Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ik niet direct een laptop nodig had, dan stel ik het ook uit tot dat het echt een ideaal moment is om eentje te kopen. Niet zo zeer om "8,95" te besparen, maar ook qua gevoel dat je iets "compleet" koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:30

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Jimmie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:50:
[...]

Jij stelt dus de aanschaf 3 maanden uit om €8,95 te besparen?... 8)7
Ik niet, ik heb enkel getracht te verklaren waarom Superdaantje's MBP pas in september wordt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 16:50
En het is zover, sinds gisteren avond eigenaar van een Apple MacBook Pro 13". :9 Na lang twijfelen toch m'n eerste Mac gekocht. Gisteren een paar uur gespeeld met het apparaatje en we wennen al behoorlijk. Nog even zoeken naar bepaalde functies maar het gaat vast goed komen.. 8) Wish me luck !! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29
ik heb erg lang gewacht, op een gegeven moment kwam er een knipperend mapje met een vraagteken erin , toen heb ik hem na 5 minuten afgezet en sindsdien heb ik dit probleem...

apple al gebeld maar die waren nog niet zo op de hoogte..ik moest naar een service center..

hij stuurde me ook een link door naar een restoration cd...
Maartenvs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:13:
[...]

Misschien gekke vraag maar hoe lang heb je gewacht? Soms kan het wel even duren voordat zoiets op de achtergrond klaar is. Zeker bij bepaalde updates duurde het bij mijn oude macbook wel 5-10 min voordat deze eindelijk verder ging naar OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
jor1972 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:00:
ik heb erg lang gewacht, op een gegeven moment kwam er een knipperend mapje met een vraagteken erin , toen heb ik hem na 5 minuten afgezet en sindsdien heb ik dit probleem...

apple al gebeld maar die waren nog niet zo op de hoogte..ik moest naar een service center..

[...]
En heb je dat ook al geprobeerd? Want het knipperende mapje met vraagteken houdt meestal in dat hij de harde schijf niet kan vinden. Via de herstel-dvd's kun je in schijfhulpprogramma kijken of je schijf gewoon herkend wordt en eventueel opnieuw installeren.

Ik zou gewoon even de dvd erin stoppen (de eerste) en dan bij het opstarten met het boing geluidje de c toets ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Plezier bedoel je ;)

Ben zelf 2,5 jaar terug overgestapt, een tijdje terug naar Windows geweest, maar als je eenmaal aan OSX gewent bent werkt het veel fijner :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je hebt toch de eerste 90 dagen gratis technische ondersteuning van Apple via de telefoon? Gewoon even bellen dus. Bel anders een een Apple service provider (via de site te vinden van Apple) en vraag hun om advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Frietsaus schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:25:
[...]Ik snap je punt, maar het is absoluut niet de bedoeling om het scherm zo open te doen, op geen enkele notebook.
Ik doe hem ook niet standaard zo open, dat kan ook eigenlijk niet omdat er aan de zijkant geen inkeping zit.

Ik merk het vooral als ik aan de zijkant van het scherm duw om het te verstellen, dat het dan behoorlijk scheef kan buigen. Ik heb het bij de MBP in de winkel geprobeerd en daar is dat een stuk beter. Vandaar mijn opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Ik ben over van Macbook Pro 15 inch (late 2006, MA610LL) naar de huidige Macbook Pro 13 inch.

Mijn ervaringen, na 2 weken gebruik:
-Apparaat is erg stevig
-Ik had verwacht dat ik problemen zou ondervinden met het wennen aan de resolutie, maar na een tijdje werken valt dit best mee
-13 inch betekend voor mij ook dat ik het apparaat vaker uit de tas haal wanneer ik onderweg ben / of thuis op de bank zit, 15 inch was toch iets meer een desktop voor mij
-Mijn oude MBP tiepte heerlijk, had verwacht dat ik er op achteruit zou gaan, maar deze nieuwe MBP tiept erg solid, hoef amper te wennen aan de grote inkepingen tussen de toetsen
-Geluid is minder mooi, reden spreek ook voor zich
-Scherm spiegelt nog iets meer dan m'n oude MBP welke ook een glossy scherm had
-Trackpad werkt erg fijn

Ik twijfelde enorm tussen deze 13 inch versie en de nieuwe 15 inch, maar achteraf gezien toch blij dat ik voor de 13 inch versie ben gegaan.

That's it, misschien hebben jullie iets aan m'n ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130495

[...]
Ik heb al twee maal hetzelfde voorgehad, ik vrees dat je een nieuwe harde schijf zal moeten kopen (wat dus ook betekent dat je al je data vanop de huidige harde schijf kwijt bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 18:10
Als ik zeg shutdown en ik doe gelijk me beeldscherm dicht dan gaat hij slapen. Omdat ik hem te snel dichtdoe.. Kan hier niks aan gedaan worden? Je moet dan even wachten totdat hij echt uit is en dan pas kan hij dicht..

Had dit met me MacBook en nu ook met me MacBook Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Daros schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:56:
Als ik zeg shutdown en ik doe gelijk me beeldscherm dicht dan gaat hij slapen. Omdat ik hem te snel dichtdoe.. Kan hier niks aan gedaan worden? Je moet dan even wachten totdat hij echt uit is en dan pas kan hij dicht..

Had dit met me MacBook en nu ook met me MacBook Pro...
Zover ik weet niet kun je daar niets aan doen. Het is of wachten tot hij uit is, of gewoon in slaapstand. Ik moet zeggen dat die van mij bijna altijd in slaapstand gaat, dan kan ik gewoon lekker soepel verder werken, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Rox_NL schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:11:
[...]

