Het kleine-mismoderatietopic deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pcgek schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:27:
Beetje vreemde moderaties op deze reactie, lijkt me toch echt niet meer dan een -1 waard Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile ontkent overdracht sms'jes aan politie'
Een 0 kan ook nog, maar alles hoger dan dat is idd modmisbruik. Die +1 of +2 gevers mogen imho onderzocht worden.

Ik ga voor de -1.
En deze is volgens mij overbodig en nutteloos, ook -1 dus Verwijderd in 'nieuws: T-Mobile ontkent overdracht sms'jes aan politie'
Idd, een -1.

Degene die deze reactie een +2 gaf mag imho ook onderzocht worden. Meer dan een 0 is het niet waard imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Double-X-L in 'nieuws: 'Intel stopt met verkoop van Core i7 920 en 940'' lijkt me geen +1. Core i7 op de brandstapel enzo. :p
Dan vind ik mijn reactie meer een +1 waard. ;)

En heeft de karmakeizer zijn naam weer eens mee? :p
Vindt het namelijk een beetje offtopic 0, van mij.

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2009 15:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Pjerry schreef op zondag 31 mei 2009 @ 00:50:
[...]

Ja in een topic als dit, wordt hier normaliter een nul voor gegeven. Maar je bent te laat met de aanmelding, we kunnen maar tot 48 uur na het posten modereren, en die uren zijn verstreken. Bij zeer ernstige mismods wil een power nog wel eens ingrijpen na 48 uur, maar of ze dat hier gaan doen.........
offtopic:
Crap, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Waarschijnlijk niet daarop gelet om 00:30. :+ Bedankt voor de reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

-The_Mask- schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:20:
Double-X-L in 'nieuws: 'Intel stopt met verkoop van Core i7 920 en 940'' lijkt me geen +1. Core i7 op de brandstapel enzo. :p
Dan vind ik mijn reactie meer een +1 waard. ;)
Ik zie in beide reacties wel meerwaarde. Gezien de algehele reactie stoort mij het woord 'brandstapel' in dit geval niet zo.
En heeft de karmakeizer zijn naam weer eens mee? :p
Vindt het namelijk een beetje offtopic 0, van mij.
Volgens mij een gevalletje analogie doortrekken, gewoon ontopic ook +1

Deze vind ik dan weer dusdanig offtopic dat tie niet meer waard is dan een 0 TERW_DAN in 'nieuws: 'Intel stopt met verkoop van Core i7 920 en 940'' :P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op zondag 31 mei 2009 @ 16:23:
[...]

Ik zie in beide reacties wel meerwaarde. Gezien de algehele reactie stoort mij het woord 'brandstapel' in dit geval niet zo.
eensch....
[...]

Volgens mij een gevalletje analogie doortrekken, gewoon ontopic ook +1
Weer eensch :>
Deze vind ik dan weer dusdanig offtopic dat tie niet meer waard is dan een 0 TERW_DAN in 'nieuws: 'Intel stopt met verkoop van Core i7 920 en 940'' :P
Moet niet (pc)gekker worden. alweer eens. Ik denk dat hier zijn naam wel mee speelt.... O+ .

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

In deze reactie:
Marc Rademaker in 'nieuws: Uitgebreide benchmarks van Core i5-cpu duiken op'
wordt eigenlijk alleen maar herhaald wat in het artikel staat. Een +1 lijkt me dan ook wat overgewaardeerd (tenzij je het artikel niet hebt gelezen natuurlijk :P )

/edit
Deze informatieve post: Phyxion in 'nieuws: Point of View introduceert dunne Mobii ULV-notebook' mag wmb best met een +1 gewaardeerd worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Pjerry op 31-05-2009 20:31 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik geef die tweede de voordeel van de twijfel. Ik vind het niet zo bijzonder, maar toch wel aardig. Sowieso had er best een linkje bijgezet mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

RoD schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:32:
Ik geef die tweede de voordeel van de twijfel. Ik vind het niet zo bijzonder, maar toch wel aardig. Sowieso had er best een linkje bijgezet mogen worden.
Dat ben ik met je eens. Om die reden zat ik ook nog te twijfelen, maar toch levert de post wel wat extra info, daarom toch maar die +1.

/edit
De al eerder genoemde en van zeer veel mismods voorziene reactie t_o_c in 'nieuws: Vodafone en T-Mobile laten onterecht sms'jes aan politie lezen' staat nu effectief op nul. Wie geeft hem nog de benodigde zetjes, want dit is een reactie die echt op -1 thuis hoort. Het kan nog maar een paar uur!

[ Voor 32% gewijzigd door Pjerry op 01-06-2009 10:46 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik doe er niet aan mee omdat de reply an sich vrij duidelijk maakt wat er mis mee is. Dat het een dikke troll is zal best, maar zo bezien is de reply ervoor dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is de reply ervoor niet zo relevant? Daarnaast is de reply niets anders dan offtopic en bovendien een troll, dus ik vind -1 de enige juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Delerium schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:15:
Ik doe er niet aan mee omdat de reply an sich vrij duidelijk maakt wat er mis mee is. Dat het een dikke troll is zal best, maar zo bezien is de reply ervoor dat ook.
Ja en die staat nu mooi op -1.
Ik vind je stellingname wel erg vreemd. We willen dit soort reacties toch niet op T.Net, of vergis ik me?
/edit.
In ieder geval verdienen de 20x +1's en 2x +2's wel een onderzoekje lijkt me, want dat is echt ver over de grens.

[ Voor 12% gewijzigd door Pjerry op 01-06-2009 11:35 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

nieuws: EU gaat opnieuw achter Microsoft aan
Dit is ook weer zo'n leuk topic om in de gaten te houden. In de eerste draad zit er alweer een die flamed (neelie een zielig wijf noemen is niet normaal!) dus medemodders: graag opgelet.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Gezien alle reacties die onder dit artikel staan is deze Snoitkever in 'nieuws: 'Intel stopt met verkoop van Core i7 920 en 940'' mou niet zo opzinbarend dat hij een +1 verdient imo.

