Nokia N96 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.755 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
ook bij mij doet de TV het weer zonder te bevriezen. Heb in de tussentijd niets aangepast zoals reset oid.
Blijft vreemd maar ja het werkt weer dat is het belangrijkst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 16:30:
bij mij werkt het wijzigen van productcode + mobiele tv. de helpdesk van kpn heeft me op geen enkele wijze kunnen helpen bij het opnieuw instellen van mobiele tv. via de site van kpn heb ik de handmatige instellingen overgenomen van mobiel internet voor de nokia n96 en daarna werkte het. bij mij althans.
Gister kon ik alleen ned 1 en 2 ontvangen 's avonds, vandaag werkt alles weer. waar dat aan ligt weet ik niet.
de service van kpn en volgens mij alle mobiele operators zijn echt zeer slecht, maar daar is misschien een apart draadje voor nodig...
Vertelde je in het vorige topic, ja. Ik zal het nog eens proberen (heb nu KPN FW12 dus misschien werkt het dan wel?). De service is inderdaad erg slecht, dat is zo en dat blijft waarschijnlijk zo. Een topic daarvoor maken zou gewoon zonde van de tijd, moeite en schijfruimte zijn. ;)

edit1; hij vraagt 'm op nu... (en ik heb enorm de hik >_<)
edit2; nope zelfde error, wat me wel opviel (eerder al) is dat ik bij het instellen van de tv gids altijd eerst één keer moet annuleren en het dan opnieuw proberen anders loopt het balkje niet. Eerst ook een kwartier samen met KPN meneertje aan de telefoon gewacht voor niets. :) Even reset en opnieuw proberen.
edit3; -30342 weer... :( Mobiel Internet nog eens proberen, zal hetzelfde opleveren denk ik.
edit4; yep, weer niks!

[ Voor 19% gewijzigd door djpdjpnl op 25-01-2009 17:21 . Reden: finished! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Als ze het dit keer niet kunnen oplossen, neem dan contact met ze op en geef ze de laatste kans, dat ze binnen een redelijke tijd het opgelost moeten hebben.
Indien ze dit niet kunnen, heb jij het recht om het volledige contract te beëindigen. Zij kunnen nl. niet alles leveren wat er in het contract staat. Of MobielTV nou gratis is of niet, dat doet er niet toe. Het staat in het contract.

Soortgelijk iets was er ook met Orange. Die kon (volgens mij door het samengaan met T-Mobile) een dienst, volgens mij Mobiel Webmail niet meer aanbieden na 15 mei 2008. Iedereen die een abbo had bij Orange, mocht dat abbo opzeggen, of ze er nou wel of geen gebruik van maakten. Het staat in het contract.

Hier een kopie'tje van een voorbeeld brief in dat geval:

(plaats), (datum),

l.s.,

Tot mijn verbazing ben ik erachter gekomen dat Orange de webmaildienst gaat beëindigen die mijn mobiele telefoonabonnement hoort. Dit is niet conform de voorwaarden waarvoor ik destijds getekend heb. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar uw eigen site: http://orange.t-mobile.nl/webmail/.

Een van de redenen waarom ik destijds voor Orange gekozen heb is de mogelijkheid gebruik te kunnen maken van de webmaildienst. Nu deze mogelijkheid mij door u ontnomen wordt is er spake van een verslechtering van de voorwaarden. De vraag of ik nu van de webmaildienst gebruik maak of van plan was geweest dit gedurende de resterende looptijd van mijn contract te gaan doen doet niet ter zake: het verlies van de mogelijkheid hiertoe is op zich al nadelig voor mij en dient gezien te worden als een verslechtering van de voorwaarden.

Daarom verzoek ik u mijn abonnement met onmiddellijke ingang kosteloos te beëindigen en tegelijkertijd het bijbehorende telefoonnummer en het nog aan mij toebehorende beltegoed zo snel mogelijk om te zetten in een aansluiting van het type “prepaid talk” (zie http://orange.t-mobile.nl/prepaid/prepaid_talk/), zodat ik mijn telefoonnummer kan behouden en eventueel naar een aansluiting bij T-Mobile of een andere aanbieder kan porteren. Het staat u geheel vrij mij een aantrekkelijk voorstel voor een abonnement bij uw nieuwe eigenaar T-Mobile te doen, met dien verstande dat dit geen enkele invloed zal hebben op mijn recht mijn bestaande abonnement bij Orange op te zeggen.

Ik deel u hierbij mee dat ik onder geen enkele voorwaarde akkoord ga met enige constructie die ertoe leidt dat ik mijn bestaande telefoonnummer verlies. Als dit onverhoopt toch gebeurt zal ik een schadevergoeding vorderen die minimaal gelijk is aan de marktwaarde van mijn telefoonnummer. Deze is gezien de cijfercombinatie (3 cijfers die meerdere malen voorkomen in een gemakkelijk te onthouden patroon) niet gering. Bovendien zal ik u in dat geval aansprakelijk stellen voor alle overige materiële en immateriële schade die een nummerwijziging voor mij met zich meebrengt.

Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk een bevestiging van deze opzegging inclusief de daaraan gekoppelde overzetting naar een Orange prepaid talk aansluiting met het telefoonnummer (06-nummer). Indien u niet aan mijn verzoek wenst te voldoen verwacht ik dat u het mij met onmiddelijke ingang mogelijk maakt gebruik te maken van de webmaildienst onder dezelfde voorwaarden die golden bij het ingaan van mijn abonnement.

Mijn voor afhandeling van deze kwestie relevante gegevens:

GSM nummer: (06-nummer)
SIM-kaart nummer: (simkaartnummer)
Naam: (naam)
Adres: (adres)
e-mail (e-mail)

Met vriendelijke groet,

(naam)

(handtekening)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Vraagje.. hoe krijg ik de instellingen dat als ik de scherm omhoog klap ik een gesprek opneem en naar benedeklap het stop?

Heb in het boekje net lopen kijken maar ik ben blind of het staat er niet in :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Tuzla schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:59:
Vraagje.. hoe krijg ik de instellingen dat als ik de scherm omhoog klap ik een gesprek opneem en naar benedeklap het stop?

Standaard is het toestel ook niet voorzien van die instellingen... Kan wel d.m.v. een progje.
Als ik mijn toestel uitschuif als iemand mij belt dan neem ik op maar ophangen lukt niet als ik inschuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb firmware 11.101 op mijn Nokia n96 (rm-247) van KPN. Probeer al een tijdje een firmware update te verkrijgen ( via mobiel of software updater) naar 12.043, maar ik krijg geen updates. Weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:02:
Als ze het dit keer niet kunnen oplossen, neem dan contact met ze op en geef ze de laatste kans, dat ze binnen een redelijke tijd het opgelost moeten hebben.
Indien ze dit niet kunnen, heb jij het recht om het volledige contract te beëindigen. Zij kunnen nl. niet alles leveren wat er in het contract staat. Of MobielTV nou gratis is of niet, dat doet er niet toe. Het staat in het contract.

