Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:52
Heb nog niet langdurig erop mogen werken, maar denk dat 5-6 uur bij normaal gebruik wel te doen is. 7 uur zal ook wel haalbaar zijn met brightness op laagste stand en puur tekstverwerken en beetje mailen. Als ik een filmpje test, dan geeft ie 4 uur aan op een volle batterij, bij niksdoen (laptop aan, geen actie), geeft hij zelfs 9:20 uur aan! En bij tekstverwerken grofweg 7 uur.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

LED-Maniak schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:05:
mijn macbook komt hooguit op 3 uur(met wifi aan). Verreweg van 6~7 uur dus.
Ik weet niet of je het zag maar 4nGeLuS heeft de nieuwste MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Philflow schreef op maandag 06 juli 2009 @ 06:23:
[...]

Ik weet niet of je het zag maar 4nGeLuS heeft de nieuwste MBP.
ik haal met unibody macook end 2008 met brightness io 50% net aan de 5uur met normaal browsen en wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 16:46
Ik heb wat getest met mijn 13" MBP. In het begin leek het wel of ik een kapotte batterij had, kreeg hem niet eens aan de 7 uur wta beloofd was.
Maar als de helderheid van het scherm op de helft zet en verder niks doet loopt de batterij duur op naar 7 uur en een beetje.
Als ik het scherm op 1 blokje heb staan met een volle batterij dan komt er 10:00 uur te staan :-). Waarschijnlijk zal het nog wel meer zijn, maar er wordt niet meer dan 10uur aangegeven. Wat ergens best raar is.

Ik merk wel dat als ik gewoon zou gaan werken met een volle batterij (surfen, mailen) dan hou je nog maar een uurtje of 5 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:18
Philflow schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:52:
[...]

Heb je je display gedimd, profiel op best battery life gezet en je bluetooth uit? Dan zou je toch over de 6 uur moeten komen afgaande op de reviews.
Ja, bluetooth uit, display op 4 blokjes (veel lager vind ik best onprettig voor mijn ogen). Ik krijg er denk ik iets meer dan vijf uur uit waarneer ik er continu op werk. Het is niet slecht, maar ik vraag me een beetje af wat Apple "normal use" vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
4nGeLuS schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:18:
[...]

Ja, bluetooth uit, display op 4 blokjes (veel lager vind ik best onprettig voor mijn ogen). Ik krijg er denk ik iets meer dan vijf uur uit waarneer ik er continu op werk. Het is niet slecht, maar ik vraag me een beetje af wat Apple "normal use" vind.
Tekstverwerken...met internetten haal ik het niet. Met alleen typen wel!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
Heb de MBpro 13 inch. Helderheid 3 blokjes gedimd, ruim 7 uur met internetten en mailen.
Vind het echt het einde want had vroeger een winding die ik om de 2 uur aan de lader moest hangen.
Het het basismodel. Ben er echt waanzinnig tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:22

Quakie

quakelen

Philflow schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:52:
[...]

Heb je je display gedimd, profiel op best battery life gezet en je bluetooth uit? Dan zou je toch over de 6 uur moeten komen afgaande op de reviews.
Ik lees meer mensen over profiel best battery life etc, maar ik kan het nergens vinden onder energiestand.
Staat dit ergens anders of refereer je voor 10.5.7?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Quakie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:06:
[...]

Ik lees meer mensen over profiel best battery life etc, maar ik kan het nergens vinden onder energiestand.
Staat dit ergens anders of refereer je voor 10.5.7?
onder energiestand staat bovenaan:
weergave:
- langere gebruiksduur van batterij
- betere prestatie

denk dat ze dat bedoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dat is volgens mij het verschil tussen 9600 dedicated GPU of the onboard 9400 GPU welke niet alle PRO's hebben, maar zou kunnen dat ze allemaal er vanuit gaan dat de PRO's dubbele GPUs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nieuwe macbook pro 15,4 " gebracht door UPS. Pas sinds kort heb ik een IMac, maar wat een genot om met Apple te werken. Met migratieassistent alle instellingen van Imac naar Macbook over laten zetten via netwerk, daarna starten en gelijk alles werken inclusief alle eerder geïnstalleerde software van de Imac! Misschien is het wel heel gewoon allemaal, maar dit heb ik op pc's nooit meegemaakt.

Afijn, ik ben d'r blij mee dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Gisteren ook mijn eerste macbook pro 15 inch mogen ontvangen!

Super blij mee, moet wel nog even wennen aan mac osx maar het is vrij eenvoudig. Alleen enkele toetsencombinaties op het toetsenbord moet ik nog even uitzoeken.

Een nadeel, had gisteren wel direct een 'windows' momentje.... Iphoto bleef hangen op het moment dat ik een naam aan iemand (gezicht) wilde toevoegen.
Een keer macbook pro opnieuw opgestart en daarna vlekkenloos verder gewerkt.

Iemand anders die dit ook een keer heeft meegemaakt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Gisteren heb ik een glas bier over het toetsenbord van mijn macbook 13'' unibody laten vallen.
Per direct mijn batterij eruit gehaald en dat ding op de kop op een handdoek gelegd.

Hoelang zal ik wachten om de macbook weer aan te zetten?
En zijn er nog tips o.i.d. wat ik kan uitvoeren?

