Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Lichtelijk offtopic, maar wil het toch even kwijt.
Vorige week een nieuwe MacBook Pro gekocht. Deze heeft een US toetsenbordindeling met liggende enter. Nu had ik afgelopen zaterdag een los toetsenbordje van Apple erbij gekocht. Maar dat was blijkbaar een Nederlandse indeling. Opzich geen probleem maar die heeft een staande enter en de tilde en backslash zitten op een andere plek. Kwam er thuis pas achter. Werkt niet echt lekker. Dus een poging gedaan om te ruilen bij de YouMac in Eindhoven. Wat een ballentent. Heb maar even een shopreview geplaatst. Zo met je klanten omgaan :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 13:49
Kreeg van de mediamarkt een mail dat het ipod mania is. Ook 100€ korting op macbook. Nu wil ik een macbook pro gaan kopen en vroeg me af of iemand hier misschien weet of je daarop ook korting krijgt, en zo ja hoeveel ? En is het zo dat je als student de studentenkorting + de mediamarkt korting kunt krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

@Tom, daar hebben meer Apple winkels last van.
MacMe in Groningen is ook zo'n winkel.
Ze moeten zich eens gaan beseffen dat ze verkopers zijn die mensen vriendelijk moeten helpen. Ik hoef geen onderdanige houding, van niemand, maar arrogantie kan je niet (mee) verkopen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Grin schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:23:
Ze moeten zich eens gaan beseffen dat ze verkopers zijn die mensen vriendelijk moeten helpen. Ik hoef geen onderdanige houding, van niemand, maar arrogantie kan je niet (mee) verkopen.
Bijzonder vind ik dat, het is juist het merk met de uitstraling en prijzen waarvan je ook van de dealers een stapje extra verwacht.

Ik ben onlangs bij A-MAC in Utrecht geweest en daar zijn ze heel vriendelijk, helaas kon ik hem toen niet direct kopen mij MACbook pro omdat zij niet de studentenkorting kunnen bieden die apple via de website geeft.

Als ik nu een onderdeel los zou moeten bestellen zou ik naar A-MAC gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
clonedonkey schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:34:
Kreeg van de mediamarkt een mail dat het ipod mania is. Ook 100€ korting op macbook. Nu wil ik een macbook pro gaan kopen en vroeg me af of iemand hier misschien weet of je daarop ook korting krijgt, en zo ja hoeveel ? En is het zo dat je als student de studentenkorting + de mediamarkt korting kunt krijgen ?
Dat verschilt per mediamarkt, he. Iedere mediamarkt heeft zijn eigen aanbiedingen. Maar als ze zeggen dat het om de macbook gaat, dan kun je er volgens mij vanuit gaan dat het niet om de mbp gaat. Maar wie weet. Als ik jou was zou ik gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:57
Ik wil graag de bedrade keyboard kopen van Apple, maar om de connectie te behouden met mn MBP, wil ik wel de US versie (liggend enter), maar via de Store kan dit niet? Mis ik iets?

[ Voor 1% gewijzigd door SFRtje op 29-06-2009 16:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 15:59
Die is niet in de nederlandse Apple Store te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 16:48
Een paar jaar geleden ben ik via LJS Den Haag (Apple retailer) een aantal weken op zoek geweest naar een BT keyboard met USlayout, maar is gewoon onvindbaar in Europa. Apple levert het gewoon niet, klaar. Dus zelfs niet aan retailers.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:57
Hmm, had ik niet verwacht, sinds je wel makkelijk aan een US indeling komt bij Macbooks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:12
Ik heb mijn keyboard via Macwinkel.nl besteld nadat ik via email naar de US layout had geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Grin schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:23:
Precies. Kijk, dat die verkoper het onzin vind kan best, mag ie ook best zeggen natuurlijk. Maar als ik het als irritant ervaar dan moet ie mij niet belachelijk maken. Ik ga er verder ook geen probleem van maken (een shopreview en post hier vind ik voldoende, zal vast wel in Google naar voren komen), en mij zien ze daar als klant niet meer terug. Ergste was ook dat het volgens mij een vaste medewerker was, geen oproepkracht of weekendhulpje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 13:49
Weet iemand misschien een dvd ofzo waarin door middel van een video handleiding wordt getoont hoe osx werkt ? Heb eigenlijk nog nooit met een mac gewerkt en wil nu de overstap gaan maken maar dan wel eerst een beetje voorbereiden hoe alles precies werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 15:02
clonedonkey schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:57:
Weet iemand misschien een dvd ofzo waarin door middel van een video handleiding wordt getoont hoe osx werkt ? Heb eigenlijk nog nooit met een mac gewerkt en wil nu de overstap gaan maken maar dan wel eerst een beetje voorbereiden hoe alles precies werkt !
http://www.apple.com/mac/

NP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 18:55
Tom schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:32:
[...]

Precies. Kijk, dat die verkoper het onzin vind kan best, mag ie ook best zeggen natuurlijk. Maar als ik het als irritant ervaar dan moet ie mij niet belachelijk maken. Ik ga er verder ook geen probleem van maken (een shopreview en post hier vind ik voldoende, zal vast wel in Google naar voren komen), en mij zien ze daar als klant niet meer terug. Ergste was ook dat het volgens mij een vaste medewerker was, geen oproepkracht of weekendhulpje ofzo.
Helemaal mee eens, heb zelf ongeveer dezelfde ervaring van het personeel van APR's. Ze slaan een dusdanig arrogante toon aan dat de Mac zelf enorm hard moet werken om dat weg te poetsen. Gelukkig is de Mac zo goed anders had ik hem nooit gekocht ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Ik heb een nieuwe MBP 13", met een 9C9E scherm. Als je een beetje googled op dit typenummer, lees je allemaal berichten over slechte kleuren, blauw zou een beetje paarsig zijn, en zo nog wat dingen. Nu is mijn kleurgevoel best goed, maar ik had (weliswaar na softwarematige calibratie) die problemen eigenlijk helemaal niet. Kan het zijn dat niet alle 9C9E schermen 'slecht' zijn, en dat ik een goede heb? Of moet ik toch gaan twijfelen over mijn kleurgevoel? Zijn hier meer mensen met het 9C9E scherm?

(om te checken: Systeemvoorkeuren > Beeldschermen > Kleur > Open Profiel en dan nummer 13 selecteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Mr_Kite schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:26:
Ik heb een nieuwe MBP 13", met een 9C9E scherm.
Ik denk dat je op forums vooral mensen leest die een probleem hebben, niet de tevreden mensen. Ik denk dus dat jij gewoon een goede hebt.