Soortgelijk iets was er ook met Orange. Die kon (volgens mij door het samengaan met T-Mobile) een dienst, volgens mij Mobiel Webmail niet meer aanbieden na 15 mei 2008. Iedereen die een abbo had bij Orange, mocht dat abbo opzeggen, of ze er nou wel of geen gebruik van maakten. Het staat in het contract.

Hier een kopie'tje van een voorbeeld brief in dat geval:

[..]
Bedankt Masis! Kan me zeker van pas komen als KPN zo door blijft gaan. Heb er wel eens over nagedacht om schadevergoeding o.i.d. te claimen omdat ik er geen gebruik van kon maken maar ik wel gekozen heb voor de N96 mede door de MobielTV aanbieding. Tech.dienst vertelde me toen al 'dat er geen schadevergoeding komt omdat ik gratis MobielTV heb'. Was toen al redelijk pissig maar het feit dat ik nu al anderhalve maand ongeveer geen tv meer kan kijken maakt me niet vrolijker. Nog een paar daagjes en dan gaan we eens grof geschut inzetten tegen KPN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand voor mij een advies welke screenprotector ik het beste kan kopen voor mijn N96?
Ik zie nogal wat verschillende merken en prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
@djpdjpnl, hoop dat je er wat aan hebt.

Ik zou ze niet meer bellen maar alles schriftelijk doen als ik jou was. Heb je toch wat op papier staan. Natuurlijk probeert KPN er onderuit te komen, maar dat is onterecht. Het doet er totaal niet toe of je er voor betaald of niet, het staat in het contract en in de voorwaarden die zij jou hebben aangeboden en waar jij voor getekend hebt.
Ik heb zelf ook een weekje zonder MobielTV gezeten, is toen netjes opgelost. Geen probleem, maar anderhalf maand is niet normaal.

@Leronlfm, Ik heb zelf 10 stuks voor een paar euro's op eBay gekocht. Heb het toestel ongeveer 3 maanden, en heb de screenprotector vandaag vernieuwd. Heb weer een mooi krasvrij scherm :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay dank je Masis ik ga even schoppen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 08:54:
[...]

Als je maar wel weet, dat Mobiel TV van KPN en TV van T-Mobile op een ander systeem werken. Van KPN werkt het via DVB-H en van T-Mobile via UMTS.
Hoe kan ik dat wijzigen dan? Of is er een oplossing die je eventueel weet?? Of iemand anders?? ik heb er geen flauw idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erw schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 17:55:
Ik heb een probleem, als ik een oproepkrijg en ik mis hem komt hij niet bij gemiste oproepen testaan, het zelfde met gebelde nummers , deze komen ook niet nin het lijstje geblede nummers testaan, hoe kan ik dit oplossen?
bij oproepinfo moet je de opties in het menu even doorlopen. Daar staat in dat je de oproepen een bepaalde periode wilt bewaren. Stel deze in naar je behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 04:06:
Ik heb de nokia n96 KPN toestel gekocht via een vriend.. Heb zelf een t-mobile abo met web n walk plus.. alleen heb ik de probleem dat ik geen live tv kan kijken.. Bij t-mobile hebben ze aangegeven dat je alleen via http://pda.t-mobile.nl onder het kopje tv en video.. Dus klik ik op een tv zender en waardoor die blijft laden en naar enkele minuten geeft de telefoon aan " couldn't reach the indicated web server".. Echter heeft die verder geen probleem met het openen van youtube filmpjes maar wel bij de flash player video's..

Dus mijn 2 problemen.. Ik kan geen live tv kijken & flashplayer video's kan ik niet bekijken..

Wie kan mij helpen??
*flash video's kan je instellen als je de browser hebt gestart onder opties.
*voor je televisie is dit waarschijnlijk hetzelfde verhaal.....de flash-mode..., zo niet: klantenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
Tuzla schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:59:

het programma wat je daar voor nodig hebt is slide-helper, beetje googlen en je kunt het gratis downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
sjekrecords schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:09:
[...]

het programma wat je daar voor nodig hebt is slide-helper, beetje googlen en je kunt het gratis downloaden.
V.1.09 --> Cetificaatfout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Barock schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:22:
[...]

...app signen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je ook de ''achterkant'' van de N96 ergens los kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:15:
Weet iemand of je ook de ''achterkant'' van de N96 ergens los kan kopen?
Dat is niet zomaar een plastic stuk, daar zit de antenne van DVB-H (MobielTV) in weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op maandag 26 januari 2009 @ 18:26:
[...]

Dat is niet zomaar een plastic stuk, daar zit de antenne van DVB-H (MobielTV) in weggewerkt.
Hehe dan moet KPN mij die even geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet zo best (voor de prijs dan :P ) maar als er naar een tijdje diepe krassen inzitten en je wilt een nieuwe achterkant kan je hem niet zo bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:40:
Dat is niet zo best (voor de prijs dan :P ) maar als er naar een tijdje diepe krassen inzitten en je wilt een nieuwe achterkant kan je hem niet zo bestellen?
'N96 back cover' op Google. O.a. MobileFun.co.uk > 19,81 GBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:46:
Ik heb firmware 11.101 op mijn Nokia n96 (rm-247) van KPN. Probeer al een tijdje een firmware update te verkrijgen ( via mobiel of software updater) naar 12.043, maar ik krijg geen updates. Weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Klinkt misschien stom, maar het zou kunnen zijn dat het dit is; heb je de goede verbinding gekozen? Ook wel eens geprobeerd om twee of driemaal achter elkaar naar een FW update te zoeken? Kan zijn namelijk dat ie 'm op de een of andere manier de eerste keer niet pakt en daarna wel. Doen Windows Update en NOD32 bijv. ook soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
Barock schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:22:
[...]

verlopen? of? als hij verlopen is dan even tijd terugzetten. Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Hi,

Vraagje, sinds kort staat er geen naam meer bij mijn inkomende SMSjes. Bij de oudere SMSjes wel, maar bij de nieuwe komt alleen het nummer te staan terwijl ik hem toch echt in mijn contacten heb staan. :(

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geprobeerd met GSM via mobiel internet KPN, WiFi. Meerdere keren achterelkaar met software updater, pcsuite. Maar niets. Productcode gewoon van de KPN, niks veranderd.
djpdjpnl schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:27:
[...]

Klinkt misschien stom, maar het zou kunnen zijn dat het dit is; heb je de goede verbinding gekozen? Ook wel eens geprobeerd om twee of driemaal achter elkaar naar een FW update te zoeken? Kan zijn namelijk dat ie 'm op de een of andere manier de eerste keer niet pakt en daarna wel. Doen Windows Update en NOD32 bijv. ook soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Wat is je productcode? Waarom wijzig je hem niet naar de Euro2 code? Heb je de originele versie draaien, en zijn de nieuwste updates sneller beschikbaar.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Champ
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik kreeg het ook pas veel later dan sommige hier op het forum, lijkt wel of KPN niet iedereen tegelijk laat updaten. Ik heb ook de normale KPN versie (product code), denk dat voor jou ook één dezer dagen een update te halen valt!

