ons internet is een beetje dood hier... nog meer mensen die er last van hebben? Regio 1628
Hmm dit is wazig. Er is iets met mijn verbinding gebeurd. Ik denk dat ziggo aan het upgraden is geslagen, maar per verbinding haal ik nu dus niet meer dan plm. 20kB/sec. Ik kan meerdere verbindingen maken dus het totaal kan hoger zijn, bijvoorbeeld met BitTorrent, maar als ik in m'n peers lijst kijk gaat er niet een boven die limiet. Zelfs ubuntu downloaden van TU Delft gaat maar met 18kB/sec
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb al m'n modem gereset (twee keer vandaag) en m'n router uit de verbinding gehaald.
Postcode 3706, internet Z2
zou kunnen natuurlijk, hier haal ik nog steeds m'n 2,2 / 2,3 MB/sec, lijkt dus gewoon goed 3544 (utrecht)piderman schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:17:
Hmm dit is wazig. Er is iets met mijn verbinding gebeurd. Ik denk dat ziggo aan het upgraden is geslagen, maar per verbinding haal ik nu dus niet meer dan plm. 20kB/sec. Ik kan meerdere verbindingen maken dus het totaal kan hoger zijn, bijvoorbeeld met BitTorrent, maar als ik in m'n peers lijst kijk gaat er niet een boven die limiet. Zelfs ubuntu downloaden van TU Delft gaat maar met 18kB/secIemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb al m'n modem gereset (twee keer vandaag) en m'n router uit de verbinding gehaald.
je heb tenminste nog internet.. die van mij is helemaal wegpiderman schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:17:
Hmm dit is wazig. Er is iets met mijn verbinding gebeurd. Ik denk dat ziggo aan het upgraden is geslagen, maar per verbinding haal ik nu dus niet meer dan plm. 20kB/sec. Ik kan meerdere verbindingen maken dus het totaal kan hoger zijn, bijvoorbeeld met BitTorrent, maar als ik in m'n peers lijst kijk gaat er niet een boven die limiet. Zelfs ubuntu downloaden van TU Delft gaat maar met 18kB/secIemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik heb al m'n modem gereset (twee keer vandaag) en m'n router uit de verbinding gehaald.
zit nu op het internet van me mobiel though
hier in Veghel (5467) was het tussen 5 en 6 ook dood. Nu is het weer back online. Wat wel leuk is dat ik uiteindelijk na 10 maanden, NU toch de 3 mbit upload haal i.p.v. gecapte 2 mbit. 
AI1 extra
AI1 extra
[ Voor 3% gewijzigd door ninasky11 op 29-06-2009 21:47 ]
5431 Cuijk schommelt de internet. Me bittorrent kan perfect downloaden, maar surfen is niet te doen hij springt lijkt wel om 10 uit dan weer aan. Zeer vervelend.
internet werkt weer... helaas geen verhoging though
Op het moment bij mijn vriendin thuis, woont in een studentenhuis en delen met 15(!) man een Z3 verbinding. Gelukkig gebruikt niemand het meer dan voor MSN, email en andere small-band applicaties.
Omdat ik op draadloos netwerk zit haal ik op het moment niet meer dan 20 mbit down en kan jammer genoeg ook geen UTP in de buurt vinden.
De upload is nu langzaam aan het stijgen, ligt nu rond de 200 kB/s...
Groningen-Stad.
Omdat ik op draadloos netwerk zit haal ik op het moment niet meer dan 20 mbit down en kan jammer genoeg ook geen UTP in de buurt vinden.
De upload is nu langzaam aan het stijgen, ligt nu rond de 200 kB/s...
Groningen-Stad.
De 3Mbit upload is al enkele dagen eerder gerealiseerd in Veghel, ik zat voorheen met mijn AIE-extra ook altijd rond de 2Mbit te hikken (5467KM).ninasky11 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:46:
hier in Veghel (5467) was het tussen 5 en 6 ook dood. Nu is het weer back online. Wat wel leuk is dat ik uiteindelijk na 10 maanden, NU toch de 3 mbit upload haal i.p.v. gecapte 2 mbit.
AI1 extra
Testing, one, two ...
En eerst een nieuwe modem gekregen?Libbz schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 02:44:
vannacht is ook mijn verbinding op 50Mbps overgegaan
haal ook echt precies 50Mbps.. netjes hoor!
ben benieuwd of het overdag net zo stabiel isLibbz schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 02:44:
vannacht is ook mijn verbinding op 50Mbps overgegaan
haal ook echt precies 50Mbps.. netjes hoor!
ik heb nog een splitter uit de begin tijd van @home welke verzegeld is, kan ik deze nog steeds gebruiken voor de huidige abbo`s?
ja, zo'n arris modem
http://tweakers.net/ext/i/1231234154.jpg
super lelijk trouwens
enne, ik weet niet hoe hij overdag is, vanavond was hij ook wel ok.
die kun je gewoon gebruikenharryslinger schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 03:10:
ik heb nog een splitter uit de begin tijd van @home welke verzegeld is, kan ik deze nog steeds gebruiken voor de huidige abbo`s?
↓ volgende bericht hieronder ↓
Verwijderd
Na contact te hebben gehad met ziggo klantenservice werd mij verteld dat alleen de mensen met een internet Z3i abonnement de nieuwe euro docsis 3.0 modems krijgen. In mijn huidige situatie dus van internet Z3 naar alles in eé'n EXTRA moet ik genoeg hebben aan een euro docsis 2.0 kabelmodem van motorola (SBV5121E)
Ook heb ik nagevraagd over de verhogingen van de intenet snelheden van Alles in één EXTRA wat gefasseerd gepland is en tussen juli en septermber gaat plaatsvinden. Nou daar was ik dus niet blij mee. Tussen juli en september...en ik maar denken dat ik morgen 1 juli al een upgrade zou krijgen helaas..
Ook heb ik nagevraagd over de verhogingen van de intenet snelheden van Alles in één EXTRA wat gefasseerd gepland is en tussen juli en septermber gaat plaatsvinden. Nou daar was ik dus niet blij mee. Tussen juli en september...en ik maar denken dat ik morgen 1 juli al een upgrade zou krijgen helaas..
En wat denk je te gaan bereiken met een nieuwe modem? Zodra je die modem echt nodig hebt zal Ziggo hem echt wel aan je uitleveren hoor. Schijnbaar gaat iedereen hier op zo blind voor die nieuwe modems. Want iedereen is teleurgesteld als ze geen nieuwe modem krijgen.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:26:
Na contact te hebben gehad met ziggo klantenservice werd mij verteld dat alleen de mensen met een internet Z3i abonnement de nieuwe euro docsis 3.0 modems krijgen. In mijn huidige situatie dus van internet Z3 naar alles in eé'n EXTRA moet ik genoeg hebben aan een euro docsis 2.0 kabelmodem van motorola (SBV5121E)
Mocht je na de snelheidsverhoging niet het optimale meer uit je verbinding halen kun je toch nog altijd gaan klagen? Maar ik neem aan dat de dames en heren bij Ziggo echt wel weten waar ze mee bezig zijn.
Ik weet niet of ziggo gemeld heeft dat ze op 1 Juli alles gingen uitrollen (meestal krijg je een mail), maar op de site staan de nieuwe snelheden ook nog niet (meestal drukken ze de termijnen uit in kwartalen). Ziggo neemt uiteraard een veilige marge om iedereen "op te waarderen", als ze zeggen dat iedereen juli omhoog gaat dan zitten op 2 juli de eerste mensen al bij Kassa/Radar te klagen. Daarbij gaan ze echt niet spontaan alle modems resetten en verbindingen opnieuw opzetten voor al hun klanten, dan zakt de boel gegarandeerd in.
Maar mijn ervaring is dat wanneer er gemeld wordt dat de snelheden omhoog gaan (op bijvoorbeeld fora) dat 90% rond die datum een snellere verbinding heeft (vaak al VOOR de deadline). Daarbij komt dat het volgens mijn kalender nog geen 1 juli is en je dus niet weet of je inderdaad geen verhoging krijgt op 1 juli.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wat een paniek allemaal zeg... 
Ik denk dat Ziggo bij de volgende verhoging beter niets kan aankondigen, want dat scheelt weer een hoop slapeloze nachten voor veel mensen.

Ik denk dat Ziggo bij de volgende verhoging beter niets kan aankondigen, want dat scheelt weer een hoop slapeloze nachten voor veel mensen.
Ik heb de verhoging ook te pakken.
