Aan de ene kant bevat het enige informatieve waarde, en aan de andere kant lijkt de post geschreven zijn met het doel om te trollen. Ik ga dus maar voor de gulden middenweg, en geef een 0.
Verwijderd in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
Anoniem: 278428 in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
Mayonaise in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
die grap van CHillie_b was imo best goed, echter dat hoeft men niet te uiten in zulke nietszeggende comments.
De neutrale moderaties van deze posts lijken me dan ook mismods.
die grap van CHillie_b was imo best goed, echter dat hoeft men niet te uiten in zulke nietszeggende comments.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mee eens. En er is nog wat bijgekomen ook.MsG schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:56:
Verwijderd in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
En de reactie erboven vind ik nu niet echt een +1 waard. Neutraal lijkt me voldoende. Er wordt imho niet heel veel gezegd.
Mee eens, heeft nog heel wat nodig om ook echt op 0 te komen.Regeneration schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:46:
En de reactie erboven vind ik nu niet echt een +1 waard. Neutraal lijkt me voldoende. Er wordt imho niet heel veel gezegd.
Gaat nooit meer lukken....
/me Pjerry is een beetje pessimistisch
/me Pjerry is een beetje pessimistisch
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Verwijderd
Wat is hier de +1 waarde van? Moortn in 'nieuws: 'Microsoft laat beperking netbookversie Windows 7 vallen''
0 lijkt me voldoende ... bovendien is het al een reactie op iets wat off-topic eigenlijk is ... (appelen met peren vergelijken)
0 lijkt me voldoende ... bovendien is het al een reactie op iets wat off-topic eigenlijk is ... (appelen met peren vergelijken)
Lijkt me wel een echte vette -1:
Beelzebassie in 'nieuws: 'Microsoft laat beperking netbookversie Windows 7 vallen''
Beelzebassie in 'nieuws: 'Microsoft laat beperking netbookversie Windows 7 vallen''
Pjerry leest de les....
Het is hier echt uitgestorven vandaag
Pjerry leest de les....
Die had ik reeds -1 gemod. Tja het is zaterdag
dan doen sommige tweakers wél eens wat anders
.
Overigens lijkt me dat geen excuus om dit topic onnodig te kicken.
Overigens lijkt me dat geen excuus om dit topic onnodig te kicken.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De helft van de reactie bestaat uit ongewenst commentaar, of is het de bedoeling dat we iets in kleingrijstekst wat milder beoordelen? Gaat me er(ondanks als bijzaak bedoeld) toch wat te lang over door, kan wmb op -1 Sn3akz in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'
Net als dat ik dit ook offtopic en ongewenst vind Verwijderd in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'
edit: Wel kortzichtig,maar zie het ongewenste er niet van in. Volgens mij een 0 waard dus RemcoDelft in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
Net als deze burne in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
Net als dat ik dit ook offtopic en ongewenst vind Verwijderd in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'
edit: Wel kortzichtig,maar zie het ongewenste er niet van in. Volgens mij een 0 waard dus RemcoDelft in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
Net als deze burne in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers'
[ Voor 28% gewijzigd door pcgek op 24-05-2009 11:03 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Die van McKillem is niet zodanig ongewenst dat ie op -1 moet. Hij is idd off topic maar de off-topic starter was degene op wie hij reageerde. Zelf is ie dus on-topic en als zodanig mag ie wmb een 0 hebben.pcgek schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:54:
De helft van de reactie bestaat uit ongewenst commentaar, of is het de bedoeling dat we iets in kleingrijstekst wat milder beoordelen? Gaat me er(ondanks als bijzaak bedoeld) toch wat te lang over door, kan wmb op -1 Sn3akz in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'
Iets anders: Deze verdient imho geen -1. Het is weliswaar maar 1 zinnetje maar het is wel waar veel mensen aan zullen denken bij het lezen van dit bericht. Verderop staat er eentje die gewoon een regelrechte beschuldiging uit icm het woordje maffia en die staat, terecht, op -1!
[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 24-05-2009 12:36 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Die laatste die je aanhaalt (Verwijderd in 'nieuws: Gebruikers The Pirate Bay worden gespamd over malware') vind ik wel degelijk een -1. Een loze oneliner zonder verdere uitleg, nee dankje -1 voor mij.
En die van McKillem (Verwijderd in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt') krijgt van mij ook een -1. Reageren op offtopic met offtopic bericht voor mij = offtopic++ en -1 in mijn ogen. Het draagt totaal niets bij en boeit waarschijnlijk niemand, want het heeft niets met het artikel van doen.
En die van McKillem (Verwijderd in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt') krijgt van mij ook een -1. Reageren op offtopic met offtopic bericht voor mij = offtopic++ en -1 in mijn ogen. Het draagt totaal niets bij en boeit waarschijnlijk niemand, want het heeft niets met het artikel van doen.
[ Voor 8% gewijzigd door MsG op 24-05-2009 12:44 ]
Een echt WTF moment voor mij, gaan we oneliners over complottheorieën een 0 geven? Dat veel mensen hieraan zullen denken is voor mij geen reden om het van die -1 te halen. Veel mensen denken ook vaak aan '40-'45 met dit soort nieuws op een of andere manier...k1n8fisher schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:09:
Iets anders: Deze verdient imho geen -1. Het is weliswaar maar 1 zinnetje maar het is wel waar veel mensen aan zullen denken bij het lezen van dit bericht. Verderop staat er eentje die gewoon een regelrechte beschuldiging uit icm het woordje maffia en die staat, terecht, op -1!
Offtopic op offtopic hoeft geen -1 op te leveren, maar hij is ook nog eens nutteloos. Zie er echt niks in.k1n8fisher schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:09:
[...]
Die van McKillem is niet zodanig ongewenst dat ie op -1 moet. Hij is idd off topic maar de off-topic starter was degene op wie hij reageerde. Zelf is ie dus on-topic en als zodanig mag ie wmb een 0 hebben.
De eerste die je aangeeft klinkt voor mij te negatief om daar meer dan -1 van te maken. Had hij er maar iets meer uitleg bij moeten geven.Iets anders: Deze verdient imho geen -1. Het is weliswaar maar 1 zinnetje maar het is wel waar veel mensen aan zullen denken bij het lezen van dit bericht. Verderop staat er eentje die gewoon een regelrechte beschuldiging uit icm het woordje maffia en die staat, terecht, op -1!
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Waar staat 40-45 dan? Is de suggestie zoals gegeven zo vreemd dan?
Ik vind het wel degelijk een -1. Het is gewoon een niets-toevoegende oneliner én een impliciete beschuldiging richting RIAA, die nergens onderbouwd word. Koppel dat aan de gevoeligheid voor trolls van dit soort onderwerpen, en ik denk dat een -1 gewoon het juiste niveau is.k1n8fisher schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:09:
[...]
Inmiddels heeft iemand hem zelfs een +2 gegeven, die mag imho wel worden nagekeken.
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 24-05-2009 14:18 ]
Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij is er weer een stel modmisbruikers actief, en wel in deze newspost.
Ik denk dat degenen die deze, deze, of deze reactie een -1 gegeven hebben wel even nagekeken mogen worden? De eerste en de tweede lijkt me gewoon een 0, en de derde ook minimaal een 0.
