Ligt het aan mij of is de Nes nogal snel van streek? heb dit weekend een nieuwe gehad en nu vertoont hij af en toe al kuren (wit beeld). Wat is trouwens de beste manier om een Nes op een HDTV aan te sluiten?
Heb je de 72-pin connector al schoongemaakt? En de games zelf ook natuurlijkAnoniem: 279033 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:33:
Ligt het aan mij of is de Nes nogal snel van streek? heb dit weekend een nieuwe gehad en nu vertoont hij af en toe al kuren (wit beeld). Wat is trouwens de beste manier om een Nes op een HDTV aan te sluiten?
En op een HD-TV krijg je een behoorlijk apart beeld

PSN: Bellerophon-
Offtopic:Anoniem: 190312 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:12:
[...]
Offtopic
Nice. Zeker een goede deal lijkt me! Laat me weten of je Donkey Kong en Banjo Kazooie nog wilt verkopen. De expansion pack heb ik ook wel interesse in. Die kan mooi in m'n andere N64. Mocht je ook nog andere boxed games in de verkoop hebben, laat het me weten.
Ontopic:
Morgen of woensdag komt waarschijnlijk mijn Gamebit binnen, waarmee ik m'n N64 en SNES kan openmaken. Gerotzooi met BIC pennen etc zag ik niet zo zitten, aangezien zo'n schroevendraaier toch geen drol kost. De föhn-methode was overigens weinig succesvol in het verwijderen van stickers op boekjes. Wattenstaafje + stickeroplossser + grote voorzichtigheid, bleek de ideale combinatie.
Voor de geïnteresseerde heb ik nog een losse cartridge Mario Party 2 liggen trouwens. Ook Tiggers Honey Hunt doe ik (wonderwel) in de verkoop ;-)
Wat vraag je hiervoor?
Weet iemand wat een redelijke prijs is voor een master system en een paar (4/5) games?
(weet niet welke games) ... en zijn die dingen een beetje de moeite waard? volgens mij zijn er nl niet zo heel veel leuke games voor
(weet niet welke games) ... en zijn die dingen een beetje de moeite waard? volgens mij zijn er nl niet zo heel veel leuke games voor
Ik zou zeggen dat een master system 2 met een paar games tussen de 15,- en 25,- euro waard. Boxed iets meer natuurlijk en een master system 1 is ook wat meer waard.Charly schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:15:
Weet iemand wat een redelijke prijs is voor een master system en een paar (4/5) games?
Ik vind de master system juist een van de leukste consoles, maar dat is waarschijnlijk omdat ik hem vroeger helemaal grijs gespeeld heb. Games die ik leuk vind:
- Sonic the Hedgehog
- Sonic the Hedgehog 2
- Streets of Rage
- Streets of Rage 2
- Wonderboy
- Wonderboy in Monster Land
- Alex Kidd in Miracle World
- Castle of Illusion
- Land of Illusion
- Bubble Bobble
- Rainbow Islands (Bubble Bobble 2)
- Operation Wolf
- Dynamite Dux
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Een master system 2 kun je alleen dmv RF aansluiten of je moet hem zelf willen ombouwen met wat soldeerwerk.sander-sp schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:08:
Ook zit ik met de videokabel, ik zie voor de master system 2 eigenlijk geen composite videokabels, alleen RF kabels. Wat heb ik hiervoor nodig?
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Master System 2:mvdklip schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:52:
[...]
Een master system 2 kun je alleen dmv RF aansluiten of je moet hem zelf willen ombouwen met wat soldeerwerk.
http://mmmonkey.co.uk/console/sega/sms2-av.htm
Master System 1:
http://mmmonkey.co.uk/console/sega/ms-md-scart.htm
Maar RF heeft met oude consoles juist wel een bepaalde charme
Hey man die kwam van mij af! Jammer dat je mij niet meer netjes gecontacteerd hebt (na netjes doorsturen van tracktracecode enzo). Nu dacht ik dat ie ergens halverwege de pakketdistributie weg was. Zoals aangegeven stop er GEEN niet schoongemaakte spellen in; want hij was getest met een tiental schone spellen.Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:33:
72-pin connector was schoon; was getest met alleen maar schone games en werkte perfect. Lockout was ook weg. Leek me leuk voor een tientje.Bellerophon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:46:
[...]
Heb je de 72-pin connector al schoongemaakt? En de games zelf ook natuurlijk
En op een HD-TV krijg je een behoorlijk apart beeldMaar ik zou dan voor een scart aansluiting gaan
20*350ZO45°
Tjah dat was het eerste wat in mij opkwamRichard schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:14:
[...]
Hey man die kwam van mij af! Jammer dat je mij niet meer netjes gecontacteerd hebt (na netjes doorsturen van tracktracecode enzo). Nu dacht ik dat ie ergens halverwege de pakketdistributie weg was. Zoals aangegeven stop er GEEN niet schoongemaakte spellen in; want hij was getest met een tiental schone spellen.
[...]
72-pin connector was schoon; was getest met alleen maar schone games en werkte perfect. Lockout was ook weg. Leek me leuk voor een tientje.
Nou jij verwijderd is niet de juiste tekst; ik bedoelde meer dat die netjes disabled wasBellerophon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:21:
[...]
Tjah dat was het eerste wat in mij opkwamEn even iets anders... hoe heb je die lockout chip verwijderd?
20*350ZO45°
Ja snap ik, je moet een pin op een chip losmaken, maar dat lukt mij gewoon echt nietRichard schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:27:
[...]
Nou jij verwijderd is niet de juiste tekst; ik bedoelde meer dat die netjes disabled was
Pin 4 van de 3195A.Bellerophon schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:30:
[...]
Ja snap ik, je moet een pin op een chip losmaken, maar dat lukt mij gewoon echt niet
20*350ZO45°
Hehe, na zulke opmerkingen reageer ik zelf al niet meer. Vind het eigenlijk ook irritant als mensen je bod zien, en dan gaan mailen van : "ohh maar voor 50 euro verkoop ik de hele set wel!"Philip J. Dijkstra schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:45:
[...]
Zo sorry hoor, even de marktplaats avondirritatie van me af typen
Terwijl er gewoon staat bieden.
Waarom denk je dat ik een bod heb gedaan van b.v. 30 euro.
Omdat ik dat er wel voor over heb en geen 50 euro.

Ook dat weet ik
Tja, het heeft twee kanten he. Ik heb ook wel eens een boxed Satellaview te koop gezet (mocht iemand interesse hebben, DM staat aan). Vraagprijs was 250 euro en bieden stond aan. Als je dan biedingen krijgt van 25 euro en mailtje van "Ik GeEv joUw r 20 EuRi voâh!!``11" dan vraag ik me af waarom ze überhaupt nog de moeite doen. En de meeste mensen die iets met bieden te koop zetten hebben wel een (minimum)prijs in gedachte. Marktplaats is een heel ander systeem dan Ebay, waar het wel een veiling is waar het hoogste bod geldt. Op Marktplaats zijn de biedingen meer een onderhandelmechanisme dan een veilingsysteem, en als je een bod plaatst dat niet reëel is dan is het logisch dat je er niet uit gaat komen. En andersom natuurlijk ook bij een veel te hoge vraagprijs.CrystalViriS schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:42:
Hehe, na zulke opmerkingen reageer ik zelf al niet meer. Vind het eigenlijk ook irritant als mensen je bod zien, en dan gaan mailen van : "ohh maar voor 50 euro verkoop ik de hele set wel!"
