Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:10
Chaos_Dwarf schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:43:
Nou mijn telefoon reageert niet meer op de aansluiting van de usb kabel, wat kan ik doen?
soft/hard reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt dat dat je niet meer een tv programma kan opnemen vanwege die nieuwe firmware

of ligt het aan mijn telefoon instellingen

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Ik kan zelfs al eeuwen niet meer TV kijken, Nokia Maps (gratis OVI maps heb ik er nog steeds nooit op kunnen installeren) knalt er na 5 minuten voetganger-navigeren uit, stof onder m'n scherm, etc. etc. etc.

Deze telefoon gaat het einde van het jaar niet meer halen voor ik een nieuwe heb....... :r

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:52:
klopt dat dat je niet meer een tv programma kan opnemen vanwege die nieuwe firmware

of ligt het aan mijn telefoon instellingen

groetjes
Klopt, het zit niet meer in de nieuwe firmware :)

[ Voor 7% gewijzigd door Upbeat op 19-05-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Ik zie dat er voor de Nokia N86 je van de gratis navigatie gebruik kan maken. Op de N86 zit dezelfde OS als de N96. Zou je die nu ook kunnen installeren op de N96?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
De realplayer op mijn telefoon N96 is versie= S60 HX cvs_cays221_20081010:05:00:00utc 30 Oct 2008 12:21

Vraagje; Is er inmiddels een nieuwe beschikbaar voor deze mobiele telefoon. Zo ja, waar kan ik deze downloaden op mijn telefoon? Ik kan deze niet vinden op www.real.com. Tevens is er binnen de applicatie geen update functie te vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat iemand me even op weg kan helpen want ik ben door m'n opties heen.
Ik heb hier een T-Mobile N96 die met de vorige std. firmware veel problemen gaf. Vorig jaar is ie via de bekende tools is omgezet naar RM-247 en is fw versie 30.033 erop gezet.
de meeste probs waren hiermee wel verdwenen maar aangezien deze firmware geen NL taal ondersteund (lastig met SMS enz) wil ik em toch weer terugzetten naar een vorige firmware.

Of is er een andere mogelijkheid om NL taal te implenteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
eymey schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:22:
Ik kan zelfs al eeuwen niet meer TV kijken,
Heb je al eens geprobeerd om opnieuw je aan te melden. Via die opties bij de TV.
Ik had ook een tijdje geen TV meer na de update en nadat ik opnieuw had aangemeld werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:35:
Wellicht dat iemand me even op weg kan helpen want ik ben door m'n opties heen.
Ik heb hier een T-Mobile N96 die met de vorige std. firmware veel problemen gaf. Vorig jaar is ie via de bekende tools is omgezet naar RM-247 en is fw versie 30.033 erop gezet.
de meeste probs waren hiermee wel verdwenen maar aangezien deze firmware geen NL taal ondersteund (lastig met SMS enz) wil ik em toch weer terugzetten naar een vorige firmware.

Of is er een andere mogelijkheid om NL taal te implenteren ?
Die firmware ondersteunt wel degelijk de Nederlandse taal. Heb je de verkeerde produktcode gebruikt? Je moet de EURO2 productcode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:28:
[...]

Die firmware ondersteunt wel degelijk de Nederlandse taal. Heb je de verkeerde produktcode gebruikt? Je moet de EURO2 productcode gebruiken.
In de tijd dat ik 30.033 er op zette, was er nog geen EURO2 versie beschikbaar. Omdat het toestel onwerkbaarbaar traag was geworden moest ik wel over en heb ik de op dat moment beschikbare EURO1 versie genomen. Moest wel voor lief nemen dat deze firmware Engels was. No problem natuurlijk maar SMS'en met T9 ging vanaf dan ook alleen in het engels.
Maar.... het is inmiddels opgelost :)

Ik kwam ergens 30.101 tegen en deze werkt perfect in NL onder EURO2.
Vindt em zelfs net iets lekkerder door de menu's heen gaan dan met 30.033.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 09:15

Murphy

(2B||!2B)?

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:22:
[...]

In de tijd dat ik 30.033 er op zette, was er nog geen EURO2 versie beschikbaar. Omdat het toestel onwerkbaarbaar traag was geworden moest ik wel over en heb ik de op dat moment beschikbare EURO1 versie genomen. Moest wel voor lief nemen dat deze firmware Engels was. No problem natuurlijk maar SMS'en met T9 ging vanaf dan ook alleen in het engels.
Maar.... het is inmiddels opgelost :)

Ik kwam ergens 30.101 tegen en deze werkt perfect in NL onder EURO2.
Vindt em zelfs net iets lekkerder door de menu's heen gaan dan met 30.033.
Ik heb gister ook 30.101 geinstalleerd. Wat een verschil _/-\o_
Nu maps nog werkend krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens een gratis versie van OVI Maps al eens aan het werk gekregen? Maps is op dit moment nog het enige positieve aan dit %$#* toestel. Maar zelfs de gratis versie stelt Nokia niet voor de N96 beschikbaar. Kan me nog vaag herinneren dat het toestel met veel bombarie werd aangekondigd. Daarna stierf het toestel een stille dood. Schandalig! :(

