Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29
Misschien een domme opmerking maar in 9 van de 10 gevallen werkt het:
heb je hem al een keer uit en aangezet?

Ik heb er sporadisch ook wel eens last van en even herstarten lost voor mij het probleem altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
robertwebbe schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:34:
Misschien een domme opmerking maar in 9 van de 10 gevallen werkt het:
heb je hem al een keer uit en aangezet?

Ik heb er sporadisch ook wel eens last van en even herstarten lost voor mij het probleem altijd op.
Ja, helpt niks :(
Heb het al een paar keer geprobeerd.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:10
DutchManticore schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:54:
[...]

Dat wordt een installatie eroverheen en anders een NSP. Fijn zo rond de kerst en oud en nieuw ben je em zeker 3 weken kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een goede 'ping' applicatie gevonden om met de N96 te pingen.
Ik weet dat dit met de iphone perfect werkt!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Ik begrijp dat de Nokia Ovi Suite de opvolger is van Nokia PC Suite?

[ Voor 3% gewijzigd door Isane op 23-12-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
MarkoAlmelo schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:27:
Ik begrijp dat de Nokia Ovi Suite de opvolger is van Nokia PC Suite?
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:52
En mijn N96 is weeerr!! stuk... Weer de toetsen boven op het scherm.. Zomaar uit het niets stoppen ze met werken. Zucht.. dat wordt maandag weer eens op bezoek bij het nokia care point.. voor de 4e keer met deze klacht..

Zag vandaag dat er al wel nieuwe formware (35.***) voor de N95 is, hopelijk ook snel voor de N96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Giem schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:03:

Zag vandaag dat er al wel nieuwe formware (35.***) voor de N95 is, hopelijk ook snel voor de N96
Tsjaa voor de N95 blijven de updates maar komen maar de N96 hebben ze al lang opgegeven.
Te gek voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb even een vraagje.

Mijn N96 doet het volgende, of eigenlijk doet ie het niet,

Als ik naar bestandsbeheer ga, en dan naar massageheugen in E dan open ik dat en het enige wat ik dan krijg is: (geheugen in gebruik).
Er staat helemaal niks op de telefoon, heeft iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29
Volgens mij is er een file-lock actief.

Wat je zou kunnen proberen is om hem aan de pc te koppelen via de meegeleverde USB kabel en dan te kiezen voor Massaopslag > Ok > even 20 seconden wachten > los koppelen.

Weer 20 seconden wachten > opnieuw aansluiten > nu kiezen voor PC Suite > Ok > 20 seconden wachten > los koppelen.

Vervolgens toestel even uit en aan en het zal vermoedelijk werken.

[ Voor 191% gewijzigd door robertwebbe op 31-12-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:43:
Op mijn N96 lopen 8 navigatie programma's, in 1 woord TOP.
Software versie 30.101.098.1
Werkt lekker snel.
Leer om programma's die je niet gebruikt af te sluiten.
En je accu werkt niet lang, maar voor dat formaat wel dus.
En als je niet met de telefoon om kan gaan zoek de fout bij je zelf.
Misschien een cursus Symbian iets!! (of lees gebruiksaanwijzing)
Ook mijn n96 loopt stukken beter met 30.101.098.1 en ja zeer snel nu, en navigeren gaat ook zeer goed ik gebruik alleen mcGuider (8 is een beetje duur voor mij), ik ben nu redelijk tevreden met dit speelgoed ding want dat is het meer niet !!

[ Voor 3% gewijzigd door demotjo op 02-01-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:55
Bongoarnhem schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:44:
[...]

Tsjaa voor de N95 blijven de updates maar komen maar de N96 hebben ze al lang opgegeven.
Te gek voor woorden!
valt uiteindelijk wel mee denk ik. Voor de n96 is laatst de 2e v30 uitgekomen en bij de n95 zitten ze blijkbaar ook nog bij v35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand dit al een x heeft meegemaakt;

Afgelopen week ( week 52 2009) ben ik naar zwitserland geweest, lekker op wintersport. Krijg ik op de laatste dag een sms van hi of ik met spoed contact op wil nemen i.v.m. hoge bel kosten... Terwijl ik niet overdreven veel gebruik heb gemaakt van mijn telefoon. Terug in nederland blijkt dat mijn n96 waarschijnlijk een automatische update heeft gedraaid in Zwitserland... 8)7

Heeft iemand anders hier ervaring mee of een idee om mijn geld bij nokia terug te halen??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:40:
Misschien dat iemand dit al een x heeft meegemaakt;

Afgelopen week ( week 52 2009) ben ik naar zwitserland geweest, lekker op wintersport. Krijg ik op de laatste dag een sms van hi of ik met spoed contact op wil nemen i.v.m. hoge bel kosten... Terwijl ik niet overdreven veel gebruik heb gemaakt van mijn telefoon. Terug in nederland blijkt dat mijn n96 waarschijnlijk een automatische update heeft gedraaid in Zwitserland... 8)7

Heeft iemand anders hier ervaring mee of een idee om mijn geld bij nokia terug te halen??????
Automatische update van de firmware gaat niet vanzelf als het goed is. Aangezien er wel vaker rare dingen gebeuren steek ik mn hand er niet voor in het vuur.

Mogelijk heeft je gsm automatisch verbinding gemaakt voor het ophalen van e-mail of heb je de browser ergens niet afgesloten waardoor er een 3g verbinding open is blijven staan.

Als dat het geval is kan je fluiten naar je geld. En ik denk dat je van Nokia sowieso niks terugkrijgt.

Maar toch succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Had een week of 3 terug mn gsm naar een NSP gebracht. Schermpje was kapot. Gewoon de kabel aangezien hij het steeds slechter ging doen tijden het opensliden.