Wel een voordeel trouwens tegenover de nieuwe unibody's.. de batterij kun je in zulke gevallen eruit halen!
^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
mklkhanou schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:18:
Gisteren heb ik een glas bier over het toetsenbord van mijn macbook 13'' unibody laten vallen.
Oehhh, heerlijk. Zo had ik laatst hetzelfde met een bekertje melk welke mijn zoontje fijn omgooide. Was net niet in een toets terecht gekomen, maar dat is wel schrikken op een Macbook pro van 1800 Euro. Ik zou er goed met keukenpapier op het toetsenbord drukken, ondersteboven, zodat zoveel mogelijk wordt opgezogen. Vaak verwisselen, af en toe op kloppen en uiteindelijk zo een nachtje laten liggen. Maar dan nog is de vraag of dit goed gaat komen, de boel gaat als een gek plakken denk ik en suiker e.d. slaan neer in je electronica. Met een beetje geluk doet hij het nog gewoon, maar je kan ook flinke pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 07-10 10:18
Erik-1980 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:03:
Gisteren ook mijn eerste macbook pro 15 inch mogen ontvangen!

Super blij mee, moet wel nog even wennen aan mac osx maar het is vrij eenvoudig. Alleen enkele toetsencombinaties op het toetsenbord moet ik nog even uitzoeken.

Een nadeel, had gisteren wel direct een 'windows' momentje.... Iphoto bleef hangen op het moment dat ik een naam aan iemand (gezicht) wilde toevoegen.
Een keer macbook pro opnieuw opgestart en daarna vlekkenloos verder gewerkt.

Iemand anders die dit ook een keer heeft meegemaakt???
Nee, dat nog niet. Ik zou een keer een software update doen (linksboven, Apple logo) om te zien of alles up-to-date is. Verder kan het soms gebeuren, maar hoef je niet de hele computer te herstarten, naar het icoontje van het programma gaan in de balk, rechtermuis, Force Quit selecteren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 20:52
Ja, zelfs Mac OS X is niet crashvrij, maar daarentegen werkt force quit wel altijd, daar het bij windows ook niet altijd werkt en soms echt een harde reboot nodig heeft. In principe zou je een mac altijd aan kunnen hebben staan en nooit opnieuw hoeven te installeren. Dat ga je met Windows echt niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

vgroenewold schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:24:
[...]

Nee, dat nog niet. Ik zou een keer een software update doen (linksboven, Apple logo) om te zien of alles up-to-date is. Verder kan het soms gebeuren, maar hoef je niet de hele computer te herstarten, naar het icoontje van het programma gaan in de balk, rechtermuis, Force Quit selecteren en klaar.
Als Force Quit er niet bij staat, maar Quit wel, heeft het proces management in OSX nog niet besloten dat de app in kwestie hangt. Mocht je alsnog willen 'force-quitten', druk dan option in en in het rechtsklik-menu staat ineens wél Force Quit.

Je kan overigens ook met cmd+option+escape het 'Force Quit' dialog oproepen waarin je draaiende apps kan 'force-quitten'.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-08 14:13
Ik kan eindelijk op surfspot inloggen, en het is idd 8% korting, een mbp 13" 2.53 is 111.42 euro goedkoper! dat betekend dat je met de Back-to-school actie eigenlijk een gratis iPod touch 8gb krijg, die is maar 94 euro.

Ik ga echt wel doen, als mijn ouders niet moeilijk gaan doen.

Heeft iemand ervaring met het in termijnen afbetalen van je macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
robertvansloten schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:41:
Ik kan eindelijk op surfspot inloggen, en het is idd 8% korting, een mbp 13" 2.53 is 111.42 euro goedkoper! dat betekend dat je met de Back-to-school actie eigenlijk een gratis iPod touch 8gb krijg, die is maar 94 euro.

Ik zou je aanraden eerst te sparen voordat je er eentje koopt. Eerst geld hebben voordat je het kunt uitgeven. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit

De 8Gb is maar 34 euro! De 16Gb is 94.
Het is misschien een idee om de Touch dan door te verkopen? Zo druk je de kosten van je mac nog een beetje. Heb ik ook gedaan. Nu heb ik zelf al een iPhone en was de verleiding minder groot, maar toch :P
Zou goed informeren naar de financiering. Het is misschien een idee om wat met je ouders te regelen, denk dat ze gezien je leeftijd niet happig zijn op het idee dat jij geld gaat lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
mklkhanou schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:18:
Per direct mijn batterij eruit gehaald en dat ding op de kop op een handdoek gelegd.

Hoelang zal ik wachten om de macbook weer aan te zetten?
En zijn er nog tips o.i.d. wat ik kan uitvoeren?

Wel een voordeel trouwens tegenover de nieuwe unibody's.. de batterij kun je in zulke gevallen eruit halen!
^__^
Oke nét dus mijn macbook aangezet, ALLES werkt nog!!!!!!!
Enkel de toetsen voelen nu een beetje raar aan maar die zijn schoon te maken toch?

Ook voelt 't trackpad een beetje raar aan maar ach, ik mag van geluk spreken!
Het was immers een VOL glas bier van 30cl wat compleet over mijn toetsen heen viel.

Maar heeft iemand dus enige ervaring met het loshalen en schoonmaken van de toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Shailesh schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:24:
[...]

De 8Gb is maar 34 euro! De 16Gb is 94.
Het is misschien een idee om de Touch dan door te verkopen? Zo druk je de kosten van je mac nog een beetje. Heb ik ook gedaan. Nu heb ik zelf al een iPhone en was de verleiding minder groot, maar toch :P
Zou goed informeren naar de financiering. Het is misschien een idee om wat met je ouders te regelen, denk dat ze gezien je leeftijd niet happig zijn op het idee dat jij geld gaat lenen.
Dat zei een vriend van me ook al, maar ik heb geen goede mp3-speler, gebruik nog een s10

Misschien kan ik wat van mn ouders lenen idd

@jobbo: Daar geef ik je gelijk in, maar ik wil graag voor school begint een laptop kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

mklkhanou schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:14:
[...]

Enkel de toetsen voelen nu een beetje raar aan maar die zijn schoon te maken toch?

Het was immers een VOL glas bier van 30cl wat compleet over mijn toetsen heen viel.

