[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:01
Je moet denk eventjes opnieuw een portforward doen op je router of heb je dit probleem ook direct op het modem? Want ik weet niet hoeveel connecties je router aan kan, maar het kan het internet verkeer gewoon plat leggen. Tenminste dat had ik bij me vorige router, nu een d-link 655 en daar doet de ubicom chip perfect zijn werk =)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb geen idee hoe het kan. Ik wou al bijna m`n draytek de schuld geven maar de router kon er nooit voor zorgen dat de modem offline gaat.
Toen ik ging bellen, ging ik er voor zitten met de gedachte dat het een lang verhaal zou gaan worden maar nee ik was binnen 5 min aan de lijn met een medewerker die na het aanhoren van het probleem gelijk een monteur ging aanvragen.

Dinsdag gebeld, Donderdag kwam de monteur al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

An1mA schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:02:
Je moet denk eventjes opnieuw een portforward doen op je router of heb je dit probleem ook direct op het modem? Want ik weet niet hoeveel connecties je router aan kan, maar het kan het internet verkeer gewoon plat leggen. Tenminste dat had ik bij me vorige router, nu een d-link 655 en daar doet de ubicom chip perfect zijn werk =)
Zoals ik al zei, voor snelheidsverhoging géén problemen ;)

Router de oorzaak lijkt me sterk, heb een tijd terug moeite gedaan dat ding te laten crashen door heel veel connecties te openen (met torrents, emule, ares,limewire), dat is niet gelukt. Websites openen ging toen erg traag, maar router niet op de knieën gekregen.

Daarnaast, dit vreemde probleem is reproduceerbaar, en het is de modem die verbinding verliest, niet de router.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Raven schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:54:
Hoe kan het dan aan de modem liggen? :S

Voor snelheidsverhoging geen problemen, nu gelijk verbinding weg als een torrent de 3MBps haalt, terwijl http verkeer zonder problemen rond 3MBps blijft.

Ik hoop niet dat ie vervangen moet worden, dan moet ik weer 10 keer bellen, 10* hetzelfde voor de 1elijns niet te begrijpen probleem bespreken, en €60 aan gesprekskosten ophoesten voor ik de 2elijns te spreken krijg die (hopelijk) een nieuwe modem opstuurt.
Bellen naar Ziggo kost iets van 2 cent per minuut, dus moet je 50 uur aan de lijn gehangen hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:00:
Ik heb de Humax IR HD5000, daar zit een RJ45 aansluiting op. In de handleiding stond dat het pas in de toekomst een functie zou krijgen.

weet iemand of de RJ45 al voor iets te gebruiken is?
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Raven schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:54:
Hoe kan het dan aan de modem liggen? :S

Voor snelheidsverhoging geen problemen, nu gelijk verbinding weg als een torrent de 3MBps haalt, terwijl http verkeer zonder problemen rond 3MBps blijft.

Ik hoop niet dat ie vervangen moet worden, dan moet ik weer 10 keer bellen, 10* hetzelfde voor de 1elijns niet te begrijpen probleem bespreken, en €60 aan gesprekskosten ophoesten voor ik de 2elijns te spreken krijg die (hopelijk) een nieuwe modem opstuurt.
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:16:
[...]

Bellen naar Ziggo kost iets van 2 cent per minuut, dus moet je 50 uur aan de lijn gehangen hebben. ;)
ooit gedacht aan een mobiele telefoon?
dan kost het ongeveer 16 cent per minuut. zou nog steeds neerkomen op 375 minuten(6 uur en 15 minuten) als je 10 keer belt zou je dus 37 minuten per keer met de helpdesk aan de lijn hebben gehangen. en zo ver had ik het niet laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:16:
[...]

Mobiel...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:00
Met nonoh.net (Betamax cloon) zonder freedays:

2009-06-24 17:36:44 +319001884 00:07:47 € 0.230

Jammer, maar heel erg duur is het ook niet. MijnZiggo werkt niet. Heb twee weken gewacht op extra zenderpakketten, maar vond het toch iets te lang duren. Na bijna 8 minuten met de eerste lijns gesproken te hebben kon ik na een half uur al Pr0n kijken... >:)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Daarom altijd handig om een vast lijntje achter de hand te hebben voor dit soort zaken of als je de politie moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:54
Ik heb gisteren een mailtje gekregen van Ziggo dat er vanuit mijn verbinding grote hoeveelheid spam verzonden zou worden. Vermoedelijk zou er een Relay Service op mijn computer draaien. Als ik de relay service niet binnen 3 dagen kon verwijderen, zouden ze mijn internetverbinding afsluiten. Ik heb nooit problemen gehad met virussen of andere zooi, ik draai Nod32 antivirus en de firewall van Comodo, doe regelmatig spybot S&D scan etc. Heb vandaag alles uitvoerig laten scannen, maar mijn computer lijkt helemaal clean. We hebben een (beveiligd) draadloos netwerk waar nog een laptop op aangesloten staat, die mijn vader regelmatig gebruikt. Lijkt me sterk dat er via zijn computer spam wordt verstuurd omdat hij ook de nodige beveiliging erop heeft staan maar toch zal ik dit morgen uitgebreid nakijken. Wat raden jullie mij verder aan? Ik ben al bijna 10 jaar trouwe klant van @home en nu ziggo en dit overkomt mij voor het eerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Hi-Sintar schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 03:18:
Ik heb gisteren een mailtje gekregen van Ziggo dat er vanuit mijn verbinding grote hoeveelheid spam verzonden zou worden. Vermoedelijk zou er een Relay Service op mijn computer draaien. Als ik de relay service niet binnen 3 dagen kon verwijderen, zouden ze mijn internetverbinding afsluiten. Ik heb nooit problemen gehad met virussen of andere zooi, ik draai Nod32 antivirus en de firewall van Comodo, doe regelmatig spybot S&D scan etc. Heb vandaag alles uitvoerig laten scannen, maar mijn computer lijkt helemaal clean. We hebben een (beveiligd) draadloos netwerk waar nog een laptop op aangesloten staat, die mijn vader regelmatig gebruikt. Lijkt me sterk dat er via zijn computer spam wordt verstuurd omdat hij ook de nodige beveiliging erop heeft staan maar toch zal ik dit morgen uitgebreid nakijken. Wat raden jullie mij verder aan? Ik ben al bijna 10 jaar trouwe klant van @home en nu ziggo en dit overkomt mij voor het eerst...
Neem even contact op met Ziggo voor meer informatie en geef aan dat je je in ieder geval van geen kwaad bewust zijn. Als ze inderdaad aan kunnen tonen dat de spam écht van je IP adres af komt lijkt het me zaak om toch maar je PC's even opnieuw te installeren.