Duurde 2 dagen zeiden ze. kwam ik em ophalen hadden ze hem per ongeluk omzeep geholpen tijden het updaten van de firmware. Moesten ze hem opsturen.
Zou drie weken duren. Belde ze na 2 weken, ze hadden een nieuw toestel want de oude viel niet meer te maken. Goeie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Bongoarnhem schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:14:
Had een week of 3 terug mn gsm naar een NSP gebracht. Schermpje was kapot. Gewoon de kabel aangezien hij het steeds slechter ging doen tijden het opensliden.

Duurde 2 dagen zeiden ze. kwam ik em ophalen hadden ze hem per ongeluk omzeep geholpen tijden het updaten van de firmware. Moesten ze hem opsturen.
Zou drie weken duren. Belde ze na 2 weken, ze hadden een nieuw toestel want de oude viel niet meer te maken. Goeie deal!
Inderdaad netjes, heb jij meer dan alleen garantie (verzekering/servicecontract) of gewoon dus alleen fabrieksgarantie?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Ik heb sinds aantal dagen een probleem met Mobiel TV. Ik krijg de volgende foutmelding: Er is een fout opgetreden tijdens de ontvangst van live inhoud voor dit kanaal.

Ik heb bij de instellingen gekeken voor de systeemstatus en die staat op werkend en de signaalsterkte is 100/100. Ik heb ook meerdere keren de boel gereset. De programmagids wordt netjes opgehaald en ingesteld en met abonnement ophalen voor Mobiel TV gaat ook alles ok. De programmagids werkt wel trouwens.

Iemand een idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Oet schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:24:
[...]

Inderdaad netjes, heb jij meer dan alleen garantie (verzekering/servicecontract) of gewoon dus alleen fabrieksgarantie?
Ik heb ook een verzekering maar dit ging buiten de verzekering om en viel onder fabrieksgarantie.

Beter toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn telefoon niet meer via USB met mijn computer verbinden. Hij vraagt wel wat voor verbindingstype ik wil (massaopslag, pc suite etc) en dan staat er ook "Verbonden in pc suite modus" maar op de computer gebeurd er niets. Ik zie ook het USB icoontje niet meer langs de accumeter staan. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:25:
Ik kan mijn telefoon niet meer via USB met mijn computer verbinden. Hij vraagt wel wat voor verbindingstype ik wil (massaopslag, pc suite etc) en dan staat er ook "Verbonden in pc suite modus" maar op de computer gebeurd er niets. Ik zie ook het USB icoontje niet meer langs de accumeter staan. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Is ie ook niet meer te zien via apparaatbeheer?
Andere USB poort al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere USB poort werkt niet. In het apparaatbeheer zie ik niets. Onder welke categorie moet ik precies kijken? Ik zie wel 2x unknown device staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:38:
Andere USB poort werkt niet. In het apparaatbeheer zie ik niets. Onder welke categorie moet ik precies kijken? Ik zie wel 2x unknown device staan.
Staat "unknown device" er ook als de gsm niet is aangesloten?
Mischien erop klikken en dan stuurprogramma zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:54:
[...]

en als je vanaf het standby scherm op t groene knoppie drukt ga je dan wel naar logboek of gebeurd er niks?
(als er niks gebeurd is je bovenste toetsenbordje die onder je scherm kapot, de zoveelste:p mijne heb ik eergister voor de 3e x late repareren, gelukkig kon het waar ik bij zat alle keren lang leve het service punt in schiedam )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de Nokia N96 gehaald als opvolger van de N95.
Nu bevalt hij goed, maar ik zit met 2 dingetjes....
Op de N96 zit geen Lifeblog...Maar ik wil graag mijn oude smsberichten (die op de N95 staan) overzetten op de N96, wat volgens mij moet kunnen dacht ik zo..
Omdat de N95 wel lifeblog heeft staan alle bericht wel op mijn pc, maar kan ze dus niet op de N96 zetten...
Iemand een idee what to do??

En het andere is:
Ik wil een film op de N96 zetten via Nokia PC suite videomanager, maar nu zegt hij dat de telefoon te weinig ruimte heeft, weet iemand hoe ik kan zorgen dat de film in het massa opslag gedeelte komt? Want daar heb ik ruimte genoeg...

Alvast bedankt voor een antwoord,... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort naar het buitenland en wil het gebruik van data tijdelijk uitzetten.
Ik heb alle instellingen bekeken en kom alleen via "Kaarten" - Instellingen de optie tegen "Roaming-waarschuwing" Aan. Dit is volgens mij niet de oplossing. Weet iemand waar ik het datagebruik buiten Nederland tijdelijk uit kan zetten? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
Heb op mijn N96 de nieuwe Nokia Maps (kaarten) versie 3 geinstalleerd.
Er zat hiervoor versie 2 op mijn mobiel. De nieuwere versie is gratis te downloaden met alle kaarten van de wereld.

Alleen wat ik niet begrijp is dat er nog steeds die optie zit van kaarten licentie kopen.
Bijv.doorlopend abonnement 6,49 euro per 30dagen, 1 dag 1,80 euro, 1 jaar 59,99 euro.
Datzelfde geld ook voor verkeersinfo.
Bijv.doorlopend abonnement 2,39 euro per 30dagen, 1 dag 0,89 euro, 1 jaar 17,99 euro.

Het was toch gratis begin deze week beschikbaar? Waarom is er nog steeds betaalde optie Winkel en licenties en verkeersinfo?

Verder komt het vaak voor dat mijn telefoon spontaan opnieuw opstart (booten) tijdens het gebruik van deze applicatie. Zijn er meer mensen me het zelfde probleem?