Terwijl er gewoon staat bieden.
Waarom denk je dat ik een bod heb gedaan van b.v. 30 euro.![]()
Omdat ik dat er wel voor over heb en geen 50 euro.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 279033
Hey sorry, was even ontschoten. Had het druk met andere zaken. Pakket was dus ontvangen en in goede staat.Richard schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:14:
[...]
Hey man die kwam van mij af! Jammer dat je mij niet meer netjes gecontacteerd hebt (na netjes doorsturen van tracktracecode enzo). Nu dacht ik dat ie ergens halverwege de pakketdistributie weg was. Zoals aangegeven stop er GEEN niet schoongemaakte spellen in; want hij was getest met een tiental schone spellen.
[...]
72-pin connector was schoon; was getest met alleen maar schone games en werkte perfect. Lockout was ook weg. Leek me leuk voor een tientje.
De cartridges kan je het beste schoonmaken met alcohol? En in hoeverre werkt zo'n cleaning cartridge?
Ik heb overigens wel het gevoel dat juist de Nes vervelend doet met dit soort dingen. Met de Snes, N64 ed heb ik hier nooit last van gehad.
Nou mij snes moet ik vaak 3 of 4 keer het spel eruit en erin duwen voordat ie wil werken. Iemand een idee hoe ik dit simpel en goed oplos?Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:01:
[...]
Hey sorry, was even ontschoten. Had het druk met andere zaken. Pakket was dus ontvangen en in goede staat.
De cartridges kan je het beste schoonmaken met alcohol? En in hoeverre werkt zo'n cleaning cartridge?
Ik heb overigens wel het gevoel dat juist de Nes vervelend doet met dit soort dingen. Met de Snes, N64 ed heb ik hier nooit last van gehad.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Schoonmaken.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
(kan maybe niet kloppen heb dit ergens gelezen!) wat ik gelezen heb is dat de 72 pin connector van de NES toen deze in productie was van een ander soort metaal werd gemaakt dan dat werd gedaan bij de SNES en volgende modellen van Nintendo.Anoniem: 279033 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:01:
Probleem zou zijn geweest bij de NES dat het metaal dat ze gebruikten bij de connector sneller corrodeert en aanslag op het metaal heeft waardoor de verbinding tussen de games slechter maakt na des te ouder de NES systemen zijn, en zo ook het alom bekende knipperende power probleem veroorzaakt. + het in en uit van de cartridges bij dit metaal. Later heeft Nintendo dit probleem opgelost door ander metaal te gebruiken en ook de "top loader" te gebruiken. ma goed dit is wat ik ooit eens gelezen had.
of schoonmaken met wat alcohol met wattenstaafjes of zo, of niet moeilijk gaan doen en een nieuwe 72 pin connector plaatsen die voor 5-10 euro te regelen valt. staan ook genoeg guides op het internet hoe die te vervangen is (nogal simpel ookDeem schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:34:
[...]
Nou mij snes moet ik vaak 3 of 4 keer het spel eruit en erin duwen voordat ie wil werken. Iemand een idee hoe ik dit simpel en goed oplos?

http://www.telegraaf.nl/d..._voor_de_Dreamcast__.html
http://www.telegraaf.nl/d...blijft_winstgevend__.html
Geweldig om te lezen. Heb zelf ook nog een DC, leuk ding.
http://www.telegraaf.nl/d...blijft_winstgevend__.html
Geweldig om te lezen. Heb zelf ook nog een DC, leuk ding.
Ik blijf de schuld gewoon steken op de hoek waar de cartridge ingeplaatst wordt om met de lift naar benden te worden gedrukt.
Pak eens een losse 72 pin connector en hang er een spel in en buig 'm dan in de juiste houding. De spanning die dan op de pinnen rust (die hij na verloop van tijd verliest) lijkt me ook een grote boosdoener.
Ik heb veel tot zeer veel NESsen in mijn handen gehad. Wanneer ik 2 van een stoffige zolder haal die 15 jaar daar hebben gestaan waarvan in 1 nog een game zat met de lift naar benden; of 1 zonder game in de lade; dan is die zonder game altijd beter; je voelt gewoon dat het inschuiven van het spel veel stroever gaat.
Pak eens een losse 72 pin connector en hang er een spel in en buig 'm dan in de juiste houding. De spanning die dan op de pinnen rust (die hij na verloop van tijd verliest) lijkt me ook een grote boosdoener.
Ik heb veel tot zeer veel NESsen in mijn handen gehad. Wanneer ik 2 van een stoffige zolder haal die 15 jaar daar hebben gestaan waarvan in 1 nog een game zat met de lift naar benden; of 1 zonder game in de lade; dan is die zonder game altijd beter; je voelt gewoon dat het inschuiven van het spel veel stroever gaat.
[ Voor 1% gewijzigd door Richard op 19-05-2009 15:06 . Reden: Scheve zin gerepareerd. ]
20*350ZO45°
klopt. als je een (echte nieuwe, dus niet al gebruikte 72 pin connector) plaatst voel je inderdaad gelijk hoe stroef opeens de games erin gaan (moest soms hand achter de NES houde om de games erin te krijgen, of eruitRichard schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:01:
maar dan werken de games bij mij wel gewoon gelijk

Schoonmaken met wat alcohol doet ook wonderen, maar als het waar is over de gebruikte metaal soort dan kan het niet altijd werken. en ook maybe wegens het verhaal van Richard door de manier hoe de games geload worden met het lift systeem.
Ja, het idee was leuk. Heb namelijk altijd gehoord dat de cartridges en het invoermechanisme moesten lijken op wat ze destijds al hadden: namelijk een videorecorder. Hebben thuis hier nog een video2000 staan met een zelfde mechanisme. (Kwam laatst op één van de banden nog een streetfighter 2 commercial tegenRichard schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:01:
Ik blijf de schuld gewoon steken op de hoek waar de cartridge ingeplaatst wordt om met de lift naar benden te worden gedrukt.
Dat het niet echt logisch is en in sommige gevallen zelfs niet goed werkt is een ander verhaal.
Ik laat ook nooit spellen in de NES zitten, en maak "nieuwe" exemplaren altijd eerst schoon met contactspray. Vrijwel alle spellen werken wel, op een enkeling na. Daar blijf je gewoon mee kloten, net zolang totdat hij ze wel pakt.
I
Je moet inderdaad sowieso altijd de cart eruit halen als je 'm niet gebruikt bij de NES. Die pinnetjes moeten druk uitoefenen op de connector van de cart om contact te maken. Laat je de cart er tot in den treure in zitten veren ze nooit meer terug, waardoor ze lam worden. Dat kun je herstellen door alle pinnetjes eruit te halen en wat terug te buigen.
Mijn foto's op Flickr.
Woei. Ik heb OoT vandaag ontvangen van l0c4lh0st. Net prijsje van 17.50 incl. boxed.. Helaas heeft mij broer hem laatst wegegeven net als jet force gemini, dus moet ik die ook opnieuw zien te krijgen...
Ik woon in de buurt van Rdam en werk in Dordrecht, maar mijn versie is zo ongeveer in nieuwstaat. Boekje ziet eruit alsof het nog nooit open is geweest en het doosje is ook nog stevig en ziet er heel goed uit, dus voor 10 euro doe ik het spel niet weg. DM inmiddels aangezet, wist niet dat het standaard uit stond.Anoniem: 190312 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:48:
[...]
