Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Aight! schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:00:
Yep daar weet ik van, maar kan hem misschien ook krijgen zonder de BTW, dus dat is nog voordeliger.
Misschien doe ik dan de 13 inch met 7200 rpm HDD
Als je het hebt over de 500GB 7200rpm zou ik eerst even deze review lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

Gegroet tweakers,

Ik heb op dit moment een pc van 4 jaar oud en kan er niet meer alles mee doen wat ik wil en hij draait onwijs langzaam i.c.m met Windows 7 RC, daarom wil ik een nieuwe computer gaan kopen. En aangezien ik onwijs tevreden ben met m'n iPod Touch 2G, lijkt het mij fantastisch om een Apple computer te hebben met mac os x.
Nu wil ik jullie advies dus vragen om wat ik zal kopen?Ik twijfel tussen iMac of MacBook Pro. Mijn budget is 1400€ en ik ben dan van plan rond m'n verjaardag hem te kopen, (eind november).
Op dit moment gaat mijn keuze uit naar de 24 inch iMac,hebben jullie ervaring met de snelheidsverschil tussen iMac en MacBookpro?
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven,

Gr. Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Anoniem: 262821 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:42:
Gegroet tweakers,

Ik heb op dit moment een pc van 4 jaar oud en kan er niet meer alles mee doen wat ik wil en hij draait onwijs langzaam i.c.m met Windows 7 RC, daarom wil ik een nieuwe computer gaan kopen. En aangezien ik onwijs tevreden ben met m'n iPod Touch 2G, lijkt het mij fantastisch om een Apple computer te hebben met mac os x.
Nu wil ik jullie advies dus vragen om wat ik zal kopen?Ik twijfel tussen iMac of MacBook Pro. Mijn budget is 1400€ en ik ben dan van plan rond m'n verjaardag hem te kopen, (eind november).
Op dit moment gaat mijn keuze uit naar de 24 inch iMac,hebben jullie ervaring met de snelheidsverschil tussen iMac en MacBookpro?
Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven,

Gr. Jelmer
Zit nogal een verschil tussen beide. Wil je hem ook mee kunnen nemen of zit je altijd op de zelfde plek te putteren ? als je graag mobiel bent dan zou ik gaan voor de MacBook anders een Imac of Mac Mini ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMitch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-06 15:43
Zo, ook mijn MacBook Pro 15 inch is binnen. Het is de vorige generatie 2.4 GHz versie omdat dat financieel toch wat fijner was. Het was eventjes wennen maar na een paar uur is alles zo logisch als het maar zijn kan en begin je je af te vragen waarom je al die jaren Windows hebt kunnen gebruiken.

Het scherm is werkelijk fantastisch, ik heb de 9C85 en die heb ik gekalibreerd d.m.v. een profiel dat ik gevonden heb op MacRumors. De resolutie is ook perfect, ik heb tot nog toe geen ruimte gebrek gehad (Exposé helpt daar flink bij!).

Het trackpad ben ik wat minder lyrisch over. Het werkt allemaal redelijk, maar het hele tap to click gebeuren werkt niet optimaal. Soms moet ik echt gewoon drukken om het gewenste resultaat te behalen, dat is niet de bedoeling, lijkt me. Ook vind ik het vervelend dat als je uit Windhoos komt, je tap to click weer opnieuw moet inschakelen. Bootcamp werkt trouwens ook niet helemaal lekker, ik heb al twee crashes meegemaakt in vierentwintig uur en die waren beiden in Bootcamp. Ik draai Windows 7 RC1. (Iemand ideeën?)

De kleine details in de machine, toetsenbord-verlichting en de batterij-lampjes bijvoorbeeld, maken het helemaal af en dragen bij aan een nog betere machine.

Snow Leopard is ook al besteld. Ik kan 'm toch niet laten liggen voor zo weinig geld.

Ik heb vandaag mijn Windows bak niet meer aangeraakt en ik ben over het algemeen heel erg blij met deze aankoop. Toch eens gaan kijken voor vier gig RAM, een extern scherm en mStand en dan is het weg Windows bak. ;)
Foto's komen binnenkort, moet eerst maar eens gaan verzinnen hoe ik mijn bureau nu ga inrichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

Superdaantje schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:49:
[...]

Zit nogal een verschil tussen beide. Wil je hem ook mee kunnen nemen of zit je altijd op de zelfde plek te putteren ? als je graag mobiel bent dan zou ik gaan voor de MacBook anders een Imac of Mac Mini ;-)
Ik zit bijnaaltijd op dezelfde plek te computeren.
Welke specs raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:05

Aight!

'A toy robot...'

jj71 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:30:
[...]

Als je veel grafisch werk gaat doen, dan zou ik zeker géén 13-inch MacBook (Pro) nemen, omdat het scherm te klein is en een te lage resolutie heeft (slechts 1280 x 800) voor serieus grafisch werk. Ik zou dan minstens een 15-inch nemen, en misschien wel een 17-inch overwegen (hoewel die natuurlijk niet goedkoop is).

Ik heb zelf een Dell XPS M1330 gehad en was me constant aan het ergeren aan de lage resolutie van 1280 x 800. Voor programma's zoals Photoshop heb je veel schermruimte nodig en ik zou 1280 x 800 dan echt te weinig vinden.
Daarom haal ik me ook een scherm erbij, 24 inch of groter, van Acer, Samsung of iets dergelijks. Wil ook eigenlijk een Apple scherm of een Eizo, maar die zijn erg aan de hoge prijs.

Op mijn kamer waar ik toch het meeste zit, is dat veel handiger om te werken, keyboard en muis erbij. Voor thuis is een klein formaat dan ook weer handig.