Overigens hebben andere schermen ook klachten met blauw/paars: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=719107

Edit: Trouwens er vallen ook goede dingen te melden over de 9C9E:
http://www.notebookjourna...13-3-zoll-macbook-pro-937

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 29-06-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Mr_Kite schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:26:
Ik heb een nieuwe MBP 13", met een 9C9E scherm. Als je een beetje googled op dit typenummer, lees je allemaal berichten over slechte kleuren, blauw zou een beetje paarsig zijn, en zo nog wat dingen. Nu is mijn kleurgevoel best goed, maar ik had (weliswaar na softwarematige calibratie) die problemen eigenlijk helemaal niet. Kan het zijn dat niet alle 9C9E schermen 'slecht' zijn, en dat ik een goede heb? Of moet ik toch gaan twijfelen over mijn kleurgevoel? Zijn hier meer mensen met het 9C9E scherm?

(om te checken: Systeemvoorkeuren > Beeldschermen > Kleur > Open Profiel en dan nummer 13 selecteren)
Ik heb hetzelfde paneel. Eerst maakte ik me ook een beetje zorgen, maar ik kan me echt niet vinden in de negatieve geluiden die ik heb gelezen over dit paneel. Ik heb de softwarematige calibratie gedaan, en geen last van slechte kleuren of matige helderheid ofzo. Ook ziet het scherm er prima uit naast mijn iMac (Early 2009).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 14:39
stormfly schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:42:
[...]

Bijzonder vind ik dat, het is juist het merk met de uitstraling en prijzen waarvan je ook van de dealers een stapje extra verwacht.

Ik ben onlangs bij A-MAC in Utrecht geweest en daar zijn ze heel vriendelijk, helaas kon ik hem toen niet direct kopen mij MACbook pro omdat zij niet de studentenkorting kunnen bieden die apple via de website geeft.

Zelfde probleem heb ik ook gehad, de korting kon alleen wel verleend worden, maar de iPod touch erbij niet !
Dus niet gedaan, maar ze hebben mijn vader daar zowat staan uitlachen toen hij nogal verbaast keek toen de medewerker vertelde dat de iPod er niet bij kon.
Het was rustig in de winkel, dus ze stonden met zn 3en ons te helpen, maar ze hadden wel even vette schik toen wij nogal verbaast keken vanwege de niet-iPod.

Xando in zwolle krijgt van mij dus ook een dikke middelvinger :) ,
Haal daar nooit meer wat, mbp 15" + iPod lekker op internet besteld, en nog mooi een extratje erbij :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
stormfly schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:42:
[...]

Bij de A-mac in Amersfoort geven ze wel 6% studenten korting, maar ze zeggen dat het niet van Apple komt. ik snap dus niet waarom ze het in Utrecht dan niet hebben

@ Sanderps3

Je krijgt het geld van de iPod later terug van Apple, je moet je bon of zo opsturen en dan krijg je je geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
:o, oke, volgens de vrouw @ xando zwolle kon het beslist niet :o,

Hmm vreemd nu ik er zo over nadenk..
Ze stonden ons toch echt vol overtuiging uit te lachen :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
my bad, je moet de mac én de iPod in de Apple Store voor Onderwijs kopen

verkeerd gelezen, mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:31
robertvansloten schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:22:
[...]

Bij de A-mac in Amersfoort geven ze wel 6% studenten korting, maar ze zeggen dat het niet van Apple komt. ik snap dus niet waarom ze het in Utrecht dan niet hebben

@ Sanderps3

Je krijgt het geld van de iPod later terug van Apple, je moet je bon of zo opsturen en dan krijg je je geld terug
Resellers moeten die korting inderdaad uit eigen marge betalen. Sommige resellers willen dat wel, anderen niet, en weer anderen met een (minder/ander) percentage korting.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog even inhakend op het APR<->Apple verhaal.

De online Apple Store is van Apple zelf en die hebben verscheidene keren per jaar bijzonder scherpe aanbiedingen (zoals nu voor studenten een iPod cadeau). Daarnaast geven zij via Surfspot tussen de 8 en 12% korting.

APR's zijn zelfstandig en hebben eigenlijk vrij weinig met Apple te maken (behalve dat Apple dicteert wat er gaat gebeuren ;)). De studentenkorting bedraagt hier maximaal 6%, waarvan Apple 3% vergoedt en de reseller de andere 3%. Om die reden is het natuurlijk logisch dat ze er geen iPod bij gaan doen.

Even een rekenvoorbeeldje (klopt niet helemaal omdat ik de precieze marges niet weet en de BTW niet afgetrokken is): stel dat je de duurste MacBook Pro 15" neemt, dus 2100 euro.
Daar gaat de 3% van Apple vanaf, dat maakt 2037 euro.

Als we er dan vanuit gaan dat de marge voor de reseller 10% is (wat volgens mij niet onredelijk is), dan is dit (zonder korting) 210 euro.
Maar van die 210 euro moet nog de 3% korting afgehaald worden, dat is 63 euro.
Dit maakt de marge voor de reseller nog 147 euro.

Als daar dan ook nog een iPod bij moet houdt de reseller er weinig aan over.. Als we rekenen met de goedkoopste iPod touch 8GB van 219 euro, waar we vanuit gaan dat hier ook weer de 10% marge op zit, maakt de inkoopprijs 197.10, wat inhoudt dat hij op een deal van 2000 euro geld toelegt om jou blij te maken met een Apple.

Uitlachen is dan natuurlijk echt heel slecht en onprofessioneel, maar ik denk dat jij ook niet met verlies zou willen verkopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ik lees her en der over de slechte superdrives van de MBP.
zo ook de mijne:
ik kan DVD-r en DVD+RW's schrijven, maar geen DVD+R en DVD+R DL.
de melding die ik krijg in imgburn is iets van power calibration
en in schijfhulpprogramma (waar je ook .iso's kan branden) geeft een melding over de lasersterkte.

hij verprutst in ieder geval niet de DVD's

ohw ja en al andere media geprobeerd. Voor DVD+r DL gebruik ik Verbatim MKM-003's

ik weet nog niet wat ik ga doen, garantie claimen (ben over het algemeen niet tevreden over iCentre, die mijn macbook niet netjes in elkaar hadden gezet en die ik bovendien terugkreeg met meer krassen dan ik hem inleverde) of een externe DVD-brander kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 13:21
Vind het erg jammer dat de kortingen in Nederland gematigder zijn dan in de VS. Ik was vorige week nog in de VS, en heb door mijn vakantie de introductie van de nieuwe modellen gemist. Anders had ik mijn MCB wellicht daar gekocht. Heb hem nu gekocht met de studentenactie, en zit na verkoop van de iPod touch voor een redelijke prijs ook wel op een totaalprijsje van 900 euro voor een 13inch MCP, wat natuurlijk ook niet slecht is.

Zat al maanden met het idee om een netbook te gaan kopen voor mijn master dit jaar, en ben na de prijsverlaging en vernieuwing van Apple's range toch overstag gegaan. Gisteravond besteld en zojuist verzonden, ben zeer benieuwd. Als je als student de mac wilt kopen, inderdaad via surfspot bestellen. Krijg je de meeste korting mee...