Alvast bedankt voor jouw respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
aangeboden schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:00:
Er zat hiervoor versie 2 op mijn mobiel. De nieuwere versie is gratis te downloaden met alle kaarten van de wereld.

Alleen wat ik niet begrijp is dat er nog steeds die optie zit van kaarten licentie kopen.
Bijv.doorlopend abonnement 6,49 euro per 30dagen, 1 dag 1,80 euro, 1 jaar 59,99 euro.
Bijv.doorlopend abonnement 2,39 euro per 30dagen, 1 dag 0,89 euro, 1 jaar 17,99 euro.

Het was toch gratis begin deze week beschikbaar? Waarom is er nog steeds betaalde optie Winkel en licenties en verkeersinfo?

Verder komt het vaak voor dat mijn telefoon spontaan opnieuw opstart (booten) tijdens het gebruik van deze applicatie. Zijn er meer mensen me het zelfde probleem?

Volgens mij is er voor de N96 nog steeds geen gratis Maps beschikbaar. In ieder geval niet als je bij de compatible toestellen kijkt op de site van Nokia. Er zal wel later een update voor komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:26:
Ik ga binnenkort naar het buitenland en wil het gebruik van data tijdelijk uitzetten.
Ik heb alle instellingen bekeken en kom alleen via "Kaarten" - Instellingen de optie tegen "Roaming-waarschuwing" Aan. Dit is volgens mij niet de oplossing. Weet iemand waar ik het datagebruik buiten Nederland tijdelijk uit kan zetten? Alvast bedankt.
Het veiligst is allereerst de internet instellingen te verwijderen of te wijzigen (laatste optie weet ik neit zeker of het sufficient is). En bij de opties voor positiebepaling enkel de gps ontvanger, niet het netwerk. Zo heb ik het een half jaar in zuid afrika volgehouden zonder vreemde kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2021
aangeboden schreef op zondag 24 januari 2010 @ 18:00:

Heb dat inderdaad ook. Doet het ff, ook de navigatie, dan gaat hij bijwerken en komt die of met de optie voor een licentie, of hij crasht tijdens dit bijwerken. :')

Overigens ook de nieuwe OVI binnen gehengeld, maar die crasht op de laptop ook net zo vaak alks de software doet op de telefoon.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe ik de TV out kan omschakelen van PAL naar NTSC?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:29:
Wie weet hoe ik de TV out kan omschakelen van PAL naar NTSC?
[/quot

Iedereen bedankt voor het zoeken maar ik heb het zelf reeds gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Iemand toevallig een idee waar ik dat klepje van de achterkant kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Bedoel je dat ringetje/klepje dat bij de camera zit? Of de hele backcover?
Hier kan je een frontje kopen waar dat ringetje op zit (bovendien geen verzendkosten):
http://www.mobielbereikba...ia/n96/originele-frontjes

[ Voor 10% gewijzigd door Xiquena op 30-01-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Ja ik ben op zoek naar de achterkant, maar om er nou 27 euro voor uit te geven...
Bedankt :)

EDIT: https://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33105

Scheelt toch 20 euro, en je hebt een hele reparatie kit :)

[ Voor 45% gewijzigd door Isane op 30-01-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
Pas wel op met het kopen van een backcover. Alleen in de originele van Nokia zit de GPS antenne verwerkt (rechtsbovenaan de binnenkant van de backcover). Zoek maar eens op Ebay, dan kom je er tegen met en zonder. Met GPS antenne is natuurlijk duurder, maar anders zal je GPS niet meer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Is dat de GPS antenne ja? bedankt!
Nooit geweten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Da wist ik ook niet. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Weet iemand hoe je kunt zorgen dat je met internet verbinding kunt maken via Bluetooth op de N96? Ik ben gewend dat je op SonyEricssons aanvinkt dat je internet via BT wil delen en dat het dan gewoon overal op werkt (win/lin/mac compu's) maar ik kan dat met geen mogelijkheid vinden op de N96 (het is wel een Vodafone branded telefoon, mogelijk is dat het probleem natuurlijk)
Ik wil dus via de normale manieren via BT met umts verbinden, zonder tussenkomst van Nokia pc suite.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45
Ik had gehoord dat de navigatie van nokia, nokia maps nu gratis te downloaden is inclusief alle kaarten. Maar op de site zie ik alleen dat de kaarten gratis zijn. Het navigatie programma dat uitgebreider zou zijn dan de standaard navigatie die al op de n96 geïnstalleerd is zie ik niet. Kijk ik er over heen? Heeft iemand deze al gedownload en uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwakman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 17:02
Artwido schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:40:
Ik had gehoord dat de navigatie van nokia, nokia maps nu gratis te downloaden is inclusief alle kaarten. Maar op de site zie ik alleen dat de kaarten gratis zijn. Het navigatie programma dat uitgebreider zou zijn dan de standaard navigatie die al op de n96 geïnstalleerd is zie ik niet. Kijk ik er over heen? Heeft iemand deze al gedownload en uitgeprobeerd?
De nieuwe versie van nokia maps (3.03) heeft gratis voice navigatie en verkeersinformatie. Deze versie is nog niet beschikbaar voor de n96. Wat je zou kunnen proberen is de versie van de E72 proberen te installeren, dit toestel heeft namelijk hetzelfde besturingssysteem als de N96. Dit werkte bijvoorbeeld wel met de N97 door de versie van de N97 mini te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45
pkwakman schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:09:
[...]

