Apple WWDC keynote 8 juni 2009: Wat te verwachten? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 66.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
WWDC 2009

Binnenkort is er weer een nieuwe WWDC (World Wide Developers Conference) met keynote. De speculaties van het aankomend WWDC zijn alweer in volle gang. De keynote zal plaatsvinden om 19:00 op maandag 8 juni. Hij zal nog niet worden gepresenteerd door Steve Jobs (die keert eind juni pas terug), maar door Phil Schiller.

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2009/03/26/134747-wwdc2009_500.png

Waar te volgen?

Er zijn geen livestreams beschikbaar. Apple stelt wel binnen enkele uren de keynote beschikbaar op de website en via de keynote podcast.

Soms zijn er live audiofeeds en er zijn natuurlijk altijd tekstfeeds. Het is iig te volgen via:
http://live.gizmodo.com/
http://www.macrumorslive.com/
http://arstechnica.com/ap...ote-liveblog-coverage.ars

Wat te verwachten?

Het is natuurlijk lastig te voorspellen, bij Apple weet je het nooit ;). De focus ligt bij de WWDC altijd op developers, dus op de software. Het is duidelijk dat Snow Leopard uitgebreid zal worden gepresenteerd. Verder is het ook waarschijnlijk dat de iPhone 3.0 software nog wat aandacht zal krijgen.

Verder werd vorig jaar de iPhone 3G voorgesteld en wellicht dat dit jaar de nieuwe iPhone zal worden geïntroduceerd. Maar dit zou ook in een los event later in juni kunnen gebeuren, bijv. bij de terugkeer van Steve Jobs :). Er zijn tot slot nog geruchten over de nieuwe iPod nano en nieuwe iPod touch. Maar deze worden traditioneel pas in september/oktober onthult.

Nieuwe hardware wordt meestal niet voorgesteld tijdens de WWDC. Maar meestal wordt er in de weken rondom de WWDC wel het een en ander geupdate. Wat er precies komt valt niet te verwachten. Wel geeft de MacRumors Buyersguide een aardige indicatie over de lifecycle van de producten.

Tot slot...

• Speculeer er hier gerust op los... maar doe dit dan niet in de andere topics.

• Mochten er nieuwe producten worden geïntroduceerd, vraag dan voordat je een nieuwe topic opent, toestemming aan één van de moderators van Apple Talk (via DM, email etc). Dat voorkomt dat er meerdere topics over hetzelfde product worden geopend en we je noeste arbeid moeten voorzien van een slotje. Dat zou immers zonde zijn :)

• Tijdens het event kun je slowchatten in #apple op irc.tweakers.net (op http://irc.tweakers.net/apple kan dat zelfs vanuit je browser). In het topic wordt wel enige inhoud verwacht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 07-06-2009 16:02 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik ben echt benew naar Snow Leopard:)

go apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 00:03
Ik zou erg blij zijn als snow leopard wordt gereleased. Ik heb hier een 8 core Mac Pro met 12 GB aan geheugen, en verbaas mij er soms over hoe slecht OS X gebruik maakt van de beschikbare power. Misschien dat 'Grand Central' hier een positieve verandering teweeg brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296322

ik heb een gevoel dat het hem niet gaat worden maar ik hoop een iphone met harddrive :D . gewoon lekker 160gb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-04 12:49
Hoop op snow leopard of een leuke update aan de macbook pro aangezien ik in zeer korte tijd een macbook pro wil gaan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
imo, is het wel tijd om een nieuwe iphone aan te kondigen, als hij me genoeg intresseerd staat die van mij de dag zelf nog op het net :)... Maar dan wil ik op zijn minst toch het 32gb model (als die uitkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Reboot schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:54:
imo, is het wel tijd om een nieuwe iphone aan te kondigen, als hij me genoeg intresseerd staat die van mij de dag zelf nog op het net :)... Maar dan wil ik op zijn minst toch het 32gb model (als die uitkomt)
T-Mobile Duitsland had deze versie al op hun website geplaatst per ongeluk. Vorige keer deden ze dat ook en toen bleek het achteraf te kloppen (en dus niet om een grap te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik hoop dat de iPhone 3rd generation bekend wordt gemaakt...
Waarschijnlijk zal dit idd zijn met de terugkeer van Steve Jobs, maar hoop dat 't deze keer al is!

Ben zelf binnen 2 maandjes wel toe aan 'n nieuwe phone en de iPhone 3rd generation zal een grote kanshebber zijn, mocht hij dan uit zijn... Hoop wel dat hij niet erg veel gaat lijken op de iPhone en de iPhone3G.. Mag wel een beetje aparter worden qua design, net zoals Apple doet met z'n iPods en dergelijke! Hoop ook dat hij weer van oldskool metaal wordt net als de iPhone (die ik gehad heb) want de iPhone3G is 'n prachtig apparaat, maar dat plastic en dergelijke, hmm ten eerste vind ik 't lelijk, ten tweede niet erg netjes staan voor zo'n prijs!

Dan nog hopen dat hij niet alleen door T-mobile verkocht gaat worden, maar dat zal wel niet... mja offtopic :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
(jarig!)
Ik hoop dat de nieuwe iPhone wordt aangekondigd (zo niet, hopelijk een maand later) en dat dan gelijk wordt verteld dat ze in Amerika weer los verkocht gaan worden (dus zonder abbo).

Verder verheug ik mij echt op Snow Leopard!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik verwacht een releasedatum en nieuwe demo van Snow Leopard met daarin een grote rol voor OpenCL, SMP en 64bit.

De 3e gen iPhone zal ook wel aangekondigd worden voor eind Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 14:31
verdorie, had ik me toch iets beter moeten inlezen had namelijk gehoopt/verwacht dat er ook eventueel een nieuwe ipod touch bekend zou worden gemaakt..
heb echter weinig zin om nog tot oktober te wachten en het vervolgens alsnog de vraag blijft of er een nieuwe komt of toch niet, dus dan binnenkort maar eens naar aanbiedingen van de huidige 16gb kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

rammes

koekebakker 1e klas

ik denk dat de one more thing steve is ;)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

rjvisje schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:42:
verdorie, had ik me toch iets beter moeten inlezen had namelijk gehoopt/verwacht dat er ook eventueel een nieuwe ipod touch bekend zou worden gemaakt..
heb echter weinig zin om nog tot oktober te wachten en het vervolgens alsnog de vraag blijft of er een nieuwe komt of toch niet, dus dan binnenkort maar eens naar aanbiedingen van de huidige 16gb kijken..
iPods komen meest begin september toch?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zpottr schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:21:
[...]

Inderdaad is al erg lang een traditie :).

Veder ben ik benieuwd of Snow Leopard genoeg verandering brengt om een upgrade van 10.5 te verantwoorden. Daarnaast mag er ook wel iets aan de Macbook unibody worden veranderd en dan met name de prijs. Maar dat is ook alleen maar omdat ik er voor school graag een zou willen hebben ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 14:31
Zpottr schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:21:
[...]

en voordat de eerste dan hier geleverd worden zit je al zo in oktober..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik hoop dat Steve Jobs weer gezond is. Lliever dat dan een nieuwe iPhone, ik ben namelijk nog tevreden met de huidige, en dan heb ik liever dat Jobs in de toekomst nog nieuwe iPhones kan ontwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

:')

Steve is alleen het imago, hij doet echt niks aan de R&D hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:28
Muthas schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:44:
:')

Steve is alleen het imago, hij doet echt niks aan de R&D hoor.
hmm dat weet ik nog niet. De man heeft duidelijk visie en stuurt het hele zooitje wel aan. Hij is wel de man achter user interface, pixar, os x en de ipod en iphone. Dat zijn vrij grote zaken, hij is echt niet alleen maar imago. DAn zou ik me er toch wat meer in verdiepen.