Kreeg vandaag ook het krantje van de mediamarkt binnen. Ze hebben wel leuke aanbiedingen. O.a. de Macbook Air 1.8Ghz voor 999 (=niet duur!). En het oude 13inch model van de macbook voor dezelfde prijs. Maar goed...de Air valt af voor mij. De mindere prestaties is tot daar aan toe, maar dan ook nog eens maar 1 USB port en geen optische drive is echt jammer.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Shailesh schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:41:
Vind het erg jammer dat de kortingen in Nederland gematigder zijn dan in de VS. Ik was vorige week nog in de VS, en heb door mijn vakantie de introductie van de nieuwe modellen gemist. Anders had ik mijn MCB wellicht daar gekocht. Heb hem nu gekocht met de studentenactie, en zit na verkoop van de iPod touch voor een redelijke prijs ook wel op een totaalprijsje van 900 euro voor een 13inch MCP, wat natuurlijk ook niet slecht is.

Zat al maanden met het idee om een netbook te gaan kopen voor mijn master dit jaar, en ben na de prijsverlaging en vernieuwing van Apple's range toch overstag gegaan. Gisteravond besteld en zojuist verzonden, ben zeer benieuwd. Als je als student de mac wilt kopen, inderdaad via surfspot bestellen. Krijg je de meeste korting mee...

Kreeg vandaag ook het krantje van de mediamarkt binnen. Ze hebben wel leuke aanbiedingen. O.a. de Macbook Air 1.8Ghz voor 1099. En het oude 13inch model van de macbook voor dezelfde prijs. Maar goed...de Air valt af voor mij. De mindere prestaties is tot daar aan toe, maar dan ook nog eens maar 1 USB port en geen optische drive is echt jammer.
Krijg je via surfspot ook die IPod touch met 185 euro koring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
robertvansloten schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:48:
[...]

Krijg je via surfspot ook die IPod touch met 185 euro koring?
Ja, je gaat via de link van surfspot naar de Apple store, en dan staat er een logo van surfspot boven. En verder is het gelijk aan de normale procedure. Hij vraagt na het bestellen van je Mac ook of je een iPod touch met korting wilt kopen, en geeft daarbij de kortingsprijzen aan. Dus dat is dubbel profiteren. Die paar extra procent van surfspot scheelt op de goedkoopste MCP een kleine 30 euro, is weer een dvi adapterje erbij :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13
Nu een weekje mn MBP wat een topapparaat zeker nog geen spijt van.
Er zijn wel wat kleine dingen waar ik tegen aan loop maar dat is met VMware weer prima op te lossen.
Een ding waar ik niet uitkom is het: Uitzetten van het leesvenster in Mail.

Hoe doe ik dit ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:48
robbinonline schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:33:
Nu een weekje mn MBP wat een topapparaat zeker nog geen spijt van.
Er zijn wel wat kleine dingen waar ik tegen aan loop maar dat is met VMware weer prima op te lossen.
Een ding waar ik niet uitkom is het: Uitzetten van het leesvenster in Mail.

Hoe doe ik dit ?
Als je de voorbeeld weergave bedoelt net onder de lijst van je emails. Deze kan je bij de scheidingslijn vastpakken en naar onder toe slepen, dan is ie weg.
Om hem terug te krijgen pak je de onderzijde van het mail venster vast en sleep je dat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13
1voud schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Als je de voorbeeld weergave bedoelt net onder de lijst van je emails. Deze kan je bij de scheidingslijn vastpakken en naar onder toe slepen, dan is ie weg.
Om hem terug te krijgen pak je de onderzijde van het mail venster vast en sleep je dat omhoog.
Kijk dit bewijst maar weer eens hoe handig Mac is :)
Bedankt voor de tip dit was idd de oplossing !

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Shailesh schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:50:
[...]

Ja, je gaat via de link van surfspot naar de Apple store, en dan staat er een logo van surfspot boven. En verder is het gelijk aan de normale procedure. Hij vraagt na het bestellen van je Mac ook of je een iPod touch met korting wilt kopen, en geeft daarbij de kortingsprijzen aan. Dus dat is dubbel profiteren. Die paar extra procent van surfspot scheelt op de goedkoopste MCP een kleine 30 euro, is weer een dvi adapterje erbij :P
hoeveel scheelt het dan met de pro 13", 2.53?

offtopic: wanneer krijg kan je inloggen op surfspot? ik begin in september met mij opleiding op de HvA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
robertvansloten schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:38:
[...]

hoeveel scheelt het dan met de pro 13", 2.53?

offtopic: wanneer krijg kan je inloggen op surfspot? ik begin in september met mij opleiding op de HvA
De korting verschilt per instelling, maar ga uit van 8%, dan kan het alleen maar meevallen ;).
Je kunt inloggen op Surfspot op het moment dat je inloggegevens van school hebt (bijvoorbeeld om in te loggen op blackboard). Het is voor mij al een tijdje geleden, maar ik kreeg ze volgens mij ongeveer een week voordat ik begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Ik heb al een inlog voor de HvA, kan dat dan daar mee? en doen ze dan niet moeilijk over dat je nog geen 18 bent, Apple en A-Mac nl wel

Alleen doet mn wachtwoord het niet, moet nu helemaal naar Amsterdam om te resetten:(

[ Voor 27% gewijzigd door Roobje op 30-06-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Rox_NL schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:35:
Nog even inhakend op het APR<->Apple verhaal.

De online Apple Store is van Apple zelf en die hebben verscheidene keren per jaar bijzonder scherpe aanbiedingen (zoals nu voor studenten een iPod cadeau). Daarnaast geven zij via Surfspot tussen de 8 en 12% korting.

APR's zijn zelfstandig en hebben eigenlijk vrij weinig met Apple te maken (behalve dat Apple dicteert wat er gaat gebeuren ;)). De studentenkorting bedraagt hier maximaal 6%, waarvan Apple 3% vergoedt en de reseller de andere 3%. Om die reden is het natuurlijk logisch dat ze er geen iPod bij gaan doen.

Even een rekenvoorbeeldje (klopt niet helemaal omdat ik de precieze marges niet weet en de BTW niet afgetrokken is): stel dat je de duurste MacBook Pro 15" neemt, dus 2100 euro.
Daar gaat de 3% van Apple vanaf, dat maakt 2037 euro.

Als we er dan vanuit gaan dat de marge voor de reseller 10% is (wat volgens mij niet onredelijk is), dan is dit (zonder korting) 210 euro.
Maar van die 210 euro moet nog de 3% korting afgehaald worden, dat is 63 euro.
Dit maakt de marge voor de reseller nog 147 euro.

Als daar dan ook nog een iPod bij moet houdt de reseller er weinig aan over.. Als we rekenen met de goedkoopste iPod touch 8GB van 219 euro, waar we vanuit gaan dat hier ook weer de 10% marge op zit, maakt de inkoopprijs 197.10, wat inhoudt dat hij op een deal van 2000 euro geld toelegt om jou blij te maken met een Apple.

