Het kleine-mismoderatietopic deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Beetje gezeur over het feit dat er een artikel over geschreven is. Gaat zoiets nu ook gewoon de vuilnisbak in,
of nu op een 0?
Aaargh! in 'nieuws: Samsung YP-R1-mediaspeler met touchscreen gespot'

edit @RoD:
Was er al bang voor,maar kon hem alleen toch niet op -1 krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 14-06-2009 18:37 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dirk schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:28:
Dat is gewoon een rechtstreekse flame, die geef ik echt niet hoger dan een -1.
Flame? Naar wie dan?
pcgek schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:27:
Beetje gezeur over het feit dat er een artikel over geschreven is. Gaat zoiets nu ook gewoon de vuilnisbak in,
of nu op een 0?
Aaargh! in 'nieuws: Samsung YP-R1-mediaspeler met touchscreen gespot'
Hoort niet op de FP thuis, dus ongewenst. Ik heb er een -1 voor gegeven.

[ Voor 52% gewijzigd door RoD op 14-06-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Het valt mij op dat de +2 optie bijna niet gebruikt word, mensen moeten er schijnbaar nog aan wennen.

Enkele +2 kandidaten:

Patriot in 'nieuws: Ministerie voert in oktober algemeen spamverbod in'
ATS in 'nieuws: Ministerie voert in oktober algemeen spamverbod in'
FreqAmsterdam in 'nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update'

Of geld er voor +2 een minimale aantal woorden in een reactie?

Daarnaast, waarheden zijn voor +2 schijnbaar ook niet nodig, neem

SKiLLa in 'nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update' is w.m.b. een +1.

aantal hops heeft niet gek veel te maken met je ping. Ik zit ~5 hops van een centraal knooppunt af, en bereik dat in 9-10ms, geen onoverkomelijk ping voor een amateur game server, daarnaast word 9ms door de allereerste hop veroorzaakt.
Van de andere kant, je zou die post wel informatie kunnen noemen, maar dan horen de post boven en onder deze. Bijv: brompot758 in 'nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update' zou op +2 mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dorus806 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:38:
Het valt mij op dat de +2 optie bijna niet gebruikt word, mensen moeten er schijnbaar nog aan wennen.

Enkele +2 kandidaten:

Patriot in 'nieuws: Ministerie voert in oktober algemeen spamverbod in'
ATS in 'nieuws: Ministerie voert in oktober algemeen spamverbod in'
FreqAmsterdam in 'nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update'

Of geld er voor +2 een minimale aantal woorden in een reactie?

Daarnaast, waarheden zijn voor +2 schijnbaar ook niet nodig, neem

SKiLLa in 'nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update' is w.m.b. een +1.

aantal hops heeft niet gek veel te maken met je ping. Ik zit ~5 hops van een centraal knooppunt af, en bereik dat in 9-10ms, geen onoverkomelijk ping voor een amateur game server, daarnaast word 9ms door de allereerste hop veroorzaakt.
Van de andere kant, je zou die post wel informatie kunnen noemen, maar dan horen de post boven en onder deze. Bijv: brompot758 in 'nieuws: UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen - update' zou op +2 mogen.
Er geldt geen minimaal aantal woorden in een reactie voor de +2 of hoger. Dat heeft nog nooit gegolden. Het is wel zo dat een simpele one-liner van betere kwaliteit moet zijn om de +2 te halen dan een wat langere post. Dit omdat een wat langere post makkelijker wat bij kan dragen!
Zo zijn de eerste en derde die je noemt wel aardig maar geen +2 terwijl die 2e en die laatste 2 dat van mij wel krijgen. Het zijn posts die duidelijk informatief zijn, ongeacht of het allemaal geheel klopt of niet. Het zijn posts die mensen aanzetten tot denken en eventueel zelfs tot zelf opzoeken hoe het werkt. Daarom mogen die best hoger gemod worden en dus +2.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 15:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Naar iedereen die het een 'iPod killer' noemt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dirk schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:44:
[...]
Het is en blijft anders een feit dat alles qua PMD / touchscreentelefoon met de iPod / iPhone wordt vergeleken...

Vind het niet echt flame-intended en krijgt van mij dan ook een 0 (niet dat het veel helpt, maar toch) :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dirk schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:44:
[...]

Ik vind dat die opmerking weldegelijk tot een flamewar kan aanzetten. Dat is ongewenst en dus heb ik ook die reactie op -1 gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:12:
[...]

Ik vind dat die opmerking weldegelijk tot een flamewar kan aanzetten.
Dat is wel érg vroeg in de kiem smoren dan. :P Had hem al eerder gemod en vond dat een nul best nog wel kon.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Naja, hij voegt compleet niks toe. Een -1 lijkt mij in deze prima ;)

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Niet dat het nou een post is met superveel meerwaarde, maar ik snap niet wat hier offtopic aan is: Nickname55 in 'nieuws: Buma rekent 780 euro per jaar voor radiostation in embedded player'

'Gaat toch gewoon over iets wat direct in relatie staat met het onderwerp?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er staat wel een mini-flame in, maar ik heb er een +1 aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd in 'nieuws: Buma rekent 780 euro per jaar voor radiostation in embedded player' mag van mij best op +2.
En MikeyV in 'nieuws: Buma rekent 780 euro per jaar voor radiostation in embedded player' vind ik geen +3 waard.

