[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
jOzh schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:43:
Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.
Jep, zoals ik al eerder melde hebben 7 mensen die ik ken dit in 1 week gehoord van Ziggo.
Lekker makkelijk he, afschuiven op niet eigen apparatuur :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

HenkEisDS schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 02:40:
Zonder extra kosten in het standaardpakket? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Heeft een hedendaagse televisie een ingebouwde HD tuner ofzo? Of bedoelen ze met standaardpakket het kale HD abonnement? Ik weet dat als je HDTV wil van UPC dat je dan een andere decoder nodig hebt, kan Ziggo dat dan over de kabel? Lijkt me stug eigenlijk....maar wel supergaaf. :)
Hij bedoelt dat het in het standaard digitale abbo komt, dus dat wanneer je geen plus pakketten hebt je ook naar deze zenders kunt kijken, zelfde als dat eurosportHD ook in het standaard pakket zit. Je hebt uiteraard een hddecoder nodig om het signaal digitaal op je toestel binnen te krijgen, met de gewone decoders digidecoders lukt dit niet (floppyDTV kan dit uiteraard wel.. whoeoe!!!).
Ballebek schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:50:
[...]

Jep, zoals ik al eerder melde hebben 7 mensen die ik ken dit in 1 week gehoord van Ziggo.
Lekker makkelijk he, afschuiven op niet eigen apparatuur :)
Ik snap dat je zegt 'lekker makkelijk', en dat is het ook, alleen is het wel zo dat zeer veel problemen hierdoor veroorzaakt worden. Zelf werk ik voor een IT en kom heel sporadisch bij mensen thuis, vaak zijn connectie problemen toch de oorzaak van een consumenten router, is niets aan te doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sa1 op 17-06-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, vorige week een snelheidsverhoging aangevraagd (Van Internet Z1 naar alles-in-een plus).
Duurde wel langer dan verwacht voordat de verhoging erdoor was, maar werkt nu als een gek... Haal de beloofde snelheid makkelijk. Wel jammer dat ze me nog niet naar 20mbit hebben overgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 14:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Sa1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:29:
[...]
Je hebt uiteraard een hddecoder nodig om het signaal digitaal op je toestel binnen te krijgen, met de gewone decoders digidecoders lukt dit niet (floppyDTV kan dit uiteraard wel.. whoeoe!!!).
Net als elke andere DVB-C kaart welke H.264 en 1080i ondersteund.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Nu online
Sa1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:29:
[...]
Ik snap dat je zegt 'lekker makkelijk', en dat is het ook, alleen is het wel zo dat zeer veel problemen hierdoor veroorzaakt worden. Zelf werk ik voor een IT en kom heel sporadisch bij mensen thuis, vaak zijn connectie problemen toch de oorzaak van een consumenten router, is niets aan te doen.
Probleem bij deze meldingen was dat ze die week met onderhoud aan het netwerk bij hun in de omgeving bezig waren en het dus afschoven op klantapparatuur.
Gewoon net even wat verder kijken dan "meting is goed, kijk je eigen spullen na".

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Heb met in mijn achterhoofd de aanstaande snelheidsverhogingen mijn AIE naar AI Plus verlaagd. Als Ziggo goed met mijn verlaging om gaat zal dit per 1 aug a.s. geregeld moeten zijn. Gebruik ik 1 maand 50MBit (wat meeeeer dan genoeg is) en daarna gewoon 20MBit. Is voor die honderden Gigabytes die ik download per maand prima, ' s nachts aan zetten en ' s ochtends klaar.

Gamen gaat ook prima met een ping van 20 :)

Bespaart me weer 15 EUR p/maand. Is weer een stapje extra dichterbij de besparingen per maand aangezien mijn huur met 60 EUR omhoog gaat per maand :X

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
We hebben hier sinds kort Telefonie van ziggo alleen die kiestoon is onwijs brak. Er zit een bromtoon doorheen. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Sinds anderhalve maand heb ik een alles-in-1 plus abonnement, en sinds de installatie heb ik last van een constant wegvallende verbinding. Het modem (Motorola) probeert dan opnieuw verbinding te maken maar het lampje US blijft knipperen. Na een modem reset (stekker 30 seconden uit stopcontact) lukt het soms wel, soms niet om verbinding te krijgen. Soms lukt het het modem om uit zichzelf een verbinding tot stand te brengen, maar helaas valt deze na verloop van tijd (kan soms enkele uren zijn) weer weg.

Een Ziggo monteur heeft onlangs mijn binneninstallatie bekeken en kwam tot de conclusie dat het AOP niet netjes afgemonteerd was. Dit heeft hij hersteld, maar helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Met zijn meetapparatuur kon hij vaststellen dat het binnenkomende signaal ruim voldoende was (69 DB staat me bij, kan dit kloppen?).

Ik heb zelf de waarden in het modem gecontroleerd op het moment dat ik weer eens verbinding had, deze leken mij niet uitzonderlijk:
Downstream power: -4
Downstream SNR: 39
Upstream power: 52

Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van. Na veel zoeken en struinen op internet kwam ik hier iemand tegen met een vergelijkbaar probleem (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15715) waaruit ik de conclusie trek dat mijn modem wel eens defect zou kunnen zijn. Maar hoe controleer ik dit? Moet ik weer een Ziggo monteur laten komen? Zijn er andere dingen die ik zou kunnen overwegen/controleren?

Gisteravond kreeg ik nog (via e-mail, binnen 1 dag!) reactie van een helpdeskmedewerker op bovenstaande problemen. Hij had m'n modem uitgelezen en de waarden zagen er volgens hem 'perfect' uit.

