[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Na veel gebel, gemail etc etc is nu eindelijk onze verhuizing rond. Ruim voor de termijn van 4 weken hadden wij doorgegeven per 18 april te gaan verhuizen. Netjes een bevestiging gehad, maar na de verhuizing zag ik in "Mijn Ziggo" dat deze niet verwerkt was. Alle producten (AIO) deden het uitstekend, nadat het modem op het nieuwe adres na 3 resets een verbinding opgebouwd kreeg.

Vele malen gebeld, iedere keer met "er wordt aan gewerkt" en "er is een taak voor aangemaakt", maar de belofte om mij terug te bellen is nimmer nagekomen. Toen ik over het niet terugbellen, ondanks de afspraak daarover, een klacht in wilde dienen, werd ik verwezen naar het contactformulier op de webiste. Tot mijn verbazing was de verhuizing 1 dag later (6-6) geregeld! Let wel: ruim anderhalve maand na de gewenste datum!

Afijn, uiteraard kreeg ik een bevestiging per brief dat de verhuizing doorgevoerd was, waarin ook aankondinging werd gedaan van een incasso van 29.95 verhuiskosten. Mooi niet dus, dacht ik. Een en ander heb ik wederom netjes verwoord via het contactformulier, en binnen een paar uur had ik antwoord dat ze zich in mijn argumenten konden vinden en uit vorm van coulance de verhuiskosten kwijtscholden. Prima zo!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC komt met nieuwe Fiber Power-abonnementen bron tweakers.net
http://tweakers.net/nieuw...r-power-abonnementen.html
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1244907064.png
UPC komt maandag met vier nieuwe Fiber Power-abonnementen voor snel internet.
De nieuwe abonnementen zijn fors goedkoper dan de vorige.
Fiber Power Internet 30 kosten per maand € 30,00 Nieuw :)
Fiber Power Internet 60 kosten per maand € 40,00 Dat was €60,50 :)
Fiber Power Internet 90 kosten per maand € 50,00 Nieuw :9~
Fiber Power Internet 120 kosten per maand € 70,00 Dat was € 80,50 :9~

Zo dat zijn nog eens prijzen nu mag ziggo ook wel eens wat aan de prijzen gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Ook met deze fabeltastische snelheden kun je nog steeds niet lekker van Usenet downloaden.
Ze knijpen nog steeds...
totdat ze daarmee ophouden hou ik t liever bij mn 20Mb Telfort lijn waarbij ik met zo'n 16Mb vanaf Usenet kan plukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
trapm schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:45:
Ook met deze fabeltastische snelheden kun je nog steeds niet lekker van Usenet downloaden.
Ze knijpen nog steeds...
totdat ze daarmee ophouden hou ik t liever bij mn 20Mb Telfort lijn waarbij ik met zo'n 16Mb vanaf Usenet kan plukken!
Inderdaad.
Een filmpje via Usenet downloaden in 7minuten is anders niet gek. :9

Maar als er geknepen gaat worden is deze snelheid nogal overbodig voor dit doeleinde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik wilde afgelopen donderdag een nieuwe router halen, omdat mijn verbinding er telkens uit klapte. Zonder router had ik nergens last van. Zie eerdere berichten van mij in dit topic.

Echter ben ik blij dat ik de bus had gemist, omdat deze 5 minuten te vroeg was: ik heb nu sinds donderdagavond nergens meer last van.

Anders had ik mijn 2 maanden oude (huidige) router de schuld gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkert schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:32:
Hier ook opeens een totaal ander IP-adres.

Hostname: ABCDEFGH.cable.ziggo.nl

Alles nog steeds erg stabiel maar nog geen verschil in snelheid (Alles-in-1-Plus 49.95) ...
Ook hier sinds gisteren een ander ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbruinsma
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 10:22
trapm schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 17:45:
Ze knijpen nog steeds...
Zelfs als je vis SSL download van de newsgroups? Ik had gelezen dat het dan niet te zien is voor Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
ahbruinsma schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:23:
[...]
Zelfs als je vis SSL download van de newsgroups? Ik had gelezen dat het dan niet te zien is voor Ziggo...
Knijpt Ziggo uberhaupt Usenet verkeerd dan ?
Ik dacht dat met name UPC dat deden en dat er over Ziggo niet echt iets bekend is. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:20:
[...]

Moet weer werken buurman.

Vanaf 11:50 viel de stroom hier uit. Rond 14:00 hadden we weer stroom.

Edit: mobiele netwerk lag er ook uit, dus kon geeneens Eneco bellen. :X

En er zat iemand vast in de lift:
12-06-2009 12:06 - P 2 LIFTOPSLUITING VIJFHEERENLANDEN VIA Eenh: VIA593
Vijfheerenlanden dat is in viannen :9 daar woon ik in het midden van viannen hadden we pas om 16:00 weer stroom :( bij mij thuis om 13:00 alweer kon ik zien aan me werker die was ge-reset 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Laatst online: 12-06 08:03
Hoyden schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:31:
[...]

Ik dacht dat met name UPC dat deden en dat er over Ziggo niet echt iets bekend is. ??
Ik reageerde vooral op de nieuwe snelheden van UPC!
UPC knijpt....en zuigt daardoor.

Excuus voor de onduidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:04
[...]
De inhoud van het verkeer over een SSL verbinding naar nieuwsgroepen is niet door Ziggo te zien. Waaronder dus ook valt het type protocol, dmv een SSL verbinding kan Ziggo ook niet meer zien dat je gebruik maakt van het NNT Protocol (that is als je van poort 443 gebruik maakt, poort 563 is voor NNTPS bedoelt, dus dat geeft wel wat informatie aan Ziggo).

Wat Ziggo echte wel kan zien is waar al dat SSL verkeer van jou naar toe gaat. Dus het knijpen zouden ze ook gewoon kunnen doen naar de bekende USP's (eweka, giganews etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb sinds afgelopen week ergens ook een ander IP adres gekregen. Vervelend, maar dat kan volgens de voorwaarden van Ziggo. Erger is dat er veel emailproblemen zijn geweest. Die schijnen (in mijn Postcode) opgelost te zijn, maar ik kan al mijn emailaccount niet meer via Thunderbrid benaderen. ZIjn IMAP accounts (niet Ziggo.nl) van diverse eigen domeinen die ergens anders staan.

Enig idee wat daarmee aan de hand kan zijn. Heeft tot afgelopen dinsdag perfect gewerkt. En nu kan ik niks meer. POP adressen pakt ie vreemd genoeg wel.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik heb van de week mijn internet abonnement en het abonnement voor radio en televisie opgezegd. Een week later krijg ik een brief van Ziggo in de bus, met de mededeling dat het internet abonnement per 1 juli zal vervallen. Hetzelfde werd mij via telefoon verteld over het radio & tv abonnement.

