Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
alex028 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:34:
Bedankt Nitai!

Met andere woorden, een core2d kan mijn werkzaamheden de komende 4 jaar zonder haperen draaien?
Waarom niet? Als je niet teveel achter snellere computers zit is dat prima te doen.

Wel oppassen met nieuwere versies van software. Adobe en Microsoft lukt het aardig om iedere nieuwe versie weer wat trager te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ook hier geen problemen met flikkeringen. Opstarten duurt iets minder dan een minuut. Is dat te traag? VInd het nog steeds retesnel. Heb eigenlijk helemaal geen zin om nu alweer te gaan kloten (clean install) aan een machine die het gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

joepert schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:56:
Ook hier geen problemen met flikkeringen. Opstarten duurt iets minder dan een minuut. Is dat te traag? VInd het nog steeds retesnel. Heb eigenlijk helemaal geen zin om nu alweer te gaan kloten (clean install) aan een machine die het gewoon doet.
Ja, dat is traag die van mij doet er ongerveer 25 sec over. Als je de mac aanzet moet er binnen en paar seconden het appletje komen. Voordat ik hem herinstalleerde duurde dat ongeveer een halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 17:33

Altaphista

1. check manual, 2. ask

@ die flikkeringen van het beeldscherm: is het zeker dat het aan de 27" ligt? En heeft de te releasen 27"Quad core exact dezelfde scherm? Ik wil nl die nwe 27" quad core aanschaffen als ie in de winkels ligt, maar met deze berichten misschien toch maar ff maandje aankijken...

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Altaphista schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:37:
@ die flikkeringen van het beeldscherm: is het zeker dat het aan de 27" ligt? En heeft de te releasen 27"Quad core exact dezelfde scherm? Ik wil nl die nwe 27" quad core aanschaffen als ie in de winkels ligt, maar met deze berichten misschien toch maar ff maandje aankijken...
Er zijn ook zat machines die nergens last van hebben.. het is niet duidelijk waar het aan ligt.. zou de videokaart kunnen zijn.. in de Quad zit een andere dan in de C2D die nu bij mensen thuis staan, dus mogelijk dat die het probleem helemaal niet hebben..

Anyway, ik zeg gewoon nu bestellen.. je hebt immers een jaar garantie en kan hem altijd binnen twee weken zonder opgaaf van reden weer terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeebus schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:42:
[...]
Ik gebruik dagelijks windows en mac naast elkaar. Het enige ik soms door elkaar haal is kopiëren en plakken, apple gebruikt de command toets (appeltje) en windows ctrl.
Ik heb mijn externe schijven allemaal HFS+ geformateerd zodat ik ze ook aan mijn xbox 360 kan hangen. Op mijn windows pc heb ik MacDrive staan zodat ik HFS+ partitities kan gebruiken.
Ik heb juist een nieuwe NAS gekocht (QNAP TS-239 Pro) .. ik zit te wachten op de I7 IMac ... De NAS gebruikt een EXT3 Filesystem wat onder Windows prima werkt, werkt dit ook op de Mac ? Heb nog nooit een Mac gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:16:
De NAS gebruikt een EXT3 Filesystem wat onder Windows prima werkt, werkt dit ook op de Mac ? Heb nog nooit een Mac gehad :?
Het maakt helemaal niks uit wat voor filesystem een NAS zelf op z'n schijf gebruikt. Een NAS communiceert via het netwerk en OSX ondersteunt net als Windows het Samba protocol.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraag je over het early 2008 iMac model. Hierop zit een mini-DVI uitgang als ik me niet vergis en graag zou ik willen weten of deze uitgang ook audio kan meesturen over een mini-dvi -> HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 13:49
dvi heeft geen audio
google = Wikipedia: Mini-DVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sorry, was het net aan het lezen, je wa sme voor :).

[ Voor 76% gewijzigd door Ronwiel op 30-10-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:18:
[...]

Het maakt helemaal niks uit wat voor filesystem een NAS zelf op z'n schijf gebruikt. Een NAS communiceert via het netwerk en OSX ondersteunt net als Windows het Samba protocol.
Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Vandaag een 27" iMac gekocht (mijn oude 24" verkocht) en hij werkt heerlijk. Geen last van een flikkerend beeld of andere kuren.
Het ging mij vooral om de grotere resolutie voor Logic en Final Cut Express en ook omdat ik vaak schermen naast elkaar heb staan. De 16:9 ratio is dus precies wat ik zocht.

Ook over de magic mouse ben ik erg te spreken, hoewel hij wel aan de lage kant is. Ben er al aardig aan gewend, maar ik denk dat mijn pink het er nog moeilijk mee gaat krijgen door de iet wat vreemde houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dan ben je dus van een Radeon 4850 naar een 4670 gegaan? Mis je die 4850 nu niet dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst een probleem met een Apple-computer ondervonden. Na een tijdje werken vloog m'n computer ineens uit. Geen stroomstoring, dus er was iets anders. Ik opnieuw opstarten, maar het scherm blijft donker terwijl ik hem wel zachtjes hoor pruttelen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen (voordat ik naar de winkel ga)? Het is 24" iMac van vorig jaar augustus. Als er nog meer info bij moet hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 11-09 19:31
CoiLive schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:54:
Vandaag een 27" iMac gekocht (mijn oude 24" verkocht) en hij werkt heerlijk.
Welke heb je, de core2duo, i5 of i7? Hoeveel RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
i5 of i7 lijkt me wat sterk, die worden nog niet verzonden (pas ergens in november). Heb zelf een i5 in bestelling staan en ik weet niets meer dan "ships: november".

[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Frietsaus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:32:
i5 of i7 lijkt me wat sterk, die worden nog niet verzonden (pas ergens in november). Heb zelf een i5 in bestelling staan en ik weet niets meer dan "ships: november".
Ik wil graag weten of de core2duo genoeg is, of dat de sprong naar de i5 nodig is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
@JAHRASTAFARI: Als je niet zegt wat je ermee wilt gaan doen, dan kan niemand je vertellen of de sprong naar de Core i5 nodig is...