De nieuwe versie van nokia maps (3.03) heeft gratis voice navigatie en verkeersinformatie. Deze versie is nog niet beschikbaar voor de n96. Wat je zou kunnen proberen is de versie van de E72 proberen te installeren, dit toestel heeft namelijk hetzelfde besturingssysteem als de N96. Dit werkte bijvoorbeeld wel met de N97 door de versie van de N97 mini te installeren.
oh ok. tnx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Heb een handig proggie gevonden dacht ik.

BT switch, schakelt automatisch de BT verbinding uit nadat deze gebruikt is. Scheelt weer heel wat geklik.

Alleen programma moet gesigned worden. Dit doe ik dan en vervolgens download ik het .SIS bestand en een .PUB bestand. Vervolgens wil ik .SIS bestand (btswitch) installeren en krijg ik de foutmelding dat er een certificaatfout inzit!

Iemand een idee wat het probleem kan zijn of waar ik een versie met een geldig certificaat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
pkwakman schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:09:
[...]

Hee is er al versie 3.03? Had paar dagen geleden nog versie 3.01 09wk44b01MW geinstalleerd op mijn N96. Mischien crasht die nu wat minder. Zie dat er geen update functie op mijn Nokia Kaarten menu is. Moet waarschijnlijk het opnieuw binnnen halen via mijn PC en vanaf de PC weer naar de telefoon gaan installeren.
Blijkbaar is dit programma nu de vervanger van NAV4ALL. Want kreeg gisteren een mailtje dat NAV4ALL niet meer werkt en mee stopt. Omdat NAVTEQ de kaartenlicentie nu aan NOKIA heeft verkocht.
Vond NAV4ALL best veel functies erop zitten. Jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat de gratis nav er nu op. Het duurde wel lang, lijkt of hij de kaarten er opnieuw opgezet heeft.
Achteraf toch eerst OVI Suite installeren en nokia map loader.
Het is dus wel beschikbaar voor de n96, je moet wel even doorklikken op de site. Goed zoeken.
Ik heb een kpn abbo, dus nog een oude firmware.
Het werkt nu wel normaal met gesproken begeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat de gratis nav er nu op. Het duurde wel lang, lijkt of hij de kaarten er opnieuw opgezet heeft. Achteraf toch eerst OVI Suite installeren en nokia map loader.
Het is dus wel beschikbaar voor de n96, je moet wel even doorklikken op de site. Goed zoeken.
Voor de versie die ik nu sinds ongeveer 8 dagen gebruik (V3.01) moet ik nog steeds een licentie kopen, aldus de instellingen. En toch kan ik wel gewoon navigeren met gesproken begeleiding! Ik snap er geen bal van, maar het werkt!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 00:43 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demotjo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:29:
[...]

Bij mij staat de gratis nav er nu op. Het duurde wel lang, lijkt of hij de kaarten er opnieuw opgezet heeft.
Achteraf toch eerst OVI Suite installeren en nokia map loader.
sorry maar ik kan niets vinden kan je wat linkjes plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Lijkt ook te werken op mijn N96 maar na eventjes navigeren geeft hij aan dat mijn licentie verlopen is en vraagt of ik een licentie wil kopen. Vervolgens wordt ik er uit geknald.
Hoop dat dit snel voor de N96 komt. Gebruik nu McGuider maar die vind ik erg langzaam en fixt ook heel slecht met de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
-verkeerde topic-

[ Voor 95% gewijzigd door Isane op 12-02-2010 13:41 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Aan de hand van de rust in dit topic kan je wel stellen dat de N96 een grote mislukking was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Tsja..... ik zit hier nog steeds met een traag ding, dat om de haverklap reboot zodra je enigszins van netwerkdiensten gebruik maakt (bv. als Nokia/OVI maps online is) en met een enorme stof ophoping onder het scherm. En meer van dat soort dingen.

Ik ga er ook geen moeite meer voor doen 'm weer 'goed' te krijgen. Hij is net bruikbaar, ook bij navigatie als ik dat in offline modus doe, en ik hoop 1 van de komende maanden Nokia vaarwel te zeggen als er een fatsoenlijk android toestel dat aan mijn wensen voldoet op de markt komt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Ik heb anders nergens last van met versie 30...
Slechts 1 of 2 keer een reboot gehad. Gebruik navigatie, Gmail app, Internet, Internet radio, allemaal prima!

Dat van die stof is wel belachelijk, heb ik helaas ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Nokia6230i schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:23:
Ik heb anders nergens last van met versie 30...
Slechts 1 of 2 keer een reboot gehad. Gebruik navigatie, Gmail app, Internet, Internet radio, allemaal prima!

Dat van die stof is wel belachelijk, heb ik helaas ook!
Toch heeft het allemaal veel te lang geduurd voordat de bugs er echt uit waren. Ik vind de aftersales van Nokia SCHANDALIG. Dit toestel was met de grootste tamtam aangekondigd maar zodra de 5800 uit kwam was het over met de aandacht voor dit toestel. Heb een mailtje of 6/8 met klachten de deur uit gedaan maar elke x kreeg ik een standaard antwoord terug waar ik niks mee opschoot.