Z3 abbonement hier.
UBR: groni1.gr.home.nl
Ik ben tevreden. Kan ik wat meer spelen met mijn server. Audio streaming enzo
Oh ja, het is op een Scientific Atlanta EPX2203 (Docsis 2 + 2xtelefonie aansluiting)
Gemiddelde snelheden:
Down = ~23.80Mbps
Up = ~3.75Mbps
Z3 abbonement hier.
UBR: groni1.gr.home.nl
Ik ben tevreden. Kan ik wat meer spelen met mijn server. Audio streaming enzo
Oh ja, het is op een Scientific Atlanta EPX2203 (Docsis 2 + 2xtelefonie aansluiting)
Gemiddelde snelheden:
Down = ~23.80Mbps
Up = ~3.75Mbps
[ Voor 31% gewijzigd door LogiForce op 30-06-2009 10:33 . Reden: Extra info toegevoegd ]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
Net reclame van Ziggo op de Radio (Radio3)..
De snelheden worden "vanaf 1 juli" verhoogd. Dus niet perse op 1 juli. Dus op dat punt maken ze hun beloftes niet echt waar.
Wat wel grappig was: De 80mbit zou volgens deze reclame al in de najaar plaats vinden en volgend jaar zou het meer dan 100mbit moet zijn...
Nou ja, we zullen wel zien. Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat ik nog geen 50mbit heb, maar als ik aan de andere kant over de stabiliteitsproblemen lees op dit moment (klapperende verbindingen als de lijn wordt vol getrokken), dan wacht ik liever nog even
De snelheden worden "vanaf 1 juli" verhoogd. Dus niet perse op 1 juli. Dus op dat punt maken ze hun beloftes niet echt waar.
Wat wel grappig was: De 80mbit zou volgens deze reclame al in de najaar plaats vinden en volgend jaar zou het meer dan 100mbit moet zijn...
Nou ja, we zullen wel zien. Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat ik nog geen 50mbit heb, maar als ik aan de andere kant over de stabiliteitsproblemen lees op dit moment (klapperende verbindingen als de lijn wordt vol getrokken), dan wacht ik liever nog even
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Het was toch al vanaf het begin "vanaf 1 juli"? Het is ondoenlijk iedereen op praktisch hetzelfde moment over te zetten.TFHfony schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:06:
Welke belofte? Ik heb ze nergens horen zeggen dat ze OP 1 juli de verhoging doorvoeren. Nieuwe aansluitingen krijgen misschien wel direct de hogere snelheid, maar een bedrijf met zoveel klanten kan niet van de ene op de andere dag een schakelaar omzetten zodat iedereen ineens een snellere verbinding heeft. Wat hier op tweakers geroepen wordt is geen belofte vanuit Ziggo, maar meestal een interpretatie van berichten die Ziggo de deur uitdoet. Als ziggo zegt kwartaal 3 dan is dat VANAF 1 juli, maar veel mensen zien dat als exact op 1 juli en gaan nu alvast zeuren, het is nog geen 1 juli. Als je morgen om 23:59 nog steeds geen snellere verbinding hebt dan heb je reden te klagen en niet al dagen van te voren.TFHfony schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:06:
Wees blij dat er überhaupt een verhoging komt, Ziggo is dat niet verplicht, als je sneller wilt kun je altijd nog naar een andere aanbieder, alsof het daar wel allemaal lekker geregeld is.
Je zit al een tijd op je huidige snelheid, die paar dagen/weken extra op een lagere snelheid overleef je ook wel (het is niet zo dat je huidige verbinding ineens trager wordt).
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat zou ik dan maar weer niet te hard roepen, tot begin deze maand altijd netjes 19.5/3,2 gehaald bij verschillende speedtests, laatste dagen ineens 8 tot 10 down en met moeite 2 up....Gertjan. schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:18:
[...]
Je zit al een tijd op je huidige snelheid, die paar dagen/weken extra op een lagere snelheid overleef je ook wel (het is niet zo dat je huidige verbinding ineens trager wordt).
Vindt het persoonlijk sowieso wel een beetje raar als wij(AiE Extra) nog één of twee maanden op nieuwe modems zouden moeten wachten en dat AiE Plus/Z3 ondertussen zelfde/hogere snelheden heeft met dezelfde modems maar minder betalen, hoop wel dat ze dat bij Ziggo ook beseffen.
Hey all,
volgens mij een foutje gemaakt
Ik heb voor mn ziggo aansluiting een Hirschman versteker gekocht.
de GHV 20 M, ik had wel retour zien staan, maar dit is een passief retour aansluting, en volgens mij werkt daarom mn modem niet
Klopt dit of is er iets anders aan de hand? ( ps. mocht dit het geval zijn, en ik moet de versterker ruilen, wat raden jullie me aan ?
Merci !
de GHV 20 M, ik had wel retour zien staan, maar dit is een passief retour aansluting, en volgens mij werkt daarom mn modem niet
Klopt dit of is er iets anders aan de hand? ( ps. mocht dit het geval zijn, en ik moet de versterker ruilen, wat raden jullie me aan ?
Merci !
Wat bedoel je met, mijn modem werkt niet?
Misschien is het ding gewoon nog niet aangemeldt door ziggo. Oftewel ook even testen door het modem rechtstreeks aan je cai te hangen zonder splitters en versterkers ervoor.
Daarnaast moet je ook niet een te lange kabel tussen cai en modem hebben..
Die versterker kan wel retourgeschikt zijn, maar hij dempt wel. Dus modem zo dicht mogelijk bij aansluitpunt plaatsen.
Verschil tussen passief en actief retour is dat je met een actief retourversterker het retoursignaal ook kan versterken.
Misschien is het ding gewoon nog niet aangemeldt door ziggo. Oftewel ook even testen door het modem rechtstreeks aan je cai te hangen zonder splitters en versterkers ervoor.
Die versterker kan wel retourgeschikt zijn, maar hij dempt wel. Dus modem zo dicht mogelijk bij aansluitpunt plaatsen.
Verschil tussen passief en actief retour is dat je met een actief retourversterker het retoursignaal ook kan versterken.
[ Voor 13% gewijzigd door job op 30-06-2009 12:24 ]
Zo te zien is er maar 1 uitgang retourgeschikt, dus controleer even of je het modem op de juiste aansluiting hebt geprikt...Av4tar schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:17:
Hey all,
Merci !

meh.
Och je weet nog niet wanneer de snelheid er daadwerkelijk komt, wie weet gaan er vannacht weer een hoop over. Er zullen vast ook mensen zijn met AiE Plus die even moeten wachten. Het prijs verschil is inderdaad een beetje raar, maar op zich moet dat niet echt een groot probleem zijn. Volgens mij kun je met de oude modem ook over de 20 moeten komen.Rctworld schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:26:
[...]
Dat zou ik dan maar weer niet te hard roepen, tot begin deze maand altijd netjes 19.5/3,2 gehaald bij verschillende speedtests, laatste dagen ineens 8 tot 10 down en met moeite 2 up...
Vindt het persoonlijk sowieso wel een beetje raar als wij(AiE Extra) nog één of twee maanden op nieuwe modems zouden moeten wachten en dat AiE Plus/Z3 ondertussen zelfde/hogere snelheden heeft met dezelfde modems maar minder betalen, hoop wel dat ze dat bij Ziggo ook beseffen.
Maar op zich lost Ziggo het vrij netjes op, er zijn ook aanbieders die de prijzen/snelheden niet opwaarderen en waarbij nieuwe klanten sneller en goedkoper internet hebben (weet niet of het nog zo is, maar vroeger moest je soms zelf aan de bel trekken).
Tja ik kan me er niet druk om maken. Ben ooit begonnen op 2mb bij @home, dat is 5 geworden (na overstap aie) en dat is ook weer 10 geworden en binnenkort 20 dus ik vind dat ik al aardig zit voor een nette prijs.
Om te surfen heb ik echt nog geen 20mb nodig, heb liever een stabiele verbinding dan een snelle, maar instabiele (vooral met gamen is stabiliteit belangrijker). Tot nu toe heb ik altijd vrij op tijd mijn verhoging gekregen en na een week ben je daar ook weer aan gewend en boeit het je allemaal niet meer zoveel (en ga je uitkijken naar de volgende verhoging). Voor dagelijks gebruik kan ik me niet voorstellen dat je de verhoging echt nodig hebt. En als je een hevige downloader bent kun je die paar minuten ook nog wel wachten op je film.
