Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet van de scherm, maar die is wel uit te rekenen gezien de diagonale maat en de verhouding bekend zijn.
13,3*25,4=337,8 mm
TAN^-1=10/16=32º
Beeld is dus:
Hoogte 337,8*SIN(32º)=179 mm ∂=28 mm
Breedte 337.8*COS(32º)=286 mm ∂=45 mm

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsess schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:33:
Omdat je nu ook wat meer 'waar voor je geld' krijgt, heb ik dan ook besloten om hierop in te gaan en mezelf te trakteren op de nieuwe MBP-U, uitgebreid naar een 3.06GHz en 500GB HD (7200rpm)... :)
Heb je je nieuwe mbp ook bij Macbizz gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 11:45
Ik heb inderdaad m'n nieuwe MBP daar ook gehaald. Het is nu wachten op een telefoontje met het verlossende woord dat ik hem kan komen ophalen... :P

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsess schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:33:
Ik heb inderdaad m'n nieuwe MBP daar ook gehaald. Het is nu wachten op een telefoontje met het verlossende woord dat ik hem kan komen ophalen... :P
Heb je hem met of zonder anti glare besteld?
Ik wacht namelijk al bijna 2 weken op een antiglare met 7200 rpm combi. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Ik wil ook al heeeel erg lang een MBP hebben, gewoon omdat het zo cool is en ik Apple fijn vind werken. Maar ik wil hem eigenlijk in het buitenland kopen, in de States als het kan (of in Engeland als dat goedkoper is).

Maar ik kan nergens iets vinden over de prijzen in de Apple Stores zelf, op de Amerikaanse Apple site kost ie (ie = 13" MBP :+)1200 dollar. Dat is echt flink minder dan hier, alleen weet ik niet of daar nog 8,375% sales tax bij komt (dan scheelt het maar 150 euro), in de meeste winkels wordt sales-tax ook achteraf pas erbij gerekend als je bij de kassa staat. Dus weet iemand hoe het zit met de prijzen in Amerika en dan met name de sales-tax?

Edit\ Oh en die sales-tax mag een staat (soms per stad verschillend) zelf beslissen, soms is er zelfs geen belasting, in Alaska volgensmij.

[ Voor 9% gewijzigd door Maks op 21-06-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
De prijzen op de Apple sites, zijn ook de prijzen die je betaalt in de Apple store zelf. Je weet overigens wel dat de Engelse en Amerikaanse Apple sites niet naar NL verzenden? Sales tax komt er altijd bij, dit is afhankelijk van naar welke staat de laptop verzonden moet worden. Hier kan je zien Wikipedia: Sales taxes in the United States hoeveel die bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Jolly_Jumper schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:32:
De prijzen op de Apple sites, zijn ook de prijzen die je betaalt in de Apple store zelf. Je weet overigens wel dat de Engelse en Amerikaanse Apple sites niet naar NL verzenden? Sales tax komt er altijd bij, dit is afhankelijk van naar welke staat de laptop verzonden moet worden. Hier kan je zien Wikipedia: Sales taxes in the United States hoeveel die bedraagt.
Oke jammer, het scheelt dan maar 150 euro; 930 euro in NY met sales tax versus 1080 euro in de online apple store hier (met die studentenkorting). En ik ga hem zelf ophalen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:04:
[...]

Heb je hem met of zonder anti glare besteld?
Ik wacht namelijk al bijna 2 weken op een antiglare met 7200 rpm combi. :|
Ik heb m'n MBP zonder anti-glare besteld. Volgens mij is dat ook alleen maar te bestellen op een 17"... Ik heb een 15" besteld, maar ik moet zeggen dat ik daar heel weinig last van heb. De helderheid van het scherm werkt dat echt goed tegen. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening ;)

edit: Ik heb de MBP pas afgelopen woensdag besteld en aangezien ik een US-layout tobo wilde hebben, kon het bij mij ook minimaal 10 werkdagen duren... :S

[ Voor 12% gewijzigd door xsess op 21-06-2009 12:22 . Reden: tekst toegevoegd ]

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:12:
Na lang rondneuzen voor een nieuwe laptop toch bij een 13 inch MBP uitgekomen. Wat een mooi apparaat!

Maar nu kan ik voor 1259 euro de 2.53Ghz kopen, of voor 1155 de 2,26Ghz met 4GB en 250GB hdd. (Prijzen via surfspot.nl)

Dus de snellere processor kost mij 100 euro. Nu is mijn vraag natuurlijk of het verschil de 100 euro waard is. Denken jullie dat je het (duidelijk) merkt?

Belangrijke vraag omdat 100 euro ook weer 50% is van een 22" monitor. ;)
Wat voor applicaties ga je draaien ermee?

En ik denk dat je het over het algemeen wel merkt qua snelheid. En als je hem ooit verkoopt, kan je een hogere prijs vragen als je de snelle proc neemt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xsess schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:33:
Omdat je daar ook de nieuwe hebt gekocht, denk ik dat je ook een betere inruilprijs hebt gekregen voor je oude MPB. Of heb je eerst een inruilprijs gevraagd voordat je aangaf dat je ook een nieuwe daar ging kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een onlangs een MBP 2.8 ghz gekocht, 17" inch anti glare en het is een prachtig product. Alleen verwonder ik mijzelf waarom zoveel mensen de 15" inch prefereren boven de 17, terwijl in de praktijk de 17 " een lekkerdere schermpje is om op te werken. Als docent aan de HU werk ik regelmatig met iWork numbers and die 1680 x 1050 scherm: ultra helder, de 1920 x 1080 gebruik ik helaas niet.

