https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Hoe kan zoiets nouLDVC schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:11:
[...]
Kijk het een paar dagen aan. De batterij moet soms opnieuw inwerken na een update. Bij mij was de batterij ook slechter na de update, maar uiteindelijk gaat ie nu langer mee dan voor de update.
dit heeft te maken met de calibratie de accu, dit kan een poosje duren voordat de telefoon goed weet wanneer de accu vol is en wanneer deze echt leeg is.AzzKickah schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:31:
[...]
Hoe kan zoiets nouDat lijkt mij errrg sterk.
eigenlijk zal je accu dus nog niet echt leeg zijn maar denkt de telefoon dat. dit is er in gebouwd om te voorkomen dat de accu te leeg raakt en de spanning omlaag gaat waardoor er problemen met kunnen ontstaan.
Verwijderd
Dus de accu moet na elke update terug naar school. Dat is wel erg irritant. Je zou toch verwachten, dat het na de eerste paar dagen allemaal goed zou moeten zijn. Niet na elke update opnieuw.jasring schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:08:
[...]
dit heeft te maken met de calibratie de accu, dit kan een poosje duren voordat de telefoon goed weet wanneer de accu vol is en wanneer deze echt leeg is.
eigenlijk zal je accu dus nog niet echt leeg zijn maar denkt de telefoon dat. dit is er in gebouwd om te voorkomen dat de accu te leeg raakt en de spanning omlaag gaat waardoor er problemen met kunnen ontstaan.
Weet iemand ook of ze nog wat aan het geluid (Muziek en gesprekken) gaan doen met een update. Gespreks kwaliteit is vaak erg slecht.
Hier heb ik geen last van, of bedoel je het via het externe speakertje van de X10? Dat is idd een schel kutding, maar toch. Muziek afspelen via het speaker van je telefoon is pauper imho.
Kan niet veel zinnig's zeggen over het batterijverbruik bij mij, sinds de .26 update is die omlaaggegaan naar 10 uur (met intensief gebruik, dat wel) terwijl ik op .23 gemakkelijk de 24 uur haalde.
Intensief gebruik is zo'n 3 uur muziek luisteren via MixZing (veel beter dan mediascape), 2 uur browsen, stuk of 5 sms'jes en aardig wat google talk op een dag. 3g staat altijd aan, WiFi alleen thuis. Schermhelderheid op automatisch, en muziek vrijwel altijd op het hardst (weet niet of dit invloed heeft op batterij).
Verwijderd
in comments staat dat er al een aantal mensen vandaag een update hebben gehad naar 2.1
Ik lees het bericht ook net, maar er zijn tegelijk veel geluiden dat deze mensen ons een beetje in de maling aan het nemen zijn. Ook op twitter blijft het verdacht stil, dus ik houd nog even een slag onder de arm. Het russische twitter bericht is natuurlijk wel positief: 2.1 zou sneller komen dan we denken...Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:15:
Goed nieuws!!! :http://www.xperiax10.net/...-think%E2%80%9D/#comments
in comments staat dat er al een aantal mensen vandaag een update hebben gehad naar 2.1
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Berichtje van datzelfde website
Verwijderd
Grr balen, maar goed het Russische twitter bericht is evengoed goed nieuws.Diversity schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:59:
The Android 2.1 update is fake. The ‘people’ posting here saying that the update is here are all coming from the same IP address. We do not welcome these misleading lies and raising hopes for the community therefore the IP address has been blocked.
Berichtje van datzelfde website
Helaas!
Het proces android.proces.acore is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.
Geen idee wat het is en of ik het weg kan halen... iemand een idee?
Kijk of je een andere SE app mist, want waarschijnlijk is het een verkeerd geïnstalleerde SE app. Heb je bijvoorbeeld PlayNow nog? Via google zou je moeten kunnen vinden hoe je deze com.sonyericsson.... app kan omzetten in een normale SE app (PlayNow waarschijnlijk)Djie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:43:
Heb zojuist een update van 141mb naar binnen gehaald die net als andere al eerder hebben gemeld op het eerste gezicht niets toevoegen. Zelfde firmware/smallband/kernel en buildnummer. Echter is er wel een app bij gevoegd: com.sonyerics... bij het starten ervan krijg ik een foutmelding:
Helaas!
Verwijderd
Heb je al geprobeerd om hem op vliegmodus te zetten snachts? Het enige wat ik kan bedenken is dat je in een gebied/ of plek in huis zit waar je slecht bereik heb en je telefoon constant aan het zoeken is....dit kost uiteraard behoorlijk wat accu. Als ik naar bed ga en hij staat op 100% dan staat hij 6 uur later (ja, ik weet het, ik moet eerder naar bed....of later naar mijn werk) nog op 92-94%....
Dan kun je 'm toch net zo goed helemaal uitzetten.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:08:
@Rudie/Marcel (page8):
Heb je al geprobeerd om hem op vliegmodus te zetten snachts? Het enige wat ik kan bedenken is dat je in een gebied/ of plek in huis zit waar je slecht bereik heb en je telefoon constant aan het zoeken is....dit kost uiteraard behoorlijk wat accu. Als ik naar bed ga en hij staat op 100% dan staat hij 6 uur later (ja, ik weet het, ik moet eerder naar bed....of later naar mijn werk) nog op 92-94%....
Alleen 3G uitzetten is genoeg (dus via een widget als APNdroid, Extended Controls). Ik zet 's nachts 3G uit, en overdag als ik het echt voor lange tijd niet denk te gebruiken. Hierdoor is de standby tijd gestegen naar ruim 3 dagen.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:08:
@Rudie/Marcel (page8):
Ga in je browser naar deze site http://m.sonyericsson.com/sam-resetplaynowDjie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 22:43:
Heb zojuist een update van 141mb naar binnen gehaald die net als andere al eerder hebben gemeld op het eerste gezicht niets toevoegen. Zelfde firmware/smallband/kernel en buildnummer. Echter is er wel een app bij gevoegd: com.sonyerics... bij het starten ervan krijg ik een foutmelding:
Helaas!
dan download je een kleine app. die run je en die gaat daarna playnow opnieuw installeren...
Heb begrepen om deze eruit te halen heel moeilijk is. Allesmoet opnieuw geinstalleerd/gerestored worden met deze oudere versie 1.6.
Nou zie ik mijn adressenboek/contacten met extra contacten(emailadressen) automatisch zijn toegevoegd uit mijn Gmailaccount. Vind ik niet goed. Heb ze dus weer handmatig weer eruitgehaald.
Waarom doet die dat zonder te vragen???
Die dummy gmailaccount wordt waarschijnlijk na de 2.1 update versie geheel opnieuw geinstalleerd. Dan kan ik mijn echte email account dan opgeven. Alleen zie ik de voordeel niet in.
Want stel mijn telefoon wordt gestolen. Dan heeft diegene toegang op mijn mail. Heb in mijn emailbox passworden en belangrijke gegevens bewaard.
Ik wil eigenlijk elke keer als ik mijn mail wil, mijn password moet invullen. Want nu staat mijn mail open en bloot voor iedereen die mijn toestel heeft kunnen bemachten.
Klopt dit wat ik heb ervaren?
Dat valt wel mee. Via instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren, kun je voor verschillende google apps kiezen om alle data te verwijderen en dan kun je opnieuw een google account instellen, als ik het goed heb.aangeboden schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:05:
Nou heb ik een dummy gmail account gebruikt, om te kijken wat voor voordelen erzijn om mijn gmailaccount op mijn telefoon te gebruiken.
Heb begrepen om deze eruit te halen heel moeilijk is. Allesmoet opnieuw geinstalleerd/gerestored worden met deze oudere versie 1.6.
Dit kun je gewoon uit zetten door de synchronisatie met je google account uit te vinken via instellingen.Nou zie ik mijn adressenboek/contacten met extra contacten(emailadressen) automatisch zijn toegevoegd uit mijn Gmailaccount. Vind ik niet goed. Heb ze dus weer handmatig weer eruitgehaald.
Waarom doet die dat zonder te vragen???
Als je telefoon gestolen wordt, dan moet je gewoon je wachtwoord voor gmail aanpassen (via je PC), je telefoon zal dan ook geen verbinding meer kunnen krijgen met je gmail.Die dummy gmailaccount wordt waarschijnlijk na de 2.1 update versie geheel opnieuw geinstalleerd. Dan kan ik mijn echte email account dan opgeven. Alleen zie ik de voordeel niet in.
Want stel mijn telefoon wordt gestolen. Dan heeft diegene toegang op mijn mail. Heb in mijn emailbox passworden en belangrijke gegevens bewaard.
Ik wil eigenlijk elke keer als ik mijn mail wil, mijn password moet invullen. Want nu staat mijn mail open en bloot voor iedereen die mijn toestel heeft kunnen bemachten.
Klopt dit wat ik heb ervaren?
Verwijderd
EDIT: ik was dus al te laat
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 13:57 ]
Hey! Daar had ik ook last van, deze oplossing werkt perfect, thanks!Demandela schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:51:
[...]
Ga in je browser naar deze site http://m.sonyericsson.com/sam-resetplaynow
dan download je een kleine app. die run je en die gaat daarna playnow opnieuw installeren...
Bij mij was het ofwel Creatouch, of PlayNow welke niet meer werkte (en dus als een onbekende app "com.sonyericsson" in de App drawer stond), nu staan ze er beide weer in.
Life's a Game, and I like to play...

Nieuwe TimeScape widget en voortaan een 5x4 grid voor icons/widgets via de standaard launcher!
[ Voor 5% gewijzigd door LDVC op 15-09-2010 15:52 ]
Verwijderd
Heb het probleem al verholpen. Heb hem gisteravond een aantal maal opnieuw opgestart. Om 23:45 was ie 100% en nu 87%. Lijkt allemaal weer goed te gaan nu. Zal wel een software probleempje geweest zijn ga ik vanuit. Er was gisteren ook 3,28 MB gedownload, terwijl ik zelf helemaal niks op internet gedaan heb.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:08:
@Rudie/Marcel (page8):
hhhhhhhh.... moe wordt ik ervan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 20n10 @ 21:59:
Hier dan nog steeds niemand die het heeft?
zodra mensen de update krijgen zullen ze dat wel zeggen, kappen met vragen dus.
Ook mensen die een update melding krijgen, check eerst wat de update inhoud en ga niet constant mensen opnaaien met "misschien versie 2.1?".
Wat een verloederd topic is dit geworden.
sorry voor het azijnzeiken, maar denk eerst eens na voordat je iets vraagt of meld.
Verwijderd
ik weet niet of dit misschien al eerder is gevraagd, maar ik heb soms een probleem met sliden naar de linkerpagina van mijn homescreen. Soms slide ik naar de linkerpagina en dan springt hij weer terug naar het midden als ik hem loslaat. Bovendien zie ik mijn apps en widgets dan ook niet staan op de linkerpagina. Heeft er iemand enig idee hoe dit komt of hoe dit te verhelpen is? Nu moet ik hem steeds rebooten :-$
heb hier ook al een paar keer last van gehad.
gelukkig deed die het na een paar keer ouwehoeren ermee weer wel.
waar ik nog wel eens last van heb is als ik sommige apps wil afsluiten de x10 niks doet en pas na een paar keer gefrustreerd op de home-button te hebben geramt kwam er weer wat leven in
Ha.. dit heeft het inderdaad opgelost. Nooit geweten, of opgevallen dat ik PlayNow uberhaupt had. Bedankt voor de oplossing!Demandela schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:51:
[...]
Ga in je browser naar deze site http://m.sonyericsson.com/sam-resetplaynow
Wow die ziet er strak uitLDVC schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:51:
Via XDA:
Nieuwe TimeScape widget en voortaan een 5x4 grid voor icons/widgets via de standaard launcher!
Heb je linkjes?
[ Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 15-09-2010 22:20 ]
Ervaringsexpert hier!! Ja dat is mogelijk. Het is vrij simpel (volg de quide ergens op XDA). Als je alleen het scherm gaat vervangen kan ik je dat niet aanraden (het glasplaatje overzetten op een andere behuizing) want dat gaat gewoon kapot en wordt niet netjes. Als je de gehele digitizer (jaja) vervangt is het vrij eenvoudig te doen.inzane19 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 18:09:
Weet iemand of het mogelijk is om het scherm van de x10 te vervangen? Het lijkt vrij ingewikkeld in elkaar te zitten maar aan de andere kant is het ook weer een los onderdeel.
Maar vertel even wat de reden is, dan kan ik het je beter uitleggen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nou er zitten wat krasjes op die vervelend zijn en die opvallen. Aangezien het een zacht scherm is zitten er snel krassen in als je hem op een stukje metaal laat vallen.St@m schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:07:
[...]
Ervaringsexpert hier!! Ja dat is mogelijk. Het is vrij simpel (volg de quide ergens op XDA). Als je alleen het scherm gaat vervangen kan ik je dat niet aanraden (het glasplaatje overzetten op een andere behuizing) want dat gaat gewoon kapot en wordt niet netjes. Als je de gehele digitizer (jaja) vervangt is het vrij eenvoudig te doen.
Maar vertel even wat de reden is, dan kan ik het je beter uitleggen.
Ik moet alleen wel eerst weten hoe duur dat onderdeel kost en of dat dus de moeite waard is.
@Bertuz-x10
Uhm wat voor app?
ow heb hem al gevonden via playnow download gebeuren@Bertuz-x10
Uhm wat voor app?Die heb ik dus ook niet
[ Voor 4% gewijzigd door Bertuz-x10 op 16-09-2010 10:47 ]
Pssst... dat wordt de 2.1 interfaceAzzKickah schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:18:
[...]
Wow die ziet er strak uit![]()
Heb je linkjes?Heb m'n mini pro sinds vandaag en heb 'm al geroot maar ben nog niet zo handig in het vinden van al die dingen om 'm echt te customizen...
U maakt een grap?AzzKickah schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:18:
[...]
Wow die ziet er strak uit![]()
Heb je linkjes?Heb m'n mini pro sinds vandaag en heb 'm al geroot maar ben nog niet zo handig in het vinden van al die dingen om 'm echt te customizen...
Dit topic gaat over de (grote) X10 en niet de mini pro. Tevens gaat het om de android 2.1 update, welke nog niet verschenen is. Hoewel de mini pro ook een update naar 2.1 krijgt, zal het niet eenzelfde homescreen als de X10 krijgen. Linkjes e.d. zul je dus niet veel aan hebben
Edit: tsss... te laat
Dan moet je de digitizer hebben, deze staan wel op e-bay. In Nederland liggen de prijzen zo rond de 150 euro. Op e-bay 70 dollar.inzane19 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:40:
[...]
Nou er zitten wat krasjes op die vervelend zijn en die opvallen. Aangezien het een zacht scherm is zitten er snel krassen in als je hem op een stukje metaal laat vallen.
Ik moet alleen wel eerst weten hoe duur dat onderdeel kost en of dat dus de moeite waard is.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
OFFTOPIC:inzane19 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:40:
[...]
hoeveel het kost of hoe duur het is...niet hoe duur het kost.
Sorry... moest het even kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Demandela op 16-09-2010 11:32 ]
ik heb de X10 sinds gister ook in gebruik en deze meteen geroot. Nou ben ik niet super handig met dit soort werk, vandaar dat mijn broer mij hier mooi bij kon helpen, deze heeft de X10 al wat langer. Echter, zojuist ging ik kijken bij telefooninfo en deze geeft aan:
Build nummer : R1FA014.
Na een heel aantal bladzijden uit de topics gelezen te hebben wilde ik de telefoon updaten via de software update. Wanneer ik dit doe geeft de telefoon aan dat er nieuwe software klaar staat, echter na het binnen halen geeft hij aan dat de telefoon niet geupdate wordt. Iemand enig idee hoe dit dan moet? Via de computer dan proberen?
Ook heb ik nog een andere vraag: Ik heb een G-mail account aangemaakt en daar laat ik nu ook mijn hotmail naar doorsturen. Op de telefoon gebruik ik de G-mail applicatie. Ik kan echter nergens vinden waar ik kan aangeven wanneer de telefoon synct. Ik krijg nu wel gewoon mijn email binnen, maar bij mijn oude nokia kon ik bijvoorbeeld aangeven syncen tussen 08.00 en 23.00. Bij de instellingen kan ik het niet vinden.
Tevens staan de mails, wanneer ik naar hotmail ga, nog gemarkeerd als ongelezen, terwijl ik ze op mijn telefoon al heb bekeken d.m.v. de G-mail applicatie. Hoe kan ik dit aanpassen?
Een heleboel vragen in 1 keer, maar aan de postings te zien zitten er aardig wat mensen tussen met behoorlijk wat verstand van dit apparaat. Thanks!
Proficiat met je aankoop!Hyperdunk_15 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:38:
Hoi,
ik heb de X10 sinds gister ook in gebruik en deze meteen geroot. Nou ben ik niet super handig met dit soort werk, vandaar dat mijn broer mij hier mooi bij kon helpen, deze heeft de X10 al wat langer. Echter, zojuist ging ik kijken bij telefooninfo en deze geeft aan:
Build nummer : R1FA014.
Na een heel aantal bladzijden uit de topics gelezen te hebben wilde ik de telefoon updaten via de software update. Wanneer ik dit doe geeft de telefoon aan dat er nieuwe software klaar staat, echter na het binnen halen geeft hij aan dat de telefoon niet geupdate wordt. Iemand enig idee hoe dit dan moet? Via de computer dan proberen?
Ook heb ik nog een andere vraag: Ik heb een G-mail account aangemaakt en daar laat ik nu ook mijn hotmail naar doorsturen. Op de telefoon gebruik ik de G-mail applicatie. Ik kan echter nergens vinden waar ik kan aangeven wanneer de telefoon synct. Ik krijg nu wel gewoon mijn email binnen, maar bij mijn oude nokia kon ik bijvoorbeeld aangeven syncen tussen 08.00 en 23.00. Bij de instellingen kan ik het niet vinden.
Tevens staan de mails, wanneer ik naar hotmail ga, nog gemarkeerd als ongelezen, terwijl ik ze op mijn telefoon al heb bekeken d.m.v. de G-mail applicatie. Hoe kan ik dit aanpassen?
Een heleboel vragen in 1 keer, maar aan de postings te zien zitten er aardig wat mensen tussen met behoorlijk wat verstand van dit apparaat. Thanks!
De meeste vragen die je hier stelt, zijn echter al lang een keer beantwoord in dit topic of zijn gemakkelijk te googlen. Doe dat dus eerst voordat je hier je vraag stelt. Via de zoekfunctie op tweakers kun je ook de topics doorzoeken.
m.b.t. je eerste vraag: dit is tweakers, dus ja gewoon eerst proberen
Veel plezier met je X10!
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:08:
@Rudie/Marcel (page8):
Ik heb nu vannacht 3G uitgezet en vanaf kwart voor 3 vannacht met een volle accu tot nu staat de batterij op 92%. Dus zeg maar een procent per uur.Vin87 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:28:
[...]
Alleen 3G uitzetten is genoeg (dus via een widget als APNdroid, Extended Controls). Ik zet 's nachts 3G uit, en overdag als ik het echt voor lange tijd niet denk te gebruiken. Hierdoor is de standby tijd gestegen naar ruim 3 dagen.
Zijn het niet gewoon krasjes in je screenprotector? (die er standaard op zit) lijkt me goedkoper/gemakkelijker om dat eerst te proberen....inzane19 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 10:40:
[...]
Nou er zitten wat krasjes op die vervelend zijn en die opvallen. Aangezien het een zacht scherm is zitten er snel krassen in als je hem op een stukje metaal laat vallen.
@Bertuz-x10
Uhm wat voor app?Die heb ik dus ook niet
Ik heb wat naar SE gemaild, en zij geven nu aan dat ik hem het beste naar een reparatieservice kan brengen om hem te controleren en eventueel te repareren, heb jij al actie ondernomen, of heb jij het probleem al gefixet?Millennium schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:33:
[...]
Ik heb dit probleem ook, maar dan op willekeurige momenten, alleen uit en aan zetten helpt (soms ook niet). Als iemand weet wat de oplossing is hoor ik het graag
Hoe krijg je die eraf danasuurs schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:29:
[...]
Zijn het niet gewoon krasjes in je screenprotector? (die er standaard op zit) lijkt me goedkoper/gemakkelijker om dat eerst te proberen....
Verwijderd
Heb voor dat probleem laatst mijn telefoon laten maken bij t-mobile.Millennium schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:33:
[...]
Ik heb dit probleem ook, maar dan op willekeurige momenten, alleen uit en aan zetten helpt (soms ook niet). Als iemand weet wat de oplossing is hoor ik het graag
Kreeg hem netjes vd week binnen per post: software ge-update en gekalibreerd.
Dacht er van af te wezen, maar probleem doet zich nog steeds voort.
flightmodus aan zetten en weer uit zetten geeft weer verbinding maar dat is ook niet de oplossing.
Mischien verhelpt de 2.1 update straks een en ander.
Dit is niet een screen protector maar de digitizer zoals eerder werd beschreven.St@m schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:49:
[...]
Hoe krijg je die eraf danHeb ook een krasje en net een nieuwe screenprotector binnen.. maar ik krijg dat ding er echt niet af hoor
De screen protector en een simpel stukje folie wat je er makkelijk vanaf krijgt.
St@m bedankt voor het antwoord. Ik zal er eens naar gaan kijken maar voorlopig nog niet
Wibo, wanneer heb jij je telefoon gekocht, mischien had t-mobile gewoon een levering met slechte telefoons binnengekregen, waardoor jij, millenium en ik dezelfde problemen hebben. Ik weet niet of millenium ook bij T-mobile zit hoor...Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:17:
[...]
Heb voor dat probleem laatst mijn telefoon laten maken bij t-mobile.
flightmodus aan zetten en weer uit zetten geeft weer verbinding maar dat is ook niet de oplossing.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
De verbinding wil bij mij ook wel eens wegvallen tijdens of na het opladen, en dan helpt het inderdaad om de telefoon even in flightmodus te zetten of simpelweg te rebooten.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 19:17:
[...]
Heb voor dat probleem laatst mijn telefoon laten maken bij t-mobile.
Het is wel een raar probleem, maar zo vaak komt het bij mij ook niet voor dat het irritant begint te worden.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik heb het bijna iedere ochtend... Ben er inmiddels wel aan gewendRomeoJ schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:09:
[...]
De verbinding wil bij mij ook wel eens wegvallen tijdens of na het opladen, en dan helpt het inderdaad om de telefoon even in flightmodus te zetten of simpelweg te rebooten.
Het is wel een raar probleem, maar zo vaak komt het bij mij ook niet voor dat het irritant begint te worden.
Beter is misschien zelfs (ook voor de batterijduur) om 's nachts sowieso op Flightmodus te zetten
Als je deze van een backup terug haalt, zijn de foto's altijd van een mindere kwaliteit, en de koppelingen zijn altijd verdwenen. Nu moet ik wel toegeven dat ik de backup app van Sony zelf nog niet geprobeerd heb. Iemand een idee of dat daarmee mogelijk is ?
Het zou toch belachelijk zijn om iedere keer opnieuw de profielfoto's en koppelingen in te moeten stellen

Via de backup app van SE is dit niet mogelijk iig. Die ziet dat je contacten in de google cloud staan, dus maakt ie er geen backup van. Wellicht dat het wel zou lukken als je eerst Google sync zou uitzetten, alvorens de backup app te starten.Un-X-PecteD schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:45:
Weet iemand of het al mogelijk is om van je contactpersonen, de profielfoto's (op normale kwaliteit) en de koppelingen naar facebook ed te backuppen?
Als je deze van een backup terug haalt, zijn de foto's altijd van een mindere kwaliteit, en de koppelingen zijn altijd verdwenen. Nu moet ik wel toegeven dat ik de backup app van Sony zelf nog niet geprobeerd heb. Iemand een idee of dat daarmee mogelijk is ?
Het zou toch belachelijk zijn om iedere keer opnieuw de profielfoto's en koppelingen in te moeten stellen
Overigens, na de 2.1 update zouden facebook contacten automatisch gematched worden met je telefoonboek en ook foto's worden geimporteerd als contactafbeelding. Dus dat zou al een deel van je probleem oplossen.
Google sync heb ik standaard uitstaan, aangezien hij de hele tijd mailadressen in mn contactenlijst toevoegt, en ook de verjaardagen in google synct hij niet, waardoor ik alle verjaardagen kwijt ben.LDVC schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:54:
[...]
Via de backup app van SE is dit niet mogelijk iig. Die ziet dat je contacten in de google cloud staan, dus maakt ie er geen backup van. Wellicht dat het wel zou lukken als je eerst Google sync zou uitzetten, alvorens de backup app te starten.
Overigens, na de 2.1 update zouden facebook contacten automatisch gematched worden met je telefoonboek en ook foto's worden geimporteerd als contactafbeelding. Dus dat zou al een deel van je probleem oplossen.
Die facebook sync zou inderdaad een (klein) gedeelte oplossen. Maar ik kom er net achter dat ik een nieuwe sdkaart heb, en daar heb ik die profiel foto's niet opgezet, terwijl ze wel nog goed ingesteld staan. Dus ik neem aan dat hij de foto's die je uitkiest, na het croppen, ergens op het geheugen van de X10 opslaat.
Is het niet mogelijk om deze map gewoon te backuppen ? Hij zal er wel weer een raar formaat van maken, net zoals bij de album art, maar als ik alleen maar een mapje hoef te copy pasten, dan vind ik het al goed
In theorie zou dit mogelijk moeten zijn, mits je root toegang hebt natuurlijkUn-X-PecteD schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:42:
[...]
Is het niet mogelijk om deze map gewoon te backuppen ? Hij zal er wel weer een raar formaat van maken, net zoals bij de album art, maar als ik alleen maar een mapje hoef te copy pasten, dan vind ik het al goed
Terwijl hij wel het langste bezig is met Contacten
Echt waar.
Verwijderd
Dat is 16 juli geweest.Stan. schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 07:36:
[...]
Wibo, wanneer heb jij je telefoon gekocht, mischien had t-mobile gewoon een levering met slechte telefoons binnengekregen, waardoor jij, millenium en ik dezelfde problemen hebben. Ik weet niet of millenium ook bij T-mobile zit hoor...
Zou inderdaad kunnen dat er een slechte levering tussen zat.
wacht de update even af en anders maar weer terug er mee bij t mobile.
Ik zit wel bij TMobile, maar heb mijn abo verlengt bij de Belcompany. Wil nog een keer kijken of ik bij de TMobile shop een nieuwe sim kan krijgen. Want de contact punten zijn lichtelijk gecorrideerd.Stan. schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 07:36:
[...]
Wibo, wanneer heb jij je telefoon gekocht, mischien had t-mobile gewoon een levering met slechte telefoons binnengekregen, waardoor jij, millenium en ik dezelfde problemen hebben. Ik weet niet of millenium ook bij T-mobile zit hoor...
tel. nu ff aan de lader en zo s kijken welke update dr is, t is tenslotte wel bijna week 38
Wat al eerder in dit topic gezegd is, kappen met die; "Een update, zou het 2.1 zijn?!?! Roflmoa lol +1" posts..
Sarcasm is my superpower! What's yours?
http://www.dumpert.nl/med...tphone_modellen_test.html
is goed baas !Stinger_ schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 00:02:
De 2.1 update is nog NERGENS aangekondigd, maar jij gaat 'm vast binnen halen!
Wat al eerder in dit topic gezegd is, kappen met die; "Een update, zou het 2.1 zijn?!?! Roflmoa lol +1" posts..

Op XperiaX10.net staan alle reclames uit die serie, zeker wel leuk (vooral die met de modellen!)Knul schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:21:
Beetje offtopic, maar imho wel een grappige reclame van SE:
http://www.dumpert.nl/med...tphone_modellen_test.html
[ Voor 3% gewijzigd door DerManiak op 18-09-2010 13:59 ]
Verwijderd
Bij het smsen heb ik het ook wel eens. Is een bug die al eerder gemeld is.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 14:08:
Zijn hier ook mensen die last hebben van het feit dat de telefoon op sommige momenten langdurig trilt, bijv .als je een spelletje doet of als je zit te smsen?
"Er is een roadmap met daarop Sony Ericssons plannen voor de Xperia X10-toestellen uitgelekt. Het schema toont de geplande features die Sony wil toevoegen in de 2.1-update voor de smartphones. Versie 2.2 van Android wordt niet vermeld."
Features:
720p-recording met constante autofocus
social-telefoonboek met Facebook/Twitter-integratie
Vijf homescreens
Herzien Menu
HTML5 Ondersteuning.
MVG, Frank
Dat van die roadmap is 6 dagen geleden ook al gepost; Dimiz in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4"
Dimiz schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:43:
Blogpost:
http://www.xperiax10.net/...ed-for-xperia-x10-family/
Even een vertaling van de roadmap:
Video in HD-kwaliteit
Video-opname met continue autofocus
Sociaal Telefoonboek (automatische matching met uw Facebook en Twitter contacten met foto's)
Herziene menu
5 Home schermen in plaats van 3 - meer ruimte voor uw apps
HTML5 voor een betere presentatie van webpagina's
Aanvullende talen

ik ben vandaag naar Tmobile winkel geweest, ze gaven me een nieuwe SIM-kaart mee, en het werkt tot nu goed(3,5 uur, nieuw recordMillennium schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 17:14:
[...]
Ik zit wel bij TMobile, maar heb mijn abo verlengt bij de Belcompany. Wil nog een keer kijken of ik bij de TMobile shop een nieuwe sim kan krijgen. Want de contact punten zijn lichtelijk gecorrideerd.
Weet iemand trouwens iets waarmee ik veilig m'n scherm kan schoonmaken? kan het gewoon met water of moet het met iets anders?
Verwijderd
Je moet je vinger onder de kraan houden en dan lichtelijk over het scherm heen vegen. Daarna veeg je het vocht weg met een brillendoekje, dit werkt bij mij altijd perfectStan. schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:34:
[...]
ik ben vandaag naar Tmobile winkel geweest, ze gaven me een nieuwe SIM-kaart mee, en het werkt tot nu goed(3,5 uur, nieuw record).
Weet iemand trouwens iets waarmee ik veilig m'n scherm kan schoonmaken? kan het gewoon met water of moet het met iets anders?
fout.inzane19 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:21:
[...]
Dit is niet een screen protector maar de digitizer zoals eerder werd beschreven.
De screen protector en een simpel stukje folie wat je er makkelijk vanaf krijgt.
St@m bedankt voor het antwoord. Ik zal er eens naar gaan kijken maar voorlopig nog niet
De beschermfolie die jij er zo makkelijk af trok is de folie voor transport, daaronder zit een screenprotector die mooi tot aan de randjes verzonken zit en volgens sommige blinde mensen niet bestaat.
Daaronder de digitizer en dan het scherm. Kijk eerst eens goed hoe diep je kras zit en of je de screenprotector niet over het hoofd hebt gezien voordat je dure digitizers gaat bestellen.
Pardon. Ik dacht, ik post gewoon een nieuwsbericht van de frontpage, maar dat was dus blijkbaar al een tijd bekend. In andere woorden; het nieuws op tweakers.net is niet wat het geweest is. Dat wil zeggen: het is niet nieuw meer.Stinger_ schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:35:
Lezen mensen dit topic eigenlijk wel??
Dat van die roadmap is 6 dagen geleden ook al gepost; Dimiz in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 4"
[...]
MVG, Frank
Zie: http://twitter.com/SonyEricssonNL/status/24607388291frankK800i schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:18:
Sony Ericssons Xperia-softwareroadmap uitgelekt
"Er is een roadmap met daarop Sony Ericssons plannen voor de Xperia X10-toestellen uitgelekt. Het schema toont de geplande features die Sony wil toevoegen in de 2.1-update voor de smartphones. Versie 2.2 van Android wordt niet vermeld."
helemaal geen gelekte roadmap dus. Lijkt me ook een beetje raar om een geheime roadmap mee te nemen naar een beurs. Er mag dan toch niks over verteld worden en je hebt enkel kans dat het uitlekt.
Wat te doen?
Doe maar niet meer, de meeste mensen hier lezen ook de frontpage van tweakers en idd dat nieuws is geen nieuws aangezien het al enkele maanden bekend was en verder niks nieuws toevoegt.frankK800i schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:49:
[...]
Pardon. Ik dacht, ik post gewoon een nieuwsbericht van de frontpage, maar dat was dus blijkbaar al een tijd bekend. In andere woorden; het nieuws op tweakers.net is niet wat het geweest is. Dat wil zeggen: het is niet nieuw meer.
Het nieuws (in de tijd dat dimiz het nog postte) is alleen dat het nu op een papiertje van SE staat op een beurs en dat daar een zogenaamd uitgelekte foto van gemaakt is.
En misschien is het beter dat mensen voortaan hier niks meer posten zonder de moeite te nemen het topic een beetje door te lezen (en dus serieus te nemen).
Je scherm even poetsen, misschien dat er nog wat viezigheid (lees: zweet) op zit, dat kan er voor zorgen dat er wat langer statische elektriciteit op een plek blijft die je scherm beinvloed. (kan ook bullshit zijn, maar heb het zelf ook 2 of 3 keer gehad en nar even grondig schoonmaken is het weer ok)Treces schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:57:
Mijn X10 blijft de laatste tijd traag. Als ik aan het smsen ben blijft de spatie en backspace regelmatig hangen, nog maar niet gesproken over het lock-screen wat happerig/niet doet.
Wat te doen?
Misschien is je processor ook bezig met een zware taak, je kan het checken door een system manager oid te downloaden uit de market.
[ Voor 39% gewijzigd door paazei op 18-09-2010 17:50 ]
maar die screenprotector kun je er dus niet afhalen, als ik het goed begrijp?paazei schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 16:40:
[...]
fout.
De beschermfolie die jij er zo makkelijk af trok is de folie voor transport, daaronder zit een screenprotector die mooi tot aan de randjes verzonken zit en volgens sommige blinde mensen niet bestaat.
Daaronder de digitizer en dan het scherm. Kijk eerst eens goed hoe diep je kras zit en of je de screenprotector niet over het hoofd hebt gezien voordat je dure digitizers gaat bestellen.
jawel, je moet beginnen in een hoekje en als je een beginnetje hebt komt de rest vanzelf.AzzKickah schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:36:
[...]
maar die screenprotector kun je er dus niet afhalen, als ik het goed begrijp?
Er zijn hier al ontzettend veel mensen geweest die hem vervangen hebben en tips hebben gegeven over hoe je dat het beste kan doen, kijk eens in deel 2 en 3 en zoek op screenprotector.
Die kids zijn echt gewoon slimmer dan de modellenDerManiak schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 13:58:
[...]
Op XperiaX10.net staan alle reclames uit die serie, zeker wel leuk (vooral die met de modellen!)
Maar kan je met de BB en de Evo dus niet inzoomen begrijp ik?
Weet een van u ook of de frimware update naar android 2.1 ook flash gaat ondersteunen in de browser van X10??
Mvgr,
Bart
Nee, dit wordt pas ondersteund in Froyo. HTC heeft bij zijn 2.1 modellen wel Flash Lite meegeleverd, maar dat is alleen voor de HTC's.bman80 schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:28:
Hallo Tweakers,
Weet een van u ook of de frimware update naar android 2.1 ook flash gaat ondersteunen in de browser van X10??
Mvgr,
Bart
Ik heb geen leuke ondertitel.
deze moeten maar op tv worden uitgezonden!
dat infinity teken die je best vaak hoort in de filmpjes krijg ik niet altijd te zien hoor, heel af en toe.... helaas.
of is het versie 2.1 die in de filmpjes te zien is?
Als je wat googled zul je zien dat het WEL mogenlijk is om Flash the draaien op 2.1 Er zijn verschillende links te vinden waar je deze .apk kan downloaden.thijsje66 schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:40:
[...]
Nee, dit wordt pas ondersteund in Froyo. HTC heeft bij zijn 2.1 modellen wel Flash Lite meegeleverd, maar dat is alleen voor de HTC's.
http://www.addictivetips....droid-2-1-eclair-devices/
Ik zit momenteel in het buitenland en in de metro zie ik mensen doodleuk zitten te bellen. Mijn telefoon GEEN bereik.
Andere situatie; We klommen de Chinese Grote Muur. Dat is 100 km buiten Beijing. Zit de Gids doodleuk te bellen. En ikke GEEN bereik. Dus zat ik met een andere toerist zijn telefoon te vergelijken. Hij had een iPhone 3 en had wel bereik. (Wij beiden zitten bij dezelfe telefoonprovider) Maar mijn X10 noppes.
Omdat Google Maps data binnenhaalt is de GPS dan eigenlijk gekoppeld aan het bereik. Geen bereik geen Google Maps. Alhoewel GPS wel werkt. Kan er Maps van te voren opgeslagen worden in de cache? Net als de TOMTOM die heeft standaard de maps aan boord waardoor je altijd kan zien waar je bent.
Zijn er mensen klagen over het bereik die slecht is met dit toestel?
Verwijderd
ff zoner dollen, ik heb er nog geen last van gehad, maar mijn x10 is nog niet verder dan milaan geweest...
Toen ik in Kenia was, had ik op de meest onmogelijke plekken gewoon bereik met mijn X10.aangeboden schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:30:
Ik zit momenteel in het buitenland en in de metro zie ik mensen doodleuk zitten te bellen. Mijn telefoon GEEN bereik.
....
Zijn er mensen klagen over het bereik die slecht is met dit toestel?
Heb dus nog nooit hoeven klagen over het bereik.
Het scherm is trouwens ook beter dan van een GS vind ik, en de batterij gaat langer mee. Echt veel voordeel van Android 2.1 heb ik dus nog niet kunnen ontdekken.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Nope! Ik ben ook nog niet buiten Europa geweest, maar heb binnen Europa nog geen moment gehad dat ik geen bereik had, terwijl ik toch echt wat afgelegen wandelingetjes heb gemaaktaangeboden schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:30:
BEREIK
De customized (vodafone enzo) kan zomaar een weekje of 2 langer op zich laten wachten, tis maar net hoe snel de Telco's zijn met hun aanpassingen.
Ik had onlangs in de VS geen ontvangst problemen (al had ik data uitstaan omdat ik niet failliet wilde zijn bij terugkomstNedra schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:51:
[...]
Nope! Ik ben ook nog niet buiten Europa geweest, maar heb binnen Europa nog geen moment gehad dat ik geen bereik had, terwijl ik toch echt wat afgelegen wandelingetjes heb gemaakt.
In het nederlands aub.
[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 20-09-2010 16:17 ]
SlideIT kan je kopen op de market + een nederlands language pack.streamnl schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:16:
Ik zou graag een versie willen hebben van swype, die wel op de x10 werkt.
In het nederlands aub.
Versie 1.56 werkt wel! Gebruik ik al tijden! Nederlandse woordenboek zit daar gewoon bij!
Die werkte...Dimiz schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:26:
@stremnl:
Versie 1.56 werkt wel! Gebruik ik al tijden! Nederlandse woordenboek zit daar gewoon bij!
Want ik kreeg vrijdag een melding: swype is expired.
Dus nu zit ik weer op een normale toetsenbord te rammen.
En ik mis swype best wel.
Same hier, ook expired.. best gek dat zoiets zo snel went dat je niet meer terug wilt. Ik beantwoord mail nu weer via de pcstreamnl schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:31:
[...]
Die werkte...
Verwijderd
Verwijderd
Zoals reeds geadviseerd. Slideit werkt ook geweldig. Zelfde principe.streamnl schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:31:
[...]
Die werkte...
Of even wachten, ik kan me niet voorstellen dat Swype niet komt met een nieuwe versie waar Nederlands ook in zit, maar goed....
Verwijderd
Heb sinds kort ook een X10.. en afgelopen zaterdag ging mijn nieuwe abo in. Alleen ik krijg internet niet aan de praat.
Ik volg de stappen op de T-mobile site...
eerst "namen toegangspunten", dan is het APN scherm leeg - ik voeg een nieuwe toe... maar dan als ik hem opgeslagen heb gaat hij terug naar "instellingen mobiel netwerk".. en is er niks opgeslagen.
De APN pagina (namen toegangspunten) is leeg....
Al verder geprobeerd..
~ opnieuw opstarten
~ software herstellen
~ checken of SD kaart werkt
Iemand ideeen??
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Dit topic is gesloten.