Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ge-oneshot door een scout kan alleen met een crit. Max damage van een scout is rond de 105.OMX2000 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:32:
Misschien zeg ik iets wat allang bekend en duidelijk is, maar de scouts vind ik echt een beetje OP aan het worden. Ik speel zelf voornamelijk als Pyro maar als ik een scout tegenover me heb ben ik vrijwel altijd de sjaak. Ik word ook opvallend vaak ge-one-shot...
De scout hoort ook te winnen van de pyro, behalve als de pyro een scout close range weet te verrassen/verassen.OMX2000 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:32:
Misschien zeg ik iets wat allang bekend en duidelijk is, maar de scouts vind ik echt een beetje OP aan het worden. Ik speel zelf voornamelijk als Pyro maar als ik een scout tegenover me heb ben ik vrijwel altijd de sjaak. Ik word ook opvallend vaak ge-one-shot...
One-shot kan niet (crits niet meegerekend), daar doet een scout niet genoeg damage voor.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
FaN is gewoon super irritant aan het worden in tegenstelling tot de Sandman waarover iedereen aan het klagen is/was

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Scout is nu eenmaal een close combat class (vandaar de scattergun) en op close combat doet hij aardig wat damage ja. Maar om nu te zeggen dat ze te makkelijk winnen.....
Ik heb wel het idee dat ik sinds de laatste patch minder FaN scouts zie en dat er meer weer de Scattergun gebruiken. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar die indruk kreeg ik een beetje.
Gewoon Kritz en gelijk aangooien als hij vol isMik! schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:14:
[...]
Ook niet verkeerdWat betreft ubers, gewoon zoveel mogelijk verschillende mensen healen en geen buddy opzoeken behalve als je moet oprukken (lekker veilig) en je ubers niet alleen gebruiken om door te stoten, maar ook om mensen en jezelf te redden. Des te vaker je ubers gebruikt des te meer je er opbouwt ^^ En een potje Dustbowl defense p3 (waar je blue zo heerlijk vast kan zetten) is ook perfect voor je ubers
*kritz aan op become*
*become begint gestressed te reloaden en rent zichzelf dood*
*become op mumble* "Je liet me schrikken"
*ik op mumble* "hehehe"
GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising
Bah, ik haat kritz.. Neen, gewoon de ouderwetse uberGonzoNL schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:59:
[...]
Gewoon Kritz en gelijk aangooien als hij vol isBecome is daar vooral erg goed in.
*kritz aan op become*
*ik op mumble* "hehehe"
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Da's anders ook ongeveer wat er gebeurt als ik jou een kritz geefGonzoNL schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:59:
[...]
Gewoon Kritz en gelijk aangooien als hij vol isBecome is daar vooral erg goed in.
*kritz aan op become*
*ik op mumble* "hehehe"
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Door er tegen aan te rennen zekerLUH-3417 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:43:
Ik bescherm je wel tegen pyro's!
Shabbaman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:44:
[...]
Da's anders ook ongeveer wat er gebeurt als ik jou een kritz geef
Verwijderd
Je speelt pyro en je verwacht een kans te maken tegen een scout? Scout is de beste 1v1 class by a wide margin. One shot kan niet, hoogstens een two-shot. Maar dan heb je zelf gefaalt als pyro, aangezien hij daarvoor vrij dichtbij moet zijn om een pyro in 2 schoten dood te krijgen. Soldier en demo verliezen meestal ook van een scout. Maar het verschil tussen een slechte scout en een goede scout is echt enorm! Maar goed, dat verschil is er met elke class (op pyro en spy na).OMX2000 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:32:
Zelfs als je van gelijke skill uitgaat wint de scout nog steeds van de pyro als het goed is, hoewel de shotgun vrij dodelijk kan zijn. Je ziet meer scatter scouts omdat je op public speelt, en daar is de fan minder nuttig : mensen zijn toch slecht, dus die easy 2 shot heb je niet nodig. En je wilt liever een wapen waarmee je meerdere tegenstanders aankan.ZanielGa schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:53:
Je moet bij dit soort dingen eigenlijk wel altijd van gelijke skills uitgaan. Anders krijg je van die scheve vergelijkingen.
Ik heb wel het idee dat ik sinds de laatste patch minder FaN scouts zie en dat er meer weer de Scattergun gebruiken. Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar die indruk kreeg ik een beetje.
Ben ik het helemaal niet mee eens. Ik als spy zuig aan alle kanten en ben waarschijnlijk zelfs tot last in mijn team, terwijl een goede spy het team zeker kan helpen. Als Pyro wil ik niet zeggen dat ik pro ben, maar in menig acties kan ik twee op mij af stormende pyro's verslaan. 1 op 1 win ik in de meeste gevallen. Daar zit duidelijk een stukje skill verschil.Koeitje schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:33:
Maar het verschil tussen een slechte scout en een goede scout is echt enorm! Maar goed, dat verschil is er met elke class (op pyro en spy na).
En nee, ik heb het niet over die uber pro matches. Gewoon een casual server waar wel netjes geprobeerd wordt een beetje in teamverband te spelen. Voor elke klasse merk je verschil tussen mensen die er goed in zijn en welke niet. Dat het bij de scout echt een gigantisch verschil is, daar ben ik het helemaal met je eens.
