Het kleine-mismoderatietopic deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ulysses schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:52:
[...]
Edit:
DJMurtz in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever' gelul over modsysteem ... -1 Bij nader inzien: een nul is verdedigbaar aangezien het netjes tussen [offtopic]-tags staat.
Is dat nieuw: score met +1 verhogen als je hem tussen tags zet? Imo is dit toch absoluut een -1.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Pjerry schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:18:
[...]

Is dat nieuw: score met +1 verhogen als je hem tussen tags zet? Imo is dit toch absoluut een -1.
Ik zei ook alleen dat het verdedigbaar was, niet dat het de score zou moeten zijn ... imo blijft het een -1 reactie, maar ik kan me de nulletjes wel voor stellen, dat bedoelde ik.

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Gelukkig!!!

Moet nog wel wat hebben door die mismods van +1.

[ Voor 70% gewijzigd door Pjerry op 20-06-2009 23:54 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In reviews: E3: Preview FIFA 10 wordt hier en daar met wat modder gegooid.

Zoals:
Anoniem: 307045 in 'reviews: E3: Preview FIFA 10' hij is een fan van PES, maar op de manier waarop hij het brengt is het imho niet meer dan een 0 waard (ja en dat zegt een andere fan van PES :) ). De mening wordt gepresenteerd als feiten, waardoor de toont trollend wordt. Die +2 die daar tussen zitten zijn dus echt mismods.

Sydney08 in 'reviews: E3: Preview FIFA 10' geldt hetzelfde alleen deze is fan van Fifa. Ook niet meer dan een 0 imho.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 21-06-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Vliedel in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever' Gezeik op de redactie doe je maar ergens op GoT in GR ofzo ... not done reactie dus -1
der_joachim in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever' zelfde verhaal -1

[ Voor 26% gewijzigd door Ulysses op 21-06-2009 00:11 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 01:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nullen wat mij betreft.
Heel loos, maar nog onschuldig. Nullen wat mij betreft.
En deze wordt wel erg simpel, -1.
Deze gaat een andere grens over, op de man spelen houd ik niet van, -1.
Zeiken op de redactie doe je maar in GR...
Weet je wat? Kijken jullie zelf maar op Steve Jobs heeft nieuwe lever en oordeel zelf. Er zijn genoeg reacties die ongewenst of off-topic zijn om een linkfarm mee te beginnen. :+
Inderdaad, een hoop troep daar, al verbaasd het me ook niet met zo'n bericht...
Mike Post schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:35:
[...]

Het zijn er inmiddels zeven. Wat een humor hebben die Tweakers zeg. :z
Troep, en meer is het niet, dat wordt daar veel te ver uitgemolken.
Irrelevant, 0.
Licht offtopic, 0.
Irrelevant, 0.
Licht offtopic, 0.
Bah, ze houden ook niet op he... -1.
EDIT2:
Ook onder dit artikel staan heel wat verkeerd gemodereerde reacties.
Daar zal ik zo eens kijken.
Pjerry schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:18:
Ulysses schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:32:
Ik zei ook alleen dat het verdedigbaar was, niet dat het de score zou moeten zijn ... imo blijft het een -1 reactie, maar ik kan me de nulletjes wel voor stellen, dat bedoelde ik.
Ik zie hem niet zeuren over het moderatiesysteem, alleen over het mogelijke niveau van de reacties onder een nieuwsitem als dit, vooral door zijn conclusie kan ik me niet echt ergeren aan een post als de zijne, ik geef hem dus een 0.
Regeneration schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:03:
In reviews: E3: Preview FIFA 10 wordt hier en daar met wat modder gegooid.

Zoals:
Anoniem: 307045 in 'reviews: E3: Preview FIFA 10' hij is een fan van PES, maar op de manier waarop hij het brengt is het imho niet meer dan een 0 waard (ja en dat zegt een andere fan van PES :) ). De mening wordt gepresenteerd als feiten, waardoor de toont trollend wordt. Die +2 die daar tussen zitten zijn dus echt mismods.
Als een PES-fan dat zegt... :P
Nee, inderdaad, dat hoort op 0 thuis.
Sydney08 in 'reviews: E3: Preview FIFA 10' geldt hetzelfde alleen deze is fan van Fifa. Ook niet meer dan een 0 imho.
Die staat inmiddels ook goed. :)
Ulysses schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:09:
Vliedel in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever' Gezeik op de redactie doe je maar ergens op GoT in GR ofzo ... not done reactie dus -1
der_joachim in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever' zelfde verhaal -1
Inderdaad 2x -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Av- in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever' vind ik nog onschuldig, de rest heb ik even geholpen met omlaag schoppen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:25
SIMPY.be in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever' Vond deze wel scherp eigenlijk, wat mij betreft is dat gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad.

En dan twee die ik de +1 niet waard vind:
loewal in 'meuk: Wine 1.1.24'
cumulus007 in 'meuk: Wine 1.1.24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ulysses schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:48:
[...]

Soms wel, soms niet ... in dit geval heeft de poster niet echt zelf nog iets toegevoegd aan het verhaal, het enkel integraal overgenomen ... dat hoeft imo niet beloond te worden. Als hij nou zelf een stukje in het Nederlands er bij had gedaan was ik het met je eens.
Hier is 'informatief' nu eenmaal gekoppeld aan een +2,dat heb ik niet bedacht . Ik beoordeel een reactie op waarde voor de lezer, en daarmee krijgt de poster automatisch een beloning voor zijn bijdrage. Zou trouwens niet eens weten wat op dit moment de waarde is achter een +2, maar is ook niet belangrijk.

Kan me niet voorstellen dat er zo heel veel mensen zijn die problemen hebben met de engelse taal,daarom voor mij geen reden tot aftrek.
Al kan ik me in de +1 als beloning best wel vinden hoor :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Beide staan netjes op 0 nu :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

pcgek schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:58:
[...]