Sommige showen hun vrouw, sommige hun auto en sommige willen schijnbaar showen met de snelheid van hun verbinding
Modem werkt weljob schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:23:
Wat bedoel je met, mijn modem werkt niet?
* Aansluitpunt --> 3 meter coax --> modem --> de rest is UTP
Het zou dus als volgt moeten zijn.
* Aansluitpunt --> 3 meter coax --> versterker --> modem & Tv's
Het kan gewoon niet korter dan die 3 meter, maar het is allemaal Hirschmann spul, dus kwalitatief prima lijkt me. Het is dus een versterker met 1 ingang en 4 uitgangen. Zover ik kan zien moet het modem in de laatste aansluiting. Als ik dat doe, werkt internet niet meer. ( 169.x ip adres )
Hoop dat dit iets duidelijker is
Deze versterker: https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1046348.jsf
De is retour geschikt op alle uitgangen. Deze krijg je namelijk ook bij het installatiepakket interactieve televisie. Ik heb hem oook thuis en modem en interactieve ontvanger (zit ook een modem in) op aangesloten.
De is retour geschikt op alle uitgangen. Deze krijg je namelijk ook bij het installatiepakket interactieve televisie. Ik heb hem oook thuis en modem en interactieve ontvanger (zit ook een modem in) op aangesloten.
[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 30-06-2009 12:59 ]
Dat jij die snelheid niet gebruikt, betekent niet dat andere mensen dat niet doen..Gertjan. schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:25:
[...]
Och je weet nog niet wanneer de snelheid er daadwerkelijk komt, wie weet gaan er vannacht weer een hoop over. Er zullen vast ook mensen zijn met AiE Plus die even moeten wachten. Het prijs verschil is inderdaad een beetje raar, maar op zich moet dat niet echt een groot probleem zijn. Volgens mij kun je met de oude modem ook over de 20 moeten komen.
Maar op zich lost Ziggo het vrij netjes op, er zijn ook aanbieders die de prijzen/snelheden niet opwaarderen en waarbij nieuwe klanten sneller en goedkoper internet hebben (weet niet of het nog zo is, maar vroeger moest je soms zelf aan de bel trekken).
Tja ik kan me er niet druk om maken. Ben ooit begonnen op 2mb bij @home, dat is 5 geworden (na overstap aie) en dat is ook weer 10 geworden en binnenkort 20 dus ik vind dat ik al aardig zit voor een nette prijs.
Om te surfen heb ik echt nog geen 20mb nodig, heb liever een stabiele verbinding dan een snelle, maar instabiele (vooral met gamen is stabiliteit belangrijker). Tot nu toe heb ik altijd vrij op tijd mijn verhoging gekregen en na een week ben je daar ook weer aan gewend en boeit het je allemaal niet meer zoveel (en ga je uitkijken naar de volgende verhoging). Voor dagelijks gebruik kan ik me niet voorstellen dat je de verhoging echt nodig hebt. En als je een hevige downloader bent kun je die paar minuten ook nog wel wachten op je film.
Sommige showen hun vrouw, sommige hun auto en sommige willen schijnbaar showen met de snelheid van hun verbinding.
Zeker upload kan ik erg goed gebruiken.
Daarnaast zoals een ander al zei betalen andere minderen en krijgen meer snelheid.
Z3i gebruikers worden omgezet naar AIO extra krijgen het nieuwe modem en nieuwe snelheid, daarom verwachten wij(AIO extra gebruikers) ook binnenkort de snelheid te krijgen. Snelheid verhoging was eerst vanaf Q2(vanaf april dus) Daarna 1 juli, daarna vanaf 1 juli, daarna medio 2009. Dus veel mensen verwachten al maanden die verhoging. Ik heb dikke 1TB per maand aan data die ik download/upload. En dat wordt nog steeds meer, dus geef mij maar snel die extra snelheid. Mensen nemen niet voor niets het duurste abonnement he.
Dat ik even op die hogere snelheid moet wachten vind ik geen probleem maar het mag nu wel duidelijk worden wanneer we die snelheid gaan krijgen.
Sommige zien vanaf 1 juli als dat het dus ook pas een tijd daarna kan komen, dat zou betekenen dat ze nog 3 maanden er mee kunnen wachten want dan is het nog steeds "vanaf 1 juli". Ze kunnen beter dan met een datum komen, wanneer je zeker bent dat je de nieuwe snelheid hebt.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
LOL @ tekst in het klein, maar even serieus. Qua downloaden maakt het me niets uit, ben het met je eens dat je de verhoging voor dagelijks gebruik niet echt nodig hebt en ook wel die paar minuutjes extra kunt wachten totdat je download klaar is..Gertjan. schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:25:
Voor dagelijks gebruik kan ik me niet voorstellen dat je de verhoging echt nodig hebt. En als je een hevige downloader bent kun je die paar minuten ook nog wel wachten op je film. Sommige showen hun vrouw, sommige hun auto en sommige willen schijnbaar showen met de snelheid van hun verbinding.
Waar ik echter wèl ècht behoefte aan heb is de verhoging van de upload. Ik draai thuis een servertje, dus kan het goed gebruiken. Daarnaast is de verhouding tussen upload/download momenteel zo krom, ik vindt het belangrijker dat dat zo snel mogelijk gelijk getrokken wordt.
Je hebt destijds het contract afgesloten voor een bepaalde snelheid neem ik aan. Je mag er dan niet zomaar vanuit gaan dat de snelheid in de toekomst omhoog gaat. Zeker als je afsluit onder het mom dat na de verhoging je snelheid is wat je wilt (dat het oneerlijk is dat andere het wel krijgen is een tweede). Als je veel upload/download ben je bijna professioneel bezig met je verbinding en daar is Ziggo niet echt voor bedoeld (ze garanderen ook geen uptime en dergelijke). Zelfs met het duurdere abonnement is er met je "afgesproken" dat zij een bepaalde snelheid leveren voor een bepaald bedrag. Een (mobiele) telefoon aanbieder gaat je ook niet altijd lagere tarieven bieden gedurende de looptijd van je contract.MrBlueEyes schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:39:
[...]
Dat jij die snelheid niet gebruikt, betekent niet dat andere mensen dat niet doen.
Zeker upload kan ik erg goed gebruiken.
Daarnaast zoals een ander al zei betalen andere minderen en krijgen meer snelheid.
Z3i gebruikers worden omgezet naar AIO extra krijgen het nieuwe modem en nieuwe snelheid, daarom verwachten wij(AIO extra gebruikers) ook binnenkort de snelheid te krijgen. Snelheid verhoging was eerst vanaf Q2(vanaf april dus) Daarna 1 juli, daarna vanaf 1 juli, daarna medio 2009. Dus veel mensen verwachten al maanden die verhoging. Ik heb dikke 1TB per maand aan data die ik download/upload. En dat wordt nog steeds meer, dus geef mij maar snel die extra snelheid. Mensen nemen niet voor niets het duurste abonnement he.
Dat ik even op die hogere snelheid moet wachten vind ik geen probleem maar het mag nu wel duidelijk worden wanneer we die snelheid gaan krijgen.
Sommige zien vanaf 1 juli als dat het dus ook pas een tijd daarna kan komen, dat zou betekenen dat ze nog 3 maanden er mee kunnen wachten want dan is het nog steeds "vanaf 1 juli". Ze kunnen beter dan met een datum komen, wanneer je zeker bent dat je de nieuwe snelheid hebt.
Ik snap wel dat veel Tweakers kicken op die hogere snelheid, maar de huis tuin en keuken gebruiker zal er weinig aan hebben. Die vind het echt niet erg om 2 seconden langer te wachten voordat zijn foto naar zijn hyves is gestuurd (ken mensen die zelfs het traagste abonnement snel genoeg vinden). Maar in principe ben je het contract aangegaan voor een bepaalde snelheid en die wordt geleverd, dat je nu geupgrade wordt is mooi meegenomen, maar ze zijn het niet verplicht. Als jij een abonnement afsluit voor bv 20mbit voor een jaar dan hoeven ze je in dat jaar niet te upgraden, pas bij een nieuw contract moeten ze je de snelheid bieden die op de site staat.
Het uploaden is inderdaad maar een fractie van het downloaden. Maar dat is volgens mij historisch gegroeid, omdat vroeger het internet meer een statisch iets was en men dus meer aan het downloaden was dan uploaden, nu we een "dynamisch" en op usercontent gebaseerd internet hebben zal uploaden belangrijker worden. Maar naar mijn weten is bij bijna alle kabelaars de upload lager dan de download.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:52:
[...]
