Er zit een schakelaartje op, zet je deze om dan komt het radiosignaal gecombineerd met het TV signaal mee.job schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:01:
[...]
Nare dingen zijn dat. Radio wordt dan al in de meterkast van je tv signaal afgesplitst. Kan je leuk overal 2 kabels naartoe gaan trekken.
Of je moet genoegen nemen met het ether signaal.
GrappigF4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:30:
[...]
Er zit een schakelaartje op, zet je deze om dan komt het radiosignaal gecombineerd met het TV signaal mee.
Dat is dan weer nieuw voor mij.
Snelheidsverhoging is er hier in Venray ook door.
Nu zijn we allemaal aan het resetten... Is een herstart niet voldoende? Ik dacht altijd dat de instellingen opgehaald worden tijdens booten van modem.
[ Voor 35% gewijzigd door Ascathon op 19-06-2009 20:19 ]
Herstarten? Ik ken maar 2 dingen: 1. stekker eruit/erin 2. reset modem via webinterface!Ascathon schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:19:
Nu zijn we allemaal aan het resetten... Is een herstart niet voldoende? Ik dacht altijd dat de instellingen opgehaald worden tijdens booten van modem.
In de webinterface heb ik een reset en een restartknop. SBV5121EBart1983 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:23:
[...]
Herstarten? Ik ken maar 2 dingen: 1. stekker eruit/erin 2. reset modem via webinterface!
Idem had ik op de SB4200
[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 19-06-2009 20:59 ]
Oh, ik heb nog de 5100 met alleen reset knop.
Waar kun je dan de modem resetten via de webinterface? Bij mij zijn zo goed als alle opties niet toegankelijk.
Gewoon de stekker uit het stopcontact trekken is te moeilijk?
Klopt 4841 is idd prinsenbeek, maar ik denk dat de meeste mensen toch bekender zijn met BredaVolkert schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:32:
[...]
4841 is toch Prinsenbeek?
Ik zit zelf in 4823 (Haagse Beemden), dus ook iedere dag maar even het modem resetten via 192.168.100.1 met admin/motorola en dan de GUI in ...
Als ik op kot ben dan is het inderdaad wat moeilijker om dat bij het thuisfront voor elkaar te krijgen. Maar voor iemand als jij is 160km overbruggen natuurlijk peanuts.RolfLobker schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:06:
Gewoon de stekker uit het stopcontact trekken is te moeilijk?
Blijkbaar is het moeilijk om normaal antwoord te geven he.
Verwijderd
Woon je tussen mij en Fatal_Error in toevallig?Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:31:
4133 vianen nog geen snelheids verhoging en kan bijna niet wachten
Hier ook nog niet de nieuwe snelheid, modem net ff gereset, nog steeds 5024/1012. (8431)
Splitter thuis waar ik het over had, deze zat bij de @home doos, die grote vierkant.
Er hoort nog een kapje over eigenlijk

Let niet op dat gele kaartje
Splitter thuis waar ik het over had, deze zat bij de @home doos, die grote vierkant.
Er hoort nog een kapje over eigenlijk

Let niet op dat gele kaartje
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Hebben jullie allemaal al een nieuw modem gekregen dan?
Ik heb nog niks mogen ontvangen. zelfs geen brief...
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ik heb al sinds begin dit jaar alles in een extra van ziggo, maar hier staat nog een scientific atlanta modem. Ik neem aan dat dit ding de nieuwe snelheid van 50 mbit nog niet aan kan?
Nee dat hebben ze niet. Gewoon huidige modem gereset.ikbengoofy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:49:
Hebben jullie allemaal al een nieuw modem gekregen dan?
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
oh ok prima.
Hier nog geen verhoging dus (zoetemeer)
Zal vandeweek wel komen dan vermoed ik.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Yup, peace of cake. Kwestie van een belletje plegen naar het thuisfront. Die 160KM verdwijnen als sneeuw voor de zon. Op 160KM afstand heb je toch niets aan die snelheid, als mensen in het thuisfront er wel wat aan hebben dan kunnen ze zelf het modem resetten.Liquid schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:01:
[...]
Als ik op kot ben dan is het inderdaad wat moeilijker om dat bij het thuisfront voor elkaar te krijgen. Maar voor iemand als jij is 160km overbruggen natuurlijk peanuts.![]()
Blijkbaar is het moeilijk om normaal antwoord te geven he.
En anders wacht je gewoon even; er zullen vast wel geen dagen overheen gaan voordat het automatisch gepusht word.
Nja ik had dit langzamerhand dus ook gehad, een maand lang ziggo AI1 extra was lekker strak 20/3. Maar opeens begin van de week 12/1 daarna 6/0.5 en in de tussentijd deed de telefonie het niet, de digitale tv wel. Dus gebeld en de modem zal storing krijgen van het coax signaal, dus niet goed aangesloten. Ik dacht hoe kan dat nou na een maand strak 20/3. Dus na 2 dagen komt er een monteur langs (lekker snel) en concludeerde dat de hele installatie verkeerd is geïnstalleerd, omdat de signaal op een verkeerde manier gesplit is. IPV een hele nieuwe installatie te doen gewoon alleen een splitter tussen gedaan en volgens de monteur kan dat niet de bedoeling zijn. Hij had daarna een nieuwe installatie voor mij geïnstalleerd, waar hij eigenlijk niet voor kwam, omdat het een storingsmonteur is en geen installatiemonteur. Maar hij was de beroerdste niet en vond het niet netjes van de vorig monteur en om mij nu zo achter te laten. Dus sinds een week weer strak 20/3, dus mij hoor je niet klagen over ziggo en de service =)Gabliboeba schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:18:
Ben ik de enige die de signaalwaarden van de modem niet uit kan lezen?
[...]
Overigens denk ik dat er wat mis is met de QoS van de router Telefoon klapt eruit en internetten is niet meer mogelijk wanneer ik met 10mbit (volle snelheid) download. Ook zonder router ertussen.
edit. Even een belletje naar Ziggo gedaan. De situatie is bij mij als volgt. Het hoofdsignaal komt binnen op een klein wit kastje (splitter?) met 'Essent' erop. Hierop zitten drie aansluiting: Data, TV en radio.De aansluiting TV gaat zoals te verwachten via een splitter naar de TV boven en de TV beneden. Via de aansluiting 'data' loopt een kabel (soort coax kabel) naar de modem. De modem is vervolgens weer verbonden met de router en de telefoon. Mevrouw wist mij te vertellen dat dit een dusdanig oude splitter was, dat die wel eens voor de problemen kan zorgen. Hoe is dit bij jullie aangesloten? Hoe zit de splitter eruit?
Overigens op moment niets dan lof voor de klantenservice van Ziggo. Binnen 30 seconden was ik met iemand verbonden die mij op een vriendelijke manier hielp en te woord stond. Dit is wel eens anders geweest...
Verwijderd
Zou kunnen, Fatal woont in amaliastein, ik in het monnikkenhof, en waar zit jij?Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 22:04:
[...]
Woon je tussen mij en Fatal_Error in toevallig?
Ja.RappieRappie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:03:
Kunnen de SB5101E en de SB5121E beide dezelfde maximale snelheden aan?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Idd, ook zoetermeer. Nog steeds 10mbitikbengoofy schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:15:
oh ok prima.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En hoeveel bedraagt die?
Edit; is dat 30Mbit of 50Mbit?
[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 20-06-2009 07:29 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hier helaas nog niet.
Maar het heeft geen haast. 20 Mbit is ook snel. Regio 7442
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
alstublieft

vr6-only schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 09:56:
Hier helaas nog niet.
Verwijderd
bij mij is hij echt verhhoogt download al een 2 uur met de nieuwe snelheid... hopelijk blijft het zo
vr6-only schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:29:
[afbeelding]
Mijn upload is wel iets hoger, maar dat zal wel een glitch zijn. Ik wacht rustig af.
Mijn internet is 30min geleden vreemd gedrag gaan vertonen. Flinke oplopende latency in games, snelheid niet meer boven de 6mbit (Ai1-plus 10/1,5) en up op 1,1mbit. Regio nieuwerkerk
Alles is al gereset etc, maar latency vliegt van hoog naar laag. Mogelijke werkzaamheden?
Alles is al gereset etc, maar latency vliegt van hoog naar laag. Mogelijke werkzaamheden?
Hou het maar op 30MbitRappieRappie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 07:24:
[...]
En hoeveel bedraagt die?
Edit; is dat 30Mbit of 50Mbit?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Mijn internet vertoont momenteel ook kuren; maximaal 8Mbit terwijl ik normaal altijd 19,6 heb.iwantje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:43:
Mijn internet is 30min geleden vreemd gedrag gaan vertonen. Flinke oplopende latency in games, snelheid niet meer boven de 6mbit (Ai1-plus 10/1,5) en up op 1,1mbit. Regio nieuwerkerk
Hoe kan een provider dan zeggen dat je 50Mbit krijgt terwijl je dat niet eens kan halen?
Edit; ze zeggen niet TOT 50Mbit, maar 50Mbit.
[ Voor 97% gewijzigd door Format-C op 20-06-2009 11:25 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Omdat alle z3i en aie extra klanten deze maand nog een nieuwe modem krijgen die dat wel kan?RappieRappie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:19:
[...]
Mijn internet vertoont momenteel ook kuren; maximaal 8Mbit terwijl ik normaal altijd 19,6 heb.
[...]
Hoe kan een provider dan zeggen dat je 50Mbit krijgt terwijl je dat niet eens kan halen?
Edit; ze zeggen niet TOT 50Mbit, maar 50Mbit.
Oh, my bad. Ik wist niet dat AI1 Extra ook een nieuw modem kregen. Mijn excuses!
De grap is juist dat z3i verdwijnt, en alle klanten automatisch overgaan naar AI1 Extra, en dat abonnement is juist de enige dat een nieuw modem nodig heeftRappieRappie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:32:
Oh, my bad. Ik wist niet dat AI1 Extra ook een nieuw modem kregen. Mijn excuses!
Verwijderd
Praktisch zou dat de snelheid zijn voor een SB5121E, maar ik vraag het me af of Ziggo iets gevonden heeft om ze harder te laten lopen, want als ik kijk naar mijn modem:Luqq schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:34:
De grap is juist dat z3i verdwijnt, en alle klanten automatisch overgaan naar AI1 Extra, en dat abonnement is juist de enige dat een nieuw modem nodig heeft(het oude ai1 modem trekt 38 mbit
)

Dat is de theoretische snelheid die het moet kunnen lopen.
Ach ja, we zullen het zien
hier heb ik ook al een tijdje last van, zou dat inderdaad met die werkzaamheden te maken hebben?iwantje schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:43:
Flinke oplopende latency in games
Ik woon in de buurt van Breda, misschien dat ze daar bezig zijn.
Ik heb nog steeds geen nieuwe modem, klopt dit wel? (Groningen)
Net even gebeld naar Ziggo om te vragen of ze mijn modem asap kunnen activeren. Eerst het 0900 nummer geprobeerd, maar daar waren ze gesloten. Hierna een alternatief gezocht, maar die waren ook niet bereikbaar ivm gesloten. Hierna een ander nummer van dezelfde site geprobeerd en die namen direct op! 0887173540 is een direct nummer naar de technische dienst en die gast heeft me direct geholpen, superchill!
Leiden 2312
Leiden 2312

Wat is je postcode? Ook een 7000 postcode zeker?
Ja klopt, 7475.RappieRappie schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:56:
Wat is je postcode? Ook een 7000 postcode zeker?
Hier zijn we ook al over op de "nieuwe snelheid" prima maar de stabiliteit van de verbinding is ver te zoeken.
Constant verliest de modem verbinding.

Constant verliest de modem verbinding.
Hier helaas ook nog geen verhoging van de snelheid

ai1 plus en postcode 7824

ai1 plus en postcode 7824
[ Voor 8% gewijzigd door Alternative op 20-06-2009 17:54 ]
Z2 ook al omhoog gegaan daar in 7xxx gebied?
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Alle hoge latencies van vanmiddag zijn weg, maar helaas
(Nieuwerkerk Ai1 plus)

[ Voor 54% gewijzigd door iwantje op 20-06-2009 18:24 ]
*knip*
[ Voor 98% gewijzigd door Hmmbob op 20-06-2009 18:41 . Reden: /me moet leren kijken ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Zit nog steeds op mijn oude snelheid met alles in een extra ( 20Mbit ) in regio DenBosch.
De nieuwsgroepen zijn echter een stuk trager, kom niet boven 900kb met Tweaknews.
De nieuwsgroepen zijn echter een stuk trager, kom niet boven 900kb met Tweaknews.
Verwijderd
Vind het toch best raar dat voormalig Z3i gebruikers (nu dus alles in één users) nieuwe modems en ondertussen hogere snelheden hebben dan alles in een extra gebruikers. Is er een reden waarom Ziggo bij dat abbo begonnen is en niet top-down gewerkt heeft (wat logischer is aangezien alles in één extra gebruikers meer betalen)?
Zojuist even nieuwe modem geïnstalleerd. Valt me best mee. De 40mbit die in de begeleide brief vermeld wordt haal ik niet direct, maar toch een stevige snelheid:
Ik heb bij ziggo het snelste internet en haalde met mijn oude modem (Arris TM501B) max. 3,4MB per seconde:
Ik heb bij ziggo het snelste internet en haalde met mijn oude modem (Arris TM501B) max. 3,4MB per seconde:

[ Voor 15% gewijzigd door lredev op 20-06-2009 20:16 ]
Een Z3i abbonee betaalt juist fors meer dan een AiE-Extra abbonee, het internet abbo (waar je telefonie nu al gratis bij krijgt geloof ik) alleen is al 5 euro duurder en daar komt dan nog een TV abbo bij ookVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:38:
Vind het toch best raar dat voormalig Z3i gebruikers (nu dus alles in één users) nieuwe modems en ondertussen hogere snelheden hebben dan alles in een extra gebruikers. Is er een reden waarom Ziggo bij dat abbo begonnen is en niet top-down gewerkt heeft (wat logischer is aangezien alles in één extra gebruikers meer betalen)?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik was/ben zo'n Z3i'er en betaal idd 69,95 voor internet. Telefonie krijg je er dan gratis bij. Niet te vergeten betaal je ook nog €16,?? voor je televisie aansluiting. Gelukkig betaald mijn werkgever het internet ivm thuiswerken.Orion84 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:13:
[...]
Een Z3i abbonee betaalt juist fors meer dan een AiE-Extra abbonee, het internet abbo (waar je telefonie nu al gratis bij krijgt geloof ik) alleen is al 5 euro duurder en daar komt dan nog een TV abbo bij ook

Waarom klapt m`n verbinding eruit als ik hem belast?
2742 nog niet geupdate....
Denk dat Zuid Holland als laatste gaat komen...

[ Voor 29% gewijzigd door Black Piet op 20-06-2009 20:23 ]
Mooooooeeeee......
Maar natuurlijk het zal is niet zo zijn... maar ja weinig aan te doen hehBlack Piet schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:17:
2742 nog niet geupdate....
Be nice, You Assholes :)
Maar dat geduld is altijd lastig aangezien onze snelheid hier verdubbeld gaat worden!3DDude schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:21:
Maar natuurlijk het zal is niet zo zijn... maar ja weinig aan te doen heh
Mooooooeeeee......
Nou hier in noord-holland is het helemaal slecht!

[ Voor 7% gewijzigd door art2d2 op 20-06-2009 20:30 ]
http://www.art2d2.nl
Verwijderd
Moeten we nog meer dan een week dit geleuter lezen van:
Bij mij wel een verhoging
Bij mij geen verhoging.
Of zijn er nog interessantere zaken aan te dragen, waar iemand wat aan heeft !!!
Bij mij geen verhoging.
Of zijn er nog interessantere zaken aan te dragen, waar iemand wat aan heeft !!!
nee, hoeft niet hoor ... maar heeft iemand een idee waarom mijn upload zo onwijs laag is ?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
http://www.art2d2.nl
Ik vind het anders best interessantVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:29:
Bij mij geen verhoging.
Het klopt wat je zegt, maar dat er een berichtje achter gelaten wordt per regio lijkt me wel makkelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:29:
Bij mij geen verhoging.
Dan weet je tenminste dat er daar gewerkt wordt aan de snelheids upgrade.
767* is er ook door. Nu 24,4 mbit
.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Goed idee, bij deze :taz3d_nl schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:08:
[...]
Het klopt wat je zegt, maar dat er een berichtje achter gelaten wordt per regio lijkt me wel makkelijk.
Dan weet je tenminste dat er daar gewerkt wordt aan de snelheids upgrade.
[ZIGGO] Het grote upgrade Topic, post hier je regio en speed
http://yor.minitroopers.com
Wat is de retentie van de nieuwsserver eigenlijk?
Met @Home was het toendertijd nogal slecht, als je geluk had (wat zelden voorkwam) kon je wat van 10dagen oud downloaden.
Maar nu ben ik net bezig met iets van 12dagen en dat gaat zonder problemen.
Maarja, iemand een idee wat de retentie ongeveer is?
Met @Home was het toendertijd nogal slecht, als je geluk had (wat zelden voorkwam) kon je wat van 10dagen oud downloaden.
Verwijderd
Over het algemeen crap. 10 dagen is al twijfelachtig. Mss dat er langzaam verbetering in komt.
Vaak ook dat dingen incompleet zijn, laat er op staan, en snel weer weg zijn. Of systematisch totaal niet aanwezig. Maarja het is dan ook geen payserver.
Vaak ook dat dingen incompleet zijn, laat er op staan, en snel weer weg zijn. Of systematisch totaal niet aanwezig. Maarja het is dan ook geen payserver.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 22:26 ]
30 dagen, staat zelf op de Ziggo siteThinkPadd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:24:
Wat is de retentie van de nieuwsserver eigenlijk?
Als je aan Tess nieuwsgroepen vraagt kom je d'r wel
Ziggo server heeft 4 threads. Zit nu op me limiet, over anderhalf uur kan ik er weer tegenaan
In het @Home tijdperk was hij idd erg slecht, toen gingen ze samen met Multikabel en Casema een nieuwsserver maken. Die was erg goed, alles compleet en haalde soms wel 40/50 dagen

Hoe zit dat met die limiet dan? Dat had ik laatst namelijk ook. Maar met @Home moest je dan een maand wachten voordat je weer kon downloaden.
Maar volgens mij kon ik nu de volgende dag al weer downloaden
Verwijderd
Ik weet ook niet beter of dat is per maand. Ik heb een keer de limiet gehaald en ik kon niks meer tot de 1e van de maand er op.
Bij AIO Extra heb je geen limiet. De rest hebben maandlimieten.ThinkPadd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:37:
Hoe zit dat met die limiet dan? Dat had ik laatst namelijk ook. Maar met @Home moest je dan een maand wachten voordat je weer kon downloaden.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Hier inloggen, dan naar tabje Nieuwsgroepen. Daar staat een statusbalk + reset datum.ThinkPadd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:37:
sinds vrijdagavond ben ik ook online met Ziggo.
Ik heb 2 weken terug de boel aangevraagd.
Helaas stond in de brief die ik 2 dagen na aanvraag ontving een verkeerde decoder vermeld.
Gelijk laten wijzigen en kreeg 2 dagen later weer een brief binnen met de juiste decoder vermeld.
Nadat TNT het 2 dagen lang niet kon bezorgen (was natuurlijk aan het werk), heb ik het grote pakket vrijdagmiddag kunnen ophalen bij een TNT afhaal punt.
Eerst maar met de TV bezig geweest, want ik had niet echt de verwachting dat de Modem die dag al zou gaan werken. Veel geklooi met de TV, kreeg maar errors op mijn oude kaartje in mijn nieuwe ontvangen (samsung hd ontvanger, het nieuwe type). Vervolgens het nieuwe kaartje geactiveerd en die er maar in gedaan, wat perfect werkt op een aantal zenders na. Toch nog even het oude kastje aangesloten om te kijken welke instellingen daar in staan. Daar stond dus een ander netwerkcode in dan in het boekje en heb deze netwerkcode ook maar in de HD kastje gezet. En problemen waren voorbij
Problemen waren: oa geen ontvangst van History channel, History HD en nog wat zenders die na 2 weken toch niet meer werken. (error 32-48 ofzo). Oude kastje staat nu op de slaapkamer.
Toch maar een poging gedaan om de modem aan te sluiten.
1ste probleem al, mijn aansluit punt zit op zijn kop. Toch maar de boel aangesloten (kapje eraf en ding eraan hangen was genoeg).
Modem boekje erbij, instructies doornemen (wachten tot alle lampjes werken) en laptop aangesloten.
Dit was 2 minuten wachten, dus vrij kort (in boekje staat 20min).
De hele wizzard zonder problemen doorlopen en een e-mail adres aangemaakt (jammer dat je niet je oude mail kan koppelen die nog steeds werkt, als ex-home user 5 jaar terug).
Mijn router er op aangesloten maar dat functioneerde niet. Had ik het boekje maar direct helemaal doorgelezen, want daar wordt in vermeld om de modem te resetten bij het aanpluggen van andere hardware.
MAC router tijdelijk op de laptop gezet en die aangemeld. Werkte dus niet, na een herstart modem gelukkig wel. Aantal seconden later had ik verbinding en heb ik direct de router aangesloten.
1ste speedtesten zien er goed uit (helemaal als je 8Mbit had).
Gem tussen de 17-19 Mbit en upload 2.8-.2.9
Telefoon ook maar als test aangesloten. Kan niet gebeld worden, maar wel bellen.
DUs het is lekker rustig
Tot op heden nog geen problemen en zeer tevreden.
Ik heb 2 weken terug de boel aangevraagd.
Helaas stond in de brief die ik 2 dagen na aanvraag ontving een verkeerde decoder vermeld.
Gelijk laten wijzigen en kreeg 2 dagen later weer een brief binnen met de juiste decoder vermeld.
Nadat TNT het 2 dagen lang niet kon bezorgen (was natuurlijk aan het werk), heb ik het grote pakket vrijdagmiddag kunnen ophalen bij een TNT afhaal punt.
Eerst maar met de TV bezig geweest, want ik had niet echt de verwachting dat de Modem die dag al zou gaan werken. Veel geklooi met de TV, kreeg maar errors op mijn oude kaartje in mijn nieuwe ontvangen (samsung hd ontvanger, het nieuwe type). Vervolgens het nieuwe kaartje geactiveerd en die er maar in gedaan, wat perfect werkt op een aantal zenders na. Toch nog even het oude kastje aangesloten om te kijken welke instellingen daar in staan. Daar stond dus een ander netwerkcode in dan in het boekje en heb deze netwerkcode ook maar in de HD kastje gezet. En problemen waren voorbij
Problemen waren: oa geen ontvangst van History channel, History HD en nog wat zenders die na 2 weken toch niet meer werken. (error 32-48 ofzo). Oude kastje staat nu op de slaapkamer.
Toch maar een poging gedaan om de modem aan te sluiten.
1ste probleem al, mijn aansluit punt zit op zijn kop. Toch maar de boel aangesloten (kapje eraf en ding eraan hangen was genoeg).
Modem boekje erbij, instructies doornemen (wachten tot alle lampjes werken) en laptop aangesloten.
Dit was 2 minuten wachten, dus vrij kort (in boekje staat 20min).
De hele wizzard zonder problemen doorlopen en een e-mail adres aangemaakt (jammer dat je niet je oude mail kan koppelen die nog steeds werkt, als ex-home user 5 jaar terug).
Mijn router er op aangesloten maar dat functioneerde niet. Had ik het boekje maar direct helemaal doorgelezen, want daar wordt in vermeld om de modem te resetten bij het aanpluggen van andere hardware.
MAC router tijdelijk op de laptop gezet en die aangemeld. Werkte dus niet, na een herstart modem gelukkig wel. Aantal seconden later had ik verbinding en heb ik direct de router aangesloten.
1ste speedtesten zien er goed uit (helemaal als je 8Mbit had).
Gem tussen de 17-19 Mbit en upload 2.8-.2.9
Telefoon ook maar als test aangesloten. Kan niet gebeld worden, maar wel bellen.
DUs het is lekker rustig
Tot op heden nog geen problemen en zeer tevreden.

Wat een drama, als je niets tot weinig met de verbinding doet blijft ie er gewoon in maar als je iets gaat downloaden klapt ie er bijna meteen uit...
Voor iedereen gaat die maand een andere datum in dat je limiet wordt gereset. Dit kun je zien als je inlogt op "mijn Ziggo"ThinkPadd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:37:
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wat een belachelijk iets, aantal dagen geleden gemeld aan Ziggo dat ik naar AIO Plus wilde (kom van AIO Extra af). Reden hiervoor was dat ik 50MBit niet nodig heb en 20Mbit genoeg vind. Krijg netjes een brief dat het per 30 juni a.s. ingaat (had zelf verwacht per 1 aug. ivm maand opzegtermijn) Wat schets mijn verbazing 
Elke test die ik doe op speedtest en in nieuwsgroepen resulteert in een schamele 10MBit en een 0.2Mbit upload. Hoezo per 30 juni a.s.?
Elke test die ik doe op speedtest en in nieuwsgroepen resulteert in een schamele 10MBit en een 0.2Mbit upload. Hoezo per 30 juni a.s.?
Ik heb er ook al een week last van.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:59:
[...]
Dat helpt dus niet. Al gedaan. Net weer. Noppes. Gewoon zwart beeld zonder foutmelding. Analoog wel gewoon maarja ik heb niet voor jan met de korte achternaam digitaal.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik heb een Cisco 8485DVB. De laatste firmware zit erop.
Bijna alles werkt goed. Ik heb echter geen geluid meer wanneer ik een tijdje naar Discovery HD met 5.1 geluid heb gekeken en daarna weer naar bijv. Nederland 1 heb gekeken. Ik moet dan de stekker uit de Cisco halen en hem weer opnieuw laten booten.
Heeft iemand anders dit probleem ook. PS. Als ik maar heel even kijk dan is het geen probleem. Je moet een wat langere tijd 5.1 geluid hebben gehad.
Bijna alles werkt goed. Ik heb echter geen geluid meer wanneer ik een tijdje naar Discovery HD met 5.1 geluid heb gekeken en daarna weer naar bijv. Nederland 1 heb gekeken. Ik moet dan de stekker uit de Cisco halen en hem weer opnieuw laten booten.
Heeft iemand anders dit probleem ook. PS. Als ik maar heel even kijk dan is het geen probleem. Je moet een wat langere tijd 5.1 geluid hebben gehad.
nvm foute post
[ Voor 87% gewijzigd door caspergt op 22-06-2009 01:38 ]
Hmm, ik snap er niets meer van. Ik probeer iedere dag een modem reset, maar zodra ik dat gedaan heb(stekker eruit , 10 sec wachten, stekker erin), ligt het internet er overal uit. Eerste keer dat ik dit had gebeld naar ziggo, die vertelde me dat ik de coax er ff uit moest halen en er weer in. Maar, dit werkt dus niet altijd. Vannochtend probeerde ik even een poort open te zetten op me router, en toen lag me internet er ook weer uit.. Weet overigens niet of dit nou aan ziggo ligt.
Je trekt het stroom uit het modem en bent verbaasd dat je internet eruit ligt?brambest schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:13:
Hmm, ik snap er niets meer van. Ik probeer iedere dag een modem reset, maar zodra ik dat gedaan heb(stekker eruit , 10 sec wachten, stekker erin), ligt het internet er overal uit.
Of snap ik je verhaal niet helemaal?
Het is normaal dat het een minuutje duurt voordat het weer werkt. Of is er een ander probleem?
Ik snap dat het eruit ligt als ik de stekker eruit heb gehaald. Maar, het probleem is dus, dat als ik hem er weer in heb gedaan, een minuutje heb gewacht, het nog steeds niet werkt. Dan doet internet het overal niet.job schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:18:
[...]
Je trekt het stroom uit het modem en bent verbaasd dat je internet eruit ligt?
Of snap ik je verhaal niet helemaal?
Het is normaal dat het een minuutje duurt voordat het weer werkt. Of is er een ander probleem?
Zal aan je router liggen waarschijnlijk, test het zelfde eens met een pc direct op de modem.
Ik ben toch malle pietje niet!
Wat ook vaak helpt is je router even een nieuwe lease laten aanvragen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Server enzoRolfLobker schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 23:20:
[...]
Yup, peace of cake. Kwestie van een belletje plegen naar het thuisfront. Die 160KM verdwijnen als sneeuw voor de zon. Op 160KM afstand heb je toch niets aan die snelheid, als mensen in het thuisfront er wel wat aan hebben dan kunnen ze zelf het modem resetten.
En anders wacht je gewoon even; er zullen vast wel geen dagen overheen gaan voordat het automatisch gepusht word.
En ik heb geen bedienden die mijn nieuwsgierigheid op elk moment van de dag moeten bekoren.
Kortom. Jij hebt ook geen idee hoe je remote moet resetten met zo'n he
Als dat uberhaupt kan. Weet je nog mijn vraag waar het allemaal mee begon; Hoe kunnen sommige mensen wel hun modem op afstand resetten en anderen niet.
Ik heb daar een eenvoudige oplossing voor.Liquid schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:15:
[...]
Kortom. Jij hebt ook geen idee hoe je remote moet resetten met zo'n he
Als dat uberhaupt kan. Weet je nog mijn vraag waar het allemaal mee begon; Hoe kunnen sommige mensen wel hun modem op afstand resetten en anderen niet.
Een eigen domein met een CName referal naar een DynDNS domein (zodat als mijn IP wijzigt ik er nog bij kan), met dank aan Octopuz908
Is natuurlijk niet nodig als je je IP uit je hoofd weet, maar het gaat wel aanzienlijk lastiger worden als je IP veranderd zonder dat je het weet
Enfin...
Vervolgens kan ik op afstand inloggen op mijn server en daarmee kan ik via een locale webbrowser inloggen in mijn mijn modem:
http://192.168.100.1
Dan naar "configuratie" en dan Reset modem.
Klaar is klara
Van buitenaf is er overigens niet in je modem te komen....
http://www.deyterra.com
Als het overal (ik neem aan overal in huis) niet werkt zal het de router zijn die lastig doet.brambest schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:23:
Ik snap dat het eruit ligt als ik de stekker eruit heb gehaald. Maar, het probleem is dus, dat als ik hem er weer in heb gedaan, een minuutje heb gewacht, het nog steeds niet werkt. Dan doet internet het overal niet.
router rebooten en nog eens proberen.
En wat het resetten van je modem betreft.. gewoon maar niet meer doen dus.
De snelheidsverhoging krijg je ook als je niets doet. kan alleen een paar dagen langer duren.
Ik bel mijn pa, die trekt de stekker er voor 1 minuut uit en klaar.Liquid schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:15:
Hoe kunnen sommige mensen wel hun modem op afstand resetten en anderen niet.
Ik denk dat iedereen daar op doelt. Even bellen naar het thuisfront en de stroom eraf laten halen.
Maar jij wilt het blijkbaar via de webconfig doen. Remote in je modem komen is volgens mij ook niet mogelijk.
Of je moet via rdp een pc overnemen, en via de rdp sessie in het modem de boel resetten.
[ Voor 46% gewijzigd door job op 22-06-2009 11:40 ]
Verwijderd
Firmware update, alle zenders opnieuw laten zoeken, stroom er af en weer er op.
En toen had ik weer beeld

Dit topic is gesloten.
Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.