Van alle nieuwe high-end telefoons die in 2010 uitkomen, is de Sony Ericsson Xperia X10 de meest begeerde. De reden daarvoor is duidelijk: de specificaties van de Xperia X10 zijn helemaal top! Ook de software is compleet door Android en Sony's eigen "Timescape & Mediascape". De verwachte 2.1 update laat nog even op zich wachten maar nu al is het een topper qua soft en hardware! |

Gewicht:135 gram Formaat: 119 x 63 x 13 mm Kleuren: Zwart en wit Batterij: Li-Po 1500 mAh Spreektijd: 480 minuten Standbytijd: 425 uur Data: GPRS, EDGE, UMTS en HSDPA Geheugen intern: 1 GB Opslag (voor applicaties / spellen) RAM Geheugen: 384 MB Cardreader: microSD (tot 16GB, 32 GB schijnt ook te werken) Scherm: 4.00 inch TFT 854x400 touchscreen 65k kleuren (gelimiteerd door Android 1.6) Besturingssysteem: Android 1.6 (update waarschijnlijk in september van dit jaar) Processor: Qualcomm QSD8250 Snapdragon 1 GHz Camera: 8.00 megapixel (3264 x 2448), video: WVGA@30fps Flitser: LED Flash Connecties: Bluetooth, Infrarood, WiFi Audioformaten: MP3, e-AAC+, WMA en RA Videoformaten: MP4, H.263, H.264 en WMV |

Pluspunten + Supersnel door de gebruikte processor. + Mooi uiterlijk zowel qua hardware als software + Goede muziek capaciteiten + Goed, groot en gevoelig touchscreen Minpunten - Nog met Android versie 1.6 - Geen Multitouch |

Hoe kom ik in het service menu? Toets in je dailer: * # * # 4636 # * # * Hoe kom ik in het test menu? Wanneer je het lockscherm ziet: menu > back > back > menu > back > menu > menu > back Wil je de originele Muziek speler van Android gebruiken? Download AnyCut uit de Market en open het -> New Shortcut -> Activity -> Muziek -> Ok Dan zou de shortcut op je Homescreen moeten staan (als je genoeg ruimte hebt) Zijn er ergens wallpapers te downloaden? Ja Nol77 Heeft een hele verzameling op internet gezet speciaal voor de X10 en dus met de goede resoluties. Bekijk/download ze hier Kan ik de X10 als zaklamp gebruiken? Ja! door onderstaande QR-code te scannen kan je een widget toevoegen op je homescreen, waarmee je de flashlight aan en uit kan zetten. |

Android update: Deze is aangekondigd voor Q3 eind oktober van dit jaar. - Android 2.1 - HD video opname (720P) - Verbeteringen aan Timescape en Mediascape Dit is dus niet het geval. Deze verbeteringen komen in een latere update. Zie de post van LDVC. - DLNA ondersteuning - De UXP-interface? Zie: nieuws: Xperia X10-toestellen krijgen eind dit jaar Android 2.1-update http://blogs.sonyericsson.../09/23/update-on-updates/ Duidelijk, tussen 20 en 30 september komt de update binnensijpelen als het goed is. Als je in het bezit bent van een gebrand toestel, kan het nog wat langer duren, i.v.m. met het goedkeuren en aanpassen door de providers. Tussendoor komen er kleinere updates. Over the Air: (kleine updates) Met enige regelmaat worden er updates OTA aangeboden. Om handmatig te controleren of er een update is kun je het volgende doen: Instellingen -> Over de telefoon -> Software-update -> Nu bijwerken De laatste versie op moment van schrijven is R2BA026. Het is echter mogelijk dat je een oudere versie hebt en dat de telefoon aangeeft dat er geen update beschikbaar is. De reden daarvoor is dat de operators de updates ook eerst vrij moeten geven. Met name Vodafone is soms vrij laat met het vrijgeven van een update. |

Foto's: |

Handige software (klikken voor QR-code) Astro File Manager De beste file explorer voor Android Barcode Scanner Hiermee kan je QR codes scannen en wordt ook gebruikt door de andere applicaties zoals de Pricewatch Scanner. Google Goggles Aan de hand van foto's zoeken met Google. Nieuwe versie kan nu ook vertalen. Het Weer Het huidige weer en voor de komende dagen, inclusief buienradar. Layar Dé reality browser. Marktplaats Dé app om op marktplaats naar 2e handse producten te zoeken. NOS Teletekst De naam zegt genoeg lijkt me. Nu.nl Versie 2 is nu uit en werkt een stuk beter dan de eerste versie. Handige applicatie om bij te blijven bij het laatste nieuws. Pricewatch Scanner (Donatie) Streepjescode scannen en de laagste prijzen worden weergegeven uit de pricewatch. Soccer Livescore Live de voetbaluitslagen bijhouden. TVgids.tv De beste TV gids, makkelijk en snel. Tweetcaster Snelle applicatie met veel functies en twee mooie widgets. XDA Forum app Het forum van XDA als app op je telefoon (er is ook een thread voor de Xperia X10) 9292 OV Pro Nieuw en erg uitgebreide OV applicatie. Quick Settings Snel je 3G/Wifi/Bluetooth/volume/GPS instellen door de taksbar naar beneden te trekken. |

Video's: |

Worden 32gb kaartjes ondersteund? Komt er een update naar 2.1 Mijn telefoon is heel snel leeg! Wifi wordt telkens uitgeschakeld als het scherm uitgaat.. Huh? Ik moet opeens van rechts naar links unlocken ipv van links naar rechts! Krijgt de Xperia X10 Adobe Flash? Heeft de X10 ook last van een deathgrip? Aangezien ik met mijn gsm op internet zit, en applicaties download, moet ik eigenlijk ook een antivirus programma installeren? Of niet? De Market faalt! Ik kan sommige dingen niet downloaden! Als ik meer dan 3 SMS'jes tegelijk verstuur, wordt het omgezet naar MMS? Ik moet regelmatig mijn PINcode invullen zonder dat mijn telefoon uit is geweest! Root!?
|

Nieuws en informatie over de Xperia X10 Officiële website Youtube kanaal Nieuwsberichten op Tweakers.net |

- Dit is het X10 topic. Geen abbonementen topic! Er zijn genoeg site's en winkels te vinden die je hiermee kunnen helpen dus hou het daar dan ook bij. Tevens kan je in dit topic er over praten. + Handige links zijn altijd erg welkom! Als je denkt deze te hebben stuur ze dan naar mij zodat ik ze in de startpost kan zetten (PM) |

Er wordt nog druk gewerk om de SP te vullen. Alle hulp is welkom en heb je dan ook informatie, Stuur het S.v.p. naar me toe zodat ik het kan toevoegen! |

[Voor 23% gewijzigd door MagicTempest op 23-09-2010 09:52]
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925