Verwijderd
Ik doel eerder op de skillceiling van de classes. Een spy maakt gebruik van het falen van de tegenstander, net als de pyro (dat de andere pyro's falen jouw dood te maken heeft waarschijnlijk te maken met het achteruit lopen van jou). Daarom is hun skillceiling al een stuk lager. Een class als engineer doet dat bijv niet, en heeft daardoor een wat hogere skillceiling (offensive engi, niet LMB+CTRL engi). Er is natuurlijk wel verschil tussen spies en pyro's, maar niet enorm.Crell schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:13:
[...]
Ben ik het helemaal niet mee eens. Ik als spy zuig aan alle kanten en ben waarschijnlijk zelfs tot last in mijn team, terwijl een goede spy het team zeker kan helpen. Als Pyro wil ik niet zeggen dat ik pro ben, maar in menig acties kan ik twee op mij af stormende pyro's verslaan. 1 op 1 win ik in de meeste gevallen. Daar zit duidelijk een stukje skill verschil.
En nee, ik heb het niet over die uber pro matches. Gewoon een casual server waar wel netjes geprobeerd wordt een beetje in teamverband te spelen. Voor elke klasse merk je verschil tussen mensen die er goed in zijn en welke niet. Dat het bij de scout echt een gigantisch verschil is, daar ben ik het helemaal met je eens.
Dat je als spy faalt heeft overigens niets te maken met de class an sich, maar eerder het gebrek aan inzicht in het spel. Iets wat een spy gewoon moet hebben. Aim etc maken geen fluit uit voor een spy. Een pyro heeft amper "gamesense" nodig om kills te maken.
Als je gewoon goed speelt kun je een scout wel aan trouwens. De scout is qua health en firepower in het nadeel tegen de meeste classen. Alleen door zijn snelheid kan de scout ambushen en bovendien retreaten als hij een gevecht aan het verliezen is.
Theoretisch gezien hebben bij 1v1 de pyro, heavy en soldier gewoon een voordeel op de scout.
Als pyro heb je 50 hp meer en je shotgun. Als heavy heb je 175 hp meer, een shotgun en een minigun. En als solly heb je een shotgun, 75 hp meer en een rocketlauncher of instawin.
Alleen door de mobiliteit van de scout en door het verschil in skill tussen de gemiddelde scout en de gemiddelde pyro heeft de scout toch vaak het voordeel.
Krits is wel soms wel makkelijk, voornamelijk op de King of the Hill mappen. je kritz vult veel sneller, waardoor je er veel sneller profijt van hebt. En je kan er op KOTH vaak in 1x de hele cap schoonvegenMik! schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:04:
[...]
Bah, ik haat kritz.. Neen, gewoon de ouderwetse uber
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Ik geloof het direct, maar vanaf het begin dat de kritz behoorde tot weaponmogelijkheden vond ik het helemaal niets. Je bent teveel afhankelijk van bepaalde situaties en met name de skills van de persoon die je ubert. Dat heb je met een gewone ook wel, maar ik vind de traditionele uber ook regelmatig een lifesaver als in muberen (meerdere mensen uberen). Oftewel, iedere ander medic mag van mij grote vriendjes worden met de kritzMetzie schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:07:
[...]
Krits is wel soms wel makkelijk, voornamelijk op de King of the Hill mappen. je kritz vult veel sneller, waardoor je er veel sneller profijt van hebt. En je kan er op KOTH vaak in 1x de hele cap schoonvegen
de medicgun is handig voor Soldier,Pyro en natuurlijk wat Mik zegt Muberen kan er voorzorgen dat heel de verdediging weg rent of dat je er met een man of 2 a 3 de tegenstander terug duwt
Angelo NL / Global Cargo VTC
De normale uber is anders ook handig voor een demo, en beide ubers kunnen ook handig zijn voor heavies in de juiste situatie.angienl schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:39:
kritz is handig voor demoman's soldier en heavy.
de medicgun is handig voor Soldier,Pyro en natuurlijk wat Mik zegt Muberen kan er voorzorgen dat heel de verdediging weg rent of dat je er met een man of 2 a 3 de tegenstander terug duwt
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
MEDIC!!Mik! schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:27:
I'm baaahaaack
Long time no see gentlemen! Vanwege een WoW-dip (anders gezegd, een zoektocht naar een nieuwe server) en het gestalk van Gonzo op mijn hyves toch maar weer eens besloten Steam aan te zwengelen en jullie weer eens lastig te komen vallen. Leuk om te zien dat er toch nog een grote groep van de begintijd speelt. Anyways, jullie zullen mij (en Copy) weer wat vaker op de server rond zien hupsen. Maar nu eerst eens uitvogelen wat er allemaal verandert is. Ik hoor wel vanalles over hoedjes en items, maar wat het nu is....
Inderdaad verstandig al het update-news op je gemakkie eens door te nemen. Er is nogal wat veranderd qua gameplay.
