Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Shiver23 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:47:
[...]

Dat in die stad was hoe dan ook real-time. Een groot gedeelte van de rest denk ik ook, maar replay en geen gameplay. En Jack kan echt relaxed presenteren. Volgens mij ook voor het grootste gedeelte uit zijn hoofd, waar je bij de andere presentaties nogal goed kon merken dat ze de autocue gebruikten.
Als je ooit de replay mode van de originele gt op de ps1 hebt gezien weet je dat de replay en actual gameplay ver uit elkaar kunnen liggen ;)

Ben verder wel benieuwd naar een mogelijke PS3 slim en/of prijsverlaging en wanneer ze daarmee komen. Gezien een aantal games die binnenkort komen en de paar pareltjes die er nu zijn is het misschien wel de tijd om aan een ps3 te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 02-06-2009 22:54 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
De psp heeft wel een leuke line up voor aankomend jaar.

PS3 valt me een beetje tegen:
GOW of final fantasy heb ik niks mee.
MAG is een leuk idee maar 256 is teveel samenwerking is er bij 18 player games al bijna niet te doen. chaos
Last Gaurdian lijkt me super maar we wachten al jaren op de opvolger van ICO dus zal nog wel even duren.
GT5 zal ook nog wel minimaal een jaar duren ze zijn nu bezig met gt portable.
Uncharted 2 Must have natuurlijk
Geen MGS voor de ps3? Nog geen videostore voor europa?

Microsoft heeft toch wel een paar goede games in de line up:
MGS rising, Crackdown 2, Alan Wake, Splinter cell, Forza 3
En 1080p video in nederland _/-\o_

Zal ik toch een xbox360 moeten kopen :X

[ Voor 4% gewijzigd door Kimo op 02-06-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niets met GoW en FF13/FF14?
MAG wordt wel vet hoop ik ^^
Last Guardian wordt episch xD
GT5 interesseert me geen *#*# (Forza 3 evenmin)
Je bent daarnaast nog keihard Uncharted 2 vergeten. ^^ die echt badass hip gaat worden
Ik vond het wel vreemd dat Heavy Rain werd overgeslagen, maar aan de andere kant:
Die makers wisten dat denk ik al wel en lieten daarom voor de E3 al die interviews al op internet pleuren, maar dat wordt ook hip, wacht maar af ^^. Ik ben echt compleet weggeblazen door sony, daar waar ik bij MS toch zoiets had van: "been there done that. NEXT!" alleen L4D2 was hip en dat gamen zonder controller, project natal heeft potentie. Zolang MS maar niet mainstream gaat worden. MGS Rising wordt gaar met Raiden xD. Ow ja Splinter cell... Wordt denk ik ook wel tof. Heb nog nooit een splinter cell aangeraakt, maar zag er wel vet uit^^ (lol nu klink ik bijna als een fanboy xD, maar vond het echt wel hip) Ow crackdown ook nog nooit van gehoord (maar ja nooit echt verdiept in xbox lineup. Heeft idd ook wel wat interressants) Maar ja niet genoeg om mij een xbox te laten aanschaffen

ja snel uncharted erbij editen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:19:
ja snel uncharted erbij editen he :P
Yep die was ik vergeten. Hoe kan ik uncharted nou vergeten 8)7

Voordeel dat veel XBOX titels ook wel op de pc uitkomen zoals Splinter cell en Alan wake

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kimo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:07:
Geen MGS voor de ps3? Nog geen videostore voor europa?
Microsoft heeft toch wel een paar goede games in de line up:
MGS rising, Crackdown 2, Alan Wake, Splinter cell, Forza 3
Zal ik toch een xbox360 moeten kopen :X
Ahem.

Afbeeldingslocatie: http://pspmedia.ign.com/psp/image/article/989/989088/metal-gear-solid-portable-ops-2-20090601053913672-000.jpg

MGS:R komt gewoon op de PS3 uit.

[ Voor 3% gewijzigd door ymmv op 03-06-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

ymmv schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 00:13:
[...]

Ahem.

[afbeelding]

MGS:R komt gewoon op de PS3 uit.
Precies :)

Ben benieuwd wat voor nieuws er verder nog naar buiten gaat komen deze E3

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Faust schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:51:
[...]

Ja het is moeilijk te begrijpen, je moet voor de volgende claim ook op je gemak bij iemand in realtime GT5p op 1080p bekijken:
maar GT5p in realtime heeft een betere kwaliteit dan de CGI intro van Forza2.

De forza CGI trailer zag overigens ook erg goed uit.
Ok, ik moet dan mijn woorden iets anders formuleren.

Dat de beelden realtime gerendered worden kan ik nog wel geloven, het is alleen absoluut geen indicatie van hoe het er tijdens het gamen uitziet imho.
Forza trailer was trouwens geen CGI. Daar stond een melding dat het ingame footage was. Of dat dat replay-editor-ingame is, of echt ingame laten we maar even buiten beschouwing :)
Kon zo snel op graphics niet veel verschil zien tussen GT5 en Forza. Ze zullen er allebei fantastisch uit gaan zien :)
Kan toch? Zullen vast fantastische games zijn, maar buiten het feit dat het er goed uit ziet, zegt het mij ook helemaal niks. Word er niet warm of koud van :)
MAG wordt wel vet hoop ik ^^
Heeft potentie, maar demo deed me neit zoveel. Net als zovelen ben ik bang dat 256 man gewoon téveel is. Het is nu al moeilijk om met 16 man online een beetje gecoordineerd te spelen.
Last Guardian wordt episch xD
Trailer zag er geweldig uit, game word alleen niks voor mij denk ik. Ook een voor de liefhebbers.
GT5 interesseert me geen *#*# (Forza 3 evenmin)
GT5 boeit me ook niet zoveel, tenzij ze de hele feel gaan omgooien van de vorige GT games, en dat zullen ze niet doen. Ben meer geintresseerd in Forza 3.
Je bent daarnaast nog keihard Uncharted 2 vergeten. ^^ die echt badass hip gaat worden
Uncharted 2 zag er absoluut goed uit. Filmpje van een tijdje terug vond ik niet zo, maar deze demo was wel cool. Action-packed. Game om in de gaten te houden :)
Ik vond het wel vreemd dat Heavy Rain werd overgeslagen, maar aan de andere kant:
Die makers wisten dat denk ik al wel en lieten daarom voor de E3 al die interviews al op internet pleuren, maar dat wordt ook hip, wacht maar af ^^.
Heavy Rain word wel een topper. Maar Sony heeft nu eenmaal maar beperkte tijd, en zal nog wat troeven achter de hand houden voor andere momenten :)
Ik ben echt compleet weggeblazen door sony, daar waar ik bij MS toch zoiets had van: "been there done that. NEXT!"
Vond ze beiden een zeer goeie show neerzetten. Heb eigenlijk niks met Sony (ben meer een xbox persoon), maar mijn interesse word langzaamaan wel gewekt. Op voorwaarde dat het ding binnenkort wel wat goedkoper word :)
dat gamen zonder controller, project natal heeft potentie. Zolang MS maar niet mainstream gaat worden.
Ben niet bang dat dat gaat gebeuren. Ze voegen wel zaken als Facebook en Twitter toe, maar hopelijk gaat dat niet te koste van het gamen.
MGS Rising wordt gaar met Raiden xD.
Proef ik hier wat afgunst dat MGS naar de 360 komt? ;)
Ow ja Splinter cell... Wordt denk ik ook wel tof. Heb nog nooit een splinter cell aangeraakt, maar zag er wel vet uit^^ (lol nu klink ik bijna als een fanboy xD, maar vond het echt wel hip)
SC zag er cool uit idd. Heb na SC1 nooit een game meer gespeelt, en zal dat met deze vermoedelijk ook niet doen, maar het zag er goed uit. Had alleen niet meer verwacht dat het een 360-exclusive zou zijn, dacht dat dat een hele tijd terug al overboord gegaan was.
Ow crackdown ook nog nooit van gehoord (maar ja nooit echt verdiept in xbox lineup. Heeft idd ook wel wat interressants) Maar ja niet genoeg om mij een xbox te laten aanschaffen
Crackdown was voor mij 1 van de grootste verrassingen op de xbox. Bizar simpel concept, maar ontzettend leuk uitgewerkt. Hopelijk weten ze dat met CD2 ook weer te doen.

Lange post :p

[ Voor 64% gewijzigd door BM op 03-06-2009 08:07 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:58:
[...]

Kon zo snel op graphics niet veel verschil zien tussen GT5 en Forza. Ze zullen er allebei fantastisch uit gaan zien :)

[...]
Alle video's zijn toch verschrikkelijk compressed, net de kleine details/verschillen zijn niet meer te zien. Graphics moet je dan ook niet beoordelen aan de hand van een webvideo.

Heeft iemand beelden gezien van damage mogelijkheden in nieuwe gt5 footage?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:54:
[...]

Alle video's zijn toch verschrikkelijk compressed, net de kleine details/verschillen zijn niet meer te zien. Graphics moet je dan ook niet beoordelen aan de hand van een webvideo.
True. Maar die videos geven wel een goeie 1e indruk, en daarin vond ik ze niet gek veel verschillen.
Daar had ik ook op gehoopt. Meen dat Polyphony aangegeven had enkel schade toe te zullen voegen als het ultrarealistisch kon. Laat dan dan maar zien ook :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 08:54:
[...]