15 inch is opzicht ook nog wel te doen, begint alleen bij € 1.502,97 en die met een andere videokaart is al meteen: € 1.655,29

Dan is het meteen een grootte investering. Moet er nog goed over nadenken..het is een hoop geld voor een student :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 09:33

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Anoniem: 262821 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:57:
[...]

Ik zit bijnaaltijd op dezelfde plek te computeren.
Welke specs raden jullie me aan?
Specs aanraden is lastig, waarom waar ga je het voor gebruiken etc. wil je 20 of 24 inch ?

kijk hier eens
http://www.apple.com/nl/imac/specs.html

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

Quakie

quakelen

Het behoort eigenlijk niet in dit topic thuis, maar ik zie diverse meldingen terugkomen over nieuwkomers en dat ze eigenlijk onwijs happy met os x zijn en niet terug willen of niet begrijpen waarom ze al die jaren windows hebben gebruikt. Nu ben ik ook een nieuwkomer (6mnd) maar ik zie niet wat er zo geweldig is aan mac os x?
Waarschijnlijk mis ik iets? of gebruik ik het domweg verkeerd (windows manier) want vaak erger ik me juist aan finder bijv.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:04
Sinds vorige week heb ik een MacBook Pro 15". Om deze tijdens transport goed te kunnen beschermen wil ik er ook graag een tas/sleeve bij.
Is er bij de sleeves ook ruimte om je charger + stroomkabel mee te nemen? Dit wordt mij namelijk niet helemaal duidelijk uit de beschrijvingen bij de artikelen in de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Quakie schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:29:

Waarschijnlijk mis ik iets? of gebruik ik het domweg verkeerd (windows manier) want vaak erger ik me juist aan finder bijv.
Grootste voordeel vind ik dat dingen gewoon beter werken, zonder gezeik.
Als ik iets met USB in m'n pc prik dan zie ik vijf keer zo'n geel ballonnetje knipperen rechtsonder terwijl ie drivers aan het installeren is. Pas daarna is het apparaat klaar voor gebruik. Manier waarop OS X omgaat met netwerken is prettiger (geen UTP? dan Wifi, geen Wifi, dan een nog langzamere verbinding als het aanwezig is enz.). Nieuwe Mac? Via Time Machine heb je na het terugzetten de boel weer perfect up and running. Door de hoeveelheid configuraties moet je bij Windows eigenlijk met een kale installatie beginnen. Op mijn PC heb ik nu gezeik met geluid omdat ik dat via HDMI heb aangesloten, die verliest z'n verbinding telkens en daardoor moet ik de resolutie aanpassen zodat ie opnieuw die connectie heeft. Vage shit die niet op te lossen is volgens mij. En zo zijn er nog genoeg dingen die allemaal wat prettiger werken :)

Natuurlijk zijn er ook wat nadelen, op de PC heb je wat meer vrijheid en voor bepaalde zaken zijn er veel meer alternatieven beschikbaar. Zo vind ik iTunes nog steeds een rukprogramma om muziek mee af te spelen terwijl je volgens de Apple-manier van werken daar eigenlijk niet om heen kunt (kan natuurlijk wel, maar zaken als Airtunes werken weer met iTunes waardoor je met losse utilities aan de slag moet).

Maargoed, dit topic gaat over de MBP en niet over OS X. Die discussie is al vaker langsgekomen :)
Brainwaste schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:06:

Is er bij de sleeves ook ruimte om je charger + stroomkabel mee te nemen? Dit wordt mij namelijk niet helemaal duidelijk uit de beschrijvingen bij de artikelen in de Apple Store.
Het is niet meer dan een stuk stof ter grootte van een MB met een rits, dat past dus niet. Ik heb ook een sleeve maar gebruik em eigenlijk niet meer, heb er een aparte tas voor waar de rest ook inzit.

[ Voor 13% gewijzigd door Tom op 11-07-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
iMitch schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:28:
Bootcamp werkt trouwens ook niet helemaal lekker, ik heb al twee crashes meegemaakt in vierentwintig uur en die waren beiden in Bootcamp. Ik draai Windows 7 RC1. (Iemand ideeën?)
Bootcamp ondersteunt officieel alleen Vista 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Qorne schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:51:
Zijn er al mensen die dit probleem hebben? Ik krijg mijn nieuwe MBP over een paar dagen... met een 7200rpm 500gb hdd:

zie:
http://www.appleinsider.c...rea_ipod_nano_recall.html
Jeps vaak een freeze door de HD en dan ook nog het irritante gepiep http://discussions.apple....=2049659&start=0&tstart=0

Al had ik het geweten samen met in dit topick genoemde benchmark had ik voor een 5400rpm gegaan. Jammer dat SSD nog zo duur is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Qorne schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:51:
Zijn er al mensen die dit probleem hebben? Ik krijg mijn nieuwe MBP over een paar dagen... met een 7200rpm 500gb hdd:

zie:
http://www.appleinsider.c...rea_ipod_nano_recall.html
Zou er niet vanuit gaan dat jouw schijf het probleem vertoond. Vorige week zijn hier twee macbook pro's 15" binnen gekomen. Beide hebben een 7200/320GB en vertonen niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:24
Het gaat dan ook alleen om de 500GB-modellen.