Die "zielig wijf" reactie die k1n8fisher hiervoor noemde Neko Koneko in 'nieuws: EU gaat opnieuw achter Microsoft aan', staat momenteel wel op een effectieve nul. Dat zou toch niet magge.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

-

[ Voor 99% gewijzigd door boe2 op 02-06-2009 08:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Makkelijk FiPo'en zo: Verwijderd in 'nieuws: E3: Microsoft toont controllerloos gamen met 'Project Natal''. Maar zoals three2five correct opmerkte, is zijn post niets meer dan een copypaste van wat ie drie kwartier eerder heeft gepost in een andere E3 draad: Verwijderd in 'nieuws: E3: 'Nintendo komt met Wii Fit Plus en nieuwe Mariogame''

Mij lijkt een 0 de correcte score in dit geval.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Andere mensen kunnen dat niet weten. En misschien is kennis via TMF wel relevant dat zoiets gebeurt, een reactie dient op zichzelf beoordeeld te worden (wat FP-gangers doen) en mag geen afwijkende moderatie krijgen tov van wat wij via TMF constateren.

Je kan zuinig een +1 geven, maar een 0 is de post niet waard, ook al is het een copy-paste. (Als het al een copy=paste was, in essentie is de post toch enigszins herbouwd).

* Delerium zal 'm erop aanspreken.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 02-06-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi .Oisyn,
.oisyn schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 01:30:
Makkelijk FiPo'en zo: Verwijderd in 'nieuws: E3: Microsoft toont controllerloos gamen met 'Project Natal''. Maar zoals three2five correct opmerkte, is zijn post niets meer dan een copypaste van wat ie drie kwartier eerder heeft gepost in een andere E3 draad: Verwijderd in 'nieuws: E3: 'Nintendo komt met Wii Fit Plus en nieuwe Mariogame''

Mij lijkt een 0 de correcte score in dit geval.
Het was niet zo bedoeld van gemakkelijk scoren, de reden was enkel dat die post veel beter aansloot bij de Natal-post dan bij de Wii-Fit post, ik heb de oude post ge-edit, die mag op '0'. De reden waarom ik hem gekopieerd heb is omdat de beide artikelen niet ver uit elkaar lagen qua post datum en dus nog niet heel uitgekauwd was, en dus gewoon veel beter aansloot op het Natal-FP-artikel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Delerium schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:53:
Andere mensen kunnen dat niet weten. En misschien is kennis via TMF wel relevant dat zoiets gebeurt, een reactie dient op zichzelf beoordeeld te worden (wat FP-gangers doen) en mag geen afwijkende moderatie krijgen tov van wat wij via TMF constateren.

Je kan zuinig een +1 geven, maar een 0 is de post niet waard, ook al is het een copy-paste. (Als het al een copy=paste was, in essentie is de post toch enigszins herbouwd).

* Delerium zal 'm erop aanspreken.
Delerium, wil je hier eens naar kijken, er zijn wat mismods in het spel:

Faust in 'nieuws: E3: Eerste Metal Gear Solid-titel voor Xbox 360 aangekondigd'
deze post is onderbouwd, en ik weerleg valse beweringen die onder mij gedaan worden.
Mensen achten het nodig hier 5* -1 aan toe te kennen...

.oisyn in 'nieuws: E3: Eerste Metal Gear Solid-titel voor Xbox 360 aangekondigd'
Er staat informatie in die niet correct is, plus de poster zegt "wat een onzin:)" Enkel 5* +1 wordt toegekend aan deze post. Ik kan u vertellen dat in uw statistieken terugkomt dat de degene(n) verantwoordelijk voor de +1 altijd posts van deze persoon omhoog rankt, ook al bevatten ze onwaarheden, zoals in deze post. De posts van oisin vallen daarnaast vaak negatief op omdat ze haast altijd met een trollerige oneliner beginnen. Toch word er in de beoordeling dan voor hem een uitzondering gemaakt, getuige de hoge beoordeling.
Ik heb al eerder een post van hem laten downranken, simpel door aan te tonen dat hij zat te trollen, en ik zal dit blijven doen, totdat de mismods normaal gaan modden.

[ Voor 8% gewijzigd door Faust op 02-06-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Faust schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:53:
[...]

Delerium, wil je hier eens naar kijken, er zijn wat mismods in het spel:

Faust in 'nieuws: E3: Eerste Metal Gear Solid-titel voor Xbox 360 aangekondigd'
deze post is onderbouwd, en ik weerleg valse beweringen die onder mij gedaan worden.
Mensen achten het nodig hier 5* -1 aan toe te kennen...

.oisyn in 'nieuws: E3: Eerste Metal Gear Solid-titel voor Xbox 360 aangekondigd'
Er staat informatie in die niet correct is, plus de poster zegt "wat een onzin:)" Enkel 5* +1 wordt toegekend aan deze post. Ik kan u vertellen dat in uw statistieken terugkomt dat de degene(n) verantwoordelijk voor de +1 altijd posts van deze persoon omhoog rankt, ook al bevatten ze onwaarheden, zoals in deze post. De posts van oisin vallen daarnaast vaak negatief op omdat ze haast altijd met een trollerige oneliner beginnen. Toch word er in de beoordeling dan voor hem een uitzondering gemaakt, getuige de hoge beoordeling.
Ik heb al eerder een post van hem laten downranken, simpel door aan te tonen dat hij zat te trollen, en ik zal dit blijven doen, totdat de mismods normaal gaan modden.
Op zich heb ik geen moeite met het zinnetje "wat een onzin". De rest van de post is niet zodanig dat ie +1 verdient dus van mij heeft ie een 0 te pakken. Nog 1x 0 en hij staat daar ook effectief op!
Die post van jou mag wmb best een +1 hebben en dat heeft ie van mij dus ook gekregen.
Die gaat trouwens wel alle kanten op wat betreft moderaties: van -1 naar +2. Daar zitten wel wat mismodjes tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
k1n8fisher, fijn dat je er objectief naar kijkt.
Ik kan niet zien dat er aan mijn post +2 was toegekend, maar mogelijk heeft iemand dit gedaan om de -1's te neutraliseren. Een +2 is echter te hoog inderdaad, ik geef met mijn post enkel een veronderstelling van veel ps3 bezitters weer, onderbouwd met feiten/waarnemingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Faust op 02-06-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Beide replies naar 0 gezet. Beide waren trouwens op 5x uitgekomen doordat er 2 x een expert en 1 keer een normale user hebben gemod. (FYI).