M'n collega's verwonderen zich over dig oog Appeltje, en ik raad dan ook iedereen aan om de 1" inch mabcbook pro te kopen ipv 15. Tenzij je de Mount Everest beklimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:28:
... ik raad dan ook iedereen aan om de 1" inch mabcbook pro te kopen...
1"? Volgens mij verkopen ze die niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Kan je bij de nieuwe 2009 modellen ook zo makkelijk de hdd vervangen trouwens? Want op de filmpjes op Youtube zie je dat het heel makkelijk gaat, ook de batterij kan je zelf vervangen maar die zit er nu toch ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 15:17
Maks schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:46:
Kan je bij de nieuwe 2009 modellen ook zo makkelijk de hdd vervangen trouwens? Want op de filmpjes op Youtube zie je dat het heel makkelijk gaat, ook de batterij kan je zelf vervangen maar die zit er nu toch ingebouwd?
Het is echt heel simpel. Het is wel iets lastiger dan bij de eind 2008 modellen. Je moet namelijk ook de 10 schroefjes van de bodemplaat losdraaien en daarna nog even de HDD losmaken. Met het juiste gereedschap kun je in 5 minuten de HDD vervangen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:26:
[...]

En ik denk dat je het over het algemeen wel merkt qua snelheid. En als je hem ooit verkoopt, kan je een hogere prijs vragen als je de snelle proc neemt.
Wil hem vooral gaan gebruiken voor school, daarom ook de compacte 13". Zal daar geen zware programma's voor draaien dacht ik zo. Maar denk niet dat ik die 100 euro nog ga terugverdienen als ik hem verkoop, jij wel?

Wat heeft iedereen hier eigenlijk voor proc besteld in zijn 13" MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:10:
[...]

Omdat je daar ook de nieuwe hebt gekocht, denk ik dat je ook een betere inruilprijs hebt gekregen voor je oude MPB. Of heb je eerst een inruilprijs gevraagd voordat je aangaf dat je ook een nieuwe daar ging kopen?
Ik heb inderdaad een inruilprijs gevraagd en nog niet aangegeven dat ik dan eventueel een nieuwe wilde gaan aanschaffen. Dat was namelijk afhankelijk van hoeveel ik er voor terug zou kunnen krijgen... Bij de APR waar ik mijn huidige heb gekocht, kreek ik veel minder terug dan ik had verwacht. Ik heb er nu 1400 voor teruggekregen bij Macbizz, terwijl ik bij de iCentre maar 925 zou kunnen terugkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Beste mensen,

Ik heb een onlangs een MBP 2.8 ghz gekocht, 17" inch anti glare en het is een prachtig product. Alleen verwonder ik mijzelf waarom zoveel mensen de 15" inch prefereren boven de 17, terwijl in de praktijk de 17 " een lekkerdere schermpje is om op te werken. Als docent aan de HU werk ik regelmatig met iWork numbers and die 1680 x 1050 scherm: ultra helder, de 1920 x 1080 gebruik ik helaas niet.

M'n collega's verwonderen zich over dig oog Appeltje, en ik raad dan ook iedereen aan om de 1" inch mabcbook pro te kopen ipv 15. Tenzij je de Mount Everest beklimt.
Tja, misschien de prijs? De 17 inch is toch significant duurder. En net een stukje logger.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 13:59 . Reden: Antwoord al gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:57
Beste mensen,

De 17" is een behoorlijk stuk lomper (en nog steeds geen numpad, alleen grote speakergrills).. Anti-glare optie is natuurlijk wel erg prettig (maar daardoor cosmetisch lang zo aantrekkelijk niet).

En, ik vind _juist_ als je een 17" hebt, dat je dan ook lekker diehard op 1920*1200 moet draaien! Die reso op dat scherm is écht prachtig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nog even een vraag m.b.t. de harde schijf... Is het normaal dat je deze hoort als je de laptop aanzet? (je hoort dan 1-2seconden een raar geluid...) Verder is die daarna gewoon geruisloos.

Daarnaast als je de laptop beweegt (ermee loopt/schud) hoor je af en toe een tikkend geluid, alsof er iets los zit. Is dit normaal? (het komt normaal niet voor, maar als je de laptop beweegt hoor je dat zo nu en dan)

[ Voor 4% gewijzigd door zeromussov op 21-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Laatst online: 08-09 10:40
zeromussov schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:13:
Nog even een vraag m.b.t. de harde schijf... Is het normaal dat je deze hoort als je de laptop aanzet? (je hoort dan 1-2seconden een raar geluid...) Verder is die daarna gewoon geruisloos.

Daarnaast als je de laptop beweegt (ermee loopt/schud) hoor je af en toe een tikkend geluid, alsof er iets los zit. Is dit normaal? (het komt normaal niet voor, maar als je de laptop beweegt hoor je dat zo nu en dan)
Rare geluid bij het aanzetten is je DVD station waarschijnlijk, het tikkende geluid zou ik niet durven zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dat tikkende geluid zouden wel eens de harde schijfkoppen kunnen zijn die zich in ruststand positioneren zodat ze niet beschadigen door geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Dat tikkende geluid tijdens bewegen is de Sudden Motion Sensor. Dat is om de hardeschijf te beschermen tegen beweging/valschade etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Oké, zo'n idee had ik al... bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op zondag 21 juni 2009 @ 12:26:
[...]

Je kan er meer voor vragen, maar je hebt er ook meer voor betaald. Het is maar hoe je het bekijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine review van mn nieuwe 13 inch MBP

Kom van een 15 inch MBP uit late 2007. Ik wou wat kleiners ivm mobiliteit. De verbeterpunten:
Het design vind ik stuk mooier door het unibody ontwerp. Alles is wat strakker en minimalistischer afgewerkt. Magneet vergrendeling van het scherm is een stuk mooier en praktischer.
Door het unibody ontwerp is ook het geheel wat steviger.

Typen op dit keyboard gaat ook beter, het kost net wat meer kracht om de toetsen in te drukken, ze klikken gewoon lekker ;p. De "losse" zwarte toetsen vind ik er ook mooier uit zien. Heb nu een US keyboard layout wat ook weer een stukje praktischer is ingedeeld.
Het enorme trackpad is echt een heel groot pluspunt. Ik heb gewoon geen losse muis meer nodig. Minder wrijving en een hoop handige vinger gestures.