Zover ik weet niet kun je daar niets aan doen. Het is of wachten tot hij uit is, of gewoon in slaapstand. Ik moet zeggen dat die van mij bijna altijd in slaapstand gaat, dan kan ik gewoon lekker soepel verder werken, mocht dat nodig zijn.
Klopt laat hem ook vaak slapen. Maar net die ene keer... sluit je hem af.. doet hem dicht... wilt hem volgende keer aanzetten... Heee hij stond nog aan.. huh maar wat nu... uit..

en dan weer aanzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Gewoon lekker in slaapstand zetten en voor, zoals je zegt, die ene keer zul je even moeten wachten. Shortcut om af te sluiten is ctrl-option-cmd-eject. Scheelt weer wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-02 12:08
Wacht gewoon een paar seconde tot het dock etc verdwijnt. Ik doe hem dan altijd dicht en hij gaat dan gewoon uit. Ik hoef nooit langer dan 5 seconde te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Is het mogelijk om selectief te zijn met je FN toetsen?

Ik gebruik alle FN toetsen als Apple toetsen, dus geluid expose etc.. Maar nu heb ik ook ook toetsenbord verlichting. Is het mogelijk om deze wel via FN te bedienen? Dit omdat ik F5 en F6 vaak gebruik in Safari/Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
Daros schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:43:
Is het mogelijk om selectief te zijn met je FN toetsen?

Ik gebruik alle FN toetsen als Apple toetsen, dus geluid expose etc.. Maar nu heb ik ook ook toetsenbord verlichting. Is het mogelijk om deze wel via FN te bedienen? Dit omdat ik F5 en F6 vaak gebruik in Safari/Firefox.
Kijk eens naar functionflip, doet precies wat jij wil: http://kevingessner.com/software/functionflip/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Ja, of je hebt per ongeluk in je Systeem Voorkeuren op opstarten van netwerk geklikt ;) Heb ik wel eens gehad en dan gebeurt hetzelfde omdat hij een boot server op je netwerk probeert te zoeken.

Probeer eens de option (alt) toets ingedrukt te houden bij het opstarten, en kies je harde schijf. Hopelijk werkt dat. Vervolgens kan je het dan onder Systeem Voorkeuren een nieuwe Opstartschijf kiezen (je HD dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:58
Goed, ik sta op het punt om een macbrook pro 15" met twee grafische kaarten te kopen voor mijn Communicatie en Multimediadesign opleiding die ik dadelijk ga volgen. Heb zojuist een creditcard aangevraagd zodat ik die 20% korting kan krijgen met een student dev. account, dus het gaat zeker nog minimaal 14 dagen duren voordat ik overga op de koop.

Ik ben echter alvast aan het kijken voor eventuele extra's. Wat natuurlijk een must is bij een laptop is een tas om de laptop in te doen. Nu ben ik wel gecharmeerd van de kleine sleeves waarin je de macbook kan doen, lekker klein en hij past in mijn normale schooltas (waarin dan ook eventueel de lader en andere zooi kan). Wat zijn jullie ervaringen kwa tassen/sleeves?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Top!

Voel me net een noobie...

Volgende vraag. Eerst had ik MiniDVI naar VGA voor mijn beeldscherm. Bij aansluiten ging hij gelijk over en versprong even het beeld. Nu slaat me MBP gewoon vast en duurt het echt een 10 tot 20 seconden voordat hij omschiet...

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283187

bedankt voor al jullie reacties, vanmiddag bij service provider geweest..die gaf het na een uur ook op en heeft hem opgestuurd naar Apple zelf.

als het goed is krijg ik hem volgende week terug.,
GekkePrutser schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:08:
[...]

Ja, of je hebt per ongeluk in je Systeem Voorkeuren op opstarten van netwerk geklikt ;) Heb ik wel eens gehad en dan gebeurt hetzelfde omdat hij een boot server op je netwerk probeert te zoeken.

Probeer eens de option (alt) toets ingedrukt te houden bij het opstarten, en kies je harde schijf. Hopelijk werkt dat. Vervolgens kan je het dan onder Systeem Voorkeuren een nieuwe Opstartschijf kiezen (je HD dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 11-12-2024
Als ik me probeer aan te melden voor het up-to-date programma voor Snow Leopard log ik me in, maar zie ik vervolgens een lege shopping cart? Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen om me aan te melden voor het up to date programma (voor 8,95 euro upgraden naar Snow Leopard).

Dit is de link: http://store.apple.com/Ap...4N/A&authenticate=entitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
tomtom137 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:25:
Als ik me probeer aan te melden voor het up-to-date programma voor Snow Leopard log ik me in, maar zie ik vervolgens een lege shopping cart? Ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen om me aan te melden voor het up to date programma (voor 8,95 euro upgraden naar Snow Leopard).

Dit is de link: http://store.apple.com/Ap...4N/A&authenticate=entitle
Ik heb het zojuist geprobeerd en het is me gelukt.

Hij is besteld.
Maak morgen even het geld over en dan zie ik hem vanzelf wel een keer komen.

Conclusie: Het moet op die manier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb een MBP 15 inch 2,5Ghz van precies een jaar oud. Was mijn eerste Apple maar is erg goed bevallen. Las hier laatst iets over Macbizz en heb voor de gein eens geinformeerd voor inruil. Wel aardig wat afgeschreven maar het bedrag dat ze boden vond ik acceptabel. Dus heb daar een 15 inch unibody MBP besteld (2,66Ghz met 500gb 7200rpm schijf, 2 videokaarten). Ik ga er qua performance niet gigantisch veel op vooruit denk ik, maar unibody design, accuduur (7 uur), mini displayport aansluiting enz. is toch gaaf. En iemand moet de economie steunen ;)
Waarschijnlijk kan ik em dit weekend al ophalen :)