Vooraf twijfelde ik nog, toen ik interesse had in 500GB, of ik voor 5400RPM of 7200RPM zou gaan. Even zoeken leverde op dat Apple in principe voor Hitachi kiest, maar omdat geen Hitachi 7200RPM-schijf heeft van die grootte, zou het een Seagate worden. Toen kreeg ik een dusdanig slecht voorgevoel dat de extra snelheid al niet meer hoefde. Nader onderzoek wees echter ook nog uit dat de schijf van Hitachi in sommige gevallen gewoon stukken sneller is dan de schijf van Seagate. Hier dus de Hitachi HTS545050B9SA02 (500GB op 5400RPM) en geen enkel probleem! :)

[ Voor 91% gewijzigd door Z-Dragon op 12-07-2009 11:09 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

matinez schreef op zondag 12 juli 2009 @ 09:48:
[...]
Zou er niet vanuit gaan dat jouw schijf het probleem vertoond. Vorige week zijn hier twee macbook pro's 15" binnen gekomen. Beide hebben een 7200/320GB en vertonen niet het probleem.
Dat is ook een andere schijf dus dat lijkt me logisch. Het gaat echt om de 500GB Seagate 7200.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 11:17
Mijn MBP wordt nog altijd flink warm en ik kan vrijwel geen airflow voelen bij het scherm of aan de achterkant, ook al draaien de fans beide op 6000rpm (ik hoor ze wel). Kan iemand anders met een 15" MBP unibody eens controleren of die de duidelijk airflow voelt bij 6000rpm?

Nu wil ik eens de boel openschroeven om te bekijken of er ergens stof zit wat de airflow verhinderd. Nu vraag ik me af of ik daarmee de garantie om zeep help. Opsturen vind ik geen optie, want dan ben ik de laptop 3-4 weken kwijt. En hoe zit het met AppleCare... Vervalt dat ook compleet als je de boel zelf uit elkaar hebt geschroefd? Wie weet hier meer over?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:24
Niet aan beginnen. Loop een Apple Authorised Service Provider binnen en ze checken het ter plekke, gewoon onder garantie. Opsturen is niet nodig, ook niet als het wel defect is. Lossen ze daar voor je op.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:12
Als het gaat om een unibody model ben je de garantie niet kwijt: de onderkant moet eraf als je het geheugen wil uitbreiden en dat valt volgens Apple binnen de garantie.

Op 6000rpm voel ik wel een beetje airflow, maar het is niet te vergelijken met de verschillende PC laptops die ik hiervoor heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik overweeg de aanschaf van een 13" MBP basis model. Nu heb ik gehoord dat Apples hun waarde beter vast houden dan PCs. Wat denken jullie dat de afschijving is? Ik bedoel de waarde voor welke ik hem nog kan verkopen.

Ik had zoiets gedacht:
Nieuwprijs 1149,-
Na 6 maanden: 1000,-
Na 1 jaar: 900,-
Na 2 jaar: 700,-

Edit: ervanuit gaande dat ik hem in tip top conditie houd.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 12-07-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:25:
Ik overweeg de aanschaf van een 13" MBP basis model. Nu heb ik gehoord dat Apples hun waarde beter vast houden dan PCs. Wat denken jullie dat de afschijving is? Ik bedoel de waarde voor welke ik hem nog kan verkopen.

Ik had zoiets gedacht:
Nieuwprijs 1149,-
Hangt ook erg af van de ontwikkelingssnelheid en de nieuwe features etc van de nieuwere macbooks denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SaURoN schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:30:
[...]
Hangt ook erg af van de ontwikkelingssnelheid en de nieuwe features etc van de nieuwere macbooks denk ik
Denk ik ook. Alleen is dat erg lastig inschatten van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Philflow schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:25:

Ik had zoiets gedacht:
Nieuwprijs 1149,-

Edit: ervanuit gaande dat ik hem in tip top conditie houd.
De vermindering in waarde zal wel iets harder gaan dan dat jij nu voorstelt denk ik. Maar het zal wel beter zijn dan van PC's etc.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vanitas schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:35:
[...]
De vermindering in waarde zal wel iets harder gaan dan dat jij nu voorstelt denk ik. Maar het zal wel beter zijn dan van PC's etc.
Ok ja, afgaande op Marktplaats en Tweakers V&A denk ik dat je gelijk hebt.

Nieuwe schatting:
Nieuwprijs 1149,-
Na 6 maanden: 950,-
Na 1 jaar: 800,-
Na 2 jaar: 650,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:11

janklp

FortyTwo Capital

Ik denk dat je er overal nog wel 100 a 150 piek af kan doen, behalve bij de nieuwprijs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 22:13
Gaat het er niet om wat jij het waard vind? Ik bedoel wat je er over 2 jaar voor krijgt is maar wat de gek ervoor geeft. Waar het nu omdraait is volgens mij of jij het het geld waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tijn89 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:48:
Gaat het er niet om wat jij het waard vind? Ik bedoel wat je er over 2 jaar voor krijgt is maar wat de gek ervoor geeft. Waar het nu omdraait is volgens mij of jij het het geld waard vind.
Dat is zeker belangrijk. Afschrijving is voor mij echter ook belangrijk. Ik ken mezelf, de kans dat ik langer dan 1 jaar met een laptop doe is zeer klein. Ook met Apples.

Edit: schatting aangepast:
Nieuwprijs 1149,-
Na 6 maanden: 900,-
Na 1 jaar: 750,-
Na 2 jaar: 550,-

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 12-07-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:31
Aangezien je per definitie altijd meer krijgt voor een Apple laptop dan voor een PC laptop denk ik dat jouw twijfels overbodig zijn.

Als afschrijving belangrijk is, dan is de Apple sowieso altijd de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 22-06 22:09
Ashe schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:40:
Aangezien je per definitie altijd meer krijgt voor een Apple laptop dan voor een PC laptop denk ik dat jouw twijfels overbodig zijn.