Ingebouwde accu!, super, ik kan gewoon meer dan 5/6 uur doen op een acculading. Met mn vorige mbp had ik altijd net te weinig om een dagje op school door te brengen Nu hoef ik geen lader meer mee.
Ik heb nooit mn accu uit mn vorige mbp gehad dus geen nadeel in dat opzicht. Verder zorgt de ingebouwde accu ook voor meer stevigheid aan het chassis.

Scherm is kleiner, kan niet anders, is ook een nadeel maar ik kan er prima mee werken. Glossy geeft idd mooiere kleuren en meer weerspiegeling maar niet al te hinderlijk.
1 interne fan ipv 2 is ook weer iets stiller
Apple HD trailers bekijken met minder cpu door hardwareversnelling 9400. ;
Nu nog een hardeschijf maar hopelijk volgend jaar een betaalbare 256/500 gb SSD.

Ik had nog liever een Macbook air gehad. Ik gebruik de aansluitingen en dvd drive toch nauwelijks Maar ik heb minimaal 300 gb aan opslag nodig dus dat gaat niet lukken. En ze zijn nog net wat te traag.

Maar al met al dus alleen maar verbeteringen tov van mn 2007 MBP. Ben er erg blij mee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 14:31
bedankt voor de review. Sta op het punt om de MBP 13.3 te gaan halen. Wil al een hele tijd een laptop en keek eerst naar de windows varianten. Maar nadat ik de MBP gezien heb van een maatje ben ik verkocht. Man wat loopt dat systeem soepel.

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Of waar ik hem het beste aan kan schaffen? Hoorde dat je bij apple zelf korting krijgt op bijv een ipod? Die heb ik ook nog nodig dus dat zou super zijn.

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat doe jullie eigenlijk met kleine krasjes op de Macbook Pro Unibody heb aan de bovenkant een paar kleine krasjes die ik er liever af heb.

Wil wel iets met Turtle Wax gebruiken of iets dergelijks maar ben veel te bang dat ik dan wat beschadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:09:
[...]

De 17" is een behoorlijk stuk lomper (en nog steeds geen numpad, alleen grote speakergrills).. Anti-glare optie is natuurlijk wel erg prettig (maar daardoor cosmetisch lang zo aantrekkelijk niet).

En, ik vind _juist_ als je een 17" hebt, dat je dan ook lekker diehard op 1920*1200 moet draaien! Die reso op dat scherm is écht prachtig! :)
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/06/2009-06-10family-1.jpg

17" MBP is gewoon een groot ding. Ik heb nu zelf een unibody MacBook en een mid-2007 MBP15" die op sterven ligt, maar als de MBP overleden is ga ik waarschijnlijk toch weer voor een 15" (al vind ik de 13" ook wel een machtig stoer ding. Ik wil echter toch een systeem houden met een krachtigere GPU erin).

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
Welke ligt er nou op sterven??? :)

Ik heb ook een mid 2007. Hopelijk houdt die het nog vol.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 08:57
Zijn MBP mid-2007 ligt op sterven.. ;)

En ja, de 17" is gewoon een groot ding.. Maar als ik er 1 zou kopen, zou dat puur vanwege de schermresolutie zijn. :)
Maar om een 17" nu dagelijks mee te moeten zeulen, dat gaat me wel erg ver. Dan voldoet 15" is prima (13" vind ik persoonlijk aan de kleine kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:41
Hallo mensen,

Ik zit eraan te denken men late 2009 unibody macbook in te ruilen voor de nieuwe 13" MBP.
Ik heb nu een unibody macbook met 2,4 ghz, 4gb ram.
Ik heb hem in november gekocht. Ik vroeg me een beetje af wat ik er voor kan vragen. Aangezien hij nog niet zo oud is en bijna geen gebruiksporen heeft dacht ik aan €1100,- Is dit reëel?
En als er al geïnteresseerden zijn, hoor ik et wel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Je zou eventueel ook terug kunnen gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en vragen of ze een leuke inruilprijs voor je kunnen maken (mits dit een APR is)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

SyS_ErroR schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:52:
Zijn MBP mid-2007 ligt op sterven.. ;)
Lekker snel als het ding na 2 jaar al kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corniels schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:15:
bedankt voor de review. Sta op het punt om de MBP 13.3 te gaan halen. Wil al een hele tijd een laptop en keek eerst naar de windows varianten. Maar nadat ik de MBP gezien heb van een maatje ben ik verkocht. Man wat loopt dat systeem soepel.

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Of waar ik hem het beste aan kan schaffen? Hoorde dat je bij apple zelf korting krijgt op bijv een ipod? Die heb ik ook nog nodig dus dat zou super zijn.
Ik heb hem bij de online apple store gekocht. Ik kreeg studentenkorting en een ipod touch er bijna gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Iemand nog tips waar ik op moet letten als ik een MBP 15" haal ?
Ik wil gewoon de standaard config, of zeggen jullie van : er moet nog wat extras bij wat zeker handig is oid ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

SanderPS3 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:54:
Ik wil gewoon de standaard config, of zeggen jullie van : er moet nog wat extras bij wat zeker handig is oid ? :)
Waar ik zelf altijd op let (als ik hem in de winkel haal) Is of de doos nog gesealed is. Verder laat ik de doos voor het betalen openmaken en de machine even aanzetten om te checken of er geen dode pixels zijn of dat het een DOA is.

Ik vind de standaard config van de MBP's allemaal perfect zoals ze nu zijn. Je hebt keuze uit verschillende versies en daar betaal je ook naar. Zou zelf geen toevoeging weten aan de MBP zelf.
Als je hem aan een extern scherm gaat hangen moet je niet de adapter erbij vergeten te halen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WoBaDijk op 22-06-2009 14:02 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Tom schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:11:
[...]