Een 24 inch LED Cinema Display staat ook al in de planning. Gister ook een AirPort Express (vanwege AirTunes) gekocht.
Dat alles moet een erg prettige combinatie tussen mobiel werken en desktop vormen :9
Dan kan mijn Windows bak met pensioen of tijdelijk dienst doen als fileserver/backup.
Ik heb een draadloze mighty mouse. Twijfel nog even over het draadloze toetsenbord of met draad. Ergens wel gaaf om alles dan draadloos te hebben, maar gemis aan keypad en delete toets is jammer... dus neig toch maar naar het tobo met draad (verder geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Tom schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:17:
Ik heb een MBP 15 inch 2,5Ghz van precies een jaar oud. Was mijn eerste Apple maar is erg goed bevallen. Las hier laatst iets over Macbizz en heb voor de gein eens geinformeerd voor inruil. Wel aardig wat afgeschreven maar het bedrag dat ze boden vond ik acceptabel. Dus heb daar een 15 inch unibody MBP besteld (2,66Ghz met 500gb 7200rpm schijf, 2 videokaarten). Ik ga er qua performance niet gigantisch veel op vooruit denk ik, maar unibody design, accuduur (7 uur), mini displayport aansluiting enz. is toch gaaf. En iemand moet de economie steunen ;)
Waarschijnlijk kan ik em dit weekend al ophalen :)

Een 24 inch LED Cinema Display staat ook al in de planning. Gister ook een AirPort Express (vanwege AirTunes) gekocht.
Dat alles moet een erg prettige combinatie tussen mobiel werken en desktop vormen :9
Dan kan mijn Windows bak met pensioen of tijdelijk dienst doen als fileserver/backup.
Ik heb een draadloze mighty mouse. Twijfel nog even over het draadloze toetsenbord of met draad. Ergens wel gaaf om alles dan draadloos te hebben, maar gemis aan keypad en delete toets is jammer... dus neig toch maar naar het tobo met draad (verder geen last van).
Ik ben wel benieuwd naar hoeveel je moest bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 07:55

Daan_

Alles op zijn tijd !!

fanatic_david schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 03:50:
[...]

Ik niet, ik heb enkel getracht te verklaren waarom Superdaantje's MBP pas in september wordt verzonden.
Ik reageerde op een post een stukje boven me waar men het had over nieuwe OS dat besteld kon worden tegen gereduceerd tarief als je een nieuwe MBP koopt. MBP is Zondag besteld en op maandag verstuurd.

Het OS word dus pas in September verstuurd. }:O

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 16:32
Voor de mensen op het punt staan een macbook te kopen, vandaag (donderdag) krijg je bij de Media Markt Den Haag 15% korting vanwege shoppingnight. ''

ShoppingNight actie:
* 15% korting op alle Apple iPods, MacBooks en iMacs
* 15% korting op alle Sony producten (m.u.v. Playstation)
* 15% korting op alle Canon producten''

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 16:39
Ik kan er niet over uit, 13" of 15". Heb het topic hier al (bijna) helemaal doorgelezen maar ik kan niet kiezen. Ik ben van plan mijn macbook iedere dag naar de uni te nemen eigenlijk, ik heb een 15" gehad; die vond ik erg zwaar. Nu heb ik een Compaq NC2400 (12,1"), die is na 4 jaar te langzaam geworden en ik vind het beeld net iets te klein.

Als ik de 13" neem, kies ik wel voor een snellere processor (2,5 Ghz) en 4 Gb geheugen dat ook in de 15" zit. Maar mijn vraag aan de 13" beziters; vinden jullie hem fijn werken voor alledaags gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Maks schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:47:
Ik kan er niet over uit, 13" of 15". Heb het topic hier al (bijna) helemaal doorgelezen maar ik kan niet kiezen. Ik ben van plan mijn macbook iedere dag naar de uni te nemen eigenlijk, ik heb een 15" gehad; die vond ik erg zwaar. Nu heb ik een Compaq NC2400 (12,1"), die is na 4 jaar te langzaam geworden en ik vind het beeld net iets te klein.

Als ik de 13" neem, kies ik wel voor een snellere processor (2,5 Ghz) en 4 Gb geheugen dat ook in de 15" zit. Maar mijn vraag aan de 13" beziters; vinden jullie hem fijn werken voor alledaags gebruik?
Een 15" MacBook Pro of een andere laptop? Ik heb namelijk ergens in het verleden een 15" Dell gehad en die was best wel een slag zwaarder dan mijn 15" MacBook Pro. Zelf vind ik een 15" scherm net lekker, kleiner zou voor mij niets zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros

Heerlijk!

Kwa specs is hij gelijk aan de 15" dus het gaat echt maar om die 2 cm die de 15 groter is.
Nou dat verschil is amper aanwezig behalve de prijs en het gemak omdat hij toch gevoelsmatig een stuk kleiner is.

Als ik jou was zou ik gewoon even een reseller in lopen en ernaar kijken..Beetje voelen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-06 12:09

Grin

Ride si sapis.

@ Tom

Logitech diNovo Keyboard Mac® Edition kan nog een optie zijn.
Gebruik hem nu 6 maanden naar volle tevredenheid.
De USB receiver kan je aansluiten op je ACD (wanneer je deze hebt gekocht), zie je hem ook niet.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Anoniem: 107960 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:50:
[...]

Een 15" MacBook Pro of een andere laptop? Ik heb namelijk ergens in het verleden een 15" Dell gehad en die was best wel een slag zwaarder dan mijn 15" MacBook Pro. Zelf vind ik een 15" scherm net lekker, kleiner zou voor mij niets zijn,
15" Windows Machine, was low-end met high-end hardware er in; spuuglelijk maar wel snel. Ik heb hem hier nog slingeren dus ik ga hem zo even wegen. Is de de MB door de unibody niet heel veel zwaarder geworden trouwens?

@ Daros, bedankt voor de tip. Dat moet ik nog steeds een keer doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Maks op 25-06-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 11:17
Maks schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:55:
[...]

