Nokia N96 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.751 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:42
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1202477055.png
N96
Afbeeldingslocatie: http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n96/02_NokiaN96_lowres.jpg
Specs:
Netwerk
GSM netwerk EDGE, GPRS, GSM, HSCSD, HSDPA (3G)
Netwerk frequentie 850, 900, 1800, 1900
Data- / gegevensoverdracht
Bluetooth v2.0 with A2DP
IR-link Nee
Wi-Fi (WLAN)
USB 2.0
Display
Hoofddisplay Color TFT
Kleuren scherm 16.000.000 kleuren
Resolutie 240×320 pixels
Geheugen
Intern geheugen 16GB
Uitbreidbaar geheugen 8GB
Geheugen sloten 1
Opslagmedium MicroSD
Prestaties
Batterij Lithium Ion 950 mAh
Stand-by tijd 220 uur
Gesprekstijd 3.5 uur
Bellen
Tril-functie
Foto ID
Beltonen MP3, Polyfone
Camera
Megapixels 5 megapixels
Maximale fotoresolutie 2560×1920 pixels
Optische zoom 3x
Autofocus
Flitser
Video opnemen
Tweede (front) camera
Messaging
SMS
MMS
T9 tekstvoorspelling
Internet browsing
Entertainment
FM radio
Java
Audio speler AAC, eAAC, MP3, WMA
Video speler 3GP, MPEG4
Functies
Organizer functies: Calculator, Calendar, Reminders, Currency convertor
Video call Ja
Overige bijzonderheden: GPS, S60 3rd edition software, Built in hands free, Voice dial, Voice memo, TV out, Carl Zeiss optics
Formaat
Gewicht 125 g.
Afmetingen (H x B x D) 103×55x18 mm.
Afmetingen
Volume: 92 cc
Gewicht: 125 g
Lengte: 103 mm
Breedte: 55 mm
Diepte:18 mm, lokaal tot 20 mm
DVB-H:
De N96 beschikt over DVB-H. Dat betekend dat je er tv mee kan kijken. De beelden komen van Digitenne. Momenteel zijn de volgende kanalen beschikbaar:
Nederland 1
Nederland 3
RTL 24
RLT 4
MTV
SBS 6
Jetix / Veronica
Discovery Channel
Nick Toons
Xite
Nu.tv (beschikbaar vanaf Januari)
Eredivise Live (na extra betaling van €5,-)
Adult XXX TV (na extra betaling van €5,-)
Foto's & Reviews van de N96:
Let's go digital: http://www.letsgodigital.org/nl/18415/nokia-n96/
N96-Nokia: http://www.n96-nokia.nl/nokia-n96-review/2008/08/1
Eigen mening:
Ik heb nu de Nokia N96 een dikke 2 maand in gebruik. Het toestel was in het begin zeer traag maar na de uitgekomen firmware's reageert het toestel sneller en sneller. Helaas kan ik geen mening geven hoe het toetstel tegenover de populaire N95 staat. Dit is me eerste high-end phone. Wat me zeer aanstaat is het 16gb geheugen, zodat je er een dvd kan opzetten, en later kan afkijken. Ook de mobiele tv applicatie is een plus punt! Ook het opnemen van programma's is zeer handig! (mocht je niet kunnen kijken)

In de nieuwste firmware (12.043) heb ik al zeer snel (in huis) een fix en de voorgeinstalleeerde "Kaarten" werkt er ook perfect bij.

Enkele min en plus punten:
- Geen Touchscreen
- Dezelfde batterij als de N95. Hopelijk is hij echter zo geoptimaliseerd dat hij nu wel behoorlijk meegaat op z'n batterij. Want de battery-drain was het grootste probleem van de N95. Wat heb je aan alle features als ze uitgezet moeten worden, wil je een nog een beetje normaal kunnen bellen over een aantal dagen.

+ GPS
+ Mobiel TV kijken
+ 5MP Camera (van boven gemiddelde kwaliteit)
+ WiFi
+ Open-platform (iPhone is vooralsnog closed)
Uitgekomen firmware's:
20.050
12.043
11.101
Vorige delen:
Nokia N96 - Deel 1
Nokia N96 - Deel 2
Handige codes:
Hard Reset

Voor firmware's 11.101 & 12.043:
- Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK

Voor de firmware 20.050:
1.Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
2.Telefoon uitzetten
3.Groen telefoontje + de ster (*) en nummer 3 ingedrukt houden. En tegelijk het toestel aanzetten. (Vulcan death grip).
4. Als de animatie van Nokia verschijnt, kun je de toetsen los laten

Het gebruiken van de *#7370# word NIET aangeraden bij deze firmware

Let op:
- Je bent alles kwijt, ook de licentiesleutels van de meegeleverde films en aangekochte content
- De data op de geheugenkaart wordt niet gewist, deze moet je zelf nog even wissen (of formateren: Menu > Instrumenten > Best.Beh > Geheugenkaart openen > Opties > Geheugenkaart opties > Formatteren > Ja)

[ Voor 19% gewijzigd door Isane op 07-05-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:42
Laatste bericht:

Door: jvdb1975

Wat is nu trouwens het verschil tussen zelf flashen en wat er bij een service punt gebeurt? Is het iets dat ik echt niet zelf zou kunnen doen zonder naar een service punt te moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
herculesds schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:05:
Laatste bericht:

Door: jvdb1975

Wat is nu trouwens het verschil tussen zelf flashen en wat er bij een service punt gebeurt? Is het iets dat ik echt niet zelf zou kunnen doen zonder naar een service punt te moeten?
Via een NSP zal het ongetwijfeld veiliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Vind het nog steeds erg irritant dat soms mijn backlight niet aangaat als ik het toestel openschuif -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
NordicBlue schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:17:
Vind het nog steeds erg irritant dat soms mijn backlight niet aangaat als ik het toestel openschuif -.-
Ja precies, of dat het juist wel aangaat, uit het niks en zonder enige reden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Upbeat schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:30:
[...]

Ja precies, of dat het juist wel aangaat, uit het niks en zonder enige reden :/
Is dat ook met de nieuwste firmware 12.043?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Xiquena schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:38:
[...]

Is dat ook met de nieuwste firmware 12.043?
Ja! Ik heb de niet-KPN firmware van versie 12 en al een paar gehad dat het gebeurde. Mobiel TV werkt opeens ook zo sloom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2023
Upbeat schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:42:
[...]

Ja! Ik heb de niet-KPN firmware van versie 12 en al een paar gehad dat het gebeurde. Mobiel TV werkt opeens ook zo sloom!
Zou het langzame Mobiel TV komen doordat het niet de officiele KPN FW is?
Ik zit te twijfelen of ik m'n code terugmoet veranderen naar de originele KPN code en dan de KPN FW er op moet zetten.

maar hetzelfde verhaaltje zag zich waarschijnlijk weer herhalen; de next FW komt weer eerst voor de EURO2 code uit en dan ga ik de code weer omzetten etc.etc....