Oh, en iemand had mij een 0 gegeven hier: Dirk in 'plan: Moderatiesysteem getweakt', dat hoort natuurlijk niet :( :P

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 15-06-2009 00:34 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Moet: Verwijderd in 'nieuws: TomTom wil schuldenlast verminderen met nieuwe aandelen' nu op +1 of 0? Ben zelf voor +1 gegaan, het is redelijk grappig en ontopic. Ook was het de eerste die ermee kwam, vervolg 'grappen' zijn dan weer minder leuk imo.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

asfaloth_arwen schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:11:
Moet: Verwijderd in 'nieuws: TomTom wil schuldenlast verminderen met nieuwe aandelen' nu op +1 of 0? Ben zelf voor +1 gegaan, het is redelijk grappig en ontopic. Ook was het de eerste die ermee kwam, vervolg 'grappen' zijn dan weer minder leuk imo.
+1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@escovan:

Bij de eerste een beetje twijfel,maar de reactie is zo kort dat ik toch maar voor de -1 gekozen heb.
De 2de is overduidelijk een ongewenste. :)

edit onder: Ook mee eens.

[ Voor 12% gewijzigd door pcgek op 15-06-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

asfaloth_arwen schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:11:
Dat grappige is ook maar betrekkelijk, verder voegt het gewoon niets toe. 0 is in dit geval ook gerechtvaardigd, en imo gepaster. Je kijkt bij +1 toch naar reacties die van "enige waarde tot de draad" zijn ... Dit grapje is onschuldig, hoeft niet echt bestraft te worden, maar het is ook niet zo hilarisch dat het op +1 hoeft te staan.

[ Voor 39% gewijzigd door Ulysses op 15-06-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 19:49
Verwijderd in 'nieuws: TomTom wil schuldenlast verminderen met nieuwe aandelen'

Deze post is voor een groot deel rechtstreeks gekopieerd van deze bron.
Opzich is de post informatief en hij wordt daarom ook op +2 gemod. Maar het is wel een rechtstreekse kopie, moeten we hem dan gewoon +2 geven voor de informatie of is zulk copy/paste gedrag ongewenst?

Ik vind hem eerlijk gezegt ongewenst, aangezien de poster nu profiteerd van andersmans werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

En daar worden dan moderaties tot en met +2 voor gegeven! |:(
Misschien even iets voor een Powermod om na te kijken?
Ik ben het zeker met je eens dat de redactieleden ook eens wat beter de regels in oog zouden moeten houden.
Op deze manier kan je niet van je community vragen dat zij de regels in acht nemen als de redactieleden dat al niet eens doen.
* TheCapK mompelt iets van voorbeeldfunctie etc.
7laurens7 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:18:
Verwijderd in 'nieuws: TomTom wil schuldenlast verminderen met nieuwe aandelen'

Deze post is voor een groot deel rechtstreeks gekopieerd van deze bron.
Opzich is de post informatief en hij wordt daarom ook op +2 gemod. Maar het is wel een rechtstreekse kopie, moeten we hem dan gewoon +2 geven voor de informatie of is zulk copy/paste gedrag ongewenst?

Ik vind hem eerlijk gezegt ongewenst, aangezien de poster nu profiteerd van andersmans werk.
Op zich heb je een goed punt. Het is hier echter wel zo dat er genoeg wordt toegevoegd door de poster zelf waardoor de +2 toch wel gerechtvaardigd is. Als hij de stukken die hij heeft geknipt en geplakt als quote had weggezet samen met de bronvermelding had ie van mij zelfs een +3 mogen hebben.
Juist omdat ie dat heeft nagelaten blijft ie nu op +2 steken wmb.

[ Voor 57% gewijzigd door TheCapK op 15-06-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 19:49
Jimbo220 in 'nieuws: Nokia voorziet E72 van 5-megapixelcamera'
Post wordt op +1 gemod, terwijl het niets toevoegd. Het is meer een halve flame.
Lijkt mij toch dat hij maximaal een 0 verdient en misschien zelfs een -1.

edit: staat nu wel op 0.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarilo op 15-06-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Even informatief. Deze reactie van mij: dirkjesdirk in 'plan: Moderatiesysteem getweakt'
maar ook de reacties daarop, zoals van DirkW Dirk in 'plan: Moderatiesysteem getweakt'
Die zijn toch gewoon informatief? Of is dat niet meer dan +1 waard.

2e opmerking: het modsysteem werkt in de browser Google Chrome niet goed bij mij. Hebben anderen daar ook last van?

[ Voor 12% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-06-2009 14:40 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

dirkjesdirk schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:39:
Even informatief. Deze reactie van mij: dirkjesdirk in 'plan: Moderatiesysteem getweakt'
maar ook de reacties daarop, zoals van DirkW Dirk in 'plan: Moderatiesysteem getweakt'
Die zijn toch gewoon informatief? Of is dat niet meer dan +1 waard.

2e opmerking: het modsysteem werkt in de browser Google Chrome niet goed bij mij. Hebben anderen daar ook last van?
Op zich is het wel informatief maar niet zodanig dat hier een +2 aan kan worden gegeven. Het zijn nette reacties die on-topic zijn maar waar je niet veel aan mist als ze er niet zijn, vandaar een +1.

Wat betreft de 2e opmerking: dan kan je misschien beter even met de devvers contact opnemen. die weten daar meer over/van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
-=bas=- in 'nieuws: Use-Next negeert takedown-notice van Brein'

+1 voor deze is IMO modmisbruik.

Vind het een -1, hoewel ik 0 ook nog wel zou kunnen begrijpen.
Tenzij iemand mij kan uitleggen hoe die +1 waard zou kunnen zijn.

Edit: wellicht kan degene die daar +2 aan gaf nagekeken worden?