Snap wel dat je die persoonsverheerlijking irritant vind, dat is sowieso vrij dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Ik hoop op Snow Leopard info / 64bit ondersteuning en EINDELIJK maar dan ook EINDELIJK eens een goeie update voor Logic Pro (studio) 8 en andere Pro programma's van Apple. Ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat Apple de boel laat verzuimen kwa goeie updates voor deze programma's. Zeer veel bug's en instabilitieit. En zeer slechte performance van de 8core/multicore mac pro's met veel geheugen is ook gewoon zeer slecht van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03 22:56
Snow Leopard komt sowieso, nieuwe iPhone valt te benieuwen, OS 3.0 komt wel, ik denk dat Steve die zelf wilt aankondigen als ie terug is.
Nieuwe iPod's komen er ook niet, die komen in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
rammes schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:19:
ik denk dat de one more thing steve is ;)
lol, jij ook al? :P

Ik hoop echt op een nieuwe iPhone. Eentje met 32GB aan ruimte welteverstaan. Dan kan ik er eindelijk eentje kopen :Y

[ Voor 26% gewijzigd door Moe_Szyslak op 27-05-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Laatst online: 23-04 13:36
Ook ik hoop heel erg op een Logic upgrade/update. Ableton en Steinberg zitten niet stil, dus ik verwacht van Apple dat ze ook iets goeds hebben klaarliggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170379

Sluuz schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:58:
Ik hoop dat de nieuwe iPhone wordt aangekondigd (zo niet, hopelijk een maand later).
Ik ben ook op de nieuwe iPhone aan het wachten. Mijn abonnement is afgelopen, en ik wil er een halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180023

en een nieuwe lijn cinema displays! die 24" speciaal voor flaptops en die oude 30" zijn nu lang genoeg de enige keuzemogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 00:32
Een tablet lijkt me leuk, maar ik ben bang dat het alleen maar leuk is en nog niet iets wat veel mensen gaan kopen, hoe mooi die er ook uit zou zien. Een telefoon vindt men handig, een computer ook, maar een computer zonder toetsenbord, of optioneel toetsenbord, nog niet.
Ik denk : geen tablet.

MacBook Air zal wel 3G krijgen. Het liefst zou ik er ook meer aansluitingeni op zien. Zelfs de Asus S101, een dun 10" netbookje, heeft meer USB-poorten en 2 speakers. De Air is nog steeds mono, en dat in 2009.
Ik denk : een geupgrade Air.

Talking about netbooks... ze kunnen nou nog zo hard roepen dat ze het nog niet willen doen (paar maanden terug), ze keken nog even de kat uit de boom zeg maar, maar dat zegt niks. De iPod kon eerst ook alleen maar plaatjes laten zien, want Wie wil er nou video zien op z'n iPod (of woorden van gelijke strekking). Ook hier heb ik weer m'n twijfels bij. Als ze een netbook maken kunnen ze hem niet te weinig krachtig maken, want dan loopt OS/X minder soepel en als ze hem minstens net zo krachtig als de Air maken dan hebben ze ineens twee ongeveer gelijke machines die alleen in beeldgrootte van elkaar verschillen. Ze hebben in het verleden wel bewezen dat ze een full size keyboard in een 12" kunnen zetten (de toetsen bij de huidige netbooks vindt Apple te klein). Tough one.
Ik denk : geen netbook.

Cinema displays : 24 en 30 inch. Niks groters, niks kleiners.
Ik denk : 24 en 30 inch cinema display.

MacBook. Als de alu MacBook wordt omgedoopt tot MacBook Pro dan moet er natuurlijk wel weer firewire in komen te zitten, alhoewel Steve het niet nodig vond. Materiaal van de witte Macbook mag ook wel iets kraakvaster zullen we maar zeggen.
Ik denk : alu MacBook wordt MacBook Pro, toch met FireWire

iPhone : geen kleinere Phone. Misschien de magnetometers en een betere camera. Loskoppeling van telefoonmaatschappij zal ook wel mogen.
(dit alles getikt voordat ik jullie reakties gelezen had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:50
Anoniem: 180023 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:48:
en een nieuwe lijn cinema displays! die 24" speciaal voor flaptops en die oude 30" zijn nu lang genoeg de enige keuzemogelijkheden!
Helemaal mee eens! Die nieuwe iPhone interesseert mij persoonlijk op dit moment helemaal niks. Ik hoop veel liever dat ze een LED Cinema Display introduceren met een DVI-aansluiting én een HDMI-aansluiting en eventueel een audio-out-aansluiting in geval beide video-inputs worden gebruikt (dus weg met die Mini DisplayPort-kabel van de huidige LED Cinema Display die voor veel desktopgebruikers te kort is).

[ Voor 10% gewijzigd door iRaptor op 27-05-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk niet dat DVI en HDMI nog terug zullen gaan komen, in plaats daarvan zullen ze al hun producten gaan uitvoeren met Mini DisplayPort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik ben erg benieuwd naar Snow Leopard en iPhone OS3.0. Sowieso ben ik tegenwoordig erg van de software en door een steeds betere integratie van pc's, laptops, gsm's, maar ook dingen als een AppleTV in m'n netwerk kom ik beetje bij beetje tot een situatie waarvan ik kan zeggen dat het lekker werkt. Toch ben ik benieuwd wat Apple nog meer voor ons op gebied van multimedia te bieden heeft.
Ik las op iPhoneclub vandaag dat Apple in gesprek is gegaan met de Europese Commissie om muziekrechten op Europees niveau te regelen in plaats van op nationaal niveau. Dit zou natuurlijk doorgetrokken kunnen worden naar films waardoor wij Europeanen eindelijk ook eens lekker makkelijk vanuit de luie stoel films en series kunnen huren of kopen (hopelijk incl. ondertiteling).

Verder kan ik een Air met ingebouwde 3G wel waarderen, al zou voor mij een kleiner laptopje ook al voldoende zijn met mindere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

coooomeee oooooon, duurt lang!

ik wil een iphone kopen, maar dan wacht ik eerst tot 8 juni of misschien zelfs tot jobs terug is. Geen zin om nu een iphone te kopen en volgende maand achter te lopen ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:06
Jazzper schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:15:

ik wil een iphone kopen, maar dan wacht ik eerst tot 8 juni of misschien zelfs tot jobs terug is. Geen zin om nu een iphone te kopen en volgende maand achter te lopen ;)
Het duurt inderdaad te lang ;) Vorige week is mijn desktop verkocht en wacht nog met het bestellen van een Mac Mini op WWDC in de hoop dat Snow Leopard gereleased wordt.

Gelukkig heb ik mijn Macbook nog om de tijd te overbruggen.

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 28-05-2009 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Hoe zit dat eigenlijk, stel dat ik een nieuwe iPhone wil ter vervanging van m'n hudige (als het echt interessant genoeg is natuurlijk)... zou dat dan zomaar kunnen? Dat is namelijk vaak het lastige met 1 provider.

Verder ben ik vooral benieuwd naar Snow Leopard, het is eigenlijk de reden geweest om een Macbook pro te kopen (gfx chipset utilisatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-03 20:54
Vorige jaar werd praktisch gelijktijdig met de iPhone 3G ook iPhone OS 2.0 gelanceerd cq. aangekondigd. Het iPhone OS 3.0 is al aangekondigd voor deze zomer, dus zou een nieuw model iPhone mogelijk ook in het verschiet kunnen liggen. Nog belangrijker dan een nieuw type iPhone is voor mij de lang verwachte introductie van 3rd party real-time navigatiesoftware (o.a. TomTom) voor de iPhone. De licentievoorwaarden van de SDK zouden vanaf iPhone OS 3.0 toestaan, als ik de geruchten mag geloven.

Maar waar ik vooral op zit te wachten is een Blu-Ray update. Een nieuwe MacBook (Pro) met Blu-Ray onmdersteuning staat al een tijdje op mijn verlanglijstje. Er is nog steeds geen enkele Mac die dit type media kan afspelen, laat staan er iets op branden. Apple heeft altijd in het Blu-Ray 'kamp' gezeten en verkoopt veel hardware die FullHD content kan weergeven (o.a. 24" iMac en 17" MacBook Pro), maar biedt tot op heden geen enkele ondersteuning voor Blu-Ray in het Mac OS of de hardware.
Kom op Apple! De HD-oorlog is voorbij en gewonnen door Blu-Ray. Wanneer komen jullie met Blu-Ray ondersteuning in het OS en met Blu-Ray spelers/recorders in jullie hardware? Of zijn jullie bang dat dit de verkoop van HD-content in de iTunes Store ondermijnt (m.a.w.: is het gebrek aan Blu-Ray ondersteuning een strategische keuze)?

[ Voor 3% gewijzigd door vtpeters op 28-05-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 14:51
Ik hoop op een flinke vernieuwing van de macbook :)
Die komt hier binnenkort, dus doe maar vernieuwen :) haha !