Als afschrijving belangrijk is, dan is de Apple sowieso altijd de betere keuze.
voor verzekeringen word er naar mijn weten geen verschil tussen apples en pc's gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashe
  • Laatst online: 27-05 11:31
Ik zie niet in wat dit met verzekeringen te maken heeft? Hij gaat er vanuit dat hij vrij snel een nieuwe laptop zal willen kopen, zelfs al is zijn te vervangen laptop dan nog in perfecte staat.

Als je daarmee rekening houdt, dan zijn zowat alle Apple laptops automatisch een betere keuze vergeleken met hun PC broers aangezien de waarde langer behouden blijft en dus de doorverkoopwaarde hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
Ik heb ooit een progje geinstalleerd om mijn keyboard layout te veranderen. Vanmiddag verwijderd in hoop dat alt en de windows toets weer zouden worden omgedraaid maar helaas. Nu ben ik ook de naam van het progje vergeten en werkt het herstellen van defaults via de Instellingen ook niet. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ashe schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:09:
Ik zie niet in wat dit met verzekeringen te maken heeft? Hij gaat er vanuit dat hij vrij snel een nieuwe laptop zal willen kopen, zelfs al is zijn te vervangen laptop dan nog in perfecte staat.

Als je daarmee rekening houdt, dan zijn zowat alle Apple laptops automatisch een betere keuze vergeleken met hun PC broers aangezien de waarde langer behouden blijft en dus de doorverkoopwaarde hoger is.
ik zie neit de reden in waarom een mac langer meer waard zou zijn, vaak omdat het binnenwerk niet moderner of geavanceerder is met een willekeurig andere laptop in diezelfde klasse. Behuizingen hangt er imo sterk vanaf. Een witte macbook van een aantal jaar zal sneller kuren vertonen dan een macbook pro etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ECiftci schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:54:
Ik heb ooit een progje geinstalleerd om mijn keyboard layout te veranderen. Vanmiddag verwijderd in hoop dat alt en de windows toets weer zouden worden omgedraaid maar helaas. Nu ben ik ook de naam van het progje vergeten en werkt het herstellen van defaults via de Instellingen ook niet. Wie kan mij helpen?
doublecommand?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
ECiftci schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:54:
Ik heb ooit een progje geinstalleerd om mijn keyboard layout te veranderen. Vanmiddag verwijderd in hoop dat alt en de windows toets weer zouden worden omgedraaid maar helaas.
Daar hebben we geen apparte programma's voor nodig:

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/2906/picture2ouu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sn0wblind schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:38:
[...]
ik zie neit de reden in waarom een mac langer meer waard zou zijn,
De reden zou kunnen zijn dat Apple relatief minder vaak met nieuwe modellen komt, minder vaak prijsverlagingen doorvoert en minder vaak uitverkoop heeft. Verder heeft Apple sterke marketing en trouwe gebruikers.

De prijzen die ik af en toe zie voor tweedehands Macbook Pro's 15" zijn vaak hoger dan die van dure PC laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roobje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 07:13
Het je macbook is waarschijnlijk nog minder waard als er een nieuwer model, dan als het de nieuwste generatie is, lijkt me of hielden jullie hier al rekening mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
Dat was em. bedankt! Even alle instellingen weer default zetten en daarna verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Movinghead schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:06:
Hey mensen,

Mijn MBP van 2008, geeft aan in coconutBattery dat mijn batterylife dramatisch is teruggelopen

13 months
load-cycles 106

Original battery capacity 5600mAh
Current battery capacity 2321mAh

Current battery percentage 41%

Heb apple support 3 jaar, wat denken jullie Accu dood? Krijg ik van apple dan een nieuwe of betekend dat investeren?
Zo vanmorgen bij een service center geweest :) accu is getest met een of andere software, en die gaf gelijk aan, dat het foute boel was. Ik krijg later deze week een nieuwe thuisgestuurd. Helaas moest ik wel mijn oude accu daar laten, dus nu verplicht met voeding werken hehe. Nu hopen dat ik niet dat magneetje aantik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Movinghead schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:14:
[...]

Zo vanmorgen bij een service center geweest :) accu is getest met een of andere software, en die gaf gelijk aan, dat het foute boel was. Ik krijg later deze week een nieuwe thuisgestuurd. Helaas moest ik wel mijn oude accu daar laten, dus nu verplicht met voeding werken hehe. Nu hopen dat ik niet dat magneetje aantik :P
Eindelijk een minpunt aan magsafe ontdekt :p

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Goedemorgen! Ik heb nu al een dik een maand een MacBook Pro (juni 2009 versie), ik ben er super tevreden mee maar heb wel een vraagje over het trackpad, aan de bovenkant van het trackpad werkt het klikken niet of erg moeizaam (moet best hard drukken in vergelijking met onderaan).
Nu is mijn vraag: Klopt het dat de knop hier vast zit, of is dit alleen bij mij het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 23:31
Neuh, ik vind ook dat het boven wat 'moeizamer' gaat. Ik tap dan ook meestal. Maar de laatste tijd klik ik vaker, omdat ik merk dat hij de taps niet altijd registreert.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kloos2 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:53:
Goedemorgen! Ik heb nu al een dik een maand een MacBook Pro (juni 2009 versie), ik ben er super tevreden mee maar heb wel een vraagje over het trackpad, aan de bovenkant van het trackpad werkt het klikken niet of erg moeizaam (moet best hard drukken in vergelijking met onderaan).
Nu is mijn vraag: Klopt het dat de knop hier vast zit, of is dit alleen bij mij het geval?
Dat klopt. Drukken hoort onder te gebeuren, volgens mij.
Overigens gebruik ik ook alleen tap to click.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 14-07-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Okay, gelukkig. Ik ga denk ik ook maar eens proberen met tap, draggen vind ik ook wat vervelend met klikken op trackpad, vooral langere stukken draggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
kloos2 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:03:
Okay, gelukkig. Ik ga denk ik ook maar eens proberen met tap, draggen vind ik ook wat vervelend met klikken op trackpad, vooral langere stukken draggen.
daar gebruik ik zelf altijd 2 vigners voor
met me duim klik ik en met me wijsvinger verschuif ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy_Boy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 12:25
kloos2 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:03:
Wat dacht je van sleepvergrendeling? Te vinden onder trackpad instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
kloos2 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:53:
Het scharnier van het trackpad zit inderdaad aan de bovenkant.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 16:32