LOL @ tekst in het klein, maar even serieus. Qua downloaden maakt het me niets uit, ben het met je eens dat je de verhoging voor dagelijks gebruik niet echt nodig hebt en ook wel die paar minuutjes extra kunt wachten totdat je download klaar is.
Waar ik echter wèl ècht behoefte aan heb is de verhoging van de upload. Ik draai thuis een servertje, dus kan het goed gebruiken. Daarnaast is de verhouding tussen upload/download momenteel zo krom, ik vindt het belangrijker dat dat zo snel mogelijk gelijk getrokken wordt.
Ter info:
Dat contract is per 30 dagen opzegbaar, dus aanzienlijk flexibeler dan de jaarcontracten van vroeger.
Dus als mensen verwachten dat ze "automatisch" een verhoging krijgen omdat ze daar recht op hebben, dan hebben ze niet helemaal ongelijk..
Dat contract is per 30 dagen opzegbaar, dus aanzienlijk flexibeler dan de jaarcontracten van vroeger.
Dus als mensen verwachten dat ze "automatisch" een verhoging krijgen omdat ze daar recht op hebben, dan hebben ze niet helemaal ongelijk..
http://www.deyterra.com
Ik had net "toevallig" de helpdesk aan de lijn, en die zeiden lettelijk dat de hogere snelheden tussen 1 juli en 1 augustus bij iedereen zouden moeten zijn doorgevoerd.
Als je pech hebt heb je het dus pas 31 juli.
Als je pech hebt heb je het dus pas 31 juli.
[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 30-06-2009 15:18 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
Geachte heer grizloc,
Via de website heeft u een vraag gesteld over uw Ziggo-diensten.
De geplande snelheidsverhoging naar 50 mbit staat voor a.s. woensdag 1 juli. De eurodocsis 3.0 modems worden gefaseerd uitgeleverd, u kunt deze verwachten in de maand juli. Een exacte datum kunnen wij helaas niet geven.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
D.Creusen
Afdeling Klantenservice
Ziggo
Dus we gaan ervan uit dat vanaf morgen ( 1 juli ) er wordt begonnen om de snelheidsverhogingen door te voeren en alle mensen die een alles in een extra abonnement hebben maar nog geen euro docsis 3.0 kabelmodems worden ook komende tijd voorzien...
De geplande snelheidsverhoging naar 50 mbit staat voor a.s. woensdag 1 juli. De eurodocsis 3.0 modems worden gefaseerd uitgeleverd, u kunt deze verwachten in de maand juli. Een exacte datum kunnen wij helaas niet geven.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
D.Creusen
Afdeling Klantenservice
Ziggo
Dus we gaan ervan uit dat vanaf morgen ( 1 juli ) er wordt begonnen om de snelheidsverhogingen door te voeren en alle mensen die een alles in een extra abonnement hebben maar nog geen euro docsis 3.0 kabelmodems worden ook komende tijd voorzien...
Volgens mij zijn de meeste mensen met alles in 1 extra, die oud z3i zijn en dus al een nieuw modem hebben vannacht al omgezetVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:55:
Geachte heer grizloc,
Met vriendelijke groet,
D.Creusen
Afdeling Klantenservice
Ziggo
In principe moeten die mensen dan hun contract opzeggen en opnieuw aanmelden om de hogere snelheid te krijgen. Want het contract is afgesloten voor die ene snelheid. Uiteraard wordt het dan administratief een drama, maar goed.rally schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:00:
Ter info:
Maar verder weer OT. Prettig te horen dat de meeste dus uiterlijk eind juli hun gewenste snelheid gaan halen. Ben benieuwd of ik al opgewaardeerd ben (AiE Plus). Heb nog weinig gemerkt van de week, maar goed heb alleen even wat nieuws en GoT zitten lezen dus dan merk je dat niet.
Verwijderd
Zn punt is toch juist gericht op mensen die NIET oud z3i gebruikers zijn en dus nog GEEN nieuw modem hebben? Dus wel nuttig mailtjeLuqq schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 16:24:
[...]
Volgens mij zijn de meeste mensen met alles in 1 extra, die oud z3i zijn en dus al een nieuw modem hebben vannacht al omgezetmaar toch leuk mailtje, bedankt voor het delen !
Verwijderd
Ik heb Alles in 1 Plus, met Motorola, en nog altijd geen upgrade. Ik betwijfel of dat nog voor middernacht rond is. Per 1 juli immers zou de nieuwe snelheid gelden. En ik reboot elke dag mijn modem om te kijken of de upgrade er door is.
Als mensen in de loop van Juli de upgrade pas krijgen dan strookt dat niet met de mededeling dat het per 1 Juli rond zou zijn. Ik weet niet of ik voor de upgrade 10/1,5 --> 20/3 überhaupt een nieuw modem nodig heb. Ik neem aan van niet eigenlijk. Dus dat kan het punt ook niet zijn.
Ik hoop dat in de loop van de komende 24 uur de upgrade er dus door is hier. Tilburg.
Als mensen in de loop van Juli de upgrade pas krijgen dan strookt dat niet met de mededeling dat het per 1 Juli rond zou zijn. Ik weet niet of ik voor de upgrade 10/1,5 --> 20/3 überhaupt een nieuw modem nodig heb. Ik neem aan van niet eigenlijk. Dus dat kan het punt ook niet zijn.
Ik hoop dat in de loop van de komende 24 uur de upgrade er dus door is hier. Tilburg.
Ik heb een Alles in een Extra, haal de 20/3 gewoon met het motorola modem. Vriend van me heeft vandaag de monteur aan de deur gehad voor kersverse installatie van Alles in een Extra, en wat denk je? Juist, gewoon een motorola modem. Ik verwacht eigenlijk gewoon dat men doorgaat met gefaseerd omgooien van de lijnen, maar stiekem, net zoals jij HlpDsK, hoop ik op een upgrade vannacht...Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:48:
Ik heb Alles in 1 Plus, met Motorola, en nog altijd geen upgrade. Ik betwijfel of dat nog voor middernacht rond is. Per 1 juli immers zou de nieuwe snelheid gelden. En ik reboot elke dag mijn modem om te kijken of de upgrade er door is.
http://yor.minitroopers.com
Verwijderd
Verdomme zeg ik ben nu ook al de hele tijd bezig met speedtest en modem reset e.d. maar nee hoor niks...Ik geloof dat ze waarschijnlijk eerst met de Z3i abonnementen bezig zijn naar een alles in een extra om te zetten.
De Z3i abonnementen hebben waarschijnlijk al (merendeels) de nieuwe eurodocsis 3.0 kabelmodems. Hun zijn als eerst aan de beurt lijkt me. Ik ben van een Z3 abonnement naar een alles in een extra maar ik heb geen euro docsis 3.0 modem en volgens de specs van mijn Motorola SBV5121E zou ik 50/5 aan moeten kunnen (ook werd dat mij verteld door een online medewerker m.b.v. Ziggo thuishulp) Maar ik baal wel als ik de komende 24 uur geen upgrade krijg want zit er al zo lang op te wachten...klinkt een beetje geekish maar ja ik ben een geek
.
De Z3i abonnementen hebben waarschijnlijk al (merendeels) de nieuwe eurodocsis 3.0 kabelmodems. Hun zijn als eerst aan de beurt lijkt me. Ik ben van een Z3 abonnement naar een alles in een extra maar ik heb geen euro docsis 3.0 modem en volgens de specs van mijn Motorola SBV5121E zou ik 50/5 aan moeten kunnen (ook werd dat mij verteld door een online medewerker m.b.v. Ziggo thuishulp) Maar ik baal wel als ik de komende 24 uur geen upgrade krijg want zit er al zo lang op te wachten...klinkt een beetje geekish maar ja ik ben een geek
Rond half 9 ging hier de lijn eruit, hij kwam terug en ik hoopte ook heel even op een stresstest van de motorola, maar nee hoor, wel nieuw ip adresYor schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:53:
[...]
Ik heb een Alles in een Extra, haal de 20/3 gewoon met het motorola modem. Vriend van me heeft vandaag de monteur aan de deur gehad voor kersverse installatie van Alles in een Extra, en wat denk je? Juist, gewoon een motorola modem. Ik verwacht eigenlijk gewoon dat men doorgaat met gefaseerd omgooien van de lijnen, maar stiekem, net zoals jij HlpDsK, hoop ik op een upgrade vannacht...