Beide replies vind ik niet storend maar ook niet indrukwekkend. Een zin als 'Wat een onzin' wordt alleen in NSTM keihard afgestraft maar is ruim binnen de grens van het toelaatbare (mits de contekst niet verder gaat).

Verdachtmakingen verdienen altijd onderbouwing. Is dat een vermeende inferieure xbox tov PS3 qua gamekwaliteit dan is het bewijs niet overdonderend common-knowledgde. Een slechte naam van de Xbox komt door die rode ring en andere uitval, als het werkt zijn de graphics 'gelijkwaardig'. Anderzijds zijn zinnen als ' De posts van oisin vallen daarnaast vaak negatief op omdat ze haast altijd met een trollerige oneliner beginnen' nu weer juist wel trollen. Het voegt niets toe (mits bewezen) dus laat het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

JeffreyD in 'nieuws: E3: Ubisoft koppelt camera aan Wii voor fitnessgame'

Deze en de reactie op deze mogen wat mij betreft naar -2 en gepaste actie voor deze kansloze spam actie :r

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Delerium schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:22:
Het voegt niets toe (mits bewezen) dus laat het gewoon.
Faust in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVI"
Dit is de enige keer dat ik het gemeld heb, maar het is zeker niet de eerste keer geweest.

edit:
als het werkt zijn de graphics 'gelijkwaardig'
Dat was juist het punt, zoals ik zei overstijgen de specifiek voor ps3 ontwikkelde games dit, ik haalde voorbeeldtitels erbij.
Specifiek ontwikkeld, is een game grafisch beter dan multiplatform-game. De nieuwe MGS wordt multiplatform, dus in de regel gaat deze slechtere graphics hebben.
Ik ben het met je eens dat de multiplatform titels nu steeds minder verschillen tonen, dat klopt.

[ Voor 39% gewijzigd door Faust op 02-06-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Delerium schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:53:
Dat is waar. De post vond ik op zichzelf ook wel een waardevolle toevoeging, zeker in dat artikel. Maar de gang van zaken vond ik enigszins dubieus. Je hebt gelijk dat de persoon erop aanspreken beter is, aan die optie had ik nog niet gedacht :)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:08:
Het was niet zo bedoeld van gemakkelijk scoren
Fair enough :)
ik heb de oude post ge-edit, die mag op '0'
Netjes. Ik heb m'n beoordeling aangepast.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Wat is hier ongewenst aan: YopY in 'nieuws: 'Apple komt met goedkope 4GB-versie van iPhone 3G''

Hij reageert toch gewoon normaal op die post? Ik heb hem zelf op 0 staan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 11:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En daar staat ie nu ook op :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En daar hoort het zo.

Ik ben ook blij dat Holoris en .oisyn allebei tevreden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:33
atze in 'nieuws: Nederlandse versie van Microsofts Bing-zoekmachine online gegaan'

Degene die die een +2 gaf mag IMO wel nagekeken worden.
0 lijkt me prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Yup, 0 is zat. Staat hij nu ook op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: nvm

[ Voor 178% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
DutchStoner in 'Nederlandse versie van Microsofts Bing-zoekmachine online gegaan post een link naar materiaal dat volgens mij in strijd met de policy is. Heb hem op -1 gezet, maar misschien kan een powermod hem even weghalen?

[ Voor 19% gewijzigd door Spheroid op 02-06-2009 16:39 ]

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die krijgt straks een mailtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

nieuws: HTC gooit Touch Pro2 in de verkoop

De eerste 6 reacties mogen imo allemaal wel -1. Offtopic geneuzel + geneuzel over topictitel = offtopic = -1.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nu kun je met een simpele oneliner het artikel wel gaan tegenspreken maar dat vind ik geen +1 waard. Juist omdat de poster dat doet mag tie toch wel met iets meer komen dan dit:
XWB in 'nieuws: AMD lanceert nieuwe Opteron-chip met zes kernen'
Deze is mij ook wat te simpel voor een +1 Astennu in 'nieuws: AMD lanceert nieuwe Opteron-chip met zes kernen'

[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 02-06-2009 20:50 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, twee nullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Waarom deze
Aike in 'nieuws: HP, Dell, Asus en MSI komen met Ion-netbooks'
vraag nou op -1 staat is mij een raadsel.

Een nul is genoeg wat mij betreft...

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, de vraag is niet offtopic en dat is enige reden die ik kan bedenken om de reactie op -1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Aan deze reactie heb ik een -1 gegeven, waar die 4x+1 vandaan komen :? Nja, valt nu niks meer aan te doen hij is closed. Maar met 3x-1 en 4x+1 loop je wel mooi een(onterechte) afwijking op van 1,3.
Verwijderd in 'nieuws: E3: Ontwerp en specificaties PSP Go-handheld uitgelekt'
Iemand die dat rode kleurtje nog kan veranderen? ;)

edit:
@RoD. Bedankt voor het tikje, geel staat gewoon veel beter bij mijn 'interieur' :)

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 03-06-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja dit is écht offtopic, imo. Het heeft niets meer met het artikel van doen.