The "real" Champ will always be The Champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik weet niet of het al een keer gepost is, maar heb een geweldige site gevonden:
http://nokian96.net/

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 02:44:
Ik weet niet of het al een keer gepost is, maar heb een geweldige site gevonden:
http://nokian96.net/
Gaaf, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de usb instellingen in je telefoon via pc-suite/help bijgewerkt?
Heb je de nieuwste software updater geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie tip DNA_Saint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Sluit ik mij bij aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb'afscheid van m'n N96 genomen. Nu heb ik een N79, deze is veel sneller en heeft geen problemen met de Nokia carkit CK 7-W. Het duurde mij te lang voordat het probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Dat navigatiewieltje, ik heb werkelijk géén idee wat dat doet of kan.
Wanneer het is geactiveerd wat kan ik er dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 09:26:
Dat navigatiewieltje, ik heb werkelijk géén idee wat dat doet of kan.
Wanneer het is geactiveerd wat kan ik er dan mee?
uitzetten! Of in het donker aan zien dat je een bericht hebt of een oproep gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:39:
[...]

uitzetten! Of in het donker aan zien dat je een bericht hebt of een oproep gemist.
Laat die zien of je een bericht of oproep gemist hebt? Is me nog nooit opgevallen, ding knippert als het scherm uit is maar dat kun je uitzetten.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:39:
[...]

Kan je dat instellen? Hier blijft dat ding altijd maar knipperen dus ik heb hem maar uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Je kan hem met de huidige firmware's alleen uit/aan zetten.

Als er niks aan de hand is, en het scherm gaat uit (standby) dan gaat hij langzaam knipperen. Maar als je een smsje hebt of een gemiste oproep, knippert hij dubbel en 2x sneller.... Ik vind het niet erg, 's nachts hangt hij toch aan de lader dus niet in de slaapkamer :)

[ Voor 10% gewijzigd door Masis op 28-01-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
misschien gaat die nog iets doen bij een nieuwe firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Wil m'n N96 volledig gaan resetten, om het SMS probleem te verhelpen (er staat geen naam meer bij inkomende smsjes, alleen nummer)
Ben nu een backup aan het maken met PC Suite, zal zo ook nog een backup maken via de N96 op de geheugenkaart.

Iemand andere tips om hem zsm weer in goede staat te krijgen (alle bestanden terug, menu hetzelfde (heb de icoontjes bijna allemaal verplaatst, snapte de logica van Nokia niet) en alle app's weer terug te krijgen? En moet ik alles opnieuw installeren?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:45:
Wil m'n N96 volledig gaan resetten, om het SMS probleem te verhelpen (er staat geen naam meer bij inkomende smsjes, alleen nummer)
Ben nu een backup aan het maken met PC Suite, zal zo ook nog een backup maken via de N96 op de geheugenkaart.

Iemand andere tips om hem zsm weer in goede staat te krijgen (alle bestanden terug, menu hetzelfde (heb de icoontjes bijna allemaal verplaatst, snapte de logica van Nokia niet) en alle app's weer terug te krijgen? En moet ik alles opnieuw installeren?

Alvast bedankt
Backup maken op je pc. :) Zet ie alles weer goed terug (vraag me wel af of je dan ook het probleem terug zet?). Heb je al je contacten wel goed ingesteld? Dus alles op sim of alles op telefoon en dat je hem laat zoeken op die contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Masis schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:02:
Je kan hem met de huidige firmware's alleen uit/aan zetten.

Als er niks aan de hand is, en het scherm gaat uit (standby) dan gaat hij langzaam knipperen. Maar als je een smsje hebt of een gemiste oproep, knippert hij dubbel en 2x sneller.... Ik vind het niet erg, 's nachts hangt hij toch aan de lader dus niet in de slaapkamer :)
Het heeft dus niets te maken met NAVIGEREN, rare benaming dus. Einde story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barock schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 15:29:
[...]

Het heeft dus niets te maken met NAVIGEREN, rare benaming dus. Einde story.
Navigeren is ook een benaming om door menu's heen te "wandelen".......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 13:45:

Alvast bedankt
Ik heb de twee resets gedaan na een back-up. Ook kun je opnieuw de firmware installeren en dan de back-up terugzetten. Programma's die er niet meer op staan, zul je opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Hehe oeps... had heel kort Uitzending Gemist geprobeerd maar door het haperen heb ik 'm meteen afgezet. KPN wist dat ook, op de rekening stond een bedrag van 30 cent voor i-Mode diensten (da's toch al heel lang dood?). >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Bedankt voor de reacties!

Heb hem eerst een soft-reset gegeven, dat hielp niet, daarna een hard-reset. Ook dat werkte niet. :( :( Heb de Massamemory ook nog geformatteerd.

Heb wel de volledige backup terug gezet. Ik sla de berichten op in de Massageheugen, dit heb ik altijd probleemloos zo gedaan.

Ik moet mijn contacten en SMS'jes echt hebben, maar het is zeer vervelend om geen naam te zien bij een inkomend smsje :(

Overigens is het wel zo dat -nadat ik het toestel uit/aan doe- de eerste SMS die daarna binnenkomt wel netjes de naam weergeeft. De berichten daarna, allemaal alleen met nummer :'(

Heeft er iemand misschien een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:03:
Bedankt voor de reacties!

Heb hem eerst een soft-reset gegeven, dat hielp niet, daarna een hard-reset. Ook dat werkte niet. :( :( Heb de Massamemory ook nog geformatteerd.

Heb wel de volledige backup terug gezet. Ik sla de berichten op in de Massageheugen, dit heb ik altijd probleemloos zo gedaan.

Ik moet mijn contacten en SMS'jes echt hebben, maar het is zeer vervelend om geen naam te zien bij een inkomend smsje :(

Overigens is het wel zo dat -nadat ik het toestel uit/aan doe- de eerste SMS die daarna binnenkomt wel netjes de naam weergeeft. De berichten daarna, allemaal alleen met nummer :'(

Heeft er iemand misschien een andere oplossing?
Mijn idee nog geprobeerd?
djpdjpnl schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 14:37:
[...]

Backup maken op je pc. :) Zet ie alles weer goed terug (vraag me wel af of je dan ook het probleem terug zet?). Heb je al je contacten wel goed ingesteld? Dus alles op sim of alles op telefoon en dat je hem laat zoeken op die contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Yep, dat staat allemaal goed... Alles staat in het telefoongeheugen, en niks staat dubbel.

Heb net de firmware overgeschreven, eerste 3 smsjes die daarna binnen kwamen netjes met naam, net een smsje met alleen het nummer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Bluh.. moest even Vista herinstalleren op m'n laptop en alleen Office 2007 versloeg Ovi in het heel-erg-lang-installeren. >_< Maar goed... het draait allemaal weer als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:25
Vandaag weer een mailtje van Nokia..
Beste Nokia-klant,

Onlangs heeft u zich als eigenaar van een N96-toestel uit de Nseries laten registreren en daarom ontvangt u deze uitnodiging om deel te nemen aan een enquête van Nokia. Bij de registratie heeft u ermee ingestemd dat wij u voor marktonderzoeken mogen benaderen en dit is een uitnodiging om deel te nemen aan een enquête die ingesteld is om erachter te komen wat u na en korte gebruiksperiode van de N96 vindt. Het invullen van de enquête neemt maximaal 30 minuten in beslag.
Ik denk dat er toch heel veel klachten over de N96 binnen zijn gekomen bij Nokia dat ze er een stel onderzoeken aan besteden. Paar weken geleden kreeg ik al een mail van dat groepsgesprek en dan nu deze mail weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
DoubleD1980 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:37:

[...]

