
- Touchfocus
- 7,2MB HSDPA
Copy paste is al heel lang beschikbaar geweest op verscheinende phones, denk aan blackberrys en hoogst waarschijnlijk de androids en htc's.
Ook auto focus en de 3 mp camera is natuurlijk al ontzettend "oud".
Mms is helemaal oud, dat kwam al toen de eerste kleurenscherm phones kwamen.
Vind het wel leuk, maar het blijft een puur apparaat die je koopt omdat het apple is (mijn mening
[ Voor 0% gewijzigd door Bloemstukje op 08-06-2009 23:52 . Reden: smiley werkte niet ]
gewoon nee.
En de snellere processor en meer ram. De 2x magic, wat dat ook mag zijnCLB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:48:
[...]
Helemaal mee eens!Zoefff schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:49:
[...]
Dat valt uiteindelijk wel mee. Althans, dat is mijn ervaring. OS X bied enorm leuke, en vooral bruikbare, tools om je schermruimte optimaal te benutten. Denk aan Exposé (simpel al je vensters naast elkaar, je desktop tonen, alle vensters van een applicatie naast elkaar, etc.) of Spaces. Het vereist misschien een aanpassing van je huidige workflow, maar na een week wil je niet anders meer
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Erg erg jammer wat mij betreft! Heb de iPhone first generation gehad en was top, maar nu wordt 't Android!SanderPS3 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:52:
Sluit ik me bij aan
Copy paste is al heel lang beschikbaar geweest op verscheinende phones, denk aan blackberrys en hoogst waarschijnlijk de androids en htc's.
Ook auto focus en de 3 mp camera is natuurlijk al ontzettend "oud".
Mms is helemaal oud, dat kwam al toen de eerste kleurenscherm phones kwamen.
Vind het wel leuk, maar het blijft een puur apparaat die je koopt omdat het apple is (mijn mening).
Tsjaa wat mij betreft is de combinatie van ugly ass behuizing en T-mobile al 'n dikke no-go!Hoedje schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:53:
En de snellere processor en meer ram. De 2x magic, wat dat ook mag zijn. Overigens zou ik w.b.t. oordelen toch even wachten op de hands-on reviews. Hoeveel is de iPhone nu echt sneller? Hoe goed is de camera (lens etc.)?
En wat betreffende die Speed, wat wordt de nieuwe iPhone dan? De iPhone SS
Heel simpel, voor de iPhone is het nieuw. Je kunt inderdaad zeggen dat andere merken dit allang hadden, maar bijvoorbeeld copypaste werkt toch anders op een touch-only apparaat dan op een apparaat met keyboards. En zo is het ook met andere dingen: het zijn geen nieuwe functies, het is nieuw op de iPhone. E die iPhone is, 'hate it or love it', een enorm populair apparaat, ook zonder deze functies.CLB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:48:
[...]
- MMS-functionaliteit
- 3,0MP camera
- Autofocus
- Touchfocus
- 7,2MB HSDPA
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
me wanna have 
Super geil ding
http://www.apple.com/iphone/guidedtour/#medium
Super geil ding
http://www.apple.com/iphone/guidedtour/#medium
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 00:40 ]
Copy paste zit al jaaaaaaren geimplementeerd in Windows MobileHertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:24:
Heel simpel, voor de iPhone is het nieuw. Je kunt inderdaad zeggen dat andere merken dit allang hadden, maar bijvoorbeeld copypaste werkt toch anders op een touch-only apparaat dan op een apparaat met keyboards. En zo is het ook met andere dingen: het zijn geen nieuwe functies, het is nieuw op de iPhone. E die iPhone is, 'hate it or love it', een enorm populair apparaat, ook zonder deze functies.
En ik vind het werkelijk een uber apparaatje, met voldoende hardwarematige specs! Dat is gewoon
Maar voor mezelf heb ik van te voren gezegd: Geen zelfde behuizing en geen T-mobile, dus helaas
Er zullen uiteraard miljoenen anderen zijn die hier niks om geven en het device aanschaffen! Veel plezier!
Helemaal mee eens hoor, maar waar ik persoonlijk over val is het feit dat ze iets triviaals als copy&paste brengen alsof het een gift van de goden is -- en er nog een staande ovatie voor krijgen ook. Dat is gewoon een feature die er vanaf dag 1 in had moeten zitten, punt.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:24:
Heel simpel, voor de iPhone is het nieuw. Je kunt inderdaad zeggen dat andere merken dit allang hadden, maar bijvoorbeeld copypaste werkt toch anders op een touch-only apparaat dan op een apparaat met keyboards. En zo is het ook met andere dingen: het zijn geen nieuwe functies, het is nieuw op de iPhone. E die iPhone is, 'hate it or love it', een enorm populair apparaat, ook zonder deze functies.
Ik weet dat ik nu een mening als een feit verkondig, maar het is toch gewoon te gek voor woorden dat het er niet in zat?
En er zijn zat touch-only apparaten met copy en paste, legio WM machines doen het ook.
[ Voor 43% gewijzigd door Punksmurf op 09-06-2009 00:30 ]
met een hamer past alles
Vind ik niet. Het OS van de iPhone was revolutionair, geen enkele andere telefoon heeft iets gehad wat in de buurt kwam voordat de iPhone er was. WM is totaal niet vergelijkbaar omdat dat gewoon een mini-Windows is, en geen telefoon-OS. Het is dus lastig om van tevoren te bepalen wat handig werkt voor iPhone-gebruikers.
Laatste opmerking makend over copy-paste en of dat geimplementeerd had moeten zijn bij iPhone OS 1.0..
Tuurlijk had dat gemoeten! Al was het maar even om een weblinkje te copy pasten of een emailadres
Heeft niks te maken met wat voor OS het is maar, alles met het vaak gebruiken van copy-paste.
Nu lekker slapen, helaas niet over deze nieuwe iPhone, want die is niet aan mij besteed
EDIT @ Hieronder:
Daarnaast is het gebruiksgemak van deze functies heel anders dan telefoons
met bijv. WM 6.5, wat de interactie met de functie heel anders maakt!!
En dus? Is het niet achterlijk dat Apple staande ovaties krijgt voor MMS en / of copy paste?
Tuurlijk had dat gemoeten! Al was het maar even om een weblinkje te copy pasten of een emailadres

Heeft niks te maken met wat voor OS het is maar, alles met het vaak gebruiken van copy-paste.
Nu lekker slapen, helaas niet over deze nieuwe iPhone, want die is niet aan mij besteed
EDIT @ Hieronder:
Daarnaast is het gebruiksgemak van deze functies heel anders dan telefoons
met bijv. WM 6.5, wat de interactie met de functie heel anders maakt!!
En dus? Is het niet achterlijk dat Apple staande ovaties krijgt voor MMS en / of copy paste?
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 09-06-2009 00:42 ]
Wat een gezeik weer over wat allemaal nieuw is gepresenteerd, eigenlijk oud is. In zekere zin is dat wel zo, maar Apple luistert goed naar zijn gebruikers en voegt nieuwe mogelijkheden toe aan de nieuwe 3.0 software. Velen van jullie verwarren de nieuwe functionaliteiten OS 3.0 met de nieuwe iPhone GS.
Daarnaast is het gebruiksgemak van deze functies heel anders dan telefoons met bijv. WM 6.5, wat de interactie met de functie heel anders maakt!!
Daarnaast is het gebruiksgemak van deze functies heel anders dan telefoons met bijv. WM 6.5, wat de interactie met de functie heel anders maakt!!
R.D50
Maar op welke manier? Bij Apple gaat het niet om de functies, maar om het geheel. Een functie moet passen binnen de algehele look and feel. Dat maakt dat er soms ook functies ontbreken die andere apparaten wel hebben, maar als ze er dan wel (netjes geïntegreerd) bij komen is het ook AF. Dat daardoor sommige functies ontbreken is evident, en daardoor is de iPhone ook zeker niet voor iedereen. Maar op het moment dat die functies er in komen is het voor iPhone gebruikers inderdaad 'nieuws'.CLB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:26:
[...]
Copy paste zit al jaaaaaaren geimplementeerd in Windows Mobile
Dat is je eigen keuze, natuurlijk. Al vind ik het wel een vreemde: waarom moet er perse een nieuwe behuizing komen, en wat mis je aan de huidige behuizing dan?En ik vind het werkelijk een uber apparaatje, met voldoende hardwarematige specs! Dat is gewoon![]()
Maar voor mezelf heb ik van te voren gezegd: Geen zelfde behuizing en geen T-mobile, dus helaas
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Blijkbaar valt dat wel mee. Want de originele iPhone, de 3G en alle varianten van de Touch zijn samen blijkbaar 40 miljoen keer over de toonbank gegaan. Allemaal zonder copypaste. En ik heb mijn iPhone (1st Gen) in september 2007 uit Amerika laten overkomen en heb sindsdien geen moment copypaste gemist. Dus nee, ik vind niet dat die er vanaf dag 1 in had moeten zitten.Punksmurf schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:28:
[...]
Dat is gewoon een feature die er vanaf dag 1 in had moeten zitten, punt.
Ik weet dat ik nu een mening als een feit verkondig, maar het is toch gewoon te gek voor woorden dat het er niet in zat?
Ik heb er zelf ook een hoor. Omdat ik hem, alles bij elkaar, nog steeds beter vind dan elke andere telefoon die op de markt is. Neemt nog niet weg dat het ontbreken van copy&past gewoon lomp is (ik mis het dan ook regelmatig, maar nogmaals, de rest van de gebruikservaring heerst imho over welke WM-telefoon dan ook, dus ik zou voor geen goud willen ruilen).
.
Je moet natuurlijk wél kunnen laten zien dat je de nieuwe hebt hè, mensen moeten niet denken dat je achter looptHertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:45:
Dat is je eigen keuze, natuurlijk. Al vind ik het wel een vreemde: waarom moet er perse een nieuwe behuizing komen, en wat mis je aan de huidige behuizing dan?
[ Voor 73% gewijzigd door Punksmurf op 09-06-2009 00:53 ]
met een hamer past alles
True that.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:48:
[...]
Blijkbaar valt dat wel mee. Want de originele iPhone, de 3G en alle varianten van de Touch zijn samen blijkbaar 40 miljoen keer over de toonbank gegaan. Allemaal zonder copypaste. En ik heb mijn iPhone (1st Gen) in september 2007 uit Amerika laten overkomen en heb sindsdien geen moment copypaste gemist. Dus nee, ik vind niet dat die er vanaf dag 1 in had moeten zitten.
En daarnaast komt Apple met de iPhone al sinds launch ook continu door met innovatieve en nieuwe functies die je nergens anders ziet, maar die vergeten we maar voor het gemak even door te zeggen dat Apple achterloopt?
