Goeie oude (retro) consoles deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 82.835 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Waar bewaren de gamers+verzamelaars (localhost, dus de mensen die ze wél gebruiken :P) eigenlijk de cassettes zelf? Ik neem aan dat je niet de hele vitrine in duikt om doosje X te zoeken om hem daaruit te pakken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Ik heb ze hier in een afgesloten kast staan, uit de zon :D en ja, ik ga casette voor casette af om te kijken wat ik spelen wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Captain N

Omdat je liever hebt dat ik hier post :) Khad je al n x PM'd.. Kan je misschien jouw versie van Nightmare Busters sturen? Ik heb de header verwijderd maar hij is nog steeds te groot :(. Overigens, hoe verwijder jij netjes de oude eprom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik ben dus met de Dreamcast aan de gang geweest. Lens schoongemaakt met alcohol (bedankt kids voor het lenen), geen effect. Met pijn in mijn hart de DC opengeschroefd en het calibration truckje gedaan, geen effect hoever ik ook links of rechts draai. Ik noem nogmaals het feit dat van alle 3 de originele bij de DC geleverde spellen niet werken maar wel het zinnetje audio wat erop staat! Elke andere audio-CD die ik erin stop werkt ook! CD-branden met swapper erop kan niet, CD's hier zijn op :(

Helaas nog geen origineel spel wat ik via e-bay besteld heb (en dus niet bij de DC 10 jaar in een warehouse heeft doorgebracht) binnen. Hoop er morgen toch wel een van de drie te onvangen, eerste die ik 'won' was op 22-05-'09, weekje vanuit UK moet wel lukken met de post denk ik!

[ Voor 7% gewijzigd door beatle op 28-05-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg, Sonic & Knuckles vanmiddag gekocht, Sonic 3 had ik al en damn die combinatie is echt geweldig. Het is werkelijk een compleet nieuwe game geworden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
beatle schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:40:
Ik ben dus met de Dreamcast aan de gang geweest. Lens schoongemaakt met alcohol (bedankt kids voor het lenen), geen effect. Met pijn in mijn hart de DC opengeschroefd en het calibration truckje gedaan, geen effect hoever ik ook links of rechts draai. Ik noem nogmaals het feit dat van alle 3 de originele bij de DC geleverde spellen niet werken maar wel het zinnetje audio wat erop staat! Elke andere audio-CD die ik erin stop werkt ook! CD-branden met swapper erop kan niet, CD's hier zijn op :(

Helaas nog geen origineel spel wat ik via e-bay besteld heb (en dus niet bij de DC 10 jaar in een warehouse heeft doorgebracht) binnen. Hoop er morgen toch wel een van de drie te onvangen, eerste die ik 'won' was op 22-05-'09, weekje vanuit UK moet wel lukken met de post denk ik!
OMG kerel, opengeschroefd, ik kan er niet aan denken :S Een gare van marktplaats ok, maar een nieuwe boxed? Nuja, aan een niet-werkende heb je ook niks, maar ik had toch even een andere game gewacht om te testen. Maarja, ik zou de DC dan ook nooit uit de doos gehaald hebben :D

Nog mensen die zo boxed-freaks zijn? Als ik iets in perfect mint-condition of sealed heb, zoek ik liever hetzelfde weer cart-only ofzo om daar dan mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:13:
Waar bewaren de gamers+verzamelaars (localhost, dus de mensen die ze wél gebruiken :P) eigenlijk de cassettes zelf? Ik neem aan dat je niet de hele vitrine in duikt om doosje X te zoeken om hem daaruit te pakken?
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/sbatje.gif

Is het zo raar dat je 1x het spel mint in box koopt voor in je verzameling en daarnaast nog een losse cartridge er bij koopt om het te spelen? Of een copybox gebruikt om het te spelen.
0X55AA schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:12:
Nog mensen die zo boxed-freaks zijn? Als ik iets in perfect mint-condition of sealed heb, zoek ik liever hetzelfde weer cart-only ofzo om daar dan mee te spelen.
Wat hij zegt dus.

[ Voor 20% gewijzigd door Tanuki op 28-05-2009 23:47 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:35:
@ Captain N

Omdat je liever hebt dat ik hier post :) Khad je al n x PM'd.. Kan je misschien jouw versie van Nightmare Busters sturen? Ik heb de header verwijderd maar hij is nog steeds te groot :(. Overigens, hoe verwijder jij netjes de oude eprom?
Ik heb de versie van Matthew Callis gebruikt, die zijn prototype heeft gedumpt. Het makkelijkst is om die pinnetjes door te knippen, en dan met een pincetje en je soldeerbout hetgeen dat achterblijft weg te halen.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Netjes in de doosjes zelf of voor de SNES en NES gewoon in grote bewaar boxen :Y

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:42:
[...]

[afbeelding]

Is het zo raar dat je 1x het spel mint in box koopt voor in je verzameling en daarnaast nog een losse cartridge er bij koopt om het te spelen? Of een copybox gebruikt om het te spelen.

[...]

Wat hij zegt dus.
Das idd behoorlijk raar. Games kopen om ze NIET te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:40:
[...]

Tja we hebben hiet hier over verzamelaars ;) Wie wil er zowiezo nou nog 8bit snes games hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:40:
[...]

Hoezo is dat raar; als postzegelverzamelaar ga je je ongestempelde blauwe mauritius toch ook niet naar jezelf sturen om 'm gestempeld te krijgen. Daar koop je dan ook een alternatief voor (een gewone 0,44cent met de koningin erop)

Ik heb een beetje dezelfde mening als onderstaande van l0c4lh0st:
Is het zo raar dat je 1x het spel mint in box koopt voor in je verzameling en daarnaast nog een losse cartridge er bij koopt om het te spelen?
Verder:
Megamind schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:44:
[...]

Tja we hebben hiet hier over verzamelaars ;) Wie wil er zowiezo nou nog 8bit snes games hebben :P
8-bit SNES games zijn zeer zeer zeer zeldzaam :o

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:51:
[...]

Hoezo is dat raar; als postzegelverzamelaar ga je je ongestempelde blauwe mauritius toch ook niet naar jezelf sturen om 'm gestempeld te krijgen. Daar koop je dan ook een alternatief voor (een gewone 0,44cent met de koningin erop)

[...]

Verder:

[...]

8-bit SNES games zijn zeer zeer zeer zeldzaam :o
Tja ik blijf het suf vinden maar goed.

