Even een kleine review van mn nieuwe 13 inch MBP
Kom van een 15 inch MBP uit late 2007. Ik wou wat kleiners ivm mobiliteit. De verbeterpunten:
Het design vind ik stuk mooier door het unibody ontwerp. Alles is wat strakker en minimalistischer afgewerkt. Magneet vergrendeling van het scherm is een stuk mooier en praktischer.
Door het unibody ontwerp is ook het geheel wat steviger.
Typen op dit keyboard gaat ook beter, het kost net wat meer kracht om de toetsen in te drukken, ze klikken gewoon lekker ;p. De "losse" zwarte toetsen vind ik er ook mooier uit zien. Heb nu een US keyboard layout wat ook weer een stukje praktischer is ingedeeld.
Het enorme trackpad is echt een heel groot pluspunt. Ik heb gewoon geen losse muis meer nodig. Minder wrijving en een hoop handige vinger gestures.
Ingebouwde accu!, super, ik kan gewoon meer dan 5/6 uur doen op een acculading. Met mn vorige mbp had ik altijd net te weinig om een dagje op school door te brengen Nu hoef ik geen lader meer mee.
Ik heb nooit mn accu uit mn vorige mbp gehad dus geen nadeel in dat opzicht. Verder zorgt de ingebouwde accu ook voor meer stevigheid aan het chassis.
Scherm is kleiner, kan niet anders, is ook een nadeel maar ik kan er prima mee werken. Glossy geeft idd mooiere kleuren en meer weerspiegeling maar niet al te hinderlijk.
1 interne fan ipv 2 is ook weer iets stiller
Apple HD trailers bekijken met minder cpu door hardwareversnelling 9400. ;
Nu nog een hardeschijf maar hopelijk volgend jaar een betaalbare 256/500 gb SSD.
Ik had nog liever een Macbook air gehad. Ik gebruik de aansluitingen en dvd drive toch nauwelijks Maar ik heb minimaal 300 gb aan opslag nodig dus dat gaat niet lukken. En ze zijn nog net wat te traag.
Maar al met al dus alleen maar verbeteringen tov van mn 2007 MBP. Ben er erg blij mee