Nokia N96 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.758 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12-2020
Vervelend, maar vooral erg kinderachtig! :(

Rare mensen daar bij Nokia, hebben kennelijk ook moeite met het schrijven van foutloze mails.

Zojuist ook een mailtje gekregen:
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Ik heb de bevestiging van ons hoofdkantoor in Finland gekregen, het is inderdaad niet mogelijk om de berichten die u op het massageheugen heeft staan te kopiëren naar het massageheugen.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,
Van het massageheugen naar het massageheugen? :P

Maar, je kan toch gewoon zeggen dat je hem zelf in originele staat hebt gebracht, en nu de originele firmware met de originele productcode draait... (En die dan ook echt installeren, 't is nl. wel te doen, bestanden gaan niet verloren en het duurt allemaal niet zo lang....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Masis schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:58:
Vervelend, maar vooral erg kinderachtig! :(

Rare mensen daar bij Nokia, hebben kennelijk ook moeite met het schrijven van foutloze mails.

Zojuist ook een mailtje gekregen:

[...]

Van het massageheugen naar het massageheugen? :P

Maar, je kan toch gewoon zeggen dat je hem zelf in originele staat hebt gebracht, en nu de originele firmware met de originele productcode draait... (En die dan ook echt installeren, 't is nl. wel te doen, bestanden gaan niet verloren en het duurt allemaal niet zo lang....)
Ik heb de officiële KPN er nu ook opstaan (pc en fw) maar nu ik dus geblaat heb dat ik 't ooit veranderd heb gaan zij moeilijk doen. Heb mailtje terug gestuurd dat ik me niet bewust was van 't feit dat het niet mocht en dat ik 't vreemd vind dat het kan als het niet mag. :P Verder doorgegaan op een 'kennis' die geen pc heeft veranderd en waar het ook kapoet is. We zien het wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Heeft iemand hier ook last van een (te hoog) stroomverbruik? Mijn vriendin moet haar N96 elke dag bijna aan de lader leggen, en mijn N95 gaat zeker 4-5 dagen mee. (ja zij belt natuurlijk meer, maar 1 dag?!)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Is normaal. Hier hangt hij ook elke nacht aan de lader. Hoop dat het met een beetje verbeterd wordt met een firmware update, net als bij de N95 het geval was.

Ik weet niet hoe lang ze hem al heeft, maar bij mij was het na een aantal weken wel wat beter, nadat de accu een aantal keer ontladen/geladen was... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 21:38:
Heeft iemand hier ook last van een (te hoog) stroomverbruik? Mijn vriendin moet haar N96 elke dag bijna aan de lader leggen, en mijn N95 gaat zeker 4-5 dagen mee. (ja zij belt natuurlijk meer, maar 1 dag?!)
Ik gebruik redelijk het internet en McGuider draait ook met een regelmaat. Bellen/sms gebeurt natuurlijk ook veel.
Ik kan hem dan twee à drie dagen gebruiken.
De N96 leert in een aantal maanden met zijn energie om te gaan; mits je de firmwareversies up-to-date houdt.
*Zet de helderheid van je scherm op de laagste stand en gebruik geen screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Ik ben een gewone gebruiker. Bel ongeveer 10 a 15 minuten per dag, en stuur nog wel aardig wat smsjes. Dan kan ik er zo'n 2 dagen mee doen.
Als ik McGuider enzo gebruik, dan moet ik hem meestal na 1 dag weer opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
Bij de N96 zat een lader voor in de auto bijgeleverd. Dus als ik McGuider gebruik dan gaat hij direct op de lader.
Af en toe dan kijk ik TV tijdens mijn werk. Soms wel een uurtje of 4 achter elkaar. Dan merk je wel dat hij slurpt. De batterij is dan half leeg.
Gemiddeld laad ik eens in de twee dagen op. Ik bel/sms weinig maar gebruik de mp3 veel (5 uur per dag)
En kijk voor ik ga slapen meestal nog wel een uurtje een film. Ik zet de Nokia 's nachts wel uit.

Dus bij elkaar genomen vind ik het best meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 13:16
Heeft iemand al meer ervaring met een dual sim voor de N96?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Laatste update van mijn kant over MobielTV. :) Ik wordt niet verder geholpen tenzij ik de originele productcode en software laat installeren door een NSP. >_<

edit; wohooo :D Dr zit er hier een om de hoek. ^_^

[ Voor 15% gewijzigd door djpdjpnl op 04-02-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb nog even een vraagje met betrekking tot alle connecties.
Ik ga vrijdag naar Amerika toe en wilde eigenlijk graag de GPS van de N96 daar gaan gebruiken.

Echter, ik zit niet te wachten op extreem hoge kosten als ik mijn toestel daar ga gebruiken, omdat die bijvoorbeeld continue verbinding aan het maken is.

Nu is eigenlijk mijn vraag, wat moet ik allemaal uitschakelen om geen extra onnodige kosten te maken aldaar?

Zeer waarschijnlijk gaat het toestel ook gewoon uit, althans, de kaart eruit. (Heeft ook te maken dat ik niet bereikbaar voor werk wil zijn :+ ). Maar werkt de interne GPS dan nog wel goed? Meende iets opgevangen te hebben dat die ook positie bepalingen deed aan de hand van ander netwerk dan GPS (weet ff niet precies hoe :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

assisted gps uitzetten zou voldoende moeten zijn volgens mij.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Ik zou het simkaartje er in laten, en het toestel in Offline (Uitschakel-knop> Offline) zetten om niet bereikbaar te zijn. Is makkelijker, en komt op hetzelfde neer ;)

Verder voor GPS, kun je Assisted GPS uitschakelen. Een fix duurt dan wel langer, maar er wordt geen gebruik gemaakt van een internetverbinding.

Menu>Instrumenten>Instellingen>Algemeen>Positiebepaling>Methoden pos.bepaling>Assisted GPS en Op basis van Netwerk afvinken, en alleen een vinkje laten bij Integrated GPS.

Als je McGuider draait zou ik dit ook nog ff doen: McGuider>Opties>Instellingen>GPS-Hardware (pagina 2 van de icoontjes)>COM-Poort>Assisted GPS wegvinken, en een vinkje zetten bij Integrated GPS

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Masis op 04-02-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
ursel schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:40:
Ik heb nog even een vraagje met betrekking tot alle connecties.
Ik ga vrijdag naar Amerika toe en wilde eigenlijk graag de GPS van de N96 daar gaan gebruiken.

Echter, ik zit niet te wachten op extreem hoge kosten als ik mijn toestel daar ga gebruiken, omdat die bijvoorbeeld continue verbinding aan het maken is.

Nu is eigenlijk mijn vraag, wat moet ik allemaal uitschakelen om geen extra onnodige kosten te maken aldaar?

Zeer waarschijnlijk gaat het toestel ook gewoon uit, althans, de kaart eruit. (Heeft ook te maken dat ik niet bereikbaar voor werk wil zijn :+ ). Maar werkt de interne GPS dan nog wel goed? Meende iets opgevangen te hebben dat die ook positie bepalingen deed aan de hand van ander netwerk dan GPS (weet ff niet precies hoe :$ )
Als ik jou was zou ik een cheap-ass navigatie ding kopen daar (of hier en wat kaarten downloaden). :) Die is accurater en stabieler dan de N96, vooral om het feit dat de N96 gemaakt is om te bellen en een navigatie ding voor het navigeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
djpdjpnl schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:53:
[...]