Lekker snel als het ding na 2 jaar al kapot gaat.
Er zijn 2 redenen dat mijn 2 jaar oude MBP redelijk op sterven ligt:

1) 2 jaar lang dagelijks misbruik (8-24 uur per dag in use, overal mee naar toe genomen worden, inclusief niet-zo-ideale omgevingen, etc)
2) hij 10 maanden geleden gevallen (afgezien van een kras geen zichtbare schade)
3) de 8600m GT is inmiddels al overleden, heb nu een nieuw logicboard dat ook niet geheel probleemvrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

SanderPS3 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:54:
In de standaard config krijg je een Nederlands toetsenbord met 'staande' enter (2 toetsen hoog en 1 toets breed) en de linker shift is ook erg kort. Persoonlijk vind ik dit heel irritant daarom heb ik een US toetsenbord besteld met 'liggende' enter (1 toets hoog en 2 toetsen breed) en brede linker shift.

Is erg persoonlijk, maar ik vind het wel heel belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Thnx :)
Die tip van het eruit halen en kijken of er geen dode pixels e.d. inzitten is perfect, ga ik zeker doen :)

Ik vond inderdaad de standaard config snel genoeg, en werkt gewoon formidabel :)
Niks meer aan doen !
Even kijken of ik er een MDP -> DVI converter bijhaal, kan altijd van pas komen :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:06
SanderPS3 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:06:
Thnx :)
Die tip van het eruit halen en kijken of er geen dode pixels e.d. inzitten is perfect, ga ik zeker doen :)

Ik vond inderdaad de standaard config snel genoeg, en werkt gewoon formidabel :)
Niks meer aan doen !
Even kijken of ik er een MDP -> DVI converter bijhaal, kan altijd van pas komen :)
Je kan het beste er een MDP -> DVI converter bij scoren inderdaad. Vervolgens kan je met een simpel DVI->VGA blokje (zit bij alle PC videokaarten, of anders voor een paar euro bij iedere computerzaak te krijgen) altijd nog een vga-scherm aansluiten.

Ik type dit bericht overigens vanaf mijn nieuwe 13" MBP (instapmodel). Geswitched vanaf een mac mini G4, wat een verschil! :D Loopt als een trein, alleen nu nog de drivers in winXP goed krijgen (ja, voor studie ook af en toe nog windows nodig..).

[ Voor 15% gewijzigd door stevenP op 22-06-2009 14:57 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:00
Mn MacBook Pro is binnen !
Ben er nu een paar uur mee aan het spelen.

Wat een fantastische apparaat. Mn eerste mac :)

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/13590953.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1245675769&Signature=ga71jQZXRs8nWPRi6iRBaIjt9j0%3D

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:34

Raphaelo

boeiend!!

stevenP schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:38:
[...]

Je kan het beste er een MDP -> DVI converter bij scoren inderdaad. Vervolgens kan je met een simpel DVI->VGA blokje (zit bij alle PC videokaarten, of anders voor een paar euro bij iedere computerzaak te krijgen) altijd nog een vga-scherm aansluiten.
Werkt dit echt? Ik las ergens dat de MDP -> DVI connector alleen een DVI-D signaal doorgeeft, dus alleen digitaal...

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Laatst online: 17-09 16:43
Raphaelo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:34:
[...]
Werkt dit echt? Ik las ergens dat de MDP -> DVI connector alleen een DVI-D signaal doorgeeft, dus alleen digitaal...
Bij mij in ieder geval niet, had het DVI/VGA blokje wat je bij de oudere mac mini's krijg erop proberen aan te sluiten maar dat paste niet. Er ontbreken een paar pinnetjes waar het analoge VGA signaal zou moeten zitten. Ik heb beide kabels maar gekocht. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Laatst online: 15-09 14:34

Raphaelo

boeiend!!

richard-5 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:38:
[...]

Bij mij in ieder geval niet, had het DVI/VGA blokje wat je bij de oudere mac mini's krijg erop proberen aan te sluiten maar dat paste niet. Er ontbreken een paar pinnetjes waar het analoge VGA signaal zou moeten zitten. Ik heb beide kabels maar gekocht. ;-(
Mischien dat er een verschil zit tussen de 'MDP --> DVI' en de 'MDP --> Dual Link DVI' adapters?

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

De MDP --> DVI adapters geven alléén een digitaal signaal. Er kunnen dus geen convertor stukjes naar VGA meer op... De vier voedings pinnetjes missen namelijk...

Een slimmie manier van Apple om mensen extra geld uit de zakken te kloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:41
xsess schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:53:
Je zou eventueel ook terug kunnen gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht en vragen of ze een leuke inruilprijs voor je kunnen maken (mits dit een APR is)??
Doen ze daar dan aan???? Hoeveel denk je dat ik dan dat ik ongeveer bij zou moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De meeste APR's doen niet aan inruil, maar er zijn een paar uitzonderingen, ik geloof dat iCentre er daar 1 van is, maar meer ken ik er niet. Je kunt natuurlijk wel altijd even kijken bij MacBizz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Rox_NL schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:16:
De meeste APR's doen niet aan inruil, maar er zijn een paar uitzonderingen, ik geloof dat iCentre er daar 1 van is, maar meer ken ik er niet. Je kunt natuurlijk wel altijd even kijken bij MacBizz.
Dat zijn inderdaad twee APR's die dat doen. Ik ben naar beide geweest en bij Macbizz heb ik die van mij ook ingeruild... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

IK heb een vraagje, ondersteund de MBP ook VT? Heb al gezocht maar kon het nergens vinden...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Is het mogelijk om OS X te booten van expresscard SSD of een SD in een expresscard memory reader. ik heb een early 2009 15" MBP en wil de expresscard slot eens tot nut laten komen.

Iemand ook ervaring ermee, is een expresscard SSD (zoals deze van OCZ ) aan te bevelen qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
richard-5 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:30:
Is het mogelijk om OS X te booten van expresscard SSD of een SD in een expresscard memory reader. ik heb een early 2009 15" MBP en wil de expresscard slot eens tot nut laten komen.