@DirkW: eens. Nulletje imo.
@pcgek: daar kan ik je niet mee helpen :P

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 02-06-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Help dan ook nog even met deze :)
pcgek schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:34:
Nu kun je met een simpele oneliner het artikel wel gaan tegenspreken maar dat vind ik geen +1 waard. Juist omdat de poster dat doet mag tie toch wel met iets meer komen dan dit:
XWB in 'nieuws: AMD lanceert nieuwe Opteron-chip met zes kernen'
Deze is mij ook wat te simpel voor een +1 Astennu in 'nieuws: AMD lanceert nieuwe Opteron-chip met zes kernen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:21:
nieuws: HTC gooit Touch Pro2 in de verkoop

De eerste 6 reacties mogen imo allemaal wel -1. Offtopic geneuzel + geneuzel over topictitel = offtopic = -1.
Mee eens. De volgende hebben nog wat hulp nodig:
AvanCade in 'nieuws: HTC gooit Touch Pro2 in de verkoop'
Sendar in 'nieuws: HTC gooit Touch Pro2 in de verkoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Deze Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 komt uit op 22 oktober' lijkt wel grappig in reactie op zijn parent, maar het is compleet niet van waarde bij het artikel. I.m.o. ongewenst. Volgens mij was de parent ook een volslagen troll, dus is reageren er op ook niet echt gewenst of van meerwaarde.

@Regeneration: Die ene soepkip die +1 heeft gegeven voor die 2e reactie zorgt dat hij nog een tikje of 2 a 3 nodig heeft.

edit:
deze Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 komt uit op 22 oktober' hoeft van mij ook niet op nul, beetje rant.

[ Voor 14% gewijzigd door Ulysses op 03-06-2009 09:43 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Joah, die laatste zou eventueel nog kunnen, daar onthou ik mij maar van moderatie. Die eerste twee zijn wel vrij duidelijk :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die laatste zet ik ook op -1. Los van of het een flame-achtige reactie is, is het in ieder geval niet ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
En men wilt er kennelijk graag nog even over doorzeuren:
Patriek in 'nieuws: HTC gooit Touch Pro2 in de verkoop'
sdk1985 in 'nieuws: HTC gooit Touch Pro2 in de verkoop'
Waarbij de laatste zelfs al 2x +1 heeft gehad... :X Staat nu op -0,6 (na mijn mod) maar wellicht kunnen deze reacties wat vaster op -1 worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Deze vergeet iedereen: DMT in 'nieuws: HTC gooit Touch Pro2 in de verkoop' net zo goed offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die staat nu ook op zijn plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Nou dit: wimpie in 'nieuws: Ziggo ontkent afknijpen usenet-verkeer - update' is geen kleine mismod. Degene die deze reactie +2 gaf heeft volgens mij de grootst mogelijke mismod gedaan. Beetje gezever over de redactie op de FP lijkt me ongewenst.

Deze hoort ook niet op nul: Shaggie_NB in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' klagen over het modsysteem doe je maar hier ofzo.

Dan nog een regelrechte rant: Aggror in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' mag ook naar -1 imo

Deze Verwijderd in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' voegt ook niets toe, ik twijfel, maar hou het voorlopig op -1 wat die waard is.
Nah nog zo een dikke rant/flame, 2x Verwijderd in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' en dat in zo'n kort stukje.

Hebben er wat mensen zitten slapen toen ze dit modereerde? Daarna volgen ook nog 2 -1's in de thread, die nog maar net zo staan na mijn tikkies.

Nog een forse mismod: Verwijderd in 'nieuws: Hooggerechtshof buigt zich over patenteerbaarheid niet-fysieke zaken' +1 ? lijkt me niet voor deze rant.

[ Voor 98% gewijzigd door Ulysses op 04-06-2009 05:12 . Reden: Kwamen er effe nog een aantal bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:34

Len

Leeg

Ulysses schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 03:12:
Nou dit: wimpie in 'nieuws: Ziggo ontkent afknijpen usenet-verkeer - update' is geen kleine mismod. Degene die deze reactie +2 gaf heeft volgens mij de grootst mogelijke mismod gedaan. Beetje gezever over de redactie op de FP lijkt me ongewenst.
Ik vind wel dat hij een punt heeft, maar hij zet het op het verkeerde deel neer van tweakers.net. Dit hoort in het forum thuis. -1 van mij
Deze hoort ook niet op nul: Shaggie_NB in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' klagen over het modsysteem doe je maar hier ofzo.
jep, hoort ook niet thuis op de FP
Dan nog een regelrechte rant: Aggror in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' mag ook naar -1 imo
Uhm die heb ik een 0 gegeven, waarom is dit een rant? (low cost small notebook pc... please..)
Deze Verwijderd in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' voegt ook niets toe, ik twijfel, maar hou het voorlopig op -1 wat die waard is.
Nah nog zo een dikke rant/flame, 2x Verwijderd in 'nieuws: Microsoft wil term 'netbook' schrappen' en dat in zo'n kort stukje.
1e vanwegen offtopic -1 en bij die andere hoef ik niet te denken, ik zie een M$ en dat is na even snel doorlezen een -1 waard...
Hebben er wat mensen zitten slapen toen ze dit modereerde? Daarna volgen ook nog 2 -1's in de thread, die nog maar net zo staan na mijn tikkies.
Die 2e is een -1 waard, maar met die 1e ben je wel erg streng bezig vind ik hoor? MS-fanboy? :p (sorry kon het ff niet laten :D) Alles wat microsoft zegt wordt uitgemeten in de pers, dit omdat ze de grootste OS bouwer zijn. Daarom moeten ze opletten wat ze naar buiten brengen. Over deze "naam" hadden ze ook even 3 keer moeten denken. Dus de marketingafdeling heeft zeker mijns inziens een steekje laten vallen, wat Tuxedo-Devito ook netjes zegt.
Veel tekst, weinig wol. De foute slechte reacties gaan vanzelf naar de -1 kelder. Net als deze (maar vooral omdat het offtopic is..)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Len schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:09:
[...]
Uhm die heb ik een 0 gegeven, waarom is dit een rant? (low cost small notebook pc... please..)
Een uitspraak die volledig subjectief en behoorlijk negatief is, als een feit brengen ... Misschien is rant niet het juiste woord en volstaat: afzeik-reactie ?
die volkomen belachelijk zijn.....
Len schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:09:
MS-fanboy? :p (sorry kon het ff niet laten :D)
Zeker geen MS fanboy..., 75% van de apparaten in mijn netwerk draait een linux variant ;)
Nou vooruit, ik heb net even gestempt en dus frisse lucht gehad, ik gun het voordeel van de twijfel, d'r is al zoveel rood wat duidelijkere -1s zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Ulysses op 04-06-2009 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ulysses schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:42:

[...]