15" Windows Machine, was low-end met high-end hardware er in; spuuglelijk maar wel snel. Ik heb hem hier nog slingeren dus ik ga hem zo even wegen. Is de de MB door de unibody niet heel veel zwaarder geworden trouwens?
Nee, hij is juist meer dan 10% lichter geworden (als je dus de 13" witte Macbook vergelijkt met de Macbook Pro). Dan is het scherm ook nog eens uitgerust met een (zwaardere) glasplaat. Dus het effect zal nog groter zijn. Het mooie van het unibody ontwerp is dat het een exoskelet is. De dragende constructie is de behuizing zelf, i.t.t. versterkende elementen die in de notebook zitten (en gewicht toevoegen).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Hoedje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:00:
[...]

Nee, hij is juist meer dan 10% lichter geworden (als je dus de 13" witte Macbook vergelijkt met de Macbook Pro). Dan is het scherm ook nog eens uitgerust met een (zwaardere) glasplaat. Dus het effect zal nog groter zijn. Het mooie van het unibody ontwerp is dat het een exoskelet is. De dragende constructie is de behuizing zelf, i.t.t. versterkende elementen die in de notebook zitten (en gewicht toevoegen).
Oh dat is wel mooi dan. Ik heb hier de resultaten van mijn weegsessie;
Compal HEL-80 (15"): 3.0 Kg
Hp NC2400 (12") : 1.5 Kg (1.2 volgens de site van HP!)
MBP (13"): 2.0 Kg (volgens de site)
MBP (15"): 2.5 Kg (volgens de site)

Kloppen die waarden van de Macs trouwens? Of wijken die niet zo erg als bij HP af?

Dat valt best mee opzich, heeft iemand er ervaring mee om hem in een notebooksleeve en een normale rugzak te vervoeren? 15" past precies in een Eastpak (ik mag dan wel een kudt scholier lijken maar die rugzak zit zo lekker) namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Maks op 25-06-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 11:54

Grappig.. ik zit ook te twijfelen tussen 13"en 15" en heb op het moment ook een Compal HEL80 (die overigens uit elkaar valt). Gister ben ik langs een macstore geweest om even te kijken, en ik neig nu meer naar de 15" (het midden model met de 9600). Gewicht is sowieso een stuk minder dan die Compal die rond de 3 kilo weegt.

De 15" macbook weegt trouwens 2.5 kilo en de 13" iets meer dan 2 kilo.

EDIT: hm ja ik ben langzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:10
Ik wil.dus een MacBook Pro gaan aanschaffen, en heb al een midi-interface, de http://www.roland.com/products/en/UA-25/ Nou zei men bij mijn locale muziekwinkel dat ik een zero latency geluidskaart nodig heb om geen vertraging tussen de midi input en output via de MacBook te krijgen.
Nou is mijn vraag: zit er al zo'n geluidskaart in de MacBook Pro, of moet ik daarvoor iets speciaals aanschaffen, en wat dan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Knopsje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:18:
Ik wil.dus een MacBook Pro gaan aanschaffen, en heb al een midi-interface, de http://www.roland.com/products/en/UA-25/ Nou zei men bij mijn locale muziekwinkel dat ik een zero latency geluidskaart nodig heb om geen vertraging tussen de midi input en output via de MacBook te krijgen.
Nou is mijn vraag: zit er al zo'n geluidskaart in de MacBook Pro, of moet ik daarvoor iets speciaals aanschaffen, en wat dan?

Alvast bedankt!
de geuidskaart die daarin zit is zeker neit latency free, als je echt met muziek wil werken op je macbook zou ik zeker een externe halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307608

ey,
ik ben sinds gisteren de troste eigenaar van een MBP 13 inch, na een jaar sparen is het er dan toch eigenlijk van gekomen. Hierbij dacht ik dat het meteen een mooie gelegenheid was om een tweakers account aan te maken.
Ik ben echt heel tevreden met mijn aankoop maar had nog wel een vraag/probleempje.

Ik kwam er al vrij snel achter dat mijn MBP vrij heet werd, terwijl ik hem keurig op mijn bureau gebruik. Volgens Istat fluctueerd de temp tussen de 55 en 70 graden in idle, dus alleen een beetje mailen & surfen. Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 20:56
Anoniem: 307608 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:37:
ey,
ik ben sinds gisteren de troste eigenaar van een MBP 13 inch, na een jaar sparen is het er dan toch eigenlijk van gekomen. Hierbij dacht ik dat het meteen een mooie gelegenheid was om een tweakers account aan te maken.
Ik ben echt heel tevreden met mijn aankoop maar had nog wel een vraag/probleempje.

Ik kwam er al vrij snel achter dat mijn MBP vrij heet werd, terwijl ik hem keurig op mijn bureau gebruik. Volgens Istat fluctueerd de temp tussen de 55 en 70 graden in idle, dus alleen een beetje mailen & surfen. Is dit normaal, of moet ik me zorgen maken.
Is normaal...heb ik zelf ook al tijden. Al v.a. de eerste witte MacBook. Ze worden warm/heet en dat aluminium helpt ook niet echt mee.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-06 08:42
Ik vermoed dat de enkele ventilator in de 13" een nadeel is, mijn 15" blijft nu netjes onder de 60°C, bij rustig surfen, maar wel in de vlakke zon. Het aluminium lijkt me juist doorgaans voordeliger dan plastic ivm warmte, tenzij dan, als je in de zon zit.

Over de zon: heeft iemand wijsheid over het gebruik van laptops in de vlakke zon?
Zou het scherm er bij achteruitgaan als pakken UV zoals vandaag er recht in schijnen? En is er ook enige kans, dat zonnecrème het aluminium beschadigt?