Uitlachen is dan natuurlijk echt heel slecht en onprofessioneel, maar ik denk dat jij ook niet met verlies zou willen verkopen ;).
Ik ken het hele APR verhaal, dat hebben ze mij namelijk al lachend dus duidelijk gemaakt !
Alleen 10% op apple spullen verdienen ?
Nee 100% zeker niet, er zit echt wel meer marge op dan 10% .
Als een winkel van zulke kleine winstmarges moet rondkomen, dan doen ze zeer zeker iets verkeerd ;) .
Of er moet op de accessoires oid extra worden verdiend.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Volgens mij maakt het bij Surfspot niet uit dat je nog geen 18 bent. Voor de andere partijen die je noemt geldt inderdaad wel dat je 18 moet zijn.

Balen dat je voor het resetten naar Amsterdam moet, maar het is wel de moeite waard qua korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

SanderPS3 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:29:
[...]

Ik ken het hele APR verhaal, dat hebben ze mij namelijk al lachend dus duidelijk gemaakt !
Alleen 10% op apple spullen verdienen ?
Nee 100% zeker niet, er zit echt wel meer marge op dan 10% .
Als een winkel van zulke kleine winstmarges moet rondkomen, dan doen ze zeer zeker iets verkeerd ;) .
Of er moet op de accessoires oid extra worden verdiend.
Inderdaad, op de accesoires (en Apple Care) wordt verdiend. De marge op Apple producten is maar 10% of soms zelfs minder (de goedkoopste iMac's en MacBook Pro's zitten rond de 8%).

Maar goed, zullen we het hier weer over ervaringen met en discussie over de MacBook Pro gaan hebben :) Kortingsacties en productmarges passen beter in SF.

[ Voor 10% gewijzigd door Daedalus op 30-06-2009 20:36 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Rox_NL schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:34:
Volgens mij maakt het bij Surfspot niet uit dat je nog geen 18 bent. Voor de andere partijen die je noemt geldt inderdaad wel dat je 18 moet zijn.

Balen dat je voor het resetten naar Amsterdam moet, maar het is wel de moeite waard qua korting.
Mooi, hoef ik het niet via iemand anders te doen.

Bedankt voor de redacties

Ach, ik ga er gewoon een dagje A'dam van maken, ken de stad en de school toch nog niet zo goed en het is maar een uur reizen (nu nog zonder MBP;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

SanderPS3 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:34:
:o, oke, volgens de vrouw @ xando zwolle kon het beslist niet :o,

Hmm vreemd nu ik er zo over nadenk..
Ze stonden ons toch echt vol overtuiging uit te lachen :P
Apple medewerkers hebben het recht om klanten uit te lachen die een gratis iPod willen of een toetsenbord komen ruilen vanwege een 'enter toets'. After all, they are 'the chosen ones' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
t.net en andere nieuwssites hebben melding gemaakt van het feit dat de 9600m GT door dezelfde problemen geplaagd zou worden als de 8600m GT, met als resultaat corruptie van beeld tijdens hoge GPU belasting, (Artifacts, blauwe strepen in je beeld) of zelfs algehele uitval. Toch lees ik verrassend weinig over gebruikers die wegblijven bij de mb pro 15" vanwege deze reden. Hoe zit dat? Heb ik iets gemist en is dit probleem verholpen? Of zijn er simpelweg nooit gevallen geweest van 15" mb pro's die hier last van kregen? Het werd wel gemeld als probleem op de 17" mb pro, daar ben ik vrij zeker van.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:46
Ik heb gister toevallig nog wat gelezen. De 8000M-serie is officieel bevestigd, de 9000M-serie niet. Nvidia ontkent problemen en zegt dat ze het al hebben gefixed. Tsja, wat is het....

1. Nvidia die liegt
2. Problemen door een andere oorzaak

Gezien de geringe uitval zou ik uitgaan van het tweede. Het zijn maar geruchten volgens mij en tsja, zoeits gaat op het web als een lopend vuurtje. Daarbij heb je toch al weinig te kiezen als je een Apple wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Er is een website (ben de naam vergeten maar ze zitten vanaf het begin boven op de Nvidia problemen) die al vanaf het begin roepen dat de 9600 precies dezelfde problemen heeft.

Of het waar is weet ik niet want die website heeft de naam een hoop sensatie nieuws te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Ik ben van plan de MacBook Pro 2,53 ghz, 13 inch te kopen. Nu hebben ze deze nergens meer op voorraad helaas. Ga over een week op vakantie en zou hem graag mee willen nemen.

Nu kan ik wel een 2,23 ghz versie kopen, inclusief 4GB geheugen en een 320 gb 7200 rpm harde schijf. Is dit qua prestaties een beetje gelijkwaardig aan de standaard 2,53 ghz versie? Processor is wat langzamer maar daar tegenover staat weer een snellere (en grotere) harde schijf.

Wil hem gebruiken om dvds te kijken, internetten, etc. Standaard computergebruik dus. Later ook een extern beeldscherm aankoppelen maar hetzelfde gebruik. Geen zware rekenapplicaties of grafische applicaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Voor het gebruik dat jij omschrijft ga je het verschil tussen de twee processoren niet merken, zeker als ze allebei met 4GB zijn en je er ook nog een snellere schijf in zet.

Je kunt wat dat betreft dus probleemloos de 'tragere' variant aanschaffen en beginnen te genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Rox_NL schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:51:
Voor het gebruik dat jij omschrijft ga je het verschil tussen de twee processoren niet merken, zeker als ze allebei met 4GB zijn en je er ook nog een snellere schijf in zet.

Je kunt wat dat betreft dus probleemloos de 'tragere' variant aanschaffen en beginnen te genieten!
Vraag ik me af, is het nodig om die 7200 rpm schijf d'r in te zetten? Of volstaat een 5400 rpm variant? Ook met het oog op hitte/batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-06 14:41

Step

step@tweakers.net#

shorty schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:02:
[...]

Vraag ik me af, is het nodig om die 7200 rpm schijf d'r in te zetten? Of volstaat een 5400 rpm variant? Ook met het oog op hitte/batterijduur.
Hitte/batterijduur is weinig verschil, maar het verschil in snelheid tussen 5400 rpm en 7200 rpm is wel merkbaar. Zeker een aanrader om nu of later een keer te doen. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Step schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:19:
[...]
Hitte/batterijduur is weinig verschil, maar het verschil in snelheid tussen 5400 rpm en 7200 rpm is wel merkbaar. Zeker een aanrader om nu of later een keer te doen. :)
Iets te kort door de bocht wat mij betreft. De snelste 500GB HDD op dit moment is een 5400rpm. Die gebruikt wel minder stroom, maakt minder geluid en is goedkoper dan de Seagate 7200rpm. Bron.
shorty schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:02:
[...]
Ligt er maar net aan over welk merk/type je hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 01-07-2009 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Philflow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:52:
[...]