Hier is 'informatief' nu eenmaal gekoppeld aan een +2,dat heb ik niet bedacht . Ik beoordeel een reactie op waarde voor de lezer, en daarmee krijgt de poster automatisch een beloning voor zijn bijdrage. Zou trouwens niet eens weten wat op dit moment de waarde is achter een +2, maar is ook niet belangrijk.

Kan me niet voorstellen dat er zo heel veel mensen zijn die problemen hebben met de engelse taal,daarom voor mij geen reden tot aftrek.

Al kan ik me in de +1 als beloning best wel vinden hoor :)
De naampjes die bij de verschillende waarderingen staan zijn ook maar richtlijnen hoor. Een post moet ook voldoende informatief zijn om een +2 te krijgen. En aan de andere kant krijgt een post die buitengewoon informatief is nog altijd een +3.
Staar je niet blind op de beschrijvingen, die zijn een richtlijn, geen wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het enigste wat ik probeerde duidelijk te maken is: Informatief en +2 zitten aan elkaar vast.
Maargoed, zo vaak komt het niet voor dat je de post wel als informatief wilt bestempelen, maar de poster daarvoor niet met een +2 wilt belonen. ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:44
The Zep Man in 'nieuws: Microsoft geeft dinsdag bèta van gratis antimalware-pakket vrij'

The Zep Man in 'nieuws: Microsoft geeft dinsdag bèta van gratis antimalware-pakket vrij'

Beide nulletje lijkt me, geblaat over Avast respectievelijk AntiVir, heeft niets te maken met originele onderwerp.

108886 in 'nieuws: Microsoft geeft dinsdag bèta van gratis antimalware-pakket vrij'

Lijkt me ook nulletje. Fijn voor hem dat ie zonder anti-virus of anti-spyware draait, maar lijkt me ook niet relevant voor het artikel.

[ Voor 25% gewijzigd door EDIT op 21-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom word deze post van mij als irrelevant gemod?

Bor in 'nieuws: Activision verlangt prijsverlaging PlayStation 3 van Sony'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je reactie staat er nog maar net, en het waren maar twee 0-moderaties...

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 21-06-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:38:
Je reactie staat er nog maar net, en het waren maar twee 0-moderaties...
Dat klopt maar ik zie niet in wat er '0' aan de post is. Het is dus meer een vraag dan dat de score direct aangepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat is behoorlijk zuiver ontopic ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Maar wel grotendeels een dubbelpost van de combinatie:
Bor in 'nieuws: Amerikaanse inningsorganisatie wil opvoeringsrechten voor ringtones'
en
Captain Pervert in 'nieuws: Amerikaanse inningsorganisatie wil opvoeringsrechten voor ringtones'

Ik kan me de 0 dan ook nog wel in denken, al is een +1 misschien meer op zijn plaatst omdat het geen echte dubbelpost is.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Flames horen ook in het nieuwe systeem op -1 voor zover ik weet...
HerrPino in 'nieuws: Amerikaanse inningsorganisatie wil opvoeringsrechten voor ringtones'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Anoniem: 205792 in 'nieuws: Thuiswinkel.org laat website Ediscount-store sluiten na klachten'

Weet niet of het linken naar persoonlijke gegevens gewenst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
@arne:
Eens. Jammer dat we daar al 3 mensen hebben met x6 die wel 0 hebben gegeven.

edit: @EDIT ;)
Valt toch wel mee. Naam staat op de site en op de linkedin staan geen echte persoonlijke gegevens.

[ Voor 46% gewijzigd door Kixtart op 22-06-2009 11:10 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:25
Icekiller2k6 in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' past beter op +2 :)
Matthew in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' deze post ik ook intressant, lijkt me ook +2
tweakerbee in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' ook wel intressant, informatiever dan de meeste posts daar.
Ali3nSt0rmz in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' De reactie daarop is ook wel +2 waardig
mjtdevries in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' Goede uitleg, kan ook op +2
Avenger 2.0 in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' ook een bijzonder informatieve en intressante post, geeft zelfs een eventuele verklaring, lijkt me een +2...

Oppassen dat we nu niet hetzelfde krijgen als met de "0" alles klakkeloos op +1 en weer geen diferentiatie.

[ Voor 75% gewijzigd door Jorrit op 22-06-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@Jorrit:

Ik ben ze allemaal met je eens, al twijfel ik over de één na laatste (Ali3nSt0rmz). De eerste poster geeft zelf al aan dat meerdere gebruikers bij ADSL toch wel uit kan maken. Ali3nSt0rmz geeft op zijn beurt niet echt een reden waarom dat niet zo zou zijn. Om hem nou even hoog te beoordelen, mwa. Twijfelgevalletje voor mij. Ik laat hem even ongemod. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De tweede post twijvel ik ook een beetje over... Het is een leuke constatering, maar als ik de reactie daarop mag geloven heeft dat een geheel andere oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

himlims_ in 'nieuws: Thuiswinkel.org laat website Ediscount-store sluiten na klachten'
Door himlims_, maandag 22 juni 2009 11:53
Admin-edit:
spam verwijderd
[Reactie gewijzigd door Floppus op maandag 22 juni 2009 13:45]

gezien ik nogal wat post, is mij ontschoten wat de inhoud was van mijn oorspronkelijk bericht.
ik kan me niet voorstellen dat ik spam ergensvoor gepost heb

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Geen idee, want er staat geen note erover. Floppus is de enige die hierop antwoord heeft.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Inmiddels beantwoord via DM; het ging om de reactie erboven, waarbij in deze reactie naar dezelfde site werd verwezen. Vandaar ook geen note - de link naar de site moest eruit, maar dat was niet de fout van himlims_

Heb de edit iets aangepast zodat het duidelijk is dat het om een verwijzing ging naar de site die in de echte spampost zat.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-06-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Maar die -1 die himlims nu heeft is dus eigenlijk een 0?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is wat lastig natuurlijk. Maar als we van de filterwerking van het moderatiesysteem uitgaan, is -1 de juiste score. De reactie is voor niemand nog interessant op deze manier.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

Anoniem: 264902 in 'nieuws: Utrechtse politie toont inbraken op website'

Een post zoals die, onder het oude systeem een -1 zowiezo, maar nu twijfel ik. Het is een milde 'flame' naar de overheid/politie en redelijk inhoudsloos, maar op zich niks ernstigs. Uit automatisme gooi ik em op -1, maar is het nu eigenlijk een 0?