Ja, bij het WRC-gedeelte. GT5 gaat echt groots worden heb ik de indruk, beetje jammer dat het spel pas in 2087 uitkomt -O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schade zit er wel in.
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4118/gt5damage.png

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
BM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 07:58:
[...]
Dat de beelden realtime gerendered worden kan ik nog wel geloven, het is alleen absoluut geen indicatie van hoe het er tijdens het gamen uitziet imho.
Forza trailer was trouwens geen CGI. Daar stond een melding dat het ingame footage was. Of dat dat replay-editor-ingame is, of echt ingame laten we maar even buiten beschouwing :)
Ik heb zowel met GT als met Fortza 2 goede ervaringen. Daar waar GT5p de betere GFX en pyshics heeft. heeft Fortza Porsches en een wat ruwer stijltje.

Ik heb de koop van Fortza 2 nooit hoeven doen omdat ik altijd genoeg had aan een GT en veel van mijn vrienden een PS3 hebben ipv een 360. Degenen met een 360 hebben het ding omgebouwd dus one to one online ging toch niet lukken.

Nu GT5 eigenlijk in 2009 en (misschien 2010) niet meer gaat komen en Fortza 3 al in oktober uitkomt is de kans zeer groot dat mijn 360 weer aan het werk gaat.

Eerlijk waar ik vind het echt zo BS dat ze de PS3 eigenaren zo in de kou laten staan met Gran Turismo... Ik snap best dat ze een game wilden maken voor op de PSP maar de PS3 is een opkomens platform en heeft GT5 gewoon nodig als wapen tegen de overvloed aan racers op de 360. Het leek me eigenlijk ook veel beter als ze GT en WRC (beide vette titels) apart zouden maken.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:09:
[...]

Ja, bij het WRC-gedeelte. GT5 gaat echt groots worden heb ik de indruk, beetje jammer dat het spel pas in 2087 uitkomt -O-
Het is fantastisch dat ze bij Polyphony Digital zulke perfectionisten zijn, maar het wordt wel een beetje erg dat MS twee Forza's kan uitbrengen terwijl Sony blijkbaar machteloos zit te wachten tot Polyphony Digital GT5 af krijgt. Het is leuk dat ze wel twee goedhoudertjes plus een PSP-game kunnen uitbrengen, maar het gaat uiteindelijk om de hoofdtitel. Waarschijnlijk zal GT5 nu in de 2e helft van 2010 uitkomen, een jaar na de PSP-versie op 1 oktober. Dan zit er bijna 6 jaar tussen GT4 (dec 2004) en GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ymmv schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:33:
[...]

Waarschijnlijk zal GT5 nu in de 2e helft van 2010 uitkomen, een jaar na de PSP-versie op 1 oktober. Dan zit er bijna 6 jaar tussen GT4 (dec 2004) en GT5.
Waar heb je die informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ymmv schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:33:
[...]

Dan zit er bijna 6 jaar tussen GT4 (dec 2004) en GT5.
Als je kijkt naar: Wikipedia: List of best-selling video games

PSX:
#1 Gran Turismo (10.85 million shipped)[95][96]
#3 Gran Turismo 2 (9.37 million shipped)[95][96]

PS2:
#2 Gran Turismo 3: A-Spec (9.53 million approximately: 7.13 million in US,[19] 1.8 million in Japan,[44] 600,000 in UK;[33] 14.89 million shipped)[95]

PS3:
#1 Gran Turismo 5 Prologue (3.31 million)[116]

Totaal 50 miljoen exemplaren aan PS exclusives.
Ik denk niet dat Sony het erg vind om 'machteloos' toe te kijken. Het duurt misschien even, maar uiteindelijk komt het wel goed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omni superens schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:49:
[...]

Waar heb je die informatie vandaan?
Beredeneerde gok. Tot nu kwam GT in Japan in december uit en in de VS/EU in maart. Ik denk niet dat GT5 in Japan in december 2009 klaar zal zijn, maart 2010 valt om die reden ook af, in de zomer brengen ze zeker geen GT5 uit dus dan wordt het mogelijk eind 2010, een jaar na de PSP-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik heb bij veel titels op de PS3 deze generatie het idee dat het management geobsedeerd is met idee dat PS3 exclusives er beter uit moeten zien dan de 360 exclusives om eerdere beloften waar te maken en het idee te laten voortleven dat de PS3 echt veeeeeeel krachtiger is.

Zoals gezegd, twee forza's binnen een GT release. Maar ook twee Gears of War binnen een Killzone release. Verder heeft bijna elke andere elke titel flinke vertraging, meestal minimaal een jaar? Uiteindelijk zien de exclusives er dan inderdaad iets beter uit dan bij de 360, maar tegen welke prijs? Is het dan niet slimmer om de graphics er gewoon 'goed' eruit te laten zien. Vorige generatie waren de ps2 games over het algemeen ook grafisch van mindere kwaliteit, maar dat boeide niemand omdat de games gewoon goed waren.

Ik ben de laatste die vindt dat je gamedevelopment moet rushen, maar sommige game releases lijken eerder prestige projecten dan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:29:
[...]

Nu GT5 eigenlijk in 2009 en (misschien 2010) niet meer gaat komen en Fortza 3 al in oktober uitkomt is de kans zeer groot dat mijn 360 weer aan het werk gaat.

Eerlijk waar ik vind het echt zo BS dat ze de PS3 eigenaren zo in de kou laten staan met Gran Turismo... Ik snap best dat ze een game wilden maken voor op de PSP maar de PS3 is een opkomens platform en heeft GT5 gewoon nodig als wapen tegen de overvloed aan racers op de 360. Het leek me eigenlijk ook veel beter als ze GT en WRC (beide vette titels) apart zouden maken.
GT voor psp was al heel lang geleden aangekondigd (alleen heel lang stil rond om het spel geweest) en het lijkt mij dat ze sowieso wel aparte teams (met hier en daar wat cross over natuurlijk) hebben voor de 2 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43
oke... ik ben hevig onder de indruk van de grafische kwaliteit van GT op de PSP:
link

Dit is wel de baan uit de eerste GT... Zal het een soort remake worden?? Maar dan met de nieuwe auto's???

mijn god...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online
swopdark schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:30:
oke... ik ben hevig onder de indruk van de grafische kwaliteit van GT op de PSP:
link

Dit is wel de baan uit de eerste GT... Zal het een soort remake worden?? Maar dan met de nieuwe auto's???

mijn god...
Die zat ook wel in GT3. Lijkt daar ook meer op qua detail. Maar die gast kan echt niet rijden. Wat een gedrift :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 03-06-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:24:
Ik heb bij veel titels op de PS3 deze generatie het idee dat het management geobsedeerd is met idee dat PS3 exclusives er beter uit moeten zien dan de 360 exclusives om eerdere beloften waar te maken en het idee te laten voortleven dat de PS3 echt veeeeeeel krachtiger is.
Ze willen gewoon goede games maken. Dat iedereen die games na 3 weken development in handen wil hebben, tja. Dat bij MS de lat wat minder hoog ligt, het zij zo.
Zoals gezegd, twee forza's binnen een GT release. Maar ook twee Gears of War binnen een Killzone release. Verder heeft bijna elke andere elke titel flinke vertraging, meestal minimaal een jaar?
Even over forza vs. GT. Ik heb GT3 en 4 helemaal grijsgespeeld op de ps2. Ik heb forza 2 op de 360, maar op een of andere manier is het net niet GT... Ik weet niet wat het is. GT5p was ook niet zo bizonder overigens, en online racen doe ik niet.

Over gears of war vs. killzone. Tja, ik heb alle 3 gespeeld en heb me bij Gears of war 1 veel meer vermaakt dan bij gears 2, wat ik echt een slechte game vond. Kz2 vond ik overigens ook erg goed want ik heb me ook daarbij goed vermaakt. Wat anderen vinden, tja, lekker belangrijk. Ik speel zelden een game online tegenwoordig (behalve af en toe warhawk) en multiplayer boeit me echt totaal niet en co-op al helemaal niet. Het kan best dan de 360 titels daarin juist wat meer uitblinken maar voor mij is dat totaal onbelangrijk.

Dat MS meer games kan uitbrengen is overigens niet zo raar: ten eerste begonnen ze eerder en hebben ze de mazzel gehad dat Epic een engine gemaakt heeft waarbij een aantal games gemaakt zijn die de demographic van angry young man tussen 15-25 aanspreken en dus erg succesvol zijn geworden. Sony begon vanaf scratch met nieuwe engines en had wat in te halen ookal omdat ze later begonnen. Daarnaast hebben ze bv met resistance wel degelijk 2 games binnen dezelfde tijd afgeleverd.
Uiteindelijk zien de exclusives er dan inderdaad iets beter uit dan bij de 360, maar tegen welke prijs? Is het dan niet slimmer om de graphics er gewoon 'goed' eruit te laten zien. Vorige generatie waren de ps2 games over het algemeen ook grafisch van mindere kwaliteit, maar dat boeide niemand omdat de games gewoon goed waren.
En hoe kwam dat, denk je? Ze namen de tijd ervoor. Sony moet nu dingen inhalen en dat doe je niet door ook doorsnee 'good enough' pulp uit te geven, je moet VEEL beter zijn. Microsoft is een bedrijf dat niet gaat voor het allerbeste. Ze leveren wat 'good enough' is voor de prijs die je ervoor betaalt. Voor sommigen is dat inderdaad voldoende, voor anderen niet. Als ik naar mezelf kijk, dan vermaak ik me wel met de 360 games, maar niet zo als met sony games. Dat is wellicht persoonlijk, en bij anderen is het precies andersom. Hetzelfde geldt overigens voor veel MS software. Je betaalt minder, maar de kwaliteit is ook minder. is dat voldoende voor je? Prima, maar voor anderen is dat wellicht niet voldoende.
Ik ben de laatste die vindt dat je gamedevelopment moet rushen, maar sommige game releases lijken eerder prestige projecten dan iets anders.
De directeur van guerilla games zei ooit: "Killzone 2 is gemaakt om te laten zien wat de PS3 kan". en dat is precies wat het is: die AAA titels als Uncharted, Gow3, KZ2, the last guardian, GT5, ze worden gemaakt omdat het titels zijn die miljoenen playstations gaan verkopen, die laten zien aan mensen dat er meer is dan de good-enough pulp van de concurrent(en). Dat mag wat kosten, want die kosten krijgen ze er wel uit. Is het niet via game sales dan wel via naamsbekendheid, PR, console sales etc.

