Macbook bestellen, maar welke toetsenbord indeling

Pagina: 1
Acties:
  • 6.313 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 12:22

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Aangezien ik 'de overstap' ook wel eens wil proberen, ben ik bezig met het bestellen van een macbook. Maar welke toetsenbord-indeling moet ik kiezen? Er staat op de site verder niks geen uitleg bij het bestelproces. In de GoT search kon ik geen sluitend antwoord vinden.

Je hebt de keuze uit:
Toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
Toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Engels)
Toetsenbord (Internationaal Engels) & Gebruikershandleiding (Engels)
Toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)

Moet ik hier gewoon de onderste (default) versie kiezen? Krijg ik dan geen rare toetsenbord-indeling als QWERTZ oid?

[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 21-05-2008 08:51 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:29

Eris

-

Al deze toestenborden zijn qwerty toetsenborden het enig verschil is de postie van de enter en een paar speciale tekens. Maar moet eerlijk zijnhet went snel zo'n staande enter.

Een lijst met alle toetsen bord layouts en verschillen:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ok tnx, dat komt mooi uit want ik ben juist wel fan van een staande enter.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 20:13
Ik denk dat die site problemen op gaat leveren. Het plaatje bij Dutch is een US-Int toetsenbord dat de meesten van ons hebben.

Nederlands: http://upload.wikimedia.o...ing_-_tekst_als_paden.svg
US-int: http://upload.wikimedia.o...2/KB_US-International.svg

[ Voor 44% gewijzigd door Ascathon op 21-05-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Dus ik moet toch niet de Nederlandse tobo-indeling hebben? Ik kan die svg's helaas niet openen.

Ik zit nu 1 knop verwijderd van het definitief maken van m'n bestelling, dus ik wil wel graag weten welke ik moet hebben :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-04 20:13
_Christiaan_ schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:03:
Dus ik moet toch niet de Nederlandse tobo-indeling hebben? Ik kan die svg's helaas niet openen.

Ik zit nu 1 knop verwijderd van het definitief maken van m'n bestelling, dus ik wil wel graag weten welke ik moet hebben :P
Ik zou de internationaal engelse nemen, aannemende dat dat hetzelfde is als US-int en dan hetzelfde geld voor Apple machines (geen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:20
Ik heb het standaard toetsenbord met staande enter! Verder zit de tilde-knop naast de z en zit er naast de 1 een knop met een +/- en paragraaf-tekentje..

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3049331182291562/www.info.apple.com/images/kbase/304933/304933_04b.gif

Deze dus, zonder numerieke en pijltjesdeel

[ Voor 35% gewijzigd door Ruud op 21-05-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Wat is dan het 'standaard' toetsenbord? De International of de Nederlandse? De dutch dus.

Ik wil gewoon een tobo dat het meeste lijkt op de standaard international. Staande/liggende enter boeit me niet, maar bijv. het euroteken boven op de 5 lijkt me wel relaxt.

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 21-05-2008 09:11 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
US en Int'l English hebben GEEN euroteken! Jij hebt dus de Nederlandse variant nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52
Ik heb zojuist een MacBook besteld en gekozen voor een Nederlandse toetsenbord, het enige verschil met een Internationaal Engels toetsenbord zou het verschil tussen "num lock" en "num vergr" zijn, verder zijn de toetsenborden hetzelfde volgens mij.
Ruud schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 09:13:
US en Int'l English hebben GEEN euroteken! Jij hebt dus de Nederlandse variant nodig...
Je hebt helemaal gelijk. Al zal het €-teken ook wel op andere toetsenborden werken d.m.v. software, je ziet het alleen niet daadwerkelijk op de toets staan. Net als dat onder MS Windows ctrl-alt-5 een €-teken is, of het nou op die toets gedrukt staat of niet.

[ Voor 47% gewijzigd door argro op 21-05-2008 09:17 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ok dan lijkt het me duidelijk, aangezien ze allemaal QWERTY zijn, verder nagenoeg geen verschil, behalve dat de NL wel het euroteken heeft en een staande enter. Ik ga dus voor de Nederlandse versie.

En dan maar ongeduldig afwachten hoe de indeling zal zijn als ik em binnenkrijg :P Bedankt voor de reacties.

Trouwens ook maar een afstandsbediening erbij besteld. Kost minder dan 2 tientjes voor studenten.

[ Voor 14% gewijzigd door _Christiaan_ op 21-05-2008 09:21 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
Maar natuurlijk werkt het, maar welke knop heb je dan nodig? ;)

Als je de instelling op Nederlands instelt werkt het sowieso!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 20:15

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Op deze Microsoft website kun je ook mooi vergelijken.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In ieder geval is dit een vraag die regelmatig voorbijkomt en daarom ook opgenomen is in de MacBook FAQ: Wat is het verschil tussen de toetsenbord layouts waaruit je kan kiezen?. Daarnaast staat er in [MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 11 ook de nodig informatie. Nog een topic over dit onderwerp lijkt me wat overdreven en daarom gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.