Zeker geen MS fanboy..., 75% van de apparaten in mijn netwerk draait een linux variant ;)
Nou vooruit, ik heb net even gestempt en dus frisse lucht gehad, ik gun het voordeel van de twijfel, d'r is al zoveel rood wat duidelijkere -1s zijn.
Afzeikreactie -> -1 laat ik staan. In andere bewoordingen had ik een 0 gegeven.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Hoewel mvdv1981 in 'nieuws: 'Prestaties Intels Larrabee vergelijkbaar met Geforce GTX285'' al staat op de plek waar 'ie hoort, wellicht is het handig om die gebruiker in te lichten dat FiPo's niet gewenst zijn.
Dat van
/offtopic
fipo :)

/ontopic
heeft ie namelijk ook al bijvoorbeeld hier gedaan.

Post eerst dat FiPo, en bewerkt daarna de post met een regel die nog steeds op -1 hoort :P

[ Voor 9% gewijzigd door EDIT op 04-06-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik niet.

Intussen mag aval0ne in 'nieuws: AMD demonstreert DirectX 11-gpu tijdens Computex' als offtopic reactie ook nog een laatste tikje hebben naar de -1, dan staat die hele offtopic draad ook weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:03

Haan

dotnetter

BramBo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:14:
[...]

Wie kan daar nu een +2 voor geven?
Ik wou die ook net melden hier idd 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deze post zou an sich een zeer goede post kunnen zijn. Echter heb ik zelden zo'n afgeraffelde post gezien qua spellings, zinsbouw, allinea's en andere meuk. Ik heb er als een van de weinige een nul voor gegeven maar hoop dat na melden hierzo men meer nulletjes geeft........ Of nog beter, dat de schrijver z'n post dramatisch reviseert.

SG in 'nieuws: 'Prestaties Intels Larrabee vergelijkbaar met Geforce GTX285''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is wel wat overdreven ja. Staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Delerium schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:06:
Deze post zou an sich een zeer goede post kunnen zijn. Echter heb ik zelden zo'n afgeraffelde post gezien qua spellings, zinsbouw, allinea's en andere meuk. Ik heb er als een van de weinige een nul voor gegeven maar hoop dat na melden hierzo men meer nulletjes geeft........ Of nog beter, dat de schrijver z'n post dramatisch reviseert.

+2 is te gek voor woorden. 0 er bij, maar we hebben nog wat modforce nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
PcDealer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:17:
+2 is te gek voor woorden. 0 er bij, maar we hebben nog wat modforce nodig.
Powermods kunnen nu wel mooi de papegaaien er uit pikken. Dat zijn de mensen die nu op +1 stemmen, terwijl de rest 0 stemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Een paar reacties waarbij het mij moeilijk afgaat om de '+1knop' in te drukken, kan de meerwaarde er niet van inzien. Jullie?
Verwijderd in 'nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling'
TERW_DAN in 'nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling'
Deze reactie mag van mij wel naar +1 omdat de poster wel een punt heeft.
Martin-S in 'nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De scoreverdeling die jij voorstelt is inderdaad veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dirk schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:13:
De scoreverdeling die jij voorstelt is inderdaad veel beter.
Een passieve koeler die wél afgedekt is, dat zou wel wat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

pcgek schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:54:
Een paar reacties waarbij het mij moeilijk afgaat om de '+1knop' in te drukken, kan de meerwaarde er niet van inzien. Jullie?
Verwijderd in 'nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling'
TERW_DAN in 'nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling'
Deze reactie mag van mij wel naar +1 omdat de poster wel een punt heeft.
Martin-S in 'nieuws: Gigabyte en Powercolor voorzien HD 4770 van passieve koeling'
Alleen die eerste heeft nog wat tikjes omlaag nodig voor deze effectief op de juiste score staat. De andere twee staan daar nu wel alhoewel dat wat steviger mag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3183634 is toch gewoon een neutrale 0 waard? Waar komen die 7 +1's vandaan?

offtopic:
en men url wordt blijkbaar niet automatisch geparsed :p

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 05-06-2009 00:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:18:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3183634 is toch gewoon een neutrale 0 waard? Waar komen die 7 +1's vandaan?

offtopic:
en men url wordt blijkbaar niet automatisch geparsed :p
Het is eerder een -1 waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt meer op opzettelijk de reactie tekstueel verneuken. 0 of zelfs min1 als je daarvan niet gediend kan prima denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkJack in 'nieuws: NMBS koppelt e-ticket aan elektronische identiteitskaart' waarom al die +1? Het is inderdaad juist wat hij zegt maar de reactie waar hij op reageert geeft toch niet aan dat het zou gaan over een paspoort voor in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien dat de modmisbruiker die deze reactie een +2 gaf eens onderzocht kan worden?