Maar heeft iemand dus enige ervaring met het loshalen en schoonmaken van de toetsen?
Ik kwam ergens op GOT tegen dat er een soort van plastic plaat, zak onder de toetsen zit die dus voorkomt dat vloeistof rest raakt. Diegene had zijn dvd drive vervangen voor een SSD. Ik vermoed dat je wel je mac uitelkaar moet halen om te zorgen dat je toetsen weer lekker tikken. Het lijkt me sterk dat het niet eronder is gekomen. iFixit heeft guides om hem uit elkaar te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
*knip* crossposten is niet de bedoeling

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 08-07-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik heb eigenlijk een korte vraag... Voor mijn studie moet ik een laptop aanschaffen. Ik heb dit topic al aardig doorgelezen en met name dank aan Kaspers voor je post met je ervaringen van de 13 Inch.

Nu wil ik graag een Macbook halen maar ik zit te twijfelen tussen de 13 en 15 inch. Ik weet dat het een beetje een persoonlijke keuze is maar misschien hebben jullie ook met hetzelfde dilemma gezeten :)

Wat was voor jullie de doorslag?

Ik ga sowieso morgen even langs de Apple Store om beide laptops aan te voelen en te vergelijken maar misschien dat jullie mij al een beetje op weg kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sandman I op 08-07-2009 09:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:45
Voordelen 13"
  • Kleiner
  • Lichter (dat is vooral makkelijk als je hem elke dag mee moet nemen)
  • Goedkoper
Nadelen 13"
  • Kleiner scherm
  • Geen dedicated videokaart
  • Eén audio jack opnemen en afspelen tegelijk niet mogelijk zonder USB geluidskaart
En de 15" is dan weer zwaarder en duurder, maar heeft wel een groter scherm, wel een (optie op een) dedicated videokaart en heeft wel 2 audiojacks.

[ Voor 33% gewijzigd door 0fbe op 08-07-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ter aanvulling: groter scherm en hogere resolutie. 1280*800 scheelt nogal wat met 1440*900. 26% meer pixels.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 08-07-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Sandman I schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:08:
Ik heb eigenlijk een korte vraag... Voor mijn studie moet ik een laptop aanschaffen. Ik heb dit topic al aardig doorgelezen en met name dank aan Kaspers voor je post met je ervaringen van de 13 Inch.

Nu wil ik graag een Macbook halen maar ik zit te twijfelen tussen de 13 en 15 inch. Ik weet dat het een beetje een persoonlijke keuze is maar misschien hebben jullie ook met hetzelfde dilemma gezeten :)

Wat was voor jullie de doorslag?

Ik ga sowieso morgen even langs de Apple Store om beide laptops aan te voelen en te vergelijken maar misschien dat jullie mij al een beetje op weg kunnen helpen.
Hangt er ook vanaf wat je ermee gaat doen he. Ik bedoel, jij geeft aan dat je een laptop _moet_ aanschaffen voor je studie, waarom vraag ik me dan af? Grafisch werk? Dan zou ik naar 15" neigen. Ga je er veel op bezig zijn met specifieke programma's die baat hebben bij hoge reso?

Voor mijzelf, ik ga er puur aantekeningen op maken, en mijn scriptie schrijven. Kort maar simpel, overbodige luxe. Maar ik vind het gewoon prettig omdat ik een beetje moe wordt van die papieren stapels elke keer. Voor mij was een 13" dus perfect. Juist omdat deze bijna in elke tas past. Dat kan je met een 15" niet zo snel doen, en heb je al gelijk een dedicated bag nodig, of je moet een grotere schooltas kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Ik heb een Dell XPS M1330 gehad (waar ik Ubuntu op draaide) met ook een 1280 x 800 scherm. Het is natuurlijk persoonlijk, maar aan die lage resolutie (vooral slechts 800 pixels verticaal) ging ik me steeds meer storen. Dus heb ik 'm verkocht en een XPS M1530 gekocht met 1680 x 1050 scherm.

Ik zou graag een 15-inch MPB willen hebben, maar één van de punten die me doet twijfelen is de resolutie van 1440 x 900. Ik vind 1680 x 1050 ideaal op een 15-inch laptop, jammer dat er geen MBP is met deze resolutie...

Het beste is natuurlijk eens langsgaan in een Apple store en zelf naar de schermen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Shailesh schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:26:
[...]

Hangt er ook vanaf wat je ermee gaat doen he. Ik bedoel, jij geeft aan dat je een laptop _moet_ aanschaffen voor je studie, waarom vraag ik me dan af? Grafisch werk? Dan zou ik naar 15" neigen. Ga je er veel op bezig zijn met specifieke programma's die baat hebben bij hoge reso.

Voor mijzelf, ik ga er puur aantekeningen op maken, en mijn scriptie schrijven. Kort maar simpel, overbodige luxe. Maar ik vind het gewoon prettig omdat ik een beetje moe wordt van die papieren stapels elke keer. Voor mij was een 13" dus perfect. Juist omdat deze bijna in elke tas past. Dat kan je met een 15" niet zo snel doen, en heb je al gelijk een dedicated bag nodig, of je moet een grotere schooltas kopen.
(Belangrijkste vergeten te vermelden :$)

De voornaamste redenen zijn het bijhouden van notities het maken van scripties. Grafisch werk doe ik gewoon op mijn desktop dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Hoe zit het eigenlijk met de warmte bij normaal gebruik? Voel je dat door de hele laptop (Aluminium)?

Ik ga morgen even langs de Store om ze beide te bekijken zodat ik hopelijk mijn beslissing kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 20:08
Sandman I schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:43:
[...]

De voornaamste redenen zijn het bijhouden van notities het maken van scripties. Grafisch werk doe ik gewoon op mijn desktop dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Hoe zit het eigenlijk met de warmte bij normaal gebruik? Voel je dat door de hele laptop (Aluminium)?