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 15-06-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Laatst online: 19-07 19:32
EDIT schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:10:
-=bas=- in 'nieuws: Use-Next negeert takedown-notice van Brein'

+1 voor deze is IMO modmisbruik.

Vind het een -1, hoewel ik 0 ook nog wel zou kunnen begrijpen.
Tenzij iemand mij kan uitleggen hoe die +1 waard zou kunnen zijn.

Edit: wellicht kan degene die daar +2 aan gaf nagekeken worden?
Ik deel dezelfde mening. Heb zelf -1 gegeven. :)
Het is en blijft een ongefundeerde flame..

[ Voor 8% gewijzigd door JanvdVeer op 15-06-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Laatst online: 19-07 19:32
Mijns inziens niet helemaal offtopic. Ik denk dat je de prijs van het product (wat de kern is van Mito's plemp imo) best kan koppelen / relateren aan de tragere SATA-interface.

Nu ben ik misschien (geheel onbedoeld natuurlijk) iets partijdig omdat ik op de reactie van Mito reageerd heb, maar als je het op deze manier bekijkt is het misschien wel een +1 waardig, of niet?

Degene die beide reacties beoordeeld heeft met +2 vind ik wel heel fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je ge-interesseert bent in s-ata interfaces en de reden waarom ze dat gedaan hebben, boeit de rest echt helemaal niets en dus ook off-topic.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verzoek de moderators hier wat scheutiger te worden met +2'tjes.

Het is wat te zuinigjes nu.
Geef me anders mijn modrechten terug dan deel ik er zelf nog wel wat uit.

Even uit het vastgeroeste +1 niveautje geraken en lekker gul uitdelen zou ik zo zeggen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

xp7amrkr in 'nieuws: Samsung kondigt Omnia Pro aan'

off-topic wat mij betreft. Levertijden van kabels doen er echt niet toe imo... Staat nu op +2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het wel een interessant puntje / overweging die bij de telefoon hoort. Wmb best informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50
Zal ik dan maar degene zijn die een +1 geeft? Het is niet helemaal ontopic, maar misschien wel relevant voor eventuele kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:49:
Ik verzoek de moderators hier wat scheutiger te worden met +2'tjes.

Het is wat te zuinigjes nu.
Geef me anders mijn modrechten terug dan deel ik er zelf nog wel wat uit.

Even uit het vastgeroeste +1 niveautje geraken en lekker gul uitdelen zou ik zo zeggen.
Als er kwalitatief goede reacties tussen zouden staan zouden ze waarschijnlijk ook +2's krijgen, dat is het idee van het modsysteem tenminste. Zelf ben ik de laatste dagen niet erg veel nuttige reacties tegengekomen dus blijft veel op +1 steken. We gaan natuurlijk niet zomaar +2 uitdelen omdat het er zo weinig zijn ;)
Mocht je verder suggesties hebben voor reacties die een +2 waard zijn, ga vooral je gang. Daar is dit topic immers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit herkennen: ja. het doel voorbij schieten: nee!

Als er nu nog steeds erg weinig +2 gegeven wordt, laat staan +3, laten we dan *NU* gaan kijken hoe we de richtlijnen kunnen bijstellen om hier een betere balans in te krijgen. De enige reden dat de +3 is gekomen, is omdat er een absurde godlike kwaliteit werd geëist om een +2 te geven, en er toch voldoende onderverdeling gewenst is om het DOEL van de moderaties te behouden, bezoekers in staat stellen te filteren op kwaliteit.

Als wederom alles eenheidsworst 0 / +1 wordt, wordt *weer* het doel voorbijgeschoten, want laten we wel wezen, dit was gewoon een manco voorheen. Hoeveel zin heeft het om een +3 te hebben, als er 2 reacties per dag op eindigen? Wat heeft iemand aan die filtermogelijkheid? NIETS!

Kijkend naar de huidige hoeveelheid +2 / +3's is het zaak *NU* de consensus anders te krijgen nu men nog niet aan het nieuwe systeem gewend is en daarin is vastgeroest. En dat betekent dat er een algehele verschuiving moet zijn nar boven toe; de eisen voor +3 moeten omlaag,en voor +2 al helemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wat mij betreft is deze reactie interessant genoeg om er een +2 aan te geven,
Rob Coops in 'nieuws: 'Apple stopt tragere sata-interface in 13"- en 15"-MacBook Pro''

Ik zal ,indien maar enigzins mogelijk, geen -1 geven. Maar met een reactie zoals deze zie ik toch weinig andere keus, Hoe zien de anderen dat?
DeTeraarist in 'nieuws: EVGA brengt single-pcb GTX295 en bijpassend waterblok uit'

@ k1n8fisher: Misschien was ik wel iets te streng, kon de grap er niet zo van inzien. Van mij een -1 dus.

Voor de rest ben ik het wel met eens,denk dat het best goed gaat. Alles heeft eerst even een aanloop nodig. :)

[ Voor 16% gewijzigd door pcgek op 15-06-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik ben toch al redelijk wat +2 reacties tegengekomen. Er zijn er ook al genoeg aangedragen in dit topic dus wat dat betreft: het huidige systeem fungeert hierin beter dan het vorige.
Dat er weinig +3-en worden uitgedeeld lijkt me logisch: hier worden hogere eisen aan gesteld, iets hoger waarschijnlijk dan aan de oude +2, door de meeste moderators en dat resulteert automatisch in minder vaak uitdelen van deze +3.
Laten we vooral niet te vroeg al conclusies gaan trekken uit de implementatie van het nieuwe systeem: iedereen moet er nog wegwijs mee worden en dat heeft wel een paar weken nodig!

edit @pcgek: die van de teraarist is wmb gewoon een grapje die op 0 kan blijven steken!