Ben een beetje klaar met de N96 en ga vd week een ander uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die de link voor gratis navigatie niet kunnen vinden
http://europe.nokia.com/s...-and-download#/nokia-n96/
succes

• TVL

TVL

Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:16:
Voor diegene die de link voor gratis navigatie niet kunnen vinden
http://europe.nokia.com/s...-and-download#/nokia-n96/
succes
Nokia N96 heeft geen gratis navigatie :( . Er is maar een beperkt aantal toestellen dat gratis navigatie heeft. Hoop dat het wel gaat veranderen. Nokia heeft vind ik wel een hoop goed te maken met de N96.

http://maps.nokia.com/ovi...ps/ovi-maps/ovi-maps-main

Compatible devices: Nokia X6 32GB, Nokia X6 16GB, Nokia N97 mini, Nokia N97, E72, E55, E52, Nokia 6730 classic, Nokia 6710 Navigator, Nokia 5800 Xpressmusic, Nokia 5800 Navigation Edition, Nokia 5230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel gratis nav voor N96
http://maps.nokia.com/ovi...ps/ovi-maps/ovi-maps-main
op deze pagina, bij" Download ovi maps with free maps" klik op de groene link "visit Maps support"
Bij Start kun je de N96 selecteren en daarna volg de instructions.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
Nee, het programma is gratis te gebruiken voor de N96, maar kan nog geen gratis gesproken turn-by-turn navigatie zoals bijvoorbeeld op de N97 mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Zijn er mogelijkheden om de standaard browser aan te passen. Als ik een url open via tweets60, opent die hem standaard met die nokia browser. Aangezien ik alleen opera wil gebruiken vroeg ik me dit af. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:55
bart_wbd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:01:
Zijn er mogelijkheden om de standaard browser aan te passen. Als ik een url open via tweets60, opent die hem standaard met die nokia browser. Aangezien ik alleen opera wil gebruiken vroeg ik me dit af. Iemand suggesties?
Bij mijn weten is dat niet mogelijk.

Heb ik ook nog een vraag over opera mini 5 beta 2, klopt het dat je 2 keer moet aangeven welke verbinding je wilt gebruiken als je naar de eerste site navigeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb dus ook een KPN abbo, en vraag me nu, bijna een jaar nadat firmware 30.xx uitgekomen is, wanneer mijn versie 20.050.205.7 update-baar gaat worden... Nee, een andere productcode werkt niet, omdat dit een 'custom' KPN firmware is...

Iemand enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag me tel maar weer eens een update gegeven.
zit nu op 30.101 (098.1)

Hoe lang bestaat deze al??

In me tel staat de datum van 23-09-09
Maar dat lijkt me sterk want ik heb hem naar die datum nog wel een update gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
2 vragen;

1) In de N96 gaat een standaard Nokia batterij "BL-5F" 950 mAh 3.7V erin. Welke andere zwaardere batterij modellen kan ik nog meer gebruiken voor de N96?

2) Welke free/gratis programma kan ik op mijn mobiel gebruiken om te internetten via mijn laptop?
Heb een abo bij T-moblile voor onbeperkt internetten. Alleen het internetten op mijn mobiel gaat heel moeizaam. Wil dus mijn mobiel op mijn laptop aansluiten via de USBkabel. En op mijn laptop gaan internetten door heel Nederland. Dus mijn mobiel fungeert als een modem cq netwerkkaart. Programma moet de mogelijkheid hebben om thuis uit te schakelen als ik via Wifi draadloos of vaste verbinding werk.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door aangeboden op 24-02-2010 19:55 ]

Verwijderd

aangeboden schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:51:

2) Welke free/gratis programma kan ik op mijn mobiel gebruiken om te internetten via mijn laptop?
Heb een abo bij T-moblile voor onbeperkt internetten. Alleen het internetten op mijn mobiel gaat heel moeizaam. Wil dus mijn mobiel op mijn laptop aansluiten via de USBkabel. En op mijn laptop gaan internetten door heel Nederland. Dus mijn mobiel fungeert als een modem cq netwerkkaart.
Met de Nokia ovi suite kan dit.
Moet je wel handmatig verbinding maken door het programma op te starten en bij extra, verbinding maken met internet te kiezen.

Werkt bij mij goed met een T-mobile web'n'walk Plus abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:48:
[...]

Met de Nokia ovi suite kan dit.
Moet je wel handmatig verbinding maken door het programma op te starten en bij extra, verbinding maken met internet te kiezen.

Werkt bij mij goed met een T-mobile web'n'walk Plus abonnement
Bedankt, heb op mijn laptop Windows XP, en Nokia PC Suit een aantal maanden geleden geinstalleerd. Dit is toch de voorganger van de Nokia OVI Suit?

Nogmaals bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door aangeboden op 27-02-2010 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmeg
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 16:43
Om een ander geluid te laten horen:
Heb een n96 en ondervind (gelukkig) totaal geen problemen. Doet het altijd, nooit reboot enz, gewoon een probleemloos toestel. Ken zelf wel een collega die een N96 heeft met alle op de website voorkomende problemen. Zou het kunnen zijn dat er gewoon een flink aantal toestellen met bouwfouten tussenzit?
Denk dat Nokia wel wat actiever kan worden naar gebruikers met probleemtoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

palmeg schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:39:
Om een ander geluid te laten horen:
Heb een n96 en ondervind (gelukkig) totaal geen problemen. Doet het altijd, nooit reboot enz, gewoon een probleemloos toestel. Ken zelf wel een collega die een N96 heeft met alle op de website voorkomende problemen. Zou het kunnen zijn dat er gewoon een flink aantal toestellen met bouwfouten tussenzit?
Denk dat Nokia wel wat actiever kan worden naar gebruikers met probleemtoestellen.
Hoe lang heb je hem al?

Bij mij begon de ellende na 2 maanden (ok niet helemaal waar, in de 1e 3 firmware versies was de bluetooth connectie met de eigen nokia carkit echt te belabberd voor woorden, dat is eigenlijk het enige probleem dat ook echt is opgelost)

Ik doe ook helemaal niks meer met dat tragische apparaat, mag over 2 maanden verlengen en er komt geen nokia meer in.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik ben nu redelijk tevreden over mijn N96. In het begin was het een drama. Neemt niet weg dat ik het erg onbehoorlijk vind van Nokia om zo'n onaf toestel in de markt te zetten. Er zijn best veel mensen met behoorlijke problemen met dit toestel. Ook raar van Nokia om het navigatie systeem gratis te maken voor een hoop toestellen behalve de N96. Zou toch weer ietsjes goed maken. Nee wat mij betreft ook geen Nokia meer. Mag over een paar maandjes ook gaan uitkijken naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:02:
Heb vandaag me tel maar weer eens een update gegeven.
zit nu op 30.101 (098.1)

Hoe lang bestaat deze al??