[ Voor 3% gewijzigd door Seraphyn op 22-06-2009 16:07 ]

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nee.

Doeloos offtopic flamen is nog steeds een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Cloud schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:00:
Dat is wat lastig natuurlijk. Maar als we van de filterwerking van het moderatiesysteem uitgaan, is -1 de juiste score. De reactie is voor niemand nog interessant op deze manier.
Ik bedoel eigenlijk wanneer er wat meer informatie verwijderd is dan alleen de quote. Ik denk niet dat himlims alleen de reactie gequote heeft en verder niks, dus het is goed mogelijk dat het een 0-reactie was :)

edit, even op deze manier @hieronder:
Ok, dan begrijp ik het :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 22-06-2009 16:17 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kixtart schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:04:
Maar die -1 die himlims nu heeft is dus eigenlijk een 0?
Ja, ik heb hem gelockt op -1 omdat er niet echt toegevoegde waarde meer inzit - en wilde ze toch niet op -2 zetten aangezien dat echt een karma-aanslag is, en het ook wel handig is als lezers er zo heel sporadisch eens tegenaan lopen dat ook hier regels gelden :P

Maar inderdaad kost dit een paar karmapuntjes waar hij eigenlijk weinig aan kan doen. En als er natuurlijk meer in de post had gezeten had ik alleen de relevante sectie geknipt - maar helaas ging de hele reactie over die site.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 22-06-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 182269 in 'nieuws: Intel prolongeert fabricagetechnieken tot 15nm-procedé' Zonder bron lijkt me dat niet echt een +2 waard, dan kan iedereen wel wat gaan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Idd.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Laatst online: 25-01 23:28

Seraphyn

Jabberwocky!

arne schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:11:
Nee.

Doeloos offtopic flamen is nog steeds een -1.
Ik zie dat iedereen het daarmee eens is. Moet eerlijk zeggen dat het wel even wennen is dit nieuwe systeem.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ach, over een paar weken weet je niet beter! ;)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

Hier een reactie van me die op -1 staat: Anoniem: 287428 in 'nieuws: Steve Jobs heeft nieuwe lever'
wat is hier -1 aan? mag toch best een opmerking maken over zn inkomsten? ik flame niet ofzo.
Het eerste deel is offtopic maar dat zou een nul betekenen..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 22-06-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je reactie is offtopic en zinloos, beiden tellen negatief mee en dan ik kom toch echt op een -1 uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ookal haat ik apple toch goed dat ie die operatie heeft overleeft
Riekt naar een doodverwensing, en dat is echt ongewenst.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287428

Nee juist niet, ik zeg toch ookal haat ik apple, vind ik het goed dat hij het het heeft overleeft. (= ik haat apple maar het is toch goed dat hij het heeft overleeft)
Dirk schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:44:
Je reactie is offtopic en zinloos, beiden tellen negatief mee en dan ik kom toch echt op een -1 uit....
Wat is er zinnig aan een reactie? het grapje 2 reacties voor mij was toch ook niet zinnig?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 287428 op 22-06-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hooglander1 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:55:
[...]

Riekt naar een doodverwensing, en dat is echt ongewenst.
:?

Hij haat Apple. Dat is alles wat hij zegt...

Ik vind het overigens een 0. Zinloze reactie, maar verder niet ongewenst.

[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 22-06-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ah, ik las het verkeerd. Ik las het als:

Ookal haat ik apple toch goed, dat ie die operatie heeft overleeft

Maar goed, goed taalgebruik (gebruik van komma's) zou dat voorkomen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Seraphyn schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:09:
[...]

Ik zie dat iedereen het daarmee eens is. Moet eerlijk zeggen dat het wel even wennen is dit nieuwe systeem.
De FAQ is overigens al netjes ge-update.
reviews: Tweakers.net moderatie faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 15:23
Er mogen nog wel wat modders bij het Scarlet topic langs gaan, want daar zijn weer een lading "nul-modders" en papegaai modders langs geweest.

Bv deze reactie van mij en een heel stel reacties daarop met persoonlijke ervaringen en onderbouwing verdienen toch minimaal +1 en een aantal een +2.
Maar daar is massaal nul voor gegeven.
Het gaat bv om:
mjtdevries in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'
BierDopjuh in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'
Sky Lynx in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'
TWeaKLeGeND in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'

Het lijkt er wel op als dat soort figuren totaal niet in de gaten heeft dat er nieuwe moderatie regels zijn gekomen. (anders zouden ze toch wel massaal alles op +1 gooien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

MicGlou in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' Beetje afzeikerig / op de man, mag van mij best naar -1
PeterVeter in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen' Deze gaat volgens mij over Nederlandse ISPs ("Overgegaan naar UPC") ... da's dus nogal offtopic toch? Het topic is niet de snelheid van ADSL in het algemeen, maar van Scarlet (BE)

Rest van het draadje heb ik geloof ik aardig gehad, maar die mjtdevries allemaal noemt wil ik niet allemaal omhoog duwen om de reden dat ze volgens mij ook naar Nederlandse ISP verwijzen of iig niet naar Scarlet, zo kan iedereen wel z'n internux ervaringen gaan posten, dat heeft geen meerwaarde.