Als ik jou was zou ik een cheap-ass navigatie ding kopen daar (of hier en wat kaarten downloaden). :) Die is accurater en stabieler dan de N96, vooral om het feit dat de N96 gemaakt is om te bellen en een navigatie ding voor het navigeren. :)
Complete onzin! Navigatiepakketten (TomTom, Route66, McGuider, en andere pakketten) werken supergoed in mijn ervaring op Symbian toestellen. Ik heb zelf de genoemde navigatie software op de N95-1, N85 en nu de Samsung Innov8 gedraaid, zonder problemen. Goede duidelijke weergave (natuurlijk kleiner beeld dan een stand-alone navigatie) en prima stemnavigatie. Poi's kun je in de meeste apps toevoegen, incl flitspaal info met waarschuwingssignaal visueel en hoorbaar.

Goed hoe dat exact (niet) werkt op de N96 weet ik niet, maar kan mij niet voorstellen dat het geheel anders is dan bij andere recente Symbian toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
@ Masis + @r!k

Bedankt, zat ik er toch niet ver naast dat ik idd wat uit moest schakelen. 8)

@ djpdjpnl

Probleem is dat ik heel toevallig een telefoon heb die ook kan navigeren en ik geen zin heb om veel spul mee te gaan zeulen of veel geld uit te gaan geven hiervoor. Tis meer als ondersteuning en dus voldoende voor mij.

Overigens heb ik ook een losse GPS-muis welke mee gaat. Klein dingetje, dus gemakkelijk mee te nemen. Dus connectivity zal niet zozeer probleem zijn. Ging me vooral om de verborgen kosten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
[...]

Zowel nokia maps als McGuider werkt perfect op mijn N96 hoor. Heb er al vele malen dankbaar gebruik van gemaakt.

Trouwens net Google Latitude geïnstalleerd. Werkt ook nog. Ik zie mijzelf exact op de hoek waar ik woon.
Wie heeft het nog meer geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Artwido schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:38:
[...]

Zowel nokia maps als McGuider werkt perfect op mijn N96 hoor. Heb er al vele malen dankbaar gebruik van gemaakt.

Trouwens net Google Latitude geïnstalleerd. Werkt ook nog. Ik zie mijzelf exact op de hoek waar ik woon.
Wie heeft het nog meer geïnstalleerd?
McGuider duurt nogal lang voordat ik een fix krijg, vandaar dat ik verwees naar een los navigatie dingetje. :)

Ik heb Trackr! een tijdje terug geïnstalleerd, was wel leuk om achteraf te zien hoe we door 't bos gelopen hadden met de hond. Zal Latitude zo ook eens proberen.

edit; Latitude is wel grappig, maar het is niet meer dan een extraatje in Google Maps toch?

[ Voor 6% gewijzigd door djpdjpnl op 04-02-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik denk dat jij eens moet stoppen met je gezeur elke keer hetzelfde verhaal over je kpn mobiele tv,ga naar de winkel en vraag een nieuwe.Je bent de enige met dit probleem.
En over het navigeren gesproken is ook pure onzin ik heb Mc Guider de orginele dus geen gekraakt of ilegaal spul van het internet en dit werk perfect.
De N96 kan prima overweg met navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
mc Guider heeft geen USA.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Ik denk dat jij eens moet stoppen met je gezeur elke keer hetzelfde verhaal over je kpn mobiele tv,ga naar de winkel en vraag een nieuwe.Je bent de enige met dit probleem.
En over het navigeren gesproken is ook pure onzin ik heb Mc Guider de orginele dus geen gekraakt of ilegaal spul van het internet en dit werk perfect.
De N96 kan prima overweg met navigatie.
Hehe, ongesteld? :) Ben niet de enige met dit probleem, misschien heb je het topic eens doorgelezen? KPN geeft me geen nieuwe telefoon dus dat werkt niet. Dat ik mensen hier op de hoogte wil houden over de stand van zaken is toch niet vervelend? Dan weet men straks ook wat ze moeten doen als ze hetzelfde probleem ondervinden. Betreft McGuider heb ik al uitgelegd dat ík lang moet wachten op een fix en dus een losse zou prefereren als ik ver weg ga. :) Adieu Leonlfm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@ djpdjpnl het is natuurlijk heel vervelend voor jou dat jouw toestel blijkbaar niet goed functioneert. Maar je moet op basis van jouw ervaring dan ook geen adviezen geven aan mensen wat ze wel of niet zouden moeten doen met hun N96.
Want jouw bevindingen gelden niet bij de meeste andere gebruikers van de N96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Artwido schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:27:
@ djpdjpnl het is natuurlijk heel vervelend voor jou dat jouw toestel blijkbaar niet goed functioneert. Maar je moet op basis van jouw ervaring dan ook geen adviezen geven aan mensen wat ze wel of niet zouden moeten doen met hun N96.
Want jouw bevindingen gelden niet bij de meeste andere gebruikers van de N96.
Een camera in een telefoon is toch ook nog steeds geen volwaardige camera vervanger? Dat idee heb ik ook met een navigatie middel in een telefoon, het is leuk maar geen vervanger als je ver weg gaat. Ik heb zelf niet super veel ervaring met de navi, dus dat is misschien een fout aan mijn kant. Aghja.. ik denk dat we door moeten naar het volgende probleem, herrie schoppen is niet mijn bedoeling hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:02:
[...]

Hehe, ongesteld? :) Ben niet de enige met dit probleem, misschien heb je het topic eens doorgelezen? KPN geeft me geen nieuwe telefoon dus dat werkt niet. Dat ik mensen hier op de hoogte wil houden over de stand van zaken is toch niet vervelend? Dan weet men straks ook wat ze moeten doen als ze hetzelfde probleem ondervinden. Betreft McGuider heb ik al uitgelegd dat ík lang moet wachten op een fix en dus een losse zou prefereren als ik ver weg ga. :) Adieu Leonlfm!
Geen nieuwe????? Niet verzekerd zeker.......
Enne helemaal eens met leonlfm; hou het beknopt of in een ander topic misschien :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Wat 'n flauwe opmerkingen....

Ik heb hetzelfde probleem met MobielTV als djpdjpnl, en stel het zeer op prijs om te weten wat de ontwikkelingen zijn. Overigens is het handig voor mensen buiten het forum, die meelezen. Daar is zo'n forum uiteindelijk voor bedoelt toch?

Verder over navigatie: Ik heb wel zeer snel een fix met Assisted GPS aan. Binnen enkele seconden. Een VDO-Dayton is natuurlijk beter, maar een N96 is zeker niet slecht en brengt je ook op je bestemming. Denk zelfs beter dan een goedkope 'cheap-ass navigatie' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Krijg net een smsje van KPN; als je op blauw.com/mobieltv de enquete invult, krijg je 4euro! yay!
quote: van de website
Welkom bij deze vragenlijst over MobielTV van KPN. KPN is zeer geïnteresseerd in uw ervaringen met mobiel TV kijken. Alle informatie draagt bij aan de verbetering van deze nieuwe dienst. Omdat KPN uw mening zo waardeert ontvangt u 4 euro voor uw deelname.