Alvast 1 nadeel ken ik al: hete zwarte toetsjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:11
Ik zit te denken een macbook pro 15" te kopen. De 2,53ghz versie. Nu ben ik student dus krijg sowieso die studenten korting bij de apple store van 6%. En zag dat als ik via surfspot zou bestellen hij zelfs maar 1470euro kost. Nu vroeg ik mij af of dat echt de goedkoopste manier/winkel is ? Of dat ik via een andere weg nog meer korting kan krijgen :) Elke euro minder is natuurlijk altijd mooi meegenomen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 13:06
Naar mijn idee is Surfspot het goedkoopst en het makkelijkst. Ik heb afgelopen week ook een MBP besteld na lang wikken en wegen, en ook naar de goedkoopste oplossing gekeken. ADC membership geeft vergelijkbare korting (als je alles doorrekent) maar met meer gehannes met formulieren etc.
APR winkels geven wel een studentenkorting maar doen niet mee met de Back to School actie (en ik neem aan dat je een gratis iPod niet voorbij laat gaan als student!).
Het enige wat ik me kan bedenken dat goedkoper zou kunnen zijn is een geen-btw-actie van bijv. MediaMarkt of Dixons, maar deze zijn er niet vaak, en laatst hadden ze de mid-2009 MBP lineup nog geeneens in de winkels.

Ik hoop dat dit wat verheldering geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:46

--MeAngry--

aka Qonstrukt

sobbereng schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:53:
Ik vermoed dat de enkele ventilator in de 13" een nadeel is, mijn 15" blijft nu netjes onder de 60°C, bij rustig surfen, maar wel in de vlakke zon. Het aluminium lijkt me juist doorgaans voordeliger dan plastic ivm warmte, tenzij dan, als je in de zon zit.

[...]
Ik zit nog wel eens een potje Warcraft III te spelen op m'n Unibody MB 2.0GHz tegen een vriend die een witte MB 2.0GHz heeft van begin 2008. En mijn ventilator springt niet aan terwijl de zijne al vrij snel begint te loeien. Misschien dat het komt omdat hij onder Windows speelt en ik onder OS X, of door het verschil in GPU. Maar verschil is er zeker! En die ene ventilator lijkt het wat dat betreft goed te houden. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Viccers schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:47:
Naar mijn idee is Surfspot het goedkoopst en het makkelijkst. Ik heb afgelopen week ook een MBP besteld na lang wikken en wegen, en ook naar de goedkoopste oplossing gekeken. ADC membership geeft vergelijkbare korting (als je alles doorrekent) maar met meer gehannes met formulieren etc.
APR winkels geven wel een studentenkorting maar doen niet mee met de Back to School actie (en ik neem aan dat je een gratis iPod niet voorbij laat gaan als student!).
Het enige wat ik me kan bedenken dat goedkoper zou kunnen zijn is een geen-btw-actie van bijv. MediaMarkt of Dixons, maar deze zijn er niet vaak, en laatst hadden ze de mid-2009 MBP lineup nog geeneens in de winkels.

Ik hoop dat dit wat verheldering geeft ;)
Op de BTW acties van media markt zijn bepaalde merken uitgesloten. Een van die merken is ook Apple, ze verkopen dan geen nieuwe modellen met korting ;). Via surfspot zou de 4GB MBP13" 1285 kosten, je kan er dan voor weinig geld nog een Ipod erbij krijgen. Best een fijne actie dus! B2S actie loopt tot begin september

Heeft er verder iemand last van de 1280*800 reso? Het is het enige punt waar ik over twijffel....

[ Voor 6% gewijzigd door Jay-v op 25-06-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 23:25
Ik las dat mn MacBook Pro geen dual layer dvd's kan branden ?
Klopt dit ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

robbinonline schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:57:
Klopt dit ?
Google ?

http://www.google.nl/sear...aq=3&oq=macbook+pro+dual+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

robbinonline schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:57:
Klopt dit ?
http://www.apple.com/macbookpro/specs-13inch.html

Maximum write: 8x DVD-R, DVD+R; 4x DVD-R DL (double layer), DVD+R DL (double layer), DVD-RW, DVD+RW; 24x CD-R; 10x CD-RW.

Zou dus niet moeten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Daros schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:54:
[...]

Ik heb het zojuist geprobeerd en het is me gelukt.

Hij is besteld.
Maak morgen even het geld over en dan zie ik hem vanzelf wel een keer komen.

Conclusie: Het moet op die manier werken.
Weird, ik heb het nu op twee verschillende windows machines en op twee verschillende osx machines geprobeerd. Steeds weer krijg ik een leeg winkelmandje. Ik heb op mn macbook ook twee verschillende browsers geprobeerd. Echt frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 14:04
Klein vraagje, heb nu al zo'n 2weken een MBP en Time Capsule. Time Machine neemt elke dag enkele updates en schrijft deze mooi weg. Als ik in september mijn MBP wil formatteren en SL erop zet, kan ik dan m'n files restoren vanuit Time Machine of moet ik een extra programma (iBackup etc.) gebruiken om er toch zeker van te zijn dat ik niks van data verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Als ik via surfspot de mbp in me mandje leg krijg ik de optie om een ipod met korting te kopen. .b.v. de ipod nano voor 14€ alleen als ik er dan eentje selecteerd en in mijn mandje leg kost hij gewoon meer dan 100 euro. Wanneer wordt die korting er dan afgehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162418

clonedonkey schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:26:
Als ik via surfspot de mbp in me mandje leg krijg ik de optie om een ipod met korting te kopen. .b.v. de ipod nano voor 14€ alleen als ik er dan eentje selecteerd en in mijn mandje leg kost hij gewoon meer dan 100 euro. Wanneer wordt die korting er dan afgehaald ?
Die krijg je later pas terug. Je betaalt hem eerst en dan moet je een formulier opsturen. Binnen x aantal weken krijg je het geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 23:25
Verschillende berichten vandaar dat ik de vraag hier stel.
Heb pas 2 dagen mn mbp en jullie waarschijnlijk al wat langer ;)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

robbinonline schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:42:
[...]

Verschillende berichten vandaar dat ik de vraag hier stel.
Heb pas 2 dagen mn mbp en jullie waarschijnlijk al wat langer ;)
dat is geen excuus heb hem pas sinds vanmiddag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Jay-v schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:55:
[...]