Ik vind dat VoiceOver en VoiceControl echt geniaal, je telefoon besturen zonder hem uit je broekzak te halen. Ja, m'n Nokia 8 jaar terug had ook spraakbesturing, maar niet op deze manier
Sowieso leveren de meeste fabrikanten geen updates meer na ongeveer een maand. En al helemaal geen updates waarin nieuwe features zitten. Vergelijk 1.0 met 3.0, is echt een wereld van verschil, er is geen enkele andere fabrikant die twee jaar lang zoveel updates zou leveren. De iPhone die je hebt gekocht kan voor veel mensen na twee jaar een stuk meer dan waarvoor je hem in eerste instantie kocht. Dat vergeten mensen wel eens.
[ Voor 22% gewijzigd door MarcoC op 09-06-2009 00:55 ]
Die innovatieve dingen maken dat ik het gemis aan c/p voor lief neem en het in the end nog steeds een fantastisch toestel vind.
Hoe dan ook, of je het mist of niet, het is zoiets triviaals dat een staande ovatie (letterlijk, de vorige keer althans) toch zeker niet op z'n plaats is. Maar goed, alle respect voor de marketingmachine daar en dat bedoel ik zonder sarcasme want ze krijgen het wel voor elkaar.
Hoe dan ook, of je het mist of niet, het is zoiets triviaals dat een staande ovatie (letterlijk, de vorige keer althans) toch zeker niet op z'n plaats is. Maar goed, alle respect voor de marketingmachine daar en dat bedoel ik zonder sarcasme want ze krijgen het wel voor elkaar.
met een hamer past alles
Wat ik nog steeds niet snap. Waarom gebruikt Apple nog steeds zo'n brakke camera? 3MP met een lage resolutie video. Man man man, voor een innovatief mobieltje verwacht je toch iets beters.
Terwijl alle fabrikanten al met minstens 5MP komen en met een LED/Xenon flits, loopt Apple hier echt zwaar mee achter.
Snap dus echt niet wat de gedachten hiervan is? Voegen ze expres steeds een functie erbij, zodat het publiek bij elke keynote weer kan juichen?
Met mijn huidige Nokia en HTC kan ik ook gewoon alles doen met Voice Control.
Vind dat wel grappig dat mensen denken dat het helemaal uniek is. Maar dit is door andere fabrikanten al lang ontwikkeld.
Terwijl alle fabrikanten al met minstens 5MP komen en met een LED/Xenon flits, loopt Apple hier echt zwaar mee achter.
Snap dus echt niet wat de gedachten hiervan is? Voegen ze expres steeds een functie erbij, zodat het publiek bij elke keynote weer kan juichen?
Ja, maar dan vergelijk je het met een 8 jaar oude Nokia.Muthas schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:52:
[...]
Ik vind dat VoiceOver en VoiceControl echt geniaal, je telefoon besturen zonder hem uit je broekzak te halen. Ja, m'n Nokia 8 jaar terug had ook spraakbesturing, maar niet op deze manier
Met mijn huidige Nokia en HTC kan ik ook gewoon alles doen met Voice Control.
Vind dat wel grappig dat mensen denken dat het helemaal uniek is. Maar dit is door andere fabrikanten al lang ontwikkeld.
[ Voor 38% gewijzigd door DNA_Saint op 09-06-2009 00:57 ]
Huub Huub Barbatruc!
Op een manier dat het gewoon werkt... Net of het uitmaakt of er een paar rondjes op je scherm komen, je vervolgens copy ziet, je naar de directory toegaat waar het moet, op het scherm drukt, weer een paar rondjes ziet en er paste bij komt te staan. Had het gewoon gelijk geimplementeerd samen me alle standaard mobile muk!Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:45:
Maar op welke manier? Bij Apple gaat het niet om de functies, maar om het geheel. Een functie moet passen binnen de algehele look and feel. Dat maakt dat er soms ook functies ontbreken die andere apparaten wel hebben, maar als ze er dan wel (netjes geïntegreerd) bij komen is het ook AF. Dat daardoor sommige functies ontbreken is evident, en daardoor is de iPhone ook zeker niet voor iedereen. Maar op het moment dat die functies er in komen is het voor iPhone gebruikers inderdaad 'nieuws'.
Omdat ik de huidige behuizing crap vind:Dat is je eigen keuze, natuurlijk. Al vind ik het wel een vreemde:
waarom moet er perse een nieuwe behuizing komen, en wat mis je aan de huidige behuizing dan?
CLB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:29:
Vind 't namelijk onwijs ugly die pianolak en vind het er erg erg cheap uitzien. Ze hadden 'n geheel nieuwe casing moeten ontwerpen vind ik, iets in de trend van de iPhone (first generation) die vond ik gewoon mooi. Was tevens van metaal wat ik niet zo cheap aan vond voelen als die van de iPhone 3G, ja erg jammer gewoon!
Het gaat niet alleen om copy paste, eigenlijk gaat het me daar helemaal niet over.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:48:
Blijkbaar valt dat wel mee. Want de originele iPhone, de 3G en alle varianten van de Touch zijn samen blijkbaar 40 miljoen keer over de toonbank gegaan. Allemaal zonder copypaste. En ik heb mijn iPhone (1st Gen) in september 2007 uit Amerika laten overkomen en heb sindsdien geen moment copypaste gemist. Dus nee, ik vind niet dat die er vanaf dag 1 in had moeten zitten.
Het gaat me om het feit hoe Apple het elke keer flikt om 'oude muk' als nieuw te presenteren.
En men slikt het ook nog, gaat er staande ovaties voor geven en het wordt gepresenteerd als top of the line.
O zeker wel hoor, deed ik ook met m'n iPhone first generation.Punksmurf schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:55:
Die innovatieve dingen maken dat ik het gemis aan c/p
voor lief neem en het in the end nog steeds een fantastisch toestel vind.
Indead!Hoe dan ook, of je het mist of niet, het is zoiets triviaals dat een staande ovatie (letterlijk, de vorige keer althans) toch zeker niet op z'n plaats is. Maar goed, alle respect voor de marketingmachine daar en dat bedoel ik zonder sarcasme want ze krijgen het wel voor elkaar.
Maar dat is PRECIES mijn punt. Apple is, op elk gebied, niet een bedrijf om gewoon tig functies in één telefoon te stoppen. In plaats daarvan nemen ze een kleinere functieset, die gewoon werkt op de Apple manier. Nu kun je het oneens zijn met die Apple manier, of juist geilen op veel functies, en dan is de iPhone niets voor jou. Maar die selectie die zij maken zorgt er wel voor dat er een telefoon/OS is die er gewoon staat. En binnen die selectie is iets als copypaste en MMS gewoon onderschikt, want voor de ERVARING is het niet noodzakelijk. Dat het er later wel bij komt, en dan 'op de Apple manier', is dan inderdaad net zo veel reden tot applaus als een 'echt' nieuwe functie.Punksmurf schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:49:
Ik heb er zelf ook een hoor. Omdat ik hem, alles bij elkaar, nog steeds beter vind dan elke andere telefoon die op de markt is. Neemt nog niet weg dat het ontbreken van copy&past gewoon lomp is (ik mis het dan ook regelmatig, maar nogmaals, de rest van de gebruikservaring heerst imho over welke WM-telefoon dan ook, dus ik zou voor geen goud willen ruilen).
Het is een beetje hetzelfde als dat beruchte commentaar van Slashdot op de eerste iPod: 'No wireless..' de standaard iPod heeft nog steeds geen wireless, en toch is het populairste mp3speler ooit. Het gaat niet om de functies maar om de algehele ervaring.
Maar ik denk dat de ervaring vaak gewoon meeloperij is.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:58:
[...]
Maar dat is PRECIES mijn punt. Apple is, op elk gebied, niet een bedrijf om gewoon tig functies in één telefoon te stoppen. In plaats daarvan nemen ze een kleinere functieset, die gewoon werkt op de Apple manier. Nu kun je het oneens zijn met die Apple manier, of juist geilen op veel functies, en dan is de iPhone niets voor jou. Maar die selectie die zij maken zorgt er wel voor dat er een telefoon/OS is die er gewoon staat. En binnen die selectie is iets als copypaste en MMS gewoon onderschikt, want voor de ERVARING is het niet noodzakelijk. Dat het er later wel bij komt, en dan 'op de Apple manier', is dan inderdaad net zo veel reden tot applaus als een 'echt' nieuwe functie.
Het is een beetje hetzelfde als dat beruchte commentaar van Slashdot op de eerste iPod: 'No wireless..' de standaard iPod heeft nog steeds geen wireless, en toch is het populairste mp3speler ooit. Het gaat niet om de functies maar om de algehele ervaring.
Sta eens in de Media Markt en vraag waarom iemand een iPod koopt. Denk dat velen gewoon de reden geven:
"Omdat iedereen 1 heeft."
"Het is mooi."
"Het is een iPod"
Het is gewoon goede marketing.
En ook al doen ze het voor een kleine feature-set. Waarom zat er standaard geen video met flits erbij?
Dat is anno 2009 (toen 2007 ofzo?) toch echt een must. Vooral een flits.
De iPhone werkt goed en leuk. Ik ben zelf blij met mijn N96. Apple heeft ook de markt voor touchscreen mobieltjes geopend. En dat vind ik zeer goed van ze. Andere fabrikanten zijn hierdoor wakker geworden en de strijd is echt begonnen.
Maar soms snap ik de gebruikers ook gewoon niet. Dat zie je al aan de comments.
Voice Control wordt onder luid applaus onthaald en mensen denken dat het iets nieuws is.
[ Voor 12% gewijzigd door DNA_Saint op 09-06-2009 01:06 ]
Huub Huub Barbatruc!
Denk niet dat mensen dat als een reden zien om een iPod te kopen, denk eerder:
Ze zijn mooi.
Ze werken goed.
Ze hebben veel ruimte.
Ze zijn mooi.
Ze werken goed.
Ze hebben veel ruimte.
Er zijn nog geen betrouwbare tests gedaan met de camera, dus hoe weet je dat het een brakke camera is? Daarnaast, een 3MP camera met een kwalitatief goede lens kan veel mooiere foto's maken dan een 5MP camera met een wat mindere lens. Staar je niet blind op het aantal MP. Er zullen binnenkort ongetwijfeld vergelijkende tests verschijnen waarin zal blijken hoe brak of goed de camera in praktijk is.DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:55:
Wat ik nog steeds niet snap. Waarom gebruikt Apple nog steeds zo'n brakke camera? 3MP met een lage resolutie video. Man man man, voor een innovatief mobieltje verwacht je toch iets beters.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Misschien is jouw ervaring anders, maar ik ken zat WM gebruikers die lopen te vloeken als copypaste weer net niet helemaal werkt zoals ze hoopten, of het maar helemaal niet meer gebruiken.CLB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:57:
[...]