Ik gebruik nog steeds de KPN branded versie en dat bevalt me (voor zover mogelijk...) nog wel. Loopt een enkele keer vast, soms wat traag maar ik ben er helaas al aan gewend. Besef me dat KPN in ieder geval nog één voordeel biedt: Ik kan het WK de komende tijd ook overdag op mijn toestel kijken. Een schrale troost. ;w

Maar goed, als iemand een tip voor de gratis versie van OVI Maps heeft, graag! Dat maakt het 'uitzitten' van mijn abb. nog een beetje draagbaar.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Heb T-Mobile. Wat blijkt, ik kan vandaag het voetballen niet volgen. Want T-Mobile mag de WK niet meer streamen. Kan Ned 1. niet meer de WK volgen. Er wordt tijdens de wedstrijd Sesamstraat uitgezonden.
Als T-Mobile slimmer was dan hadden ze via DVB-H (Digitenne van KPN) gebruikt i.p.v. het streamen waardoor het internetnetwerk niet meer plat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
aangeboden schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 00:42:
Heb T-Mobile. Wat blijkt, ik kan vandaag het voetballen niet volgen. Want T-Mobile mag de WK niet meer streamen. Kan Ned 1. niet meer de WK volgen. Er wordt tijdens de wedstrijd Sesamstraat uitgezonden.
Als T-Mobile slimmer was dan hadden ze via DVB-H (Digitenne van KPN) gebruikt i.p.v. het streamen waardoor het internetnetwerk niet meer plat ligt.
Daar ligt nu natuurlijk de clou.... DVB-H is van KPN dus die gaat dat echt niet met de concurrent delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik meende van de week hier te lezen dat KPN het ook niet uitzond omdat ze niet de rechten hadden voor mobielen streams. Maar dat is dus weer anders dan de mobiele TV die de N96 heeft?

Dat zou wel flex zijn, want op het werk hebben ze gisteren alle streams dicht gegooid. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Sinds gisteren kan ik op mijn N96 ineens het menu toepassingen niet meer openen.
Als ik het wil openen lijkt het alsof de N96 een soort reset doet. Het scherm gaat op wit, en dan komt-ie terug in het hoofdscherm. Ik hoef dus niet opnieuw de pincode in te tikken, Het bekende opstartscherm met de handen komt ook niet langs.
Het hele proces duurt ongeveer 20 seconden.

Ik heb de firmware (30.101) er opnieuw opgezet, fabrieksinstellingen teruggezet, wat toepassingen verwijderd waaronder vHome.
Niets helpt tot nu toe.

Iemand een idee wat er aan de hand is en wat de oplossing is ?

EDIT: Probleem heb ik inmiddels zelf opgelost

[ Voor 4% gewijzigd door Xander1 op 16-06-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
Hmmm.. Vandaag ff gekeken of de WK uitgezonden wordt, maar is dus nergens te zien met mobiele TV -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
ursel schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 17:27:
Hmmm.. Vandaag ff gekeken of de WK uitgezonden wordt, maar is dus nergens te zien met mobiele TV -O-
http://wk2010.basluistert...s-geen-wk-2010-op-mobiel/
Die rechten werden apart verkocht en waren te duur.
Ik heb ook mobiele tv en vind het ook erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Xander1 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:11:
Sinds gisteren kan ik op mijn N96 ineens het menu toepassingen niet meer openen.
Als ik het wil openen lijkt het alsof de N96 een soort reset doet. Het scherm gaat op wit, en dan komt-ie terug in het hoofdscherm. Ik hoef dus niet opnieuw de pincode in te tikken, Het bekende opstartscherm met de handen komt ook niet langs.

Ik heb de firmware (30.101) er opnieuw opgezet, fabrieksinstellingen teruggezet, wat toepassingen verwijderd waaronder vHome.
Niets helpt tot nu toe.

Hoe heb je dat probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Kreeg net een automatisch mailtje van KPN dat wanneer ik in het buitenland ben en ik 60 euro met internet verbruikt heb ik een sms krijg die ik moet bevestigen anders kan ik niet meer verder internetten.
Dat vind ik netjes gedaan. Er zijn heel wat mensen die thuis een onaangename verrassing stond te wachten toen ze na de vakantie de rekening kregen.
Zeker omdat veel toepassingen op de N96 gebruik maken van internet zonder dat je het in de gaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
Artwido schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:16:
Kreeg net een automatisch mailtje van KPN dat wanneer ik in het buitenland ben en ik 60 euro met internet verbruikt heb ik een sms krijg die ik moet bevestigen anders kan ik niet meer verder internetten.
Dat vind ik netjes gedaan. Er zijn heel wat mensen die thuis een onaangename verrassing stond te wachten toen ze na de vakantie de rekening kregen.
Zeker omdat veel toepassingen op de N96 gebruik maken van internet zonder dat je het in de gaten hebt.
Mja, is als het goed is wettelijk geregeld dat dat moet gebeuren.
Wat ik me alleen afvraag, toen ik het op de radio hoorde moest het bij 40 euro al gebeuren. Waarom gaat de KPN dan op 60 zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe, steeds hangen en traag vooral bij opstarten.
Heb m'n phone geupdate naar laatste firmware.
Result: VEEL sneller met opstarten, batterij lijkt zicht beter te houden.
In het algemeen, telefoon is stukken sneller en stabieler.
Maakt een beetje goed, de teleurstellingen tot nu toe.

Hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, zeer bruikbare topic dit en ik wilde dat ik deze thread eerder had gevonden. Heb nu al een jaar lang af en toe problemen met mijn Nokia N96.

Nu heb ik sinds vandaag een probleem waar ik even niet snap hoe ik dit moet verhelpen. Ik heb een nieuw frontje op mijn mobiel gezet (zaten krassen op de oude) en sinds ik alles weer vastgeschroefd heb en mijn mobiel aanzet, doet hij alles prima alleen doet het geluid het niet meer. Als ik iets op luidspreker zet dan versta ik andere mensen wel weer.

Ik hoor dus geen andere mensen meer praten (zij mij wel) tijdens een gesprek. Tevens maakt mijn telefoon geen geluid meer bij het bellen van anderen (normaal hoor je een dial - geluid). Is dit een software fout of kan het zo zijn dat het geluid echt (deels) stuk is en moet ik mijn mobiel gaan opsturen.

Hopelijk heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.. alvast bedankt voor alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een kleine anderhalf jaar gesteggel met de in 2008 als gedoodverfde ultieme smarthphone geïntroduceerde N96 heb ik de hoop nu echt opgegeven. Ronduit beschamend hoe Nokia de N96 gebruikers links laat liggen. o.a. Door geen updates te leveren voor de rammelende ROM en zelfs Maps bij introductie niet gratis beschikbaar te stellen. De ooit zo adequate Finse servicedesk geeft geen gehoor aan de talloze klachten. Zij houden het zelfs zo stil dat het toestel stilzwijgend uit alle fysieke en bijna alle digitale schappen is verdwenen. Rest mij nog maar één vraag:

Wat zou 'doofpot' in de Finse taal zijn?

Enfin, na de zoveelste vastloper wist ik met moeite tot tien te tellen. ipv Dit Finse misbaksel uit woede tegen de muur kapot te smijten, wist ik me te beheersen en tandenknarsend bij Belcompany binnen te wandelen. Met de gedachte om tot afloop van mijn contract gebruik te maken van een simlock-vrij of KPN branded toestelletje van rond de €100,= struinde ik wat rond. Blijkt dat Belcompany via een 'cashback' actie zowaar nog €105,= retour geeft voor dit waardeloze prul. Dat verdubbelde mijn budget waardoor ik ben gezwicht voor Google's aantrekkelijke Android in de vorm van de Samsung Spica. Nu 24u na dato heb ik nog steeds geen moment spijt gehad.

Nee, ik wil geen overbodige reclame maken... Maar ik wil toch gezegd hebben dat die €105,= als inruilwaarde een stuk makkelijker is dan de gang naar Marktplaats waar je maar moet afwachten of je meer vangt. En voor wat betreft mijn nieuwe voorkeur... Ieder z'n eigen smaak! Daarover valt niet te twisten. Hoewel ik zeker weet dat ik - net als zovelen - aan de N96 een hele bittere smaak heb overgehouden. Dit ondanks de vele goede en bruikbare tips op dit forum, waarvoor mijn dank.

Ik ga nu over naar het Samsung Spica topic. Wie weet tot ziens aldaar...
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:28:
(...)
Ik ga nu over naar het Samsung Spica topic. Wie weet tot ziens aldaar...
;w
Groot gelijk heb je.. Is echt een waardeloze phone, ben niet 1 2 3 helemaal fan van de Spica zelf (vind t toestel zelf niet zo mooi afgewerkt), maar Android is wat mij betreft het nieuwe awesome. Goede keuze ;) Succes met je nieuwe toestel, zodra mijn abbo ook voorbij is (oktober :|) is het eerste wat ik doe een Android toestel nemen, hei zeggen tegen die Finnen en nooit meer voor een slecht OS in combi met een slecht toestel kiezen!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Iemand een idee waarom mijn toestel niet update via de telefoon? Er staat dat ik de 20 versie heb tuurwel op de nokia site staat dat 30 de nieuwste is. Vind het vreemd dat de telefoon zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. Ik kan de pc-suite niet gebruiken want ik draai overal linux. Any kind of help would be great:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robin007bond schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 23:46:
Iemand een idee waarom mijn toestel niet update via de telefoon? Er staat dat ik de 20 versie heb tuurwel op de nokia site staat dat 30 de nieuwste is. Vind het vreemd dat de telefoon zegt dat er geen updates beschikbaar zijn. Ik kan de pc-suite niet gebruiken want ik draai overal linux. Any kind of help would be great:)
waarsch niet de goede productcode. Zoek even in dit forum of hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:26:
[...]

waarsch niet de goede productcode. Zoek even in dit forum of hier ;)
Haha, thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Xander1 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 15:11:

Niets helpt tot nu toe.

Hoe heb je het opgelost?