Haha, je bent niet de enige. Ik heb m net gereset, maar nog niks te pakken. Ben alleen benieuwd wat: DCC arrive new' betekent.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:57:
Verdomme zeg ik ben nu ook al de hele tijd bezig met speedtest en modem reset e.d. maar nee hoor niks...Ik geloof dat ze waarschijnlijk eerst met de Z3i abonnementen bezig zijn naar een alles in een extra om te zetten.
De Z3i abonnementen hebben waarschijnlijk al (merendeels) de nieuwe eurodocsis 3.0 kabelmodems. Hun zijn als eerst aan de beurt lijkt me. Ik ben van een Z3 abonnement naar een alles in een extra maar ik heb geen euro docsis 3.0 modem en volgens de specs van mijn Motorola SBV5121E zou ik 50/5 aan moeten kunnen (ook werd dat mij verteld door een online medewerker m.b.v. Ziggo thuishulp) Maar ik baal wel als ik de komende 24 uur geen upgrade krijg want zit er al zo lang op te wachten...klinkt een beetje geekish maar ja ik ben een geek.
[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 01-07-2009 00:10 ]
Volgens mij is dat allemaal niks spannends, qua dat de mijne dat anderhalf uur geleden ook gedaan heeft.
Heb AIE+, maar nog steeds 10.000/1.500. Ik ga slapen, morgen weer een dag. Welterusten allemaal!
Heb AIE+, maar nog steeds 10.000/1.500. Ik ga slapen, morgen weer een dag. Welterusten allemaal!
Ik heb ook Alles in 1 Plus, met dezelfde Motorola. Misschien ben je wat te ongeduldig. Het is nog maar net een paar uurtjes 1 juli.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:48:
Je hebt geen ander modem nodig. De motorola kan prima 20/3 aan. Was dat niet zo geweest dan had Ziggo dit ook wel aangegeven en had je een nieuw modem gekregen.
Al met al, zelfs jij HlpDsK moet kunnen stellen dat Ziggo internet toch heel wat beter is dan het crappy @home waar jij vroeger altijd zo mee zat...
Verwijderd
Ik ben niet ongeduldig. Ik wacht rustig af. En ik zeg al: ik hoop dat het vandaag dus doorgevoerd wordt. Zo is het gezegd dus dat verwacht ik ook. We zullen zien.
Ziggo is echt niet beter dan @home. Het grootste probleem bij alletwee de bedrijven is de administratie en de klantenservice. Daar is niet veel verbetering in gekomen helaas.
Ziggo is echt niet beter dan @home. Het grootste probleem bij alletwee de bedrijven is de administratie en de klantenservice. Daar is niet veel verbetering in gekomen helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 04:05 ]
Was het niet zo dat Ziggo zelf het modem zou herstarten als de snelheidsverhoging was doorgevoerd?
Verwijderd
Ja. Maar dat wil niet zeggen dat ze dat meteen doen na het instellen van de nieuwe snelheid aan de andere kant. Doe je dat dan zelf dan heb je de nieuwe snelheid een paar uur of een dag eerder. Of wat dan ook. Mss wel een week. Niet meteen superspannend maarja sneller internet wil iedereen wel 
Ik vind de upload interessanter trouwens.
Exorcist schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:09:
[...]
Het was toch al vanaf het begin "vanaf 1 juli"? Het is ondoenlijk iedereen op praktisch hetzelfde moment over te zetten.
Pas sinds enige dagen wordt er "vanaf" 1 juli gecommuniceerd. Voorheen is er altijd Q2 gezegd door Ziggo en bij mijn weten is Q2 gisteren afgelopen. Kortom: Ze hebben de planning gewoon niet gehaald en de marketing afdeling heeft de communicatie een beetje aangepast en jullie lopen er gewoon netjes in.Gertjan. schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:18:
[...]
Welke belofte? Ik heb ze nergens horen zeggen dat ze OP 1 juli de verhoging doorvoeren.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Misschien hebben ze wel een systeem ingevoerd dat mensen die hun modem zelf gaan zitten resetten achteraan op de lijst worden gezetVerwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 04:33:
Ja. Maar dat wil niet zeggen dat ze dat meteen doen na het instellen van de nieuwe snelheid aan de andere kant. Doe je dat dan zelf dan heb je de nieuwe snelheid een paar uur of een dag eerder. Of wat dan ook. Mss wel een week. Niet meteen superspannend maarja sneller internet wil iedereen wel
Ben trouwens benieuwd waar iedereen toch vandaan haalt dat de snelheid op 1 juli omhoog zou gaan. Op de product site van Ziggo staat overigens ook nog steeds 10mbit voor AiE+.
Ik had gisteren ook nog geen upgrade naar 20mbit.. Mag ik nou ook gaan huilen net als de rest
nieuws: Ziggo plant nieuwe snelheidsverhogingen
(wacht evengoed vol ongeduld, wil een boel foto's uploaden naar Skydrive)
Een zegsman van Ziggo benadrukt overigens dat dit nog streefdata zijn.
(wacht evengoed vol ongeduld, wil een boel foto's uploaden naar Skydrive)
De upgrade was overigens eerst in Q1 2009 beloofd.
Dat is toen verschoven naar Q2
En nu is het "vanaf 1 Juli" (lees: Q3). Ze zijn dus mimaal 6 maanden achter op schema. Helaas bevestigen ze hiermee weer de vooroordelen die ik van Ziggo had
De verhoging naar 80/10 die ze voor Q1 2009 hadden staan zal waarschijnlijk ook 6-9 maanden vertraagd zijn.
Op dit moment is 20MBit voor mij prima, maar ik vind de hogere upstream veel interessanter. Het is gewoon jammer om te zien hoe een bedrijf consequent niet in staat is om zijn/haar beloftes na te komen.
Bovendien vind ik het raar dat de klanten die het meeste betalen (AIE-Extra) zo'n beetje het laatste profiteren van de verhogingen.
Maar ja... dat is het vervelende van slechts één kabel leverancier. Het alternatief is DSL en dat is niet veel sneller, totdat KPN/BBNed besluiten om grootschalig vDSL in te gaan voeren.
En nu is het "vanaf 1 Juli" (lees: Q3). Ze zijn dus mimaal 6 maanden achter op schema. Helaas bevestigen ze hiermee weer de vooroordelen die ik van Ziggo had
De verhoging naar 80/10 die ze voor Q1 2009 hadden staan zal waarschijnlijk ook 6-9 maanden vertraagd zijn.
Op dit moment is 20MBit voor mij prima, maar ik vind de hogere upstream veel interessanter. Het is gewoon jammer om te zien hoe een bedrijf consequent niet in staat is om zijn/haar beloftes na te komen.
Bovendien vind ik het raar dat de klanten die het meeste betalen (AIE-Extra) zo'n beetje het laatste profiteren van de verhogingen.
Maar ja... dat is het vervelende van slechts één kabel leverancier. Het alternatief is DSL en dat is niet veel sneller, totdat KPN/BBNed besluiten om grootschalig vDSL in te gaan voeren.
http://www.deyterra.com
Er is niks beloofd door Ziggo, dit was alleen maar een schatting. Dat websites dat nieuws verkeerd overnemen of verwoorden is niet hun probleem. En overigens wat is het probleem om langer te wachten? Waarom is iedereen zo geil op een snellere verbinding. Ja, ik heb het ook graag, maar liever een half jaar later dan verwacht dan een onstabiele verbinding... Niet meteen over vooroordelen beginnen, kom op zeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Mick1990 op 01-07-2009 09:01 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Rustig rustig rustig... Het is een upgrade en het is nog eens gratis ook. Ze gaan de komende maanden zelfs nog meer upgraden! (nog veel hogere snelheden dus!) Wacht het gewoon even rustig af tot dat je verhoogd bent, je hebt nu toch ook al snel internet
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Ik loop helemaal nergens in, zal mij weinig uitmaken of ik het straks heb of over vier maandenTFHfony schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:32:
[...]
[...]
Pas sinds enige dagen wordt er "vanaf" 1 juli gecommuniceerd. Voorheen is er altijd Q2 gezegd door Ziggo en bij mijn weten is Q2 gisteren afgelopen. Kortom: Ze hebben de planning gewoon niet gehaald en de marketing afdeling heeft de communicatie een beetje aangepast en jullie lopen er gewoon netjes in
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 11:24
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik zie hier graag een link van waar Ziggo officieel dit bevestigd. Want die is er volgens mij nietrally schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:55:
De upgrade was overigens eerst in Q1 2009 beloofd.