Voor sommigen boeit dat allemaal niet zo, die willen gewoon veel explosies en via co-op of multi-player zitten knallen met klasgenoten etc. Anderen echter willen bv single player experiences hebben die ze jaren later nog herinneren. En daar hebben ze graag geld voor over, want het is het dubbel en dwars waard: zowel het geld als het wachten, de kwaliteit maakt alles goed.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Beetje lange post om op alles te reageren. Ik wil ook niet ingaan op de Ps3 vs 360 library omdat het dan weer eindigt in een interventie van een mod.
Maar mijn punt is dat Sony (voor mijn gevoel) aan het doorslaan is wat betreft graphics. Vorige generatie was dit toch echt niet de reden dat ze succesvol waren. Ze waren als eerste op de markt, hebben heel snel grote stappen gemaakt en hebben daar nu nog profijt van omdat ze de beste studio's hebben opgekocht, en de beste programmeurs hebben weten aan te trekken.
Alleen is (naar mijn mening) het nu niet de tijd om bij wijze van spreke 'oneindig' lang te blijven tweaken aan de graphics. Want terwijl men dit doet wordt zowel de casual markt als de hardcore markt steeds voller en voller. Juist omdat de PS2 overal eerder was met alles dan de Xbox hadden ze een voorsprong opgebouwd en konden ze die grote projecten ook makkelijk permiteren. Nu spelen ze catch-up, en dan moet je niet met grote vertragingen aankomen.
Op het einde heb je dan als gamer inderdaad een betere game in handen, maar tegen die tijd is de generatie bij wijze van spreke afgelopen. Daarom ben ik van mening dat dit (extreme) vertragen van games uiteindelijk meer schade doet dan het uiteindelijk oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Laatst online: 13-09 13:08
Heavy Rain E3 trailer

Er staan op gamersyde sowieso een aantal goede filmpjes die je even rustig kan bekijken, site lijkt me een stuk rustiger (en kleiner) dan gametrailers dus een goede plek om even wat te bekijken. Bij IGN/gametrailers/etc vind ik het echt een overvloed aan alles.

Hier ook nog wat Lost Planet 2, ondanks dat het een "timed exclusive" voor de X360 is, en ondanks dat er een hele stroom aan 3rd persoon schiet-alles-lek games is en aan komt, vind ik hem toch wel interessant. Als er een offline co-op mogelijkheid in komt houd ik hem zeker in de gaten.

[ Voor 0% gewijzigd door dialMforMike op 03-06-2009 12:58 . Reden: @WaWaWiiiiWa; damn you! ]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
ymmv schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:13:
[...]

Beredeneerde gok. Tot nu kwam GT in Japan in december uit en in de VS/EU in maart. Ik denk niet dat GT5 in Japan in december 2009 klaar zal zijn, maart 2010 valt om die reden ook af, in de zomer brengen ze zeker geen GT5 uit dus dan wordt het mogelijk eind 2010, een jaar na de PSP-versie.
Op deze site wordt er gezegd dat ze aan het proberen zijn om het dit jaar nog uit te brengen, zou dan rond de kerst moeten zijn.

http://psinsider.e-mpire....m_articles_articleid=1232

Ook nog wat informatie over de exclusive Agent van Rockstar:
Rockstar Games, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), is proud to announce Agent. Developed by the people behind Grand Theft Auto, Rockstar North, Agent will be available exclusively for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system.

“We have always enjoyed making action games, and with Agent we are making what we believe will be the ultimate action game,” said Sam Houser, Founder of Rockstar Games. “Agent is a game we have wanted to make for a long time. The team in Edinburgh is doing an amazing job combining intense action, atmosphere and story in a great period setting to create something that feels quite unique. We cannot wait for people to experience this game.”

Agent takes players on a paranoid journey into the world of counter-intelligence, espionage and political assassinations during the height of the Cold War at the end of the 1970s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:51:
Beetje lange post om op alles te reageren. Ik wil ook niet ingaan op de Ps3 vs 360 library omdat het dan weer eindigt in een interventie van een mod.
Maar mijn punt is dat Sony (voor mijn gevoel) aan het doorslaan is wat betreft graphics. Vorige generatie was dit toch echt niet de reden dat ze succesvol waren. Ze waren als eerste op de markt, hebben heel snel grote stappen gemaakt en hebben daar nu nog profijt van omdat ze de beste studio's hebben opgekocht, en de beste programmeurs hebben weten aan te trekken.
Alleen is (naar mijn mening) het nu niet de tijd om bij wijze van spreke 'oneindig' lang te blijven tweaken aan de graphics. Want terwijl men dit doet wordt zowel de casual markt als de hardcore markt steeds voller en voller. Juist omdat de PS2 overal eerder was met alles dan de Xbox hadden ze een voorsprong opgebouwd en konden ze die grote projecten ook makkelijk permiteren. Nu spelen ze catch-up, en dan moet je niet met grote vertragingen aankomen.
Op het einde heb je dan als gamer inderdaad een betere game in handen, maar tegen die tijd is de generatie bij wijze van spreke afgelopen. Daarom ben ik van mening dat dit (extreme) vertragen van games uiteindelijk meer schade doet dan het uiteindelijk oplevert.
Omdat GT5 zolang op zich laat wachten? Killzone 2 is een paar maanden uitgesteld omdat ze het idee hadden dat er veel meer te halen valt en is vooral de eerste maanden de complexiteit van de PS3 een drempel gebleken (vooral porten van 360 naar PS3 en een U3 engine die niet meewerkte). Verder valt het allemaal wel mee toch?
Ik zou zo geen games weten die enorm zijn uitgesteld, hoewel de bijnaam Delaystation3 anders doet vermoeden :) Blijkbaar ben ik het alweer vergeten.
Inmiddels werken first- en secondparty studio's van Sony behoorlijk samen en doen Sony en IBM het nodige aan onderzoek op het gebied van graphics, physics e.d. mbt optimalisatie van CELL.

Gisteren werd het tijdens de presentatie ook nog eens aangehaald. Sony gaat uit van een lifecycle van ongeveer 10 jaar per console. Ze hoeven niet meteen vanaf het begin al het kruid te verschieten. MS heeft duidelijk een andere strategie en daar begint het al behoorlijk op te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Net wat materiaal zitten bekijken van Heavy Rain, ziet er ook wel erg veel belovend uit. Lijkt mij een coole game! Hopelijk net zo'n goede sfeer en verhaal vertelling als MGS4.

Gran Turismo op PSP ziet er op filmpjes ook :9 uit. Hopelijk speelt het lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Shiver23 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:27:
[...]

Gisteren werd het tijdens de presentatie ook nog eens aangehaald. Sony gaat uit van een lifecycle van ongeveer 10 jaar per console. Ze hoeven niet meteen vanaf het begin al het kruid te verschieten. MS heeft duidelijk een andere strategie en daar begint het al behoorlijk op te drogen.
De markt bepaalt de lifecycle, niet de producent. De Wii kan zomaar een langere lifecycle hebben, zolang consumenten deze console blijft kopen. Verder komt er genoeg moois aan de komende tijd voor de 360 bezitters. Er was even een stilte rond de 360 maar ik kijk evenveel uit naar de libraries van beide consoles. Dat de 360 begint op te drogen slaat (met alle respect) helemaal nergens op en is denk ik eerder je wens dan de werkelijkheid ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

SeamusXanthus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:51:

Absoluut mee eens. Sony had een aantal heavy hitters om dit jaar nu eindelijk het jaar van Sony te laten zijn, maar van de twee echte parels, Uncharted 2en God of War 3, komt de laatste nu toch weer in de lente van 2010 uit. En dan ziet de exclusive line-up er toch weer kaal uit. Of ze hebben echt die tijd nodig, of ze hebben toch blijkbaar opvulling nodig in 2010. Sony heeft zich niet onderscheiden met deze presentatie. En laat alsjeblieft Jack Tretton de volgende presentatie niet meer doen, wat een auto-cue drone.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online
Grappig dat iedereen de presentaties zo anders ervaren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Shiver23 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:54:
Grappig dat iedereen de presentaties zo anders ervaren heeft.
Grappig dat het toch altijd naar een fanboy modder gooi sessie kruipt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online
Bellerophon schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:00:
[...]

Grappig dat het toch altijd naar een fanboy modder gooi sessie kruipt :')
Ik probeer het te doorbreken. Agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Grappig inderdaad.