Op de BTW acties van media markt zijn bepaalde merken uitgesloten. Een van die merken is ook Apple, ze verkopen dan geen nieuwe modellen met korting ;).
Vanavond tot 00:00 uur ook op apple 15% korting...zie mijn post eerder vandag

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Waar heb je dat gevonden menno ? Als ik op de site kijk kan ik niks vinden. Zou graag willen weten of ze dit ook in Breda doen namelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

clonedonkey schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:47:
Waar heb je dat gevonden menno ? Als ik op de site kijk kan ik niks vinden. Zou graag willen weten of ze dit ook in Breda doen namelijk !
MediaMarkt zijn aparte winkels aangesloten bij het grote concern. Ze hebben dus ieder hun eigen acties. De kans is dus klein dat het ook in Breda geldt ;)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

WoBaDijk schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:46:
[...]
Ze hebben dus ieder hun eigen acties.
Ze hebben eigen acties en gezamenlijke acties. Er bestaat volgens mij dus wel een kans dat het ook in Breda is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Philflow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:56:
[...]

Ze hebben eigen acties en gezamenlijke acties. Er bestaat volgens mij dus wel een kans dat het ook in Breda is.
De meeste filialen de nieuwe MBP nog niet. Overgens is er volgende week Apple Mania bij media markt. Volgens mij klopt die 15% vandaag niet. Ze zijn namelijk morgen pas open tot 0.00. Vandaag nog niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Jay-v op 25-06-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Dus volgende week waarschijnlijk wel 15% korting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

clonedonkey schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:22:
Dus volgende week waarschijnlijk wel 15% korting ?
Geen idee, maar er is wel een actie met apple's volgende week. Wat ze daarmee precies bedoelen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
Jay-v schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:01:
[...]

De meeste filialen de nieuwe MBP nog niet. Overgens is er volgende week Apple Mania bij media markt. Volgens mij klopt die 15% vandaag niet. Ze zijn namelijk morgen pas open tot 0.00. Vandaag nog niet.
In mijn eerder post gaf ik aan dat het alleen om de Media Markt Den Haag ging. Ben er gister even geweest en er was idd 15% korting. Hier de link, http://www.shoppingnight.nl/aanbiedingen.html

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307077

Mijn 13" is binnen, wat een mooi apparaat!

Maar wat mij nu opvalt; de linkeronderhoek van mijn touchpad ligt lager dan de rechtersonderhoek. Scheelt hooguit een mm, maar je voelt dit zeker met je vinger. Net alsof de touchpad aan die kant een beetje doorgezakt is. Is dit de bedoeling? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Menno1234 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:16:
[...]

In mijn eerder post gaf ik aan dat het alleen om de Media Markt Den Haag ging. Ben er gister even geweest en er was idd 15% korting. Hier de link, http://www.shoppingnight.nl/aanbiedingen.html
My bad, daar had ik overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
Anoniem: 307077 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:27:
Mijn 13" is binnen, wat een mooi apparaat!

Maar wat mij nu opvalt; de linkeronderhoek van mijn touchpad ligt lager dan de rechtersonderhoek. Scheelt hooguit een mm, maar je voelt dit zeker met je vinger. Net alsof de touchpad aan die kant een beetje doorgezakt is. Is dit de bedoeling? :P
Heeft de mijne ook een beetje alleen dan iets van 0,1?mm en rechts voelt wel volledig vlak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-06 14:51

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

He dat heeft de mijne ook, ik had het nog niet eerder opgemerkt... Maar rechts ligt dus net een tiende mm hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moe_Szyslak
  • Laatst online: 22-02 12:08
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Hebben jullie ook last van ruis als je met oortjes luistert? En dan niet echt tijdens het nummer/video, maar vooral wanneer er geen geluid is.... na een minuut o.i.d. gaat dit wel uit, dan hoor je geen ruis meer. Toch vreemd en redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 12-06 17:36
zeromussov schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:24:
Hebben jullie ook last van ruis als je met oortjes luistert? En dan niet echt tijdens het nummer/video, maar vooral wanneer er geen geluid is.... na een minuut o.i.d. gaat dit wel uit, dan hoor je geen ruis meer. Toch vreemd en redelijk irritant.
Volgens mij hebben alle Macs dit, heb er ook al over gelezen toen de witte MacBook uitkwam. Dat je niks meer hoort na een minuut komt doordat OS X de geluidskaart mute. Zelfde verschijnsel kom je ook tegen bij de Touch en iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:12
Ik hoor dit alleen met in-ears, als ik een normale koptelefoon aansluit heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Wordt jullie MBP 13" ook zo warm? Die van mij is na een half uur al zo warm dat hij niet meer fijn op mijn schoot ligt.....

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Atlas schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:35:
Wordt jullie MBP 13" ook zo warm? Die van mij is na een half uur al zo warm dat hij niet meer fijn op mijn schoot ligt.....
Jep, maar overal waar ik kijk zegt men dat dit normaal is. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
is ook normaal... volgens mij kan ik er werkelijk op koken, alhoewel het minder is geworden sinds ik hem heb opengeschroefd en stof eruit heb gehaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Lijkt me niet dat er stof in een 2 dagen oude notebook zit :+
Ik ga volgende week eens foto's ervan maken met het IR-gun van mijn werk. Zal ze hier wel posten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:16

Quakie

quakelen

Wat vind je warm? Als ref, MP 50% belasting, gedurende 3uur en meer, 70graden cpu, bij fanspeed 2850rpm, heatshinks rond de 56 a 65 graden, rest dik er onder.

Vooral nu vind ik dit te warm voor op mijn schoot.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:07
Quakie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:40:
Wat vind je warm? Als ref, MP 50% belasting, gedurende 3uur en meer, 70graden cpu, bij fanspeed 2850rpm, heatshinks rond de 56 a 65 graden, rest dik er onder.