De voortgang van de vragenlijst kunt u hierboven aan de voortgangsbalk zien. Het invullen duurt ongeveer 20 minuten. Het is mogelijk om tussentijds te stoppen met de vragenlijst en deze op een later tijdstip af te maken.
edit; ben 'm nu aan het invullen en guess f**king what! :D 'Heeft u ooit problemen ervaring?' en dan is de eerste optie 'verlengen van kijkrechten lukte niet'. Hoezo ben ik de enige? ;)

edit2; kloar! Interessante enquête moet ik zeggen. Komen veel vragen in naar voren die wel eens invloed kunnen hebben op de toekomst van MobielTV. Niet alleen positief maar ook negatief. Zo worden je een aantal maandbedragen voorgesteld en dan moet je zeggen wat je daar van vind. Als een aantal mongolen nou de duurste aanklikken dan wordt t allemaal een stuk duurder. Zal allemaal wel meevallen hoor, maar toch. Ook wordt er (vrijwel aan het begin) een hele hoop zenders voorgesteld die je op de gewone televisie ook kijkt en dus evt. op MobielTV wilt zien. Onder andere de lokale zenders (zowel de zender van je stad/dorp als Omroep Brabant bijv.) en eigenlijk alles wat in de normale basis van een televisie zit. Ook de kwaliteit e.d. komt aan bod. Geld wordt eind feb. op je rekening gestort, gaat dus niet van je abo geld af. :)

[ Voor 110% gewijzigd door djpdjpnl op 04-02-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Dank voor de tip.

Ingevuld, en duidelijk gemaakt dat ik er ontevreden over ben. Verder zou ik die 4,- graag naar een goed doel sturen, maar vertrouw KPN totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu graag weer on-topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Ik ging net bij m'n foto's kijken en toen zag ik dat er niks weergegeven wordt in het menu. Ik zie wel staat bovenaan '114 foto's' met daarnaast een slideshow van de foto's maar niet 'foto's bekijken' en 'online verzenden' en weet ik wat er allemaal in dat menu moet staan. Bij muziek en videos is het gewoon goed. Toen ik 'm opnieuw opgestart had (de hele telefoon dus) stond er 'fout in stand-by thema'. Denk dat het ligt aan het upgraden van Share Online en het daarna verwijderen. In firmware 11 gaf ie daar geen problemen mee, maar nu blijkbaar wel. Onderaan in het stand-by scherm staat nu ook een optie maar ook daar zit geen tekst o.i.d. in. Geen ramp, maar 't viel me op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was toch maar eens gaan informeren naar de mogelijkheden voor een vervangend toestel.
Heb je hem laten verzekeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:08:
Ik zou als ik jou was toch maar eens gaan informeren naar de mogelijkheden voor een vervangend toestel.
Heb je hem laten verzekeren?
Heb 'm verzekerd ja. Ik sloopte m'n vorige telefoon binnen drie weken (perongeluk op gevallen, gelukkig ook verzekerd) en sindsdien weet ik dat het wel fijn is om zoiets te hebben hehe. :) Zo dadelijk eens langs een Nokia Care Point voor m'n firmware en productcode te herinstalleren. Moest van het support ding van Nokia, anders helpen ze me niet verder. d:)b Om een uurtje of vijf weet ik dus of het aan mij of aan Nokia ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeacht aan wie het ligt heb je met die verzekering recht op een nieuw toestel als het niet naar behoren werkt. Tenminste, zo werkt het bij The Phonehouse, waar ik mijn verzekering heb afgesloten. Desnoods kun je weer 'per ongeluk' op je toestel vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb Google Latitude er weer vanaf gegooid want ondanks dat ik het progje afsloot bleef hij zeuren om een internetverbinding. Geen aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijken er van jullie ook wel is films op N96? Bij mij is dit echt een dram, ik converteer ze met Nokia video manger om bij het stoppen van de film, de volgende keer op dat punt verder te gaan, maar dit werkt niet. Ook loopt de film vast bij het doorspoelen ( het geluid gaat verder, beeld blijft hangen). Hebben meer van jullie hier last van?

Ik heb zowel de Nokia video manager (nieuwste versie) alsmede de Nokia Nserie Video Manager gebruikt allebei het zelfde probleem. Hebben jullie toevallig een tip? Het liefste zou ik graag de functie van het stoppen en de volgende keer op dat punt afspelen behouden, anders ga ik wel opzoek naar een ander programma. Of is deze functie een kwestie van telefooninstelling, ik begreep van niet namelijk...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik download films via nieuwsgroepen. Dit zijn mpg's omgezet voor psp/ipod. Formaat en kwaliteit zijn goed. Ik zit nu op mijn werk dit te posten met mijn n96 maar als ik thuis ben zal ik voor je opzoeken welk progje er voor gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Wat een prachtige dag! Meneer van de Nokia Care Point snapte in eerste instantie ook niet goed waarom ik nou naar hem kwam om de firmware opnieuw te installeren, dit kon ik zelf namelijk ook doen. Nokia had 't mij opgedragen dus vandaar toch maar gegaan. Eenmaal daar vertelde hij dat het 15-30 minuten zou gaan duren, of ik even wou gaan zitten. Moest nog wat boodschappen doen dus dat maar eerst gedaan. Bij terugkomst in de winkel stond er een man die exact (!!!) hetzelfde probleem had. Meneer van de NCP was wat verbaasd want hij had het naar eigen zeggen nog niet eerder gezien. Na veel bellen en doen zijn we beide geen steek verder. Wel vertelde mijn lotgenoot dat hij bij het ophalen van zijn telefoon bij het Business Center in Eindhoven een briefje meekreeg met de beschrijving van het probleem. Daarin stond ook dat liefst 7% (!!!) van de Nokia N96's last heeft van dit probleem. KPN zou samen met Nokia werken aan een oplossing, maar ik ben bang dat we daar nog lang op moeten wachten.

In het kort; nope, niks nieuws te weten gekomen door de NCP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artwido schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 12:09:
[...]

Ik gebruik Opera mini als browser en dan kun je wel alle afbeeldingen zien (ook van Hyves) Ook Youtube is geen probleem meer. ;)
Ik gebruik Opera ook al vanaf dag 1 en idd bij Hyves geen problemen, maar Youtube is een ander verhaal. Bij klikken op een filmpje opent hij automatisch Realplayer waarna ik een akkoord moet geven om verbinding te maken. Dat duurt enkele minuten waarna ik een foutmelding krijg: 'Verbinding maken mislukt'. Iemand enig idee hoe ik nu wel Youtube kan kijken?

En Realplayer... Dat is wat mij betreft een kl#te programma, zijn er alternatieven? Alternatieven die o.a. ook WMA files spelen? Ik heb geprobeerd de Helix-player te installeren, maar dat mislukte. Ik begrijp wel dat Realplayer vast onderdeel is van de firmware, dus wellicht iets om rekening mee te houden.

Overigens heeft (mijn) N96 ook moeite met flash applicaties (flash gestuurde sites worden niet of niet volledig weergegeven). Ik dacht dat Symbian OS60 daar juist zo sterk in was? Ik baal daar stevig van. Iemand tips?

Ik moet trouwens zeggen dat ik inmiddels na 3 weken een beetje begin te balen van mijn keuze voor de N96, maar ik geef de hoop nog niet op.
;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Alternatieven voor Realplayer ken ik niet, maar voor YT filmpjes, probeer dit eens:
Menu>Instrumenten>Instellingen>Toepassingen>RealPlayer>Streaming>Proxy>Proxy gebruiken> Nee.

Heeft bij mij wel gewerkt, kan nu YT filmpjes kijken met RealPlayer.