Weet iemand stiekem al wat over een eventuele nieuwe macbook ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 22-04 23:54

Flappiewappie

Hier nog meer

vgroenewold schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:11:
Hoe zit dat eigenlijk, stel dat ik een nieuwe iPhone wil ter vervanging van m'n hudige (als het echt interessant genoeg is natuurlijk)... zou dat dan zomaar kunnen? Dat is namelijk vaak het lastige met 1 provider.

Verder ben ik vooral benieuwd naar Snow Leopard, het is eigenlijk de reden geweest om een Macbook pro te kopen (gfx chipset utilisatie).
Als dat je reden was had je net zo goed de Alu Macbook kunnen kopen. De 9400m zal meer dan genoeg de interfaces dan wel hardware matig coderen ondersteunen, daar ga je echt niks van merken. Ik denk overigens dat zoieso in de Pro alleen de 9400m gebruikt gaat worden voor het OpenCL verhaal ivm met de energie consumptie.

De reden waarom je een PRO koopt is imo het betere scherm en de Firewire, en daarna eens de gfx voor een spelletje onder windows.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik ben zelf wel erg benieuwd naar Leopard Snow. Ik denk niet dat er een tablet losgelaten wordt. Puur omdat (zoals in de startpost staat) dit vooral een software evenement is. Het lijkt me logischer als een tablet (als die er komt) in november meekomt of aan het begin van het nieuwe jaar.

Een tablet zou natuurlijk wel erg leuk zijn :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:31
Wat de iPhone betreft: het blijft geruchten regenen, check hier een bericht van AppleInsider

Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/rbc-090527-1.gif

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 28-05-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

iMars

Full time prutser

Frontpage: nieuws: Apple geeft Macbook stilletjes betere specs

Ik hoop op Snow Leopard, en dan met Blu Ray ondersteuning :Y) Nvidia 9400M-videokaart is goed voor hd content

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Een release van Snow Leopard, iPhone OS 3.0 en misschien een nieuwe MacBook zou echt geweldig zijn :)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282664

Wat ik hoop:

- Blu-ray, vooral op de Macbook Pro, Mac Pro en iMac (eventueel met lightscribe, verwacht dat eigenlijk niet)
- Update voor iPod Touch en iPhone, hardwarematig als softwarematig
- Alle schermen (indien ze dat nog niet hebben) een LED scherm
- En natuurlijk de release van Snow Leopard

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 282664 op 28-05-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik denk niet dat we al die updates op de WWDC kunnen verwachten. Wel denk ik dat we ervan uit kunnen gaan dat er deze zomer verschillende hardware upgrades zullen komen aangezien dat uit het verleden redelijkerwijs verwacht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 282664 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:09:
Wat ik hoop:

- Alle schermen (indien ze dat nog niet hebben) een LED scherm
Dat is een goede!
Het is tenslotte al meer dan twee jaar geleden dat de schermen (op het 24" mini-displayport LED-scherm na) een update hebben gekregen. Het 30" model is zelfs al meer dan drie jaar niet meer geüpdate en met €1600,- ook aan de, relatief gezien, dure kant.

Maar goed, zoals ook in de topicstart vermeld staat: het WWDC richt zich voornamelijk op de softwarematige kant van het Apple-imperium ( ;) ), dus het zal nog wel even afwachten zijn :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 15-04 18:40

DeluxZ

Livin' the good life

Zegato schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:19:
[...]

Dat is een goede!
Het is tenslotte al meer dan twee jaar geleden dat de schermen (op het 24" mini-displayport LED-scherm na) een update hebben gekregen. Het 30" model is zelfs al meer dan drie jaar niet meer geüpdate en met €1600,- ook aan de, relatief gezien, dure kant.

Maar goed, zoals ook in de topicstart vermeld staat: het WWDC richt zich voornamelijk op de softwarematige kant van het Apple-imperium ( ;) ), dus het zal nog wel even afwachten zijn :)
Ik snap dat mensen nieuwe Macbooks / Macbooks Pro willen. Nieuwe Mac Pros. Maar het WWDC is inderdaad veel meer gericht op de softwarematige kant van Apple. Stel de hardware updates nog maar even uit, uitgesloten een aankondiging van een nieuwe iPhone die er waarschijnlijk ( kijk de geruchten ) wel komt.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:43
yorroy schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:56:
Wat de iPhone betreft: het blijft geruchten regenen, check hier een bericht van AppleInsider

[afbeelding]
Lijkt me niet te kloppen, waarom vermelden ze bij de nieuwe 'pro' welk twee keer een opslaggrootte? (16&32) terwijl bij de huidige alleen 8 wordt vermeld, terwijl deze ook in 16 verkrijgbaar is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

ZpAz schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:49:
[...]

Lijkt me niet te kloppen, waarom vermelden ze bij de nieuwe 'pro' welk twee keer een opslaggrootte? (16&32) terwijl bij de huidige alleen 8 wordt vermeld, terwijl deze ook in 16 verkrijgbaar is.
Omdat ze misschien die 16GB er gewoon uitgooien om een duidelijkere scheiding te hebben tussen een instapmodel iPhone en een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Even over het andere deel van de WWDC: komen de developer sessions na afloop ook (betaald?) beschikbaar voor mensen die helaas niet aanwezig konden zijn? Volgend jaar toch maar eens kijken naar een kaartje, er worden echt heel erg veel interessante dingen behandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Flappiewappie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:11:
[...]

Als dat je reden was had je net zo goed de Alu Macbook kunnen kopen. De 9400m zal meer dan genoeg de interfaces dan wel hardware matig coderen ondersteunen, daar ga je echt niks van merken. Ik denk overigens dat zoieso in de Pro alleen de 9400m gebruikt gaat worden voor het OpenCL verhaal ivm met de energie consumptie.

De reden waarom je een PRO koopt is imo het betere scherm en de Firewire, en daarna eens de gfx voor een spelletje onder windows.
Uiteraard, ik bedoelde ook niet perse dat ik de pro alleen maar voor de gpu heb gekocht, maar snow leopard was simpelweg de reden dat ik een overstap heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Een macbook met een 1440x900 scherm aub (en de 15" pro een 1680x1080). Al zal dat wel niet gebeuren aangezien de macbooks nu ook het MB air scherm gebruiken. Of een 10" 11" achtig apparaat.

Nieuwe iPhone wordt saai. Geen oled nog steeds lage resolutie. Maar wel een compass :'(

[ Voor 26% gewijzigd door lowfi op 29-05-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 19-04 12:42
Als dat plaatje klopt zou die niet echt spannend zijn idd. Ik verwacht toch op zn minst wel een paar nieuwe functies of connectivity: hdmi, dlna, ... als het gewoon een standaard iPhone met snellere processor en kompas gaat worden hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat had je er nog meer aan hardware willen in proppen dan? Je kunt het hooguit verbeteren en een paar dingen toevoegen zoals die magnetosensor. De echte slag vindt plaats op software gebied en daar hebben we dus iPhone OS 3.0 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
De iPhone is juist niet op de markt gezet als gadget propvol met features. Het hele idee van de iPhone is juist het hebben van een krachtig mobiel platform, zonder al teveel poespas en lekker simpel. Dan moet je niet gaan hopen dat ze er plots een 10 MP camera in gaan stoppen oid, Apple doet gewoon niet mee aan onzin. Daardoor verkopen ze vast minder, maar ik vind het een heerlijke instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ hmmm niet mee eens. Ze hebben gekozen voor eerder minder features en hoge kwaliteit dan meer features met medium kwaliteit. Je ziet nu juist dat ze via OS updates veel toevoegen wat er nog niet was. Het duurt gewoon lang maar ik denk dat er nog een hoop features bij zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
ppl schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:32:
Wat had je er nog meer aan hardware willen in proppen dan? Je kunt het hooguit verbeteren en een paar dingen toevoegen zoals die magnetosensor. De echte slag vindt plaats op software gebied en daar hebben we dus iPhone OS 3.0 voor.
Zoals ik al zei, hdmi aansluiting bijvoorbeeld, betere camera, OLED scherm, hogere resolutie, ... ik kan me van alles bedenken.
Daardoor verkopen ze vast minder
lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Lt. Marx schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:02:
^^ hmmm niet mee eens. Ze hebben gekozen voor eerder minder features en hoge kwaliteit dan meer features met medium kwaliteit. Je ziet nu juist dat ze via OS updates veel toevoegen wat er nog niet was. Het duurt gewoon lang maar ik denk dat er nog een hoop features bij zullen komen.
Het scherm is juist 1 van die dingen die op dit moment achter blijft in kwaliteit als je naar de concurrent kijkt. Samsung en Microsoft doen het daar allebei beter in ;)

Resolutie verhogen mag echt wel voor een highend toetsel wat de iphone toch zou moeten zijn. Het zal wel moeilijk gaan met al die apps die nu in de appstore zijn berekend op 320x480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
lowfi schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:30:
[...]