Het gaat nu allemaal over de snelheidsverhoging, maar hoe staat het met de publieke HD zenders? 4 Juli zouden die doorgegeven worden door ziggo toch?
Hier geef je toch mee aan dat het gras nergens groener is. Waarschijnlijk loop je bij een andere kabelaar ook tegen problemen aan. Ik lees op de frontpage meer verhogingen van Ziggo dan van bijvoorbeeld UPC (kan ook te maken hebben met selectief lezen).rally schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:55:
Gezien het feit dat in jou ogen DSL ook niet veel soeps is vraag ik me af of je überhaupt wel ooit tevreden kunt zijn. Normaliter zou ik zeggen, als de kabel niet bevalt neem je toch lekker een DSL lijntje, maar dat is ook niet wat je zoekt.
Je hebt destijds je AiE Extra afgesloten op snelheid X en die gaat binnenkort omhoog, lekker belangrijk dat mensen met AiE+ al iets eerder omhoog gaan (niet allemaal, want ik had nog geen verhoging) en dan misschien een paar dagen op dezelfde snelheid zitten (en iets minder betalen). Big deal. Mensen die een nieuw AiE+ abonnement afsluiten krijgen de eerste 2 maanden ook de snelheid van AiE Extra. Waarom voelen sommigen met een AiE Extra zich verheven boven de rest en eisen ze bijna dat zij als eerste een hogere snelheid krijgen.
Iemand een idee of een TM501B arris modem de 50mbit gaat halen? Ik kon zo 1,2,3 geen specsheet vinden.
Modem stond vanmorgen nog aan, maar geen internet. Maar even van stroom gehaald en weer erop.
Hij komt netjes binnen 1min online, gelijk speedtest doen en wat denk je? nog steeds 5000/1000
Heb nu ook een andere ip, uit de 82.xx.xxx.xxx reeks en groni1.gr.home.nl als host, terwijl ik in Friesland woon, zat altijd op gorre1(Gorredijk)
Snap d'r niks van...
Hij komt netjes binnen 1min online, gelijk speedtest doen en wat denk je? nog steeds 5000/1000
Heb nu ook een andere ip, uit de 82.xx.xxx.xxx reeks en groni1.gr.home.nl als host, terwijl ik in Friesland woon, zat altijd op gorre1(Gorredijk)
Snap d'r niks van...
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Vanochtend in Maastricht ook nog niet de nieuwe snelheid. Ben in het weekend bij wat kennissen in Eindhoven geweest met glasvezel. Dat zijn pas snelheden. Helaas zit dat er voorlopig niet in voor us Mestreech.
Verwijderd
Met AiE Extra haal ik met mijn motorola modem netjes de 20/3 snelheden, heb ik voor de 50/5 (Docsis3) een ander modem nodig? Ik haal het nl. niet uit het topic.
Heb na een reset nog steeds de oude snelheden
6466 Kerkrade
Heb na een reset nog steeds de oude snelheden
Even een kort vraagje mensen (nee de mijne is ook niet geupgrade regio 0183)
Ik had 10 juni een wijziging doorgegeven via de telefoon, ik krijg een bevestiging per brief thuis waarop staat ingangsdatum 31 juli (Ziggo heeft 31 dagen in juli lol)
mrgoed vandaag is het 1 juli en mijn snelheid is nog steeds die van AIE basis, in plaats van AIE+, waarom krikken ze hem snel omloog maar niet omhoog.
Kromme zinnen maar het moest kort anders leest niemand het.
Ik had 10 juni een wijziging doorgegeven via de telefoon, ik krijg een bevestiging per brief thuis waarop staat ingangsdatum 31 juli (Ziggo heeft 31 dagen in juli lol)
mrgoed vandaag is het 1 juli en mijn snelheid is nog steeds die van AIE basis, in plaats van AIE+, waarom krikken ze hem snel omloog maar niet omhoog.
tikfouten? tjah..m..
Verwijderd
De maand juli heeft altijd al 31 dagen. Snelheden is het nog wachten op, maar ze hebben t/m augustus de tijd heb ik me laten vertellen.fatihbatur schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:33:
Even een kort vraagje mensen (nee de mijne is ook niet geupgrade regio 0183)
Verwijderd
failfatihbatur schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:33:
lol juni en juli door elkaar gegooid
epic fail
tikfouten? tjah..m..
lol
hier in hoofddorp ook nog geen veranderde snelheid. ik wacht rustig af.
Droogkloot.
Omdat het enige wat je bij AiE Extra krijgt een snellere internet verbinding is. Je betaald 15 euro meer per maand voor AiE Extra dan AiE plus, voor alleen een snellere internetverbinding..Gertjan. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:40:
[...]
Hier geef je toch mee aan dat het gras nergens groener is. Waarschijnlijk loop je bij een andere kabelaar ook tegen problemen aan. Ik lees op de frontpage meer verhogingen van Ziggo dan van bijvoorbeeld UPC (kan ook te maken hebben met selectief lezen).
Gezien het feit dat in jou ogen DSL ook niet veel soeps is vraag ik me af of je überhaupt wel ooit tevreden kunt zijn. Normaliter zou ik zeggen, als de kabel niet bevalt neem je toch lekker een DSL lijntje, maar dat is ook niet wat je zoekt.
Je hebt destijds je AiE Extra afgesloten op snelheid X en die gaat binnenkort omhoog, lekker belangrijk dat mensen met AiE+ al iets eerder omhoog gaan (niet allemaal, want ik had nog geen verhoging) en dan misschien een paar dagen op dezelfde snelheid zitten (en iets minder betalen). Big deal. Mensen die een nieuw AiE+ abonnement afsluiten krijgen de eerste 2 maanden ook de snelheid van AiE Extra. Waarom voelen sommigen met een AiE Extra zich verheven boven de rest en eisen ze bijna dat zij als eerste een hogere snelheid krijgen.
Voor mensen die AiE Extra nemen, die willen dus een zo snel mogelijke internet verbinding.
Mensen met lagere internetverbindingen, maakt het minder uit want anders namen ze wel AiE Extra.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Dat wordt/is AiE Extra, daar heb je nu ook zo ongeveer de snelheid van (50/5).MasterJR schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:22:
Snelheid is hier omhoog!![]()
Haal nu 46 mbit, zo'n 5,77 MB/s en het was 36 mbit, zo'n 4,60 MB/s.
Upload is van bijna 3 naar bijna 5 mbit.
Heb (nog) een Z3i abbo, maar dat vervalt binnenkort, wordt alles in 1 plus of extra oid.
Woon in Roden, omgeving Groningen.
[afbeelding]
Als de situatie vanaf dit moment voor altijd zo zou zijn zou ik je volledig gelijk geven. Maar het gaat om enkele weken. Daarbij komt als ze nu iedereen van Extra meteen gaan omzetten gaan er weer een hoop mensen zeuren dat ze niet het optimale halen, omdat ze hun modem (die door sommige bijna heilig is verklaard) nog niet hebben mogen ontvangen. En zo blijft het altijd watMrBlueEyes schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:15:
[...]
Omdat het enige wat je bij AiE Extra krijgt een snellere internet verbinding is. Je betaald 15 euro meer per maand voor AiE Extra dan AiE plus, voor alleen een snellere internetverbinding.
Voor mensen die AiE Extra nemen, die willen dus een zo snel mogelijke internet verbinding.
Mensen met lagere internetverbindingen, maakt het minder uit want anders namen ze wel AiE Extra.
Overigens iets heel anders, ik ga binnenkort verhuizen en zou dus ook graag mijn Ziggo verbinding mee willen nemen (blijf in dezelfde stad). Nou ontdek ik tot mijn verbazing dat ze 29 € durven te rekenen aan administratie kosten voor een verhuizing. Sowieso vind ik 29 euro best wat geld voor het aanpassen van een adres. Maar voor zover ik weet is het aansluiten van een nieuw abonnement niet gebonden aan administratie kosten. Dan is het toch goedkoper om op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen? Dan krijg je ook tijdelijk een snellere verbinding en korting op een nieuwe digitale ontvanger (heb er al 3, maar je kunt er nooit genoeg hebben
Rare lui bij Ziggo... Ik neem aan dat het opzeggen en opnieuw aanvragen ze namelijk veel meer kost, maar goed.
Ik heb dat 50Mbit wel weer gezien, wanneer is de volgende verhoging.