Ik heb de xbox360 en de playstation3, de ps3 staat op mijn fullhd aangesloten, de xbox360 zit in een doos stof te verzamelen. Op de MS e3 was er geen enkel spel getoond waarvoor ik de xbox uit de doos zou halen, de sony keynote bevestigde alleen maar waarom de ps3 in de woonkamer staat, ipv in een doos zoals de xbox.
Grafisch, spelaanbod, etc, alles gewoon.

Maar een ps3 is 2 tot 3 keer zo duur als een xbox360. Daardoor voor veel tieners ontoegankelijk.
Andere mensen met een 360 hebben last van buyers remorse. Ze hebben ooit voor de 360 gekozen die al vele malen stuk is gegaan, en ze zien nu dat sony de waarheid sprak toen ze zeiden dat technisch de 360 niet eens in de buurt kwam van de ps3. Maarja ze zitten op forums, en ze kunnen niet 'overlopen' naar de ps3.
Dat is altijd overlopen, want daarna gaat de 360 een doos in of op marktplaats.
Maar dat is mijn visie 8)
Net zoals xbox fans mogen zeggen dat de sony e3 matig is, en die van MS geweldig. Vraag je je toch af, stoppen ze tegenwoordig oogkleppen bij een 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Armada schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:43:
[...]
Absoluut mee eens. Sony had een aantal heavy hitters om dit jaar nu eindelijk het jaar van Sony te laten zijn, maar van de twee echte parels, Uncharted 2en God of War 3, komt de laatste nu toch weer in de lente van 2010 uit. En dan ziet de exclusive line-up er toch weer kaal uit. Of ze hebben echt die tijd nodig, of ze hebben toch blijkbaar opvulling nodig in 2010.
Of ze vinden dat ze wat extra maanden nodig hebben om het van een 89% game naar een 99% game te maken. Het is hun game, niet de jouwe. Beetje slap om dat dan op lameheid van sony te schuiven, want dan krijg je Alan Wake van me terug. :)
Sony heeft zich niet onderscheiden met deze presentatie. En laat alsjeblieft Jack Tretton de volgende presentatie niet meer doen, wat een auto-cue drone.
Tretton deed het toch prima? Al die lui doen het van de auto-cue, er staat teveel op het spel. Dat sony zich voor jou niet heeft onderscheiden, tja, dan hadden ze volgens mij 20 nieuwe titels moeten aankondigen ;)

Ik vond inhoudelijk de Sony presentatie veel beter (behalve die lame race game op het eind) dan de MS' presentatie omdat bij MS men teveel focussed op geneuzel om het gamen heen. Dat films nu in NL komen, goh, leuk, maar als ik dat wil kan ik ook bij canal+ dat regelen en hoef ik geen dikke internet pipe te hebben om ze zonder hickups te bekijken.

Beide hadden ze lameheid in de presentaties, maar als je puur als gamer naar de presentaties kijkt en afstreept wat voor de gamer interessant was, dan heeft sony meer laten zien. En vergeet niet, 3rd parties leveren de games tussen de exclusives in.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Agreed. Ik was al hetzelfde van plan. Eind goed, al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
EfBe schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:14:
Of ze vinden dat ze wat extra maanden nodig hebben om het van een 89% game naar een 99% game te maken. Het is hun game, niet de jouwe. Beetje slap om dat dan op lameheid van sony te schuiven, want dan krijg je Alan Wake van me terug. :)
Alan Wake is eigenlijk een andere game geworden dan ik had verwacht en dat viel wel een beetje tegen...
Tretton deed het toch prima? Al die lui doen het van de auto-cue, er staat teveel op het spel. Dat sony zich voor jou niet heeft onderscheiden, tja, dan hadden ze volgens mij 20 nieuwe titels moeten aankondigen ;)

Ik vond inhoudelijk de Sony presentatie veel beter (behalve die lame race game op het eind) dan de MS' presentatie omdat bij MS men teveel focussed op geneuzel om het gamen heen. Dat films nu in NL komen, goh, leuk, maar als ik dat wil kan ik ook bij canal+ dat regelen en hoef ik geen dikke internet pipe te hebben om ze zonder hickups te bekijken.

Beide hadden ze lameheid in de presentaties, maar als je puur als gamer naar de presentaties kijkt en afstreept wat voor de gamer interessant was, dan heeft sony meer laten zien. En vergeet niet, 3rd parties leveren de games tussen de exclusives in.
Ik vond het slim van MS om de grootste verrassingen tot het einde te bewaren, want daarmee vergeten de mensen toch de niet-indrukwekkende eerste helft de presentatie. Sony begon perfect. Er zat veel tempo in en we werden gelijk weggeblazen door de Uncharted 2 trailer. Maar daarna kwam het PSP-gedeelte en dat boeide mij eigenlijk niet echt en het duurde veel te lang (dat stukje van GT met die vertaler was echt doodsaai). Het PS3 stuk was wel weer erg goed en het einde met GoW3 spectaculair. Wel erg jammer dat Project Trico en de nieuwe PSP al gelekt waren, want dan was de presentatie een stuk indrukwekkender geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 03-06-2009 14:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:09:

Ik heb de xbox360 en de playstation3, de ps3 staat op mijn fullhd aangesloten, de xbox360 zit in een doos stof te verzamelen. Op de MS e3 was er geen enkel spel getoond waarvoor ik de xbox uit de doos zou halen, de sony keynote bevestigde alleen maar waarom de ps3 in de woonkamer staat, ipv in een doos zoals de xbox.
Even voor de duidelijkheid, ik heb alle drie de consoles en ik pak overal wat van mee (alleen de Wii bijna niets). Ik heb bijvoorbeeld crackdown 1 en left4dead daadwerkelijk gespeeld, en daarom wordt ik heel blij van een vervolg hierop. Net zoals jullie (net als ik) blij worden van God of War, maar mensen die de serie niet kennen zal het een worst wezen. De meesten hebben denk ik (net als ik) nog geen Splinter Cell gespeeld, en worden daarom (net als ik) niet meteen super enthousiast, ondanks dat dit er erg bruut uit zag. Vandaar (naar mijn mening) het verschil in perceptie van de presentaties. Mensen zijn niet altijd bekend met elkaars library en weten het dus niet op waarde te schatten.

Zo, dat is echt het laatste wat ik erover zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:53
Ik vind het altijd een beetje een sneu verhaal worden zo met een hoop modder gegooi. Ik lees dan ineens dat de ps3 krachtiger is dan de 360. Tja dat roepen is heel makkelijk maar is nergens op gebasseerd. Diverse onderzoeken vertellen dat er niet veel verschil in zit. Maar dan melden de makers van Killzone 2 dat de game alleen uit kan komen op een ps3, en Epic weer dat GOW2 alleen op een xbox360. Ja zo gek is dat ook niet, want ze hbben het over de manier van opbouw van de game. Dus hoe ze de sterke punten van de consoles hebben benut om de game nog mooier te maken. Maar je zult zien dat Kz2 of GOW2 ook prima op concurerende console kan draaien. De makers moeten alleen even nadenken hoe ze dit technisch gaan aanpakken omdat de 360 geen cell processoren hebben, of omdat ze simpelweg de expertise er niet voor hebben.
Zelf heb ik een 360 en een ps3. Alle multiplatform games koop ik voor de 360, reden? Ik vind de controler plezieriger en ook heel belangrijk, de games zijn gauw 10 euro goedkoper als je ze op bijvoorbeeld gamehubs koopt. Ander belangrijk iets, en dat is iets dat ik echt heb gemist tijdens de ps3 e3 is het gemak van xboxlive ivm Playstation network. De private chat bijvoorbeeld. zo iets eenvoudigs en toen zo cruciaal voor mij. Als ik met mijn vrienden ga Kz2 spelen, dan kletsen we via xbl. simpelweg omdat we elkaar alleen kunnens preken als we in hetzelfde team zitten, of wanneer de game daadwerkelijk aan de gang is(squad based). Dit zijn de kleine dingen waarin Sony tijd moet gaan steken.

Verder ben ik blij dat ik beide consoles heb. Op beide komen en zijn hele goeie exclussives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Anders maakt iemand een topic aan waarin jullie kunnen kijken "welke groter is", hiermee doel ik natuurlijk op de eeuwige vergelijking tussen de 360 - PS3

En gaan we in dit topic weer verder met de verheerlijking van de PS3 en haar toptitels *O*

GOW 3 *O*
Uncharted 2 *O*
GT5 *O*
FF XIV *O*

Ben heel erg benieuwd naar 'Agent'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
SeamusXanthus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:26:
[...]
De meesten hebben denk ik (net als ik) nog geen Splinter Cell gespeeld, en worden daarom (net als ik) niet meteen super enthousiast, ondanks dat dit er erg bruut uit zag.
Volgens mij liggen de eerste 3 delen als pakketje voor 5 euro bij de Intertoys (PC versie). Met een redelijke PC (ik heb ze gespeeld op 3/4 jaar oude hardware) lopen ze allemaal redelijk en heb je uren plezier. Maar dat even geheel terzijde.

Ik ben voor alsnog wel tevreden met E3, maar hoop nog wat gameplay van GT5 en The Last Guardian te spotten. Ijdele hoop? Waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dialMforMike schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:09:
[...]

Volgens mij liggen de eerste 3 delen als pakketje voor 5 euro bij de Intertoys (PC versie). Met een redelijke PC (ik heb ze gespeeld op 3/4 jaar oude hardware) lopen ze allemaal redelijk en heb je uren plezier. Maar dat even geheel terzijde.