Iets te kort door de bocht wat mij betreft. De snelste 500GB HDD op dit moment is een 5400rpm. Die gebruikt wel minder stroom, maakt minder geluid en is goedkoper dan de Seagate 7200rpm. Bron.

[...]

Ligt er maar net aan over welk merk/type je hebt.
Dit heb ik ff uit je bron gehaald:
We don't see huge differences in power consumption between the five mechanical drives. The 7200.4 requires more juice, of course, but the difference isn't of nearly the same magnitude as the step up in spindle speed.

EN

The 7,200-RPM Momentus continues to lead the 500GB field in our Doom 3 level load test, but it's no quicker than the 5,400-RPM Momentus when firing up Far Cry. The Scorpio and Travelstar are evenly matched in both games, and both are quicker than the 5400.6 and Spinpoint.
Om maar aan te geven dat het eigenlijk maar bar weinig uitmaakt voor in de praktijk welke je kiest. Ze zijn allebei goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Step schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:58:
[...]
Om maar aan te geven dat het eigenlijk maar bar weinig uitmaakt voor in de praktijk welke je kiest. Ze zijn allebei goed.
Als we dan toch gaan quoten :P
despite the fact that the Momentus 7200.4 boasts a higher spindle speed than the rest of the pack. I was hoping the faster-spinning platters, combined with a larger cache, would translate into better real-world performance. But they don't. The Momentus was often slower than the best 5,400-RPM drives, and while it enjoyed a few moments in the spotlight, those victories were far too rare to justify the drive's significantly higher price.
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/500gb-mobile/noise-seek.gif

Het maakt weinig uit? 3.2 Decibel is een behoorlijk verschil imo.

Tel daarbij op dat de Alu MB(P)s vaak gevoelig zijn voor vibraties, des te meer reden om deze 7200rpm drive te vermijden.

Voor 25 euro minder dan de 7200.4 heb je dus de snellere, zuinigere, stillere WD5000bevt....

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 01-07-2009 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Philflow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:04:
[...]

Als we dan toch gaan quoten :P

[...]

[afbeelding]

Het maakt weinig uit? 3.2 Decibel is een behoorlijk verschil imo.

Tel daarbij op dat de Alu MB(P)s vaak gevoelig zijn voor vibraties, des te meer reden om deze 7200rpm drive te vermijden.

Voor 25 euro minder dan de 7200.4 heb je dus de snellere, zuinigere, stillere WD5000bevt....
Op zich wil ik dat wel in de realiteit ondervinden of ik het verschil merk but you've got a point. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Step schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:15:
[...]
Op zich wil ik dat wel in de realiteit ondervinden of ik het verschil merk but you've got a point. ;)
Sportief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Philflow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:52:
[...]

Ja hoe zou je dit kunnen onderzoeken ik ben van een 120GB 7200 naar en 320GB 5400 gekocht en de laatste is zooooooveel trager dat ik hem bijna ga doorverkopen.

Heb je goede vergelijk sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stormfly schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:02:
[...]
Ja hoe zou je dit kunnen onderzoeken ik ben van een 120GB 7200 naar en 320GB 5400 gekocht en de laatste is zooooooveel trager dat ik hem bijna ga doorverkopen.
Over welke types heb je het dan? Een WD Scorpio Black 120GB zal veeel sneller zijn dan een Seagate 5400.6 320GB bijvoorbeeld.
Heb je goede vergelijk sites?
Techreport.com en Laptopmag hebben aardig wat schijven gereviewed met real world benchmarks. Verder hebben veel sites zoals Tomshardware.com alleen maar synthetische benchmarks. Dit is een aardig overzicht: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=288101

PS. misschien beter om door te gaan in [MacBook] Harde schijf vervangen aangezien dit niet direct een MBP aangelegenheid is.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 01-07-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Philflow schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:24:
[...]

Over welke types heb je het dan? Een WD Scorpio Black 120GB zal veeel sneller zijn dan een Seagate 5400.6 320GB bijvoorbeeld.

[...]

Techreport.com en Laptopmag hebben aardig wat schijven gereviewed met real world benchmarks. Verder hebben veel sites zoals Tomshardware.com alleen maar synthetische benchmarks.

PS. misschien beter om door te gaan in het [MacBook] Harde schijf vervangen aangezien dit niet direct een MBP aangelegenheid is.
Ik ga ff kijken thuis welke modellen ik heb en de vergelijkingen opzoeken tnx!

Weet iemand of de 500Gb 7200rpm die in de 17inch MBP zit snel is volgens benchmarks? Krijg hem volgende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stormfly schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:27:
[...]
Weet iemand of de 500Gb 7200rpm die in de 17inch MBP zit snel is volgens benchmarks? Krijg hem volgende week!
De enige 7200rpm 500GB is de Seagate 7200.4 die dus niet zo goed scoort als op basis van z'n specificaties te verwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 13:06
Net mn MBP 13'' 2.26 GHz binnengekregen! Mijn eerste Mac dus ben nog volop aan het ontdekken en genieten wat deze machine me allemaal te bieden heeft. Eerste indruk is erg goed, hij bediend zich heerlijk en ook OSX mag er zijn.

Zal nog wel heel even duren voordat ik mn Vaio wegdoe ivm alle data die erop staat (en toch nog even een Windows systeempje ter backup :P ), maar dat zal waarschijnlijk niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In dit artikel hebben ze het over een eventuele dump van nVidia door Apple. Maar er zijn toch alleen problemen met de gpu's die in de 17-17 inch pro's zitten? Er was toch niks aan de hand met de 13-inch versies?

http://www.macrumors.com/...g-nvidia-for-future-macs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 15:01

zwik

randomized

Ik wil ook even een ervaring delen die ik had met mijn early 2008 MacBook Pro 17". Deze notebook heb ik vorig jaar eind mei gekocht via de online apple store. Aan deze laptop heb ik toendertijd alleen het scherm naar mat laten veranderen en een 7200 TPM hard disc, dit allemaal netjes bij de bestelling.

Toen ik het notebook thuis kreeg bleek meteen al dat mijn wireless een hele slechte verbinding had. dit heb ik laten zien bij een Apple Premium Reseller. Deze vertelde mij dat dit inderdaad niet goed was en ging de laptop meteen in reparatie. Toen ik het notebook terug kreeg bleek dat ik helemaal geen wireless kon gebruiken. Het airport ging gewoon helemaal niet meer aan, zelfs niet na een versie installatie.

Toen zijn de echte problemen ontstaan, bijna alles wat in het notebook zit is vervangen, airport kaart twee keer vervangen, left IO twee keer vervangen, logicboard vervangen zelfs het airport kaarthoudertje is vervangen. Allen met hetzelfde resultaat, een airport die niet werkt. Het notebook is in al die tijd 6 keer ter reparatie aangeboden.

na in totaal 4 maanden (!) mijn notebook kwijt te zijn geweest aan reparaties was voor mij de maat vol. De winkel waar ik mijn notebook aanbood voor reparatie heeft naar wat zij mij vertelden Apple drie keer gebeld voor omruiling van het notebook. Maar elke keer werd er toch nog een reparatie, tevergeefs, uitgevoerd.

