Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Inderdaad. Ben er vrij zeker van dat deze post kreeg puur en alleen vanwege de auteur een +2 kreeg. Dat was in zijn oorspronkelijk vorm gewoon een zuivere +1 post.pcgek schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:58:
[...]
Laat ik het zo stellen: Elke andere poster had voor deze reactie (in deze vorm) een +1 gekregen.
Maar met die latere edit erbij, heeft de post dusdanig veel meer inhoud, dat ie best een +2 mag krijgen.
Het is gewoon waar wat hij beweert (vind ik
/edit
Volledig overbodig en off-topic Damic in 'nieuws: NEC introduceert eerste usb 3.0-hostcontroller': -1.
[ Voor 26% gewijzigd door Pjerry op 19-05-2009 19:23 ]
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Verwijderd
Dat zuchtje in die eerste is inderdaad geen -1 waard. Heb 'm even een zetje terug gegeven.Pjerry schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:22:
Ondanks zijn "zucht"mag deze reactie mokkol in 'nieuws: NEC introduceert eerste usb 3.0-hostcontroller' van mij toch gewoon op nul eindigen....
Het is gewoon waar wat hij beweert (vind ik)
/edit
Volledig overbodig en off-topic Damic in 'nieuws: NEC introduceert eerste usb 3.0-hostcontroller': -1.
Enne... mee eens wat betreft die tweede. die mag wel op -1.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2009 19:28 ]

Pjerry leest de les....
Virussen? Scan ze hier!
PS: Zie ook de post boven mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Ulysses op 19-05-2009 21:07 ]
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Hij is idd goed bedoeld maar niettemin hoort dit niet op de FP thuis. Andere posts die ook iets dergelijks aangaven hebben, helaas, het zelfde lot ondergaan. Ik heb zelfs al eens de vraag gesteld of we misschien mensen moeten DM-men als ze te ver off topic gaan of vragen stellen die ergens anders thuis horen maar daar is nog geen eensluidend antwoord op gevonden.Ulysses schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:05:
Mijn reactie: Ulysses in 'nieuws: Rechtszaak tussen Brein en Mininova met twee weken uitgesteld' is goed bedoeld, slightly offtopic, maar imo bevat het geen ongewenste elementen. Zouden anderen er nog even naar willen kijken? Alvast bedankt.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Eens -1 van mij. Maar door de mismods staan ze steeds op nul.k1n8fisher schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:08:
Is dit of dit een +1 waard? Ik denk van niet eerder zelfs een -1 (wat ik ook gegeven heb) dus dan zijn die +1 gevers toch grove mismodders!
Pjerry leest de les....
Verwijderd
Heb em een 0 gegevenUlysses schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:05:
Mijn reactie: Ulysses in 'nieuws: Rechtszaak tussen Brein en Mininova met twee weken uitgesteld' is goed bedoeld, slightly offtopic, maar imo bevat het geen ongewenste elementen. Zouden anderen er nog even naar willen kijken? Alvast bedankt.
wildhagen schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:03:
Ik weet niet wat er voor de edit stond, maar deze reactie lijkt me in zijn huidige vorm geen +1 waard, eerder een -1

Tsja, sorry.. maar ik vind niet dat die discussie op de FP thuishoort. Je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar dit past daar gewoon niet.Ulysses schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:05:
Inmiddels staat die tweede op -1. Die eerste mag nog wat tikjes krijgen.Pjerry schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:34:
[...]
Eens -1 van mij. Maar door de mismods staan ze steeds op nul.
Deurges in 'nieuws: Rechtszaak tussen Brein en Mininova met twee weken uitgesteld' Ik kom wat kracht tekort
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Achja, point taken. M'n eerste -1 in weken (misschien wel maanden?) ... ik heb iig nu beter inzicht in de moderatie. Toegegeven ga ik verder ook totaal niet op het onderwerp in, maar alleen op de -1 boven mij. In het vervolg denk ik dat ik gewoon een DM doe voor dit soort mededelingen. (Dan breng ik het natuurlijk wel als "betrokken user" ... niet dat er verwarring ontstaat over de hiërarchie hier.)RoD schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:36:
Tsja, sorry.. maar ik vind niet dat die discussie op de FP thuishoort. Je bedoelt het ongetwijfeld goed, maar dit past daar gewoon niet.