Even mijn verhaal:

Heb de N96 sinds december 2008. 2jarig contract via Hi. Altijd Nokia gehad, 12 jaar lang nu.
Natuurlijk het ding is traag en daar ergerde ik me aan.
Voor een maand terug heb ik de telefoon aan de pc gehangen om OVI-maps erop te zetten. Dat ging niet helemaal lekker op een of andere manier want 2 dagen later starte de telefoon compleet niet meer op.
In beeld kwam "Zelftest mislukt, neem contact op met de wederverkoper".

Ik het Nokia ServicePoint in Arnhem gebeld (GamiTelecom) en die herkenden het. Telefoon moest opgestuurd worden. Sinds afgelopen vrijdag (2 weken de N73 maar weer gebruikt) de N96 weer terug en hij is geswapped. Oftewel, een splinter nieuwe terug gekregen.
Altijd leuk natuurlijk voor de laatste 4 maanden van het contract. (Verlengen vanaf 28 aug. mogelijk, maar ivm vakantie doe ik dat oktober)

Dus helaas wel alle data kwijt, (had geen actuele backup) maar wel een krasvrije en spelingsvrije N96 terug. Lekker vlot ook ;)
Echter toen begon het ge'eikel. Net zoals in de quote valt de telefoon zo nu en dan compleet uit en start zichzelf weer op. Soms als je aan het internetten bent, soms ook als ie gewoon al een uur op tafel ligt.

Net de telefoon weer aan PCSuite gehangen en weer de software geüpdated.
Versie 30.101 is geïnstalleerd en dus de laatste versie.

Om een lang verhaal kort te maken. Wat is de oplossing voor het constante restarten van de telefoon 8)7

PS: Na 12 jaar ga ik Nokia maar ajuus zeggen eind van het jaar. Opvolger wordt dan waarschijnlijk een Iphone of HTC. Ben er klaar mee, die finse meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Laatst online: 23:40

Arjan81

Rotterdam

Zijn er hier mensen die wel de Tour live op hun N96 kunnen kijken. Via de NOS app werkte het altijd prima. Via de nieuwe mobiele site doen de livestream en de radio het niet rittenschema wel. Wie weet waarom en een oplossing?

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
Arjan81 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 21:45:
Zijn er hier mensen die wel de Tour live op hun N96 kunnen kijken. Via de NOS app werkte het altijd prima. Via de nieuwe mobiele site doen de livestream en de radio het niet rittenschema wel. Wie weet waarom en een oplossing?
Helaas nog niks kunnen vinden.
En mobieleTV werkt ook niet meer, want ze zenden NED1 pas vanaf 18:00 uit. :/

Wat me wel opvalt is dat de mob site van de NOS een mediaplayer opent. Misschien dat er een app is die die stream wel kan afspelen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan81
  • Laatst online: 23:40

Arjan81

Rotterdam

ursel schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 23:24:
[...]

Helaas nog niks kunnen vinden.
En mobieleTV werkt ook niet meer, want ze zenden NED1 pas vanaf 18:00 uit. :/

Wat me wel opvalt is dat de mob site van de NOS een mediaplayer opent. Misschien dat er een app is die die stream wel kan afspelen? :/
Als het goed is fixen ze het bij de NOS!

Zie http://forum.fok.nl/topic/1494662

HP Pavilion Power 15-cb040nd, Samsung Galaxy Z Fold 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Helaas, geen reacties meer op mijn bericht.

De N96 blijft dus zo'n 5 tot 6x per dag uitvallen en weer aangaan tot het normale scherm.
Net GamiTelecom maar weer gebeld en hun kunnen er ook niks mee als de laatste software er al op staat.
Telefoon gaat dan wéér terug naar Nokia. (net 1 week oud het ding na de swap)

Ik ga nu de *#7370# maar weer proberen als laatste redmiddel.

Iemand nog tips? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Helaas, heeft niet geholpen.

Telefoon viel al uit en herstarte zich binnen 30seconden dat ik iemand aan de lijn had.
De N96 ga ik morgen na 1 week aanklooien maar weer terugbrengen.

De oude (die dus vastliep na softwareupdate) deed het die 1,5jaar beter als deze in 1 week :S :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2023
En ook ik heb weer een lekker probleem met de N96. Hij heeft nooit goed gewerkt maar dit slaat alles.

Heb nu heel vaak dat het beeld ineens zwart wordt, en meestal krijg ik net voordat dat gebeurt hele rare strepen en kleuren te zien op mijn beeldscherm. Daarna wordt dus het beeld zwart en kan ik niets meer. Wel blijft de toetsverlichting aan en hoor ik geluid als ik een toets indruk. Wat zou ik kunnen doen nu?

edit: En dan kom ik op het idee om hem te updaten, ook al tijdje niet gedaan namelijk. En dan is de usb-connectie dood. Hendig dat ding zeg!

edit2: En dan probeer je een keer uit en aan te zetten, en dan blijft het beeld voor altijd zwart. Great.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaos_Dwarf op 29-07-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hm.. bij jou gaat het dus ook al lekker.

Ik verwacht komend weekend een berichtje dat de nieuwe is gearriveerd. Hopelijk blijft ie het nu nog wel even goed doen.
Mag 28 aug. gaan verlengen, en dat gaat een HTC of Iphone worden.
een 3GS via Hi, of de 4 bij Tmobile. (maar wil bij Hi blijven ivm klantstatus etc.)