Ik denk dat er toch heel veel klachten over de N96 binnen zijn gekomen bij Nokia dat ze er een stel onderzoeken aan besteden. Paar weken geleden kreeg ik al een mail van dat groepsgesprek en dan nu deze mail weer.
Of ze sturen de mails rond in de hoop dat wij geloven dat ze er echt mee bezig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
DoubleD1980 schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 11:37:

[...]

Ja ik had ook dat mailtje van dat groepsgesprek gekregen! Alleen daarna niks meer van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Masis schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:20:
Yep, dat staat allemaal goed... Alles staat in het telefoongeheugen, en niks staat dubbel.

Heb net de firmware overgeschreven, eerste 3 smsjes die daarna binnen kwamen netjes met naam, net een smsje met alleen het nummer :(
geef je telefoon eens een hard reset!

nieuwe firmware is niet gelijk aan een hard reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Bedankt voor je reactie.

Ik heb 'm vanaf het begin al een soft-reset gegeven, dat hielp niet. Daarna een hard-reset, meerdere keren, hielp ook niet. Toen pas de firmware opnieuw overgeschreven, en de massamemory geformatteerd. Alles was/is weer mooi schoon :)

Echter is het probleem nog steeds niet opgelost. Heb Nokia gebeld, ongeveer 40 minuten mee gesproken. Eerste keer was het een wat onvriendelijke meneer, en zei dat het kwam doordat ik SMSjes in de Massamemory heb. Dit is altijd zo geweest, en had nooit problemen. Dus ik denk oke, ik gebruik mijn telefoongeheugen. Moet ik wel alles overzetten van de Massageheugen naar de Telgeheugen.

Dat lukt dus niet. Ik weer gebeld, had een erg vriendelijke man aan de lijn. Erg behulpzaam, en deed zijn best om mij te helpen. Heeft veel uitgezocht, en het toestel er zelf bij gepakt. Hij zei dat het waarschijnlijk aan de software lag, en dat ik het beste naar een Service Point kon om hem volledig over te schrijven..... Dit was een zeer vreemd en zeldzaam probleem.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik wel de namen krijg bij smsjes na een restart, totdat ik zelf wat verstuur. Daarna krijg ik alleen het nummer bij SMSjes :(

Echter heb ik nu de Berichten ingesteld op de Tel. geheugen. En ja, de namen staan er gewoon bij! Vreemd maar wel fijn. Nu kom ik weer bij het volgende probleem: Hoe krijg ik mijn SMSjes van de Massamemory naar het Tel. geheugen? Dit lukt niet met Backup van PC-Suite. Ook niet via het toestel zelf, meneer bij Nokia heeft dat uitgezocht en kon bevestigen dat dat niet via het toestel gaat.

Iemand tips?

Owja, ik vroeg nog of hij een indicatie zou kunnen geven over wanneer er een nieuwe firmware uit gaat komen. Meneer zei dat de V12 net uit was, en dat een nieuwe nog wel ongeveer 3 maanden kan gaan duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:34:

Owja, ik vroeg nog of hij een indicatie zou kunnen geven over wanneer er een nieuwe firmware uit gaat komen. Meneer zei dat de V12 net uit was, en dat een nieuwe nog wel ongeveer 3 maanden kan gaan duren....
Mnah... steeds komt Nokia ongeveer een maand na de laatste FW-update met een nieuwe versie. Nu met de feestdagen heeft het wat langer geduurd maar drie maanden vind ik wel heel erg veel, zeker voor zo'n nieuwe toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Denk zelf ook dat het wat korter zal duren dan 3 maanden, maar wel wat langer dan 1 maand. De V12 kwam wel snel na de V11.

Volgens de medewerker vonden zij dat de V12 zeer goed en foutloos draait :/ De N96 heeft nog heeel wat verbeteringen te gaan........

Edit: Heb even naar de firmware's van de N95 gekeken. Deze kwamen in het begin om de 2-3 maanden uit, maar later 8 maanden niks meer... Daarna weer eentje in 2 maanden. Denk (Hoop) dat er ergens in februari een update zal worden uitgebracht :)

@Djpdjpnl, nog wat gehoord van KPN over MobielTV? Ben zeer benieuwd hoe ze het gaan oplossen....

[ Voor 41% gewijzigd door Masis op 30-01-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:23:

@Djpdjpnl, nog wat gehoord van KPN over MobielTV? Ben zeer benieuwd hoe ze het gaan oplossen....
Hehe nee, ik had het eigenlijk ook niet verwacht. Morgen dus klagen en compensatie eisen voor elke dag dat zij het niet oplossen op mijn manier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds 3 mnd een n96 en er staat aleen Mcguider navigatie op.

Het toestel loopt iedere dag wel een keer vast soms meerdere keren dan moet ik de batterij er uithalen anders krijg ik hem niet meer uit en aan.

Hij loopt vast als ik en een menu ben maakt niet uit welke iedere keer wat anders.

Start soms in 1 keer opnieuw op scherm wordt wit en start op hoef ook geen pin in te toetsen.

Maar loopt ook vast als ik hem oplaad en als hij vol is slaat hij ook vast erg lastig als ik hem als wekker gebruik.

Wie heeft er ook zulke problemen en kan me helpen dit te verhelpen.

Ik heb een soft en hard reset gedaan en er is niks veranderd.

heb versie 12.043

grt Batrix :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:47:
Ik heb nu sinds 3 mnd een n96 en er staat aleen Mcguider navigatie op.

Het toestel loopt iedere dag wel een keer vast soms meerdere keren dan moet ik de batterij er uithalen anders krijg ik hem niet meer uit en aan.

Hij loopt vast als ik en een menu ben maakt niet uit welke iedere keer wat anders.

Start soms in 1 keer opnieuw op scherm wordt wit en start op hoef ook geen pin in te toetsen.

Maar loopt ook vast als ik hem oplaad en als hij vol is slaat hij ook vast erg lastig als ik hem als wekker gebruik.

Wie heeft er ook zulke problemen en kan me helpen dit te verhelpen.

Ik heb een soft en hard reset gedaan en er is niks veranderd.

heb versie 12.043

grt Batrix :'(
Lijkt me aan de hardware te liggen. Zo als ik uit je verhaal begrijp heb je er geen vreemde dingen mee gedaan en dan zou ik in jou geval even langs de winkel gaan waar je 'm gehaald hebt om een nieuwe te claimen.