Het scherm is juist 1 van die dingen die op dit moment achter blijft in kwaliteit als je naar de concurrent kijkt. Samsung en Microsoft doen het daar allebei beter in ;)

Resolutie verhogen mag echt wel voor een highend toetsel wat de iphone toch zou moeten zijn. Het zal wel moeilijk gaan met al die apps die nu in de appstore zijn berekend op 320x480.
Volgens mij werd de iPhone juist afgebrand in het begin op de "matige" specs... De langzame processor, weinig geheugen, de lage resolutie van het scherm en in het begin het ontbreken van 3G en GPS. Neem bijv. deze column van de T.net redactie: redactieblog: Apple iPhone: geen nieuws is goed nieuws?. Alleen het aanraakscherm was uniek, maar dat was vooral een gimmick. Boy, they were wrong :+

Inmiddels weet iedereen dat specs niet alles is. Het scherm van de iPhone mag dan een lage resolutie hebben, maar het is bijv. wel redelijk goed te lezen in de zon. Sommige Windows Mobile telefoons hebben dan wel een hoge(re) resolutie scherm. Maar de kwaliteit is een stuk minder vanwege het resistieve touchscreen van plastic/kunstof wat er voor zit. En niet de vergeten de beperkte kleurweergave van WM.

Een hogere resolutie is denk ik wel fijn. Maar Apple is meestal niet zo van het veranderen/verhogen van de resoluties. Kijk maar naar de Macbooks ;) Daarbij zijn zoals je al aangeeft de apps gemaakt voor deze resolutie, dus dat maakt veranderen lastig. Ik zie het dus niet zo snel gebeuren.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
(jarig!)
B.A.L. schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:13:
[...]

Zoals ik al zei, hdmi aansluiting bijvoorbeeld, betere camera, OLED scherm, hogere resolutie, ... ik kan me van alles bedenken.

[...]

lol!
Apple zal nooit een HDMI aansluiting in de iPhone stoppen. Als ze uberhaupt een video-out erin zetten, zal dit een (mini)DisplayPort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Sluuz schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:46:
[...]

Apple zal nooit een HDMI aansluiting in de iPhone stoppen. Als ze uberhaupt een video-out erin zetten, zal dit een (mini)DisplayPort zijn.
De iPhone heeft al een video-out. Dat gaat gewoon via de dock connector. Ik zie dat eigenlijk ook niet zo snel veranderen. Via component is er immers aardig wat mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Jazzper schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:15:

Zo denk ik er ook over. Mijn abo loopt ook af en ik wil eigenlijk wel over op een iPhone. Maar dan niet kopen. ;)

Ik heb net een MacPro aangeschaft om 'the power of Intel' te kunnen benutten, nu dan ook maar zo snel mogelijk Snow Leopard erop!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

B.A.L. schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:13:
[...]

Wtf moet je met een hdmi aansluiting op een telefoon (er zit via de dock connector al video out mogelijkheid op maar ik zie die nou niet bepaald en masse gebruikt worden)? De rest is allemaal onder de noemer "upgrade" te schuiven, dingen die je toepast om te zorgen dat het oude model de nieuwste onderdelen gebruikt. Dat is allemaal niet zo spannend omdat je er als gebruiker niet anders van wordt. Bij dingen als die magnetosensor zal de gebruiker daar wel iets van merken (er is ineens een kompas op de telefoon mogelijk). Alle andere zaken waar je daadwerkelijk merkbare winst kunt boeken zitten in de software zelf. Ze zouden eens het iCal verhaal open kunnen gooien zodat er meer soorten agenda's mogelijk zijn en je allerlei andere handige, leuke en makkelijke dingen kunt doen omdat je met de agenda kunt communiceren.

Overigens is een hogere resolutie geen upgrade maar een downgrade. Die discussie is al zo vaak gevoerd bij Palm producten. Eindconclusie blijft dat 320x480 zo'n beetje de max is omdat alles wat groter is fors inboekt op leesbaarheid (de letters zijn gewoon te klein). Je kunt dus niet zomaar even de resolutie omhoog krikken. Bij Windows Mobile dachten ze van wel met als gevolg dat die apparaten niet meer te lezen waren door de veel te kleine letters. Om dat op te lossen werden de letters maar weer groter gemaakt met als gevolg dat 90% van de programma's enorme layout screw ups hadden. Het rammelde in ieder geval aan alle kanten. Men zal gewoon moeten accepteren dat voor dit soort handzame devices de max gewoon op 320x480 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Waarom ik een HDMI aansluiting op iPhone zou willen hebben?

A. Als er ooit nog eens iets van HD recording op iPhone komt (niet waarschijnlijk kijkend naar de specs, maar you never know), HD content van je iPhone afspelen op je TV
B. Sowieso video afspelen, ik weet dat het nu ook kan, maar component kabels zijn duurder en onhandiger, HDMI is gewoon ideaal imo
C. HD content van het web via je iPhone afspelen op TV

Magnetosensor kan heel leuk zijn, maar de iPhone staat nou niet bekend om z'n superieure GPS accuracy, het is maar de vraag hoe goed de combinatie GPS + kompas gaat werken, en dus maar de vraag hoeveel je er uiteindelijk mee zal kunnen.

Over de resolutie, ik ben zelf nog niet tegengekomen dat phones met een hogere resolutie apps met layout problemen hadden, maar als jij het zegt zal het wel zo zijn. Dan nog zou een OLED scherm wel een verbetering zijn!

Overigens wel weer merkbaar dat ik in een Apple topic zit, ik vertel alleen maar wat ik graag zou willen zien (dus niet wat ik vind dat Apple moet doen, geen kritiek naar Apple, het is puur wat ik graag zou willen zien), en gelijk krijg ik fanboys op mn dak :p

EDIT:
@Sluuz:
Wel leuk, die one-liner van je (Apple zal nooit HDMI erin doen), maar enige onderbouwing zou ook wel fijn zijn

[ Voor 5% gewijzigd door B.A.L. op 29-05-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

B.A.L. schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:50:

A. Als er ooit nog eens iets van HD recording op iPhone komt (niet waarschijnlijk kijkend naar de specs, maar you never know), HD content van je iPhone afspelen op je TV
B. Sowieso video afspelen, ik weet dat het nu ook kan, maar component kabels zijn duurder en onhandiger, HDMI is gewoon ideaal imo

Magnetosensor kan heel leuk zijn, maar de iPhone staat nou niet bekend om z'n superieure GPS accuracy, het is maar de vraag hoe goed de combinatie GPS + kompas gaat werken, en dus maar de vraag hoeveel je er uiteindelijk mee zal kunnen.

Over de resolutie, ik ben zelf nog niet tegengekomen dat phones met een hogere resolutie apps met layout problemen hadden, maar als jij het zegt zal het wel zo zijn. Dan nog zou een OLED scherm wel een verbetering zijn!

Overigens wel weer merkbaar dat ik in een Apple topic zit, ik vertel alleen maar wat ik graag zou willen zien (dus niet wat ik vind dat Apple moet doen, geen kritiek naar Apple, het is puur wat ik graag zou willen zien), en gelijk krijg ik fanboys op mn dak :p

EDIT:
@Sluuz:
Wel leuk, die one-liner van je (Apple zal nooit HDMI erin doen), maar enige onderbouwing zou ook wel fijn zijn
Op het laatste. Apple gebruikt de Mini Displayport ook op hun Macbooks en Macbook Pro's. Daarom zullen ze waarschijnlijk eerder voor Mini Displayport kiezen. Dat bedoelt Sluuz denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

EDIT:
@Sluuz:
In geval van de iPhone zal alles via dat dock moeten dus hdmi erop zal nooit gebeuren. Ze kunnen hooguit via de dockconnector hdmi output supporten. Maar goed, we hebben het nog steeds over een iPhone die nogal gericht is op dingen onderweg doen en dan past hdmi eigenlijk helemaal niet in het plaatje. Sluuz zal misschien zoiets wel bedoelen of op dat mini DisplayPort zoals DeluxZ zegt.

