PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
hopelijk android 2.1, heb zelf HI.
story continues.
Verwijderd
Ik heb geen gmail applicatie, heb mijn gmail adres gewoon toegevoegd aan de e-mail optie op de x10.Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:05:
muzieksmurfie, ga naar de Gmail applicatie op je X10 en open dan het menu en daar heb je een knop Settings. In die settings staat er in een van de bovenste opties ook, Signature of handtekening of iets dergelijks en daar kan je dat dan invullen naar keuze.
Daar kan ik nergens een knopje met settings vinden.
Hoe heet de gmail apllicatie dan precies? En hoe stel ik dit dan in voor mijn hotmail account?
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 14:11 ]
geen idee waarom die update 141mb is.
firmware 1.6
smalband 1.1.31
kernel versie: 2.6.29-rel
Build-nummer: R2BA026
dit had ik ook al voor deze update... (miss is de kernel veranderd....)
@#&**#$@#
heb je wel op updaten gedrukt ipv fabrieks instellingen en bijwerken?
Edit: Gelukt. Maar inderdaad, er is zo ver ik zie niks veranderd
[ Voor 43% gewijzigd door Chaos-Zero op 09-09-2010 14:28 ]
YouTube: IFA 2010 - Die neuen Smartphones kurz vorgestellt
(vanaf 3:30 ongeveer)
Bevindingen:
-Standaard screenlock (weg is het boogje)
-grotere dockbar
-andere achtergrond: iets stoerder, zakelijker naar mijn mening. Deze achtergrond wordt ook in de apps gebruikt (telefoonboek, instellingen)
-mediascape is een stuk sneller
-timescape ondersteunt Xing netwerk (een soort van LinkedIN)
-geen nieuwe functies voor TS en MS (SE heeft zelf ook gezegd dat deze vernieuwingen in Q4 komen in een losse update)
Ik word alleen maar enthousiaster voor de update zo!
En voor er vragen komen: nee, er is geen release-datum gegeven
[ Voor 5% gewijzigd door LDVC op 09-09-2010 17:04 ]
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Ziet er goed uit, jammer van die iPhony screenlock.. Ik vond de X10 lock wel origineel en erg ergonomisch.LDVC schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:03:
Een kleine 2.1 teaser:
YouTube: IFA 2010 - Die neuen Smartphones kurz vorgestellt
(vanaf 3:30 ongeveer)
Bevindingen:
-Standaard screenlock (weg is het boogje)
-grotere dockbar
-andere achtergrond: iets stoerder, zakelijker naar mijn mening. Deze achtergrond wordt ook in de apps gebruikt (telefoonboek, instellingen)
-mediascape is een stuk sneller
-timescape ondersteunt Xing netwerk (een soort van LinkedIN)
-geen nieuwe functies voor TS en MS (SE heeft zelf ook gezegd dat deze vernieuwingen in Q4 komen in een losse update)
Ik word alleen maar enthousiaster voor de update zo!
En voor er vragen komen: nee, er is geen release-datum gegeven
maar ik heb een vraagje zijn er meer mensen die problemen hebben met facebook en timescape
ik krijg geen meldingen binnen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het is wel update 1, de laatste bekende build is update 2. Dus er kan nog wel wat veranderen.
Het lockscreen vond ik altijd wel lekker werken, en, zoals hierboven al gezegd, het was erg ergonomisch! Dat vond ik wel wat minder bij alternatieven als goto, ik kreeg een beetje last met mijn duim.
Ik heb geen leuke ondertitel.
Verwijderd
Vraagje nog heeft iemand al een mooi hoesje voor de x10 gezien of een mooie stikker ter bescherming van de achterkant doe het nu met zo'n rubberen hoesje wat veel te stroef is.. Ik zie jammer genoeg nog weinig moois qua accessoires..
3.30 minuut van het filmpje!Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:02:
dus als ik het goed begrijp komt 2.1 update 1 om vanacht 3.30 uur? of snap ik hem verkeerd?
Vraagje nog heeft iemand al een mooi hoesje voor de x10 gezien of een mooie stikker ter bescherming van de achterkant doe het nu met zo'n rubberen hoesje wat veel te stroef is.. Ik zie jammer genoeg nog weinig moois qua accessoires..