[ Voor 7% gewijzigd door TheCapK op 15-06-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 07:53
Dat is inderdaad een -1. Waardeloze reactie zonder enige bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
-Niels- in 'nieuws: Ook Sapphire komt met Radeon HD 4730'

+1, want heeft duidelijk met de introductie van deze kaart te maken. Hij is de 1e met de opmerking in het draadje. En hij onderbouwt het ook nog eens.

nieuws: Ook Sapphire komt met Radeon HD 4730
+2, nog net wat zinniger in mijn ogen.

KiLLaHeRTz in 'nieuws: Ook Sapphire komt met Radeon HD 4730'
Deze oneliner zou van mij een +2 krijgen asl er een link bij zou staan: Zeer zinvolle info als het klopt.

-The_Mask- in 'nieuws: Ook Sapphire komt met Radeon HD 4730'
+1 ontopic en het klopt wat hij zegt

Zoals hierboven al is vermeld is men nog altijd veel te conservatief. Bij twijfel moet men eigenlijk naar boven afronden, dan zou je al minder problemen hebben. Dus: twijfel je tussen 0 en -1 -> kies dan een 0. 0 en +1 -> +1.
Misschien wordt het dan weer te positief, maar dat zien we dan later wel. Vanaf het begin is het al het probleem dat mensen te voorzichtig modden. Wanneer men nu iets te positief gaat modden, dan zijn we in mijn ogen wel op de goede weg. Of niet?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Eensch met de moderaties, bij de 2e ontbreekt is het een verkeerd een linkje alleen ;)

De draadjes die ik voorbij heb zien komen zijn allemaal wel vrij veel +2 in, +3 is inderdaad de oude +2 geworden, dat is een beetje jammer idd.

[ Voor 56% gewijzigd door Jorrit op 15-06-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

piratepraat in 'nieuws: Use-Next negeert takedown-notice van Brein' Kan deze niet beter op -2 wegens de doodwens rickting Kuik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kix schopstart... Te laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
[20:45] <@Kixtart|afk> fixed
[20:45] *** Kixtart|afk changed nick to Kixtart
Yup :)

[ Voor 34% gewijzigd door Kixtart op 15-06-2009 21:01 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:37:
Kwaliteit herkennen: ja. het doel voorbij schieten: nee!

Kijkend naar de huidige hoeveelheid +2 / +3's is het zaak *NU* de consensus anders te krijgen nu men nog niet aan het nieuwe systeem gewend is en daarin is vastgeroest. En dat betekent dat er een algehele verschuiving moet zijn nar boven toe; de eisen voor +3 moeten omlaag,en voor +2 al helemaal.
Helemaal mee eens, maar je ziet nu al weer een verkeerde mod-systematiek ontstaan, waarbij +2 te zeldzaam is. Maar daar is zelfs hier binnen dit topic geen concensus over.
Voorbeeldje: is vind deze reactie Dirk in 'plan: Moderatiesysteem getweakt' een typische +2, k1n8fishe vindt van niet. :> Kortom, wat doen we.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het klopte niet helemaal, dus je kunt er wel voor kiezen om een +1 te geven :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Pcgek heeft me daar gecorrigeerd, dus inderdaad is dan de +1 een betere score.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 15-06-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ackermans1973 in 'plan: Moderatiesysteem getweakt'
Is dit geen -1? Het is een hoop onzin, dus sowieso niet hoger dan een 0.. en de laatste zin is een forse troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Heb daar in dit specifieke 'plangeval' niet zo hard aan getrokken,denk dat ongewenst een beetje zwaar is.
Niet vergeten dat we anders die informatieve replys van 'floppes' en 'femme' ook hadden moeten missen als hij zijn reactie niet geplaatst had. ;) Ik heb het toch maar op ontopic gehouden,maar misschien was een 0 ook wel genoeg.

Edit:
Omdat de poster dacht later op de dag nog een keer opnieuw te moeten gaan 'zeuren' zou je hem daarvoor misschien kunnen bestraffen. Toch heb ik er omdat het een plan betrof een 0 aan gegeven.
Ackermans1973 in 'plan: Moderatiesysteem getweakt'

[ Voor 38% gewijzigd door pcgek op 16-06-2009 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Zowel die post van piratepraat die Escovan aandraagt als die laatste van Ackermans krijgen van sommige mensen toch nog +1 moderaties. Misschien dat die even moeten worden nagetrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:55:
Ik ben toch al redelijk wat +2 reacties tegengekomen.
Minder dan 7% heb ik even voor je geteld.
Heel zuinigjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Waarom sleep je de reacties hier niet naartoe die volgens jou een hogere score verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcgek schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:11:
Waarom sleep je de reacties hier niet naartoe die volgens jou een hogere score verdienen?
Omdat het gaat om een algemene trend van te lage moderaties en het posten van en paar reacties slechts symptoombestrijding zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Hoezo crossposten?

Iig zou het posten van een paar voorbeeldjes misschien niet de trend doorbreken maar misschien dat je daar op zijn minst mee kan proberen om je post duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Bilel in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' heeft artikel niet gelezen waarin staat dat het nog niet duidelijk is wanneer ze uitkomen en BGB4rn in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' [/]is "feitelijk onjuist" omdat er wordt beweerd dat ze volgende week in de winkel liggen.[/] Ook wordt hier gedacht aan PC GPU's terwijl er over mobiele GPU wordt gesproken.

Verder is arjankoole in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' ook lichtelijk offtopic.

Allen lijken mij imo op 0 beter dan +1.

Edit:
Mijzelf in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' lijkt me beter op -1 dan op 0. Echt totaal nietszeggende reactie imo.