quelake

PSN Quelake

De trackpad kan inderdaad bovenin niet goed ingedrukt worden, omdat hij scharniert op dit deel. Het fysiek indrukken van de trackpad als mouse button dient dan ook aan de onderkant te gebeuren. Zelf gebruik ik ook gewoon "tappen". Het nadeel van het slepen herken ik niet; je kan gewoon met 1 vinger het te slepen object selecteren, en vervolgens slepen met de tweede vinger. Die kun je gewoon drie keer over de gehele breedte van je trackpad bewegen zonder problemen; zolang je maar je eerste vinger niet weghaalt. Zo kun je je selectie over "enorme afstanden" slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphis177
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
Op mijne nieuwe mbp (juni 09) kan je zelfs kort je vinger opheffen hoor. Als je maar snel genoeg weer verder sleept dan heb je je selectie nog altijd vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nou mijn MBP 13" is verzonden, als het goed is komt ie volgende week aan. Nu ben ik op zoek naar een zo goedkoop mogelijke adapter van displayport naar HDMI of DVI.

Nu kwam ik deze tegen voor € 13
Afbeeldingslocatie: http://i3.ebayimg.com/08/i/001/4b/ac/63fd_1_sbl.JPG

Gaat dat werken? Of heeft Apple weer een afwijkende standaard gebruikt?
Als er iemand nog tips heeft voor goedkoper hoor ik het graag.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Op je MBP zit een mini DisplayPort connector, dan heb je deze kabel nodig voor mDP -> DVI

Edit: Er is ook nog een 3rd-party verloop voor mDP -> HDMI: klik, of die verkrijgbaar is in NL weet ik niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Falconey op 15-07-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Falconey schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:47:
Op je MBP zit een mini DisplayPort connector, dan heb je deze kabel nodig voor mDP -> DVI
Edit: Er is ook nog een 3rd-party verloop voor mDP -> HDMI: klik, of die verkrijgbaar is in NL weet ik niet.
Thanks. Ik dacht eerst dat de mini display port alleen voor MBA was. Niet dus.

Ebay heeft van alles: http://shop.ebay.nl/?_fro...38&_nkw=mini+display+port

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 15-07-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Ik zit er zelf aan te denken om deze te gaan aanschaffen. Als er meer geinteresseerden zijn, PM me dan even. Verzendkosten delen lijkt me zeer interessant

ik hoop dat dit niet in overtreding is met de inkoopacties-wering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 20:13
Wat mij persoonlijk erg handig lijkt is een (witte) kabel van 1 1/2 meter waar het verlooop is ingebakken van mini display naar hdmi (VGA). Ik vind die korte verloopstukjes niet echt fraai! Des te minder onderbrekingen in het signaal des te beter
Iemand dat al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33
Ik zag nog een goede tip om je HD te vervangen.

http://www.youtube.com/wa...RJv2HUVyA&feature=related

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
N.v.t.

[ Voor 98% gewijzigd door Ronwiel op 15-07-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30965

Mooi, een trackpad-discussie! Hebben jullie ook last van pointerverschuivingen bij klikken onderaan het trackpad? Ik ben een PowerBook gewend waar het klikgedeelte nog vanouds geen onderdeel uitmaakte van het trackgedeelte zelf, nu heb ik een MacBook Pro en ik erger me aan de continue verschuivingen naar vooral beneden als ik ergens op wil klikken met mijn rechterduim onderaan de trackpad. Is hier al een workaround voor gevonden omdat meer mensen daar last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:37

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik heb het eens in de gaten gehouden, maar ik heb er totaal geen last van. Ik wissel af tussen tap-to-click en fysiek klikken maar mijn cursor verplaatst niet tenzij ik dat wil.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Same here, geen last van. Ik moet wel toegeven dat ik het echte klikken bijna niet gebruik; ik gebruik bijna alleen maar tappen.

Vind het trackpad overigens echt I-DE-AAL, wat een heerlijk ding. Eerste laptop waarbij ik een fysieke muis gewoon echt niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Anoniem: 30965 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:27:
Mooi, een trackpad-discussie! Hebben jullie ook last van pointerverschuivingen bij klikken onderaan het trackpad? Ik ben een PowerBook gewend waar het klikgedeelte nog vanouds geen onderdeel uitmaakte van het trackgedeelte zelf, nu heb ik een MacBook Pro en ik erger me aan de continue verschuivingen naar vooral beneden als ik ergens op wil klikken met mijn rechterduim onderaan de trackpad. Is hier al een workaround voor gevonden omdat meer mensen daar last van hebben?
als je in bootcamp bedoelt moet je ff de driver update downloaden op de apple site, dit liet bij mij de trackpade bijna net zo goed als onder OSX besturen, in OSX heb ik nooit last van verschuivingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter verduidelijking: Voorbeeldfilmje (mp4 190kb).