Ook degenen die deze reactie een -1 gaven mogen nagekeken worden imho, ik vind het een keurige +1.
Ook deze reactie lijkt me geen -1 waard. Hij is niet best leesbaar geschreven, en heeft niet veel toegevoegde waarde, maar lager dan een 0 lijkt me ook weer onnodig.
Ook deze reactie lijkt me niet echt een -1 waard, hoewel de laatste regel wat trollerig is, is het imho niet voldoende voor een -1. Hoewel dit van alle genoemde reacties wel degene is die er het dichtst bij in de buurt komt.
Denk dat hier wat meningmodders bezig zijn...
Edit: hmmz, dit had bij nader inzien beter een edit op mijn vorige post kunnen zijn, excuus...
Ik denk dat degenen die deze, deze, of deze reactie een -1 gegeven hebben wel even nagekeken mogen worden? De eerste en de tweede lijkt me gewoon een 0, en de derde ook minimaal een 0.
Ook degenen die deze reactie een -1 gaven mogen nagekeken worden imho, ik vind het een keurige +1.
Ook deze reactie lijkt me geen -1 waard. Hij is niet best leesbaar geschreven, en heeft niet veel toegevoegde waarde, maar lager dan een 0 lijkt me ook weer onnodig.
Ook deze reactie lijkt me niet echt een -1 waard, hoewel de laatste regel wat trollerig is, is het imho niet voldoende voor een -1. Hoewel dit van alle genoemde reacties wel degene is die er het dichtst bij in de buurt komt.
Denk dat hier wat meningmodders bezig zijn...
Edit: hmmz, dit had bij nader inzien beter een edit op mijn vorige post kunnen zijn, excuus...
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-05-2009 13:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
boomr in 'productreview: LaCie Network Space 1TB review door kevinengelen' lijkt me een overduidelijke -1, aangezien de technische dienst als hufters wordt uitgemaakt. Alleen hij is wel al > 48 uur oud dus of wat PowerMods zouden moeten helpen of een PowerMod moet hem even fixen, lijkt mij. Op 0 kan hij imho niet blijven staan.
Ik kan me in die nul wel vinden. Gewoon een normale reactie die in de sub-thread on-topic is.k1n8fisher schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:09:
[...]
Die van McKillem is niet zodanig ongewenst dat ie op -1 moet. Hij is idd off topic maar de off-topic starter was degene op wie hij reageerde. Zelf is ie dus on-topic en als zodanig mag ie wmb een 0 hebben.
Ik vind dat dan (om dezelfde reden) deze ook naar de nul zouden moeten:
Verwijderd in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'
digifan in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'
En deze staat (inconsequentie ten top) al wel op nul (hetgeen ik dus correct vind)
Verwijderd in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'
Lang over getwijfeld, maar wegens weinig onderbouwing is het gewoon een troll dus -1 wmb.Iets anders: Deze verdient imho geen -1. Het is weliswaar maar 1 zinnetje maar het is wel waar veel mensen aan zullen denken bij het lezen van dit bericht. Verderop staat er eentje die gewoon een regelrechte beschuldiging uit icm het woordje maffia en die staat, terecht, op -1!
edit
De eerste twee een nul, de derde een +1. Een -1 voor de eerste is onterecht, maar vanwege de weinige onderbouwing kan ik me wel voorstellen dat voor de tweede -1's uitgedeeld worden.wildhagen schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:42:
[..]
Een zeer keurige +1 jawel...Ook degenen die deze reactie een -1 gaven mogen nagekeken worden imho, ik vind het een keurige +1.
Staat nu op nul.Ook deze reactie lijkt me geen -1 waard. Hij is niet best leesbaar geschreven, en heeft niet veel toegevoegde waarde, maar lager dan een 0 lijkt me ook weer onnodig.
Zeker geen -1. Die laatste zin heet overigens beeldspraak, is in de verste verte geen troll!Ook deze reactie lijkt me niet echt een -1 waard, hoewel de laatste regel wat trollerig is, is het imho niet voldoende voor een -1. Hoewel dit van alle genoemde reacties wel degene is die er het dichtst bij in de buurt komt.
[..]
Er is een groot verschil tussen "zijn net bloedhonden" of "zijn bloedhonden". In dat laatste geval zou het wel een troll zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Pjerry op 24-05-2009 17:07 ]
Pjerry leest de les....
Die '40-'45 STAAT ook nergens. Het was een voorbeeld:Delerium schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:01:
Waar staat 40-45 dan? Is de suggestie zoals gegeven zo vreemd dan?
Wildhagen heeft het net wat mooier kunnen omschrijven wat ik ook vind.k1n8fisher schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:09:
Iets anders: Deze verdient imho geen -1. Het is weliswaar maar 1 zinnetje maar het is wel waar veel mensen aan zullen denken bij het lezen van dit bericht.
Dit zou wel wat subtieler kunnen (ook al heeft hij gelijk
). Van mij iig een -1, want tegelijk met deze review kan zijn reactie weggegooid worden.....
Nikeo in 'productreview: Sparkle GeForce 7600 GS 512MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/512 review door Petervanakelyen'

Nikeo in 'productreview: Sparkle GeForce 7600 GS 512MB (AGP, DVI) SP-AG76SDH Ultra 2/512 review door Petervanakelyen'
Pjerry leest de les....
Als we die definitie even aanhouden, dan mogen deze twee ook op 0 aangezien ze een "hypothetisch" bakker/brood voorbeeld gebruiken voor het simplificeren van het onderwerp in het artikel.Pjerry schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:27:
[...]
Ik kan me in die nul wel vinden. Gewoon een normale reactie die in de sub-thread on-topic is.
Sorcix in 'nieuws: 'Intel hielp Apple in ruil voor exclusiviteit''
Beelzebassie in 'nieuws: 'Intel hielp Apple in ruil voor exclusiviteit''
Ik zie niets trollerigs/flamerigs of iets anders in tegenspraak met de richtlijnen voor 0 moderatie. Copymodder?
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Ik heb daar niet zo'n moeite mee, hoewel ik vind dat de laatste eigenlijk net een tandje te ver doorgaat (bah, wat subjectief....).Ulysses schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:07:
[...]
Als we die definitie even aanhouden, dan mogen deze twee ook op 0 aangezien ze een "hypothetisch" bakker/brood voorbeeld gebruiken voor het simplificeren van het onderwerp in het artikel.
Ik zie niets trollerigs/flamerigs of iets anders in tegenspraak met de richtlijnen voor 0 moderatie. Copymodder?
Maar gezien de moderaties op de reacties die je aanhaalt "van mij" (of beter van k1n8fisher) denk ik niet dat de mening gedeeld wordt
Pjerry leest de les....
Eindeloos doorzeuren met een analogie, ergens is het voor mij wel genoeg. Deze staan prima op -1.Ulysses schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:07:
[...]
Als we die definitie even aanhouden, dan mogen deze twee ook op 0 aangezien ze een "hypothetisch" bakker/brood voorbeeld gebruiken voor het simplificeren van het onderwerp in het artikel.
Offtopic op offtopic beoordeel ik hetzelfde als gewoon offtopic, het moet een reactie zijn die echt wat toevoegt en anders beland hij gewoon op -1. Wat hier dus ook het geval is.Pjerry schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:13:
[...]
Ik heb daar niet zo'n moeite mee, hoewel ik vind dat de laatste eigenlijk net een tandje te ver doorgaat (bah, wat subjectief....).
Maar gezien de moderaties op de reacties die je aanhaalt "van mij" (of beter van k1n8fisher) denk ik niet dat de mening gedeeld wordt.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
'Echt wat toevoegen' is meerwaarde (+1). Semi-offtopic gebabbel wat nog wel betrekking heeft op het onderwerp is nog niet meteen "Ongewenst" ... sommige mensen vinden die analogieën namelijk wel verduidelijkend.Dirk schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:35:
Offtopic op offtopic beoordeel ik hetzelfde als gewoon offtopic, het moet een reactie zijn die echt wat toevoegt en anders beland hij gewoon op -1. Wat hier dus ook het geval is.
Wat dit betreft wil ik wel even iemand hoger in de "keten van moderators" horen over wat nou precies dan de richtlijn is voor analogieën.
Als we als redelijk algemeen beleid gaan voeren dat deze reacties op -1 moeten dan moeten deze dat zeker ook:
HerrPino in 'nieuws: 'Intel hielp Apple in ruil voor exclusiviteit''
Verwijderd in 'nieuws: 'Intel hielp Apple in ruil voor exclusiviteit''
Niet dat ik bedoel dat alles over een kam geschoren hoeft te worden, maar er moet ergens toch een zekere consistentie in het mod-beleid blijven zitten.
En los hiervan even deze: Riddle007 in 'nieuws: 'Intel hielp Apple in ruil voor exclusiviteit'' geeft gewoon heel kort zijn mening, maar zegt toch niets "ongewenst" ? Dat het al 5x gezegd is met meer woorden OK, maar mensen die specifiek alleen de meerwaarde reacties willen lezen bij een artikel kunnen het niveau filter op +1 zetten toch?
[ Voor 14% gewijzigd door Ulysses op 24-05-2009 20:56 ]
Tja, je kunt een analogie ook zover doortrekken dat niemand er nog iets van snapt
Ik heb die laatste een 0 gegeven,zie er niets verkeerds in.
Ik heb die laatste een 0 gegeven,zie er niets verkeerds in.
Die reacties zijn niet zo zeer offtopic als wel zwaar overbodig, reactie 3 en 4 in een reeks over wat nou wel niet de betere analogie zou zijn. De offtopic op offtopic reactie waar pjerry aan refereerde was deze: Verwijderd in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt'. Deze reactie is een reactie op een offtopic onderwerp en zou ontopic neutraal zijn, maar nu trek ik er een punt van af wegens offtopic en kom ik op een -1 uit.Ulysses schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:51:
[...]
'Echt wat toevoegen' is meerwaarde (+1). Semi-offtopic gebabbel wat nog wel betrekking heeft op het onderwerp is nog niet meteen "Ongewenst" ... sommige mensen vinden die analogieën namelijk wel verduidelijkend.
En hier is dus duidelijk een verschil met bovenstaande analogieën, er wordt niet eindeloos doorgezeurd over wat nou de beste analogie is.Wat dit betreft wil ik wel even iemand hoger in de "keten van moderators" horen over wat nou precies dan de richtlijn is voor analogieën.
Als we als redelijk algemeen beleid gaan voeren dat deze reacties op -1 moeten dan moeten deze dat zeker ook:
Niet dat ik bedoel dat alles over een kam geschoren hoeft te worden, maar er moet ergens toch een zekere consistentie in het mod-beleid blijven zitten.
En daarmee is het technisch gezien een (onschuldige) dubbelpost. -1 en 0 kunnen allebei wat mij betreft.En los hiervan even deze: Riddle007 in 'nieuws: 'Intel hielp Apple in ruil voor exclusiviteit'' geeft gewoon heel kort zijn mening, maar zegt toch niets "ongewenst" ? Dat het al 5x gezegd is met meer woorden OK, maar mensen die specifiek alleen de meerwaarde reacties willen lezen bij een artikel kunnen het niveau filter op +1 zetten toch?
En daarom wordt het eindeloos doorzeuren dus op een gegeven moment zwaar overbodig en ongewenst.pcgek schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:59:
Tja, je kunt een analogie ook zover doortrekken dat niemand er nog iets van snapt
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Van al je voorbeelden vind ik alleen de eerste aansluiten bij je vorige opmerking. De tweede begint even met een analogon en gaat daarna "on-topic" verder. De derde is imo helemaal on-topic.Ulysses schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:51:
[...]
'Echt wat toevoegen' is meerwaarde (+1). Semi-offtopic gebabbel wat nog wel betrekking heeft op het onderwerp is nog niet meteen "Ongewenst" ... sommige mensen vinden die analogieën namelijk wel verduidelijkend.
Wat dit betreft wil ik wel even iemand hoger in de "keten van moderators" horen over wat nou precies dan de richtlijn is voor analogieën.
En los hiervan even deze: Riddle007 in 'nieuws: 'Intel hielp Apple in ruil voor exclusiviteit'' geeft gewoon heel kort zijn mening, maar zegt toch niets "ongewenst" ? Dat het al 5x gezegd is met meer woorden OK, maar mensen die specifiek alleen de meerwaarde reacties willen lezen bij een artikel kunnen het niveau filter op +1 zetten toch?
Interessant is de vraag: wat is nou on-topic? Ik heb wel eens het gevoel dat we hier Roomser willen zijn dan de paus. In mijn ogen is een analogon om het een en ander duidelijk te maken (de "off-topic" gevallen waar we hier over praten) wel degelijk on-topic. Wat je vaak ziet is dat iemand een analogon maakt die dan absoluut off-topic uitgespit wordt. Dan ben je in mijn ogen off-topic. Maar dat is in de genoemde gevallen van k1n8fisher, aangevuld met die van mij geenszins het geval.
Jouw roep om "een hogere macht" vind ik zo gek nog niet om voor eens en altijd deze discussie te besluiten. Iig zijn de pro's het niet met elkaar eens (maar dat is ook wel weer leuk
Edit
Ik heb de reacties nog eens nagelezen (was ze eigenlijk al helemaal kwijt) en kan me nu wel vinden in de redenering van DirkW. De "N-reacties" gaan idd wel te ver off-topic. I rest my case.
edit2
Nu begeven we ons op zeer glad ijs. Dit is wel zo een subjectief criterium (zal de FAQ er nog eens op nalezen, maar dit wordt volgens mij bergens zo bedoeld). Als ik zo ga modereren heb ik zo met Botoo, Cloud, Delerium of consorten te maken. Ik vind nl. zeker 3/4 van wat ik lees zwaar overbodig. Vaak een herhaling van zetten en mensen die in hun standpunt volharden en/of helemaal niets toevoegen. Volgens de Modfaq verdienen die echter nog een nul en die geef ik dan ook..... maar nuttig, niet overbodig,.........Die reacties zijn niet zo zeer offtopic als wel zwaar overbodig....
[ Voor 13% gewijzigd door Pjerry op 24-05-2009 21:36 ]
Pjerry leest de les....
Waarom staat deze reactie: n0valyfe in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt' op nul,
terwijl de reply: AHWolf in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt' op -1 gezet wordt.
Imo beide een nul of beide -1. De -1 komt meer overeen met onze leidraad voor het noemen van "gangsters". Hoewel hij het nog wel min of meer onderbouwt, waarom hij ze zo noemt.
terwijl de reply: AHWolf in 'nieuws: Advocaat wil dat RIAA 100 miljoen terugbetaalt' op -1 gezet wordt.
Imo beide een nul of beide -1. De -1 komt meer overeen met onze leidraad voor het noemen van "gangsters". Hoewel hij het nog wel min of meer onderbouwt, waarom hij ze zo noemt.
Pjerry leest de les....
Heb ze eerder allebei al een -1 gegeven. Had niet gedacht dat de eerste nu nog op 0 zou staan.
''Het zijn gewoon gangsters.''
[ Voor 17% gewijzigd door pcgek op 24-05-2009 22:07 ]
@DirkW:
Hoewel ik mij kan inleven in je definitie, en snap wat je bedoelt, lijkt het me nog steeds iets waar onduidelijkheid over bestaat als een nieuwe mod bijvoorbeeld specifiek naar de mod-FAQ kijkt. Kortom, ik wacht nog steeds op een reactie van de "oppermods" of een beleidsmaker hier.
Hoewel ik mij kan inleven in je definitie, en snap wat je bedoelt, lijkt het me nog steeds iets waar onduidelijkheid over bestaat als een nieuwe mod bijvoorbeeld specifiek naar de mod-FAQ kijkt. Kortom, ik wacht nog steeds op een reactie van de "oppermods" of een beleidsmaker hier.
Had ik ook gedaanpcgek schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:04:
Heb ze eerder allebei al een -1 gegeven. Had niet gedacht dat de eerste nu nog op 0 zou staan.
Pjerry leest de les....
Je kunt niet alles opnemen in de faq. Wat er wel in staat is dat zwaar overbodige reacties op -1 thuishoren, en wat mij betreft is de zoveelste reactie over wat nu de betere analogie is zwaar overbodig. Daarbij komt natuurlijk wel dat overbodigheid een heel subjectieve beoordeling is en als je het daarmee niet eens bent doe je ook helemaal geen mismod als je hem toch een 0 geeft. Het is wel lastig, zoals pjerry ook al aangeeft:Ulysses schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:39:
@DirW:
Mijn grootste probleem hier is echter dat de analogie compleet wordt uitgekauwd en daarmee gewoon nutteloze paginavulling wordt. Dat valt wat mij betreft onder het volgende:Pjerry schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:17:
Nu begeven we ons op zeer glad ijs. Dit is wel zo een subjectief criterium (zal de FAQ er nog eens op nalezen, maar dit wordt volgens mij bergens zo bedoeld). Als ik zo ga modereren heb ik zo met Botoo, Cloud, Delerium of consorten te maken. Ik vind nl. zeker 3/4 van wat ik lees zwaar overbodig. Vaak een herhaling van zetten en mensen die in hun standpunt volharden en/of helemaal niets toevoegen. Volgens de Modfaq verdienen die echter nog een nul en die geef ik dan ook..... maar nuttig, niet overbodig,.........
Overigens heb ik er ook geen probleem mee als je iemand die exact dezelfde argumenten recycled als die zijn parent net heeft weerlegd omlaag mod, dat is ook totaal nutteloos. Mijn probleem is dus vooral dat men in een thread blijft doorzeuren, als ik hetzelfde argument in een andere thread opnieuw tegenkom heb ik er al veel minder een probleem mee.Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Maar het moge duidelijk zijn dat overbodigheid een lastig punt is, vooral het punt waar het overgaat van 'overbodig, maar nog onschuldig' naar 'overbodig, en nu ongewenst' is heel subjectief.
Ik vind van niet. Dat is zeker een 0 waard.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Is een heel mooie die EN on-topic is EN een hele mooie analogie gebruikt.
Rafe in 'nieuws: Amerikaanse leger stapt over op Windows Vista'
IMO geen -1 waard, gewoon een 0.
Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse leger stapt over op Windows Vista'
M$ -->> auto -1, toch?
Verwijderd in 'nieuws: Amerikaanse leger stapt over op Windows Vista'
M$ -->> auto -1, toch?
Agreeiceheart schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:32:
Geen auto -1, hoogstens 1 punt aftrek. Post is opzich een +1, twijfelachtig om deze voor een teken ($ ipv S) naar 0 of nog lager te zetten imo
Vind ik ook.iceheart schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:32:
Iets als 'automatisch -1' bestaat absoluut niet voor zoiets kleins. In dit geval is het vreemd dat de schrijver M$ gebruikt in zijn reactie omdat de reactie voor de rest juist pro-MS geschreven is. Je kunt wat mij betreft twijfelen tussen een 0 en een +1. Ik stoor me er in dit geval niet aan omdat de reactie dus positief is, en het ook als grapje op de huidige zin gezien kan worden (lees: quantumkorting). Ik hou de reactie gewoon op +1 dus.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
* iceheart past dan maar aan
jammer, geeft IMO het verkeerde signaal, maargoed, er valt wel wat te zeggen voor de inhoud van z'n post ja.
jammer, geeft IMO het verkeerde signaal, maargoed, er valt wel wat te zeggen voor de inhoud van z'n post ja.
Dit vind ik altijd een beetje lastig dillema: Hann1BaL in 'nieuws: Ubisoft onthult meer details van Assassins Creed II' een prima post, maar dat het nou echt nieuwe info geeft of echt meerwaarde heeft? Ik vind het zelf eerder neutraal dan +1.
Vond het zelf ook al vreemd, maar er zitten waakzame ogen hier merk ikiceheart schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:32:
Een leuk stukje opinie, is ook wel wat waard.MsG schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:17:
Dit vind ik altijd een beetje lastig dillema: Hann1BaL in 'nieuws: Ubisoft onthult meer details van Assassins Creed II' een prima post, maar dat het nou echt nieuwe info geeft of echt meerwaarde heeft? Ik vind het zelf eerder neutraal dan +1.
Dit is een dubbelpost waarbij ook nog eens twijfelachtige uitlatingen worden gedaan. 21x 0 is wel erg veel er voor!
mrlammers in 'nieuws: Amerikaanse leger stapt over op Windows Vista'
Waarom is deze nou negatief gemod? Geheel ten onrechte als je het mij vraagt.
Je claim doe je iig niet zelf zodat een -1 eigenlijk uitgesloten zou moeten zijn. Alleen is je 'sorry seth' wel nogal persoonlijk en kan dat als troll opgevat worden (en da's altijd -1). Je zou dat voortaan beter weg kunnen laten.
* Delerium gaat draad eens op contekst aankijken
* Delerium gaat draad eens op contekst aankijken
daarnaast is in het klein een edit over het moderatiesysteem toevoegen ook iets wat vaak geen positieve invloed op je score neigt te hebben
Ik vind dit zinnetje wat je er hebt neer gezet erg raar, je begint ontopic en eindigt met deze opmerking: "En waarom deze post nou weer negatief gemod is, is mij ook een compleet raadsel.".mrlammers schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:13:
mrlammers in 'nieuws: Amerikaanse leger stapt over op Windows Vista'
In de moderatie-faq staat dat je dan hier moet reageren en niet daar in dat "item":
"Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum.".
Verwijderd
Hij heeft gewoon keihard gelijk. Hier is hetzelfde gebeurd als ik Frankrijk: Kan het niet via de democratie, dan maar er doorheen drukken.k1n8fisher schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:56:
Dit is een dubbelpost waarbij ook nog eens twijfelachtige uitlatingen worden gedaan. 21x 0 is wel erg veel er voor!
Deze moet nog een tikje hebben aval0ne in 'nieuws: Samsung kondigt digitaal fotolijstje met Touch of Color aan'
Deze is net omgeslagen maar mag nog wel iets verder Tok Tok in 'nieuws: Samsung kondigt digitaal fotolijstje met Touch of Color aan'
edit:
Ik zie in deze offtopic 'ik heb'post eigenlijk ook niet meer dan een -1, jullie? cappie in 'nieuws: 'Moederbedrijf Last.fm gaf gebruikersgegevens aan RIAA''
En volgens mij mag deze wel naar de +1 wegens informatief pat42 in 'nieuws: 'Moederbedrijf Last.fm gaf gebruikersgegevens aan RIAA''
Deze is net omgeslagen maar mag nog wel iets verder Tok Tok in 'nieuws: Samsung kondigt digitaal fotolijstje met Touch of Color aan'
edit:
Ik zie in deze offtopic 'ik heb'post eigenlijk ook niet meer dan een -1, jullie? cappie in 'nieuws: 'Moederbedrijf Last.fm gaf gebruikersgegevens aan RIAA''
En volgens mij mag deze wel naar de +1 wegens informatief pat42 in 'nieuws: 'Moederbedrijf Last.fm gaf gebruikersgegevens aan RIAA''
[ Voor 36% gewijzigd door pcgek op 25-05-2009 19:57 ]
Het belangrijkste is dat iemand anders hetzelfde heeft gezegd zo'n 8 minuten eerder zonder zulke twijfelachtige taal erin. Dat maakt het een dubbelpost en als zodanig dus overbodig. Hoeveel hij ook gelijk kan hebben maakt ook verder niet uit. Die opmerking over laten bukken is gewoon een enorme off-topic uitlokker dus twee redenen om hem op -1 te zetten. Hij kan nog best wat -1 gebruiken echter!Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:45:
[...]
Hij heeft gewoon keihard gelijk. Hier is hetzelfde gebeurd als ik Frankrijk: Kan het niet via de democratie, dan maar er doorheen drukken.
Wederom een moderatie die mijns inziens gewoon echt niet correct is:
mrlammers in 'nieuws: 'Meerderheid Nederlanders heeft vertrouwen in epd''
Je loopt daar dan ook flink te schoppen zonder met bronnen te komen, maar opzich mag hij van mij nog wel op 0.
Heeft geen zin, user luistert niet naar onze opmerkingen, getuige Manueltje22 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVI" -> loze opmerking over moderatie staat er nog steeds. Dus een -1 van mij.Delerium schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:24:
Als je dit linkje erbij zet heb je zo een +1.
http://weblogs3.nrc.nl/op...en-met-een-opiniepeiling/
Ik geef het een 0. Maar iets meer onderbouwing van "doordrukken" had zeker wel gemogen, want het lijkt meer een rant dan een feit.mrlammers schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 10:09:
Wederom een moderatie die mijns inziens gewoon echt niet correct is:
[ Voor 75% gewijzigd door PcDealer op 26-05-2009 10:32 ]
Deze: YopY in 'nieuws: Rechter wijst zwijgplicht voor Pirate Bay-beheerders af' (twijfelachtig)
Deze: DivxLover in 'nieuws: Rechter wijst zwijgplicht voor Pirate Bay-beheerders af' (<- sowieso -1)
En Deze: Verwijderd in 'nieuws: Rechter wijst zwijgplicht voor Pirate Bay-beheerders af' (twijfelachtig)
Zitten te muggenziften over spelvaudjes, lijkt me niet gewenst. Wat doen we er mee? Alle 3 op -1 of alleen de middelste?
Edit: Inmiddels staan ze alle 3 op -1
Deze: DivxLover in 'nieuws: Rechter wijst zwijgplicht voor Pirate Bay-beheerders af' (<- sowieso -1)
En Deze: Verwijderd in 'nieuws: Rechter wijst zwijgplicht voor Pirate Bay-beheerders af' (twijfelachtig)
Zitten te muggenziften over spelvaudjes, lijkt me niet gewenst. Wat doen we er mee? Alle 3 op -1 of alleen de middelste?
Edit: Inmiddels staan ze alle 3 op -1
[ Voor 3% gewijzigd door Ulysses op 26-05-2009 11:11 ]
Zeker als je met bold spellingsfouten gaat corrigeren moet je bij mij niet aankomen, dat is zwaar irritant.
Op deze manier ben je gewoon op de man aan het spelen.

Wat is hier neutraal aan: Verwijderd in 'nieuws: Ontwikkelaar The Conduit werkt aan Wii-game Gladiator AD'
eerst post je een suffe afkraak oneliner fipo, vervolgens edit je je bericht om te zeggen dat spel Y wel een leuke game is. Dat is toch compleet offtopic, want dit gaat om spel X en staat er compleet los van. Wat jullie?
eerst post je een suffe afkraak oneliner fipo, vervolgens edit je je bericht om te zeggen dat spel Y wel een leuke game is. Dat is toch compleet offtopic, want dit gaat om spel X en staat er compleet los van. Wat jullie?
lijkt me een overduidelijke -1.
CLB in 'nieuws: Sony rust Vaio P-uitraportable uit met XP'
nog zoeentje. (onder het motto; kritiek kan, maar dan op het feedback forum)
die +2 mag IMO nagekeken worden.
edit en ik zie dat de +2 al weg is. wellicht laadde ik net tussen een verkeerde klik en de correctie daarvan de pagina
CLB in 'nieuws: Sony rust Vaio P-uitraportable uit met XP'
nog zoeentje. (onder het motto; kritiek kan, maar dan op het feedback forum)
die +2 mag IMO nagekeken worden.
edit en ik zie dat de +2 al weg is. wellicht laadde ik net tussen een verkeerde klik en de correctie daarvan de pagina
[ Voor 17% gewijzigd door iceheart op 26-05-2009 14:01 ]
Over op de man spelen,
Deze: Nerpissad in 'nieuws: Rechter wijst zwijgplicht voor Pirate Bay-beheerders af' vind ik daar nogal onder vallen.
Eensch?
Deze: Nerpissad in 'nieuws: Rechter wijst zwijgplicht voor Pirate Bay-beheerders af' vind ik daar nogal onder vallen.
Eensch?
Iemand heeft Verwijderd in 'nieuws: YouTube start Nederlandse proef met preroll-advertenties' een +2 gegeven, dat lijkt me nogal vreemd. Ik heb het zelf een -1 gegeven, aangezien het niks toevoegt. Een 0 zou ook nog kunnen aangezien het gewoon een grapje met betrekking tot de NEM is.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb er ook een -1 voor gegeven. Zeer loze oneliner imo.
Diegene die die reactie een +2 gaf raakt binnenkort zijn rechten wel kwijt.
Er heeft nu ook nog iemand een +1 gegeven
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik vind volgende reacties, hoewel kort, wel een +1 waard:
Rafe in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'
Twee keer hetzelfde, maar ze zijn dan ook tegelijkertijd gepost. No-nonsense antwoord op een terechte vraag.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'
Twee keer hetzelfde, maar ze zijn dan ook tegelijkertijd gepost. No-nonsense antwoord op een terechte vraag.
Voor de meesten zal het wel een domme vraag zijn,maar als tie het nou echt niet weet? dat dit dan direkt maar als een FIPO afgedaan moet worden snap ik niet zo goed S. van der Meer in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'
[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 26-05-2009 19:43 ]
Ik had hem inderdaad ook het voordeel van de twijfel gegeven en een 0 gegeven.
Moah, zo bijzonder vind ik ze niet, een +1 is geen mismod, maar ik houd het gewoon bij een 0.YellowOnline schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:29:
Ik vind volgende reacties, hoewel kort, wel een +1 waard:
Die mag inderdaad nog wel op 0.pcgek schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:39:
Voor de meesten zal het wel een domme vraag zijn,maar als tie het nou echt niet weet? dat dit dan direkt maar als een FIPO afgedaan moet worden snap ik niet zo goed S. van der Meer in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008'
Staat momenteel nog 26x -1 tegen 22x 0. Zal lastig worden omdat veel mensen dit toch als overbodig zien.pcgek schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:39:
Mja, soms vraag ik me af of we niet te streng modereren. Mijns inziens voegt hun post wel iets nuttigs toe. Ik zal het anders formuleren: wanneer men filtert op +1 zijn dat volgens mij reacties die zichtbaar mogen zijn, itt. tot bijvoorbeeld (ik neem maar een willekeurige post) Matis in 'nieuws: Microsoft publiceert SP2 voor Vista en Windows Server 2008' die ook op 0 gemod is. Nochtans vind ik dat er een kwalitatief onderscheid is tussen eerdergenoemde posts en die laatste.Dirk schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:51:
Moah, zo bijzonder vind ik ze niet, een +1 is geen mismod, maar ik houd het gewoon bij een 0.
We hebben het er al over gehad (cf.Verwijderd in "Het kleine +2 posts topic"): +2 durven de meeste mods niet geven, waardoor bijna alles dat best +2 zou mogen hebben een +1 krijgt. Echte +1 reacties belanden dan weer op 0. Zo krijgen we een vijver vol met 0en waarbinnen toch een kwalitatief verschil bestaat en een +2 categorie die nauwelijks gebruikt wordt. Ik probeer bij het modereren het nut van het modereren voor ogen te houden: een kwalitatieve filter. Ik vind dat het middel nu wat teveel een doel op zich wordt.
Had ik oorspronkelijk ook op -1 maar heb dan ook maar voordeel van twijfel gegeven na het lezen van de reacties hier. Als het een oprechte vraag is krijgt hij 0 natuurlijk. Ik dacht aanvankelijk wel dat zijn reactie sarcastisch was (en dus MS-bashing).pcgek schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:39:
[ Voor 23% gewijzigd door YellowOnline op 26-05-2009 20:23 ]
@YellowOnline: De reacties die je aanbracht heb ik ook een nul gegeven( eerder al) eigenlijk om dezelfde reden die 'DirkW' ook aangaf. Ze voegen best wel iets toe, maar voor mij net te weinig om een +1 te geven.
Zijn ook altijd 2 dingen die spelen: Het belonen van de poster voor zijn bijdrage, en de afweging welke waarde het heeft voor de lezer.
edit: Misschien wat 'voer' voor de mensen in het rood? bigbadbull in 'nieuws: Epson gebruikt inkjet-technologie voor productie van grote oleds' ongewenst?
E-Rick in 'nieuws: Epson gebruikt inkjet-technologie voor productie van grote oleds' must read?
Zijn ook altijd 2 dingen die spelen: Het belonen van de poster voor zijn bijdrage, en de afweging welke waarde het heeft voor de lezer.
Dat kan ik me ook wel voorstellen, maar er word wel eens te snel 'FIPO' gelezen. Ik lees zoiets gewoon als een normale post, het moet er al vanaf stralen wil ik het als een fipo zien.k1n8fisher schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 20:12:
[...]
Staat momenteel nog 26x -1 tegen 22x 0. Zal lastig worden omdat veel mensen dit toch als overbodig zien.
edit: Misschien wat 'voer' voor de mensen in het rood? bigbadbull in 'nieuws: Epson gebruikt inkjet-technologie voor productie van grote oleds' ongewenst?
E-Rick in 'nieuws: Epson gebruikt inkjet-technologie voor productie van grote oleds' must read?
[ Voor 50% gewijzigd door pcgek op 26-05-2009 21:09 ]
MicGlou in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk'
Vanaf hier gaat het té offtopic imo.
Vanaf hier gaat het té offtopic imo.
Na de edit (?) is deze reactie RaJitsu in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' toch wel minstens een nul waard.
Pjerry leest de les....
Wat hier nou zo bijzonder aan is: MegaTronics in 'meuk: Microsoft Windows Vista & Windows Server 2008 Service Pack 2' vooral als je de discussie eronder leest, blijkt het allang een oplosbaar probleem. Meerwaarde? Niet echt i.m.o.
En dan deze: Andros in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' Compleet offtopic enkel een plaatje ook nog es over de gewraakte iphone vs the world discussie ... En dan 3x +2 krijgen? Gaatje ... volgens mij hoort deze gewoon op -1
Edit: Hoewel misschien in een voordeel twijfel gevalletje zou die nog op nul kunnen.
En dan deze: Andros in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' Compleet offtopic enkel een plaatje ook nog es over de gewraakte iphone vs the world discussie ... En dan 3x +2 krijgen? Gaatje ... volgens mij hoort deze gewoon op -1
Edit: Hoewel misschien in een voordeel twijfel gevalletje zou die nog op nul kunnen.
[ Voor 41% gewijzigd door Ulysses op 27-05-2009 05:24 ]
In deze vreselijke off-topic thread hoort deze reactie Andros in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' ook op -1 imo.
Voor onze powers: deze reactie heeft 3x +2 en 1x +1!!! absolute mismods.
Ik ben de eerste (!) die er een -1 aan heeft gegeven.........
En nog één die wat dikker op -1 mag: Verwijderd in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk', anders wordt hij door de fanmods weer op nul gebracht.
En nog een -1: siepeltjuh in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk'
Gewoon een nul (Verwijderd in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk') lijkt mij gezien het off-topic karakter.
Voor onze powers: deze reactie heeft 3x +2 en 1x +1!!! absolute mismods.
Ik ben de eerste (!) die er een -1 aan heeft gegeven.........
En nog één die wat dikker op -1 mag: Verwijderd in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk', anders wordt hij door de fanmods weer op nul gebracht.
En nog een -1: siepeltjuh in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk'
Gewoon een nul (Verwijderd in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk') lijkt mij gezien het off-topic karakter.
[ Voor 49% gewijzigd door Pjerry op 27-05-2009 07:41 ]
Pjerry leest de les....