Als tip kreeg ik nog mee om de router er tussenuit te halen. Ik heb het idee dat Ziggo die oplossing voor elk probleem aandraagt, bij mij heeft het in ieder geval niet geholpen. Zowel met als zonder router hetzelfde probleem.
Wellicht dat een modem swap kan helpen....dus gewoon nieuwe modem vragen. Zeg gewoon dat je modem stuk is gegaan door bliksem ;) Zullen ze niet moeilijk om doen. Zeg wel dat je pc het gewoon perfect doet en dat je ook een nieuwe netwerk kabel en nieuwe netwerkkaart erin hebt gezet om uit te testen of dat kapot was, want dat zullen ze als eerste aanraden. Dan moeten ze wel de modem vernieuwen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Nu online
Floppie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:03:
We hebben hier sinds kort Telefonie van ziggo alleen die kiestoon is onwijs brak. Er zit een bromtoon doorheen. Is dit normaal?
Heb je een draadloze telefoon en staat deze binnen een meter van je modem?
Zo ja, dan moet je 'm een stukje verder zetten van je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Floppie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:03:
Brom op de lijn is dus iets analoogs, het enige wat analoog is aan telefonie van Ziggo is de aansluiting vanaf het modem (dus vanaf de RJ11 aansluiting)

Mocht je dus een brom horen, dan moet het probleem 99,9% binnenshuis liggen, dus check je bekabeling naar je toestel of basisstation, en zoals Ballebek hierboven al heeft aangegeven, probeer je basisstation niet te dicht bij je modem (en eventueel draadloze router) neer te zetten...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zijn meetapparatuur kon hij vaststellen dat het binnenkomende signaal ruim voldoende was (69 DB staat me bij, kan dit kloppen?).
Ja dat klopt 69/70 dB is een mooi signaal, maar dat wil nog niet altijd zeggen dat het dan goed gaat.
Ik heb zelf de waarden in het modem gecontroleerd op het moment dat ik weer eens verbinding had, deze leken mij niet uitzonderlijk:
Downstream power: -4
Downstream SNR: 39
Upstream power: 52
Is niks mis mee ;)
Als de verbinding via een utp kabel nog steeds eruit blijft klappen dan is het wel duidelijk.
Ik deel de conclusie hierboven, je modem is gewoon niet lekker en dan is omruilen het enige, als het probleem zich dan nog voor doet is het mis in het netwerk rondom jou, dus buitenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
nAffie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:33:
[...]

Brom op de lijn is dus iets analoogs, het enige wat analoog is aan telefonie van Ziggo is de aansluiting vanaf het modem (dus vanaf de RJ11 aansluiting)

Mocht je dus een brom horen, dan moet het probleem 99,9% binnenshuis liggen, dus check je bekabeling naar je toestel of basisstation, en zoals Ballebek hierboven al heeft aangegeven, probeer je basisstation niet te dicht bij je modem (en eventueel draadloze router) neer te zetten...
Het basisstation staat behoorlijk eind verderop (modem in meterkast, station in de woonkamer). Ik heb net de telefoon direct aangesloten op de modem, maar blijft hetzelfde klinken. Een gesprek klinkt verder prima, alleen op de kiestoon zit een brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 21:58

Snippertje

Light up your life

Hebben meer mensen er last van dat Film 1.5Action hapert? Eigenlijk het enige kaneel dat regelmatig hapert. Geen idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb sindskort Ziggo Alles-In-1. Voorheen werkte alles prima, maar sinds vandaag nadat ik de stroom even van het modem moest afhalen heb ik sporadisch last van packet-loss. Ongeveer iedere 30 seconden heb ik 1 seconde geen internet.

Afbeeldingslocatie: http://cc-tv.nl/ak47/ziggo_pauper.png

Dit is erg irritant, vooral als je online een spelletje probeert te spelen.

Het ligt blijkbaar niet aan mijn router (Debian/Linux machine), want als ik mijn laptop direct aan het modem hang heb ik hetzelfde probleem.

Op mijn router heb ik dezelfde problemen. Als ik bijvoorbeeld een 100mb.bin file ga downloaden gaat het downloaden initieel prima, maar wordt dan even later ongeveer 1 seconde onderbroken waarna het downloaden weer verder gaat.

Mijn 'regio gateway' is csw2-vlan202.sneek1.fr.home.nl.

Heeft iemand ook soort gelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen bij wie BBC1 het al een paar dagen niet meer doet op het digitale kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:10
Ik heb gisteren als z3i klant de nieuwe modem gekregen en natuurlijk meteen die avond aangesloten alleen zit ik met een paar probleempjes.

Voordat ik eindelijk de modem kon activeren heb ik paar x de stroom er af moeten halen omdat ie steeds maar niet wilde verbinden. Toen ik eindelijk had geactiveerd zou volgens ziggo ik binnen enkele seconden internet moeten hebben (zat direct op modem aangesloten met utp kabel), dit gebeurde niet en moest weer een paar x de stroom er afhalen.
Toen ik eindelijk internet had even speedtest gedraaid en haalde 4.81mb/s download en 0.38mb/s upload. heel mooi dus.
Natuurlijk staat er een router in huis en deze heb ik daarna aangesloten (wrt54g met tomato firmware) alleen die kreeg steeds maar geen ip van de router of 192.168.200.100 (ofzoiets) en dan zonder gateway. Ik sluit de router pas aan als alle lampjes branden op de modem (soms branden ze allemaal en dan gaat hij opeens opnieuw verbinden na 1min) maar na ongeveer de router 15min aan te laten staan heeft ie eindelijk een goed ip gekregen van de modem en kon ik op internet. Alleen het is heel erg langzaam, websites openen heel erg traag (of helemaal niet) bedoel ik dan. als ik speedtest doe haal ik zn 3mb/s download (ongeveer gelijk aan wat ik met de oude modem haalde) alleen op upload blijft hij eerst heel lang hangen en gaat dan heel langzaam uploaden, en speedtest zegt een upload van 0,06mb/s.

Ik heb alles al een paar x gereset maar alles blijft heel erg langzaam.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, met me oude modem had ik deze problemen niet. deze connecte ook veel sneller met ziggo na restart en me router pakte meteen het ip van de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 23:20
Mats, het kan zijn dat je modem een software update kreeg. Die heb ik namelijk ook gehad. En dan duurt alles de eerste keer wat langer inderdaad.

En voor wat betreft je langzame router, als je zonder router snel gaat, maar met router langzaam ligt het dus daaraan. Flash eens de standaard firmware van Linksys. Ik had zelf DD-WRT erop en dat was ook niet vooruit te branden. De standaard firmware van WRT54 doet zo'n 80 MBit/s , mijn DD-WRT firmware bleef steken op 30 MBit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
mats schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:25:

Natuurlijk staat er een router in huis en deze heb ik daarna aangesloten (wrt54g met tomato firmware) alleen die kreeg steeds maar geen ip van de router of 192.168.200.100 (ofzoiets) en dan zonder gateway.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de router daarna op het modem hebt aangesloten, of zit er nog iets tussen?

[achterliggend gezeur]
Wat Ziggo doet is het verschafte IP-adres koppelen aan het MAC-adres dat aangesloten is. Waarschijnlijk heb je eerst een ander systeem (desktop/laptop oid) op het modem aangesloten om te testen en daarna ipv dat systeem de kabel die uit de modem komt in de router gedaan.