[ Voor 26% gewijzigd door Regeneration op 16-06-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De 2e die je noemt heeft het woordje niet in zijn reactie staan hoor en is daarom juist wél juist en +1

Edit eens niet zo snel.

De laatste is geen sociaal onaangepast gedrag, maar wel irrelevant, daarom 0

[ Voor 35% gewijzigd door Hooglander1 op 16-06-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Regeneration schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:13:
Bilel in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' heeft artikel niet gelezen waarin staat dat het nog niet duidelijk is wanneer ze uitkomen en BGB4rn in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' is "feitelijk onjuist" omdat er wordt beweerd dat ze volgende week in de winkel liggen. Ook wordt hier gedacht aan PC GPU's terwijl er over mobiele GPU wordt gesproken.

Verder is arjankoole in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' ook lichtelijk offtopic.

Allen lijken mij imo op 0 beter dan +1.

Edit:
Mijzelf in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan' lijkt me beter op -1 dan op 0. Echt totaal nietszeggende reactie imo.
Ik denk dat je iets te streng bent. Die eerste is idd off-topic maar onschuldig dus op 0. Die tweede en derde zetten gewoon een nette post neer die weldegelijk wat met het topic te maken hebben en mogen dus van mij op de +1 staan. Hoger zou weer mismodden zijn.

@hAl: als je toch hebt geturfd had je beter posts kunnen aangeven waarvan je vindt dat ze die +2 wel verdienen. Als ze dat verdienen en daar niet staan zijn ze namelijk uitermate geschikt voor dit topic: het zijn dan mismods!
De Power en Promods gaan ook niet elke reactie op de letter na om te kijken of ze goed staan. Daarom is dit draadje ook in het leven geroepen. Wij kunnen ook wel eens ergens overheen kijken!

[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 16-06-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:17:
De 2e die je noemt heeft het woordje niet in zijn reactie staan hoor en is daarom juist wél juist en +1
k1n8fisher schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:20:
[...]

Die tweede en derde zetten gewoon een nette post neer die weldegelijk wat met het topic te maken hebben en mogen dus van mij op de +1 staan. Hoger zou weer mismodden zijn.
Excuus. Ik had die tweede zelf verkeerd gelezen... :$ Dacht dat er stond
"Als ze nu aangekondigd worden liggen ze meestal volgende week in de winkel"
maar er staat:
"Als ze nu aangekondigd worden liggen ze meestal niet volgende week in de winkel"

Verder wordt er nog wel gedacht dat het gaat om GPU voor PC's, maar een +1 ontopic moet bij deze wel kunnen.
Hooglander1 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:17:
De laatste is geen sociaal onaangepast gedrag, maar wel irrelevant, daarom 0
Ik vind de reactie wel erg loos, maar ok, ik geef hem het voordeel van de twijfel: 0.

Wat vinden jullie van het volgende:
Dooievriend in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan'
Countess in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan'
Een +3 zijn ze iig imo niet waard, dat is wel overdreven.

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 16-06-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

+2 wel, informatief zijn ze wel

+3 is ook maar 1 iemand geweest met een x1 weging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Regeneration schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:31:
[...]

[...]

Excuus. Ik had die tweede zelf verkeerd gelezen... :$ Dacht dat er stond
"Als ze nu aangekondigd worden liggen ze meestal volgende week in de winkel"
maar er staat:
"Als ze nu aangekondigd worden liggen ze meestal niet volgende week in de winkel"

Verder wordt er nog wel gedacht dat het gaat om GPU voor PC's, maar een +1 ontopic moet bij deze wel kunnen.

[...]

Ik vind de reactie wel erg loos, maar ok, ik geef hem het voordeel van de twijfel: 0.

Wat vinden jullie van het volgende:
Dooievriend in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan'
Countess in 'nieuws: Nvidia kondigt vijf mobiele 40nm-gpu's met DirectX 10.1 aan'
Een +3 zijn ze iig imo niet waard, dat is wel overdreven.
Ik zat ook te twijfelen voor een -1 maar heb hem toch het voordeel van de twijfel gegeven.
Die laatste twee zijn idd mooie +2 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:07:
Hoezo crossposten?

Iig zou het posten van een paar voorbeeldjes misschien niet de trend doorbreken maar misschien dat je daar op zijn minst mee kan proberen om je post duidelijk te maken.
Ok, voorbeeldjes.
Als ik voorbeeldjes geef uit slechts 1 van de threads van gisteren gaan jullie dan ook de andere discussies zelf eens langslopen of alleen die paar voorbeeldjes?

Ik heb al vast een dicussie gepakt waarin relatief veel +2's stonden om het niet te makkelijk te maken

Dit lijken me daarin ook wel potentiele +2's informatieve reacties
-Niels- in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
TheBorg in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
Solstice in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
ATS in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
hollandismad in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
_JGC_ in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
Verwijderd in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
LOTG in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
LOTG in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
Wim-Bart in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'
mashell in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit'