Ben klaar met de Nokia meuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
adinsx schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:01:
Hm.. bij jou gaat het dus ook al lekker.

Ik verwacht komend weekend een berichtje dat de nieuwe is gearriveerd. Hopelijk blijft ie het nu nog wel even goed doen.
Mag 28 aug. gaan verlengen, en dat gaat een HTC of Iphone worden.
een 3GS via Hi, of de 4 bij Tmobile. (maar wil bij Hi blijven ivm klantstatus etc.)

Ben klaar met de Nokia meuk. ;)
Als je bij Hi zit zal ik als ik jou was 1 jaar verlengen met een samsung Galaxy S.. Fantastisch toestel, 1 jarig abbo en je zit nog steeds bij Hi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Na 2 jaar N96 bezit ging ik even kijken of er nog iets nieuws onder de zon was, maar nog steeds van die bullshit als signgedoe en tooltjes die je LED aanzetten voor €3 enzo.

Heb best plezier van die foon gehad gewoon met bellen, tweakers browsen, muziek- en videoplayer maar verder is het allemaal stinkcommerciële gehypte ongein en ben ik blij dat ik straks een andere telefoon mag uitzoeken. Nooit meer symbian.

In het begin kon je nog met hacks je mappen (met specifieke icoontjes) verplaatsen maar na updates ook niet meer. Waarom moet dit op slot? Laat mij dat flipping zelf bepalen, dat vind ik leuk. Maar nee, steeds meer moest dicht.

Ik heb trouwens wel meer apps maar dit zijn eigenlijk de apps die ik werkelijk (veel) heb gebruikt:

• Built-in video player - Op de WC
• Built-in mp3 player - Tijdens het reizen
• Built-in browser - Tijdens wachten
• Built-in online radio - Tijdens douchen
• Opera Mini - waar de built-in brower irritant doet
• Google Maps - Tijdens verdwalen
• Jbak Taskman - Tijdens het gebruiken van mijn foon
• Nimbuzz - IMmen op remote locations

Schijnt Symbian ook Open Source te zijn, maar niks hechte community met vele gratis tools.

De hardware viel me ook tegen:

• DVB-h - Kost veel extra en je krijgt er weinig voor, niet gebruikt.
• Camera - Slechte kwaliteit en langggzaaamm, weinig gebruikt - De N82 was nog wel cool met de xenon flitser.
• Front Camera - Nooit gebruikt. Skype ondersteunt het niet, geen alternatieven geprobeert.
• Scherm - kwam al snel troep (stof) onder te zitten.
• Accu - :'(
• Wlan - Huis tuin en keuken connectivity okay, maar voor openbare wifi's is bijna altijd het uitgaande signaal te zwak om te verbinden.
• Processor - Slecht, mijn 2x 200MHz ARM GP2x kan films en series vloeiend afspelen, deze 2x 264 MHz ARM met dubbel systeemgeheugen en HW accelerated graphics verslikt zich waardoor ik alles moet transcoden naar 320x240.
(De speakers en hoeveelheid geheugen vond ik wel netjes! En DLNA ondersteuning is ook vet!)

De hele foon is trouwens tot en met de laatste update te langzaam voor mijn smaak. Ik wil niet wachten tot mijn SMSbox open is. Ik wil niet wachten tot de editor open is, en ik wil niet wachten tot mijn contactlijst open is. Dankzij deze telefoon ging ik veel vaker terugbellen ipv terusSMSsen dan vroeger. Back in the day ging alles nog instant. Een optie aanklikken en *ploep* je bent er. Dat is zeker te ingewikkeld om te regelen met huidige omvangrijke OSsen.

Al met al vond ik het echt de opgehoestte doekoe niet waard.

Iemand nog (positieve) ervaringen of apps die nog de moeite waard zijn even met deze huilietelefoon te proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 10-08-2010 22:35 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Abo beeindigd. Eindelijk.
Nieuw telefoon nieuw abonnement. Heb nu een Sony Ericson Xperia X10i, tegenhanger van de iPhone.
Momenteel 16,95 euro per maand, gratis telefoon en gratis Web en walk standaard, 2-jarig abo.

Hoop dat dit toestel een toppertje wordt. Toch jammer die N96.

• Artwido
Ben het zeker met je eens. Ik moet nog tot december wachten totdat ik een ander toestel kan uitzoeken.

Progjes die ik wel regelmatig gebruik op de n96 en ook weer terug wil op een nieuw toestel zijn:

- McGuider navigatie
- Shazam (muziek herkennen)

Maar dat zal geen probleem zijn denk ik.

• TVL

TVL

aangeboden schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:36:
Abo beeindigd. Eindelijk.
Nieuw telefoon nieuw abonnement. Heb nu een Sony Ericson Xperia X10i, tegenhanger van de iPhone.
Momenteel 16,95 euro per maand, gratis telefoon en gratis Web en walk standaard, 2-jarig abo.

Hoop dat dit toestel een toppertje wordt. Toch jammer die N96.
Is dit de mini of de gewone X10? Ik kan de X10 mini voor die prijs krijgen en de gewone voor 19.95 gratis. Mijn abonnement vervalt in november en ik kan ook gaan uitkijken naar een nieuwe. Zit ook heel erg hard na te denken over een HTC.