Plat gezegd heeft elke netwerkaansluiting een eigen unieke code (dat is dus dat MAC-adres). Omdat er ineens een ander MAC-adres aangesloten wordt geeft Ziggo geen IP uit.
[/achterliggend gezeur]

Wat je het beste kunt doen is de modem en router van elkaar af koppelen en beiden van het stroom halen. Kwartiertje later modem en router weer aan het stroom en als ze allebei voldoende opgestart zijn kun je ze weer met elkaar verbinden. Dan zou je router van het modem een IP-adres moeten krijgen.

spoiler:
Of er moet iets fout zijn in de DNS record bij Ziggo, zoals ik ook ooit gehad heb.. Heb toen het MAC-adres in mijn router moeten klonen om een ander IP-adres te krijgen.. Maar het beste is om de eerste optie te proberen...

EDIT: Wat Anarchy99 zegt zou ook goed kunnen :)

[ Voor 3% gewijzigd door speek1984 op 18-06-2009 09:48 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Floppie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:44:
[...]

Het basisstation staat behoorlijk eind verderop (modem in meterkast, station in de woonkamer). Ik heb net de telefoon direct aangesloten op de modem, maar blijft hetzelfde klinken. Een gesprek klinkt verder prima, alleen op de kiestoon zit een brom.
Geprobeerd met het standaard telefoontje uit je installatiepakket rechtstreeks op je modem? Als de brom er dan ook is, zit het in je modem. Is de brom weg, dan zit het in je draadloos geval.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
Anarchy 99 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:47:
Mats, het kan zijn dat je modem een software update kreeg. Die heb ik namelijk ook gehad. En dan duurt alles de eerste keer wat langer inderdaad.

En voor wat betreft je langzame router, als je zonder router snel gaat, maar met router langzaam ligt het dus daaraan. Flash eens de standaard firmware van Linksys. Ik had zelf DD-WRT erop en dat was ook niet vooruit te branden. De standaard firmware van WRT54 doet zo'n 80 MBit/s , mijn DD-WRT firmware bleef steken op 30 MBit/s.
Ik zal de standaard firmware proberen, maar met me oude modem deet me router het prima dus daar leek mij het probleem niet te liggen.
Speek schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:48:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de router daarna op het modem hebt aangesloten, of zit er nog iets tussen?

[achterliggend gezeur]
Wat Ziggo doet is het verschafte IP-adres koppelen aan het MAC-adres dat aangesloten is. Waarschijnlijk heb je eerst een ander systeem (desktop/laptop oid) op het modem aangesloten om te testen en daarna ipv dat systeem de kabel die uit de modem komt in de router gedaan.

Plat gezegd heeft elke netwerkaansluiting een eigen unieke code (dat is dus dat MAC-adres). Omdat er ineens een ander MAC-adres aangesloten wordt geeft Ziggo geen IP uit.
\[/achterliggend gezeur]

Wat je het beste kunt doen is de modem en router van elkaar af koppelen en beiden van het stroom halen. Kwartiertje later modem en router weer aan het stroom en als ze allebei voldoende opgestart zijn kun je ze weer met elkaar verbinden. Dan zou je router van het modem een IP-adres moeten krijgen.

spoiler:
Of er moet iets fout zijn in de DNS record bij Ziggo, zoals ik ook ooit gehad heb.. Heb toen het MAC-adres in mijn router moeten klonen om een ander IP-adres te krijgen.. Maar het beste is om de eerste optie te proberen...

EDIT: Wat Anarchy99 zegt zou ook goed kunnen :)
Ik heb inderdaad eerst een laptop aangesloten om te testen en daarna de stroom weer van de modem gehaalt en de router aangesloten. het duurt dan inderdaad ongeveer 15 tot 30min voordat hij een ip krijgt (als die al een ip krijgt) ik zal ze allebei eens 15min van de stroom halen.

Ik heb ook een mailservertje draaien alleen die kan ik nu nauwelijks bereiken, het is heeeeel erg traag. daarom lijkt mij er toch iets mis met de upload.

[ Voor 3% gewijzigd door mats op 18-06-2009 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Update Zaterdag 13 juni
Ik werd gebeld met de vraag of ik een doe-het-zelf pakket wil. Vreemde vraag want dat heb ik al 3x gezegd dat ik geen monteur wil. Blijkbaar is eindelijk mijn vastgelopen bestelling afgerond en konden ze mijn nieuwe alles in 1 pakket order invoeren. De medewerker zei dat ik beste naar de mediamarkt kon gaan en daar een pakket halen, dan zou ik daarna binnen 48 uur internet hebben.

Update maandag 15 juni
Pakket opgehaald bij mediamarkt en ze hadden mij meteen in hun Ziggo portal ingevoerd

Update dinsdag 16 juni
Pakket thuis aangesloten, alles (alle lampjes op modem branden) lijkt te werken maar kon nog niet internetten/telefoneren omdat ik werd omgeleid naar een pagina waar ik mijn modem moest activeren met user/wachtwoord. Die had ik nog niet ontvangen dus kon ik verder niks doen

Update woensdag 17 juni
Helpdesk gebeld aangezien ze mij beloofd hadden dat het binnen 48 uur zou werken en ik geen post had gehad met de activatiegegevens. Ik kreeg daarop de activatiecodes telefonisch. Het leek te werken want ik kon hierna mijn gewenste emailadres invullen dus ik beëindigde de verbinding. Nadat ik mijn emailvoorkeuren had ingevuld werd ik omgeleid naar een pagina 'Helaas is de activatie mislukt, neem contact op met de helpdesk'. Dus ik weer terugbellen naar de technische dienst. Technische dienst kreeg het ook niet voor elkaar om (a.d.v. macadres) mijn modem te activeren. Hij kon niks anders doen dan dit probleem uitzetten naar andere afdeling. Hij kon uiteraard niet aangeven wanneer die afdeling tijd heeft om naar dit probleem te kijken :(

Lekker is dat, denk je snel internet te hebben bij Ziggo (ze beloven 10 tot 12 werkdagen), inmiddels al ruim een maand bezig. Meest frustrerende is dat je het gevoel hebt dat je tegen een muur aanloopt waarvan je geen idee hebt wat daarachter gebeurd en wanneer. Spijkers met koppen slaan doen ze kennelijk niet aan. Lekker laten aanmodderen en de klant maar laten terugbellen. DIe tijd dat dat kost had het een en ander volgens mij allang opgelost kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door robbertb op 18-06-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zijn er hier mensen met die samsung HD decoder die hier wat ervaringen kunnen posten als straks de knop omgaat bij de publieke zenders naar HD? Kan je eigenlijk ook gewoon zelf een HD decoder aanschaffen, of moet je die van Ziggo gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

AK47 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:24:
Ik heb sindskort Ziggo Alles-In-1. Voorheen werkte alles prima, maar sinds vandaag nadat ik de stroom even van het modem moest afhalen heb ik sporadisch last van packet-loss. Ongeveer iedere 30 seconden heb ik 1 seconde geen internet.