Wellicht is er een manier om je uitgaande SMTP verkeer in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:46:
[...]

Daarom altijd handig om een vast lijntje achter de hand te hebben voor dit soort zaken of als je de politie moet bellen.
Die hebben we laten afsluiten daar we beide hier een mobiel hebben, en de vastrechtkosten van de telefoonlijn veel hoger waren dan de gesprekskosten....

Dat verbindingsprobleem hier wordt trouwens nog maffer. Een download van iets minder dan 200MB in grootte, van rapidshare, lijkt hetzelfde effect te hebben als een torrent...
Maar die download van rapidshare komt niet bij de 3MBps in de buurt.

Liep nog torrent op de achtergrond...
Die overigens niet bij de 3MBps in de buurt kwam, maar wel paar keer verbinding weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 26-06-2009 08:57 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb niet het hele topic gevolgd maar is er iemand op de hoogte van het feit dat Z3 komt te vervallen?

Ik belde gisteren voor het activeren van mijn smartcard. En vervolgens werd me dit verteld. Ik heb TV+Z3 en er werd me aangeboden direct naar alles-in-1 extra over te gaan... Z3 komt namelijk te vervallen.

Lijkt me toch logischer als Z3i vervalt?

[ Voor 6% gewijzigd door ViNyL op 26-06-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:32

allure

Titaan fase 2/3

En in dat geval moet AiO Z3 gaan vervangen?
Prima, zolang ze de prijs laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb even gebeld net en ik heb denk ik een stageloper aan de lijn gehad gisteren want Z3i vervalt en niet Z3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:48
ViNyL schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:36:
Ik heb even gebeld net en ik heb denk ik een stageloper aan de lijn gehad gisteren want Z3i vervalt en niet Z3...
Dat is al bekend nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ik zou zeggen, probeer het eens.. mischien kan je gewoon met je HD5000 streamen.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Sigma2k8 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:28:
[...]

Neem even contact op met Ziggo voor meer informatie en geef aan dat je je in ieder geval van geen kwaad bewust zijn. Als ze inderdaad aan kunnen tonen dat de spam écht van je IP adres af komt lijkt het me zaak om toch maar je PC's even opnieuw te installeren.

Wellicht is er een manier om je uitgaande SMTP verkeer in de gaten te houden?
Tuurlijk is die er. Wireshark voorheen Ethereal is daar uitermate geschikt voor. Wel even een dom hubje ertussen prikken anders komt het netwerkverkeer niet langs Wireshark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:04
Hi-Sintar schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 03:18:
Dit hebben wij ook gehad, met @home nog. bleek dat mijn oude laptop (in gebruik door zus) veel netwerkverkeer had als je niks deed.
Heb ik opgelost door op alle pc's in het huis de virusscanner te draaien en dan Adaware en spybot s&d erover heen te halen.

Ik had de 2 weken daarvoor wel het idee dat het langer duurde voor een internetpagina binnen was

Veel Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:55
Ik heb vorige week vrijdag Alles in Een Extra aangevraagd.Vandaag het pakket binnengekregen met alles erin. Enig idee of dan alles dan direct al werkt? Geen zin om alles aan te sluiten en dan nog een week te moeten wachten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
MADG0BLIN schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:09:
Ik heb vorige week vrijdag Alles in Een Extra aangevraagd.Vandaag het pakket binnengekregen met alles erin. Enig idee of dan alles dan direct al werkt? Geen zin om alles aan te sluiten en dan nog een week te moeten wachten. :Y)
je krijgt meestal een aansluitdatum, en dan leveren ze het pakket op die datum :) als die gelijk zijn, zou alles moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja, dan werkt het gewoon "meteen". Je moet nog wel even de activatie procedure door en dat kan 20 minuten duren voordat je modem actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

MADG0BLIN schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:09:
het is mooi weer dus je kunt dan 2 dingen doen
1: op een terras gaan zitten
2: toch alles aansluiten en kijken of het werkt en daarna een terrasje pakken

Ik zou voor optie 2 kiezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Bedankt. Vanavond maar even aan de gang dan. En zulk mooi terrasjes weer is het hier niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

MADG0BLIN schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:13:
Bedankt. Vanavond maar even aan de gang dan. En zulk mooi terrasjes weer is het hier niet. ;)
we horen het wel
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervolg op mijn eerdere verhaal. Inmiddels ook digitale TV en telefoon aangesloten. Werkt allemaal perfect, in een keer.

Als Ziggo ook nog zorgt dat de SD-decoder eraan komt (die zijn blijkbaar moeilijk te krijgen) dan is mijn hele verhuizing en omzetting (van alleen analoge TV naar AiO+) foutloos verlopen. Tot op heden dus erg tevreden over de hele gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mometeel kan ik mijn motorola modem niet meer bereiken, zowel bedraad als draadloos. Als ik in log op http://192.168.100.1 krijg ik een witte pagina. Internet zelf doet het wel, wel meer een hoge ping van 54 m/s en een lage download

Ik heb hem geprobeerd zonder tussenkomst van de router te bereiken mislukte ook geheel:

Met router krijg ik geen foutmelding, rechtstreek aan de modem het volgende:

Er kan geen verbinding worden gemaakt met de externe host DNS-Server 212.54.35.25.

Een hardreset heeft geen oplossing gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Bij mij is het nu dus ook het geval:
Tijdje genoten van het volledige zender pakket, toen ik het spul ontvangen had, heb ik meteen de smartcard geactiveerd, nu is de proef periode dus voorbij en jahoor, geen enkele zender meer behalve ned1
terwijl ik toch echt een poos geleden mijn zenderpakket had aangegeven. Iemand idee wat het beste is om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afwachten...

Eventueel hier op het forum posten.

Maar vooral niet even naar ziggo bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Gewoon even bellen, dan heb je binnen 10 minuten je zenders weer. Ik had precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwantje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 21:09
Pffff 2e keer in korte periode dat ik hoge latencies en lage download snelheden haal.

PC 2914
regio nieuwerkerk aan den ijssel
abbo: Ai1 plus

300+ ms naar ns1.xs4all.nl (normaal 10-12 ms) en ook naar ziggo.nl

[ Voor 4% gewijzigd door iwantje op 26-06-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Ligt het aan mij of is de teletekst van de BBC nu helemaal niet meer te ontvangen? (digitale tv)

Was altijd wel handig, zeker gezien hoe de EPG nooit echt alles laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Net alles aangesloten, internet werkte direct. Nog niet geupgrade jammer genoeg. Toen de decoder aansluiten, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Oude aangesloten, werkte direct. Morgen maar laten omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quartex schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:29:
Ligt het aan mij of is de teletekst van de BBC nu helemaal niet meer te ontvangen? (digitale tv)

Was altijd wel handig, zeker gezien hoe de EPG nooit echt alles laat zien.
Volgens mij zijn ze met ceefax gestopt en zit alles nu achter 'the red button'.