[ Voor 12% gewijzigd door Ulysses op 23-06-2009 09:16 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Erg vroeg om te melden, maar er zit hier zowiezo een mismodder tussen: vgroenewold in 'nieuws: Apple weigert Commodore 64-emulator voor iPhone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 15:23
Deze gaat volgens mij over Nederlandse ISPs ("Overgegaan naar UPC") ... da's dus nogal offtopic toch? Het topic is niet de snelheid van ADSL in het algemeen, maar van Scarlet (BE)
ehm, het idee van het nieuwe score systeem, was om de moderaties minder streng te maken.
Volgems mij probeer jij ze nu strenger te maken dan ooit.

Als dit al off-topic moet zijn???

Ja, het gaat over wat Scarlet BE doet. Maar datgene wat Scarlet doet, is gemeengoed bij alle ADSL providers. Er staan de nodige persoonlijke ervaringen van mensen die precies hetzelfde constateren bij andere providers.
Dat kan je toch niet offtopic gaan benoemen?

Als je zo streng wilt gaan worden dat dit al offtopic is, dan zijn 95% van alle reacties op alle artikelen offtopic. Dat lijkt me nou niet bepaald wenselijk.

Kijk, dat afknijpen van UPC wat door mensen genoemd word, zou je nog wel offtopic kunnen noemen, omdat dat over een totaal andere vorm van afknijpen gaat. Maar dit gaat gewoon over de praktijken die in het artikel besproken worden. Alleen dan toevallig niet bij Scarlet BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik vind informatief voor dit soort posts een beetje fanboy gedrag in het topic: GENETX in 'nieuws: Apple weigert Commodore 64-emulator voor iPhone' hij maakt een punt wat nog steeds discutabel is, aangezien alles volgens de gewone regels gaat, mijn reacties daarmee zijn echter gewoon on-topic.

[ Voor 26% gewijzigd door vgroenewold op 23-06-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@mjtdevries:

Toch gaat het artikel puur over het ontkennen wat Scarlet doet, in het artikel staat niets vermeld over het feit dat anderen zich daar ook wel schuldig aan maken. Tja ,dus hoe relevant is het dan om over andere providers+snelheid te praten.

Heb er gister een aantal van gemod en had ook wel wat twijfel. :)
Had wel een ietsje twijfel over deze, maar vond hem niet zo ernstig om hem op -1 te zetten. Van mij een 0 dus.

[ Voor 49% gewijzigd door pcgek op 23-06-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Neus in 'nieuws: Apple geeft MacBook Pro alsnog 3Gbps-sata'

Meningmodder die +3?

Nulletje maar gegeven, hoewel ik me -1 prima kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Anoniem: 48923 in 'nieuws: Apple geeft MacBook Pro alsnog 3Gbps-sata'

Ik vind dit eigenlijk meer flame dan offtopic ...

En ohja, niet mijn gewoonte te klagen over men eigen reactie's maar hier krijg ik een 0; Anoniem: 93798 in 'meuk: Amarok 2.1.1' (ik geef toe, het is niet echt on-topic :+) maar wat ik dan niet snap is dat Bilel een +1 krijgt ... dat is toch evengoed ook off-topic ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik niet, maar kan het me wel indenken...
En ohja, niet mijn gewoonte te klagen over men eigen reactie's maar hier krijg ik een 0; Anoniem: 93798 in 'meuk: Amarok 2.1.1' (ik geef toe, het is niet echt on-topic :+) maar wat ik dan niet snap is dat Bilel een +1 krijgt ... dat is toch evengoed ook off-topic ...
Dat is idd ook een 0. Dat maakt die van jou nog geen +1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:23

Haan

dotnetter

nieuws: Hackers brengen unlocktool Ultrasn0w voor iPhone 3G uit

Hier begint een hele offtopic flamewar/discussie te onstaan over Tweakers.net, Windows, VNU e.d. Kan wel wat aandacht gebruiken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EDIT schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:08:
Neus in 'nieuws: Apple geeft MacBook Pro alsnog 3Gbps-sata'

Meningmodder die +3?

Nulletje maar gegeven, hoewel ik me -1 prima kan voorstellen.
In zijn hele carrière 1 moderatie... Denk dan toch eerder aan een slip-of-the-mouse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is de correcte score van een reactie als deze eigenlijk? Anoniem: 149075 in 'nieuws: Wikimedia zet voet op Europese bodem'
Ik heb 'm zelf een 0 gegeven, of is dit gewoon een -1 wegens de complete nutteloosheid van deze reactie? Ik heb nog niet echt een feeling met het nieuwe systeem moet ik zeggen... :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind eigenlijk dat het terecht wijzen van anderen op zo'n hoge toon zonder ook maar enige geestelijke bagage meenemen behoorlijk ongewenst.
Binnen de contekst gezien wordt een reply later al duidelijk dat 'ie uit z'n nek lult dus een -1 ongewenst kan ik hier wel voor geven.

't zou wat worden als men a la NSTM inhoudloze tegenbeweringen laat staan als zijnde waardevol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ja, een score van 0 betekent dan ook niet waardevol :) Wat tevens ook mijn moeite met het nieuwe systeem is.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 23-06-2009 15:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

mjtdevries schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:43:
Er mogen nog wel wat modders bij het Scarlet topic langs gaan, want daar zijn weer een lading "nul-modders" en papegaai modders langs geweest.