In de praktijk is een Core 2 Duo voor vrijwel alle software meer dan snel genoeg, zelfs voor zware toepassingen als video-editen. Echt nodig is een Core i5 dus niet echt voor 99,9% van de toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ok, dus ook voor foto's finetunen, HD materiaal afspelen, mediacenter gebruik is de core2duo voldoende? Voldoende als in lekker soepel lopend zonder dat je iets doet en je afvraagt: waar is dat ding mee bezig, ik wil NU actie.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een horizontale streep bovenin het scherm van m'n 24" iMac :( Deze is niet zichtbaar bij alle kleuren. Daarom zoek ik een tool waarmee ik het scherm kan testen, zodat ik een duidelijk verhaal heb als ik Apple bel. Bijvoorbeeld een tool als deze: http://www.marinso.de/pro...rtest/en_monitortest.html

Helaas kost deze tool geld en is mijn geld op :( Weet iemand een gratis tool die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:36:
Ok, dus ook voor foto's finetunen, HD materiaal afspelen, mediacenter gebruik is de core2duo voldoende? Voldoende als in lekker soepel lopend zonder dat je iets doet en je afvraagt: waar is dat ding mee bezig, ik wil NU actie.... :D
Loop anders even bij een apple-reseller binnen, heb ik gisteren ook gedaan.
Daar demonstreren ze alles wat je met je iMac zou willen gaan doen.
Ze lieten mij een stukje HD-film zien op de 27", ziet er schitterend uit.
Snow leopard loopt als een speer, ik heb al testen gelezen dat het 38 procent sneller is dan windows 7 ,met dezelfde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:36:
Al deze applicaties werken perfect op mijn Macbook Pro 2,26Ghz, 2GB. 20" iMac 2,4 Ghz 2400 pro en mijn huidige 2,66 Ghz 24" iMac met 4Gb en een 9400M.

Een core2duo is dus voldoende. Voor HD materiaal wel Plex downloaden, ondersteund alles en speelt soepel af. Movist en VLC willen nog wel eens haperen en problemen geven met geluid.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

MrFish

Untitled

Jay-v schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:23:
[...]

Ja, dat is traag die van mij doet er ongerveer 25 sec over. Als je de mac aanzet moet er binnen en paar seconden het appletje komen. Voordat ik hem herinstalleerde duurde dat ongeveer een halve minuut.
Ik heb ondervonden dat het niet nodig is om een herinstall te doen om het trage opstarten bij de nieuwe iMac te verhelpen. Wat er aan de hand is, is dat er geen opstartschijf staat ingesteld. Ga naar System Preferences, Startup Disk en selecteer je (interne!) harde schijf, en klik op restart. Het Apple logo verschijnt nu veel sneller.

Snow Leopard opnieuw installeren helpt inderdaad ook, omdat dan de opstartschijf ook goed wordt ingesteld. Maar het is wel een omslachtige oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFish schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

Ik heb ondervonden dat het niet nodig is om een herinstall te doen om het trage opstarten bij de nieuwe iMac te verhelpen. Wat er aan de hand is, is dat er geen opstartschijf staat ingesteld. Ga naar System Preferences, Startup Disk en selecteer je (interne!) harde schijf, en klik op restart. Het Apple logo verschijnt nu veel sneller.

Snow Leopard opnieuw installeren helpt inderdaad ook, omdat dan de opstartschijf ook goed wordt ingesteld. Maar het is wel een omslachtige oplossing ;)
Kijk dat zijn de betere oplossingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 06-09 09:40
Weet iemand waar ik de wallpaper kan vinden die op de nieuwe iMac staat afgebeeld op de site van apple? Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/imac/images/overview_hero1_20091020.png

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
http://antwrp.gsfc.nasa.g...SS007-E-10807_highres.jpg

Moet een klein beetje bewerkt worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:37:
[...]

Ik wil graag weten of de core2duo genoeg is, of dat de sprong naar de i5 nodig is.....
Ik heb gewoon de standaard 27" en deze is snel genoeg voor wat jij ermee wil doen. Ik edit sinds kort ook HD materiaal en zelf dat gaat prima, dus het afspelen is helemaal geen probleem (doe ik elke dag).

De stap terug van de 4850 naar de 4670 heb ik nog niet gemerkt, maar ik heb ook nog geen games gespeeld. Ik game ongeveer 1 keer in de week een potje COD4 of counterstrike, dus het gamen stond niet bovenaan de lijst. De grote resolutie vind ik echter heerlijk!

En natuurlijk wil je gewoon een nieuw model hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 06-09 09:40

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Laatst online: 20:43
CoiLive schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:36:
[...]

Ik heb gewoon de standaard 27" en deze is snel genoeg voor wat jij ermee wil doen. Ik edit sinds kort ook HD materiaal en zelf dat gaat prima, dus het afspelen is helemaal geen probleem (doe ik elke dag).
Dank voor deze melding. Dat was de twijfel die ik had: Hoe goed is de DualCore IMAC in HD editten/renderen?. Op mijn huidige machine (windows) gaat dat niet lekker ondanks de 2.6 ghz quad core. Kon me niet voorstellen dat de 0.5 GHz extra dan zoveel verschil maakt-vandaar ook de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
swiebert schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:49:
Op mijn huidige machine (windows) gaat dat niet lekker ondanks de 2.6 ghz quad core. Kon me niet voorstellen dat de 0.5 GHz extra dan zoveel verschil maakt-vandaar ook de twijfel.
Hoe soepel video-editen gaat hangt natuurlijk van veel meer af dan alleen de snelheid van de CPU. De videokaart, hoeveelheid geheugen, snelheid van de harddisk, welk OS en welke software je gebruikt zijn minstens even belangrijk. Alleen maar naar de snelheid van de processor kijken zegt niet zoveel.