Vooral nu vind ik dit te warm voor op mijn schoot.
Het is dan ook een notebook en geen laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Klopt het ook dat de 13" versie warmer wordt dan de 15"? Temperaturen zijn best zorgwekkend vind ik, de processor heeft namelijk een beveiliging tegen oververhitting (zet zichzelf uit) maar andere componenten hebben heel erg te lijden onder temperaturen van rond de 70 graden. Maargoed daar zal vast over nagedacht zijn bij een high-end laptop.

En heeft iemand misschien een chart die het verschil in prestatie tussen de 2,26 en 2,53 Ghz processor? Ik ben namelijk nog aan het twijfelen wat ik ga doen; óf een 13" MBP (instapmodel) en dan hier 4 gb geheugen en een SSD kopen en die zelf er in zetten, óf een 13" MBP met de snellere cpu en 4 GB (en zo laten) , òf de 15" instapper (die al een snellere cpu heeft en meer mem). Wat zouden jullie doen? Prijs is gelijk ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Ik zou persoonlijk voor de 15" gaan :)
Heb hem zelf ook besteld ( maandag komt hij binnen )
Vind de 13" echt te klein om mee te werken,.. :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SanderPS3 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:25:
Ik zou persoonlijk voor de 15" gaan :)
Heb hem zelf ook besteld ( maandag komt hij binnen )
Vind de 13" echt te klein om mee te werken,.. :)
Dacht ik ook dat de 13 te klein was maar ik vind hem nu echt ideaal. Merk het verschil al niet eens meer met me oude Dell. Ja dat alles een keer werkt zoals het hoort :D

Het is echt een persoonlijke keus of je voor de 13 15 of voor de 17 moet gaan. Ben zelf even een Apple store binnen gegaan om te kijken of het iets was voor mij. Daarna even goed nadenken en besteld via Apple.nl en nu paar dagen binnen en de Dell is stof aan het happen staat dus nu ook te koop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Superdaantje schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:31:
[...]

Dacht ik ook dat de 13 te klein was maar ik vind hem nu echt ideaal. Merk het verschil al niet eens meer met me oude Dell. Ja dat alles een keer werkt zoals het hoort :D

Het is echt een persoonlijke keus of je voor de 13 15 of voor de 17 moet gaan. Ben zelf even een Apple store binnen gegaan om te kijken of het iets was voor mij. Daarna even goed nadenken en besteld via Apple.nl en nu paar dagen binnen en de Dell is stof aan het happen staat dus nu ook te koop :P
Ik heb inderdaad ook geen moment spijt gehad van mijn overstap naar de 13" mbp. De keuze voor 13" of 15" heeft natuurlijk te maken met je voorkeur voor een bepaalde hoeveelheid schermruimte, maar ik denk dat het vooral gaat om wat je gaat doen en waar. Neem je het apparaat veel mee? De 13" is bijna een halve kilo lichter dan de 15" en dan verschil voel je. Veel tekstverwerken, mailtjes lezen en wat internetten? Of juist veel photoshop, illustrator en indesign? Dit soort dingen zijn belangrijk om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
4nGeLuS schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 16:13:
[...]
Of juist veel photoshop, illustrator en indesign? Dit soort dingen zijn belangrijk om over na te denken.
Oplossing daarvoor is een extern scherm... zo heb ik het in ieder geval opgelost ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Reind schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Oplossing daarvoor is een extern scherm... zo heb ik het in ieder geval opgelost ;)
Natuurlijk, maar als je niet alleen thuis werkt is dat geen echte oplossing. Maar inderdaad, dat kan ook onder bepaalde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Vandaag ook maar voor een nieuwe MacBook Pro gegaan. Die van mij was net een jaar oud, maar dat was dus nog geen unibody. Eigenlijk voldeed ie verder nog, maarja ik kon het niet laten en had de mogelijkheid mijn oude MBP in te ruilen :)
Accuduur, mogelijkheid tot Cinema Display (die gaat er ook komen namelijk), unibody zijn toch leuk meegenomen. Ik ben voor de 2,66ghz gegaan met 4gb geheugen en 500gb 7200rpm schijf. Kwam van een 2.5ghz met 4gb en 200gb 7200rpm.
Maar erg strak ding zeg. Scherm is wel wennen, ben nog steeds geen fan van het hele glossy verhaal.
Zojuist ook Snow Leopard in de pre-order gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Tom op 27-06-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 10:53
Tom schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:35:
Vandaag ook maar voor een nieuwe MacBook Pro gegaan. Die van mij was net een jaar oud, maar dat was dus nog geen unibody. Eigenlijk voldeed ie verder nog, maarja ik kon het niet laten en had de mogelijkheid mijn oude MBP in te ruilen :)
Accuduur, mogelijkheid tot Cinema Display (die gaat er ook komen namelijk), unibody zijn toch leuk meegenomen. Ik ben voor de 2,66ghz gegaan met 4gb geheugen en 500gb 7200rpm schijf. Kwam van een 2.5ghz met 4gb en 200gb 7200rpm.
Maar erg strak ding zeg. Scherm is wel wennen, ben nog steeds geen fan van het hele glossy verhaal.
Zojuist ook Snow Leopard in de pre-order gezet.
Hoe zet ik snow leopard in de pre-order ? :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

SanderPS3 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:44:
[...]

Hoe zet ik snow leopard in de pre-order ? :o
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ :)
(Alleen voor Apple's die na 8 juni zijn gekocht)

[ Voor 10% gewijzigd door Tom op 27-06-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 12:50
Net als enkele anderen ook al aangaven, kom ik niet verder dan een lege winkelmand. :(

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Ik had hier met mijn 2007 SR MBP ook veel last van, met mn late 2009 UBMBP kan ik op mn speakers niets horen, met mn in-ears waarschijnlijk wel (hoor ik ook op mn iPhone e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306107

Reind schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Ligt er echt aan wat je doet...
Ik ben een freelance editor en draai FCP op een 2.8 ghz 17 inch MBP.
Als ik dan ergens kom en er is geen extra scherm beschikbaar, dan zal ik toch serieus met mijn 17 inch aan de slag moeten kunnen. Elk formaat lgaer zou echt te weinig zijn, sterker nog als ze met een 20 inch uit zouden komen, dan ruil ik mijn MBP van 1 week oud per direct in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 09:11
Ik wil me geheugen van 2gb uitbreiden naar 4gb op me Macbook 13inch (nu dus de macbook pro 13inch) maar ik hoorde over veel compatibaltieits problemen.