(niet gezegd dat iedereen dat hoeft te denken maar als er potentie is om hogere scores uitte delen ligt het bij dit soort reacties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je kiest nu een artikel met veel technische reacties, waar het aandeel goede reacties typisch veel hoger ligt dan bij, bijvoorbeeld, de aankondiging van een nieuw spel. Maar inderdaad, hier is gewoon te weinig +2 gegeven.
Op LOTG in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit' en _JGC_ in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit' na heb ik ze allemaal een +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Vind het ook raar dit soort reacties op 0 blijven. Ik vind ook dat dit ook tot ongewenst gerekend kan worden, omdat het niks toevoegd. Off-topic (0 score) post voegen altijd nog wel wat toe.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:20:
Je kiest nu een artikel met veel technische reacties, waar het aandeel goede reacties typisch veel hoger ligt dan bij, bijvoorbeeld, de aankondiging van een nieuw spel. Maar inderdaad, hier is gewoon te weinig +2 gegeven.
Op LOTG in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit' en _JGC_ in 'nieuws: Open platform voor opladen elektrische auto's bepleit' na heb ik ze allemaal een +2 gegeven.
Ik vind dat ik in ieder geval wel een punt maak dat er te voorzichtig gemodereerd wordt.
Natuurlijk is de kwaliteit van de reacties niet bij elke topic even hoog maar het lijtk me toch dat een bepaalde koudwatervrees nog even moet worden overwonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
stephenophof in 'meuk: Opera 10.0 build 1589'

Hoewel deze al op de juiste score staat, wilde ik deze toch even onder de aandacht brengen. Misschien kan diegene die hier +2 aan geeft nagekeken worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TheCoolGamer schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:27:
[...]

Vind het ook raar dit soort reacties op 0 blijven. Ik vind ook dat dit ook tot ongewenst gerekend kan worden, omdat het niks toevoegd. Off-topic (0 score) post voegen altijd nog wel wat toe.
Het is de bedoeling dat de -1 alleen is voor reacties die "sociaal onaangepast" zijn, dus deze zou dan een 0 moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze reactie lijkt mij informatief genoeg om er een +2 aan te geven Verwijderd in 'nieuws: ATI komt met Radeon HD 4790'

Omdat de RV790 core ook op de HD4790 gebruikt gaat worden. Toegevoegde waarde is, of dat een 40 nm of 55nm chip betreft.

[ Voor 24% gewijzigd door pcgek op 16-06-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:45:
[...]

Ik vind dat ik in ieder geval wel een punt maak dat er te voorzichtig gemodereerd wordt.
Natuurlijk is de kwaliteit van de reacties niet bij elke topic even hoog maar het lijtk me toch dat een bepaalde koudwatervrees nog even moet worden overwonnen.
Vandaar ook mijn punt dat het nieuwe modsysteem even moet inwerken voordat de moderaties mee migreren.
Daar zullen in het begin ook wat meer reacties zijn die misschien hoger zouden mogen staan (of lager, zal ook wel voorkomen) maar dat is ook een beetje inherent aan het leren omgaan met een nieuw systeem.
Daarvoor is er dan ook dit draadje waarbij je kan aangeven wat er niet goed gaat qua moderaties en wat er dan verbeterd moet worden.
Heb je trouwens al geprobeerd je modstatus weer actief te krijgen? Dan kan je ook meemodden en dat zal net zo goed invloed hebben op wat er gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:24:
[...]
Heb je trouwens al geprobeerd je modstatus weer actief te krijgen? Dan kan je ook meemodden en dat zal net zo goed invloed hebben op wat er gebeurt!
ages ago.
Maar ik kan net zo goed hier terecht zonder modrechten hoor.
Ik zit er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze poster heeft duidelijk het artikel niet gelezen. Het is ook nog eens een 'first post' dus is hooguit een 0 waard da_grum in 'nieuws: Garmin introduceert twee polsnavigatiesystemen'
Omdat de prijzen duidelijk in het artikel vermeld staan is deze reactie niet informatief, Daardoor overbodig en wmb ook een 0.
JottemJ in 'nieuws: Garmin introduceert twee polsnavigatiesystemen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
kamustra in 'nieuws: Opera maakt webservers van clientsystemen met Opera Unite'
Mellow Jack in 'nieuws: Opera maakt webservers van clientsystemen met Opera Unite'

Lijken mij beiden een 0, niet echt relevant of ontopic.

MM99 in 'nieuws: Opera maakt webservers van clientsystemen met Opera Unite' lijkt me dan weer geschikt voor de +2, de eerste die aan onze vrienden van brein denkt.

EDIT:
YopY in 'nieuws: Opera maakt webservers van clientsystemen met Opera Unite' Een beetje dubbel en ook niet erg relevant.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorrit op 16-06-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

@pcgek:
Naar aanleiding van die reacties is het artikel aangepast, dus feitelijk een must-read wat mij betreft.

@ jorrit

Eensch :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 16-06-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
RobertMe in 'nieuws: Opera maakt webservers van clientsystemen met Opera Unite' Dit is toch wel revante informatie, dat lijkt mij beter op +2 staan :)
EDIT in 'nieuws: Opera maakt webservers van clientsystemen met Opera Unite' Idem, de papegaaimodders lijken nu gewoon overgeschakelt te zijn op de +1 :/

[ Voor 33% gewijzigd door Jorrit op 16-06-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Een vraagje aan de Powermods: kunnen jullie ook zien of iemand zijn moderatie heeft aangepast?
Ik mod net een reactie, n0kn0k in 'nieuws: Bereikbaarheid gemeenten via e-mail licht verbeterd', op +2 en zie dat er 4x -1 is gegeven. Dit terwijl het een nette reactie is die een goede aanvulling gaf op het topic.
Klik ik deze reactie naar een part tabblad om de code te kunnen pakken om het hier aan te brengen als mismod is opeens die 4x -1 veranderd in 4x +2! Dat lijkt mij dus jereinste papagaaimodden tenzij het een flinke misklik was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hooglander1 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:53:
@pcgek:
Naar aanleiding van die reacties is het artikel aangepast, dus feitelijk een must-read wat mij betreft.
Is mooi dat jij het toevallig weet, maar daar moet ik dan maar naar raden. Voordat ik de reacties hier aanhaalde heb ik het artikel gecontroleerd op updates. En die kan ik niet vinden.