[ Voor 8% gewijzigd door jj71 op 01-11-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
jj71 schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:09:
[...]

Hoe soepel video-editen gaat hangt natuurlijk van veel meer af dan alleen de snelheid van de CPU. De videokaart, hoeveelheid geheugen, snelheid van de harddisk, welk OS en welke software je gebruikt zijn minstens even belangrijk. Alleen maar naar de snelheid van de processor kijken zegt niet zoveel.
Dank. Mijn huidige windows machine is vergelijkbaar aan de IMAC m.u.v. de processor en OS. De grafische kaart zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn van de traagheid alleen.... volgens mij wordt daar tijdens het editten geen gebruik van gemaakt (kan me vergissen). Vandaar mijn conclusie over de GHZn. Blijft natuurlijk over of bij intensieve bewerkingen de IMAC in C2D variant stand houdt of dat de €300 zich vertaalt in minder gebruiksongemak. Zucht de twijfel slaat weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Videobewerking houdt ook wel van wat geheugen, dus dat is ook belangrijk!

Ik kan echt niet wachten tot de quadcores leverbaar worden _O_ hier en daar lees ik iets over eind van deze week of 14 november.. :z
Ik ga sowieso voor de i5, en misschien wel voor de i7. Even hard nadenken of het dat extra geld waard is.
Geheugen upgrade ik later zelf wel, maar als dat ook met de processor kan zou het helemaal mooi zijn (waar het wel op lijkt).

[ Voor 84% gewijzigd door Giant87 op 02-11-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinLin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 13:49
swiebert schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:30:
[...]

Dank. Mijn huidige windows machine is vergelijkbaar aan de IMAC m.u.v. de processor en OS. De grafische kaart zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn van de traagheid alleen.... volgens mij wordt daar tijdens het editten geen gebruik van gemaakt (kan me vergissen). Vandaar mijn conclusie over de GHZn. Blijft natuurlijk over of bij intensieve bewerkingen de IMAC in C2D variant stand houdt of dat de €300 zich vertaalt in minder gebruiksongemak. Zucht de twijfel slaat weer toe.
Sommige programma's gebruiken de video kaart om te coderen en te decoderen van de video stream. Maar zover ik weet word het nog niet heel veel gebruikt.
Maar zoals eerder gemeld in het topic denk ik niet dat de processor de bottleneck is, het zal eerder de harddisk en het geheugen zijn. Denk dat je die 300 euro beter in meer geheugen of een snellere scratch disk/array kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Giant87 schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:11:
Inderdaad, een bom geheugen en een snelle harddisk zijn nog belangrijker dan die quad core CPU. Die quad core helpt alleen voor het encoden/transcoden van MPEG4, maar met te weinig geheugen of een trage harddisk blijft het behelpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Exirion op 02-11-2009 00:14 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een splinternieuwe IMac voor de eerste keer opstart kan je dan de taal kiezen zoals op veel Windows machines ? Ik heb namelijk nooit mijn OS in het Nederlands draaien en wou dat graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, dat kan. :) En als je het bij dat selectiescherm verkeerd doet kan het achteraf ook nog in de Systeemvoorkeuren.

[ Voor 78% gewijzigd door Frietsaus op 02-11-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Frietsaus schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:57:
Ja, dat kan. :) En als je het bij dat selectiescherm verkeerd doet kan het achteraf ook nog in de Systeemvoorkeuren.
En het is bovendien per user apart in te stellen (op voorwaarde dat je niet alle niet gebruikte talen uit het systeem hebt gesloopt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen, hoe het bekijken is van een Full HD 1080 film is.
Nog steeds last van de zwarte balken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:23:
Dit is uiteraard niet anders dan bij een 16:9 TV. De verhouding is namelijk ook hier.... 16:9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:23:
Ligt natuurlijk aan de verhouding van de film.
De meeste series die ik kijk zijn perfect. Bij films wisselt het nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voor de liefhebbers van onderstaande achtergrond:

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/6e23ur.jpg

Deze heb ik verknipt tot 16:10 en 16:9. Schrik niet van de resolutie maar het aspectratio klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant87 schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:11:

Ik kan echt niet wachten tot de quadcores leverbaar worden _O_ hier en daar lees ik iets over eind van deze week of 14 november.. :z
Ik ga sowieso voor de i5, en misschien wel voor de i7. Even hard nadenken of het dat extra geld waard is.
Geheugen upgrade ik later zelf wel, maar als dat ook met de processor kan zou het helemaal mooi zijn (waar het wel op lijkt).
Dat is sneller dan ik had gedacht. Hopelijk heb je gelijk. Mijn i7 is besteld........ ben benieuwd wanneer de appelboer hier belt dat ik hem kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
DaMarcus schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:11:

Deze heb ik verknipt tot 16:10 en 16:9. Schrik niet van de resolutie maar het aspectratio klopt :)
Super! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:47:
[...]

Dat is sneller dan ik had gedacht. Hopelijk heb je gelijk. Mijn i7 is besteld........ ben benieuwd wanneer de appelboer hier belt dat ik hem kan ophalen.
Ja ik heb het alleen maar gelezen he, dus voor hetzelfde geld klopt er niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41

Much appreciated _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt

Ik haal net mijn iMac uit de doos en ben nog niet zo bekend met snow-leopard, maar hoe krijg ik dit als achtergrond ingesteld?
In windows was het rechtermuisknop, maar die doet hier nu niets :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
ThinkAboutIt schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:13:
[...]

Ik haal net mijn iMac uit de doos en ben nog niet zo bekend met snow-leopard, maar hoe krijg ik dit als achtergrond ingesteld?
Kopieer het naar een folder, bijv. Wallpapers; ga naar System Prefs > Desktop & Screen Saver > Tab: Desktop; voeg de folder Wallpapers toe met + linksonder; selecteer je wallpaper; klaar :) Alternatief: open in / sleep naar Safari > rechtermuis: Use picture as desktop picture.