Het is een hoop gebrabbel in een volstrekt onbegrijpelijke (behalve dan voor hemzelf kennelijk) taal. Als hij te lui is om in normaal in het Nederlands (of op zijn minst een erkende taal die door meer dan 10 mensen gesproken word) te reageren kan ik daar alleen een troll en dus een -1 in zien...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Moet je naar Limburg gaan, dan zul je zien dat deze taal door nog wat meer mensen gesproken wordt. ;)
Maar dat maakt het nog geen schrijftaal en nog minder een taal die geschikt is om bij een frontpageartikel te gebruiken. De boodschap is niets bijzonders, maar de taal maakt het gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dirk schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:09:
Moet je naar Limburg gaan, dan zul je zien dat deze taal door nog wat meer mensen gesproken wordt. ;)
Limburgs is geen taal, maar een dialect. Nederland kent slechts twee erkende talen: Nederlands (duh) en Fries ;)
Maar dat maakt het nog geen schrijftaal en nog minder een taal die geschikt is om bij een frontpageartikel te gebruiken. De boodschap is niets bijzonders, maar de taal maakt het gewoon een -1.
Klopt. Het is gewoon bedoeld om te irriteren omdat hij weet of redelijkerwijs zou moeten weten dat 99,999 procent van de Nederlanders dit gebrabbel niet kan verstaan. Dat, gekoppeld aan de 0,0 inhoud, maakt het idd een -1 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wildhagen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:47:
Misschien dat de modmisbruiker die deze reactie een +2 gaf eens onderzocht kan worden?
[...]
Lijkt een foutje te zijn. De rest van de moderaties zien er netjes uit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nulkoud in 'nieuws: Asus demonstreert sata-6Gbps-moederbord' is onzin, maar daarom nog geen -1.
En ook smartsys in 'nieuws: Asus demonstreert sata-6Gbps-moederbord' heeft ongelijk zoals de reacties daarop aangeven, dus ook die hoort op 0 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vind het wel een -1 ja, dit gaat wel een beetje over de schreef. Die +1-gever is echt zijn modrechten aan het misbruiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
wildhagen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:13:
Klopt. Het is gewoon bedoeld om te irriteren omdat hij weet of redelijkerwijs zou moeten weten dat 99,999 procent van de Nederlanders dit gebrabbel niet kan verstaan. Dat, gekoppeld aan de 0,0 inhoud, maakt het idd een -1 :)
Nou spreek ik geen Limburgs maar wordt er niet extreem hard geoordeeld over een Limburgs zinnetje bij een artikel dat over Limburg gaat? In mijn ogen niet meer dan een onschuldig grapje voor de Limburgers onder ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

torp schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:15:
[...]

Nou spreek ik geen Limburgs maar wordt er niet extreem hard geoordeeld over een Limburgs zinnetje bij een artikel dat over Limburg gaat? In mijn ogen niet meer dan een onschuldig grapje voor de Limburgers onder ons.
Aangezien ik dat vage zinnetje niet kan interpreteren kan er evengoed gewoon een forse rant staan naar andere mensen.

We zitten hier op een Nederlandstalig forum, dan moet je je ook verstaanbaar maken in een taal die door meer dan 0,001 procent van je bezoekers word begrepen. En als je dan toch in het dialect wil gaan babbelen, zet er dan op zijn minst een Nederlandse vertaling bij.

Dat heet 'integreren in de maatschappij'.

Als dat teveel moeite is, moet je je afvragen of de reactie sowieso wel wenselijk is. Antwoord is dus nee, want een reactie die vrijwel niemand kan lezen, is ongewenst.

Anders kunnen we straks ook reacties in het Chinees of in de Zulu-taal gaan posten... kunnen ook onschuldige grapjes zijn namelijk. Maar dat is dus niet te controleren.

(en met 'je' hierboven word uiteraard de poster van de reactie bedoeld)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:22
Ik ben ook even (zoals CodeCaster) dat artikel aan het doorlezen wat betreft de reacties, helemaal onderaan zag ik ook dat er een +2 must read was, dus heb het ook even doorgenomen. Ik geef het persoonlijk hooguit een meerwaarde en geen must read, aangezien nergens een bron-vermelding te woord komt.

Als er bronnen te woord kwamen had ik het wel een +2 gegeven.

Verwijderd in 'nieuws: Criminelen plaatsen malware op pinautomaten met Windows XP'

[ Voor 0% gewijzigd door Manuel op 05-06-2009 17:25 . Reden: Foutje... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlammers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik snap de negatieve mod (weer eens) niet:

mrlammers in 'nieuws: Criminelen plaatsen malware op pinautomaten met Windows XP'

Kan iemand hier voor mij een beetje licht op schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die +2 heb ik gegeven, ik vind hem namelijk behoorlijk veel toevoegen aan het artikel. Bronvermelding zou idd prettig zijn geweest, maar ik vind het gebrek daaraan niet voldoende om een punt in aftrek te brengen, persoonlijk gezien.

Die +1 zou idd ook goed te verdedigen zijn overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
mrlammers schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:25:

mrlammers in 'nieuws: Criminelen plaatsen malware op pinautomaten met Windows XP'

Je zet er in eerste instantie geen bron bij, je legt het nu neer als een feit wat dus duidelijk niet het geval is.

Zal eens een aantal zinnen citeren:
"70% van de geldautomaten gebruikt Windows XP Professional als besturingssysteem en dat maakt het betalingsverkeer kwetsbaar voor hackers." => Dit wordt nergens op gebaseerd.

"Deze gegevens worden helaas onversleuteld verstuurd en zijn daardoor eenvoudig te verzamelen. Alleen de pincode wordt versleuteld. " => Dit evenals

"Als je een programmeur bent en je hebt enige ervaring met programmeren, dan is het een eitje. Als een exploit op een thuiscomputer werkt, werkt het ook op een geldautomaat. En dat dit een serieus probleem is, hoef ik hopelijk niet uit te leggen. " => Zie punt 1

"Als een exploit op een thuiscomputer werkt, werkt het ook op een geldautomaat." => Deze zin bijvoorbeeld ook, precies hetzelfde geval.

Je hebt onderin wel een bron geplaatst maar dat heeft helemaal geen betrekking op wat jij zegt over XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

wildhagen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:20:
[...]

Aangezien ik dat vage zinnetje niet kan interpreteren kan er evengoed gewoon een forse rant staan naar andere mensen.