In me tel staat de datum van 23-09-09
Maar dat lijkt me sterk want ik heb hem naar die datum nog wel een update gegeven.
Hoe heb jij hem geupdate? Mijn Nokia Software updater zegt dat 20.050 voor mijn n96 de laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Tweak15KW schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:08:
[...]

Hoe heb jij hem geupdate? Mijn Nokia Software updater zegt dat 20.050 voor mijn n96 de laatste versie is.
Dat ligt aan de produktcode. Je zal waarschijnlijk je produktcode moeten aanpassen of bij een Nokia Service Point je software laten upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
TVL schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:51:
[...]

Dat ligt aan de produktcode. Je zal waarschijnlijk je produktcode moeten aanpassen of bij een Nokia Service Point je software laten upgraden.
Hoe kan je die produktcodes aanpassen dan? (geen zin om naar zo'n service point te gaan, zit geen één in de buurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Ik heb een probleempje met de mail for exchange (versie 2.09) applicatie for m'n N96 (firmware 20.050).
Hij synchroniseert nu wel alleen kan ik niet meer mijn profiel aanpassen. Als het programma wil openen blijft die ong 30 hangen (lijkt op vastlopen, hij reageert niet) en dan gebeurt er verder niks.

Is dit alleen bij deze firmware of versie van MfE?
En heeft iemand ervaring met gmail en MfE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Tweak15KW schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:56:
Ik heb een probleempje met de mail for exchange (versie 2.09) applicatie for m'n N96 (firmware 20.050).
Hij synchroniseert nu wel alleen kan ik niet meer mijn profiel aanpassen. Als het programma wil openen blijft die ong 30 hangen (lijkt op vastlopen, hij reageert niet) en dan gebeurt er verder niks.

Is dit alleen bij deze firmware of versie van MfE?
En heeft iemand ervaring met gmail en MfE?
Dit ken ik, als je je telefoon reboot kan je MfE gewoon opstarten, althans, zo was dat bij mij..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Nutteloze vraag gepost

[ Voor 92% gewijzigd door slico op 03-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een probleem met de n96 ik kocht hem van een vriend geen simlock erop ik stop mijn eigen vodafona simkaart erin en opeens kan ik wel bellen, gebeld worden en gesmst worden maar ik kan niet smsen :S
als ik een sms verstuur en ik kijk bij verzonden staat er niks, in mijn outbox krijg ik de melding dat ze een paar minuten later opnieuw proberen te verzenden en na een tijdje staat er mislukt en krijg ik onderin mijn scherm een rode balk met: verzenden naar ... is mislukt, druk ik dan op Gegevens rechtsonder staat er: SMS kan geen SMS versturen

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen het zou wel handig zijn als ik kan smsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Weet iemand of er een programma is waarmee je via de N96 streams kan bekijken van bijvoorbeeld voetbal?
Een soort Sopcast?
En een programma om goed avi-films af te spelen?

[ Voor 16% gewijzigd door slico op 06-04-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:40:
ik heb ook een probleem met de n96 ik kocht hem van een vriend geen simlock erop ik stop mijn eigen vodafona simkaart erin en opeens kan ik wel bellen, gebeld worden en gesmst worden maar ik kan niet smsen :S
als ik een sms verstuur en ik kijk bij verzonden staat er niks, in mijn outbox krijg ik de melding dat ze een paar minuten later opnieuw proberen te verzenden en na een tijdje staat er mislukt en krijg ik onderin mijn scherm een rode balk met: verzenden naar ... is mislukt, druk ik dan op Gegevens rechtsonder staat er: SMS kan geen SMS versturen

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen het zou wel handig zijn als ik kan smsen
Mischien berichtencentrale nummer? Je kan wel ontvangen dus is onwaarschijnlijk maar controleer het toch maar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het kan dat ik mijn firmware niet kan updaten? Ik heb het geprobeerd via NSU en OTA, maar bij beide zegt hij dat ik de laatste versie heb.
Maar momenteel heb ik 20.050.205.7.
Iemand enig idee hoe ik hem kan updaten naar 30.101 of 30.033?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:20:
Weet iemand hoe het kan dat ik mijn firmware niet kan updaten? Ik heb het geprobeerd via NSU en OTA, maar bij beide zegt hij dat ik de laatste versie heb.
Maar momenteel heb ik 20.050.205.7.
Iemand enig idee hoe ik hem kan updaten naar 30.101 of 30.033?
Lees even het topic door dan zal je de oplossing voor je probleem vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:04:
[...]
Lees even het topic door dan zal je de oplossing voor je probleem vinden.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb net zo'n 20 pagina's doorgebladerd en kon het nog niet vinden.. En aangezien er al 44 pagina's zijn.. :o
Toevallig enig idee waar ik dit kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet even je product code omzetten, als je daar even naar zoekt (dan wel in dit topic, dan wel op onze grote vriend Google) dan unbrand je je toestel en kan je altijd direct de nieuwste firmware installeren. Good luck, cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn productcode veranderd naar EURO2, maar nog steeds zegt zowel de telefoon als OVI dat er geen updates beschikbaar zijn.

Wat kan ik verkeerd hebben gedaan?