Op een manier dat het gewoon werkt... Net of het uitmaakt of er een paar rondjes op je scherm komen, je vervolgens copy ziet, je naar de directory toegaat waar het moet, op het scherm drukt, weer een paar rondjes ziet en er paste bij komt te staan. Had het gewoon gelijk geimplementeerd samen me alle standaard mobile muk!
Dat kan, is natuurlijk persoonlijk. Ik vind de iPhone-behuizing best strak en zeker niet goedkoop, al ben ik het met je eens dat de 1stgen mooier is. Van de achterkant dan, voorkant scheelt niet zo veelOmdat ik de huidige behuizing crap vind:
Zie ook mijn vorige post. Het gaat bij Apple niet zo zeer om de functies, maar om de algehele ervaring. Soms moeten inderdaad wat standaard functies wijken voor dat concept. En nogmaals, ik snap dat een iPhone daardoor zeker niet voor iedereen een geschikt toestel is. Maar ik vind ook niet dat WM of Symbian moeten bepalen welke functies er in een smartphone 'horen' te zitten.Het gaat niet alleen om copy paste, eigenlijk gaat het me daar helemaal niet over.
Het gaat me om het feit hoe Apple het elke keer flikt om 'oude muk' als nieuw te presenteren.
En men slikt het ook nog, gaat er staande ovaties voor geven en het wordt gepresenteerd als top of the line.
Maar dat bedoel ik precies.
Ze zijn mooi, maar als ik naar andere spelers kijk, zie ik ook mooie.
(maar dan heb je geen iPod, maar een ander merk.)
Ze werken goed:
Maar dat is omdat iemand anders dat zegt. Ik vind ze echt rot werken.
Mijn zusje heeft er 1. Wat een drama is dat met het syncen. En wat een drama hebben we gehad toen ze MP3's bij iemand anders thuis op haar iPod wilde zetten...
Ze hebben veel ruimte:
Welke speler tegenwoordig niet?
Maar als je kijkt naar iPhone 3G. Denk je dan werkelijk dat ze een betere lens hebben gebruikt? Ik durf nu al te zeggen dat het niet zo is.
Maar snap iemand dan waarom er geen flitser bij zit?
===
Heeft iemand info hoe de modem functie gaat werken?
Gaat dat dan via een apart programma? Of via itunes?
Gaat T-Mobile dit blokkeren?
Ik heb tot nu toe nog geen goede modem-functie gevonden dan bij de HTC, maar dat is dan ook logisch als je een WM OS hebt op Windows...
Ze werken goed:
Mijn zusje heeft er 1. Wat een drama is dat met het syncen. En wat een drama hebben we gehad toen ze MP3's bij iemand anders thuis op haar iPod wilde zetten...
Ze hebben veel ruimte:
Weet ik. Aan een 5MP heb ik nog niks als ik een slechte lens heb.Tourniquet schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:06:
[...]
Er zijn nog geen betrouwbare tests gedaan met de camera, dus hoe weet je dat het een brakke camera is? Daarnaast, een 3MP camera met een kwalitatief goede lens kan veel mooiere foto's maken dan een 5MP camera met een wat mindere lens. Staar je niet blind op het aantal MP. Er zullen binnenkort ongetwijfeld vergelijkende tests verschijnen waarin zal blijken hoe brak of goed de camera in praktijk is.
Maar als je kijkt naar iPhone 3G. Denk je dan werkelijk dat ze een betere lens hebben gebruikt? Ik durf nu al te zeggen dat het niet zo is.
Maar snap iemand dan waarom er geen flitser bij zit?
===
Heeft iemand info hoe de modem functie gaat werken?
Gaat dat dan via een apart programma? Of via itunes?
Gaat T-Mobile dit blokkeren?
Ik heb tot nu toe nog geen goede modem-functie gevonden dan bij de HTC, maar dat is dan ook logisch als je een WM OS hebt op Windows...
[ Voor 55% gewijzigd door DNA_Saint op 09-06-2009 01:15 ]
Huub Huub Barbatruc!
Natuurlijk speelt marketing mee. Maar met alleen marketing kom je er niet. De iPod is echt niet alleen maar door marketing populair geworden: het zat óók gewoon goed in elkaar. Vergelijk de eerste scrollwiel-bedieningen maar eens met de Nomad en vergelijkbare mp3-jukeboxen van het eerste uur, en dan heb ik het nog niet eens over de formfactor.DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:02:
[...]
Maar ik denk dat de ervaring vaak gewoon meeloperij is.
Sta eens in de Media Markt en vraag waarom iemand een iPod koopt. Denk dat velen gewoon de reden geven:
"Omdat iedereen 1 heeft."
"Het is mooi."
"Het is een iPod"
Het is gewoon goede marketing.
Vóór 'omdat iedereen er 1 heeft' een argument is moet iedereen er natuurlijk wel eentje hebben
Daar is dat woord 'must' weer. Zo werkt het gewoon niet. Wat voor de één een must is, is dat voor de ander niet. Mijn telefoon vóór mijn iPhone had een flits en video. Dat heb ik misschien drie keer gebruikt. Dat jij het belangrijk vindt wil nog niet zeggen dat iedereen dit ook vindt.En ook al doen ze het voor een kleine feature-set. Waarom zat er standaard geen video met flits erbij?
Dat is anno 2009 (toen 2007 ofzo?) toch echt een must. Vooral een flits.
Persoonlijk heb ik geen andere speler gezien die even mooi/mooier is dan de iPod, behalve de Zune. Maar die is dan weer niet / slecht te verkrijgen in NL + microsoft maakt geen reclame in NL daarvoor.DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:09:
Ik heb het niet over iTunes (dat is idd bagger op Windows), maar hoe het werkt als je onderweg bent. Dat is imo ongeëvenaard.Ze werken goed:
Klopt, maar de marketing van Apple is dusdanig goed, dat mensen dat als een argument zien. Wees eerlijk, geen enkele Mediaspeler fabrikant maakt zulke effectieve reclame als Apple.Ze hebben veel ruimte:
Onzin natuurlijk. Apple timeboxed gewoon. Ze houden vast aan vaste releasemomenten, en stemmen daarop af hoeveel functionaliteit ze in de iPhone stoppen. Ze hebben intern waarschijnlijk een enorme waslijst aan features, en er wordt gewoon bepaald welke een release gaat halen. De marketing machine van Apple weet er dan altijd nog een leuke draai aan te geven, alsof het steeds weer nieuw is.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:58:
[...]
Maar dat is PRECIES mijn punt. Apple is, op elk gebied, niet een bedrijf om gewoon tig functies in één telefoon te stoppen. In plaats daarvan nemen ze een kleinere functieset, die gewoon werkt op de Apple manier. Nu kun je het oneens zijn met die Apple manier, of juist geilen op veel functies, en dan is de iPhone niets voor jou. Maar die selectie die zij maken zorgt er wel voor dat er een telefoon/OS is die er gewoon staat. En binnen die selectie is iets als copypaste en MMS gewoon onderschikt, want voor de ERVARING is het niet noodzakelijk. Dat het er later wel bij komt, en dan 'op de Apple manier', is dan inderdaad net zo veel reden tot applaus als een 'echt' nieuwe functie.
Ja ik geef toe dat MMS en copy and paste niet bepaald prio 1 hebben. Maar ik denk ook dat het niet toevallig is dat MMS en copy-and-paste er nu inzit. Eigenlijk is er verder weinig spannends te melden qua nieuwigheden op de iPhone. Alle dingen die ze hebben geintroduceerd zijn er om gelijk niveau met de concurrentie te komen. Dus MMS en copy en paste introduceren wekt dan de indruk alsof er heel goed geluisterd wordt naar de gebruikers.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
true, maar je moet wel bedenken wie meestal de iPhone koopt.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:14:
[...]
Daar is dat woord 'must' weer. Zo werkt het gewoon niet. Wat voor de één een must is, is dat voor de ander niet. Mijn telefoon vóór mijn iPhone had een flits en video. Dat heb ik misschien drie keer gebruikt. Dat jij het belangrijk vindt wil nog niet zeggen dat iedereen dit ook vindt.
Dat zijn toch jongeren die veel foto's en video's maken.
Vind de iRivers altijd wel mooi. De nieuwste Creatives vind ik ook wel strak.Killzone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:15:
[...]
Persoonlijk heb ik geen andere speler gezien die even mooi/mooier is dan de iPod, behalve de Zune. Maar die is dan weer niet / slecht te verkrijgen in NL + microsoft maakt geen reclame in NL daarvoor.
Maar idd, de Zune is echt echt mooi. (maar dit is offtopic
Wat dan? volgend liedje? Vorig liedje? Playlist aanmaken?Killzone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:15:
[...]
Ik heb het niet over iTunes (dat is idd bagger op Windows), maar hoe het werkt als je onderweg bent. Dat is imo ongeëvenaard.
Ik heb het dan nu niet over de iTouch he. Want dat is eigenlijk een heel ander aparaat.
Ja, maar daarom. Denk dat de marketingmachine van Apple één van 's werelds beste is.Killzone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:15:
[...]
Klopt, maar de marketing van Apple is dusdanig goed, dat mensen dat als een argument zien. Wees eerlijk, geen enkele Mediaspeler fabrikant maakt zulke effectieve reclame als Apple.
[ Voor 117% gewijzigd door DNA_Saint op 09-06-2009 01:20 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ik blijf het verwonderlijk vinden waar ze allemaal mee weg kunnen komen bij apple waar elke andere concurrent compleet op afgebrand zou worden
maarja die 13" met 7uur battry time dat is dan uiteraard wel een prestatie.
En 'tegenwoordig' is het keyword. Ik had het over waarom de iPod zo populair geworden is. Nu is de classic niet bijzonder ten opzichte van andere spelers, maar in 2001/2002 was de originele iPod dat duidelijk wel. Toen was dat syncen een verademing, de bediening revolutionair en was de iPod de enige speler die een beetje in de hand en broekzak te houden was.DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:09:
Ze werken goed:
Ze hebben veel ruimte:
De oude iPod lijn wordt ook bij Apple een beetje uitgefaseerd, de iPod Classic krijgt lang niet zo veel aandacht meer als de Touch en de Nano. Maar de iPod heeft de markt voor mp3spelers opengebroken en gevormd, nog steeds wordt iedere nieuwe speler met de iPod vergeleken. En dat terwijl een iPod qua pure functionaliteit inderdaad achter blijft bij de concurrentie. Want, het gaat niet om de functies, maar om de algehele ervaring.
iPod, Apple en de iPhone hebben inderdaad nadelen, maar die wegen zeker op tegen de voordelen. De eerste iPod is tenslotte toch écht aangeslagen, en dat kwam echt niet om dat "iedereen hem had". Tuurlijk waren ze een van de eersten met een dergelijke muziekspeler, en dat telt ook wel mee, maar de iPod heeft Apple letterlijk uit de rode cijfers getrokken.