FAN schiet zo snel, dat is gewoon een one-shot. En met beide kogels ben je als full-health pyro gewoon dood. Zeker op mappen met hoogte verschil weten die padvinders altijd zo achter je te komenBecome schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:41:
Ge-oneshot door een scout kan alleen met een crit. Max damage van een scout is rond de 105.
Ben persoonlijk niet zo blij met de weg die TF2 inslaat met die nieuwe beta-wapens. Maar goed, werd misschien ook eens tijd dat ik ging minderen met spelen
[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 15-09-2009 19:56 ]
RaCio schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:51:
Op de got server lopen gewoon erg goeie scouts rond, dus dat is ook een van de redenen waarom ze zo sterk lijken.

Welcome backstab Mik
[ Voor 7% gewijzigd door Cabo op 15-09-2009 19:48 ]
Valve is nu bezig met nieuwe mics en maps en daarna komt er een update voor de engineer volgens geruchten
[ Voor 25% gewijzigd door punisher007 op 15-09-2009 20:35 ]
Die beta wapens zijn helemaal niet fake...angienl schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:01:
die beta wapens zijn fake dat weet iedereen.
Valve is nu bezig met nieuwe mics en maps en daarna komt er een update voor de engineer volgens geruchten
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:
EngineAdditions / Changes
- If the installation is an HLTV relay we allow clients to connect as HLTV clients even if tv_enable is set to false. A recent exploit fix made it such that we ignore the flag indicating that the client is an HLTV client if tv_enable is false, but it is possible that relays won't have this ConVar set
Bug Fixes
- Backpack improvement
- Added support for 100 slots in the backpack
- Backpack can now be sorted by type
- Multi-selection in the backpack is now done by holding down the Ctrl key
- Alt-fire on the Sandvich now drops sandviches
- A single sandvich can be dropped at a time. Dropping the sandvich removes it from the Heavy
- A Heavy can regain his sandvich by collecting a healthkit while already being at full health
- Eating a sandvich using the taunt method now heals a Heavy to full health
- Dropped sandviches heal 50% of the collector's health
- Medic regen changes
- Base regen amount increased from 1/sec to 3/sec
- Regen amount increase since time of last damage decreased from 3x to 2x
- End result of above: Old healing scaled from 1/sec to 3/sec based on time since being damaged (maxed out at 10 seconds). New healing scales from 3/sec to 6/sec
- Blutsauger
- Replaced "No critical hits" negative attribute with "-2 health drained per second on wearer"
- Health drain stacks on top of the above Medic regen changes, lowering the base regen by 2h/sec
- Added "mp_windifference" server ConVar (default to 0)
- When set to X, matches will be considered won if a team gets X points ahead of the other team
- Added a "Remember the active weapon between lives" option to the Multiplayer->Advanced options dialog
- Added "Disable weather effects" option to the Multiplayer->Advanced options dialog
- Added "Show non-standard items on spectated player" option to the Multiplayer->Advanced options dialog
- If set (default), it'll show non-standard items being carried by the player you're spectating
- Tournament mode changes
- New item whitelist allowing tournaments to control what items can be used by players
- Added "item_whitelist_example.txt"
- Added "item_show_whitelistable_definitions" command to get a list of whitelistable items
- Added Tournament mode Spectator HUD
- Added "Use advanced spectator HUD in tournament mode" option to the Multiplayer->Advanced options dialog
- Shows all the members of your team (or both if you're a spectator) at the top of the screen, along with class/health/respawn time/charge level
- Spectator indices are now shown on the team members, and hitting the corresponding weapon selection key (slot1-slot12 commands) will spectate them
- Changed idle player check to include spectators & players who haven't chosen a team
Community Requests
- Fixed explosive radius detection using an axially aligned box instead of a sphere
- Compensated by increasing the radius of grenades, pipes, and rockets to 50% of what they lost at the corners of the OBB
- Grenades/Pipes radius change: 132->159
- Rocket radius change: 121->146
- End result of above: Explosives have had their radius reduced at some angles, and increased at others. Radius is now consistent, angles are now irrelevant
- Fixed Sniper using the reference pose if he has the Huntsman deployed when his team loses
- Fixed Spies speaking their response rules lines after killing a player as the class they were disguised as
- Fixed Medics getting MedicCallerPanels in their HUD for cloaked enemy Spies disguised as their team
- Fixed the Huntsman not firing crit arrows when the Sniper is being CritBoosted
- Fixed being able to fire the Huntsman under water if you jump into the water with the arrow charged
- Added check to prevent clients using the "firstperson" command to get out of thirdperson view while they're phasing, taunting or control stunned
- Fixed Halo glow effect not being hidden for cloak/disguised enemy Spies
- Fixed wearables not destroying their attached particles when they're removed
- Fixed several player & viewmodel simulation issues that occurred when the game was paused
- Fixed a DX8-based exploit that allowed modified particle effects to work under sv_pure 2
- Added the entindex() of the object being built to the "player_builtobject" game event
- Added flag to allow CTF map authors to turn off the Overtime mode when timers expire
- Added IgnitePlayer input to TFPlayer
[ Voor 4% gewijzigd door DaCoTa op 16-09-2009 00:47 ]
Toch wel apart dat een deel van de dingen uit het filmpje opeens in de updatelijst in de post hierboven zitten niet?angienl schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:01:
die beta wapens zijn fake dat weet iedereen.