Bv deze reactie van mij en een heel stel reacties daarop met persoonlijke ervaringen en onderbouwing verdienen toch minimaal +1 en een aantal een +2.
Maar daar is massaal nul voor gegeven.
Het gaat bv om:
mjtdevries in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'
BierDopjuh in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'
Sky Lynx in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'
TWeaKLeGeND in 'nieuws: Scarlet ontkent afknijpen adsl-verbindingen'

Het lijkt er wel op als dat soort figuren totaal niet in de gaten heeft dat er nieuwe moderatie regels zijn gekomen. (anders zouden ze toch wel massaal alles op +1 gooien?)
Helemaal mee eens. Deze berichten zijn gewoon hardstikke on-topic. Wat mij betreft een +2, +1, +1 en +2.

Ze leveren allemaal nuttige extra achtergrond informatie wat betreft het bewust afknijpen van de lijn, en de schijnheiligheid van de ISP's op dat gebied die het afknijpen ontkennen. Dat het niet allemaal bij Scarlet gebeurt, maakt het niet gelijk off-topic. Sterker, het zet juist de handeling van Scarlet in een breder perspectief.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 23-06-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoeld dat jouw post geen +2 waard is? Ja, klopt, dat zijn mismods. Maar dat hoef je hier niet te melden hoor, aangezien de post stevig op de correcte +1 staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:31
Hoort een 'first post' zoals deze
Anoniem: 305582 in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af'
niet op -1?

Verder heb ik nog een paar moderaties daar welke afwijken van het gemiddelde. Wat ik mij dus afvraag is of ik verkeerd zit, of dat het allemaal van die rand gevallen zijn die allebei de kanten op mogen?

MrHarry in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Beetje een twijfel geval, maar ik heb hem op +1 omdat het ontopic is (en waar).
TGEN in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Idem als vorige, beetje een tijfel geval, maar heb hem toch op +1 staan.
sirono in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Deze leek mij onzin, en dus 0.
Magic6399 in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Idem als vorige, ook 0.
perry1 in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' +2 omdat hij een onderbouwing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dorus806 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:19:
Hoort een 'first post' zoals deze
Anoniem: 305582 in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af'
niet op -1?

Verder heb ik nog een paar moderaties daar welke afwijken van het gemiddelde. Wat ik mij dus afvraag is of ik verkeerd zit, of dat het allemaal van die rand gevallen zijn die allebei de kanten op mogen?

MrHarry in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Beetje een twijfel geval, maar ik heb hem op +1 omdat het ontopic is (en waar).
TGEN in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Idem als vorige, beetje een tijfel geval, maar heb hem toch op +1 staan.
sirono in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Deze leek mij onzin, en dus 0.
Magic6399 in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' Idem als vorige, ook 0.
perry1 in 'nieuws: Plasterk wijst internetheffing af' +2 omdat hij een onderbouwing heeft.
Die "Fipo" hoeft niet op -1 nee. Dat is gewoon irrelevant en dus een 0.
MrHarry: deze kan best waar zijn maar het is irrelevant en op een zodanige manier gepost dat deze reactie zijn zin verliest. 0 dus.
TGEN: door de term: opgeleukt pleepapier maakt ie er een flame van en die hoort op -1 ondanks dat ie misschien best gelijk kan hebben.
sirono is gewoon on-topic en dus +1
MikelenniuM is een heel aardige gedachte die hierdoor misschien niet als on-topic gezien kan woprden maar zeker niet irrelevant is. Kan dus zowel 0 al +1.
perry1 maakt mede door zijn toonzetting dat een +2 te hoog gegrepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Over mijn eigen post: boe2 in 'nieuws: Adobe kondigt mobiele Flash 10-versies aan' is een reactie op Anoniem: 261542 in 'nieuws: Adobe kondigt mobiele Flash 10-versies aan'.
BreezahBoy vertelt onzin en krijgt een 0. Ik verbeter hem en krijg -1. Zoek de fout |:(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die van jou ook een 0. Die heb ik dan dus ook gegeven. Kan nog wel een schopje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Boeboe schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:30:
Over mijn eigen post: boe2 in 'nieuws: Adobe kondigt mobiele Flash 10-versies aan' is een reactie op Anoniem: 261542 in 'nieuws: Adobe kondigt mobiele Flash 10-versies aan'.
BreezahBoy vertelt onzin en krijgt een 0. Ik verbeter hem en krijg -1. Zoek de fout |:(
Jouw toon. Jouw reactie kan eenvoudig als een flame worden opgevat.

Desondanks toch nog maar een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:31
k1n8fisher schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:40:
[...]

Die "Fipo" hoeft niet op -1 nee. Dat is gewoon irrelevant en dus een 0.
MrHarry: deze kan best waar zijn maar het is irrelevant en op een zodanige manier gepost dat deze reactie zijn zin verliest. 0 dus.
TGEN: door de term: opgeleukt pleepapier maakt ie er een flame van en die hoort op -1 ondanks dat ie misschien best gelijk kan hebben.
sirono is gewoon on-topic en dus +1
MikelenniuM is een heel aardige gedachte die hierdoor misschien niet als on-topic gezien kan woprden maar zeker niet irrelevant is. Kan dus zowel 0 al +1.
perry1 maakt mede door zijn toonzetting dat een +2 te hoog gegrepen is.
Ah bedankt, ik moet nog even wennen aan de nieuwe moderatie niveaus. +1 voor on-topic heeft wel een punt, en bepaald taalgebruik moet ik misschien iets meer afstraffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Boeboe schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:30:
Je verbetert hem? De browser van de iphone ondersteunt toch echt open standaarden. Al is het vrij jammer dat hij flash niet kan afspelen. Wat het jailbreaken er nou te maken heeft en sinds wanneer je er zonder dat te doen "niks mee kan" is mij ook een groot raadsel. Wat mij betreft gewoon één grote offtopic flame en dus een -1. Gezien ik hierin wel enigszins bevooroordeelt ben zal ik mij in dit geval maar onthouden van moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:54:
[...]