[ Voor 9% gewijzigd door Serenity op 02-11-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het nadenken over een iMac. Tot nu toe altijd Windows gebruikt maar het design en de Apple filosofie spreekt me wel aan. Waar ik echter nog twijfels over heb is de grafische kaart van de nieuwe generatie iMac's. Ik zal wachten op de i5 of misschien zelfs de i7. Wat ik 'vreemd' vond is dat de grafishe kaart geen update gekregen heeft. Nu ben ik geen hardcore gamer (speel wel af en toe World of Warcraft, maar dat is grafisch niet echt een zwaar spel) maar wil wel de mogelijheid open houden om een game te kunnen spelen.

Bij de vorige Macs konden ook nvidia kaarten besteld worden, die zijn volgens mij allemaal niet meer leverbaar. Is de radeon 4850 wel een degelijke grafische kaart of is deze eigenlijk al 'outdated'. Als ik me niet vergis is deze kaart al een behoorlijke tijd op de markt. Zal Apple mogelijk met het verschijnen van de i5 en de i7 nog een gpu update in petto hebben.

Zijn er hier mensen die ongeveer kunnen aangeven wat de fps zijn in WoW in een drukke stad met de radeon 4850? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
Serenity schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:17:
[...]

Kopieer het naar een folder, bijv. Wallpapers; ga naar System Prefs > Desktop & Screen Saver > Tab: Desktop; voeg de folder Wallpapers toe met + linksonder; selecteer je wallpaper; klaar :) Alternatief: open in / sleep naar Safari > rechtermuis: Use picture as desktop picture.
Inmiddels gevonden, de rechtermuisknop stond nog niet aan. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
De HD4850 is beter dan alles wat je tot nu toe bij een mac kon krijgen.. Rond 40-50fps op 1900x1200 in een drukke wow denk ik,
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:35:
Ben ook aan het nadenken over een iMac. Tot nu toe altijd Windows gebruikt maar het design en de Apple filosofie spreekt me wel aan. Waar ik echter nog twijfels over heb is de grafische kaart van de nieuwe generatie iMac's. Ik zal wachten op de i5 of misschien zelfs de i7. Wat ik 'vreemd' vond is dat de grafishe kaart geen update gekregen heeft. Nu ben ik geen hardcore gamer (speel wel af en toe World of Warcraft, maar dat is grafisch niet echt een zwaar spel) maar wil wel de mogelijheid open houden om een game te kunnen spelen.

Bij de vorige Macs konden ook nvidia kaarten besteld worden, die zijn volgens mij allemaal niet meer leverbaar. Is de radeon 4850 wel een degelijke grafische kaart of is deze eigenlijk al 'outdated'. Als ik me niet vergis is deze kaart al een behoorlijke tijd op de markt. Zal Apple mogelijk met het verschijnen van de i5 en de i7 nog een gpu update in petto hebben.

Zijn er hier mensen die ongeveer kunnen aangeven wat de fps zijn in WoW in een drukke stad met de radeon 4850? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giant87 schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:01:
De HD4850 is beter dan alles wat je tot nu toe bij een mac kon krijgen.. Rond 40-50fps op 1900x1200 in een drukke wow denk ik,

[...]
Hij is misschien wel beter maar ik vind het wel erg jammer dat deze wordt gebruikt. die is al ruim een jaar op de markt. Ook de (on)mogelijkheid om te upgraden maakt het wel zonde. Dan kan je in ieder geval over een jaar al geen spel meer behoorlijk spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heeft iemand al kans gezien een van de nieuwe 27" modellen aan de verbruiksmeter te leggen? Ik ben wel erg nieuwschierig naar het stroomverbruik van t systeem en of t LED scherm inderdaad scheelt in de energieconsumptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
ThinkAboutIt schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:13:
"Rechts" klikken op een Mac kun je doen met Ctrl + klik (dus Ctrl toets indrukken terwijl je de muis klikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jj71 schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:03:
"Rechts" klikken op een Mac kun je doen met Ctrl + klik (dus Ctrl toets indrukken terwijl je de muis klikt).
Of je stelt gewoon in dat een right click ook echt een right click wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
Exirion schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:14:
[...]

Inderdaad, een bom geheugen en een snelle harddisk zijn nog belangrijker dan die quad core CPU. Die quad core helpt alleen voor het encoden/transcoden van MPEG4, maar met te weinig geheugen of een trage harddisk blijft het behelpen.
Dank voor de tips. Ga toch voor de zekerheid maar uit van een i5. Overkill voor wat surfen, shoppen etc. Het risico van haperend HD editten wil ik echter voor zijn en dan is de € 300 meer me meer waard dan mijn humeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IceOnFire schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:51:
Heeft iemand al kans gezien een van de nieuwe 27" modellen aan de verbruiksmeter te leggen? Ik ben wel erg nieuwschierig naar het stroomverbruik van t systeem en of t LED scherm inderdaad scheelt in de energieconsumptie.
Er zitten nu helaas desktop cpu's in de iMac's, ik geloof dat zo'n i5 alleen al 95 watt kan verstoken.
Ik schat dat de totale energie consumptie hoger is dan de vorige generatie iMac die mobiele cpu's gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het energieverbruik van de nieuwe iMac's is inderdaad meer dan de vorige generatie. Volgens Apple verbruikt de 24-inch iMac in idle met het display aan 112,1W en de 27-inch iMac 150,8 W. Er staat alleen niet bij welke configuraties dit zijn. De vraag is natuurlijk hoeveel de stijging in energieverbuik toe te schrijven is aan het grotere beeldscherm.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Daedalus schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:17:
Het energieverbruik van de nieuwe iMac's is inderdaad meer dan de vorige generatie.
Oftewel, meer warmte en/of lawaai. Ik vind het wel een minpunt dat ze op desktop CPU's zijn overgestapt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
Uit post op Macrumors:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2q05ykn.png

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Ik hoop het ook, maar zou er maar niet op rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat kan. En als je het bij dat selectiescherm verkeerd doet kan het achteraf ook nog in de Systeemvoorkeuren.
Marcel schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:21:
[...]

