Hmm ok, dan denk ik dat het per modem verschilt. Ik heb namelijk geen tabblad configuration. Iig thnxrally schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:32:
[...]
Ik heb daar een eenvoudige oplossing voor.
Een eigen domein met een CName referal naar een DynDNS domein (zodat als mijn IP wijzigt ik er nog bij kan), met dank aan Octopuz908![]()
Is natuurlijk niet nodig als je je IP uit je hoofd weet, maar het gaat wel aanzienlijk lastiger worden als je IP veranderd zonder dat je het weet
Enfin...
Vervolgens kan ik op afstand inloggen op mijn server en daarmee kan ik via een locale webbrowser inloggen in mijn mijn modem:
http://192.168.100.1
Dan naar "configuratie" en dan Reset modem.
Klaar is klara
Van buitenaf is er overigens niet in je modem te komen....
Zojuist mijn oude motorola modem omgeruild voor een telefonie-modem.
Werkt opzich prima, kan alleen niet op google/gmail komen... Vreemde kwestie...
Zag dat meer mensen een vergelijkbaar probleem hadden... Hebben die hier nog een oplossing voor gevonden?
Werkt opzich prima, kan alleen niet op google/gmail komen... Vreemde kwestie...
Zag dat meer mensen een vergelijkbaar probleem hadden... Hebben die hier nog een oplossing voor gevonden?
Lijkt op een DNS issue. Probeer bijvoorbeeld eens 195.64.32.3 op te geven als DNS-server (in Windows) ...MikeyMan schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:18:
Thanks for the tip... Had ik ook al aan gedacht, maar geen geluk tot zover...Volkert schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:40:
[...]
Lijkt op een DNS issue. Probeer bijvoorbeeld eens 195.64.32.3 op te geven als DNS-server (in Windows) ...
En wederom de reden dat ik nog steeds van OpenDNS gebruik maak.
Extreem snelle en betrouwbare DNS lookups.
Primary: 208.67.222.222
Secondary: 208.67.220.220
Er is toch helemaal niets mis mee om bepaalde diensten ergens anders vandaan te halen als ze ergens anders beter te krijgen zijn:
Nieuwsgroepen : GigaNews
IP Resolution : Nederhost i.c.m. DynDNS
DNS : OpenDNS
Er is toch helemaal niets mis mee om bepaalde diensten ergens anders vandaan te halen als ze ergens anders beter te krijgen zijn:
http://www.deyterra.com
Dat werkte.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:07:
[...]
Firmware update, alle zenders opnieuw laten zoeken, stroom er af en weer er op.
En toen had ik weer beeld
Firmware update kan ik overigens niet eens selecteren. (irfox-c)
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ligt aan het modem wat je hebtLiquid schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:15:
[...]
Server enzo
En ik heb geen bedienden die mijn nieuwsgierigheid op elk moment van de dag moeten bekoren.
Kortom. Jij hebt ook geen idee hoe je remote moet resetten met zo'n he
Als dat uberhaupt kan. Weet je nog mijn vraag waar het allemaal mee begon; Hoe kunnen sommige mensen wel hun modem op afstand resetten en anderen niet.
Ben ik de enige die sinds gisteravond last heb van internet dat er soms uit vliegt? heb soms nare disconnects ingame..
Ik heb er ook sinds dit weekend last van. Ben ik lekker aan het gamen en dan ineens behoorlijke pingspikes. Na minuut ofzo is het wel weer over, maar blijft lastig.
Donderdag 11 juni AIO-Extra besteld via de website en afgelopen vrijdag het installatiepakket ontvangen (pakket was donderdag al aangeboden maar de bezorger stond voor een dichte deur), al met al sneller dan ik had verwacht!
In de doos zat een Scientific Atlanta EPC2203, had gehoopt op het nieuwe Arris modem maar blijkbaar moesten de laatste restjes nog worden opgemaakt.
De EPC2203 gelijk in de meterkast gehangen en geprobeerd te activeren. Nou.. dat viel even tegen, activatie mislukt en dus gelijk maar de klantenservice gebeld. Ze hebben geprobeerd het modem remote te activeren maar dat kregen ze niet voor elkaar omdat het mac adres niet in het systeem voorkwam? Ze zouden een monteur langs sturen om het op te lossen.
Vanochtend is de monteur langs geweest, het eerste wat hij zegt 'Hoe komt u aan dat modem? Die is niet van ons. Deze wordt niet geleverd in Casema gebied, die wordt alleen in voormalig @Home gebied gebruikt'. Heb de beste man voorzichtig uitgelegd dat hij toch echt uit het installatie pakket kwam. 'Hier heeft u niets aan, ik ga even een Arris modem uit de bus halen' Whooohooo!
Stekkers erin en gaan met die banaan. Haalde gelijk de nieuwe snelheid voor AIO-E, 49/5 via speedtest.net. Was dus zeer tevreden, tot ik net achter de pc plaats nam om een persoonlijk record te zetten door 4 DVD's in een uur te downloaden. Snelheid is inmiddels ingezakt tot 25/5.. ow wacht.. herstel 20/4. M.a.w. het fluctueert nogal, ik zag in het andere topic dat Ballebek hetzelfde ervaart met zijn AIO-Extra dus ik ga er vanuit dat dit met het upgraden van het netwerk te maken heeft.
We houden het in de gaten.
Voor de liefhebbers, ik zit regio Alphen aan den Rijn (240x)
In de doos zat een Scientific Atlanta EPC2203, had gehoopt op het nieuwe Arris modem maar blijkbaar moesten de laatste restjes nog worden opgemaakt.
De EPC2203 gelijk in de meterkast gehangen en geprobeerd te activeren. Nou.. dat viel even tegen, activatie mislukt en dus gelijk maar de klantenservice gebeld. Ze hebben geprobeerd het modem remote te activeren maar dat kregen ze niet voor elkaar omdat het mac adres niet in het systeem voorkwam? Ze zouden een monteur langs sturen om het op te lossen.
Vanochtend is de monteur langs geweest, het eerste wat hij zegt 'Hoe komt u aan dat modem? Die is niet van ons. Deze wordt niet geleverd in Casema gebied, die wordt alleen in voormalig @Home gebied gebruikt'. Heb de beste man voorzichtig uitgelegd dat hij toch echt uit het installatie pakket kwam. 'Hier heeft u niets aan, ik ga even een Arris modem uit de bus halen' Whooohooo!
Stekkers erin en gaan met die banaan. Haalde gelijk de nieuwe snelheid voor AIO-E, 49/5 via speedtest.net. Was dus zeer tevreden, tot ik net achter de pc plaats nam om een persoonlijk record te zetten door 4 DVD's in een uur te downloaden. Snelheid is inmiddels ingezakt tot 25/5.. ow wacht.. herstel 20/4. M.a.w. het fluctueert nogal, ik zag in het andere topic dat Ballebek hetzelfde ervaart met zijn AIO-Extra dus ik ga er vanuit dat dit met het upgraden van het netwerk te maken heeft.
We houden het in de gaten.
Voor de liefhebbers, ik zit regio Alphen aan den Rijn (240x)
Living on the edge gives me a view
Lekker he. Monteurs hebben allemaal Arris modems in de auto rond liggen en AiE Extra klanten moeten maar lekker wachten.
Ik ken zelfs één Z3i iemand die nog met een motorola modem zit, net als mezelf.