Ik ben voor alsnog wel tevreden met E3, maar hoop nog wat gameplay van GT5 en The Last Guardian te spotten. Ijdele hoop? Waarschijnlijk.
Volgens mij staat Polyphony Digital niet op de E3 inderdaad. Ikzelf ben wel enigzins benieuwd naar beelden van MGSRising, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Konami ook een eigen presentatie heeft. (dat zou vandaag zijn dan)

GT5 ziet volgens mij nog wel een stukje beter uit dan GT5:p, ligt het aan mij of zie ik in de foto hieronder dat de band iets ingedrukt is, onder het gewicht van de auto. :) GT PSP ziet er ook goed uit, de video ziet er alleen wel erg arcade uit. (kan volgens mij ook niet anders met die controls)

http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2009/06/cv0006.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2009 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armada schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:43:
[...]
Absoluut mee eens. Sony had een aantal heavy hitters om dit jaar nu eindelijk het jaar van Sony te laten zijn, maar van de twee echte parels, Uncharted 2en God of War 3, komt de laatste nu toch weer in de lente van 2010 uit. En dan ziet de exclusive line-up er toch weer kaal uit.
Sony heeft genoeg titels dit jaar:

Ratchet & Clank: Crack in Time
Heavy Rain
Uncharted 2
MAG
White Knight Chronicles

plus daarbij ook nog een aantal PSP-games.

Ze zullen niet al hun topgames tegelijkertijd uitbrengen maar die juist willen spreiden. Daarbij kwamen alle God of War-games uit in de maand maart:

God of War 1 - 22 mrt 2005
God of War 2 - 13 mrt 2007
God of War: Chains of Olympus - 4 mrt 2008
God of War 3 - mrt 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Volgens mij staat Polyphony Digital niet op de E3 inderdaad. Ikzelf ben wel enigzins benieuwd naar beelden van MGSRising, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Konami ook een eigen presentatie heeft. (dat zou vandaag zijn dan)

GT5 ziet volgens mij nog wel een stukje beter uit dan GT5:p, ligt het aan mij of zie ik in de foto hieronder dat de band iets ingedrukt is, onder het gewicht van de auto. :) GT PSP ziet er ook goed uit, de video ziet er alleen wel erg arcade uit. (kan volgens mij ook niet anders met die controls)

http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2009/06/cv0006.jpg
Gebeurt wel vaker toch, dat ze een auto gewoon door de weg laten zakken om zo de indruk te wekken dat een ondergrond minder solide is. Tenminste dat idee krijg ik bij die foto. Voor de rest wel een sfeervolle presentatie van GT5. Vraag me af hoe diep de WRC opties (compleet championship?) worden en of dat betekend dat Evolution Studios (van Motorstorm) dus niet met een nieuwe WRC game aan de slag gaan. Voor de PS2 waren zij verantwoordelijk voor de officiele WRC games (geloof dat Sony de licentie heeft), vandaar.

Nu nog kijken of er buiten de 1st party kampen nog wat leuke aankondigingen aankomen. Geloof trouwens dat Konami en Square-Enix vanavond nog aan de beurt zijn met shows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
[...]
ligt het aan mij of zie ik in de foto hieronder dat de band iets ingedrukt is, onder het gewicht van de auto. :)
Je hebt een rijkelijke fantasie, dat moet gezegd worden. Er is niéts ingedeukt aan die band hè ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat de schaduw aan de zijkant van het wiel aan de onderkant wat groter lijkt te zijn dan de bovenste helft. Wat er op zou duiden dat de zijkanten van de band iets uitbuiken. Zacht opgepompte rallybanden in combinatie met driften in een zware auto doet dat. xD

Maar ok, als jullie het niet zien zal het wel aan mij liggen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:09:
Grappig inderdaad.

Maar een ps3 is 2 tot 3 keer zo duur als een xbox360. Daardoor voor veel tieners ontoegankelijk.
Andere mensen met een 360 hebben last van buyers remorse. Ze hebben ooit voor de 360 gekozen die al vele malen stuk is gegaan, en ze zien nu dat sony de waarheid sprak toen ze zeiden dat technisch de 360 niet eens in de buurt kwam van de ps3. Maarja ze zitten op forums, en ze kunnen niet 'overlopen' naar de ps3.
Dat is altijd overlopen, want daarna gaat de 360 een doos in of op marktplaats.
Maar dat is mijn visie 8)
Net zoals xbox fans mogen zeggen dat de sony e3 matig is, en die van MS geweldig. Vraag je je toch af, stoppen ze tegenwoordig oogkleppen bij een 360?
In heb de xbox360 en de playsation3, de xbox360 staat nu op mijn fullhd aangesloten, de ps3 zit in een doos stof verzamelen. Op de Sony e3 was er geen enkel spel getoond waarvoor ik de ps3 uit de doos zou halen, de MS keynote bevestigde alleen maar waarom de xbox360 in de woonkamer staat, ipv in een doos zoals de playstation.
Spelaanbod etc, graphics vind ik van minder belang.

Een ps3 is daarbij ook nog 2 tot 3 keer zo duur als een xbox360. Voor mij bied de xbox360 dus veel meer waar voor mijn geld. Sommige mensen met een ps3 hebben last van buyers remorse. Ze hebben ooit voor veel te veel geld de playstation gekocht, en ze zien nu in dat microsoft de leukere games heeft. Maarja ze zitten op forums, en kunnen dus niet 'overlopen' naar de xbox360.
Net zoals playstations fans mogen zeggen dat microsoft e3 matig is, en die van Sony geweldig. Vraag je je toch af, stoppen ze tegenwoordig oogkleppen bij een playstation?

Zo makkelijk is het om een compleet tegenovergesteld verhaal te maken, wat voor veel mensen ook klopt.
Note: niet (geheel) mijn visie

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

BM schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:05:
[...]

In heb de xbox360 en de playsation3, de xbox360 staat nu op mijn fullhd aangesloten, de ps3 zit in een doos stof verzamelen. Op de Sony e3 was er geen enkel spel getoond waarvoor ik de ps3 uit de doos zou halen, de MS keynote bevestigde alleen maar waarom de xbox360 in de woonkamer staat, ipv in een doos zoals de playstation.
Spelaanbod etc, graphics vind ik van minder belang.

Een ps3 is daarbij ook nog 2 tot 3 keer zo duur als een xbox360. Voor mij bied de xbox360 dus veel meer waar voor mijn geld. Sommige mensen met een ps3 hebben last van buyers remorse. Ze hebben ooit voor veel te veel geld de playstation gekocht, en ze zien nu in dat microsoft de leukere games heeft. Maarja ze zitten op forums, en kunnen dus niet 'overlopen' naar de xbox360.
Net zoals playstations fans mogen zeggen dat microsoft e3 matig is, en die van Sony geweldig. Vraag je je toch af, stoppen ze tegenwoordig oogkleppen bij een playstation?

Zo makkelijk is het om een compleet tegenovergesteld verhaal te maken, wat voor veel mensen ook klopt.
Note: niet (geheel) mijn visie
Jullie zijn beide fanboy's }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
*Zucht*..... Kunnen we niet gewoon eens stoppen met PS3 is beter/Xbox360 is beter? Blijft voor iedereen persoonlijk en het komt er gewoon op neer dat de console die je hebt of waar je het meeste op speelt je die beter vindt. En zoals al eerder is gezegd er staan zoveel mooie games in de planning dat het ronduit zonde is om het meer over welke console beter zou zijn te hebben dan over de games die eraan zitten te komen.

Voor mezelf kan ik nu al niet wachten op GOWIII, 1 en 2 waren namelijk al geweldig. GT5 wordt toch ook een echte must-have of ie nu eind dit jaar uitkomt of volgend jaar pas. En hoewel ik wat gemixte reacties heb gelezen over Mod Nation moet ik zeggen dat die me ook wel aanspreekt. Heb in ieder geval altijd veel plezier gehad met zulke spellen zoals Crash bandicoot racer. En qua racetracks lijkt het me net als LBP dat wat je maakt zo origineel kan worden als je het zelf wilt.
MAG kan misschien wel een beetje chaotisch worden met 256 mensen. Maar kan ook zijn dat het uiteindelijk wel meevalt omdat je in squads kan spelen die elk hun eigen taak hebben, afwachten dus.

@Jaspor: Ik lijk het ook wel een beetje te zien aan de banden maar kan ook gewoon optische illusie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
PS3-Topic...

Vele discussies en ruzies zijn er al over geweest: X360 vs. PS3

Om te beginnen met wat rijtjes:

X360:
Voor:
Goedkoop, online gaming is erg goed.
Tegen:
RROD.., voor online gaming €60 per jaar..