[afbeelding]

Het ligt blijkbaar niet aan mijn router (Debian/Linux machine), want als ik mijn laptop direct aan het modem hang heb ik hetzelfde probleem.

Op mijn router heb ik dezelfde problemen. Als ik bijvoorbeeld een 100mb.bin file ga downloaden gaat het downloaden initieel prima, maar wordt dan even later ongeveer 1 seconde onderbroken waarna het downloaden weer verder gaat.

Dat 1 seconde geen internet hebben heb ik ook, alleen lang niet zo vaak als jij.
Ben er nooit achtergekomen wat 't veroorzaakt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 15-09 07:59
Ik moet dit via mijn mobiele internet tikken, want de installatie van de Arris modem verliep niet zo vlekkeloos. (Had ik kunnen verwachten natuurlijk.) Normaal activeer je je modem zelf, maar dat was een beetje teveel gevraagd voor het systeem. Nu heeft een Miep van de klantenservice het voor me doorgegeven aan de technische dienst en dat kan maximaal 48 uur duren!

edit: Niet zo heel stabiel zo'n bluetooth verbinding. :s
frustratie edit: 3 uur om een knopje om te zetten is wel erg lang hoor. Stomme paupers bij ziggo.

[ Voor 10% gewijzigd door HenkEisDS op 18-06-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
@ Raven: het probleem lijkt nu (na er niets zelf aan gedaan te hebben) verdwenen. De verbinding is nu uitermate stabiel met geen packet-loss en stabiele download snelheden (Giganews @ 1.25 MB/s flat), dus dat is mooi :)

Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:45
En mijn verbinding is geupgrade :D

naar 25mbit opgekrikt en ik haal volgens MRTG pakweg 25.2 mbit :)
Super ziggo!

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
Ik heb hier gigantische packetloss, sinds gister het all-in-one pakket aangesloten... Het leek in het begin goed te gaan tot vandaag. Ik heb 10 seconde internet, gevolgd door 10 seconde geen internet. Begint dus goed zou je zeggen...

Morgen maar even bellen, want dit is geen doen zo... Tis of hun netwerk of de router, signaal komt goed aan bij de router. Maar ik lees dat men bezig zijn met updates? Misschien dat het dat is... (ik hoop van wel).

Edit: Gezellig, mijn IP ook veranderd...

[ Voor 4% gewijzigd door XiniX88 op 18-06-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
mats schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:59:
[...]

Ik zal de standaard firmware proberen, maar met me oude modem deet me router het prima dus daar leek mij het probleem niet te liggen.

[...]

Ik heb inderdaad eerst een laptop aangesloten om te testen en daarna de stroom weer van de modem gehaalt en de router aangesloten. het duurt dan inderdaad ongeveer 15 tot 30min voordat hij een ip krijgt (als die al een ip krijgt) ik zal ze allebei eens 15min van de stroom halen.

Ik heb ook een mailservertje draaien alleen die kan ik nu nauwelijks bereiken, het is heeeeel erg traag. daarom lijkt mij er toch iets mis met de upload.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498675003.png
Hier mijn probleem, ik heb echt alles gereset. elke firmware geprobeerd (dd-wrt, tomato, orginele linksys) maar mijn internet blijft ontzettend traag (soms) en vooral de upload is heel erg slecht.

Zou het kunnen komen doordat linksys en ziggo niet goed samen werkt? dat heb ik wel eens gehoord. alleen deze linksys router doet het al jaren goed met ziggo maar nu sinds de nieuwe modem die ik gisteren heb geïnstalleerd is echt vreselijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:58:
Zijn er meer mensen bij wie BBC1 het al een paar dagen niet meer doet op het digitale kanaal?
Geen probleem hier hoor, zelfs net mijn smardcard geactiveerd en BBC1 doet het prima.
Misschien eens even fabrieksinstellingen doen en opnieuw zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beerkeeper schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:30:
En mijn verbinding is geupgrade :D

naar 25mbit opgekrikt en ik haal volgens MRTG pakweg 25.2 mbit :)
Super ziggo!
Geupgrade vanaf wat? Er is toch geen abbo van 25mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Geen probleem hier hoor, zelfs net mijn smardcard geactiveerd en BBC1 doet het prima.
Misschien eens even fabrieksinstellingen doen en opnieuw zoeken ;)
Dat helpt dus niet. Al gedaan. Net weer. Noppes. Gewoon zwart beeld zonder foutmelding. Analoog wel gewoon maarja ik heb niet voor jan met de korte achternaam digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:50:
[...]

Geupgrade vanaf wat? Er is toch geen abbo van 25mbit?
Vanaf 15 mbit ;)

Alleen het is nogal instabiel wat betreft snelheid, verbinding blijft wel up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 00:46
Beerkeeper schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:30:
[...]

Vanaf 15 mbit ;)

Alleen het is nogal instabiel wat betreft snelheid, verbinding blijft wel up
z3 zou per 1 juli omhoog gaan van 15 naar 25 mbit, ik neem dus aan dat hij de eerste is hier met de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik kan ook bevestigen dat de snelheids verhoging er door is !
postcode 8103 !
edit: Z3 abbn

[ Voor 9% gewijzigd door Aapie op 18-06-2009 22:13 . Reden: abb toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Als mensen dan hun abonnement en postcode kunnen posten dan kunnen de andere lezers zien welke abonnementen er omgezwaaid worden. Geeft een beetje "houvast" :)
@Joosthaarman: Heb jij ook een Z3 abonnement?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
joosthaarman schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:46:
Ik kan ook bevestigen dat de snelheids verhoging er door is !
postcode 8103 !
edit: Z3 abbn
Kreeg je die snelheid zo. of heb je ook de modem nog eerst gereset.

Zijn er ook al lui waarbij alles-in-1 extra al naar 50Mbit is?

[ Voor 10% gewijzigd door jaaoie17 op 18-06-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
jaaoie17 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:15:
[...]

modem reset !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Laatst online: 22-08 19:26
jaaoie17 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:15:
[...]

Ja! Op dit moment 4950KByte/s :) Modem werd vanmiddag vanaf afstand gereset.

Edit: Postcode 7676, Westerhaar, Cogas-gebied.

[ Voor 8% gewijzigd door GraveR op 18-06-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
GraveR schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:37:
[...]