Je bedoeld dat jouw post geen +2 waard is? Ja, klopt, dat zijn mismods. Maar dat hoef je hier niet te melden hoor, aangezien de post stevig op de correcte +1 staat. ;)
;) Nee, het ging mij toen om de off-topic modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 196662 in 'nieuws: Franse president staat vierkant achter three-strikes-wet' vind ik behoorlijk te ver gaan, gezien z'n laatste zin. Kandidaat voor een -2 + mailtje?

.edit: hij is sowieso lekker bezig: Anoniem: 196662 in 'nieuws: Franse president staat vierkant achter three-strikes-wet'

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 24-06-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

BeosBeing in 'nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten'

Die mag van mij minimaal een +1 krijgen, ik vind hem zelf een +3 waard.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
@.oisyn. Edit+mail gedaan.

@Skinkie, waarom dat? Omdat je het met deze reactie eens bent?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als jij dat vind mag je van mij je modrechten inleveren, want dan heb je het duidelijk niet begrepen :)

Overigens vind ik 'm, itt tot de vele -1's die ie gehad heeft, wel een +0. Hij zegt niet veel anders dan andere mensen in die thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Kixtart schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:56:
@.oisyn. Edit+mail gedaan.

@Skinkie, waarom dat? Omdat je het met deze reactie eens bent?
Nee omdat de reactie precies visualiseert waar de hele subthread overgaat, de totaal scheve verhouding in deze maatschappij tussen 'fysieke schade' en 'economische schade'.

@hierboven, gelukkig heb ik niet eens modrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb de betreffende reactie een 0 gegeven, maar een +1 of hoger vind ik echt fout. Zo informatief/interessant/verhelderend is het nou ook weer niet. Hij zegt inderdaad wat anderen ook allemaal al zeggen. De persoon die op hem reageert doet het op een veel betere manier: jhellingman in 'nieuws: Brein stapt naar rechter om The Pirate Bay te laten afsluiten'

Dat soort reacties mogen dan wel weer een puntje extra krijgen van mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:47
Anoniem: 307566 in 'nieuws: HTC kondigt Android-toestel Hero aan'
Als er een -2 had bestaan had ik die hier gegeven. NIET op de link klikken, als het kan de link editten of verwijderen.
User heeft zich vandaag pas gereggistreerd, zo te zien met een duidelijk doel...

[ Voor 13% gewijzigd door Marcel op 24-06-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zo te zien is de -2 al geplaatst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245536

Ik had toch graag gezien dat iemand van de mods mijn laatste ractie nog eens las, ditmaal goed wakker en na een stevige kop koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 16:20
Anoniem: 245536 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:59:
Ik had toch graag gezien dat iemand van de mods mijn laatste ractie nog eens las, ditmaal goed wakker en na een stevige kop koffie ;)
Sorry ik vind het alleen maar gescheld richting Brein, ik zou het eerlijk gezegd nog eerder op een -1 plakken (oude systeem) maar ik kan je in dit geval volgens mijn gevoel niet hoger dan een 0 geven.

PS. Het laatste stukje is alleen maar on-topic als ik het zo zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manueltje22 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:18:
[...]

Sorry ik vind het alleen maar gescheld richting Brein, ik zou het eerlijk gezegd nog eerder op een -1 plakken (oude systeem) maar ik kan je in dit geval volgens mijn gevoel niet hoger dan een 0 geven.

PS. Het laatste stukje is alleen maar on-topic als ik het zo zie..
Het hele stuk is 'on-topic' beste, aangezien het min of meer uitlegt waar bepaalde motivaties vandaan komen om willens-nillesn zaken te blijven aanspanne tegen sites als de Pirate Bay, of individuën die 'betrapt' worden op het bezit van 'illegaal' gedownloadt materiaal...

Dat jij een -1 zou geven zegt meer over jezelf dan over het stukje dat ik heb geschreven...

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vind het een hoop geblaat met geen meerwaarde. Als die er in zit dan is die erg goed verstopt in het enorme stuk proza.

0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Marcel schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:52:
Anoniem: 307566 in 'nieuws: HTC kondigt Android-toestel Hero aan'
Als er een -2 had bestaan had ik die hier gegeven. NIET op de link klikken, als het kan de link editten of verwijderen.
User heeft zich vandaag pas gereggistreerd, zo te zien met een duidelijk doel...
Was bij elkaar best veel nutteloze troep, maar is allemaal gefixed nu. Niet alleen op dat account namelijk ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:50
Snake in 'nieuws: HTC kondigt Android-toestel Hero aan'
Ewivis in 'nieuws: HTC kondigt Android-toestel Hero aan'
Wie is hier onnodig met +3's aan het gooien? Hoogstens een +1 IMHO, +2 kan ik heel misschien nog inkomen, maar +3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245536 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:23:
[...]
Het hele stuk is 'on-topic' beste, aangezien het min of meer uitlegt waar bepaalde motivaties vandaan komen om willens-nillesn zaken te blijven aanspanne tegen sites als de Pirate Bay, of individuën die 'betrapt' worden op het bezit van 'illegaal' gedownloadt materiaal...

Dat jij een -1 zou geven zegt meer over jezelf dan over het stukje dat ik heb geschreven...
Neehoor, ik ben het helemaal met een -1 eens. Heb 'm ook daarnet gegeven. Het is gewoon één berg gescheld en geflame, zonder enige behoorlijk onderbouwing of nuancering.

Dat is gescheld richting Brein is, en daarmee "on-topic" zou zijn, levert nog geen vrijbrief voor ongelimiteerd flamen.

@RobertMe:
Inderdaad, die +3's slaan helemaal nergens op. Ook +2 is wat mij betreft niet verdedigbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 24-06-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Anoniem: 245536 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:23:
[...]