En het is bovendien per user apart in te stellen (op voorwaarde dat je niet alle niet gebruikte talen uit het systeem hebt gesloopt natuurlijk).
Thanks - Klinkt goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Vraagje. Op de Apple site staat het volgende:

"Mini-DisplayPort-uitgang met ondersteuning voor DVI, VGA en dual-link DVI (adapters afzonderlijk verkrijgbaar). 27-inch modellen ondersteunen ook invoer vanaf externe DisplayPort-bronnen (adapters afzonderlijk verkrijgbaar)."

Kan ik mijn PC via een DVI-to-miniDP kabel aansluiten en mijn PS3 via HDMI-to-miniDP kabel aansluiten, met behulp van een gewoon goedkoop Chinees kabeltje van 3 euro? En twee moet ik de Mac computer aanzetten om beeld van de PC/PS3 te krijgen (of alleen de monitor?), bvd?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
tHe_BiNk schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:44:
Vraagje. Op de Apple site staat het volgende:

"Mini-DisplayPort-uitgang met ondersteuning voor DVI, VGA en dual-link DVI (adapters afzonderlijk verkrijgbaar). 27-inch modellen ondersteunen ook invoer vanaf externe DisplayPort-bronnen (adapters afzonderlijk verkrijgbaar)."

Kan ik mijn PC via een DVI-to-miniDP kabel aansluiten en mijn PS3 via HDMI-to-miniDP kabel aansluiten, met behulp van een gewoon goedkoop Chinees kabeltje van 3 euro? En twee moet ik de Mac computer aanzetten om beeld van de PC/PS3 te krijgen (of alleen de monitor?), bvd?
Nee, dat gaat nu nog niet werken.. alleen displayport devices kunnen worden aangesloten.. mogelijk wanneer er nieuwe adapters komen dat dit wel kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Mooi spul die nieuwe iMac's.

Was de laatste tijd trouwens even bang dat de mijne aan vervanging toe was (late 2008 model gekocht toen de 09 uitkwam). Hij was namelijk traag aan het worden: programma's openen duurde best lang, veel beachballs en dergelijke. Dat werd nog eens bevestigd door mensen uit mijn omgeving (huisgenoot heeft net 1,5 maand een MBP en mijn zusje net de nieuwe MB), daar leek alles veel meer 'snappy'. Even gegoogled en de schijfbevoegdheden hersteld. Blijkbaar dient dat regelmatig te gebeuren, want het is een behoorlijk verschil (zoals een verse Windows installatie tov de dichtgeslibde). Nu weer happy, kan ik mooi over 2 jaar de nieuwe iMac aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@Eswip. Thanks! Dan is die iMac niet bruikbaar voor mij.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mj2sL schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:33:
Mooi spul die nieuwe iMac's.

Was de laatste tijd trouwens even bang dat de mijne aan vervanging toe was (late 2008 model gekocht toen de 09 uitkwam). Hij was namelijk traag aan het worden: programma's openen duurde best lang, veel beachballs en dergelijke. Dat werd nog eens bevestigd door mensen uit mijn omgeving (huisgenoot heeft net 1,5 maand een MBP en mijn zusje net de nieuwe MB), daar leek alles veel meer 'snappy'. Even gegoogled en de schijfbevoegdheden hersteld. Blijkbaar dient dat regelmatig te gebeuren, want het is een behoorlijk verschil (zoals een verse Windows installatie tov de dichtgeslibde). Nu weer happy, kan ik mooi over 2 jaar de nieuwe iMac aanschaffen.
Valt wel mee hoor, ik herstel mijn permissies nooit en heb nooit last van de traagheid die je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Frietsaus schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:40:
[...]

Valt wel mee hoor, ik herstel mijn permissies nooit en heb nooit last van de traagheid die je beschrijft.
Ik heb ook een iMac die af en toe rete sloom is (zelfde als hierboven beschreven). Doe er verder niks raars mee en installeer nooit extra apps oid, gister zelfs aantal keer melding dat ik te weinig RAM had om Pohotoshop CS4 op te starten (al zal dat wel niks met schrijfrechten te maken hebben maar gewoon met een space :P).

Ik ga het ook is proberen wat je beschrijft! Zijn er nog andere dingen waar ik is naar moet kijken om te 'maken' of iets?

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heeft hier iemand ervaring met condensatie aan de binnenkant van de Imac en Applecare.

Is Apple NL een beetje coulant ? (Het is echt een design fout, getuige de verschillende internetfora, zelfs de standalone LCD screens vertonen deze fout: daar ga je dan als je zo'n duur ding koopt...)

Vocht lijkt me echt van den boze (corrosie en noem maar op)

(Er zijn genoeg discussions op de Applefora, maar ik ben benieuwd naar de NL-se situatie)

Ajb geen links naar die discussiefora, alleen als er andere tips in staan dan het gebruik van een haardroger, glasplaat tillen en eronder droogmaken of het gebruik van de software SMC Fancontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:34:
[...]

Oftewel, meer warmte en/of lawaai. Ik vind het wel een minpunt dat ze op desktop CPU's zijn overgestapt :{
Ik vind bij normaal gebruik beide heel erg meevallen op mijn 'basis' 27"
MrFish schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:19:
[...]

Dit werkt bij mij ook heel goed! Thanks voor de tip.

[ Voor 46% gewijzigd door joepert op 03-11-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 20:04 . Reden: oplossing al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Vhond schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:14:
Heeft hier iemand ervaring met condensatie aan de binnenkant van de Imac en Applecare.