En die equipable wapens zijn natuurlijk om bepaalde voorgestelde balance changes uit te proberen... Al zal die voor de Engi wel een item worden bij z'n class update (hoop 't!)
Aan de andere kant, als je in een 6v6 met het ding in aanraking komt met een scout is de critchance van de normale Syringe Gun toch waardeloos, want je hebt toch geen crits. Pak ik liever +3 HP met elk schot dat ik raak. Iemand anders er nog meningen over?
Verder, yay voor de droppable Sandvich.

Zeker een goede update, vooral de Blutsauger is een goed ding, ik heb dat hele wapen nooit gebruikt omdat ik het absoluut geen toevoegde waarde vond hebben (Niet dat ik echt Medic speel, maar toch). Nu kan het wel de moeite waard zijn.Fl4pp13 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:55:
Nou, die update ziet er grappig uit.... Op zich wel goed om te zien dat ze de Blutsauger nu een beetje hebben generfd. Het is nu in ieder geval iets aantrekkelijker om de normale Syringe gun te gebruiken. Meer health per seconde regen is altijd leuk. De blutsauger voelt nu meer als een sidegrade i.p.v. een upgrade, zoals de Backburner een sidegrade is van de Flamethrower.
Aan de andere kant, als je in een 6v6 met het ding in aanraking komt met een scout is de critchance van de normale Syringe Gun toch waardeloos, want je hebt toch geen crits. Pak ik liever +3 HP met elk schot dat ik raak. Iemand anders er nog meningen over?![]()
Verder, yay voor de droppable Sandvich.Lijkt me echt leuk om het ding nu te droppen voor je medic, tis toch weer een +75 health erbij. Verder ben ik ook blij dat het ding nu meer health regenereert.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik ga denk ik voor de normale needlegun. Daarmee heb je meer health regen tegenover healing needles bij de blutsauger. Het is zeker een lastige keuze. (dat is goed, betekent dat ze balanced zijn) De needlegun geeft je meer healing over tijd, terwijl de blutsauger je meer burst heal kan geven op selecte momenten. (Als je raak kan schieten, that is) Maarja, dan sta je dus al tegenover een tegenstander, ergens waar je niet wilt zijn.Fl4pp13 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:55:
Nou, die update ziet er grappig uit.... Op zich wel goed om te zien dat ze de Blutsauger nu een beetje hebben generfd. Het is nu in ieder geval iets aantrekkelijker om de normale Syringe gun te gebruiken. Meer health per seconde regen is altijd leuk. De blutsauger voelt nu meer als een sidegrade i.p.v. een upgrade, zoals de Backburner een sidegrade is van de Flamethrower.
Aan de andere kant, als je in een 6v6 met het ding in aanraking komt met een scout is de critchance van de normale Syringe Gun toch waardeloos, want je hebt toch geen crits. Pak ik liever +3 HP met elk schot dat ik raak. Iemand anders er nog meningen over?![]()
Verder, yay voor de droppable Sandvich.Lijkt me echt leuk om het ding nu te droppen voor je medic, tis toch weer een +75 health erbij. Verder ben ik ook blij dat het ding nu meer health regenereert.
Overings hoorde ik dat de regen rates nog niet helemaal kloppen, heb het nog niet zelf uit kunnen testen.
Dat is wel interessant inderdaad. Het klopt wat je zegt, dat je dan eigenlijk al op de verkeerde plaats staat. Maar soms gebeurt dat en kan die gun je leven redden. Ik ben iig benieuwd naar het effectDeNeusbeer schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:48:
[...]
Ik ga denk ik voor de normale needlegun. Daarmee heb je meer health regen tegenover healing needles bij de blutsauger. Het is zeker een lastige keuze. (dat is goed, betekent dat ze balanced zijn) De needlegun geeft je meer healing over tijd, terwijl de blutsauger je meer burst heal kan geven op selecte momenten. (Als je raak kan schieten, that is) Maarja, dan sta je dus al tegenover een tegenstander, ergens waar je niet wilt zijn.
Overings hoorde ik dat de regen rates nog niet helemaal kloppen, heb het nog niet zelf uit kunnen testen.
Needlegun:
Normaal - +6hp/s
Combat - +3hp/s
Blutsauger:
Normaal - +4hp/s
Combat - +1hp/s tot +30hp/s (alle needles raak)
Ik weet van mezelf dat ik ongeveer 25% van m'n needles raak schiet, dus in combat zou ik tot +8hp/s zitten...
Choices, choices!
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Moet nu echt even denken waar ik voor ga, als je alleen bent (wat je toch niet hoort te zijn) is denk meestal de Blutsauger nu handiger omdat het kan helpen in 1vs1 terwijl in de gevallen dat je een buddy hebt (altijd dus als het goed is) lijkt mij de normale gun beter omdat je health sneller terug is na gevechten en je dan toch je gun niet hoeft te gebruiken op een uitzonderlijk geval na.
Dat is best wel baale want dat was super handig wanneer je een pyro tegen over je hebt.
en dat Sandvich +75 health geeft is ook wel relax want voor de update kreeg je +50 health wanneer je deze opraapt.