Damnn ik ga ook over stappen ! had eerst twee internetverbindingen.. me adsl opgezegd ! nu alleen nog ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

[...]

grrr!!! modem net een reset gegeven .. maar nog geen nieuwe snelheid... 3544 (Utrecht, Leidsche Rijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Het is iig duidelijk dat ze nu al zijn begonnen met het verhogen, en dat is een goeie zaak.

Ik heb ook nog steeds mijn oude snelheid na een modem reset trouwens. Postcode 9407.

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 18-06-2009 22:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hahaha... dan gaan we nu de masale modem resets krijgen van Tweakers die nog niet geupgrade zijn...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach ja, proberen kan geen kwaad he? :P

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
rally schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:55:
Hahaha... dan gaan we nu de masale modem resets krijgen van Tweakers die nog niet geupgrade zijn...
:)
Ik ben vooral blij met de verhoging van de upload ! en tjah elke dag resetten vanaf nu voor de mensen die nog niet over zijn ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
[...]

Woon in Vriezenveen. Postcode 7671. Heb nog oude snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Kan een slimme Tweaker niet een website in elkaar draaien waar je postcode kan invoeren als je snelheid omhoog is gegaan?

Iets als http://www.adslcentrale.nl/ maar dan voor Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:08:
Kan een slimme Tweaker niet een website in elkaar draaien waar je postcode kan invoeren als je snelheid omhoog is gegaan?

Haha geduld is een schone zaak ! :+ (zat er zelf ook op te wacht :Y )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:49
Nou ik wil heel graag mijn eigen snelheid terug wat 10 Mbit was en nu is et nog geen 4 Mbit. Van mij mogen ze wel 2 vliegen in 1 klap doen, herstel van eigen snelheid en verdubbeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Woei, net m'n modem een reset gegeven en ja hoor, snelheidsverhoging!

Postcode 2522, oud Casema gebied, abo: Z3

Haal nu een strakke 2950 kB/sec met downloaden...

Kan alleen geen resultaat van speedtest.net posten, want op m'n netbookje via wireless (waarmee ik nu op de bank hang) wordt de snelheid niet gehaald. Maar m'n op m'n mediabak die met UTP aan de router hang heb ik dus een dikke 23mbit nu...
Voodat ik het modem een resetje gaf zat ik strak op 1800 kB/sec

Nogmaals: Woei!

edit:
En dit nog steeds op een Motorola SB5101 oldskool modempje...

:D

[ Voor 8% gewijzigd door nAffie op 18-06-2009 23:24 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
Ik had heel even 10?! mbit upload en nu weer terug naar 3mbit met alles-in-1 extra, 8043 (zwolle-stadshagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 19:00
[...]

Heb je er ook een andere modem voor gekregen.
Heb hier nou de WebSTAR EPX2203
Nog steeds de oude settings
Alles-in-1 Extra
Postcode: 9934

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie

nAffie

...

Toch maar even een speedtestje gedaan...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498868826.png

Nogmaals:
Abo Z3 (sinds afgelopen dinsdag, was eerst 15mbit nu dus 25mbit)
Modem: Motorola SB5101
Postcode: 2522 (oud Casema gebied)

Voor de mensen die het interessant vinden:
Downstream
Signal To Noise Ratio: 38.3 dB
Power Level: 6.0 dBmV
Upstream
Power Level: 41.4 dBmV

Modem zit aangesloten op de eerste poort van de breedbandversterker die je krijgt bij Interactieve Televisie (Cisco ITV decoder). Dus niet op een UMU-01 of PDF-65.
De breedbandversterker (Tratec FRA-752/N) zit uiteraard met een heel kort kabeltje direct op de wandcontactdoos, welke ook mijn hoofdaansluiting is (AOP)

Misschien dat de 25mbit niet precies wordt gehaald om dat er nog een router tussen zit, maar heb nu geen zin om een systeempje direct aan het modem te hangen, ben blij zat.

Over 2 maanden (internet alleen is bij Ziggo altijd de eerste 2 maanden gratis _/-\o_ , hiervoor zat ik bij Online) lekker overstappen naar Alles in 1 Extra, dan zal ik wel het nieuwe modem krijgen en zullen de meeste kinderziekten wel opgelost zijn...

M'n WRT610N fluisterde al in m'n oor dat ze wel klaar is voor 50mbit! >:)

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Naast het rebooten van de modem, kun je het misschien ook gewoon in de instelling van de modem zien of je bent geupgrade?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
nAffie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:03:
Toch maar even een speedtestje gedaan...

[afbeelding]

Nogmaals:
Abo Z3 (sinds afgelopen dinsdag, was eerst 15mbit nu dus 25mbit)
Modem: Motorola SB5101
Postcode: 2522 (oud Casema gebied)

Voor de mensen die het interessant vinden:
Downstream
Signal To Noise Ratio: 38.3 dB
Power Level: 6.0 dBmV
Upstream
Power Level: 41.4 dBmV

Modem zit aangesloten op de eerste poort van de breedbandversterker die je krijgt bij Interactieve Televisie (Cisco ITV decoder). Dus niet op een UMU-01 of PDF-65.
De breedbandversterker (Tratec FRA-752/N) zit uiteraard met een heel kort kabeltje direct op de wandcontactdoos, welke ook mijn hoofdaansluiting is (AOP)

Misschien dat de 25mbit niet precies wordt gehaald om dat er nog een router tussen zit, maar heb nu geen zin om een systeempje direct aan het modem te hangen, ben blij zat.

Over 2 maanden (internet alleen is bij Ziggo altijd de eerste 2 maanden gratis _/-\o_ , hiervoor zat ik bij Online) lekker overstappen naar Alles in 1 Extra, dan zal ik wel het nieuwe modem krijgen en zullen de meeste kinderziekten wel opgelost zijn...

M'n WRT610N fluisterde al in m'n oor dat ze wel klaar is voor 50mbit! >:)
wat dacht je van de correctheid van de speedtest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:13
Jammer, hier is nog niks veranderd na een reset van modem en router (Arris modem, en WRT54GL router)

Dit haal ik nu met Alles in 1 Plus

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498884842.png

AIE-P
9403

Tijdens deze test was ik wel aan het downloaden, dus normaal is het nog iets hoger. Met Newsleecher gaat downloaden vanaf de Ziggo server (als ik als enige gebruik maak van het internet hier thuis) met 1,25MB/s

Ik wil ook sneller, boehoe! ;(

[ Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 19-06-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Net toch maar even snel modem gereset....en wat blijkt :-) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498886453.png
alles in een extra (36 volgens speedtest.net)

volgens eweka blijft ie strak op 4,7 Mb per seconde :-) en blijft daar ook echt op 30 min net even getest.

ohw jah

postcode 7468 (regio Enter/Almelo)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... ik heb ook maar even een reset gedaan gevolgd door een speedtest:
AIO-E - Amstelveen -> Nog geen upgrade :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
nAffie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:19:
Woei, net m'n modem een reset gegeven en ja hoor, snelheidsverhoging!

Postcode 2522, oud Casema gebied, abo: Z3

Haal nu een strakke 2950 kB/sec met downloaden...

Kan alleen geen resultaat van speedtest.net posten, want op m'n netbookje via wireless (waarmee ik nu op de bank hang) wordt de snelheid niet gehaald. Maar m'n op m'n mediabak die met UTP aan de router hang heb ik dus een dikke 23mbit nu...
Voodat ik het modem een resetje gaf zat ik strak op 1800 kB/sec

Nogmaals: Woei!

edit:
En dit nog steeds op een Motorola SB5101 oldskool modempje...

:D
Welk modem is dat? met Voip of zonder? Wij hebben hier een Voip Motorola modem staan (al een lange tijd, dus niet recentelijk vervangen). Hangt een ubuntu server achter, dus kan geen bottleneck vormen :+

postcode 4206 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 23:20
mats schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:08:
Zou het kunnen komen doordat linksys en ziggo niet goed samen werkt?
Niet per definitie, want bij mij werkt m'n Linksys WRT54G en het nieuwe Docsis3 modem prima met elkaar. Daarom zei ik ook dat je de originele firmware van linksys eens moest proberen, maar dat heeft dus niet geholpen. Je verbinding blijft wel goed als je de computer rechtstreeks op je modem aansluit toch? Zo ja, dan zit er toch iets niet goed in je Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hier in enschede helaas nog geen upgrade doorgevoerd voor alles in 1 extra.

Zijn er al mensen die de 50mbit halen met alles in 1 extra?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal zelf vanavond ook maar eens even zien :) zou heel fijn zijn nu. Net gister nieuwe windows installatie gedaan, dus de nodige apps kunnen weer binnen gehaald worden.

Postcode gebied 8711 (zuid west friesland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Dacht ik dat de verhoging was doorgekomen hier, omdat het internet er de hele nacht uitlag, blijkt dat niet het geval te zijn.

Postcode 2151, AIO abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 21:46
hier in Groningen (9743) ook nog geen verhoging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:08:

Dat is niet nodig bij Ziggo. Aangezien de cap op de modems zelf zit, hoeven ze alleen per batch de configfiles van de modems aan te passen. Bij ADSL moet iedere verbinding apart geupgrade worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
In Breda nog steeds 10/1.5 op Alles-in-1-Plus ...

Zal binnenkort wel goedkomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, aan de ene kant.. Het komt vanzelf wel. Aan de ander kant: Het is een kleine moeite om de komende dagen mijn modem elke dag ff opnieuw te starten :)
Ik vrees dat de emotie het van de ratio gaat winnen ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof dat ik de komende dagen ook de verleiding om het modem dagelijks te resetten niet kan weerstaan.

Postcodegebied 5432 [AIE Extra] overigens. Heeft iemand in deze omgeving toevallig zijn modem al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 15-09 07:59
Kan ik mijn modem niet op een of andere manier zonder hulp van Ziggo activeren? De technische dienst gaat het voor me doen, maar dit kan nog 48 uur duren. Dus als ik het zelf kan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
bassiexp schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:26:
[...]

Heb je er ook een andere modem voor gekregen.
Heb hier nou de WebSTAR EPX2203
Nog steeds de oude settings
Alles-in-1 Extra
Postcode: 9934
Ja, ik heb een WebSTAR EPX2203 omgewisseld gekregen tegen een Arris Touchstone TM702B. Voordat ik kon overstappen naar AIE-Extra had ik Z3i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
HenkEisDS schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:33:
Kan ik mijn modem niet op een of andere manier zonder hulp van Ziggo activeren? De technische dienst gaat het voor me doen, maar dit kan nog 48 uur duren. Dus als ik het zelf kan graag.
Natuurlijk niet, dan zou het een rommeltje worden als mensen zelf gingen prutsen :)

Activeren betekent in de praktijk dat ze de apparatuur aan de providerkant gaan laten communiceren met jouw apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GraveR schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:16:
[...]

Dat is niet nodig bij Ziggo. Aangezien de cap op de modems zelf zit, hoeven ze alleen per batch de configfiles van de modems aan te passen. Bij ADSL moet iedere verbinding apart geupgrade worden.
waarom is er nog geen slimme jongen met een hack dan:)
was vroegah bij a2000 wel leuk met de gateway spoof. 300 kb\s up en down in begin van kabel tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
mats schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:08:
[...]

[afbeelding]
Hier mijn probleem, ik heb echt alles gereset. elke firmware geprobeerd (dd-wrt, tomato, orginele linksys) maar mijn internet blijft ontzettend traag (soms) en vooral de upload is heel erg slecht.

Zou het kunnen komen doordat linksys en ziggo niet goed samen werkt? dat heb ik wel eens gehoord. alleen deze linksys router doet het al jaren goed met ziggo maar nu sinds de nieuwe modem die ik gisteren heb geïnstalleerd is echt vreselijk traag.
Mats, misschien dat je dezelfde problemen hebt als ik had met DNS.. Je kunt proberen een ander MAC-adres te klonen in je Linksys (een WRT'tje?). Het is altijd beter om het niet te doen.. Maar bij mij ging het helaas ook niet anders.
Misschien het MAC-adres van de netwerkpoort van de laptop gebruiken die je eerst aangesloten had? Of een andere PC die in je netwerk zit?

Wel eerst je WAN-kabel uit de Linksys halen alvoor het mac-adres klonen. En eerst alles even van het stroom erna voor het allemaal aan te sluiten is misschien ook aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
Speek schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:35:
[...]

Mats, misschien dat je dezelfde problemen hebt als ik had met DNS.. Je kunt proberen een ander MAC-adres te klonen in je Linksys (een WRT'tje?). Het is altijd beter om het niet te doen.. Maar bij mij ging het helaas ook niet anders.
Misschien het MAC-adres van de netwerkpoort van de laptop gebruiken die je eerst aangesloten had? Of een andere PC die in je netwerk zit?

Wel eerst je WAN-kabel uit de Linksys halen alvoor het mac-adres klonen. En eerst alles even van het stroom erna voor het allemaal aan te sluiten is misschien ook aan te raden.
Ik heb gisteren nog een keer me laptop direct aangesloten op me modem, en terwijl ik eerst wel normale upload snelheid kreeg met me laptop is dat nu ook niet meer, heb toen gebeld met Ziggo maar die konden geen problemen detecteren maar ze konden ook nog niet in me modem kijken omdat die volgens hun nog niet goed stond verwerkt in het systeem.

Me linksys is een wrt54g v2, maar ik wil een nieuwe kopen omdat ik niet boven de 3mb/s uit kom op dat ding, terwijl direct aangesloten op de modem ik 4,81mb/s haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
AK47 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:24:

[afbeelding]

Ah vaag. Dit probleem is sinds vanochtend weer terug :(. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
mats schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:44:
[...]

Ik heb gisteren nog een keer me laptop direct aangesloten op me modem, en terwijl ik eerst wel normale upload snelheid kreeg met me laptop is dat nu ook niet meer, heb toen gebeld met Ziggo maar die konden geen problemen detecteren maar ze konden ook nog niet in me modem kijken omdat die volgens hun nog niet goed stond verwerkt in het systeem.

Me linksys is een wrt54g v2, maar ik wil een nieuwe kopen omdat ik niet boven de 3mb/s uit kom op dat ding, terwijl direct aangesloten op de modem ik 4,81mb/s haal.
Eigenlijk offtopic.. Maar is dat via wireless? Anders zou je andere kanalen kunnen proberen. Dat probleem heb ik op mijn 45g'tje ook gehad. Hij moet die snelheid zeker aan kunnen, dus om daar nou een nieuwe voor te halen.. Zou ik persoonlijk niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat wij hier in Heemstede al in de testfase van 50mbit zitten, haal hier regelmatig 3,5 á 4mb p/sec via Newsleecher.
Huidig abbo zou zijn 20/3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
Speek schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:08:
[...]

Eigenlijk offtopic.. Maar is dat via wireless? Anders zou je andere kanalen kunnen proberen. Dat probleem heb ik op mijn 45g'tje ook gehad. Hij moet die snelheid zeker aan kunnen, dus om daar nou een nieuwe voor te halen.. Zou ik persoonlijk niet doen :)
Nee ik test bekabeld, maar dus laptop op de kabel van de modem die naar de router gaat normaal is met laptop 4,8MB/s (ongeveer 40mbit dus dat klopt met z3i pakket) download, sluit ik dan de kabel aan op de router en me laptop met kabeltje aan op router haal ik max iets van 3,10MB/s.

Alleen een veel vervelender probleem is dat gewoon internet pagina's niet laden of dat het heel lang duurt, maar ook soms gaat het even 2min goed en is alles heel snel. Ook me server die thuis staat ie nu vanaf internet bijna niet te bereiken het duurt 5minuten voordat ik het inlog scherm van me webmail te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemh
  • Laatst online: 08-09 21:05
na het lezen van de reacties op de snelheidsverhoging op dit topic heb ik natuurlijk ook even m'n modem gereset vanochtend, maar het maakte niks uit. Ik zit op alles-in-1 plus (10/1.5 mbit) en haal die snelheid trouwens wel gewoon netjes. Postcode: 4841 (breda). Dat wordt elke dag resetten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon
Ik heb het idee dat nog niemand met een webstar modem de nieuwe snelheid al heeft. Tot nu toe eigenlijk alleen nog maar over arris en motorola gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
jochemh schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:01:
na het lezen van de reacties op de snelheidsverhoging op dit topic heb ik natuurlijk ook even m'n modem gereset vanochtend, maar het maakte niks uit. Ik zit op alles-in-1 plus (10/1.5 mbit) en haal die snelheid trouwens wel gewoon netjes. Postcode: 4841 (breda). Dat wordt elke dag resetten dus!
4841 is toch Prinsenbeek?

Ik zit zelf in 4823 (Haagse Beemden), dus ook iedere dag maar even het modem resetten via 192.168.100.1 met admin/motorola en dan de GUI in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:55
Deze week het Motorola modem gekregen voor het Ai1 Extra abonnement. Nou kreeg je daar vroegah een muurbeugel bij, maar nu dus niet meer. Ziggo gebeld of ze die los hebben: "Ja maar die sturen we niet op. Had u maar een monteur moeten aanvragen". Dat de helpdesk gratis is, wil niet zeggen dat het zo bot moet...

Weet iemand of en waar deze muurbeugels los te krijgen zijn? Anders wordt het de minder charmante oplossing met een plankje of wat tie-wraps. B)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien heb ik nog wel muurbeugels over. Ik zal vanavond even kijken voor je, als ik het niet vergeet. (Stuur me anders ff een DM) Je mag ze van me hebben. :)

Ik heb mijn modem gewoon los onder de kast liggen. :)

Edit; ik moet haast wel beugels overhebben... Ik heb inmiddels al 3 modems van Ziggo/ @ Home. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 19-06-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Paris schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:57:
Deze week het Motorola modem gekregen voor het Ai1 Extra abonnement. Nou kreeg je daar vroegah een muurbeugel bij, maar nu dus niet meer. Ziggo gebeld of ze die los hebben: "Ja maar die sturen we niet op. Had u maar een monteur moeten aanvragen". Dat de helpdesk gratis is, wil niet zeggen dat het zo bot moet...

Weet iemand of en waar deze muurbeugels los te krijgen zijn? Anders wordt het de minder charmante oplossing met een plankje of wat tie-wraps. B)
keb een beugel in me mond als die er over 3 weken uitgaat stuur ik hem wel op ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:22:
[...]

keb een beugel in me mond als die er over 3 weken uitgaat stuur ik hem wel op ;P
hilarisch... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 12:57

K4F

In het motorola modem staat bij signaal de downstream op 56mbit, geen snellere download though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ben ik de enige die de signaalwaarden van de modem niet uit kan lezen?
This feature is not enabled.
This feature has not been enabled in your cable modem.

Please contact your data services provider for more information about this feature and its availability on the network.