Is er een goede reden om zo vaak te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Inderdaad. De telefoon werkt nu alleszins acceptabel, maar nog steeds niet optimaal.

* MobielTV doet er soms erg lang (5 minuten) over om op te starten en/of om programmagidsen te laden en uiteindelijk op het TV signaal te schakelen

* Na het aanzetten duurt het tot een minuut voor de batterij- en signaal-indicators verschijnen en je iets met het toestel kan gaan doen.

* Gisteravond liep het toestel na het wegdrukken van een alarmpje compleet vast. Hier kwam ik pas uren later achter. De batterij moest eruit en weer erin en toen hij weer up & running was ging alsnog het Alarm opnieuw |:(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
eymey schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:24:
Inderdaad. De telefoon werkt nu alleszins acceptabel, maar nog steeds niet optimaal.

* MobielTV doet er soms erg lang (5 minuten) over om op te starten en/of om programmagidsen te laden en uiteindelijk op het TV signaal te schakelen

* Na het aanzetten duurt het tot een minuut voor de batterij- en signaal-indicators verschijnen en je iets met het toestel kan gaan doen.

* Gisteravond liep het toestel na het wegdrukken van een alarmpje compleet vast. Hier kwam ik pas uren later achter. De batterij moest eruit en weer erin en toen hij weer up & running was ging alsnog het Alarm opnieuw |:(
Ben blij dat ik niet de enige ben! :) Punt 1 en 2 gelden ook voor mij... Ik denk niet dat het iets mee te maken heeft dat het geen KPN fw is. Het komt gewoon omdat de fw nog steeds op sommige punten erg crappy is! Af en toe lijkt het wel bèta fw :/
Al die punten gaan ze zeker van mij horen tijdens het onderzoek wat gehouden gaat worden voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een hoop klachten langskomen van diverse aard. Wat ik me daarbij afvraag is in welke mate er aan het toestel is gesleuteld i.e. wisseling van codes en/of installatie van afwijkende applicaties. Zelf heb ik nog geen enkel probleem gehad met zowel de oude als nieuwe firmware. Mijn toestel is verder zoals ik hem kreeg.
Wellicht dat enkele problemen terug te leiden zijn naar geïnstalleerde programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Ik krijg sinds vanmiddag (of anders gezegd; het valt me op sinds vanmiddag) dat als ik een oproep aanneem dat er rechtsboven een icoontje komt te staan dat ik aan het bellen ben. Normaal staat er dan in het scherm dat je aan het bellen bent met onder de rechterknop de mogelijkheid tot het bellen met de luidspreker (maak ik veel gebruik van, kan ik ondertussen door computeren. ;) ). Iemand enig idee hoe ik dit terug zet naar de normale instelling? Ik heb KPN FW12, maar ik denk niet dat dit van belang is bij het oplossen van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat niet bij de oproep instellingen als ik het zo snel bekijk. Staat het niet in de manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Upbeat schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:42:
[...]

Heb je na de FW update ook een hard reset gedaan. Ik had namelijk ook wat problemen na de firmware update en na een hard reset liep de telefoon weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N96 nu een kleine twee maanden, en ik kan er nix anders over zeggen dan dat ik het een waardeloos apparaat vind. De accu is om de haverklap leeg, en de interface is maar een onhandig ding. Tot overmaat van ramp is gisteren ook nog eens het scherm gebarsten en dat ging zó gemakkelijk dat ik gerust durf te stellen dat het qua hardware bar slecht gesteld is.Immers je mag van een telefoon best verwachten dat ie enige weerstand heeft tegen een leven in een jaszak. Ik kocht de N96 vanwege de vele connectiviteits mogelijkheden en O.A. Wifi om te tetheren met mijn macbook, ik ben er nooit aan toe gekomen. wat wel redelijk was was de bluetooth, maar die had als nadeel dat als je dat na gebruik niet uitzet je accu als een razende leeg liep.
Ander bijzonder nadelig iets was dat de telefoon niet opgeladen kon worden met het USB kabeltje.... Pardon? dat kon tot nog toe iedere telefoon ( zelfs een Iphone.....) en waarom dat dan niet kan met de N96 is me een raadsel.
De telefoon word nu gerepareerd en daarna gaat ie op marktplaats, en dat zal dan het laatste zijn wat ooit van Nokia in mijn huis is geweest.
Voorlopig ben ik blij met een oude K750i de ik uit de lade heb gevist. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:12:
Ik heb de N96 nu een kleine twee maanden, en ik kan er nix anders over zeggen dan dat ik het een waardeloos apparaat vind. De accu is om de haverklap leeg, en de interface is maar een onhandig ding. Tot overmaat van ramp is gisteren ook nog eens het scherm gebarsten en dat ging zó gemakkelijk dat ik gerust durf te stellen dat het qua hardware bar slecht gesteld is.Immers je mag van een telefoon best verwachten dat ie enige weerstand heeft tegen een leven in een jaszak. Ik kocht de N96 vanwege de vele connectiviteits mogelijkheden en O.A. Wifi om te tetheren met mijn macbook, ik ben er nooit aan toe gekomen. wat wel redelijk was was de bluetooth, maar die had als nadeel dat als je dat na gebruik niet uitzet je accu als een razende leeg liep.
Ander bijzonder nadelig iets was dat de telefoon niet opgeladen kon worden met het USB kabeltje.... Pardon? dat kon tot nog toe iedere telefoon ( zelfs een Iphone.....) en waarom dat dan niet kan met de N96 is me een raadsel.
De telefoon word nu gerepareerd en daarna gaat ie op marktplaats, en dat zal dan het laatste zijn wat ooit van Nokia in mijn huis is geweest.
Voorlopig ben ik blij met een oude K750i de ik uit de lade heb gevist. :(
Zelfs mijn Samsung D900 heb ik tweeënhalf jaar geleden kapot gekregen door er perongeluk tegenaan te tikken met m'n knie. Een verzekeringetje van 5euro p/mnd afsluiten kan geen kwaad. Kost amper wat en al gooi je 'm moedwillig van een brug, je krijgt toch wel een nieuwe. KPN heeft dit wel netjes geregeld bij de Business Points. Als ie niet binnen 15 min. gemaakt kan worden krijg je een nieuw toestel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog een vraag die ik tot nu toe niet tegen ben gekomen.

Als ik podcasts wil downloaden kan ik die gewoon vinden maar als ik hem dan selecteer gaat hij in het begin wel downloaden (althans er staat 0% in beeld) maar dan meteen een seconde erna staat er acter de titel een uitroepteken en is de download gestopt weten jullie hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo allemaal,

Ik gebruik voor het browsen Opera 4.2

Is gewoon de beste browser voor op de mobiel.
Wireless verbinding pakt ie meteen automatisch op en je kan surfen.

Probleem is alleen als hij geen WLAN kan vinden.
Dan gaat hij uiteraard via GPRS, maar voor hij verbinding maakt (of pas vraagt of hij verbinding mag maken) duurt soms 30 seconden tot 1 minuut.
Ik kan nergens instellen dat hij automatisch verbinding mag maken.

Nokia browser pakt wel automatisch de GPRS op (zonder wachten).

hebben meer mensen hier last van of hoe hebben ze het opgelost?

hebben meer mensen hier last van of hoe hebben ze het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31
De browser geeft de foto's van Hyves niet weer. Zijn gewoon Jpg's. :?
Zijn er nog alternatieve browsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
Artwido schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 00:23:
De browser geeft de foto's van Hyves niet weer. Zijn gewoon Jpg's. :?
Zijn er nog alternatieve browsers?
Opera heeft ook een goede, misschien kun je die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43
Gebruik dan wel Opera Mini, deze is gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Dix0r schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 09:07:
Gebruik dan wel Opera Mini, deze is gratis :)
Heb deze net geïnstalleerd. :)
En idd dit is wel even beter dan de standaard browser!

Tnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb eens wat rond zitten kijken hier op het forum voor de N96.
Binnenkort loopt m'n abbo bij Vodafone af :)
Ben opzich wel weg van de N96, maar begin te twijfelen na alle reacties hier.
Ik wil sowieso wel weer een Nokia, want Symbian bevalt me wel goed (heb nu een N73).

Mijn vraag is: welke toestelen van Nokia zijn vergelijkbaar met de N96?
Dus één met GPS, Bluetooth, WLan en 5MP camera. Welke Nokia zouden jullie nemen? :?

Zou top zijn als er wat reacties komen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:02:
Hallo allemaal,

Ik wil sowieso wel weer een Nokia, want Symbian bevalt me wel goed (heb nu een N73).

Mijn vraag is: welke toestelen van Nokia zijn vergelijkbaar met de N96?
Dus één met GPS, Bluetooth, WLan en 5MP camera. Welke Nokia zouden jullie nemen? :?

Kijk eens naar de N85, die is een stuk minder lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
die n85 ziet er inderdaad goed uit.... voorlopig zit ik nog 2 jaar vast aan mijn nokia n96 en ben ik eigelijk ook best tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
robertwebbe schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:17:
[...]

Kijk eens naar de N85, die is een stuk minder lomp.
Of de N79...die is nagenoeg hetzelfde toestel alleen ipv slider een candybar model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:02:
Hallo allemaal,

Er zijn hier ook genoeg mensen die dik tevreden zijn met de N96 hoor.
Ondergetekende is er één van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook erg tevreden.
navigatie sygic doet het goed
dvb pvr werkt ook prima.

grtz decodertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan.. Grutjes, dat maakt het er niet makkelijker op :)
Misschien is die N79 ook een goede optie, lijkt wat meer op de N73.
En die bevalt me tot nu toe erg goed!
N95 is ook mooi, alleen heeft de N96 relax veel intern geheugen..

Weet iemand trouwens of ik gewoon TT6 kan gebruiken in combinatie met de ingebouwde GPS?
Of werkt dat alleen met Nokia Maps?
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:58:
Oke dan.. Grutjes, dat maakt het er niet makkelijker op :)
Misschien is die N79 ook een goede optie, lijkt wat meer op de N73.
En die bevalt me tot nu toe erg goed!
N95 is ook mooi, alleen heeft de N96 relax veel intern geheugen..

Weet iemand trouwens of ik gewoon TT6 kan gebruiken in combinatie met de ingebouwde GPS?
Of werkt dat alleen met Nokia Maps?
Bedankt voor de reacties!
De N95 is ook een uitstekende keuze. Ik heb het toestel 1,5 jaar gehad zonder enig probleem, ijzersterk toestel...de beste die ik ooit heb gehad. Het toestel is goed doorontwikkeld met nieuwe firmware versies. Ook heeft het toestel een dedicated graphics accelarator aan boord zodat video's perfect worden afgespeeld. Ik denk ook dat je op de N95 een prima deal kunt krijgen...

Inderdaad de N79 lijkt behoorlijk op een N73. Toestel krijgt goede reviews en is lekker licht dus handzaam. Ik heb de N85 gehad en toestel voelde veel te zwaar aan met 140gr (!). Ook was de slider los, ook nadat ik 'm had laten repareren bij een NSP. Toestel kraakte ook aan ale kanten, na verloop van tijd werd ik er niet goed van en heb 'm geruild voor een Samsung Innov8. De N85 heeft alleen het supermooie AM-OLED scherm als voordeel.

TT6 werkt slechts dmv een omweg, 2 extra apps installeren en iedere keer bij opstarten TT6 moet je weer de interne gps ontvanger kiezen...erg onhandig. Echter TT6 werkt naar ik heb begrepen sowieso niet op de N85, ik dacht op geen enkel toestel met de nieuwe Symbian S60 3rd 3.2 OS. Je kunt voor McGuider gaan, dat lijkt erg op TT. Echter is nog wel in redelijke ontwikkel-fase...zie ook Mcguider topic op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:11:
Het staat niet bij de oproep instellingen als ik het zo snel bekijk. Staat het niet in de manual?
Als ik het menu knopje indruk en dan oproep kies zie ik het wel gewoon. Waar zou ik precies op moeten zoeken in de manual? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
Wat zijn allemaal nu echt handig programmas om op je n96 te hebben? Of gewoon leuk? Misschien handig om zoiets in de TS te zetten?

Ik krijg de mijne hopelijk volgende week binnen, ben ik eindelijk van de vervelende viewty af. En ik vind geen touchscreen trouwens helemaal geen minpunt.. is voor iedereen toch anders? Persoonlijk vind ik het maar vervelend om continu een vies scherm te hebben, het is totaal niet handig tijdens uitgaan en sms'en/internetten schiet ook niet echt op. Plus dat ik een pennetje al helemaal vervelend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
El_V schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:27:
Wat zijn allemaal nu echt handig programmas om op je n96 te hebben? Of gewoon leuk? Misschien handig om zoiets in de TS te zetten?

Ik krijg de mijne hopelijk volgende week binnen, ben ik eindelijk van de vervelende viewty af. En ik vind geen touchscreen trouwens helemaal geen minpunt.. is voor iedereen toch anders? Persoonlijk vind ik het maar vervelend om continu een vies scherm te hebben, het is totaal niet handig tijdens uitgaan en sms'en/internetten schiet ook niet echt op. Plus dat ik een pennetje al helemaal vervelend vind.
Wat ik persoonlijk een erg makkelijk programma vind is Nokia Conversation

Verder heb ik de volgende apps geinstalleerd, maar dit is natuurlijk persoonlijk:

- NOS Mobiel
- 3FM
- Uitzendinggemist
- Barcodelezer
- TaskMan
- FExplorer
- Resco Viewer
- McGuider
- Timer
- Mobbler (scrobblen naar Last.FM)
- Opera Mini

Ik was voorheen een WM6 gebruiker met touchscreen, maar vind een toetsenbord toch echt fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:05:
Ik had nog een vraag die ik tot nu toe niet tegen ben gekomen.

Als ik podcasts wil downloaden kan ik die gewoon vinden maar als ik hem dan selecteer gaat hij in het begin wel downloaden (althans er staat 0% in beeld) maar dan meteen een seconde erna staat er acter de titel een uitroepteken en is de download gestopt weten jullie hoe dit komt?
Exact hetzelfde probleem hier, heb er nog geen oplossing voor kunnen vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:22:
[...]

Als ik het menu knopje indruk en dan oproep kies zie ik het wel gewoon. Waar zou ik precies op moeten zoeken in de manual? :)
Ik heb net even zitten bladeren in de manual, maar er staat niets bijzonders in met betrekking tot je probleem. Als je belt/gebeld wordt zijn er ook geen opties of instellingen mogelijk om dit aan te passen. Misschien heb je iets geïnstalleerd wat het in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:57:
[...]

Ik heb net even zitten bladeren in de manual, maar er staat niets bijzonders in met betrekking tot je probleem. Als je belt/gebeld wordt zijn er ook geen opties of instellingen mogelijk om dit aan te passen. Misschien heb je iets geïnstalleerd wat het in de weg zit?
Bedankt voor het naspitten van de manual! Net als velen hier heb ik McGuider geïnstalleerd maar dat zal het niet zijn denk ik. Verder heb ik Trackr!, Google Maps, Gmail, NOS Mobiel, God Of War en Guitar Hero III geïnstalleerd maar daarmee had ik geen problemen mee voor 't probleem zich voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
ik heb nos mobiel er ook op gezet..... helaas doet teletekst het niet! Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekrecords schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:32:
ik heb nos mobiel er ook op gezet..... helaas doet teletekst het niet! Klopt dit?
Teletekst doet het normaal bij mij........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
ik krijg 'pagina is niet gevonden' probeer het later opnieuw... rara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekrecords schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:23:
ik krijg 'pagina is niet gevonden' probeer het later opnieuw... rara?
Heel apart, nu krijg ik ook die melding...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:41:
[...]

Bedankt voor het naspitten van de manual! Net als velen hier heb ik McGuider geïnstalleerd maar dat zal het niet zijn denk ik. Verder heb ik Trackr!, Google Maps, Gmail, NOS Mobiel, God Of War en Guitar Hero III geïnstalleerd maar daarmee had ik geen problemen mee voor 't probleem zich voordeed.
Jeetje, ik loop achter met de applicaties merk ik al :)
Het lijkt me stug dat dat het probleem is, aangezien je er voorheen geen problemen mee had. Het enige wat ik kan bedenken is dat je de fabrieksinstellingen terugzet. Maar dat is natuurlijk niet wenselijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

djpdjpnl schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:10:
[...]

Via een NSP zal het ongetwijfeld veiliger zijn.
Dat begrijp ik niet helemaal. Als het veiliger zou moeten zijn, dan moeten ze ook de mogelijkheid om je telefoon te flashen weghalen.
mgoe. Morgen maar eens contact opnemen met een repair center om te kijken of er nog hoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik bij uitzending gemist een uitzending wil bekijken dan krijg ik na een tijdje dat de melding
dat het afspelen is mislukt.

Dit krijg ik elke keer weer, nog geen 1 keer gelukt om iets af te spelen. Dit is dus ook het geval bij de video modus van nos mobiel, staan mijn instellingen verkeerd, zoja, wat moet ik aanpassen?

Ook kan ik de teletekstfunctie van nos mobiel niet openen, ik krijg dezelfde melding
als sjekrecords.

ik krijg 'pagina is niet gevonden' probeer het later opnieuw

Iemand een oplossing?
Is de applicatie nos mobiel gratis icm hi eindeloos online?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:38:
[...]

Jeetje, ik loop achter met de applicaties merk ik al :)
Het lijkt me stug dat dat het probleem is, aangezien je er voorheen geen problemen mee had. Het enige wat ik kan bedenken is dat je de fabrieksinstellingen terugzet. Maar dat is natuurlijk niet wenselijk..
Het vreemde is dat het juist na het (harde) resetten is gebeurd. Aghja... er is mee te leven. :) Qua apps kwam ik zelf ook wat traag op gang maar dat komt vanzelf. Keertje op Google zoeken naar S60 3rd software of op http://mosh.nokia.com/ kijken.
(staat toevallig net ook de N96 bij... heeft lang geduurd! :))
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:22:
als ik bij uitzending gemist een uitzending wil bekijken dan krijg ik na een tijdje dat de melding
dat het afspelen is mislukt.

Dit krijg ik elke keer weer, nog geen 1 keer gelukt om iets af te spelen.

Ook kan ik de teletekstfunctie van nos mobiel niet openen, ik krijg dezelfde melding
als sjekrecords.

ik krijg 'pagina is niet gevonden' probeer het later opnieuw

Iemand een oplossing?
Is de applicatie nos mobiel gratis icm hi eindeloos online?
Ik kon eerst ook geen programma's via uitzending gemist kijken. Toevallig deed ie 't afgelopen weekend wel weer. NOS Mobiel is gratis ja, maar streaming video niet waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, bedankt.

maar heb jij nog iets van je proxy instellingen veranderd? ik heb alleen via 1300 van kpn
alles ingesteld. voor de rest niets veranderd. En zo ja, hoe heb je dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:39:
ok, bedankt.

maar heb jij nog iets van je proxy instellingen veranderd? ik heb alleen via 1300 van kpn
alles ingesteld. voor de rest niets veranderd. En zo ja, hoe heb je dit gedaan?
Nope, alles hetzelfde gelaten. Heb je zowel WiFi als Mobiel Internet geprobeerd? Ik zelf maakte toen gebruik van het laatste. Kijk je via NOS Mobiel of via Uitzending Gemist (aparte applicatie dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze allebei geprobeerd ja. En ik probeer te kijken via beide applicaties.
Dus ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb nu wel een probleem ontdekt sinds ik ge-upgrade heb naar 12.0.43.
De TV bevriest na een paar minuten.
Iemand hier ook last van (gehad) en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Artwido schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:05:
Ja wel een aantal keren gehad. Een oplossing heb ik helaas niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, geen enkel probleem nog mee gehad. Wellicht even je gidsen opnieuw ophalen?

Uitzending gemist werkte eerst ook niet, totdat ik er achter kwam dat er een proxy stond ingesteld bij Real Player. De proxy uitzetten en zorgen dat er bij Real hetzelfde toegangspunt is geselecteerd bij de opties als dat je gebruikt voor toegang via de nos/uitzendinggemist applicaties. Dan zou het moeten werken.

Bedankt voor de tip voor Mosh djpdjpnl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Stomme tv... een van de belangrijkere redenen dat ik de N96 heb gekocht en het werkt nu al een maand niet meer! Stomme stomme KPN heeft ook nog niks laten weten over m'n ticket bij de tech.dienst. Heb op het support forum van Nokia maar eens een topic omhoog gegooid in de hoop dat er een S60-nerdje zit die het zo 1,2,3 eventjes kan fixen voor me. ;) Op Hyves ( :r ) was nog iemand die ook error 30342 kreeg, helaas was dat 't enige wat ie plaatste en niet een oplossing ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ben an sich best tevreden over de features van de N96, ik hoop alleen dat hij nog wat stabieler en minder buggy wordt. Ik ben nu de KPN 12.watishet erop aan het zetten, hopelijk verbeterd er dan weer eea.

Ik heb vooral veel last van bugs in die audioplayer, harder/zachter zetten veranderd het totale geluidsbeeld (EQ), nummers doorskippen duurt erg lang en soms reageert hij 30 seconden gewoon helemaal niet meer. Spontane resets heb ik ook alleen nog maar gehad tijdens het luisteren naar muziek.

Zijn er andere MP3 spelers voor op de N96?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Jheroun schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:58:
Ik ben an sich best tevreden over de features van de N96, ik hoop alleen dat hij nog wat stabieler en minder buggy wordt. Ik ben nu de KPN 12.watishet erop aan het zetten, hopelijk verbeterd er dan weer eea.

Ik heb vooral veel last van bugs in die audioplayer, harder/zachter zetten veranderd het totale geluidsbeeld (EQ), nummers doorskippen duurt erg lang en soms reageert hij 30 seconden gewoon helemaal niet meer. Spontane resets heb ik ook alleen nog maar gehad tijdens het luisteren naar muziek.

Zijn er andere MP3 spelers voor op de N96?
Eensch, de mp3 speler is wat raar. Laatst wou ik 'm uitzetten maar drukte ik perongeluk op skip waardoor het volgende nummer begon en toen liep ie vast. Gevolg was dus dat ik 'm niet afgesloten kreeg en de muziek gewoon verder ging. Heb toen het aan/uit-knopje ingehouden tot ie uit was en daarna weer aangezet. Was toen wel verholpen maar het had niet gemogen m.i. Wel knap eigenlijk dat telefoonfabrikanten zo'n moeite hebben met een nieuw toestel. De basis van het OS ligt er met een berg ervaring van vorige telefoons. Oké, de hardware is misschien anders maar een beetje inschattingsvermogen zou er toch wel moeten zijn. Ik ben blij met m'n N96, zeker.. maar sommige dingen hadden voorkomen kunnen worden. Denk dat Nokia gewoon een modern bedrijf is; veel geld spenderen en inefficiënt werken! Noem mij twee bedrijven die dat niet doen en je wint de magnetron. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik alle verhalen zie over mensen die de N96 hebben met een KPN abbonement,dan ben i blij dat ik er een heb die simlock vrij is.
Bij mij loopt het zaakje gesmeerd met de laatste update.
Maar een ding wil ik wel kwijt ik hem ook nog steeds mijn N82 en als ik dan de afwerking zie van de N96 die vindt ik echt beschamend slecht voor een van de duurste toestellen die er zijn.
Als het donker is zie je overal kieren waar de verlichting doorheen komt,boven aan de buitenrand bij scherm hetzelfde helemaal onderaan (onder de navigatie toets. Heel jammer voor zo'n duur toestel.
Wat dat betreft is de N82 een mooi toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
tja is inderdaad beetje jammer..... ik heb kpn versie wel met euro2 code en bij mij doet ook alles hebt prima!! :) gelukkig..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N80i had een handige notitieblok functie. Iemand enig idee waar deze verstopt zit bij de N96 of is deze er gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:55:
Mijn N80i had een handige notitieblok functie. Iemand enig idee waar deze verstopt zit bij de N96 of is deze er gewoon niet?
ja hoor. Kijk maar bij toepassing/kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzendinggemist is toch streamen? Dus het kost dan toch extra geld?
En nog iets, als je iemand belt via contacten, en dan ophangt via de rode knop, blijft contacten nog altijd op de achtergrond open staan. Of moet ik een andere knop gebruiken om op te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
teletekst doet het inmiddels ....... heb niks veranderd dus waar het aan ligt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn N96 weer terug. Nu gelukkig wel gerepareerd..

Heeft iemand van jullie ook het volgende probleem:

Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van een forum ingeef, geeft de browser in de N96 aan dat deze niet juist zijn! Terwijl ze toch echt kloppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:40:
Eindelijk mijn N96 weer terug. Nu gelukkig wel gerepareerd..

Heeft iemand van jullie ook het volgende probleem:

Als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord van een forum ingeef, geeft de browser in de N96 aan dat deze niet juist zijn! Terwijl ze toch echt kloppen!
gebruik opera. Ik post nu ook op mijn werk met de N96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekrecords schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:55:
Aan de teletekst-functie 8)7

PS Ik hem de nieuwe firmware erop gezet, een back-up gemaakt, toestel op twee manieren gereset, back-up terug en dit alles scheelt al redelijk veel in snelheid.
Ik heb trouwens ook alle dubbele bestanden (foto's etc) verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 20:47:
[...]

gebruik opera. Ik post nu ook op mijn werk met de N96
Ok.. Zal Opera eens installeren.

Edit: Moet ik Opera Mini hebben dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 18:17:
1. Uitzendinggemist is toch streamen? Dus het kost dan toch extra geld?
2. En nog iets, als je iemand belt via contacten, en dan ophangt via de rode knop, blijft contacten nog altijd op de achtergrond open staan. Of moet ik een andere knop gebruiken om op te hangen?
1. Dat is mij ook nog steeds onduidelijk. De één zegt van niet en de ander van wel.
2. Klopt, heel irritant! Ik zou niet weten of en zo ja hoe dit uitgezet kan worden.
sjekrecords schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 19:55:
Dit was waarschijnlijk een probleem aan de NOS kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die nieuwe update echt een drama, me toestel is er echt onzettend traag van geworden.
De ene keer is die veel sneller, paar minuten later is dit ontzettend traag.

Hebben er trouwen meer mensen last van met die nieuwe update, dat die regelmatig de achtergrond naar de staand achtergrond veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:35:
Ik vind die nieuwe update echt een drama, me toestel is er echt onzettend traag van geworden.
De ene keer is die veel sneller, paar minuten later is dit ontzettend traag.

Hebben er trouwen meer mensen last van met die nieuwe update, dat die regelmatig de achtergrond naar de staand achtergrond veranderd?
Ik heb tot dusver eigenlijk alleen nog maar positieve ervaringen op het update-gebied. Hij wordt (en blijft) hier toch wel degelijk sneller. Over de achtergrond kan ik je niet helpen, ik heb altijd de staande al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:00:
[...]

Ok.. Zal Opera eens installeren.
Heb Opera Mini geïnstalleerd.
Maar ook hier geeft ie aan dat de gebruikersnaam/wachtwoord niet juist zijn.
2 fora geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 23:27

Stefan©

Toet toet

Ik heb de N96 nu sinds de officiële release in bezit en ben tot de conclusie gekomen dat ik nog nooit zo'n miskoop heb gedaan.

De enige dag waarop ik lovend ben geweest over dit toestel was op de dag van aanschaf. Maanden wachten zou eindelijk beloond worden. Nu, na 2 updates die mijn inziens al veel te lang op zich hebben laten wachten, ben ik nog geen steek verder. In tegendeel. Juist veel frustraties rijker.

Ik heb de Nokia N96 aangeschaft met de veronderstelling dat ik deze zou kunnen gebruiken voor de volgende dagelijkse dingen:
  • 1 tot 2 uurtjes te bellen
  • 5 smsjes
  • 1 tot 2 uur mp3 afspelen (op de fiets/in trein)
  • Mail for Exchange (t.b.v. push e-mail)
  • 0,5 uur internetten via WLAN/3G
  • Zo nu en dan een foto schieten
  • Continuu bluetooth aan (geen gedonder met headset/carkit)
Misschien ben ik gek. Maar dit zijn mijn inziens toch geen extreme eisen aan een telefoon.

Wat kan ik er werkelijk wel, of eigenlijk niet, mee doen?
  • Nou Mail for Exchange is uitgesloten. Wanneer ik push e-mail aan heb staan is de batterij zeker om 13.00 gewoon helemaal leeg. Ik heb nu als work-around 1x per uur syncen ingeschakeld. Wat me zo ontzettend stroort is dat mijn E61i (oké, misschien iets ander type telefoon) hier helemaal geen moeite mee heeft, en rustig 3 dagen lang mijn e-mail gepushed binnen kan laten komen.
  • Muziek afspelen gaat de N96 ook al niet al te best af. Zeer regelmatig spontaan vastlopen, rebooten, noem maar op. Dit is ontzettend frustrerend wanneer je in de bittere kou met flink tegenwind op de fiets nog lekker een muziekje wilt luisteren, maar je opeens moet stoppen om je telefoon met handschoenen aan uit je binnenzak te peuteren terwijl je lekker ingepakt bent en dan ook nog eens een flinke tas om je nek hebt. Nou ja, je snapt het wel.
  • Foto maken gaat sinds de laatste softwareversie gelukkig iets beter. Het blijft alleen ontzettend irritant dat mijn telefoon bij 8 van de 10 foto's zo'n 30 seconden nodig heeft om deze te "verwerken". Even snel een 2e foto maken zit er dan dus niet in.
  • Ook door mijn fotoarchief bladeren ervaar ik zeer wisselend. Het ene moment zoef ik door al mijn foto's en video's heen. Andere momenten lijkt het alsof de foto's opgeslagen zijn op een server op het platteland van China. Even snel een foto aan een vriend/collega laten zien kan dus soms een tijdrovende klus zijn.
  • Om deze opsomming maar even positief af te sluiten. Bellen (een contactpersoon opzoeken) en sms'en gaat sinds de laatste update eindelijk goed.
Hoe dan ook, mijn telefoon is elke dag tussen 21.00 en 22.00 gewoon echt helemaal leeg. Mijn telefoon een nachtje niet opladen is dus uit den boze.

Verder valt de bouwkwaliteit me echt bijzonder tegen. Ik heb het gekraak inmiddels al niet echt meer door. Wanneer ik echter een N82 in mijn handen krijg dan denk ik toch bij mezelf "Ze kunnen het wel knap".

Ik ben heel blij dat andere mensen deze problemen niet ervaren. Al met al is dit voor mij echter wel een ervaring waardoor ik me nog wel een keer achter de oren krab voordat ik als één van de eerste een nieuw Nokia model aanschaf. En wie weet wat nieuwe software ons nog kan brengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MrWizzard: wat betreft de batterijduur, als je de hele dag bluetooth aan hebt staan is het redelijk logisch dat hij rond die tijd leeg is.

@roelywoely: uitzendinggemist is inderdaad streamen en dat kost bij het standaard KPN mobiel internet abonnement in ieder geval extra. Je kunt dus het beste gebruik maken van WLAN, bovendien zal dat ook sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik kreeg ook bij mijn laatste factuur een extra post van 50 cent omdat ik streaming had gedaan.
Ik had wel een een Youtube filmpje gekeken. Ik denk dat het daar van was.
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:26:
[...]

Heb Opera Mini geïnstalleerd.
Maar ook hier geeft ie aan dat de gebruikersnaam/wachtwoord niet juist zijn.
2 fora geprobeerd..
Vreemd. Zoals ik al eerder poste, ik kan gewoon inloggen op GoT en ook op andere fora of sites.
Weet je heel zeker dat je niet een verkeerd wachtwoord of gebruikersnaam gebruikt? Misschien een hoofdletter vergeten?

[ Voor 58% gewijzigd door Artwido op 22-01-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:02:
@MrWizzard: wat betreft de batterijduur, als je de hele dag bluetooth aan hebt staan is het redelijk logisch dat hij rond die tijd leeg is.

@roelywoely: uitzendinggemist is inderdaad streamen en dat kost bij het standaard KPN mobiel internet abonnement in ieder geval extra. Je kunt dus het beste gebruik maken van WLAN, bovendien zal dat ook sneller zijn.
Is dit bij Surf & Mail Totaal ook zo? Dat je dus extra moet gaan lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Voor streaming audio en video. Dus internet radio ook neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Artwido schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:52:
[...]

Voor streaming audio en video. Dus internet radio ook neem ik aan?
Als dat gestreamed wordt (neem aan van wel anders was het gewoon radio of een podcast) dan is dat streaming audio ja. Wel een beetje scheef van KPN, ik betaal netjes 9,95 per maand (iets minder door een aanbieding maar toch) en dan is mijn onbeperkte internet verre van onbeperkt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:53:
[...]

Als dat gestreamed wordt (neem aan van wel anders was het gewoon radio of een podcast) dan is dat streaming audio ja. Wel een beetje scheef van KPN, ik betaal netjes 9,95 per maand (iets minder door een aanbieding maar toch) en dan is mijn onbeperkte internet verre van onbeperkt. ;(
In deel 1 staat dit beschreven. KPN-Hi-Telfort mag je niet mee streamen (alg. voorw.!) net zoals voip over mobiel internet is streamen.
Je zult dit dus via W-Lan moeten doen. Of gewoon via de pc |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik een nieuwe theme erop gezet.
Alleen als ik wil bellen of gebeld wordt dan kan ik niet lezen wie er gebeld heeft
De kleur van de cijfers en letters zijn heel licht groen.
Is er een mogelijkheid om die kleur te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
Na tijden tevreden te zijn geweest begin ik de N96 ook zat te worden. Tegenwoordig moet ik 2x per dag opladen om de dag door te komen. Het enige wat ik doe is af en toe bellen. Gisteravond thuisgekomen met een volle accu (wordt opgeladen in de auto) net word ik wakker me afvragend waarom mijn wekker niet afgegaan is, istie uitgevallen! Dat gaat echt nergens meer over :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
ik heb daar toch niet zo heel veel last van.... ik kan 2 dagen lukt zeker! Ik internet, sms, maak foto's en bel. Alleen navigeren doe ik met accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
sjekrecords schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:29:
ik heb daar toch niet zo heel veel last van.... ik kan 2 dagen lukt zeker! Ik internet, sms, maak foto's en bel. Alleen navigeren doe ik met accu!
Zelfde hier. In het begin was het een drama, nog geen dag en hij was helemaal dood. Was wel even een shock na m'n Samsung D900 die makkelijk een week zonder opladen doorging. :) Nu kan ik een dag of twee á drie (afhankelijk van wat ik er mee doe) ermee klooien zonder dat ik 'm hoef op te laden. Het wordt dus iets beter maar heb je het druk met werk dan is dit echt geen aanrader. Een dag lang continu bellen houdt ie niet vol, dat weet ik wel. Gelukkig heb ik ook geen bundel van 150euro bij KPN dus full-time bellen zit er niet in hehe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel nu 3 weekjes en keurig de batterij helemaal leeg laten gaan en wer netjes opgeladen,maar ook bij mij is de batterij een groot probleem. Elke dag moet dat ding aan de zuurstof. Ik durf onderweg niet eens meer een spelletje te spelen of wat tv te kijken.Dit is toch te gek voor woorden,nokia brengt een super smartphone uit en je kunt er geen fuck mee doen. En de afwerking begint me ook elke dag meer te ergeren overaal kieren en slecht afgewerkt en dat voor een telefoon die zoveel geld kost. Ik heb mijn N82 nog en met een beetje pech vliegt de N96 er van de week nog uiit
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streamen via Wlan kost toch ook geld? Uitzendinggemist zou dan ook geld kosten...
Streamen via Surf en Mail gaat toch super langzaam?

Internetradio kost geen extra geld toch? Tenminste ik gebruik dit wel eens maar als ik mijn saldo opvraag komen er bij Surf en Mail geen extra kosten. Of verschijnen deze pas op je rekening?

Is er misschien iemand die dit duidelijk kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:40:
....
Ja, jouw mobiele provider...het is namelijk zeer afhankelijk wat voor abo je hebt en wat voor soort kosten jouw provider allemaal wel/niet doorberekend.

[ Voor 43% gewijzigd door dafmay op 23-01-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:40:
Streamen via Wlan kost toch ook geld? Uitzendinggemist zou dan ook geld kosten...
Streamen via Surf en Mail gaat toch super langzaam?

Internetradio kost geen extra geld toch? Tenminste ik gebruik dit wel eens maar als ik mijn saldo opvraag komen er bij Surf en Mail geen extra kosten. Of verschijnen deze pas op je rekening?

Streamen via W-Lan is GRATIS, tenminste over je eigen netwerk!
Streamen via Surf&Mail gaat niet langzaam, 3,5G!
Internetradio = Streamen, dus extra betalen....
Check rekening online bij KPN, registreren en je kunt per maand je bundel in de gaten houden en dus ook de extra kosten.
Saldo opvragen --> is dit geen 0800-nummer of lokaal? dan valt het mobiel gebruik binnen je bundel.
Duidelijk genoeg?
PS Mocht je gestreamed hebben en dit staat niet op je rekening, dan heb je geluk en zag de provider het als internetgebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ík weet toch bijna zeker dat ik een keer een paar filmpjes via youtube heb gestreamd via wlan, en dat er hiervoor extra kosten in rekening zijn gebracht...
Waarom zou streamen wel snel gaan en internet niet? Ik vind internet ook behoorlijk langzaam namelijk... Is streamen dan even snel als internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:59:
ík weet toch bijna zeker dat ik een keer een paar filmpjes via youtube heb gestreamd via wlan, en dat er hiervoor extra kosten in rekening zijn gebracht...
Waarom zou streamen wel snel gaan en internet niet? Ik vind internet ook behoorlijk langzaam namelijk... Is streamen dan even snel als internet?
WLAN gaat (mits je het van iemand anders jat) via je eigen netwerk van je internet provider. Hier komt KPN geen miliseconde aan te pas. Het kan dus absoluut niet zo zijn dat je KPN geld moest betalen voor een WLAN connectie bij jou thuis. Waarschijnlijk heb je dan niet juist de WLAN aangezet.

Ik las net op mijn 'help mijn tv is kapot'-topic op het Nokia support forum dat er een fout in FW12 zit waardoor de batterij leegloopt. Iemand iets van gehoord of is het kul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
djpdjpnl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Ik las net op mijn 'help mijn tv is kapot'-topic op het Nokia support forum dat er een fout in FW12 zit waardoor de batterij leegloopt. Iemand iets van gehoord of is het kul?
heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:06

Erw

Ik heb een probleem, als ik een oproepkrijg en ik mis hem komt hij niet bij gemiste oproepen testaan, het zelfde met gebelde nummers , deze komen ook niet nin het lijstje geblede nummers testaan, hoe kan ik dit oplossen?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:59:
Opera mini als internetmachine gebruiken.
djpdjpnl schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:00:
[...]

Hij doet het gewoon zonder dat de batterij harder leegloopt, dus...............??? Kulletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
*klikkorzz*
Derde post door ene 'contactdap'. Ja, ik gedraag me heel goed daarzo.. ik wil gewoon een oplossing voor m'n probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik luister interradio, en dit kost niks extra's bij hi eindeloos online. Luister altijd naar 3 fm.
Uitzending gemist kost wel geld, dit vraag ik op via 1244 en zie dat er extra kosten zijn.

Dit is dus wat ik erover kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik merk niet echt iets van de 'battery drainage'. Gisteren wel twee keer vlak achter elkaar gehad dat mijn toestel bleeft hangen 3 seconden nadat ik tv had opgestart, vervolgens vloog hij er uit, kwam terug en toonde geen netwerkstreepjes en geen batterijstreepjes. Na batterij eruit werkte hij weer. Vreemd..

Laten we hopen dat Nokia hun forum goed in de gaten houdt en met een oplossing komt djpdjpnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb sinds kort een nieuwe browser geinstalleerd: SkyFire.
Dit omdat standaard nokia browser en opera geen flash afspeelt.
Maar wat een brakke browser is dit! Traag en werkt echt zooooo slecht!
Mensen, die gewoon niet installeren. Scheelt je weer tijd.

Dus nu zit ik nog steeds met de vraag. Hoe kan ik youtube werkend krijgen zonder dat ik realplayer hoef te gebruiken?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Hallo!

Heb de N96 sinds hij uit is al in mijn bezit. Lees elke dag mee hier, volg alles, maar kon me niet aanmelden omdat ik Gmail had. Heb nu een website, dus aanmelden is geen probleem meer.

Zit verder veel op N95 forum, waar een gedeelte is voor de N96.

Hoor zeer veel mensen hier klagen. Ben er zelf redelijk tevreden mee, maar wel ben ik het eens dat Nokia de N96 veel te vroeg op de markt heeft gebracht. Er zijn al 2 updates uit, en nog loopt het toestel niet helemaal lekker. Dit hoort niet, zeker niet bij zo'n duur toestel en momenteel de vlaggenschip van Nokia.

Sinds V12 duurt het erg lang om TV op te starten. Ook als ik uit StandBy kom nadat ik een tijdje niks met het toestel heb gedaan, gebeuren er rare dingen. Actieve StandBy staat er maar half op, de verlichting gaat niet aan etc.
Af en toe is hij zonder enige reden sloooom... Dit hoort allemaal niet. Wel hoop ik dat dit met firmware updates opgelost zal worden.
Verder had ik thema effecten aan, heb ik ook maar uitgezet zodat het toestel wat sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nokia n96 KPN toestel gekocht via een vriend.. Heb zelf een t-mobile abo met web n walk plus.. alleen heb ik de probleem dat ik geen live tv kan kijken.. Bij t-mobile hebben ze aangegeven dat je alleen via http://pda.t-mobile.nl onder het kopje tv en video.. Dus klik ik op een tv zender en waardoor die blijft laden en naar enkele minuten geeft de telefoon aan " couldn't reach the indicated web server".. Echter heeft die verder geen probleem met het openen van youtube filmpjes maar wel bij de flash player video's..

Dus mijn 2 problemen.. Ik kan geen live tv kijken & flashplayer video's kan ik niet bekijken..

Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 04:06:
Ik heb de nokia n96 KPN toestel gekocht via een vriend.. Heb zelf een t-mobile abo met web n walk plus.. alleen heb ik de probleem dat ik geen live tv kan kijken.. Bij t-mobile hebben ze aangegeven dat je alleen via http://pda.t-mobile.nl onder het kopje tv en video.. Dus klik ik op een tv zender en waardoor die blijft laden en naar enkele minuten geeft de telefoon aan " couldn't reach the indicated web server".. Echter heeft die verder geen probleem met het openen van youtube filmpjes maar wel bij de flash player video's..

Dus mijn 2 problemen.. Ik kan geen live tv kijken & flashplayer video's kan ik niet bekijken..

Wie kan mij helpen??
Als je maar wel weet, dat Mobiel TV van KPN en TV van T-Mobile op een ander systeem werken. Van KPN werkt het via DVB-H en van T-Mobile via UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Ik heb gisteravond nog eens KPN gebeld om te vragen hoe het met mijn ticket van het probleem met mijn MobielTV stond. Allereerst kreeg ik, na de miljarden menu's!!, een chagrijnige vrouw aan de telefoon die vroeg naar mijn klantnummer. Zoals waarschijnlijk iedereen ter wereld heb ik die niet zo bij de hand. Ook het rijbewijs nummer had ik niet, gezien mijn pa de rekening betaald en ik weet zo niet zijn rijbewijs of sofi nummer uit mijn hoofd. Ik was ook een beetje geïrriteerd omdat zij zo aan het drammen was, dus vroeg ik of een postcode met huisnummer ook voldoende zou zijn. "Nee meneer, ik wil je klantnummer hebben." Waarop ik vroeg "Maar.." en toen werd er opgehangen. Lekker volk daar dus! Ik (oké, me pa dan) betaal me helemaal scheel aan zo'n verrekt abonnement en dan krijg ik dit als service terug. Nog een keertje gebeld en in de vele menu's een andere optie gekozen om die vrouw te mijden en toen vertelde een vriendelijke man mij dat ze waarschijnlijk in haar maandelijkse periode zat en maakte zijn excuses voor haar gedrag. Ging tot dusver erg goed dus! Ik mocht gewoon de voorletters, achternaam en postcode plus huisnummer geven en toen was het goed. Kreeg toen wel de vraag waarom er gistermiddag al gebeld was over een gestolen telefoon. Toen schrok ik dus even, maar dit was mijn zus die op dezelfde rekening (en klantnummer dus) een abo heeft en haar telefoon is inderdaad gestolen. Wel grappig, want misschien kreeg hij wel argwaan ofzo haha. Hij heeft een klacht aangemaakt voor zowel het asociale gedrag van die vrouw als het niet laten weten hoe het mijn ticket stond en binnen vijf werkdagen (dus uiterlijk volgende week vrijdag, 30 januari) moet ik wat horen hierover. Ik ben niet van plan om mijn telefoon in te leveren, ook niet voor 2 á 3 weken dus ik hoop dat ze een andere oplossing hebben. Gemengde gevoelens over mijn belletje dus maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Het starten van mobieltv duurde bij mij altijd minstens 5 minuten, dan kwam pas het tvtje in beeld en kon ik is wat gaan doen.
Na de instellingen van mobiel tv te hebben gereset werkt het nu in minder dan 10 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42

robertwebbe

Robert Webbe

@djpdjpnl;
Zou het probleem veroorzaakt kunnen worden doordat je je productcode hebt aangepast en nu een softwareversie er in hebt staan die niet is afgestemd op KPN? KPN heeft blijkbaar een aantal wijzigingen laten maken aan hun versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:11:
@djpdjpnl;
Zou het probleem veroorzaakt kunnen worden doordat je je productcode hebt aangepast en nu een softwareversie er in hebt staan die niet is afgestemd op KPN? KPN heeft blijkbaar een aantal wijzigingen laten maken aan hun versie.
Dat dacht ik eerst ook ja, maar ik heb de productcode gewijzigd bij FW11. Toen FW11 van KPN uit kwam heb ik die geïnstalleerd en toen werkte het ook niet. Toen Euro2 FW12 uitkwam heb ik die geïnstalleerd zonder positief resultaat. Bij KPN FW12 heb ik 'm weer opnieuw geïnstalleerd en zoals je dus kunt raden; weer niks. Maar als je een euro2 N96 hebt moet MobielTV toch ook werken? Plus er zijn hier tal van mensen waar het wel werkt na een pc wijziging dus ik zie niet helemaal waar het dan fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt het wijzigen van productcode + mobiele tv. de helpdesk van kpn heeft me op geen enkele wijze kunnen helpen bij het opnieuw instellen van mobiele tv. via de site van kpn heb ik de handmatige instellingen overgenomen van mobiel internet voor de nokia n96 en daarna werkte het. bij mij althans.
Gister kon ik alleen ned 1 en 2 ontvangen 's avonds, vandaag werkt alles weer. waar dat aan ligt weet ik niet.
de service van kpn en volgens mij alle mobiele operators zijn echt zeer slecht, maar daar is misschien een apart draadje voor nodig...

edit: bedoel ned 1 en 3
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:

[ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic

Problemen, vragen, klachten, opmerkingen of tips over KPN MobielTV kan in:

Nokia N96 - KPN MobielTV