JJ
Ik zou niet het gehele stuk ontopic willen noemen. Dat is nogal afhankelijk van of je het topic brein in het algemeen vindt, of het al dan niet afsluiten van TPB. Ook kan ik mij best indenken dat mensen de eerste alinea lezen en denken: "flame, geen zin om verder te lezen, -1", want een behoorlijke flame is het wel. Wat mij betreft echter geen ononderbouwde flame en interessant genoeg om het het voordeel van de twijfel te geven naar de +1 toe. Eigenlijk is het zelfs één grote flame naar zowel politiek als BREIN, niet per se on-onderbouwd, dus nog steeds het voordeel van de twijfel, maar dan naar de 0. Hoger zie ik gezien het beperkte raakvlak met het artikel en het flamerige echter niet zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Arne op 24-06-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met strijdkreten als
Een industrie die te arrogant en te hebzuchtig is om in te zien dat het monopolie dat ze zowat een eeuw hebben gehad, stillaan voorbij is.
....
Eigenlijk vind ik het best dat idioten als BREIN zich de broek scheuren aan nog gekkere rechtszaken.
...
Het plebs daarentegen, die kan men rustig nog wat centen uit de zakken kloppen, vermits die, zoals gezegd, toch geen kant op kunnen.
Gaat niemand mij wijs maken dat hier een 'beschouwing' staat wat op welke manier dan ook een punt probeert te maken. Nog los van de talloze taal/spel en stijlfouten is het stuk een vehicel van jewelste en voegt het voor niemand iets toe. Ik zou het geen flamen willen noemen maar een (hopelijk) ontmoedigende 0 is wel voldoende.
Niet dat kritiek geen plaats heeft en ook afgeven op mensen mag van mij wel wat, dit stuk proza is wat dat betreft te lomp en te weinig gericht op een doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat niemand hier een bepaalde onderbouwing ziet, moet dringend de oogkleppen eens bijstellen. Ga het hier bij laten aangezien het geen zin heeft om de discussie verder te zetten.

Zal me concentreren op andere artikels om te 'flamen' ;)

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Precies dat soort woordkeuzes lekken je gedachtengang en bevooroordeling door in je 'betogen' en verliezen daardoor drastisch hun waarde. Je mag het uiteraard (blijven) doen maar waardering zal je er niet voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Delerium schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:01:
Precies dat soort woordkeuzes lekken je gedachtengang en bevooroordeling door in je 'betogen' en verliezen daardoor drastisch hun waarde. Je mag het uiteraard (blijven) doen maar waardering zal je er niet voor krijgen.
Dat is precies de reden waarom mijn filter op -1 staat, om die waardering vooral zelf te geven en niet af te laten hangen van mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, maar mensen die lezen wat ik af en toe schrijf, zullen weten dat écht flamen niet mijn stijl is, vandaar de knipoog en het woord flamen tussen aanhalingstekens.

Dat bepaalde zinnen in het "BREIN" artikel worden gezien als dusdanig (flamen) hangt dus af van de lui die modereren en hun zienswijze.

Mensen die de muziekindustrie kennen, en ook 'the bigger picture' willen zien, zullen mijn litanie volmondig beamen.

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 245536 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:09:
Mensen die de muziekindustrie kennen, en ook 'the bigger picture' willen zien, zullen mijn litanie volmondig beamen.
Irrelevant. We modden niet op basis van mening, maar op basis van objectieve inhoudelijke opbouw van de reactie. En die is bij jou nogal bedenkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 16:20
Het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, maar mensen die lezen wat ik af en toe schrijf, zullen weten dat écht flamen niet mijn stijl is, vandaar de knipoog en het woord flamen tussen aanhalingstekens.

Dat bepaalde zinnen in het "BREIN" artikel worden gezien als dusdanig (flamen) hangt dus af van de lui die modereren en hun zienswijze.

JJ
Dat zeg je nu wel mooi maar ik vind het (zoals bijna iedereen) alleen maar een hoop gescheld richting BREIN zonder een goede degelijke beargumentatie, indien die beargumentatie er wel in zit ben ik benieuwd na waar die wel niet staat want ik kan het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:17:
[...]

Irrelevant. We modden niet op basis van mening, maar op basis van objectieve inhoudelijke opbouw van de reactie. En die is bij jou nogal bedenkelijk.
Daar wringt 'em nu net het schoentje. Die irrelevantie is een mening die er word op na gehouden door mensen die hun objectiviteit verwarren met een algemeen aanvaardde trend, namelijk dat instellingen als Stmra/Burma/Brein het bij het rechte eind hebben omdat het nu eenmaal de wet is, hierbij uit het oog verliezend dat de wetgeving gebaseerd is op een sheve situatie. Dat laatste is ook wat ik bedoel met 'the bigger picture'.

Want je kan geen objectieve houding aannemen over wat ik heb geschreven als je ook niet hebt gekeken naar hoe al de rest in elkaar zit, want het één is nu een maal het gevolg van het ander.

Dat BREIN een geding aanspant om Pirate Bay van het Nederlandse net te gooien, is een gevolg van de 'heksenjacht' van de MPAA/RIAA/Stemra/Sabam/enz. De heksenjacht is dan weer het gevolg van de macht van de muziek/filmindustrie. Die macht is weer het gevolg van een scheve wetgeving die niet kijkt naar de artiesten maar de biz de handen boven het hoofd houdt, en die scheve wetgeving is het gevolg van een politiek die liever samenzit met het grote geld (of de grote industrie, eender dewelke) dan dat het luistert naar de argumenten van de artiesten/consumenten.

Voilà.