Ben je mooi klaar mee hier, idd. Mss dat 888 nog wel werkt maar verder ...

Edit: nouja bijna dan ..
In 2002, the BBC stopped broadcasting Ceefax on the digital satellite Sky Digital service, but later brought back a limited service including a TV schedule for BBC One and BBC Two; and subtitles.

Since 2006, the BBC has been promoting the reuse of the Ceefax page numbers on the Freeview and digital satellite BBC Red Button Ceefax-replacement services.

As of 2008 it is expected that Ceefax will not be replaced when the analogue signal is switched off in 2012, instead the BBC is developing IPTV.[3]

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Laguna schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:43:
[...]

Signaal 8% met kwaliteit 100% is gewoon in orde. Je kan beter naar de BER waardes kijken terwijl je Film1 Action op hebt staan. Zodra daar andere waardes te zien zijn dan alleen 6 nullen, dan heb je een signaalprobleem. Dit kan dan wel weer diverse oorzaken hebben, zoals interferentie, splitters, etc.
Waar vind ik BER waardes?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:48:

Ben je mooi klaar mee hier, idd. Mss dat 888 nog wel werkt maar verder ...
888 zal ik niet missen, dat word allemaal al geregeld via digitale tv (gewoon subtitles aan- of uitzetten via de remote)

Wie regelt trouwens de EPG? Is dat Ziggo of is dat, bijvoorbeeld, de BBC zelf?
Word er soms zo moe van dat je bij sommige kanalen nooit verder dan een paar uur vooruit kan kijken.
(of dat het veel te lang duurt voordat alles geladen is)
Druk twee maal op de 'info' toets.
Tenminste zo moet het met mijn Samsung.

[ Voor 17% gewijzigd door quartex op 26-06-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

quartex schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:45:

[...]

Druk twee maal op de 'info' toets.
Tenminste zo moet het met mijn Samsung.
Dan krijg ik te zien waar het programma over gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

ook als je 2x drukt?

Welk merk decoder heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

quartex schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:57:
ook als je 2x drukt?

Welk merk decoder heb je?
Humax. 1x krijg ik algemene info, 2x uitgebreide info. Bij menu kan ik wel status info ed vinden. Zoals signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Ik vond dit:

10.2 Signaalontvangst
U kunt de signaalsterkte en -kwaliteit weergeven.
1. Selecteer Signaalontvangst met de knop
en druk op de knop OK of .
2. Hier wordt informatie weergegeven over de
grafieken en percentages voor de
signaalsterkte en de kwaliteit van de zender.

Humax IR-Fox C Manual (pdf)

Edit: Eerst Menu kiezen en dan Systeem.. en dan wat hierboven staat.

[ Voor 8% gewijzigd door quartex op 26-06-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

quartex schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:09:
Ik vond dit:

10.2 Signaalontvangst
U kunt de signaalsterkte en -kwaliteit weergeven.
1. Selecteer Signaalontvangst met de knop
en druk op de knop OK of .
2. Hier wordt informatie weergegeven over de
grafieken en percentages voor de
signaalsterkte en de kwaliteit van de zender.

Humax IR-Fox C Manual (pdf)

Edit: Eerst Menu kiezen en dan Systeem.. en dan wat hierboven staat.
Ah oke, had ik in eerste instantie niet gezien. Geeft verschillende waardes, van 6 tot 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 06:37
Snippertje schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:16:
[...]

Ah oke, had ik in eerste instantie niet gezien. Geeft verschillende waardes, van 6 tot 21.
Dat is dus niet goed, aangezien die (het liefst) 0 moet zijn.

Ik zou inderdaad even kijken naar splitters, versterkers en ander spul wat er tussen zit, en ook even kijken naar je COAX kabel, of die wel goed is (geen dunne flutkwaliteit)

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

MADG0BLIN schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:46:
Net alles aangesloten, internet werkte direct. Nog niet geupgrade jammer genoeg. Toen de decoder aansluiten, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Oude aangesloten, werkte direct. Morgen maar laten omruilen.
Wat is er dan met je nieuwe decoder?

Welk merk/type heb je gekregen?
Gaan de ledjes branden als je de stekker in het stopcontact steekt?
In geval van een HD decoder: aangesloten via scart of hdmi? (sommige HD decoders geven geen beeld via hdmi voordat ze geconfigureerd zijn, alleen via scart)

Als je wel in het menu zit en de netwerkinstellingen kan invoeren, heb je dan wel de juiste netwerkinstellingen opgegeven? (controleer dit aan de hand van de handleiding op de website van ziggo, soms kan het voorkomen dat de meegeleverde instellingen niet accuraat zijn)
Ik neem aan dat je dezelfde netwerkinstellingen (frequentie en netwerk ID) als die van je oude decoder hebt ingevoerd...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:20:
Mometeel kan ik mijn motorola modem niet meer bereiken, zowel bedraad als draadloos. Als ik in log op http://192.168.100.1 krijg ik een witte pagina. Internet zelf doet het wel, wel meer een hoge ping van 54 m/s en een lage download

Ik heb hem geprobeerd zonder tussenkomst van de router te bereiken mislukte ook geheel:

Er kan geen verbinding worden gemaakt met de externe host DNS-Server 212.54.35.25.

Hmm.... heb nu hetzelfde probleem. Heb zelf een restart van de modem uitgevoerd om te kijken of ik de nieuwe snelheden al had. Na de update kom ik niet meer mijn modem in...... Ga even kijken of ze het IP hebben gewijzigd.....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Snippertje schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:16:
[...]

Dat is niet goed, bij mijn Humax is het 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Tom Paris schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:57:
Deze week het Motorola modem gekregen voor het Ai1 Extra abonnement. Nou kreeg je daar vroegah een muurbeugel bij, maar nu dus niet meer. Ziggo gebeld of ze die los hebben: "Ja maar die sturen we niet op. Had u maar een monteur moeten aanvragen". Dat de helpdesk gratis is, wil niet zeggen dat het zo bot moet...

Weet iemand of en waar deze muurbeugels los te krijgen zijn? Anders wordt het de minder charmante oplossing met een plankje of wat tie-wraps. B)
Mmm, nog even een mail gestuurd naar een ex-collega die nu bij Ziggo werkt:

Q: Hoe kan ik aan een muurbeugel voor de Surfboard SBV5121E komen?
A: Ik weet niet eens of die wel bestaan. :( wij gebruiken ze in iedere geval niet

Mmm, mmm, wordt dan toch een soort plankje maken met spulletjes van de Praxis vrees ik ...