Over dat Copy/Paste verhaal: Eens met iedereen die vind dat het er vanaf het begin in had moeten zitten. Ik heb zelf als 1 van de eersten de eerste iPhone gehad, en loop nu bijna een jaar met de 3G, maar copy paste heb ik nooit echt "gemist" in de zin dat ik het vaak gebruik. Ik heb zelden gehad dat ik iets wilde copy-pasten, en dat het er niet op zat. Nu ik OS 3.0 Beta heb draaien merk ik echter hoe handig het af en toe is, tancodes kopieren als je mobiel wat geld overmaakt bijvoorbeeld: die paar cijfers onthouden werkt ook wel, maar copy paste is natuurlijk een stuk simpeler.
De camera blijft wel een apart punt. 9/10 mensen zullen niet weten dat het aantal megapixels vrij weinig met de kwaliteit te maken heeft, maar slechts met de grootte en resolutie van de foto. Tenzij je op groter dan A3 wilt gaan afdrukken is 3 MP voldoende. Mensen die fotografie als hobby hebben hebben sowieso een professionelere camera, en voor de momenten dat je die niet bij je hebt is naar mijn mening de iPhone-camera voldoende.
Over dat Copy/Paste verhaal: Eens met iedereen die vind dat het er vanaf het begin in had moeten zitten. Ik heb zelf als 1 van de eersten de eerste iPhone gehad, en loop nu bijna een jaar met de 3G, maar copy paste heb ik nooit echt "gemist" in de zin dat ik het vaak gebruik. Ik heb zelden gehad dat ik iets wilde copy-pasten, en dat het er niet op zat. Nu ik OS 3.0 Beta heb draaien merk ik echter hoe handig het af en toe is, tancodes kopieren als je mobiel wat geld overmaakt bijvoorbeeld: die paar cijfers onthouden werkt ook wel, maar copy paste is natuurlijk een stuk simpeler.
De camera blijft wel een apart punt. 9/10 mensen zullen niet weten dat het aantal megapixels vrij weinig met de kwaliteit te maken heeft, maar slechts met de grootte en resolutie van de foto. Tenzij je op groter dan A3 wilt gaan afdrukken is 3 MP voldoende. Mensen die fotografie als hobby hebben hebben sowieso een professionelere camera, en voor de momenten dat je die niet bij je hebt is naar mijn mening de iPhone-camera voldoende.
Helemaal mee eens. De iPod en de iPhone hebben beide markten open gebroken en daarvoor ook de grootste respect.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:20:
[...]
En 'tegenwoordig' is het keyword. Ik had het over waarom de iPod zo populair geworden is. Nu is de classic niet bijzonder ten opzichte van andere spelers, maar in 2001/2002 was de originele iPod dat duidelijk wel. Toen was dat syncen een verademing, de bediening revolutionair en was de iPod de enige speler die een beetje in de hand en broekzak te houden was.
De oude iPod lijn wordt ook bij Apple een beetje uitgefaseerd, de iPod Classic krijgt lang niet zo veel aandacht meer als de Touch en de Nano. Maar de iPod heeft de markt voor mp3spelers opengebroken en gevormd, nog steeds wordt iedere nieuwe speler met de iPod vergeleken. En dat terwijl een iPod qua pure functionaliteit inderdaad achter blijft bij de concurrentie. Want, het gaat niet om de functies, maar om de algehele ervaring.
Maar je hoort links en rechts dat bij elke update van de apparaten dat ze weer zo innovatief zijn etc.
Terwijl eigenlijk sinds de iPod en de iPhone er eigenlijk niet echt meer hele spectaculaire dingen meer zijn gebeurd. En terwijl men nu bij elke keynote alles ophemelen.
Vind het maar vaag en het lijkt echt alsof men soms in een andere wereld is.
Tuurlijk is een telefoon geen vervanger van een echte foto camera. Maar zeg nou zelf.endness schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:22:
Als je de iPhone 3G vergelijkt met andere mobieltjes uit hetzelfde tijdperk. Dan loopt de camera toch echt achter.
Iets wat ik niet snap als je een goed toestel wilt uitbrengen.Ze weten dat veel jongeren het kopen (iPhone toen), en dan verkopen ze het nog steeds met een brakke camera, zonder video recording en zonder flits.
Gelukkig zit er nu wel eindelijk een video functie op.
[ Voor 27% gewijzigd door DNA_Saint op 09-06-2009 01:26 ]
Huub Huub Barbatruc!
Hoezo, onzin? Dat is, met andere woorden, precies wat ik zeg. Het gaat Apple NIET om een lijst met functies. Het gaat ze om een product dat een compleet werkende ervaring biedt. Ik heb tientallen problemen met WM telefoons gehad die bij een iPhone niet voorkomen. Apple bepaalt wat op het moment van release een goed werkende functieset is en brengt die uit, in plaats van allerlei functies er in te stoppen die misschien maar half af zijn. Kortom, het gaat niet om de lijst met functies maar om de ervaring.OMX2000 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:15:
[...]
Onzin natuurlijk. Apple timeboxed gewoon. Ze houden vast aan vaste releasemomenten, en stemmen daarop af hoeveel functionaliteit ze in de iPhone stoppen. Ze hebben intern waarschijnlijk een enorme waslijst aan features, en er wordt gewoon bepaald welke een release gaat halen. De marketing machine van Apple weet er dan altijd nog een leuke draai aan te geven, alsof het steeds weer nieuw is.
Ik denk dat met name MMS iets is wat Apple er later in gestopt heeft omdat zoveel mensen daar over klaagden. Maar ik twijfel of ze in eerste instantie van plan waren dit er in te stoppen: Apple is meestal een van de eersten om verouderde technieken, of technieken die aan het verouderen zijn, er uit te slopen. Dus inderdaad, luisteren naar de gebruikers.Ja ik geef toe dat MMS en copy and paste niet bepaald prio 1 hebben. Maar ik denk ook dat het niet toevallig is dat MMS en copy-and-paste er nu inzit. Eigenlijk is er verder weinig spannends te melden qua nieuwigheden op de iPhone. Alle dingen die ze hebben geintroduceerd zijn er om gelijk niveau met de concurrentie te komen. Dus MMS en copy en paste introduceren wekt dan de indruk alsof er heel goed geluisterd wordt naar de gebruikers.
Ik snap je punt niet? Volgende / vorige is gewoon 1 druk op het clickwheel. Playlist kan niet, maar wel op de iPod Touch. Waarom zou je dat ook willen? Dat kan je thuis doen. Mensen die graag een playlist willen maken kopen dan een Touch, die is nu eenmaal bedoeld voor die markt. Een gewone iPod is voor mensen die gewoon muziek willen luisteren. Mijn vader bijvoorbeeld. Die heeft een behoorlijk grootte muziekcollectie. Voor hem is een iPhone ideaal.DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:16:
Wat dan? volgend liedje? Vorig liedje? Playlist aanmaken?
Ik heb het dan nu niet over de iTouch he. Want dat is eigenlijk een heel ander aparaat.
Denk er ook aan dat niet iedereen een Tweaker is
Nee, ik bedoel. Je zei dat het onderweg reuze handig is. Maar wat dan?Killzone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:26:
[...]
Ik snap je punt niet? Volgende / vorige is gewoon 1 druk op het clickwheel. Playlist kan niet, maar wel op de iPod Touch. Waarom zou je dat ook willen? Dat kan je thuis doen. Mensen die graag een playlist willen maken kopen dan een Touch, die is nu eenmaal bedoeld voor die markt. Een gewone iPod is voor mensen die gewoon muziek willen luisteren. Mijn vader bijvoorbeeld. Die heeft een behoorlijk grootte muziekcollectie. Voor hem is een iPhone ideaal.
Denk er ook aan dat niet iedereen een Tweaker is.
Huub Huub Barbatruc!
Hij heeft het niet alleen over de 5MP lens, ook over andere features zoals LED / Xenon...Tourniquet schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:06:
Er zijn nog geen betrouwbare tests gedaan met de camera, dus hoe weet je dat het een brakke camera is? Daarnaast, een 3MP camera met een kwalitatief goede lens kan veel mooiere foto's maken dan een 5MP
Andere ervaring dusHertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:06:
Misschien is jouw ervaring anders, maar ik ken zat WM gebruikers die lopen te vloeken als copypaste
weer net niet helemaal werkt zoals ze hoopten, of het maar helemaal niet meer gebruiken.
Dat klopt, eigen meningen zijn nog steeds belangrijk.Dat kan, is natuurlijk persoonlijk. Ik vind de iPhone-behuizing best strak en zeker niet goedkoop, al ben ik het met je eens dat de 1stgen mooier is. Van de achterkant dan, voorkant scheelt niet zo veel
Klopt ook! Maar een Copy-paste / MMS of dat soort features is al zo lang en breed geimplementeerd in het land van de mobieltjes, dat het eigenlijk een beetje te triest voor woorden is om het nu als 'brand new' te promoten.Zie ook mijn vorige post. Het gaat bij Apple niet zo zeer om de functies, maar om de algehele ervaring. Soms moeten inderdaad wat standaard functies wijken voor dat concept. En nogmaals, ik snap dat een iPhone daardoor zeker niet voor iedereen een geschikt toestel is. Maar ik vind ook niet dat WM of Symbian moeten bepalen welke functies er in een smartphone 'horen' te zitten.
Ik vind het best hoor, ze doen het hartstikke goed en na deze post zal ik hier ook over ophouden..
Maar het viel me gewoon op dat een hele lijst met 'nieuwe features' eigenlijk te zielig zijn om als nieuw gepresenteerd te worden.
Tuurlijk is dat een must zeg! Alle mobieltjes hebben dat, maar deze iPhone weer niet..Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:14:
Daar is dat woord 'must' weer. Zo werkt het gewoon niet. Wat voor de één een must is, is dat voor de ander niet. Mijn telefoon vóór mijn iPhone had een flits en video. Dat heb ik misschien drie keer gebruikt. Dat jij het belangrijk vindt wil nog niet zeggen dat iedereen dit ook vindt.
Waarom niet? Omdat Apple zich dat kan permitteren en mensen het device toch wel kopen!
'Dan maar geen 5.0MP camera' 'Dan maar geen LED'je' 'Dan maar geen dit' 'Dan maar geen dat'
Dus Apple doet toch iets verdomds goed
Wat maakt dat nou weer uit? Heb al 3,5 jaar een Zune liggen hierzo, kwestie van importerenKillzone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:15:
Persoonlijk heb ik geen andere speler gezien die even mooi/mooier is dan de iPod, behalve de Zune.