PS3:
Voor:
Blu-Ray, PSN gratis. Grafisch miss. wat beter dan X360.
Tegen:
Kapotte lens, duur.
---------------------------------------------------------------
Over de GFX is ook al veel gepraat, feit blijft dat Killzone 2, Uncharted enz. er toch wel heel mooi uitzien. Het ligt er vooral aan hoe de ontwikkelaars het aanpakken, het programmeren voor de consoles is heel anders, X360 is qua GPU misschien wat sterker (igg heter). Maar de PS3 heeft weer een vernieuwende, maar ook moeilijk programmeerbare Cell-processor. Beide consoles hebben goede en leuke exclusives, PS3 is slecht begonnen qua exclusives, maar wordt steeds beter. Maar die RROD is toch wel echt een probleem: iedereen die ik ken heeft het al gehad. Het ligt niet aan de mensen die ik ken, maar aan de X360. Als je naar de E3 van dit jaar, komt de PS3 (op de prijs na) er wat beter uit. Er zijn meer exclusives. De X360 heeft dan wel weer Natal, maar de PS3 heeft ook meer met motion gedaan. De marketing van de beide bedrijven is erg verschillend: Sony heeft een wat moeilijker programmeerbare console. Hierdoor ‘moeten’ zij eigenlijk voor de beste spellen wel de studio’s kopen. De X360 heeft een wat makkelijker programmeerbare console op de markt gezet, maar hierdoor wordt er soms wel wat minder op de kwaliteit gelet. Ook kopen zij exclusives op, iets wat ik toch echt heel zielig vindt. Maar begrijp me niet verkeerd, ook de X360 is een fantastisch apparaat. Wel is het makkelijk op de PS3, dat je veel al bestaande (en miss al aangeschafte) apparatuur kan gebruiken. Al je USB en Bluetooth-apparaten werken.Zoals al vaker gezegd: uiteindelijk wint de consument. Je hebt voor (serieus) gamen op de console nu de keuze uit de X360 en de PS3.
Als je slim bent, ga je nu naar de winkel en koop je beide consoles.
Correct me if i’m wrong…

P.S. Dit stukje is bedoeld om na de E3 weer even de voors en tegens naast elkaar te zetten. Begrijp me niet verkeerd. Dit is niet bedoeld om te flamen, of om een fanboy te zijn. Discussieer met elkaar, maar blijf netjes en respectvol. Dit stukje staat in het X360 Topic, en in het PS3 Topic.

X360:
Games:

2 Exclusive Map Packs voor Modern Warfare 2.
Joyride (Gratis).
Shadow Complex. Game via Xbox Live Arcade.
Crackdown 2
Left 4 Dead 2
Splinter Cell: Conviction
Forza Motersport 3
Halo 3: Orbital Drop Shock Trooper. Met het kopen van deze game krijg je een Beta-Key voor Halo: Reach.
Halo: Reach. 2010.
Overig:
Last.fm streaming muziek.
Zune HD, ook verkrijgbaar in NL.
Facebook connection.
Twitter.

Project Natal: Met je lichaam gamen! Hoewel het nog moet blijken hoe precies deze manier van gamen is, is het zeker vernieuwend. Alleen is het waarschijnlijk niet bruikbaar voor alle genres…
Bron 1
Bron 2

Multi-Platform:
O.a.
The Beatles: Rock Band.
Tony Hawk: Ride. Met Skateboard als controller.
Call of Duty: Modern Warfare 2.
Final Fantasy XIII.
Alan Wake (X360, PC)
MGS: Rising
Assasin’s Creed 2. Gebruik van SixAxis v.d. PS3
Lost Planet 2
Bioshock 2
Fight Night Round 4
Tekken 6
Maffia 2
Batman
Colin McRae: Dirt 2
Brutal Legend

PS3:
Games:
Agent. Game van Rockstar.
Final Fantasy XIV Online
Uncharted 2. (Mooi…)
MAG. (256 online spelers)
Modnation Racers (LBP-achtig)
GT5 (wanneer, wanneer… *zucht*)
God of War 3
The Last Guardian (Trico)
Heavy Rain
Ninja Gaiden 2
Ratchet & Clank: A Crack in Time
inFamous

Overig:
Gamen met ‘Stokjes’. Klik

PR-praat:
Er zouden volgens Sony 364 games voor de Playstation (Portable, 2, 3) aankomen. Volgens Jack Tretton zijn er in het afgelopen jaar 22 miljoen PS3’s verkocht. Er zouden 35 Exclusives aankomen.

Bron 1
Bron 2

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:50
Het valt mij op dat het Xbox 360 topic vaker over games en de Xbox 360 zelf gaat, en hier in het PS3 topic vaak over welke console nu beter is...

Is geen flame verder, bezit zelf beide met veel plezier. Maar hou toch een keer op met die onzin en ga over nuttige zaken praten :)

Uncharted 2, must have! Voor dat soort games heb ik een PS3 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk iemand met een helder zicht, goed zo frankK800i.

Tegen PS3: kapotte lens. Klop helaas helemaal. Dat is toch iets waar ze mogen aan werken. De lens van de PS2 ging (in mijn geval) 4 à 5 keer stuk dus zit er toch al wat verbetering in. Voorlopig (*klopt op tafel*) 'slechts' 1 keer.

Verder best jammer dat God Of War 3 werd uitgesteld tot maart. Aan de andere kant kan het het spel alleen maar ten goede komen, beter wat langer wachten en dan een dijk van een spel in huis hebben. Het is misschien de laatste in de serie (weiger ik te geloven O-) ) dus maak er maar iets moois van. Zo'n mooie franchise kan je toch niet stoppen? :P

Ik wacht wel nog op nieuws van David Jaffe, met Eat Sleep Play ging hij toch een PS3 exclusieve game maken?

Uncharted 2 zag er ook schitterend uit. Misschien toch maar Uncharted 1 nog ergens halen.

MAG twijfel ik nog wat rond, het concept is wel machtig. Daartegenover staat dat het chaotisch kan zijn, zoals ik in andere topic las. Gelukkig is het niet 128 vs 128 (met 1 leider voor 127 man bvb. ). Maar sub-squads van 8 soldaten. Met 8 man rondlopen moet wel te doen zijn, op die voorwaarde dat iedereen zich correct inleeft in zijn rol en niet alleen gaat rondhuppelen of collaboreren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Uncharted 2 ga ik ook zeker blind kopen. Toch het meest 'filmische' spel wat ik ken, bij gebrek aan betere term. Mooie cutscenes met veel goede voiceacting. Alleen de enemies waren wat saai, maar dat had je toch niet door tijdens het spelen :)

Brutal Legend wordt voor mij potentieel het spel van het jaar. Ziet er geweldig leuk uit, en is van de maker van Psychonauts, voor mij een van de beste games ooit gemaakt.

Verder denk ik dat God of War3, Shadow Complex, Allan Wake, Dead Rising 2, Left4Dead2 nog in huis gaan komen.
En tenslotte stiekem toch weer FFXIII al wordt het vanaf deel 10 elke keer slechter, en natuurlijk Ratchet en Clank als even voorspelbaar als leuke game tussendoor.

Edit: en hoe kan ik de nieuwe Mario vergeten 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door SeamusXanthus op 03-06-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 14:33
SeamusXanthus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:11:
Brutal Legend wordt voor mij potentieel het spel van het jaar. Ziet er geweldig leuk uit, en is van de maker van Psychonauts, voor mij een van de beste games ooit gemaakt.
dat wist ik niet :o maakt het wel ineens een heel stuk interessanter! psychonauts was echt zo vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verdomme, zit nog steeds op mn kapotte PS3 60Gb te wachten :( 5 mei opgestuurd.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
MGS: Rising zal waarschijnlijk een heel andere MGS worden, omdat Hideo Kojima enkel de producer is. De PSP-game MGS: Peace Walker is eigenlijk de echte MGS5 omdat hij het verhaal schrijft en de director is.Het MGS4-team zal de PSP-game doen, MGS:R zal dan door een andere groep gemaakt worden en is daarmee meer een spinoff. Curieuze situatie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

End of story: PS3 replacement morgen maar weer opsturen na weer een telefoontje naar de helpdesk. Dit keer iemand aan de lijn met wat verstand die snapt dat die fans niet naar max lift-off mogen gaan op idle. Ik ben wel ontzettend blij dat er rond deze periode geen goeie game is uitgekomen die mij boeit (RE5 vlak voor de BD-drive error stukgespeeld), anders waren de frustraties waarschijnlijk wat hoger opgelopen dan nu.

Wat de Sony presentatie betreft: Die is mij best wel meegevallen met hier en daar enkele positieve verrassingen, zeker toen die gast opeens zei dat FFIV ook in 2010 uitkwam ! Verder denk ik dat die motion tech van Sony het meest robuust is en relatief goedkoop zou moeten zijn (paar plastic stokjes + cam die wat duurder zou zijn). MS klinkt nogal lastig in de uitwerking en in praktijk met meerdere spelers waar Nintendo nu het 'probleem' heeft dat ze hun unique selling point zijn verloren en ook nog eens achterlopen qua graphics.

De Uncharted 2 trailer was geweldig, met name de omgevingen en physics. Uncharted 1 was natuurlijk al niet geheel realistisch, maar dat een apache zoveel moeite heeft om raak te schieten is weer een ander uiterste. Die actie scene was iets te over the top voor mij. :P

Die Mod Racer was voor mij ook een aparte game. Sowieso gaat voor deze press con de gezegde 'beter goed gejat dan slecht bedacht' op, maar dit was wel een hele leuke kruising tussen Mario Kart, Trackmania en LBP.