OLED scherm is dus geen extra toevoeging, er zit immers al een scherm op ;) Dat OLED scherm is dus niets meer dan een upgrade van het huidige ding. Het is een aardige verbetering omdat je weer wat aan accuduur kunt sparen.

Die magnetosensor is nooit 100% nauwkeurig net als de GPS in dit soort devices. Je ziet dit al bij de concurrentie die hierover beschikt. Overigens is de iPhone qua GPS helemaal niet 1 van de onnauwkeurigste, daarvoor kun je beter naar de Nokia N95 kijken i.c.m. Nokia Maps (zet er Route66 op en het verbetert aanzienlijk). Dat is allemaal niet zo raar als je dit gaat lopen vergelijken met een GPS apparaat van bijv. Garmin of TomTom. Dit zijn GPS chips die bedoelt zijn in mobile devices waarbij accuduur van belang is. Het is dus een compromis tussen accuduur en accuracy. Overigens speelt Google ook een enorme rol in deze aangezien zij degene is die voor de maps applicatie zorgen en het algoritme wat hierachter zit (dat zit naar verluidt op de servers van Google, niet in de app). Die magnetosensor is een aanvulling op de GPS omdat je met alleen de GPS positie niet weet welke richting je op gaat, dat zie je pas als je beweegt. Met zo'n magnetosensor zie je dat eerder.

Het maakt niet uit of dit een Apple topic is of niet, als het over iets anders ging had ik hetzelfde gevraagd en gezegd ;) Je stelt imho gewoon rare en onrealistische eisen aan iets. Het ding is een telefoon met wat multimedia en office functies. Wat jij wil is een complete computer en op dit moment zijn we niet zo ver dat je dat in een formaat kunt klussen ter grootte van de iPhone 3G. Dat je er een glucosemeter aan vast kunt knopen vanaf iPhone OS 3.0 is erg nifty maar wil niet meteen zeggen dat het dan ook een complete computer is (de meter geeft alleen de stand door). Nou is dit fantasie denken niet zo heel ongewoon op gebied van smartphones maar enig realisme is ook wel op z'n plaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
(jarig!)
DeluxZ schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Op het laatste. Apple gebruikt de Mini Displayport ook op hun Macbooks en Macbook Pro's. Daarom zullen ze waarschijnlijk eerder voor Mini Displayport kiezen. Dat bedoelt Sluuz denk ik ;)
Juist, dat bedoelde ik. Apple timmert aan de weg met hun mini DisplayPort (of in welke variatie van hoofdletters je dat ook schrijft) en hebben op nog geen enkel apparaat een HDMI aansluiting zitten, behalve de AppleTV welke speciaal is ontworpen om aan je TV te hangen. Voordat de DisplayPort er was, had je de mini DVI en normale DVI aansluitingen. Ik zie niet in waarom Apple na het ontwikkelen van hun eigen standaard, ineens voor de iPhone zouden overstappen op HDMI.
@Sluuz:
Vond de onderbouwing van mijn oneliner nog best aardig (de DisplayPort).

Misschien wat bout geformuleerd, maar ik zie dan ook totaal geen nut in het hebben van een HDMI output op welke telefoon dan ook. Alleen al om het feit dat als de iPhone HD beelden moet gaan uitsturen, de batterij nog veel sneller leeg is, en je hem dus tegelijk met het afspelen wilt opladen en dan en dan en dan! Dan heb je dus weer een dock/oplader nodig om hem op te laden tijdens het afspelen. En dat (vind ik) zuigen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 30-05-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppl schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:00:
OLED scherm is dus geen extra toevoeging, er zit immers al een scherm op ;) Dat OLED scherm is dus niets meer dan een upgrade van het huidige ding. Het is een aardige verbetering omdat je weer wat aan accuduur kunt sparen.
Sterker nog, ik zou wel 3x nadenken voor ik een telefoon met OLED scherm zou kopen. Contrast en batterijduur is leuk hoor, maar ik wil buitenshuis ook mijn schermpje kunnen lezen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Het maakt niet uit of dit een Apple topic is of niet, als het over iets anders ging had ik hetzelfde gevraagd en gezegd Je stelt imho gewoon rare en onrealistische eisen aan iets. Het ding is een telefoon met wat multimedia en office functies. Wat jij wil is een complete computer en op dit moment zijn we niet zo ver dat je dat in een formaat kunt klussen ter grootte van de iPhone 3G. Dat je er een glucosemeter aan vast kunt knopen vanaf iPhone OS 3.0 is erg nifty maar wil niet meteen zeggen dat het dan ook een complete computer is (de meter geeft alleen de stand door). Nou is dit fantasie denken niet zo heel ongewoon op gebied van smartphones maar enig realisme is ook wel op z'n plaats
Nogmaals, ik stel helemaal geen eisen. Ik post alleen wat ik graag zou willen zien op de nieuwe iPhone, realistisch of niet. En zo vergezocht is het nou allemaal ook weer niet; Omnia HD heeft HD video-recording, OLED scherm, en zou eerst ook HDMI krijgen, maar dat is helaas niet doorgegaan. Dus dat ik om een complete computer vraag is een beetje vergezocht imo, afgezien van HDMI is er niets waar ik om gevraagd heb wat nog niet bij een andere telefoon geïmplementeerd is (of zijn er al telefoons met HDMI?). En die fanboy opmerking kwam omdat jij gelijk weer begint met ''wtf zou je hdmi willen'', terwijl A je zelf ook wel iets kunt bedenken, en B het voor jou niet eens zou moeten uitmaken waarom ik HDMI zou willen. Gelijk in de verdediging terwijl er niet eens aangevallen wordt, dat noem ik toch wel typisch Apple gedrag O-) (niet al te serieus nemen graag, ik zit maar een beetje te fokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zpottr schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:27:
[...]

Sterker nog, ik zou wel 3x nadenken voor ik een telefoon met OLED scherm zou kopen. Contrast en batterijduur is leuk hoor, maar ik wil buitenshuis ook mijn schermpje kunnen lezen.
Ter illustratie een N95 vs Samsung INNOV8 met OLED scherm in direct zonlicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutsymbian.com/reviews/images/innov8/review1.jpg

Nu verschilt het nog wel per OLED scherm, maar dat is wel een belangrijk nadeel. Alhoewel de sterk verbeterde batterijduur ook wel fijn is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Hoedje schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:46:
[...]

Ter illustratie een N95 vs Samsung INNOV8 met OLED scherm in direct zonlicht:

[afbeelding]

Nu verschilt het nog wel per OLED scherm, maar dat is wel een belangrijk nadeel. Alhoewel de sterk verbeterde batterijduur ook wel fijn is :)
Dat ziet er niet zo best uit zeg. Zeker in de zomer (veel buiten) is OLED dus een groot nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ppl schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:09:
Overigens is een hogere resolutie geen upgrade maar een downgrade. Die discussie is al zo vaak gevoerd bij Palm producten. Eindconclusie blijft dat 320x480 zo'n beetje de max is omdat alles wat groter is fors inboekt op leesbaarheid (de letters zijn gewoon te klein). Je kunt dus niet zomaar even de resolutie omhoog krikken. Bij Windows Mobile dachten ze van wel met als gevolg dat die apparaten niet meer te lezen waren door de veel te kleine letters. Om dat op te lossen werden de letters maar weer groter gemaakt met als gevolg dat 90% van de programma's enorme layout screw ups hadden. Het rammelde in ieder geval aan alle kanten. Men zal gewoon moeten accepteren dat voor dit soort handzame devices de max gewoon op 320x480 ligt.
Apple werkt al sinds Mac OS X 10.4 aan een resolutie-onafhankelijk OS, in 10.5 werkt het al maar zijn nog niet alle applicaties voorzien van hi-res artwork. Van applicatieontwikkelaars (inclusief Apple) wordt verwacht voor 10.6 hun zaakjes op orde te hebben.

Je eindconclusie dat dingen onleesbaar worden is daarom onjuist. Je kan de user-interface gewoon even groot houden, maar dan strakker omdat je meer pixels gebruikt en inhoud zoals foto's, kaarten, video en spelletjes veel scherper bekijken.