Is Apple NL een beetje coulant ? (Het is echt een design fout, getuige de verschillende internetfora, zelfs de standalone LCD screens vertonen deze fout: daar ga je dan als je zo'n duur ding koopt...)

Vocht lijkt me echt van den boze (corrosie en noem maar op)

(Er zijn genoeg discussions op de Applefora, maar ik ben benieuwd naar de NL-se situatie)

Ajb geen links naar die discussiefora, alleen als er andere tips in staan dan het gebruik van een haardroger, glasplaat tillen en eronder droogmaken of het gebruik van de software SMC Fancontrol
Condensatie treed op zodra je dat ding hebt vervoerd. Gewoon even laten "opwarmen" bij kamertemperatuur en je hebt nergens meer last van.

Designfout, dacht het niet zeg. Ding kan onmogelijk lucht/vocht-dicht zijn, hoe moet zo'n apparaat dan koelen. Ergo, geen designfout! ;)

Heb ooit 1 klant gehad die z'n iMac wou terugbrengen, nadat ie hem meteen had aangezet na transport. Op het moment dat ie terugkwam in de winkel was de condensatie al verdwenen, en alles was opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 16:02
Vandaag contact gehad met aMac. Aangegeven dat ik graag een SSD in m'n iMac had willen laten plaatsen. Dit kost 85E met behoud van je garantie. Je moet wel zelf de disk aanleveren. Ik ga dit zeker overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emperor_ schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:13:
Vandaag contact gehad met aMac. Aangegeven dat ik graag een SSD in m'n iMac had willen laten plaatsen. Dit kost 85E met behoud van je garantie. Je moet wel zelf de disk aanleveren. Ik ga dit zeker overwegen!
Kunnen ze het scherm net zo stofvrij terug plaatsen als in de fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Ik zou het gewoon zelf doen, is vrij makkelijk, kost je hooguit een half uurtje werk. Alleen wel zorgen voor een bracket om je ssd op z'n plaats te houden. Als je je garantie wilt claimen, dan zet je je oude schijf weer terug.

Edit: gewoon een plumeau gebruiken, werkt perfect :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nitai op 04-11-2009 21:33 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:32:
Als ze dat kunnen garanderen dan is de 85 euro wel gerechtvaardigd. Zoniet, dan kun je het net zo goed zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:33:
Edit: gewoon een plumeau gebruiken, werkt perfect :)
Zijn die dingen juist niet onwijs statisch? Leuk voor een afstandje van je iMac, maar zodra je dichtbij komt kruipt er toch wel stof in. Zo'n plumeau wil je niet te dicht bij je hardware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:09:
[...]

Zijn die dingen juist niet onwijs statisch? Leuk voor een afstandje van je iMac, maar zodra je dichtbij komt kruipt er toch wel stof in. Zo'n plumeau wil je niet te dicht bij je hardware hebben.
het idee van een plumeu (die inderdaad statisch is), is dat het stof toch juist aangetrokken wordt door de plumeu. Hoezo zou dit niet werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Of het nu een iMac is of een Dell: Statische elektriciteit is slecht voor je hardware. De hardware kan er namelijk door beschadigd raken.

[ Voor 22% gewijzigd door Marcusso op 04-11-2009 23:22 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:14:
[...]

het idee van een plumeu (die inderdaad statisch is), is dat het stof toch juist aangetrokken wordt door de plumeu. Hoezo zou dit niet werken dan?
Je wilt tot dat de computer dicht zit geen stof in je scherm hebben. Even in open toestand het scherm afnemen met een plumeu gaat niet werken. Want zodra je deze dicht doet vangt hij toch weer stof op.

Daarom zou ik alleen betalen voor het vervangen van een hardeschijf als ze kunnen garanderen dat hij weer stofvrij dichtgaat, maar daar geloof ik niet zo in. Weinig is in af-fabriek-toestand terug te krijgen als het eenmaal open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Je weet dat de glasplaat alleen op zijn plaats wordt gehouden door een paar magneten he? Dus als de glasplaat en het scherm schoon zijn voordat ze de glasplaat terughangen, is dat net zoals in de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Je zou in een doucheruimte kunnen gaan zitten, weinig stof! Wel harde tegels.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 16:02
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:32:
[...]

Dat heb ik niet direct naar gevraagd en hopelijk kunnen ze dit wel net zo goed. Goed aandachtspunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

S2801 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:21:
Of het nu een iMac is of een Dell: Statische elektriciteit is slecht voor je hardware. De hardware kan er namelijk door beschadigd raken.
Natuurlijk is statische elektriciteit slecht voor je hardware. Maar het is gewoon een scherm dat goed geisoleerd van je interne hardware gescheiden is. (Of haal jij nooit een plumeau over je tv of beeldscherm?). Dus dat gaat hier niet op. Als je de iMac zelf openmaakt of foto's opzoekt, dan zul je zien wat ik bedoel. Het scherm rust op een metalen frame, als je dit op tilt dan zie je dat de binnenkant geisoleerd is met een folie achtige bekleding. De hardware ligt op de achterkant van je Mac.Dat ook weer folie achtige stukken kent.

Verder is het even de plumeau statisch maken, over je scherm halen, over de binnenkant van je glasplaat halen en direct plaatsen. Ik kon met het blote oog geen stof meer ontdekken. Ook de kracht waarmee de magneetjes de glasplaat naar zich toetrekken zorgt ervoor de overtollig stof naar buiten wordt geblazen.

Als je een plumeau eng vindt, dan kun je ook gewoon een busje lucht gebruiken. Die had ik ook, al was dat meer om de fans schoon te blazen, de iMac lag toch open.