Ja alleen wens ik je dan succes bij het opnieuw aanvragen. Je bestelling kan er soms wel is uitvliegen.. maar dat is maar een klein foutje hoor! ze doen alles voor een goede service!.Gertjan. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:44:
[...]
Als de situatie vanaf dit moment voor altijd zo zou zijn zou ik je volledig gelijk geven. Maar het gaat om enkele weken. Daarbij komt als ze nu iedereen van Extra meteen gaan omzetten gaan er weer een hoop mensen zeuren dat ze niet het optimale halen, omdat ze hun modem (die door sommige bijna heilig is verklaard) nog niet hebben mogen ontvangen. En zo blijft het altijd wat. Ben benieuwd wanneer de eerste mensen bij Kassa/Radar gaan zitten (of dat Radar/Kassa die mensen "uitlacht" en ze verteld even geduld te hebben).
Overigens iets heel anders, ik ga binnenkort verhuizen en zou dus ook graag mijn Ziggo verbinding mee willen nemen (blijf in dezelfde stad). Nou ontdek ik tot mijn verbazing dat ze 29 € durven te rekenen aan administratie kosten voor een verhuizing. Sowieso vind ik 29 euro best wat geld voor het aanpassen van een adres. Maar voor zover ik weet is het aansluiten van een nieuw abonnement niet gebonden aan administratie kosten. Dan is het toch goedkoper om op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen? Dan krijg je ook tijdelijk een snellere verbinding en korting op een nieuwe digitale ontvanger (heb er al 3, maar je kunt er nooit genoeg hebben). Zeker omdat de contracten van maand tot maand lopen. Kwestie van opzeggen en opnieuw aanvragen (zeker als je per de eerste van de maand verhuist).
Rare lui bij Ziggo... Ik neem aan dat het opzeggen en opnieuw aanvragen ze namelijk veel meer kost, maar goed.

Even een copy-paste uit de ziggo-nieuwsbrief....HenkEisDS schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:47:
Ik heb dat 50Mbit wel weer gezien, wanneer is de volgende verhoging.
In het najaar al tot 80 Mb. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb.
-
Dan betaal je aansluit kosten, maar erger nog, dan ben je je telefoonnummer kwijt en krijg je een nieuwe..Gertjan. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:44:
[...]
Overigens iets heel anders, ik ga binnenkort verhuizen en zou dus ook graag mijn Ziggo verbinding mee willen nemen (blijf in dezelfde stad). Nou ontdek ik tot mijn verbazing dat ze 29 € durven te rekenen aan administratie kosten voor een verhuizing.
Zo te zien heb je een keer een slechte ervaring gehad met Ziggo en vervolgens zijn ze helemaal klote en doen niets aan service... Als ze echt zo slecht zijn dan hadden ze inmiddels geen klanten meer over...Chubz schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:49:
[...]
Ja alleen wens ik je dan succes bij het opnieuw aanvragen. Je bestelling kan er soms wel is uitvliegen.. maar dat is maar een klein foutje hoor! ze doen alles voor een goede service!
Heb tot nu toe weinig klachten. Wel tot 2x toe een smartcard activatie die niet door is gekomen, maar dat was binnen 2 minuten opgelost (kan ook aan de TNT hebben gelegen). Diverse keren contact gehad en meestal tevreden met de service. Uiteraard worden er weleens fouten gemaakt, maar dat gebeurt overal, neem aan dat jij ook wel eens een fout maakt.
Maar wordt ook altijd zo moe van het gebash op de grote partijen door Kassa/Radar. Miljoenen klanten, 1 iemand raakt een bestelling kwijt en meteen deugt het hele bedrijf niet meer. Hoe meer leden/personeel hoe groter de kans dat er daadwerkelijk iets mis gaat. Al dat azijnzeiken is gewoon stemmingmakerij en een manier om hoge kijkcijfers te trekken.
Oh ik wist niet dat er aansluit kosten waren. Kan me dat tenminste niet meer herinneren van vroeger (@Home tijd). En ik dacht dat ze verplicht waren nummerbehoud te faciliteren, maar nu je het zegt, dat is alleen naar een andere partij toe (dus als ik naar KPN zou gaan) en natuurlijk niet verplicht van Ziggo naar Ziggo. Niet over nagedacht... Dat zullen ze vast wel "gedekt" hebben in de voorwaarden.jongentje schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:57:
[...]
Dan betaal je aansluit kosten, maar erger nog, dan ben je je telefoonnummer kwijt en krijg je een nieuwe.
[ Voor 20% gewijzigd door .Gertjan. op 01-07-2009 13:08 ]
Geen idee, vond hier (voor CM450B that is) wel wat linkjes, maar die werken geen van allen en op site van Arris kan ik geen specsheets enzovinden.Workaholic schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:44:
Iemand een idee of een TM501B arris modem de 50mbit gaat halen? Ik kon zo 1,2,3 geen specsheet vinden.
Van die van mij wil ik het ook wel weten, CM450B. Ziggo beweert dat ie het aankan, op Ziggo gebruikers forum wordt juist beweert van niet....
Vanmiddag wordt die hopelijk vervangen, monteur komt tussen 1300 en 1700, wachten dus.
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 01-07-2009 13:21 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Jij denkt dat iemand het niet meld als ie de eerste AiE Extra user is die niet van Z3i komt en straks de 50mbit haalt...wvkreg schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:33:
Is er in de regio Breda al een vehoging te bemerken? of mogen we wachten?
Iig ik heb alle tijd, ik had er inderdaad wel op gehoopt dat AiE Extra 1 juli zou opwaarderen (reden dat ik sinds 7~14 dagen ziggo heb), dus het is jammer... maar het komt er wel. Snap niet dat mensen zich er zo druk over kunnen maken. Meld gewoon als het werkt en ga niet zeuren, schiet je niets mee op en daardoor doet ziggo echt niet sneller zijn werk.
En als je niet tevreden bent, ga je toch overstappen op ADSL, weet je zeker dat je niet boven de 20mbit uitkomt.
Moest er even uit.
Verwijderd
Helemaal gelijk. Ik had dus hetzelfde idee, en belde met Ziggo om uitleg te vragen waar dat goed voor was, en dat ik dus wilde opzeggen en dan opnieuw aanvragen. "Oh maar meneer, dat hoeft niet, dan rekenen we u toch gewoon geen verhuiskosten". Gewoon dus ff bellen met sales. Bij mij is alles goed gegaan, tot op de dag nauwkeurig..Gertjan. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:44:
Overigens iets heel anders, ik ga binnenkort verhuizen en zou dus ook graag mijn Ziggo verbinding mee willen nemen (blijf in dezelfde stad). Nou ontdek ik tot mijn verbazing dat ze 29 € durven te rekenen aan administratie kosten voor een verhuizing. Sowieso vind ik 29 euro best wat geld voor het aanpassen van een adres. Maar voor zover ik weet is het aansluiten van een nieuw abonnement niet gebonden aan administratie kosten. Dan is het toch goedkoper om op te zeggen en een nieuw abonnement aan te vragen? Dan krijg je ook tijdelijk een snellere verbinding en korting op een nieuwe digitale ontvanger (heb er al 3, maar je kunt er nooit genoeg hebben). Zeker omdat de contracten van maand tot maand lopen. Kwestie van opzeggen en opnieuw aanvragen (zeker als je per de eerste van de maand verhuist).
Ik heb gelukkig dat probleem niet gehad maar ik ken wel tientalle mensen die het probleem wel gehad hebben.. Ik heb slecht maar een storing gehad van 4 maanden lang omdat er capaciteitsproblemen waren maar dat neem ik nog licht.Gertjan. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:59:
[...]
Zo te zien heb je een keer een slechte ervaring gehad met Ziggo en vervolgens zijn ze helemaal klote en doen niets aan service... Als ze echt zo slecht zijn dan hadden ze inmiddels geen klanten meer over...
Heb tot nu toe weinig klachten. Wel tot 2x toe een smartcard activatie die niet door is gekomen, maar dat was binnen 2 minuten opgelost (kan ook aan de TNT hebben gelegen). Diverse keren contact gehad en meestal tevreden met de service. Uiteraard worden er weleens fouten gemaakt, maar dat gebeurt overal, neem aan dat jij ook wel eens een fout maakt.