Ik ga morgen even langs de Store om ze beide te bekijken zodat ik hopelijk mijn beslissing kan maken :)
Mijn 13" wordt bij gewoon surfen/typen maar heel beperkt warm, het meeste merk je dat aan de linkerbovenkant. Maar zeker niet storend. Hij wordt wel wat warmer met gamen, de fan slaat dan ook duidelijk aan, maar nog steeds geen probleem dat je vingers aan het aluminium smelten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Sandman I schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 10:43:
[...]

(Belangrijkste vergeten te vermelden :$)

Ik vind dat mijn 13" wél redelijk warm wordt...aan de onderkant dan. Je voelt het wel op je schoot. En bij het typen, merk ik dat de bovenkant van het toetsenbord wel warm is. Het is inderdaad niet storend, maar wel present, en heb het eigenlijk alleen bij de macbook. Weet niet of dat bij deze ook zo is, maar mn nichtje heeft een 17", en als die tevens aan de oplader hangt is het superheet aan de onderkant!

Het beste kan je inderdaad even langslopen. Voor puur notities zal een 13" voldoen. Moet wel zeggen dat ik typen met MS Word niet helemaal geweldig vind. Ben 1920*1200 gewend, en zit nu bijna op de helft, maar het is wel te doen, neemt wel je hele scherm in beslag. Maar goed, als de professor praat ga je ook niet zitten internetten :P Dus een probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort bestel ik mijn MBP 13". Ik wil 4 GB ipv 2 GB.

Indien je dit gewoon aanpast bij je configuratie kost dit 90 EUR. Momenteel vind ik qua ram enkel dit:

http://tweakers.net/price...55=2048&f58=278&x=12&y=10

Met verzending is het verschil 25-30 EUR (voor de goedkoopste dan nog). Is het dan eigenlijk wel de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:55:
Met verzending is het verschil 25-30 EUR (voor de goedkoopste dan nog). Is het dan eigenlijk wel de moeite?
Als je 30 euro niet de moeite waard vind heb je je eigen vraag al beantwoord.

Edit: maar wacht eens even dat is 2x2GB. Dan hou je wel het geheugen wat er al in zit over. Dat kun je dus verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 08-07-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:58:
[...]

Als je 30 euro niet de moeite waard vind heb je je eigen vraag al beantwoord.

Edit: maar wacht eens even dat is 2x2GB. Dan hou je wel het geheugen wat er al in zit over. Dat kun je dus verkopen.
Ja en wie gaat er die 2x1 GB kopen aangezien de gehele MBP lijn standaard over 2GB beschikt?

Volgens mij geraak je dat niet kwijt aan de straatstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
*knip* crossposten is niet de bedoeling.

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 08-07-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:11

Ik zeg niet doen, je krijgt gelijk een BKR-registratie. Dat vertellen ze in de winkel niet even erbij.

Daarnaast zat ik na de aankoop van mijn Macbook (bij een macstore in utrecht) vast aan primeline. En dat zijn me toch een zooi kloothommels, die stelen nog geld van een oud omaatje. Toen ik achter die BKR registratie kwam, gelijk afbetaald en alles opgezecht. Na 1 jaar kwamen ze zeuren om geld, van een creditcard die ik van hun had. Bellen, mailen, etc., na een hoop gelurk ben je er dan vanaf. Hoop gezeik voor iets wat ik in 1 keer kon betalen.

Dus als je echt niet kan wachten regel wat met je ouders, maar anders gewoon lekker door sparen. Tot september, heb je snow leopard en waarschijnlijk net wat kleine updates aan de hardware. Die nvidea chip is ook in de 13-inch niet helemaal goed, als ik mijn collega's hier moet geloven.

[ Voor 19% gewijzigd door joint_me op 08-07-2009 14:32 . Reden: verkeerde quote ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
joint_me schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:31:
[...]
Die nvidea chip is ook in de 13-inch niet helemaal goed, als ik mijn collega's hier moet geloven.
wat zou daar mee moeten zijn??

Doet het hier prima voor een integrated chipset, kan er toch SF4 op draaien onder bootcamp (UT3 en Gears of War deden het ook prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
joint_me schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:31:
[...]

Ik zeg niet doen, je krijgt gelijk een BKR-registratie. Dat vertellen ze in de winkel niet even erbij.

Daarnaast zat ik na de aankoop van mijn Macbook (bij een macstore in utrecht) vast aan primeline. En dat zijn me toch een zooi kloothommels, die stelen nog geld van een oud omaatje. Toen ik achter die BKR registratie kwam, gelijk afbetaald en alles opgezecht. Na 1 jaar kwamen ze zeuren om geld, van een creditcard die ik van hun had. Bellen, mailen, etc., na een hoop gelurk ben je er dan vanaf. Hoop gezeik voor iets wat ik in 1 keer kon betalen.

Dus als je echt niet kan wachten regel wat met je ouders, maar anders gewoon lekker door sparen. Tot september, heb je snow leopard en waarschijnlijk net wat kleine updates aan de hardware. Die nvidea chip is ook in de 13-inch niet helemaal goed, als ik mijn collega's hier moet geloven.
Oke bedankt voor de tip, ik ga het dus niet doen

toch mn ouders heel lief aankijken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertvansloten schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:46:
[...]

Oke bedankt voor de tip, ik ga het dus niet doen

toch mn ouders heel lief aankijken O-)
Iedereen met een lening (en dus ook hypotheek) is gergistreerd bij het BKR.
Het gaat er alleen om hoe je met je lening omgaat. Als je netjes betaald, sta je gewoon positief geregistreerd en is er niks aan de hand.