Je moet de iMac niet in een kleine ruimte of slaapkamer uit elkaar halen. Een ruime woonkamer met een grote eettafel waarbij het lekker gelucht is of iets dergelijks is heel goed te doen. Bijna geen last van stof, want het duurt even voordat stof gaat liggen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

S2801 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:21:
Als het allemaal zo ernstig was als jij zegt dan zou je in de winter je iMac en z'n (draadversie) keyboard helemaal niet mogen aanraken. Als ik in deze tijd een geaarde iMac aanraak dan voel ik een flinke schok en knettert het even. Tot op zekere hoogte moet electronica daar tegen kunnen, tenzij je electronische componenten direct gaat aanraken (al zijn veel chips gebufferd en kunnen ze vaak tegen minstens 10KV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra er een manier is om een console aan te sluiten op de 27" versie dan ga ik hem zeker halen. Wel vreemd dat Apple niet meteen van dit soort hardware verkoopt. Veel mensen willen hun console aansluiten. Ik zal even te denken aan een tweede groot scherm maar dit is natuurlijk een veel betere oplossing. En vooral mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Zoals (veel van) jullie weten zijn er nogal wat mensen die problemen hebben met de nieuwe 27" iMac. Er schijnt ook een oplossing te zijn die bij veel mensen (inclusief mij) lijkt te werken: Airport uitschakelen.

Ik heb mijn nieuwe iMac nu bijna een week en had nog geen mkv files afgespeeld (op de 24" werkte alles altijd perfect), maar op de nieuwe schokte hij als een bezetene. Nadat ik airport had uitgezet deden de files het opeens weer perfect! Hij blijft het ook perfect doen als ik airport weer aanzet, totdat ik weer reboot.

Ik heb ook problemen met logic die gewone midi files niet eens normaal wil afspelen en daar ga ik zo nog even naar kijken :)

Update: Logic werkt ook weer helemaal naar behoren. Maffe bedoeling, maar ik ga er vanuit dat hier wel snel een update voor uit komt. Verder werkt alles helemaal heerlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door CoiLive op 05-11-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Dat klinkt als een ernstig driver probleem! Gelukkig zijn software matige problemen makkelijker op te lossen dan hardwarematig dus ik hem er alle vertrouwen in dat dit goed komt.

[ Voor 61% gewijzigd door Giant87 op 05-11-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Laatst online: 01-05 14:31
Apple is er al druk mee bezig, in de beta versies van 10.6.2 schijnt het al te zijn opgelost.
Zie het bericht van Appleinsider

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
Exirion schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:04:
[...]

Als het allemaal zo ernstig was als jij zegt dan zou je in de winter je iMac en z'n (draadversie) keyboard helemaal niet mogen aanraken. Als ik in deze tijd een geaarde iMac aanraak dan voel ik een flinke schok en knettert het even. Tot op zekere hoogte moet electronica daar tegen kunnen, tenzij je electronische componenten direct gaat aanraken (al zijn veel chips gebufferd en kunnen ze vaak tegen minstens 10KV).
Oke, dat is dan een misvatting van mij.
Thnx voor de uitleg! :) [ook Nital]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Chopper_Rob schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:23:
Apple is er al druk mee bezig, in de beta versies van 10.6.2 schijnt het al te zijn opgelost.
Zie het bericht van Appleinsider
Ik had het al gelezen (op een ander forum dan), maar dacht dat het misschien een goede tijdelijke oplossing was voor sommigen hier. Hopelijk komt de fix er snel aan (hoewel ik toch eigenlijk nooit reboot ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor mensen die Linux draaien en de screen brightness op minder dan 100% willen kunnen zetten, ik heb een stukje code dat op de oude iMacs werkte aangepast voor de nieuwe iMacs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
/*
 * Apple Macbook Pro LCD backlight control
 *
 * Copyright (C) 2006 Nicolas Boichat <nicolas @boichat.ch>
 * Copyright (C) 2006 Felipe Alfaro Solana <felipe_alfaro @linuxmail.org>
 *
 * This program is free software; you can redistribute it and/or modify
 * it under the terms of the GNU General Public License as published by
 * the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
 * (at your option) any later version.
 *
 * This program is distributed in the hope that it will be useful,
 * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
 * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
 * GNU General Public License for more details.
 *
 * You should have received a copy of the GNU General Public License
 * along with this program; if not, write to the Free Software
 * Foundation, Inc., 675 Mass Ave, Cambridge, MA 02139, USA.
 *
 */

#include <stdio.h>
#include <sys/io.h>
#include <stdlib.h>

void init()
{
    if (ioperm(0x52e, 0x52f, 1) < 0)
    {
        perror("ioperm failed (you should be root).");
        exit(2);
    }
}

int get_current_value()
{
    outb(0x03, 0x52f);
    outb(0xBF, 0x52e);
    char t = inb(0x52f) >> 4;
    return t;
}

int calculate_new_value(const char *arg)
{
    int val, new = atoi(arg);

if (arg[0] == '+' || arg[0] == '-')
        val = new + get_current_value();
    else
        val = new;

if (val > 15)
        val = 15;
    else if (val < 1)
        val = 1;

return val;
}

int main(int argc, char** argv)
{
    if (argc > 2)
    {
        printf("Usage:\n");
        printf("%s : read current value\n", argv[0]);
        printf("%s value : write value [0-15]\n", argv[0]);
        exit(1);
    }

init();

if (argc < 2)
    {
        printf("Current value : %d\n", get_current_value());
        exit(0);
    }

if (argc == 2)
    {
        int value = calculate_new_value(argv[1]);
        outb(0x04 | (value << 4), 0x52f);
        outb(0xBF, 0x52e);
        printf("new value: %d\n", value);
    }

return 0;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoveel problemen met het 27" model dan? Ik ben nog steeds in dubio, huidige situatie:

een windows pc Q6600, 4gig, 1TB opslag en een 30 inch monitor.

Nu heb ik de 30" niet echt meer nodig (en die zijn gelukkig tweedehands nog aardig wat waard), dus ik zat ook te kijken naar de 21,5", maar die heeft weer maar 500gb hd en als ik voor het 1TB model ga dan ben je al bijna evenveel kwijt als de 27". En dan heb je weer de i5 maar ik denk dat ik dat toch niet nodig ga hebben, zijn er naast de snelheid nog grote verschillen tussen de C2D en het i5 model (paneel, afwerking, stroomverbruikt, etc..)?