Maar die is dan weer niet / slecht te verkrijgen in NL + microsoft maakt geen reclame in NL daarvoor.
Wees eerlijk, geen enkele Mediaspeler fabrikant
indoctrineert zo goed maakt zulke effectieve reclame als Apple.
Inderdaad, men slikt het gewoon, want het is tenslotte wel erg geil en AppleCrazyanz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:18:
Ik blijf het verwonderlijk vinden waar ze allemaal mee weg kunnen komen
bij apple waar elke andere concurrent compleet op afgebrand zou worden

Is het uiteraard ook! Maar Apple heeft allang een strategie bedacht joh.endness schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:22:
Bij de volgende iPhone komt er een 8MP camera in en bij die daarna een 12,1MP camera'tje..
Ze zijn eigenlijk te uitgekakt voor worden, omdat ze 'oude features' als 'nieuw' presenteren en toch verkopen.
Deze gehele post is ook zeker niet anti-Apple! Hartstikke mooi merk, mooie devices!
Heb zelf 'n iPhone first generation gehad, was in de running voor deze nieuwe maar, helaas dat wordt 'm niet!
Dit topic gaat over de WWDC. Dus laten we ons daartoe beperken. Resultaten uit het verleden geven de garantie dat het anders verkeerd afloopt. Overigens blijft dit topic ook niet zo gek lang meer open, de discussie kan dan plaatsvinden in de topics over de desbetreffende producten/diensten 
Playlist on-the-go kan ook met de iPods al heel lang hoor. Daarvoor hoef je alleen maar de middelste knop ingedrukt te houden op hetgeen je wilt toevoegenKillzone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:26:
[...]
Playlist kan niet, maar wel op de iPod Touch.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Natuurlijk hemelen ze alles een beetje op, het is tenslotte Apples eigen media-show. Ieder bedrijf presenteert zijn eigen producten als de nieuwe hemel op aarde.DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:23:
[...]
Helemaal mee eens. De iPod en de iPhone hebben beide markten open gebroken en daarvoor ook de grootste respect.
Maar je hoort links en rechts dat bij elke update van de apparaten dat ze weer zo innovatief zijn etc.
Terwijl eigenlijk sinds de iPod en de iPhone er eigenlijk niet echt meer hele spectaculaire dingen meer zijn gebeurd. En terwijl men nu bij elke keynote alles ophemelen.
Vind het maar vaag en het lijkt echt alsof men soms in een andere wereld is.
Maar ik ben het niet met je eens dat er sinds de iPhone niets nieuws is gekomen. Vorig jaar op WWDC werd de App Store geïntroduceerd, een geheel nieuw concept dat enorm succesvol is gebleken en bij vrijwel iedere concurrent navolging heeft gevonden. Dit jaar zijn er een aantal functies gekomen die de concurrentie al had, maar ook wederom nieuwe dingen zoals de in-app-appstore, de 'find my iPhone' functie of de gehele ingebouwde zoekfunctie.
En nog een klein voorbeeldje van wat ik bedoel: in 3.0 zit video. Apple is daar zeker niet de eerste mee. Maar ze hebben wel direct 30 fps, auto-focus en whitebalance, en video-editing-mogelijkheden geïntegreerd.
...en desondanks is de iPhone het populairste toestel op Flickr. Nogmaals: het gaat niet om de functies, maar om de manier waarop.Tuurlijk is een telefoon geen vervanger van een echte foto camera. Maar zeg nou zelf.
Als je de iPhone 3G vergelijkt met andere mobieltjes uit hetzelfde tijdperk. Dan loopt de camera toch echt achter.
video editing hebben heel veel mobieltjes al hoor. auto-focus ook. En white balance al helemaal.Hertog schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:33:
[...]
En nog een klein voorbeeldje van wat ik bedoel: in 3.0 zit video. Apple is daar zeker niet de eerste mee. Maar ze hebben wel direct 30 fps, auto-focus en whitebalance, en video-editing-mogelijkheden geïntegreerd.
[...]
...en desondanks is de iPhone het populairste toestel op Flickr. Nogmaals: het gaat niet om de functies, maar om de manier waarop.
Maar dat het toestel op Flickr als populairst is, bevestigd toch mijn oordeel.
Waarom zetten ze er dan zo'n slechte lens erin? Mensen slikken het gewoon, omdat het een iPhone is.
Huub Huub Barbatruc!
Dat zou een reden kunnen zijn waarom zo veel mensen een iPhone KOPEN. Maar bij Flickr zie je dat mensen hem ook echt GEBRUIKEN. Blijkbaar weegt de eventuele mindere kwaliteit van de lens niet op tegen het gebruiksgemak. Zoals ik al zei: het gaat niet om de functies maar om het gebruiksgemakDNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:43:
[...]
Maar dat het toestel op Flickr als populairst is, bevestigd toch mijn oordeel.
Waarom zetten ze er dan zo'n slechte lens erin? Mensen slikken het gewoon, omdat het een iPhone is.
wat ik mij afvraag.
Puur als filosofie.
Android wordt door velen eigenlijk al als de betere iPhone OS gezien.
Alleen is de hardware en design tot nu toe alleen een beetje brak, vind ik.
Stel, dat echt alles beter is dan de iPhone.
Denken jullie dat het dan populairder wordt dan de iPhone?
Ik zelf denk van niet eigenlijk.
**
ok, ik stop hiermee. We gaan teveel offtopic
Puur als filosofie.
Android wordt door velen eigenlijk al als de betere iPhone OS gezien.
Alleen is de hardware en design tot nu toe alleen een beetje brak, vind ik.
**
ok, ik stop hiermee. We gaan teveel offtopic
[ Voor 7% gewijzigd door DNA_Saint op 09-06-2009 01:51 ]
Huub Huub Barbatruc!
Lekker belangrijk die megapixels als het op een gooi en smijtCCDtje van een kwartje zit, het aantal megapixels zegt an sich bijzonder weinig over de kwaliteit van de foto's die je er mee schieten kunt. Of is mijn 6MP DSLR meteen minderwaardig aan een 10MP stuk budgetplastic van Medion?DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:55:
ik was vergeten lens erbij te zetten. Maar als je naar de voorgaande edities kijkt, zal het wel in dezelfde trend zijn...maar goed.
Ik wacht de reviews wel af.
26 juni wordt het aan de consument verkocht, wanneer krijgen de eerste reviewers hem te zien?
Ik wacht de reviews wel af.
26 juni wordt het aan de consument verkocht, wanneer krijgen de eerste reviewers hem te zien?
[ Voor 23% gewijzigd door DNA_Saint op 09-06-2009 02:03 ]
Huub Huub Barbatruc!
Het kan, het kan... Google is ook een immens bedrijf wat zeker niet onderschat moet worden! En al wordt 't niet zo populair. Is dat erg? Al zie je nu al, al die developpers, applicaties en hoe hun Market zich elke dag uitbrengt vind ik dat toch erg mooie vooruitgang! Zelf vind ik de eerste Android reviews en filmpjes zeer positief en het heeft erg mijn interesse gewekt. Zal mij dus een worst wezen of het populair is! Voor mij heeft Android zich al zo goed als bewezen, geloof ik in verdere updates en een steeds groeiende Market en heb ik waarschijnlijk binnenkort een Android toestel. Tevens zit 't met die specs al wel goed, kijk maar eens naar de Samsung Galaxy I7500.DNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:51:
Verwijderd
Even iets anders, en in zekere zin ook aan de keynote gerelateerd aangezien het hier werd aangekondigd; Safari 4 (non beta). Grappig te zien dat ze de tabs weer op de traditionele plek hebben geplaatst, denk dat toch teveel Safari gebruikers van het eerste uur hadden geklaagd over de Google Chrome plek van de tabs in de beta versie. Verder is de nieuwe versie ten opzichte van de beta enorm veel sneller.
wat ik afvraag is:
Je kan video opnemen, editten en daarna gelijk uploaden naar Youtube.
Betekend dat je flash video kunt bekijken?
Anders is het wel een beetje raar. Je kan het wel uploaden, maar het resultaat kan je nooit zien.
Anders is het wel een beetje raar. Je kan het wel uploaden, maar het resultaat kan je nooit zien.
Huub Huub Barbatruc!
Dat is onzin natuurlijk, want ik kan mijn eigen geuploade videos gewoon up youtube (via de iPhone) bekijkenDNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 03:46:
wat ik afvraag is:
maar daarom vraag ik het toch...
ik dacht namelijk dat iPhone geen flashvid ondersteunde..
Huub Huub Barbatruc!
En hiermee bevestig je meteen mijn punt! Mensen bij de MediaMarkt gaan geen Zune importerenCLB schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 01:29:
[...]
Wat maakt dat nou weer uit? Heb al 3,5 jaar een Zune liggen hierzo, kwestie van importeren
Dit is puur marketing, MS faalt hier gewoon hard op, of ze nemen NL gewoon niet serieus. Apple heeft zo'n perfecte manier van marketing, neem deze keynote als voorbeeld. Heb jij ooit een andere presentatie gezien van een ander bedrijf die zoveel word gehyped en bekeken als deze? Dacht het niet.
Holy shit, echt veel bashing op apple door maar een paar personen die vanaf moment 1 gelijk zinloze argumenten blijven spammen. ERG jammer, want het gaat over de keynote en niet dat CLB geen iPhone kan betalen ( o nee niet mooi vind, had er 7x overheen gelezen ).
OT: Ik zag dat iPhone Os3 17jun te downloaden is, zitten in die versie meer features of upgrades tav de dev os3 versie (beta)??
OT: Ik zag dat iPhone Os3 17jun te downloaden is, zitten in die versie meer features of upgrades tav de dev os3 versie (beta)??
Ik heb net een iphone 3g besteld. deze kan ik nog cancelen zal ik dit doen? of zal ik wachten totdat de 3GS uit is?
Ligt eraan hoeveel waarde je aan een foto camera, voice control en meer opslagruimte hecht.
Ik persoonlijk zou een betere camera wel fijn vinden, maar het is ook weer niet uber belangrijk. Maak toch eigenlijk al mijn foto's met een losse digitale camera.
Ik persoonlijk zou een betere camera wel fijn vinden, maar het is ook weer niet uber belangrijk. Maak toch eigenlijk al mijn foto's met een losse digitale camera.
[ Voor 49% gewijzigd door fZeroNewbie op 09-06-2009 08:15 ]
ja als ik dat zo lees dan laat ik deze order gewoon doorgaan. want zoveel scheelt het niet. ja dattie kan filmen is wel echt tof maarja om nou te zeggen dat ik dat zovaak doe..