Wel effe opletten hè Pjerry, ik heb die eerste van je al 3 uur eerder gesignaleerd in mijn vorige reply
die 2e had ik al gehad op -1
derde ook net gedaan -1
vierde bijgesteld naar 0,5 ... misschien nog een tikje.
derde ook net gedaan -1
Toch vraag ik me af of deze: ppl in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' niet gewoon op 0 moet staan? Het is weliswaar nog steeds offtopic, maar wel een nuttige reactie op dat onderwerp.
Een 0 lijkt me meer dan genoeg ja, er is zelfs een +2 voor die reactie gegeven, dat is hoe dan ook veel te veel voor een reactie van 1 regel..Ulysses schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 03:58:
Wat hier nou zo bijzonder aan is: MegaTronics in 'meuk: Microsoft Windows Vista & Windows Server 2008 Service Pack 2' vooral als je de discussie eronder leest, blijkt het allang een oplosbaar probleem. Meerwaarde? Niet echt i.m.o.
[ Voor 49% gewijzigd door Haan op 27-05-2009 08:46 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Die van Andros mag idd wel wat extra -1 modjes krijgen. zoals ie nu staat duurt het nog wel even voordat die effectief op -1 staat!
Ken best, ik had het forum niet op de laatste up-dates doorlopen. Maar ondanks dat jij hem eerder had gesignaleerd, was ik blijkbaar de enige die een -1 uitgedeeld had......Ulysses schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:40:
Wel effe opletten hè Pjerry, ik heb die eerste van je al 3 uur eerder gesignaleerd in mijn vorige reply![]()
derde ook net gedaan -1

Die 2-de heb je dan uit jezelf al goed gedaan
Zo nuttig is die info nou ook weer niet. Dat weet iedereen.....Haan schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:44:
Toch vraag ik me af of deze: ppl in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' niet gewoon op 0 moet staan? Het is weliswaar nog steeds offtopic, maar wel een nuttige reactie op dat onderwerp.
[...]
Maar ik wordt helemaal gek van dat off-topic gezwets over de iPhone enz. Dus gewoon afstraffen die hap, gezellig met z'n alle naar -1!!
[ Voor 32% gewijzigd door Pjerry op 27-05-2009 09:15 ]
Pjerry leest de les....
Wat een verschrikkelijke zinloze mods zie ik toch weer de laatste tijd, ik word er echt doodmoe van...
Zie nou deze bijvoorbeeld: ppl in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' Het kan aan mij liggen, maar dat vind ik toch vrij informatief...
Dus hierbij het verzoek aan alle moderators met een los vingertje om zich een beetje in bedwang te houden en die vinger ergens anders te stoppen dan constant op die muisknop.
Het gaat er niet om of je het EENS bent met een post, het gaat erom of een post RELEVANT en/of INFORMATIEF is!!!
Zie nou deze bijvoorbeeld: ppl in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' Het kan aan mij liggen, maar dat vind ik toch vrij informatief...
Dus hierbij het verzoek aan alle moderators met een los vingertje om zich een beetje in bedwang te houden en die vinger ergens anders te stoppen dan constant op die muisknop.
Het gaat er niet om of je het EENS bent met een post, het gaat erom of een post RELEVANT en/of INFORMATIEF is!!!
Verwijderd
Kan dit topic wat extra aandacht krijgen
nieuws: Buma/Stemra keert minder auteursrecht uit na beursverliezen
Er wordt weer behoorlijk overdreven gestrooit met kreten als mafia / oplichters en ander fraais
Er wordt weer behoorlijk overdreven gestrooit met kreten als mafia / oplichters en ander fraais
Ten eerste, doe eens even rustig. Ten tweede, die reactie is volslagen offtopic. Té offtopic om nog in aanmerking te komen voor de 0, en daarom dus een -1.ravenamp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:32:
Wat een verschrikkelijke zinloze mods zie ik toch weer de laatste tijd, ik word er echt doodmoe van...
Hoezo zou een totaal offtopic reactie hoger dan een -1 moeten krijgen? De verkrijgbaarheid van de iPhone is totaal niet relevant bij dit artikel, er is niets niets ontopic aan deze reactie. En het gegeven dat iedereen hier het iPhone fanboyism bij ieder totaal niet over de iPhone gaande (telefonie)artikel volledig zat is, zorgt er ook voor dat zo'n reactie snel op zijn plaats staat: -1.ravenamp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:32:
Nogmaals, de reactie mag informatief zijn, maar de informatie is totaal niet relevant, dus dat helpt hem niet. Deze reactie krijgt een -1 omdat mensen moeten leren zich bij het onderwerp van het artikel te houden en niet totaal irrelevante zaken erbij moeten halen. Deze post is dus niet weggemod omdat we het er mee oneens zijn, maar omdat hij totaal irrelevant is. Deze post heeft niets te maken met het artikel.
Om dezelfde reden hoort ook timonb in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' op -1.
Wij modden ook zeker niet op mening maar relevantie en/of informativiteit moet wel op het topic slaan. Hier is dat dus niet het geval. Als mensen dit willen weten dan zijn ze allang op een topic geweest wat speciaal over de iPhone gaat en hebben ze deze informatie allang. Hier is het dus gewoon ongewenst en off-topic dus -1!ravenamp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:32:
Ik zit met Verwijderd in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan' in mijn maag -1 of 0?
Ik twijfel tussen overbodig gezeur of een gewone mening (hoewel die wel uitgekauwd is/wordt).
Ik twijfel tussen overbodig gezeur of een gewone mening (hoewel die wel uitgekauwd is/wordt).
Ik vind het een beetje een loze post, maar wel onschuldig. Nulletje imo.
Hij is daar nóg niet uitgekauwd, overbodig kun je hem wel noemen, maar ik houd hem nog op een 0.
Net als maratropa in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan' trouwens. Iets eerder en precies dezelfde boodschap.
Net als maratropa in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan' trouwens. Iets eerder en precies dezelfde boodschap.
Ik vind deze onterecht op +1 staan: Praetextatus in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan'
Lijkt allemaal erg goed, wauwwie en top, maar hij linkt naar 'n bericht van 15 april jongstleden! Gewoon onzin!
Wat tevens helemaal van geen kanten klopt! Zie: CLB in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan'...
Maarja wat wordt 't dan? een 0, omdat er ansich niks mis mee is?
een -1, omdat hij mensen denkt te informeren en die mensen straks alles verkeerd 'weten'...
Lijkt allemaal erg goed, wauwwie en top, maar hij linkt naar 'n bericht van 15 april jongstleden! Gewoon onzin!
Wat tevens helemaal van geen kanten klopt! Zie: CLB in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan'...
een -1, omdat hij mensen denkt te informeren en die mensen straks alles verkeerd 'weten'...

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 27-05-2009 13:52 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
0 voor onjuiste, maar niet trollende informatie.
En de +1 was natuurlijk terecht, totdat iemand hem tegensprak.
En de +1 was natuurlijk terecht, totdat iemand hem tegensprak.
Nee 't is inderdaad geen troll, maar wist 't niet goed te benoemen, aangezien de helft vrij grove 'fouten' bevatte..Dirk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:53:
0 voor onjuiste, maar niet trollende informatie.