Dit zal zeker geen Nokia meer worden, hoewel ik gelukkig weinig technische problemen heb ondervonden met het toestel. Ik heb in het verleden veel Nokia's gehad en was hier altijd erg over te spreken. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je een toestel op de markt brengt dat totaal niet af is. Getuigd van weinig respect naar je klanten toe.

[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 12-08-2010 11:45 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Artwido schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 05:18:
[...]

Ben het zeker met je eens. Ik moet nog tot december wachten totdat ik een ander toestel kan uitzoeken.

Progjes die ik wel regelmatig gebruik op de n96 en ook weer terug wil op een nieuw toestel zijn:

- McGuider navigatie
- Shazam (muziek herkennen)

Maar dat zal geen probleem zijn denk ik.
Ik wil bovenop die ribben van mij geen extra kosten :P Die Shazam is toch ook (officieel) een trial?
McGuider is mooier dan TomTom (maar weet niet hoe ie er op N96 uitziet), maar ik ben erg van de open source en gratis, dus ik wil heel graag GpsMid (Open Source) aan de praat krijgen (wat ondanks dat het gewoon java is nog niet is gelukt) omdat je gewoon kaarten kunt converteren van OpenStreetMap.org (gratis) in het hoogste detail zodat je rollend door een dorp nog duidelijk ziet waar je eigenlijk bent. :P

Het zou nog veel cooler zijn als iemand even WayFinder ombouwt tot offline navigator, hij ondersteunt al OSM kaarten. De sneakerts, een beetje een commerciële app maken die open source kaarten gebruikt he, maargoed hij is nu ook Open Source.

Heeft iemand ergens op aarde een gratis zaklamp-app of samba-app gevonden?
En dan niet SMB4S60 want die werkt alleen met verouderde OSsen zoals XP die ik niet heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 12-08-2010 18:38 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Artwido
Ja ik vergeet nog wel eens dat ik al die progjes illegaal download. Betaal nooit voor software. :P

• aangeboden
TVL schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

Is dit de mini of de gewone X10? Ik kan de X10 mini voor die prijs krijgen en de gewone voor 19.95 gratis. Mijn abonnement vervalt in november en ik kan ook gaan uitkijken naar een nieuwe. Zit ook heel erg hard na te denken over een HTC.

Dit zal zeker geen Nokia meer worden, hoewel ik gelukkig weinig technische problemen heb ondervonden met het toestel. Ik heb in het verleden veel Nokia's gehad en was hier altijd erg over te spreken. Maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat je een toestel op de markt brengt dat totaal niet af is. Getuigd van weinig respect naar je klanten toe.
Het is die topmodel van Sony, dus die grote net zo groot als de Iphone. Deze kan 8 megapixel foto's maken.
Die kleine maar 5 megapixel. Hij draait op Android OS. Er komt binnenkort versie 2.1/2.2 (september). Zodra die uitkomt dan zullen erdan veel proggies beschikbaar zijn, want ze draaien onder die nieuwe versie alleen. Ook Skype zal op die nieuwe versie uitkomen.
Het streamen van de mobiele TV van T-mobile is stukken beter dan de N96. Dus de oorzaak lag zowel aan het toestel als de capaciteit van T-mobile. Goed dat ik ging klagen bij hun, zodat het abonnement eerder werd beeindigd. Het is 16,95 incl. internet (2-jarig). Dus al die maanden hiervoor betaalde ik het dubbele voor de N96 abo. Maar goed ik heb nu ook wat minder belminuten.
D'r is een thread op tweakers, kijk maar;

Deel 1
Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) topic - Deel 1

Deel 2
Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 2

Deel 3
Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 3

Deel 4
Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4

Deel 5
Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 5

Deel 6
Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 6

[ Voor 5% gewijzigd door aangeboden op 25-12-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is er eigenlijk al een andere manier om een video call te maken met de n96 via het internet, sinds Fring+Skype niet meer werkt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Weet iemand iets van dit..

Ik krijg me n96 niet ge-connect aan de pc ineens nu ik terug ben van vakantie, als ik het aansluit dan komt het menu met verbindingen selecteren van zoeken naar WLAN, internet, WAP diensten, als ik het wegklik komt het weer terug maar de foon word niet gevonden 8)7

Edit... is opgelost via een omweg, kabel word niks dus maar met BT de boel verbinden steeds.

[ Voor 13% gewijzigd door FSXnoob op 19-08-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Iemand een idee waarom ik in de map van september in de map Images allemaal rare mappen en bestanden heb op mijn N96?

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/raredingenN96.jpg

Hij moet nog 3 maanden mee alvorens ik de Finse meuk ajuus ga zeggen ;)

Mapje van augustus en oktober doen het wel.
Als ik deze rare dingen in september wil verwijderen krijg ik 'kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen"

Vage sjit ouwe 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door adinsx op 08-10-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hey de N96 is wel cool want Dexter heeft 'm ook! ;)

Anyway, sinds ik de N900 heb en de SIM erheen heb verhuist, vraagt de N96 bij het starten om een code. Het is niet 00000 of 12345 dus blijkbaar heb ik 'm ooit verandert.