Neemt niet weg dat ik ook vind dat je beter kan sparen tot je het geld hebt voordat je wat koopt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 05-10 21:56
Is gespreid betalen wel mogelijk als je gebruik maakt van de korting van Surfspot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
Inderdaad, een negatieve BKR registratie is het noemen waard, maar een gewone BKR registratie krijg je bij elke lening, en indd ook bij een hypotheek !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Laatst online: 03:03
SanderPS3 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:05:
Inderdaad, een negatieve BKR registratie is het noemen waard, maar een gewone BKR registratie krijg je bij elke lening, en indd ook bij een hypotheek !
Nee een BKR vermelding i.v.m. een hypothecaire lening is alleen in het geval van een achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Probleem:

Ik doe een werkende ethernet kabel in mijn MacBook Pro (nieuwe versie) maar hij blijft aangeven dat de kabel eruit ligt.

http://discussions.apple....=1645716&start=0&tstart=0
http://discussions.apple....threadID=1491882&tstart=0

Oplossingen die ze daar geven helpen niet. Maar het is wel een meer voorkomend probleem... ga morgen op vakantie dus hoop dat er een oplossing voor is. Moet nog wat muziek overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hmm, ik zou toch zeggen dat als je dat alles geprobeerd hebt, je Ethernetpoort niet helemaal correct is,
Heb je ook al geprobeerd met een andere ethernet kabel ?
Switch niet defect ?
Anders even snel ergens een wireless acces point regelen ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

WAP heb ik wel, Airport werkt prima. Data overzetten gaat alleen erg traag...

Heb de ethernetkabel van mijn normale pc gebruikt, daar werkt mijn normale pc wel op maar de MacBook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hmm, oke dat is wel vreemd :O
Dan zou ik toch echt denken dat er iets mis is met je Ethernet Poort op je Macbook Pro.
Dan zou je langs de winkel moeten, maar dat gaat dus niet lukken :o.
Ik zou zeggen : Zet je macook aan de lader, via wireless de hele nacht over laten kopieren :)
En dan heb je morgen je Data !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-09 13:54

Het heeft ook nog zin om Apple zelf even te bellen op hun 0800-nummer. Via die weg kreeg ik nog een extra 45 euro korting op de goedkoopste MacBook Pro, dan dat ik al had via Surfspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft er hier al iemand ervaringen met de huidige back to school actie? Iemand al geld terug gehad? Ik twijfel een beetje om deel te nemen aangezien ik bang ben dat het fout gaat met verzenden of invullen en dan ik dan met een iPod zit op gescheept die ik niet nodig heb (wil em door verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
ronwiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:32:
Heeft er hier al iemand ervaringen met de huidige back to school actie? Iemand al geld terug gehad? Ik twijfel een beetje om deel te nemen aangezien ik bang ben dat het fout gaat met verzenden of invullen en dan ik dan met een iPod zit op gescheept die ik niet nodig heb (wil em door verkopen).
Haha, natuurlijk blijf je niet opgescheept met die iPod. Wat kan er nou fout gaan? Zorg er gewoon voor dat je een kopie bewaart van de streepjescode, mocht de post verloren gaan, dat is het enige. Verder zal je je geld gewoon krijgen...Ik ben zelf nog te lui geweest om dat ding op de post te doen, want ik weet niet hoeveel postzegels en al erop moeten. Kijken of het me vandaag lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-10 19:11
SanderPS3 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:05:
Het was voor de bank bij mij een rede om een credit card te weigeren.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ronwiel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:32:
Daar is die actie sowieso niet voor bedoeld dus ik zou hem voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Maakt niet uit wat jij met die iPod doet toch ?
Die ipod touch die bij mijn macbook zat, heb ik aan mn zus gegeven, had hem net zo goed kunnen verkopen.
Op het moment dat jij betaalt is het jouw eigendom, dus dan mag je ermee doen wat je wilt.
Snap je probleem niet ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
mklkhanou schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 22:14:
[...]

Na 2 dagen intensief gebruik te maken van mn macbook tikken mijn toetsjes weer helemaal fijn.. eerst bleven ze een een soort van "haken" maar dat kwam waarschijnlijk door het bier wat plakte. Ook voelt mijn trackpad weer helemaal normaal aan!

Een unibody lust op zn tijd dus wel een glaasje bier.. niks aan de hand! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondayrunner
  • Laatst online: 19-08-2020
mklkhanou schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:28:
[...]

Na 2 dagen intensief gebruik te maken van mn macbook tikken mijn toetsjes weer helemaal fijn.. eerst bleven ze een een soort van "haken" maar dat kwam waarschijnlijk door het bier wat plakte. Ook voelt mijn trackpad weer helemaal normaal aan!

Een unibody lust op zn tijd dus wel een glaasje bier.. niks aan de hand! :D
Bizar & wat een geluk, heb eerder meegemaakt dat regendruppels elektronica kapot maakte. Of zou het misschien toch de build quality zijn van de geliefde macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
mondayrunner schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:03:
[...]

Bizar & wat een geluk, heb eerder meegemaakt dat regendruppels elektronica kapot maakte. Of zou het misschien toch de build quality zijn van de geliefde macbook :)
Ik denk hetgene wat al eerder dit topic is langsgekomen.. dat er onder het tobo een laag van rubber/plastic of iets dergelijks zit waardoor al het electronica niet zo gemakkelijk benaderbaar door vloeistof..

Al zag ik wel al het bier naar binnen lopen vreemd genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Klovan schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:24:
[...]