Ik ken zelfs één Z3i iemand die nog met een motorola modem zit, net als mezelf.
It ain't stupid if it works!
Ik heb dit bericht naar de klantenservice gestuurd, wat moet het antwoord zijn?
We hebben nu sinds een paar maanden ziggo alles in 1.
Nu Nederland 1, 2 en 3 in HD komen en we de programma's van Holland Doc en geschiedenis tv wel intressant vinden zit ik er aan te denken de HD ontvanger te bestellen icm met het totaal pakket.
Krijgen we dan een niewe decoder incl smartcard zodat we de huidige ontvanger naar de slaapkamer kunnen verplaatsen ?
Wat gaat ons dat kosten, gewoon 9.95 extra per maand plus eenmalig 99 euro voor de HD ontvanger?
Hoezo zou een DNS server in de US sneller werken dan de DNS server van je eigen provider? Lijkt mij niet echt logisch.rally schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:06:
En wederom de reden dat ik nog steeds van OpenDNS gebruik maak.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Je antwoord is dat je gewoon 9,95 voor je digitaal totaal pakket betaald, je extra ontvanger kan met zijn smardcard aan de hoofdkaart gekoppeld worden wat niks kost.hjs schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:39:
Ik heb dit bericht naar de klantenservice gestuurd, wat moet het antwoord zijn?
[...]
Het zal echter de vraag zijn waar de HD zenders komen, dus in welk pakket, maar ik denk in het HD pakket, wat je dan 3,95 extra per maand gaat kosten als je dit nog niet had.
Ik betwijfel echter de prijs van de ontvanger aangezien je al een pakket hebt, waarschijnlijk moet je gewoon de volle mep daarvoor betalen en in dat geval is het misschien een idee om naar een Humax 5050 te kijken want dan kan je ook opnemen op HDD
Verwijderd
Ik vind het belachelijk dat je moet betalen voor HD-versies van zenders die je al in een ander pakket hebt. Je hoefde vroeger toch ook niet bij te betalen als je programma's in kleur keek? Het is gewoon de nieuwe standaard en die moeten ze gewoon zonder meerprijs voeren.
Verwijderd
Zou eigenlijk wel moeten ja aangezien er geen verschil in zit.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:55:
Ik vind het belachelijk dat je moet betalen voor HD-versies van zenders die je al in een ander pakket hebt. Je hoefde vroeger toch ook niet bij te betalen als je programma's in kleur keek? Het is gewoon de nieuwe standaard en die moeten ze gewoon zonder meerprijs voeren.
Echter de normale Discovery, History, NGC en Animal Planet en HD versies zit dus wel een verschil in programma's.
Maar ja Ziggo is sowieso terug gefloten door de kabelraad omdat men steeds meer digitaal wil aanbieden en daardoor analoog veel buitenlandse zenders als Rai Uno enzo eraf wou gooien.
Daardoor is het de vraag of we daarna uberhaupt nog meer HD zenders gaan krijgen.
Ned 1,2 en 3 komen gewoon in het standaard pakket hoor, je hebt alleen wel een hd decoder nodig.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:04:
[...]
Zou eigenlijk wel moeten ja aangezien er geen verschil in zit.
Echter de normale Discovery, History, NGC en Animal Planet en HD versies zit dus wel een verschil in programma's.
Maar ja Ziggo is sowieso terug gefloten door de kabelraad omdat men steeds meer digitaal wil aanbieden en daardoor analoog veel buitenlandse zenders als Rai Uno enzo eraf wou gooien.
Daardoor is het de vraag of we daarna uberhaupt nog meer HD zenders gaan krijgen.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Inderdaad, volgens mij hebben ze ook altijd eerder de nieuwe afleveringen uit Amerika... Ik kijk in ieder geval steevast elke avond Ultimate Survival in HDVerwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:04:
[...]
Zou eigenlijk wel moeten ja aangezien er geen verschil in zit.
[...]
Maar on-topic, Eurosport HD, Publieke Omroep HD en Film 1 HD zijn toch gewoon gratis als je die normale zenders hebt aangezien het dezelfde content is? Dus ik snap het punt inderdaad niet zo.
Wel slechte zaak als de programmaraad de overstap naar HD gaat bemoeilijk voor een paar analoge buitenlandse zenders, degene die dat echt graag wil zien stapt wel over naar digitaal toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Rctworld op 22-06-2009 23:48 ]
Zijn auto was nou niet bepaald afgeladen met Arris modems.. hij had er maar één bij zich.vr6-only schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:26:
Lekker he. Monteurs hebben allemaal Arris modems in de auto rond liggen en AiE Extra klanten moeten maar lekker wachten.
Misschien wel een idee voor de AIO-Extra klanten die niet kunnen wachten, even storing melden en als de monteur langs komt je modem laten omwisselen.
Living on the edge gives me a view
Wellicht omdat ze meer capaciteit hebben, of hogere prioriteit aan DNS verkeer geven? Het ligt aan meerdere factoren dan alleen afstand namelijk.Laguna schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:50:
[...]
Hoezo zou een DNS server in de US sneller werken dan de DNS server van je eigen provider? Lijkt mij niet echt logisch.
En het gaat overigens neit alléén om snelheid. Ook betrouwbaarheid en stabiliteit zijn beter.
Bij mij verlopen DNS lookups aanzienlijk sneller en betrouwbaarder dan toen ik nog van de Ziggo servers gebruik maakte.
Bovendien bied OpenDNS ook nog beperkte bescherming tegen Phishing (mits je deze dienst instelt) of andere malafide sites.
Bovendien maak ik er ook gebruik van om op kantoor sites te blokkeren die niet aan onze bedrijfs policy voldoen.
Kortom: Er zijn meerdere redenen om een andere DNS server te kiezen
Duidelijk, dus als ik die 5050 koop (kan dat bij Ziggo? ik kan niet vinden wat ze leveren) kijk ik gewoon Ned 1, 2 en 3 in HD en kan ik het totaal pakket (of het Kennis en Nieuws pakket) bestellen samen met een extra smartcard.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:53:
[...]
Je antwoord is dat je gewoon 9,95 voor je digitaal totaal pakket betaald, je extra ontvanger kan met zijn smardcard aan de hoofdkaart gekoppeld worden wat niks kost.
Het zal echter de vraag zijn waar de HD zenders komen, dus in welk pakket, maar ik denk in het HD pakket, wat je dan 3,95 extra per maand gaat kosten als je dit nog niet had.
Ik betwijfel echter de prijs van de ontvanger aangezien je al een pakket hebt, waarschijnlijk moet je gewoon de volle mep daarvoor betalen en in dat geval is het misschien een idee om naar een Humax 5050 te kijken want dan kan je ook opnemen op HDD
Dat ik bij Ziggo de volle mep moet betalen voor de decoder is wel logisch, ik heb er natuurlijk net eentje ontvangen voor niks
Paar straten verderop en een collega van mij zitten al op 50/5 dus kan niet lang meer duren voordat ik het ook hebDesocupada schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:41:
Ik zag in het andere topic dat Ballebek hetzelfde ervaart met zijn AIO-Extra dus ik ga er vanuit dat dit met het upgraden van het netwerk te maken heeft.
Gisteren had ik opeens geen internet meer, ik godveren, modem resetten... nog niks.
Ik kijken op mijn Airport, oranje lampje (kan OF geen WAN IP OF geen link zijn).