En ga ik een verschil in snelheid merken als ik van mijn windows pc af kom?

Ik neig nu het meest naar het standaard 27" model, of misschien het standaard 21,5" model wellicht dat ik die extra opslag niet nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
Kan iemand hier bij zijn iMac order in de Apple Store nog een geschenk bericht toevoegen?

Oftewel staat er in de order status de link: "Afbeeldingslocatie: https://store.apple.com/OrderStatus/DutchImages/icon-giftmessaged.gif Voeg een boodschap aan het cadeau toe. "

Deze link staat er namelijk wel bij mijn Magic Mouse en niet bij mijn iMac, ik weet alleen niet of die er wel ooit gestaan heeft...

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
StephaN900 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:02:
Zoveel problemen met het 27" model dan? Ik ben nog steeds in dubio, huidige situatie:

een windows pc Q6600, 4gig, 1TB opslag en een 30 inch monitor.

Nu heb ik de 30" niet echt meer nodig (en die zijn gelukkig tweedehands nog aardig wat waard), dus ik zat ook te kijken naar de 21,5", maar die heeft weer maar 500gb hd en als ik voor het 1TB model ga dan ben je al bijna evenveel kwijt als de 27". En dan heb je weer de i5 maar ik denk dat ik dat toch niet nodig ga hebben, zijn er naast de snelheid nog grote verschillen tussen de C2D en het i5 model (paneel, afwerking, stroomverbruikt, etc..)?

En ga ik een verschil in snelheid merken als ik van mijn windows pc af kom?

Ik neig nu het meest naar het standaard 27" model, of misschien het standaard 21,5" model wellicht dat ik die extra opslag niet nodig heb...
Ik weet niet welk type scherm je nu hebt, maar als je bijv een Dell 30er hebt, dat is een scherm die beter is dan de glossy iMac schermen.
Waarom wil je perse naar de iMac? ga je specifieke osx software gebruiken?
Als je meer snelheid wenst is het misschien voordeliger voor je om je pc te upgraden naar een i7 950 of i7 extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ja ik heb nu een dell 3008wfp, prima scherm maar wellicht iets te groot en geen led scherm. Ik vind macosx fijn om mee te werken (heb voorheen ook een MBP gehad), maar voornamelijk zal hij toch gebruikt worden om te internetten, media server en zo af en toe een databaseprogramma via bootcamp. Daarnaast had ik het zo gedacht dat als ik straks mijn studentenkamer uit ben dit er toch ook een stuk mooier uit ziet.

Hij hoeft niet perse sneller te zijn dan mijn huidige pc, maar langzamer zou ik wel vervelend vinden ;).

Ben overigens net even naar de macstore geweest en daar stonden de 21,5 en 27 naast elkaar en dat is toch wel een heel groot verschil, de 21,5 valt af voor mij. Moet zeggen dat ik de 27 nog best groot vond ogen, maar er was nergens een 30" cinema display te bekennen om hem te vergelijken.

En voor 1380 scheelt hij te weinig met de 21,5 om daarvoor te gaan mijn inziens.

[ Voor 6% gewijzigd door StephaN900 op 06-11-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Ik heb gelezen dat Windows 7 via Bootcamp files van de Mac OS partitie kan lezen. Maar deze partitie is alleen dan read only. Wat houdt dit precies in. Ik kan de files op de Windows partitie niet bewerken etc, maar kan ik wel files naar de WIndows partitie kopiëren of naar een externe NTFS hdd verplaatsen?

[ Voor 72% gewijzigd door tommy6 op 07-11-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

tommy6 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:43:
Kan iemand mij vertellen of Windows 7 via Bootcamp files kan lezen van de Mac OS partitie? Ik weet dat Mac OS standaard wel vanaf een NTFS partitie kan lezen, maar niet schrijven.
Nu heb ik ergens gelezen dat WIndows 7 via Bootcamp het andersom ook kan. Betekend dit ook dat Windows 7 dan files van de Mac OS partitie kan kopiëren naar bijvoorbeeld een externe NTFS hdd?
Ja, de Mac partitie is inderdaad zichtbaar in Windows 7. Uiteraard kun je niet bij je eigen usermap komen, maar als je bestanden in een gedeelde map zet (bijv. Gebruikers / Gedeeld) kun je die in Windows 7 gewoon benaderen (read only!). Dit werkt geloof ik alleen met de Boot Camp drivers die met Snow Leopard zijn meegeleverd. Geen idee of Windows 7 dit uit zichzelf ook al kan!

Meer info: http://www.ditii.com/2009...-snow-leopards-boot-camp/

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/j3c

[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 07-11-2009 18:23 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
Tourniquet schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:14:
[...]

Ja, de Mac partitie is inderdaad zichtbaar in Windows 7. Uiteraard kun je niet bij je eigen usermap komen, maar als je bestanden in een gedeelde map zet (bijv. Gebruikers / Gedeeld) kun je die in Windows 7 gewoon benaderen (read only!).
Okee. Kan ik deze bestanden vervolgens ook naar de Windows partitie kopiëren of naar een externe NTFS hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

tommy6 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:18:
[...]

Okee. Kan ik deze bestanden vervolgens ook naar de Windows partitie kopiëren of naar een externe NTFS hdd?
Ja, dat kan.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
Okee, top. Bedankt. Sta namelijk op het punt een nieuwe iMac 27" (i7) aan te schaffen, maar wil ook Windows 7 er op gaan draaien en was even bang voor Chinese muren tussen de twee OS.
Dus in principe kan je vanuit Mac OS en Windows 7 alles met de files op de andere partitie doen (kopiëren, verplaatsen, verwijderen en uitvoeren) behalve bewerken en naar de partitie schrijven?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.