We zitten hier op een Nederlandstalig forum, dan moet je je ook verstaanbaar maken in een taal die door meer dan 0,001 procent van je bezoekers word begrepen. En als je dan toch in het dialect wil gaan babbelen, zet er dan op zijn minst een Nederlandse vertaling bij.

Dat heet 'integreren in de maatschappij'.

Als dat teveel moeite is, moet je je afvragen of de reactie sowieso wel wenselijk is. Antwoord is dus nee, want een reactie die vrijwel niemand kan lezen, is ongewenst.

Anders kunnen we straks ook reacties in het Chinees of in de Zulu-taal gaan posten... kunnen ook onschuldige grapjes zijn namelijk. Maar dat is dus niet te controleren.

(en met 'je' hierboven word uiteraard de poster van de reactie bedoeld)
Zo onleesbaar is dat Limburgs toch ook niet? :P
Al ben ik het er wel mee eens dat ze gewoon Nederlands moeten schrijven, dit vind ik nogal overdreven, een keertje extra lezen en je snapt wel wat er staat.
Manueltje22 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:24:
Ik ben ook even (zoals CodeCaster) dat artikel aan het doorlezen wat betreft de reacties, helemaal onderaan zag ik ook dat er een +2 must read was, dus heb het ook even doorgenomen. Ik geef het persoonlijk hooguit een meerwaarde en geen must read, aangezien nergens een bron-vermelding te woord komt.

Als er bronnen te woord kwamen had ik het wel een +2 gegeven.

Verwijderd in 'nieuws: Criminelen plaatsen malware op pinautomaten met Windows XP'
wildhagen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:26:
Die +2 heb ik gegeven, ik vind hem namelijk behoorlijk veel toevoegen aan het artikel. Bronvermelding zou idd prettig zijn geweest, maar ik vind het gebrek daaraan niet voldoende om een punt in aftrek te brengen, persoonlijk gezien.

Die +1 zou idd ook goed te verdedigen zijn overigens.
Hierin kan ik inderdaad goed meekomen met wildhagen, ik geef ook een +2.
mrlammers schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:25:

Manueltje22 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:29:
[...]

Je zet er in eerste instantie geen bron bij, je legt het nu neer als een feit wat dus duidelijk niet het geval is.

Zal eens een aantal zinnen citeren:
"70% van de geldautomaten gebruikt Windows XP Professional als besturingssysteem en dat maakt het betalingsverkeer kwetsbaar voor hackers." => Dit wordt nergens op gebaseerd.

"Deze gegevens worden helaas onversleuteld verstuurd en zijn daardoor eenvoudig te verzamelen. Alleen de pincode wordt versleuteld. " => Dit evenals

"Als je een programmeur bent en je hebt enige ervaring met programmeren, dan is het een eitje. Als een exploit op een thuiscomputer werkt, werkt het ook op een geldautomaat. En dat dit een serieus probleem is, hoef ik hopelijk niet uit te leggen. " => Zie punt 1

"Als een exploit op een thuiscomputer werkt, werkt het ook op een geldautomaat." => Deze zin bijvoorbeeld ook, precies hetzelfde geval.

Je hebt onderin wel een bron geplaatst maar dat heeft helemaal geen betrekking op wat jij zegt over XP.
Het ontbreken van bronnen betekend niet direct dat het dan ook op -1 hoort te komen, het heeft geen meerwaarde zo, maar een -1 is ook te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Dirk schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:34:
Het ontbreken van bronnen betekend niet direct dat het dan ook op -1 hoort te komen, het heeft geen meerwaarde zo, maar een -1 is ook te zwaar.
Daar volg ik je nog mee inderdaad, maar aangezien het geen feit is heb ik het ook op een -1 gestempeld, als hij er nou had bijgezet van: "dit baseer ik op mijn ervaring" dan heb ik heb inderdaad een +0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 0 ??????

Dat vindt ik een absurd zware afstraffing voor een wat slechte zinsbouw en spelling. De eerste alinea is een beetje moeizaam, maar voor de rest doet de spelling en zinsbouw niet dusdanig afbreuk aan de posts dat je de strekking niet meer kunt volgen.

Zoals je zelf aan aangeeft, is de post opzichzelf zeer goed. Wat mij betreft zelfs +2 goed. Dat je dan aftrek geeft... alla... Maar 0? Daar kan ik met mijn pet niet bij. Zelfs met de slechte zinbouw en spelling, is de post veeel beter dan enige 0 post.

NB: Bedenk je dat sommige mensen gewoon niet beter kunnen schrijven. Het hoeft geen luiheid te zijn. Aangezien ik dat hier niet kan beoordelen, (en de poster me ook niet bekent is) wil ik iemand niet dusdanig zwaar op afrekenen. En ik betwijfel of iemand van jullie me kan vertellen of de persoon in kwestie dyslecties is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:51:
[...]

Een 0 ??????

Dat vindt ik een absurd zware afstraffing voor een wat slechte zinsbouw en spelling. De eerste alinea is een beetje moeizaam, maar voor de rest doet de spelling en zinsbouw niet dusdanig afbreuk aan de posts dat je de strekking niet meer kunt volgen.