Ty-raps ziet er helemaal niet uit natuurlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:06
Volkert schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:12:
[...]

Mmm, nog even een mail gestuurd naar een ex-collega die nu bij Ziggo werkt:

Q: Hoe kan ik aan een muurbeugel voor de Surfboard SBV5121E komen?
A: Ik weet niet eens of die wel bestaan. :( wij gebruiken ze in iedere geval niet

Mmm, mmm, wordt dan toch een soort plankje maken met spulletjes van de Praxis vrees ik ...

Ty-raps ziet er helemaal niet uit natuurlijk ...
Bespaar jezelf de moeite en wacht op het Arris modem, anders zit je straks dat plankje voor het verkeerde modem op maat te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Laatst online: 15-08 17:35
Rctworld schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:56:
[...]
Bespaar jezelf de moeite en wacht op het Arris modem, anders zit je straks dat plankje voor het verkeerde modem op maat te maken 8)7
Ik heb Alles-in-1-Plus, nu 10 Mb/s, binnenkort 20 Mbps en volgend jaar 30 Mbps.

Dan zit ik er voorlopig toch nog steeds aan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:13:
[...]

Zoals ik al zei, voor snelheidsverhoging géén problemen ;)

Router de oorzaak lijkt me sterk, heb een tijd terug moeite gedaan dat ding te laten crashen door heel veel connecties te openen (met torrents, emule, ares,limewire), dat is niet gelukt. Websites openen ging toen erg traag, maar router niet op de knieën gekregen.

Daarnaast, dit vreemde probleem is reproduceerbaar, en het is de modem die verbinding verliest, niet de router.
tijdje geleden had ik hier ook last van. internet was stabiel, tenminste de pc bleef altijd verbonden met de modem en kreeg een ip toegewezen. websites openen nooit problemen, maar zodra ik iets wilde downloaden viel de verbinding weg. niet soms, maar echt elke keer.

in eerste instantie dacht ik dat de router kapot aan het gaan was, deze is toch al zo'n 4-5 jaar oud. dus de router bij iemand anders geprobeerd, maar daar werkte het wel gewoon goed. toen dacht ik dat het de modem was, uitgeprobeerd door de pc direct op de modem aan te sluiten en begonnen met downloaden. dit werkte ook gewoon goed..

ben niet zo'n computerexpert dus had geen idee waar het aan zou liggen.. na lang denken dat ik misschien dat de router te warm werd en uitviel.. een pc doet dat toch ook :+ router opengemaakt, ventilator erop en weer testen.. hielp niets

uiteindelijk probeerde ik maar wat en had de firmware van de router geupdate. als eerst een nieuwere versie van asus zelf, nu leek het wel of het minder werd. downloads gingen langer door maar uiteindelijk viel toch de verbinding weg. toen een WRT firmware erop gezet bleek veel beter te zijn.. ik kon zien dat router minder werd belast (in de status van de router kon ik zien dat de memory usage lager was met WRT firmware) en opeens kon ik wel weer gewoon downloaden.

rare was dat ik op de 2e pc nog wel steeds dit probleem had. kabels verwisseld, wifi geprobeerd maar niks hielp. op een gegeven moment had ik de oude kabel weer aangesloten maar dit keer in LAN4 van de router ipv LAN2

sindsdien werkt alles weer perfect.. maar zodra ik een pc aansluit op LAN2 en ik ga downloaden dan val het internet weer uit. nou heb ik maar de printer op LAN2 aangesloten..

een nieuwe firmware voor de router heeft voor mij dus geholpen, maar ik heb er eigenlijk geen verklaring voor waarom LAN4 geen problemen geeft en LAN2 wel. misschien is LAN2 versleten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven

Router heeft voor snelheidsverhoging perfect gedaan, zelfs (tijdje terug) moeite gedaan om dat ding te laten crashen door 2 eMules, paar torrents en Ares tegelijk(!) aan te zetten.
Als ie daarvan al warm werd, of er andere problemen mee had, liet ie het niet merken.

Custom (Oleg) firmware draait er overigens al jaren op.

Maar het lijkt me sterk dat de router er voor zorgt dat de modem opnieuw aanmeld, daarnaast was er nog iemand hier op GoT met exact hetzelfde probleem dat net als hier begon meteen na snelheidsverhoging.

En niet te vergeten: de modem's webinterface was telkens heel kort bereikbaar, dus is de modem offline geweest. De Arris z'n webinterface werkt namelijk niet als ie online is.
Daar kan een router danwel computer toch niet voor zorgen?

Na 20min bellen met Ziggo hun zover gekregen monteur te sturen, hopelijk met andere modem.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 27-06-2009 14:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier uren TV kwijt geweest analoog. RTL4, 5 , en 7, en zo nog wat zenders.

De packetloss is trouwens groot al sinds ze met die upgraderondes bezig zijn. Soms is internetten echt onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
wat houdt dit in : Telephony Provisioning State Pass with Warnings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Oproepje:
Weet iemand hoe de digitale kwaliteit is in Heemskerk/Beverwijk?

Ik overweeg, me de komende snelheidsverhogingen mijn ADSL in te wisselen en maar voor een AiO+ pakket te gaan met als bijkomend voordeel digitale TV. Wat voor hardware krijg je dan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Edgarz schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:54:
Oproepje:
Weet iemand hoe de digitale kwaliteit is in Heemskerk/Beverwijk?

Ik overweeg, me de komende snelheidsverhogingen mijn ADSL in te wisselen en maar voor een AiO+ pakket te gaan met als bijkomend voordeel digitale TV. Wat voor hardware krijg je dan trouwens?
kennis van me woont er.
kwaliteit is gewoon prima daar in die regio.

op moment krijg je als hardware een Humax decoder voor dvt.
modem weet ik zo niet meer even op moment volgens mij een arris modem

hier alles in een extra
alles werkt prima en heb de 50Mbit ook al op het adres(overijssel)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
  • Laatst online: 05-09 18:30
Kan iemand mij vertellen of de snelheden die ziggo op hun website aangeeft ook echt reeel zijn.
ik heb nu orange family alleen ik haal niet meer dan 1/5 van waar ik op gehoopt had.

dus kloppen de opgaves van ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

arnoldg schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:08:
Kan iemand mij vertellen of de snelheden die ziggo op hun website aangeeft ook echt reeel zijn.
ik heb nu orange family alleen ik haal niet meer dan 1/5 van waar ik op gehoopt had.

dus kloppen de opgaves van ziggo ?
de snelheid die op de website staat klopt wel
aleen wat je kunt halen op je adres is afhankelijk van de kabel die naar je huis heen gaat
Dit wil nog wel eens wat verlies opleveren