Toen bleek dat Wabbit* de zuurstokroze CAT6 kabel toch wel een lekker hapje tussendoor vond zo op de maandagavond...
*Wabbit, hetgeen Joep van 't Hek met de kerst op tafel vond
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
[quote]Ballebek schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:57:
[...]
Paar straten verderop en een collega van mij zitten al op 50/5 dus kan niet lang meer duren voordat ik het ook heb
En ik welke stad woont die collega van je? (of postcode)?
[...]
Paar straten verderop en een collega van mij zitten al op 50/5 dus kan niet lang meer duren voordat ik het ook heb
Volgens mij levert Ziggo de 5050c niet. Je kan alleen óf een HD decoder óf een PVR kopen. Een combinatie van beiden biedt Ziggo volgens mij niet aan. Ik heb hem gewoon bij de MediaMarkt gekocht, samen met een smartcard. Is net zo duur (of goedkoper) en je hebt hem sneller in huis.hjs schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:32:
[...]
Duidelijk, dus als ik die 5050 koop (kan dat bij Ziggo? ik kan niet vinden wat ze leveren) kijk ik gewoon Ned 1, 2 en 3 in HD en kan ik het totaal pakket (of het Kennis en Nieuws pakket) bestellen samen met een extra smartcard.
Dat ik bij Ziggo de volle mep moet betalen voor de decoder is wel logisch, ik heb er natuurlijk net eentje ontvangen voor niks
Voor Ned1,2,3 komt een extra kanaal naast de bestaande SD kanalen van de zenders, gok ik. Dit was tijdens het EK ook het geval. Je kan dus kiezen of je de SD of de HD versie wil kijken.
Den Haag, 256xrally schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:04:
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik snap er niks meer van.
Er zit niet echt een logica in. Me buurman met zijn z3 stond met net over de schutting te vertellen dat die de snelheidverhoging heeft. Ik vrolijk dat ik werd de stekker eruit van dat modem en daarna de router, Maar nee hoor. Niks. Gaat vast op alfabetische volgorde ofzo
Er zit niet echt een logica in. Me buurman met zijn z3 stond met net over de schutting te vertellen dat die de snelheidverhoging heeft. Ik vrolijk dat ik werd de stekker eruit van dat modem en daarna de router, Maar nee hoor. Niks. Gaat vast op alfabetische volgorde ofzo

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Mensen mensen toch... Wacht gewoon af. Het is nog lang geen 1 juli, dus alles wat het eerder is, is alleen maar een goodie. Voor de rest: [Ziggo] Post hier indien je geupgrade bent
[ Voor 27% gewijzigd door Hmmbob op 23-06-2009 12:37 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Het gaat weer lekker hier. Sinds ik mijn modem heb gereset gisterochtend gaat alles mis. Ik heb geen internet meer, de hele zolder niet(3 pc's), verdieping lager heeft wel gewoon internet. Vannochtend deed het verassend weer even, alleen kon ik geen bridge ertussen zetten(2e lankabel achter in de pc, naar ps3, gebruikt dan internet van 1e lankabel, uit de router), want dan had ik limited conectivity. En nu ligt het er dus weer uit. Ik snap er geen bal meer van, ligt dit nou aan ziggo of ?
nee, dit ligt natuurlijk niet aan Ziggo. Ze gaan echt niet denken "goh.. laten we meneer z'n zolder geen internet geven en de rest wel".... intern is er dus gewoon iets mis...brambest schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:48:
Het gaat weer lekker hier. Sinds ik mijn modem heb gereset gisterochtend gaat alles mis. Ik heb geen internet meer, de hele zolder niet(3 pc's), verdieping lager heeft wel gewoon internet. Vannochtend deed het verassend weer even, alleen kon ik geen bridge ertussen zetten(2e lankabel achter in de pc, naar ps3, gebruikt dan internet van 1e lankabel, uit de router), want dan had ik limited conectivity. En nu ligt het er dus weer uit. Ik snap er geen bal meer van, ligt dit nou aan ziggo of ?
ik kamp sinds dat ziggo met updaten bezig is met een modem die bij elke belasting offline gaat. Belletje naar ziggo gedaan en ik werd supersnel geholpen, vermoedelijk is de modem langzaam naar de eeuwige jachtvelden aan het gaan.
Donderdag komt er een monteur het euvel verhelpen... hoop ik
Donderdag komt er een monteur het euvel verhelpen... hoop ik
Pr0n?rally schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 07:10:
[...]
Bovendien maak ik er ook gebruik van om op kantoor sites te blokkeren die niet aan onze bedrijfs policy voldoen.

Ben sinds kort over van Z2 naar Alles-in-een... Met een omruil van modem naar een telefoniemodem dus...
Maar nu lijkt het wel alsof alles net ff een stuk trager is met dit nieuwe modem. Meer mensen die die ervaring delen?
Maar nu lijkt het wel alsof alles net ff een stuk trager is met dit nieuwe modem. Meer mensen die die ervaring delen?
Alles klapt er zojuist uit hier, compleet geen signaal meeren dus geen internet, telefonie en tv
Geen storing gemeld nog op de sitevan Ziggo (regio 7556).
Ik ben toch malle pietje niet!
Bij ons heeft het digi1 decoder kastje het begeven. Er gaat nog wel signaal naar de televisie maar geen beeld. De stroom eraf halen heeft geen effect gehad. Heeft het zin om te bellen met ziggo en een nieuwe decoder aan te vragen of kunnen we beter gelijk een nieuwe kopen
Zijn er meer mensen die vandaag wat problemen ondervinden met Televisie? (Ik woon in 9407KK Assen)
Ik wilde net zappen. Dat ging lanzaam. Net of de decoder zoekt naar het signaal. Sommige zenders doen helemaal niks na zappen, en blijven zwart.
Even later doen ze het weer wel. Na een reboot van de decoder.
Heel apart?!
Edit;
het zal hier wel aan liggen denk ik:
Al staat Assen er niet bij?!
Ik wilde net zappen. Dat ging lanzaam. Net of de decoder zoekt naar het signaal. Sommige zenders doen helemaal niks na zappen, en blijven zwart.
Heel apart?!
Edit;
het zal hier wel aan liggen denk ik:
Zou t niet?Lopende Werkzaamheden
van dinsdag 23 juni 05.00 uur tot woensdag 24 juni 00.00 uur
Dinsdagochtend 23 Juni gaat Ziggo een aantal frequenties voor digitale TV aanpassen. Tussen 5 en ca 6.30 worden er 4 frequenties aangepast voor Gorredijk (NIT 8400), Sneek (NIT 8600), Groningen (NIT 9700), Winschoten (NIT 9600), Emmen (NIT 7800), Hoogeveen (NIT 7900), Zwolle (NIT 9003) en Twente (NIT 9001).
Het kan het voorkomen dat de decoder een E48 of E52 melding geeft als deze 's nachts is blijven aanstaan op een gewijzigde frequentie. De oplossing is om even naar Nederland1 te zappen en dan verder, hierna moet de foutmelding zijn verdwenen. Als dat niet werkt controleer dan of u de juiste netwerkcode gebruikt voor uw regio. De juiste netwerkcode is terug te vinden in de handleiding voor Digitale TV http://www.ziggo.nl/klant...-downloads/handleidingen/
Wie een niet gecertificeerde decoder, TV of PC gebruikt moet mogelijk opnieuw het netwerk scannen, of handmatig de gewijzigde frequenties invoeren. Onze excuses voor de eventuele overlast.