Fixedpcgek schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:45:
Kunnen deze ook nog even meegenomen worden? Leeghoofd21 in 'nieuws: Rechtszaak tussen Brein en Mininova met twee weken uitgesteld'
Deurges in 'nieuws: Rechtszaak tussen Brein en Mininova met twee weken uitgesteld' Ik kom wat kracht tekort
Let er dan wel even op dat mensen het wellicht niet altijd op prijs zullen stellen dat ze hierover aangesproken worden. Het kan voor veel mensen voelen alsof je ze op de vingers wil tikken. Ondanks dat je het niet zo bedoeltUlysses schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:54:
[...]
Achja, point taken. M'n eerste -1 in weken (misschien wel maanden?) ... ik heb iig nu beter inzicht in de moderatie. Toegegeven ga ik verder ook totaal niet op het onderwerp in, maar alleen op de -1 boven mij. In het vervolg denk ik dat ik gewoon een DM doe voor dit soort mededelingen. (Dan breng ik het natuurlijk wel als "betrokken user" ... niet dat er verwarring ontstaat over de hiërarchie hier.)
Verwijderd
Absoluut geen +1 wie dat ook heeft gegeven... heb er een -1 voor gegeven, jullie mening?
Mee eens, -1, de suggestie van pedo's heb ik net ook bestraft. Toevallig dat ik het net een paar minuutjes geleden op IRC al aanhangig heb gemaakt ... maar daar is de response time nogal variabelVerwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:20:
TouroLouco in 'nieuws: Groot-Brittannië introduceert elektronisch kinddossier'
Absoluut geen +1 wie dat ook heeft gegeven... heb er een -1 voor gegeven, jullie mening?
Waarom heeft die arme Tweaker zoveel -1? Dat mag gerust een 0 worden.
Die heb ik naar nul getikt, imo heb je daar recht opAvalaxy schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:58:
Avalaxy in 'meuk: ATI Catalyst 9.5' ik snap niet waarom ik een -1 krijg, ik geef gewoon antwoord, en het is relevant voor het topic.
Die mag idd ook naar nul imo, mijn tikje was net te weinig, misschien als een andere mod het met me eens is, dan staat het goed.YellowOnline schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:09:
watercoolertje in 'nieuws: Koelsysteem met ionenwind in laptop geïntegreerd'
Waarom heeft die arme Tweaker zoveel -1? Dat mag gerust een 0 worden.
Het zegt allemaal niet zoveel en volgens mij heeft hij het artikel ook niet helemaal begrepen....
een belangrijkere vraag is natuurlijk wanneer deze dingen te koop zijn als 80mm en 120mm fans
Pjerry leest de les....
Verwijderd
Volgens mij heeft de helft van de lezers het niet begrepen en geven ze het maar +1 omdat hij wat moeilijke woorden gebruiktPjerry schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:08:
Een +1 voor deze reactie Verwijderd in 'nieuws: Koelsysteem met ionenwind in laptop geïntegreerd' ?
Het zegt allemaal niet zoveel en volgens mij heeft hij het artikel ook niet helemaal begrepen....
[...]
Of mis ik iets....
14x +1 ? gewoon 0 imo
Verwijderd
GENETX in 'nieuws: Belgacom: internet is niet te duur'
ik vind het eerder een -1
Verwijderd
Rob Coops in 'nieuws: Apple krijgt patent op kijkend beeldscherm'
Ik denk dat de meesten die +1 geven voor de eerste alinea.Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:44:
[...]
Volgens mij heeft de helft van de lezers het niet begrepen en geven ze het maar +1 omdat hij wat moeilijke woorden gebruikt
14x +1 ? gewoon 0 imo
Maar de vraag wanneer het in 120mm fans te krijgen is, is "een beetje dom"...
Maar ja, moet je daar dan aftrek voor geven... beetje twijfel geval.
Waarschijnlijk omdat het compleet offtopic is?Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:11:
waarom wordt deze bijdrage van de heer coops op -1 gemodereerd?
Rob Coops in 'nieuws: Apple krijgt patent op kijkend beeldscherm'
Verwijderd
de mighty mouse patenten worden onderaan in het artikel genoemd, even doorlezen....mjtdevries schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:22:
[...]
Waarschijnlijk omdat het compleet offtopic is?
Ziet er vreemd uit als reply maar hij reageert wel degelijk goed op het nieuws.
Verwijderd
Eigenlijk juist raar dat de redactie dat stukje beschrijving van Rob Coops niet zelf al had opgenomen in het artikel. Want een nieuw concept muis is toch minstens net zo relevant voor de Tweakers community, als dat scherm.
Verwijderd
Ik zie geen probleem met een +1 waardering.Pjerry schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:08:
Een +1 voor deze reactie Verwijderd in 'nieuws: Koelsysteem met ionenwind in laptop geïntegreerd' ?
[...]
Of mis ik iets....
Hij levert een keurig antwoord op de gestelde vraag, en het is technisch genoeg dat velen niet het antwoord hebben kunnen geven. Zodoende kun je daar prima een +1 voor geven.
De vraag om 80 of 120mm fan's is ook niet zo raar. Dit concept is niet tot laptops begrensd. In principe zou je inderdaad ook een alternatief voor standaard fans kunnen maken. (Op Mythbusters is iets dergelijks al eens getoond. Was dan een zogenaamde anti-zwaartekracht device, maar was in weze gewoon dit apparaat. Was iets van 30cm groot.)
Reden voor een alternatief voor fans is natuurlijk dat je het lawaai en trillingen van de kogellagers kwijt bent, en dus een stillere PC kunt bouwen. (Waar iedereen trouwens wel aan voorbij gaat, is dat je het windgeruis wel houdt... Bij mijn Noctua fans, is dat het enige dat ik nog hoor....)
+1 voor het eerste gedeelte, 0 voor het tweede. Mag dan best op +1 blijven staan.
edit: excuus http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3158952
[ Voor 16% gewijzigd door Distael op 20-05-2009 11:45 ]
Maar voortaan is het handiger dit meteen te vermelden
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
ook, als ik je reactie zo lees, vrees ik dat het toch een beetje onder trollen zal vallen (vriendelijk en genuanceerd formuleren is best wel belangrijk, zeg maar).
De huidige FAQ is de volgende: reviews: Tweakers.net moderatie faq
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ik vind de reactie nogal sturen op het aloude "de entertainment industrie == maffia" argument, wat steevast door ons beoordeeld word met -1. Kom met goede onderbouwing voor de suggesties die je wekt, en het is een heel ander verhaal.Distael schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:40:
Waarom krijg ik 12 keer een -1 Ik geef een reactie waarom ik het niet vreemd vind dat er gevraagd wordt om een spreekverbod, dit is zoals ik zie hoe de platenmaatschappijen te werk gaan? Het is geen flamebait, troll of zwaar off topic??
Maar goed de nieuwe is ook prima: wat is de strekking van een Troll?? dat wordt in de nieuwe regels niet uitgelegd wel in de oude (vandaar ook mijn verwijzing naar de oude regels). Naar mijn mening valt het nog steeds niet onder een Troll.
@ Escovan: Ik vind het eerder een verschil in mening, jij bent van mening dat ze niet aan touwtjes trekken en ik wel. Maar goed ik respecteer jouw visie, jij ziet het blijkbaar anders als ik.
[ Voor 25% gewijzigd door Distael op 20-05-2009 12:40 ]
Van mij krijg je een 0 in elk geval.
Nou, twee keer nul op een -1-feest........ Daar zouden meer mensen aan moeten werken.
Nofi, maar dat is jouw interpretatie van die post, een interpretatie gebaseerd op extrapolatie naar een extreme. Niet wat de post zelf daadwerkelijk schrijft.Ulysses schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:28:
[...]Ik vind de reactie nogal sturen op het aloude "de entertainment industrie == maffia" argument, wat steevast door ons beoordeeld word met -1.
En maffia = entertainmentindustrie is niet automatisch een -1. Automatismen zijn leuk maar wanneer vakwerk gevraagd wordt moet je niet teruggrijpen naar automatismen. Er zal vast ooit een betoog verschijnen die klip&klaar bewijst dat de entertainmentindustrie maffia is.
Sterker nog, die gasten zijn Maffia. Als ik Star-Trek TNG-DVD dozen koop (2002) voor 120 euro per stuk is een huidige vraagprijs van nog geen 40 euro een aardige torpederen van mijn investering. Zelfs op marktplaats is mijn collectie niet meer waard dan dat wat ik als een redelijke devaluatie van mijn investering zie door precies die industrie. Dat of ik ben vanaf het begin af aan afgezet.
Maar of dat meetelt weet ik niet, maar de industrie als 'schoon' verklaren is IMO niet correct.
[ Voor 65% gewijzigd door Delerium op 20-05-2009 12:51 ]
Point taken.Niet wat de post zelf daadwerkelijk schrijft.
Ik zei ook niet dat ik NIET vond dat de entertainmentindustrie maffia praktijken hanteert, getuige mijn signature
Maargoed, als 3 mensen (incl. de verzoeker) zeggen dat het op nul zou kunnen ... dan kijk ik er nog wel een paar keer na.
Ok, gedaan ... Nee er staat idd niet letterlijk iets wat tegen de richtlijnen in gaat. Voordeel van de twijfel dan maar. Je staat nu op 15x0 tegen 23x-1 ... als je nog een paar mensen mee krijgt ben je er
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
NiceUlysses schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:06:
[...]Point taken.
De rest van mijn post was mijn mening, geillustreerd en wel. Ik verwacht niet dat het het er perse mee eens bent (of wel) dus voel je niet aangevallen hoorIk zei ook niet dat ik NIET vond dat de entertainmentindustrie maffia praktijken hanteert, getuige mijn signatureIk ben absoluut pro TPB. Maar mijn mening doet er niet toe als ik reacties ga beoordelen. (Dan zou ik iedereen die iets positiefs voor TPB zegt omhoog modden en iedereen die er tegenin gaat omlaag, zo werkt het modsysteem niet)
Ik heb je een -1 gegeven omdat ik je argumentloos zie ranten op dingen als omkopen ("maar als je genoeg geld hebt kun je aan heel veel touwtjes tegelijk trekken en dan achteraf zeggen dat je gelijk hebt.") Het is verder zo'n typische anti Intellectuele Property en bedrijven zijn evil!!1111oneone argumentloos geblaat wat je heel vaak ziet in zulke threads. Bovendien heb je je niet echt ingelezen voordat je begon met de argumentloze post want zoals je al meermaals in de thread leest blijkt het heel normaal te zijn dat men niet inhoudelijk over de zaak praat. Waarom dat nou weer een lobby of gekochte waarheid of samenzwering van de zogenaamde muziekmaffia (Distael schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:40:
Waarom krijg ik 12 keer een -1 Ik geef een reactie waarom ik het niet vreemd vind dat er gevraagd wordt om een spreekverbod, dit is zoals ik zie hoe de platenmaatschappijen te werk gaan? Het is geen flamebait, troll of zwaar off topic??
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
When you only live once, try not to die?
Hoe dan ook, ik zie er ook niets slechts in.
Vind jij die eerste alinea wel een +1 waard? Wel of niet statisch is niet zo relevant, want de omgeving is niet statisch (of beter een statische knipperbol).mjtdevries schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat de meesten die +1 geven voor de eerste alinea.
Maar de vraag wanneer het in 120mm fans te krijgen is, is "een beetje dom"...
Maar ja, moet je daar dan aftrek voor geven... beetje twijfel geval.
Staat er boven:Cloud schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:25:
De moderatie FAQ waar je naar linkt is de oude uit 2000. Waar heb je die gevonden?
De huidige FAQ is de volgende: reviews: Tweakers.net moderatie faq
Index » overige » Tweakers.net moderatie FAQ » Reacties modereren
Helemaal eens, ook een nul van mij. Ik heb het laatste zetje gegeven (althans voorlopig). Staat nu effectief op nul.Cloud schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:00:
Beschuldigen van lobbyen is ook helemaal niet raar toch? Eigenlijk een beetje een retorische vraag, als het aan mij ligt. Je kunt er donder op zeggen dat de entertainmentindustrie aan lobbyen doet en dat is ook helemaal niet raar. Elke industrie probeert het zichzelf zo makkelijk mogelijk te maken; de entertainmentindustrie zal geen uitzondering zijn. De vraag is natuurlijk altijd hoever ze in dat lobbyen gaan.
Hoe dan ook, ik zie er ook niets slechts in.
[ Voor 55% gewijzigd door Pjerry op 20-05-2009 17:20 ]
Pjerry leest de les....
[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 20-05-2009 17:27 ]
Begrijp ik jou nu verkeerd of begrijp jij mij verkeerd?Pjerry schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:04:
[...]
Staat er boven:
Index » overige » Tweakers.net moderatie FAQ » Reacties modereren.
[...]
-------1 (= effectief -1
Pjerry leest de les....
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Groot-Brittannië introduceert elektronisch kinddossier'
Ik heb em een -1 gegeven voor dat nutteloze CDA gebash enzo. maar ongelooflijk wat een post
Dit juweeltje heb ik trouwens ook een -1 gegeven: Verwijderd in 'reviews: Preview: prestaties Windows 7 vs. XP en Vista'
en
MicGlou in 'nieuws: Mobieltjesverkoop daalt voor het eerst in zes jaar'
zijn wel interessante posts maar nou niet direct on-topic. Om die reden imo een nul i.p.v. de huidige score: +1.
Pjerry leest de les....
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Pjerry leest de les....
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
De -1 (de reden van mijn post) is een ernstige mismod die wel even een nader onderzoekje verdient.
Pjerry leest de les....
-> -1 w.m.b.iemand met mij eens dat twitter way overhyped is ?
KoudeAardbei in 'nieuws: Samsung voegt Twitter-widget toe aan tv's'
Hier schiet een gemiddelde lezer niets mee op.
[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 21-05-2009 08:05 ]
Verwijderd
mwa, 0 kan wel. Doet niemand kwaad en hij heeft een aardige discussie aangewakkerd.PcDealer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:53:
Ik vind dit toch wel een fipo en een offtopic opmerking:
[...]
-> -1 w.m.b.
0 in mijn ogen, hij slaat de spijker op de kop, maar de post is niet inhoudelijk genoeg voor een +1.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:30:
Ik vind dit toch echt geen +1:
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 08:53 ]
Helemaal mee eens, had ik ook op een nul gemod. Ik denk dat zin (terechte goede) naam hem in dit geval een +1 bezorgd, want voor de inhoud kan het nooit zijn.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:30:
Ik vind dit toch echt geen +1:
Iid. een erg hoog FIPO gehalte. Maar er moet nog wel wat gebeuren willen we hem op -1 krijgen.PcDealer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:53:
[...]
-> -1 w.m.b.
De reacties daarop lopen overigens ook niet over van nieuwswaarde en/of inzicht.
[ Voor 32% gewijzigd door Pjerry op 21-05-2009 09:03 ]
Pjerry leest de les....
Verwijderd
Ik wist niet echt wat ik er mee aan moest, had een +1 kunnen krijgen omdat hij toch meerwaarde heeft, maar ook -1 door dat mafia geblaat. Heb em een 0 gegeven.
Absoluut een -1 idd, overduidelijke Fipo.PcDealer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 07:53:
[...]
-> -1 w.m.b.
Die +1-gever mag nagekeken worden imho, is echt modmisbruik.
[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 21-05-2009 09:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die maffia wordt niet zodanig gecompenseerd dat hoger dan een -1 mij niet juist lijkt.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:07:
Verwijderd in 'nieuws: Muzieklabels willen zwijgplicht voor beheerders The Pirate Bay'
Ik wist niet echt wat ik er mee aan moest, had een +1 kunnen krijgen omdat hij toch meerwaarde heeft, maar ook -1 door dat mafia geblaat. Heb em een 0 gegeven.
Pjerry leest de les....
Is toch wel een beetje streng. Ben zelf ook geen Nederlandse taal expert, maar ik vind hem zelfs goed leesbaar.Dirk schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:57:
De hoeveelheid grammaticale fouten maakt zijn tekst zo lastig leesbaar dat ik toch echt niet hoger ga dan een 0...
Ik heb er een -1 voor gegeven om dezelfde reden waarom jij hem ook op -1 hebt. Dus snap ik het 'Heb em een 0 gegeven' gedeelte niet zo goed.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:07:
Verwijderd in 'nieuws: Muzieklabels willen zwijgplicht voor beheerders The Pirate Bay'
[ Voor 46% gewijzigd door pcgek op 21-05-2009 10:16 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
PhWolf in 'productreview: Samsung SpinPoint S166 HD161HJ, 160GB review door peter123'
peter123 in 'productreview: Samsung SpinPoint S166 HD161HJ, 160GB review door peter123'
+1 reacties?
De eerste heb ik een nul gegeven, voor de tweede kon ik er nog wel een +1 uitpersen.
Pjerry leest de les....
Ik vind dit een -1. Volslagen offtopic.
Virussen? Scan ze hier!

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb er ook +1's van gemaakt. Op een of andere manier werkte de link niet goed bij zodat ik in een verkeerde reactie terecht kwam en dan die post nogal zinloos vond.Dirk schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:54:
Ik vind ze allebei wel +1, ze zijn behulpzaam en informatief.
Waardoor dat kwam, ik zou het niet weten. Nogmaals proberen leverde tweemaal een andere verkeerde link op en toen deed hij het goed......
Pjerry leest de les....
Deze reactie vind ik toch wel een meerwaarde hebben. In ieder geval eerder dan deze en deze. (Hoewel ik natuurlijk niet zeg dat die laatste niet op +1 mogen blijven.
Ze staan nu op respectievelijk 0, +1, +1, met overigens niet veel moderaties maar bij productreviews worden niet vaak gemod zeker niet omdat hij geen nieuwe productreview is.
[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 21-05-2009 20:42 ]
Wel grappig, maar de vergelijking gaat niet op natuurlijk. Is volgens mij gewoon een nulletje waard.