Het heeft ook nog zin om Apple zelf even te bellen op hun 0800-nummer. Via die weg kreeg ik nog een extra 45 euro korting op de goedkoopste MacBook Pro, dan dat ik al had via Surfspot.
hoezo dat? speciale actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 30-09 13:54
Dat had te maken met nog een extra actie van de universiteit waar ik op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

SanderPS3 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:46:
Maakt niet uit wat jij met die iPod doet toch ?
Die ipod touch die bij mijn macbook zat, heb ik aan mn zus gegeven, had hem net zo goed kunnen verkopen.
Op het moment dat jij betaalt is het jouw eigendom, dus dan mag je ermee doen wat je wilt.
Snap je probleem niet ?
Inderdaad.. maar toen ik de touch op tweakers v&a zette kreeg ik ook al ongepast commentaar 'heb je zeker gratis gekregen' e.d.. Een nieuwe iPod touch is een nieuwe iPod touch. Verkoop em dus wel op marktplaats :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juulie19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 16:39
bulldoze schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:59:
[...]
Inderdaad.. maar toen ik de touch op tweakers v&a zette kreeg ik ook al ongepast commentaar 'heb je zeker gratis gekregen' e.d.. Een nieuwe iPod touch is een nieuwe iPod touch. Verkoop em dus wel op marktplaats :w
Ja verschrikkelijke reacties zeg, alsof je hem dan ook maar gratis moet weggeven ofzow :S

Anyway, mijne komt maandag binnen, alleen wil ik mijn instellingen van men Hackint0sh naar men macbook pro overzetten: Kan dit gewoon met de Migrant Manager (of hoe het ook heet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het vrij zeker.. maar gewoon om 100 % zeker te zijn:

Past deze ram in een MBP 13" (2.26 ghz)

http://www.azerty.nl/8-75...-channel-kit-geheuge.html

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
Klovan schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:52:
[...]

Dat had te maken met nog een extra actie van de universiteit waar ik op zit.
oke vandaar, maar zo ver ik weet loopt er geen speciale actie voor de HvA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:53:
Ben het vrij zeker.. maar gewoon om 100 % zeker te zijn:

Past deze ram in een MBP 13" (2.26 ghz)

http://www.azerty.nl/8-75...-channel-kit-geheuge.html
past wel maar er schijnen nogal wat reepjes te zijn die niet goed samen werken de de grafische chipset in de macbook/pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met heel veel plezier werk ik nu een week op mijn nieuwe MBP 13". Ook gebruik ik hem als mediacenter met Plex. Nu merk ik dat hij tijdens het afspelen van (HD-)video's heel warm wordt. Tot wel 95grC. Kan dit kwaad? En zo ja, wat kan ik er (behalve geen HD spelen) aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
De nieuwere MBP's worden allemaal wel zo warm, je zou voor HD handmatig de fan op 3000 rpm kunnen zetten met smcFanControl (fans kunnen dan nog wel automatisch sneller draaien als dat nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 16:58
MacBook pro unibody is flink stevig! Op een of andere manier heeft m'n mac een opstoot gehad bij de ethernetpoort... Ethernetpoort is wat scheef (iets rechtgebogen en het is weer redelijk "ok"), maar de beschadiging zit ook echt alleen daar. Firewire & stroom ernaast hebben dus totaal geen vervorming...

Helaasch valt dit natuurlijk niet onder applecare :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hey mensen,

Mijn MBP van 2008, geeft aan in coconutBattery dat mijn batterylife dramatisch is teruggelopen

13 months
load-cycles 106

Original battery capacity 5600mAh
Current battery capacity 2321mAh

Current battery percentage 41%

Heb apple support 3 jaar, wat denken jullie Accu dood? Krijg ik van apple dan een nieuwe of betekend dat investeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Movinghead op 10-07-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
Tja je hebt bijna iedere maand zo'n 8~10 cycles gedaan.
Wij hebben hier twee macs en de ene gebruikt zijn accu wat fanatieker dan de ander.

Battery-load cycles:38
Age of your mac: 9 months
Current Battery Capacity: 4175
Original Battery Capacity 4100

De andere
Battery-load cycles: 98
Age of your mac: 11 months
Current Battery Capacity: 3400
Original Battery Capacity 4100

Maar bij jou is het echt drastisch idd. Ik heb wel gemerkt dat het eigenlijk per accu verschilt hoe lang het mee gaat. Dus soms is het ook een beetje pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Apple bellen. (eerst een deep cycle proberen en kijken of er verbetering optreedt.)

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 10-07-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:59:
[...]

past wel maar er schijnen nogal wat reepjes te zijn die niet goed samen werken de de grafische chipset in de macbook/pro
ja dat heb je wss overal wel, maar die passen.. bestellen dan maar :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Ik vind mijn coconut stats wel grappig:

Battery-Loadcycles: 89
Current Capacity: 4634 mAh
Original Capacity: 4600 mAh

Hij is alleen maar beter geworden :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Zojuist Apple gebeld,

Klonk als een dode batterij of althans onderweg ...:P

Maandag ga ik naar het service center, dan wordt er nog iets van een test gedaan, en dan zou dinsdag of woensdag een nieuwe batterij klaar moet liggen indien die test positief uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:11
quote: Apple Insider
I have a month-old 13" MBP with a bog-standard 160GB Hitachi drive. No 7200rpm or anything like that. It's my first machine with Leopard, and it has sporadic issues with things just hanging for 10 seconds or so. "spindump" kicks in, and reports in the console logs that it's monitoring process such-and-such, then when things un-hang, it reports that it's stopped monitoring. I haven't figured out just yet how to get more detailed info on WTF is going on, but it's a totally stock machine, never been taken apart, etc.

Seems to happen especially when I run Safari, so I've been using Firefox the last few days.

bron
Ik heb PRECIES hetzelfde.
Ook bij mij hing bij mij het systeem, snapte ook niet waar het aan lag, maar gebruikte wel steeds safari.
Op dit moment gebruik ik firefox en het probleem is verholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kaspers schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:27:
[...]