Kan iemand die nieuwsposter is aan zijn oren trekken? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pcgek op 16-06-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Klopt, slordig dat ze er geen update van gemaakt hebben: Garmin introduceert twee polsnavigatiesystemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bilel in 'nieuws: Conceptronic-maker failliet verklaard'
Volstrekt overbodige post, zie ook het antwoord van Verwijderd in 'nieuws: Conceptronic-maker failliet verklaard'
Niet een +1, maar een 0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Daar toch maar even een reactie achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Teveel ge-quotes en weinig eigen input voor de +2. think about spul, weinig concreets.

De 2e is leuk, maar bevat wat hersenspinsels, maar geen concrete dingen of informatie, daarom wel informatief, maar zeker geen must-read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hooglander1 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:41:
Teveel ge-quotes en weinig eigen input voor de +2. think about spul, weinig concreets.

De 2e is leuk, maar bevat wat hersenspinsels, maar geen concrete dingen of informatie, daarom wel informatief, maar zeker geen must-read.
Eens en daarom +1 en +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De eerste is voor mij goed genoeg om hem als informatief te bestempelen. Dit soort reacties gaf ik in het vorige systeem een +1 en dus nu een +2, Ik heb de 2de reactie dezelfde score gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Hoewel ik het eens ben met die man/vrouw, is dit volgens mij toch een -1 waard:
erikdenv in 'meuk: Opera 10.0 build 1589'

En deze:

oscardt in 'meuk: Opera 10.0 build 1589'

Heel interessant leesvoer, maar het wijkt af van het originele onderwerp. Hoort volgens mij daarop op 0 te staan.
Tenzij we bij dit soort dingen een uitzondering oid maken?

[ Voor 44% gewijzigd door EDIT op 16-06-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eerste maar gewoon verwijderd. Zou totaal geen inhoud meer gehad hebben als ik de flame eruit zou filteren met edit.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Sjaak_Banaan in 'nieuws: Ook Sapphire komt met Radeon HD 4730'[/s] The Zep Man in 'nieuws: Ook Sapphire komt met Radeon HD 4730' verdient m.i. wel een +1 score. Als antwoord op de opmerking daarvoor is en "off-topic/irrelevant" echt te laag.

[ Voor 22% gewijzigd door Pjerry op 16-06-2009 22:28 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Het gebeurt nou al de tweede keer vandaag dat reacties (in mijn ogen) volledig onterecht worden gemodereed met " off-topic/irrelevant" .

Zoals naar aanleiding van het artikel: nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo de volgende reacties:

eymey in 'nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo'
of
OMEGA_ReD in 'nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo'

Hoe kan het in hemelsnaam zijn dat, na een bericht over het beschikbaar komen van HD versies van Ned. 1, 2 en 3, reacties waarin wordt afgevraagd of het ook op andere televisienetwerken beschikbaar komt of in welke resolutie afgedaan worden als off-topic?

Of in: meuk: ATI Catalyst Linux Display Driver 9.6

En dan mijn reactie, waarin ik aanstip dat ATI/AMD tegenwoordig oudere GPU's en IGP's niet meer ondersteunt: eymey in 'meuk: ATI Catalyst Linux Display Driver 9.6'
OK, hierna ga ik zelf ook in overtreding door in m'n reactie in een edit te reageren op deze wijze van modereren, maar toch ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die 1e 2 hadden ook nog maar 1 moderatie van iemand met een x1 weging, dan ben je er wel erg vroeg bij hoor. Staan nu op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Hero of Time in 'meuk: Opera 10.0 build 1589'

-1 lijkt mij. Flame richting persoon op wie hij/zij reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Moet deze reactie Pubbert in 'nieuws: ATI komt met Radeon HD 4790' op +1?

/me Lijkt Pjerry toch echt irrelevant gezien de inhoud/tekst:
reactie:
Ideaal voor AMD om van hun RV790 CPU's af te komen die de clockspeeds voor de 4870 niet halen lijkt me :) Ben benieuwd naar de prijs.
artikel:
en mogelijke reden kan zijn dat het hier gaat om RV790-gpu's die voor gebruik op HD 4890-kaarten zijn afgekeurd omdat ze de snelheid van 850MHz niet halen.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

eymey schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:30:
Het gebeurt nou al de tweede keer vandaag dat reacties (in mijn ogen) volledig onterecht worden gemodereed met " off-topic/irrelevant" .

Zoals naar aanleiding van het artikel: nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo de volgende reacties:

eymey in 'nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo'
of
OMEGA_ReD in 'nieuws: Publieke omroep start op 4 juli met hd-tv via Ziggo'

Hoe kan het in hemelsnaam zijn dat, na een bericht over het beschikbaar komen van HD versies van Ned. 1, 2 en 3, reacties waarin wordt afgevraagd of het ook op andere televisienetwerken beschikbaar komt of in welke resolutie afgedaan worden als off-topic?
In beide gevallen een enkele beginner, ik zou me er niet zo druk om maken. Staan nu goed iig.
Of in: meuk: ATI Catalyst Linux Display Driver 9.6

En dan mijn reactie, waarin ik aanstip dat ATI/AMD tegenwoordig oudere GPU's en IGP's niet meer ondersteunt: eymey in 'meuk: ATI Catalyst Linux Display Driver 9.6'
OK, hierna ga ik zelf ook in overtreding door in m'n reactie in een edit te reageren op deze wijze van modereren, maar toch ;)
Niet offtopic, irrelevant. Hij heeft geen nut en de toon beviel me niet, dus ik had hem op 0 gezet.
EDIT schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:36:
Hero of Time in 'meuk: Opera 10.0 build 1589'

-1 lijkt mij. Flame richting persoon op wie hij/zij reageert.
Overduidelijk, staat nu netjes op zijn plek.
Pjerry schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:01:
Moet deze reactie Pubbert in 'nieuws: ATI komt met Radeon HD 4790' op +1?