Ik wil de N96 gewoon simloos gebruiken als mp3speler. Weet iemand truukjes om die code te omzeilen?

Er is een manier om met een bepaalde toetsencombi te starten maar dan is ook het geheugen leeg, en dat vind ik zonde van mijn apps enzo.

Voor oudere telefoons kan je de unlockcode 'genereren' op bepaalde websites, maar de 'recentere' modellen worden vaak nog achter de hand gehouden zodat deze mensen er wat geld aan verdienen. Maar dat kan natuurlijk gewoon ook. Weet iemand hier iets van?

PS volgens mij is hier niets illegaals aan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Als hij gelockt is door een simlock kan je die bij je provider gratis opvragen na een jaar. Stop er anders gewoon een prepaid kaartje in. http://samenkopen.net/action_products/474184/46329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:42

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Heb net mijn telefoon weer eens aan mijn pc gehangen om wat foto's te kopieren, en kreeg ineens een melding dat er een update was. Ik telefoon bijgewerkt, wat blijkt... T-Mobile heeft eindelijk eens de software bijgewerkt!
30.033 met datum 18-06-09..
Aangepaste versie: 30.033.281.4, datum 09-07-10!
Go T-Mobile, duurde maar een jaar!
Maar merk nu wel dat het toestel sneller is. Eens kijken of mijn bluetooth nu ook wat beter is.

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Hebben nog meer mensen batterijproblemen? De mijne is nog geen 2,5 jaar oud en de laatste maanden is de standbytijd gedaald van 2 dagen naar 16 uur..

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
bombadil schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:45:
Hebben nog meer mensen batterijproblemen? De mijne is nog geen 2,5 jaar oud en de laatste maanden is de standbytijd gedaald van 2 dagen naar 16 uur..
Ik laad hem iedere avond op. Maar dat komt voornamelijk door Whatapp.
Waar ik de laatste tijd wel heel veel last van heb is de melding dat het geheugen van station C vol is.
Dit was overigens al voordat ik Whatapp had geïnstalleerd.
Ik heb alleen het hoognodige op C staan en maak ook steeds mijn inboxen leeg maar krijg nog steeds dagelijks de melding. :(
Iemand daar een oplossing voor?

[ Voor 32% gewijzigd door Artwido op 27-03-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Artwido schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:07:
[...]

Ik laad hem iedere avond op. Maar dat komt voornamelijk door Whatapp.
Waar ik de laatste tijd wel heel veel last van heb is de melding dat het geheugen van station C vol is.
Dit was overigens al voordat ik Whatapp had geïnstalleerd.
Ik heb alleen het hoognodige op C staan en maak ook steeds mijn inboxen leeg maar krijg nog steeds dagelijks de melding. :(
Iemand daar een oplossing voor?
Ja je bent niet de enige die met dit probleem heeft. Ik had destijds ook hetzelfde. Het geheugen liep langzaam vol, totdat die vastliep of de icoontjes verdwenen en op een gegeven moment zegt het geheugen van station C is vol. Heb SMS, plaatjes, en geheugen (history) van browser verwijderd, maar na een tijdje komt het terug, want het geheugen loopt vol. Een soort memory leak. Check of er een applicatie draait op de achtergrond die van tijd tot tijd data binnen haalt van internet. Had in het verleden een applicatie geinstalleerd die reclame op je telefoon van internet toont in ruil voor 5 euro in de maand op jouw bankrekeningnummer. Deze had ik erafgesloopt, maar na een lange tijd komt het weer terug, ook als je reboot of een nieuwe firmware opzet het kwam toch weer terug. Als het niet in een dag was dan kwam het na een week wel weer terug. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het scherm van mijn N96 is kapot, terwijl hij nog wel opstart. Daarom wil ik graag verbinding maken met Nokia PC suite om mijn contacten van de telefoon af op de computer over te zetten. Alleen lukt het verbinding maken tussen Nokia Nseries PCsuite en mijn telefoon niet. Via 'Wizard verbinding maken' bij de PC suite komt krijg ik onder andere de melding: ''Controleer of u de standaard verbindingsmodus of de PC Suite-modus hebt geselecteerd op uw Nokia-apparaat. Als u de modus wilt wijzigen, verbreek dan de verbinding tussen uw apparaat en uw computer en breng vervolgens de verbinding opnieuw tot stand''. Dit komt dus omdat je op de telefoon nog een aantal dingen moet selecteren en aanklikken om toestemming te geven tot verbinding met Nokia PC suite. Maar aangezien mijn scherm dus stuk is weet ik niet waarop ik moet klikken. Kan iemand mij aanwijzingen geven zodat ik dus 'blind' verbinding kan maken via mijn telefoon? (bijvoorbeeld 2x naar onderen, dan 1x op het groene knopje klikken etc) Dus vanaf het moment dat je de usb-kabel in je N96 stopt. Alvast heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 16:10
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:38:
Het scherm van mijn N96 is kapot, terwijl hij nog wel opstart. Daarom wil ik graag verbinding maken met Nokia PC suite om mijn contacten van de telefoon af op de computer over te zetten. Alleen lukt het verbinding maken tussen Nokia Nseries PCsuite en mijn telefoon niet. Via 'Wizard verbinding maken' bij de PC suite komt krijg ik onder andere de melding: ''Controleer of u de standaard verbindingsmodus of de PC Suite-modus hebt geselecteerd op uw Nokia-apparaat. Als u de modus wilt wijzigen, verbreek dan de verbinding tussen uw apparaat en uw computer en breng vervolgens de verbinding opnieuw tot stand''. Dit komt dus omdat je op de telefoon nog een aantal dingen moet selecteren en aanklikken om toestemming te geven tot verbinding met Nokia PC suite. Maar aangezien mijn scherm dus stuk is weet ik niet waarop ik moet klikken. Kan iemand mij aanwijzingen geven zodat ik dus 'blind' verbinding kan maken via mijn telefoon? (bijvoorbeeld 2x naar onderen, dan 1x op het groene knopje klikken etc) Dus vanaf het moment dat je de usb-kabel in je N96 stopt. Alvast heel erg bedankt!!
Het vervelende is dat je N96 onthoudt hoe je de vorige keer op de pc aangesloten was.
Dus als je een massaopslag usb verbinding had, en je wilt nu pc suite gebruiken, dan moet je na voorkeursaansluiting 1 optie omhoog en op ok (linker witte streepje op de N96 drukken). Als je echter niet weet welke aansluting je als laatste had, dan zul je hem op de gok moeten uitproberen en telkens 'blind' een verbindingsoptie proberen te selecteren.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, sorry voor de bump van dit topic, maar ik heb een probleem met Nokia N96 waar ik hulp bij nodig heb. Ik heb nu ongeveer een jaar mijn N96, en de telefoon heeft een vervelende eigenschap.

