Ja, dat is waar, maar ik heb ook gelezen dat het nieuwe modem traffic qua buurt gewoon beter afhandeld.
Aangezien mijn halve straat (iig beide naaste buren) ligt te leechen via Ziggo

is het wel lekker om te weten dat je van de laatste technologie gebruik maakt, als het gaat om load balancing etc. DOCSIS 3.0 is daar gewoon veel beter in dan de 2.0 standaard, dus waarom achterblijven met oude meuk?
Laat mij maar asap op 3.0 zitten met full-speed en de rest van de leechers met elkaar concurreren door 2.0
Wat ik ook kwijt moet, is dat ik het logistieke systeem vwb de decoders echt zwaar bagger vind.
Je kunt dus gewoon absoluut niet kiezen welke decoder je krijgt, al weten ze met grote zekerheid wat ze meesturen (de samsung 850 als je een PVR besteld bij je Ai1-plus pakket).
Denk je jezelf te kunnen verlekkeren aan een Humax 5050c, nou shake it- die krijg je niet!
Dan denk ik: als ik 230 euro uitgeef, wil ik wel graag weten wat voor kastje ik krijg. Ik loop ook niet zomaar een boekenwinkel in, leg 100 euro neer en laat de verkoper een boek uitzoeken
Daar zit absoluut verbetering in. Daarnaast hoor je teveel verschillende verhalen van de telefonische verkopers, het lijkt erop alsof ze alleen maar willen scoren en daardoor opzettelijk verkeerd voorlichten (te mooi om waar te zijn). Ik neem al mijn telefoongesprekken op, ik kan je zo al vijf verschillende verhalen/beloften laten horen

Daardoor wordt je in een later stadium teleurgesteld (er werd zelfs een Humax 5050c beloofd

).
De meeste mensen zijn niet zo verschrikkelijk technisch die je aan de lijn krijgt en er is weinig ruimte voor flexibiliteit, mensen mogen daar niet voor zichzelf nadenken, OK, misschien is dit ook wel beter om het geheel organisatorisch strak te houden (anders wordt het juist een rommel, met > x-miljoen klanten).
Deze frustraties hadden mij bijna genoopt om helemaal van Ziggo af te zien, omdat ik meer iemand ben van: niet zeiken, knallen! Geen moeilijk-doenerij aub! De klant is je salaris!
Uiteindelijk heb ik de touwtjes zelf maar in handen genomen, een DHZ-pakket (de laatste in de regio, want er zijn overal grote leveringsproblemen, via Ziggo bestellen duurde het ruim twee weken) in een winkel gehaald (plaatselijk scheer-en-foppe in plaats x), de decoder daar achtergelaten voor 50 euro cash (dank je wel eigenaar van die shop

) een HD-decoder gekocht, bon ingestuurd voor 50 euri korting, dus heb nu een Humax voor weinig en alles geactiveerd...
Wat mijn buurman heeft: zijn telefoon ondersteund alleen DTMF-nummerweergave, Ziggo alleen FSK, die moet dus een convertor of een nieuw toestel kopen. Mijn beiden (ouderwetse bedrade) telefoons gelukkig beide standaarden (ff getest).