Is er iemand die zijn (officiële SE) sleeve niet gebruikt en aan mij wil verkopen?
Voor degene met tril problemen.
Waarschijnlijk is het al bekend maar....
Als het geluid COMPLEET uit staat. Trilt hij ook niet meer bij een inkomende sms/gesprek.
Ikzelf dacht in het begin dat ik hier ook last van had.
Als het geluid COMPLEET uit staat. Trilt hij ook niet meer bij een inkomende sms/gesprek.
Ik heb het goed zitten met Imobsters. echt een leuk online spel!Verwijderd schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:26:
[...]
Weet niet van wat voor games je houd? Ik ben verslaafd aan papaya farm
Je moet hem ook op trillen zetten als je wilt dat hij trilt.streamnl schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:16:
Voor degene met tril problemen.
Bij SMS moet je aangeven dat hij ook moet trillen anders trilt hij nooit.
Als je de volumeknop 1 tikje terug doet dan staat hij op trillen. of je gebruikt de snel instelling widget.
Kortom, even de instellingen nakijken en gaan met die banaan!
Air commander..in de 4 dagen dat ik de x10 heb, heb ik minstens 3 uur air commander gespeeldCheezborger schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:09:
Inderdaad ben het met jullie eens. En het scherm is ook gewoon precies een mooi formaat niet te groot en niet te klein. Gamen is er gewoon leuk op, terwijl ik vroeger niet echt fan was van gamen op een touch mobieltje.
Net al mijn contacten geïmporteerd, nu voorzien van foto.
Heeft iemand nog leuke apps/games?
Oke, zal hem zo binnenhalen ik ook nog wat gametips:
- Toss it
- Robo Defender
- Flight Director
- Toss it
- Robo Defender
- Flight Director
Iemand last van Hyves updates binnenkrijgen? bij mij staat er nu al 2 uur "Updating Hyves, Update Running 11.39" Twitter/Facebook haalt die gemakkelijk binnen. En ik ben het eens met de mensen die het over de batterij problemen hadden, ik heb er ook last, elke dag opladen
edit: Simpele reboot deed het hem. Wel jammer hoor.
edit: Simpele reboot deed het hem. Wel jammer hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door s1ck op 20-06-2010 14:01 ]
Gebruiken jullie Timescape eigenlijk? Ik zelf niet namelijk, vind het maar ingewikkeld:-P
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Misschien een idee om dit soort zaken in een android gebaseerd topic te plaatsen, ipv dit topic waar het voornamelijk over het toestel en toestel specifieke software gaat.Cheezborger schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:33:
Oke, zal hem zo binnenhalen ik ook nog wat gametips:
- Toss it
- Robo Defender
- Flight Director
Houdt dit topic overzichtelijker voor de mensen die hier voor x10 problemen komen.
Ik vind het zelf wel interessant om te weten wat andere mensen spelen, maar dit kan beter geen opsom van games forum worden, me dunkt.
Ook misschien een idee om de startpost te vernieuwen en zaken toe te voegen die vaak weer naar boven komen.
Ik denk hierbij aan vragen over de screenprotector, trilstand, trillen bij smsen, batterijverbruik dat slecht en programma's als youtube en hyves die dus niet in elke firmware versie zitten. Al deze vragen zijn al tig keer behandelt en ik word er een beetje moe van hoe weinig mensen de search gebruiken.
Dus misschien handig voor mensen die net een x10 hebben aangeschaft dat ze gelijk de basisdingen snappen en niet weer dezelfde retournerende (nederlands?) vraag stellen.
He? die topics bestaan al lang, en met reden, om andere topics niet te v ervuilen met non topic gerelateerde zaken.Cheezborger schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:53:
Goh, zo kan je over elk toestel 20 verschillende topics maken, dat gezeur elke keer.. kom op zeg, hoe oud ben je nou?
Moet alles nou voorgekauwd worden voor je?
Voor android vragen en al helemaal opsommingen van apps en games kan je hier terecht.
Android Software & Discussie - Deel 6
Ik ben 24, hoe oud ben jij?
Verder zal ik er maar niet op in gaan, aangezien ik hier voor jou dingen zit voor te kauwen en niet andersom, ik wil gewoonj een 'on-topic topic' en geen geblaat over spelletjes e.d. behalve als die specifiek over de x10 gaan... en niet wat voor rotzooi je allemaal op je x10 hebt staan, daarvoor zijn simpelweg andere topics.
(ik zie al dat je nieuw bent hier, als het niveau niet hoger kan, terug naar fok! forum graag)
[ Voor 29% gewijzigd door paazei op 20-06-2010 18:19 ]
Goh, zo kan je over elk toestel 20 verschillende topics maken, dat gezeur elke keer.. kom op zeg, hoe oud ben je nou?
[ Voor 15% gewijzigd door Cheezborger op 20-06-2010 16:54 ]
Weet iemand of je ook ergens op de x10 kunt zien hoeveel smsjes je hebt verzonden/ontvangen en hoeveel minuten je hebt qua uitgaande/inkomende oproepen? Kan het nergens vinden, ook google biedt geen hulp.
Verwijderd
Hij heeft er wel gelijk in dat het handiger is als in de startpost wat meer informatie komt te staan rondom de "basis" zaken/vragen/problemen.
Retournerende? Maak er maar gewoon terugkomende (of iets dergelijks) van;)
Retournerende? Maak er maar gewoon terugkomende (of iets dergelijks) van;)
Ik heb 2 programma's waarmee ik dit kan vinden: Stats en Phonalyzr.karstjan schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:14:
Weet iemand of je ook ergens op de x10 kunt zien hoeveel smsjes je hebt verzonden/ontvangen en hoeveel minuten je hebt qua uitgaande/inkomende oproepen? Kan het nergens vinden, ook google biedt geen hulp.
Waarbij Stats de bovengenoemde in 1 scherm laat zien en Phonalyzr dit in verschillende tabs laat zien en waar meer informatie zoals top callers/sms-ers met een grafiekje erbij te vinden is.
Dank hiervoor. Heb uiteindelijk voor Call Meter NG gekozen, waar bij hij 3G data, smsjes en gesprekken bijhoudt. Je kunt je factureringsperiode instellen zodat je weet hoever je in je bundel bent.Goof2000 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:32:
[...]
Ik heb 2 programma's waarmee ik dit kan vinden: Stats en Phonalyzr.
Waarbij Stats de bovengenoemde in 1 scherm laat zien en Phonalyzr dit in verschillende tabs laat zien en waar meer informatie zoals top callers/sms-ers met een grafiekje erbij te vinden is.
Er zijn hiervoor wel meer apps, maar dat is iets voor het software topic.
Het is voor mij wel even wennen dat je je telefoon helemaal kunt/moet customizen ipv out-of-the-box uitgebreid gebruikt. Het bied wel voordelen, maar dit soort dingen, zoals een sms counter, zouden er m.i toch wel standaard op kunnen. Zelfde geldt voor een timer/stopwatch.
Ja ik gebruik het eigenlijk wel, kan ik me twitter/facebook/hyves updates zien. Maar misschien dat ik maar gewoon de applicaties ervoor ga downloaden want om hyves updates te krijgen kan ik wel een paar uur wachten, ik zou me god niet weten wat het probleem is daarmeePeter_Aragorn schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:09:
Gebruiken jullie Timescape eigenlijk? Ik zelf niet namelijk, vind het maar ingewikkeld:-P
weer rebooten en dan doet die het:(
[ Voor 3% gewijzigd door s1ck op 20-06-2010 18:17 ]
D
Dat heb ik dus al gedaan. Twitdroid is erg mooi voor Twitter:-). Daarnaast vind ik Timescape niet erg mooi..s1ck schreef op zondag 20 juni 2010 @ 18:11:
[...]
Ja ik gebruik het eigenlijk wel, kan ik me twitter/facebook/hyves updates zien. Maar misschien dat ik maar gewoon de applicaties ervoor ga downloaden want om hyves updates te krijgen kan ik wel een paar uur wachten, ik zou me god niet weten wat het probleem is daarmee
weer rebooten en dan doet die het:(
Ik heb de tips van deze topic opgevolgd zoals na opladen rebooten, automatische sync programma's uitdoen, 3G uitzetten als je het niet gebruikt. Werkt echt goed!
Nu maar wachten op de update..
Nu maar wachten op de update..
@batsgeit (pagina 3) bedankt voor de tips, x10 gaat stukken sneller nu. Nu nog een manier vinden dat Hyves gewoon WEL update via timescape of wat het ook is
Verwijderd
Kan iemand me helpen door dat ik apndroid had gebruikt is mijn 3g netwerk helemaal verrot geworden.Ik heb de telefoon gereset maar nu krijg ik mijn e-mail account niet geregistreerd ook niet via de sony website.
Verwijderd
Zelfde probleem hier... G3 lijkt wat te doen maar er gaat geen data meer overheen, na een reboot of het in en uitschakelen van data verkeer via instellingen loopt het weer voor een tijdje.
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:10:
Kan iemand me helpen door dat ik apndroid had gebruikt is mijn 3g netwerk helemaal verrot geworden.Ik heb de telefoon gereset maar nu krijg ik mijn e-mail account niet geregistreerd ook niet via de sony website.
nou nou nou, zo erg is het allemaal niet. Je moet alleen even weten hoe APNDroid werkt. Omdat Android niet toestaat dat programma's rechtstreeks je internetverbinding aan/uit toggelen, gebruikt APNDroid een workaround: wanneer je internet uit wil zetten, voegt APNDroid de tekst 'apndroid' toe aan je APN adres. Hierdoor wordt dit adres ongeldig, waardoor je geen internetverbinding kunt krijgen. Wanneer je je verbinding wil herstellen, verwijdert APNDroid dit stukje tekst weer. Als je echter dit programma verwijdert voordat APNDroid die tekst weg kan halen, dan blijft je verbinding verbroken omdat je een ongeldig APN adres hebt. Het is dus een kwestie van dit handmatig aanpassen via:Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:07:
Ik heb echt spijt dat ik apndroid had geïnstalleerd had ik het maar nooit gedaan.
Instellingen > Draadloze bedieningselementen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.
Als je KPN als provider hebt, dan zal er bij je APN het volgende staan:
portalmmm.nlapndroid
Vervang dit dan door portalmmm.nl (dus haal apndroid weg)
Internet zou het nu weer moeten doen!
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Verwijderd
Bedank voor je hulp maar ik had me telefoon gereset vanmorgen en daardoor ben ik mijn email gegevens kwijt.LDVC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:23:
[...]
nou nou nou, zo erg is het allemaal niet. Je moet alleen even weten hoe APNDroid werkt. Omdat Android niet toestaat dat programma's rechtstreeks je internetverbinding aan/uit toggelen, gebruikt APNDroid een workaround: wanneer je internet uit wil zetten, voegt APNDroid de tekst 'apndroid' toe aan je APN adres. Hierdoor wordt dit adres ongeldig, waardoor je geen internetverbinding kunt krijgen. Wanneer je je verbinding wil herstellen, verwijdert APNDroid dit stukje tekst weer. Als je echter dit programma verwijdert voordat APNDroid die tekst weg kan halen, dan blijft je verbinding verbroken omdat je een ongeldig APN adres hebt. Het is dus een kwestie van dit handmatig aanpassen via:
Instellingen > Draadloze bedieningselementen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten.
portalmmm.nlapndroid
Heb sinds maandje nu de X10, zeer tevreden over het toestel. Enige wat ik de laatste tijd wel eens last van heb is dat als ik mijn telefoon unlock ik totaal niets kan openen. Ik moet dan de telefoon rebooten om uberhaupt iets te kunnen doen. Hebben een van jullie hier ook last van (gehad)? Ik ben aan het overwegen om de telefoon opnieuw te installeren, kan je dit bereiken door terug te gaan naar fabrieksinstellingen?
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.
Meer mensen hier met het probleem dat timescape niet update op het home scherm?
Vaak doet hij het weer even na een reboot, maar na 2x updaten blijven er weer berichten van paar dagen oud staan.
Ik snap er niks van.
Vaak doet hij het weer even na een reboot, maar na 2x updaten blijven er weer berichten van paar dagen oud staan.
Ik snap er niks van.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ik vermoed dat je een taskkiller hebt draaien....Chaos-Zero schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:00:
Meer mensen hier met het probleem dat timescape niet update op het home scherm?
Ik snap er niks van.
Verwijderd
Echt wat een shit telefoon nu doet hyves het ook niet meer en mijn email linken aan de x10 lukt ook niet.Sony is niet echt behulpzaam aan de telefoon.Ik heb echt enorm spijt dat ik die duivels apndroid
had geïnstalleerd.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 13:09 ]
Ah, toppie. Dankjewel!LDVC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:07:
[...]
Ik vermoed dat je een taskkiller hebt draaien....
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
wat bedoel je met e-mail linken?Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:08:
Echt wat een shit telefoon nu doet hyves het ook niet meer en mijn email linken aan de x10 lukt ook niet.Sony is niet echt behulpzaam aan de telefoon.Ik heb echt enorm spijt dat ik die duivels apndroidhad geïnstalleerd.
Synchroniseren met je gmail account of iets anders?
trouwens wat bij mij geholpen heeft een tijd geleden is het volgende.
Ga naar intellingen -> draadloze bedieningselementen -> mobiele netwerken -> namen toegangspunten
Je ziet nu een lijst met alle mobiele toegangspunten. Waarschijnlijk zie je maar 1 naam staan.
kies menu (knop met die vierkanten erboven) en selecteer standaardinstellingen herstellen.
[ Voor 29% gewijzigd door avec_style op 21-06-2010 13:33 ]
Wat je kan proberen isVerwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:08:
Echt wat een shit telefoon nu doet hyves het ook niet meer en mijn email linken aan de x10 lukt ook niet.Sony is niet echt behulpzaam aan de telefoon.Ik heb echt enorm spijt dat ik die duivels apndroidhad geïnstalleerd.
Ga naar intellingen -> draadloze bedieningselementen -> mobiele netwerken ->
Auto-internetinstellingen
Bij T-mobiel wordt alle internet instellingen hersteld.
Verwijderd
Ik heb APNDroid er nog eens opgezet, nu draait het goed, maar wat ik merkte is dat als je het vinkje in de APNDroid instellingen van MMS weg haalt hij rare dingen gaat doen.
Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:58:
Zelfde probleem hier... G3 lijkt wat te doen maar er gaat geen data meer overheen, na een reboot of het in en uitschakelen van data verkeer via instellingen loopt het weer voor een tijdje.
[...]
Verwijderd
Thanks voor de info heb het inmiddels opgelost met moeite .avec_style schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:28:
[...]
wat bedoel je met e-mail linken?
Synchroniseren met je gmail account of iets anders?
trouwens wat bij mij geholpen heeft een tijd geleden is het volgende.
Ga naar intellingen -> draadloze bedieningselementen -> mobiele netwerken -> namen toegangspunten
Je ziet nu een lijst met alle mobiele toegangspunten. Waarschijnlijk zie je maar 1 naam staan.
kies menu (knop met die vierkanten erboven) en selecteer standaardinstellingen herstellen.
Hyves updaten doet die nog steeds niet met mijVerwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:57:
[...]
Thanks voor de info heb het inmiddels opgelost met moeite .

Verwijderd
Ik had gewoon sony gebeld maar dit keer niet meer zo vriendelijk en eiste duidelijk antwoordt op mijn vragen.Van sony krijg je dan te horen welke pop service en poort je moet gebruiken.s1ck schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:52:
[...]
Hyves updaten doet die nog steeds niet met mijwordt er een beetje dood ziek van
Wat heeft een pop service & poort te maken met die hyves applicatie?
Als je APN fucked up is, gewoon op de site van je provider gaan zoeken.
Daar staat die info wel. Vaak kun je die info zelfs met het versturen van een SMSje naar je toestel gestuurd krijgen (en dan ist nog meteen geinstalleerd ook).
Als je APN fucked up is, gewoon op de site van je provider gaan zoeken.
Daar staat die info wel. Vaak kun je die info zelfs met het versturen van een SMSje naar je toestel gestuurd krijgen (en dan ist nog meteen geinstalleerd ook).
Sarcasm is my superpower! What's yours?
zou iemand mij misschien kunnen helpen met een aantal vragen. ? 
-hoe zet ik het geluid van mijn inkomende gesprekken harder? (luider) ? heb al aardig wat telefoons gehad en die zijn echt best wel luid.
-wat zijn moxier mail, moxier agenda,moxier contacersonen,moxier..... en heb ik al dat zooi nodig? zo niet waar kan ik ze dan verwijderen?
-hoe zet ik het geluid van mijn inkomende gesprekken harder? (luider) ? heb al aardig wat telefoons gehad en die zijn echt best wel luid.
-wat zijn moxier mail, moxier agenda,moxier contacersonen,moxier..... en heb ik al dat zooi nodig? zo niet waar kan ik ze dan verwijderen?
Is al een aantal keer voorbij gekomen hier, gewoon ff stukje terug lezen dus!elmalonl schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:54:
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik heb sinds een paar dagen ook een X10, mooit aparaat.
Nu zocht ik een houder voor in de auto en een autolader.
Ik heb de volgende besteld:

€7,09 voor de houder en oplader, geen verzendkosten. Lijkt te mooi om waar te zijn maar heb het eens geprobeerd. Als hij ook echt aankomt zal ik het wel laten weten hier.

€7,09 voor de houder en oplader, geen verzendkosten. Lijkt te mooi om waar te zijn maar heb het eens geprobeerd. Als hij ook echt aankomt zal ik het wel laten weten hier.
Ik heb op ebay ook voor een paar euro een auto-houder gekocht. Geen zuignap, maar verbinding aan ventilatieroosters. Het telefoon-gedeelte ziet er hetzelfde uit als in het plaatje hierboven. Past zeer goed en zit goed vast tijdens rijden.
heb je een linkje vanwaar hij komt? hier enorme intresse voor. En is een zacht prijsje dus ik wacht je ervaring ermee af en dan bestellen maar-db- schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:29:
Ik heb sinds een paar dagen ook een X10, mooit aparaat.
[afbeelding]
Het watermerk op de foto verraadt dat het afkomstig van spider-foot.XstarzZ schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:11:
[...]
heb je een linkje vanwaar hij komt? hier enorme intresse voor. En is een zacht prijsje dus ik wacht je ervaring ermee af en dan bestellen maar
even googlen en dan: http://www.spider-foot.co...peria-x10-ckit-p-682.html
Verwijderd
gewoon op de foto klikkenLDVC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:38:
[...]
Het watermerk op de foto verraadt dat het afkomstig van spider-foot.
even googlen en dan: http://www.spider-foot.co...peria-x10-ckit-p-682.html
Ziet er prima uit hoewel die zuignap even afwachten is...
tss... de techniek staat ook voor nietsVerwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:44:
[...]
gewoon op de foto klikken
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met dit ding, price is nice.
Dan nog ander goed nieuws: SE heeft op z'n UK twitter (SonyericssonUK) laten weten dat de X10 update klaar staat (als in: morgen ofzo beschikbaar)
De update waar het de afgelopen 10 pagina's regelmatig over is gegaan....elmalonl schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:23:
wat voor x10 update, een grote?
(lieve mensen, dit forum heeft een zoekfunctie!)
Ja, één van 3 meter!elmalonl schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:23:
wat voor x10 update, een grote?
OT.
Heb mijn X10 nu 2.5 maand en bevalt nog steeds uitstekend. Accuduur blijft rond de 24 uur liggen. Ik heb geen last van die Hyves update, ik update alleen wanneer ik dat zelf nodig vind. Heeft iemand ondertussen al een oplossing voor die lelijke Skyfire bug?
Sorry hoor, maar Sony kan hier ook weinig aan doen. Je moet voor dat soort dingen inderdaad bij je provider zijn, en niet bij SE.Ik had gewoon sony gebeld maar dit keer niet meer zo vriendelijk en eiste duidelijk antwoordt op mijn vragen.Van sony krijg je dan te horen welke pop service en poort je moet gebruiken.
[ Voor 27% gewijzigd door Knul op 21-06-2010 20:58 ]
De update zal een flink aantal bugs oplossen, ook de snelheid en flexibiliteit in Time/Mediascape heb ik vernomen,
Ook zal er nog wat aan veranderen, maar mag ik niks over zeggen.
En het leukste is:
De accu zal verbeteren, en flink!
De accu zal 50% tot 100% langer meegaan.
Dus dat kunnen we volgens mij allemaal wel gebruiken
En het leukste is:
De accu zal verbeteren, en flink!
De accu zal 50% tot 100% langer meegaan.
Dus dat kunnen we volgens mij allemaal wel gebruiken
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
ow ok das is wel beter dan, maar ik dacht dat het pas veel later kwam dat update. daarom vroeg ik dus om welke update het ging. en zo als ik het lees gaat het dus niet andoird 2.1 toch? die komt pas echt later aan?
2.1 komt inderdaad later,elmalonl schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:39:
ow ok das is wel beter dan, maar ik dacht dat het pas veel later kwam dat update. daarom vroeg ik dus om welke update het ging. en zo als ik het lees gaat het dus niet andoird 2.1 toch? die komt pas echt later aan?
In september:
http://goo.gl/AjnB
gr Stefan
ow sorry, lomp van meVerwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:44:
[...]
gewoon op de foto klikken
Eindelijk goed nieuws van die update! Dus we zouden hem nog deze week kunnen verwachten?
Als belgie deze keer niet achtergehouden wordt teminste...
Ik hoop dat ik hem via over the air kan binnentrekken. ik werk op een linuxbak, en heb niet veel zin om een windowsbak te gaan opzoeken dan
Pff lijkt wel weer of ik jarig ben toen ik nog een jaartje of 8 was....stefanaudi schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:36:
Mijn lekker maken met (een paar dagen van te voren)het cadeau al op tafel leggen.
En de grootste lol hebben (mijn ouders dan, ben zelf behoorlijk nieuwschierig).
Maar ja, zit wel weer niets anders op dan gewoon geduld

Kan je wel zeggen wanneer wij hem in Nl kunnen verwachten.
En wat me ook niet helemaal duidelijk is over die update, is die straks te downloaden via het menu OF moeten wij dat doen via het update_programma van SE?
Haha, ik mag daar echt niks over zeggen.streamnl schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:21:
[...]
Pff lijkt wel weer of ik jarig ben toen ik nog een jaartje of 8 was....
Mijn lekker maken met (een paar dagen van te voren)het cadeau al op tafel leggen.
En de grootste lol hebben (mijn ouders dan, ben zelf behoorlijk nieuwschierig).
Maar ja, zit wel weer niets anders op dan gewoon geduldhebben.
Kan je wel zeggen wanneer wij hem in Nl kunnen verwachten.
En wat me ook niet helemaal duidelijk is over die update, is die straks te downloaden via het menu OF moeten wij dat doen via het update_programma van SE?
Een ding mag ik wel zeggen: voor het weekend!
De X10 zal het zelf wss aangeven. Anders even aansluiten op PC.
OT: hoe weet je dat allemaal eigenlijk?stefanaudi schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:56:
[...]
Haha, ik mag daar echt niks over zeggen.
Een ding mag ik wel zeggen: voor het weekend!
De X10 zal het zelf wss aangeven. Anders even aansluiten op PC.
Wat ik me eigenlijk afvraag.
Is het met android ook zo dat je bij elke update alles kwijt bent?
Dus je moet alles opnieuw instellen, alles downloaden en installeren, alles opnieuw configureren, enz.
Is dat bij elke update (dus binnen de huidige firmware) of alleen bij een nieuwere firmware versie (van 1.6 naar 2.1 bijv.)?
En welk programma is dan het beste om alles te backuppen en te restoren? Dus apps, settings, alles.
Is het met android ook zo dat je bij elke update alles kwijt bent?
Dus je moet alles opnieuw instellen, alles downloaden en installeren, alles opnieuw configureren, enz.
Is dat bij elke update (dus binnen de huidige firmware) of alleen bij een nieuwere firmware versie (van 1.6 naar 2.1 bijv.)?
En welk programma is dan het beste om alles te backuppen en te restoren? Dus apps, settings, alles.
Normaal gesproken ben je inderdaad alle data kwijt. Titanium Backup is een goed programma maar daar heb je root acces voor nodig als ik het goed heb. Al kan het ook zo zijn dat een gedeelte van de functionaliteit wel beschikbaar is.
Edit:
Ik heb het dan wel over een update naar een nieuwere android versie. Als het een kleine update is waardoor android op hetzelfde versienummer blijft ben je meestal niet je data kwijt.
Edit:
Ik heb het dan wel over een update naar een nieuwere android versie. Als het een kleine update is waardoor android op hetzelfde versienummer blijft ben je meestal niet je data kwijt.
[ Voor 29% gewijzigd door boaty op 21-06-2010 22:15 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
ik had al hier en daar gelezen dat er ook een app bestaat dat je op het scherm kan drukken om een foto te nemen ipv. het knopje bovenop te telefoon. Weet iemand de naam van deze app?
Ook over de update, zijn dan ook al mijn contacten weg? en wat kan ik het beste doen voordat ik de update installeer?
Ook over de update, zijn dan ook al mijn contacten weg? en wat kan ik het beste doen voordat ik de update installeer?
Niet geheel offtopic. Ik ben ook wel benieuwd wat zijn bron is.
dat kan je als het goed is bij je foto camera zelf doen. instellingen, moet je ff zoeken, heb het zelf ook moeten doen, omdat ik het foto knopje niet aan de praat kreeg, hij maakte maar geen foto's, of ik doe iets verkeerds?kanem0chi schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:02:
ik had al hier en daar gelezen dat er ook een app bestaat dat je op het scherm kan drukken om een foto te nemen ipv. het knopje bovenop te telefoon. Weet iemand de naam van deze app?
Hij is samen met Harold de Kort (communicatie-nogwat bij SE) de beheerder van de officiële X10 hyves zag ik, dus daar zal de connectie wel ergens zitten. Een vrij betrouwbare bron lijkt me (hoewel die HTC kerel er wel vaak naast zatjelmervos schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:07:
[...]
Niet geheel offtopic. Ik ben ook wel benieuwd wat zijn bron is.
Wat betreft updates: bij kleine updates verlies je toch niet alle data?? Na de update van .14 naar .16 ben ik iig niets kwijtgeraakt, maar dat was dan ook wel een miniscule update.
ik hoop het! alles staat juist zoals ik het hebben wil. ik verwacht ook wel dat je alle date behoud bij een update binnen dezelfde android versie, maar bij de update naar 2.1 verwacht ik wel dat we alles gaan kwijt zijn.LDVC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:18:
[...]
Hij is samen met Harold de Kort (communicatie-nogwat bij SE) de beheerder van de officiële X10 hyves zag ik, dus daar zal de connectie wel ergens zitten. Een vrij betrouwbare bron lijkt me (hoewel die HTC kerel er wel vaak naast zat)
Wat betreft updates: bij kleine updates verlies je toch niet alle data?? Na de update van .14 naar .16 ben ik iig niets kwijtgeraakt, maar dat was dan ook wel een miniscule update.
dus we mogen verwachten dat de x10 het zelf zal aangeven als we kunnen updaten?
ps: die update voor het weekend, horen wij belgen daar ook bij? en niet enkel nederland?
Verwijderd
In tegendeel want normaal zou je alleen je e-mail account gegevens invullen en dan zou het geregistreerd worden.Dat was dus bij mij niet gebeurt en moest alles handmatig invullen dat deed ik maar dat mocht niet bate.Tevens kon je normale je e-mail setting per sms ontvangen van de sony ericsson website maar die functie wordt per 26 juni stopgezet.Ik kreeg dus elke keer een fout melding als ik de pincode invoer voor me e-mail setting terwijl het nog geen 26 juni is.Knul schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:29:
[...]
Ja, één van 3 meter!
OT.
Heb mijn X10 nu 2.5 maand en bevalt nog steeds uitstekend. Accuduur blijft rond de 24 uur liggen. Ik heb geen last van die Hyves update, ik update alleen wanneer ik dat zelf nodig vind. Heeft iemand ondertussen al een oplossing voor die lelijke Skyfire bug?
[...]
Sorry hoor, maar Sony kan hier ook weinig aan doen. Je moet voor dat soort dingen inderdaad bij je provider zijn, en niet bij SE.
Verwijderd
Had sinds vorige week ook wat probleempjes met internet en door u tip ben ik even gsaan kijken en waarempel de settings stonden idd verkeerd gebruik sweetdreams deze zet er ook iets erachter waardooor de boel niet of helemaal niet meer functioneerd bdankt voor de tipLDVC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:23:
[...]
nou nou nou, zo erg is het allemaal niet. Je moet alleen even weten hoe APNDroid werkt. Omdat Android niet toestaat dat programma's rechtstreeks je internetverbinding aan/uit toggelen, gebruikt APNDroid een workaround: wanneer je internet uit wil zetten, voegt APNDroid de tekst 'apndroid' toe aan je APN adres. Hierdoor wordt dit adres ongeldig, waardoor je geen internetverbinding kunt krijgen. Wanneer je je verbinding wil herstellen, verwijdert APNDroid dit stukje tekst weer. Als je echter dit programma verwijdert voordat APNDroid die tekst weg kan halen, dan blijft je verbinding verbroken omdat je een ongeldig APN adres hebt. Het is dus een kwestie van dit handmatig aanpassen via:
portalmmm.nlapndroid
Verwijderd
Leuk, leuke prijs ook. Geef maar een seintje als je het binnen hebt. Misschien bestel ik m ook wel :-)
Off topic:
Ik doe geen uitlatingen over de bron.
Ik laat verder ook niks los over het nieuws, misschien merk je het vanzelf wel :-)
Ontopic:
Met Sony Ericsson's geleverde software kan je een back up maken
Ik laat verder ook niks los over het nieuws, misschien merk je het vanzelf wel :-)
Ontopic:
Verwijderd
Ik wacht wel eerst die update af want met al dei positieve geluiden zal het wel gewoon tegenvallen...
Ik merk met mijn X10 dat hij wat problemen heeft met de bluetooth carkit van mijn auto. Soms koppelt hij niet en soms laat hij het gesprek niet over mijn carkit lopen, maar gewoon over de telefoon zelf.
Zijn er hier mensen met ervaring met carkits en herkennen jullie deze problemen?
Wat ik al gedaan heb is het volgende:
- Andere telefoons ontkoppelen van de carkit
- X10 opnieuw koppelen
Ik heb de X10 nog niet gereset naar factory defaults. Andere telefoons doen het overigens wel prima.
Zijn er hier mensen met ervaring met carkits en herkennen jullie deze problemen?
Wat ik al gedaan heb is het volgende:
- Andere telefoons ontkoppelen van de carkit
- X10 opnieuw koppelen
Ik heb de X10 nog niet gereset naar factory defaults. Andere telefoons doen het overigens wel prima.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
Bij mij lukt het verbinding maken met de carkit ook niet goed. Een enkele keer pakt die 'm wel maar meestal koppelt die niet. Ben er nog niet druk mee bezig geweest, dus misschien is het makkelijk op te lossen..
Sinds een kleine week haalt Timescape niet meer automatisch mijn mail binnen (van 2 verschillende accounts) Pas als ik naar een mailaccount ga en die open dan zoekt die nieuwe mails op en komen ze ook in Timescape.
Iemand enig idee of hier iets aan te doen is??
Sinds een kleine week haalt Timescape niet meer automatisch mijn mail binnen (van 2 verschillende accounts) Pas als ik naar een mailaccount ga en die open dan zoekt die nieuwe mails op en komen ze ook in Timescape.
Sinds een kleine week heb je ook een taskkiller draaien?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:41:
Waar blijft die update??!!
Verwijderd
Heb geen Taskkiller draaien.
Kan je met een Taskkiller zien waarom Timescape niet automatisch update?
Kan je met een Taskkiller zien waarom Timescape niet automatisch update?
Nee, een taskkiller kan ervoor zorgen dat timescape niet automatisch update.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Dan moet je even wat meer details geven: Timescape haalt namelijk sowieso geen mails op, dat doet de emailapplicatie.s1ck schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:12:
Ik heb hetzelfde probleem als Mij82, Ik draai geen Taskkiller of iets dergelijks.
-wat heb je als update-interval ingesteld
-heb je continu internetverbinding (dus geen juicedefender die je verbinding verbreekt etc)
-POP3 / IMAP
-geen instellingen van je account veranderd? (wachtwoord / username)
-bepaalde apps geïnstalleerd de afgelopen tijd?
@LDVC
Ik heb geen bijzondere apps. Alles is standaard, alleen hyves/facebook app extra gedownload. 3G staat altijd aan, ingesteld update om het uur. Wat het meeste mij irriteerd is hij de hyves update niet binnen haal.
Ik heb Vodafone als je hier misschien wat aan heb o.O
Nja voor de rest ben ik bijzonder blij met het toestel. Kan alleen niet wachten tot die battery update.
Ik heb geen bijzondere apps. Alles is standaard, alleen hyves/facebook app extra gedownload. 3G staat altijd aan, ingesteld update om het uur. Wat het meeste mij irriteerd is hij de hyves update niet binnen haal.
Nja voor de rest ben ik bijzonder blij met het toestel. Kan alleen niet wachten tot die battery update.
Iemand op xda heeft een nieuwe update ter beschikking gekregen :stefanaudi schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 00:29:
Off topic:
Ontopic:
"just updated my x10 telenor sweden. here´s the changes:
firmware 1.6 > 1.6
basband 1.0.16 > 1.1.25
kernal 2.6.29-rel semc-android@semc#2 > same
build r1fa016 > r2ba020"
Is dit de nieuwe firmware?
heb gisteren internet via telfort aangevraagd, maar krijg tot nu toe maar geen verbinding, met me x10.
nou heb ik dus ook deze stappen gevolgd, maar krijg het maar niet voor elkaar, ook staat er in de telfort site dat ik dus wel internet verbinding zou moeten hebben,
nou krijg ik wel internet als ik GEGEVENSROAMING aan heb staan. maar krijg ik bericht dat het hoge kosten zou kunnen leveren? kan iemand mij misschien helpen?
heb al zo beetje via google en tweakers forum rond zitten lezen. maar kom er gewoon niet uit.
nou heb ik dus ook deze stappen gevolgd, maar krijg het maar niet voor elkaar, ook staat er in de telfort site dat ik dus wel internet verbinding zou moeten hebben,
nou krijg ik wel internet als ik GEGEVENSROAMING aan heb staan. maar krijg ik bericht dat het hoge kosten zou kunnen leveren? kan iemand mij misschien helpen?
heb al zo beetje via google en tweakers forum rond zitten lezen. maar kom er gewoon niet uit.
dat had ik dus gedaan maar kon er niet echt niets op vinden.
maar zo als ik het dus lees moet ik gegevensroaming aanvinken. en dan zouden er geen extra kosten moeten komen? ''
maar zo als ik het dus lees moet ik gegevensroaming aanvinken. en dan zouden er geen extra kosten moeten komen? ''
Zoals de eerste hit van google (en nu dus ook de link van Boaty) aangeeft:elmalonl schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:41:
dat had ik dus gedaan maar kon er niet echt niets op vinden.
"Er wordt geroamed omdat er gebruik wordt gemaakt van het KPN netwerk.
In de instellingen van beide programma's kunt u een vinkje zetten bij roamen toestaan. Er worden geen extra kosten berekend als u een data abonnement heeft."
Houd er wel rekening mee dat roaming over de grens dan ook gewoon gebeurt, en dat kost wel geld.
Mijn bestelling staat nu op verzonden, alleen 5-7 pas als verwachte afleverdatum.
Mijn bestelling staat nu op verzonden, alleen 5-7 pas als verwachte afleverdatum.
Verwijderd
Bij mij ongeveer hetzelfde, ik heb 'm ook niet zo lang (enkele weken). De eerste weken werkte timescape prima, nu dus opzich ook nog wel maar moet ik zelf de mailaccounts openen voordat nieuwe mails binnenkomen.s1ck schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 17:08:
@LDVC
Ik lees net dit :
Is dit niet toevallig die screenprotector die er standaard opzit? Wel handig om te weten voordat ik die een keer eraf wil pulken.Het scherm is voorzien van een anti-reflectieve coating, zodat het ook in volle zon leesbaar blijft.
Als ik zo eens lees op xda-developers.com dan lijkt de update "R2BA020" te zijn.
Deze is echter al eerder door een GoT user geinstalleerd, hoe kan dat: ricjuh in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 2"
Deze is echter al eerder door een GoT user geinstalleerd, hoe kan dat: ricjuh in "Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 2"
Over Taskkillers:
Ik had tot gisteravond Advanced Task Killer,
en kwam gister toevallig Task Manager tegen, en de batterij is nu 30% voller terwijl ik er net zoveel mee gedaan heb!
Ideaal!
Ik had tot gisteravond Advanced Task Killer,
en kwam gister toevallig Task Manager tegen, en de batterij is nu 30% voller terwijl ik er net zoveel mee gedaan heb!
Ideaal!
is dat zo? ff snel opzoeken dan gebruik namelijk ook ATK
mag ik ook vargen welke je gebuikt? want ik zie er namelijk stuk of 20
mag ik ook vargen welke je gebuikt? want ik zie er namelijk stuk of 20
[ Voor 39% gewijzigd door elmalonl op 22-06-2010 21:14 ]
Verwijderd
Net geprobeerd of ik een update door krijg via SEUS maar nog steeds niets hier in BE 
Wel zag ik in SEUS een phone staan met naam SO-01B en die had dezelfde afbeelding als de X10. Heb deze ook eens geprobeerd maar gaf eveneens de melding dat ik al over de nieuwste firmware beschik
Wel zag ik in SEUS een phone staan met naam SO-01B en die had dezelfde afbeelding als de X10. Heb deze ook eens geprobeerd maar gaf eveneens de melding dat ik al over de nieuwste firmware beschik
@stefanaudi: welke task manager bedoel je? er staan er meerder in de Market met die naam, welke developer?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
SO-01B is de Japanse variant van de X10 die door DoCoMo is uitgebracht.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:54:
Net geprobeerd of ik een update door krijg via SEUS maar nog steeds niets hier in BE
Dat kopt, de SO-01B is een Japanse versie van de XPERIA X10 die daar simpelweg "XPERIA" heet... Geen wonder dat die het niet doet in ieder gevalVerwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:54:
mooi.. hopen dat we binnenkort aan de slag kunnenVerwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:20:
Mensen goed nieuws betreft ROOT
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=708273
Goed dat dat gelukt is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:20:
Ik ben wel benieuwd hoe dat technische in z'n werk gaat. Wat hebben ze er voor moeten doen? Wat voor beveiliging gebruikt SE hiervoor?
Verdorie, Android Market werkt nog steeds niet lekker... Downloads blijven op 'Downloaden...' staan... Wi-Fi en 3G zijn voor de rest altijd erg sterk, internet/twitter/mail/youtube doen het altijd prima namelijk...
Iemand enig idee hoe ik het op kan lossen? Kan je de Android Market opnieuw installeren ofzo?
Iemand enig idee hoe ik het op kan lossen? Kan je de Android Market opnieuw installeren ofzo?
had het ook al gelezen, binnekort draaien de tweakers onder ons dus android 2.2 op de x10.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 23:20:
en dan is deze phone de beste op de markt! ben ook benieuwd of de rombakkers multitouch werkend krijgen op de x10, want er is nog altijd geen duidelijkheid of het scherm het ondersteund.
met hoop hopend op een x10 met 2.2 en multitouch en flash!
Ik had begrepen dat dat niet ging.
En de reden is het scherm en niet het software.
http://tweakers.net/nieuw...ijgt-geen-multitouch.html
Maar ik hoop met je mee
Maar ik hoop met je mee
Dit bevestigt dat SE geen multitouch gaat implenteren, maar die tap to zoom of het ook gaat noemen.streamnl schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:54:
Ik had begrepen dat dat niet ging.
Maar ik hoop met je mee
En als rombakkers een clean 2.2rom maken zal het snel duidelijk worden of het scherm het aankan.
Persoonlijk denk ik enkel dat SE het eruit laat omdat ze schrik hebben van aangeklaagd te worden door apple.
Maar dat het scherm het wel degelijk aankan, op XDA had iemand eens z'n x10 volledig uit mekaar gehaald.
En hij kon niet zien of het schermtype het aankon of niet, dus er is wel degelijk hoop.
Nuja, we zullen het snel genoeg merken, het is maar een qwestie van tijd voor er een tut komt hoe je root.
En dan is het wachten tot dev's komen voor rom's.
Dat denk ik niet. Aangezien ze wel aangeven dat er multitouch op andere toestellen van hun mogenlijk is.XstarzZ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 13:02:
[...]
Persoonlijk denk ik enkel dat SE het eruit laat omdat ze schrik hebben van aangeklaagd te worden door apple.
zoals de X10mini
Kan dit dan? Dit zou wel een verbetering zijn! Werkt dat dan net zo goed als officieel? Of vertraagt rooten je phone?XstarzZ schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:42:
[...]
had het ook al gelezen, binnekort draaien de tweakers onder ons dus android 2.2 op de x10.
en dan is deze phone de beste op de markt! ben ook benieuwd of de rombakkers multitouch werkend krijgen op de x10, want er is nog altijd geen duidelijkheid of het scherm het ondersteund.
met hoop hopend op een x10 met 2.2 en multitouch en flash!
Zou wel gaaf zijn, 2.2 op mn x10tje
Dit topic is gesloten.