TIP: heeft iemand in de buurt geen ziggo zodat je kunt kijken wat voorn snelheid hun hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
nope, voor zover ik weet heeft iedereen hier adsl.

maakt het wat uit dat de versterker van cogas 20mtr van onze voordeur opgesteld staat. ik bedoel zo een kleine kast langs de kant van de weg, vanuit deze kast worden de huizen aangesloten.

ik vermoed dat deze kast op een rinleiding zit ?

maar hoeveel verlies zou er ongeveer kunnen optreden. zal het net zo dramatische kunnen zijn als bij online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

arnoldg schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:31:
nope, voor zover ik weet heeft iedereen hier adsl.

maakt het wat uit dat de versterker van cogas 20mtr van onze voordeur opgesteld staat. ik bedoel zo een kleine kast langs de kant van de weg, vanuit deze kast worden de huizen aangesloten.

ik vermoed dat deze kast op een rinleiding zit ?

maar hoeveel verlies zou er ongeveer kunnen optreden. zal het net zo dramatische kunnen zijn als bij online ?
ik denk dan niet dat je enorm verlies lijd zoals bij online
maar kabel is ook iets anders dan een dunne koper kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldg
Dat klopt, en hoe zit het verder met ziggo, zijn de problemen die er direct na de fusering waren allemaal opgelost, heb geen zin in verbindingen die straks niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

arnoldg schreef op zondag 28 juni 2009 @ 08:51:
Dat klopt, en hoe zit het verder met ziggo, zijn de problemen die er direct na de fusering waren allemaal opgelost, heb geen zin in verbindingen die straks niet werken.
Alle problemen zijn opgelost, of jij in 1 keer vlekkeloos wordt aangesloten weet natuurlijk niemand, maar de kans is heel groot. Niet te bang zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
*Zucht*

Nieuwe splitter sou UITERLIJK afgelopen vrijdag bezorgd worden. Raad eens! Niets ontvangen.
Lijkt wel of er nooit iets goed kan gaan. Pakweg een half jaar geleden bijna 3 maanden gewacht op een nieuwe modem, en nu dit.
Succes aan de mensen die een Docsis3 modem moeten krijgen. Ik verwacht dat ze rond 2015 allemaal uitgeleverd zijn. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Volkert schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:05:
[...]

Ik heb Alles-in-1-Plus, nu 10 Mb/s, binnenkort 20 Mbps en volgend jaar 30 Mbps.

Dan zit ik er voorlopig toch nog steeds aan vast?
Sorry, mijn fout, degene die je ge-quote had sprak over AiE Extra, maar in dat geval heb je inderdaad best kans dat je er voorlopig nog aan vast zit, maar voor de zekerheid zou ik het plankje dan maar niet precies pas maken... Al staan de afmetingen van de Arris vast ook wel ergens op internet zodat je daar al vast een beetje rekening mee kunt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Horen die docsis3 modems ondertussen niet allang uitgeleverd te zijn? Want ik had begrepen dat vanaf begin Juli iedereen op de nieuwe snelheid zou moeten zitten terwijl ik nog steeds de oude modem heb. Moet ik nog even geduld hebben of is het tijd om contact op te nemen met Ziggo? Zelf gebruik ik Alles in 1 extra.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 28-06-2009 13:47 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sir_Hendro schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:39:
Horen die docsis3 modems ondertussen niet allang uitgeleverd te zijn? Want ik had begrepen dat vanaf begin Juli iedereen op de nieuwe snelheid zou moeten zitten terwijl ik nog steeds de oude modem heb. Moet ik nog even geduld hebben of is het tijd om contact op te nemen met Ziggo?
Welk abonnement heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Exorcist schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:40:
[...]

Welk abonnement heb je dan?
Alles in 1 extra :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Sir_Hendro schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:39:
Horen die docsis3 modems ondertussen niet allang uitgeleverd te zijn? Want ik had begrepen dat vanaf begin Juli iedereen op de nieuwe snelheid zou moeten zitten terwijl ik nog steeds de oude modem heb. Moet ik nog even geduld hebben of is het tijd om contact op te nemen met Ziggo?
Neem aan dat je wel AiE Extra hebt, anders krijg je hem sowieso de komende maanden nog niet 8)7 Maar Z3i klanten zouden inmiddels zo goed als over moeten zijn, de AiE Extra klanten zouden hem binnenkort moeten kunnen verwachten maar het verhaal schijnt inmiddels te zijn dat "van af 1 juli" heel erg letterlijk moet worden genomen en dat alles pas 1 oktober alles er door heen zal zijn...

Ik heb zelf inmiddels nog geen bericht gehad over een nieuw modem en ik geloof velen met mij ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik had een hele tijd terug eens een brief gehad dat per 1 juli de snelheidsverhoging er doorheen moet zijn en daar zou ik binnenkort een nieuw modem voor ontvangen. So far no luck. Hopelijk komt het allemaal snel want ik kan niet wachten op die extra upload (download boeit me niet zo veel aangezien dat al lekker rap is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Rctworld schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:43:
[...]
Maar Z3i klanten zouden inmiddels zo goed als over moeten zijn, de AiE Extra klanten zouden hem binnenkort moeten kunnen verwachten maar het verhaal schijnt inmiddels te zijn dat "van af 1 juli" heel erg letterlijk moet worden genomen en dat alles pas 1 oktober alles er door heen zal zijn...

Ik heb zelf inmiddels nog geen bericht gehad over een nieuw modem en ik geloof velen met mij ook niet :(
Niet persoonlijk bedoeld, Rctworld, maar ik reageer maar eens op jouw statement dat zo goed als alle Z3i abbo's 'over' zouden moeten zijn.

Al een tijdje lees ik dit soort berichten en ik moet je zeggen dat ik nu pas (eergisteren) een brief kreeg van Ziggo waarin aangekondigd wordt dat ik (op mijn verzoek????) binnenkort een ander modem ga ontvangen.

Dat wordt nog krappies aan, het is nu zondag 28 juni... Maar ik ben dus waarschijnlijk de laatste Z3i abonnee in nederland die daadwerkelijk een ander modem gaat ontvangen... ;)

Mijn point: nog niet iedere Z3i gebruiker is al voorzien van nieuwe snelheden en/of modem. Maar goed, ik ben van ADSL (18Mbps) overgegaan naar 30Mbps, dus mij hoor je in ieder geval niet klagen...

