Ik heb de euro als base currency en ik heb geen dollars gekocht. Ik sta dus rood in dollars. Mijn dollar liquidation value is echter wel positief omdat de afgelopen maanden mijn dollar aandelen gestegen zijn en een aantal geschreven opties afgelopen zijn. Ik wil mijn papieren winst dus omzetten naar euro's zonder effecten te hoeven verkopen. In essentie wil ik nog verder rood staan.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:26:
[...]
Je bedoelt in je voorbeeld dat je gewoon voor $1000 aan aandelen hebt en dat je hiervoor ook daadwerkelijk dollars gekocht hebt destijds (ik ga uit van eur base currency)?
Maar dat maakt niet uit voor je vraag.
De FX markt bij IB is een directe interbank spotmarkt (i.t.t. bijna alle ander brokers). Het zijn fysieke euro's die je koopt.
Je hebt IDEAL en IDEAL Pro. Op de laatste heb je alleen een USD/EUR paar en kan je alleen terecht met $25.000 of meer. Spreads zijn beste wat er is (voorbeeld: 1.50000 - 1.50005)
Bij IDEAL zijn de spreads slechter en kan je terecht vanaf $1. Let op: je hebt daar een USD/EUR en een EUR/USD paar. Welke je kiest maakt eigenlijk niet uit (wel opletten met prijs en kopen/verkopen), doorgaans heeft 1 van de 2 betere spreads (dat varieert wel).
Ik zou geen FXTrader gebruiken, maar gewoon USD of EUR intikken en "cash" kiezen. Dan zie je ze vanzelf.
Ik wist dus niet dat je EUR of USD in kon tikken maar dacht dat je bij de FXtrader moest zijn. Dit is volgens mij echter precies wat ik zoek. Ik heb nu USD.EUR en EUR.USD in een tabblaadje staan. Als ik nu dollars om wil zetten naar euro's door, bijvoorbeeld, 1000 USD.EUR te verkopen krijg ik toch ~€650 bij mijn euro balans bij en $1000 van mijn dollar balans af?
Ik heb destijds ook de demo gebruikt. Volgens mij zijn de prijzen die ze je geven in de demo versie niet de actuele prijzen maar oud of willekeurig. Als je een account hebt met een datafeed krijg je echter wel de actuele prijzen, ook als je in een testomgeving gaat werken. Maar je kan inderdaad wel fictieve transacties uitvoeren.Awsom schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:40:
Maareh, ik ben ook van plan om eens wat geld in aandelen te gaan stoppenWeet nog niet echt hoe ik het moet aanpakken, maar ik heb net even de site van IB bekeken en dat lijkt me wel een goede site. Ben nu de demo aan het downloaden. Als ik het goed begrijp kan ik hier dus gewoon 'live' in aandelen handelen?
[ Voor 17% gewijzigd door Brons op 12-11-2009 20:01 ]