Niet dat ik hier per sé gelijk wil krijgen, maar simpelweg een kleine uiteenzetting om mijn 'BREIN' schrijfsel te onderbouwen. Want dat het schrijfsel als irrelevant wordt beschouwd heeft dus veel te maken met een bepaalde kortzichtigheid omdat je dit soort dingen niet apart kan beoordelen, maar als onderdeel van een groter geheel. The Bigger Picture, zoals ik al zei ;)

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Skinkie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:03:
[...]Dat is precies de reden waarom mijn filter op -1 staat, om die waardering vooral zelf te geven en niet af te laten hangen van mensen hier.
Wat jij wilt, alle meuk lezen kan op andere manieren nuttig zijn.
Ik ken de muziekindustrie maar zit gewoon niet te wachten op welke opmerking dan ook dat Jan Modaal neerzet als geldgevende gek. Zo zijn er wel meerdere stereotyperingen in die wel waar zijn maar niets toevoegen.

Op de FP voegt een betoog pas iets toe wanneer het bv een tegenstander voorziet van nieuwe argumenten of inzichten. In dit betoog staan gewoon louter typecastingen.
Daar wringt 'em nu net het schoentje. Die irrelevantie is een mening die er word op na gehouden door mensen die hun objectiviteit verwarren met een algemeen aanvaardde trend, namelijk dat instellingen als Stmra/Burma/Brein het bij het rechte eind hebben omdat het nu eenmaal de wet is, hierbij uit het oog verliezend dat de wetgeving gebaseerd is op een sheve situatie. Dat laatste is ook wat ik bedoel met 'the bigger picture'.
Er zijn meerdere waarheden en er zijn zelfs meerdere mensen met dezelfde waarheid. Iemand die droog opmerkt dat de industrie weinig vertrouwen inboezemt wegens achterhaalde busenissmodellen voegt toch echt meer toe dan iemand die de industrie van graaien beschuldigt. Je zet jezelf hier nu op een bepaald podium van meningmaker en iemand 'die wakker is' terwijl dat juist niet het geval is. Alle argumenten zijn weliswaar ergens juist echter is de doordrenking ervan qua laatdunkendheid over mensen en industrie ervan wat je de das omdoet. Ook hier, waar je pretendeert de enige echte anti-muziekindustrie-persoon te zijn met inhoud. Dat ben je niet en wordt je ook niet wanneer uitdelen en afgeven de hoofdbestanddelen blijven.

Dat is waar de waarderingen over gaan. Een voor of tegenpost worden beide getolereerd maar gesorteerd in waardering en een goed gewaardeerde post voegt gewoon meer toe dan een lagere waardering. Die waardering krijg je niet door een soort Youp-van-het-Hek schophouding aan te nemen want de muziekindustrie of het lezende/lurkende deel van Tnet zullen geen Bucklereffect ondergaan. De kritiek op je post is dus niet wanwege kortzichtigheid maar juist door het tegengestelde; er valt zelfs af te vragen of de post zelf niet kortzichtig is maar da's niet mijn taak.

Ik neem trouwens mijn eerdere moderatie terug. Het leek op alleen afgeven op de muziekindustrie maar ik denk nu dat een deel van het geflame bedoeld is voor het lezende publiek (dat niet serieus genomen wordt). Ook een -1 mijnerzijds.

[ Voor 72% gewijzigd door Delerium op 24-06-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=32156661,noline]Ook hier, waar je pretendeert de enige echte anti-muziekindustrie-persoon te zijn met inhoud. Dat ben je niet en wordt je ook niet wanneer uitdelen en afgeven de hoofdbestanddelen blijven.
Ik pretendeer niks, beste Del, en qua inhoud blijk ik nog altijd beter voor de dag te komen dan jij :)

Over and out.

JJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@JJ:
Hoewel ik het vergaand eens ben met jouw beschouwing zal ook ik deze niet op +1 of hoger wegzetten.
De Reden? Om het taalgebruik. Als jij strooit met woorden zoals idioten en plebs dan scheld je daarmee bepaalde groeperingen uit. Dat is niet toegestaan. Daarom komt jouw reactie op -1.
Ik mod dan ook gewoon ingevolge de modFAQ en die geeft ook aan dat er niet op mening moet worden gemod maar op betoog en taalgebruik.
Jouw betoog is helaas flinterdun, al weet ik dat je zeker gelijk hebt op bepaalde punten, doordat je hier geen onderbouwing bij zet. Doe je dat wel, dat kan in geschreven woord maar ook met links, dan wordt jouw betoog al weer meer waard. haal je er dan ook de beledigende termen uit dan zou zo'n betoog als het jouwe opeens een +2 waard kunnen worden.
Als je er dan ook nog voor zorgt dat je ook wat meer het onderwerp erbij haalt, nu is het maar zijdelings gelinkt aan de zaak van BREIN versus TPB, dan zou er misschien zelfs een +3 inzitten.

Ik raad je dan ook aan om even afstand te nemen van wat je geschreven hebt en dat neutraal, als iemand zonder enige mening over de stof, door te lezen. Dan zal je zien dat we gelijk hebben over jouw post.

Hier elkaar katten proberen af te vangen is natuurlijk net zo min netjes en moet door beide strijdende partijen geprobeerd worden te vermijden!

[ Voor 5% gewijzigd door TheCapK op 24-06-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:48

RayNbow

Kirika <3

Wat doen we met reacties als deze? Rob Coops in 'nieuws: Brein wil isp's dwingen tot Pirate Bay-blokkade'

Het begint namelijk met het noemen van "copyright maffia":
Ja natuurlijk weten ze in welke hoek ze de aanvallers moeten zoeken, de hoek van de weldenkende medemens, mensen die tegen censuur zijn en mensen die niet willen dat de copyright maffia ons altijd maar meer en meer rechten ontneemt. Dat is de hoek waar je het moet zoeken.
Verder zie ik iig niets in de post die het een must-read maakt.

offtopic:
Btw, tijd voor een deeltje XVII? :p

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 24-06-2009 17:32 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een nieuw deeltje is een goed idee :)

Laten we verder gaan in Het kleine-mismoderatietopic deel XVII

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.