Blutsauger is eindelijk wat generfed zodat het een sidegrade is ipv een upgrade.
De halo is gefixed.
En dat heavies nu hun sandviches kunnen droppen bied een extra gameplay mogelijkheid.
Verwijderd
Blautsauger is niet generfed. Eerst was hp regen 1 tot 3/s nu 1 tot 4/s met blautsaugerSimon Verhoeven schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:46:
Blutsauger is eindelijk wat generfed zodat het een sidegrade is ipv een upgrade.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 10:57 ]
Bijvoorbeeld in 2fort. Medic + Heavy in de sewer als ze flink zijn geraakt vluchten ze terug in de sewer en gooit de heavy heel snel een sandvich en de medic blijft de heavy maar healen. waardoor ze weer heel snel binnen kunnen stormen.
Toch is het leuk om te horen dat Valve druk bezig is met Team Fortress 2. Dit is al de zoveelste update in korte tijd
Verwijderd
Je hebt alleen die getallen als je 10 seconden geen dmg hebt gehad.VyperX schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:58:
@angienl: Je hebt nog steeds de +3hp per hit. Alleen in plaats van 'nocrits' heb je nu '-2hp/s regen'. Gecombineerd met de ingebouwde standaard health regen van de medic heb je ipv +6hp/s maar +4hp/s. (Zolang je geen blutsauger needles schiet.)
Ik las trouwens op het forum van steam dat er een unlock is bevestigd over de nieuwe Wrench van de engineer
Lees hieronder:
Engineer
[confirmed] The engineer's new wrench is the P.D.Q. which gives him a 150% boost to construction rate but prevents him from upgrading his buildings. Rate of repair appears unchanged as of the moment
Engineer mag wel een keer geupdate worden. Bijvoorbeeld dat hij spies eerder kan ontdeken
uh, wat? De blutsauger was altijd superieur aan de normale needlegun. Nu is er juist weer een reden om terug te gaan naar de needlegun. De blutsauger heeft mijn leven zo vaak gered, maar nu twijfel ik of ik de standaard regen van 3 punten niet fijner vind.Phyxion schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:10:
[...]
Zeker een goede update, vooral de Blutsauger is een goed ding, ik heb dat hele wapen nooit gebruikt omdat ik het absoluut geen toevoegde waarde vond hebben (Niet dat ik echt Medic speel, maar toch). Nu kan het wel de moeite waard zijn.
Hoezo bevestigd? Het zijn enkel dingen die geplaytest worden...angienl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:09:
ok dat is wel beter.
Ik las trouwens op het forum van steam dat er een unlock is bevestigd over de nieuwe Wrench van de engineer
Lees hieronder:
Engineer
[confirmed] The engineer's new wrench is the P.D.Q. which gives him a 150% boost to construction rate but prevents him from upgrading his buildings. Rate of repair appears unchanged as of the moment
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Nu was de blutsauger al aardig generfed de laatste tijd omdat het on-hit effect bij vermomde spies al niet meer werkte. De needlegun wordt met deze nerf zeker weer een optie.GonzoNL schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:12:
[...]
uh, wat? De blutsauger was altijd superieur aan de normale needlegun. Nu is er juist weer een reden om terug te gaan naar de needlegun. De blutsauger heeft mijn leven zo vaak gered, maar nu twijfel ik of ik de standaard regen van 3 punten niet fijner vind.
Verwijderd
Ja, volgens mij wel. Kan je traps mee makenLUH-3417 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:47:
Kunnen tegenstanders ook de de gedropte sandvich van een heavy pakken?
Kon altijd al. Als je doodging terwijl je de sandvich equipte dropte je m ook. Iedereen kon m dan pakken, met 50HP heal als gevolg.LUH-3417 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:47:
Kunnen tegenstanders ook de de gedropte sandvich van een heavy pakken?
Hehe ik zie het al helemaal voor me. Ergens een sanvich neerleggen en in een hoekje met je hele team staan wachten. Op het moment dat de tegenstander hem opraapt hem met zijn allen bespringenVerwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:08:
[...]
Ja, volgens mij wel. Kan je traps mee maken
Vrees alleen dat ik over het algemeen de naïeveling zal zijn die hem op gaat pakken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zou wel een brilliante zijn voor een filmpje. "Meet the Sandvich Trap".Gertjan. schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:32:
[...]
Hehe ik zie het al helemaal voor me. Ergens een sanvich neerleggen en in een hoekje met je hele team staan wachten. Op het moment dat de tegenstander hem opraapt hem met zijn allen bespringen...
Vrees alleen dat ik over het algemeen de naïeveling zal zijn die hem op gaat pakken
32 man server, 16 heavies allemaal sandviches neerleggen, leuk spoor maken.Gertjan. schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:32:
[...]
Hehe ik zie het al helemaal voor me. Ergens een sanvich neerleggen en in een hoekje met je hele team staan wachten. Op het moment dat de tegenstander hem opraapt hem met zijn allen bespringen...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Pow, haha!Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:08:
[...]