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 28-06-2009 14:07 . Reden: meuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 20:04
Eerder dus telefonisch de bestelling geplaatst om internet Z2, Televisie Z1 en Telefonie Z1 in een Aie pakket te stoppen. Zie ook hier.
Nu heb ik een vriend van me die bij Ziggo werkt laten nakijken of de order ook wel geplaatst was. En wat blijkt?
Het order rapport is gewoon helemaal leeg. Geen bestelling geplaatst. Niet eens een vermelding dat ik gebeld heb. Schandalig!

Ik plaats dus binnenkort de order opnieuw. via internet. Dan maar hopen dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

flessuh

Set sail for fail!

Sigma2k8 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:48:
Eerder dus telefonisch de bestelling geplaatst om internet Z2, Televisie Z1 en Telefonie Z1 in een Aie pakket te stoppen. Zie ook hier.
Nu heb ik een vriend van me die bij Ziggo werkt laten nakijken of de order ook wel geplaatst was. En wat blijkt?
Het order rapport is gewoon helemaal leeg. Geen bestelling geplaatst. Niet eens een vermelding dat ik gebeld heb. Schandalig!

Ik plaats dus binnenkort de order opnieuw. via internet. Dan maar hopen dat het goed gaat.
volgens mij hebben wij het zelfde, toen we telefonie kregen, zou het omgezet worden naar alles in 1, maar nu kijk ik naar mijn snelheden en ik zit op 5mb down, en 1 mb up, dus dat is nog gewoon z2....geen all in 1.

toch maar even contact opnemen binnenkort

laat maar, blijkbaar hebben we telefonie gratis en de rest nog wel apart

[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 28-06-2009 15:23 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ook wel heel apart verhaal hier :S

Ga binnenkort het huis uit (yay :D), en dan wil ik graag ziggo in mijn woning. Groningen, dus 100% dekking dacht ik. Niet dus, volgens de postcode-check kan ik he-le-maal niks met Ziggo, terwijl ik een Alles-in-1 pakket wil hebben :( Ik toch maar even gebeld, en uiteindelijk wist de derde persoon die ik sprak mij te vertellen dat ik wél Interactieve Televisie kan krijgen, maar geen internet, telefonie of gewoon kabeltelevisie 8)7 Vond hij ook raar, maar kon verder niks voor mij betekenen :'(
Hier is zeker geen Ziggo-medewerker te vinden die bereid is met mij dit mysterie op te lossen :P Moet ik dan toch maar aan de Tele2? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Martinator schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:48:

Ga binnenkort het huis uit (yay :D), en dan wil ik graag ziggo in mijn woning. Groningen, dus 100% dekking dacht ik. Niet dus, volgens de postcode-check kan ik he-le-maal niks met Ziggo, terwijl ik een Alles-in-1 pakket wil hebben :( Ik toch maar even gebeld, en uiteindelijk wist de derde persoon die ik sprak mij te vertellen dat ik wél Interactieve Televisie kan krijgen, maar geen internet, telefonie of gewoon kabeltelevisie 8)7 Vond hij ook raar, maar kon verder niks voor mij betekenen :'(
Hier is zeker geen Ziggo-medewerker te vinden die bereid is met mij dit mysterie op te lossen :P Moet ik dan toch maar aan de Tele2? :/
Zo'n soort probleem had ik ook. Niks beschikbaar, terwijl we al sinds 2002 klant zijn van voormalig @home. Heel veel geduld, en heel veel belletjes naar de helpdesk later was het eindelijk gefixt..was puur administratief foutje.

Probeer eens te zeggen dat het al werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martinator schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:48:

Bij mij was dit ook zo, ik ben toen doorverbonden met iemand die mijn aansluiting geschikt heeft gemaakt. Er zijn wel meer adressen in Groningen die niet door de postcodecheck komen. Het komt doordat sinds de overgang naar ziggo de adressen niet helemaal goed zijn overgegaan. Gewoon bellen en vragen of je doorverbonden kan worden naar iemand die je adres in het systeem kan aanmelden. Bij bij ging het om postcode 9717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

Rctworld schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:43:
[...]

Neem aan dat je wel AiE Extra hebt, anders krijg je hem sowieso de komende maanden nog niet 8)7 Maar Z3i klanten zouden inmiddels zo goed als over moeten zijn, de AiE Extra klanten zouden hem binnenkort moeten kunnen verwachten maar het verhaal schijnt inmiddels te zijn dat "van af 1 juli" heel erg letterlijk moet worden genomen en dat alles pas 1 oktober alles er door heen zal zijn...

Hmmm, per 1 oktober? Heb je hier ook een bron voor?
Overigens ben ik er ook een beetje bang voor. En als het 1 oktober gaat worden, zou het wel een beetje slordig zijn. Eerst werd er nog Q2 gecommuniceerd, later werd dit 1 juli (wat eigenlijk Q3 is, maargoed.. detail ;-) )
Als het nou echt 1 oktober wordt, kunnen ze beter de volgende verhoging mee nemen ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Sangroid schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:05:
[...]

Niet persoonlijk bedoeld, Rctworld, maar ik reageer maar eens op jouw statement dat zo goed als alle Z3i abbo's 'over' zouden moeten zijn.

Al een tijdje lees ik dit soort berichten en ik moet je zeggen dat ik nu pas (eergisteren) een brief kreeg van Ziggo waarin aangekondigd wordt dat ik (op mijn verzoek????) binnenkort een ander modem ga ontvangen.

Dat wordt nog krappies aan, het is nu zondag 28 juni... Maar ik ben dus waarschijnlijk de laatste Z3i abonnee in nederland die daadwerkelijk een ander modem gaat ontvangen... ;)

Mijn point: nog niet iedere Z3i gebruiker is al voorzien van nieuwe snelheden en/of modem. Maar goed, ik ben van ADSL (18Mbps) overgegaan naar 30Mbps, dus mij hoor je in ieder geval niet klagen...
Neehoor...hier nog een abonnee met hetzelfde geval.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Laatst online: 11-09 19:43
lester schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:20:
[...]
Bij mij was dit ook zo, ik ben toen doorverbonden met iemand die mijn aansluiting geschikt heeft gemaakt. Er zijn wel meer adressen in Groningen die niet door de postcodecheck komen. Het komt doordat sinds de overgang naar ziggo de adressen niet helemaal goed zijn overgegaan. Gewoon bellen en vragen of je doorverbonden kan worden naar iemand die je adres in het systeem kan aanmelden. Bij bij ging het om postcode 9717
Dat is toevallig, bij mij gaat het om postcode 9716 :) De eerste persoon die ik sprak (type helpdesk-bijbaan om de inburgeringscursus te betalen :P) had het er over dat de kabel dan wel in de straat ligt, om mijn huis er dan op aan te sluiten worden er aansluitingskosten in rekening gebracht á 200 euro :X Ik zal morgen weer eens in de telefoon klimmen met je tip, ik post hier wel weer of het dan gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
nAffie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:50:
[...]

Wat is er dan met je nieuwe decoder?
Ik krijg totaal geen beeld.
Welk merk/type heb je gekregen?
Samsung DCB-H380R
Gaan de ledjes branden als je de stekker in het stopcontact steekt?
Heel even. Als ik op een kanaal druk ook.
In geval van een HD decoder: aangesloten via scart of hdmi? (sommige HD decoders geven geen beeld via hdmi voordat ze geconfigureerd zijn, alleen via scart)
Eerst scart, toen HDMI, weer scart, toen coax, weer scart. Niets. Totaal geen beeld.
Als je wel in het menu zit en de netwerkinstellingen kan invoeren, heb je dan wel de juiste netwerkinstellingen opgegeven? (controleer dit aan de hand van de handleiding op de website van ziggo, soms kan het voorkomen dat de meegeleverde instellingen niet accuraat zijn)
Ik neem aan dat je dezelfde netwerkinstellingen (frequentie en netwerk ID) als die van je oude decoder hebt ingevoerd...
Ik kom nog niet eens tot het menu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Het is mij opgevallen dat m'n ip nummer ook hetzelfde is gebleven. Gisteren ben ik van huis weggeweest en heb ik alle stekkers uit de computer/modem er uit gehaald, alles van stroomt gehaald, ivm mogelijk zwaar onweer. Het modem heeft dik 10 uur uitgestaan, maar ondanks dat heb ik dezelfde ip nummer weer gekregen. Ik dacht altijd dat Ziggo dynamische ip nummers gebruikt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je krijgt alleen een ander IP als je een andere netwerkkaart neemt als je PC rechtstreeks is aangesloten op het modem of als je meerdere pc's hebt, gebruikt maakt van een router en de router verandert.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Snowwie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:06:
Het is mij opgevallen dat m'n ip nummer ook hetzelfde is gebleven. Gisteren ben ik van huis weggeweest en heb ik alle stekkers uit de computer/modem er uit gehaald, alles van stroomt gehaald, ivm mogelijk zwaar onweer. Het modem heeft dik 10 uur uitgestaan, maar ondanks dat heb ik dezelfde ip nummer weer gekregen. Ik dacht altijd dat Ziggo dynamische ip nummers gebruikt.
alleen bij een modem change of andere apparatuur met een andere macadres veranderd het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

MADG0BLIN schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:03:
[...]

Ik krijg totaal geen beeld.

[...]

Samsung DCB-H380R

[...]

Heel even. Als ik op een kanaal druk ook.

[...]

Eerst scart, toen HDMI, weer scart, toen coax, weer scart. Niets. Totaal geen beeld.

[...]

Ik kom nog niet eens tot het menu. :)
Dan heb je waarschijnlijk een defecte decoder... Zou maar even bellen dan... :)

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gisteren weer analoog zenders kwijt gedurende een paar uur. Dat begint echt vervelend te worden. En uiteraard staat er op de site van Ziggo nooit wat zinnigs bij hun storingsmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
Lijn lag eruit wegens werkzaamheden, toen 'ie terug kwam had ik netjes 50mbit (Z3i> AIE Extra):

5.71M/s eta 2m 43s _/-\o_

M'n upload is echter nog steeds 3mbit:

290K/s eta 5m 13s :?

Zien anderen met de 50mbit down het zelfde? Is de upload verhoging uitgesteld of komt 'ie later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 23:20
Ik heb Z3i en na het lezen van die brief dat we automatisch overgaan naar AIO-extra dacht ik laat ik m'n KPN lijn dan ook maar overzetten. Dus ik netjes gebeld naar Ziggo, een aardig vrouwtje aan de lijn en die heeft alles ingevoerd. Tenminste dat zei ze. Zaterdag kreeg ik een bevestigingsbrief van Ziggo, maar daar stond een heel ander telefoon nummer op. Dus ik bellen met Ziggo, en na 4 pogingen eindelijk iemand die snapte wat ik bedoelde. Die zat in het systeem te kijken en zag helemaal niks van nummer behoud of portering. Die heeft die hele bestaande order gewist en een compleet nieuwe aangemaakt. Ook mijn bestelde HD decoder voor 99 euro stond niet in m'n originele order. Die gast die mij nu heeft geholpen die zei dat m'n eerste order behandeld was door Zoetermeer, en dat die van Zoetermeer nooit iets goeds kunnen doen :D
We zullen zien of het deze keer wel goed zal komen. Zijn er nog andere die van Z3i overgaan naar AIO-extra en hun nummer laten porteren? Hoe loopt dat bij jullie?

Ik zit overigens nog steeds op 40 Mbit/s. In Tilburg dus nog geen upgrade (bij mij althans)

[ Voor 4% gewijzigd door MrDirect op 29-06-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
infernix schreef op maandag 29 juni 2009 @ 04:19:
Lijn lag eruit wegens werkzaamheden, toen 'ie terug kwam had ik netjes 50mbit (Z3i> AIE Extra):

5.71M/s eta 2m 43s _/-\o_

M'n upload is echter nog steeds 3mbit:

290K/s eta 5m 13s :?

Zien anderen met de 50mbit down het zelfde? Is de upload verhoging uitgesteld of komt 'ie later?
Jij hebt zeker al nieuwe modem? Want bijna nog niemand heeft 50mbit.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Zit net op de storingspagina van Ziggo te kijken in mijn gebied:
Afgeronde Werkzaamheden
van maandag 29 juni 01.00 uur tot maandag 29 juni 06.00 uur
In verband met invoering Nederland 1, 2 en 3 in HD kunt u na het aanzetten van de box een pop-up melding ontvangen met de vraag of u de box wilt upgraden naar de nieuwste softwareversie. Bij klikken OK duurt het een paar minuten en de box zal opnieuw starten. Bij keuze niet upgraden blijft de oude versie in gebruik.
Okey niet bijster veel zeggend bericht, gaat hier geloof ik over en firmware upgrade voor de HD-tuners of zal de update van de zenderlijst er al doorheen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Grmblz...

Ik zit sinds vandaag (ik zag in de logs van de modem dat hij vannacht gereset was) ineens op 20 Mbit down!!! (ipv 30)

Ik denk dat ik al overgezet ben naar AIO, officieel hoort die snelheid er dan bij (tot juli, he!)

Grmblz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Rctworld schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:23:
Zit net op de storingspagina van Ziggo te kijken in mijn gebied:

[...]

Okey niet bijster veel zeggend bericht, gaat hier geloof ik over en firmware upgrade voor de HD-tuners of zal de update van de zenderlijst er al doorheen zijn?
Ik kreeg in ieder geval niet die melding op mijn Humax 5050.

@XennoX: Ook niet in het setupmenu iets te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 29-06-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sangroid schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:12:
[...]

Ik kreeg in ieder geval niet die melding op mijn Humax 5050.
ik kreeg ook geen melding maar als je in menu kijkt van de decoder zelf staat er wel een update klaar.
dit was op mijn 5000c zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Nouja, ik heb zelf de DVB-C HD-decoder ingebouwd zitten in mijn SONY BRAVIA KDL-40W4500 dus ik kan het sowieso nog niet echt beoordelen... Ben wel benieuwd of de zenders zichtbaar zijn voor jullie, want de zenderlijst updaten moet ik namelijk handmatig doen en de indeling daarvan idem dito dus zou wel fijn zijn als ik dat in één keer goed kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:20:

Blijkbaar ligt het aan VISTA, me 2 laptops met XP kunnen wel gewoon inloggen, ik heb geen waarom het met vista niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Begin nu al te balen en te twijfelen of ik wel goed heb gedaan aan het overstappen. Wat een ongelooflijke KLOTE service daar zeg.
4 soorten kabels geprobeert (2x scart, 1x hdmi en 1x coax...), 2 schermen geprobeert met de decoder, oude werkt gewoon en nu krijg ik te horen dat ik naar een winkel moet om het toch maar te testen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:38:
Ik was gisteren weer analoog zenders kwijt gedurende een paar uur. Dat begint echt vervelend te worden. En uiteraard staat er op de site van Ziggo nooit wat zinnigs bij hun storingsmeldingen.
Een paar maanden geleden had ik op een vrije dag ook geen analoge tv meer en niks dat met de kabel ging werkte meer. Elke kanaal op sneeuw (heb ook Ai1E, maar als er ook al geen analoge signaal voor de tv en radio is, dan werkt digitaal ook niet), dus ik navragen in de buurt. Bleek de hele wijk op sneeuw te staan. Dus ik Ziggo gebeld en hun wisten ook van niks, maar ze zouden wel een monteur naar de wijk sturen.

Bleek dat KPN met werkzaamheden bezig te zijn en een kabel hebben doorgezaagd waardoor de hele wijk plat lag. :) Was binnen een paar uur weer opgelost gelukkig. Het begon zo rond 9.00 en was opgelost rond 12.30.

Die felle concurrentiestrijd ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
MADG0BLIN schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:43:
Begin nu al te balen en te twijfelen of ik wel goed heb gedaan aan het overstappen. Wat een ongelooflijke KLOTE service daar zeg.
4 soorten kabels geprobeert (2x scart, 1x hdmi en 1x coax...), 2 schermen geprobeert met de decoder, oude werkt gewoon en nu krijg ik te horen dat ik naar een winkel moet om het toch maar te testen... :r
Wat is daar voor slechte service aan? Je kan naar een winkel om te kijken of die echt werkt of dat je bekabeling gewoon brak is naar je receiver toe (ik gok dat ie stuk is gezien je eerdere schrijven).

Met een kapotte iPod ga ik ook gewoon terug naar de winken (voorbeeld).
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:35:
[...]

Blijkbaar ligt het aan VISTA, me 2 laptops met XP kunnen wel gewoon inloggen, ik heb geen waarom het met vista niet kan.
Ik gok eerder dat het aan je machine ligt waar VISTA op staat... Hier kan ik met VISTA gewoon op de pagina komen... Opdat de TCP stack iets is veranderd van XP naar VISTA na, is er weinig veranderd.

[ Voor 23% gewijzigd door XiniX88 op 29-06-2009 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Verbinding heeft hier ~ 12 uur uitgelegen. vanmorgen rond 5.45 kwam ie weer online.
Waarom weet ik niet, staat niks op Ziggo site. Ook nog steeds oude speeds, wel een brief gehad voor onderhoud, maar dat is voor 1 juli a.s. Zonet weer ff een time-out @ al het verkeer, WLM viel weg enz. Het is nu weer normaal :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
XiniX88 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:52:
[...]

Wat is daar voor slechte service aan? Je kan naar een winkel om te kijken of die echt werkt of dat je bekabeling gewoon brak is naar je receiver toe (ik gok dat ie stuk is gezien je eerdere schrijven).

Met een kapotte iPod ga ik ook gewoon terug naar de winken (voorbeeld).
Heb hem via internet besteld. Zie je me al aankomen bij de harense smid? Ziggo vraag of ik mijn decoder even mag testen??
Ik heb een werkende normale decoder. Werkt al tijden als een trein.
Dan sluit ik de nieuwe aan. Krijg eerst geen beeld via scart. Hij knippert even maar kom zelfs niet in het menu.
Sluit hem aan via HDMI. Geen beeld, ook geen menu. Via coax. Geen beeld of menu. Dan via andere scart kabel. Geen beeld of menu. Andere scherm. Geen beeld of menu. Dan ligt het aan mijn bekabeling? Kom op zeg, dat is wel heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
MrBlueEyes schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:09:
[...]

Jij hebt zeker al nieuwe modem? Want bijna nog niemand heeft 50mbit.
Yep, nieuw modem inderdaad. Vandaar ook die 50mbit down, maar upload is nog steeds 3. Nog maar even afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiniX88 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:52:
[...]

Ik gok eerder dat het aan je machine ligt waar VISTA op staat... Hier kan ik met VISTA gewoon op de pagina komen... Opdat de TCP stack iets is veranderd van XP naar VISTA na, is er weinig veranderd.
Denk niet aan het systeem, net VISTA erop geinstalleerd,. met daarvor Xp, en deed het dus prima, ik krijg nu alleen maar een blanke pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
infernix schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:24:
[...]

Yep, nieuw modem inderdaad. Vandaar ook die 50mbit down, maar upload is nog steeds 3. Nog maar even afwachten dan.
Ik heb alles in 1 extra, maar nog het oude modem. Vorige week een paar keer gereset, en tijdens 1 van die sessies was mijn upload gecapt op 2 mbit. Download was gewoon 20. Een reset verder was hij weer gewoon 3..

Als je het aandurft zou je hem nog een keer kunnen resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Mijn verbinding is net opgeleverd(Ai1:Extra):

Had weer een maandagmorgen model Motorola modem. Modem wilde niet activeren Heb de helpdesk gebeld, vrijdag krijg ik een nieuwe modem, opvolger van de Motorola. Maar ik wilde toch internet, voor de grap een klap opgegeven. Ineens beginnen alle lampjes te branden. Geactiveerd! :P.

Heb nu deze snelheid:
Down: 19626
Up: 3246

Nu nog even wachten op de verhoging :P.
Pagina: 1 ... 14 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.