Nadat bleek dat ze het notebook voor de 7e keer aangeboden hadden ter reparatie bij hun reparatie-centrum ben ik zelf Apple gaan bellen. Daar het verhaal uitgelegd en ik werd meteen doorgeschakeld naar de 2e lijn. Daar wederom het verhaal uitgelegd. Ik werd netjes geholpen en doordat dit zeker niet is zoals het hoort volgens Apple word mijn notebook omgeruild. Vanmiddag word deze opgehaald en een paar weken later krijg ik een volledig nieuwe notebook.

Wat ik persoonlijk opvallend vind is dat bij Apple ook de reparaties vermeld staan. Dat op zich vind ik geen probleem, maar wel dat in hun systeem maar 3 van de 6 reparaties gemeld staan en dat er maar 1 keer contact met Apple zelf is gezocht door het reparatiecentrum. Veel vertrouwen in die zaak heb ik dus ook niet meer. Hopelijk komt nu alles goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ronwiel schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:39:
In dit artikel hebben ze het over een eventuele dump van nVidia door Apple. Maar er zijn toch alleen problemen met de gpu's die in de 17-17 inch pro's zitten? Er was toch niks aan de hand met de 13-inch versies?

http://www.macrumors.com/...g-nvidia-for-future-macs/
Ja maar als je forums leest dan zie je dat mensen daar speculeren dat het nooit kan, ze schijnen ook Nvidia chipsets te gebruiken op het moederboard. Ik krijg mijn 17inch nog binnen maar als hij flikkert dan weet ik het nummer van Apple snel genoeg te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zwik schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:59:
Het notebook is in al die tijd 6 keer ter reparatie aangeboden.
Ik weet het niet precies maar er is een wet die zegt dat als je product na 3(?) keer repareren nog niet goed werkt, je de koop mag ontbinden en je volledige geld terug moet krijgen. Misschien is dat wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Philflow schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:09:
[...]

Ik weet het niet precies maar er is een wet die zegt dat als je product na 3(?) keer repareren nog niet goed werkt, je de koop mag ontbinden en je volledige geld terug moet krijgen. Misschien is dat wat voor je.
Misschien, maar ik krijg nu een splinter nieuwe van Apple en daar ben ik ook tevreden mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42
Philflow schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:09:
[...]

De wet zegt niets over het aantal keer (3x is meestal wel gangbaar inderdaad). De wet spreekt alleen over een ondeugdelijk product, en over "redelijkheid" in dat soort gevallen. Ik hoop iig voor hem dat het goed wordt opgelost :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

IJnte schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:16:
[...]

De wet zegt niets over het aantal keer (3x is meestal wel gangbaar inderdaad). De wet spreekt alleen over een ondeugdelijk product, en over "redelijkheid" in dat soort gevallen. Ik hoop iig voor hem dat het goed wordt opgelost :)
Dit klopt inderdaad, je hebt recht op een goed werkend product. Dit is waarschijnlijk ook wel terug te vinden op websites van de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zwik schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:13:
[...]
Misschien, maar ik krijg nu een splinter nieuwe van Apple en daar ben ik ook tevreden mee eigenlijk.
Ah, ik had je post niet helemaal goed gelezen. Dat klinkt als een mooie oplossing, als die het tenminste wel goed doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Mijn Toetsenbord verlichting wil niet aan als ik bijvoorbeeld buiten zit.
Als ik op F6 druk, dan verschijnt het beeldje wel, maar er staat een block-icoontje onder, waardoor ik de toetsenbord verlichting niet aan kan zetten.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005

Pixeltje

Woo-woohoo!

SanderPS3 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:58:
Als ik op F6 druk, dan verschijnt het beeldje wel, maar er staat een block-icoontje onder, waardoor ik de toetsenbord verlichting niet aan kan zetten.
Dat komt omdat de lichtsensor dan bepaald dat er voldoende licht is om je toetsenbord goed te kunnen zien. Controleer het maar door je vinger voor de sensor te houden (en deze dus af te dekken) dan kun je wel de verlichting aanzetten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 09:51
SanderPS3 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:58:
Probeer LabTick. Dan kan je altijd je tobo verlichting aan doen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Kan het eigenlijk niet vinden op de Apple, dus weet iemand hier of de iMac toetsenbord + muis setjes ook los te krijgen zijn? Anders ligt m'n bureau weer vol met een veel te groot muis draad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ronwiel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:21:
Kan het eigenlijk niet vinden op de Apple, dus weet iemand hier of de iMac toetsenbord + muis setjes ook los te krijgen zijn? Anders ligt m'n bureau weer vol met een veel te groot muis draad :).
Dan moet je toch wat beter kijken, want het keyboard en de muis staan er gewoon tussen onder accessoires :)

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 03-07-2009 20:40 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286606

Hallo, ik heb vandaag mn eerste mac gekocht en het is een macbook pro 13" geworden. Heel fijn beestje en kan er al goed mee overweg.

Ik heb een probleem: is het normaal dat het een tijdje duurt voordat de audio erdoor komt bij het inpluggen van een audioapparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Anoniem: 286606 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:14:
Hallo, ik heb vandaag mn eerste mac gekocht en het is een macbook pro 13" geworden. Heel fijn beestje en kan er al goed mee overweg.

Ik heb een probleem: is het normaal dat het een tijdje duurt voordat de audio erdoor komt bij het inpluggen van een audioapparaat?
Dat kan soms best even duren, verschilt bij mij. Kan eventueel aan je audiojack van de kabel liggen, al anderen geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286606

Step schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:18:
[...]

Dat kan soms best even duren, verschilt bij mij. Kan eventueel aan je audiojack van de kabel liggen, al anderen geprobeerd? :)
De audiojack doet het prima op mn ipod touch en inderdaad het duurt enkele seconden, maar ik vind dit best wel vreemd. Maar als het als normaal bestempelt wordt dat het heel even - 3tal seconden - blijft doorspelen en dan pas overschakeld op andere speker, mij best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Anoniem: 286606 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:20:
[...]

De audiojack doet het prima op mn ipod touch en inderdaad het duurt enkele seconden, maar ik vind dit best wel vreemd. Maar als het als normaal bestempelt wordt dat het heel even - 3tal seconden - blijft doorspelen en dan pas overschakeld op andere speker, mij best :)
Heb het zo vaak, maar nooit echt last van. Beetje geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Daedalus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:39:
[...]
Dan moet je toch wat beter kijken, want het keyboard en de muis staan er gewoon tussen onder accessoires :)
Hij bedoeld de versies met korte kabeltjes. Kan ze zelf ook niet vinden, ook niet via je linkje.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

WoBaDijk schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:11:
[...]