Op de site van apple staat dat alleen nog de iPhone 3G in 8GB geleverd zal gaan worden. De 16 en 32GB zullen vanaf nu de 3GS zijn..
Linkje
Linkje
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Je zal je eigen video's natuurlijk wel terug kunnen zien, don't worryDNA_Saint schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 04:19:
maar daarom vraag ik het toch...
Daarnaast ondersteunt de iPhone inderdaad (nog steeds) geen flash, en ik denk ook niet dat het er ooit van gaat komen. iPhone OS 3.0 bied, als ik de keynote mag geloven, dezelfde HTML 5 ondersteuning als Safari 4, en ondersteuning voor streaming video / audio over HTTP. Dat is bijkans dus een nog veel betere en modernere oplossing voor video op het web dan flash! Als iedereen z'n video's in HTML 5 aanbied kan dat wel eens heel leuk worden. YouTube is in ieder geval al goed op weg
dan zal T-mobile nu zijn voorraad 3G's aan het opmaken zijn.
ROFLOL @ http://www.apple.com/iphone/compare-iphones/
Had Apple niet zo'n reclame waarin de PC's zijn legalcomments belachelijk werden gemaakt? Moet je eens onderin kijken
Had Apple niet zo'n reclame waarin de PC's zijn legalcomments belachelijk werden gemaakt? Moet je eens onderin kijken
Snellere CPU, een beter scherm met 72% gamut, een Li-Poly accu die 7 uur mee gaat en ondersteuning voor 8GB.ZpAz schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:51:
Ik vraag me af waarom de 13" nu ineens ook MBP's zijn, dat gaat nergens over, deze hebben niet eens de 9600GT maar enkel de 9400GS.
Wat mij betreft de naam MBP waardig.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 09-06-2009 08:55 ]
wie maakt het ervaringen 3GS topic aan? 
en zijn er al wallpapers?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dat denk ik ook ja. Als je bijna alle features die een Macbook Pro heeft, in een nieuwe laptop stopt die dan toevallig 13" is, dan verdient ie ook de naam MP.. Ik vrees toch dat ik binnenkort overga op een Macbook Pro 15"
Het huidige iPhone 3G topic wordt aangepast. Geen nieuw topic nodig dus.Jazzper schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:10:
wie maakt het ervaringen 3GS topic aan?
+ FW 800. De 15"instap MBP heeft toch ook niet beide videokaarten?Philflow schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:55:
[...]
Snellere CPU, een beter scherm met 72% gamut, een Li-Poly accu die 7 uur mee gaat en ondersteuning voor 8GB.
Wat mij betreft de naam MBP waardig.
[ Voor 72% gewijzigd door nadroJ op 09-06-2009 09:41 ]
Sowieso schrijf je zo!
Alleen 9400 ja.nadroJ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:40:
[...]
De 15"instap MBP heeft toch ook niet beide videokaarten?
Nee die heeft er maar één.
Ik ben wel teleurgesteld, ik had echt wat meer verwacht, maarja ik vind dat je voor die prijs wat meer mag verwachten. Het is alleen wel zo dat mijn abb. afloopt in juli dus ik deze alsnog ga halen, maar er is wel lichte twijfel. IK vind het design niet heel wauw, en had m gewoon wat dunner verwacht, misschien kan dat niet maar ik had t wel verwacht. Ik vind het net een boterstaaf. Mahja, niks aan te doen. wtf moet ik met een kompas en voicedialing (wat er al in 2000 was) blegh.
Ik ben wel teleurgesteld, ik had echt wat meer verwacht, maarja ik vind dat je voor die prijs wat meer mag verwachten. Het is alleen wel zo dat mijn abb. afloopt in juli dus ik deze alsnog ga halen, maar er is wel lichte twijfel. IK vind het design niet heel wauw, en had m gewoon wat dunner verwacht, misschien kan dat niet maar ik had t wel verwacht. Ik vind het net een boterstaaf. Mahja, niks aan te doen. wtf moet ik met een kompas en voicedialing (wat er al in 2000 was) blegh.
maar kon je ook je telefoon vragen welk nr er draaide? of dat hij "meer van dat soort muziek" moest afspelen? of dat hij een andere playlist moest spelen? ik vind het echt wel meer dan "voicedailing" alleen hoor!ThePupD schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:49:
Nee die heeft er maar één.
Ik zou het doen!
Verwijderd
Ok
ik heb gisteren de keynote speach gevolgd en ik moet zeggen, wat een dikke hoop zever.
- de prijsverlagingen van de macbooks zijn knap, mooi, ik heb interesse, moest ik OS X willen
- snow leopard is een mooie update, nice features
maaaaar
-wtf, enkel 64-bit? Wat moeten de mensen met 32bit doen?
-Wat met die haat tegen windows 7? Totaal ongefundeerde kritiek, eerst zeggen dat windows 7 vista 2.0 is en daarna trots "snow"leopard aankondigen en zeggen hoe het op het vorige systeem gebaseerd is? Ik gebruik windows 7 al heel lang als mijn standaard OS en ik kan gerust zeggen: SCHITTEREND WERK Microsoft.
- Voor allen die een Iphone 3G hebben ( zoals ikzelf, een iphone 3G 16 gig, wit ): de iphone 3G S is ECHT de update niet waard. Voice control om te zeggen wat liedje er speelt? meen je dat nu? wat is er fout met naar je scherm kijken. Trouwens, je hebt de muziek er ZELF opgezet. Video-editting, op zo'n scherm? Video als grote update? Sorry, mijn jailbreak iPhone kan dat ook. 3mp camera? 1 mp meer? that's it? Dan ook nog eens NIETS aanpassen aan het uiterlijk?
Wat ik trouwens niet snap, hoewel de batterij iets beter is ( maar ook niets om een nieuwe voor te kopen en enkel bij sommige handelingen?
) is de standby tijd nog identiek dezelfde? Nu ik weet niet hoe het voor jullie zit, maar bij mij, is dat nou net de belangrijkste eigenschap van een goede batterij. Ik klaag niet hoor, ik krijg gemakkkelijk 3-4 dagen uit m'n batterij en da's voldoende voor mij. Maar probeer het dan niet te verkopen als ik weet niet wat.
En dan de grootste stommiteit van allemaal IMO, de software update naar 3.0 os VOOR de lancering van de 3G S? Vanuit een marketing standpunt totaal verknipt.
Langs de ene kant ben ik blij dat het geen grote update is, kom ik niet tot de verleiding.Maar langs de andere kant, apple die proberen deze 3G S te verkopen als een waardige opvolger? Nee toch, je moet toch ofwel een echte fanboy zijn, of een totale randdebiel als je als huidge 3G eigenaar wilt upgraden naar de 3G S.
ik heb gisteren de keynote speach gevolgd en ik moet zeggen, wat een dikke hoop zever.
- de prijsverlagingen van de macbooks zijn knap, mooi, ik heb interesse, moest ik OS X willen
maaaaar
-Wat met die haat tegen windows 7? Totaal ongefundeerde kritiek, eerst zeggen dat windows 7 vista 2.0 is en daarna trots "snow"leopard aankondigen en zeggen hoe het op het vorige systeem gebaseerd is? Ik gebruik windows 7 al heel lang als mijn standaard OS en ik kan gerust zeggen: SCHITTEREND WERK Microsoft.
- Voor allen die een Iphone 3G hebben ( zoals ikzelf, een iphone 3G 16 gig, wit ): de iphone 3G S is ECHT de update niet waard. Voice control om te zeggen wat liedje er speelt? meen je dat nu? wat is er fout met naar je scherm kijken. Trouwens, je hebt de muziek er ZELF opgezet. Video-editting, op zo'n scherm? Video als grote update? Sorry, mijn jailbreak iPhone kan dat ook. 3mp camera? 1 mp meer? that's it? Dan ook nog eens NIETS aanpassen aan het uiterlijk?
Wat ik trouwens niet snap, hoewel de batterij iets beter is ( maar ook niets om een nieuwe voor te kopen en enkel bij sommige handelingen?

En dan de grootste stommiteit van allemaal IMO, de software update naar 3.0 os VOOR de lancering van de 3G S? Vanuit een marketing standpunt totaal verknipt.
Langs de ene kant ben ik blij dat het geen grote update is, kom ik niet tot de verleiding.Maar langs de andere kant, apple die proberen deze 3G S te verkopen als een waardige opvolger? Nee toch, je moet toch ofwel een echte fanboy zijn, of een totale randdebiel als je als huidge 3G eigenaar wilt upgraden naar de 3G S.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 10:45 ]
Rik, wie zegt er dat iedereen nu maar moet upgraden? Ik heb nog geen iPhone maar ga deze wel halen. Prima dan toch? Als dat ding radicaal anders was geweest had iedereen weer gezeurd over het feit dat ze nét vorig jaar een iPhone hebben gekocht.
Verwijderd
Ik zeg niet dat iedereen moet upgraden. Ik zeg dat apple deze 3G S probeert te verkopen als een totaal nieuw model. Laten we eerlijk zijn, dat is het niet, totaal niet. En de update van het OS zal zo goed als alle features naar de gewone 3G brengen. De enige updates die er zijn, zijn IMO nutteloos.posttoast schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:44:
Rik, wie zegt er dat iedereen nu maar moet upgraden? Ik heb nog geen iPhone maar ga deze wel halen. Prima dan toch? Als dat ding radicaal anders was geweest had iedereen weer gezeurd over het feit dat ze nét vorig jaar een iPhone hebben gekocht.
En je zegt wel dat je niet hoeft te upgraden, maar als je iets groter dan 8 gig wil, MOET je de duurdere 3GS kopen, en tegenwoordig is 8gig echt niet veel. dat is trouwens nog zoiets waar ik niet goed tegen kon. Ja, iPhone 3G blijft op de markt, zelfs aan een lagere prijs. Waaauw, en dan blijkt enkel de 8 gig, als je 16 gig wil, of een witte, moet je maar het duurdere nieuwe model kopen.
Volgens mij is dat redelijk normaal in telefoonland. Die nieuwe N97 van nokia gebruikt ook nog een oude (under)clocked cpu bv. SE verkoopt al jarenlang feature phones die alleen een iets andere buitenkant hebben en een andere theme aan de binnenkant. Etc etc. Voice control is in de auto best handig 
Op de 3Gs staat natuurlijk al os3 als deze uitkomt.
SL is 64bit maar ondersteunt natuurlijk nog wel 32bit. Apple is de concurrent van MS het is dus niet zo gek dat ze die proberen onderuit te halen. MS doet hetzelfde
Ik voel iig wle wat voor een 3Gs als mijn abo in november afloopt. Een nieuwe mbp 13" komt er ook nu mijn powerbook is overleden
Op de 3Gs staat natuurlijk al os3 als deze uitkomt.