Ja, volgens mij wel. Kan je traps mee maken
Daarover gesproken ... hebben ze de afstand gefixt ofzo daarvan ?? Kreeg laatst niks gekilld ermee
Demoman met zijn "Kaboom!" zou nu toch ook kunnen tauntkillen sinds een patch of 2 of niet ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat laatste heb je denk ik verkeerd begrepen.nero355 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:05:
[...]
Daarover gesproken ... hebben ze de afstand gefixt ofzo daarvan ?? Kreeg laatst niks gekilld ermee
Demoman met zijn "Kaboom!" zou nu toch ook kunnen tauntkillen sinds een patch of 2 of niet ??
Je kan nou tijdens iederen taunt van de demoman. Rechtermuis klik doen om je Stickybombs te laten exploderen dat kon voorheen niet.
Dat kon wel tot dat Valve het onmogelijk had gemaakt, nu hebben ze het simpel weg weer mogelijk gemaakt.angienl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:27:
[...]
Dat laatste heb je denk ik verkeerd begrepen.
Je kan nou tijdens iederen taunt van de demoman. Rechtermuis klik doen om je Stickybombs te laten exploderen dat kon voorheen niet.
Lol mensen kunnen doelloos posten whaha kont wel,kon niet,kon wel wat praat je.SECURITEH schreef op woensdag 16 september 2009 @ 19:32:
[...]
Dat kon wel tot dat Valve het onmogelijk had gemaakt, nu hebben ze het simpel weg weer mogelijk gemaakt.
Ot: Toch vindt ik het wel jammer van de sandvich dat wanneer je hem dropt dat je dan weer helemaal terug moet lopen voor een nieuwe en niet zoals bij The Sandman en Jarate
idd ik had ook hetzelfde systeem verwacht. Misschien in een volgende update / fixangienl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:09:
[...]
Lol mensen kunnen doelloos posten whaha kont wel,kon niet,kon wel wat praat je.
Ot: Toch vindt ik het wel jammer van de sandvich dat wanneer je hem dropt dat je dan weer helemaal terug moet lopen voor een nieuwe en niet zoals bij The Sandman en Jarate
Valt wel mee hoor, gewoon droppen en met full health krijg je bij een health kit je sandwich terug. Feit dat de sandwich op een bord wordt gedropped was voor precies een minuut grappig. Ik begin me (te laat waarschijnlijk) af te vragen waar dit allemaal heen moet. TF2 dwaalt steeds verder van het oorspronkelijke idee met 9 duidelijk omschreven classes en anders niets. Waar gaat dit heen? Het feit dat je nu opeens al 100 items in je item box mag stoppen geeft te denken.angienl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:09:
[...]

Bergafwaarts. Ze willen een nieuwe 'spelersgroep' aansnijden. Prima, maar dat gaat ten koste van de 'oude garde'. Dat maakt hun geen fuck uit want die hebben al betaald.CapTVK schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:26:
[...]
Valt wel mee hoor, gewoon droppen en met full health krijg je bij een health kit je sandwich terug. Feit dat de sandwich op een bord wordt gedropped was voor precies een minuut grappig. Ik begin me (te laat waarschijnlijk) af te vragen waar dit allemaal heen moet. TF2 dwaalt steeds verder van het oorspronkelijke idee met 9 duidelijk omschreven classes en anders niets. Waar gaat dit heen? Het feit dat je nu opeens al 100 items in je item box mag stoppen geeft te denken.
Maar ja het gaat wel flink achteruit met de game. Ben blij dat Cod MW2 en Borderlands uit gaan komen
Ik speel ook al vanaf het begin en dankzij het item systeem speel ik toch terug.
Iedereen identiek hetzelfde is leuk en al als het niveau hoog genoeg is, maar anders is wat afwisseling leuk want je dood ze toch met alles.
Imho zijn de classes nog steeds duidelijk omschreven, je krijgt gewoon meer opties.
En zolang geen van deze opties unbalanced zijn maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit.
(al vind ik dat bordje wat overdreven)
Verwijderd
Ik vind het anders prima (op de fan na, maar dat overleef ik wel). Zorgt er voor dat hwg bruikbaarder wordt in 6v6.CapTVK schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:26:
[...]
Valt wel mee hoor, gewoon droppen en met full health krijg je bij een health kit je sandwich terug. Feit dat de sandwich op een bord wordt gedropped was voor precies een minuut grappig. Ik begin me (te laat waarschijnlijk) af te vragen waar dit allemaal heen moet. TF2 dwaalt steeds verder van het oorspronkelijke idee met 9 duidelijk omschreven classes en anders niets. Waar gaat dit heen? Het feit dat je nu opeens al 100 items in je item box mag stoppen geeft te denken.
Niet echt, de dropbare sandvich is geplaytest in de tf2 beta door de 'oude garde'.RedHat schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:32:
[...]
Bergafwaarts. Ze willen een nieuwe 'spelersgroep' aansnijden. Prima, maar dat gaat ten koste van de 'oude garde'. Dat maakt hun geen fuck uit want die hebben al betaald.
De sandvich is slechts heel kort getest, maar overweldigend positief ontvangen in de beta groep.RaCio schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:49:
[...]
Niet echt, de dropbare sandvich is geplaytest in de tf2 beta door de 'oude garde'.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik heb de updates/veranderingen aan de FAN een beetje gemist, waarom is ie nu zo lame dan?Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 22:43:
[...]
Ik vind het anders prima (op de fan na, maar dat overleef ik wel). Zorgt er voor dat hwg bruikbaarder wordt in 6v6.
Herinner me nog de discussie dat de FAN veeeel slechter zou zijn dan de gewone shotgun. Zijn er sindsdien wat pro's geweest die lieten zien wat ie kan?
Ik vond 'm altijd al irritant omdat door de schok (hoe klein dan ook) al vaak mis schiet op die kleine rot scoutjes.
Vroeger waren het van die kleine strontvliegen die je even uit de weg moest ruimen, nu zijn ze met ze 2'en al vaak te gevaarlijk voor een Soldier in de wat meer open ruimtes
Knockback pint je vast waardoor 2e schot 'gegarandeerd' vol raak is.Jimmie schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:39:
[...]
Ik heb de updates/veranderingen aan de FAN een beetje gemist, waarom is ie nu zo lame dan?
Arnold van (destijds) Yoyotech liet voor mij als eerste zien dat er goed mee te spelen is op hoog niveau. Daarna heeft de FaN een damage buff gekregen, gevolgd door een knockback nerf.Herinner me nog de discussie dat de FAN veeeel slechter zou zijn dan de gewone shotgun. Zijn er sindsdien wat pro's geweest die lieten zien wat ie kan?
Jep, het desorienteert en maakt je superkwetsbaar voor het tweede schot.Ik vond 'm altijd al irritant omdat door de schok (hoe klein dan ook) al vaak mis schiet op die kleine rot scoutjes.
Een enkele scout van gelijk niveau hoort al gevaarlijk te zijn voor een soldier. Dat is al sinds de pyro update toen de soldier (veel) meer self damage kreeg van rockets.Vroeger waren het van die kleine strontvliegen die je even uit de weg moest ruimen, nu zijn ze met ze 2'en al vaak te gevaarlijk voor een Soldier in de wat meer open ruimtes
Maar het echte probleem waar ik me zorgen om maak is dit zogenaamde item drop systeem en dat we nu opeens 100 items mogen verzamelen. Naast het nog steeds niet geimplementeerde trading systeem is er ook sprake van crafting. Met crafting zou je overbodige wapens kunnen omzetten in hoedjes maar ik heb het gevoel dat het niet alleen maar bij hoedjes blijft. Het is gewoon veel leuker om je eigen wapens te craften (ik hoor het Steam forum nu al whinen) en ik denk dat we uiteindelijk naar customs toegaan. Feit dat we opeens al meer items kunnen bewaren zegt in dat opzicht genoeg. Op een gegeven moment heb je al de hoedjes die je wilt zelf gemaakt, en dan? Yes, dan stappen we over op custom weapons.
Dat weet jij, dat weet ik, maar 99% van de HWG spelers loopt vrolijk over de health kits heen alsof je er niet bentVerwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:37:
Sandvich is niet voor de HWG. Sandvich is voor de medic.

Ah, die heb je ook de andere kant op. Je medic is bijna dood dus je rent richting een health pak en die medic blijft er suf naast staan kijken.nero355 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:53:
[...]
Dat weet jij, dat weet ik, maar 99% van de HWG spelers loopt vrolijk over de health kits heen alsof je er niet bentDaar sta je dan met je medigun ...
Echt handig waarom snappen mensen niet dat de health pack bedoelt zijn voor een medic als je zelf nog genoeg health hebt
Dat jij niet op de hoogte bent dat je stickies kon laten ontploffen terwijl je taunt tot ergens tussen de Heavy en Scout update (in die periode ertussen is het onmogelijk gemaakt) maakt mijn post niet doelloos, de jouwe is daarentegen naïef aangezien jij denk dat wanneer Valve de feature her introduceert dit een nieuwe verandering is.angienl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:09:
[...]
Idd, ik zat vandaag nog AutoAim te kijken en dat deed mij denken aan "die goede oude tijd"... voor mij was het spel toen zoveel leuker zonder al deze onzin.RedHat schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:32:
[...]
Bergafwaarts. Ze willen een nieuwe 'spelersgroep' aansnijden. Prima, maar dat gaat ten koste van de 'oude garde'. Dat maakt hun geen fuck uit want die hebben al betaald.
Mensen doen dit veel minder als zij de overtuiging hebben dat zij op de Medic kunnen vertrouwen, iets wat in public maar zelden kan.angienl schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:53:
Wat er vaak gebeurd is dat er zo irritante gozer die maar net 20% van zijn health kwijt is geraakt. Een health pack pakt terwijl jij als medic er na toe loopt en meer dan 75% damage heb opgelopen.
Echt handig waarom snappen mensen niet dat de health pack bedoelt zijn voor een medic als je zelf nog genoeg health hebt
[ Voor 51% gewijzigd door SECURITEH op 17-09-2009 17:12 ]
Overigens zijn het meestal rond rennende scouts die mijn health packs als medic of ammo als engineer wegpakken
+1, en je interpunctie is ook nog eens beter.SECURITEH schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:03:
[...]
Dat jij niet op de hoogte bent dat je stickies kon laten ontploffen terwijl je taunt tot ergens tussen de Heavy en Scout update (in die periode ertussen is het onmogelijk gemaakt) maakt mijn post niet doelloos, de jouwe is daarentegen naïef aangezien jij denk dat wanneer Valve de feature her introduceert dit een nieuwe verandering is.
Misschien moet je een server uitzoeken waar het niveau wat hoger is. De meeste spelers proberen toch nog wel een beetje op hun medic te letten. En anders heel erg hard in je mic schreeuwen dat ze de healthpacks moeten laten liggen. Communicatie helpt om de meest domme fouten te voorkomen.angienl schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:53:
Wat er vaak gebeurd is dat er zo irritante gozer die maar net 20% van zijn health kwijt is geraakt. Een health pack pakt terwijl jij als medic er na toe loopt en meer dan 75% damage heb opgelopen.
@CapTVK
Gelukkig is er een unlocklist zodat je unlocks kunt blokkeren of toelaten.
BTW Er zijn gelukkig ook nog servers waar de belans goed is, Het zijn die kleine Public server's waar het wel eens voorkomt. ik zit tegenwoordig op een server waar bijna iedereen een mic heeft gelukkig. dat werkt prettig
Op een gegeven moment had ik 2 benen op het bureau en liep een beetje mee te gaan en te healen en te irriteren aan de vloed van MEDIC! MEDIC van mensen die 1 hp missen
Overhealen is ook nuttig hoor.SaURoN schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:10:mensen die 1 hp missen
angienl schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:53:

Dan hoeven ze nog niet constant medic te roepen, dat irriteert alleen maar
Mooi.. geen zwevende halo's meer op plaatsen waar mensen zijn dood gegaan.Fixed wearables not destroying their attached particles when they're removed
Fl4pp13 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:55:
De blutsauger voelt nu meer als een sidegrade i.p.v. een upgrade, zoals de Backburner een sidegrade is van de Flamethrower.
What he said.Verder, yay voor de droppable Sandvich.Lijkt me echt leuk om het ding nu te droppen voor je medic, tis toch weer een +75 health erbij. Verder ben ik ook blij dat het ding nu meer health regenereert.
Vond het al raar dat Sandvich taunt hetzelfde deed als normal fire. Nu dus fixed (taunt health tot 100%, +attack slechts klein deel zoals nu). Droppen is helemaal nice. Zou hij ook tellen voor de achievement "Heal 1000 in a single life" ?
Wordt dus spawnen met de PDQ. Lv1 dispenser bouwen, met 150 metal lv1 sentry bouwen, terug naar spawn, en changen naar normale wrench om te updaten. Pff en het is al zo chaotischangienl schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:09:
Engineer
Neem toch aan dat ze op een gegeven moment wel weg faden... maar het idee is scherp.CapTVK schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:36:
Kan die heavy een of meerdere sandwiches weggooien? In dat geval kan je als heavy mooie health stockpiles aanleggen. Sandwich neergooien, HP pakken, sandwich neergooien enzovoorts...op het eind heb je een mooie stapel sandwiches.
Ben vooral benieuwd naar de nieuwe blastbox radius berekening. Zou sticky/rocketjumpen nu weer fubar zijn?
Verwijderd
Is gewoon goed.frickY schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:36:
Ben vooral benieuwd naar de nieuwe blastbox radius berekening. Zou sticky/rocketjumpen nu weer fubar zijn?
Hij heeft dan zelf 10 % van z'n health weg.
Iemand nog tips voor het airblasten van rockets en pipe bombs, als een soldier van dichtbij een rocket afvuurt is het bijna niet tedoen, of mijn reactie vermogen is waardeloos dat kan natuurlijk ook.

Is vooral een reflex, hint : meeste soldiers jumpen en schieten dan.luxzenburcht schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:00:
Is de backburner van de pyro niet een beetje bugged? Als ik zelf pyro ben ga ik met full health neer in 1- 3 seconde ofzo en dan komt hij met de backburner van voren.
Hij heeft dan zelf 10 % van z'n health weg.
Iemand nog tips voor het airblasten van rockets en pipe bombs, als een soldier van dichtbij een rocket afvuurt is het bijna niet tedoen, of mijn reactie vermogen is waardeloos dat kan natuurlijk ook.
Het is steeds maar een sandwich helaas. Maar als je bij een Healthpack staat (klein of groot maakt niet uit) kan het handig zijn.frickY schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:36:
[...]
Neem toch aan dat ze op een gegeven moment wel weg faden... maar het idee is scherp.
http://www.tf2items.com/profiles/76561197960287930
Je kan toch zien dat hij bij Valve zit, en in de item beschrijving staat toch ook duidelijk dat het mensen banned die er aan dood gaan. Dus ik snap niet hoe je er aan komt dat die persoon gebanned is door Valve en dat je de item kan krijgen door te cheaten.angienl schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:56:
Ik denk dat deze speler echt verbannen is door Valvedus als je die item wilt hebben ga dan cheaten ;P
Dit topic is gesloten.