Vaak als ik weg ga dan luister ik door een headset muziek, dat werkt gewoon allemaal prima. Als ik gebeld word kan ik opnemen, dan stopt mijn muziek, maar dan hoor ik de andere persoon door de headset. Echter vind ik het niet fijn om over straat te lopen en dan te praten zonder een telefoon bij mijn oor te houden. Als het gesprek klaar is gaat mijn muziek automatisch weer aan.

Mijn probleem is nu dus dat als ik gebeld wordt, stopt mijn muziek, doe ik mijn headset uit de telefoon en beantwoord ik het gesprek. Als het gesprek dan weer klaar is gaat mijn muziek via de luidsprekers (meestal volume 100% hehe) weer aan, dit is natuurlijk erg irritant op straat.

Is er een manier om er voor te zorgen dat mijn muziek stopt als ik gebeld word, en dat het dan op pauze blijft staan totdat ik weer op Play druk? Ik heb zelf al veel gezocht maar nog niks gevonden. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Wat is op dit moment de laatste firmware update versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de enorme bump
maar ik heb een probleem met m'n n96 :(
als ik hem opstart gaat niet het lampje branden, maar wel na een paar seconden springt het beeld aan,
helaas voor een paar seconden.
ik zou dit graag opgelost hebben,
maar wat kan ik eraan doen
firmware update doen?
edit: kheb ff een filmpje gemaakt.
[Video: http://s1126.photobucket.com/albums/l602/NielsRcdrift/?action=view&current=P5180037.mp4]
@redsandro
ik ben eigelijk niet meer van plan om geld aan het rampending uit te geven, maar ik heb me ouders beloofd dat ik met deze tot de zomervakantie zou doen :o
maar de batterij en de oplader zijn gewoon goed

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Welkom op GoT. :)

Maar wat bedoel je? Het lampje is stuk?
Dat het een paar seconden duurt voordat het beeld aanspringt is normaal.

Misschien is het tijd om een nieuwe telefoon te kopen. Je hebt al dual-sim Android telefoons voor beneden de €100.

Zo niet, volgens mij is er gewoon iets stuk en doe je er niets aan. Op eigen risico kan je nog zoiets proberen:
[list]
• Soft reset, toets volgende code in: *#7370#
• Hard reset, toets volgende code in: *#7780#
• Hard reset als de telefoon niet volledig wil opstarten:
Houdt "bellen" en "3" en "*" ingedrukt terwijl iemand anders de telefoon aanzet. Houd de knoppen ingedrukt tot de telefoon is opgestart.
• Breng je telefoon naar zo'n telefoonturk en laat 'm flashen voor €15.

edit:
Dergelijk vaag gedrag heb je ook als de batterij zo goed als leeg is. Check of de oplader of batterij niet stuk is. Probeer een andere batterij. Probeer een externe lader.

edit:
Eigen risico in de zin van na een reset heb je je security code nodig. Als je die vergeten bent (en hij is niet de standaard 00000 of 12345), ben je de sjaak en moet je flashen bij een telefoonturk voordat je de telefoon weer kunt gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Sando op 18-05-2012 16:40 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:10
Mooi om te zien dat er tot in 2012 nog mensen gebruik maakten van deze telefoon.

Ik was er in 2010 al helemaal klaar mee. De N900 maakte namens Nokia wel weer een hele hoop goed want ik kon ze na de N96 wel schieten.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste