[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.555 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An1mA schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:01:
Vandaag gebeld waarom me internetsnelheid zo naar beneden gekukeld is. Moneteur komt donderdag langs omdat me modem storing zou krijgen of niet 100 procent functioneert en me coax kabel van de splitter naar me modem zou te lang zijn. Maar dat heeft de vorige monteur gedaan en tot gister altijd 20/3 strak gehad, dus het leek me sterk dat het daar aan zou liggen.

In ieder komt er een monteur langs en ik hoop dat hij de modem vervangt door een doc 3 ^^
Na 1 dag al bellen? Tering.

Ik heb net mijn 2e smartcard geregistreerd online, maar dat is wel omslachtig. Via je eigen Mijn Ziggo erheen en dan moet je alsnog al je gegevens invullen ?!?!? Slechte programmeur denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:27:
[...]

Ik heb net mijn 2e smartcard geregistreerd online, maar dat is wel omslachtig. Via je eigen Mijn Ziggo erheen en dan moet je alsnog al je gegevens invullen ?!?!? Slechte programmeur denk ik...
Ja dat klopt wel ja merkte ik ook....slechte programmeur, 't is niet helemaal hufterproof 8)7
Gelukkig zijn wij geen hufters :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:56
Voor de mensen die het nog niet wisten:

Sci-fi channel is in de maand juni gratis te ontvangen via kanaal 13 (Etalage kanaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
O ja, het digitaal totaal pakket is de eerste 2 maanden gratis. Dit bovenop de preview periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Het HD pakket is de eerste ZES maanden gratis. Klik! ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:39

samo

yo/wassup

Bah ik zit nu al een week zonder internet. Het vervelende is dat ik echt niet kan zien of ze het oppakken, of dat het gewoon weer bij de verkeerde afdeling is neergelegd.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigma2k8 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:34:
[...]

Ik heb het even geprobeerd maar ik kan hier gewoon inloggen (regio 5935)
Inmiddels kan ik ook weer inloggen, terwijl ik niks veranderd heb. Zal dus wel iets bij Ziggo fout hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Weet iemand hier misschien wat een reêle waarde is die je kan halen met het 20 MBit abonnement? Ik heb nu ADSL maar na de snelheidsverhoging is het heel aantrekkelijk voor ons om over te stappen, ik ben alleen benieuwd naar de snelheid, bij ADSL2+ is de afstand (= line attenuation) de beperkende factor, is dat hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maks schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:11:
Weet iemand hier misschien wat een reêle waarde is die je kan halen met het 20 MBit abonnement? Ik heb nu ADSL maar na de snelheidsverhoging is het heel aantrekkelijk voor ons om over te stappen, ik ben alleen benieuwd naar de snelheid, bij ADSL2+ is de afstand (= line attenuation) de beperkende factor, is dat hier ook?
nee dat is bij kabel niet zo, je zou gewoon 19 a 20 MBit moeten halen.

[ Voor 6% gewijzigd door mellowpimp op 10-06-2009 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
mellowpimp schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:14:
[...]

nee dat is bij kabel niet zo, je zou gewoon 19 a 20 MBit moeten halen.
En vol uploaden zonder dat je download inkakt :)
Met Ziggo 20/3 haal ik met Bittorent 2,39MB/s down en 359KB/s up tegelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Uberprutser op 10-06-2009 08:18 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een kleine fout van Ziggo: ik zag vanmorgen dat mijn aanvraag (Ziggo AiO+, SD-decoder, HD-decoder) de SD-decoder mist, althans volgens de papieren bevestiging. Ben benieuwd wat de sales service desk hieraan gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Hmm vanochtend zag ik dat het internet er vannacht uitlag, wat blijkt.. weer een ander IP adres gekregen van ze, zo doe je 3 jaar lang met hetzelfde ip adres en zo is dit de 3e in anderhalve maand tijd 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen weekend toch maar alles-in-een z2 aangevraagd...
Internet Z1 is toch wat traag gebleken... Iemand enig idee wanneer zo'n wijziging is doorgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Ja dat klopt wel ja merkte ik ook....slechte programmeur, 't is niet helemaal hufterproof 8)7
Gelukkig zijn wij geen hufters :X :+
Ach dat is nog het minst erge. Maar alles 10x invullen word je zo ziek van. Net als dat je belt en dan wat moet intypen, en dan als je iemand aan de lijn hebt dat ze het WEER vragen. Dat vind ik zo knullig. Maar goed, ik ben dan ook IT'er en zou het anders oplossen :P
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:34:
O ja, het digitaal totaal pakket is de eerste 2 maanden gratis. Dit bovenop de preview periode.
Maar helaas wel zonder Film1 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring:

Afgelopen maand mijn Telfort (oud Tiscali-abbo) opgezegd via mijn rechtsbijstand (had niet per mail/brief ontvangen dat de tarieven gewijzigd zouden worden, kwam daar 15 dgn. te laat achter) 25 mei contact met de verzekering, 27 mei bevestiging dat ze de zaak in behandeling namen, per 2 juni afgesloten.

Afgelopen donderdag 4 juni een Alles-in-1-Plus pakket bij een winkel opgehaald met standaard decoder erin (gratis pakket zeg maar), direct aangemeld in de winkel om de smartcard te activeren. Vrijdag 5 juni zelf naar Ziggo gebeld om te vragen wanneer Internet geactiveerd zou worden, antwoord was: 13 juni (ik dacht hmm... lang, een week om dit administratief door te voeren, maar goed.)

Afgelopen maandag 8 juni (eergisteren dus) gebeld, gevraagd of het niet iets eerder kon (dacht: toch maar proberen, nee heb je immers al) kreeg ik excuses van Ziggo tijdens dit gesprek, want de bestelling was al afgerond en het internet reeds geactiveerd! (Hoe bedoel je snel? :D) Dinsdag vond ik de brief met de activatiecode in de bus, om de e.o.a. reden werkte het activeren via internet niet helemaal jofel (kreeg een foutmelding), dus vanmorgen even gebeld naar de klantenservice (2 min gewacht, dus valt mee)- probleem voorgelegd, de vrouw (vrouwen kunnen ook technisch zijn, blijkbaar ;) ) vroeg om het mac-adres en de modem werd geactiveerd terwijl ik hem in mijn hand had. Daarna speedtest.net, resultaat: 9,7 mbit down/1,47 mbit up (10/1,5 abbo).

Dus tot op heden: zeer happy, kan mij best voorstellen dat er in het verleden klachten waren, maar ik heb nog nooit zo'n snelle activatie meegemaakt (2 dgn., vrijdag+maandag, ik had ook dinsdag kunnen bellen, maar was lui :O )

Eind deze maand naar 20Mbit/3Mbit :P dus ben op het juiste moment op de juiste trein overgestapt!
(Moet erbij zeggen dat ik 50 euro/maand voor tv/telefoon/10mbit iets te hoog vind, maar 20mbit is competitief.)
Q1 2010 Omhoog naar 30mbit/4mbit, dus goede vooruitzichten :o

Twee minpuntjes (nou ja, minpunten :/ )

-Bij dit pakket in doos, zat de oude DOCSIS 2.0 modem, terwijl DOCSIS 3.0 beter is (?)
-Na het activeren en even surfen, viel alles ineens weg en kwam daarna weer op. Moest naar mijn werk dus vanavond kijken we of dit vaker gebeurt. Hoop het niet eerlijkgezegd. Modem staat misschien niet op de meest ideale positie (te veel elektronica/straling in de buurt.) Heeft iemand een oplossing hiervoor/ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:12:
Twee minpuntjes (nou ja, minpunten :/ )

-Bij dit pakket in doos, zat de oude DOCSIS 2.0 modem, terwijl DOCSIS 3.0 beter is (?)
Waarom zit iedereen toch te ouwehoeren over dat 3.0 modem, komt vanzelf, heb geduld, je hebt er nu toch geen drol aan. BTW: Van die Motorola weten we wat voor vleesch we in de kuip hebben, straks zit er nog 1 of andere kinderziekte in die 3.0 waar ze pas na uitrollen achter komen en heb je daar gelijk mee te maken...

[ Voor 21% gewijzigd door Uberprutser op 10-06-2009 13:21 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:12:
Want? Wat is er beter aan het 3.0 modem? Je hebt nog niet de snelheid die sneller is dan 2.0 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is waar, maar ik heb ook gelezen dat het nieuwe modem traffic qua buurt gewoon beter afhandeld.
Aangezien mijn halve straat (iig beide naaste buren) ligt te leechen via Ziggo :/ is het wel lekker om te weten dat je van de laatste technologie gebruik maakt, als het gaat om load balancing etc. DOCSIS 3.0 is daar gewoon veel beter in dan de 2.0 standaard, dus waarom achterblijven met oude meuk?

Laat mij maar asap op 3.0 zitten met full-speed en de rest van de leechers met elkaar concurreren door 2.0 :+

Wat ik ook kwijt moet, is dat ik het logistieke systeem vwb de decoders echt zwaar bagger vind.
Je kunt dus gewoon absoluut niet kiezen welke decoder je krijgt, al weten ze met grote zekerheid wat ze meesturen (de samsung 850 als je een PVR besteld bij je Ai1-plus pakket).
Denk je jezelf te kunnen verlekkeren aan een Humax 5050c, nou shake it- die krijg je niet!
Dan denk ik: als ik 230 euro uitgeef, wil ik wel graag weten wat voor kastje ik krijg. Ik loop ook niet zomaar een boekenwinkel in, leg 100 euro neer en laat de verkoper een boek uitzoeken :?

Daar zit absoluut verbetering in. Daarnaast hoor je teveel verschillende verhalen van de telefonische verkopers, het lijkt erop alsof ze alleen maar willen scoren en daardoor opzettelijk verkeerd voorlichten (te mooi om waar te zijn). Ik neem al mijn telefoongesprekken op, ik kan je zo al vijf verschillende verhalen/beloften laten horen >:) Daardoor wordt je in een later stadium teleurgesteld (er werd zelfs een Humax 5050c beloofd :| ).
De meeste mensen zijn niet zo verschrikkelijk technisch die je aan de lijn krijgt en er is weinig ruimte voor flexibiliteit, mensen mogen daar niet voor zichzelf nadenken, OK, misschien is dit ook wel beter om het geheel organisatorisch strak te houden (anders wordt het juist een rommel, met > x-miljoen klanten).

Deze frustraties hadden mij bijna genoopt om helemaal van Ziggo af te zien, omdat ik meer iemand ben van: niet zeiken, knallen! Geen moeilijk-doenerij aub! De klant is je salaris!

Uiteindelijk heb ik de touwtjes zelf maar in handen genomen, een DHZ-pakket (de laatste in de regio, want er zijn overal grote leveringsproblemen, via Ziggo bestellen duurde het ruim twee weken) in een winkel gehaald (plaatselijk scheer-en-foppe in plaats x), de decoder daar achtergelaten voor 50 euro cash (dank je wel eigenaar van die shop :D ) een HD-decoder gekocht, bon ingestuurd voor 50 euri korting, dus heb nu een Humax voor weinig en alles geactiveerd... :)

Wat mijn buurman heeft: zijn telefoon ondersteund alleen DTMF-nummerweergave, Ziggo alleen FSK, die moet dus een convertor of een nieuw toestel kopen. Mijn beiden (ouderwetse bedrade) telefoons gelukkig beide standaarden (ff getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Zucht, wat een eindeloos verhaal is de helpdesk van ziggo.
Van de 10x+ die ik heb gebeld is nog geen enkele melding correct geweest. 4 medewerkers melden dat een Deep Dive formulier correct is ingediend en dat het wordt opgepakt. als ik 4 dagen later bel (2x doorlooptijd) blijft dat het formulier niet goed is aangekomen. En dat het opnieuw moet worden opgepakt. Of ik weer geduld wil hebben, want het formulier is per slot van rekening net ingediend. Waardeloos. Een week van nutteloze gesprekken, en het controleren van de helpdesk. Want kennelijk als zij zeggen iets te doen / iets gedaan te hebben is dat simpelweg niet het geval.
Maarja hun wachtmuziekje geeft het ook al aan. "For everything I do I turn to you"... Dus ze verwachten inderdaad dat ik hun werk doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:27:
[...]

Wat ik wel weer knap vond van de programmeur:

06-06-2009 mailtje gehad over werkzaamheden op het netwerk, dat de verbinding in de nacht van 09-06-2009 op 10-06-2009 (afgelopen nacht dus) er een paar minuten uit kan liggen.

Rond 2:00 afgelopen nacht de verbinding even weg, na 2 minuten weer terug en direct daarna een mailtje over de aankomende snelheidsverhoging.

Of zal het toeval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Iemand in Enschede bekent met problemen bij Ziggo?
Ben zelf niet thuis maar mijn vriendin meld dat het niet werkt. Modem reset werkte heel even maar ging snel weer plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:38:
Ja, dat is waar, maar ik heb ook gelezen dat het nieuwe modem traffic qua buurt gewoon beter afhandeld.
Aangezien mijn halve straat (iig beide naaste buren) ligt te leechen via Ziggo :/ is het wel lekker om te weten dat je van de laatste technologie gebruik maakt, als het gaat om load balancing etc. DOCSIS 3.0 is daar gewoon veel beter in dan de 2.0 standaard, dus waarom achterblijven met oude meuk?
Het lijkt me eerder dat dat in de wijkcentrale afgevangen wordt dan elk modem onderling. Maar misschien zit ik mis hoor, maar dat lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Ik ben net langsgefietst bij een Ziggo-pand hier in de buurt, om mijn klacht neer te leggen. Het vertrouwen in de helpdesk is inmiddels tot beneden nul gedaald, want tot nu toe heeft niemand iets gezegd of gedaan wat een merkbaar verschil in mijn verbinding opleverde (als in: een werkende verbinding). Echter is er wel heel vaak gezegd dat eerdere acties mislukte, omdat ze niet goed waren ingediend (wat daarvoor 4x bevestigd was dat het toch echt goed was ingediend).
Anyway, ik fiets dus langs en ga naar binnen. Ik geloof iemand van PR gesproken te hebben, want er zit geen helpdesk/technische afdeling in dat pand. Hij erkent dat sommige mensen gewoonweg niet geholpen worden door de helpdesk, en dat ze daar nog geen concrete signalen van hebben. Nou, dan ben ik een goed voorbeeld.
Ook erkent hij dat mensen in oud casema-gebied na de overgang met name vanwege de telefonie een grotere kans hebben op storing. Ik heb een alles-in-één pakket, dus dat zou best op mijn situatie kunnen slaan.

Edit: Het probleem is in ieder geval aangenomen door die persoon, en hij zou het escaleren bij iemand die mij op de hoogte houdt ipv andersom. Dat zou al een begin zijn, maar ik moet het nog zien gebeuren. In ieder geval kan ik met de persoon die mij terugbelt wel mijn €50+ telefoonrekening declareren, en verwacht ik verdere schadeloosstelling...

[ Voor 14% gewijzigd door samo op 10-06-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm...denk eerder dat het een combinatie is van beiden eerlijkgezegd.
Als je wijkcentrale wel kan providen, maar je modem handelt het verkeer onhandig af, merk je toch minder performance.

Ik weet niet wat een juiste metafoor is hiervoor, maar denk maar even vanuit IT-termen, als je switchpoort op een Cisco switch op 1000mbit/full duplex/autoneg on staat, maar je nic aan die poort heeft een andere config, laten we zeggen 100mbit/half duplex/autoneg off, dan heb je altijd de beperkende configuratie, dus van je nic.
(OK, in de praktijk werkt het dan vaak helemaal niet, maar het gaat om het voorbeeld.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Volgens WIkipedia is een verbetering van de DOCSIS standaard voornamelijk merkbaar in het gebruik van meerdere upstream-kanalen, waardoor de upstram beter gegarandeerd wordt, en QOS ondersteuning. Tenminste, zoals ik het snel doorlas begreep ik dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
samo schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:37:
Ik ben net langsgefietst bij een Ziggo-pand hier in de buurt, [knip]
hebben ze het nou wel weer doorgezet/gegeven ofzo. of was het iemand die niks voor je kon doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

K4F

benji83 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:05:
Iemand in Enschede bekent met problemen bij Ziggo?
Ben zelf niet thuis maar mijn vriendin meld dat het niet werkt. Modem reset werkte heel even maar ging snel weer plat.
Niet in de buurt van Enschede, maar wel laatste dagen last dat alles er even voor een paar tellen uitligt. Van 10 seconden tot 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem in aantocht.

Zending gesorteerd in sorteercentrum 09-06-2009 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 10-06-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 10-06-2009 Enschede , pakkettendistributie
Voorgemeld en gescand op rit 10-06-2009 Enschede , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 10-06-2009 Enschede , pakkettendistributie

Hij komt, hoop ik, al de hele dag staat hij op Chauffeur is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Sinds ongeveer 3 kwartier klapt mijn verbinding er telkens uit.

Heb ongeveer 5 minuten de stroom van mijn modem gehaald, en daarna had ik weer verbinding. Echter maar voor 2 minuten. Had wel een ander IP gekregen.

Telefonie werkt wel ten alle tijden.

Kom er net achter dat, wanneer ik een IP release/renew in mijn router (Linksys die achter de Motorola Surfboard hangt) uitvoer, dat ik dan weer meteen verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:39:

Heb ongeveer 5 minuten de stroom van mijn modem gehaald, en daarna had ik weer verbinding. Echter maar voor 2 minuten. Had wel een ander IP gekregen.

Kom er net achter dat, wanneer ik een IP release/renew in mijn router (Linksys die achter de Motorola Surfboard hangt) uitvoer, dat ik dan weer meteen verbinding heb.
Dat heb ik een tijd geleden ook gehad. Leek volgens mij op een routeringsprobleem. Helaas heeft de 'help'-desk nooit de technische term achter de oplossing genoemd. Dat is vrij makkelijk op te lossen, als je eenmaal een helpdesker hebt die iets verder kijkt dan de meeste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik ben vandaag bezig geweest met de modem te installeren en aan te sluiten. Alles verliep probleemloos met activatie etc. Maar toen wilde ik hem aan een switch hangen om meerdere PC's aan te sluiten op internet. Dat werkt dus niet, en kwam er achter dat ik een router nodig ben. Nu heb ik amper tot geen verstand van routers, dus wilde ik vragen welke (goedkope) router geschikt is voor ziggo. Ik heb het "alles-in-1 plus" pakket met een Motorola modem (SBV5121)

Ik zelf had bedacht de Linksys WRT320N te nemen, maar wellicht dat een goedkoper model ook goed genoeg is. Hij moet gewoon degelijk zijn zonder problemen, en minimaal 1 wireless aansluiting hebben en 3 UTP kabel aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
amdboy1983 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 21:27:
kreeg pasgeleden ook een brief.
ik had namelijk ziggo z3i..nu word dat volgens de brief omgezet naar all in one.
Maar helaas dat gaat niet door omdat ik in de regio twente woon(COGAS)gebied.

je kunt producten van ziggo in het cogas gebied wel los bestellen.
maar de all in one producten mogen weer niet.

ben benieuwd waneer Cogas en Ziggo daar een oplossing voor hebben
zodat de klanten in twente van het cogas gebied ook voordeel kunnen krijgen van de all in one paketten
Sinds een tijdje is het ook mogelijk om Alles-in-1 aan te vragen voor mensen in het Cogas-gebied. De oplossing is een korting van 14,95 op het maandbedrag. De pakketten kosten dus respectievelijk 25, 35 en 50 euro per maand.

Let wel, je moet dit telefonisch doen, de postcode check geeft aan dat het (nog) niet mogelijk is. Ik heb ondertussen de wijziging binnen met de melding "U ontvangt deze korting op de Alles-in-1-bundel, omdat u Radio & Televisie bij een andere partij afneemt".

Dit ter informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
GraveR schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:45:
[...]

Sinds een tijdje is het ook mogelijk om Alles-in-1 aan te vragen voor mensen in het Cogas-gebied. De oplossing is een korting van 14,95 op het maandbedrag. De pakketten kosten dus respectievelijk 25, 35 en 50 euro per maand.

Let wel, je moet dit telefonisch doen, de postcode check geeft aan dat het (nog) niet mogelijk is. Ik heb ondertussen de wijziging binnen met de melding "U ontvangt deze korting op de Alles-in-1-bundel, omdat u Radio & Televisie bij een andere partij afneemt".

Dit ter informatie.
had het idd gezien eergisteren besteld...ben benieuwd waneer ik het heb..heb nu internet z3 en digitale tv totaal pakket...

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Hier ook een nieuw IP. De eerste sinds mijn aansluiting in februari.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
En de knipperlichtverbinding duurt voort...

Telefonische helpdesk had geen klachten, maar wie gelooft ze nog? Ik niet in ieder geval.

Op aanraden heb ik mijn router ertussenuit gehaald en zit mijn main-pc nu rechtstreeks op het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:21
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds vanmiddag, verbinding ligt er elke keer tussen een paar seconde tot een paar minuten uit. Het leuke is dat de wireless verbinding van de sitecom router elke keer over zeik gaat als de internet verbinding uitvalt, waardoor ik ook niet meer het IP can verversen. Ik nu net maar even een draad door de huiskamer gelegd waardoor ik in iedergeval iets minder last heb van het aan-uit gaan van de verbinding. Ik zit overigens in de regio Zoetermeer/Leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoud86
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 11:23
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:39:

Heb dit ook gehad. Bij mij was de oplossing om het MAC adres in mijn router aan te passen, waardoor ik een nieuw ip adres kreeg. Daarna beiden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Ik heb het probleem ook, dat ik om de minuut internet heb en dat ie daarna eruit ligt. Nja morgen komt er een monteur, maar het heeft me moeder vandaag behoorlijk over de zeik geholpen dat ze heeft besloten als er nog een keer een storing komt dat het byebye Ziggo word. Vind ik opzich wel jammer na de snelheid verhoging die er aan komt , maar hopelijk kan het monteur het morgen oplossen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik belde de helpdesk voor iets anders, maar kreeg via een bandje te horen dat er een storing was waar aan gewerkt werd, dus zoek de oorzaak niet te snel in je eigen modem.

Er werd gezegd: laat de instellingen van je pc ongemoeid. Daarmee bedoelen ze mijns inziens ook je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
heb ik net online en kpn opgezegd voor alles in 1 van ziggo...
lees ik dat de snelheden nog niet gegarandeerd per 1 juli verhoogd worden :(

bron: Verwijderd in 'nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door'

edit: ik heb voor alsnog zelf geen tegenbericht gehad dat het niet zou doorgaan. denk dat dit een wait and see wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door mellowpimp op 11-06-2009 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Bulls schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:22:
Ik ben vandaag bezig geweest met de modem te installeren en aan te sluiten. Alles verliep probleemloos met activatie etc. Maar toen wilde ik hem aan een switch hangen om meerdere PC's aan te sluiten op internet. Dat werkt dus niet, en kwam er achter dat ik een router nodig ben. Nu heb ik amper tot geen verstand van routers, dus wilde ik vragen welke (goedkope) router geschikt is voor ziggo. Ik heb het "alles-in-1 plus" pakket met een Motorola modem (SBV5121)

Ik zelf had bedacht de Linksys WRT320N te nemen, maar wellicht dat een goedkoper model ook goed genoeg is. Hij moet gewoon degelijk zijn zonder problemen, en minimaal 1 wireless aansluiting hebben en 3 UTP kabel aansluitingen.
Die Linksys WRT320N is volgens mij een prima ding. En ja goedkoper kan ook best, maar dat is aan jou wat je ervoor over hebt.

In principe is elke router gewoon geschikt om achter 't modem te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Gek genoeg blijft mijn verbinding up en stabiel sinds in de router ertussenuit heb gehaald. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
mellowpimp schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:25:
heb ik net online en kpn opgezegd voor alles in 1 van ziggo...
lees ik dat de snelheden nog niet gegarandeerd per 1 juli verhoogd worden :(

bron: Verwijderd in 'nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door'

edit: ik heb voor alsnog zelf geen tegenbericht gehad dat het niet zou doorgaan. denk dat dit een wait and see wordt.
Dan wacht je toch gewoon even iets langer ?
Je gaat er niet extra voor betalen of wat dan ook.

De snelheden die ze nu al hanteren zijn al in orde.
Dus zie niet echt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:30:
Telefonische helpdesk had geen klachten, maar wie gelooft ze nog? Ik niet in ieder geval.
Ik heb alles en iedereen een paar weken terug vervloekt: Telkens was mijn verbinding weg zelfs wanneer ik mijn modem direct in mijn computer prikte zo om de 5 minuten MAAR: Haalde ik de ETH kabel kort uit mijn computer en prikte ik hem terug werkte het weer voor 5 minuten.

Ziggo gebeld en was niks bekend, ze gingen een monteur sturen want ik zou "alles niet goed aangesloten hebben" (juist...). Wat ik geweigerd heb. Dit was op zaterdag en het hele weekend was het feest met mijn verbinding, gelukkig was het mooi weer. Dinsdag was het opeens afgelopen (en stonden er volgende de buurman geen Ziggo busjes meer een paar straten verderop).

Achteraf bleken ze een aantal dagen (!!!) bezig te zijn geweest hier in de buurt met apparatuur vervangen vanwege het D.3 netwerk.

Ik hoef hiermee niet te vertellen dat ik het schadalig vind dat de helpdesk hier niks over zegt.
Als ik de dag dat ik belde (donderdag) had gehoord dat er werkzaamheden zijn aan het netwerk en dat het een paar dagen kon duren, prima, had ik het geweten maar nu heb ik me dagen geirriteerd aan het lompe gedrag van de helpdesk.

Vorig weekend hadden vrienden van mij het in noord nederland; om de 5 minuten verdwenen ze uit IRC en kwamen ze weer terug, alle 7 met een *.cable.ziggo.nl hostname. Hun de helpdesk bellen krijgen ze te horen dat het aan de router ligt dat ze die maar moeten vervangen...

Als ze dat tegen ALLE 7 die mensen vertellen waar ben je dan mee bezig?
Is het zo moeilijk om duidelijkheid te geven? Ik werk zelf in de Large Enterprise dataverbindingen.
Als het eruit ligt is het natuurlijk drama maar als ik kan aangeven dat het eventueel een dag of 2 kan duren eer een fiber verbinding hersteld is wordt dat een stuk beter opgevangen dan "weet niet".

Mocht er iemand van Ziggo hier meelezen: Een melding als "werkzaamheden aan het netwerk om de service aan u te verbeteren" mag best gemaakt worden ipv het ligt aan uw spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Hoyden schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:20:
[...]

jah het maakt mij niks uit, heb nu 20 mbit. maar vindt het een beetje krom om iets te publiceren en het dan weer terug te treken. en zijn dus mensen die wel hun huidig verbinding opzeggen en de 50mbit/5mbit willen voor wat voor reden dan ook. om vervolgens te horen dat het weer uit gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:55:
Gek genoeg blijft mijn verbinding up en stabiel sinds in de router ertussenuit heb gehaald. :S
Klopt zoals ik al eerder in dit topic aangegeven heb heeft dit te maken met je MAC adres, ze zijn momenteel gefaseerd bezig aanpassingen te doen aan het netwerk, waardoor het MAC adres wat al in het systeem stond dit soort problemen kan geven (als het goed is tijdelijk gedurende een week). Aangezien je pc een ander MAC adres heeft heb je daar geen problemen mee, een directe oplossing zou zijn het MAC adres in je router aan te passen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Telefonie ligt er hier uit in Zoetermeer.
Groepsstoring
sinds donderdag 11 juni 08.21 uur
Momenteel is er een telefonie storing in uw regio. Dit houdt in dat u geen contact kunt krijgen met de nummers die u probeert te bellen. Bij een tweede poging lukt dit wel. Wij zijn bekend met dit probleem en werken hard aan een spoedige oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 81% gewijzigd door Chilly_Willy op 11-06-2009 10:25 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 10:33
Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar ik heb sinds een paar dagen iets raars.

Normaal kon ik tot ongeveer 110kb/s uploaden (Z2), echter sinds een paar dagen komt mn upload niet boven de 18kb/s uit, en als ik rond die snelheid zit, wordt mn gaat downloadsnelheid ongelooflijk omlaag(normaal 650kb/s, bij upload met 18kb/s => download 60kb/s).

Iemand hier ervaring mee of enig idee waar het aan kan liggen? Ik heb namelijk niks aan de instellingen van mn router veranderd en mn modem in de afgelopen maand misschien 1 keer gereset (internet deed het toen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Data-base schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:49:
Ik heb namelijk niks aan de instellingen van mn router veranderd en mn modem in de afgelopen maand misschien 1 keer gereset (internet deed het toen niet).
Ik zou zeggen, probeer eerst je router is te resetten en kijk of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Chilly_Willy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:14:
Telefonie ligt er hier uit in Zoetermeer.

[...]
ik probeer de klantenservice te bereiken (0900-1884) maar na het bandje met de vrouwenstem gebeurt er verder niets, slapen ze daar of is het overbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
dribibu schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:50:
[...]

ik probeer de klantenservice te bereiken (0900-1884) maar na het bandje met de vrouwenstem gebeurt er verder niets, slapen ze daar of is het overbelast?
Laatste denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Data-base
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-09 10:33
Ballebek schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:55:
[...]

Ik zou zeggen, probeer eerst je router is te resetten en kijk of dat helpt.
Hielp in eerste instantie niet, maar na het terugzetten van de QoS instellingen op de router (die overigens al zeker een jaar neit aangepast zijn) en een restart lijkt het nu weer te werken.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 14-09 20:44
dribibu schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:50:
[...]
Had ik vorige week (savonds) ook. Pas na de derde keer begon de rest van het bandje met het menu te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
breadje schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:43:
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds vanmiddag, verbinding ligt er elke keer tussen een paar seconde tot een paar minuten uit. Het leuke is dat de wireless verbinding van de sitecom router elke keer over zeik gaat als de internet verbinding uitvalt, waardoor ik ook niet meer het IP can verversen. Ik nu net maar even een draad door de huiskamer gelegd waardoor ik in iedergeval iets minder last heb van het aan-uit gaan van de verbinding. Ik zit overigens in de regio Zoetermeer/Leiden
Dan was dat het dus..

Ze zijn hier in huis(zoetermeer) volle bak aan het verbouwen (waaronder leidingen aanleggen en gedoe waardoor ze ook langs me coax en cat5 kabels komen). Voor de gelegenheid ben ik met me laptop in de caravan gaan zitten de we in de straat hebben gezet met me laptop.
Toen viel me internet uit. en logischerwijs sprak ik die bouwvakkers erop aan dat ze een kabel hebben geraakt. Maar het lag dus niet aan hun :')

Had het kunnen weten. ziggo..

In iedergeval heb ik nu wel weer internet. Alleen werkt de telefoon niet meer. mensen horen mij wel maar in hun niet..

Ik heb all-in-1 extra met zo,n motorola geval dinges. (zijn de nieuwe modems ook zo ontzettend lelijk?)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:38:

Laat mij maar asap op 3.0 zitten met full-speed en de rest van de leechers met elkaar concurreren door 2.0 :+
Onzin, iedereen heeft dezelfde snelheid. Heeft echt niks met je buurt te maken. Dat gezeur hier over de nieuwe modems begint echt vervelend te worden. Met een "oud" modem haal je vooralsnog de snelheid waar je voor betaald. Pas als je dat niet zou halen heb je recht van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:22:
[...]

Onzin, iedereen heeft dezelfde snelheid. Heeft echt niks met je buurt te maken. Dat gezeur hier over de nieuwe modems begint echt vervelend te worden. Met een "oud" modem haal je vooralsnog de snelheid waar je voor betaald. Pas als je dat niet zou halen heb je recht van spreken.
Zoals ik dus ook al zei.

Overigens zijn de mensen met het nieuwe modem alles behalve blij wat ik overal hoor en lees. Ik snap niet dat mensen maar denken "nieuwer = beter". Nieuwer is vaak slechter, zeker in het begin. Hoop kinderziektes en gedoe. Nee, laat mij maar met mijn Docsis 2 zitten. Die kan ook de nieuwe snelheid aan, dus ik hoef voorlopig niets nieuws.

Ik meen me te herinneren dat ik in het modem al 30 mbit had zien staan ergens. De snelheid wordt toch ook geknepen in het modem of ben ik abuis? (Ben sinds de eerste serieële modems van Caiw afgehaakt bij kabel en er net weer aan begonnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Zo na acht én een halve dag heb ik eindelijk weer internet. Het probleem is inmiddels zover geëscaleerd dat de storingsmedewerker die tussen de helpdesk en de oplosgroepen zit het probleem heeft opgepakt. Het kost wat moeite (zes uur) en wat centjes (€70 euro buiten de bundel) en wat zweet (20 minuten fietsen) maar dan heb je wel een probleem dat kan worden opgepakt. Uiteindelijk heeft het 2 dagen (en dus 5 telefoongesprekken) geduurd voordat het probleem bij de juiste persoon aan kwam. Daarnaast is het probleem vervolgens regelmatig door de oplosgroepen geweigerd en teruggestuurd. Het jammere is dat geen enkele helpdesker mij daar iets over kon vertellen, waardoor je echt in onwetendheid wordt gehouden.
Ik ben dan ook van plan alsnog een klacht in te dienen tegen de teamleiders, omdat ze weigeren een probleem verantwoordelijk op te pakken, of iemand de tijd te geven een probleem verantwoordelijk op te pakken.

De oplossing van MAC-adres aanpassen (verhoog het macadres met 2) is trouwens iets dat inderdaad de mensen met wegvallende verbinding wordt aangeraden. Ik denk, als ik toch een technisch iemand aan de lijn heb kan ik dat net zo goed overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Bedankt voor alle tips! Het is 24 uur goed gegaan zonder router en heb nu de router er weer tussen zitten. Ditmaal wel met een aangepaste MAC adres.

Ik hou alles nauwlettend in de gaten en zal de uitkomst hiervan nog laten weten!

Zonder de tips had ik vanavond bij MediaMarkt gestaan om een "kapotte" router in te leveren...

Edit 17:53:

En mijn verbinding lag er zojuist wéér uit. :(

[ Voor 25% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 11-06-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik doorloop hier net het bestelproces voor alles in een extra en daaruit begrijp ik dat ik, wil ik alles in een gebruiken, de draadloze router van Ziggo (€100) MOET kopen. Komt dat omdat het telefonie gedeelte aan je modem wordt gekoppeld ofzo?

Of is de draadloze modem van Ziggo gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:26:
Bedankt voor alle tips! Het is 24 uur goed gegaan zonder router en heb nu de router er weer tussen zitten. Ditmaal wel met een aangepaste MAC adres.

Ik hou alles nauwlettend in de gaten en zal de uitkomst hiervan nog laten weten!

Zonder de tips had ik vanavond bij MediaMarkt gestaan om een "kapotte" router in te leveren...

Edit 17:53:

En mijn verbinding lag er zojuist wéér uit. :(
hier ook uitval gehad vanmiddag, Nieuwsgroepen kwam niet verder dan 64kbps :+
Zit nu weer ~normaal (639kbps).
Had ook last van niet ladende sites enz, maar is nu weg

[ Voor 0% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 11-06-2009 18:21 . Reden: typo ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Snelheid is ten alle tijden gelijk gebleven.

Via de webinterface van de Motorola Surfboard lijkt alles ook in orde, ook wanneer ik geen verbinding naar buiten heb.

Ik pik straks even een goedkoop routertje op bij MediaMarkt, om eventuele defecten aan mijn huidige router uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:52:
Ik doorloop hier net het bestelproces voor alles in een extra en daaruit begrijp ik dat ik, wil ik alles in een gebruiken, de draadloze router van Ziggo (€100) MOET kopen. Komt dat omdat het telefonie gedeelte aan je modem wordt gekoppeld ofzo?

Of is de draadloze modem van Ziggo gewoon goed?
Je MOET niks. Gewoon eentje bij de PC boer op de hoek kopen (sitecom) en als je safe wil zitten omdat je er niet heel veel verstand van hebt koop je die van Ziggo.

Je telefoon plug je in op je modem dus daar heeft je router niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dus gewoon gewoon alles in een extra bestellen met standaard (gratis) modem daar je direct je telefoon op aan sluiten en een losse router? Ik twijfelde namelijk door deze zin:
Hoge internetsnelheden vergen veel van een draadloze router en daarom is deze uitstekende Premium router met Wireless N-technologie verplicht bij de pakketten Alles-in-1 Plus, Alles-in-1 Extra en Internet Z3. Draadloze verbindingssnelheid tot 300Mbps.
Het verplicht zal wel te maken hebben met het feit dat mensen anders een cheap ass routertje er op knallen en dan klagen over de snelheid :). Maar je krijgt dus sowieso een gratis modem zonder router er in?

[ Voor 18% gewijzigd door Ronwiel op 11-06-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Zojuist monteur langsgekomen en die kwam tot conclusie dat de vorig monteur geen netjes werk heeft geleverd. Me modem had storing omdat er geen goed signaal vanaf de groene kabel naar de coax kabels gingen. Heeft hij alles vervangen en nu doet het alles weer. Dus toppie =)

*EDIT*
Kijk ik toevallig bij storingen bij ziggo staat er het volgende:

Groepsstoring
van donderdag 11 juni 08.21 uur tot donderdag 11 juni 11.36 uur
De eerder gemelde storing op Internet Telefonie in uw postcode gebied is verholpen.

Ondervindt u nu nog steeds problemen met uw telefoonverbinding?
Volgt u de onderstaande stappen om dit te verhelpen:
Stap 1: Haal gedurende 30 seconde de stroom van uw Motorola kabelmodem en wacht vervolgens tot er 4 groene lampjes constant blijven branden.
Stap 2: Indien u meerdere computers aangesloten heeft, adviseren wij u ook gedurende 30 seconden de stroom van uw router te halen.
Onze excuses voor het ongemak.

En ik had van beide storingen, dus ik weet niet of het aan de vorige monteur of aan Ziggo lag. En de helpdesk niks over melden of iets dergelijks. Vind ik uitermate slecht, maar gelukkig werkt alles weer.

[ Voor 61% gewijzigd door An1mA op 11-06-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 12:29
Ik heb nu nog steeds last van hoge pings sinds 5 uur ongeveer echt heel irritant. Websites laden nu alweer wat sneller maar ping sprongen blijf ik houden als ik connect naar een NL server met: TF2,Cs 1.6,CS:S, Ut 2k4 begint hij met 40 ping en springt steeds naar 350 en hoger :( waardoor ik alle kanten op schiet en mijn loss omhoog :(. Moet ik gewoon een klacht indienen?

Ziggo heeft bij mij wel een verleden dat ik denk : ze moeten mij weer hebben -_-. (niet dat ze de klant aan t pesten zijn dat zou beetje achterlijk zijn :D)

2 weken geleden ook al, me internet viel steeds uit en ze wisten mij mooi te vertellen dat me modem van 1,5 jaar oud die zij geleverd hebben te oud was. Omdat ze er niet in konden om te resetten.. 5 uur later deed hij hef gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draismatic
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11-2023
Bij mij is het de laatste paar dagen ook ellende, om de 20 minuten vliegt het internet er af. Modem al gereset, router ook. Vandaag de router nog geupdate naar de laatste firmware, mocht ook niet baten.
Het enige dat helpt is de dhcp van de router (wrt54gl) te releasen en een nieuwe van het modem te vragen.

Maar is het bij sommige mensen nu al verholpen?
Gok dat ik maar gewoon tot na het weekend moet wachten, wellicht dat het probleem vanzelf over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ik zal gewoon naar ze bellen en wat ze bij mij altijd doen is een monteur aanbieden. Natuurlijk wil je het zelf oplossen, maar ook snel dat het probleem opgelost is ^^ Dus dan maar een monteur, tevens kun je natuurlijk ook even na gaan of de signaal etc wel goed is. Zo niet kan het dus misschien aan de installatie liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door An1mA op 11-06-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diepe schande :(

Wij kregen eergisteren een factuur van ziggo met de somma van, 364 euro. Toen ik de factuur na keek bleek er een decoder in rekening te zijn gebracht van 299 euro. Het bleek een hd ontvanger te zijn, maar die hadden wij voor...99 euro.

Nou simpel..bellen dus. alle 5 de keren had ik binnen 2 min contact, legde het verhaal uit en alle 5 de keer werd onder het gesprek "perongeluk" de haak er opgetiefd :( waarom? gewoon omdat ik gelijk had en ze schijnbaar geen zin hadden dit vlekje op te ruimen. Uiteindelijk kreeg ik een dame van klanten service ana de lijn en die gaf het gelijk toe, kreeg ook prompt het teveel betaalde bedrag terug.

Het kan dus wel, maar net als bij kpn moet je het ECHT treffen, als ze dus blijkbaar bij ziggo geen "trek" in je hebben mieteren ze gewoon "perongeluk" 5 keer de haak erop. Zou toch niet moeten kunnen ziggo! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:01
Hoyden schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:20:
[...]

Wil je alsjeblieft twee woordjes toevoegen bij wat je zegt?
De twee woordjes "ik vind".
Sommige mensen hier willen heel graag sneller internet waaronder ikzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

weet iemand hier tot hoever een motorola SB4200E mee kan in de snelheidsverhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

WasMachinator schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:57:
weet iemand hier tot hoever een motorola SB4200E mee kan in de snelheidsverhogingen?
Tot 10mbit :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:28:
Snelheid is ten alle tijden gelijk gebleven.

Via de webinterface van de Motorola Surfboard lijkt alles ook in orde, ook wanneer ik geen verbinding naar buiten heb.

Ik pik straks even een goedkoop routertje op bij MediaMarkt, om eventuele defecten aan mijn huidige router uit te sluiten.
Ik heb sinds een paar dagen exact hetzelfde probleem, en aangezien het sinds een paar dagen is, en daarvoor niet, ligt het voor mij meer voor de hand dat er iets mis is aan hun kant.
Bij mij liggen de disconnect intervallen op een uur, maar soms ook 5-10 minuten.
In de tijd van de disconnects kan ik via de webinterface gewoon de router en de modem benaderen, de routerlogs zeggen verder niets.Windows zegt dat er een DNS probleem is, dus had ik OpenDNS gebruikt, maar dit heeft niet geholpen. Ook in de modem logs is niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:41:
Het verplicht zal wel te maken hebben met het feit dat mensen anders een cheap ass routertje er op knallen en dan klagen over de snelheid :). Maar je krijgt dus sowieso een gratis modem zonder router er in?
Een echte cheap ass router doet meestal max 20Mbit. Een Sitecom WL306 kost iets van 70 - 100 euro en die kan de snelheden makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Ik denk eerder dat het een telefoonstoring is, (kan me ook niet voorstellen dat de medewerkers jouw probleem niet willen fixen) ik had gister ook moeite om überhaupt in het telefoon keuze menu te komen, anderzijds waren de medewerkers daarna wel erg behulpvaardig.
Ik heb geld terug gekregen i.v.m. een verkeerde/rommelige rekening. Eind goed al goed. :)

[ Voor 8% gewijzigd door dribibu op 12-06-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:22:
[...]

Sorry dat ik je ermee irriteerde hoor, ben net nieuw bij Ziggo en dacht dat nieuw-beter was...maar zal het niet meer zeggen hoor, als dat zo irritant is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Negaiido schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:51:
[...]

Wil je alsjeblieft twee woordjes toevoegen bij wat je zegt?
De twee woordjes "ik vind".
Sommige mensen hier willen heel graag sneller internet waaronder ikzelf.
Ik wil ook wel graag nog sneller internet :P

Providers kunnen het beter van te voren niet aankondigen.
Dan zijn er ook geen mensen die verwachten dat het direct per omgaande of x-datum actief is en voorkom je tich vragen mbt wanneer de verhoging ingaat en/of wie het al wel en wie het niet heeft.

Ik snap dat Ziggo meldingen mbt de verhoging heeft gedaan etc..
Tis helaas ff niet anders..
Zo denk ik erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:42:
[...]

Sorry dat ik je ermee irriteerde hoor, ben net nieuw bij Ziggo en dacht dat nieuw-beter was...maar zal het niet meer zeggen hoor, als dat zo irritant is :D
Sterker nog... er schijnen nog wat stabiliteitsproblemen te zijn met de nieuwe DOCIS 3 modems.

Persoonlijk heb ik dan liever een "oud" model dat de beloofde snelheiden haalt dan een nieuwe modem die dat ook doet maar niet stabiel is.

De volgende verhoging is pas geplanned voor Q1 volgend jaar en vertaald vanuit Ziggo taal naar ons dat het ergens in Q3 volgend jaar wel uitgerold zal worden en we dus nog ruim een jaar hebben voor we de nieuwe modems nodig hebben ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
De Motorola modems kunnen echt wel sneller dan 10Mbit, meen ergens gelezen te hebben 40 a 50 Mbit de max is. Maar hier wil ik vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Heb wederom een internetstoring thuis, vliegt eruit, modem resetten en het werkt weer, kan ook zijn dat hij er zo weer uitligt.
Begint aardig vervelend te worden. Als ik ze bel vanaf mn werk krijg ik het verhaal dat ik vanuit huis moet bellen maar als ik thuis ben werkt het alweer en kunnen ze niks zien/doen.
En niemand weet van problemen bij mij in de buurt (pc. 7513).
Heb eerder nooit storingen of andere problemen gehad met Ziggo, nu al een week disconnects waar je geen pijl op kunt trekken.
Vorige kerem was het ineens weg, router reset deed niets, modem reset verhielp het, half uur later weer niks, anderhalf uur later werkt het ineens weer.Paar dagen goed gedaan, nu weer eruit. Hoop dat dit niet zo blijft, gezien ik weinig trek heb in een overstap.
DSL haalt nog geen 10Mbit bij mij in de buurt, er ligt glasvezel, die willen alleen een tripple play pakket aanbieden met een tv aanbod van niks en telefonie die volgens de buren vaker niet dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt Vianen (4131-4133) er ook uit. Zowel mijn server als die bij mijn ouders onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 14-09 20:44
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:31:
Volgens mij ligt Vianen (4131-4133) er ook uit. Zowel mijn server als die bij mijn ouders onbereikbaar.
In verband met een stroomstoring bij uw energiebedrijf zijn onze radio, televisie, internet en telefonie diensten op dit moment niet beschikbaar.
uw energiebedrijf werkt aan de oplossing van het probleem.
Ga maar eens opbellen of er niet meer uit ligt. ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 13:31:
Moet weer werken buurman.

Vanaf 11:50 viel de stroom hier uit. Rond 14:00 hadden we weer stroom.

Edit: mobiele netwerk lag er ook uit, dus kon geeneens Eneco bellen. :X

En er zat iemand vast in de lift:
12-06-2009 12:06 - P 2 LIFTOPSLUITING VIJFHEERENLANDEN VIA Eenh: VIA593

[ Voor 23% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 12-06-2009 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:20:
[...]

Lekker handig. Ik kon er nergens iets over vinden maar had het op 2 plekken. Jammer dat ik niet weet welk blok trouwens ;)

Waar vis je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:54:
[...]

Lekker handig. Ik kon er nergens iets over vinden maar had het op 2 plekken. Jammer dat ik niet weet welk blok trouwens ;)

Waar vis je die vandaan?
offtopic:
Meldingen komen bij mij binnen via e-mail. Heb ik ingesteld op http://www.p2000alarm.nl.

Denk dat de melder geen idee had in welk blok hij of zij zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

jongentje schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:00:
[...]

De Motorola modems kunnen echt wel sneller dan 10Mbit, meen ergens gelezen te hebben 40 a 50 Mbit de max is. Maar hier wil ik vanaf zijn.
Zucht lees anders eerst even voordat je wat begint te blaten...

De vraag van WasMachinator ging over de SB4200 niet over de SB51xx reeks |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:58:
[...]

offtopic:
Meldingen komen bij mij binnen via e-mail. Heb ik ingesteld op http://www.p2000alarm.nl.

Ah, ik bedoelde eigenlijk die melding van Ascothon, die kon ik niet vinden.

P2000 doe ik altijd via alarmeringen.nl of http://www.online-p2000.nl/ maar die mail is wel top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Is er iets bekend over de mail? Een kennis kan vele mailtjes wel versturen, maar als hij een bericht van een kennis wil doorsturen naar enkele andere (middels een BCC) dan krijgt 'ie in Incredimail (sorry, kan er ook niets aan doen :P) een "550 B001 Quota exceeded".

Het mailtje bevat enkel een bijlage van 168 kilobyte en heeft een BCC naar nog geen tien man.

Via Google zag ik dat deze melding in het verleden weleens vaker is opgedoken maar dat het "vanzelf" weer voorbij ging, wellicht toch iets met een storing ofzo?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Tijdje geleden ziggo all in extra besteld. Digitale TV en Internet werkte al paar dagen zonder problemen en sinds vandaag geen kiestoon meer op de KPN lijn. Klaar om telefonie naar Ziggo over te zetten. Telefoonstekker in de modem geplugd, maar we kunnen niet meer gebeld worden. Bellen lukt wel. Nummerbehoud heeft wel correct plaatsgevonden. Als je belt vanaf de ziggo aansluiting komt het juiste nummer op mij mobiel in beeld. Duurt het migreren van KPN naar Ziggo wellicht wat langer of is er iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Niet online
Floppie schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:17:
Tijdje geleden ziggo all in extra besteld. Digitale TV en Internet werkte al paar dagen zonder problemen en sinds vandaag geen kiestoon meer op de KPN lijn. Klaar om telefonie naar Ziggo over te zetten. Telefoonstekker in de modem geplugd, maar we kunnen niet meer gebeld worden. Bellen lukt wel. Nummerbehoud heeft wel correct plaatsgevonden. Als je belt vanaf de ziggo aansluiting komt het juiste nummer op mij mobiel in beeld. Duurt het migreren van KPN naar Ziggo wellicht wat langer of is er iets fout?
dat jij kan bellen en dat hij het juiste nummer mee zend zegt volgens mij niet zo veel, dat betekent alleen maar dat ze jouw nummer al hebben geplaatst op hun eigen centrale. maar als jij niet gebeld kan worden dan is of de portering nog niet voltooid of de routering staat niet goed.

je zou je nummer in kunnen tikken op de opta site, hou alleen wel rekening mee dat die niet perse up2date is.
en anders moet je toch even de helpdesk bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Dat is standaard dat je een x aantal dagen niet gebeld kan worden, maar zelf wel kan bellen =)

[ Voor 3% gewijzigd door An1mA op 12-06-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Humax IR HD5000, daar zit een RJ45 aansluiting op. In de handleiding stond dat het pas in de toekomst een functie zou krijgen.

weet iemand of de RJ45 al voor iets te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
mellowpimp schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:10:
[...]

dat jij kan bellen en dat hij het juiste nummer mee zend zegt volgens mij niet zo veel, dat betekent alleen maar dat ze jouw nummer al hebben geplaatst op hun eigen centrale. maar als jij niet gebeld kan worden dan is of de portering nog niet voltooid of de routering staat niet goed.

je zou je nummer in kunnen tikken op de opta site, hou alleen wel rekening mee dat die niet perse up2date is.
en anders moet je toch even de helpdesk bellen
Bedankt jullie reacties.
Ziggo aan de lijn gehad. Ze wist al direct te vertellen dat er wat fout zat in hun systeem ergens en de monteur het maandag gaat fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

Laguna schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:11:
[...]

Zucht lees anders eerst even voordat je wat begint te blaten...

De vraag van WasMachinator ging over de SB4200 niet over de SB51xx reeks |:(
dat is mooi kan ik nog tot deze snelheids verhoging mee:), maar weet iemand hoe dat dan volgend jaar gaat als het boven de limiet van de SB4200 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

WasMachinator schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:56:
[...]

dat is mooi kan ik nog tot deze snelheids verhoging mee:), maar weet iemand hoe dat dan volgend jaar gaat als het boven de limiet van de SB4200 komt?
Mocht het zijn dat je een SB4200 hebt en je abonnementssnelheid wordt naar 10+ mbit opgehoogd, dan kan je beter even bellen om je modem te laten vervangen. Het modem heeft wel een 10/100 mbit netwerkaansluiting, maar komt in de praktijk niet veel hoger dan 5mbit...

Zeer waarschijnlijk gaat je modem geeneens meer online komen (send of online lampje blijven knipperen) aangezien dit modem tot EuroDocsis 1.1 aankan, en voor snelheidsverhogingen zijn aanpassingen van modulatie nodig in het netwerk waar de SB4200 niet mee overweg kan...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator

WasMachinator

I'll be back! =)

nAffie schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:39:
[...]

Mocht het zijn dat je een SB4200 hebt en je abonnementssnelheid wordt naar 10+ mbit opgehoogd, dan kan je beter even bellen om je modem te laten vervangen. Het modem heeft wel een 10/100 mbit netwerkaansluiting, maar komt in de praktijk niet veel hoger dan 5mbit...

Zeer waarschijnlijk gaat je modem geeneens meer online komen (send of online lampje blijven knipperen) aangezien dit modem tot EuroDocsis 1.1 aankan, en voor snelheidsverhogingen zijn aanpassingen van modulatie nodig in het netwerk waar de SB4200 niet mee overweg kan...
ik haal nu met het Z2 abbo 5.5 mbit steady, maar met de snelheids verhogingen is er dus kans dat me internet eruit komt te liggen. goed dat ik het nu weet anders zou ik zitten stressen als het me zou gebeuren. bedankt voor deze nuttige informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:58:
[...]

offtopic:

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:14:
[...]

Ah, ik bedoelde eigenlijk die melding van Ascothon, die kon ik niet vinden.

P2000 doe ik altijd via alarmeringen.nl of http://www.online-p2000.nl/ maar die mail is wel top!
http://alarmeringen.nl/ ;)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

al sinds gisteravond geen internet meer, regio venlo 6595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:20:
[...]

Hey buurman :) ik zat echt zwaar te balen, ik zit in de grondstabilisatie en in oss. Ik hoorde via een kennis dat alle stroom deruit lag. Meeste vond ik knudde dat m`n koi vijver stil lag. Moest wel ff de server opnieuw leven in blazen, toch maar eens zo`n back-up sroom dinges kopen (alhoewel die ook geen 2 uur nood kunnen leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WasMachinator schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:56:
[...]

Een SB4200 had allang vervangen moeten zijn, gewoon even Ziggo bellen, waarschijnlijk komen ze deze dan kosteloos omruilen voor een SB5121 ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:15:
toch maar eens zo`n back-up sroom dinges kopen (alhoewel die ook geen 2 uur nood kunnen leveren)

Offtopic: Tuurlijk wel, maar dan moet je wel voor APC gaan, als je 2 uur wilt overleven met je server dan moet je een Smart UPS 1000VA kopen, grofweg 370 euro ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Hier ook opeens een totaal ander IP-adres.

Hostname: ABCDEFGH.cable.ziggo.nl

Alles nog steeds erg stabiel maar nog geen verschil in snelheid (Alles-in-1-Plus 49.95) ...
Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.