Offtopic:
Ik heb al met iemand 10 euro voor Diddy Kong Racing met doosje en boekje afgesproken, maar het boekje van zijn versie ziet er redelijk slecht uit en het doosje matig. Mocht je de game willen verkopen dus voor een mooi prijsje en je woont niet te ver bij mij vandaan, dan heb ik wel interesse. Dan blaas ik die andere deal gewoon af. Ik woon zelf in Hendrik Ido Ambacht (vlakbij Rotterdam).
Je PM staat alleen niet aan, dus ik kan je niet bereiken...
[ Voor 5% gewijzigd door Bianca op 19-05-2009 21:21 ]
Anoniem: 190312
Jammer, ik heb net vandaag Diddy Kong Racing al overgekocht van iemand anders. Andere aanwinsten zijn Banjo Kazooie, 007: The World is not Enough en WipEout 64. Er is dus een aardige hap uit mijn verlanglijstje. 007 en WipEout zien er nog piekfijn uit. Bij Banjo Kazooie en Diddy Kong Racing hebben de doosjes wat kleine beschadigingen, maar voor een tientje per stuk valt er weinig te klagen vind ik.Bianca schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:17:
[...]
Ik woon in de buurt van Rdam en werk in Dordrecht, maar mijn versie is zo ongeveer in nieuwstaat. Boekje ziet eruit alsof het nog nooit open is geweest en het doosje is ook nog stevig en ziet er heel goed uit, dus voor 10 euro doe ik het spel niet weg. DM inmiddels aangezet, wist niet dat het standaard uit stond.
Kirby 64, Donkey Kong 64, Paper Mario en Duke Nukem 64 staan nog steeds op m'n lijstje. Allemaal met doosje en boekje uiteraard. Een mooi exemplaar van F-Zero heb ik ook wel oren naar.
Krijg vrijdag twee Supervisions in goede staat, met 17 games..
Had vroeger zo'n ding, naast mn GB, en heb me er toch mee vermaakt. Heb er 30 Euro inc. verzenden voor betaald
Had vroeger zo'n ding, naast mn GB, en heb me er toch mee vermaakt. Heb er 30 Euro inc. verzenden voor betaald
Anoniem: 296487
@ Captain N
Ik heb je een PM gestuurd. Zou je wel zo beleefd willen zijn om terug te beantwoorden?
Ik heb je een PM gestuurd. Zou je wel zo beleefd willen zijn om terug te beantwoorden?
De gameboy versie of die met eenbuigbaar middenstuk... heb er hier nog twee liggen (GB2000 versie) met een stuk of 25 games (halve library).Exorcist schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:59:
Krijg vrijdag twee Supervisions in goede staat, met 17 games..
Leuke titels vond ik: Kaby Island, Hero Hawk en Super Pang.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Wellicht is de drang om te antwoorden op berichten die en beter in het topic zelf thuis horen en afkomstig zijn van mensen die daar zelf niks aan bijdragen niet zo heel groot. 
Dus, wat heb je zelf al geprobeerd?
Dus, wat heb je zelf al geprobeerd?
Mijn foto's op Flickr.
Van je familie moet je het maar hebben...brambest schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:54:
Woei. Ik heb OoT vandaag ontvangen van l0c4lh0st. Net prijsje van 17.50 incl. boxed.. Helaas heeft mij broer hem laatst wegegeven net als jet force gemini, dus moet ik die ook opnieuw zien te krijgen...

Zomaar spellen / consoles weggooien.Bellerophon schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:18:
[...]
Van je familie moet je het maar hebben...

Maarja, mijn moeder bijvoorbeeld vindt het "oude rommel", terwijl ik het prachtig spul vind.
Als het goed is is er overigens een leuk pakketje onderweg.

[ Voor 11% gewijzigd door Tanuki op 20-05-2009 11:08 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Haha moeder van een vriend van me heeft een complete nintendo 64 inclusief spellen bij het vuilnis gezet, en geloof ik ook nog een NES. Tja die vriend ging op kamers en de moeder begon met opruimen....l0c4lh0st schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:02:
[...]
Zomaar spellen / consoles weggooien.Ik zou echt zó kwaad worden als iemand mijn boxed NES / SNES weg zou gooien of zo...
Maarja, mijn moeder bijvoorbeeld vindt het "oude rommel", terwijl ik het prachtig spul vind.
edit:
Mijn vader heeft vermoedelijk mijn pc versie van LBA1 (little big adventure) gewoon doodleuk aan 1 of ander vreemd kind van een vage kennis weggegeven.. wellicht dan geen console spel maar ik kan me er nog best pissig om maken.
[ Voor 17% gewijzigd door CrystalViriS op 20-05-2009 11:14 ]
Het volgende is voor mij onderweg:
SNES + 33 spellen + nog een leuk extraatje
NES + 10 spellen
GBC + GBA + 23 spellen
Mario Football voor de GameCube
Morgen ga ik kijken voor een Xbox 360, GameCube en GBA.
Dan is het wel weer genoeg geweest, het vakantiegeld is dan wel weer op ;-)
SNES + 33 spellen + nog een leuk extraatje
NES + 10 spellen
GBC + GBA + 23 spellen
Mario Football voor de GameCube
Morgen ga ik kijken voor een Xbox 360, GameCube en GBA.
Dan is het wel weer genoeg geweest, het vakantiegeld is dan wel weer op ;-)
PSN: Leech1984
Ik krijg the great circus mystery voor de GBA zeer spoedig. Nu heb ik eindelijk na al die jaren geleden begonnen te zijn met The Magical Quest op de Snes toen die nieuw was de trilogie compleet. (Wel op de GBA, maar goed)
Mjam,mjam!
Pakketjesmeneer is net langs geweest.
Resultaat geheel dankzij l0c4lh0st
http://i39.tinypic.com/2luanab.jpg
http://i44.tinypic.com/2h2r4u1.jpg
http://i40.tinypic.com/2h2pnj5.jpg
http://i44.tinypic.com/2ryro1y.jpg
http://i42.tinypic.com/2zgdjk8.jpg
http://i42.tinypic.com/im5bvl.jpg

Met l0c4lh0st als adviseur heb je inderdaad goede spullen. Heb ook leuk master systeempje gekocht die hij gespot had.Speedlink schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:06:
Mjam,mjam!Pakketjesmeneer is net langs geweest.
Resultaat is grotendeels dankzij l0c4lh0st
![]()
![]()
![]()
![]()
Het topic gaat wel heel erg de kant op van check mijn aanwinst nr. x of PM me als je interesse hebt in mijn x. Is niet een losstaande mening; maar heb ik ook geverifieerd bij andere veel langskomende topicusers.CrystalViriS schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:12:
Nieuwste aanwinst:
Mastersystem 2 (welke nog ontbrak aan mijn verzameling):
[afbeelding]
Met 3 games, 1 controller.
Heb weinig plaats meer over dus binnenkort m'n verzameling maar eens wat uitdunnen.
Iemand nog op zoek naar een NES?
Er mag wat mij betreft wel wat meer discussie over Retro games zelf. Als begin wil ik wel starten met de gequote post alwaar ik "Moonwalker" van MJ zie staan. Echt een geweldige game vind ik zelf. Ik heb het niet heel veel gespeeld; maar de sfeer door het starten van "smooth criminal".
20*350ZO45°
nee, dat niet. Dat past niet helemaal in mn budget
in dit geval had ik l0c4lh0st een lijstje gegeven van wat ik nog wilde hebben en dat hebben we gezamelijk bij elkaar geraapt. 
Op naar de 32x games

Op naar de 32x games

Ik ben ook nog op zoek naar moonwalker voor de megadrive..
Op de sms heb ik m al, maar ddde smd heeft mooiere animaties en muziek..
Op de sms heb ik m al, maar ddde smd heeft mooiere animaties en muziek..
Heeft iemand hier ervaring met het AV modden van de atari 2600 (junior)? Zo ja, welke methode heb je daarvoor gebruikt? want er lijken er verschillende beschikbaar (ook voor PAL) maar de complexiteit wisselt nogal heb ik het idee...
Was Moonwalker nu ook voor de SNES gereleased trouwens?
* Captain N hoopt dat die concerten van MJ wel door blijven gaan, want heeft een kaartje voor in september.
En eens met Richard trouwens!
* Captain N hoopt dat die concerten van MJ wel door blijven gaan, want heeft een kaartje voor in september.
[ Voor 8% gewijzigd door Captain N op 20-05-2009 16:18 ]
Mijn foto's op Flickr.
Ik heb het gedaan. Ik heb een Mega Drive gekocht bij het goed, en ben nu bezig het ding aan de praat te krijgen.
Twee spellen, Fifa '96 en NHL '96. Ik was drie toen die spellen uitkwamen
Ik ben trots op mezelf, muaha
Twee spellen, Fifa '96 en NHL '96. Ik was drie toen die spellen uitkwamen
Ik ben trots op mezelf, muaha
-
Removed nav:
Removed nav:
Richard schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:20:
Het topic gaat wel heel erg de kant op van check mijn aanwinst nr. x of PM me als je interesse hebt in mijn x. Is niet een losstaande mening; maar heb ik ook geverifieerd bij andere veel langskomende topicusers.
[ Voor 65% gewijzigd door IJsbeer op 20-05-2009 16:28 ]
Van mij mag je het weer terug zetten hoor.... Ik vind het leuk om de aanwinsten van anderen te zien. Soms kom je nog wat tegen waarvan je niet eens weet dat het bestaat (zoals bijv. de Miracle Piano die hier een tijdje geleden voorbij kwam).
Uit het laten zien van aanwinsten kan ook discussie ontstaan... Zie bijv. hierboven over de Mega CD 2 en 32X.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ook eens overigens. Het is alleen jammer dat het de laatste tijd meer een opsomtopic is geworden met aanwinsten en verkapte onderhandelingen over nieuwe aankopen. Piccies van nieuwe aanwinsten is best leuk, maar alleen dat is zo inhoudsloos.
Mijn foto's op Flickr.
Laat ik dan een vraag stellen voor de verandering.
Mijn (nieuwe
) Mega Drive vertoont geen beeld. Ik heb hem gekocht met een RF switch en heb hem daarmee ook aangesloten. Probleem is dat het beeld wel 'flikker' wanneer ik hem aan en uit zet, maar geen geluid noch beeld.
Tips?
Mijn (nieuwe
Tips?
Nouja, die N64 was van hemzelf, dusja. Had nog gevraagd of hij ze niet alsnog terug kon vragen, maar dat heeftie niet meer gedaanBellerophon schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 07:18:
[...]
Van je familie moet je het maar hebben...
Is er hier iemand eigenljk met veel ervaring met de Saturn? Zijn er dingen waar je echt bij zon apparaat op moet letten?
[ Voor 62% gewijzigd door Lampuhkap op 20-05-2009 20:25 ]
Anoniem: 247730
Ik heb nog een vraagje, welke retroconsole kunnen jullie mij het meest aanbevelen naast de SNES/Psone voor RPGs?
Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar een NES, iemand nog iets leuks gezien de laatste tijd?
Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar een NES, iemand nog iets leuks gezien de laatste tijd?
De GBA heeft een redelijk grote backlog met veel RPG's.Anoniem: 247730 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:31:
Ik heb nog een vraagje, welke retroconsole kunnen jullie mij het meest aanbevelen naast de SNES/Psone voor RPGs?
Voornamelijk ports van de SNES maar ook nieuwe zoals Golden Sun.
Of zoek je echt consoles ipv handhelds?
Mwa. Vaak is het batterijtje (om te saven, zit aan de voorzijde in een schuifklepje) leeg of bijna leeg. De lasers zijn vaak nog prima, en niet zo spannend. Beetje PS1 like, kun je weinig aan fout doenSpeedlink schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:37:
Is er hier iemand eigenljk met veel ervaring met de Saturn? Zijn er dingen waar je echt bij zon apparaat op moet letten?
Ben namelijk best geintresseerd in zon ding. Zijn enorm veel spellen voor waar ik
blij van word
Zijn er hier trouwens ook nog mensen met een 32x?
en spelen die er wel eens mee?
Morgen gaat mijn eerste keer met de 32x beginnen na weet ik veel hoeveel jaar
en meteen goed: DOOM!

keek net op ebay, had geboden op een n64, met 2 spellen, zag er prima uit, wel alles zonder doosjes maar ja daar was de prijs ook naar,
Pickachu Editie met Rode Controller
Pokemon Stadium
Pokemon Snap
Kan ik wel even mee vooruit.
Pokemon Stadium
Pokemon Snap
Dat is toch niet zo;n ding die geel is en eruit ziet als..tsja..Pickachu toch?Anoniem: 247730 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:33:
keek net op ebay, had geboden op een n64, met 2 spellen, zag er prima uit, wel alles zonder doosjes maar ja daar was de prijs ook naar,
Pokemon Stadium
Pokemon Snap
Ik heb een Genesis met NTSC 32x omdat de spellen daar makkelijker voor te krijgen zijn. Ik speel er voornamelijk Knuckles Chaotix op, maar heb op aanraden van een collega nu ook Virtua Racing en Kolibri uit de US gehaald. Hoop dat ze snel aankomen.Speedlink schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:14:
Zijn er hier trouwens ook nog mensen met een 32x?en spelen die er wel eens mee?
Morgen gaat mijn eerste keer met de 32x beginnen na weet ik veel hoeveel jaar
en meteen goed: DOOM!
Ik heb trouwens net nog een 32x Doom cart in PAL verkocht op marktplaats. Helemaal compleet in doos met handleiding. Toch niet toevallig aan jou? Edit: Niet dus lees ik net. Jouw Doom cart kwam van een andere mede poster....
[ Voor 13% gewijzigd door mvdklip op 20-05-2009 23:10 ]
Precies. Ze zijn ontzettend stevig en goed gebouwd.Exorcist schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:08:
[...]
Mwa. Vaak is het batterijtje (om te saven, zit aan de voorzijde in een schuifklepje) leeg of bijna leeg. De lasers zijn vaak nog prima, en niet zo spannend. Beetje PS1 like, kun je weinig aan fout doen
*Vuikie checked zijn Saturn* Bij mij zit dat klepje toch ECHT aan de achterkantExorcist schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:08:
[...]
Mwa. Vaak is het batterijtje (om te saven, zit aan de voorzijde in een schuifklepje) leeg of bijna leeg. De lasers zijn vaak nog prima, en niet zo spannend. Beetje PS1 like, kun je weinig aan fout doen
Zelf ben ik nog op zoek naar mr Bones Geweldig spel met heerlijke humor en ook ben ik nog op zoek naar, naar mijn mening, 1 van de beste spellen voor de saturn Panzer Dragoon Saga Alleen kost dit spel op E-bay meestal meer dan een hele console. Maar ik denk dat ik die prijs er wel een keer voor (moet) betalen.
Ik zal binnen kort mijn 'collectie'eens posten
Als je voor de rest nog specifieke vragen hebt zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden.

Tja, nostalgie. Foto's uit 1998 van mijn toenmalige verzameling. Van deze foto's heb ik alleen nog de Sega Saturn en de PlayStation over
Foto's zijn gemaakt met een Snappy. Digitale camera's waren toen nog een beetje duur...
Op de foto's o.a. te zien. Een Philips G7400 Videopac, Panasonic Real 3DO, SNES met 32MB Wildcard en Disk Dual. Sega Saturn. PlayStation, Nintendo 64, Megadrive met Mega CD 1 en 32X, Atari Jaguar en CD, Neo Geo CD frontloader, Atari 7800.
[ Voor 9% gewijzigd door donshuunouo op 21-05-2009 09:11 ]
Sjees, da's nogal een verzameling. Jammer dat je het niet meer hebt.
Mijn eigen verzameling (veel zit in dozen op zolder):
- 2 x Commodore CD32
- 1 x Nintendo NES
- 1 x Nintendo SNES
- 1 x Nintendo Wii
- 2 x Sega 32x (NTSC US)
- 2 x Sega Dreamcast
- 2 x Sega Game Gear
- 2 x Sega Genesis (NTSC US)
- 1 x Sega Mastersystem
- 3 x Sega Mastersystem 2
- 6 x Sega Megadrive
- 4 x Sega Megadrive 2
- 2 x Sega Mega CD 2
- 1 x Sega Saturn
- 1 x Sony Playstation
Twee exemplaren van elk is m'n streven om eventuele defecten op te vangen. Verder heb ik nog veel homecomputers van Commodore (C16, C64, C64C, C128, C128D, A500, A600).
M'n Saturn komt trouwens van straat. Lag zo op een straathoek samen met veel Commodore en Atari spul. Kon ik natuurlijk niet laten liggen.
De rest komt grotendeels van Marktplaats.
Ik geef niet zo veel om 'mint' en 'in doos'. Het gaat mij om de speelbaarheid, dus 'cart only' spellen vind ik bijvoorbeeld prima. Het Nintendo spul komt meestal van rommelmarkten en is vaak binnen een paar weken m'n huis weer uit (behalve de Wii). Ik kende vroeger niemand met een Nintendo en dus heb ik er maar weinig mee. Mijn persoonlijke mening: Sega is da bomb!
Mijn eigen verzameling (veel zit in dozen op zolder):
- 2 x Commodore CD32
- 1 x Nintendo NES
- 1 x Nintendo SNES
- 1 x Nintendo Wii
- 2 x Sega 32x (NTSC US)
- 2 x Sega Dreamcast
- 2 x Sega Game Gear
- 2 x Sega Genesis (NTSC US)
- 1 x Sega Mastersystem
- 3 x Sega Mastersystem 2
- 6 x Sega Megadrive
- 4 x Sega Megadrive 2
- 2 x Sega Mega CD 2
- 1 x Sega Saturn
- 1 x Sony Playstation
Twee exemplaren van elk is m'n streven om eventuele defecten op te vangen. Verder heb ik nog veel homecomputers van Commodore (C16, C64, C64C, C128, C128D, A500, A600).
M'n Saturn komt trouwens van straat. Lag zo op een straathoek samen met veel Commodore en Atari spul. Kon ik natuurlijk niet laten liggen.
Ik geef niet zo veel om 'mint' en 'in doos'. Het gaat mij om de speelbaarheid, dus 'cart only' spellen vind ik bijvoorbeeld prima. Het Nintendo spul komt meestal van rommelmarkten en is vaak binnen een paar weken m'n huis weer uit (behalve de Wii). Ik kende vroeger niemand met een Nintendo en dus heb ik er maar weinig mee. Mijn persoonlijke mening: Sega is da bomb!

Deze wilde ik jullie niet onthouden. Genomen in 1995 tijdens vakantie in Florida. 2x Jag CD en 1 Virtual Boy nieuw in doos
Tja, waarom heb ik het niet meer. 2x verhuizen, ruimtegebrek in een klein flatje. Trouwen, kindje, andere prioriteiten?
Gisteren heb ik m'n import adapter voor de Saturn ontvangen. Voor een euro van eBay afgetrokken, en dus kon ik eindelijk Virtua Fighter 2 spelen. Die had ik ooit eens gekocht zonder te zien dat het een NTSC US versie was.
Net eerst Virtua Fighter 2 op de Saturn zitten spellen en direct daarna Virtua Fighter 1 op de 32x. Man, wat een verschil in graphics! De Saturn en 32x zijn bijna gelijktijdig op de markt gebracht (domme zet van Sega), maar de Saturn was duidelijk de betere van de twee.
Net eerst Virtua Fighter 2 op de Saturn zitten spellen en direct daarna Virtua Fighter 1 op de 32x. Man, wat een verschil in graphics! De Saturn en 32x zijn bijna gelijktijdig op de markt gebracht (domme zet van Sega), maar de Saturn was duidelijk de betere van de twee.
Komen weer wat strakke foto's langs 
maar het begint nu inderdaad wat te veel van: ik zoek nog, of heb nog liggen...
Je verzameling of nieuwe aanwinsten posten heb ik nog niet zo'n problemen mee..
Maar dit is niet het Goeie Oude Retro Handel Topic
Foto's ok.
Heb zojuist een NES Max controller 100% sealed gewonnen
Btw kzag iets langs komen van dat iemand lag te kloten met de kabel voor zijn SNES naar de TV voor RGB of zoiets, ik weet niet of de kabel die erbij geleverd wordt RGB is, maar ik heb gewoon de kabel van mijn NES omgestoken naar mijn SNES, zijn beide utzelfde zover ik weer. maar of die RGB zijn??? kheb zelf een LCD tv waar ze op zitten aangesloten en heb met de NES en SNES gewoon super beeld... of vergeet/weet ik nu iets?
maar het begint nu inderdaad wat te veel van: ik zoek nog, of heb nog liggen...
Je verzameling of nieuwe aanwinsten posten heb ik nog niet zo'n problemen mee..
Maar dit is niet het Goeie Oude Retro Handel Topic
Foto's ok.
Heb zojuist een NES Max controller 100% sealed gewonnen
Btw kzag iets langs komen van dat iemand lag te kloten met de kabel voor zijn SNES naar de TV voor RGB of zoiets, ik weet niet of de kabel die erbij geleverd wordt RGB is, maar ik heb gewoon de kabel van mijn NES omgestoken naar mijn SNES, zijn beide utzelfde zover ik weer. maar of die RGB zijn??? kheb zelf een LCD tv waar ze op zitten aangesloten en heb met de NES en SNES gewoon super beeld... of vergeet/weet ik nu iets?
donshuunouo schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, nostalgie. Foto's uit 1998 van mijn toenmalige verzameling. Van deze foto's heb ik alleen nog de Sega Saturn en de PlayStation over
Foto's zijn gemaakt met een Snappy. Digitale camera's waren toen nog een beetje duur...
Op de foto's o.a. te zien. Een Philips G7400 Videopac, Panasonic Real 3DO, SNES met 32MB Wildcard en Disk Dual. Sega Saturn. PlayStation, Nintendo 64, Megadrive met Mega CD 1 en 32X, Atari Jaguar en CD, Neo Geo CD frontloader, Atari 7800.
Neeeee; ik kan er niet tegen; 2 hele deprimerende posts vind ik zelf. Tranen in mijn ogen. Denk dat na Trouwen & Kindje opeens je "materialistische gedachte" 360 graden omzwaait.donshuunouo schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:49:
[afbeelding]
Deze wilde ik jullie niet onthouden. Genomen in 1995 tijdens vakantie in Florida. 2x Jag CD en 1 Virtual Boy nieuw in doos
Tja, waarom heb ik het niet meer. 2x verhuizen, ruimtegebrek in een klein flatje. Trouwen, kindje, andere prioriteiten?Ik heb nu nog PlayStation 1, 2 en 3. Sega Saturn JAP, USA en EUR. Sega Dremcast JAP, USA en EUR (ook de black sports edition) Nintendo Gamecube JAP/USA (switch) en EUR plus een Wii. En heel veel accessoires voor deze spelcomputers, dus nog spul genoeg...
20*350ZO45°
Waarom mekaar niet helpen om de verzameling compleet te krijgen?
http://i43.tinypic.com/auhzid.jpg
http://i40.tinypic.com/20z69m8.jpg
Een deel van mijn verzameling. Zoals te zien is ben ik nog midden in een verhuizing... over een maandje of 2 moet het allemaal wel een plekje hebben gekregen.
Comments?
Een deel van mijn verzameling. Zoals te zien is ben ik nog midden in een verhuizing... over een maandje of 2 moet het allemaal wel een plekje hebben gekregen.
Comments?
Nice...leech1984 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:10:
Comments?
veel games ook! *jaloers*
Voor een verhuizing vind ik dat je het nog best netjes hebt ingericht allemaal. Bij mij staat alles stukken minder net en ik heb geen verhuizing achter de rug! (uitzondering van mijn boxed spellen dan).
hmm batterij aan de achterkant van de saturn is al gezegd, dus die valt af. Verder is er niet zo heel veel spannends te melden.
Even uit mijn hoofd:
- Dat batterijtje is dus en snel leeg (helemaal als je de console even niet gebruikt en em van de stroom afhaalt.) en snel vol qua savegames. Ik adviseer dus echt een memory cartridge om op te saven, geen idee of dat nog makkelijk te vinden is
- de Saturn heeft 2 typen joypad gehad, een joypad is hell op aarde, en de andere is hemels voor je linkerduim, dus als je spellen wat lastiger spelen heb je wellicht het foute type.
- de saturn heeft veel goede spellen, maar ook veel spellen welke ook op de ps1 zijn verschenen, (correct me if i am wrong here ppl) en ik denk dat je eigenlijk zonder uitzondering kan zeggen dat ze op de ps1 beter zijn, puur omdat de ps1 gemaakt was voor 3d spellen, en bij de saturn hadden ze eigenlijk een kick ass 2d systeem gemaakt en merkten ze op het einde dat de markt opeens naar 3d ging.
De uitzondering op deze regel is dus de 2d fighters (wellicht ook platformers maar die waren er niet zo veel meer denk ik) deze zijn wel vrijwel allemaal beter op de saturn.
Oh welll aan de andere kant als je nu wipeout saturn koopt voor 5 eur ofzo zal het je vast niet veel uitmaken dat ie op de ps beter is
32x vs saturn:
Wat ik heel erg goed vond van sega is dat je altijd games kon spelen bij een upgrade in de 16bits periode
eerst je master sytem games, (ook nog game gear, dit weet ik niet zeker) en daarna dus oopeens cd en later ook 32x games. En dat betekent dat je niet die normale 'droogte' hebt na een upgrade. Dit had ik heel erg toen ik van de nes naar mijn snes ging, en later ook van snes naar n64 (hoewel bij die stap ik ook al veel op de pc gamede, en ik toen ongeveer ook doorkreeg dat er scart splitters e.d. bestonden zodat je consoles naast elkaar kon opstellen, ipv 1 tegelijk)
Wat minder was is de timing, ik denk dat de cd extension nog redelijk verkocht werd, maar bij de 32x was het idd al bekend dat de saturn er aan zat te komen. Ik kan me voorstellen als op je cd extension al (relatief) weinig top games waren dat je dan geen zin hebt in nog een uitbreiding, en al helemaal niet als je weet dat de saturn er aan kwam.
Toch waren sommige games wel beter op 32x dacht ik (doom toch?)
Even uit mijn hoofd:
- Dat batterijtje is dus en snel leeg (helemaal als je de console even niet gebruikt en em van de stroom afhaalt.) en snel vol qua savegames. Ik adviseer dus echt een memory cartridge om op te saven, geen idee of dat nog makkelijk te vinden is
- de Saturn heeft 2 typen joypad gehad, een joypad is hell op aarde, en de andere is hemels voor je linkerduim, dus als je spellen wat lastiger spelen heb je wellicht het foute type.
- de saturn heeft veel goede spellen, maar ook veel spellen welke ook op de ps1 zijn verschenen, (correct me if i am wrong here ppl) en ik denk dat je eigenlijk zonder uitzondering kan zeggen dat ze op de ps1 beter zijn, puur omdat de ps1 gemaakt was voor 3d spellen, en bij de saturn hadden ze eigenlijk een kick ass 2d systeem gemaakt en merkten ze op het einde dat de markt opeens naar 3d ging.
De uitzondering op deze regel is dus de 2d fighters (wellicht ook platformers maar die waren er niet zo veel meer denk ik) deze zijn wel vrijwel allemaal beter op de saturn.
Oh welll aan de andere kant als je nu wipeout saturn koopt voor 5 eur ofzo zal het je vast niet veel uitmaken dat ie op de ps beter is
32x vs saturn:
Wat ik heel erg goed vond van sega is dat je altijd games kon spelen bij een upgrade in de 16bits periode
eerst je master sytem games, (ook nog game gear, dit weet ik niet zeker) en daarna dus oopeens cd en later ook 32x games. En dat betekent dat je niet die normale 'droogte' hebt na een upgrade. Dit had ik heel erg toen ik van de nes naar mijn snes ging, en later ook van snes naar n64 (hoewel bij die stap ik ook al veel op de pc gamede, en ik toen ongeveer ook doorkreeg dat er scart splitters e.d. bestonden zodat je consoles naast elkaar kon opstellen, ipv 1 tegelijk)
Wat minder was is de timing, ik denk dat de cd extension nog redelijk verkocht werd, maar bij de 32x was het idd al bekend dat de saturn er aan zat te komen. Ik kan me voorstellen als op je cd extension al (relatief) weinig top games waren dat je dan geen zin hebt in nog een uitbreiding, en al helemaal niet als je weet dat de saturn er aan kwam.
Toch waren sommige games wel beter op 32x dacht ik (doom toch?)
10 second ninja DONE
Heh herkenbaar, ik heb het 'geluk' gehad dat ik mijn flatje heb kunnen inrichten voordat mevrouw Sagat er was. Hierdoor heb ik en een fijne computerhoek, en de meeste van mijn retro meuk aangesloten op de tv (ik moet echt is pics maken, maar dan ook eerst opruimenTja, waarom heb ik het niet meer. 2x verhuizen, ruimtegebrek in een klein flatje. Trouwen, kindje, andere prioriteiten?Ik heb nu nog PlayStation 1, 2 en 3. Sega Saturn JAP, USA en EUR. Sega Dremcast JAP, USA en EUR (ook de black sports edition) Nintendo Gamecube JAP/USA (switch) en EUR plus een Wii. En heel veel accessoires voor deze spelcomputers, dus nog spul genoeg...
Ze wil echter wel graag een dichte kast ipv van wat ik nu heb, en dat gaat er ook wel komen. Aanvaardbare concessie.
Financieel heb ik gelukkig niet de noodzaak om wat ik heb te verkopen, maar ik kan me maar zo voorstellen dat dit anders word als Sag jr wat ouder word.
(then again ik heb ook voornamelijk mainstream stuff dus ik zal er ook echt niet rijk van worden)
Daarnaast heb ik EN weinig tijd om te gamen nowadays, EN vind ik dat er middels emulatie en vc/xbla e.d. zeer veel beschikbaar is voor de retro gamert die geen interesse heeft in gta 36 of fps 256987 (of voor mensen die allebei leuk vinden natuurlijk
Ben nu nog (heel even) 32 en verwacht niet dat mijn gaming hobby ooit over zal gaan, maar het word toch wel minder. Ik kan echter niet wachten tot jr ook een joypad kan gebruiken
10 second ninja DONE
Hangt een beetje van de staat af...sander-sp schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:51:
Wat is een normale prijs voor een Dreamcast? Ze lijken me allemaal nogal duur...
Had er laatst een met kabels en controller voor €60 bij NEDgame.
Ik had er één voor 40 euro, maar die was geel. En ja, het is maar net wat je duur vindt. Hij is zeldzamer dan een PS2 en hij doet er niet veel voor onder, dus zo gek zijn de prijzen ook weer niet. Het enigste waar ik me echt aan erger is als er 60 spellen bij zitten die gekopieerd zijn en ze daar ook nog geld voor verwachten.sander-sp schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:51:
Wat is een normale prijs voor een Dreamcast? Ze lijken me allemaal nogal duur...
[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 21-05-2009 20:25 ]
Ok, ik zag ze vooral voor een euro of 80, dat leek me wat veel. Ik had inderdaad wel gelezen dat ze behoorlijk zeldzaam zijn. Ik wacht nog maar even of ik een koopje voorbij zie komen. Bedankt!
Ik had er een voor 105 euro, met 24 originele spellen... Dus het is mogelijk.sander-sp schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:41:
Ok, ik zag ze vooral voor een euro of 80, dat leek me wat veel. Ik had inderdaad wel gelezen dat ze behoorlijk zeldzaam zijn. Ik wacht nog maar even of ik een koopje voorbij zie komen. Bedankt!
GeweldigSagat schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:23:
[...]
Ik kan echter niet wachten tot jr ook een joypad kan gebruiken
Ook speelde we veel Super Swiv (samen lekker rondknallen) en Gradius 3 op de SNES.
Twijfel twijvel, op http://www.thinkgeek.com hebben ze weer dreamcasts new in box voor 99 dollar... NTSC dan wel... maar dat moet wel gaan werken uiteraard... kopen of niet... Wellicht goeie tip voor de mensen hierboven!
Edit: besteld!
Edit: besteld!
[ Voor 3% gewijzigd door beatle op 21-05-2009 21:23 ]
Dat is best nice, zeker nieuw in doos. Voor mij is dat alleen niet weg gelegd, ik heb persoonlijk niet erg veel met de dreamcast, heb er vroeger een paar keer op gespeeld bij een vriendje, maar dat was het dan ook wel.
Ik vind alleen dat hij wel in mijn huidige verzameling thuis hoort, een exemplaar zonder doos met een stuk of 4 spellen is voor mij dan ook wel goed om mee te beginnen. Ik zoek lekker verder, veel plezier met die van jou!
Ik vind alleen dat hij wel in mijn huidige verzameling thuis hoort, een exemplaar zonder doos met een stuk of 4 spellen is voor mij dan ook wel goed om mee te beginnen. Ik zoek lekker verder, veel plezier met die van jou!
Ik ben persoonlijk altijd een Nintendo man geweest, wel een megadrive 2 met mega cd 2 gehad en een gamegear met tv-tuner, echter nooit veel gebruikt... Uiteindelijk net als de rest verkocht om de volgende generatie te kunnen kopen... Erg balen want ik was/ ben altijd erg zuinig op mijn spullen en verkocht alles ook altijd weer mint in box. Ik heb behalve de PSP, DS-lite, WII en PS# niks meer van wat ik zelf ooit nieuw in doos heb gekocht... Nu wel weer GB, NES en SNES 'terug' gekocht via MP en e-bay.sander-sp schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:27:
Dat is best nice, zeker nieuw in doos. Voor mij is dat alleen niet weg gelegd, ik heb persoonlijk niet erg veel met de dreamcast, heb er vroeger een paar keer op gespeeld bij een vriendje, maar dat was het dan ook wel.
Zonet order afgesloten bij thinkgeek, kom via pay-pall uit op 111 euro voor Dreamcast, extra controller en verzendkosten (3 - 5 dagen shipping). Nu hopen dat de kerels van de douane me met rust laten. Laatst via DVD-site wat DVD's gekocht, kreeg binnen een week een brief of ik een factuur kon overleggen, had ik wel echter een e-mail maar daarin stonden de kortingen niet, mail van pay-pall wel maa die was niet geldig
Pfff, zon ding moek dus echt wel hebben....eerst maar afwachten tot de beurs zich aangevuld heeft
Dat kan nog eens heel verkeerd uitvallen...beatle schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:41:
[...]
Ik ben persoonlijk altijd een Nintendo man geweest, wel een megadrive 2 met mega cd 2 gehad en een gamegear met tv-tuner, echter nooit veel gebruikt... Uiteindelijk net als de rest verkocht om de volgende generatie te kunnen kopen... Erg balen want ik was/ ben altijd erg zuinig op mijn spullen en verkocht alles ook altijd weer mint in box. Ik heb behalve de PSP, DS-lite, WII en PS# niks meer van wat ik zelf ooit nieuw in doos heb gekocht... Nu wel weer GB, NES en SNES 'terug' gekocht via MP en e-bay.
Zonet order afgesloten bij thinkgeek, kom via pay-pall uit op 111 euro voor Dreamcast, extra controller en verzendkosten (3 - 5 dagen shipping). Nu hopen dat de kerels van de douane me met rust laten. Laatst via DVD-site wat DVD's gekocht, kreeg binnen een week een brief of ik een factuur kon overleggen, had ik wel echter een e-mail maar daarin stonden de kortingen niet, mail van pay-pall wel maa die was niet geldigmaargoed, nu kom ik er niet onderuit als ze hem eruit vissen. Iemand enig idee wat dat zou kunnen gaan kosten?
Laatst een pakket uit het verre oosten opgestuurd gekregen... Zat geen factuur of niks in. Verzendstatus bij TNT bleef hangen op douane controle... Jawel... Ik moest betalen. Hoeveel wist ik niet. Ik mailen en bellen met TNT, ze konden me niks vertellen. Ze wisten zelf ook niet waarom het pakket niet gewoon verder ging. Dagen later kwamen ze met de vraag waar de factuur was. Die heb ik toen gemaild (anders moest ik wachten op de brief die TNT me per snailmail had gestuurd, die weer invullen, factuur uitprinten, etc. etc.).
Kwam de koerier aan de deur... Of ik even 100 euro bij wilde betalen. Uiteraard maar gedaan.. Anders had ik mijn pakketje nog niet.
Het pakket was wel véél meer waard dan de 300 USD die ik op de factuur had gezet, dus het was een meevaller dat ze het niet verder hadden onderzocht of zo.
Het komt er dus op neer dat ze vanalles gokken, raden, brieven sturen per post ipv mail zodat het nog langer duurt, etc.. Ik hoop voor jou dat je gewoon zonder gedoe je pakket thuis ontvangt.. Scheelt echt een hoop werk.
Wat wel fijn is, is dat je vanaf het moment dat het pakket bij de douane is, een tracktrace nummer binnen Nederland kan opvragen. Vanaf dan kun je de zending dus al volgen (in het begin is ie nog manco, maar zodra het pakket echt wordt verzonden past de verzendstatus gewoon aan, zoals bij alle andere pakketten).
Dat is die ja, maarja hij was wel compleet en met 2 spellen, ik was toch nog op zoek.Exorcist schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:46:
[...]
Dat is toch niet zo;n ding die geel is en eruit ziet als..tsja..Pickachu toch?
Gelukkig nog geen vervelende ervaringen gehad rondom douane
Om toch maar wat foto's te posten:leech1984 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:10:
Comments?
Hier een foto van wat special editions en "ouwe consoles"
http://i43.tinypic.com/au9nid.jpg
Ik plaats ze even met een linkje omdat ik geen thumbnails kan maken. Als iemand ze om kan zetten dan mag hij of zij dat gerust doen.
Initial D en ik zie een dogbone controller NES
Wat heb je in hemelsnaam laten opsturen dat de verzendkosten $360 zijn?? Zelf ben ik daar maar 1 keer in de buurt van gekomen toen ik een factory sealed dc divers liet overkomen
Ik vind t knap
Maar wel begrijpelijk. Ik koop mijn spul om op te gamen.Ik had via Visiontoys een aantal gloednieuwe Sega games die ik ook gewoon open gemaakt had. zat de SEGA verzegeling nog op
en bruut dat ik er ben, trek de handel gewoon open 
Ik heb even Doom 32x zitten spelen, maar wat een machtig gevoel is dat zeg!
Nogmaals @ l0c4lh0st: THNX!
Ik heb even Doom 32x zitten spelen, maar wat een machtig gevoel is dat zeg!
Nogmaals @ l0c4lh0st: THNX!
Een paar weken geleden eindelijk eens mijn complete verzameling bij mijn moeder van zolder geplukt. Die had ik daar gestald toen ik in 2001 naar de USA verhuisde. Ben inmiddels al weer enige tijd in den lande dus kreeg het vriendelijke verzoek mijn verzameling in mijn eigen huis te stallen 
Ik moet zeggen dat ik alweer een beetje vergeten was wat ik allemaal heb, uiteindelijk zijn het 26 verhuisdozen vol met zo ongeveer alle klassieke consoles er in. Aangezien ik altijd erg voorzichtig ben met mijn spullen is bijna alles nog boxed en in nieuwstaat. Ik zal binnenkort eens het een en ander bekijken en foto's hier posten en wellicht ook het een en ander verkopen aangezien ik er blijkbaar niets meer mee doe (jaren lang op een zolder laten staan is ook zonde), en inmiddels getrouwd ben dus moeders de vrouw heeft ook wat te vertellen. Of zou die dedicated gameroom er nu dan eindelijk eens komen
Ik moet zeggen dat ik alweer een beetje vergeten was wat ik allemaal heb, uiteindelijk zijn het 26 verhuisdozen vol met zo ongeveer alle klassieke consoles er in. Aangezien ik altijd erg voorzichtig ben met mijn spullen is bijna alles nog boxed en in nieuwstaat. Ik zal binnenkort eens het een en ander bekijken en foto's hier posten en wellicht ook het een en ander verkopen aangezien ik er blijkbaar niets meer mee doe (jaren lang op een zolder laten staan is ook zonde), en inmiddels getrouwd ben dus moeders de vrouw heeft ook wat te vertellen. Of zou die dedicated gameroom er nu dan eindelijk eens komen
[ Voor 8% gewijzigd door Schweino op 22-05-2009 13:09 ]
Toch maareens een paar fotootjes van het geheel als je wat dingen uitgepakt hebtSchweino schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:07:
Een paar weken geleden eindelijk eens mijn complete verzameling bij mijn moeder van zolder geplukt. Die had ik daar gestald toen ik in 2001 naar de USA verhuisde. Ben inmiddels al weer enige tijd in den lande dus kreeg het vriendelijke verzoek mijn verzameling in mijn eigen huis te stallen
20*350ZO45°
Ben reuze benieuwd... Vooral naar je copiers. Hoeveel had je die ook alweer?Schweino schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:07:
Anoniem: 70904
Nop was een sega onlyCaptain N schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:17:
Was Moonwalker nu ook voor de SNES gereleased trouwens?
En het blijft subliem (die "smooth criminal" in Level 1)
20*350ZO45°
Anoniem: 70904
idd is naar mijn menig ook een must have voor de mastersystem/megadriveRichard schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:04:
[...]
En het blijft subliem (die "smooth criminal" in Level 1)
Binnenkort komt trouwens een nieuwe copybox uit voor de SNES.. met SD kaartjes die ook nog is co processors kan emuleren ><
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Op ebay vind je de Dreamcast zat genoeg voor 35 euri. Als je niet geeft om wear en tear dan..
Voor een perfect dreamcast dock je toch snel zon 150 euri?
Heb je een linkje?Icekiller2k6 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:13:
Binnenkort komt trouwens een nieuwe copybox uit voor de SNES.. met SD kaartjes die ook nog is co processors kan emuleren ><
[ Voor 30% gewijzigd door Tanuki op 22-05-2009 16:03 ]
Ik heb tot nu toe geen succes gehad met mijn nieuwe Mega Drive. Ik krijg geen signaal, kan iemand mij helpen?
Ik ben vrij sceptisch over dit soort dingen, maar mijn hartje ging stiekem ook sneller kloppen toen ik dit bericht hoorde.Anoniem: 104593 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:25:
My god,
http://fgnonline.webs.com/
[...]
Als dat waar zou zijn
Inmiddels zou het tweede stuk geplaatst moeten zijn, maar.... ach lees het zelf maar:
Het was te verwachten natuurlijk.. en ookal sluit dit het nog niet uit, leunt het nu wel richting een scam.PART 2 OF WORLD EXCLUSIVE REPORT CANCELLED
- 05/15/09
This morning FGNOnline received a rather strongly worded letter from SEGA SAMMY's legal department about our inside report on the company's hardware future.
FGNOnline was threatened to not upload Part 2 of our report or face legal consequences.
We have been left with no other option but to comply.
Mr Morris had personally invested many months of his life towards uncovering the details found in Part 2 and was currently in the midst of editing the report.
We hope our audience would accept our sincerest apologies.
- Brian Holzheuer (Associate of Mr Zachary Morris)
Precies, op Ebay heb ik er nu ééntje voor 16 pond met 8 spellen en hij ziet er prima uit. Nu maar hopen dat de verzendkosten ook een beetje normaal zijn.DaBeast.net schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:56:
Op ebay vind je de Dreamcast zat genoeg voor 35 euri. Als je niet geeft om wear en tear dan..
Dat is mooi om te horen. Ik zie er graag ook één voor de N64. Dan kunnen mijn spellen tenminste de kast in, om ze netjes te houden en hoef ik het ook niet zonde te vinden.Binnenkort komt trouwens een nieuwe copybox uit voor de SNES.. met SD kaartjes die ook nog is co processors kan emuleren ><
Daarna alleen nog maar een harde schijf voor de Dreamcast en we zijn er wel zo'n beetje.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.