- EDIT -
Het is al gelukt met Nokia Software Updater, die pakte 'm wel!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Geheugen problemen schijnt te zijn opgelost. (Ik moet hier voorzichtig zijn en niet te voorbarig zijn).

Wat is het geval; Ik heb dat programma iSync van iWood uitgezet. Heb nu geen laatste nieuws & reclame banners op mijn N96 meer, wat ik jammer vind. (via Menu, iSync, openen, Opties, Extra, Stoppen).

Heb nu 3 dagen geen melding meer van Geheugen VOL en geen vast lopers. Waarschijnlijk wordt er data gehaald via internet en in het werk geheugen gezet. Ben blij dat ik het ben achtergekomen.

Maar het kan ook aan die Nokia liggen dat die software van iWood hierop slecht draait.

Hoop dat ik anderen een beetje op weg help. Laat een berichtje achter als je dezelfde ervaringen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Vraagje over het geheugen op C: van mijn mobiel N96.

Via MENU, INSTRUMENTEN, BESTANDS BEHEER, zie ik;

Telefoongeheugen in C:
Vrij: 0B

Massageheugen in E:
Vrij: 11.5 GB

Ik vraag me af hoeveel capaciteit geheugen stond het standaard Telefoongeheugen in C: ???

Kan ik deze partitie wat vergroten, door mijn Massageheugen te verkleinen?

Ik heb veel SMS berichtjes verwijderd. Heb er nu 100 kleine berichtjes, foto's staan op E:, maar mijn telefoongeheugen geeft nog steeds 0B vrij.

Wil wat verwijderen maar HOE? Want als ik verder door druk na BESTANDS BEHEER van C: geheugen, kom ik alleen maar mappen tegen en niet zozeer bestanden.

Wie kan mij helpen om mijn C: geheugen wat groter te maken of bestanden te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
Op mijn N96, nu bijna 1.5 jaar oud, heb ik nog 42 mb aan telefoongeheugen vrij.
Zou dus even goed zoeken naar grote bestanden die de boel op slokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kameraad van me sms't mij net dat hij niet op internet kan met z'n N96 omdat hij de melding krijgt "Geheugen vol, sluit enkele toepassingen"

Maar hij weet niet hoe hij dit moet doen en opnieuw opstarten helpt ook niet.

Wie weet hoe hij dit moet doen? (ik heb totaal geen verstand van Nokia, heb zelf een iPhone)

Hij zoekt iets van een overzichtje van de draaiende programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 20:43:
Kameraad van me sms't mij net dat hij niet op internet kan met z'n N96 omdat hij de melding krijgt "Geheugen vol, sluit enkele toepassingen"

Maar hij weet niet hoe hij dit moet doen en opnieuw opstarten helpt ook niet.

Wie weet hoe hij dit moet doen (ik heb totaal geen verstand van Nokia, heb zelf een iPhone) ?

Hij zoekt iets van een overzichtje van de draaiende programma's
Menutoets 3 seconden ingedrukt houden. Applicaties met C afsluiten

Edit: Oh, als overnieuw opstarten ook niet helpt... Hard reset ben ik bang

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb het hem verteld, hij red zich er maar mee :P

Wat een baggerding trouwens dat je dan gelijk een harde reset moet uitvoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:05:
Ik heb het hem verteld, hij red zich er maar mee :P

Wat een baggerding trouwens dat je dan gelijk een harde reset moet uitvoeren :+
Tsja hij kan ook nog proberen geïnstalleerde programma's te verwijderen bijvoorbeeld. Symbian is een prima stabiel OS, dus als hij meldingen krijgt van onvoldoende geheugen (gelijk na het opstarten) dan lijkt het me dat er iets goed mis is. En als het eenmaal goed in puin ligt lijkt het me beter om gewoon terug naar fabrieksinstellingen te gaan.
Zoveel moeite is het meestal ook niet. Even backupje van contacten en smsjes en de instellingen etc. maken met de PC suite, reset uitvoeren, backup terug en 5 minuten later draait het allemaal al weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb een vraag.
Ik heb steeds al veel problemen met de N96 (vastlopen enzo).
maar nu gaat hij niet meer aan terwijl de batterij gewoon vol is.
Als ik m in de oplader doe gaat er wel een lichtje aan en komt er NOKIA op het scherm.
ook zie je de batterij inclusief streepjes rechts op het scherm.
maar verder gebeurt er niks.
ook dan werkt het knopje om hem aan te zetten niet.
Wat kan ik nu doen?
Áls ik m wegbreng ben ik al mn gegevens kwijt. :'(

tilly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
Geheugen loopt heeeeel langzaam vol.

Ik probeer achter te komen waarom het geheugen heeel langzaam vol loopt.
Het snoept wel mijn C: geheugen op. (wou dat mijn gehele 16GB geheugen als C: i.p.v. E: drive)

Heb nauwelijks programma's op de achtergrond draaien.

Via menuknop 3 sec inhouden zie ik maar 2 icoontjes. Menu & Standby.

Dus draait er geen andere programma's op de achtergrond.

Via Menu, Instrumenten, BestandsBeheer controleer ik het Telefoongeheugen C:.

Ik heb het geheugen klein beetje vrijgemaakt door Menu, Web, Opties, Privacygegevens wissen, Alles
Heb nu nog 1 MB vrij geheugen.

Maar ik merk na een dag dit geheugen steeds minder wordt.

De vraag is hoe kan dat? Virus? Of stuurt mijn provider (T-Mobile) data op de achtergrond? Mijn telefoon is continu aan.

Kan iemand dat bevestigen of verifieren dat het ook op zijn/haar toestel voorkomt?