Iemand ook ervaring ermee, is een expresscard SSD (zoals deze van OCZ ) aan te bevelen qua snelheid?
Ik heb dit ook al een aantal keer geprobeerd icm een embedded xp op mijn oude macbook pro e08. Nooit echt van de grond gekomen wegens tijdgebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:46:
Mn MacBook Pro is binnen !
Ben er nu een paar uur mee aan het spelen.

Wat een fantastische apparaat. Mn eerste mac :)

[afbeelding]
gefelicteerd met je aankoop

Ik weet precies hoe je je voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
richard-5 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:30:

Ja het kan! Voor meer info, zie hier: De Apple Support pagina

Weet helaas niet of het nut heeft om een ssd daarin te stoppen.

Mmm, iets te snel gelezen. Met de nieuwe varianten met SD-slots kan het dus wel, maar van de expresscard varianten kan ik weinig vinden op de site van Apple zelf.

Er zijn wel anderen te vinden die het gelukt is, maar de snelheid zijn ze niet tevreden over, zie bijvoorbeeld:
http://www.insanelymac.co...5823d9546&showtopic=65406
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=264063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Al mensen ervaring met het editen ( Final Cut Pro ) met een Macbook icm 9400m?
Kan ik toch beter voor de 15' met 9600m gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

WarPuppy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:19:
Al mensen ervaring met het editen ( Final Cut Pro ) met een Macbook icm 9400m?
Kan ik toch beter voor de 15' met 9600m gaan?
Final Cut Pro heeft slechts beperkt voordeel van dat verschil. Het zijn voornamelijk de overige apps in de Studio suite die er veel voordeel van hebben (Motion, Color). Voor die apps is een degelijke GPU simpelweg een eis. Als je veel gebruik gaat maken van Motion en/of Color zou ik geen genoegen nemen met minder dan een 9600M GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Tja en dan blijft de vraag: 256 of 512MB? Dat is voor mij nog een probleem, aangezien ik nog wel eens een game wil spelen. Maar in de reviews en testen komt het verschil haast nooit aanbod...

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Even een korte vraag aan de mensen met een unibody MBP met een 24 inch Cinema Display en los toetsenbordje/muisje. Werkt die combinatie in de praktijk lekker, als in, is het een goede desktopvervanger? :)

Ik gebruik em voor vormgeving (Photoshop, Illustrator, InDesign), webdesign, foto's bewerken (Lightroom) en de standaard zaken zoals office/surfen/muziek/downloaden/enz. Vanwege vormgeving/foto's wil ik graag een goed en kleurecht scherm hebben. Een iMac vind ik wat jammer omdat ie een ingebouwd scherm heeft, een Mac Pro vind ik wat te duur voor wat het is.

Ik heb een MacBook Pro van exact een jaar oud (15 inch, 2,5ghz, 4gb) en zit te denken aan een dergelijke upgrade, dus omruilen voor een unibody en zo'n scherm halen. Bestanden (data, muziek, foto's) wil ik dan op een NAS zetten. Verder een Airport Express aan m'n receiver om muziek heen te streamen (moet wel hoge kwaliteit zijn, maar las dat ie een spdiff uitgang heeft? verder las ik dat ie alleen geluid uit iTunes overbrengt, wel wat jammer..). Gamen doe ik verder op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Als je een nieuwe MB koopt zit er dan een Leopard dvd bij of alleen op de HDD geinstalleerd?

[ Voor 26% gewijzigd door Maks op 22-06-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Zit geïnstalleerd en je krijgt 2 mooie DVD'tjes erbij (eentje met Leopard en andere met wat programma's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tom schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:08:
Even een korte vraag aan de mensen met een unibody MBP met een 24 inch Cinema Display en los toetsenbordje/muisje. Werkt die combinatie in de praktijk lekker, als in, is het een goede desktopvervanger? :)

Ik gebruik em voor vormgeving (Photoshop, Illustrator, InDesign), webdesign, foto's bewerken (Lightroom) en de standaard zaken zoals office/surfen/muziek/downloaden/enz. Vanwege vormgeving/foto's wil ik graag een goed en kleurecht scherm hebben. Een iMac vind ik wat jammer omdat ie een ingebouwd scherm heeft, een Mac Pro vind ik wat te duur voor wat het is.

Ik heb een MacBook Pro van exact een jaar oud (15 inch, 2,5ghz, 4gb) en zit te denken aan een dergelijke upgrade, dus omruilen voor een unibody en zo'n scherm halen. Bestanden (data, muziek, foto's) wil ik dan op een NAS zetten. Verder een Airport Express aan m'n receiver om muziek heen te streamen (moet wel hoge kwaliteit zijn, maar las dat ie een spdiff uitgang heeft? verder las ik dat ie alleen geluid uit iTunes overbrengt, wel wat jammer..). Gamen doe ik verder op de PS3.
Ik gebruik al meer dan een jaar mijn 15" macbook pro + 24" scherm als desktop vervanger, eerst naast mijn desktop maar nooit dat ding meer gebruikt.. dus na een maand 100% macbook pro. Maar jij hebt toch precies dezelfde opstelling nu? 24" dell + macbook pro?

audio op je macbook pro nu is ook al een optical out dus kwaliteit is al perfect trouwens ;) jou receiver staat toch in de kamer waar je computer staat? optische kabel en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:08:
Heb tijdens de examenperiode men macbook pro naar een plaatsje onder de bureau verbannen, met extern schermpje, toetsenbord en muis, en moet zeggen da het me zeker bevalt ;)

Als je even terugkijkt naar vroeger, toen zaten we met pentium 4's en al die dingen werkten ook gewoon als desktop, nu zitten er core 2 duo's in laptops zoals er vergelijkbare (uiteraard niet exact dezelfde) in desktops zitten. Erg groot verschil ga je dus niet voelen.

Het enige waar je misschien op moet letten is minimaal 7200rpm of zelfs SSD richting uit te gaan, kwestie van desktopprestaties trachten te evenaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Christoph schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:25:
[...]

Ik gebruik al meer dan een jaar mijn 15" macbook pro + 24" scherm als desktop vervanger, eerst naast mijn desktop maar nooit dat ding meer gebruikt.. dus na een maand 100% macbook pro. Maar jij hebt toch precies dezelfde opstelling nu? 24" dell + macbook pro?

audio op je macbook pro nu is ook al een optical out dus kwaliteit is al perfect trouwens ;) jou receiver staat toch in de kamer waar je computer staat? optische kabel en klaar.
Yep alleen dat switchen van scherm doe ik in de praktijk niet veel. Doe op m'n MBP vanalles maar zodra ik echt grafisch bezig ga switch ik naar m'n Windows pc omdat daar het scherm aanhangt en zaken zoals lettertypes geinstalleerd staan. Kabel van scherm, USB en audio achter m'n pc en onder het bureau uithalen en mbp adapter aansluiten kost in praktijk teveel moeite.
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:27:
[...]

Het enige waar je misschien op moet letten is minimaal 7200rpm of zelfs SSD richting uit te gaan, kwestie van desktopprestaties trachten te evenaren :)
Inderdaad. Mijn huidige MBP is al sneller dan m'n pc. Ik vind het nu allemaal vlot werken. Wat dat betreft gaat dat wel lukken, maar ben even nieuwsgierig naar mensen die in de praktijk zo werken en ook daadwerkelijk hun desktop de deur uit hebben geschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tom schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:38:
[...]

..

[...]

maar ben even nieuwsgierig naar mensen die in de praktijk zo werken en ook daadwerkelijk hun desktop de deur uit hebben geschopt.
Ik hem een jaar geleden me PC de deur uit gedaan en vervangen voor een Mac Mini (die nu dienst doet als HTPC). Nu is het tijd om de laptop te vervangen (net 1,5 jaar oud) voor een nieuwe MacBook Pro (gister besteld en reeds verstuurd). Belangrijkste keuze accu duur en geen Vista meer :+

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 22-06-2009 20:56 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tom schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:38:
[...]

Yep alleen dat switchen van scherm doe ik in de praktijk niet veel. Doe op m'n MBP vanalles maar zodra ik echt grafisch bezig ga switch ik naar m'n Windows pc omdat daar het scherm aanhangt en zaken zoals lettertypes geinstalleerd staan. Kabel van scherm, USB en audio achter m'n pc en onder het bureau uithalen en mbp adapter aansluiten kost in praktijk teveel moeite.

[...]
Ik heb een icurve + alle aansluitingen zijn plug&play en ready naast het scherm, probeer het anders eens met je oude macbook pro of het bevalt, ding is al super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Ik zou alleen goed nadenken over de data op een NAS ;). Voor back-up, video-materiaal om te kijken en bestanden centraal op slaan is het ideaal, maar om van te werken zou voor mij te traag zijn (maar goed, met 250gb intern kom je natuurlijk ook al wel een eindje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Rox_NL schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:02:
Ik zou alleen goed nadenken over de data op een NAS ;). Voor back-up, video-materiaal om te kijken en bestanden centraal op slaan is het ideaal, maar om van te werken zou voor mij te traag zijn (maar goed, met 250gb intern kom je natuurlijk ook al wel een eindje).
Downloaden kan rechtstreeks naar zo'n NAS lijkt me. Zaken centraal opslaan ook. Erop werken moet denk ik ook wel lukken, en anders geen probleem om (bij grotere Photoshopbestanden) de boel even naar de desktop te slepen, mocht het echt een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Is er ergens een mooi overzicht hoe de toetsenbord-layouts in elkaar zitten? Want ik lees overal andere verhalen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Hmm die kon ik na 5 minuten googlen niet vinden, thnx :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipsop
  • Niet online
Ik klik net per ongeluk op software update en zie daar EFI update 1.7 met ondersteuning voor SATA 3Gbps voor de nieuwe MBP's. Dus dat is ook weer opgelost *O*

http://support.apple.com/kb/HT3561

En het werkt nog ook...
EFI 1.7

[ Voor 23% gewijzigd door Zipsop op 22-06-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik had niet anders verwacht eigenlijk, maar toch, mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Hier hetzelfde met de EFI update (MBP 13" 2,53Ghz). Ik ben toch wel erg blij dat de 3Gb/s weer terug is. Draai nu met de standaard HDD erin, maar zit af en toe al te kijken of er een mooie aanbieding is.

Mochten SSD's volgend jaar (hoop ik) eindelijk betaalbaar worden ga ik denk ik toch over :) Met de 1,5Gb/s had ik het denk ik niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Een goeiendag,

Ik ben sinds midden-mei de trotse (ja echt) bezitter van een macbook. (wit, 2GHz, 4GB geheugen). Ik was net te vroeg voor de update naar 2.13GHz en sneller geheugen (balen) en net te vroeg voor nieuwe macbook pro 13.3". Nu begint het toch wel een beetje te jeuken, en ik vroeg me af of er, behalve de unibudy, significante verschillen zitten tussen deze twee modellen, groot genoeg om mijn macbook te koop te zetten, en extra te investeren in een macbook pro.

Ik gebruik mn mac vooral voor de studie, wat neerkomt op veel downloaden, internetten, office (of eigenlijk iWork).Ik draai bootcamp/parallells windows xp om te kunnen autocad-en. Tussendoor vermaak ik me met een spelletje en photoshop. Deze mac kan dat allemaal prima handelen, Dus er is geen technische noodzaak om te switchen.

Anyone?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Pixeltje schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:12:
Een goeiendag,

Ik ben sinds midden-mei de trotse (ja echt) bezitter van een macbook. (wit, 2GHz, 4GB geheugen). Ik was net te vroeg voor de update naar 2.13GHz en sneller geheugen (balen) en net te vroeg voor nieuwe macbook pro 13.3". Nu begint het toch wel een beetje te jeuken, en ik vroeg me af of er, behalve de unibudy, significante verschillen zitten tussen deze twee modellen, groot genoeg om mijn macbook te koop te zetten, en extra te investeren in een macbook pro.
[...]
Anyone?
Ja, de MBP 13" is op een aantal vlakken toch beter:
  • Veel stevigere behuizing, zelfs als je de unibody niet mee telt (het scherm van de whitebook is best gammel, dat buigt helemaal mee als je hem aan 1 kant open trekt)
  • Het scherm van de MBP 13" is veel beter van kwaliteit (de whitebook heeft een erg slechte kijkhoek en fletsere kleuren)
  • De accu van de MBP 13" is veel beter (een van de grotere verbeteringen)
  • Het nieuwe glazen touchpad, het valt me vooral op hoe lekker zacht dat aanvoelt
  • Het verlichte toetsenbord (niet super noodzakelijk maar wel :9~)
En dan nog wat kleinere, minder belangrijke dingetjes zoals SD card slot, DDR3 enzo. Mwah.

Ik heb nu ook de whitebook en ik ga hem ook inruilen voor een MBP.

Dat zijn de belangrijkste wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:36

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

@Pixeltje

Ik lees; studie, AutoCAD, Photoshop. Studeer je toevallig bouwkunde, of iets in die buurt? Ik heb met de allereerste Macbook uit 2006 (2,0 ghz, 1 gb ram) soortgelijk werk prima kunnen verrichten.

De laatste update is een leuke, en de nieuwe Macbook Pro is een goede gelegenheid om te updaten. Dat heb ik zelf ook gedaan. Maar mijn huidige machine heeft z'n werk er nu ook opzitten. De volgende update (die met Arrandales) zal minstens net zo leuk zijn.

Aangezien je de 9400m al aan boord hebt, zullen de prestatieverschillen met de nieuwe 13' Macbook Pro niet heel groot gaan zijn. Daarentegen zijn het unibody design en het verlichte toetsenbord natuurlijk wel heel verleidelijk. Het zal wat dat betreft vooral een investering zijn in de bevrediging van de lust voor het oog. En dat is natuurlijk ook een geldige reden. O-)

Ik zou in ieder geval wachten tot de volgende lichting. Tenzij je van plan bent bij elke nieuwe lichting te gaan upgraden.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Zo ik heb er ook 1 besteld. Gewoon de basic versie. Die is goed zat.
Enige vreemde is dat ik mijn bevestigings mail in de Frans heb gekregen... Dus daar moet nog even achteraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
Rox_NL schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:00:
[...]

Ja het kan! Voor meer info, zie hier: De Apple Support pagina

Weet helaas niet of het nut heeft om een ssd daarin te stoppen.

Mmm, iets te snel gelezen. Met de nieuwe varianten met SD-slots kan het dus wel, maar van de expresscard varianten kan ik weinig vinden op de site van Apple zelf.

Er zijn wel anderen te vinden die het gelukt is, maar de snelheid zijn ze niet tevreden over, zie bijvoorbeeld:
http://www.insanelymac.co...5823d9546&showtopic=65406
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=264063
Dank je wel, de snelheid van een expresscard SSD is inderdaad lager dan die van een normale SSD. Dat had ik al gezien in de specs van de SSD's. Misschien ga ik het nog eens proberen, eerst even het budget wat oprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Pixeltje schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:12:
Dus er is geen technische noodzaak om te switchen.
Anyone?
Ik weet niet zeker welke versie je hebt van de witte macbook maar als je de Intel GPU hebt (en niet de Nvidia 9400) zal je een flinke prestatie winst merken met grafische applicaties zoals autocad. Ook zal Snowleopard GPU ge-accelereerd worden. Verder is alles al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:19
Atlas schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 06:56:
Zo ik heb er ook 1 besteld. Gewoon de basic versie. Die is goed zat.
Enige vreemde is dat ik mijn bevestigings mail in de Frans heb gekregen... Dus daar moet nog even achteraan...
Dan heb je hier een medestander (voor wat betreft de Franse bevestiging): Sfynx in "Levertijd Apple producten - Deel 6"

Blijkbaar een foutje bij Apple in het systeem?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 17-09 15:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Tektoon schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:27:
@Pixeltje

Ik lees; studie, AutoCAD, Photoshop. Studeer je toevallig bouwkunde, of iets in die buurt? Ik heb met de allereerste Macbook uit 2006 (2,0 ghz, 1 gb ram) soortgelijk werk prima kunnen verrichten.

De laatste update is een leuke, en de nieuwe Macbook Pro is een goede gelegenheid om te updaten. Dat heb ik zelf ook gedaan. Maar mijn huidige machine heeft z'n werk er nu ook opzitten. De volgende update (die met Arrandales) zal minstens net zo leuk zijn.

Aangezien je de 9400m al aan boord hebt, zullen de prestatieverschillen met de nieuwe 13' Macbook Pro niet heel groot gaan zijn. Daarentegen zijn het unibody design en het verlichte toetsenbord natuurlijk wel heel verleidelijk. Het zal wat dat betreft vooral een investering zijn in de bevrediging van de lust voor het oog. En dat is natuurlijk ook een geldige reden. O-)

Ik zou in ieder geval wachten tot de volgende lichting. Tenzij je van plan bent bij elke nieuwe lichting te gaan upgraden.
ik studeer inderdaad bouwkunde ;)

Ik ben niet van plan om te gaan upgraden met elke nieuwe lichting, maar door de stille update naar 2.13GHz en sneller geheugen, en vervolgens de macbook pro's die voor bijna hetzelfde geld te krijgen zijn loop ik meteen 2 generaties achter. Laat nu Macme een inruilprijs maken, eens zien wat het me extra kost. Bedankt voor alle reacties, de verbeteringen zijn het me wel waard in ieder geval. Da aluminium behuizing heeft ook zo zijn voordelen...

Edit:
Macme heeft teruggemail met de mededeling dat ze 450 euro kunnen bieden voor mijn mac, deze is nu precies een maand oud: het lijkt me wat weinig. Wat de man overigens siert, is dat hij me aanraad om de mac elders te verkopen (tweedehandsmac.nl) om aldaar een hoger bedrag te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 23-06-2009 11:35 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om Snow Leopard te bestellen voor €8.95 bij de nieuwe MBP?
Steeds als ik mijn gegevens heb ingevoerd en op ga door klik blijft mijn mandje leeg.

Iemand die weet wat ik fout doe? Als ik via de link : " Per post bestellen" klik, dan kom ik gewoon tot mijn paypal login. Maar wil het liever via de online aanvraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:33:
Is het iemand al gelukt om Snow Leopard te bestellen voor €8.95 bij de nieuwe MBP?
Steeds als ik mijn gegevens heb ingevoerd en op ga door klik blijft mijn mandje leeg.

Iemand die weet wat ik fout doe? Als ik via de link : " Per post bestellen" klik, dan kom ik gewoon tot mijn paypal login. Maar wil het liever via de online aanvraag doen.
Ik heb exact hetzelfde :'( Ben benieuwd naar de ervaringen van andere omtrent het updaten naar snow leopard. Na 24 keer proberen is het mij iig nog niet gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb hem zondag direct bij me nieuwe MBP besteld zonder problemen :D
Staat nu netjes te wachten op verzending (in september) :P

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Superdaantje schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:06:
Ik heb hem zondag direct bij me nieuwe MBP besteld zonder problemen :D
Staat nu netjes te wachten op verzending (in september) :P
Waarom pas in September? Duurt dat zo lang met custom opties, of heb je daar zelf voor gekozen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik heb een groot probleem. ik heb de nieuwe macbook pro 13 en net naar de nieuwe firmware 1.7 geupdate maar nu doet hij dus niks meer.

iemand een idee hoe dit op te lossen??

alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er dus mee oppassen mijn nieuwe pro doet niks meer na de update !!!! :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Stroom er af paar minuten? Power button paar seconden in houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeerd...doet niks..hij start wel op maar scherm blijft grijs..
ronwiel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:03:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er echt heel ziek van....spijt als haren op mijn hoofd van deze update
ronwiel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:03:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Een reset van het PRAM met Command+Option+P+R (allemaal tegelijkertijd in te drukken direct na het indrukken van de powerknop)

Probeer dat eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:06:
Ik ben er echt heel ziek van....spijt als haren op mijn hoofd van deze update

[...]
Ik zou gewoon even langs een reseller gaan. Zij herstellen het gewoon gratis vermoed ik. Is gewoon een software fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik gedaan, wat doet hij dan nu?? het scherm is veel feller geworden maar verder niks
Atlas schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:09:
Een reset van het PRAM met Command+Option+P+R (allemaal tegelijkertijd in te drukken direct na het indrukken van de powerknop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:28:
[...]
• Veel stevigere behuizing, zelfs als je de unibody niet mee telt (het scherm van de whitebook is best gammel, dat buigt helemaal mee als je hem aan 1 kant open trekt)
Ik snap je punt, maar het is absoluut niet de bedoeling om het scherm zo open te doen, op geen enkele notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog andere ideeen?
Atlas schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:09:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:35
Pixeltje schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:16:
[...]

ik studeer inderdaad bouwkunde ;)

Ik ben niet van plan om te gaan upgraden met elke nieuwe lichting, maar door de stille update naar 2.13GHz en sneller geheugen, en vervolgens de macbook pro's die voor bijna hetzelfde geld te krijgen zijn loop ik meteen 2 generaties achter. Laat nu Macme een inruilprijs maken, eens zien wat het me extra kost. Bedankt voor alle reacties, de verbeteringen zijn het me wel waard in ieder geval. Da aluminium behuizing heeft ook zo zijn voordelen...

Edit:
Macme heeft teruggemail met de mededeling dat ze 450 euro kunnen bieden voor mijn mac, deze is nu precies een maand oud: het lijkt me wat weinig. Wat de man overigens siert, is dat hij me aanraad om de mac elders te verkopen (tweedehandsmac.nl) om aldaar een hoger bedrag te krijgen.
Sommige mensen geven helemaal niks om de behuizing...

Maar aangezien je bouwkunde studeert zal je denk ik ook wel iets over productieprocessen krijgen en als je eenmaal weet hoe duur en inefficient verspanen is op grote schaal (maar wel een kwaliteit om van te smullen!), ga je de unibody zo erg waarderen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

R4NCOR schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:01:
[...]

Waarom pas in September? Duurt dat zo lang met custom opties, of heb je daar zelf voor gekozen? :?

nieuws: Apple kondigt Mac OS X Snow Leopard aan
Snow Leopard zal in september op de markt komen.
Daarom ;)

@jorsan: eigen reacties kan je editen mbv de EDIT-knop, zoals ik net heb gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door fanatic_david op 24-06-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:02:
hoi,

ik heb een groot probleem. ik heb de nieuwe macbook pro 13 en net naar de nieuwe firmware 1.7 geupdate maar nu doet hij dus niks meer.

iemand een idee hoe dit op te lossen??

alvast bedankt!!
Misschien gekke vraag maar hoe lang heb je gewacht? Soms kan het wel even duren voordat zoiets op de achtergrond klaar is. Zeker bij bepaalde updates duurde het bij mijn oude macbook wel 5-10 min voordat deze eindelijk verder ging naar OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 22:35
fanatic_david schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:05:
[...]

nieuws: Apple kondigt Mac OS X Snow Leopard aan

[...]

Daarom ;)

@jorsan: eigen reacties kan je editen mbv de EDIT-knop, zoals ik net heb gedaan.
Jij stelt dus de aanschaf 3 maanden uit om €8,95 te besparen?... 8)7
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.