Hahaha!Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:02:
dus als ik het goed begrijp komt 2.1 update 1 om vanacht 3.30 uur? of snap ik hem verkeerd?
Kijk dit topic even door. Of het laatste gedeelte van deel 3. Of kijk hier: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=616. Talloze opties als je ff zoekt..Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:02:Vraagje nog heeft iemand al een mooi hoesje voor de x10 gezien of een mooie stikker ter bescherming van de achterkant doe het nu met zo'n rubberen hoesje wat veel te stroef is.. Ik zie jammer genoeg nog weinig moois qua accessoires..
Verwijderd
Verwijderd
maar het updaten zelf was incl. downloaden voor mij maar max. 5 a 7 minuten dus niet veel.
kun je ontdertussen dit forum weer lezen
vind het filmpje met de 2.1 android versie niet heel spectaculair eerlijk gezegd. moet het waarschijnlijk zelf ervaren want heb aangenomen dat er heeel veeel verbeteringen t.o.v 1.6 in zitten.
Verwijderd
Mijn telefoon staat op "geen simkaart" en ik kan er helemaal niks meer mee.
De laatste dagen reboote hij al tig keer op een dag uit zichzelf en nu doet hij niets meer...
typisch gevalletje "oeps"...iemand dit ook al gehad? Zoals ik op internet lees moet er iets foutiefs op de SD kaart staan waardoor hij dit doet. Als ik het weer werkend krijg eerst de SD kaart maar eens formatteren, mocht het zover komen, welke dingen moet ik wel op mijn sd kaart laten staan om er voor te zorgen dat me telefoon het nog doet? Iemand enig idee? Vast bedankt!
SD kaart is gewoon geheugenopslag. Je telefoon werkt prima zonder. Haal je SD kaart er maar eens uit en test dan nog eens.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:22:
zo, ik heb het voor elkaar.
Mijn telefoon staat op "geen simkaart" en ik kan er helemaal niks meer mee.
De laatste dagen reboote hij al tig keer op een dag uit zichzelf en nu doet hij niets meer...
typisch gevalletje "oeps"...iemand dit ook al gehad? Zoals ik op internet lees moet er iets foutiefs op de SD kaart staan waardoor hij dit doet. Als ik het weer werkend krijg eerst de SD kaart maar eens formatteren, mocht het zover komen, welke dingen moet ik wel op mijn sd kaart laten staan om er voor te zorgen dat me telefoon het nog doet? Iemand enig idee? Vast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 10-09-2010 11:27 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Dan is er iets anders mis denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:46:
dankje, meest irritante is dat als ik al "simkaart is vergrendeld" krijg, en ik swype het unlock geval, hij direct weer reboot om vervolgens weer vrolijk "geen sim" te melden....:-(
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hopelijk zit er een functie in waarbij je die unlock bar weer naar die boog kan veranderen.
Verder ziet het er allemaal wel netjes uit, goeie vooruitgang
Ik niet, die van mij doet het
Verwijderd
ik was bezig met een theme te maken met desktop visualizer en toen begon het gezeik
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2010 13:03 ]
Mag ik vragen hoe jij je xperia zo heb omgetoverd, stuk mooier dan de standaard.Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:18:
thanks!! dat wist ik dus niet;-)
En nog even mijn applicatie van de week:
Goto V1.33
Ze hebben EINDELIJK de fout opgelost dat je de notificatiebar niet meer naar beneden kon trekken.
Nu doet hij het erg goed, heb hem hevig getest net en alles blijft gewoon werken. Eindelijk een lock screen vervanger die ook daadwerkelijk werkt zonder stomme dubbele lockscreens of andere eigenaardigheden.
Screenshot:
[afbeelding]
Verwijderd
Wie zegt dat dat een afbeelding is van zijn X10?Rudie_V schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:56:
[...]
Mag ik vragen hoe jij je xperia zo heb omgetoverd, stuk mooier dan de standaard.
Maar met een knappe achtergrond, rooten en dan wijzigen van fonts en die Goto-lock te installeren kom je natuurlijk al een eindje denk ik
Verwijderd
Maar goed dat is verleden tijd, backup was verkeerd gegaan, heb net geflasht en nu heb ik weer een maagdelijke x10 zonder enige applicatie of spel, laat staan dat mijn instellingen bewaard zijn....gloeiende gloeiende...
Wel met die maagdelijke x10 als eerste weer Desktop Visualizer geinstalleerd en daar lag inderdaad het probleem. Ik had weer exact 2 pagina's gedaan van mijn project in ADW en toen begon het gezeik weer. Dus weer geflasht en nu niet Desktop Visualizer geinstalleerd, en nu doet hij het wel weer gewoon.
Wel ben ik mijn font en Chewitt Luster Theme nu kwijt, na het flashen krijg je uiteraard gewoon weer je fabrieksX10....grrrrr...kan ik helemaal overnieuw beginnen, en dat alleen omdat ik aan een theme bezig was...
Wijze les....wel enorm frustrerend, ik heb er echt niets meer opstaan....grrrrrrrrrr
Laat straks meer weten als ie klaar is...
Edit:
Firmware: 1.6
Baseband: 1.1.28
Kernel: 2.6.29-rel semc-android@SEMC #2
R2BA024
Volgens mij hierboven gelezen dat dit een oude update is, geen idee waarom ie die nu dan pas geeft, ik heb al vaker voor updates gezocht en kreeg nooit een melding dat er iets nieuws was...
[ Voor 45% gewijzigd door Rudie_V op 10-09-2010 16:32 ]
Verwijderd
Gelukkig dat die mogelijkheid er is om de X10 te herstellenVerwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:15:
ja, is een screenshot van mijn x10 van voordat het hevig mis ging haha, dit is van Goto lockscreen v1.33, achtergrond gewijzigd, font gewijzigd in root (de sony font, op xda veelvuldig te downloaden)
Maar goed dat is verleden tijd, backup was verkeerd gegaan, heb net geflasht en nu heb ik weer een maagdelijke x10 zonder enige applicatie of spel, laat staan dat mijn instellingen bewaard zijn....gloeiende gloeiende...
Wel met die maagdelijke x10 als eerste weer Desktop Visualizer geinstalleerd en daar lag inderdaad het probleem. Ik had weer exact 2 pagina's gedaan van mijn project in ADW en toen begon het gezeik weer. Dus weer geflasht en nu niet Desktop Visualizer geinstalleerd, en nu doet hij het wel weer gewoon.
Wel ben ik mijn font en Chewitt Luster Theme nu kwijt, na het flashen krijg je uiteraard gewoon weer je fabrieksX10....grrrrr...kan ik helemaal overnieuw beginnen, en dat alleen omdat ik aan een theme bezig was...
Wijze les....wel enorm frustrerend, ik heb er echt niets meer opstaan....grrrrrrrrrr
op deze pagina staat een changelog voor 23 en 26
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ja dat zegt niemandVerwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:59:
[...]
Wie zegt dat dat een afbeelding is van zijn X10?
Maar met een knappe achtergrond, rooten en dan wijzigen van fonts en die Goto-lock te installeren kom je natuurlijk al een eindje denk ik
Ik heb inmiddels Goto Lock geinstalleerd en het bevalt wel, ziet er veel mooier uit! Goed dat ik het topic weer even bij las. Ook handig dat je je volume en camera knop kan uitschakelen. Ik heb alleen het weer niet, maar dat zal denk ik wel een andere applicatie vereisen.
Nog een tip voor degene die het handig vinden:
Network Traffic Counter(NetCounter van Cyrill Jaquier in de market)
http://www.jaqpot.net/netcounter/
NetCounter is a network traffic counter for the Android platform. As a big Unix/Linux fan, I like the K.I.S.S. principle. So this application will not integrate tons of features but will (try) to display your network traffic consumption in a simple and nice manner.
...

Ik heb opzich geen limiet(nog niet dan, gelukkig nog op tijd een 2 jaar vodafone contract afgesloten), maar voor degene die dit wel hebben of gewoon graag overal statistieken van willen zien is dit een simpel en klein programmaatje waarin je nog alerts kunt instellen ook.
Verwijderd
nee is ook een filmpje van de IFA in Berlijn dus is waarschijnlijk de eerste build van de update
Voor de rest totaal geen klachten over het toestel, werkt allemaal zeer lekker.
Langer wachtenDiversity schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:16:
Ik gebruik de telefoon nu ong een week , maar het enige wat me tegenvalt is de batterijduur. Ik heb al zo app killer aanstaan om alles zowat uit te zetten maar ik mag blij zijn als hij het 24 uur volhoud. Iemand nog tips om hem langer mee te laten gaan? En zal met de 2.1 update deze batterijduur misschien nog verbeterd worden?
Voor de rest totaal geen klachten over het toestel, werkt allemaal zeer lekker.
Ik doe met normaal gebruik (elk uur 3 minuten online voor updates, sync, enz.) spelletje spelen, beetje internet toch ongeveer een etmaal met de X10. Mijn record is bijna 2 etmalen met redelijk gebruik. En gewoon niets doen levert ruim 2 etmalen op.
Ik kwam er wel achter dat ik na een volledige upgrade mijn accu opnieuw moest laten 'wennen'
op vakantie in Denemarken keer de duur getest en kwam op 3 dagen. oftwel 72 uur. echter stond internet mbv APDroid uit, net als wifi en gps. gewoon bellen/sms en standby.FF schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:01:
[...]
Langer wachten
Ik doe met normaal gebruik (elk uur 3 minuten online voor updates, sync, enz.) spelletje spelen, beetje internet toch ongeveer een etmaal met de X10. Mijn record is bijna 2 etmalen met redelijk gebruik. En gewoon niets doen levert ruim 2 etmalen op.
Ik kwam er wel achter dat ik na een volledige upgrade mijn accu opnieuw moest laten 'wennen'
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Voordat er een misverstand ontstaat: ja, dit is een officiële android 2.1 rom van SonyEricsson. Het is echter nog niet de definitieve versie (geen final build idd). Op de twitter van SE NL wordt dit bevestigd. De versie die wij op onze X10 krijgen is dus nog wat verder afgewerkt/aangepast.Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:45:
[...]
nee is ook een filmpje van de IFA in Berlijn dus is waarschijnlijk de eerste build van de update
Verwijderd
Nu heb ik gisteren alles even getest tot de fout weer op kwam, dus testen...flashen....testen...flashen en ik heb ontdekt waar de telefoon zo van over de zeik ging.
Desktop Visualizer was de boosdoener. Wanneer je veel widgets aanmaakt op je homescreen in ADW dan gaat het helemaal mis. Tip dus voor iedereen die lekker bezig is met het lekker prutsen, gebruik geen Desktop Visualizer, je telefoon gaat op den duur herstarten, en zodra je je pincode invoert weer herstarten, je kunt er dus niks meer mee behalve je accu er uit halen. Zelfs gewoon uitschakelen werkte niet meer, dan startte hij nog opnieuw op tot het invoeren van je pincode om vervolgens weer te herstarten.
Dit geintje kost me gewoon 2 dagen weer alles herinstalleren en opnieuw bouwen van ADW screens en settings. Wees dus voorzichtig en gebruik dit programma niet als je teveel widgets wil maken, ik wilde dit maken, 5 pagina's met verschillende categorieen, dat ging dus niet goed:

Ik wil het nog steeds zo hebben, dus ik zoek eigenlijk een widget voor foto's waar je geen frame omheen krijgt, dan kan ik de .png afbeeldingen (grote x10 links en zilveren verticale bar) en de shortcuts met bettercut er naast zetten. Alleen kan ik geen foto widget vinden die zonder frame erom heen je foto op je homescreen plaatst. Iemand dit wel gevonden? Dan hoor ik het graag, dan kan ik verder...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 10:28 ]
Verwijderd
Lang geleden dat ik weer wat heb gepost op Tweakers.
Ik heb een klein vraagje. Ik ben van plan om zometeen mijn X10 te updaten via de PC. Maar toen vroeg ik me het volgende af. Volgens de website kan dat via 2 programma's: PC companion en Updateservice. Kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is?
dat andere programma heb ik ook maar heeft nog nooit eeen update kunnen instaleren bij mij, ook al was die er wel.
zou dus gewoon SEUS gebruiken.
Is dat een kwestie van wachten op de 2.1 update of kan de X10 dat gewoonweg niet?
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
geinstalleerd, maar ik merk geen verschil ?
Hoi.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Edit: Bah, zo te zien heeft de 2.1 rom ook nog de blauwe notification bar. Ik wil een zwarte

[ Voor 21% gewijzigd door Knul op 12-09-2010 12:26 ]
Ik heb dit probleem ook, maar dan op willekeurige momenten, alleen uit en aan zetten helpt (soms ook niet). Als iemand weet wat de oplossing is hoor ik het graagStan. schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:40:
Ik heb ook problemen met mijn SIM-kaart, ik heb altijd als ik hem opgeladen heb, dat hij dan niet meer herkent word, dan staat er "geen SIM-kaart in telefoon" of iets in die richting. Is er een manier om dit te fixen, of kan ik het beste naar de winkel gaan?
Deze wil ik:

Edit: damn, net te laat.
[ Voor 7% gewijzigd door Knul op 12-09-2010 14:03 ]
of heeft iemand de changelogs voor mij?
ik kan ze namelijk niet vinden

Hoi.
mijn vriendin heeft ook een x10 maar nu wil deze niet meer aan,
hij starten al een paar keer opnieuw op en nu als ik hem aan wil zetten,
trilt hij 1 keer, daarna moet de batterij er uit om weer het zelfde effect te krijgen.
soms brand ook het rode lampje.. terwijl hij eigenlijk gewoon vol zou moeten zijn.
zou de bat. kapot zijn of is hier iets anders vreemds aan de hand..
alvast thanks voor het mee denken..
Verwijderd
als hij dat niet doet is denk ik iets kapot.
http://i53.tinypic.com/a4pldj.jpg
Bron (bericht 26):
http://translate.google.n...&sl=de&tl=nl&hl=&ie=UTF-8
Blogpost:
http://www.xperiax10.net/...ed-for-xperia-x10-family/
Even een vertaling van de roadmap:
Video in HD-kwaliteit
Video-opname met continue autofocus
Sociaal Telefoonboek (automatische matching met uw Facebook en Twitter contacten met foto's)
Herziene menu
5 Home schermen in plaats van 3 - meer ruimte voor uw apps
HTML5 voor een betere presentatie van webpagina's
Aanvullende talen
[ Voor 96% gewijzigd door Dimiz op 12-09-2010 17:09 ]
Hangt van de regio af en of je een unbranded of branded toestel hebt. In de UK komt de update voor het einde van september uit.Dimiz schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:43:
Update 2.1 komt in oktober/november pas:
http://i53.tinypic.com/a4pldj.jpg
Bron (bericht 26):
http://translate.google.n...&sl=de&tl=nl&hl=&ie=UTF-8
Blogpost:
http://www.xperiax10.net/...ed-for-xperia-x10-family/
Ja ben ik het mee eens, zwart staat bij alle soorten achtergronden, blauw is bij de meeste ronduit lelijkKnul schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:59:
Edit: Bah, zo te zien heeft de 2.1 rom ook nog de blauwe notification bar. Ik wil een zwarte

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Kan de USB-PC kabel van de X10 ook in zo'n usb-hubje die je aan de netstroom kan doen?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Net stroom lader is sneller omdat deze alle vier verbindingen gebruikt om te voeden.Peter_Aragorn schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:37:
Laad de telefoon bij jullie ook zo traag op via de PC? Had een 220 lader, universeel, en die deed het vele malen sneller. Deze is vandaag echter kapot gegaan...
Kan de USB-PC kabel van de X10 ook in zo'n usb-hubje die je aan de netstroom kan doen?
Linkje eerder in deze topic? Ik heb verder niets speciaals gedaan, maar Swype herkent zo ongeveer alle woordenjelmervos schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:25:
Wie weet waar ik swype voor de x10 met nederlands woordenboek kan vinden?
ik kan met de SE software wel updaten.. maar dan blijft de foon ook uit.. daarna gaat hij ook niet meer aan..Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:39:
volgens mij als hij uit is... en je doet hem aan de lader moet hij vanzelf opstarten
als hij dat niet doet is denk ik iets kapot.
En kan de USB-kabel in zo'n USB-netstroomding?jelmervos schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:43:
[...]
Net stroom lader is sneller omdat deze alle vier verbindingen gebruikt om te voeden.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Netstroom is sneller omdat deze meer mA afgeeft dan USB. Er worden slechts 2 verbindingen gebruikt voor opladen, de overige 2 zijn data (en die hoort doorverbonden te zijn bij de X10).jelmervos schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:43:
[...]
Net stroom lader is sneller omdat deze alle vier verbindingen gebruikt om te voeden.
Dat kan, maar de data verbindingen moeten wel contact maken, omdat de X10 daarop checkt of er lader is aangesloten.Peter_Aragorn schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:38:
[...]
En kan de USB-kabel in zo'n USB-netstroomding?
[ Voor 27% gewijzigd door Teuling op 12-09-2010 22:54 ]
Getah schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:37:
Is het mogelijk om met de X10 op een 802.1x verbinding in te loggen? Het lukt mij namelijk niet. Een vriendin heeft een Galaxy S en die herkent dat het netwerk daar gebruik van maakt. De X10 zegt echter WPA-EAP en daarom kan ik niet de juiste gegevens invullen.
Is dat een kwestie van wachten op de 2.1 update of kan de X10 dat gewoonweg niet?

Ah bedankt. Ik had Swype 1.60 geprobeerd, maar die loopt steeds vast op de X10. Nu 1.56 maar eens proberen.St@m schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:46:
[...]
Linkje eerder in deze topic? Ik heb verder niets speciaals gedaan, maar Swype herkent zo ongeveer alle woorden
Na nog een keer de update te doen is de x10 nu eindelijk aan.. alleen is hij vandaag al 3 keer uitgevallen en opnieuw opgestart.. zijn dit bekende problemen?thommy86 schreef op zondag 12 september 2010 @ 21:22:
[...]
ik kan met de SE software wel updaten.. maar dan blijft de foon ook uit.. daarna gaat hij ook niet meer aan..
Tenzij je een app killer gebruikt (wat ook resets kan veroorzaken), denk ik dat het ding defect is en dat je het dus moet laten repareren.thommy86 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:57:
[...]
Na nog een keer de update te doen is de x10 nu eindelijk aan.. alleen is hij vandaag al 3 keer uitgevallen en opnieuw opgestart.. zijn dit bekende problemen?
Ok, ik had inderdaad ook wel ergens gelezen dat 1.6 de support wél heeft, alleen beperkt heb ik niet gelezen.. Toch een minpuntje ..MagicTempest schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:26:
Getah: Een beetje googlen leert mij het volgende, android 1.6 heeft beperkte support voor 802.1x. Android 2.1 lijkt meer support te hebben. Lijkt me dus dat het wel de moeite zou kunnen lonen om even te wachten op de 2.1 update.
Kan je gerust doen, ik ben niets kwijt geraakt.avec_style schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:25:
ik krijg zoals sommigen van jullie ook de melding dat er een update beschikbaar is voor de X10. Alleen moet ik hem dan wel via SEUS updaten. Als ik dit doe, betekent het dan dat ik all mijn apps en instellingen dan vervolgens kwijt ben?
Hier ook niks kwijt geraakt.avec_style schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:25:
ik krijg zoals sommigen van jullie ook de melding dat er een update beschikbaar is voor de X10. Alleen moet ik hem dan wel via SEUS updaten. Als ik dit doe, betekent het dan dat ik all mijn apps en instellingen dan vervolgens kwijt ben?
Ik ben wel alles kwijt geraak met deze update via SEUS..avec_style schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:25:
Ik kreeg met die laatste update via seus de keuzemogelijkheid om mijn instellingen te bewaren of terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.avec_style schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:25:
alleen iedere keer als ik op 'koppelen' heb gedrukt springt het menu terug naar het 'telefoon aansluiten' menu.
Iemand enig idee?
Bij iemand kwam dit een keer door een slechte sdcard, mss ff als test de sdcard eruit laten?thommy86 schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:57:
[...]
Na nog een keer de update te doen is de x10 nu eindelijk aan.. alleen is hij vandaag al 3 keer uitgevallen en opnieuw opgestart.. zijn dit bekende problemen?
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
http://gadgets.apnafundaz...ware-update-from-r2ba026/
Ben ook benieuwd hoe het scherm eruit gaat zien met 16m kleuren.
Verwijderd
Het enige wat me opvalt, is dat mijn batterij nu echt snel leeg is.
Zondag opgeladen naar 100%, om 18:00 van de lader gehaald. 23:30 41%, zonder iets te doen.
Weer aan de oplader. 'S morgens 06:30 van de oplader 100%. 12:45 32%, met 1 telefoongesprek en 3 sms'jes. Via USB aan de oplader. 17:45 van de oplader 89%. 23:45 5%, met 6 sms'jes.
Dit is toch niet normaal! Voor de update kon de telefoon het makkelijk een dag volhouden, zelfs met meerdere telefoon gesprekken en sms, internet en games.
Vanmorgen 06:45 van de lader 100%. Nu alweer 42%!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 13:38 ]
Staat je beeldscherm niet vol te branden? Bij mij was dat de reden.. nu kan ik er prima een dag mee werken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:37:
Heb zondag de grote update via SEUS uitgevoerd. Inderdaad geen verandering te zien.
Zondag opgeladen naar 100%, om 18:00 van de lader gehaald. 23:30 41%, zonder iets te doen.
Weer aan de oplader. 'S morgens 06:30 van de oplader 100%. 12:45 32%, met 1 telefoongesprek en 3 sms'jes. Via USB aan de oplader. 17:45 van de oplader 89%. 23:45 5%, met 6 sms'jes.
Dit is toch niet normaal! Voor de update kon de telefoon het makkelijk een dag volhouden, zelfs met meerdere telefoon gesprekken en sms, internet en games.
Enigste nadeel hardwarematig vind ik de camera nog. Ik heb hiervoor een SE C905 gehad en ondanks dat ze beide 8,1 megapixel hebben lijken de foto's van de C905 beter. Ook mis ik toch de xeon flitsers ipv dat led lampje waar je eigenlijk helemaal niets aan heb. Ook de belichtingstijd is van de x10 veel langer dan van de C905, 1/15 sec voor de x10 tegen 1/125 sec van de C905. De ISO waarde is wel van ISO-200 van de C905 naar ISO-1250 van de x10 gegaan. Nou ben ik verder geen fotoexpert maar een kortere belichtingstijd lijk me beter om strakkere foto's te krijgen, zeker als er beweging in het beeld is. Wel is de lichtgevoeligheid van de sensor vele malen beter, maar dat kan volgens mij ook meer ruis inhouden.Knul schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:32:
Als dat alle aanpassingen zijn ben ik tevreden. Stiekem hoop ik dat er ook nog multitouch bij zit, maar dat is toch niet zo. Dat vind ik eigenlijk het enigste nadeel aan de X10.
Ben ook benieuwd hoe het scherm eruit gaat zien met 16m kleuren.
Beetje teleurstelling, had gehoopt dat het ongeveer even goed zou zijn, afgezien van de flitser. Maar misschien dat de komende update de fotosoftware verbeterd.
Verwijderd
wat ik begreep is dat bij de 2.1 update de flits in ieder geval wel automatisch isRudie_V schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:57:
[...]
Enigste nadeel hardwarematig vind ik de camera nog. Ik heb hiervoor een SE C905 gehad en ondanks dat ze beide 8,1 megapixel hebben lijken de foto's van de C905 beter. Ook mis ik toch de xeon flitsers ipv dat led lampje waar je eigenlijk helemaal niets aan heb. Ook de belichtingstijd is van de x10 veel langer dan van de C905, 1/15 sec voor de x10 tegen 1/125 sec van de C905. De ISO waarde is wel van ISO-200 van de C905 naar ISO-1250 van de x10 gegaan. Nou ben ik verder geen fotoexpert maar een kortere belichtingstijd lijk me beter om strakkere foto's te krijgen, zeker als er beweging in het beeld is. Wel is de lichtgevoeligheid van de sensor vele malen beter, maar dat kan volgens mij ook meer ruis inhouden.
Beetje teleurstelling, had gehoopt dat het ongeveer even goed zou zijn, afgezien van de flitser. Maar misschien dat de komende update de fotosoftware verbeterd.
Verwijderd
Dat zou sowieso al veel beter zijn want nu zijn de personen altijd al verblind voordat de foto genomen is en dat is niet prettig en handigVerwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:01:
[...]
wat ik begreep is dat bij de 2.1 update de flits in ieder geval wel automatisch is

Dat is wel erg snel ja. Nou moet ik toegeven dat de mijne ook wel snel leeg is. Ik heb al wel, zoals hierboven aangegeven, mijn schermhelderheid niet meer automatisch aan laten passen. Ik heb de slider eigenlijk helemaal naar links geschoven. Wifi staat standaard uit, deze zet ik handmatig aan als ik ergens kom waar ik van wifi gebruik kan maken en zet het dan ook weer handmatig uit. BlueTooth ook altijd uit, eigenlijk nog nooit gebruikt. GPS ook altijd uit, indien nodig zet ik deze aan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:37:
Heb zondag de grote update via SEUS uitgevoerd. Inderdaad geen verandering te zien.
In het begin ging ie bij mij ook kort mee, maar zorg er ook voor dat als je de batterij oplaadt dat het toch de volle 100% gaat. Neem anders je AC adapter mee, deze laad sneller dan via USB. De batterij is nu wel beter geworden. Maar ik vraag me ook af hoelang je er ongeveer meer kan doen als je de x10 continue gebruikt, ik internet er dan op, msn, wisselend tussen role playing games als Racing Live en iMobster van storm8.com(games staan in de market).
Als je naar Settings -> About Phone -> Battery use gaat, wat gebruikt er dan het meeste stroom? Ik heb soms ook dat als na een nacht op me tafel te hebben gelegen dat de battery ook al voor de helft leeg is. En dan was ie op 100% bij het slapen gaan en dan zeg maar even een uur of 8 verder al rond de 50% leeg is. En dan kill ik nog allerlei applicaties die niet meer hoeven te draaien. De grootste verbruikers zijn dan Cell standby en Phone idle. Volgens mij zijn hier nog groter winsten mee te boeken!
Maar ik moet zeggen dat mij vorige telefoon, sony ericsson c905, ook van die kuren had om na een nacht gewoon een halve batterij te gebruiken. Nu heb ik op mijn kamer wel een zeer wisselend ontvangst, van soms gewoon eventjes niet, 1 streepje tot weer volle streepjes. 3G lijkt alleen 's nachts/ 's ochtend mogelijk, daarna schakelt ie terug naar 2G :(
Kijk het een paar dagen aan. De batterij moet soms opnieuw inwerken na een update. Bij mij was de batterij ook slechter na de update, maar uiteindelijk gaat ie nu langer mee dan voor de update.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:37:
Verwijderd
Battery Usage :St@m schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:51:
[...]
Staat je beeldscherm niet vol te branden? Bij mij was dat de reden.. nu kan ik er prima een dag mee werken.
Mobiel Stand-by 50%
Telefoon Inactief 41%
Weergave 5%
Android-systeem 3%
Met andere woorden, nauwelijks gebruik gemaakt vandaag!
En dan te bedenken dat de gespecificeerde stand-bytijd, afhankelijk van het type netwerk, op 415 of 425 uur staat. Hebben de mensen die een unbranded toestel hebben dan zulke tijden? Kan me bedenken dat door extra toevoegingen van branded toestellen zal dit uiteindelijk lager worden, maar het kan nooit zoveel zijn als sommige hier halen en wat gespecificeerd wordt. Dus hoe kom je ooit aan 415 of 425 uur stand-by? Al zou ik al 200 uur stand-bytijd kunnen halen zou ik al tevreden zijn, want na een nachtje slapen is er altijd 40-50% wel van af, en dat is zeg maar 8 uur... nog lang niet richting de 400+:)Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:37:
[...]
Battery Usage :
Mobiel Stand-by 50%
Telefoon Inactief 41%
Weergave 5%
Android-systeem 3%
Met andere woorden, nauwelijks gebruik gemaakt vandaag!
http://www.sonyericsson.c...iew/xperiax10?cc=nl&lc=nl
[ Voor 4% gewijzigd door Rudie_V op 14-09-2010 17:54 ]
Dit topic is gesloten.