Al staat Assen er niet bij?!
[ Voor 75% gewijzigd door Format-C op 23-06-2009 19:33 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
Ik heb er ook last van in Groningen.
Soms freezed het beeld en gaat na een aantal seconden weer verder. Soms word hij helemaal zwart.
Na 10 20 soms 30 seconden heb ik dan weer beeld en gaat het 10 minuten goed.
Soms freezed het beeld en gaat na een aantal seconden weer verder. Soms word hij helemaal zwart.
Na 10 20 soms 30 seconden heb ik dan weer beeld en gaat het 10 minuten goed.
Phew. Ik dacht even dat het aan mijn decoder of TV lag.(allemaal nieuw spul!)
Niet dus!
Bedankt voor het melden!
Niet dus!
Bedankt voor het melden!
[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 23-06-2009 19:52 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
Ik zou gewoon wat winkels afgaan in je omgeving en kijken of ze uberhaupt voorraad hebben en dan icm een DTV startpakket kopen.hjs schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 08:32:
Duidelijk, dus als ik die 5050 koop (kan dat bij Ziggo? ik kan niet vinden wat ze leveren) kijk ik gewoon Ned 1, 2 en 3 in HD en kan ik het totaal pakket (of het Kennis en Nieuws pakket) bestellen samen met een extra smartcard.
Je betaald meestal toch wel 399 of je moet via internet bestellen, als je dat wilt dan kan je ze voor minder vinden.
Als je de 5050 hebt gewoon de kaart erin doen en alles staat open voor 2 weken, althans dat was bij mij het geval en dan bel je Ziggo het nummer wat op het paarse papiertje met je barcode staat.
Dan vraag je of ze die kaart aan je hoofdkaart koppelen en je kan weer veder kijken
Er zit trouwens in de doos een scart en een hdmi kabel, maar ik zou een iets betere hdmi kabel erbij kopen als het je niet al te veel nekt.
Wees er dan wel op voorbereid dat je totaal zo richting de 470 euro loopt.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:25:
[...]
....
Er zit trouwens in de doos een scart en een hdmi kabel, maar ik zou een iets betere hdmi kabel erbij kopen als het je niet al te veel nekt.
Wees er dan wel op voorbereid dat je totaal zo richting de 470 euro loopt.
offtopic:
Is daar een groot verschil tussen ja, tussen verschillende HDMI-kabels?
Alles is toch digitaal... of gaat dat niet op?
Verwijderd
Ik weet niet of dat het is hoor. Ik heb gebeld maar kreeg een enorme doos aan de lijn die zei dat ik de tv (plasma van 120 kg:) even dicht bij de directe aansluiting moest zetten, voordat ze er iets aan kon doen.RappieRappie schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:52:
Phew. Ik dacht even dat het aan mijn decoder of TV lag.(allemaal nieuw spul!)
Niet dus!
Bedankt voor het melden!
Verwijderd
Sinds ze aan het upgraden zijn heb ik wel bakken met packetloss. Hopelijk trekt dat bij want dit is godsgruwelijk irritant.
Ik heb het een paar keer gehad en die pakketjes bleven telkens in 1 van de (wijk)routers plakken...Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:12:
Sinds ze aan het upgraden zijn heb ik wel bakken met packetloss. Hopelijk trekt dat bij want dit is godsgruwelijk irritant.
Sinds ik de WRT320N heb is me internet gedaald van 25mbit naar 10mbit. Zijn ze hier ook aan het upgraden?
Regio Alphen aan den Rijn (240x)
Regio Alphen aan den Rijn (240x)
Verwijderd
Het is hetzelfde als via een paar dunne bouwmarkt kabeltjes kijken en connectors die open en bloot liggen of schroef connectors en koka 799 kabel van HirschmannGurneyhck schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:51:
Zelfs als het digitaal is kan het nog invloeden hebben en ook dan zou digitaal fouten vertonen, wat meestal resulteert in blokjes en eventueel geluid dat hapert.
Met een goud randje hoeft ook weer niet, maar de kwaliteit van de kabel die erbij zit laat wel te wensen over.
Ooo nee he, niet die discussie hier ook. Hier heb je 1220 replies over HDMI kabels, verschikkelijk.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Een elcheapo HDMI kabel doet het net zo goed als een uber high end premium gold platium kabel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:48:
[...]
Het is hetzelfde als via een paar dunne bouwmarkt kabeltjes kijken en connectors die open en bloot liggen of schroef connectors en koka 799 kabel van Hirschmann![]()
Zelfs als het digitaal is kan het nog invloeden hebben en ook dan zou digitaal fouten vertonen, wat meestal resulteert in blokjes en eventueel geluid dat hapert.
Met een goud randje hoeft ook weer niet, maar de kwaliteit van de kabel die erbij zit laat wel te wensen over.
Filmpje:
http://www.cbc.ca/mrl3/8752/marketplace/packing_the_deal.wmv
Yup prijs maakt niets uit een HDMI-kabel is een HDMI-kabel.nFo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:18:
[...]
Een elcheapo HDMI kabel doet het net zo goed als een uber high end premium gold platium kabel.![]()
Filmpje:
http://www.cbc.ca/mrl3/8752/marketplace/packing_the_deal.wmv
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Enige tijd geleden dus een verhuizing en tegelijk een upgrade naar AiO besteld, ingaande per 23 juni. Gisteren kwam inderdaad het pakket. Bij gebrek aan telefoon en televisietoestel alleen internet getest. Na een kwartiertje kwam de modem online, en haalde ik op de Acer A150 een dikke 10 Mb/s. Nog geen upgrade dus, maar wel de beloofde snelheid. Vandaag 's kijken of digitale TV en telefoon ook goed werken.
ze werken een standaard vragen lijst afVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:06:
[...]
Ik weet niet of dat het is hoor. Ik heb gebeld maar kreeg een enorme doos aan de lijn die zei dat ik de tv (plasma van 120 kg:) even dicht bij de directe aansluiting moest zetten, voordat ze er iets aan kon doen.
bekabeling enz enz.
heb ooit ziggo gehad maar was niet te doen
SuccessVerwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:04:
Enige tijd geleden dus een verhuizing en tegelijk een upgrade naar AiO besteld, ingaande per 23 juni. Gisteren kwam inderdaad het pakket. Bij gebrek aan telefoon en televisietoestel alleen internet getest. Na een kwartiertje kwam de modem online, en haalde ik op de Acer A150 een dikke 10 Mb/s. Nog geen upgrade dus, maar wel de beloofde snelheid. Vandaag 's kijken of digitale TV en telefoon ook goed werken.
[ Voor 37% gewijzigd door Mexel op 24-06-2009 07:51 ]
↓ volgende bericht hieronder ↓
Het is ook werkelijk absurd dat het doorgeven van wijzigingen online niet doorkomt.
Paar maand geleden al wijziging/opzegging van Eredivisie gedaan.
Is niet doorgekomen (wel bevestiging van een wijziging per email ontvangen, niet gespecificeerd)
Bellen dan maar, dat werkte dus wel blijkbaar. Ze bieden wel een maand restitutie..
2 weken geleden opzegging gedaan, keurig via het doorvoor bestemde formulier.
Ook deze is niet in het systeem zichtbaar.. Vond het al zo lang duren voordat ik een brief kreeg..
Belletje dus, en is nu ECHT in het systeem gezet.
Als ik voor eind deze maand geen brief heb nog maar eens kenbaar maken.. Anders blokkeer ik de rekeningen wel, indien mogelijk..
Opzegging is gedaan ivm verhuizing..
Vreemde online onbetrouwbare bende daar dus.
Paar maand geleden al wijziging/opzegging van Eredivisie gedaan.
Is niet doorgekomen (wel bevestiging van een wijziging per email ontvangen, niet gespecificeerd)
Bellen dan maar, dat werkte dus wel blijkbaar. Ze bieden wel een maand restitutie..
2 weken geleden opzegging gedaan, keurig via het doorvoor bestemde formulier.
Ook deze is niet in het systeem zichtbaar.. Vond het al zo lang duren voordat ik een brief kreeg..
Belletje dus, en is nu ECHT in het systeem gezet.
Als ik voor eind deze maand geen brief heb nog maar eens kenbaar maken.. Anders blokkeer ik de rekeningen wel, indien mogelijk..
Opzegging is gedaan ivm verhuizing..
Vreemde online onbetrouwbare bende daar dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 24-06-2009 12:34 ]
Dat hele wijzig / aanvraag / online gebeuren kunnen ze beter weghalen. Een medewerkster van Ziggo zei ooit al tegen mij: ALTIJD BELLEN, niet prutsen met internetformulieren want die komen vaak niet door.
Het punt blijft natuurlijk wel dat de gemiddelde "nerd" vaak veel te zenuwachtig is om te bellen en veel liever de zaken online afhandelt
Het punt blijft natuurlijk wel dat de gemiddelde "nerd" vaak veel te zenuwachtig is om te bellen en veel liever de zaken online afhandelt
Merendeel van de klanten zijn geen nerd en bellen denk ik ook wel liever zodat ze een "echt persoon" erover kunnen spreken.Volkert schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:49:
Dat hele wijzig / aanvraag / online gebeuren kunnen ze beter weghalen. Een medewerkster van Ziggo zei ooit al tegen mij: ALTIJD BELLEN, niet prutsen met internetformulieren want die komen vaak niet door.
Ja, dat bellen is leuk, maar dan moet je wel tijd van leven hebben... Tis nogsteeds drama met de wachttijden daar...
Dan bel je toch écht op de verkeerde momenten. Heb meestal binnen 30 seconde iemand aan de lijn.
Das apart... Toch echt meerdere keren, op verschillende tijden naar verschillende afdelingen gebeld... Eigenlijk nooit minder dan 5 minuten in de wacht gestaan...
Mijn ervaringen met de telefoon zijn eigenlijk juist wel goed.MikeyMan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:34:
Das apart... Toch echt meerdere keren, op verschillende tijden naar verschillende afdelingen gebeld... Eigenlijk nooit minder dan 5 minuten in de wacht gestaan...
Verbinding was vanmorgen ook direct tot stand, na de juiste keuze gemaakt te hebben.
Ook meerdere malen thuis contact gehad (na 18u) en veelal gewoon binnen 5min. verbinding.
Inderdaad. Ik heb ook twee gebeld. Werd keurig geholpen binnen x aantal minuten. Ook een domme verkeerde bestelling van mijn kant werd geannuleerd en kreeg ik dagen later een bevestiging van.
Het is me even niet geheel duidelijk.
Je mag 3 smartcards gratis op je tv abo registreren.
Maar die smartcard zelf moet je wel gewoon kopen á 24,95 ?
Dus als ik de Humax 5050 bestel online de smartcard ook bestellen.
Dus als ik de Humax 5050 bestel online de smartcard ook bestellen.
Verwijderd
Een smartcard moet je altijd apart erbij kopen. Zelf heb ik ook 3 smartcards geregistreerd, maar ik moest er wel 2 bijkopen toen ik hier in de keuken en in de slaapkamer ook digitale tv wilde. Tip: In de winkel kosten de smartcards 29,95, via internet kun je ze vaak goedkoper aanschaffen. Bijv. even zoeken op marktplaats naar "smartcard ziggo". Ik had het geluk ze daar voor 14,95 per stuk te kunnen aanschaffen.hjs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:45:
Het is me even niet geheel duidelijk.
Staat er nog steeds.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:01:
[...]
Ik had het geluk ze daar voor 14,95 per stuk te kunnen aanschaffen.
http://link.marktplaats.nl/256109183
Ben alleen bang dat ze dan bij Ziggo gaan roepen dat die smartcard niet geactiveerd kan worden om wat voor reden dan ook
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet bij deze shop had gekocht, maar wel bij een soortgelijke ( die nu blijkbaar jammer genoeg door de voorraad heen is) en dat activering geen enkel probleem was. Het gaat om nieuwe smartcards die nog niet eerder zijn gebruikt. Ik heb ze zonder probleem via een telefoontje naar de helpdesk op mijn naam geregistreerd( 0900-1884 , lokaal tarief) Hier nog een alternatief: http://link.marktplaats.nl/260308846hjs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:11:
[...]
Staat er nog steeds.
http://link.marktplaats.nl/256109183
Ben alleen bang dat ze dan bij Ziggo gaan roepen dat die smartcard niet geactiveerd kan worden om wat voor reden dan ook
Nog een tip: op het ziggo gebruikers forum ( www.ziggo-gebruikers.nl) lezen ook medewerkers van Ziggo mee, onder de namen "tvdigitaal" en "anoniem" met een Ziggo-logo ervoor. Als je je op dat forum hebt aangemeld, en je hebt problemen met de smartcard of andere problemen, dan kun je ze even een Personal Message (PM) sturen, en dan worden problemen - spreek uit ervaring - meestal heel snel opgelost.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 16:45 ]
Werkt alleen poortje 1 voor telefonie op het modem? Ik zie wel standaard het groene ledje brandje bij tel1 op het modem. Poort 2 geeft geen kiestoon.
same here...C00KW4US schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:05:
Werkt alleen poortje 1 voor telefonie op het modem? Ik zie wel standaard het groene ledje brandje bij tel1 op het modem. Poort 2 geeft geen kiestoon.
Lijkt me dat dat tweede poortje het pas doet als je een tweede lijn aanvraagt en ervoor betaalt.
http://yor.minitroopers.com
Oke dan zal het wel zo zijn. Bij m'n adsl aansluiting had ik ook een modem met 2 telefonie poorten die beide werkten. Gewoon met 1 telefoonnummer.
Je kunt wel een tweede lijn aanvragen bij ziggo, bijvoorbeeld voor je fax. Dan werkt het tweede poortje ook.C00KW4US schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:05:
Verwijderd
Klopt, maar je mag dan wel vrolijk 6€ p/m meer gaan betalen, dat was bij kpn weer net iets beter geregeld, zonder extra kosten heb je een 2de nummer. Maar goed, er zijn weer andere dingen die kpn als extra rekent en ziggo weer niet.Liquid schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:18:
[...]
Je kunt wel een tweede lijn aanvragen bij ziggo, bijvoorbeeld voor je fax. Dan werkt het tweede poortje ook.
Ja, hoe nuttig is dat...?C00KW4US schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:56:
Oke dan zal het wel zo zijn. Bij m'n adsl aansluiting had ik ook een modem met 2 telefonie poorten die beide werkten. Gewoon met 1 telefoonnummer.
Je koopt een leuk dect toestelletje met 3 handsets en je bent net zo ver...
Ik ben rond aan het kijken voor de Humax 5050 en op kieskeurig zijn de prijzen constant aan het dalen, ze zijn lekker tegen elkaar op aan het bieden voor wie de laagste prijs heeft 
Ik heb geduld
Ik heb geduld
Ik heb een Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER). Nu heb ik alleen heel slecht beeld bij Film 1,5action. Het beeld hapert en doet. Nu zag ik dat het signaal maar 8% is en de kwaliteit 100%. Is er een manier om het signaal te versterken? Want zo is het lastig tv kijken
Andere zenders doen overigens prima.
[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 24-06-2009 23:17 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Ja volgens mij zijn er digitale versterker, maar dan moet je er ook flink voor lappen.
Dat is mij iig een paar maanden geleden verteld. Heb boven nl. ook een te zwak signaal, waardoor ik de melding krijg dat de preview periode is verlopen.
Dat is mij iig een paar maanden geleden verteld. Heb boven nl. ook een te zwak signaal, waardoor ik de melding krijg dat de preview periode is verlopen.
Zou een kortere kabel nog werken? Ik geloof dat ik nu zo'n 20 meter heb in totaal. Signaal is toch analoog en wordt omgezet in digitaal?Floris-K schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:24:
Ja volgens mij zijn er digitale versterker, maar dan moet je er ook flink voor lappen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Nee, 'digitale' antenneversterkers bestaan niet, fabeltje. En ja een kortere kabel kan zeker helpen. En nee, signaal is digitaal en blijft digitaal...........
Verwijderd
Je kunt wel het analoge draagsignaal versterken. Ik heb er echter slechte ervaring mee. Een aantal zenders kan ik niet kijken omdat het signaal te slecht is. Zet ik de decoder dichterbij de meterkast met een meter of 15 kabel en een versterker minder, dan werkt het wel. Het ligt imo ook nogal aan op welke frequentie de storingen zitten, welke digitale zenders vervolgens dienst weigeren.
Hier bokt SciFi bv. heel erg. Daar baal ik wel van. Iets als Nickolodeon Family ook maarja boeie.
Hier bokt SciFi bv. heel erg. Daar baal ik wel van. Iets als Nickolodeon Family ook maarja boeie.
Ik heb goede ervaringen met de Tratec FDU-44 versterker. Dit is tegelijkertijd ook een splitter.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Signaal 8% met kwaliteit 100% is gewoon in orde. Je kan beter naar de BER waardes kijken terwijl je Film1 Action op hebt staan. Zodra daar andere waardes te zien zijn dan alleen 6 nullen, dan heb je een signaalprobleem. Dit kan dan wel weer diverse oorzaken hebben, zoals interferentie, splitters, etc.Snippertje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:15:
Ik heb een Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER). Nu heb ik alleen heel slecht beeld bij Film 1,5action. Het beeld hapert en doet. Nu zag ik dat het signaal maar 8% is en de kwaliteit 100%. Is er een manier om het signaal te versterken? Want zo is het lastig tv kijkenAndere zenders doen overigens prima.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Nou in kabeltelevisie werkt dat toch anders hoor:kaajee schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:48:
En nee, signaal is digitaal en blijft digitaal...........
http://books.google.com/b...result&ct=result&resnum=5
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 06:49 ]
Heel nuttig, als je bijv nog een telefoon hebt staan die niet draadloos werkt.MikeyMan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:31:
Ja, hoe nuttig is dat...?
Je koopt een leuk dect toestelletje met 3 handsets en je bent net zo ver...
Vannacht lag mijn internet verbinding er 5 minuten uit zag ik net, dus ik denk zou het?!? De verhoging?!?
Helaas nog niet
Ook nog geen bericht gehad voor een nieuw modem, ben benieuwd wanneer ik die krijg.
We hebben hier alles in 1 extra, straks 50mbit down
Helaas nog niet
Ook nog geen bericht gehad voor een nieuw modem, ben benieuwd wanneer ik die krijg.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
We kunnen beter wachten op de eerste berichten dat mensen emt AIO Extra de verhoging hebben, want ik heb nog niemand gehoord met dat abonnement die de verhoging gehad heeft helaas:(sjorremans schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:09:
Vannacht lag mijn internet verbinding er 5 minuten uit zag ik net, dus ik denk zou het?!? De verhoging?!?
Helaas nog niet
Verwijderd
hier eigenlijk hetzelfde, alleen dan met L1 en regionale zenders , nog steeds geen oplossing gevonden helaasSnippertje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:15:
Ik heb een Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER). Nu heb ik alleen heel slecht beeld bij Film 1,5action. Het beeld hapert en doet. Nu zag ik dat het signaal maar 8% is en de kwaliteit 100%. Is er een manier om het signaal te versterken? Want zo is het lastig tv kijkenAndere zenders doen overigens prima.
Er zijn er al wel een paar hoor, maar dat zijn mensen die al eerder hebben overgeschakeld op AIO extra, en dus al een z3i modem hadden.MrBlueEyes schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:22:
[...]
We kunnen beter wachten op de eerste berichten dat mensen emt AIO Extra de verhoging hebben, want ik heb nog niemand gehoord met dat abonnement die de verhoging gehad heeft helaas:(
En dr was 1 geval waar iemand een verkeerd modem kreeg, en de monteur gaf hem een eurodocsis3.0 modem, die ook meteen 50/5 haalde.
Ja oke dat weer ik ook, maar bestaande AIO extra abonnees hebben nog geen nieuwe snelheid. Dus het is wachten op het mailtje/brief waarin staat dat het nieuwe modem eraan komt.Luqq schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:31:
[...]
Er zijn er al wel een paar hoor, maar dat zijn mensen die al eerder hebben overgeschakeld op AIO extra, en dus al een z3i modem hadden.
En dr was 1 geval waar iemand een verkeerd modem kreeg, en de monteur gaf hem een eurodocsis3.0 modem, die ook meteen 50/5 haalde.
Ik heb net een appartement gekocht en ben nog druk bezig met opknappen, er moet een hoop gebeuren, maar we komen er wel. Uiteraard moet er straks een grote plasma aan de muur komen en supersnel internet om alles snel binnen te halen. Ik wil dan ook het AIO extra abonnement van Ziggo.
Probleem wat ik momenteel voorzie is dat het AOP niet in de meterkast zit, maar in een hoek van de woonkamer. Maar daar wil ik absoluut geen versterker of m'n kabelmodem plaatsen, geen gezicht. Om het netjes in een kast weg te werken, heb ik minstens 10m kabel nodig. Uiteraard gebruik ik daarvoor de KOKA799 en kwalitatief goede stekkers om zo min mogelijk verlies te hebben.
Op internet en op dit forum heb ik niet echt een eenduidig antwoord kunnen vinden of dat problemen gaat opleveren. Zeker niet met de nieuwste abo's / modems. Ongetwijfeld hebben meer mensen hier daar ervaring mee. Gezien de specs van de kabel zeg ik als leek, dat het verlies wat ik op die afstand heb te verwaarlozen is, maar is dat ook zo? Of moet ik verwachten dat ik inlever op m'n internetsnelheid, nu of in de toekomst?
Tuurlijk zal Ziggo gaan eisen dat je je modem bij het AOP zet voordat ze langskomen, maar in principe verwacht ik ze niet nodig te hebben als ik het gewoon in 1x goed doe. (afkloppen...
)
Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar overzichtelijke en betrouwbare informatie over het bedraden van het coax in huis. Diverse kamers moeten worden voorzien van aansluitingen, die ook in de toekomst nog goed werken. 10 jaar geleden kon je met analoge tv nog weleens een foutje maken, nu we steeds meer van onze internetverbinding gaan vragen is die marge naar mijn idee een stuk kleiner geworden. Met alle afsluiters, verschillende typen aansluitdozen en weet ik veel wat allemaal verlies ik een beetje het overzicht.
Probleem wat ik momenteel voorzie is dat het AOP niet in de meterkast zit, maar in een hoek van de woonkamer. Maar daar wil ik absoluut geen versterker of m'n kabelmodem plaatsen, geen gezicht. Om het netjes in een kast weg te werken, heb ik minstens 10m kabel nodig. Uiteraard gebruik ik daarvoor de KOKA799 en kwalitatief goede stekkers om zo min mogelijk verlies te hebben.
Op internet en op dit forum heb ik niet echt een eenduidig antwoord kunnen vinden of dat problemen gaat opleveren. Zeker niet met de nieuwste abo's / modems. Ongetwijfeld hebben meer mensen hier daar ervaring mee. Gezien de specs van de kabel zeg ik als leek, dat het verlies wat ik op die afstand heb te verwaarlozen is, maar is dat ook zo? Of moet ik verwachten dat ik inlever op m'n internetsnelheid, nu of in de toekomst?
Tuurlijk zal Ziggo gaan eisen dat je je modem bij het AOP zet voordat ze langskomen, maar in principe verwacht ik ze niet nodig te hebben als ik het gewoon in 1x goed doe. (afkloppen...
Daarnaast ben ik ook nog op zoek naar overzichtelijke en betrouwbare informatie over het bedraden van het coax in huis. Diverse kamers moeten worden voorzien van aansluitingen, die ook in de toekomst nog goed werken. 10 jaar geleden kon je met analoge tv nog weleens een foutje maken, nu we steeds meer van onze internetverbinding gaan vragen is die marge naar mijn idee een stuk kleiner geworden. Met alle afsluiters, verschillende typen aansluitdozen en weet ik veel wat allemaal verlies ik een beetje het overzicht.
Ik begrijp in dit topic dat de Z3i (69,95€ Inet+16,25€ TV) gebruikers zoals ik per 1 juli automatisch overgaan naar AiO (64,95 all in..:P ).
Toch krijg ik net de factuur voor juli binnen en zie ik daarop staan:
Internet: 69,95
TV 16.25
Telefonie 9.95
korting telefonis -9.95
M.a.w. dat klopt dan toch niet lijkt me? Ik heb trouwens ook nog weinig decoders in de bus gehad, met een overgang per 1 juli zou je verwachten dat je dit vóór 1 juli dan wel in huis hebt...
Toch krijg ik net de factuur voor juli binnen en zie ik daarop staan:
Internet: 69,95
TV 16.25
Telefonie 9.95
korting telefonis -9.95
M.a.w. dat klopt dan toch niet lijkt me? Ik heb trouwens ook nog weinig decoders in de bus gehad, met een overgang per 1 juli zou je verwachten dat je dit vóór 1 juli dan wel in huis hebt...
Wat vaker je post lezen denk ik, Iredev. Van allebei die zaken heb je post thuis gehad. Ziggo kan deze maand de factuur nog niet goed opmaken, maar zal je volgende maand korting geven.
Haha dead onAnarchy 99 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:12:
Wat vaker je post lezen denk ik, Iredev. Van allebei die zaken heb je post thuis gehad. Ziggo kan deze maand de factuur nog niet goed opmaken, maar zal je volgende maand korting geven.
@HvB83:
AOP in de woonkamer openen, coax demonteren, een stuk (lengte ruim inschatten) kwaliteitscoax (Hirschmann/Belden) eraan vastknopen* en in de meterkast de oude kabel uit de buis trekken, waarna je gelijk de nieuwe kabel mee trekt. Je houdt dan genoeg speelruimte over om het AOP op een plek naar wens te monteren in de meterkast, dit in tegenstelling tot doorknippen in de meterkast.
Daarna het nieuwste model AOP in de meterkast monteren, deze wordt in het doe-het-zelf pakket meegeleverd.
* Aan elkaar knopen met een kabelvlieter of provisorisch de kern en de mantel aan elkaar twisten en solderen en een paar lagen krimpkous eroverheen. Dat laatste heb ik gedaan.
AOP in de woonkamer openen, coax demonteren, een stuk (lengte ruim inschatten) kwaliteitscoax (Hirschmann/Belden) eraan vastknopen* en in de meterkast de oude kabel uit de buis trekken, waarna je gelijk de nieuwe kabel mee trekt. Je houdt dan genoeg speelruimte over om het AOP op een plek naar wens te monteren in de meterkast, dit in tegenstelling tot doorknippen in de meterkast.
Daarna het nieuwste model AOP in de meterkast monteren, deze wordt in het doe-het-zelf pakket meegeleverd.
* Aan elkaar knopen met een kabelvlieter of provisorisch de kern en de mantel aan elkaar twisten en solderen en een paar lagen krimpkous eroverheen. Dat laatste heb ik gedaan.
[ Voor 13% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 25-06-2009 13:39 ]
Omdat ik erachter kwam dat mijn ouders Televisie Z1, Internet Z2 en Telefonie Z1 nog steeds als aparte producten afnamen heb ik het net om laten zetten door Ziggo naar Alles in 1. Bestelling was telefonisch zo geregeld.
Prima dus... echter kwam ik na een kort rekensommetje er net achter dat mijn ouders VOIP bellen Altijd ook afnemen en dat ze die 10 euro er nooit uithalen. Ik dus even bellen om dat ook nog even op te zeggen. Na een pittig telefoonmenu krijg een meisje aan de lijn. Ze krijgt het voor elkaar om mij binnen 20 seconden te onderbreken om mijn adres te controleren (erg vervelend, zeker aangezien ik zelf ook telefonisch werk doe en wel weet "hoe het hoort"). Afijn ik geef dus aan dat ik net Alles-in-1 heb besteld en wil dus weten of deze opzegging er los van staat verder of dat er dan dingen door elkaar gaan lopen. Het volgende gesprek volgde:
- "maar meneer er is helemaal geen bestelling geplaatst hoor"
"Nou ik heb het toch echt tien minuten geleden met uw collega van de afdeling verkoop doorgenomen"
- "Ik zie hier niks staan"
"Wellicht dat ze mij als nieuwe klant hebben ingevoerd? De spelling van de achternaam was ook niet juist namelijk"
- "Nee meneer dat wordt meteen zichtbaar"
"Ik heb toch echt net een hele bestelling doorgelopen en ik ga er niet van uit de uw collega aan de andere kant niks heeft ingevoerd tijdens het gesprek"
- "Oh dat gebeurt wel vaker hoor meneer"
".....?????"
- "Maar ik kan het wel even voor u invoeren hoor meneer"
"Nou nee bedankt ik wacht de bestellingsbevestiging van mijn bestelling gewoon even af"
Knap dat ze zo'n incapabele mensen aan de telefoon weten te zetten! Ben benieuwd of dit in één keer goed afloopt.