Heb 'm ook op 0 gemodereerd (hopelijk komt er nog 'n powermodje langs ofzo, want mijn 1e stem telt niet veel mee)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Daar mogen nog wel wat corrigerende moderaties overheen ja. Ik ben er doorheen gelopen, maar daar zullen nog heel wat promods aan te pas moeten komen om de zaak weer recht te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:34:
Kan dit topic wat extra aandacht krijgen
(zo ongeveer elke thread begint met een post die een -1 verdient.)
De Newbie die aan mijn reactie Pjerry in 'productreview: Plextor PX-AV200U review door MRTNbos' een -1 geeft mag wel eens nagekeken worden. Imo heeft mijn reactie zelfs meerwaarde.
/edit
/edit
Ik heb gezocht en gezocht, maar kon niets on-topics vinden -> -1ravenamp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:32:
Staat ondertussen weer wel op nul.......Dirk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:24:
[...]
Om dezelfde reden hoort ook timonb in 'nieuws: KPN trekt binnen enkele jaren stekker uit gsm-netwerk' op -1.
Vind ik toch wel een nul....PcDealer schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:25:
Ik zit met Verwijderd in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan' in mijn maag -1 of 0?
agreeDirk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:29:
Hij is daar nóg niet uitgekauwd, overbodig kun je hem wel noemen, maar ik houd hem nog op een 0.
Foute info is een nul, na de correctie heeft hij groot deel van zijn waarde verloren (t.o.v. direct juiste info) dus houd ik hem op een nul.CLB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:51:
Ik vind deze onterecht op +1 staan: Praetextatus in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan'
[ Voor 84% gewijzigd door Pjerry op 27-05-2009 16:03 ]
Pjerry leest de les....
Die reactie heeft geen meerwaarde....Pjerry schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:51:
De Newbie die aan mijn reactie Pjerry in 'productreview: Plextor PX-AV200U review door MRTNbos' een -1 geeft mag wel eens nagekeken worden. Imo heeft mijn reactie zelfs meerwaarde.
... Dus geef ik hem maar een +2
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 27-05-2009 16:16 ]
Dirk schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:16:
[...]
Die reactie heeft geen meerwaarde....
... Dus geef ik hem maar een +2

Pjerry leest de les....
.oisyn in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan'
"Cursus begrijpend lezen nodig? " en er dan met +1 mee wegkomen...? Nu weet ik niet of die meneer (aangepast) modvriendjes heeft, en dat maakt me ook helemaal niet uit; zoals het er nu staat is het nogal een flame.
edit:
Je hebt gelijk, hij legt het inderdaad goed uit.
Maar "cursus begrijpend lezen nodig?" had net zogoed "volgens mij heb je de post niet goed begrepen" kunnen zijn. Een promod zou dat al helemaal moeten weten, waarschijnlijk deelt hij op dagelijkse basis 0-en uit aan anderen wanneer hun posts met zo'n flame beginnen
"Cursus begrijpend lezen nodig? " en er dan met +1 mee wegkomen...? Nu weet ik niet of die meneer (aangepast) modvriendjes heeft, en dat maakt me ook helemaal niet uit; zoals het er nu staat is het nogal een flame.
edit:
Je hebt gelijk, hij legt het inderdaad goed uit.
Maar "cursus begrijpend lezen nodig?" had net zogoed "volgens mij heb je de post niet goed begrepen" kunnen zijn. Een promod zou dat al helemaal moeten weten, waarschijnlijk deelt hij op dagelijkse basis 0-en uit aan anderen wanneer hun posts met zo'n flame beginnen
[ Voor 34% gewijzigd door Faust op 27-05-2009 20:33 ]
Als dat het enige is wat hij zei zou ik je gelijk geven. Hij legt echter volledig uit wat zijn bedoeling is met wat hij zegt en wat degene waar hij op reageert verkeerd heeft begrepen. Dat doet hij verder op een nette manier zonder hem onderuit te halen. Ik kan me voorstellen dat die eerste zin wat hard overkomt en dat je hem daarom 1 punt aftrek zou geven wat dan op 0 uit zou komen. +1 is echter zeker niet een mismod.Faust schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:37:
.oisyn in 'nieuws: Microsoft kondigt Zune HD aan'
"Cursus begrijpend lezen nodig? " en er dan met +1 mee wegkomen...? Nu weet ik niet of die gast modvriendjes heeft, en dat maakt me ook helemaal niet uit; zoals het er nu staat is het nogal een flame.
p.s.: 1 dat: "die gast" in jouw post bekt ook niet echt lekker.
2 'die gast' is toevallig promod maar daar houden we geen rekening mee. Als hij iets flamends of trollends schrijft wordt zijn reactie daar net zo hard op afgerekend!
[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 27-05-2009 20:25 ]
Misschien moet het hem juist om die reden extra aangerekend worden. Een Pro en Power moeten toch een beetje voorbeeldgedrag vertonen..... (ja is aan te vechten ik weet het, maar dit is dus mijn gevoel).k1n8fisher schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:23:
[...]
Als dat het enige is wat hij zei zou ik je gelijk geven. Hij legt echter volledig uit wat zijn bedoeling is met wat hij zegt en wat degene waar hij op reageert verkeerd heeft begrepen. Dat doet hij verder op een nette manier zonder hem onderuit te halen. Ik kan me voorstellen dat die eerste zin wat hard overkomt en dat je hem daarom 1 punt aftrek zou geven wat dan op 0 uit zou komen. +1 is echter zeker niet een mismod.
p.s.: 1 dat: "die gast" in jouw post bekt ook niet echt lekker.
2 'die gast' is toevallig promod maar daar houden we geen rekening mee. Als hij iets flamends of trollends schrijft wordt zijn reactie daar net zo hard op afgerekend!
Ik stond ervan te kijken, want hoe je het ook wendt of keert, als je vaak berichten leest dan is .oisyn geen onbekende. Ongeacht de score zal ik zijn replies altijd lezen... altijd leerzaam, altijd goed onderbouwt, altijd top en de moeite waard. Dit had ik echter niet verwacht en hij krijgt hier van mij een -1 voor, zoals ik bij iedereen zou doen overigens.
/edit FOUTJE: ik bedoelde 1 punt aftrek. Ik heb dus een nul gemod!
Excuses voor de verwarring...
[ Voor 3% gewijzigd door Pjerry op 27-05-2009 21:41 ]
Pjerry leest de les....
-The_Mask- in 'nieuws: KPN kampt met landelijke internetstoring' krijgt maar neutraal terwijl ongeveer dezelfde reacties om ongeveer dezelfde tijd wel +1 krijgen. 
Nou is die +2 die iemand gaf weer wat overdreven btw.
Nu we toch bezig zijn hier is nog een geweldige reactie die nog niet gemod is.
-The_Mask- in 'nieuws: Intel verruilt 65nm-E2200 voor 45nm-E2210'

Nou is die +2 die iemand gaf weer wat overdreven btw.
Nu we toch bezig zijn hier is nog een geweldige reactie die nog niet gemod is.
-The_Mask- in 'nieuws: Intel verruilt 65nm-E2200 voor 45nm-E2210'
[ Voor 39% gewijzigd door -The_Mask- op 27-05-2009 21:20 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dit topic is gesloten.