SL is 64bit maar ondersteunt natuurlijk nog wel 32bit. Apple is de concurrent van MS het is dus niet zo gek dat ze die proberen onderuit te halen. MS doet hetzelfde
Ik voel iig wle wat voor een 3Gs als mijn abo in november afloopt. Een nieuwe mbp 13" komt er ook nu mijn powerbook is overleden
Verwijderd
Waarom vinden jullie het jammer dat iPhone zus en zo niet heeft ? Je hoeft hem niet te kopen, want er bestaat genoeg keuze voor alternatieven - dus wat is het probleem dan? Prima om zo te reageren als er maar 1 telefoon bestond, maar dat is dus niet zo. Schijnbaar vinden jullie stiekem de iPhone dus wel erg interessant ofzo anders zou er niet zo heftig gereageerd worden.
De Wii draait ook nog steeds zonder HD resoluties: het gaat uiteindelijk toch om ervaring of niet wordt er dan geroepen. De PS3/Xbox360 krijgen ook niet ieder jaar een hardware upgrade, toch hoor ik de Xbox360 niet ieder jaar roepen: ja maar PS3 heeft gratis Internet, ja maar PS3 heeft Bluray bla bla bla.
Die anti-iphone gasten moeten echt eens een keer stoppen met bashen. Ga eerst maar eens naar je eigen toestel kijken: WM7 is er nog steeds niet, een Centrale Windows Market is er ook nog steeds niet, Multi-touch is er ook nog steeds niet, een goede built-in browser is er ook nog steeds niet voor WM, een idiot-proof UI heeft WM ook nog steeds niet. Over Symbian valt ook nog genoeg aan te merken. En ga zo maar door.
Kopen jullie maar lekker op de specs, maar ik heb liever goede software.
De Wii draait ook nog steeds zonder HD resoluties: het gaat uiteindelijk toch om ervaring of niet wordt er dan geroepen. De PS3/Xbox360 krijgen ook niet ieder jaar een hardware upgrade, toch hoor ik de Xbox360 niet ieder jaar roepen: ja maar PS3 heeft gratis Internet, ja maar PS3 heeft Bluray bla bla bla.
Die anti-iphone gasten moeten echt eens een keer stoppen met bashen. Ga eerst maar eens naar je eigen toestel kijken: WM7 is er nog steeds niet, een Centrale Windows Market is er ook nog steeds niet, Multi-touch is er ook nog steeds niet, een goede built-in browser is er ook nog steeds niet voor WM, een idiot-proof UI heeft WM ook nog steeds niet. Over Symbian valt ook nog genoeg aan te merken. En ga zo maar door.
Kopen jullie maar lekker op de specs, maar ik heb liever goede software.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 10:59 ]
Leuk, die copy, paste discussie hier. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad dat het er nu niet op zit. Ik heb meerdere phones gehad en ja, de iPhone koop je aan 1 kant omdat het een Apple is, maar ik heb ook nog niet eerdere een gsm gehad die zich zo makkelijk laat bedienen. Het bedieningsgemak is echt super. Mede daarom heb ik de iPhone genomen. En natuurlijk voor het vertier in de trein en de momenten dat ik even niets te doen heb. Ach ja, het is voor een ieder persoonlijk, maar ik ben er blij mee.
Ik had alleen liever in OS3.0 gezien dat er ook een video optie inzat.
Ik had alleen liever in OS3.0 gezien dat er ook een video optie inzat.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
@rikfrombelgium, ik zie echt je probleem niet. iPhones worden verkocht met een twee-jarig abo(*). Apple positioneert dit ding dus op twee fronten:
• iPhone Gen1 upgraders
• Nieuwe klanten
Waar jouw boosheid nu vandaan komt?? iPhone liep voorop, met de Pre als enige serieuze concurrent (capacitief scherm, goede interface, goed design) imho. Na een jaar!! De telefoon is op alle fronten iuets verbeterd, de grootste klachten over de 3G zijn opgelost, dus de 3GS verstevigt zijn positie vooraan in de race hiermee. Waarom zouden ze het ding overhoop halen? Het gezeik over niet passende cradles was niet van de lucht geweest met een balkvormige iPhone, dat kan ik je wel vertellen.
Verder je opmerkingen over Windows: het is een feit dat MS een probleem voor zichzelf heeft geschapen met Vista. Dat Windows 7 goed is is fijn, maar dat werd ook niet ontkend. Opmerkingen over registry, defrag, DLL's: geen leugens volgens mij.
Dan je laatste post: Het lijkt me dat Apple bepaald niet kist voor het presenteren van dit model als een revolutie; het ding heet 3G S ffs. Niet 3G Super Duper Megaphone.
En tenslotte is je verhaal over het upgraden van 8GB nogal onsamenhangend:
(*) behalve in Belgie
• iPhone Gen1 upgraders
• Nieuwe klanten
Waar jouw boosheid nu vandaan komt?? iPhone liep voorop, met de Pre als enige serieuze concurrent (capacitief scherm, goede interface, goed design) imho. Na een jaar!! De telefoon is op alle fronten iuets verbeterd, de grootste klachten over de 3G zijn opgelost, dus de 3GS verstevigt zijn positie vooraan in de race hiermee. Waarom zouden ze het ding overhoop halen? Het gezeik over niet passende cradles was niet van de lucht geweest met een balkvormige iPhone, dat kan ik je wel vertellen.
Verder je opmerkingen over Windows: het is een feit dat MS een probleem voor zichzelf heeft geschapen met Vista. Dat Windows 7 goed is is fijn, maar dat werd ook niet ontkend. Opmerkingen over registry, defrag, DLL's: geen leugens volgens mij.
Dan je laatste post: Het lijkt me dat Apple bepaald niet kist voor het presenteren van dit model als een revolutie; het ding heet 3G S ffs. Niet 3G Super Duper Megaphone.
En tenslotte is je verhaal over het upgraden van 8GB nogal onsamenhangend:
Vanuit welk perspectief? De huidige eigenaar van een 8GB? Als je een 16GB wilt is die goedkoper dan de oude 3G 16GB. Het verschil tussen 8 en 16 GB WAS $100, en is het nog steeds. Alleen krijg je er een hoop extra bij. De volgende stap, naar 32GB, is weer $100. Wat is het probleem? Echt, ik zie niet in waarom je jezelf zo boos maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:50:
En je zegt wel dat je niet hoeft te upgraden, maar als je iets groter dan 8 gig wil, MOET je de duurdere 3GS kopen, en tegenwoordig is 8gig echt niet veel. dat is trouwens nog zoiets waar ik niet goed tegen kon. Ja, iPhone 3G blijft op de markt, zelfs aan een lagere prijs. Waaauw, en dan blijkt enkel de 8 gig, als je 16 gig wil, of een witte, moet je maar het duurdere nieuwe model kopen.
(*) behalve in Belgie
[ Voor 20% gewijzigd door Zpottr op 09-06-2009 11:03 ]
Zoef
Wat is het probleem? De 8GB zal goedkoper worden dan de huidige (ik verwacht ongeveer €450 in België), de 16Gb komt op het prijspeil van de 8GB, en de 32Gb komt op het prijspeil van de 16GB. De 16GB wordt zo net goedkoper, dus waarom zit je nu in godsnaam te klagen dat het duurder wordt?Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:50:
[...]
Ik denk dat ze bij apple betere marketingskills hebben dan jij. Dus ze zullen wel weten wat ze doen. Dat zie je aan de cijfers.
De 3GS is een marginale update. Who cares, het is gewoon een trage evolutie zoals de ipod maar kijk waar die nu staat en zijn marktaandeel.
Win7 zal niet slecht zijn, maar osx maakt het leven wat makkelijker voor een user die niet gediend is met al die 'security' crap in vista/w7. Osx is aan een sterke opmars bezig. Alle tutorial vids van bedrijven over hun nieuwe software (pc en mac) wordt altijd in osx getoond. Dat zal niet enkel voor de stabiliteit en schoonheid zijn, maar ook omdat het systeem (macpro) gewoon goed en snel is. Je kan zeker een pc ineen steken die evensnel of sneller is en goedkoper. Maar dan ben je zelf aan het bouwen en enkel de tweaker doet/kan zo iets.
Mensen op GOT en TW moeten zich eens gaan realiseren dat wij maar een bepaalde groep van users zijn. Het grote deel van de wereld wil gewoon een computer kopen, installeren zonder problemen en gebruiken.
Daar is Mac zeer sterk in! Je betaalt niet enkel voor de mooie behuizing en software (want ilife is wel zijn geld waard) maar ook het gebruikgsgemak.
De macbook updates zijn nice! Spijtig da mijn mbp nu minder waard is om te verkopen
Ooit 2400euro betaald voor de dualcore 2.4gz met 4gig ram. Nu een stuk minder waard door de prijsverlaging.. och ja.
De 3GS is een marginale update. Who cares, het is gewoon een trage evolutie zoals de ipod maar kijk waar die nu staat en zijn marktaandeel.
Win7 zal niet slecht zijn, maar osx maakt het leven wat makkelijker voor een user die niet gediend is met al die 'security' crap in vista/w7. Osx is aan een sterke opmars bezig. Alle tutorial vids van bedrijven over hun nieuwe software (pc en mac) wordt altijd in osx getoond. Dat zal niet enkel voor de stabiliteit en schoonheid zijn, maar ook omdat het systeem (macpro) gewoon goed en snel is. Je kan zeker een pc ineen steken die evensnel of sneller is en goedkoper. Maar dan ben je zelf aan het bouwen en enkel de tweaker doet/kan zo iets.
Mensen op GOT en TW moeten zich eens gaan realiseren dat wij maar een bepaalde groep van users zijn. Het grote deel van de wereld wil gewoon een computer kopen, installeren zonder problemen en gebruiken.
Daar is Mac zeer sterk in! Je betaalt niet enkel voor de mooie behuizing en software (want ilife is wel zijn geld waard) maar ook het gebruikgsgemak.
De macbook updates zijn nice! Spijtig da mijn mbp nu minder waard is om te verkopen
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Natuurlijk is het schitterend werk als je eerst een product aflevert dat bijna iedereen afbrandt, dan wordt iedere kleine verbetering al snel omarmd natuurlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:41:
Een hoop van de features in Vista / Windows 7 had Apple al lang, sterker nog: Win V/7 is eerder een ripoff van Mac dan andersom. Leuk dat PC gebruikers nu na jaren eindelijk weer eens een goed OS krijgen, en daarvan in de lucht springen - maar de Mac heeft dat al tijden zo. Trouwens zo gesproken: wil je voortaan dan ook niet meer met klachten over de iPhone naar andere makers verwijzen? Want als je dat doet: dan mag het Apple camp even goed wijzen op alle features van de Mac waar Windows jaren lang in achter is gebleven.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 11:03 ]
Het valt me elke keer weer op als er een keynote aan zit te komen. Mensen komen met de gekste voorspellingen over wat voor produkten/upgrades Apple nu weer zal introduceren. Het is nog net niet zo dat ze Senseo koffie met hun iPhone willen kunnen zetten.Zpottr schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:59:
Waar jouw boosheid nu vandaan komt??
