Je vraag was hoe hoe moet je op de hoogte blijven van van die ontwikkelingen als je geen lid bent.Mijn antwoord is door een abonnement te nemen. Het is dus wel degelijk mogelijk om op de hoogte te blijven van die ontwikkelingen als je geen lid bent.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
Een abonnement nemen voor iets wat de functie niet nodig heeft?
Dan heb je twee tegenovergestelde meningen in een discussie.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
En zoals al net zo vaak aangegeven is, is dat op middelbaar onderwijs totaal niet relevant.
Begrip was niet het enige wat ik noemde: een kijk op (een deel van) de wereld, rolmodel, pedagogiek en normen en waarden. Er bestaat inderdaad geen religieus Engels etc maar de rol van een leraar is meer dan enkel kennisoverdracht. En juist voor alles wat er buiten de kennisoverdracht valt, worden er aanvullende eisen gesteld en mogen ze gesteld worden. Zou het niet mogen, dan is de hele wet op de vrijheid van onderwijs een dode letter.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
Erg grappig dat je zegt dat het om begrip van de kennis gaat, maar dat heeft helemaal niets met de religie te maken. Die zal hoogstens soms in de weg zitten. Maar er is geen religieus Engels, Frans of Natuurkunde.
Je, en in die gedragscode staat dan bijvoorbeeld: onderlinge verschillen in normen en waarden worden bespreekbaar gemaakt met Gods Woord als uitgangspunt. Want dat is wat die school belangrijk vind. Het niet vloeken is daar een uitvloeisel van.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
Je kunt heel goed een gedragscode hebben waarbij leraren niet vloeken, en ook niet openlijk tegen de algemene principes van de religie ingaan. Maar verder maakt het echt geen enkele bal uit, hoe vaak die drogredenering ook wordt aangehaald.
Ik heb precies dezelfde grens. Het gaat niet of je discriminatie ziet, maar of het aantoonbaar is.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
Ik geef heel duidelijk aan waar de grenzen liggen. Het gaat niet om je gediscrimineerd voelen, maar of dat aantoonbaar is.
Zonder cijfers kan je even goed roepen dat het om geïsoleerde gevallen gaat als dat het niet om geísoleerde gevallen gaat. Beide beweringen zijn dan compleet uit de lucht gegrepen. Met cijfers daarentegen weet je dat het om .......... gevallen gaat.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
Ik heb de bronnen niet met de cijfers. Dus nee, dat mag je niet concluderen.
Weet je wat, net zoals jij een rechter laat beslissen of ID wel of niet een wetenschap is, laten we ook de rechter beslissen of er wel of niet sprake is van discriminatie. Volgens rechters (tot aan het Europese hof toe) is er in zo'n geval geen sprake van discriminatie. Dat soort eisen is - wederom volgens rechters - geoorloofd. We zijn er dus uit: ID is geen wetenschap en er is geen sprake van discriminatie als er dat soort functie-eisen wordt gesteld.gambieter schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:09:
[...]
Waarom niet? Jij zegt dat het om normen en waarden gaat, en een van de waarden in de wetenschap is dat je pseudowetenschap niet toelaat. En ID is overduidelijk geen wetenschap, zelfs een rechter heeft dat duidelijk aangegeven (bij Behe).
Het antwoord op de vraag of de functie-eis die je aan wetenschappers wilt stellen wel of niet kan, zullen we ook maar aan de rechter overlaten.