Ik bel nu KPN over m'n MobielTV... :)

edit1; Guess what! Ze kunnen niks van m'n probleem vinden. :(
edit2; Jahaaa... na 15 minuten bellen ben ik er zoveel wijzer van geworden dat ik weet dat het bij Nokia ligt, dat ze er mee bezig zijn en dat het nog wel eens een half jaar kan duren voordat het opgelost is. Vergoedingen doen ze niet aan want ik krijg de service gratis en toen ik vertelde dat het dus contractueel niet klopt werd ze chagrijnig. :) Wachten op de volgende update dus. Schijnbaar zit t probleem erin sinds FW11. :(

[ Voor 20% gewijzigd door djpdjpnl op 30-01-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Pfff.. Wat 'n onzin :(

Dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand zo'n langdurige probleem heeft met mobiel TV, en ik lees veel over de N96. Ik neem aan dat je een hard-reset al geprobeerd hebt? Dan komt het waarschijnlijk door KPN, of een hardwarefout. Door de firmware denk ik niet, iedereen draait dezelfde firmware en niemand heeft problemen. Indien het een firmwarefout zou zijn, zou het opgelost moeten zijn met een hard-reset en het re-flashen van de firmware.
Al eens geprobeerd je simkaart in een andere N96 te stoppen om te kijken of MobielTV dan wel werkt?

Mijn tip: Stuur die brief gewoon op, en laat duidelijk weten dat je voor KPN hebt gekozen door die actie. Vaak bereik je met zo'n brief meer dan een telefoontje... KPN is verplicht om alles correct te leveren wat er in het contract staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Om terug te komen op het SMS-probleem...

Weer Nokia gebeld, ruim een half uur aan de lijn gehad. Meneer was redelijk behulpzaam, en heeft het uit gezocht (hoe ik berichten van het Massageheugen naar het Tel. geheugen kan kopiëren). Dit was volgens hem niet mogelijk. Ik maakte duidelijk dat ik de berichten (ruim 1700 inbox en 999 verzonden) echt nodig heb, en dat het voor mij niet mogelijk is om elke keer van geheugen te wisselen om de berichten te bekijken. Hij heeft zelf de N96 erbij gepakt, en zijn menu kwam niet overeen met de mijne :/ Hij zei dat het door KPN komt, door de branded-firmware. Maar toen ik vertelde dat ik de productcode gewijzigd heb, en ik de officiele Euro2 firmware heb, was hij opeens stil :P
Meneer heeft mijn probleem uiteindelijk doorgestuurd naar Nokia in Finland. Zij gaan het verder uitzoeken, en eventueel een oplossing zoeken.
Wel vind ik dat ze vrij weinig weten daar bij Nokia. Tuurlijk snap ik dat je niet alle problemen direct kan oplossen en dat elk toestel verschillend is, maar sommige simpele dingen moet je wel weten vind ik, ik moest hem regelmatig corrigeren :P
....nu maar hopen dat ze in Finland een passende oplossing kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:24:
Pfff.. Wat 'n onzin :(

Dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand zo'n langdurige probleem heeft met mobiel TV, en ik lees veel over de N96. Ik neem aan dat je een hard-reset al geprobeerd hebt? Dan komt het waarschijnlijk door KPN, of een hardwarefout. Door de firmware denk ik niet, iedereen draait dezelfde firmware en niemand heeft problemen. Indien het een firmwarefout zou zijn, zou het opgelost moeten zijn met een hard-reset en het re-flashen van de firmware.
Al eens geprobeerd je simkaart in een andere N96 te stoppen om te kijken of MobielTV dan wel werkt?

Mijn tip: Stuur die brief gewoon op, en laat duidelijk weten dat je voor KPN hebt gekozen door die actie. Vaak bereik je met zo'n brief meer dan een telefoontje... KPN is verplicht om alles correct te leveren wat er in het contract staat.
Op Hyves is ook iemand met hetzelfde probleem (zelfde error code), dat is echt de enige ter wereld die ik heb kunnen vinden die ook error -30342 heeft. Ik ben alleen nogal tegen Hyves dus ik kan die gene niet bereiken. :) Het bericht ervan staat op de N96-Hyves, weet zo het adres niet uit m'n hoofd.

In de Primafoon heeft een medewerker daar mijn simkaart in zijn LG gestopt maar hij heeft het abonnement niet opgehaald o.i.d. dus ik vraag me af of het nou echt een test was of niet. Bij hem gaf het ook geen resultaat en volgens hem lag het dus volledig bij KPN en moest ik het met de helpdesk regelen. Ik zou ook zo niemand weten die een N96 (of een andere MobielTV telefoon) heeft dus dat wordt lastig met uitproberen.

Ik denk wel dat ik die brief maar eens ga maken, ja. Het is gewoon belachelijk hoe ik behandeld wordt terwijl ik toch een flink bedrag betaal elke maand. Geldt overigens voor elk probleem die een klant heeft.. al betaal je 50 cent voor een tandenborstel, als de haren eruit vallen als je 'm uit de verpakking haalt dan breng je 'm ook terug.. ik tenminste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je moet heel vaak veel moeite doen om problemen te verhelpen. Ik snap eigenlijk uberhaupt niet dat er helpdesks zijn vaak weten ze alleen de standaard dingen die elk weldenkend persoon tegenwoordig weet doe je daar een stap boven dan wordt je afgewimpeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:41:
Ja je moet heel vaak veel moeite doen om problemen te verhelpen. Ik snap eigenlijk uberhaupt niet dat er helpdesks zijn vaak weten ze alleen de standaard dingen die elk weldenkend persoon tegenwoordig weet doe je daar een stap boven dan wordt je afgewimpeld :P
Hehe ik weet nog wel met Orange een aantal jaren terug. MMS werd daar toen geïntroduceerd en daar kon je een half jaar gratis onbeperkt mmsjes versturen als actie. Leuk dus, maar je moest het wel activeren bij de helpdesk. Leek mij wel leuk, want dat scheelde me beltegoed dus ik bellen en na een uur kreeg ik iemand aan de telefoon (was extreem druk omdat iedereen dat wou activeren) en toen ik vertelde waarom ik belde vroeg ze
"MMS? Wat is dat?" :') Te erg voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Grrr heb nu ook geen MobielTV meer :( Ik heb hem na elke reset geactiveerd, dat gaf geen problemen. Na de laatste reset had ik dit niet direct gedaan. Vandaag wou ik TV kijken, en ging hem activeren. En jaja... Foutcode -30342 :(

Straks/morgen weer eens proberen, daarna KPN bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op zondag 01 februari 2009 @ 18:54:
Grrr heb nu ook geen MobielTV meer :( Ik heb hem na elke reset geactiveerd, dat gaf geen problemen. Na de laatste reset had ik dit niet direct gedaan. Vandaag wou ik TV kijken, en ging hem activeren. En jaja... Foutcode -30342 :(

Straks/morgen weer eens proberen, daarna KPN bellen |:(
Gratz! Je hebt hetzelfde als ik ben ik bang. Ik hoop dat het gewoon tijdelijk is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk krijg ik dat probleem nog niet met mobiel tv, hebben er wel mensen last van dat het ontiegelijk traag is? Ik kijk het voornamelijk in de trein ( traject schiphol - rotterdam, dus lijkt me goed bereik). Het loopt ook regelmatig vast.

Daarnaast is de telefoon ook ontzettend traag, maar dat komt misschien ook omdat ik nog maar 5 gb over heb aan geheugen, of kan het hier niet aan liggen?