Ik wacht altijd rustig af waar ze mee komen en soms is dat iets heftigs en andere keren iets om de bestaande lijn produkten een beetje bij te slijpen. De iPhone heeft momenteel concurrentie maar het is en blijft een iPhone en hij verkoopt te goed om het hele concept overhoop te gooien.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Inderdaad - we zijn best wel verwendt geraakt. Want kijk: de PS3/Wii/Xbox moeten zelfs wel acht jaar meegaan zonder enige echte upgrade. En zo bezien is de N97 ook maar een marginale upgrade van de N95: slechts een fysiek keyboard (had de concurrentie al laaaaaaaaaang) en een touchscreen (had de concurrentie ook al laaaaaaaang). Want GPS, een goeie camera etc. zat ook al op de N95. Oh, en hoe lang zat IE van Microsoft wel niet zonder tabbed-browsing? hahaha.multipasser schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:00:
Ik heb liever een goeie camera met 3MP, dan een slechte camera van 5MP. En liever een goeie telefoon met matige camera, dan een goeie camera met slechte telefoonfuncties. Want een telefoon is uiteindelijk om mee te bellen en te communiceren toch?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 11:12 ]
Op zich was de WWDC niet zo spannend alleen laten ze zien dat hun producten meer mature worden. De iPhone proberen ze inderdaad als nieuw te positioneren maar dat is hij niet. Met een nieuw OS gecombineerd met nieuwe features proberen ze de laatste mensen over de streep te trekken. De iPhone 3G was al verschrikkelijk goed maar hij wordt nog eens veel beter. Voor de bestaande gebruikers is er bovendien een gratis upgrade!
Verder stabiliseren ze Leopard. Het wordt kleiner en bovendien sneller! De Exchange update is bovendien zeer welkom. Voor de rest niets nieuws. Voor 29 dollar/euro heb je dus een upgrade. De sneer naar Windows 7 snap ik wel. Windows 7 is niets anders dan een stabiele versie van Windows Vista. Niet kleiner en de beloofde snelheidswinst van enkele tientallen procenten dat kan Microsoft zeker niet waarmaken! Een upgrade naar Windows 7 kost bovendien 100 dollar. Nee vernieuwend was deze WWDC niet maar meer volwassen wel!
Verder stabiliseren ze Leopard. Het wordt kleiner en bovendien sneller! De Exchange update is bovendien zeer welkom. Voor de rest niets nieuws. Voor 29 dollar/euro heb je dus een upgrade. De sneer naar Windows 7 snap ik wel. Windows 7 is niets anders dan een stabiele versie van Windows Vista. Niet kleiner en de beloofde snelheidswinst van enkele tientallen procenten dat kan Microsoft zeker niet waarmaken! Een upgrade naar Windows 7 kost bovendien 100 dollar. Nee vernieuwend was deze WWDC niet maar meer volwassen wel!
http://www.xbmcfreak.nl/
iemand enig idee of dat er nou wel audio via de display port wordt meegestuurd?
Verwijderd
dat is het hem net, er staat een heel mooi artikel op crystal xp hoe ze hypocriet zijn? Langs de ene kant vernietigen ze windows 7 omdat het vista aangepast is, beter, getweaked als je wil.Erhnam schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:09:
Op zich was de WWDC niet zo spannend alleen laten ze zien dat hun producten meer mature worden. De iPhone proberen ze inderdaad als nieuw te positioneren maar dat is hij niet. Met een nieuw OS gecombineerd met nieuwe features proberen ze de laatste mensen over de streep te trekken. De iPhone 3G was al verschrikkelijk goed maar hij wordt nog eens veel beter. Voor de bestaande gebruikers is er bovendien een gratis upgrade!
Langs de andere kant prijzen ze snowloeopard de hemel in omdat het aangepast is, beter, getweaked als je wil; Kom zeg. De overdrijvingen met uac, de defragmenteringen ( die je toch gewoon kan instellen ) ... allemaal gewoon onwaar, onrealistisch en laster. Niet meer niet minder.
trouwens, de upgrade is $49,99 voor home premium, de versie die wss 80% gebruikt maar in echte "apple" stijl, vermeld je dat niet.
Gewoon, dezelfde softwre draaien. Waar jij vandaan haalt dat 32-bit niet meer ondersteund wordt is mij onbekend.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:41:
maaaaar
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 09-06-2009 11:17 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja wat ik begreep is Windows 7 met de laatste update weer even traag als Vista geworden (dat itt de release ervoor...)
Hopelijk wordt de echte release in Oktober weer sneller,
En wanneer komen die lui uit Redmond eens met de Vista SP 2 in het NL-s uit ???
Hopelijk wordt de echte release in Oktober weer sneller,
En wanneer komen die lui uit Redmond eens met de Vista SP 2 in het NL-s uit ???
Verwijderd
Precies. Enige concurrenctie was min of meer de shitty camera van de 3GExirion schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:05:
[...]
De iPhone heeft momenteel concurrentie maar het is en blijft een iPhone en hij verkoopt te goed om het hele concept overhoop te gooien.
Voor zover ik weet niet. Maarja, de Macbook air had al een veel beter scherm dan de Macbook.Slomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:13:
Even een vraag tussendoor:
Heeft de Macbook Air ook die scherm update gehad?
Weet ik niet, zou ik ook graag willen weten aangezien ik van plan ben om (in de toekomst) er 1 te halen.Slomy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:13:
Even een vraag tussendoor:
Heeft de Macbook Air ook die scherm update gehad?
Ook zou ik graag willen weten of je de Snow Leopard upgrade van €29 op Dvd krijgt of niet?
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Ga even zitten. Adem in, adem uit. Hartslag weer onder de honderd?Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:14:
[...]
dat is het hem net, er staat een heel mooi artikel op crystal xp hoe ze hypocriet zijn? Langs de ene kant vernietigen ze windows 7 omdat het vista aangepast is, beter, getweaked als je wil.
Langs de andere kant prijzen ze snowloeopard de hemel in omdat het aangepast is, beter, getweaked als je wil; Kom zeg. De overdrijvingen met uac, de defragmenteringen ( die je toch gewoon kan instellen ) ... allemaal gewoon onwaar, onrealistisch en laster. Niet meer niet minder.
trouwens, de upgrade is $49,99 voor home premium, de versie die wss 80% gebruikt maar in echte "apple" stijl, vermeld je dat niet.
Goed. Even terug.
Wat is crystal xp, waarom vind jij het zo ongelofelijk belangrijk wat een concurrent van MS zegt over defrag en UAC, en vooral: zou het niet heerlijk zijn als dat hele tiered model van Home Special Premium Single Mom Edition etc. werd afgeschaft zodat verwarring over prijzen en functionaliteit eens het raam uit kan? Maak een desktopversie en een serverversie, klaar. Helder.
Zoef
Wel goed lezen als je loopt te z**ken:Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:41:
Ok
maaaaar
32-bit compatible.
To ensure simplicity and flexibility, Mac OS X still comes in one version that runs both 64-bit and 32-bit applications. So you don’t need to update everything on your system just to run a single 64-bit program. And new 64-bit applications work just fine with your existing printers, storage devices, and PCI cards.
Bron: http://www.apple.com/macosx/technology/
Verwijderd
Mag ik je wat vragen? So what als dat zo is? Fanboys bestaan al langer dan vandaag.... Weet je wel hoe vaak ik te horen heb gekregen: "Heb jij een Apple? Das toch veel te dure rotzooi?" En weet je wat? Wat anderen denken of zeggen interesseert me geen ene bal, ik heb wel wat beters te doenVerwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:14:
[...]
dat is het hem net, er staat een heel mooi artikel op crystal xp hoe ze hypocriet zijn? Langs de ene kant vernietigen ze windows 7 omdat het vista aangepast is, beter, getweaked als je wil.
En over je updateprijs: $79 is geen premium versie, maar de 5user home versie.... de $29 versie is exact hetzelfde, maar dan voor 1 computer.
Verwijderd
Ben jij zo'n zelfde kerel die loop te bashen op de Appstore dat deze semi-closed is, terwijl de Xbox ook geen custom-software zo maar toelaat? Of loopt te bashen op de Appstore, maar zelf Windows draait die closed-source is zodat je niets kunt aanpassen aan het OS maar geen Linux draait? Terwijl Linux juist wel helemaal open is? Dat is toch zo belangrijk voor je he. Of in Microsoft Office je documenten maakt: terwijl .doc een properierty format is? Zodat alle andere Office Suites allemaal reserve-engineering moesten doen om in min of meerdere mate compatibiliteit te kweken? Of doe jij wel alles in Open Office? En dan nog altijd lopen bashen op de semi-closedheid van de Appstore. Kijk eerst eens naar je eigen producten die jij zelf gebruikt voordat je anderen gaat bekritisteren.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:14:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 11:26 ]
Jij hebt duidelijk niet met W7 gewerkt.multipasser schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:00:
Ik denk dat ze bij apple betere marketingskills hebben dan jij. Dus ze zullen wel weten wat ze doen. Dat zie je aan de cijfers.
De macbook updates zijn nice! Spijtig da mijn mbp nu minder waard is om te verkopenOoit 2400euro betaald voor de dualcore 2.4gz met 4gig ram. Nu een stuk minder waard door de prijsverlaging.. och ja.
Hoe kan je concluderen dat iedereen last heeft van die security crap ?
Ik draai al een geruime tijd W7, maar heb nooit last van security crap.
Ik heb eset Nod32 als enige virusscan/firewall, en dat UAC staat uit.
Nergens last van, Eset vertraagd je pc niet ( staat hier op een SSD, dus vertraagd sowieso niet ).
dus ik snap je punt niet helemaal ?
Alleen als jouw iMac (of wat dan ook) kapoet gaat, ben jij je hele computer 2 weken kwijt, en als PC gebruiker ben je alleen even je cdrom speler kwijt, maargoed
Ik zeg niet dat mac OSX niet fijn is hoor, ik vind het heerlijk werken.
Heb zelf een iMac, en straks een MBP, maar je moet nu niet gaan zeggen dat W7 slecht is, want voor de gemiddelde gebruiker is dat net zo makkelijk als bijvoorbeeld Mac OSX
gewoon nee.
Dit topic is gesloten.