Edit: Heb de telefoon opnieuw gestart. Uit en aangezet. Wat blijkt geheugen is nu 2,3 MB vrij.
Via Menu, Instrumenten, BestandsBeheer controleer ik het Telefoongeheugen C:.
Dus door het opnieuwstarten komt er wat geheugen vrij.
Dus er wordt wat data heel langzaam op de achtergrond opgehaald. Zodat het geheugen vol loopt.

Edit: Heb nu opnieuw gestart. Via Menu, Instrumenten, BestandsBeheer controleer ik het Telefoongeheugen C:. nogmaals. Wat blijkt nu; 35,7 MB vrij geheugen op mijn C:.
Rara Rara Rara. Very strange................

Edit: Heb het programmaatje van Iwood nu eraf gesloopt ipv stop te zetten via Menu, Toepassingen, Toep.beheer, Geinst.toepass. de volgende onderdelen van Iwood een voor een via Opties, verwijdert.
iwood, isync, IIc, iBrow,AdvertDaemon
5 programma onderdelen. Heb nu 36,1 MB vrij geheugen op mijn C:. Mijn geheugen is na een dag nog steeds 36,1 MB vrij. Dus ik denk dat het door dit programma komt, waardoor mijn geheugen op raakt, omdat het opgeladen wordt bij het aanzetten van de telefoon.

[ Voor 37% gewijzigd door aangeboden op 03-05-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
Goedemorgen, ik heb even een snel vraagje. Ik ga binnenkort voor een paar dagen naar het buitenland en nu vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om er voor te zorgen dat hij nooit verbinding maakt met het internet?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Wat dacht je van de verbindingen verwijderen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 00:13
Tot nu toe weinig problemen met mn N96 gehad en dacht dan dat ik de dans zou intspringen.. Tot gister ineens vanuit het niets het beeldscherm er mee stopt :( Toestel gereset, weer aan, geen beeld....Hoorde nog wel geluidjes, en het leek dat als ik de pincode invoerde dat deze ook verder bootte. Maar als ik dan vervolgens mn eigen telefoon belde, geen teken van leven. Geen geluid, geen getril,alleen het mototome geluid van een toon tot er wordt opgenomen...

Hoe lang is eigenlijk de garantie van deze toestellen, twee jaar toch?

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie niet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:37
MarkoAlmelo schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:51:
Wat dacht je van de verbindingen verwijderen ;) ?
Ok, dan doe ik dat. kon zijn dat er een instelling was tijdelijk de toegang te weigeren. iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas sinds vanavond ook weer een nieuw probleem: In de stand-bye stand om de 5 minuten komt het volgende scherm in beeld:

Toebehoren selecteren: (kies Annuleren of OK)

Headset
Hoofdtelefoon
Line-Out
Tv-outkabel
Muziekhouder

Als ik klik op Annuleren zie ik hierna dat het toetsenbord automatisch weer geblokkeerd wordt maar helaas verschijnt hetzelfde scherm 5 minuten later weer opnieuw :(

Als ik nergens op klik wordt na een tijdje automatisch Headset gekozen, hierdoor heb ik geen geluid meer.

In het scherm Instrumenten-Instellingen-Algemeen-Toebehoren zie ik ook niets vreemds. Ik heb hier al ruim een jaar bij Headset staan "Standaard", dit kan je verder ook nergens uitzetten.

Iemand anders dit wel eens meegemaakt en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taskinj
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 11:55
LoBbY_1 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:51:
Tot nu toe weinig problemen met mn N96 gehad en dacht dan dat ik de dans zou intspringen.. Tot gister ineens vanuit het niets het beeldscherm er mee stopt :( Toestel gereset, weer aan, geen beeld....Hoorde nog wel geluidjes, en het leek dat als ik de pincode invoerde dat deze ook verder bootte. Maar als ik dan vervolgens mn eigen telefoon belde, geen teken van leven. Geen geluid, geen getril,alleen het mototome geluid van een toon tot er wordt opgenomen...

Ik heb net hetzelfde probleem. Alleen dat mijn gsm nog wel werkt, maar ik heb geen beeld meer.
Heb hem pas voor herstelling afgeleverd bij de shop waar ik hem gekocht heb. Ondertussen al 2 weken verder en nog niets gehoord.

Is er eigenlijk al verder nieuws over een nieuwe firmware voor de N96?
Alle andere modellen zijn updates aan het krijgen maar de N96 kunnen weer wachten..

Grts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
LoBbY_1 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:51:

Op mijn n96 van KPN zat een jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Ik heb na mijn update van mijn N96 naar de laatste software telkens problemen met Realplayer.
Als ik dan een gedownload filmpje wil bekijken, dan geeft Realplayer telkens aan dat de licentie is verlopen of ontbreekt.
Dit probleem had ik voor mijn update nog niet.
De software terugzetten is eigenlijk geen optie, nu is de telefoon veel stabieler en sneller.
Is er een mogelijkheid om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
taskinj schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:14:
[...]
Is er eigenlijk al verder nieuws over een nieuwe firmware voor de N96?
Alle andere modellen zijn updates aan het krijgen maar de N96 kunnen weer wachten..

Grts.
Ik denk dat je lang kan wachten op een update van Nokia voor de N96. Het toestel is in september 2 jaar op de markt en de meesten die de telefoon bij een abbo hebben genomen, hebben nu een ander toestel of gaan binnenkort een nieuw toestel nemen (o.a. ik). Misschien dat een klein update komt, maar grote updates hoef je niet meer te verwachten.
NordicBlue schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:19:
[...]

Op mijn n96 van KPN zat een jaar garantie.
Nee hoor, er zit op het toestel 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos_Dwarf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-12-2023
Nou mijn telefoon reageert niet meer op de aansluiting van de usb kabel, wat kan ik doen?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste