Correlatie AEX en Dow zit er stevig ingebakken, 21 000 minder ontslagen en 213 000 minder steunaanvragen dan consensus voorzien had, een verschil van 10 000 ontslagen hoger of lager dan verwachting heeft altijd, in ieder geval toch tijdelijk, een effect.
Dow was aan het doorstijgen en ik maakte ook winst ... totdat dus housing cijfers uitkwamen die veeeeeel slechter waren dan gedacht.
En beginnersfout gemaakt in de zin van "ik ga tegen de flow" wat in een trending markt dodelijk is.
Probleem begon eigenlijk 1 minuut voor cijfers, toen deze uitkwamen en de spread bid/ask ongeveer 50 cent was (is altijd zo net voor cijfers uitkomen), meestal komen die binnen 10-20 seconden terug naar elkaar toe tot spread maximum 15 cent.
Dit gebeurde vandaag dus niet, de bid bleef continue omlaag gaan omdat de daling van de Dow zo hevig was.
Ik had de cursor op mijn positie staan om ze te sluiten 2 minuten voor vcijfers en dacht toen "bwaaa housing zal wel meevallen"
Verloor op nog geen minuut tijd een 250 euro met 3 calls en "ik zat erbij en ik keek ernaar".
Ooit heb je (ik dan toch

) van zo een momenten dat je niet nadenkt en vandaag was er dus zo een, ik zag hem blijven zakken en sloot posities niet omdat MACD en momentum verschillende keren sterker werden maar in een trend werkt dat niet zo goed

Heb er zelfs nog 1 bijgekocht

toen hij tijdelijk ff terug omhoog ging, gelijk 40 euro extra verlies lol.
Heb nu dus nog 4 calls aangehouden (ook weer bad judgement, denk dat ik het me morgenvroeg ga beklagen, dow is niet echt veel hoger gekomen en is zelfs tot 9666 geweest nabeurs EU) die laatste prijs van 2,75 hadden.
Tenzij futures USA morgenvroeg niet een stukje in positief terrein staan zullen ze nog een 20-40 cent lager openen wat dus weer 80-160 euro verlies is.
Slechtste dag van laatste 4 maand, bijna 500 euro verlies op pakweg 2 en half uur tijd.
Oh, ik heb nog een put staan van vorige week, december 220 AEX, die is 20 euro duurder geworden
When will I learn
Edit:
Als ik afga op % van daling AEX/CAC40 van vandaag (ook hele grote correlatie) tov Dow/S&P/Nasdaq, samen met futures dow/s&p morgenvroeg redelijk "vlak", dan zou AEX zelfs hoger moeten openen maar ik betwijfel het tenzij dus fund managers op de kar springen uit angst dat ze de boot weer gaan missen zoals laatste maanden, er staan nog miljarden op de zijlijn die maar al te graag ingezet willen worden.
Veel adviseurs raden hun klanten aan in dips te kopen op het moment wat morgen dus voor mij zeeer welkom zou zijn
[
Voor 17% gewijzigd door
Graviton12 op 24-09-2009 23:59
]