Op de brief stond echter alleen dat het internet abonnement zou vervallen op 1 juli. Ik heb Ziggo gebeld en blijkbaar was mijn abonnement voor radio & tv niet opgezegd, met als gevolg dat ik het opnieuw moest opzeggen. Nu moet ik voor radio, televisie EN internet nog een extra maand betalen omdat alles ineens op 31 juli vervalt.

Weer €36,- lichter, bedankt Ziggo, om maar niet te spreken over de downtime en de talloze telefoongesprekken.

Hopelijk is het groene gras dat ik aan de overkant bij Tele2 zie daadwerkelijk groener. :9
[...]
Ach, als ze die poorten (563/564, etc) shapen dan hoeven ze niet te zien wat voor traffic er op die poorten voorbij komt, het word toch afgeknepen. :+
Hoyden schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:31:
[...]
Er word wel degelijk afgeknepen bij Ziggo! Ik heb een maand lang 10+ uur per dag gedownload met 2Mbit en we halen nu dus ongeveer de halve snelheid op Usenet. SSL helpt ook niet, het is volgens mij gewoon pure traffic shaping op 119 en 563/564.
MrMarcie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:23:
Ik heb sinds afgelopen week ergens ook een ander IP adres gekregen.
Heb je al een statisch IP adres aangevraagd? Als ik me niet vergis kun je die gewoon aanvragen bij de telefonische support.

[ Voor 48% gewijzigd door Gojira op 13-06-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij welke abo's knijpen ze Usenet al dan niet tot welke snelheden?
Ik haal normaal gesproken gewoon full speed (download bij Eweka, All in One Plus, volle snelheid die ik haal kan ik aan Usenet besteden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 14-09 19:00
Helsie schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:26:
Bij welke abo's knijpen ze Usenet al dan niet tot welke snelheden?
Ik haal normaal gesproken gewoon full speed (download bij Eweka, All in One Plus, volle snelheid die ik haal kan ik aan Usenet besteden).
hij had het over UPC.
Ziggo knijpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
Mike Post schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:30:
Ik heb van de week mijn internet abonnement en het abonnement voor radio en televisie opgezegd. Een week later krijg ik een brief van Ziggo in de bus, met de mededeling dat het internet abonnement per 1 juli zal vervallen. Hetzelfde werd mij via telefoon verteld over het radio & tv abonnement.

Op de brief stond echter alleen dat het internet abonnement zou vervallen op 1 juli. Ik heb Ziggo gebeld en blijkbaar was mijn abonnement voor radio & tv niet opgezegd, met als gevolg dat ik het opnieuw moest opzeggen. Nu moet ik voor radio, televisie EN internet nog een extra maand betalen omdat alles ineens op 31 juli vervalt.

Weer €36,- lichter, bedankt Ziggo, om maar niet te spreken over de downtime en de talloze telefoongesprekken.

Hopelijk is het groene gras dat ik aan de overkant bij Tele2 zie daadwerkelijk groener. :9

[...]

Ach, als ze die poorten (563/564, etc) shapen dan hoeven ze niet te zien wat voor traffic er op die poorten voorbij komt, het word toch afgeknepen. :+

[...]

Er word wel degelijk afgeknepen bij Ziggo! Ik heb een maand lang 10+ uur per dag gedownload met 2Mbit en we halen nu dus ongeveer de halve snelheid op Usenet. SSL helpt ook niet, het is volgens mij gewoon pure traffic shaping op 119 en 563/564.

[...]

Heb je al een statisch IP adres aangevraagd? Als ik me niet vergis kun je die gewoon aanvragen bij de telefonische support.
Ziggo knijpt niet is al meerdere keren bevestigd. Ik heb er zelf ook nooit last van ook al download ik zo'n 500Gb per maand.

Vandaag Zie gekregen blad van Ziggo.
Staat veel in over Interactieve televisie. Daarnaast staat dat de snelheden in juli om hoog gegaan en staat er " wie weet wat er in de rest van het jaar nog met de snelheid gaat gebeuren".
Ook word er verteld over een nieuwe muziekhal die Ziggo gaat bouwen naast de Amsterdam Arena waar zo'n 16.000 mensen in zouden moeten kunnen en in 2011 er staat.

[ Voor 10% gewijzigd door MrBlueEyes op 14-06-2009 01:30 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er meer mensen met problemen? ik heb al sinds vrijdag geen internet, telefonisch is het schijnbaar niet op te lossen, en donderdag komt pas de monteur
telefoon+Tv werken wel normaal, ik krijg geen ip adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Mike Post schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:30:

Dat ligt dan echt aan jouw.. Er is geen trafficshaping bij Ziggo.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quartex schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:36:
[...]

Dat ligt dan echt aan jouw.. Er is geen trafficshaping bij Ziggo.
Ik heb ook nergens last van. Ik trek met Hitnews de hele 20 Mbit vol, 1 rechte lijn in NewsLeecher, ongeacht het tijdstip van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Ik heb sinds gisteren ook problemen met Ziggo! Ik zag Sander817 het al posten, inderdaad sinds gisteravond geen internet meer.

Gisteravond vanaf een uur of 21:00 geen internet meer, de normale truukjes (modem resetten, router resetten, etc) werkten niet. Router kon prima verbinding maken, maar volgens Vista was er een DNS probleem.

Nu heb ik weer internet, maar het gaat maximaal met 60 KB/s, aldus de speedtest van BBNed.

Nog nooit eerder last van gehad, ik hou het er maar op dat ze bezig zijn met de snelheidsverhogingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robj28 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:31:
[...]

Vijfheerenlanden dat is in viannen :9 daar woon ik in het midden van viannen hadden we pas om 16:00 weer stroom :( bij mij thuis om 13:00 alweer kon ik zien aan me werker die was ge-reset 8)7 .
Ow, ik dacht dat ik in Vianen woonde...

Om 14:00 was de stroom weer terug volgens de berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds vandaag met iets waar ik niets van snap.
Aan mijn modem zit een switch, vandaar gaat 1 kabel mijn computer in een 1 mijn playstation 3 in.
Nu heb ik met het programma HFS (http file server) van mijn computer een server gemaakt, zodat ik vanaf mijn ps3 bij mijn films en muziek kon. Dat werkte, ik kon bestanden van mijn computer afhalen in no time.
Nu probeer ik het net weer en zit ik met het volgende probleem;
Mijn playstation 3 heeft opeens een heel andere ip reeks van mijn computer. De computer zit in de 94.x.x.x en mijn PS3 opeens in de 83.x.x.x reeks.
Naar wat ik er van snap gebeurd het kopieren nu niet meer lokaal maar gaat het naar buiten, waardoor het héél lang duurt.
Toen dit nog wel werkte zaten zowel mij pc als ps3 in de 94.x.x.x reeks (alleen laatste cijfers anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
Deadsy schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:34:
[...]

hij had het over UPC.
Ziggo knijpt niet.
Ik had het niet over UPC, ik had het over Ziggo. En als er volgens jou, MrBlueEyes, niet geknepen word bij Ziggo.. verklaar dan eens waarom ik bij Eweka nu na in een maand ~250GB te hebben gedownload met Ziggo Z1, ineens maar de halve snelheid haal bij Eweka? En dat die snelheid 's nachts wel gewoon in orde is? Er zijn geen hardware aanpassingen geweest, geen verandering in de setup in het netwerk, etc.

Eigenlijk maakt het me niet uit of Ziggo knijpt, niet meer in ieder geval, ik hoop dat Tele2 me wel bevalt, want Ziggo was en is gewoon dramatisch in mijn geval. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
Deadsy schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:34:
[...]

hij had het over UPC.
Ziggo knijpt niet.
Ik had het niet over UPC, ik had het over Ziggo. En als er volgens jou, MrBlueEyes, niet geknepen word bij Ziggo.. verklaar dan eens waarom ik bij Eweka nu na in een maand ~250GB te hebben gedownload met Ziggo Z1, ineens maar de halve snelheid haal bij Eweka? En dat die snelheid 's nachts wel gewoon in orde is? Er zijn geen hardware aanpassingen geweest, geen verandering in de setup in het netwerk, etc.

Eigenlijk maakt het me niet uit of Ziggo knijpt, niet meer in ieder geval, ik hoop dat Tele2 me wel bevalt, want Ziggo was en is gewoon dramatisch in mijn geval. :X

@Iceman123: Ik zeg zo maar wat, ik heb geen idee of de PS3 wifi heeft, maar misschien zit je ineens op het netwerk van de buren ofzo? Het is namelijk tegenover het IP adres op je desktop een heel ander IP adres als ik het zo zie, bij ons in de straat is het namelijk allemaal 83.82.xx.xxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Mike Post schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:06:
[...]

De server waar je op zit bij Eweka te druk bijvoorbeeld? Dat is ook een optie...
Ik haal nog steeds volle bak bij mijn payserver (All In One Extra), ook tijdens spits-uren.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
laatste paar dagen heb ik ook een lijkt wel afgeknepen snelheid bij eweka. het is nu zelfs zo erg dat het max 300k is... wtf?
kan aan eweka liggen natuurlijk, maar ik zie geen storing op hun website staan...
verder nog noooit problemen met eweka gehad. altijd max snelheid, 2,3mb/s.

ik hou het in de gaten.. misschien maar eens SSL proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
sharkzor schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:50:
laatste paar dagen heb ik ook een lijkt wel afgeknepen snelheid bij eweka. het is nu zelfs zo erg dat het max 300k is... wtf?
kan aan eweka liggen natuurlijk, maar ik zie geen storing op hun website staan...

Ik download ook wel vaak via Eweka en de snelheid is wel erg inconstant.
Maar de max (zo'n 1,2MB) haal ik regelmatig.
Maar ook komt het vaak voor dat ik maar de helft haal..

Ligt ook een beetje aan tijdstip dat ik download.
Dat is veelal savonds en in het weekend.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 14-06-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:55:
Ik zit sinds vandaag met iets waar ik niets van snap.
Aan mijn modem zit een switch, vandaar gaat 1 kabel mijn computer in een 1 mijn playstation 3 in.
Nu heb ik met het programma HFS (http file server) van mijn computer een server gemaakt, zodat ik vanaf mijn ps3 bij mijn films en muziek kon. Dat werkte, ik kon bestanden van mijn computer afhalen in no time.
Nu probeer ik het net weer en zit ik met het volgende probleem;
Mijn playstation 3 heeft opeens een heel andere ip reeks van mijn computer. De computer zit in de 94.x.x.x en mijn PS3 opeens in de 83.x.x.x reeks.
Naar wat ik er van snap gebeurd het kopieren nu niet meer lokaal maar gaat het naar buiten, waardoor het héél lang duurt.
Toen dit nog wel werkte zaten zowel mij pc als ps3 in de 94.x.x.x reeks (alleen laatste cijfers anders)
Dat zijn wel hele vreemde adres reeksen... Lokale subnetten zijn 10.x , 192.168.x en 172.x ... Maar dat heeft weinig met Ziggo te maken maar meer met hoe jij je lokale netwerk inricht en dat HFS programma (wat ik niet ken). Dit kun je beter in een (thuis)netwerk topic oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31
sharkzor schreef op zondag 14 juni 2009 @ 14:50:

Ik heb met meerdere andere usenet servers gee problemen, geen verschil in download snelheid met en poosjes terug. Zijn er geen andere dingen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walradus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
WOW, ik heb het echt te doen met de mensen die problemen hebben met ziggo, life without IE is gewoon irritant..

Maar er wordt hier een hoop onzin gepost..OMG, rally b.v beweert een hoop dat niet gegrond is, en anders een referentie aub? Ik heb thuis sinds twee jaar twee IE verbindingen, een van Ziggo en een van online.

Mijn Ziggo verbinding is echt uitstekend, er WORDT NOOIT AFGEKNEPEN bij Ziggo, ik haal altijd het maximale uit mijn verbinding. Ziggo is gevraagd of ze afknijpen en ze hebben het ontekend.

Ik heb de snelste verbinding van Ziggo en ze doen echt niet onder qua snelheid van dl van USENET, ik zit echt altijd op max tenzij het aan Eweka ligt, ze zijn bezig hun server capaciteiten uit te breiden en eind juni zijn ze klaar, en dan is het met name bedoeld om oude artikelen binnen te halen, en van de week hadden ze een update en dat hebben ze netjes aangegeven op de site en de speeds waren idd ronde de 300.

In julie heb ik gewoon 50/5 Mb en das niet mis (kan niet wachten), dan kan ik nog sneller binnenhalen, ik heb 2 hard schijven van 1 TB en ze zitten bijna allebei vol, ik dl soms 150 gig in een keer binnen en heb nooit gezeur gehad van ziggo.

In vergelijking, mijn online abonnement zit niet eens op halve snelheid op usenet en mijn speedtests gaan niet sneller dan 800 Kb/sec, ik ga er verder niet op in want dat hoort in een andere thread, die lui van de support daar zijn pas irritant.

als het dus aan rally ligt dan doet ziggo niet anders dan afknijpen, liegen en problemen veroorzaken. In mijn ervaring is daar niets van waar, het tegenover gestelde juist in 2010 Q1 zit ik gewoon rond de 100 Mbit dl

Ziggo ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Helsie schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:26:
[...]
Dat zijn wel hele vreemde adres reeksen... Lokale subnetten zijn 10.x , 192.168.x en 172.x ... Maar dat heeft weinig met Ziggo te maken maar meer met hoe jij je lokale netwerk inricht en dat HFS programma (wat ik niet ken). Dit kun je beter in een (thuis)netwerk topic oplossen.
Dat zijn gewoon publieke reeksen, aangezien zijn pc en ps3 beide een ander mac adres hebben, kan het zo zijn dat er 2 verschillende ip's aan toegewezen worden. Ik weet niet in welk gebied Iceman123 woont, maar in voormalig Casema gebied is het bij mijn weten niet mogelijk om 2 publieke ip adressen te verkrijgen. Een switch wordt dan ook altijd afgeraden, omdat hierbij in principe maar 1 apparaat online kan zijn en niet 2 tegelijk, daarvoor moet er toch echt van een router gebruik worden gemaakt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bevalt mij prima bij ziggo. Ben er zéér sceptisch aan begonnen gezien de , toen, vele negatieve berichten. Het was toch het hd content en de hogere snelheid die mij over de streep hebben getrokken.

Daar ik in het begin wat opstart problemen hebt gehad (verkeerde decoder, haalde down niet) is dit zeer netjes opgelost én gecompenseert door ziggo.

lees dit board en over iedere provider is er wat te klagen (en vaak terecht) kpn heeft ook nog zat problemen om op te lossen.

Het enigste wat mij stoort is dat ziggo de snelheids verhoging steeds heeft opgeschoven, ik hoop vurig dat 1 juli de uiteindelijke deadline word, want face it, 50/5 voor 64 euro alles-in-1 is toch echt wel goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

walradus schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:49:
...
als het dus aan rally ligt dan doet ziggo niet anders dan afknijpen, liegen en problemen veroorzaken. In mijn ervaring is daar niets van waar, het tegenover gestelde juist in 2010 Q1 zit ik gewoon rond de 100 Mbit dl
Wat heb ik hier mee te maken? Ik ben tevreden over Ziggo en heb nooit iets anders beweerd?
Is het toevallig een typo?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Gisteren voor een maat alles in één extra besteld en de dame aan de lijn gaf aan dat 1 juli echt de dag van switch naar hogere speeds was. Nu weet ik niet welke waarde je daaraan moet hechten, maar goed, dat jullie het weten!

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Yor schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:00:
Gisteren voor een maat alles in één extra besteld en de dame aan de lijn gaf aan dat 1 juli echt de dag van switch naar hogere speeds was. Nu weet ik niet welke waarde je daaraan moet hechten, maar goed, dat jullie het weten!
Zoals ik vannacht al zei. Staat het ook in hun blad Zie van Ziggo, die gisteren op de mat lag.
Dus dan moet het wel door gaan, anders hebben ze een erg grote kans op erg veel klachten.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
walradus schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:49:
WOW, ik heb het echt te doen met de mensen die problemen hebben met ziggo, life without IE is gewoon irritant..

Maar er wordt hier een hoop onzin gepost..OMG, rally b.v beweert een hoop dat niet gegrond is, en anders een referentie aub? Ik heb thuis sinds twee jaar twee IE verbindingen, een van Ziggo en een van online.
Wat bedoel je met IE (als in: Waar staat die afkorting bij jou voor?)? Je internet verbinding? Klinkt als iemand die zegt 'mijn internet doet het niet' als het Internet Explorer icoontje weg is (hadden we het toevallig op het werk laatst over...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:27:
[...]

Dat zijn gewoon publieke reeksen, aangezien zijn pc en ps3 beide een ander mac adres hebben, kan het zo zijn dat er 2 verschillende ip's aan toegewezen worden. Ik weet niet in welk gebied Iceman123 woont, maar in voormalig Casema gebied is het bij mijn weten niet mogelijk om 2 publieke ip adressen te verkrijgen. Een switch wordt dan ook altijd afgeraden, omdat hierbij in principe maar 1 apparaat online kan zijn en niet 2 tegelijk, daarvoor moet er toch echt van een router gebruik worden gemaakt.
Bedankt voor je uitleg. Dus om dit probleem te verhelpen kan ik bv een router zoals deze kopen? Ik woon in omgeving Leiden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:41:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Dus om dit probleem te verhelpen kan ik bv een router zoals deze kopen? Ik woon in omgeving Leiden trouwens.
Waarschijnlijk voormalig Multikabel gebied dan, dat zou het wel verklaren en ja zo'n router zou prima moeten voldoen :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:50:
[...]

Waarschijnlijk voormalig Multikabel gebied dan, dat zou het wel verklaren en ja zo'n router zou prima moeten voldoen :)
Voor dat het Ziggo werd had ik Casema, maar dan haal ik binnenkort zo'n soort router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh...vraag? Ik heb in februari een netgear draadloze modem bij het pakket gekregen. Het is een b/g modem die 54mb kan leveren. Kan ik hiermee vooruit als de verhoging een feit is, of moet ik nu al richting een n-router?

Zou zonde zijn, want deze netgear router is amper 3 maanden oud nml.

Groet marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:44:
Euh...vraag? Ik heb in februari een netgear draadloze modem bij het pakket gekregen. Het is een b/g modem die 54mb kan leveren. Kan ik hiermee vooruit als de verhoging een feit is, of moet ik nu al richting een n-router?

Zou zonde zijn, want deze netgear router is amper 3 maanden oud nml.

Groet marcel.
Ligt eraan welk pakket je nu hebt (Z1, Z2, Z3, Ai1 Basis/Plus/Extra? kon dat niet zien in mijn glazen bol...) en of je je pc/laptop draadloos of bekabeld verbindt met je router... (wederom deed m'n glazen bol het niet)

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Alleen voor het snelste abo (50/5) heb je nu eigenlijk een 802.11n netwerk nodig, 20/3 is nog prima te doen met een (goede) 802.11g router. Als in 01-2010 de snelheden weer omhoog gaan, ligt dat weer iets anders, bij alles sneller dan 25/3 gaat een 802.11g router je bottleneck zijn. Vergeet niet dat WiFi half-duplex is; in de praktijk haal je maximaal zo'n 27Mbps (2.7~2.8MB/s netto) over 802.11g.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hebben al jaren Casema internet, tv en telefonie.... Maar ik lees nu net voor het eerst pas dat de gecombineerde pakketten een hogere snelheid hebben 8)7 . Ga maar eens een belletje plegen naar Ziggo...

Kan iemand aangeven hoe lang gaat een dergelijke omzetting duren....?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
zaterdag de alles in 1 doos in huis gekregen. (wel open gemaakt maar nog niks mee gedaan)en nou zet ik net voor het eerst sinds vrijdag de tv op zolder weer aan(tja met zulk weer ga je natuurlijk niet op zolder zitten om tv te kijken)
maar ineens zijn er een 2-3 tal zenders die aan het einde van de analoge band zitten(kanaal 65 en daarna), een storend beeld hebben. ik heb het digitale pakket nog niet aangesloten of iets dergelijks en ik was toch al van plan om over de bekabeling te controleren. maar hebben meer mensen de zelfde ervaring. dat ziggo zeg maar het analoge signaal knijpt, waardoor de tv die het verst van de meterkast zit eigenlijk niet meer voldoende signaal door krijgt.
Black Piet schreef op maandag 15 juni 2009 @ 02:13:
Hebben al jaren Casema internet, tv en telefonie.... Maar ik lees nu net voor het eerst pas dat de gecombineerde pakketten een hogere snelheid hebben 8)7 . Ga maar eens een belletje plegen naar Ziggo...

providers zullen inderdaad niet uit zichzelf melden dat je meer voor minder kan krijgen. :P
en voor de technisch omzetting zou ik rekenen op maximaal 2 weken.

[ Voor 28% gewijzigd door Mili op 15-06-2009 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Black Piet schreef op maandag 15 juni 2009 @ 02:13:
Een dag of twee ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15-09 10:13
Ik had gisterenavond iets vreemds; Ik had opeens ruim 4,5MB/s en mijn upload was ook hoger dan normaal?! Zullen ze aan het testen zijn geweest in mijn wijk?!
Vanmorgen had ik geen internet, (stond geen IP aan de WAN interface van mijn ruoter) even stroom eraf en het werkte weer als normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 15-06-2009 08:55 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56

Entity

9000rpm

Gisteren en vanochtend ook problemen met Ziggo. Gisteren ging op een bepaald moment mijn modem constant herstarten. Hij maakte heel even verbinding en ging vervolgens in een herstart en dat constant. Na even de stroom eraf gehaald te hebben, werkte hij ineens weer prima en heeft de rest van de dag geen kuren meer gehad.

Vanochtend echter zag ik dat het modem weer in z'n herstart-lus zat... Heb er niks mee gedaan nog (moest naar m'n werk), maar ben benieuwd of hij vanavond nog steeds problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
Hmm, en weer een nieuw IP. Hopelijk blijven ze niet bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Weet iemand of er werkelijk geen methode is om een vast IP aan te vragen bij Ziggo?
Omdat ik regelmatig op reis ben maak ik veel gebruik van remote access naar mijn computer. Maar als het IP daarbij regelmatig wisselt is dat "wat lastig".
Nu heb ik wel een backup DSL verbinding via Online, maar de upstream van mijn Ziggo abonnement is aanzienlijk hoger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:03:
Weet iemand of er werkelijk geen methode is om een vast IP aan te vragen bij Ziggo?
Omdat ik regelmatig op reis ben maak ik veel gebruik van remote access naar mijn computer. Maar als het IP daarbij regelmatig wisselt is dat "wat lastig".
Nu heb ik wel een backup DSL verbinding via Online, maar de upstream van mijn Ziggo abonnement is aanzienlijk hoger ...
Nee, dat kan niet. Maar zo vaak veranderd het IP toch niet? En je kunt toch ook een DynamicDNS dienst gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC heeft wel mooie snelheden, alleen louter theoretisch...wat heb je eraan als er geknepen wordt?
Daarnaast geeft UPC persoonsgegevens door aan Brein, wie wil er nu graag scary post van Tim Kuik op de deurmat (je reinste spam :/ )

Wat Ziggo zou kunnen verbeteren is een langere retentie haar newsservers.
Voor zover mijn ervaring tot op heden, knijpt Ziggo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
rally schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:03:
http://www.dyndns.com/
en nog gratis ook.

In mijn router (een dlink-dir655) zit er een trouwens dyndns dienst ingebouwd, ik weet niet wat voor router je gebruikt, maar je zou het even kunnen checken of je ook zoiets dergelijks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Laatst online: 27-07 15:33
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:05:
[...]

Nee, dat kan niet. Maar zo vaak veranderd het IP toch niet? En je kunt toch ook een DynamicDNS dienst gebruiken?
Mijn IP veranderde eerst nooit. Nu al een stuk of 5 keer.
Zal wellicht tijdelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

damnengineer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:13:
[...]

en nog gratis ook.

In mijn router (een dlink-dir655) zit er een trouwens dyndns dienst ingebouwd, ik weet niet wat voor router je gebruikt, maar je zou het even kunnen checken of je ook zoiets dergelijks hebt.
Dan moet je hostnaam wel naar je ip-adres verwijzen, en dat is hier niet het geval :?

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 15-06-2009 11:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Raven schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:39:
[...]

Dan moet je hostnaam wel naar je ip-adres verwijzen, en dat is hier niet het geval :?
DynDNS werkt op basis van IP adres, de hostnaam kan je zelf instellen. Heeft niet zoveel met de Ziggo hostnaam te maken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Niet online
Raven schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:39:
[...]

Je draait een client op je systeem die automatisch je IP linkt aan een hostname (die je aanmaakt bij dyndns), dus zodra je ip verandert wordt dan hangt ie een ander ip aan de desbetreffende hostname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Het enige nadeel is dat ik dan geen gebruik kan maken van mijn huidige domeinnaam :(

Dan er maar mee leren leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Laatst online: 02-09 15:57
Bij werkt DDNS prima, het komt voor dat Ziggo soms mijn IP adres veranderd, geen probleem zolang je Router DDNS ondersteund!

Gratis DDNS:

[ Voor 9% gewijzigd door Fermion op 15-06-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damnengineer
  • Niet online
rally schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:48:
Het enige nadeel is dat ik dan geen gebruik kan maken van mijn huidige domeinnaam :(

al aan een domein forward gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
SKiLLa schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:41:
Alleen voor het snelste abo (50/5) heb je nu eigenlijk een 802.11n netwerk nodig, 20/3 is nog prima te doen met een (goede) 802.11g router. Als in 01-2010 de snelheden weer omhoog gaan, ligt dat weer iets anders, bij alles sneller dan 25/3 gaat een 802.11g router je bottleneck zijn. Vergeet niet dat WiFi half-duplex is; in de praktijk haal je maximaal zo'n 27Mbps (2.7~2.8MB/s netto) over 802.11g.
Als ik zo even terugkijk in het verleden is dit toch eigenlijk onverstelbaar.

Ik weet nog goed dat ik me eerste draadloze netwerk had. Dat eerst even de deur moest open zetten in de gang om vervolgens telkens opnieuw te reconnecten omdat die wegviel of het signaal niet wilde oppikken. Ik geloof dat dat in 1999 of 2000 was met een casema kabel verbinding die dusdanig bagger traag was dat ik geen site open kreeg....

Nu 2009 moet ik alles gaan vervangen naar N omdat ik anders niet de maximale snelheid van mijn all-in-1 extra ga halen op mijn draadloze apparaten. :')

Laat staan de router die van mij 100mbit is. Die kan ook in 2010 vervangen worden omdat het 120 wordt. :D

Wat een luxeproblemen allemaal. Poe Poe 8)7

Maar ik ben blij toe. Al ben ik eigenlijk al ruim tevreden met mijn 20mbit download op dit moment.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Even voor mijn beeldvorming: Ik wilde naar aanleiding van het bericht op tweakers.net aangaande de snelheidsverhogingen, een totaal abonnement bestellen bij Ziggo. Maar zie op de site van Ziggo nog geen nieuws over de snelheid, die nu nog op 20mbit staat.

Ik woon in Oosterhout waar ook KPN glasvezel leverbaar is maar dat is maar 30mbit, en kost 75 euro. Als de verhoging er bij Ziggo doorheen is, is het 50mbit voor 65 euro. En de mogelijkheid tot HD televisie, dat kan bij KPN ook niet.

Is er nog een derde partij die dit soort snelheden levert of moet ik toch wachten totdat Ziggo klaar is met de upgrade?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
Heeft iemand anders de laatste tijd ook problemen met de verbinding in de buurt van Rijswijk (ZH)? Ik krijg de laatste tijd heel korte momenten van verbroken verbindingen (Xfire moet constant opnieuw verbinden, HL spellen blijven hangen en gaan dan weer verder, downloads spiken). Ik heb een (non-VOIP) surfboard met een WRT54GL met Tomato 1.23 firmware. We hebben trouwens Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:24
ikbengoofy schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:57:
[...]
Maar ik ben blij toe. Al ben ik eigenlijk al ruim tevreden met mijn 20mbit download op dit moment.
Waarom stap je dan niet over naar alles-in-een plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
damnengineer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:31:
[...]

al aan een domein forward gedacht?
Ben toch benieuwd hoe dat in de praktijk zou moeten gaan? Ik heb een aantal domeinen; .com, .net en .nl. Allemaal zijn ze via A-records, bij verschillende hosters en registrars, doorverwezen naar mijn eigen IP adres. Op mijn server wordt op basis van hostheaders de correcte site getoond.

Volgens mij is dit met een dynamisch IP adres niet te doen, maar ik hoor het graag als het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:47

aapelite

Do the kirby!

Lolandros schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:53:
Heeft iemand anders de laatste tijd ook problemen met de verbinding in de buurt van Rijswijk (ZH)? Ik krijg de laatste tijd heel korte momenten van verbroken verbindingen (Xfire moet constant opnieuw verbinden, HL spellen blijven hangen en gaan dan weer verder, downloads spiken). Ik heb een (non-VOIP) surfboard met een WRT54GL met Tomato 1.23 firmware. We hebben trouwens Z2.
Ik heb ook dergelijke problemen, zelfde abbo en modem. Steeds daalt mn download snelheid met name naar rond de 20KB/s. Dat duurt een minuut of 10 en dan is het weer normaal. Kan meerdere keren per dag voorkomen. Ook eindigt het soms pas na een reset van het modem of nadat de verbinding uit zichzelf even helemaal wegvalt en terug komt. Ook heb ik vaak DNS problemen. Dit over de afgelopen 3 weken al. Ziggo zegt als altijd, dat het wel weer aan mn pc met virussen enzo zal liggen. Ookal is dat ruimschoots ontkracht. Breda postcodegebied 4811.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
zijn er meer mensen die momenteel snelheidsfluctuatie hebben.
regio almelo.

zit momenteel met eweka te downloaden(diversen)
ene moment zit hij op 1,9 mb per seconde en dan opeens zakt ie in tot 1,3 mb per seconde...
gewoon bekabeld aangesloten.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 21:33
VanRoyal schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:13:
[...]

Ben toch benieuwd hoe dat in de praktijk zou moeten gaan? Ik heb een aantal domeinen; .com, .net en .nl. Allemaal zijn ze via A-records, bij verschillende hosters en registrars, doorverwezen naar mijn eigen IP adres. Op mijn server wordt op basis van hostheaders de correcte site getoond.

Volgens mij is dit met een dynamisch IP adres niet te doen, maar ik hoor het graag als het wel kan.
Dit kan wel. Als je bij DynDNS een hostname aanvraagt en in de DNSen van je domeinen een CNAME-record naar die hostname gebruikt ipv een A-record naar je IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:47:
UPC heeft wel mooie snelheden, alleen louter theoretisch...wat heb je eraan als er geknepen wordt?
Daarnaast geeft UPC persoonsgegevens door aan Brein, wie wil er nu graag scary post van Tim Kuik op de deurmat (je reinste spam :/ )

Wat Ziggo zou kunnen verbeteren is een langere retentie haar newsservers.
Voor zover mijn ervaring tot op heden, knijpt Ziggo niet.
UPC knijpt ook niet, ik merk er helemaal niks van. En het is ook niet dat ze zeggen van usenet nu 20%... ze geven alleen mail verkeer en andere dingen die de meeste mensen gebruiken voorrang op een bepaalde tijd... En zoals ik al zei ik merk er niks van... En dat UPC persoonsgegevens aan brein geeft is natuurlijk ook onzin ;) heb je hier een bron van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan wel hoor met zowel dyndns.com alsmede met no-ip.com. Zie no-ip plus: http://www.no-ip.com/services/managed_dns/ en custom dns: http://www.dyndns.com/services/dns/custom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
jongentje schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:01:
[...]

Waarom stap je dan niet over naar alles-in-een plus?
Omdat meer altijd beter is :z

Niet dat het nodig is, Maar gewoon omdat het kan

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Octopuz908 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:59:
[...]

Dit kan wel. Als je bij DynDNS een hostname aanvraagt en in de DNSen van je domeinen een CNAME-record naar die hostname gebruikt ipv een A-record naar je IP.
Ik heb het getest en dit werkt perfect. Ik was bang dat je dan geen controle meer zou hebben over subdomeinen en hostheaders, maar dat werkt allemaal precies zoals met A-records. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

In welke resolutie zend ziggo het beeld uit bij Digitaal ?
Staat nergens op de site.
Analoog is dus: 576x480 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
nFo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:42:
In welke resolutie zend ziggo het beeld uit bij Digitaal ?
Staat nergens op de site.
Analoog is dus: 576x480 dacht ik.
720 x 576, tenzij HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:53

vr6-only

Blub Blub

amdboy1983 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:38:
regio almelo.

ene moment zit hij op 1,9 mb per seconde en dan opeens zakt ie in tot 1,3 mb per seconde...
Geen last van, ik woon dichtbij Almelo. Ik gebruik echter xsnews.

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 15-06-2009 23:43 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Frank-NL schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:42:
[...]

DynDNS werkt op basis van IP adres, de hostnaam kan je zelf instellen. Heeft niet zoveel met de Ziggo hostnaam te maken verder.
damnengineer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:11:
[...]

Je draait een client op je systeem die automatisch je IP linkt aan een hostname (die je aanmaakt bij dyndns), dus zodra je ip verandert wordt dan hangt ie een ander ip aan de desbetreffende hostname.
Ik dacht altijd dat dat op basis van de hostnaam (cc******-c.ensch1.ov.home.nl) ging, omdat die altijd hetzelfde zou blijven. Alleen hier dus niet... (zie link vorige post).

Toch maar eens proberen, router ondersteund het geloof ik, heb er iets over zien staan.
(Asus WL500G Deluxe met Oleg firmware.)

Is dat wel mogelijk dan? Heb namelijk eigen domeinnaam....

He wacht eens. Bij One heb ik de mogelijkheid om extra subdomeinen toe te voegen. Die zou ik dan kunnen linken naar de hostnaam die dan bij dyndns staat geregistreerd, of gaat dat niet werken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:05:
Is dat wel mogelijk dan? Heb namelijk eigen domeinnaam....

He wacht eens. Bij One heb ik de mogelijkheid om extra subdomeinen toe te voegen. Die zou ik dan kunnen linken naar de hostnaam die dan bij dyndns staat geregistreerd, of gaat dat niet werken?
Het is werkelijk niet te geloven 8)7

Verwijderd in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
amdboy1983 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:38:
regio almelo.

Zal een capaciteitsprobleem van Eweka zijn tijdens piekuren. Heb ik ook wel eens last van, zeker met oudere posts van meer dan 120 dagen.

Als je meerdere lijnen (max. 8 bij Eweka) openzet, heb je er minder last van.

Ook als je meerdere providers (bijv. Eweka en Ziggo tegelijkertijd) bij elkaar pakt met Newsleecher, zul je zien dat het schommeleffect minder is.

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 16-06-2009 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

[...]
MY HERO! _/-\o_

Yup, that did the trick. Zojuist even een betaalde DynDNS account aangemaakt (omdat Ziggo soms niet iedere 30 dagen update ;) ) en alles loopt nu als een zonnetje!
Thanks Octopuz908!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
rally schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:49:
[...]

MY HERO! _/-\o_

Yup, that did the trick. Zojuist even een betaalde DynDNS account aangemaakt (omdat Ziggo soms niet iedere 30 dagen update ;) ) en alles loopt nu als een zonnetje!
Thanks Octopuz908!
Dat geld had je je kunnen besparen, het gaat erom dat je client zichzelf automatisch elke 30 dagen update ;)
(En de Windows client doet het gewoon dagelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Missed that one...

O wacht, dit bedoelde ik trouwens:
[...]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af. Schuif je met de snelheidsverhogingen gewoon een treetje door in de abo-schaal, of veranderen alleen de snelheden? Ik wil namelijk wel eens weten of als je nu van 8/1 naar 20/3 overgaat, of daar de bijbehorende datalimiet van de newsserver bv. ook bij zit. Of blijft dat dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:19:
Ik vraag me af. Schuif je met de snelheidsverhogingen gewoon een treetje door in de abo-schaal, of veranderen alleen de snelheden? Ik wil namelijk wel eens weten of als je nu van 8/1 naar 20/3 overgaat, of daar de bijbehorende datalimiet van de newsserver bv. ook bij zit. Of blijft dat dezelfde?
Dus iedereen verdwijnt uit de onderstre trede en kunnen ze die opheffen. En diegene die nu in de hoogste zitten gaan naar /dev/null. :P Ik ben bang dat het voorlopig alleen om de snelheden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

VanRoyal schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:13:
[...]

Ik gebruik een kleine applicatie die het externe IP adres in de gaten houdt en via een dynamische update bij zoneedit.com netjes bijwerkt als het adres gewijzigd is. Werkt prima. En nu doe ik dat voor een niet-www hostname, maar voor www kan dat net zo goed.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 07:24
Offtopic:
Misschien een flauwe, maar waarom neem je niet bij je domeinnaam een stukje hosting af. Kost je rond de 20 euro per jaar meer dan alleen een domeinnaam en je kunt erop alles regelen en door laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:51:
[...]

Dus iedereen verdwijnt uit de onderstre trede en kunnen ze die opheffen. En diegene die nu in de hoogste zitten gaan naar /dev/null. :P Ik ben bang dat het voorlopig alleen om de snelheden gaat.
De hoogste trede is ongelimiteerd. Dus daar valt niks aan op te schalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus, Ziggo gaat in Juli zn duurste abbo naar 50/5 omhoog gooien zeiden ze toch.

Iemand enig idee waarom ik vandaag een brief krijg van ze waarin ze melden dat de nieuwe snelheid 40/3 wordt.

Dus ipv van 30/3 naar 50/5 te gaan ga ik van 30/3 naar 40/3 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
jongentje schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:15:
Offtopic:
Misschien een flauwe, maar waarom neem je niet bij je domeinnaam een stukje hosting af. Kost je rond de 20 euro per jaar meer dan alleen een domeinnaam en je kunt erop alles regelen en door laten sturen.
Nee, je kunt niet "alles". Dat is het hem nou juist. Tweakers proberen het bovendien liever zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:19:
Dat er überhaupt nog mensen zijn die de Ziggo newsserver gebruiken onvoorstelbaar :)
Voor binaries is dat nou niet bepaald een geschikte newsserver O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Zondag last van fluctuerende snelheden.
Ik heb een Alles in 1 Plus abonnement en dat betekend een download snelheid van 10Mbit/s.
Alleen nu download ik met een fluctuerende snelheid tussen de 400/700KB/s.

Hebben meer mensen hier last van?
Postcodegebied 2411.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:39:
Dus, Ziggo gaat in Juli zn duurste abbo naar 50/5 omhoog gooien zeiden ze toch.

Iemand enig idee waarom ik vandaag een brief krijg van ze waarin ze melden dat de nieuwe snelheid 40/3 wordt.

Dus ipv van 30/3 naar 50/5 te gaan ga ik van 30/3 naar 40/3 :s
Je hebt het over 30/3? Dat is Z3i die zou naar 40/3 gaan namelijk, maar hij verdwijnt per 1 juli en word dan alles in één extra en die wordt 50/5 per 1 juli ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Problemen met Ziggo?

Ik loop nu stage bij een computerbedrijf in Huizen (naam ga ik maar niet noemen ivm reclame shizzle) en wij horen de laatste tijd vaak dat er geen internet verbinding is. De meest voorkomende oplossing is de stroom van het modem loskoppelen en 3-5 minuten wachten.

Zelf heb ik ook Ziggo maar ik heb nooit ergens last van gehad. 10Mbit connectie met een record van 3,6MB p/s Download (using Bitlord) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

Laguna schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:36:
Dat er überhaupt nog mensen zijn die de Ziggo newsserver gebruiken onvoorstelbaar :)
En wat is er mis met de Ziggo newsserver?? Dit is de enige die ik gebruik. Goed, ik download niet meer zoveel als een 1 1/2 jaar geleden en heb ook niet echt een lange retentietijd nodig. Pak gewoon als het erop staat, zoniet jammer dan...

Maar wat betreft compleetheid en snelheid ben ik dik tevreden, dat is ook weleens anders geweest.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
[...]

Ik gebruik hem ook nog, zit nu wel op me limiet :P Zondag a.s. kan ik weer verder :+
Ik haal gewoon de max snelheid en haal de 30 dagen retentie wel, hij wil soms niet alles dowloaden, das weer minder

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zijn er toevallig meer mensen die last hebben van zwart beeld op bbc1? Heb er nu al vier dagen last van. BBC 2,3 en 4 doen het wel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef me jouw login van je payserver maar dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Publieke omroep start 4 juli met HDTV
16 juni 2009

npo logoDe publieke omroep start op 4 juli met de HDTV-kanalen van Nederland 1, 2 en 3. De Tour de France (NOS) vormt de aftrap voor regulier aanbod van HDTV in Nederland. De NOS zal drie weken lang alle live verslaggeving van de tour-etappes in HD-kwaliteit verzorgen. Abonnees van Ziggo kunnen de drie publieke HD-kanalen vanaf 4 juli zonder meerkosten bekijken. Naar verwachting sluiten andere distributeurs op korte termijn aan bij het initiatief. In eerste instantie zendt de publieke omroep een beperkt aantal programma’s in HD-kwaliteit uit en worden de overige programma’s “opgewaardeerd”. Vervolgens zal het aandeel origineel in HD geproduceerde programma’s stapsgewijs toenemen.

Cees de Bruin, directeur Distributie, Techniek en Uitzending van de NPO, is zeer tevreden dat alle drie publieke netten in HD-kwaliteit een plaats op de kabel krijgen: “Het publiek heeft vorig jaar na de HD-uitzendingen door de NOS van het EK voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen duidelijk gemaakt hoezeer zij die HD-uitzendingen waardeert. We zijn er technisch klaar voor om alle drie de netten regulier in HD-kwaliteit aan te bieden. HDTV heeft vanaf nu een vaste plaats binnen de publieke omroep”.

Bernard Dijkhuizen, CEO van Ziggo, is zeer verheugd dat de NPO nu start met uitzendingen in HD: “Wij willen onze abonnees uitzendingen bieden met de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit, want dan ervaar je de programma’s pas echt. Wij zoeken daarom continu naar goede HD-zenders. Met de start van het uitzenden in HD komt de publieke omroep tegemoet aan de wens van zeer veel Nederlanders en is zij op dit gebied voorloper in Europa.” Dijkhuizen zegt verder dat Ziggo er naar streeft zoveel mogelijk zenders in het standaardpakket zonder extra kosten ook in HD door te geven en dat Nederland 1, 2 en 3 hiervan een mooi voorbeeld zijn.

http://www.digitalekabelt...ke_omroep_start_4_j.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Dat is goed nieuws, vooral dat het gewoon zonder extra kosten in het standaardpakket komt te zitten!

En de TV is hier toevallig net vorige week stuk gegaan, mooi excuus om een HDTV aan te schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Zonder extra kosten in het standaardpakket? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Heeft een hedendaagse televisie een ingebouwde HD tuner ofzo? Of bedoelen ze met standaardpakket het kale HD abonnement? Ik weet dat als je HDTV wil van UPC dat je dan een andere decoder nodig hebt, kan Ziggo dat dan over de kabel? Lijkt me stug eigenlijk....maar wel supergaaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvdb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 10:55
Dat betekent dat je geen extra abonnementskosten hoeft te betalen boven op het standaard tarief van Televisie Z1. Je hebt uiteraard wel een voor HDTV geschikte decoder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 08:00

jOzh

Sweet dude!

Sinds anderhalve maand heb ik een alles-in-1 plus abonnement, en sinds de installatie heb ik last van een constant wegvallende verbinding. Het modem (Motorola) probeert dan opnieuw verbinding te maken maar het lampje US blijft knipperen. Na een modem reset (stekker 30 seconden uit stopcontact) lukt het soms wel, soms niet om verbinding te krijgen. Soms lukt het het modem om uit zichzelf een verbinding tot stand te brengen, maar helaas valt deze na verloop van tijd (kan soms enkele uren zijn) weer weg.

Een Ziggo monteur heeft onlangs mijn binneninstallatie bekeken en kwam tot de conclusie dat het AOP niet netjes afgemonteerd was. Dit heeft hij hersteld, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Met zijn meetapparatuur kon hij vaststellen dat het binnenkomende signaal ruim voldoende was (69 DB staat me bij, kan dit kloppen?).

Ik heb zelf de waarden in het modem gecontroleerd op het moment dat ik weer eens verbinding had, deze leken mij niet uitzonderlijk:
Downstream power: -4
Downstream SNR: 39
Upstream power: 52

Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Na veel zoeken en struinen op internet kwam ik hier iemand tegen met een vergelijkbaar probleem (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15715) waaruit ik de conclusie trek dat mijn modem wel eens defect zou kunnen zijn. Maar hoe controleer ik dit? Moet ik weer een Ziggo monteur laten komen? Zijn er andere dingen die ik zou kunnen overwegen/controleren?

Gisteravond kreeg ik nog (via e-mail, binnen 1 dag!) reactie van een helpdeskmedewerker op bovenstaande problemen. Hij had m'n modem uitgelezen en de waarden zagen er volgens hem 'perfect' uit.

Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.

Grab shell dude!

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.