Over die 8-bit Snes games: Waren er niet piraten-cartridges met "ports" van NES games voor de Snes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
0X55AA schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:12:
[...]

OMG kerel, opengeschroefd, ik kan er niet aan denken :S Een gare van marktplaats ok, maar een nieuwe boxed? Nuja, aan een niet-werkende heb je ook niks, maar ik had toch even een andere game gewacht om te testen. Maarja, ik zou de DC dan ook nooit uit de doos gehaald hebben :D
Ik hoe er toch wel van als iets wat ik koop werkt, aangezien hij niet zomaar kapot gaat van open schroeven (zeker als je de juiste schorevendraaien gebruikt, blijven de schroefjes ook netjes).

Er zijn voor mij ook grenzen aan het openschroeven van een systeem. Aangezien ik niks heb aan een niet werken en garantie tot 10 jaar geleden kan ik er weinig mee. Enige optie is terugsturen naar Thinkgeek, maar een nieuwe zal ik niet krijgen, alleen geld terug. Aangezien ik hem altijd nog terug kan sturen (binnen 30 dagen) was het het proberen wel waard!

Hoop vandaag de spellen binnen ter krijgen, heb er wel een goed gevoel over! Als het draaien aan de potmeter maar niets heeft verkloot! Gelukkig speelde hij nog steeds audio-CD's en het audio gedeelte van de spellen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik bewaar mijn games gewoon in de doosjes. Degenen die ik vaak speel liggen standaard buiten het doosje. Het gros speel je niet regelmatig, dus die zitten gewoon in hun doosje. Die 1 keer per 3 jaar dat ik die uit het doosje haal zal het doosje nog wel overleven gok ik. ;) Bomberman ligt bijvoorbeeld al ruim 10 jaar standaard uit het doosje. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Captain N op 29-05-2009 09:43 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:20

SaN

Oeps, dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door SaN op 29-05-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Richard schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:51:
[...]

Dat is natuurlijk ook een beetje een rare vergelijking, het gebruiken van een postzegel is niet leuk. Dan kan je het misschien beter vergelijken met een old timer oid. Maar die gaan weer sneller kapot door gebruik...

Ik begrijp het zelf wel, maar ik speel de games zelf ook liever dan dat ik ze in een doosje heb. Ik heb laatst wel een tweede gameboy gekocht die nog in de doos zat. Ik vond het gewoon erg cool om die doos ook te hebben en de prijs was er naar (10 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal ook wel heiligschennis zijn dat wanneer ik een game heb het doosje en boekje gelijk wegknikker en dan de game in een schoenendoos doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:06:
[...]

Tja ik blijf het suf vinden maar goed.

Over die 8-bit Snes games: Waren er niet piraten-cartridges met "ports" van NES games voor de Snes?
Dat wordt dan 16-bit, 8bit op de snes kan geloof ik niet.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Captain N schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:42:
Ik bewaar mijn games gewoon in de doosjes. Degenen die ik vaak speel liggen standaard buiten het doosje. Het gros speel je niet regelmatig, dus die zitten gewoon in hun doosje. Die 1 keer per 3 jaar dat ik die uit het doosje haal zal het doosje nog wel overleven gok ik. ;) Bomberman ligt bijvoorbeeld al ruim 10 jaar standaard uit het doosje. :P
Voor mij niet echt een optie, ik heb ze allemaal achter elkaar in een relatief kleine vitrine. Als ik dan 1 wil pakken moet de helft er uit. Verzamelde ik maar Megadrive, dan was het nooit zo'n probleem geweest :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
mocht het toch je gd-rom drive blijken te zijn die defect is, http://www.giz10p.co.uk/e.../gd-rom-parts/cat_44.html, hier kan je een nieuwe kopen. 40 euro heb je een nieuwe drive. De kosten van je dreamcast gaan zo wel omhoog, maarja, je moet er wat voor over hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donshuunouo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01-2024
Megamind schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:44:
[...]

De mensen verzamelen toch ook b.v. Star Wars speelgoed of Matchbox auto's die ongebruikt in doosje veel meer waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
sander-sp schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Dat is natuurlijk ook een beetje een rare vergelijking, het gebruiken van een postzegel is niet leuk. Dan kan je het misschien beter vergelijken met een old timer oid. Maar die gaan weer sneller kapot door gebruik...
En dat is bij de SNES / N64 etc. niet zo?

Slijtage... Vieze contacten... Het label kan beschadigen (de welbekende krassen die je zo vaak ziet)... Als je het spel er steeds uit haalt en weer in doet heb je grote kans dat je daardoor het boekje mee beweegt = ezelsoren/vouwen/scheuren. Het doosje steeds open en dicht doen zorgt voor de bekende witte randjes. En dan hebben we het nog niet over de kreuken/vouwen gehad die je standaard krijgt als je zo'n SNES doosje niet vanaf de boven- of onderkant open maakt. Met een beetje pech scheur je die zijflappen zelfs. Het oeps-ik-laat-een-glas-cola-vallen-en-dat-gaat-uitgerekend-over-de-SNES-waar-toevallig-dat-spel-in-zit-verhaal...

offtopic:
Speciaal voor MsG. :*

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Tuurlijk kunnen ze ook slijten, vandaar dat er "sneller" staat in die zin :) Het ging er meer om dat de vergelijking met postzegels niet echt geslaagd is vind ik :P

[ Voor 36% gewijzigd door SaN op 29-05-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:37:
Omg, Sonic & Knuckles vanmiddag gekocht, Sonic 3 had ik al en damn die combinatie is echt geweldig. Het is werkelijk een compleet nieuwe game geworden. _/-\o_
Idd
Ik speelde S3&K voordat ik Sonic 3 speelde en toen ik Sonic 3 speelde viel veel van de muziek (oa openingsscherm, onoverwinnelijkheidsmuziek) mij erg tegen om nog maar de Knuckles-mogelijkheden buiten beschouwing te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
sander-sp schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:36:
[...]

Ik begrijp het zelf wel, maar ik speel de games zelf ook liever dan dat ik ze in een doosje heb. Ik heb laatst wel een tweede gameboy gekocht die nog in de doos zat. Ik vond het gewoon erg cool om die doos ook te hebben en de prijs was er naar (10 euro)
Ik word zo moe van comments die zeggen dat de vergelijking niet opgaat. :P

Maar zelf houd ik mijn doosjes met boekjes apart in de vitrine en mijn games doe ik in een kist. Als ik de kans krijg om goedkoop dan nog een cart van dat spel te kopen, dan doe ik dat wel, maar het is geen noodzaak voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb vandaag Legend of Zelda: Four Sword Adventures binnengekregen.

Had hem besteld bij Goohoo. Had hem afgelopen woensdagavond besteld en het geld overgemaakt en vandaag lag ie op mijn deurmat :D
Geweldig snelle levering dus. Is de 50 euro die ik heb betaald meer dan waard. Zeker omdat ik er al best een tijd naar op zoek was en wanhopig werd.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 29-05-2009 19:05 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och nee. Voor mij blijven het toch gewoon games om te spelen en niet alleen om naar te kijken. Maar ik ben ook niet zo into 'sealed' en derhalve misschien niet echt een (diehard) verzamelaar te noemen. Games moeten voor mij gewoon compleet zijn met doosje en boekje en alles moet er netjes uitzien. Ik hoef echter niet meerdere exemplaren te hebben ofzo.

Ik bewaar m'n spellen ook gewoon in de originele doosjes. Geen bijzondere opslag dus, maar gewoon netjes naast elkaar, in de doosjes, op de plank. Uh...planken, want het zijn er inmiddels behoorlijk veel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
gravitone schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:02:
mocht het toch je gd-rom drive blijken te zijn die defect is, http://www.giz10p.co.uk/e.../gd-rom-parts/cat_44.html, hier kan je een nieuwe kopen. 40 euro heb je een nieuwe drive. De kosten van je dreamcast gaan zo wel omhoog, maarja, je moet er wat voor over hebben :D
Goede tip, kun je dus zo uitwisselen! Echter weer een stapje verder, Utopia boot-disc leest hij ook gewoon en start hij netjes op. Helaas de spellen van e-bay nog niet binnen, dus nog niet kunnen testen! Ook geen back-up aangezien ik geen CD's kan branden hier momenteel en Utopia even snel op de zaak tussendoor gebakken heb ;) Iemand in Maassluis die een spel kan uitlenen om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Utopia disc afspeelt kun je nu ook proberen om eerst die op te starten, en dan 1 van de 3 originele games proberen die hij afspeelt, iniedergeval maak ik hier uit op dat als hij de Utopia afspeeld hij ook zeker zelfboot games kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 22:46:
Als de Utopia disc afspeelt kun je nu ook proberen om eerst die op te starten, en dan 1 van de 3 originele games proberen die hij afspeelt, iniedergeval maak ik hier uit op dat als hij de Utopia afspeeld hij ook zeker zelfboot games kan afspelen.
Inderdaad een spel proberen te laden, blijft echter hangen op 0%. Ik neem aan dat die 0% linksonder op moet gaan lopen hoeverder hij met laden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd die moet normaal oplopen, maar start dan meestal al op tussen de 70 a 100%,

Maar ik bedoelde zal het wat beter uitleggen, dat als jij nu wel de Utopia disc kan afspelen, dat het dus nog wel mogelijk is voor jou om bvb backups van jou games af te spelen die zelfbooten,

Dus jij hebt bvb Sonic Adventure die speelt hij origineel niet af, maar dan wel als je daar bvb een zelfboot backup van hebt, (zelfboot backup is de game die opstart door eerst te denken als cd te worden afgespeeld maar dan de gebackupte kopie afspeelt)

Over dat hij geen originele games afspeeld snap ik ook niet, jij hebt wel een NTSC dreamcast dus typenummer HKT 3020 (sorry uit mijn hoofd) dat is een US Dreamcast, Zijn je originele games dan ook zeker NTSC games? Dus met zo'n oranje cirkel op het label van de hoesjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Dat zou wel de ellende verklaren. Maar de demo disc zit toch bij de DC zelf? Die zou t sowieso dan toch moeten doen? Lijkt me niet dat ze in de US een NTSC DC verkochten met een PAL demo disc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Speedlink schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:23:
Dat zou wel de ellende verklaren. Maar de demo disc zit toch bij de DC zelf? Die zou t sowieso dan toch moeten doen? Lijkt me niet dat ze in de US een NTSC DC verkochten met een PAL demo disc?
Precies, DC is geleverd met 3 game, demodisc en 2.0 webdisc. Allen inclusief DC zelf NTSC-U. Postbode nog niet gezien, geen game kunnen testen nog (die niet in de doos heeft gezeten gedurende 10 jaar).

Edit: Postbode geweest, spellen laden ook niet :( Kan het zijn dat het geuheugen niet werkt? Met Uopia werkt Sonic tot dat de 'Utopia Eland' veranderd in een Sonic Eland, echter 0% met laden.

Is het geheugen uitwisselbaar en zou dit los kunnen zitten? Straks maar weer open maken dan denk ik...

[ Voor 22% gewijzigd door beatle op 30-05-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Pffff, hoe lomp kan het zijn... Ik dus beetje gezocht naar geheugen bla bla op internet en wat plaatjes van opengehaalde DC's bekeken. Hieruit bleek dat de DC op het moederboard gesoldeert geheugen heeft, kan niet loszitten. Maargoed, een niet werkende DC heb je geen zak aan dus dan toch maar openmaken en kijken of er visueel iets mis is. Allemaal redelijk simpel, net iets moeilijker dan de NES/ SNES dus wel te doen. Ik de stalen plaat van het moederboard af, ziet het er anders uit dan op Internet, vage chip met vier draadjes en beetje soldeer prutswerk. Ik op internet zoeken naar 'modchip Dreamcast', ziet het er precies zo uit in de handleiding!!!

Conclusie: De nieuw in doos DC van thinkgeek is gemod!!! 8)7

Hmmz, denk ik dan..... Kan een gemodde DC trouwens wel gewoon originele spellen spelen? GVD zeg, en ik maar denken goedkoop een super DC te kopen... Lekkere tent ook dan... Maar hoe meld ik dit nu aan Thinkgeek, die worden gek als ze weten dat hij hier nu voor me helemaal uit elkaar gehaald is! Wellicht dat ik kan melden dat ik dat als zogenaamde 'DC-nerd' merkte aan de werking?

[ Voor 16% gewijzigd door beatle op 30-05-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
beatle schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:57:
[...]