Zodra ik op Applications probeer te klikken dus, dat effect. Het wordt ook niet minder naarmate ik langer gebruik maak van de MBP, en om nu mijn manier van werken aan te moeten passen na al die jaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Werk sinds vandaag op een nieuwe MBP 13" instapmodel. Speciaal voor dit model gekozen gezien ik er toch een SSD in wil met de tijd en zelf upgrade naar 4GB geheugen.
Ik kom van een MBP early 2008 2,5Ghz, 512mb 8600GT etc.
Die vorige macbook pro was gewoon echt niet geschikt om op schoot te nemen dat ding werd al
super heet met een beetje msn-en. De 13" is ook veel handzamer + nieuwe toetsenbord en LED-scherm.
Ik was bang dat ik spijt ging krijgen maar het is echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Anoniem: 30965 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:48:
Ter verduidelijking: Voorbeeldfilmje (mp4 190kb).

Zodra ik op Applications probeer te klikken dus, dat effect. Het wordt ook niet minder naarmate ik langer gebruik maak van de MBP, en om nu mijn manier van werken aan te moeten passen na al die jaren...
ik snap neit hoe je dat voor elkaar krijgt op die manier om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
[b][message=32270344,noline]
Die vorige macbook pro was gewoon echt niet geschikt om op schoot te nemen dat ding werd al
super heet met een beetje msn-en. De 13" is ook veel handzamer + nieuwe toetsenbord en LED-scherm.
Ik was bang dat ik spijt ging krijgen maar het is echt een verademing.
Hoe is het nu met de warmte?
Kun je hem op je schoot houden en Youtube kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 13:33
Ik vind hem nog steeds behoorlijk warm worden bij normaal gebruik. MSN en youtube gaat wel op schoot maar als je bijvoorbeeld wat aan het installeren bent wordt hij wel echt heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Pred87 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:36:
Ik vind hem nog steeds behoorlijk warm worden bij normaal gebruik. MSN en youtube gaat wel op schoot maar als je bijvoorbeeld wat aan het installeren bent wordt hij wel echt heet.
in Windows of in OS X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sn0wblind schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:23:
ik snap neit hoe je dat voor elkaar krijgt op die manier om eerlijk te zijn
Ik weet ook niet zeker of het echt aan mij ligt, want zelfs bij een bestand verslepen waarbij ik de onderkant van het trackpad dus met m'n duim ingedrukt houd terwijl ik met mijn wijsvinger sleep gaat het veelal mis en komt het in de verkeerde map terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Anoniem: 30965 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:49:
[...]

Ik weet ook niet zeker of het echt aan mij ligt, want zelfs bij een bestand verslepen waarbij ik de onderkant van het trackpad dus met m'n duim ingedrukt houd terwijl ik met mijn wijsvinger sleep gaat het veelal mis en komt het in de verkeerde map terecht.
ik zou het eens bij iemand anders op zijn macbook proberen, want als ik hier me trackpad indruk met mijn duim dan versleept er niks nog totdat ik het echt bewust wil
Pred87 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:36:
Het is zoiezo aluminium wat de warmte aardig geleid. toch hangt de cpu stressed vaak hier rond de 70c en dat is wel vrij normaal voor laptops

[ Voor 28% gewijzigd door Sn0wblind op 16-07-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:57
zeg eens..ik zit met een probleem met mijn wirless van mijn mpb. ik heb vandaag een draytek router gekocht *2820n*
het viel me op dat wlan snelheid slecht was. Kopieren van 400 mb zou 2 uurtjes duren (en dat op 802.11n)
Na heel wat geprobeer ben ik teruggeschakeld naar 802.11g en toen sprong de snelheid omhoog.

kan het zijn omdat 802.11n nog steeds draft is en dat de mbpro 802.11n modus niet compatible is met de router?
heeft iemand hier ervaring mee?

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Bij het installeren van Adobe CS4 onder mac werd hij erg heet. Windows gebruik ik zelf nauwelijks. Zal binnenkort es kijken wat de temps zijn. Als de cpu stressed op 70 graden is dat inderdaad niet zo heel heet. Mijn oude laptop ging over de 100 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-06 14:24
Pred87 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 12:59:
[...]

Bij het installeren van Adobe CS4 onder mac werd hij erg heet. Windows gebruik ik zelf nauwelijks. Zal binnenkort es kijken wat de temps zijn. Als de cpu stressed op 70 graden is dat inderdaad niet zo heel heet. Mijn oude laptop ging over de 100 :|
ja hij word wel warm maar kwa hardware is 100 graden heelemaal niet eng ;)
hij zal er niet aan kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sk1nny666 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:02:
[...]
ja hij word wel warm maar kwa hardware is 100 graden heelemaal niet eng ;)
100 graden voor een P CPU? Dat is echt veel te heet volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Dit was mijn oude laptop met een T2500 proc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Laatst online: 15:53

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb de mDP -> HDMI zien hangen in de iCentre store in delft voor volgens mij €25. Het was geen apple eigen product maar idd 3rd party (niet gezien of het van monoprice is). iCentre is volgens mij helaas geen webwinkel maar een echte shop. Ze zitten in Alkmaar, Almere, Amstelveen, Amsterdam, Delft, Haarlem en Uitgeest.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 11:01
Ik heb zelf een mini displayport -> hdmi bij Sendstation besteld voor €28,75 incl. verzenden. Het is een Duitse webstore, en ik had het kabeltje binnen 2 werkdagen binnen, wat ik erg netjes vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 07-06 02:26
Sinds vandaag ook eigenaar van een Macbook Pro 13.3". Het instellen kost me wat moeite en de nodige Google opdrachten, maar ik kan niet vinden hoe ik een apostrof e maak. In Windows kon je dat mooi instellen bij de landinstellingen, maar bij OSX lijkt het geen verschil uit te maken of ik Engels, VS of Nederlands kies. Ik krijg altijd "e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 02:18
AvanCade schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:25:
Sinds vandaag ook eigenaar van een Macbook Pro 13.3". Het instellen kost me wat moeite en de nodige Google opdrachten, maar ik kan niet vinden hoe ik een apostrof e maak. In Windows kon je dat mooi instellen bij de landinstellingen, maar bij OSX lijkt het geen verschil uit te maken of ik Engels, VS of Nederlands kies. Ik krijg altijd "e.
Option + e en daarna e is de é
Option + ` en daarna e is de è
Option + u en daarna u is de ë

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Of je installeert de US International keyboard layout, is alles weer zoals het in Windows was :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

AvanCade schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:25:
Ahum: ASD FAQ: Hoe maak ik tekens met een diacriticum, zoals é, ü, ò.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 07-06 02:26
Eerlijk is eerlijk, dit is zowat de enige pagina welke in niet gezien/gelezen heb. Aan de andere kant is zoeken op letters die je niet kan maken ook erg lastig :p

Ik heb die US International gedownload en geïnstalleerd, werkt uitstekend. Een stuk prettiger ook dan option-combinaties.

[ Voor 12% gewijzigd door AvanCade op 18-07-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
Ik wil in een Macbookpro 2009 deze SSd schijf inbouwen.

OCZ Vertex Solid State Disk 120GB OCZSSD2-1VTX120G

Zijn er nog items waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

RonXP schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:46:
Ik wil in een Macbookpro 2009 deze SSd schijf inbouwen.

OCZ Vertex Solid State Disk 120GB OCZSSD2-1VTX120G

Zijn er nog items waar ik rekening mee moet houden?
De nieuwste Macbook Pro's (13" en 15", niet de 17") met de EFI update van een paar weken terug werken niet goed samen met snelle SATA2 schijven zoals de Vertex en Intel X25-M.
Even wachten op een nieuwe update dus.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Kanarie schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:19:
[...]
De nieuwste Macbook Pro's (13" en 15", niet de 17") met de EFI update van een paar weken terug werken niet goed samen met snelle SATA2 schijven zoals de Vertex en Intel X25-M.
Even wachten op een nieuwe update dus.
Ik las juist dat de Intel X25M goed werkt.
http://forum.notebookrevi...read.php?t=389666&page=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Een vriend van me heeft de X25-M en een Macbook Pro 15" 2009. Onbruikbaar geworden sinds die EFI update, hij werkt voorlopig weer met de originele HDD.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-06 09:16
Ik heb een MBP unibody. Deze heeft sinds een tijd het probleem dat zodra ik mijn MBP opstart, de volume op z'n hardst staat. Dit is super irritant. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Heb je al een PRAM reset gedaan? (opstarten met command-option-P-R ingedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

huidig iBook G4 is wat versleten, dus ik zat wat rond te kijken naar de nieuwe modellen. In september komt de nieuwe OSX uit, en op dat moment denk ik ook een nieuwe macbook (pro) te halen, mijn vraag si een beetje, worden er kort na de introductie van Snow Leopard ook nieuwe macbooks uitgebracht en moet ik dat ook nog even overbruggen?

Ja je kan blijven wachten weet ik wel, maar het zou toch een beetje stom zijn...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Laatst online: 17:33
Yalopa schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:41:
huidig iBook G4 is wat versleten, dus ik zat wat rond te kijken naar de nieuwe modellen. In september komt de nieuwe OSX uit, en op dat moment denk ik ook een nieuwe macbook (pro) te halen, mijn vraag si een beetje, worden er kort na de introductie van Snow Leopard ook nieuwe macbooks uitgebracht en moet ik dat ook nog even overbruggen?

Ja je kan blijven wachten weet ik wel, maar het zou toch een beetje stom zijn...
Nou, de meest recente update is van Juni. Als de update komt, zal het zeker niet binnen een paar maanden zijn.
Kijk, wachten kan je altijd.. maar de 'unibody macbook' zit nu recent in de macbook pro lijn, dus een update na de introductie van snow leopard zal er denk ik niet snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Precies. En als je nu een mac koopt kun je voor 9 euro Snow Leopard bestellen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tom op 19-07-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:23
Kanarie schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:59:
[...]

Een vriend van me heeft de X25-M en een Macbook Pro 15" 2009. Onbruikbaar geworden sinds die EFI update, hij werkt voorlopig weer met de originele HDD.
Ik heb de X25-M in een Macbook Pro 13" 2009 zitten. Werkt ook met de laatste EFI update perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

tnx, het lijkt er dus niet op dat er snel een update komt, dan moet ik maar even kijken als ik nu koop en voor 10 eur de upgrade doe of nog wacht en dan meteen een clean systeem heb...

edit: het zal ff wachten op een clean systeem worden, ik zweet het nog even uit. Heb geen zin in het vele extra werk van upgraden en wachten op de bestelling.

[ Voor 30% gewijzigd door Yalopa op 19-07-2009 18:41 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het schijnt om de EFI 1.7 te gaan. Deze fixt wat sata bugs, 1 daarvan is de sata bus die op sata 1 speed gaat. Na de update zit hij op sata 2 speed. De theorie gaat dat door deze sata 2 speeds de ssd's ten volste benut kunnen worden waardoor de sata chip nogal heet wordt. Door de oververhitting die plaatsvindt gaan er dingen mis. Wat mensen op het Vertex forum van OCZ hebben wat geprobeerd met het sneller laten draaien van de system fans. Dat schijnt bij een groot aantal de problemen van de instabiliteit e.d. op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Laatst online: 17-06 09:16
Falconey schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:39:
Heb je al een PRAM reset gedaan? (opstarten met command-option-P-R ingedrukt)
Jep, al allemaal gedaan.. Ik wordt er moe van. Ik dacht misschien ligt het aan het feit dat ik me batterij eruit heb gehaald, gebruik MBP als vaste computer en dat bespaard de batterij. Maar nadat ik ook die erin heb gedaan, hetzelfde probleem.

Verder nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 20-06 21:03
quelake schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:58:
Ik zit er zelf aan te denken om deze te gaan aanschaffen. Als er meer geinteresseerden zijn, PM me dan even. Verzendkosten delen lijkt me zeer interessant
offtopic:
Ik ben wel geïnteresseerd, maar hoe de fok stuur je een PM hier? Contacteer me via http://wimleers.com/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Maak nu gebruik van een MBP 2,4 ghz uit 2008 (laatste model voor unibody). Zit een Geforce 8600GT videokaart in met 256mb op en 4 gig aan werkgeheugen.

Nu wil ik overstappen op een 13" MBP met 2,53ghz cpu, 4 gig aan werkgeheugen met de ingebouwde NVIDIA GeForce 9400M grafische processor met 256mb, gedeeld met werkgeheugen.

Ik heb altijd een hard hoofd gehad inzake het delen van memory. Naar mijn idee zorgt dit juist voor verslechtering van de gehele performance van zo'n MBP. Helaas is er geen 13" MBP verkrijgbaar met een aparte videokaart erin. Wat denken jullie?

Ik doe in principe geen spectaculaire zaken op een Mac. Ik ben wel bezig met het plan om mijn foto's (ik ben hobby-fotograaf) straks te kunnen bewerken op de Mac en daarvoor ook een 24" Cinema LED display aan te schaffen die ik koppel met de MBP.

Is mijn configuratie daarvoor aan te raden of toch te licht en moet ik bij wijze van toch een 15" variant aanschaffen van de MBP vanwege de aparte videokaart erin zonder dat deze werkgeheugen deelt?

Daarnaast speel ik films af op de MBP en internet ik veel, maar voor de rest doe ik weinig met een computer....

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik zou gewoon die MBP Unibody houden die je nu hebt, wat is daar mis mee. Als je alleen als hobby fotograaf, een beetje foto's gaat bewerken, heb je echt geen nieuwe MB nodig hoor. Ik heb nu een MB Wit uit laat 2006. En daar doe ik alles nog op (foto's bewerken, Illustrator, films kijken). Het enige wat je daar voor nodig hebt is een beetje RAM geheugen maar je hebt al 4 Gig. Maarja het is wat je zelf wilt, ik zou 't lekker hierbij houden ;').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Nou ik wil van 15" naar 13" gaan, omdat ik de 15" alsnog een btje te groot vind want ik neem hem vaak buiten de deur mee. Daar ik dus ook de foto's wil gaan bewerken op die LED display en niet op de MBP wil ik dus ook gaan overstappen. Voor overall computergebruik is het ook fijn om te werken op zo'n grote LED display en als je even snel op internet iets moet uitzoeken terwijl je elders bent, dan lijkt het me, dat je genoeg hebt aan een 13" scherm...

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Laatst online: 04-08-2024
Daar ben ik het absoluut mee eens, maar ik zou nu liever een 15" hebben omdat ik ook veel met foto's bezig ben en dan is 1280x800 best klein. Alleen was 't nou dat die resolutie op die nieuwe MB's hoger was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

massari schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:45:
Nou ik wil van 15" naar 13" gaan, omdat ik de 15" alsnog een btje te groot vind want ik neem hem vaak buiten de deur mee.
Dan is het logisch om voor een kleiner model te gaan. Qua prestaties zul je er niets van merken.

[ Voor 74% gewijzigd door Philflow op 20-07-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker

Ron_Tweaker

Tweak!

Philflow schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:14:
[...]

Dan is het logisch om voor een kleiner model te gaan. Qua prestaties zul je er niets van merken.
Ook niet wat betreft fotobewerking, dit vanwege de interne grafische kaart? Iemand raadde mij aan, juist daarom om het geheugen uit te breiden naar 8gb, maar vind dit wel een dure aangelegenheid.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:55

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je RAW foto's bewerkt kan dat nog wel eens handig zijn, maar als je dat niet doet is 8GB echt weggegooid geld. Net zoals een betere videokaart. Adobe CS4 maakt dan wellicht wel gebruik van je GPU, maar een Geforce 9400M is dan voor de meeste taken afdoende.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

massari schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:24:
[...]
Ook niet wat betreft fotobewerking, dit vanwege de interne grafische kaart?
Nee zoals hierboven gezegd, Nvidia 9400 is meer dan genoeg voor Photoshop. Voor alle Photoshop taken zelfs.

Of upgraden naar 8GB zin heeft in jouw geval hangt af van jouw gebruik van Photoshop. Dit staat los van de videokaart.
massari schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:24:
daarvoor ook een 24" Cinema LED display aan te schaffen die ik koppel met de MBP.
Afgaande op de reviews vind ik het geen geweldige monitor voor het geld. Volgens mij kun je veel beter krijgen, met name als je foto's wil bewerken.

[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 20-07-2009 10:35 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.