Volgens mij heb ik versie 12, maar hij liep vast tijdens het updaten en sinds dien loopt mijn softwaren updater ook telkens vast, dus kan het ook niet controleren:s

Hebben er meer mensen van deze zaken last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:04:
Hopelijk krijg ik dat probleem nog niet met mobiel tv, hebben er wel mensen last van dat het ontiegelijk traag is? Ik kijk het voornamelijk in de trein ( traject schiphol - rotterdam, dus lijkt me goed bereik). Het loopt ook regelmatig vast.

Daarnaast is de telefoon ook ontzettend traag, maar dat komt misschien ook omdat ik nog maar 5 gb over heb aan geheugen, of kan het hier niet aan liggen?

Volgens mij heb ik versie 12, maar hij liep vast tijdens het updaten en sinds dien loopt mijn softwaren updater ook telkens vast, dus kan het ook niet controleren:s

Hebben er meer mensen van deze zaken last?
Als je 'm aan je pc hangt kun je firmware opnieuw installeren, misschien dat het helpt. De sterkte van het signaal kun je bij opties (en dan nog iets klikken :) ) zien, maar ik twijfel er niet aan dat het zo goed als 100% moet zijn in de Randstad. Probeer dus eens een reinstall, misschien dat het wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Ik zou ff MobielTV resetten... Hoop wel dat je geen foutcodes krijgt bij het opvragen van de abbo... Maar bij mij heeft dat een tijdje geleden de opstarttijd van MobielTV erg verbeterd.

MobielTV>Opties>Instellingen>Dan de onderste, iets van Instellingen MobielTV herstellen. Daarna MobielTV opnieuw opstarten en je abbo ophalen :)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:28:
Ik zou ff MobielTV resetten... Hoop wel dat je geen foutcodes krijgt bij het opvragen van de abbo... Maar bij mij heeft dat een tijdje geleden de opstarttijd van MobielTV erg verbeterd.

MobielTV>Opties>Instellingen>Dan de onderste, iets van Instellingen MobielTV herstellen. Daarna MobielTV opnieuw opstarten en je abbo ophalen :)

Succes
Haalt een reset (MobielTV) bij jou wat uit voor de 30342 error?

edit; heb even Nokia gemailed dat zij de rekening gepresenteerd krijgen als ze niet spoedig met een oplossing komen. :P Geen idee of 't wat uithaalt maar we zullen zien.

[ Voor 14% gewijzigd door djpdjpnl op 01-02-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Heb 'm opnieuw opgestart en MobielTV gereset, maar heeft niet geholpen.

Denk dat Nokia er niks mee doet, en dat het echt aan KPN ligt. KPN klantenservice is nu dicht, dat was bij Orange wel anders (24/7 beschikbaar!). Zal ze morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op zondag 01 februari 2009 @ 22:20:
Heb 'm opnieuw opgestart en MobielTV gereset, maar heeft niet geholpen.

Denk dat Nokia er niks mee doet, en dat het echt aan KPN ligt. KPN klantenservice is nu dicht, dat was bij Orange wel anders (24/7 beschikbaar!). Zal ze morgen maar eens bellen.
Zoals je weet ben ik er al 1,5 maand over aan het mekkeren bij KPN. Denk niet dat het wat gaat uithalen, al hoop ik van wel want dan betekend dat dat er een oplossing voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Klopt, proberen kan natuurlijk altijd! Nee heb je, ja kan je krijgen :P

Hoop iig dat zij dan wel met een oplossing kunnen komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.
Ik heb bijna alles al gelezen over de n96 in het forum....pffff kan mee en zwaar tegenzitten voor sommige.
Voor mij misschien ook een probleem waar ik geen oplossing voor weet.
Ik krijg maar geen verbinding met mijn live.vodafone.com. En die heb je toch echt nodig voor het aanmelden voor live tv etc. Ik wil dolgraag alles uitproberen maar ik krijg alleen maar een pagina te zien van vodafone...sorry, de pagina is even niet beschikbaar. bla bla.
helpdesk gebeld 1200. geen idee. :( ga maar naar een service shop. ok. :) ...die dus ook geen idee :( :( . maar wel even voor de zekerheid een sim kaartje vervangen, instellingen zijn ok..aan mij 8) ligt het dus niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met een vodafone abbo via gsm.nl.
Zijn er meer lotgenoten die al in actie gekomen zijn? tot zover was KPN altijd de klos. nu dus ook vodafone.

inmiddels een antwoord van vodafone:

Het vorige bericht is door een automatische mailer verstuurd, excuses daarvoor. Het is bekend dat er op dit moment een storing is op live! Bij de meeste mensen is dit inmiddels verholpen, dit zal bij u inmiddels ook zo zijn of in de nabije toekomst opgelost worden. Ik vraag u dit af te wachten. Excuses voor het ongemak.

En inderdaad het werkt! TV via de internet verbinding. Dus helaas niet zoals ik had gehoopt met de speciale LIVE TV optie in de N96. Of doe ik nu nog iets verkeerd????

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op zondag 01 februari 2009 @ 20:28:

Succes
Ieder geval bedankt voor de tip.Ik las gister ook waar de antenne van mobiel tv zat, die heb ik eerst maar is schoon gemaakt, aangezien ik nog al veel met stof werk (kwekerij), dus ja, dit scheelt volgens mij ook al een hoop!

Ik weet niet of er mensen zijn die hun telefoon gebruiken als memery stick, maar bij mij pakt die regelmatig die usb kabel niet en kan ik echt een eeuwigheid wachten voordat ik verbinding heb. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure4all
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
djpdjpnl schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:52:
[...]

Gratz! Je hebt hetzelfde als ik ben ik bang. Ik hoop dat het gewoon tijdelijk is voor je.
Ik weet niet of het helpt, maar dit heb ik bij me zoon zijn toestel ook een keer gehad na een update van de firmware. Ik ben hier toen uitgekomen door bij het opvragen van een nieuw abbo niet te bevestigen. kan me nog herinneren dat je op een bepaald moment iets moet bevestigen en dat heb ik toen niet gedaan en gewoon afgewacht. Dan duurt het einige tijd en dan gaat hij vanzelf verder en werkt het wel. Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:49:
[...]

Ieder geval bedankt voor de tip.Ik las gister ook waar de antenne van mobiel tv zat, die heb ik eerst maar is schoon gemaakt, aangezien ik nog al veel met stof werk (kwekerij), dus ja, dit scheelt volgens mij ook al een hoop!

Ik weet niet of er mensen zijn die hun telefoon gebruiken als memery stick, maar bij mij pakt die regelmatig die usb kabel niet en kan ik echt een eeuwigheid wachten voordat ik verbinding heb. Meer mensen hier last van?
open pc-suite, kies help en dan ondersteuning voor pc-suite opnieuw installeren. Hier installeert ie in je telefoon de nieuwe instellingen.
Heb je ook de nieuwste versie van pc-suite?

Kies ook in je telefoon voor usb-gegevens de pc-suite.
Schakel externe disks uit.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
pleasure4all schreef op maandag 02 februari 2009 @ 10:53:
[...]

Ik weet niet of het helpt, maar dit heb ik bij me zoon zijn toestel ook een keer gehad na een update van de firmware. Ik ben hier toen uitgekomen door bij het opvragen van een nieuw abbo niet te bevestigen. kan me nog herinneren dat je op een bepaald moment iets moet bevestigen en dat heb ik toen niet gedaan en gewoon afgewacht. Dan duurt het einige tijd en dan gaat hij vanzelf verder en werkt het wel. Ik hoop dat je hier wat mee kan.
Gewoon MobielTV aanzetten en niks doen dus? Zal het eens proberen, thnx!

edit; doet niet echt veel.. moet ik wel of niet het abo ophalen en dan wachten?

Nokia heeft me zojuist terug gemailed over m'n mailtje van gisteren. Het mailtje is doorgestuurd naar de technische dienst en ze houden me op de hoogte. Eigenlijk niks nieuws dus maar goed... we zullen zien. :)

[ Voor 19% gewijzigd door djpdjpnl op 02-02-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Net KPN gebeld, ze hebben een ticket gemaakt bij de technische dienst. Er zijn meer mensen met die klacht zei ze. Ze kon niet zeggen hoe lang het ongeveer zal duren.

...we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:44:
Net KPN gebeld, ze hebben een ticket gemaakt bij de technische dienst. Er zijn meer mensen met die klacht zei ze. Ze kon niet zeggen hoe lang het ongeveer zal duren.

...we zullen zien :)
HA! Ik ga eerder een oplossing vinden. ;) Nee hoor, geen idee. Ik heb zojuist een mailtje van Nokia Care gekregen. Niet veel speciaals maar toch.
quote: Nokia Care
Betreffende het probleem dat u ondervind met de Mobile TV applicatie:

Welke software versie bezit uw Nokia N96?
Dit kunt u nagaan door de volgende code in uw telefoon in te voeren: *#0000#

Welk product code bezit uw telefoon?
Deze code vindt u onder de batterij op de telefoon (CODE: XXXXXXX)

Hebt u ooit het abonnement voor de Mobile TV correct kunnen downloaden?
Heeft het ooit gewerkt met uw Nokia N96?

Kunt u ons meer informatie geven omtrent de verschillende stappen dat u hebt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
stuur ze ff een linkje van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
sjekrecords schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:43:
stuur ze ff een linkje van dit topic.
Neh, dan komen er zoveel problemen naar voren dat mijn probleem nooit meer verholpen wordt. ;) Denk ook niet dat het verstandig is al te veel naar buiten (Nokia en de providers) te brengen dat productcodes gewijzigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Ik heb het gewoon gezegd toen ik met Nokia belde. Heb gehoord dat ze er niet al te moeilijk over doen... 't lijkt mij handiger dat zij weten welke firmware je draait (branded/niet branded).

Hou ons op de hoogte wat Nokia er van zegt, ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op maandag 02 februari 2009 @ 20:07:
Ik heb het gewoon gezegd toen ik met Nokia belde. Heb gehoord dat ze er niet al te moeilijk over doen... 't lijkt mij handiger dat zij weten welke firmware je draait (branded/niet branded).

Hou ons op de hoogte wat Nokia er van zegt, ben zeer benieuwd!
Ik houd jullie zekers op de hoogte. :) Laatste bericht is 'Het is doorgestuurd naar de tech.dienst en ik houd u op de hoogte'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:12:
Hallo.
Ik heb bijna alles al gelezen over de n96 in het forum....pffff kan mee en zwaar tegenzitten voor sommige.
Voor mij misschien ook een probleem waar ik geen oplossing voor weet.
Ik krijg maar geen verbinding met mijn live.vodafone.com. En die heb je toch echt nodig voor het aanmelden voor live tv etc. Ik wil dolgraag alles uitproberen maar ik krijg alleen maar een pagina te zien van vodafone...sorry, de pagina is even niet beschikbaar. bla bla.
helpdesk gebeld 1200. geen idee. :( ga maar naar een service shop. ok. :) ...die dus ook geen idee :( :( . maar wel even voor de zekerheid een sim kaartje vervangen, instellingen zijn ok..aan mij 8) ligt het dus niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de enige ben met een vodafone abbo via gsm.nl.
Zijn er meer lotgenoten die al in actie gekomen zijn? tot zover was KPN altijd de klos. nu dus ook vodafone.
Hoi Edwin ik herken jou probleem.Ik had al 8 jaar hetzelfde telefoonnummer bij Vodafone,door omstandigheden heb ik een nieuw nummer gekregen ongeveer 6 maanden geleden.
Ik ben toen meteen naar de site van mijn vodafone gegaan,en mijn eigen weer aangemeld op de site.
Nietsvermoedend ging ik een week later naar de site om in te loggen geen probleem.Maar een maand later ging ik opnieuw naar mijn vodafone om even te kijken naar mijn belkosten.
Tot mijn verbazing was het niet mogelijk in te loggen ik kreeg te zien dat ik een geldig vodafone nummer moest hebben.(heel raar) Daarna begon de ellende dit heeft bijna 5 maanden geduurd een hoop geouwehoer met die trutten die via 1200 aan de lijn zitten en je vraag helemaal niet snappen.In tussen tijd kwam ik er ook achter dat ik niet kon internetten via vodafone live ik heb dus ook 5 maanden hetzelfde antwoord gekregen als jij nu hebt.Ik ben toen opnieuw in conclaaf gegaan met de afdeling data diensten ook via 1200.Nu bleek dat er iets met mij nummer aan de hand was maar er was een onderzoek ingesteld.Wanneer het opgelost was zou ik hierover een sms ontvangen. DIE HEB IK DUS NOOIT GEKREGEN. Ik heb toen teruggebeld ik denk inmiddels 30x dat als het niet opgelost zou zijn dat ik zou stoppen met betalen. Ook dit hielp niets 2 aanmaningen gehad en bijna afgesloten. Ik ben toen in Maastricht bij vodafone langsgegaan en heb een gesprek gevraagd met iemand die wat meer te vertellen had dan die mutsen bij 1200. En ja hoor 10 minuten later was alles opgelost waar ik 5 maanden mee heb lopen kloten.Ik heb een nieuw nummer gekregen opnieuw aangemeld en ook het inloggen via vodafone live was weer okay. Conclusie van het verhaal ze lopen zo te kloten bij vodafone en als iets niet meer werkt(wat ze zelf gedaan hebben) is de klant het haasje.Een ding ben ik nu wel achter als i problemen heb ga ik rechtstreeks naar de bron Maastricht,want in de helpdesk van Vodafone heb ik geen vertrouwen,Maar dit helaas bij meer providers.Deze mensen hebben een standaard briefje met de meest voorkomede antwoorden en dat is het dan. Ik hoop dat het snel opgelost is voor je succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure4all
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-07-2022
djpdjpnl schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:39:
[...]

Gewoon MobielTV aanzetten en niks doen dus? Zal het eens proberen, thnx!

edit; doet niet echt veel.. moet ik wel of niet het abo ophalen en dan wachten?

Nokia heeft me zojuist terug gemailed over m'n mailtje van gisteren. Het mailtje is doorgestuurd naar de technische dienst en ze houden me op de hoogte. Eigenlijk niks nieuws dus maar goed... we zullen zien. :)
Als ik het goed herinner moest ik wel abo aanvragen en toen moest ik daarna iets bevestigen of oke drukken, en dat heb ik toen niet gedaan en ging hij na een bepaalde tijd vanzelf verder. Daarna moest ik nog iets bevestigen en draaien heen. dus bij de eerste vraag na de aanvraag niets doen en afwachten.
Volgens mijn zoon krijgt hij die vraag nu ook niet meer na het aanvragen en dit zal wel te maken hebben dat dit maar een keer gebeurt na het updaten van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
pleasure4all schreef op maandag 02 februari 2009 @ 23:49:
[...]

Als ik het goed herinner moest ik wel abo aanvragen en toen moest ik daarna iets bevestigen of oke drukken, en dat heb ik toen niet gedaan en ging hij na een bepaalde tijd vanzelf verder. Daarna moest ik nog iets bevestigen en draaien heen. dus bij de eerste vraag na de aanvraag niets doen en afwachten.
Volgens mijn zoon krijgt hij die vraag nu ook niet meer na het aanvragen en dit zal wel te maken hebben dat dit maar een keer gebeurt na het updaten van de firmware.
Heb 'm een minuut of vijf laten liggen maar 't bericht ('-30342 serververbindingsfout' o.i.d.) blijft gewoon staan. :( Toch bedankt voor 't melden, misschien dat anderen hier wel iets aan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 12:45:
[...]

open pc-suite, kies help en dan ondersteuning voor pc-suite opnieuw installeren. Hier installeert ie in je telefoon de nieuwe instellingen.
Heb je ook de nieuwste versie van pc-suite?

Kies ook in je telefoon voor usb-gegevens de pc-suite.
Schakel externe disks uit.

Succes
Deze functie is alleen te bereiken als je telefoon niet is ingesteld op PC suite, en zodra ik dat aanvink vraagt die of ik het wel veranderen, maar vervolgens gebeurt er niks. En ik heb inderdaad de allernieuwste pc suite 7.1.18.0 .

Iedergeval bedankt, zijn er misschien nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Gisteravond zag ik heel toevallig in het Download! menu dat (voor mij) eindelijk Windows Live erin stond! Zowel met een verbinding via wi-fi en via Mobiel Internet stond ie onder Toepassingen. Het is meteen een nieuwe versie, versie 1.5.1229 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Upbeat schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:50:
Gisteravond zag ik heel toevallig in het Download! menu dat (voor mij) eindelijk Windows Live erin stond! Zowel met een verbinding via wi-fi en via Mobiel Internet stond ie onder Toepassingen. Het is meteen een nieuwe versie, versie 1.5.1229 :)
Moet je hier ook €2,50 p/mnd voor lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
djpdjpnl schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:00:
[...]

Moet je hier ook €2,50 p/mnd voor lappen?
Of het €2,50 is weet ik niet, maar je moet er na 30 dagen voor betalen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Upbeat schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:18:
[...]

Of het €2,50 is weet ik niet, maar je moet er na 30 dagen voor betalen ja!
Trial van 30 dagen en daarna 2,50 dus. :) Ik heb trouwens weer een update van Nokia. Niet veel interessants eigenlijk, gewoon weer vragen. Toch even een post.. misschien dat jullie er wat uit kunnen vissen? :)
Betreffende het probleem dat u ondervind met de Mobile TV functionaliteit:

- Hebt u reeds firmware updates van de telefoon uitgevoerd?

Indien wel:
- Hoe hebt u dit gedaan? Via de Nokia Software Updater, Flash over the air, Nokia dealer,...
- Wanneer hebt u dit uitgevoerd? Een update in december wanneer het probleem voorkwam?
- Weet u nog welke versie u voordien had (waar het dan wel mee werkte)?
edit; hij is weer doogestuurd naar de TD... :)

[ Voor 3% gewijzigd door djpdjpnl op 03-02-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvanhees
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 15:51
weet iemand misschien hoe ik op me N96 via hyves foto`s kan bekijken?. nu lukt dat namelijk niet en ook via youtube geen filmpjes is er soms een n96 Applicatie van youtube?. dat is voor de iphone wel..

hoop dat iemand me kan helepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
basvanhees schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:51:
weet iemand misschien hoe ik op me N96 via hyves foto`s kan bekijken?. nu lukt dat namelijk niet en ook via youtube geen filmpjes is er soms een n96 Applicatie van youtube?. dat is voor de iphone wel..

*klik* is als het goed is info over Hyves op je mobiel. Ik meen dat er een tijdje terug wel een app uitgebracht is, ook voor S60.3 maar dat weet ik niet zekersch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
basvanhees schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:51:

Ik gebruik Opera mini als browser en dan kun je wel alle afbeeldingen zien (ook van Hyves) Ook Youtube is geen probleem meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:57:
[...]

Deze functie is alleen te bereiken als je telefoon niet is ingesteld op PC suite, en zodra ik dat aanvink vraagt die of ik het wel veranderen, maar vervolgens gebeurt er niks. En ik heb inderdaad de allernieuwste pc suite 7.1.18.0 .

Iedergeval bedankt, zijn er misschien nog andere tips?
Probeer eens: Menu>Instrumenten>Instellingen>Verbinding>USB>USB-Verbindingsmodus>PC Suite>Ok.

Laat even weten of het gelukt is.

Over MSN, mijn tip: Gebruik Fring. www.fring.com. Werkt perfect, kosteloos en beter dan WLM vind ik. Je kan er zelfs mee bellen, skype, en heel veel andere messenger-programma's mee gebruiken. Echt de moeite waard!

MobielTV, nog steeds niks van KPN gehoord (had uiteraard niet anders verwacht). Denk dat Nokia er serieuzer mee bezig is dan KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:41:
[...]

Probeer eens: Menu>Instrumenten>Instellingen>Verbinding>USB>USB-Verbindingsmodus>PC Suite>Ok.

Laat even weten of het gelukt is.

Over MSN, mijn tip: Gebruik Fring. www.fring.com. Werkt perfect, kosteloos en beter dan WLM vind ik. Je kan er zelfs mee bellen, skype, en heel veel andere messenger-programma's mee gebruiken. Echt de moeite waard!

MobielTV, nog steeds niks van KPN gehoord (had uiteraard niet anders verwacht). Denk dat Nokia er serieuzer mee bezig is dan KPN :)
Heb ook wel het idee dat m'n melding serieus wordt genomen bij Nokia, of het echt wat uit gaat halen is natuurlijk een ander verhaal. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets vernomen over V12 voor telfort (via NSU)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Geachte heer djpdjpnl,

Het wijzigen van de product code van een Nokia telefoon wordt niet door Nokia ondersteund en kan leiden naar het annuleren van de waarborg.

Dit wordt meestal gedaan via een 3rd partij software en kan nadien lijden tot problemen bij het upgraden van de telefoon software via de Nokia Software Updater.

Nu kunt u best uw Nokia N96 binnen brengen bij een officiële Nokia dealer zodat zij de oorspronkelijke product code en software kunnen herinstalleren in uw Nokia N96.

Met vriendelijke groeten,
>_< damnz!!!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:

[ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic

Problemen, vragen, klachten, opmerkingen of tips over KPN MobielTV kan in:

Nokia N96 - KPN MobielTV