Als ze het dit keer niet kunnen oplossen, neem dan contact met ze op en geef ze de laatste kans, dat ze binnen een redelijke tijd het opgelost moeten hebben.
Indien ze dit niet kunnen, heb jij het recht om het volledige contract te beëindigen. Zij kunnen nl. niet alles leveren wat er in het contract staat. Of MobielTV nou gratis is of niet, dat doet er niet toe. Het staat in het contract.
Soortgelijk iets was er ook met Orange. Die kon (volgens mij door het samengaan met T-Mobile) een dienst, volgens mij Mobiel Webmail niet meer aanbieden na 15 mei 2008. Iedereen die een abbo had bij Orange, mocht dat abbo opzeggen, of ze er nou wel of geen gebruik van maakten. Het staat in het contract.
Hier een kopie'tje van een voorbeeld brief in dat geval:
(plaats), (datum),
l.s.,
Tot mijn verbazing ben ik erachter gekomen dat Orange de webmaildienst gaat beëindigen die mijn mobiele telefoonabonnement hoort. Dit is niet conform de voorwaarden waarvoor ik destijds getekend heb. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar uw eigen site:
http://orange.t-mobile.nl/webmail/.
Een van de redenen waarom ik destijds voor Orange gekozen heb is de mogelijkheid gebruik te kunnen maken van de webmaildienst. Nu deze mogelijkheid mij door u ontnomen wordt is er spake van een verslechtering van de voorwaarden. De vraag of ik nu van de webmaildienst gebruik maak of van plan was geweest dit gedurende de resterende looptijd van mijn contract te gaan doen doet niet ter zake: het verlies van de mogelijkheid hiertoe is op zich al nadelig voor mij en dient gezien te worden als een verslechtering van de voorwaarden.
Daarom verzoek ik u mijn abonnement met onmiddellijke ingang kosteloos te beëindigen en tegelijkertijd het bijbehorende telefoonnummer en het nog aan mij toebehorende beltegoed zo snel mogelijk om te zetten in een aansluiting van het type “prepaid talk” (zie
http://orange.t-mobile.nl/prepaid/prepaid_talk/), zodat ik mijn telefoonnummer kan behouden en eventueel naar een aansluiting bij T-Mobile of een andere aanbieder kan porteren. Het staat u geheel vrij mij een aantrekkelijk voorstel voor een abonnement bij uw nieuwe eigenaar T-Mobile te doen, met dien verstande dat dit geen enkele invloed zal hebben op mijn recht mijn bestaande abonnement bij Orange op te zeggen.
Ik deel u hierbij mee dat ik onder geen enkele voorwaarde akkoord ga met enige constructie die ertoe leidt dat ik mijn bestaande telefoonnummer verlies. Als dit onverhoopt toch gebeurt zal ik een schadevergoeding vorderen die minimaal gelijk is aan de marktwaarde van mijn telefoonnummer. Deze is gezien de cijfercombinatie (3 cijfers die meerdere malen voorkomen in een gemakkelijk te onthouden patroon) niet gering. Bovendien zal ik u in dat geval aansprakelijk stellen voor alle overige materiële en immateriële schade die een nummerwijziging voor mij met zich meebrengt.
Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk een bevestiging van deze opzegging inclusief de daaraan gekoppelde overzetting naar een Orange prepaid talk aansluiting met het telefoonnummer (06-nummer). Indien u niet aan mijn verzoek wenst te voldoen verwacht ik dat u het mij met onmiddelijke ingang mogelijk maakt gebruik te maken van de webmaildienst onder dezelfde voorwaarden die golden bij het ingaan van mijn abonnement.
Mijn voor afhandeling van deze kwestie relevante gegevens:
GSM nummer: (06-nummer)
SIM-kaart nummer: (simkaartnummer)
Naam: (naam)
Adres: (adres)
e-mail (e-mail)
Met vriendelijke groet,
(naam)
(handtekening)
Succes!