Verwijderd in 'nieuws: Jedec publiceert standaard voor 1,8"-ssd's'
Een hele fraaie review, die ik in het verleden al met 5 sterren had gewaardeerd. Ik zal hem nog eens een keer doorlezen om de verschillen te zien en ideeën op te doen over hoe een goede review eruit ziet.Regeneration schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:41:
Even wat reacties van mezelf:
Deze reactie vind ik toch wel een meerwaarde hebben. In ieder geval eerder dan deze en deze. (Hoewel ik natuurlijk niet zeg dat die laatste niet op +1 mogen blijven.)
Ze staan nu op respectievelijk 0, +1, +1, met overigens niet veel moderaties maar bij productreviews worden niet vaak gemod zeker niet omdat hij geen nieuwe productreview is.
Blijkbaar heb je met je goede review wel enig krediet opgebouwd bij de modders, want je reacties zijn correct en dat is het dan. IMO zeker geen +1 waard. Zelfs in je uiterst uitgebreide eerste reply die je aanhaalt zeg je eigenlijk niet zo heel veel. Ik heb vooralsnog (maar ik zal de eerste reply nog eens onder de loep nemen) alle drie van een nul voorzien. Bij de aangekondigde nadere beschouwing een +1.
/edit
Gaat niet op is maar gedeeltelijk waar en dus gedeeltelijk onwaarpcgek schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:56:
Heeft nu weinig zin meer,maar vreemd dat hij zoveel +1 heeft gekregen.
Wel grappig, maar de vergelijking gaat niet op natuurlijk. Is volgens mij gewoon een nulletje waard.
Verwijderd in 'nieuws: Jedec publiceert standaard voor 1,8"-ssd's'
[ Voor 20% gewijzigd door Pjerry op 21-05-2009 23:22 ]
Pjerry leest de les....
Kwam nog een paar reacties in 'mijn lijstje' tegen die ik een -1 waard vond, maar waar ze niet op staan. Breng ze ff onder de aandacht,kan iedereen voor zichzelf uitmaken wat ze waard zijn.
Devil777 in 'nieuws: Muzieklabels willen zwijgplicht voor beheerders The Pirate Bay'
QplQyer in 'nieuws: Muzieklabels willen zwijgplicht voor beheerders The Pirate Bay'
[ Voor 60% gewijzigd door pcgek op 21-05-2009 22:10 ]
Ik vind hem zo goed dat ik (bij uitzondering) dus ook een +1 geef, maar ik kan je nul heel goed begrijpen.pcgek schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:29:
Is ook niet om te zeggen dat het mismodden is hoor, maar wel grappig om zoveel +1 te zien. Als je er verder niet goed over nadenkt dan geef je al gauw die score. Het is wat ver gezocht, zie er niets anders in dan een goede grap. Een 0 van mij dus.
Even meegeholpen.Kwam nog een paar reacties in 'mijn lijstje' tegen die ik een -1 waard vond, maar waar ze niet op staan. Breng ze ff onder de aandacht,kan iedereen voor zichzelf uitmaken wat ze waard zijn.![]()
Devil777 in 'nieuws: Muzieklabels willen zwijgplicht voor beheerders The Pirate Bay'
QplQyer in 'nieuws: Muzieklabels willen zwijgplicht voor beheerders The Pirate Bay'
Hebben nog veel meer hulp nodig.
/edit
Waarom wordt deze reactie pieterdebie in 'nieuws: Websites bewaren door gebruiker verwijderde foto's' op -1 gemod? Hij is er niet mee eens, maar zegt dat op een redelijk nette manier (zonder het woord moderatie te gebruiken
De reactie daarop Hipska in 'nieuws: Websites bewaren door gebruiker verwijderde foto's' mag van mij dan wel weer op -1.
[ Voor 17% gewijzigd door Pjerry op 21-05-2009 23:43 ]
Pjerry leest de les....
Dit stukje:
vind ik dan gewoon reden om niet hoger dan nul te geven.en dat andere gebruikers daar last van hebben lijkt hun asociale hersencel niet echt meer op te reageren,
Ben ik met je eens. Er lijken inderdaad wat mensen op mening gemodereerd te hebben op die reactie. Ga ik nakijken
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 22-05-2009 10:11 ]
Zijn identiek aan hun voorgaande reacties:
Deze: mabury10 in 'nieuws: UPC erkent afknijpen usenetgebruikers' en deze: Verwijderd in 'nieuws: UPC erkent afknijpen usenetgebruikers'
Om nog maar te zwijgen over de matige inhoud. Ik heb nu de (bewuste!) dubbelposts -1 gedaan. Da's conform policy neem ik aan?
