RaCio schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:56:
[...]
Sorry, maar zelf niet in staat zijn om een goeie demo te uberen en vervolgens maar van andere spelers verwachten dat ze het oplossen(en ze bovendien ook nog eens de schuld te geven) heeft niks met teamplay te maken. Spy's zijn vaak niet eens goed tegen sentry's, tenzij de engi mooi achter zn sentry staat of afgezonderd is van zijn team.
Als demo kun je daarintegen praktisch alle sentry's slopen
zonder uber. Vaak kun je over een muur/rots/gebouw stickies lobben, en als dat niet lukt kun je gewoon stickies vlak naast de sentry leggen. Het enige wat je tegen kan houden is spam van de tegenstander. En dat is zonder uber, met uber kun je een sentry al helemaal eenvoudig slopen.
Voor zover ik weet is Team Play nog steeds niet dat je het zelf maar moet oplossen (daarom zit je in een team). Ik vind dat je in een team echt wel afhankelijk mag (soms zelfs moet) zijn van andere spelers. Ik ben 90% van de tijd medic dus ik ben grotendeels van mijn tijd afhankelijk van andere spelers (en zij ook van mij overigens) en kan me dan ook flink opwinden als iemand mij niet beschermd als ik hem aan het helpen ben.
Er is een payload level (ben even de naam kwijt, maar die map bedoelde ik dus) waar je door een huis komt met het karretje (een vrij lang recht stuk), in dat huisje zit een verdieping waar sentries neergezet worden, daar kom je dus niet erg makkelijk bij als soldier of demo denk ik. Je moet dan namelijk met je rug naar de cart gaan staan en dan is het andere team zo vriendelijk om je neer te leggen.
Overigens had ik het als medic wel
willen proberen met een demo, maar de demo was het daar niet mee eens. En iedere keer werd het hele team neergelegd door die sentry (zouden er zelfs meer kunnen zijn geweest).
Dus ik span het team niet voor het karretje (mocht je die indruk hebben). Ben voor zover ik weet een team player en dat moet de rest imo dus ook zijn. Als je dus een sentry ziet staan die weg moet en je weet een beetje met de spy om te gaan vind ik dat ik mag vragen aan een ander om spy te worden en dat ding te ruimen. (Als ik een goede spy was had ik het gedaan, maar dat is werkelijk waar een class waar ik niet mee kan spelen, mijn wacht tijden om te spawnen zijn langer dan mijn spel tijden).