Ik heb PRECIES hetzelfde.
Ook bij mij hing bij mij het systeem, snapte ook niet waar het aan lag, maar gebruikte wel steeds safari.
Op dit moment gebruik ik firefox en het probleem is verholpen..
Er is eergisteren wel een update voor Safari uitgekomen. Misschien is daarmee het probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 15:41

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hey mensen, tot nu toe gebruik ik mijn juli 2009 macbook pro naar tevredenheid echter heb ik 1 ding opgemerkt.

Ik gebruik hem voornamelijk in clamshell mode en dat werkt allemaal top.

Maar soms gebruik ik hem ook wel eens los en dan merk ik dat af en het beeld uitvalt.
Het appel logo achterop brand dan ook niet en het beeld blijft zwart.

Meestal na een tijdje komt het beeld wel gewoon terug maar ik vindt dit toch een raar probleem.

Hebben meer mensen dit wel eens gehad? of is het verstandig om apple toch maar te bellen. het gebeurt op dit moment nog maar vrij sporadisch.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Gewoon contact opnemen met Apple, die garantie is er niet voor niets :P

Gistermiddag heb ik overigens een nieuwe accu ontvangen omdat het ding op 45% zat na 90 cycles (7 maanden).

[ Voor 43% gewijzigd door Falconey op 10-07-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Falconey schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:51:
Gewoon contact opnemen met Apple, die garantie is er niet voor niets :P

Gistermiddag heb ik overigens een nieuwe accu ontvangen omdat het ding op 45% zat na 90 cycles (7 maanden).
Vaag. Accu van m'n Macbook zit nog op 98% na 171 cycles :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:40:
[...]

ja dat heb je wss overal wel, maar die passen.. bestellen dan maar :p
ja maar deze chipset schijnt nog veel kritischer te zijn met het geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:14:
[...]

ja maar deze chipset schijnt nog veel kritischer te zijn met het geheugen
hmm je brengt me aan het twijfelen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:31:
[...]

hmm je brengt me aan het twijfelen.. :(
ja ik had dus exact hetzelfde probleem, nu maar besloten zelfde type geheugen te gebruiken als dat apple er zelf in gooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:08:
[...]

ja ik had dus exact hetzelfde probleem, nu maar besloten zelfde type geheugen te gebruiken als dat apple er zelf in gooit
en dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ergens in mac geheugen topic in dit forum stond het juiste geheugen, heb dit niet nu bij de hand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sn0wblind schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:17:
[...]

ergens in mac geheugen topic in dit forum stond het juiste geheugen, heb dit niet nu bij de hand :D
ik heb het volgende geheugen gebruikt van kingstone. Type nummer, foto's en uitleg heb ik hier staan.
http://superdaantje.nl/ge...ple-macbook-pro-2009.html

[ Voor 27% gewijzigd door Daan_ op 10-07-2009 22:11 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 06:23

Aight!

'A toy robot...'

Ik ben nog dik aan het twijfelen, voor mijn studie en ook later mijn werk gebruik ik veel Photoshop, Indesign, illustrator, e.d programma's.

Nu wilde ik mij voor het nieuwe schooljaar een Mac Book kopen, nu ben ik nog aan het twijfelen tussen de:
- Mac Book 13 inch
- Mac Book Pro 13 inch
- Mac Book Pro 15 inch (i.v.m betere specs)

Maar met de studenten kortingen begint het bij 900 euro voor de Mac Book en tot ongeveer 1500 voor de Pro..is het dat allemaal waard?Heb er niet zoveel verstand van namelijk.

Zijn die pro's wel degelijk de meerprijs waard?Het gaat mij ook voornamelijk dat ik er lang mee kan werken, 3-4 jaar of nog wel langer.

Wil ook nog een spiegelreflex camera kopen, dus het wordt wel een mooie, dure investering dus het moet ook een goede zijn. Sowieso voor op mijn kamer koop ik me een LCD van 24 inch of groter om daar thuis te werken, dus 15 inch is niet echt een must.

Het gaat voornamelijk om snel en goed te kunnen werken. Werken met een mac heb ik al eens vaker gedaan, laptop moet het sowieso worden. Heb nu een Core 2 laptop maar die begint aardig traag te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
OxiMoron schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:51:
Ik vind mijn coconut stats wel grappig:

Battery-Loadcycles: 89
Current Capacity: 4634 mAh
Original Capacity: 4600 mAh

Hij is alleen maar beter geworden :)
Battery-load cycles: 281
Age of your mac: 9 months
Current Battery Capacity: 4180
Original Battery Capacity 4600

Ghehe. Jij hebt hem zeker 24/7 aan de lader hangen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 19:59
Is iedereen hier trouwens wel op de hoogte van het Mac OS X Snow Leopard Up-to-Date-programma?
Als je op of na 8 juni een Mac hebt gekocht krijg je voor 8,95 Snow Leopard toegestuurd als hij in de winkels ligt :)
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Zijn er al mensen die dit probleem hebben? Ik krijg mijn nieuwe MBP over een paar dagen... met een 7200rpm 500gb hdd:

zie:
http://www.appleinsider.c...rea_ipod_nano_recall.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
man-o-script schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:37:
Is iedereen hier trouwens wel op de hoogte van het Mac OS X Snow Leopard Up-to-Date-programma?
Als je op of na 8 juni een Mac hebt gekocht krijg je voor 8,95 Snow Leopard toegestuurd als hij in de winkels ligt :)
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
Ja klopt alleen de site doet het niet altijd, ik heb er over gebeld. Als de site het niet doet graag het formulier opsturen, je moet het overigens altijd opsturen alleen denk ik dat je dan het volledige formulier met de hand moet schrijven. Tijdens mijn gesprek met apple kon ik dus wel inloggen, is inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 19:59
Heb het gewoon via de site gedaan, geen problemen gehad? Die 8,95 betaald en al.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Sinds donderdag heb ik dan ook eindelijk mijn eerste Macbook :) Ik zat lang te twijfelen tussen de 13'' en 15" maar nadat ik ze allebei grondig had bekeken bij de Apple Store toch maar voor de 13'' gegaan.