Pjerry leest de les....
Dit soort dubbelposts zijn inderdaad -1. Waarbij het voor mabury niet echt uitmaakt, want die kwam toch al niet boven de -1 uit.Ulysses schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:48:
Deze mabury10 in 'nieuws: UPC erkent afknijpen usenetgebruikers' en Deze: Verwijderd in 'nieuws: UPC erkent afknijpen usenetgebruikers'
Zijn identiek aan hun voorgaande reacties:
Deze: mabury10 in 'nieuws: UPC erkent afknijpen usenetgebruikers' en deze: Verwijderd in 'nieuws: UPC erkent afknijpen usenetgebruikers'
Om nog maar te zwijgen over de matige inhoud. Ik heb nu de (bewuste!) dubbelposts -1 gedaan. Da's conform policy neem ik aan?
Pjerry leest de les....
h4ns in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers' lijkt het me hoogstens een neutraal voor de rest van de zin, danwel een -1 als je het als flame ziet. Die +1 die gegeven is lijkt me dan ook een beetje een mismod.
Feitelijk onjuist, je krijgt er toch echt maar 1 schijf bij. Hij is verkrijgbaar in een variant met 1x 1 TB en later ook met een 3x 1 TB. Er is geen 2 TB variant. Nulletje dus.
Definitely een -1 ja, die +1 is een grove modmisbruiker!MsG schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:29:
Als je de flame niet meedenkt (christenhonden ipv christenunie is imo wel een flame, of ben ik te partijdig?)
h4ns in 'nieuws: ChristenUnie wil volumebegrenzing op mp3-spelers' lijkt het me hoogstens een neutraal voor de rest van de zin, danwel een -1 als je het als flame ziet. Die +1 die gegeven is lijkt me dan ook een beetje een mismod.
In dezelfde newspost lijkt deze reactie me eerder een 0 dan een +1 wegens het ietwat trollerige toontje van de eerste alinea. Ook los daarvan zou een +1 imho al te hoog zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Virussen? Scan ze hier!
Om die reden kun je imo nooit een nul geven. Hij gaat uit van de specs op de site van acer, waar achter 1 TB HDD een (2) tussen haakjes staat. Ik heb dat in mijn reactie op hem proberen te weerleggen, maar moet zeggen dat er achteraf toch een aantal punten zijn die voor 2 schijven spreken (Acer is er zelf erg tegenstrijdig over). Home server heeft eigenlijk twee schijven nodig om zijn werk goed te kunnen doen. De bespreking op Hardware.info (filmpje) wordt ook gezegd dat er twee schijven inzitten (alleen dan 2 x 750 GB). Volgens onze eigen (of jouwMegaflix schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:42:
ArchNemeziz in 'nieuws: Acer introduceert homeserver met Atom 230-processor'
Feitelijk onjuist, je krijgt er toch echt maar 1 schijf bij. Hij is verkrijgbaar in een variant met 1x 1 TB en later ook met een 3x 1 TB. Er is geen 2 TB variant. Nulletje dus.
Dus een nul kan ik begrijpen, maar niet om de reden die jij aandraagt. Ik heb hem een +1 gegeven.
/edit
Ha, ik zie nu jouw reactie staan. +1 van mij voor zover ik alle codes kon volgen.
Hardware.info heeft het echt over de H-340 en twee schijven, bekijk anders het filmpje maar.
[ Voor 12% gewijzigd door Pjerry op 22-05-2009 17:18 ]
Pjerry leest de les....
Nee, de eerste persoon die linkte naar dat product in de PW had de verkeerde easyStore te pakken en veroorzaakte verwarring op diverse plaatsen (spellingstopic, reacties). Hij had wel een easyStore Home Server gevonden, maar niet de H340. Van het verkeerde artikel stond ook nog een verkeerde hardeschijfwaarde ingevuld. Dat moest 2x640 (=1,28) zijn en niet 1,301TB. Dat hielp niet echt mee nee. Alle bronnen wezen trouwens wel op 1 schijf, zoals jij ook al duidelijk maakte in jouw reactiePjerry schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:08:
Volgens onze eigen (of jouw) pricewatch zit er 1,3 TB in (wat een vreemde waarde!).
Dus een nul kan ik begrijpen, maar niet om de reden die jij aandraagt. Ik heb hem een +1 gegeven.
/edit
Ha, ik zie nu jouw reactie staan. +1 van mij voor zover ik alle codes kon volgen.
Hardware.info heeft het echt over de H-340 en twee schijven, bekijk anders het filmpje maar.