Hij bedoeld de versies met korte kabeltjes. Kan ze zelf ook niet vinden, ook niet via je linkje.
Ah, in dat geval zijn ze niet los te koop. Wat je kunt doen is naar een APR gaan. Vaak worden de bedrade toetsenbord en muis van een iMac vervangen door de draadloze versie voor de mensen die niet willen wachten. De bedrade versies worden dan meestal weer los verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Step schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:26:
[...]

Heb het zo vaak, maar nooit echt last van. Beetje geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen. ;)
Zie het als een extra oog voor detail van Apple. Die "snelle" overschakeling is mechanisch, waarbij het analoge geluid via langzaam oxiderende ;) contactjes wordt in- of uitgeschakeld. De manier van Apple gebeurt in software, zodat er niet onnodig analoog signaal door de computer gestuurd wordt. Ik kan er wel op wachten :)

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 21:34
Weet iemand wat voor SSD door Apple zelf in de Macbook wordt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Hoeveel mensen hebben problemen gehad om de update van snow leopard te bestellen voor € 8,95??

Hoe vaak ik het ook probeer, het lukt me niet om de update in mijn winkelmandje te krijgen.

Zijn er mensen die de update dan maar via de post hebben aangevraagd of hebben jullie gebeld met apple??
Ik begrijp er namelijk niets meer van....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:31
zwik schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:59:
Ik wil ook even een ervaring delen die ik had met mijn early 2008 MacBook Pro 17". Deze notebook heb ik vorig jaar eind mei gekocht via de online apple store. Aan deze laptop heb ik toendertijd alleen het scherm naar mat laten veranderen en een 7200 TPM hard disc, dit allemaal netjes bij de bestelling.

Toen ik het notebook thuis kreeg bleek meteen al dat mijn wireless een hele slechte verbinding had. dit heb ik laten zien bij een Apple Premium Reseller. Deze vertelde mij dat dit inderdaad niet goed was en ging de laptop meteen in reparatie. Toen ik het notebook terug kreeg bleek dat ik helemaal geen wireless kon gebruiken. Het airport ging gewoon helemaal niet meer aan, zelfs niet na een versie installatie.

Toen zijn de echte problemen ontstaan, bijna alles wat in het notebook zit is vervangen, airport kaart twee keer vervangen, left IO twee keer vervangen, logicboard vervangen zelfs het airport kaarthoudertje is vervangen. Allen met hetzelfde resultaat, een airport die niet werkt. Het notebook is in al die tijd 6 keer ter reparatie aangeboden.

na in totaal 4 maanden (!) mijn notebook kwijt te zijn geweest aan reparaties was voor mij de maat vol. De winkel waar ik mijn notebook aanbood voor reparatie heeft naar wat zij mij vertelden Apple drie keer gebeld voor omruiling van het notebook. Maar elke keer werd er toch nog een reparatie, tevergeefs, uitgevoerd.

Nadat bleek dat ze het notebook voor de 7e keer aangeboden hadden ter reparatie bij hun reparatie-centrum ben ik zelf Apple gaan bellen. Daar het verhaal uitgelegd en ik werd meteen doorgeschakeld naar de 2e lijn. Daar wederom het verhaal uitgelegd. Ik werd netjes geholpen en doordat dit zeker niet is zoals het hoort volgens Apple word mijn notebook omgeruild. Vanmiddag word deze opgehaald en een paar weken later krijg ik een volledig nieuwe notebook.

Wat ik persoonlijk opvallend vind is dat bij Apple ook de reparaties vermeld staan. Dat op zich vind ik geen probleem, maar wel dat in hun systeem maar 3 van de 6 reparaties gemeld staan en dat er maar 1 keer contact met Apple zelf is gezocht door het reparatiecentrum. Veel vertrouwen in die zaak heb ik dus ook niet meer. Hopelijk komt nu alles goed :) .
En nu is de grote vraag, bij welke winkel heb jij destijds je MBP 17" gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 20:13
SyS_ErroR schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:19:
[...]

En nu is de grote vraag, bij welke winkel heb jij destijds je MBP 17" gekocht?
Volgens mij staat in het verhaal "apple online store"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308875

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb de volgende vraag:
Ik wil graag een macbook pro kopen alleen ik twijfel tussen de volgende versies:

1) Macbook pro 13 inch 2,53 Ghz
2) Macbook pro 15 inch 2,53 Ghz

Wat ga ik ermee doen?
1) internetten
2) foto's bewerken
3) office (iwork)
4) weinig tot geen games (heb ik een xbox voor)
5) alles wat ik nu nog niet ken van leopard aangezien ik nog nooit een mac heb gehad

De macbook zal hoofdzakelijk thuis worden gebruikt en dus weinig worden meegenomen.
Ik ben inmiddels bij de apple store geweest en ik vind het 15 inch scherm mooier (groter en dus duidelijker) alleen ik ben van plan om de macbook ook regelmatig op de bank te gebruiken en daar is een 13 inch gebruiksvriendelijker voor.

Wie kan mij helpen door ervaringen te delen (bijvoorbeeld zelfde keuzemogelijkheid gehad of switchers van 15 naar 13 en vice versa)??

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 308875 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:25:
Wie kan mij helpen door ervaringen te delen (bijvoorbeeld zelfde keuzemogelijkheid gehad of switchers van 15 naar 13 en vice versa)??
De 13" heeft wat mij betreft maar 1 voordeel en dat is het gewicht. Als ik hem weinig zou meenemen zou ik absoluut voor de 15" gaan. Ik vind 15" juist heerlijk voor op de bank. En de extra resolutie is helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Wat dacht je van een 13-inch met los scherm voor fotobewerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronwiel schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:30:
Wat dacht je van een 13-inch met los scherm voor fotobewerking?
Los scherm heeft niet mijn voorkeur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Zijn er hier mensen die hun 13-inch gebruiken voor fotobewerking en bouwen van website's zonder extern beeldscherm. Ben namelijk benieuwd naar de ervaringen, om te zien of dat een beetje werkt qua workspace op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Erik-1980 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:16:
Hoeveel mensen hebben problemen gehad om de update van snow leopard te bestellen voor € 8,95??

Hoe vaak ik het ook probeer, het lukt me niet om de update in mijn winkelmandje te krijgen.

Zijn er mensen die de update dan maar via de post hebben aangevraagd of hebben jullie gebeld met apple??
Ik begrijp er namelijk niets meer van....... 8)7
Mij lukt het ook nog steeds niet. Ik probeer het nu al weken op verschillende machines en verschillende browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
4nGeLuS schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:29:
[...]

Mij lukt het ook nog steeds niet. Ik probeer het nu al weken op verschillende machines en verschillende browsers.
waar kan je deze uberhaupt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
ronwiel schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:42:
Zijn er hier mensen die hun 13-inch gebruiken voor fotobewerking en bouwen van website's zonder extern beeldscherm. Ben namelijk benieuwd naar de ervaringen, om te zien of dat een beetje werkt qua workspace op je scherm.
Voor fotobewerking vind ik de 13 inch absoluut te klein...15 inch lijkt me ook nog niet prettig, pas vanaf 17 inch lijkt het me te doen. Ik ben gewend om op mijn 24 inch scherm te bewerken, maar op een 13 inch scherm kan ik niet goed oordelen vind ik. Sowieso vind ik een laptop niet geweldig voor fotobewerking, vanwege de wisselende helderheid.

@Ed-je, ik zou absoluut voor de 15 inch gaat als je hem thuis gaat gebruiken. Ténzij prijs een issue is uiteraard...Voor mij was het een 13 inch ivm draagbaarheid, + budgetredenen. Tis tevens mijn eerste mac, als hij bevalt, komt er over 2 jaar een 17 inch in mijn huis :>
[...]

Ik was dit vergeten te doen, heb het gister gelijk gedaan middels de link in dit topic paar pagina's terug, en is mij gister zonder problemen gelukt. Moet wel zeggen dat ik dit op mijn PC heb gedaan...maar daar zal het toch niet aan liggen? Anyways...je kan nog tot december terecht, dus ik zou me niet al te druk maken :P Uiteindelijk kan je ook ff bellen, als het echt niet mocht lukken..

@Rin, http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ , maar is alleen als je je mac na 8 juni hebt gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door B-Bandit op 05-07-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Krijg je voor die €10 een universele disc, die je in principe ook opeen andere mac kan gooien? (Normaal staat er op de meegeleverdr disc altijd voor macbook of imac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-06 16:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

[...]

meteen besteld toen het kon. ging prima, dit op me werk pc gedaan onder vista. geen probleem gehad met bestellen.

moest alleen een dagje wachten omdat het serie nummer van mijn macbook pro niet herkent werd.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de 9400m videokaart toereikend om mijn taken zonder problemen te kunnen doen of heb ik er een 9600 kaart voor nodig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 308875 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:22:
Is de 9400m videokaart toereikend om mijn taken zonder problemen te kunnen doen of heb ik er een 9600 kaart voor nodig??
9400 is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philflow schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:48:
[...]

9400 is meer dan genoeg.
Thanks, ga voor de 2,53 Ghz 15 inch standaard configuratie!
Mijn eerste mac, mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 14:14
ronwiel schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:49:
Krijg je voor die €10 een universele disc, die je in principe ook opeen andere mac kan gooien? (Normaal staat er op de meegeleverdr disc altijd voor macbook of imac).
Als het goed is krijg je gewoon een retail versie die je normaal zou kopen voor 29 euro, tenminste, zo was het in het verleden wel volgens mij. Die CD/DVD is dus hoogstwaarschijnlijk geschikt voor alle Macs; ik denk dat het logistiek niet te doen is(of in ieder geval veel te duur gezien de retailversie ook maar 29 euro kost) om aan de hand van het serienummer een specifieke versie te sturen voor de betreffende Mac die je nieuw hebt gekocht...

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Shailesh schreef op zondag 05 juli 2009 @ 15:37:

[...]

Ik was dit vergeten te doen, heb het gister gelijk gedaan middels de link in dit topic paar pagina's terug, en is mij gister zonder problemen gelukt. Moet wel zeggen dat ik dit op mijn PC heb gedaan...maar daar zal het toch niet aan liggen? Anyways...je kan nog tot december terecht, dus ik zou me niet al te druk maken :P Uiteindelijk kan je ook ff bellen, als het echt niet mocht lukken..

@Rin, http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ , maar is alleen als je je mac na 8 juni hebt gekocht.
Hmm, ja als het over een paar weken nog niet gelukt is ga ik wel bellen. Een vraagje: ik heb mijn producten bij de Apple Online Store besteld; wat moet ik dan invullen bij "plaats van aankoop" en "plaats" (misschien is dat het probleem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
4nGeLuS schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:50:
[...]

Hmm, ja als het over een paar weken nog niet gelukt is ga ik wel bellen. Een vraagje: ik heb mijn producten bij de Apple Online Store besteld; wat moet ik dan invullen bij "plaats van aankoop" en "plaats" (misschien is dat het probleem?)
Ik heb de update vorige week aangevraagd, ik kon toen aangeven dat ik mijn MacBook Pro bij de Apple Online Store gekocht had. Vervolgens moest ik inloggen met mijn Apple Id en werd de update toegevoegd aan mijn winkelmandje. Die link staat onderaan in de tekst bij de eerder genoemde pagina, het is de volgende link: http://store.apple.com/Ap...4N/A&authenticate=entitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Er zijn een aantal verschillende links voor de verschillende kanalen waar je het pakket besteld. Heb je daar wel voor de goede optie gekozen? Ik heb mijn MacBook Pro bij een reseller gekocht en ik moest ergens aan de rechterkant klikken om te upgraden, misschien dat jij daar ook per ongeluk op geklikt hebt, terwijl je voor de online Apple Store aan de linkerkant moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Rox_NL schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:23:
Er zijn een aantal verschillende links voor de verschillende kanalen waar je het pakket besteld. Heb je daar wel voor de goede optie gekozen? Ik heb mijn MacBook Pro bij een reseller gekocht en ik moest ergens aan de rechterkant klikken om te upgraden, misschien dat jij daar ook per ongeluk op geklikt hebt, terwijl je voor de online Apple Store aan de linkerkant moet zijn?
Nee, dat is helemaal goed gegaan. Ik heb geklikt op de tekst "Als je je computer rechtstreeks bij de Apple Online Store hebt besteld, klik je op deze link om je voor het programma aan te melden."

Anyway, om het nog enigszins on-topic te houden,voor de eigenaren van de nieuwste mbp: komen jullie een beetje aan die batterijduur van zeven uur? Ik doe zelf niet heel veel meer dan tekstverwerken, e-mailen en wat surfen en kom echt niet aan zeven uur (ik weet dat Apple zegt "up to seven hours" maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

4nGeLuS schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:46:
[...]
Ik doe zelf niet heel veel meer dan tekstverwerken, e-mailen en wat surfen en kom echt niet aan zeven uur (ik weet dat Apple zegt "up to seven hours" maar toch).
Heb je je display gedimd, profiel op best battery life gezet en je bluetooth uit? Dan zou je toch over de 6 uur moeten komen afgaande op de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 00:18
mijn macbook komt hooguit op 3 uur(met wifi aan). Verreweg van 6~7 uur dus.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de eerste unibody. Haal met gemak 4 uur met normaal werken en altijd wifi aan.
Zet ik de brightness op 1 a 3 blokjes dan haal ik de 5 uur ook nog wel.

Zodra de brightness omhoog gaat zakt de accuduur inderdaad heel snel.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.