De rest sprak mij nog niet erg aan of was te vaag om er iets zinnigs over te zeggen behalve een wow hier en daar. :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:11:
En tenslotte stiekem toch weer FFXIII al wordt het vanaf deel 10 elke keer slechter
FFX was 1 van de betere delen als je het mij vraagt, FFX-2 was zwaar teleurstellend (wel leuk om 1x te spelen), maar FFXII was toch stukken beter dan FFX-2.
Of je moet een jongedame/vrouw zijn, dan kan ik me voorstellen dat je FFX2 beter vind dan FFXII. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het centrale console wars topic deel 1

ontopic: Die racegame leek me erg leuk! kleine aanmerking: het was naar mijn mening beter geweest als je je sackboy als avatar kunt gebruiken. Maar ik heb begrepen dat het racespel andere developers heeft? Dat is wel jammer, ze passen in het zelfde universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:47:

ontopic: Die racegame leek me erg leuk! kleine aanmerking: het was naar mijn mening beter geweest als je je sackboy als avatar kunt gebruiken. Maar ik heb begrepen dat het racespel andere developers heeft? Dat is wel jammer, ze passen in het zelfde universum.
Miss niet zo'n hele handige titel, is btw ook al gesloten.
Thomaszki schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:48:
Het valt mij op dat het Xbox 360 topic vaker over games en de Xbox 360 zelf gaat, en hier in het PS3 topic vaak over welke console nu beter is...

Is geen flame verder, bezit zelf beide met veel plezier. Maar hou toch een keer op met die onzin en ga over nuttige zaken praten :)

Uncharted 2, must have! Voor dat soort games heb ik een PS3 gekocht.
In mijn stukje zeg ik niet dat de ene console beter is dan de ander. Je zegt zelf dat je beide bezit. Dat is precies wat mijn conclusie is: zorg dat je beide hebt.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
El_V schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:47:
[...]

dat wist ik niet :o maakt het wel ineens een heel stuk interessanter! psychonauts was echt zo vet :D
Dat spel zegt me (buiten de naam) echt helemaal niks. Misschien maar eens zoeken naar een 2de hands versie... :P

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Weet iemand of de re-release van FF7 voor de PSP en PS3 ook grafische veranderingen/verbeteringen heeft of dat het gewoon een 1:1 port is.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
Waarschijnlijk wel. Maar zeker weten doe ik het (natuurlijk) niet.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-08 15:56
Ben de Beta van Uncharted nu uit de amerikaanse store aan het downloaden ben wel benieuwd hoe die speelt

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScrooLoose schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:16:
Weet iemand of de re-release van FF7 voor de PSP en PS3 ook grafische veranderingen/verbeteringen heeft of dat het gewoon een 1:1 port is.
Het is de PS1-versie. Niks port, het spel wordt 100% geemuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Faust schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:47:

Ik vond hem geniaal! Maar misschien idd wat meer regels zodat er een gezonde discussie ontstaat ipv een afzeiktopic..

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Vicarious schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:00:
Verdomme, zit nog steeds op mn kapotte PS3 60Gb te wachten :( 5 mei opgestuurd.
Ik wacht al 3 maanden op een werkende PS3 60GB omdat het eerste opgestuurde apparaat DOA was :{ Kutservice :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Exirion schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:06:
[...]

Ik wacht al 3 maanden op een werkende PS3 60GB omdat het eerste opgestuurde apparaat DOA was :{ Kutservice :(
Gewoon elke dag erachteraan bellen... Misschien dat dat helpt :P

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
We kunnen een playstation problemen topic openen.
Met in de startpost het nummer van sony,
en een lijstje met gegevens die ze nodig hebben.

Plus nog een stappenplan wat je zelf kunt doorlopen om een software probleem uit te sluiten.
Wie is voor?

Dan kan ik een moderator een PM sturen en hem hierin vragen om toestemming voor het openen van een topic waarin we de bovengenoemde problemen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
@ Faust: Wat ben je toch maar actief bezig met topics openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Lair is voor 18,95 verkrijgbaar in de membershop van 1DayFly.

Niet echt een goede aanbieding, maar ze hebben ook KZ2 voor 41,95

Blurays voor net geen 10 GBP incl verzending bij Memory.co.uk ( ook Amazon reseller, betrouwbaar )

[ Voor 56% gewijzigd door Yippie op 04-06-2009 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Yippie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 02:08:

Niet echt een goede aanbieding, maar ze hebben ook KZ2 voor 41,95

Blurays voor net geen 10 GBP incl verzending bij Memory.co.uk ( ook Amazon reseller, betrouwbaar )
net geen 10 euro voor een blu-ray is in Engeland toch wel normaal.
Geloof dat Amazon nog steeds een actie heeft waar je 3 blu-rays voor de prijs van 2 kunt kopen en dan betaal je in de meeste gevallen nog geen 20 pond voor 3 blu-rays je betaald hier in de winkel al meer dan dat voor 3 DVDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
OPSLAGHOND schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:42:
[...]

FFX was 1 van de betere delen als je het mij vraagt, FFX-2 was zwaar teleurstellend (wel leuk om 1x te spelen), maar FFXII was toch stukken beter dan FFX-2.
Of je moet een jongedame/vrouw zijn, dan kan ik me voorstellen dat je FFX2 beter vind dan FFXII. ;)
Ja, 10 is denk ik zelfs het beste deel, hoewel 7 om nostalgische redenen meer indruk heeft gemaakt op mij. Maar daarna is het hard achteruit gegaan. Met een een saaie ubergrind game FFXI, en een FFXII waar je letterlijk NIETS moest doen om het spel te spelen (het spel speelde zichzelf met gambits) maar wel ontelbare vijanden in kale levels zonder enige vorm van content. Alle FF op de DS/PSP waren vervolgens slechts inspiratieloze remakes.
Tot zover mijn Square Enix frustratie, carry on ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Tip: Infamous voor 35 euro. Je moet wel een kortingscode invoeren maar uiteindelijk is het me wel gelukt voor 35 euro.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ymmv schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Sony heeft genoeg titels dit jaar:

Ratchet & Clank: Crack in Time
Heavy Rain
Uncharted 2
MAG
White Knight Chronicles
Demon's Souls
Ik lees net dat zowel Heavy Rain als White Knight Chronicles pas in het 1e kwartaal van 2010 uitkomen ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ugh, dat is erg jammer om twee redenen. Ten eerste ik had me verheugd op white knight chronicles dit jaar en ten tweede nu komt er wel een hele hoop RPG's uit in 2010, keuzes keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het PS3 topic.

[ Voor 92% gewijzigd door PromoX op 04-06-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Exirion schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:06:
[...]

What?
Mijn 60 GB gaat vandaag terug en daar gaven ze al aan dat ze zaten te wachten op een boot met onderdelen...? En dat ik er rekening mee kunnen houden dat het effe ging duren. Maar 3 maanden? Dat is toch niet normaal, en krijg je dan alleen maar een excuus van de klantenservice?

Wat bedoel je met DOA?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10-2024
DOA = Dead on Arrival :)

[ Voor 65% gewijzigd door een moderator op 04-06-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Yippie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 02:08:
Kun je hem net zo goed bij Bart Smit (online) kopen, daar is die 15 euro.

Kon gister geen verbinding krijgen met PSN. (gebeurd vaker sinds laatste firmware) Internetverbindingtest lukte ook niet (duurde erg lang) Toch maar open dsn (google is je vriend) ingesteld bij netwerkinstellingen en nu werkt alles weer prima. Hopenlijk fixt sony dit snel want ik kan me voorstellen dat een hoop mensen geen idee hebben wat dns is.

[ Voor 37% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-06-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:23:
[...]

Kun je hem net zo goed bij Bart Smit (online) kopen, daar is die 15 euro.

Kon gister geen verbinding krijgen met PSN. (gebeurd vaker sinds laatste firmware) Internetverbindingtest lukte ook niet (duurde erg lang) Toch maar open dsn (google is je vriend) ingesteld bij netwerkinstellingen en nu werkt alles weer prima. Hopenlijk fixt sony dit snel want ik kan me voorstellen dat een hoop mensen geen idee hebben wat dns is.
Ik denk niet dat DNS problemen een issue van Sony zijn maar meer van je eigen ISP. Toevallig ook Ziggo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20

S2S

Btw op PS3 kijk ik erg uit naar Uncharted2, Trico en GT5, zien er echt prachtig uit.

[ Voor 73% gewijzigd door PromoX op 04-06-2009 12:17 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Al dik anderhalf jaar tevreden met m'n 40GB PS3, maar de laatste maanden begon ik mij meer en meer te ergeren aan de beperkte opslagruimte. Met een game bibliotheek van meer dan 20 titels en 11 aangekochte PSN games was een upgrade van de HD in de PS3 een noodzakelijkheid geworden ipv een luxe. Zeker met al die lekkere content die er het komende jaar zit aan te komen.

Eind vorige week online een 500GB 2.5inch SATA HD (Western Digital Scorpio Blue of zoiets) aangeschaft en gisteren stak die in m'n bus. Onmiddellijk aan de slag gegaan: externe HD aan de PS3, back-upje maken (half uurtje werk), PS3 losgekoppeld en beschermkapje van de HD weggehaald. Mijn manuele schroevendraaiers zijn allemaal te groot voor die pietlullige schroefjes, enkel mijn elektrische schroevendraaier heeft kopjes die zo klein zijn. Enkel de iets grotere blauwe schroef die de HD in zijn tray op zijn plaats houdt in de PS3 kon ik met een grotere manuele schroevendraaier loskrijgen.

De 4 schroefjes die de HD in zijn tray vasthouden waren problematischer. Ik had niet veel zin om mijn elektrische schroevendraaier te gebruiken uit schrik om die kleine, delicate schroeven stuk te maken, maar wat ik ook probeerde, ik kon ze niet loskrijgen met mijn grotere schroevendraaiers. Waarom vijzen ze die krengen ook zo vast? Uiteindelijk zag ik maar 1 oplossing en dat was toch mijn elektrische schroevendraaier gebruiken. Goed veel druk zetten (goed mijn gewicht gebruiken) en voor de 3 eerste schroefjes ging het goed. De vierde ging minder en ik hoorde het al onmiddelijk: het laatste schroefje gaf niet mee en ik liet onmiddellijk de knop los, maar het kwaad was al geschied. Waar er normaal gezien een kruis zit waar je een schroevendraaier inpast, had de elektrische schroevendraaier een mooi cirkelvormig gaatje gemaakt. Er was dus geen manier meer om die schroef nog los te krijgen met een schroevendraaier.