Maar het is vrij simpel onder elkaar te zetten:
easyStore Home Server: 1x of 2x 640 GB - wel in de PW, verkeerde specs, maar niet de H340.
easyStore H340: 2x 750 GB - van het filmpje inderdaad, deze specs stonden bij ons wel goed in de PW
easyStore H340 (-S1): 1x 1 TB - niet in de PW
easyStore H340 (-S2): 3x 1 TB - niet in de PW
[ Voor 13% gewijzigd door Megaflix op 22-05-2009 17:56 ]
Snap het helemaal. Ik heb even mijn reactie aangepast.Megaflix schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:53:
[...]
Nee, de eerste persoon die linkte naar dat product in de PW had de verkeerde easyStore te pakken en veroorzaakte verwarring op diverse plaatsen (spellingstopic, reacties). Hij had wel een easyStore Home Server gevonden, maar niet de H340. Van het verkeerde artikel stond ook nog een verkeerde hardeschijfwaarde ingevuld. Dat moest 2x640 (=1,28) zijn en niet 1,301TB. Dat hielp niet echt mee nee. Alle bronnen wezen trouwens wel op 1 schijf, zoals jij ook al duidelijk maakte in jouw reactieDie quote van de reactie die ik aanhaalde was niets meer dan een copypaste, met een verkeerde conclusie, met meer verwarring als resultaat.
offtopic:
Maar het is vrij simpel onder elkaar te zetten:
easyStore Home Server: 1x of 2x 640 GB - wel in de PW, verkeerde specs, maar niet de H340.
easyStore H340: 2x 750 GB - van het filmpje inderdaad, deze specs stonden bij ons wel goed in de PW
easyStore H340 (-S1): 1x 1 TB - niet in de PW
easyStore H340 (-S2): 3x 1 TB - niet in de PW
Ben benieuwd of Alternate e.a. nog ooit van die oude home server afkomen. Slechter specs en € 100,= duurder
/edit
Deze reactie YopY in 'nieuws: Acer introduceert homeserver met Atom 230-processor' vinden toch wel een +1 hè.
[ Voor 7% gewijzigd door Pjerry op 22-05-2009 19:12 ]
Pjerry leest de les....
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
edit:
Het is een eerste post,word natuurlijk altijd wat kritischer naar gekeken ,maar hij heeft toch wel een punt.
Omdat het net zo goed om een aanval kan gaan, is nog niet duidelijk volgens het artikel.
Tja, als je toegeeft dat er iets bij je gestolen is(vooral bij zo'n organisatie) kan dat wel degelijk worden gezien als een teken van zwakte.
[ Voor 52% gewijzigd door pcgek op 22-05-2009 20:20 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Pjerry op 22-05-2009 20:50 ]
Pjerry leest de les....
Heb hem is goed doorgelezen,maar een -1 zou ook niet misstaan hoor. (ook iets over het modereren )dat is dan meer omdat de poster het zelf oproept.Pjerry schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:49:
Ik heb wat moeite met een +1 voor deze reactie (om nog maar te zwijgen over de +2). Ik denk niet dat het echt veel toevoegd om de jeugd te gaan vertellen ik ben oud en weet het beter en jullie zijn zo eigenwijs. Van mij krijgt hij iig een nul.
Zien wat anderen ervan zeggen .
edit:
Het is ook een beetje op welke toon je hem leest, toch wel een lastige. Uiteindelijk een 0 aan gegeven.
[ Voor 17% gewijzigd door pcgek op 23-05-2009 10:00 ]
Naar mijn mening is het ook weer niet zo zwart-wit als jij nu stelt, aangezien de poster (ook) z'n eigen (levens)verhaal verteld - naja als heb op geluid aankomt in elk geval.Pjerry schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:49:
Ik heb wat moeite met een +1 voor deze reactie (om nog maar te zwijgen over de +2). Ik denk niet dat het echt veel toevoegd om de jeugd te gaan vertellen ik ben oud en weet het beter en jullie zijn zo eigenwijs. Van mij krijgt hij iig een nul.
+2 is inderdaad erg veel, maar of +1 ook te veel is daar valt over te twisten
Het begin met speculatie over wat de redactie wel of niet zou hebben gedacht is natuurlijk niet zo'n goeie opening voor een +1, maar de informatie die daarna volgt heeft volgens mij wel degelijk meerwaarde, getuigt van eigen onderzoek, en mag met +1 beoordeeld worden i.m.o.
Misschien staat hij op nul omdat die meerwaarde er pas is gekomen na een edit. Ik zou echter op de huidige inhoud beoordelen in dit geval.
Dit topic is gesloten.