Mijn grootste reden dat ik voor de 13'' heb gekozen is het reizen. Ik was bang dat ik last zou krijgen met de grote van het scherm maar eigenlijk heb ik er helemaal geen last van :)

Mac OSX is wel even wennen maar na een paar uurtjes er mee te hebben gewerkt wil je eigenlijk niks anders meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 08:12
Have fun with it! 13" is een perfecte maat. Heb ook een MacBook 13" (white model) en het is gewoon heerlijk om mee op pad te nemen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hmm, ik vind de 15" net zo portable als zijn kleine broertje hoor :o.
Hij past gewoon in mn eastpak school tas, dus geen last van lastig meenemen ofzo :)
En in de trein/bus is het alleen maar lekker om goed te kunnen zien wat je aan het doen bent !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SanderPS3 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:57:
Hmm, ik vind de 15" net zo portable als zijn kleine broertje hoor :o.
Hij past gewoon in mn eastpak school tas, dus geen last van lastig meenemen ofzo :)
En in de trein/bus is het alleen maar lekker om goed te kunnen zien wat je aan het doen bent !
Persoonlijk vind ik de 13 ook prettiger mee te nemen, maar zoals gezegt is dit een persoonlijke voorkeur. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 11-07-2009 12:11 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:27:
Ik ben nog dik aan het twijfelen, voor mijn studie en ook later mijn werk gebruik ik veel Photoshop, Indesign, illustrator, e.d programma's.

Nu wilde ik mij voor het nieuwe schooljaar een Mac Book kopen, nu ben ik nog aan het twijfelen tussen de:
- Mac Book 13 inch
- Mac Book Pro 13 inch

enz.
Tja, als je op je kamers gaat en sowieso al een groot scherm gaat neerzetten zou ik de 15 inch laten voor wat het is. De witte Macbook heeft last van scheuren in de case (check het speciale topic) en als je de laptop dagelijks gaat gebruiken zal de kans op scheuren wel toenemen.

Dan blijft uiteindelijk de Macbook pro 13 inch over, betere batterij, led scherm (?), betere behuizing en lichter als een 15-inch. Plus, je houd geld over voor een camera ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Ronwiel op 11-07-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb sinds een week ook een MacBook Pro 13". Gebruik ook een behoorlijk snelle windows bak maar ik moet zeggen dat de MacBook in de standaard configuratie me buitengewoon bevalt. Voor normaal gebruik meer dan afdoende, ga je echt heel zwaar videobewerken of andere zware dingen, dan zijn betere specs welkom. Maar die dingen wil je toch niet op een 13" scherm doen.

Conclusie: ga voor de 13" MacBook Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Gaat voornamelijk veel om Photoshop CS 4 en Indesign. Meestal tegelijk open en dan foto's bewerken, e.d.
Misschien ga ik idd wel voor de 13'' Pro, en dan iets grotere HDD en later meer geheugen in zetten. Of gaat dat niet meer bij de nieuwe?

Denk dat ik dan gelijk voor degene ga met:
- 2,53 Ghz
- 4 GB intern
- 250 GB HDD

En voor 80 euro gelijk zo een printer erbij. Of heeft 4 GB geen zin?Heb ik namelijk nu ook in mijn laptop zitten, alleen Windows Vista 32 bit wat een beetje sneu is.

Owja, en ik zag dat er geen HDMI aansluiting op de Mac Books zit, alleen die mini display port, dat word dan weer een verleng kabeltje kopen voor hem aan te sluiten op een TFT of LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk af wat belangrijker is voor het adobe pakket, meer geheugen, snellere proc of snellerehard disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ronwiel schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:15:
Ik vraag me eigenlijk af wat belangrijker is voor het adobe pakket, meer geheugen, snellere proc of snellerehard disk.
Meer geheugen helpt als je relatief grote afbeeldingen of projecten aan het bewerken bent, zodat er niet naar de HDD hoeft te worden geschreven. Snellere CPU zorgt ervoor dat het uitvoeren van bewerkingen zoals filters sneller gaat. Een snellere HDD zorgt ervoor dat je het programma sneller kunt opstarten en sneller bestanden kunt inladen en opslaan.
Aight! schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:01:
En voor 80 euro gelijk zo een printer erbij. Of heeft 4 GB geen zin?
Zeker wel voor die programma's. (je weet van de kortingsactie neem ik aan, anders is die printer te duur)

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 11-07-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Yep daar weet ik van, maar kan hem misschien ook krijgen zonder de BTW, dus dat is nog voordeliger.
Misschien doe ik dan de 13 inch met 7200 rpm HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Laatst online: 12-05 09:29
Aight! schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:27:

- Mac Book 13 inch
- Mac Book Pro 13 inch
Als je veel grafisch werk gaat doen, dan zou ik zeker géén 13-inch MacBook (Pro) nemen, omdat het scherm te klein is en een te lage resolutie heeft (slechts 1280 x 800) voor serieus grafisch werk. Ik zou dan minstens een 15-inch nemen, en misschien wel een 17-inch overwegen (hoewel die natuurlijk niet goedkoop is).

Ik heb zelf een Dell XPS M1330 gehad en was me constant aan het ergeren aan de lage resolutie van 1280 x 800. Voor programma's zoals Photoshop heb je veel schermruimte nodig en ik zou 1280 x 800 dan echt te weinig vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door jj71 op 11-07-2009 16:33 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.