Ik ging mijn opties die ik nu had na:
- Een nieuwe tray zoeken voor een HD in te plaatsen voor de PS3. Waar moet je zo'n ding vinden? Bij Sony zelf??? Hebben ze en geven ze zo'n dingen wel uit? En welke termijn gaat er dan ook wel weer niet over? Niet mijn favoriete optie.
- De nieuwe HD gewoon zonder tray in de PS3 pluggen. Het is niet alsof een PS3 een mobiel toestel is, maar een HD bestaat toch uit bewegende componenten, dus er bestaat een kans dat de HD tijdens bewerkingen loskomt en dan kan je met een corrupte HD komen te zitten. Niet erg veilig dus.
- De 40GB HD slopen en zo die schroef losmaken. Zag ik wel zitten, want die HD ga ik toch voor niets meer gebruiken en de data is gebackupped. Maar na inspectie van de HD in de tray achtte ik de kans groter dat ik de tray eerder ging slopen dan de HD. Dan maar volgende optie:
- de tray slopen. Zo secuur mogelijk met een kniptang dat laatste schroefje eruit knippen. Met drie schroefjes zitten een HD ook goed genoeg vast in zo'n tray. Mogelijk, maar...
- toch zocht ik het liefst naar een manier om die schroef los te krijgen zonder dat er sloopwerk aan de pas kwam: met een knijptang de schroef vastpakken en zo proberen los te draaien.

Ik achtte de slaagkansen van die laatste optie niet erg hoog in, maar ik ging het toch proberen alvorens de tray te slopen of de HD gewoon zonder tray in de PS3 te plaatsen. Het raakvlak van zo'n schroefje met de knijptang was verdomd klein en verscheidene keren schoot ik uit met de knijptang. Eén keer zelfs tussen mijn duim en wijsvinger van mijn linkerhand die nu mooi blauw ziet. Ik stond op het punt om het op te geven, want de 40GB HD had al een paar keer verdacht krakende geluiden geuit (grote kans dat die dus nu stuk is) en als ik al een draaiende beweging kon maken dan was dat rond het schroefje zonder dat het meegaf. Hoe vast hebben ze dat kreng wel niet gezet? Nog één poging en dan ging ik de kniptang nemen en de tray voorzichtig rond het schroefje lostknippen. De knijptang had op die positie ondertussen toch al beschadigingen aan de tray gemaakt. Succes!!! Ik had eindelijk een draaiende beweging met m'n knijptang waar ik weerstand in voelde die afnaam naarmate ik verder draaide. Het kreng was los!!!

Ik heb die vier rotschroeven de vuilbak in gekieperd en er 4 van mijn eigen genomen. De draad om te schroeven is even groot, ze zijn enkel iets langer en de kop met het kruis is groter. De langere draad was geen probleem, want de nieuwe HD slikte die makkelijk. Ook heb ik de schroeven niet zo vast gevezen: stel je voor dat ik er over 2 à 3 jaar een HD van 1TB (of meer) wil in plaatsen en ik opnieuw door die nachtmerrie moet. Ik betwijfel dat eigenlijk wel, want ik vermoed dat 500GB wel voldoende zal zijn voor de levensduur van de PS3.

En half uurtje later was de nieuwe HD geformatteerd en de back-up teruggeplaatst. Ik ben dus nu de gelukkige bezitter van een 500GB PS3. Het was wel eentje van mijn meer moeizamere tweakavonden. Rotschroef!

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

Modbreak:Ik heb zojuist een aantal berichten berichten aangepast/verwijderd. Vanaf nu graag nog enkel verder over de PS3, waar dit topic uiteindelijk ook voor bedoeld is.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PromoX schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:20:
[modbreak]Ik heb zojuist een aantal berichten berichten aangepast/verwijderd. Vanaf nu graag nog enkel verder over de PS3, waar dit topic uiteindelijk ook voor bedoeld is.[/]
Vertel dan 'ns waar op Tweakers je een algemene console-discussie over de 360 en PS3 kunt houden die niet ogenblikkelijk gesloten wordt? Gamers leven niet in een vacuum waar andere consoles niet bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door ymmv op 04-06-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

ymmv schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:30:
[...]

Vertel dan 'ns waar op Tweakers je een algemene console-discussie over de 360 en PS3 kunt houden die niet ogenblikkelijk gesloten wordt? Gamers leven niet in een vacuum waar andere consoles niet bestaan.
offtopic:
Daar gaan we nog wel naar kijken, maar zolang er een aantal users rondlopen hier waar zo'n discussie moeilijk mee te voeren is, wordt het toch lastig.

Verdere discussie hierover is hier trouwens ook niet gewenst, dan graag per DM.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:40

nFo

Vroeg mij af of GT5 een release datum kreeg ?

[ Voor 198% gewijzigd door nFo op 04-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Infamous voor €50,- incl. verz.kstn. bij 1df.nl (1dayfly)

[ Voor 24% gewijzigd door Rob1106 op 04-06-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lukin schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:40:
[...]

Ik denk niet dat DNS problemen een issue van Sony zijn maar meer van je eigen ISP. Toevallig ook Ziggo? :)
Nee geen Ziggo maar Telfort (Tiscali). Voor de laatste firmware ook nooit problemen mee gehad. Opinternet zijn er meer mensen die er last van hebben sinds deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
DarthDavy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:50:
Al dik anderhalf jaar tevreden met m'n 40GB PS3...(verhaal over schroeven)....Rotschroef!
een tip die eigenlijk een beetje te laat komt :P Ik had precies hetzelfde probleem met 1 schroef. Toen heb ik met een ijzerzaag de schroef zo ingezaagd dat je met een platte schroevendraaier hem er super simpel uit kon draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online
nFo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:44:
Vroeg mij af of GT5 een release datum kreeg ?
Ze zeggen eind 2009. Maar bij PD weet je dat de kans vrij klein is dat ze dit gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Uiteindelijk is er dus niets bekend gemaakt over de PS3 slimline op de E3.

Wordt er nog een gelegenheid/persconferentie op de E3 verwacht waarop Sony dit zou kunnen doen?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
Help!!!! schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:31:

Wordt er nog een gelegenheid/persconferentie op de E3 verwacht waarop Sony dit zou kunnen doen?
Ik denk dat als ze dat ding aan zouden kondigen op de E3 dat ze dat zeker tijdens de persconferentie hadden gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help!!!! schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:31:

Gamescom in Keulen (19-23 aug)
Tokyo Game Show (24-27 sep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Afbeeldingslocatie: http://www.psfocus.nl/_images/overige/GranTurismo5Schade.jpg
beetje schade gt5

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Stond die niet ergens een aantal pagina's terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

In ieder geval niet het plaatje. Misschien de trailer naar GT5 waar deze picture uit komt. Ik vind die damage er wel prima uitzien tot nu toe, maar ik kan er eigenlijk vrij weinig over zeggen want dit is de enige damage die we hebben gezien uit GT5.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

GG---77 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:10:
What?
Mijn 60 GB gaat vandaag terug en daar gaven ze al aan dat ze zaten te wachten op een boot met onderdelen...? En dat ik er rekening mee kunnen houden dat het effe ging duren. Maar 3 maanden? Dat is toch niet normaal, en krijg je dan alleen maar een excuus van de klantenservice?
De eerste PS3 kwam na een week of 5 maar die was out of the box defect. Gaf geen beeld, reageerde nergens op, behalve dat de fan (ronkend) draaide en de power LED aan was. Daarna weer door de hele RMA molen heen... En nu dus alweer even aan het wachten op de tweede PS3.

Er komt nog een hele gepeperde brief van mij richting Sony, want als early adopter die 600 euro heeft betaald voor een produkt dat na 1.5 jaar defect raakt vind ik het belachelijk hoe het opgelost wordt. Sowieso is het hele refurbished verhaal iets wat me niet bevalt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

scorpie schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:31:
In ieder geval niet het plaatje. Misschien de trailer naar GT5 waar deze picture uit komt. Ik vind die damage er wel prima uitzien tot nu toe, maar ik kan er eigenlijk vrij weinig over zeggen want dit is de enige damage die we hebben gezien uit GT5.
Dit plaatje wel :)

[ Voor 53% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-06-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

jefjef

learning by doing

DarthDavy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:50:
lang verhaal --- moeizamere tweakavonden. Rotschroef!
Ik heb het gelezen als een spannend jongensboek :P en ga vanavond toch een poging wagen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Dj-sannieboy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:17:
Nee geen Ziggo maar Telfort (Tiscali). Voor de laatste firmware ook nooit problemen mee gehad. Opinternet zijn er meer mensen die er last van hebben sinds deze update.
Yup, same here. Voor de laatste update zelden tot nooit connectie-problemen, nu echter regelmatig. Als het aan de ISP ligt is dat wat vreemd als je op hetzelfde moment met 32 tabjes open zit te surfen en op usenet aan het downloaden bent. Dit is puur en alleen gekomen SINDS de laatste update.

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.