Zoals je zelf aan aangeeft, is de post opzichzelf zeer goed. Wat mij betreft zelfs +2 goed. Dat je dan aftrek geeft... alla... Maar 0? Daar kan ik met mijn pet niet bij. Zelfs met de slechte zinbouw en spelling, is de post veeel beter dan enige 0 post.
Het is een post waar ik veel moeite moet doen om hem te lezen, een post die ik liever oversla. Het is net als een mompelende professor, hij kan hele wijze dingen zeggen, als ik hem niet kan verstaan heb ik er niets aan, een 0 is dus prima wat mij betreft.
NB: Bedenk je dat sommige mensen gewoon niet beter kunnen schrijven. Het hoeft geen luiheid te zijn. Aangezien ik dat hier niet kan beoordelen, (en de poster me ook niet bekent is) wil ik iemand niet dusdanig zwaar op afrekenen. En ik betwijfel of iemand van jullie me kan vertellen of de persoon in kwestie dyslecties is...
Of het luiheid is of onvermogen, of zelf opzet, ik kan het niet zien en ik beoordeel er niet naar. Ik oordeel naar het eindresultaat en dat is een slecht leesbare tekst. Daar ga ik niet meer dan een 0 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hij had idd op +2 kunnen staan, als het een goed leesbare tekst was geweest...
Omdat er nog steeds wel iets in gezegd wordt, en het (ondanks de bagger-grammar) wel nuttig genoeg is om aandacht te verdienen, alsnog een (magere) +1... Vind het duidelijk geen 0-vergaarbakpost.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Vanaf hier lijkt het voor mij alsof bijv. thelightning in 'nieuws: 'Freenet zet Strato in de etalage'' een eigen toko aanbeveelt. Wellicht totaal onzin, maar zo voelt het door het totaal ontbreken van een onderbouwing.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 05-06-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Megaflix schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:07:
[...]

Powermods kunnen nu wel mooi de papegaaien er uit pikken. Dat zijn de mensen die nu op +1 stemmen, terwijl de rest 0 stemt.
Lol! Dat dan weer wel (c) Hans Teeuwen.

Is PcDealer in 'nieuws: Kingston introduceert budget-ssd's onder de naam SSDNow V' nou echt -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3187506
Nu ik bing getest heb, kan ik zeggen dat ik slechts 3 letters voor deze zoekmachine heb.
Ik wilde aanvankelijk met beginnen met een K, en afsluiten zodat het geheel rijmt op "hut", maar daarmee zou ik de "zoekmachine" teveel eer aan doen. Ik denk dat een simpel LOL volstaat.

http://www.google.nl/sear...nG=Google+zoeken&meta=
http://www.bing.com/searc...mp;form=QBRE&filt=all
Sowieso al een slechte reply zelfs als er op de links iets absurds te zien zou zijn (stel als je op bing zoekt naar ps3 de eerste 10 hits Xbox-en ofzo :P). Maar er is ook nog eens niets mis met de zoekresultaten zover ik kan zien. Heb ik op gewezen in een reply net maar volgens mij mag deze ook wel op -1

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik heb je in ieder geval een +0 gegeven, aangezien je geen spam / flame / anders erg erbij hebt geplaatst. Je gaf alleen een reactie op zijn "geval", daarom heb je van mij die +0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Een nette +1 opmerking Admiral Freebee in 'nieuws: Kingston introduceert budget-ssd's onder de naam SSDNow V' imo.

/edit
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:51:
[...]

Een 0 ??????

Helemaal mee eens. Het is een erg vette +1 post, die idd niet afgeraffeld is. De man heeft moeite met vnl. de v en de f en zal waarschijnlijk naar 10 keer lezen nog niet opvallen dat het fout is. Jammer alleen dat een hoop mensen niet een automatische spellingchecker gebruiken zoals bijv. als plug-in geleverd wordt bij FF. Hij zou er iig veel baat bij hebben.

[ Voor 78% gewijzigd door Pjerry op 06-06-2009 01:21 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vind het altijd zo typisch dat dit -1 wordt gemod:
sacaji in 'reviews: E3: Preview Modern Warfare 2'
sirlol in 'reviews: E3: Preview Modern Warfare 2'
etc

Maar dat iemand die in 2 zinnen hetzelfde zegt als zij in 1 gewoon neutraal wordt gemod:
Manuel in 'reviews: E3: Preview Modern Warfare 2'

Lijken me allemaal -1. Of ben ik te streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Inderdaad.

Hoewel het niet noemenswaardig is; done.

;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik vind zelfs dat deze zodanig iets aan de discussie en het topic toevoegt dat zelfs een +2 nog wel het overdenken waard kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

PD2JK schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 04:07:
[...]

Inderdaad.

Hoewel het niet noemenswaardig is; done.

;)
eensch....
k1n8fisher schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:09:
[...]

Ik vind zelfs dat deze zodanig iets aan de discussie en het topic toevoegt dat zelfs een +2 nog wel het overdenken waard kan zijn!
Hoewel ik me zeer vaak kan vinden in je ideeen/meningen, heb ik daar hier wat meer moeite mee. Een +1 vind ik al ruim betaald, zo opzienbarend is de opmerking nou ook weer niet..
roy-t schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:50:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3187506

[...]

Sowieso al een slechte reply zelfs als er op de links iets absurds te zien zou zijn (stel als je op bing zoekt naar ps3 de eerste 10 hits Xbox-en ofzo :P). Maar er is ook nog eens niets mis met de zoekresultaten zover ik kan zien. Heb ik op gewezen in een reply net maar volgens mij mag deze ook wel op -1
Ik zie niets verkeerds aan zijn reactie. Op een (semi) koddige manier vertelt hij wat hij er van vindt. Daar is niets verkeerds mee. Als jij het inhoudelijk met hem oneens bent, dan kun je dat in een reply kwijt, dat moet niet gebeuren door lager te modden.

[ Voor 37% gewijzigd door Pjerry op 06-06-2009 10:48 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik heb zojuist eens een beetje rondgekeken wat betreft CoD4 en de E3 in dit artikel: E3: Preview Modern Warfare 2 Reacties.

Het valt me massaal op dat als iedereen zegt van dat ze het spel gaan kopen aangezien die zo mooi is dat ze naar -1 worden gegooid, waar slaat dat op.. Hooguit een 0 moet het dan hebben maar een -1, dat vind ik wel een beetje heel erg.

Hieronder staan tot nu toe alle reacties die op -1 getikt zijn:
sacaji in 'nieuws: E3: Preview Modern Warfare 2'
sirlol in 'nieuws: E3: Preview Modern Warfare 2'
Ruffzz in 'nieuws: E3: Preview Modern Warfare 2'

Zou hier graag eens toelichting op willen hebben :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.