Pffff, hoe lomp kan het zijn... Ik dus beetje gezocht naar geheugen bla bla op internet en wat plaatjes van opengehaalde DC's bekeken. Hieruit bleek dat de DC op het moederboard gesoldeert geheugen heeft, kan niet loszitten. Maargoed, een niet werkende DC heb je geen zak aan dus dan toch maar openmaken en kijken of er visueel iets mis is. Allemaal redelijk simpel, net iets moeilijker dan de NES/ SNES dus wel te doen. Ik de stalen plaat van het moederboard af, ziet het er anders uit dan op Internet, vage chip met vier draadjes en beetje soldeer prutswerk. Ik op internet zoeken naar 'modchip Dreamcast', ziet het er precies zo uit in de handleiding!!!

Conclusie: De nieuw in doos DC van thinkgeek is gemod!!! 8)7

Hmmz, denk ik dan..... Kan een gemodde DC trouwens wel gewoon originele spellen spelen? GVD zeg, en ik maar denken goedkoop een super DC te kopen... Lekkere tent ook dan... Maar hoe meld ik dit nu aan Thinkgeek, die worden gek als ze weten dat hij hier nu voor me helemaal uit elkaar gehaald is! Wellicht dat ik kan melden dat ik dat als zogenaamde 'DC-nerd' merkte aan de werking?
Dat zou ik gewoon zeggen ja. Maar dan niet erbij zeggen dat je zo'n nerd bent. Dus gewoon "Ik heb alles correct aangesloten en wou vervolgens een spel spelen. Toen viel mij op dat het spel niet werd geladen. Na een beetje googlen bleek dit te komen door de installatie van een modchip". Zoiets.

Weet je trouwens ook of die modchip wel echt het euvel is? Kan je 'm niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Modchip zou je (in theorie) mocht je de kennis hebben en apparatuur, opnieuw flashen? en kan je zon DC niet geheel resetten ofzo op 1 of andere manier (soorrt hard reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Speedlink schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:28:
Modchip zou je (in theorie) mocht je de kennis hebben en apparatuur, opnieuw flashen? en kan je zon DC niet geheel resetten ofzo op 1 of andere manier (soorrt hard reset)?
Of gewoon er over klagen bij Thinkgeek... Hij heeft een nieuwe DC, die is neem ik aan gesealed geweest (Hoi MsG :w )? Dan kan er dus geen modchip in zitten, tenzij ze resealed zijn. Dus heeft beatle een product ontvangen dat niet aan de specificaties voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Ze zeggen op thinkgeek ook op hun site dat ze het mogelijk is dat je nieuwe DC niet zou werken, en als er iets aan is dat je moet mailen, krijg je een nieuwe. Gewoon mailen dus en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Sjah, ik kan wel een beetje solderen, maar op dit niveau niet!

Hieronder de openliggende DC:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/16jn1xd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10cuvd3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/29awa5d.jpg

En deze link zoals ik dus een modchip eruit moet zien: http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/dc-mod-chip.htm

Ik denk dus dat ze bijvoorbeeld een winkelvoorraad van gemodde DC's hebben opgekocht? Na wat Googlen kwam ik wel wat tegen over iemand die een DC had gekocht bij thnikgeek welke vanonder bekraste etiketten had wat zou duiden op een gebruikte. Nu ik eraan denk was mijn doos wel met een ronde doorzichtige zegel verzegeld, echter zat daaronder een doorgesneden zelfde plakken. Niet bij nagedacht nog, tot nu! Effies die gasten mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mijn broers DC komt bij hun vandaan en is verder goed.Alles draait probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
@Beatle: Erg frappant dat je een gemodde DC hebt welke voor "nieuw" door zou moeten gaan. Een DC modchip belemmert overigens niet de werking er van met originele spellen. Een DC modchip is bedoeld om originele imports te kunnen afspelen (kopieën speelt 'ie namelijk out of the box). Ik heb hier ook een aantal gemodde DCs en die doent het prima.

Je kan overigens (als je de mod chip verdenkt van het niet laden van spellen) de 4 daadjed van de modchip losmaken en de DC zal weer als origineel werken. Je kan ook (zoals eerder gezegd) ter test een self-bootable backup van het internet plukken om te kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nog nooit nieuw in de winkel een SNES game gekocht, daar ik er niet mee opgegroeid ben, nu heb ik dus een vraagje. ALTIJD als ik een inlay zie van het doosje, zitten de linker en rechterflap geklapt tegen de rand. HOORT dit nou zo, of is dit het effect van een schuivende cartridge? Het ziet er namelijk veel logischer uit als je die zijkanten rechtklapt, zodat het precies tegen de boven en onder kant aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Recente nieuwe aanwinsten *O*

Donkey Kong Country 2 (SNSP-ADNP-FAH) (Rare)
FrontBackContents

Mario 5 Stars Pack (Incl. Controller, 5in1 Game) (SNSP-5-CDSM) (Nintendo)
FrontBackContents

Niet collectie waardig (hij is niet boxed :+), maar toch een erg leuk ding:
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/972/img009f.jpg

Inclusief SNES en Megadrive adapter, voeding (vergeten erbij te leggen toen ik de foto maakte) en Nederlandse "handleiding". :) Had ik samen met Donkey Kong Country 2 (zie hierboven) voor 36,75 incl. verzendkosten.

Voor de Mario 5 Stars Pack iets meer betaald... Maar het was het wel waard, denk ik. Al heb ik wel wat Spaans eten van de doos moeten halen. :') Maar dat kon ik gelukkig doen zonder iets te beschadigen (mouw nat maken, beetje wrijven = weg Spaans eten).

Leuke is ook dat ik Donkey Kong Country 2 thuis kreeg (ik had nog geen foto's gezien of zo, ik wist alleen dat ie boxed was) en dacht "Kuuut, verkeerde doosje". Maar toen keek ik op het doosje en was ie Frans/Nederlands. Ik had vroeger een doosje met een zwarte buitenkant etc. Met Sinterklaas gekregen O+. Zal wel van de Intertoys of iets dergelijks af komen... Toen ik daar op keek bleek dat een UK versie te zijn. Ik weet wel dat winkels aan het einde van het SNES tijdperk Duitse spellen verkochten... Maar sommige winkels verkoopten dus blijkbaar ook UK versies ipv de Nederlandse? Ik snap niet helemaal hoe dat gaat dan. :) Want UK ligt nou niet (net zoals Duitsland) bepaald dichtbij huis...

[ Voor 13% gewijzigd door Tanuki op 31-05-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Donkey Kong Country 2 heb ik zelf ook pas overgekocht, ik heb ook de zwarte UK versie waar je het over hebt, het leuke is ook dat de labels op de cartriges verschillen van elkaar, vraag me af of er ook verschillende versies van DKC 1 en of 3 zijn,

@ MsG ik merk dat ook aan de inlays, ik vouw ze zelf idd altijd terug zodat de cart er direct inpast, vind ik ook mooier en met oppakken van het doosje hoor je de cart niet van links naar rechts schuiven 8)7 _/-\o_

@ Beatle, ik denk toch dat of de modchip dus niet goed is geinstalleerd, ik zou hem gewoon terugsturen, en niet verder aan kloten als je toch de 30 dagen garantie hebt,

Hij is ook niet verkocht als beloofd 'nieuw' is in mijn ogen niet gemod, tegenwoordig vind ik een chip ook een beetje zinloos in een DC, behalve dat je makkelijk andere regio's afspeelt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:22:
Die Donkey Kong Country 2 heb ik zelf ook pas overgekocht, ik heb ook de zwarte UK versie waar je het over hebt, het leuke is ook dat de labels op de cartriges verschillen van elkaar, vraag me af of er ook verschillende versies van DKC 1 en of 3 zijn,

@ MsG ik merk dat ook aan de inlays, ik vouw ze zelf idd altijd terug zodat de cart er direct inpast, vind ik ook mooier en met oppakken van het doosje hoor je de cart niet van links naar rechts schuiven 8)7 _/-\o_

@ Beatle, ik denk toch dat of de modchip dus niet goed is geinstalleerd, ik zou hem gewoon terugsturen, en niet verder aan kloten als je toch de 30 dagen garantie hebt,

Hij is ook niet verkocht als beloofd 'nieuw' is in mijn ogen niet gemod, tegenwoordig vind ik een chip ook een beetje zinloos in een DC, behalve dat je makkelijk andere regio's afspeelt dan
Maar volgens mij horen ze helemaal niet zo dat ze niet schuiven :). Ik zie ze nooit zo namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
MsG schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:27:
[...]

Maar volgens mij horen ze helemaal niet zo dat ze niet schuiven :). Ik zie ze nooit zo namelijk.
Druppeltje lijm doet wonderen, de twee andere flappen zijn wel verlijmd en die blijven ook goed zitten!

Zonet in Hoek van Holland geweest, was een kooferbak verkoop. Alle mensen die daar stonden waren zegmaat niet van die doorgewinterde handelaren, meer het 'normalere' volk. Stond er veel 8- en 16-bit spul. Was een knakker met een hoop boxed spellen voor de SNES, varieerend van 3,50 tot 6 euro. Ik kocht pilotwings voor 3,50 perfect in doos met boekje. Wilde wel meer maar had al de DC gekocht vorige dus vrouwtjes vond het wel welletjes (waren geen echte top-titels ook).

Kom ik bij de auto, boete van 60 euro :( Beter goed kunnen parkeren, had ik die hele doos mee kunnen nemen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MsG schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:27:
[...]

Misschien komt dat omdat je nog nooit een echt nieuw SNES spel hebt gehad. :+

Ik had er laatst een paar... Maar die zijn naar Speedlink gegaan. Misschien kan hij wat vertellen over zijn kartonnen houder dingesen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:22:
Van DKC 1 in ieder geval wel! Want ik zag laatst een advertentie op MP waar iemand 2x dat spel met verschillende labels aanbood.

Ik snap nog steeds niet waarom winkels UK spellen kopen voor in hun winkel... Misschien omdat de vraag hoog is, maar het aanbod in Nederlands spul te laag?

Oh potver... Maak ik zomaar een dubbelpost.

[ Voor 3% gewijzigd door Tanuki op 31-05-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Hmmm deeltje 2 moet ik ook eens zien te regelen... overigens is die toch niet zó zeldzaam?

Volgens mij is deel 3 moeilijker te vinden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Die kartonnetjes waar de cartridges inliggen horen gewoon schuifbaar te zijn. T zou wat wezen als je t eerst uit het doosje moest trekken en daarmee de boel beschadigd.Die dingen zelf zijn opvouwbaar en tot zover ik hier meegamaakt heb, niet gelijmd ofzo. Dr is iig wel over na gedacht.Ik denk dat de meeste mensen die dingen weggooien omdat ze de doosjes wel willen bewaren, maar de cartridges toch altijd buiten t doosje houden. Dus waarom kartonnetje dan bewaren? Useless stuk karton ==> vuilnisbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Michael Knight schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:33:
Hmmm deeltje 2 moet ik ook eens zien te regelen... overigens is die toch niet zó zeldzaam?

Volgens mij is deel 3 moeilijker te vinden.
Ze zijn beiden niet zeldzaam, maar wel vrij prijzig omdat het erg goede en gewilde games zijn.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

beatle schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:33:
Sjah, ik kan wel een beetje solderen, maar op dit niveau niet!

Hieronder de openliggende DC:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En deze link zoals ik dus een modchip eruit moet zien: http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/dc-mod-chip.htm
Haha; die foto's van jouw opengewerkte DC doen met denken aan mijn MegaCD die ik destijds openhaalde omdat ie panne had:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3192/2373046967_78be6bd956.jpg

Sta je echt even vreemd te kijken van zo'n "zelfbouwknutsel" die erop zit. Toen helemaal uit zitten pluizen en bleek dat dat gewoon bij Sega zelf erbij was gesoldeerd als add-on omdat er wat problemen waren met dat revisie bord. Helaas heb ik die Mega CD niet meer. Toen kon ik a.d.h.v. de tekst op dat PCB zoeken wat het precies was.

Zie verder: http://www.racketboy.com/...ic.php?f=1&t=5411&p=43661

Jouwe is overduidelijk wèl een modchip :) Alleen jammer dat ie niet werkt (Je DC bedoel ik dan hè).

Verder nog een vraagje voor mezelf. Nintendo problemen zijn vrij snel oplosbaar door mijzelf; maar nu heb ik toch echt een probleem waar ik niet weet te beginnen:

Ieder spel start zonder audio op een SNES. Geen geluid, echter wel titlescreen. Wanneer spel door wil starten naar demo; of je drukt zelf op start wordt het beeld zwart en gebeurd er verder niets meer. Tis een SNSP-CPU-02 bord dus zonder losse sound module.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik wil een VGA box voor een Dreamcast kopen, maar nu vraag ik me af welke ik het beste kan kopen. Zit er uberhaupt verschil tussen de VGA boxen? Daarnaast vraag ik me af hoe ik het geluid dan moet aansluiten.
Zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Ik heb zelf de vga box van racketboy.com gekocht. Prima ding, er zit zowel composiet, s-video als vga op en de audio gaat via een 3.5" female audio out (dus gewoon ala audio out op je pc).

Werkt echt prima en is volgens mij ook de goedkoopste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

laropo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:49:
Ik heb zelf de vga box van racketboy.com gekocht. Prima ding, er zit zowel composiet, s-video als vga op en de audio gaat via een 3.5" female audio out (dus gewoon ala audio out op je pc).

Werkt echt prima en is volgens mij ook de goedkoopste!
Die van Racketboy zijn puik ja! Box is aldaar NIET op voorraad. Ik heb zelf een Dreamcast VGA cable van Racketboy:

Afbeeldingslocatie: http://www.racketboy.com/images/vgablue-ebay-med.jpg

Vooral GEEN modulaire VGA box kopen; want die zetten bijvoorbeeld het composiet signaal om naar VGA (een conversie slag van slecht naar vga blijft slecht). Aangezien de Dreamcast direct VGA uit kan poepen op zijn poort ben je met 1 van de racketboyoplossingen het beste uit.

Op internet goede lijsten te vinden welke games allemaal rechtstreeks VGA uitpoepen over de signal-out.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Jammer genoeg is deze op het moment niet leverbaar bij Racketboy. Op ebay is eigenlijk alleen de "DC vga box" te koop, maar ik weet niet of deze aan te raden is. Verder is er een officiele sega vga box te koop maar deze is 127 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Iemand ervaringen met een Sega Megatech? Kan er eentje halen voor 100 euro. Hij zou werkend zijn en zitten 10 games bij. Meeste stickers staan er nog op, maar mag wel verfrist worden.

Blijkbaar zijn die dingen erg zeldzaam, maar ik vind er geen op ebay om de echte marktwaarde te bekijken.

Ik zou eigenlijk liever wat doorsparen voor een Mame, maar als Sega fan kriebelt het toch wat O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
0X55AA schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:16:
Iemand ervaringen met een Sega Megatech? Kan er eentje halen voor 100 euro. Hij zou werkend zijn en zitten 10 games bij. Meeste stickers staan er nog op, maar mag wel verfrist worden.

Blijkbaar zijn die dingen erg zeldzaam, maar ik vind er geen op ebay om de echte marktwaarde te bekijken.

Ik zou eigenlijk liever wat doorsparen voor een Mame, maar als Sega fan kriebelt het toch wat O+
Ik zou het gewoon doen. Dat is erg goedkoop denk ik zo. Ik heb net het moederbord gezien. Wat voor gamecartridges gaan daarop? Speciale, of van een specifieke console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
0X55AA schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:16:

De Mega-Tech is zeldzaam maar niet heel zeldzaam, ze staan geregeld op Marktplaats. Aan games is niet heel makkelijk te komen dat zal altijd via ebay moeten waar ze wel geregeld op staan. Voor 100 zit je in ieder geval zeker goed. De games en het bord brengen los ook wel 100 euro op. Ik heb zelf een Mega-Play welke vergelijkbaar is met de Mega-Tech maar net een tikje zeldzamer is :p(lees: Nog nooit 1 te koop gezien buiten degene die ik heb)

De kast is wel om te bouwen naar mame, maar is geen JAMMA kast waardoor je niet zomaar een ander spel kan spelen buiten je Mega-Tech spellen.
danielkraak schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:27:
[...]

Ik zou het gewoon doen. Dat is erg goedkoop denk ik zo. Ik heb net het moederbord gezien. Wat voor gamecartridges gaan daarop? Speciale, of van een specifieke console?
Op de Mega-Tech passen Mega-Tech carts. Speciale met een extra bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Ja als ik een positief antwoord krijg van die gast ga ik er waarschijnlijk zondag/maandag om.

Wat ik trouwens graag zou hebben is wat er vroeger (was 5-6j) in de gameshop stond. Ook van sega, was een demopod en er stond Sonic op. Het was een arcadekast en had 2 schermen. Het eerste was groot en stond schuin naar achteren zoals vaak bij arcades. Bovenaan stond een kleiner schermpje.

Het gebruikte dus normale gamepads. Ik herinner mij dit nog goed omdat ik als klein ventje het normale scherm niet kon zien, waardoor ik steeds naar het bovenste scherm moest kijken met nekpijn als gevolg. Het was een 2 player exemplaar trouwens. Helaas bestaat die shop niet meer, maar nog erger is dat ik tot nu toe nog niks over dit toestel gevonden heb.

Dit zou het ultieme zijn om aan mijn collectie toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Inmiddels antwoord van Thinkgeek over de Dreamcast, ze sturen een nieuwe op :) Nog mooier, buiten de US is er voor dit artikel geen 'return shiping'. Ik mag hem dus zelf afvoeren ;) Maargoed, doos, gamepad en spellen zijn altijd welkom!

Door dit bericht de vier draden van de modchip doorgeknipt en netjes per stuk afgeplakt. Spellen starten nog niet, wel utopia en hierdoor soms Daytona USA. Echter, als ik D-USA er zo in stop pakt ie hem weer niet :? Al met al een rare gare DC dus. Wellicht ooit een vergeelde ombouwen met deze behuizing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Slogra schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:18:
Op ebay is eigenlijk alleen de "DC vga box" te koop, maar ik weet niet of deze aan te raden is.
Als je die met oranje stickertje bovenop bedoelt, zoals deze:

http://images.marketworks...296/dreamcast_vga_box.jpg

Die heb ik ook en werkt prima.

[ Voor 22% gewijzigd door mvdklip op 03-06-2009 09:10 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
mvdklip schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:09:
[...]

Als je die met oranje stickertje bovenop bedoelt, zoals deze:

http://images.marketworks...296/dreamcast_vga_box.jpg

Die heb ik ook en werkt prima.
Die heb ik ook, en hij kwam gewoon van racketboy vandaan. :)

Prima dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
Die bedoel ik. Ik ga 'm meteen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:+ i feel so dumb.....
Een gloednieuw origineel, in doos, in plastic setje controllers voor de SNES binnen gehad. Met de veronderstelling dat ze gewoon zouden werken. Looks the same op de kleuren na. Stekkers zijn t zelfde en er staat zelfs Nintendo op :+ en toch werken ze niet.:+ Iemand die er een adaptertje voor weet?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Speedlink schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:23:
Een gloednieuw origineel, in doos, in plastic setje controllers voor de SNES binnen gehad. Met de veronderstelling dat ze gewoon zouden werken. Looks the same op de kleuren na. Stekkers zijn t zelfde en er staat zelfs Nintendo op :+ en toch werken ze niet.:+ Iemand die er een adaptertje voor weet?:P
als de kleuren van de knopjes paars en lila zijn dan zijn het amerikaanse controllers; maar er is geen reden om aan te nemen dat die niet werken op een Europese SNES omdat die niet regio gebonden zijn.

Kom eens met een leuke foto want dan komen we snel een stukje verder.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

0X55AA schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:24:
Ja als ik een positief antwoord krijg van die gast ga ik er waarschijnlijk zondag/maandag om.

Wat ik trouwens graag zou hebben is wat er vroeger (was 5-6j) in de gameshop stond. Ook van sega, was een demopod en er stond Sonic op. Het was een arcadekast en had 2 schermen. Het eerste was groot en stond schuin naar achteren zoals vaak bij arcades. Bovenaan stond een kleiner schermpje.

Het gebruikte dus normale gamepads. Ik herinner mij dit nog goed omdat ik als klein ventje het normale scherm niet kon zien, waardoor ik steeds naar het bovenste scherm moest kijken met nekpijn als gevolg. Het was een 2 player exemplaar trouwens. Helaas bestaat die shop niet meer, maar nog erger is dat ik tot nu toe nog niks over dit toestel gevonden heb.

Dit zou het ultieme zijn om aan mijn collectie toe te voegen.
Bedoel je deze? Of zitik helemaal verkeerd :P
Afbeeldingslocatie: http://www.mega-play.co.uk/segamegatech.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Dat het de USA versie is weet ik. Wist k al bij aanschaf. Dat ze het op een PAL console neit doen is natuurlijk een ander verhaal. Daar wil ik een oplossing voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Speedlink,

Ik heb ook 2 van deze controllers, deze werken idd enkel op de NTSC Snes, ik snap ook niet waarom, zelfde aansluiting enz,

Er staat idd ook dat het om Nintendo gaat, alleen weet ik dat dit geen originele controllers zijn, heb namelijk ook de originele NTSC en Pal controllers deze voelen ook heel anders aan als de aangegeven controller,

De plastic voelt ook wat goedkoper aan en D-pad voelt wat 'hoger/dikker' aan, desalnietemin gebruik ik ze vaak op m'n NTSC Snes en houd de originelen mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
mja, ze zijn mij verkoct als originele. Dus daar kan ik dan ook weer achteraan. Zijn die dingen wel werkend te krijgen op PAL SNES? Of kan ik met wat prutsen makkelijk t binnenwerk overzetten in een gare ori controller?

Laat t verschil eens zien tussen een NTSC controller en de nepperds dan ;) ben wel beniieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heten de backup devices like de powerpak, maar dan voor de snes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
MsG schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:46:
[...]

Bedoel je deze? Of zitik helemaal verkeerd :P
[afbeelding]
Nee, die komt hier binnenkort waarschijnlijk te staan :) De versie dik ik mij herinner gebruikte echt de originele controllers, geen joysticks.

@Richard: zien er idd geen originele uit. Indien je er vanaf wilt kan ik mss iets voor je betekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door 0X55AA op 04-06-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
0X55AA schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:17:
[...]

Nee, die komt hier binnenkort waarschijnlijk te staan :) De versie dik ik mij herinner gebruikte echt de originele controllers, geen joysticks.

@Richard: zien er idd geen originele uit. Indien je er vanaf wilt kan ik mss iets voor je betekenen.
Dan moet dat een demo pod zijn geweest van de Mega-Drive. De enige arcade machines zijn de Mega-Tech en Mega-Play welke op stickers en een marquee na, hetzelfde zijn qua uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

0X55AA schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:17:
[...]

Ik ben niet diegene die deze controllers heeft :)

Edit: Ik heb deze controllers overigens wel; maar dat zijn 100% echte die bij mijn NTSC-U SNES behoren. Ik kan ze als test weleens aansluiten op PAL om te kijken of dat hier werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Richard op 04-06-2009 15:18 . Reden: Zie Edit-tags. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:21
Speedlink schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:23:
Kijk hier maar eens, je moet waarschijnlijk een mod op je pal snes doen:

http://www.gamesx.com/misctech/eurosnescontrol.htm

Ik moet dat ook nog steeds doen, heb veel van die usa controllers nieuw in doos
maar nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Heb eventjes zitten kijken, het zou zal waarschijnlijk een demopod geweest zijn, al vind ik niet onmiddelijk de juiste. Er is natuurlijk in die tijd veel custom stuff gebouwd (zeker bij cabs).

Mega Drive Demo DS-16
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Mega_drive_demo_ds-16.JPG

op ebay zag ik deze controllersteun:
Afbeeldingslocatie: http://models-games.com/ds16.jpg
Hiermee kon een custom gebouwd worden lijkt mij. Al lijkt het mij onwaarschijnlijk. Eventueel een rebuild van een andere kast.

Deze komt het meest in de buurt van wat ik mij herinner, alleen zonder mastersystem, een extra scherm en 2 controllers.
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/6723/1013591.jpg

Deze is het ook niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamesniped.com/wp-content/uploads/2008/03/sega-genesis-display-kiosk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamesniped.com/wp-content/uploads/2009/03/sega-genesis-dreamcast-demo-kiosk-system.jpg
Deze ook niet.

Deze kerel doet mij steeds zin hebben om te verhuizen naar een plek met een grote tuin :D :
http://spaceinvaders.7.forumer.com/viewtopic.php?t=939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
omg 0X55AA die link _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
What he said!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Omg! Daar kan ie entree voor vragen :D

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

SeatRider

Hips don't lie

Ik vind het persoonlijk jammer dat ie zoveel troep eromheen verzamelt en niet gewoon die hele ruimte volzet met arcades of aangesloten consoles, pongs en weet ik wat meer. Dat zou ik doen met die ruimte ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Mja een beetje een chaos is het wel, maar damn :P het heeft ook genoeg gekost zo te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:P goed, besluit is dr, k ga niet mn SNES modden voor zoiets :P adaptertje = prima, iemand die ze hebben wil/ruilen. PM/DM/Mail me maar (doorhalen wat niet van toepassing is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Speedlink

Dit is de originele NTSC controller:

Afbeeldingslocatie: http://www.krunker.com/wp-content/uploads/2007/07/Nintendo%20SNES%20controller.jpg

OEPS op het usb uiteinde na dan 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

holy sh*t, what een gameroom.... wat zal het uiteindelijk waard zijn voor de collectors als ze het verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:23:
holy sh*t, what een gameroom.... wat zal het uiteindelijk waard zijn voor de collectors als ze het verkopen?
gaat veel tijd inkruipen om het te verkopen vrees.. niet iedereen wilt alles.. imho niemand kan 'alles' in een keer betalen.. denk dat daar heel veel 'goed' geluk bij komt kijken met het aan te kopen er van..

en tja wilt hij het wel verkopen? misschien zijn kinderen later.. ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Verzamelen doe je echt niet voor het geld. Ja als ik iets kan kopen om daarna door te verkopen zal ik het zeker doen, omdat ik zelf al een exemplaar heb of omdat het me zelf niet interesseerd. Maar ik koop zeker geen dingen met de gedachte 'binnen 5 jaar kan ik het met winst verkopen'. Al kan dat soms wel de pijn verlichten als ik van plan ben iets duurs te kopen :D Heb ik die reden nog als excuus.

EDIT:

Onlangs vroeg ik naar USB convertertjes voor SNES/NES etc. Heb via 9lives een goede webwinkel gevonden, met uber cheape controllers:

http://www.konsolenkost.d...-5819838-282-214-216-0-0/

Ze hebben nog veel andere dingen ook.

Mss iets voor in de TS?

[ Voor 30% gewijzigd door 0X55AA op 05-06-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Een terminator 2 flipperkast _/-\o_ :9~ _/-\o_
0X55AA schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:02:
Verzamelen doe je echt niet voor het geld. Ja als ik iets kan kopen om daarna door te verkopen zal ik het zeker doen, omdat ik zelf al een exemplaar heb of omdat het me zelf niet interesseerd. Maar ik koop zeker geen dingen met de gedachte 'binnen 5 jaar kan ik het met winst verkopen'. Al kan dat soms wel de pijn verlichten als ik van plan ben iets duurs te kopen :D Heb ik die reden nog als excuus.

EDIT:

Onlangs vroeg ik naar USB convertertjes voor SNES/NES etc. Heb via 9lives een goede webwinkel gevonden, met uber cheape controllers:

http://www.konsolenkost.d...-5819838-282-214-216-0-0/

Ze hebben nog veel andere dingen ook.

Mss iets voor in de TS?
Hele handige link, bedankt :)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeast.net
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-01 12:44
Omg die game room is nice, ik wil ook zo'n room hebben :o .

Btw, wat is dit? http://www.giz10p.co.uk/e...e-610-0617-/prod_146.html

De Dreamcast gebruikt de GD-roms toch? Of worden ze ook in andere consoles gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Waarschijnlijk voor arcade-kasten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:23
0X55AA schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:08:
Waarschijnlijk voor arcade-kasten gebruikt.
Yup, In de Naomi 1 en 2 arcade kasten(Waar de DC op gebaseerd is) worden/werden GD-ROM's in gebruikt. Ik dacht ook 1 of 2 nieuwere systemen, zoals het triforce systeem(door Sega, Nintendo en ik dacht Panasonic ontwikkeld).

Er staan op die site ook nieuwe lasers/carriers, maar ik betwijfel of deze in een DC gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Misschien toch wel leuk om even te vermelden: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=159250

Team NeoFlash heeft iets van zich laten horen en zo te zien zijn de N64 en Snes Flashcards bijna klaar. Volgens mij zit er alleen geen slot voor een geheugenkaartje op, maar ingebouwd geheugen. Hopelijk veranderen ze dat nog.

Voor mij zouden deze dingen wel een uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
danielkraak schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:17:
Misschien toch wel leuk om even te vermelden: http://gbatemp.net/index.php?showtopic=159250

Team NeoFlash heeft iets van zich laten horen en zo te zien zijn de N64 en Snes Flashcards bijna klaar. Volgens mij zit er alleen geen slot voor een geheugenkaartje op, maar ingebouwd geheugen. Hopelijk veranderen ze dat nog.

Voor mij zouden deze dingen wel een uitkomst bieden.
maja ergens dit jaar komt een SNES copybox met SD kaartjes die Co processors kan emuleren (zoals DSP etc)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:) oeeeh :) das nie slecht....ze zijn wel lekker laat, maar t komt nog wel zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:58:
[...]

maja ergens dit jaar komt een SNES copybox met SD kaartjes die Co processors kan emuleren (zoals DSP etc)
En heb je daar misschien een linkje van? De meeste mensen zijn namelijk niet zo positief over team NeoFlash en het schijnt dat je een spel aan de bovenkant van de flasher moet plaatsen om hem te laten werken, dus als er dan toch een betere komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vuikie schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 00:19:
[...]

Yup, In de Naomi 1 en 2 arcade kasten(Waar de DC op gebaseerd is) worden/werden GD-ROM's in gebruikt. Ik dacht ook 1 of 2 nieuwere systemen, zoals het triforce systeem(door Sega, Nintendo en ik dacht Panasonic ontwikkeld).

Er staan op die site ook nieuwe lasers/carriers, maar ik betwijfel of deze in een DC gebruikt kunnen worden.
Verhaal klopt helemaal, Is gewoon een externe GD-ROM van de Triforce Hardware.

Ik heb er in een ander topic een leuk stukje/review-achtig iets over geschreven; wat zeker voor de retro-freaks de moeite waard is eventjes door te nemen:

Richard in "Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic..."

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Zit je nu in .jp of is dit ergens in .nl?

Arcadehalls blijven zalig. 1 a 2 keer per jaar ga ik er met 100 munstukjes van .50 samen met een vriend gamen. Eerst wat rondkloten met wat schietgames, maar daarna volgt het serieuzere werk: Outrun 2! Zitten dan zowat de hele namiddag - avond tegen elkaar te racen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
danielkraak schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:07:
[...]

En heb je daar misschien een linkje van? De meeste mensen zijn namelijk niet zo positief over team NeoFlash en het schijnt dat je een spel aan de bovenkant van de flasher moet plaatsen om hem te laten werken, dus als er dan toch een betere komt.
ik & 2 andere werken er aan.. ik, icekiller, scott en lint_

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.

Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.