/me Lijkt Pjerry toch echt irrelevant gezien de inhoud/tekst:
reactie:

[...]

artikel:

[...]
Inderdaad, die mag naar de 0 en hij heeft nog een paar schoppen nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste moet in GR gemeld worden, dus een -1. Die andere twee zijn ontopic in hun reactie op die reply, dus die geef ik wel een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:37:
Die eerste moet in GR gemeld worden, dus een -1. Die andere twee zijn ontopic in hun reactie op die reply, dus die geef ik wel een +1.
Ik vindt het meer irrelevant want het gaat niet om een SSD, maar op gewoon een 320GB HD. Het was namelijk gewoon een typo. Maar ja maakt ook niks uit. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Opzich is het natuurlijk niet zo heel erg relevant, maar ik "beloon" ze dan in dit geval liever met een +1, dan puur voor de draad een 0 te geven. Kan me ook wel voorstellen dat iemand een 0 geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

RoD schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:37:
Moah, zo 'sociaal onaangepast' vind ik hem niet. Wat mij betreft gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:00:
[...]
Ok, voorbeeldjes.
Als ik voorbeeldjes geef uit slechts 1 van de threads van gisteren gaan jullie dan ook de andere discussies zelf eens langslopen of alleen die paar voorbeeldjes?

Ik heb al vast een dicussie gepakt waarin relatief veel +2's stonden om het niet te makkelijk te maken

Dit lijken me daarin ook wel potentiele +2's informatieve reacties
<insert heel veel linkjes>

(niet gezegd dat iedereen dat hoeft te denken maar als er potentie is om hogere scores uitte delen ligt het bij dit soort reacties)
Daar heb je wel een aardig punt :p. Ik had ook niet echt een goed idee met hoe de situatie na de nieuwe wijzigingen is. Ik zal zeker die draadjes na lopen die ik interessant vind om te lezen ;). Ik hoop dat dit zich in de toekomst, na het wennen aan de laatste wijzigingen, zal verbeteren.

Toch blijf ik het te makkelijk vinden dat elke score ongeveer 1/4 van de reacties zal moeten representeren. In de ideale wereld zou de +3 aan 4/4 van de reacties worden toegekend (en ook verdienen), in de echte wereld zal het waarschijnlijk meer in de buurt van 1/25 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:50:
[...]
Toch blijf ik het te makkelijk vinden dat elke score ongeveer 1/4 van de reacties zal moeten representeren. In de ideale wereld zou de +3 aan 4/4 van de reacties worden toegekend (en ook verdienen), in de echte wereld zal het waarschijnlijk meer in de buurt van 1/25 liggen.
Ik zou eerder denken aan een verdeling van 10, 26, 40, 20, 4 (voorbeeld) maar per soort topic kan dat erg varieren. Controversiele topics kunnen best wat meer -1 scores opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bilel in 'nieuws: Conceptronic-maker failliet verklaard - update' heeft nog altijd veel schoppen naar beneden nodig: herhaling van wat reeds in het artikel staat en feitelijk onjuiste info.
Details 24 2009 04-06-2009 2l International B.V. Amersfoort 51 Groothandel in compu surseance

[ Voor 18% gewijzigd door PcDealer op 17-06-2009 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
RobertMe in 'meuk: Opera 10.0 build 1589' is massaal op -1 gemodereert, terwijl ik het (op de fanboypassage na) gewoon iemand vind die zijn mening geeft. En daarbij wordt inderdaad geschopt tegen firefox, wat veel mensen tegen het zere been zal zijn. Toch vind ik een 0 hier nog wel verdedigbaar, beter dan een -1.

-1 zie ik toch meer als first posts, trolls etc. In die categorie hoort deze post toch niet thuis

en oscardt in 'meuk: Opera 10.0 build 1589' is misschien lichtelijk offtopic voor de hoofdthread, maar zeker ontopic in de reacties waar die op reageert. Een wat betere bevestiging op +1 zou wenselijk zijn

kamustra in 'meuk: Opera 10.0 build 1589' is wederom gewoon ontopic in de lopende thread. Ook het argument klopt wat misschien nog wel wat extra beargumenteert had mogen worden

[ Voor 36% gewijzigd door rogierslag op 17-06-2009 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rogierslag schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:01:
RobertMe in 'meuk: Opera 10.0 build 1589' is massaal op -1 gemodereert, terwijl ik het (op de fanboypassage na) gewoon iemand vind die zijn mening geeft. En daarbij wordt inderdaad geschopt tegen firefox, wat veel mensen tegen het zere been zal zijn. Toch vind ik een 0 hier nog wel verdedigbaar, beter dan een -1.

-1 zie ik toch meer als first posts, trolls etc. In die categorie hoort deze post toch niet thuis
Agree, discussie mag best stevig zijn, en er mogen best stellingen geponeerd worden dat iets langzaam is zonder dat daar benchmarks bij staan, als er verder ook gewoon argumenten gegeven worden. Als het verzandt in welles-nietes / schelden is de -1 (of -2) snel genoeg getrokken.

Ik vind daarom hier de +1 ook gewoon helemaal prima te verdedigen. Het is ontopic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 10:21 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.