Krisp schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:59:
Ik verbaas me overigens nog steeds dat de Apple TV niet geüpgraded wordt. Het idee is geniaal, de uitwerking verdient (na 3 jaar) zeker verbetering. De mogelijkheid om 1080i af te spelen bijvoorbeeld, maar ook om tv op te kunnen nemen.
TV opnemen snap ik ergens wel dat Apple daar niet aan begint, er zijn gewoon teveel verschillende TV tuners (=hardware!) nodig:
- in Europa: PAL analoog, DVB-T, DVB-S, DVB-C, plus alle CAM/decoder ellende
- in de VS NTSC analoog, ATSC, CableCard/QAM
- in China DMB
Het concept van iTunes extender + digitale film/serie winkel vind ik niet zo gek. Bij Xbox, Playstation, etc werkt het ook aardig succesvol. Wat ik echt graag in de AppleTV zou willen zien is DVD/BluRay. Ook al vindt Steve dat fysieke media dood is, mensen hebben (en lenen van elkaar) wel talloze schijfjes. Zo geef je mensen tenmiste een goed excuus om de ATV als 'enige kastje naast de TV' te gebruiken. In principe zou een Ion-based ATV dat moeten kunnen.
Het niet afspelen van semi legale content is wat mij betreft de grootste dealbreaker met dat dan. Opnieuw encoden word je moe van zelfs op een mac pro.
Recoden hoeft meestal niet, doorgaans is remuxen van Matroska naar MP4 al genoeg. Ik begrijp die 'scene' jongens niet. Stop de (H.264+AC3) film in Matroska en het werkt met VLC, XBMC en een paar andere andere hacker tools, of ga eindeloos klooien met plugins/codecs. Stop diezelfde video in een MP4 en hij werkt op een PS3, Xbox 360, Windows 7, AppleTV en Leopard, out-of-the-box.
[
Voor 19% gewijzigd door
Dreamvoid op 31-05-2009 22:41
]