Prima dus... echter kwam ik na een kort rekensommetje er net achter dat mijn ouders VOIP bellen Altijd ook afnemen en dat ze die 10 euro er nooit uithalen. Ik dus even bellen om dat ook nog even op te zeggen. Na een pittig telefoonmenu krijg een meisje aan de lijn. Ze krijgt het voor elkaar om mij binnen 20 seconden te onderbreken om mijn adres te controleren (erg vervelend, zeker aangezien ik zelf ook telefonisch werk doe en wel weet "hoe het hoort"). Afijn ik geef dus aan dat ik net Alles-in-1 heb besteld en wil dus weten of deze opzegging er los van staat verder of dat er dan dingen door elkaar gaan lopen. Het volgende gesprek volgde:
- "maar meneer er is helemaal geen bestelling geplaatst hoor"
"Nou ik heb het toch echt tien minuten geleden met uw collega van de afdeling verkoop doorgenomen"
- "Ik zie hier niks staan"
"Wellicht dat ze mij als nieuwe klant hebben ingevoerd? De spelling van de achternaam was ook niet juist namelijk"
- "Nee meneer dat wordt meteen zichtbaar"
"Ik heb toch echt net een hele bestelling doorgelopen en ik ga er niet van uit de uw collega aan de andere kant niks heeft ingevoerd tijdens het gesprek"
- "Oh dat gebeurt wel vaker hoor meneer"
".....?????"
- "Maar ik kan het wel even voor u invoeren hoor meneer"
"Nou nee bedankt ik wacht de bestellingsbevestiging van mijn bestelling gewoon even af"
Knap dat ze zo'n incapabele mensen aan de telefoon weten te zetten! Ben benieuwd of dit in één keer goed afloopt.
Bedankt voor je reply F4T4L_3RR0R. Ik had het inderdaad zo aangepakt als jij omschrijft wanneer er momenteel een mantelbuis naar m'n meterkast zou hebben gelopen. Alleen stamt mijn flat nog uit de tijd van de antennes op het dak en door die buis hebben ze volgens mij dan ook de kabel gepropt. Ziggo komt dus ook echt in de huiskamer binnen en niet in de meterkast.F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:37:
@HvB83:

Vorige week Ai1E aangevraagd, ik had Z3. Paar dagen later een brief met de bevestiging. Afgelopen maandag bleek het telefonie lampje op mijn Arris modem ineens te branden (i.p.v. te knipperen), dus ik telefoon aansluiten en die deed het, ook had ik de Ai1E snelheid van 20/3
. Klaar is kees zou je zeggen. Maar nu kreeg ik gister ineens een nieuw modem; een Motorola SBV5121E, aangesloten en geactiveerd maar deze blijkt DOCSIS 2 te zijn en wordt dus straks weer vervangen door een DOCSIS 3 modem. Waarom kan ik dan niet gewoon mijn Arris houden en wachten op een DOCSIS 3 modem want hier schiet ik toch niets mee op?
Als alles werkt, waarom zou je hem dan verwisselen?soganta schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:46:
Vorige week Ai1E aangevraagd, ik had Z3. Paar dagen later een brief met de bevestiging. Afgelopen maandag bleek het telefonie lampje op mijn Arris modem ineens te branden (i.p.v. te knipperen), dus ik telefoon aansluiten en die deed het, ook had ik de Ai1E snelheid van 20/3. Klaar is kees zou je zeggen. Maar nu kreeg ik gister ineens een nieuw modem; een Motorola SBV5121E, aangesloten en geactiveerd maar deze blijkt DOCSIS 2 te zijn en wordt dus straks weer vervangen door een DOCSIS 3 modem. Waarom kan ik dan niet gewoon mijn Arris houden en wachten op een DOCSIS 3 modem want hier schiet ik toch niets mee op?
Haha, ik kan het je nog gekker vertellen :Sigma2k8 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:19:
- bij mijzelf 3x moeten bellen om uiteindelijk ook echt de bestelling geregistreerd te krijgen.
- bij een vriendin in totaal 7x moeten bellen (!!!) om de bestelling erdoor te krijgen.
Ze moeten blij zijn dat we het graag wouden afnemen, en dat er niet heel veel andere opties zijn, maar het is toch slecht dat je niet eens klant kan worden bij een bedrijf en dat je daar zelf zelfs tot 7x voor moet bellen ??
Het hangt er ook vanaf waar je binnen komt. Je kan iemand van Ziggo zelf aan de lijn krijgen; die kunnen alles direct regelen of extern ingehuurde (welke zelf niets kunnen en er geen bal van weten).
Je moet ze ook niet bellen 
Gewoon op de website aangeven dat ze je terug moeten bellen en het zaakje wordt in 1x geregeld
Gewoon op de website aangeven dat ze je terug moeten bellen en het zaakje wordt in 1x geregeld
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Omdat ze waarschijnlijk het mac adres van zijn vorige modem blokkeren, en zijn abonnement (internet en telefoon) overzetten op het nieuwe modem.Luqq schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:26:
Als alles werkt, waarom zou je hem dan verwisselen?
Hmm, hier is iets vreemds aan de hand.
Vanmiddag na (Arris) modem reset bleek de Z3 snelheidsverhoging te zijn doorgevoerd hier, (woohoo!).
Maar als ik mbv een torrent (kubuntu iso) de verbinding dichttrek, dan verliest de modem de verbinding zodra die torrent tegen de 3MBps aan zit.
Download ik van hier 2 van die bin bestanden tegelijk met Firefox, van verschillende bronnen, dan valt de verbinding niet weg en blijft de download zo rond de 3MBps....
Note: torrents hebben nooit eerder problemen gegeven.
Vanmiddag na (Arris) modem reset bleek de Z3 snelheidsverhoging te zijn doorgevoerd hier, (woohoo!).
Maar als ik mbv een torrent (kubuntu iso) de verbinding dichttrek, dan verliest de modem de verbinding zodra die torrent tegen de 3MBps aan zit.
Download ik van hier 2 van die bin bestanden tegelijk met Firefox, van verschillende bronnen, dan valt de verbinding niet weg en blijft de download zo rond de 3MBps....
Note: torrents hebben nooit eerder problemen gegeven.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik had precies hetzelfde, hier hebben ze vandaag de modem vervangen...
Hoe kan het dan aan de modem liggen? 
Voor snelheidsverhoging geen problemen, nu gelijk verbinding weg als een torrent de 3MBps haalt, terwijl http verkeer zonder problemen rond 3MBps blijft.
Ik hoop niet dat ie vervangen moet worden, dan moet ik weer 10 keer bellen, 10* hetzelfde voor de 1elijns niet te begrijpen probleem bespreken, en €60 aan gesprekskosten ophoesten voor ik de 2elijns te spreken krijg die (hopelijk) een nieuwe modem opstuurt.
Voor snelheidsverhoging geen problemen, nu gelijk verbinding weg als een torrent de 3MBps haalt, terwijl http verkeer zonder problemen rond 3MBps blijft.
Ik hoop niet dat ie vervangen moet worden, dan moet ik weer 10 keer bellen, 10* hetzelfde voor de 1elijns niet te begrijpen probleem bespreken, en €60 aan gesprekskosten ophoesten voor ik de 2elijns te spreken krijg die (hopelijk) een nieuwe modem opstuurt.
[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 25-06-2009 22:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.