In tegenstelling tot Microsoft neemt Apple echter wel de tijd om dit soort dingen goed te doen, net zoals ze bij Mac OS X nu al jaren doen. Als zoiets voor de iPhone zou komen zouden ontwikkelaars ruim van tevoren worden ingelicht om hun applicaties voor te bereiden, en dat is (voor zover ik weet) nog niet gebeurd. Daarnaast vereist het ook flink wat extra rekenkracht wat de iPhone op het moment niet heeft, ook niet na de upgrade.

Er zal zeker wel een iPhone met een hogere resolutie komen, het is ook heel goed mogelijk, maar dit jaar nog niet.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Hoedje schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:45:
[...]

Volgens mij werd de iPhone juist afgebrand in het begin op de "matige" specs... De langzame processor, weinig geheugen, de lage resolutie van het scherm en in het begin het ontbreken van 3G en GPS. Neem bijv. deze column van de T.net redactie: redactieblog: Apple iPhone: geen nieuws is goed nieuws?. Alleen het aanraakscherm was uniek, maar dat was vooral een gimmick. Boy, they were wrong :+
Ach zo uniek is dit nu ook niet, ik kan me weinig inbeelden dat niet mogelijk is op andere touchscreens.
Inmiddels weet iedereen dat specs niet alles is. Het scherm van de iPhone mag dan een lage resolutie hebben, maar het is bijv. wel redelijk goed te lezen in de zon. Sommige Windows Mobile telefoons hebben dan wel een hoge(re) resolutie scherm. Maar de kwaliteit is een stuk minder vanwege het resistieve touchscreen van plastic/kunstof wat er voor zit. En niet de vergeten de beperkte kleurweergave van WM.
Die ervaring had ik totaal niet hoor mijn acer pda had een 3.7" scherm met 640*480 resolutie dat beter in de zon te zien was.

Capactive vs resisteve vind ik wel de balans doorslaan naar Capactive maar eigenlijk had ik nooit problemen met die acer (of een dell) ervoor qua touchscreen je raakt dat snel gewoon.
Een hogere resolutie is denk ik wel fijn. Maar Apple is meestal niet zo van het veranderen/verhogen van de resoluties. Kijk maar naar de Macbooks ;) Daarbij zijn zoals je al aangeeft de apps gemaakt voor deze resolutie, dus dat maakt veranderen lastig. Ik zie het dus niet zo snel gebeuren.
Dat denk ik idd ook alhoewel apple ooit zal moeten overgaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik dacht zelf zo, om het compatible te houden dan:

nieuw scherm (als dat er ooit komt, niet perse dit jaar) is gewoon x2.
Dus 960*640. Hierdoor blijven alle oude apps perfect werken, en er is weer genoeg ruimte om de komende jaren vooruit te gaan.
Voor mij volstaat 480*320, maar hoger dan 960*640 zal je volgens mij nooit gaan zien op 3 inch schermpjes, het zou dan echt onleesbaar worden. Maargoed, ik denk niet dat ze een nieuw platform introduceren wat het scherm betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-04 20:28

Nietzman

Woei!

Ik hoop eigenlijk alleen op een update voor de alu macbook, dan kan ik er eentje gaan bestellen. De huidige is van november en de centen branden een beetje in m'n zak. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276616

Nietzman schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:01:
Ik hoop eigenlijk alleen op een update voor de alu macbook, dan kan ik er eentje gaan bestellen. De huidige is van november en de centen branden een beetje in m'n zak. :').
Ik verwacht zelf geen update voor de MacBooks. Dat is tot nu toe, naar mijn weten, nog nooit gebeurd tijdens de WWDC. Ik denk eerder dat er tijdens of na de zomer gewoon wat specs geupgrade worden. Tijdens de WWDC zou ik meer rekenen op aankondigingen mbt. Snow Leopard, iPhone OS 3.0 en een nieuwe generatie iPhone (en evt. iPods).

Ik heb daarom mijn MBP ook gewoon gisteren besteld. Mocht er nou toch een update komen 8 juni, dan kan ik hem nog terug sturen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Aangezien in Juli mijn abbo afloopt wil ik wel een Iphone, maar dan wel een nieuw model.
Men kan hier zeggen wat ze willen, ik wil echt een betere camera op de iphone, of dat nou 5mp is of 8mp maakt me niet uit vind de camera gewoon niet goed genoeg... dus betere camera. Of dat nou 5 mp of 8mp is maakt me verder niet uit. Ook wil ik de Iphone een stuk dunner hebben (zoals de Ipod touch) en minimaal 32 gig. Gebeurt dit, dan neem ik er 1.

[ Voor 3% gewijzigd door ThePupD op 30-05-2009 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ThePupD schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:50:
Aangezien in Juli mijn abbo afloopt wil ik wel een Iphone, maar dan wel een nieuw model.
Men kan hier zeggen wat ze willen, ik wil echt een betere camera op de iphone, of dat nou 5mp is of 8mp maakt me niet uit vind de camera gewoon niet goed genoeg... dus betere camera. Of dat nou 5 mp of 8mp is maakt me verder niet uit. Ook wil ik de Iphone een stuk dunner hebben (zoals de Ipod touch) en minimaal 32 gig. Gebeurt dit, dan neem ik er 1.
Geen iPhone voor jou, dan :'(

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
(jarig!)
ThePupD schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:50:
Het aantal megapixels an sich betekent niet dat een camera beter is dan eentje met minder megapixels. Dus je blind staren op de megapixel spec lijkt me wat onzinnig. Daarnaast denk ik ook niet dat de iPhone even dun gaat worden als de iPod touch. Er zit toch een stukje meer technologie in welke simpelweg ruimte nodig heeft. Beetje onrealistische wensen als je het mij vraagt. Als de iPhone hier namelijk niet aan voldoet, welke telefoon dan wel (dus die camera en even dun als de iPod Touch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Johnny schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:38:
[...]

Apple werkt al sinds Mac OS X 10.4 aan een resolutie-onafhankelijk OS, in 10.5 werkt het al maar zijn nog niet alle applicaties voorzien van hi-res artwork. Van applicatieontwikkelaars (inclusief Apple) wordt verwacht voor 10.6 hun zaakjes op orde te hebben.

Je eindconclusie dat dingen onleesbaar worden is daarom onjuist. Je kan de user-interface gewoon even groot houden, maar dan strakker omdat je meer pixels gebruikt en inhoud zoals foto's, kaarten, video en spelletjes veel scherper bekijken.
Helaas is mijn conclusie geheel juist. Je redenatie mist namelijk een zeer belangrijk item: de verhouding tussen de gebruikte resolutie en het schermoppervlak. Daar waar Apple aan werkt is niet resolutie onafhankelijk, het is een tussenoplossing (hi-res artwork is al helemaal niet resolutie onafhankelijk, dat is gewoon artwork in een hogere resolutie, het is niet iets alla svg wat eerder resolutie onafhankelijk is). Apple werkt aan een systeem wat er voor zorgt dat alles er op kleine schermen (met een lagere resolutie) er eigenlijk hetzelfde uitziet als op een groter scherm (met een wat hogere resolutie). De resolutie groeit in deze dus mee met het schermoppervlak. Het probleem wat bij de mobiele devices ontstaan en waarom het bij Microsoft en ook Palm mis gaat zit hem in het feit dat hier het schermoppervlak gelijk blijft maar de resolutie groeit. Daardoor worden dingen "scherper" maar ook een stuk kleiner omdat je eigenlijk pixels in elkaar drukt. Als je dan dingen even leesbaar wil houden zul je dus de lettergrootte moeten aanpassen zodat het meer pixels beslaat. Nadeel is dat daardoor dingen weer buiten bepaalde elementen vallen. Conclusie: je krijgt een heel erg lelijke GUI.

Zolang Apple en anderen niet iets verzinnen om dusdanig met resolutie mee te groeien dat een hogere resolutie op hetzelfde oppervlak ook dezelfde grootte van letters en andere elementen geeft blijft het een probleem. Je moet je daarnaast ook gaan afvragen wat je dan nog wint als je een hogere resolutie gaat gebruiken. Het beeld ziet er dan wel scherper uit maar qua bruikbaar oppervlak zal er niets veranderen. Ook dan zit je heel rap aan een bepaalde max.

BTW: de huidige fontrendering zorgt er ook voor dat je dingen niet zomaar op een bepaalde resolutie kunt draaien. Letters veranderen wanneer ze een andere grootte innemen op gebied van rendering. Ze zullen dus ook op dit gebied een compleet andere rendering moeten vinden. Dat zou raar zijn omdat ze zo graag deze manier van renderen die het meeste trouw blijft aan het lettertype e.d. willen behouden. Het is voor bepaalde doelgroepen nogal van groot belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

bovenstaande klopt. Al zou ik nu mijn oude Palm Pilot, Palm III of Psion Revo aanslingeren dan weet ik even weer niet wat ik meemaak. Oud maar oh zo lekker leesbaar!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 17:14

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

ppl schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:17:
Zolang Apple en anderen niet iets verzinnen om dusdanig met resolutie mee te groeien dat een hogere resolutie op hetzelfde oppervlak ook dezelfde grootte van letters en andere elementen geeft blijft het een probleem. Je moet je daarnaast ook gaan afvragen wat je dan nog wint als je een hogere resolutie gaat gebruiken. Het beeld ziet er dan wel scherper uit maar qua bruikbaar oppervlak zal er niets veranderen. Ook dan zit je heel rap aan een bepaalde max.
Het kan zijn dat we elkaar niet goed begrijpen, maar dit is volgens mij toch echt iets waar Apple al 5 jaar mee bezig.

Het doel van resolutie-onafhankelijkheid in Mac OS X is zeker wel om displays met een hogere DPI te ondersteunen. Natuurlijk hoeft het niet oneindig te schalen, daarom moge iconen gewoon rasterafbeeldingen zijn van 256x256 pixels wat het dubbele is van wat nu wordt gebruikt. In de praktijk betekent dat ongeveer een verdubbeling van het aantal DPI (~200) zonder dat tekst of andere delen van de user-interface kleiner, of lelijker worden. Veel user-interface elementen zijn echter wel vectors en kunnen wel verder schalen.

Dit zit al in Mac OS X Leopard (verborgen instelling):
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/OSX_ResIndependance_Comparison.png
De tekst en iconen en veel andere elementen worden al correct weergegeven, maar de knoppen hebben hier nog de oude Aqua look, maar zijn al wel helemaal strak.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Laatst online: 23-04 08:56

fjs

PSN: ftltc

Er zou toch ook nog een opvolger komen voor het HFS+ file system?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37
Nou, alle iPhone geruchten lijken steeds duidelijker te worden. Chinees blog heeft foto's van
- Magnetometer
- videorecord functie
- autofocus op de camera (stuk beter dan enkel de MP's verhogen)
Allemaal op een dev-phone (3g buitenkant, nieuwe binnenkant).
Via: http://www.engadget.com/2...eatures-for-a-test-drive/

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Het lijkt me wel duidelijk dat er een nieuwe iPhone aan gaat komen. Alleen de vraag: "Wanneer ?" rest ons nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
DeluxZ schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:08:
Het lijkt me wel duidelijk dat er een nieuwe iPhone aan gaat komen. Alleen de vraag: "Wanneer ?" rest ons nog.
Presentatie bij WWDC, release in juli.. Ik gok dat Apple de iPhone netjes een jaar na de vorige gaat introduceren, zoals ze dat ook altijd met de iPods doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Eswip schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:48:
[...]

Presentatie bij WWDC, release in juli.. Ik gok dat Apple de iPhone netjes een jaar na de vorige gaat introduceren, zoals ze dat ook altijd met de iPods doen..
Het kan ook zijn dat ze wachten tot Steve weer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Faust schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:59:
Ik dacht zelf zo, om het compatible te houden dan:

nieuw scherm (als dat er ooit komt, niet perse dit jaar) is gewoon x2.
Dus 960*640. Hierdoor blijven alle oude apps perfect werken, en er is weer genoeg ruimte om de komende jaren vooruit te gaan.
Voor mij volstaat 480*320, maar hoger dan 960*640 zal je volgens mij nooit gaan zien op 3 inch schermpjes, het zou dan echt onleesbaar worden. Maargoed, ik denk niet dat ze een nieuw platform introduceren wat het scherm betreft.
Dat zou wel nogal zwaar belastend werken op de processor en de grafisch verwerkende eenheid in de iPhone. Deze resolutie is immers niet x2, maar x4, dus 4 keer zo zwaar voor de iphone om te draaien. Qua compatibiliteit zou dit idd de beste optie zijn, maar ik denk niet dat dat nu al technisch haalbaar is voor Apple. (toch niet om bij deze resolutie ook nog een acceptabele accuduur te garanderen).

Ik denk niet dat we een dergelijke resolutie de eerste 2 jaar mogen verwachten op de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

8 juni wordt bijzonder interessant voor degenen die op de nieuwe iPhone zitten te wachten (waaronder de ondergetekende)...

Ik ben echter ontzettend benieuwd naar de datum waarop we die "beauty" daadwerkelijk zullen kunnen kopen. Als het in de VS in juli gereleased wordt, dan moeten wij in Nederland (ook is het interessant om te weten wanneer Italië en bijv. Engeland die krijgen), neem ik aan, tot de herfst wachten... Dat is toch minder leuk...

Als iemand een idee heeft hoe het met de vorige iPhone's gegaan was, laat het gerust weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oli469 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:39:
[...]

Dat zou wel nogal zwaar belastend werken op de processor en de grafisch verwerkende eenheid in de iPhone. Deze resolutie is immers niet x2, maar x4, dus 4 keer zo zwaar voor de iphone om te draaien. Qua compatibiliteit zou dit idd de beste optie zijn, maar ik denk niet dat dat nu al technisch haalbaar is voor Apple. (toch niet om bij deze resolutie ook nog een acceptabele accuduur te garanderen).

Ik denk niet dat we een dergelijke resolutie de eerste 2 jaar mogen verwachten op de iPhone.
Daar moeten we ons geen zorgen over maken. Ergens heb ik kunnen lezen dat de nieuwe processor van de te releasen iPhone een 4-6 keer zo'n snelle en zuinigere processoreenheid aan boord zal hebben dan zijn voorganger... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Moe_Szyslak schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:36:
[...]

Het lijkt me niet slim om productaankondigingen daarvan af te laten hangen. De concurentie zit niet stil, dus timing is dan ook belangrijk. Daarnaast denk ik dat Apple weinig aandacht zal schenken aan de terugkeer van Jobs, dit zorgt namelijk alleen maar voor het gevoel dat het bedrijf zonder hem niks is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eswip schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Het lijkt me niet slim om productaankondigingen daarvan af te laten hangen. De concurentie zit niet stil, dus timing is dan ook belangrijk. Daarnaast denk ik dat Apple weinig aandacht zal schenken aan de terugkeer van Jobs, dit zorgt namelijk alleen maar voor het gevoel dat het bedrijf zonder hem niks is..
Helemaal mee eens... Jobs zou het ook niet heel erg vinden. Ook Apple draait het om winst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 22-04 15:43
Anoniem: 125531 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:46:
8 juni wordt bijzonder interessant voor degenen die op de nieuwe iPhone zitten te wachten (waaronder de ondergetekende)...

Ik ben echter ontzettend benieuwd naar de datum waarop we die "beauty" daadwerkelijk zullen kunnen kopen. Als het in de VS in juli gereleased wordt, dan moeten wij in Nederland (ook is het interessant om te weten wanneer Italië en bijv. Engeland die krijgen), neem ik aan, tot de herfst wachten... Dat is toch minder leuk...

Als iemand een idee heeft hoe het met de vorige iPhone's gegaan was, laat het gerust weten! ;)
Ik denk ook dat dit scenario werkelijkheid zal worden. Juni introduceren, pas voor Nederlandse markt beschikbaar in de Herfst....Dat is het nadeel van een relatief kleine markt..

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De iPhone 3G* is op dezelfde datum als in Amerika gereleased. Alle andere producten van Apple hebben een wereldwijde release gekend. Dus ik zou daar niet over inzitten. Ga er maar vanuit dat de release overal gelijk zal zijn. Ik denk dan ook aan begin juli (rond de datum dat de iPhone en de iPhone 3G in de winkel werden gelegd).

* De originele iPhone en de iPhone 3G hebben in bepaalde mate een getrapte release gehad. Maar dat had vooral te maken met de overeenkomsten met de telecomoperators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Zou je met de constructie met 1 provider dan ook makkelijk kunnen upgraden denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Anoniem: 125531 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:49:
Ergens heb ik kunnen lezen dat de nieuwe processor van de te releasen iPhone een 4-6 keer zo'n snelle en zuinigere processoreenheid aan boord zal hebben dan zijn voorganger... ;)
Dat is nogal een claim. Nu ben ik niet zo goed op de hoogte van de gebeurtenissen in processorland, maar tenzij ze een enorm verkeerde keus hebben gemaakt bij de huidige versie (wat me niet lijkt, aangezien hij toch zeker goed met de concurrentie meekomt) geloof ik hier niks van. Volgens mij kan je dat verhaal naar het rijk der fabelen verwijzen.

Verhalen die ik wel gehoord heb zijn dat de nieuwe versie op 600mhz ipv 412mhz zal gaan lopen, wat me goed mogelijk lijkt omdat die van de iPod Touch ook al op 533 loopt (max is 620mhz). Het lijkt me ook aannemelijk dat er een nieuwe processor inkomt ivm zuinigheid (ze hebben 'm niet voor niets ondergeklokt).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Laatst online: 23-04 08:56

fjs

PSN: ftltc

Leuk hoor alles over die iPhone. Ik heb er zelf ook 1.

Maar ik hoop dat Apple ook weer eens verder gaat dan alleen die telefoon. Kom op met de Snow Leopard, wees inventief in nieuwe zaken. Ik wil computer nieuws!!!

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoedje schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:09:
De iPhone 3G* is op dezelfde datum als in Amerika gereleased. Alle andere producten van Apple hebben een wereldwijde release gekend. Dus ik zou daar niet over inzitten. Ga er maar vanuit dat de release overal gelijk zal zijn. Ik denk dan ook aan begin juli (rond de datum dat de iPhone en de iPhone 3G in de winkel werden gelegd).

* De originele iPhone en de iPhone 3G hebben in bepaalde mate een getrapte release gehad. Maar dat had vooral te maken met de overeenkomsten met de telecomoperators.
Dit is wel leuk om te weten. Het is ook volgens dit plan gegaan bij de release van de nieuwe Alu Macbooks/Macbooks Pro: ik kon mijn nieuwe MacBook Pro in oktober tegelijkertijd met mijn Amerikaanse vrienden aanschaffen...
Ik hoop dat we dus ook in juli een nieuwe iPhone zullen kunnen kopen. Waarschijnlijk ga ik hem dan importeren als T-Mobile (die ik eerlijk gezegd niet goed vind) weer de enige officiële operator zal blijven.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 31-05-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:12
Moe_Szyslak schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:36:
[...]

Lijkt me heel dom. Dan wachten ze nog een maand, in de tussentijd lopen de contracten af van de mensen met een eerste generatie iPhone en hebben die een Palm Pre oid. Zo belangrijk is Steve Jobs niet, alleen voor mensen zoals wij die speculatietopics volspammen is de aanwezigheid van Steve Jobs belangrijk :P .
Anoniem: 125531 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:46:

Vorige iPhone kwam wereldwijd overal tegelijk op 11 juli uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06
Die iphone wordt denk niet echt hoge peiler op deze show. Bedoel een nieuw model komt er vanaf nu gewoon elk jaar. Iphone OS 3 hebben we al een keer gezien en om dat verhaal nu weer helemaal te herhalen? Ik denk dat ze binnen 5 min klaar zijn met de iPhone en 10 min OS 3 en dan overstappen op het echte werk; Snow Leopard.

Ik denk dat ze ook wel moeten, aangezien Microsoft voor de verandering goed bezig lijkt te zijn met windows 7. Er zitten daar een aantal features in, waar menig macgebruiker jaloers van kan worden (hoewel met een simpel programmatje die functionaliteit ook te winnen is natuurlijk).

En dat gezeik over Steve Jobs... Tuurlijk die kerel heeft ballen, visie en kan een mooie show neerzetten. Maar die man is niets zonder de mensen om hem heen (zijn eigen woorden). Hij weet die personen goed uit te kiezen en daar zit zijn echte kracht denk ik in. Een goed team/kopstukken samenstellen en die hun de ruimte geven om hun werk te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tijn89 op 31-05-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik zit te denken om over te stappen van Windows naar Mac, maar nu zit ik met een vraag over Snow Leopard waar ik veel over lees. Is dit een gratis update of moet hiervoor betaald worden. En Is het verstandig om te wachten met de aanschaf van een Imac?
Edit: is het te vergelijken met een Service pack voor Windows of is meer met Vista->Windows 7

[ Voor 16% gewijzigd door Menno1234 op 31-05-2009 16:29 ]

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Menno1234 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:28:
Ik zit te denken om over te stappen van Windows naar Mac, maar nu zit ik met een vraag over Snow Leopard waar ik veel over lees. Is dit een gratis update of moet hiervoor betaald worden. En Is het verstandig om te wachten met de aanschaf van een Imac?
Edit: is het te vergelijken met een Service pack voor Windows of is meer met Vista->Windows 7
Ik zou dan de WWDC nog ffies afwachten, daar word volgens mij veel meer bekend over SL.

Overigens, OSX zelf is betaalbaar. Veel betaalbaarder dan Windows, dus mocht geld je niet tegen houden zou ik gewoon overstappen naar Mac en later updaten naar SL.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Menno1234 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:28:
Tot nu toe altijd betaald, standaard prijs ruim honderd Euro's. Veranderingen zijn minder zichtbaar bij deze versie, de vraag is of ze het voor diezelfde prijs in de winkels leggen. Maar reken er op dat je iets zult moeten betalen. Als je hier heel zwaar aan tilt zou ik een weekje wachten dan is er misschien meer bekend.

In deze zin is het trouwens meer van Vista -> Windows 7 dan een servicepack. De dubbelepuntupdates (10.5.6 -> 10.5.7) zijn wel gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 31-05-2009 16:38 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

scorpie

Supra Addict

Ik vraag me toch af wat er nou zo revolutionairs aan Snow Leopard moet zijn. Er was toch al gezegd dat dit OS volledig 64-bits was (Leopard runt nu ook in 64-bits mode, maar nog niet 100% dacht ik) en dat er voor de rest niet zoveel spannends in zat?

En ik wacht zelf ook op een nieuwe iPhone, alleen vind ik een increased battery time waaaaaaay belangrijker dan een aantal GB's meer aan opslag. Ik hoor nu verhalen van maximaal 1 dag battery time als je ook nog af en toe belt, goh dat is een rare gedachte, bellen met een telefoon... En zeker nu we de eerste providers horen over het opgeven van het GSM netwerk (KPN) om al die communicatie via 3G te laten verlopen, lijkt het me slim om die battery een flinke upgrade te geven zodat ie niet na 5 uur al op is.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

scorpie schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:01:
En ik wacht zelf ook op een nieuwe iPhone, alleen vind ik een increased battery time waaaaaaay belangrijker dan een aantal GB's meer aan opslag. Ik hoor nu verhalen van maximaal 1 dag battery time als je ook nog af en toe belt, goh dat is een rare gedachte, bellen met een telefoon...
Dat rare gedachte zit in jouw hoofd, nergens anders ;) Het ding houdt het best langer uit dan 1 dag, zeker als de eerste speel-fase een beetje over is, maar meestal geen 2 als je het regelmatig gebruikt; dat is niet zoveel anders dan bij andere touchscreen telefoons met allerhande radio's en een modern OS. Reken er niet op dat dat drastisch verbetert. Gewoon elke dag aan de lader is dan het makkelijkst ook al zit er nog aardig wat sap in 's avonds.
En zeker nu we de eerste providers horen over het opgeven van het GSM netwerk (KPN) om al die communicatie via 3G te laten verlopen, lijkt het me slim om die battery een flinke upgrade te geven zodat ie niet na 5 uur al op is.
Ten eerste duurt dat nog een aantal jaren (zeker bij T-Mob), ten tweede ga je echt niet (ik tenminste) 3G in- en weer uitschakelen als je even iets anders wilt dan bellen (dus het staat altijd aan), en ten derde ben je bij een provider die op een solide manier alleen 3G aanbiedt beter af omdat de GSM radio uit kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 31-05-2009 17:12 ]

Zoef

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.