To exit this page, click on the "Back" button on your browser tool bar to return to the previous page or click on the "System" link above.
Overigens denk ik dat er wat mis is met de QoS van de router Telefoon klapt eruit en internetten is niet meer mogelijk wanneer ik met 10mbit (volle snelheid) download. Ook zonder router ertussen.

edit. Even een belletje naar Ziggo gedaan. De situatie is bij mij als volgt. Het hoofdsignaal komt binnen op een klein wit kastje (splitter?) met 'Essent' erop. Hierop zitten drie aansluiting: Data, TV en radio.De aansluiting TV gaat zoals te verwachten via een splitter naar de TV boven en de TV beneden. Via de aansluiting 'data' loopt een kabel (soort coax kabel) naar de modem. De modem is vervolgens weer verbonden met de router en de telefoon. Mevrouw wist mij te vertellen dat dit een dusdanig oude splitter was, dat die wel eens voor de problemen kan zorgen. Hoe is dit bij jullie aangesloten? Hoe zit de splitter eruit?

Overigens op moment niets dan lof voor de klantenservice van Ziggo. Binnen 30 seconden was ik met iemand verbonden die mij op een vriendelijke manier hielp en te woord stond. Dit is wel eens anders geweest... ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Gabliboeba op 19-06-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:43

TFHfony

Professional Weirdo

K4F schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:43:
In het motorola modem staat bij signaal de downstream op 56mbit, geen snellere download though.
Dat is vrij standaard. Hij mag dan wel ingetrained staan op die snelheid, maar je haalt gewoon de snelheden die bij je abbo horen. Mijn motorola staat al sinds ik hem hem op die snelheid ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Gabliboeba schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:18:
Hoe is dit bij jullie aangesloten? Hoe zit de splitter eruit?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vgo9cg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Bij mij is de splitter voorzien van aansluiting met schroefdraad, dus de kabels zijn met van die pluggen zoals achter in je modem moet en niet van die el-cheapo oldskool mannetje/vrouwtje adapters.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Loopt er ook gewoon 1 kabel naar de modem die weer verbonden is met de router/pc en telefoon?

[ Voor 34% gewijzigd door Gabliboeba op 19-06-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Gabliboeba schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:28:
[...]
Loopt er ook gewoon 1 kabel naar de modem die weer verbonden is met de router/pc en telefoon?
De coax op de DATA aansluiting op de splitter loopt naar mijn Motorola modem. Telefoon zit aangesloten op het modem. Mijn PC's zitten verbonden op een router. De router is weer verbonden met het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:40:
[...]

De coax op de DATA aansluiting op de splitter loopt naar mijn Motorola modem. Telefoon zit aangesloten op het modem. Mijn PC's zitten verbonden op een router. De router is weer verbonden met het modem.
Dan is het dus dezelfde situatie als bij mij... Afwachten wat het wordt Moet de nieuwe splitter binnen 5 werkdagen ontvangen...

Wel is het zo dat de splitter er al lang voordat we telefonie via Ziggo kregen zat...

[ Voor 8% gewijzigd door Gabliboeba op 19-06-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Laatst online: 15-09 19:00
Wij hebben een andere splitter.
Wij zitten in het oude @home netwerk

De groene connector is inkomend signaal
De Blauwe connector is uitgaand signaal naar de modem
en de dikke connector er bovenop gaat naar de Coax versterker
Dat witte kastje links is de ongebruikte telefoonlijn

Een crop up van de spitter geplaatst aangezien niet goed te zien
Klik hier voor de vorige afbeelding
Afbeeldingslocatie: http://duclou.eu/cpg/albums/userpics/10001/splitter.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door bassiexp op 19-06-2009 17:02 . Reden: Onduidelijk plaatje splitter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Dat is een aparte, vergeleken die ik heb.
Zal ff kijken of ik er ook een picca van kan maken :)
Tis een rechthoekig ding met 3 aansluitingen, 2 onder andere aan de voorkant.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Volkert schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:32:
[...]

4841 is toch Prinsenbeek?

Ik zit zelf in 4823 (Haagse Beemden), dus ook iedere dag maar even het modem resetten via 192.168.100.1 met admin/motorola en dan de GUI in ...
Ben zelf ook benieuwd.... zit in 4814 (Westerpark) maar heb mijn abbo van AIO Extra naar AIO Plus gedowngrade. Volgens de brief zal deze wijziging per 30 juni a.s. in gaan. Kan dus een aantal dagen genieten van 50Mbit :)

Vind 20Mbit ruim voldoende en het is me die 180 EUR p/jaar niet waard om nog sneller te gaan. Dan maar de pc ietsjes langer aanlaten voor de BD/50 downloads :>

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:51:
[...]

Dat is een aparte, vergeleken die ik heb.
Zal ff kijken of ik er ook een picca van kan maken :)
Tis een rechthoekig ding met 3 aansluitingen, 2 onder andere aan de voorkant.
De mijne dateert van maart dit jaar. Zat in het doe-het-zelf pakket.

Is een TRAS-1000/B met een bijpassende frontplaat met ingebouwde splitter.

De TRAS zat er al:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/r89o9j.jpg

Dus hoefde alleen de frontplaat te verwisselen.

Foto van andere Tweaker:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WlnjoSlDkbZST9FdMlYRqTpj/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 19-06-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 12:57

K4F

TFHfony schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:03:
[...]

Dat is vrij standaard. Hij mag dan wel ingetrained staan op die snelheid, maar je haalt gewoon de snelheden die bij je abbo horen. Mijn motorola staat al sinds ik hem hem op die snelheid ;)
Ok, bedankt, heb er nooit zo op gelet. Tot een jaar geleden altijd ADSL gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

job

Nare dingen zijn dat. Radio wordt dan al in de meterkast van je tv signaal afgesplitst. Kan je leuk overal 2 kabels naartoe gaan trekken.
Of je moet genoegen nemen met het ether signaal.
bassiexp schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:36:
Wij hebben een andere splitter.
Wij zitten in het oude @home netwerk

De groene connector is inkomend signaal
De Blauwe connector is uitgaand signaal naar de modem
en de dikke connector er bovenop gaat naar de Coax versterker
Dat witte kastje links is de ongebruikte telefoonlijn
Die dingen heeft @home uitgedeeld met de instructie om achter het eerste aop te hangen.
Veel mensen hebben daardoor dan ook 2 aop's in hun huis hangen.
Leuk, tweemaal demping en daardoor een zwakker signaal.
Jij ook, gezien de binnenkomende kabel (met groende randje) niet de echte inkomende kabel van ziggo is.

[ Voor 50% gewijzigd door job op 19-06-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Kunnen de SB5101E en de SB5121E beide dezelfde maximale snelheden aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Net nog voor de zekerheid weer even de snelheid getest..
om er vanuit te gaan dat het niet iets tijdelijks was gisternacht

volgens speedtest.net
36 Mbit

volgens newsleecher(eweka) 4,8 mb per seconde stabiel(4840 kb/s)om precies te zijn.

alles in een extra (regio 7468 Almelo)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.