@Djpdjpnl, bedankt voor je berichtje. Weten nu dat het idd lang gaat duren. 7% is wel heel erg veel, KPN kan beter haar geld steken in het fixen van zo'n probleem dan in promoties, enquêtes enzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Masis schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:21:

@Djpdjpnl, bedankt voor je berichtje. Weten nu dat het idd lang gaat duren. 7% is wel heel erg veel, KPN kan beter haar geld steken in het fixen van zo'n probleem dan in promoties, enquêtes enzo :(
7% is inderdaad achterlijk veel. Het is een wonder dat ze nog niet terug geroepen worden zo ongeveer. Ik heb TROS Radar een mailtje gestuurd, misschien dat zij meer klachten hebben ontvangen en dat het zo wat sneller gaat. Als consument heb je niks in te brengen omdat het niet bekend genoeg is dat het probleem zo groot speelt. Ik hoop dat ze daar de druk wat op kunnen voeren. Stuur ook een mailtje, zijn er in ieder geval twee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al een tijdje de N96 en er vallen wel meer dingen op, maar met name de kwaliteit van youtube filmpjes. Weet iemand hoe ik die naar een fatsoenlijke kwaliteit kan krijgen (zowel via realplayer als via de YT app). Misschien doe ik wat fout?

En ik stoor me helemaal aan iedere keer de vraag welke verbinding hij moet gebruiken met Opera Mini en of hij dat mag. Van mij mag hij dit, ook altijd. Ook via dezelfde verbinding.

Hoe kan ik dit ontwijken? En zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
djpdjpnl schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:30:
[...]

7% is inderdaad achterlijk veel. Het is een wonder dat ze nog niet terug geroepen worden zo ongeveer. Ik heb TROS Radar een mailtje gestuurd, misschien dat zij meer klachten hebben ontvangen en dat het zo wat sneller gaat. Als consument heb je niks in te brengen omdat het niet bekend genoeg is dat het probleem zo groot speelt. Ik hoop dat ze daar de druk wat op kunnen voeren. Stuur ook een mailtje, zijn er in ieder geval twee. ;)
Zal in 't weekend wel ff een mailtje schrijven :)

@ArnoKje, Yep, dat kan.

Menu>Toepassingen>Toepassingsbeheer>Geinst. toepassingen>Opera Mini>Instellingen. Hier moet:
Toegangspunt: Geen.
Netwerktoegang: Altijd toegestaan.

Nu je toch hier bent, kun je meteen Gebr. gegevens lezen op Altijd Toegestaan zetten, krijg je ook geen vragen meer als je wat wilt downloaden/opslaan.

Daarna:
Menu>Instrumenten>Instellingen>Verbinding>Bestemmingen>Opties>Standaardverbinding>Internet.

Verder kun je hier, als je naar internet gaat, prioriteiten instellen en verbindingen beheren.

Laat even weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkt redelijk te gaan. Dankjewel! Ik kan niet aanvinken 'Altijd toegestaan', maar wel Alleen 1e keer vragen. Op zich al een hele verbetering ;)

Alleen dus nog niet echt tevreden met kwaliteit van de Youtube filmpjes. Als ik dat op een iPhone kijk is dat wel even een wereldje van verschil... Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-08 22:42
[...]

Misschien een idee om een globale opzet te maken voor de forumleden hier? Dan zullen er waarschijnlijk een hoop meer de moeite nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Hacula schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:12:
[...]

Misschien een idee om een globale opzet te maken voor de forumleden hier? Dan zullen er waarschijnlijk een hoop meer de moeite nemen.
Ben dr niet super goed in maar oke, ik heb een opzetje gemaakt.
Aanpassen mag uiteraard en vergeet je eigen naam er niet op te zetten.
Het e-mail adres is radar@tros.nl
Beste,

Sinds december 2008 werkt mijn MobielTV van KPN niet meer naar behoren.
Een firmware update van het toestel (Nokia N96) heeft een probleem veroorzaakt waardoor het ophalen van het abonnement niet mogelijk is.
Ondanks dat ik dit MobielTV-abonnement gratis voor de gehele contractduur heb ontvangen bij aanschaf van deze telefoon, hoort dit normaal te functioneren.
Zowel KPN als Nokia komen niet met fatsoenlijke oplossingen om dit probleem uit de wereld te helpen.
In principe komt KPN nu al twee maanden het contract niet na en ik eis een oplossing van de provider.
Als consument wordt ik alle richtingen ingestuurd, terwijl niemand mij te woord kan staan.
Ik hoop dat u mij kunt helpen met dit probleem.

Met vriendelijke groet,

[naam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:33:
[...]

@ArnoKje, Yep, dat kan.

Menu>Toepassingen>Toepassingsbeheer>Geinst. toepassingen>Opera Mini>Instellingen. Hier moet:

Nu je toch hier bent, kun je meteen Gebr. gegevens lezen op Altijd Toegestaan zetten, krijg je ook geen vragen meer als je wat wilt downloaden/opslaan.

Daarna:
Menu>Instrumenten>Instellingen>Verbinding>Bestemmingen>Opties>Standaardverbinding>Internet.

Verder kun je hier, als je naar internet gaat, prioriteiten instellen en verbindingen beheren.

Werkt inderdaad goed. Krijg alleen nog steeds bij eerste keer vraag om verbinding, maar het is al een hele verbetering. Kan eindelijk Youtube kijken. Nu alleen nog de kwaliteit van Youtube, maar dat zal wel met de bandbreedte van mob. internet te maken hebben. Of niet...?

tnx
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
Masis schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 22:33:
[...]

@ArnoKje, Yep, dat kan.

Daarna:

Als ik even een "domme" vraag tussendoor mag stellen, ik zie helemaal geen netwerktoegang optie "Altijd toestaan". Of ligt dat per applicatie?

Bij Ebuddy zie ik het namelijk niet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@Yellowpete:
De films die ik download worden omgezet met het progje PSP movie creator.
De kwaliteit en formaat zijn goed hiervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

herculesds schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:07:
[...]

Als ik even een "domme" vraag tussendoor mag stellen, ik zie helemaal geen netwerktoegang optie "Altijd toestaan". Of ligt dat per applicatie?

Bij Ebuddy zie ik het namelijk niet staan...
Heb ik inderdaad ook niet. 1e keer vragen is al een hele verbetering ;)

YT kan niet aan bandbreedte liggen, want ook via mijn wireless verbinding in huis blijft het belabberd. Ook surfen gaat niet heel erg superdepuper snel en soepel. Lijkt of de N96 het niet goed kan verwerken ofzo..

Het lijkt mij gewoon een setting voor de YT filmpjes. Is een flash player en oplossing oid? Als ik nu filmpje op youtube laat zien sta ik gewoon voor lul door de pixels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil toch effe melden dat ik pas gisterenavond mijn toestel kon upgraden van firmware 11.101 naar 12.043 !
Zo te zien gaat het bij KPN niet voor iedereen tegelijk.

Mobiel TV deed het niet meer en bij instellen allemaal foutmeldingen, maar na een uur ging Ned1 spontaan vanzelf aan. 8)7 :+
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:46:
Ik heb firmware 11.101 op mijn Nokia n96 (rm-247) van KPN. Probeer al een tijdje een firmware update te verkrijgen ( via mobiel of software updater) naar 12.043, maar ik krijg geen updates. Weet iemand waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 12:40:
Wil toch effe melden dat ik pas gisterenavond mijn toestel kon upgraden van firmware 11.101 naar 12.043 !
Zo te zien gaat het bij KPN niet voor iedereen tegelijk.

Mobiel TV deed het niet meer en bij instellen allemaal foutmeldingen, maar na een uur ging Ned1 spontaan vanzelf aan. 8)7 :+

[...]
Een uur niets doen werkt dus blijkbaar?
Gewoon MobielTV starten en wachten of moet je wel het abo proberen aan te vragen?

Volgens de NCP waar ik gisteren ben geweest is m'n antenne kapot. Gelukkig zit die in de backcover van 't toestel dus mogen ze die voor mij gaan bestellen en dan zoeken ze zelf maar uit waar ze het geld van terug krijgen, in ieder geval niet van mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij "'Gewoon MobielTV starten en wachten" stond iets met de aanvraag verzonden was, maar er gebeurde niets. Heb daarna 4 keer een nieuw tv abo aangevraagd (2 keer de tv instellingen gewist) en kreeg elke keer een foutmelding met code. Ben toen maar gestopt. Bel KPN morgen wel.

Na een half uur ( excusses, het was geen uur) ging de tv vanzelf aan. De telefoon was toch met iets bezig.
djpdjpnl schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:20:
[...]

Een uur niets doen werkt dus blijkbaar?
Gewoon MobielTV starten en wachten of moet je wel het abo proberen aan te vragen?

Volgens de NCP waar ik gisteren ben geweest is m'n antenne kapot. Gelukkig zit die in de backcover van 't toestel dus mogen ze die voor mij gaan bestellen en dan zoeken ze zelf maar uit waar ze het geld van terug krijgen, in ieder geval niet van mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 14:50:
Bij "'Gewoon MobielTV starten en wachten" stond iets met de aanvraag verzonden was, maar er gebeurde niets. Heb daarna 4 keer een nieuw tv abo aangevraagd (2 keer de tv instellingen gewist) en kreeg elke keer een foutmelding met code. Ben toen maar gestopt. Bel KPN morgen wel.

Na een half uur ( excusses, het was geen uur) ging de tv vanzelf aan. De telefoon was toch met iets bezig.

[...]
Kreeg net wel error 1251 o.i.d. maar geen beeld in ieder geval. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,
Ik heb het complete forum doorgespit maar ik kan mijn probleem/antwoorden op mijn vragen niet vinden tussen de vele problemen en oplossingen.

Het Probleem...
Ik heb gekozen voor deze nokia voor de 16gig opslag capaciteit, (en omdat ik me gek heb laten praten door een nokia verslaafde) Ik wil deze telefoon gebruiken voor mijn verslaving en wel Tv-series... niet via dat streaming tv gebeuren van t-mobile (wat een bagger zeg, blokkerig beeld.. hakkerig geluid ..) Maar gedownloade afleveringen vers uit 'the states'
Nu heb ik afgelopen 2 weken een paar afleveringen via de nokia software geconverteerd en op de telefoon gezet (een zeer traag proces) maar het is gelukt... mooi beeld en mooi geluid en een kleinere bestands grote.
Maaaar nu .. tijdens het kijken kan ik de boel niet op pauze zetten, ja nee het kan wel maar daarna als ik weer op play druk heb ik aleen geluid. het beeld blijft 'bevroren'.
Ook kan ik na het stop zetten niet verder kijken vanaf het stoppunt. Weer aleen geluid, en dan zwart beeld.

Een van die afleveringen is een .avi met een XviD 1.2 SMP codec.
De Nokia software converteerd die naar een mp4 bestand met de volgende specs:
Codec: avc1, H.264/MPEG-4 AVC
3gp6: 3GPP Media (.3GP) Release 6 Basic Profile
- mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- 3gp4: 3GPP Media (.3GP) Release 4
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
Recommended Display Size: 320 x 240
Created: 2009 Feb 06 12:12:19
Modified: 2009 Feb 06 12:12:19

Nu ben ik ook niet zo technisch onderlegd wat dit alles betreft.. maar wat zou hier het probleemkunnen zijn?
de film transformers (die al op de telefoon staat) werkt wel gewoon (stoppen en verdergaan) maar wat is een voor mijn onbekend bestand (.dcf) die ik ook niet op mijn pc kan afspelen.

De vragen
Mischien dat iemand ook weet of er een videoplayer ergens te vinden is die gewoon de xvid/divx bestanden kan afspelen die geschikt is voor de N96.

Of een ander programma om de video te converteren geschikt voor de N96...

wie o wie weet dit? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:37:
Hoi allemaal,
Ik heb het complete forum doorgespit maar ik kan mijn probleem/antwoorden op mijn vragen niet vinden tussen de vele problemen en oplossingen.

Het Probleem...
Ik heb gekozen voor deze nokia voor de 16gig opslag capaciteit, (en omdat ik me gek heb laten praten door een nokia verslaafde) Ik wil deze telefoon gebruiken voor mijn verslaving en wel Tv-series... niet via dat streaming tv gebeuren van t-mobile (wat een bagger zeg, blokkerig beeld.. hakkerig geluid ..) Maar gedownloade afleveringen vers uit 'the states'
Nu heb ik afgelopen 2 weken een paar afleveringen via de nokia software geconverteerd en op de telefoon gezet (een zeer traag proces) maar het is gelukt... mooi beeld en mooi geluid en een kleinere bestands grote.
Maaaar nu .. tijdens het kijken kan ik de boel niet op pauze zetten, ja nee het kan wel maar daarna als ik weer op play druk heb ik aleen geluid. het beeld blijft 'bevroren'.
Ook kan ik na het stop zetten niet verder kijken vanaf het stoppunt. Weer aleen geluid, en dan zwart beeld.

Een van die afleveringen is een .avi met een XviD 1.2 SMP codec.
De Nokia software converteerd die naar een mp4 bestand met de volgende specs:
Codec: avc1, H.264/MPEG-4 AVC
3gp6: 3GPP Media (.3GP) Release 6 Basic Profile
- mp42: MP4 v2 [ISO 14496-14]
- 3gp4: 3GPP Media (.3GP) Release 4
- isom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]
Recommended Display Size: 320 x 240
Created: 2009 Feb 06 12:12:19
Modified: 2009 Feb 06 12:12:19

Nu ben ik ook niet zo technisch onderlegd wat dit alles betreft.. maar wat zou hier het probleemkunnen zijn?
de film transformers (die al op de telefoon staat) werkt wel gewoon (stoppen en verdergaan) maar wat is een voor mijn onbekend bestand (.dcf) die ik ook niet op mijn pc kan afspelen.

De vragen
Mischien dat iemand ook weet of er een videoplayer ergens te vinden is die gewoon de xvid/divx bestanden kan afspelen die geschikt is voor de N96.

Of een ander programma om de video te converteren geschikt voor de N96...

wie o wie weet dit? _/-\o_
Er zijn zat programma's op internet te vinden op je video's te converteren naar goed beeld. Een pagina eerder werd bijvoorbeeld een converter voor PSP films aangekaart en schijnt goed te werken.
Het zelfde probleem wat jij hebt heb ik ook ondervonden, zodra je doorspoelt of iets dergelijks loopt die vast.
Het feit dat je weer verder wilt gaan waar de vorige keer gebleven was zou verholpen moeten zijn met het feit dat je via Nokia video manager hebt geconverteerd, maar in de praktijk ervaring blijkt dit ook niet zo te zijn.

Wat ik heb ondervonden is dat als je een ander converteer programma gebruikt, je wel gewoon films kan doorspoelen etc, maar dat je niet verder kunt gaan waar je de vorige keer was gebleven. Dit is ook mijn vraag aan Artwido, kan dit wel met jou converteer programma, of lukt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow... die psp converter was mij ontgaan, ik ga hem uitproberen :)
Ik heb wel gezocht naar andere programma's maar ik zag door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas bij het opstarten van psp video express mist mijn pc een IPP.DLL file :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:13:
[...]

Er zijn zat programma's op internet te vinden op je video's te converteren naar goed beeld. Een pagina eerder werd bijvoorbeeld een converter voor PSP films aangekaart en schijnt goed te werken.
Het zelfde probleem wat jij hebt heb ik ook ondervonden, zodra je doorspoelt of iets dergelijks loopt die vast.
Het feit dat je weer verder wilt gaan waar de vorige keer gebleven was zou verholpen moeten zijn met het feit dat je via Nokia video manager hebt geconverteerd, maar in de praktijk ervaring blijkt dit ook niet zo te zijn.

Wat ik heb ondervonden is dat als je een ander converteer programma gebruikt, je wel gewoon films kan doorspoelen etc, maar dat je niet verder kunt gaan waar je de vorige keer was gebleven. Dit is ook mijn vraag aan Artwido, kan dit wel met jou converteer programma, of lukt dat niet?
Ik heb smartmovie perfect speelt alles af : http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

MM na de laatste update werkte mijn foon niet meer...neem contact op met u wedeverkooper...was het enige wat ik te zien kreeg..
Niets deed het meer..
Hop ik bel de kpn KLANTENSERVICE en die vertelde dat ik naar hun winkel moest komen...ik werk in Hilversum ..dus ik naar de shop..45 min wachten en toen eindelijk aan de beurt...ow mmm ja u heeft geen verzekering dus het word opgestuurd..alleen had ik geen bon bij me dus ik kon weer weg...later die week in Almere met alles gegaan en hij zou opgestuurd worden..binnen 2 weken zou het wel klaar zijn...nu 2 weken later belde ik kpn op...mmm jah hij is na 5 dagen verstuurd vanuit de winkel en als het goed gaat krijgt u EIND feb bericht...dus dik 1 maand wachten !!!..ik zei nou lekker dan en hoe zit het met mijn abbo geld?? ..jah die betaald u maar u bent het geld wel kwijt...dus ik betaal en krijg er niets voor?? idd..u heeft geen verzekering bij ons..dus toedeloe.
Ik zeg maar ik koop bij u het toestel..na update van u werkt hij niet meer..dus wie is fout?? ja meneer zo zijn de regels basta.
Ik heb weer zooo naar onderbuikgevoel van de KLANTENSERVICE van de KPN...bah..begon al met de aanschaf..binnen 2 dagen aan huis...middag vrij genomen voor de koerier...belde die eind van de dag op..het toestel is spoorloos..na dagen contact bleek hij gejat te zijn door iemand daar...na dik 1 week kreeg ik hem..en toen elende van vastloopen en of geen tv enz enz enz...en dan de hulp die je kreeg van de |KPN...not
Heb echt spijt van het toestel en dat ik de kpn genomen heb..het is een bout bedrijf..erger me kapot aan de KLANTENSERVICE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:29:
[...]

MM na de laatste update werkte mijn foon niet meer...neem contact op met u wedeverkooper...was het enige wat ik te zien kreeg..
Niets deed het meer..
Hop ik bel de kpn KLANTENSERVICE en die vertelde dat ik naar hun winkel moest komen...ik werk in Hilversum ..dus ik naar de shop..45 min wachten en toen eindelijk aan de beurt...ow mmm ja u heeft geen verzekering dus het word opgestuurd..alleen had ik geen bon bij me dus ik kon weer weg...later die week in Almere met alles gegaan en hij zou opgestuurd worden..binnen 2 weken zou het wel klaar zijn...nu 2 weken later belde ik kpn op...mmm jah hij is na 5 dagen verstuurd vanuit de winkel en als het goed gaat krijgt u EIND feb bericht...dus dik 1 maand wachten !!!..ik zei nou lekker dan en hoe zit het met mijn abbo geld?? ..jah die betaald u maar u bent het geld wel kwijt...dus ik betaal en krijg er niets voor?? idd..u heeft geen verzekering bij ons..dus toedeloe.
Ik zeg maar ik koop bij u het toestel..na update van u werkt hij niet meer..dus wie is fout?? ja meneer zo zijn de regels basta.
Ik heb weer zooo naar onderbuikgevoel van de KLANTENSERVICE van de KPN...bah..begon al met de aanschaf..binnen 2 dagen aan huis...middag vrij genomen voor de koerier...belde die eind van de dag op..het toestel is spoorloos..na dagen contact bleek hij gejat te zijn door iemand daar...na dik 1 week kreeg ik hem..en toen elende van vastloopen en of geen tv enz enz enz...en dan de hulp die je kreeg van de |KPN...not
Heb echt spijt van het toestel en dat ik de kpn genomen heb..het is een bout bedrijf..erger me kapot aan de KLANTENSERVICE...
troost je het kan nog erger... Bij T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Heb dus gisteren een n96 via marktplaats gekocht op zich niks mis mee hoor
Alleen het is dus een simlockvrije maar wel T-mobile branded

Is er ook een mogelijkheid om die R*mmel eraf te krijgen
Vind het maar helemaal niks die vieze Roze kleur

Wie weet er een oplossing voor

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
Yup, ook veel spijt dat ik 'm bij KPN heb besteld. Zeker niet aan te raden, laat je niet verleiden door MobielTV. Wordt mijn laatste abbo bij hun.
Bij Orange (Nu T-Mobile) was alles toch een heel stuk beter geregeld, en veel vriendelijker...

@ Geronimo_nl, zoek maar op unbranden. Linkje, weet niet of dit mag: http://n96-nokia.hyves.nl..._je_N96_productcode/i711/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masis schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 13:10:
Yup, ook veel spijt dat ik 'm bij KPN heb besteld. Zeker niet aan te raden, laat je niet verleiden door MobielTV. Wordt mijn laatste abbo bij hun.
Bij Orange (Nu T-Mobile) was alles toch een heel stuk beter geregeld, en veel vriendelijker...

@ Geronimo_nl, zoek maar op unbranden. Linkje, weet niet of dit mag: http://n96-nokia.hyves.nl..._je_N96_productcode/i711/
Bedankt voor de tip het is gelukt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met die programma ook halverwege je film stoppen en de volgende keer bij het opstarten vanaf daar weer verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:25:
[...]

Kan je met die programma ook halverwege je film stoppen en de volgende keer bij het opstarten vanaf daar weer verder gaan?
Ja hoor geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Dit programma werkt vele malen beter! Alleen jammer dat continu die balk boven in je scherm staat, met hoever je bent.

Dit programma is wel echt een aanrader tov realplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:16:
[...]

Bedankt! Dit programma werkt vele malen beter! Alleen jammer dat continu die balk boven in je scherm staat, met hoever je bent.

Dit programma is wel echt een aanrader tov realplayer
Hoi ook deze kun je weglaten even bij instellingen kijken daar kun je alles naar wens instellen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Peabz21 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:05:
Ok sinds vrijdagavond deed mijn mobiel tv vreemd. Het beeld was helemaal verkleurd. (een soort negatief effect). Dus daarna de instellingen van mobiel tv gereset. Sindsdien kan ik mijn abonnement niet meer ophalen, want hij geeft steeds een serververbindings probleem. Ik heb al een hard reset en soft reset gedaan. De firmware zelfs opnieuw geinstalleerd. Ik heb alle toegangspunten geprobeerd, maar niks helpt.

Hij kan nog steeds niet mijn abonnement ophalen.

Weet iemand wat de oplossing is?
toen ik voor het eerst mijn abonnement ging ophalen lukte dat ook pas na het weekend. Misschien bij jou ook. Vandaag nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:44:
@ iedereen met MovielTV verbindingsproblemen: zit je wel goed binnen het dekkingsgebied als je het abonnement probeert op te halen? Ik zit zelf in Amersfoort en binnen had ik een vrij lage signaalwaarde (20/100). Inmiddels is dat blijkbaar verbeterd en haal ik 60/100. Om te zorgen dat de waarde verbeterd kun je oordopjes in je toestel pluggen, dit werkt als een soort verlengde antenne.
Misschien het proberen eens waard?
Let wel dat je dan de originele Nokia oordopjes moet gebruiken, hier zit namelijk de antenne voor de FM radio in. Het tussenstukje moet voldoende zijn zover ik weet. Hier trek ik nu 60/100 terwijl het eerst 40/100 was, zeer goede tip dus!! Even proberen of het nu wel lukt om m'n abo te vernieuwen.

edit; Nope, wederom geen televisie. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een hele leuke iphone app. op mijn N96 te zetten: Shazam Track ID. Na wat googlen bleek mij dat het moet kunnen werken op de N96, maar ik krijg het al niet eens geïnstalleerd! Bij installatie via Nokia PC Suite krijg ik de mededeling dat de geldigheid van het certificaat is verstreken. :(

Ik ben er nog druk mee bezig, maar wil het wiel niet opnieuw uitvinden. Iemand een tip?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trobbelsjoeter
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ga dadelijk ook eens bellen.
Kijken of ik hetzelfde antwoord krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:00:
Ik probeer een hele leuke iphone app. op mijn N96 te zetten: Shazam Track ID. Na wat googlen bleek mij dat het moet kunnen werken op de N96, maar ik krijg het al niet eens geïnstalleerd! Bij installatie via Nokia PC Suite krijg ik de mededeling dat de geldigheid van het certificaat is verstreken. :(

Ik ben er nog druk mee bezig, maar wil het wiel niet opnieuw uitvinden. Iemand een tip?
Ik ben eruit!

Jaar terug zetten naar 2008 dan werkt de installatie. Daarna in de app. zelf onder [options] - [settings] de 'audio alerts' op 'No' zetten. Jaar weer terug zetten naar 2009 en dan werkt het perfect. Zelfs rocknummers uit het stenen tijdperk van een ongelofelijk slechte kwaliteit vindt 'ie feilloos terug en geeft aan wat het is.

Een 'must-have' voor iedere muziekliefhebber!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:37:
[...]

Ik ben eruit!

Jaar terug zetten naar 2008 dan werkt de installatie. Daarna in de app. zelf onder [options] - [settings] de 'audio alerts' op 'No' zetten. Jaar weer terug zetten naar 2009 en dan werkt het perfect. Zelfs rocknummers uit het stenen tijdperk van een ongelofelijk slechte kwaliteit vindt 'ie feilloos terug en geeft aan wat het is.

;)
Dit progje hadden collega's het over. :) Heb het gedownload en geïnstalleerd (bedankt voor de tip!!)
Maar.... als ik TAG NOW doe en hij is klaar dan zegt hij kan bestand niet openen vanwege veiligheidreden. :(
Weet niet hoe dat opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet even onder [options] - [settings] de 'audio alerts' op 'No' zetten. werkte bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djpdjpnl schreef op maandag 09 februari 2009 @ 13:37:
[...]

Let wel dat je dan de originele Nokia oordopjes moet gebruiken, hier zit namelijk de antenne voor de FM radio in. Het tussenstukje moet voldoende zijn zover ik weet. Hier trek ik nu 60/100 terwijl het eerst 40/100 was, zeer goede tip dus!! Even proberen of het nu wel lukt om m'n abo te vernieuwen.

edit; Nope, wederom geen televisie. :(
Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke dopjes je gebruikt. Heb eerlijk gezegd de Nokia dopjes nog in de verpakking zitten en gebruik de meest goedkope Sony earplugs. Dat werkt gewoon ook.

Wat betreft die landelijke storing heb ik nergens last van. Nu had ik mijn abonnement al opgehaald, wellicht dat je dan wel tv kunt ontvangen en de storing alleen geldt voor het ophalen van het abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:52:
Je moet even onder [options] - [settings] de 'audio alerts' op 'No' zetten. werkte bij mij goed.
TNX!! het werkt nu. Hij wil wel internetverbinding als hij gaat analyseren. Klopt dat?
Maar hij geeft het nummer incl. afbeelding weer! Handig hoor.

*edit bedenk me net dat hij natuurlijk internetverbing maakt. Die afbeelding moet ergens vandaan komen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Artwido op 09-02-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekrecords
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 11:44
dat is idd een leuk programmaatje... ik gebruik het al meer dan een jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:37:
[...]

Ik ben eruit!

;)
hee kaai gaaf zeg... nog geen 2 seconden luisterd de telefoon en hij komt al perfect met een hoesje voor de planken.
bedankt voor deze supertip. echt tof joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:00:

Voor installatie de datum naar aug 2008 zetten. na de installatie de datum weer normaal.
-edit sorry niet gelezen bovenstaand bericht

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb twee vraagjes:

Weet iemand al iets van een nieuwe firmware na de v12? er zijn genoeg probleempjes op te lossen namelijk.
Weet iemand misschien een tooltje om de trilfunctie van de wekker uit te schakkelen? Ik wordt zo doodziek van dat trillen elke ochtend.

evt. een andere wekker is ook goed. als je maar je eigen muziek kan selecteren.

edit:

1 vraag bij toeval misschien beantwoord haha:

Hallo, Jeffrey,

Nokia heeft een software update uitgebracht voor je toestel.

Software updates bevatten vele nieuwe features, updates van toepassingen en prestatieverbeteringen voor je Nokia toestel.

edit1:

Geen update..

[ Voor 30% gewijzigd door pt0x op 10-02-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
pt0x schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 09:25:
Ik heb twee vraagjes:

Weet iemand al iets van een nieuwe firmware na de v12? er zijn genoeg probleempjes op te lossen namelijk.
Weet iemand misschien een tooltje om de trilfunctie van de wekker uit te schakkelen? Ik wordt zo doodziek van dat trillen elke ochtend.

evt. een andere wekker is ook goed. als je maar je eigen muziek kan selecteren.

edit:

1 vraag bij toeval misschien beantwoord haha:

Hallo, Jeffrey,

Software updates bevatten vele nieuwe features, updates van toepassingen en prestatieverbeteringen voor je Nokia toestel.

edit1:

Geen update..
Volgens Nokia is de laatste 'Nokia N96 software version 12.043 released - 15 January 2009'. De nieuwe update kan morgen komen maar kan ook nog twee of drie maanden duren. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

djpdjpnl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:10:
[...]

Volgens Nokia is de laatste 'Nokia N96 software version 12.043 released - 15 January 2009'. De nieuwe update kan morgen komen maar kan ook nog twee of drie maanden duren. Afwachten dus.
Ja dat snap ik, maar misschien had iemand inside informatie ofzo.

Kreeg alleen net wel toevallig na het posten van de vraag de mail uit mijn eerste edit, hier de volledige:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Hallo, Jeffrey,

Gebruik de Nokia Software Updater toepassing om de software van je Nokia toestel te updaten. Met deze toepassing kan je de laatste softwareversie van je Nokia toestel downloaden en installeren (vergelijkbaar met de software van het besturingssysteem op je PC). 

etc etc..

Misschien geld dit voor mijn vodafone productcode, enkel heb ik nu 0543716 in mijn telefoon staan (EURO2) dus wellicht dat er snel een update online verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
pt0x schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:25:
[...]

Ja dat snap ik, maar misschien had iemand inside informatie ofzo.

Kreeg alleen net wel toevallig na het posten van de vraag de mail uit mijn eerste edit, hier de volledige:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Hallo, Jeffrey,

Gebruik de Nokia Software Updater toepassing om de software van je Nokia toestel te updaten. Met deze toepassing kan je de laatste softwareversie van je Nokia toestel downloaden en installeren (vergelijkbaar met de software van het besturingssysteem op je PC). 

etc etc..

Misschien geld dit voor mijn vodafone productcode, enkel heb ik nu 0543716 in mijn telefoon staan (EURO2) dus wellicht dat er snel een update online verschijnt.
Hier en hier staat ie nog niet vandaar dat ik er dus van uit ging dat ie er niet was. Hoe krijg je die mail eigenlijk? Ik zie alleen een rss feedje om op de hoogte te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje mbt Iphone software op de N96...
Heb op verschillende site's gelezen dat dit mogelijk is.

Ben namelijk opzoek naar een programma waarbij ik METAR's en TAF's kan bekijken (luchtvaart weer).
http://www.aeroweather.ch/ dit is een programma voor de Iphone die dat kan.

Iemand een oplossing? Weet iemand een programma die dit kan ? Of hoe ik Aero Weather op mijn
N96 kan krijgen?

Alvast bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:19
Dat is klote. Dacht dat het misschien voor iedereen was opgelost. Misschien werkte het alleen in de ochtend even en daarna niet meer. ik weet wel dat een tijdje geleden toen het mij niet lukte dat het kwam omdat ik niet het toegangspunt "Mobiel Internet" gebruikte. Volgens mij werkt het alleen met die.

Maar misschien wist je dat al. :P

[ Voor 43% gewijzigd door PGB83 op 10-02-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Peabz21 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:06:
Dat is klote. Dacht dat het misschien voor iedereen was opgelost. Misschien werkte het alleen in de ochtend even en daarna niet meer.
Had het ook even gehoopt ja. Ben het onderhand wel zat om de hele tijd te moeten mailen en op te letten of er al een oplossing op fora verschijnt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Offtopic gezeik weg gehaald

[ Voor 93% gewijzigd door Ginz op 13-02-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritp
  • Laatst online: 18-07-2018
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14:
[...]

Misschien dat je wat minder moet rotzooien met je telefoon.(dan heb je die ellende niet)
Jij blijft zeiken over dit onderwerp.
Zo ongeveer het hele topic gaat over Jou met je mobiele Tv.
Kun je daar geen apart topic voor maken,dan zijn we eindelijk van je gez...k af,en kunnen we weer eens over de normale dingen spreken.
Sorry dit moet er even uit,het wordt nu een beetje vervelend.
Helemaal mee eens. Het wordt zo langzamerhand meer een blog van een ongelukkige dan een forum. Natuurlijk wel alle begrip ervoor dat het erg vervelend is wat je allemaal meemaakt, maar je punt is wel duidelijk onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:27:
Ik heb een vraagje mbt Iphone software op de N96...
Heb op verschillende site's gelezen dat dit mogelijk is.

Ben namelijk opzoek naar een programma waarbij ik METAR's en TAF's kan bekijken (luchtvaart weer).
http://www.aeroweather.ch/ dit is een programma voor de Iphone die dat kan.

Iemand een oplossing? Weet iemand een programma die dit kan ? Of hoe ik Aero Weather op mijn
N96 kan krijgen?

Alvast bedankt allemaal
zoals mijn vraag :p best interresant om te weten of iphone apps op de N96 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:14:
[...]

Misschien dat je wat minder moet rotzooien met je telefoon.(dan heb je die ellende niet)
Ben me dr van bewust dat ik een beetje teveel op T.net zit, ja. :) In het MobielTV topic kan ik 't niet gooien omdat het probleem alleen op de N96 te vinden is. 'N96 MobielTV kaduuk topic' is leuk, maar dan ben ik de 'expertise' (tips, ideeën etc.) van de N96-gebruikers kwijt want die hebben daar niet direct iets te zoeken. Enne... het rotzooien met de telefoon valt reuze mee en het resetten van het apparaat werkt ook niet dus het ligt niet aan mij. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:54:
[...]

zoals mijn vraag :p best interresant om te weten of iphone apps op de N96 draaien
Mijn grote vriend heeft het antwoord achter de eerste tweede hit staan. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ginz op 13-02-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
Ik vind het ook niet meer leuk dat je de hele tijd maar leest dat je niet kan internetten met je telefoon. Normale tips en trucks zijn leuker om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masis
haroldso schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:37:
Ik vind het ook niet meer leuk dat je de hele tijd maar leest dat je niet kan internetten met je telefoon. Normale tips en trucks zijn leuker om te lezen.
Je leest het dus niet de hele tijd, anders zou je wel gelezen hebben dat het om MobielTV ging en niet om internet.

Nope, nog niks van KPN gehoord. Zal ze van de week nog eens bellen...

Voor de mensen die dit gezeik vinden, hier een tip:
De eerste en momenteel de enige N96 game die op de accelerometer werkt: Marble Maze

Google en gij zult vinden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 13-02-2009 23:35 ]

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb sinds gisteren een N96.
Mijn vorige is een N95-1 met 31.0.017 FW er op.

Weet iemand of ik de volledige backup van de N95 kan terugzetten op de nieuwe N96 ?
Werkt alle programma's en instellingen dan weer zoals op de N95 (foutloos) ?

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Xander1 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:52:

Weet iemand of ik de volledige backup van de N95 kan terugzetten op de nieuwe N96 ?
nee, kan niet...

ander besturingssysteem...

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
dude-nl schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:10:
[...]

nee, kan niet...

ander besturingssysteem...
Ze zijn toch allebei Symbian S60 3rd edition, of mis ik iets :?

• djpdjpnl
  • Niet online
Xander1 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 11:58:
[...]

Ze zijn toch allebei Symbian S60 3rd edition, of mis ik iets :?
Klopt, maar de N95 is 3rd en N96 3rd feature pack 2 (als ik me niet vergis).

Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Ginz op 13-02-2009 23:32 ]

• djpdjpnl
  • Niet online

[ Voor 90% gewijzigd door Ginz op 13-02-2009 23:32 ]

Verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door Ginz op 13-02-2009 23:32 ]

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Xander1 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:52:

Er is wel een optie om gegevens over te zetten van het ene naar het andere N toestel. Zit in Menu => Instrumenten => Hulpprogramma's => Overdracht

• Artwido
Masis schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:15:
[...]

hier een tip:
De eerste en momenteel de enige N96 game die op de accelerometer werkt: Marble Maze
Leuk spel. heb de demo gedownload want een crack werkt (nog steeds) niet bij de N96 :P

• djpdjpnl
  • Niet online
Artwido schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Leuk spel. heb de demo gedownload want een crack werkt (nog steeds) niet bij de N96 :P
Even zoeken, signen en dan werkt ie. :) Heel gaaf dat het werkt en ook best wel vreemd in het begin hehe. De trillingen als je de wanden raakt is ook gaaf gedaan. Simpel spel maar wel vermakelijk.

edit; meer accelerometer games > *klik*

De man die ik bij het Nokia Care Point tegen kwam een week of twee terug heeft 'm op laten sturen naar Nokia. Volgens KPN was het bij '-30342' al meteen fout en konden zij er niks meer aan doen. Alles liep wel erg gesmeerd vandaag zei ie dus ben benieuwd of het probleem na een retourtje Polen wel weer werkt. Hij kreeg trouwens een leentoestel mee zonder verzekering afgesloten te hebben dus KPN heeft door dat er wat fout zit. :)

[ Voor 40% gewijzigd door djpdjpnl op 12-02-2009 18:10 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:

[ABO] Het Nokia N96 levertijden en abonnementen topic

Problemen, vragen, klachten, opmerkingen of tips over KPN MobielTV kan in:

Nokia N96 - KPN MobielTV