Ik vroeg me dus af of GeiL 4 GB DDR3-1333 Kits erop werken of OCZ DDR3 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 06:41
Sn0wblind schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:27:
Ik wil me geheugen van 2gb uitbreiden naar 4gb op me Macbook 13inch (nu dus de macbook pro 13inch) maar ik hoorde over veel compatibaltieits problemen.

Ik vroeg me dus af of GeiL 4 GB DDR3-1333 Kits erop werken of OCZ DDR3 geheugen.
DDR3-1333 gaat sowieso niet werken, je hebt DDR3-1066 nodig.

Verder loopt hier een topic over, want dit is inderdaad een hot issue. Dus voor meer informatie raad ik je aan om te kijken in [Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sn0wblind schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:27:

Dit is het part nummer van apple voor het intern geheugen MB786G/A. Zoek hier eens op google. Voor 75 incl verzendkosten heb je het thuis ;)

Net zelf ook besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Iedereen met 'n MacBook Pro 15" Mid 2009 kan ik dit kleurprofiel van harte aanbevelen. De native whitepoint. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Z-Dragon schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:26:
Iedereen met 'n MacBook Pro 15" Mid 2009 kan ik dit kleurprofiel van harte aanbevelen. De native whitepoint. :)
Misschien is het goed om erbij te zeggen welke display je hebt. Het lijkt me niet dat het profiel geschikt is voor verschillende types display.

Edit: Ah ik zie het al 9CA3.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 28-06-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 12:04
Deviruchi schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:23:
[...]

DDR3-1333 gaat sowieso niet werken, je hebt DDR3-1066 nodig.

Verder loopt hier een topic over, want dit is inderdaad een hot issue. Dus voor meer informatie raad ik je aan om te kijken in [Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2
Waarom zou dat niet werken? Het geheugen kan toch langzamer lopen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Chilly_Willy schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:54:
[...]
Waarom zou dat niet werken? Het geheugen kan toch langzamer lopen.
Precies dat dacht ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 16:23
Ik heb 2x een MyBook Studio 750GB ext. schijf. Deze gebruik ik voornamelijk voor foto's backuppen.
1 via FW800 en 1 via FW400.

Heb net bijna 4GB aan foto's (raw filas a 8MB) gekopieerd en het verbaast me nog steeds dat het verschil tussen FW800 en FW400 zo klein is. Het duurde 2m20s via FW800 en 2m39s via FW400.

Heb ook even een film overgezet (2,2GB). FW800: 1m31s en FW400 1m34s.

Heb de schijven al een tijdje en had ze speciaal gekocht voor de snellere overdracht via FW800, maar in de praktijk valt het erg mee. Jammer wel.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik wil deze week de knoop doorhakken mbt de aanschaf van een Macbook pro. Alleen zit ik met de verschillen tussen de 2,66 en 2,8 ghz versie. Ik heb al zowat al mac forums doorgespit, maar ik blijf het moeilijk vinden. Van de ene kant denk ik koop de snelste dan zit je altijd goed en ben je zoveel mogelijk "future proof". Maar als ik dan weer kijk naar het prijsverschil en dat de 2,66 de nieuwe P serie is tegenover de 2,8 T serie met een iets hoger TDP(25 tegenover 35W) Blijf het toch een lastige keus, in dat opzicht had Apple wat meer verschillen kunnen aanbrengen tussen de modellen. Moeilijk moeilijk :? :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Philflow schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:50:
[...]

Misschien is het goed om erbij te zeggen welke display je hebt. Het lijkt me niet dat het profiel geschikt is voor verschillende types display.

Edit: Ah ik zie het al 9CA3.
Alle panelen van de huidige 15" MacBook Pro's zijn type 9CA3.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Daros schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Top!

Voel me net een noobie...

Volgende vraag. Eerst had ik MiniDVI naar VGA voor mijn beeldscherm. Bij aansluiten ging hij gelijk over en versprong even het beeld. Nu slaat me MBP gewoon vast en duurt het echt een 10 tot 20 seconden voordat hij omschiet...

Is dit normaal?
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 11-12-2024
Z-Dragon schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:36:
Net als enkele anderen ook al aangaven, kom ik niet verder dan een lege winkelmand. :(
Het is me vandaag wel gelukt, kreeg steeds een lege winkelmand, maar nu werkte het wel op m'n Windows pc. Er stonden ineens wel 12 orders in het winkelmandje van alle keren dat ik het heb geprobeerd ;) Denk dat het een cookie-probleem is? Ruim die een keer op met Ccleaner en misschien lukt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

nadroJ schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:28:
Ik heb 2x een MyBook Studio 750GB ext. schijf. Deze gebruik ik voornamelijk voor foto's backuppen.
1 via FW800 en 1 via FW400.

Heb net bijna 4GB aan foto's (raw filas a 8MB) gekopieerd en het verbaast me nog steeds dat het verschil tussen FW800 en FW400 zo klein is. Het duurde 2m20s via FW800 en 2m39s via FW400.

Heb ook even een film overgezet (2,2GB). FW800: 1m31s en FW400 1m34s.

Heb de schijven al een tijdje en had ze speciaal gekocht voor de snellere overdracht via FW800, maar in de praktijk valt het erg mee. Jammer wel.
Denk dat de bottleneck de hardeschijf van je Mac is of de hardeschijf die in de Mybook studio zit, het gaat niet sneller dan het lezen/schrijven van de schijf

https://powershellisfun.com

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.