Maar wordt ook altijd zo moe van het gebash op de grote partijen door Kassa/Radar. Miljoenen klanten, 1 iemand raakt een bestelling kwijt en meteen deugt het hele bedrijf niet meer. Hoe meer leden/personeel hoe groter de kans dat er daadwerkelijk iets mis gaat. Al dat azijnzeiken is gewoon stemmingmakerij en een manier om hoge kijkcijfers te trekken.
[...]
Oh ik wist niet dat er aansluit kosten waren. Kan me dat tenminste niet meer herinneren van vroeger (@Home tijd). En ik dacht dat ze verplicht waren nummerbehoud te faciliteren, maar nu je het zegt, dat is alleen naar een andere partij toe (dus als ik naar KPN zou gaan) en natuurlijk niet verplicht van Ziggo naar Ziggo. Niet over nagedacht... Dat zullen ze vast wel "gedekt" hebben in de voorwaarden.
Monteur is zojuist geweest 
Werpt 1 blik op de modem, blijkt 't dus inderdaad het type dat ik heb de snelheid niet aan te kunnen...
Ookal beweert de helpdesk van wel
Heb nu een TM702B.
Down/up nog steeds +- 3MB/0.5MB
edit: verbinding weer weggevallen....
Werpt 1 blik op de modem, blijkt 't dus inderdaad het type dat ik heb de snelheid niet aan te kunnen...
Ookal beweert de helpdesk van wel

Heb nu een TM702B.
Down/up nog steeds +- 3MB/0.5MB
edit: verbinding weer weggevallen....
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 01-07-2009 14:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Teveel in de zon gezeten?XiniX88 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:43:
[...]
Jij denkt dat iemand het niet meld als ie de eerste AiE Extra user is die niet van Z3i komt en straks de 50mbit haalt...
Iig ik heb alle tijd, ik had er inderdaad wel op gehoopt dat AiE Extra 1 juli zou opwaarderen (reden dat ik sinds 7~14 dagen ziggo heb), dus het is jammer... maar het komt er wel. Snap niet dat mensen zich er zo druk over kunnen maken. Meld gewoon als het werkt en ga niet zeuren, schiet je niets mee op en daardoor doet ziggo echt niet sneller zijn werk.
En als je niet tevreden bent, ga je toch overstappen op ADSL, weet je zeker dat je niet boven de 20mbit uitkomt.
Moest er even uit.
What the hell? Modem springt er net eruit dus ik denk: YES! Daar gaan we, op naar die 20mbit.
Ding is na 5 min nog niet online, dus ik stekkertjes trekken en binnen een minuut weer online. Ik vol adrenaline speedtest draaien maar nog steeds 10000
? Wtf?!
Gimme more speed!
Ding is na 5 min nog niet online, dus ik stekkertjes trekken en binnen een minuut weer online. Ik vol adrenaline speedtest draaien maar nog steeds 10000
Gimme more speed!
Best raar.. ik had daar ook al last van en er zijn wel meerdere..stijnos1991 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:17:
What the hell? Modem springt er net eruit dus ik denk: YES! Daar gaan we, op naar die 20mbit.
Ding is na 5 min nog niet online, dus ik stekkertjes trekken en binnen een minuut weer online. Ik vol adrenaline speedtest draaien maar nog steeds 10000? Wtf?!
Gimme more speed!
wel verhoging gehad, geen verhoging gehad, wel verhoging gehad, geen verhoging gehad.
kan dit niet lekker in: [Ziggo] Post hier indien je geupgrade bent gedaan worden.
kan dit niet lekker in: [Ziggo] Post hier indien je geupgrade bent gedaan worden.
Verwijderd
Hoi
het klopt dat je nog geen snellere verbinding hebt, ziggo moet daarvoor een nieuw modem opsturen (eurodocsis 3 modem) de huidige moden is versie 2 en die ondersteund niet sneller dan 20 mbit, dus je moet nog even geduld hebben
gr Berenland
(ook woonachtig op 4823
)
het klopt dat je nog geen snellere verbinding hebt, ziggo moet daarvoor een nieuw modem opsturen (eurodocsis 3 modem) de huidige moden is versie 2 en die ondersteund niet sneller dan 20 mbit, dus je moet nog even geduld hebben
gr Berenland
(ook woonachtig op 4823
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 14:43 ]
Zijn er nog meer mensen die 'Mijn Ziggo' niet binnenkomen? Geeft elke keer een foutmelding. Volgens de website is er geen onderhoud aan dit gedeelte.
Doet het gewoon. Welke foutmelding krijg je? Gebruik je de goede gebruikersnaam, zonder @ziggo/home/etc... erachter.mrc16 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:00:
Zijn er nog meer mensen die 'Mijn Ziggo' niet binnenkomen? Geeft elke keer een foutmelding. Volgens de website is er geen onderhoud aan dit gedeelte.
hmm, raar. Bij mij is die storing nu ook weg. Wat ik wel weet is dat je alleen met de hoofdaccount kan inloggen.mrc16 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:00:
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
ik kom 'Mijn Ziggo' weer in. Raar, kreeg de melding dat de gebruikersnaam niet aanwezig was in hun database.Ascathon schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:06:
[...]
Doet het gewoon. Welke foutmelding krijg je? Gebruik je de goede gebruikersnaam, zonder @ziggo/home/etc... erachter.
Hij heeft duielijk AiE+ dus hij gaat van 10 naar 20Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:42:
Hoi
gr Berenland
(ook woonachtig op 4823)

Nou, bah. Zonet lag mn internet er weer uit. Dus ik maar weer bellen met de helpdesk. De jongen aan de lijn zet me even in de wacht voor wat metingen. Wachtmuziekje "Het komt door jou" beloofde al wat van de houding.
Enfin, ik wordt uit de wacht genomen, jongen vraagt me naar de aansluiting. "Hoe zit de kabel tussen de muuraansluiting en het modem?"
...
"ongeveer 3 centimeter draadloos... " ... sluit splitter terug aan...
oeps....
Ik heb even niet zitten opletten. En hoe dat nou kan? We hebben sinds zaterdag katjes. Die rennen alles los wat vast kan. Dus...
Enfin, ik wordt uit de wacht genomen, jongen vraagt me naar de aansluiting. "Hoe zit de kabel tussen de muuraansluiting en het modem?"
...
"ongeveer 3 centimeter draadloos... " ... sluit splitter terug aan...
oeps....

Ik heb even niet zitten opletten. En hoe dat nou kan? We hebben sinds zaterdag katjes. Die rennen alles los wat vast kan. Dus...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
yeah! moet het toch opnieuw instellen om nl1, 2 en 3 HD standaard op 1, 2 en 3 te zetten:)
Geplande Werkzaamheden
van vrijdag 3 juli 09.00 uur tot maandag 6 juli 09.00 uur
Het kan zijn dat u na de werkzaamheden uw favorieten opnieuw moet instellen. Deze werkzaamheden hebben betrekking op het toevoegen van Nederland 1,2 en 3 in HD tv.
Geplande Werkzaamheden
van vrijdag 3 juli 09.00 uur tot maandag 6 juli 09.00 uur
Het kan zijn dat u na de werkzaamheden uw favorieten opnieuw moet instellen. Deze werkzaamheden hebben betrekking op het toevoegen van Nederland 1,2 en 3 in HD tv.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 16:13 . Reden: stomme keyboard ]
"Het kan zijn dat u na de werkzaamheden uw favorieten opnieuw moet instellen"
Lekker dan net alles ingesteld omdat het apparaat nieuw was
Had beter even kunnen wachten. ach jah het houd een mens bezig.
Lekker dan net alles ingesteld omdat het apparaat nieuw was
Had beter even kunnen wachten. ach jah het houd een mens bezig.
Wanneer komen de nieuwe snelheden voor nog niet bestaande klanten? (dus op de site te staan?)
Ik wilde Z3 bestellen, maar op de site ( http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3 ) staat nog 15/1,5 mbit, en ik wil natuurlijk wel meteen de nieuwe snelheid hebben
Ik wilde Z3 bestellen, maar op de site ( http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3 ) staat nog 15/1,5 mbit, en ik wil natuurlijk wel meteen de nieuwe snelheid hebben
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik word er aardig lam van dat de internet sinds gisteravond 02.00uur er om de paar uur wel even uit klapt....
Modem power on/off lijkt de enige oplossing!
Maandag ben ik van Z3i overgestapt naar ALL-Extra kan het zijn dat de installatiemonteur van Ziggo coax kabel niet goed in de splitter heeft aangesloten ;/
Modem power on/off lijkt de enige oplossing!
Maandag ben ik van Z3i overgestapt naar ALL-Extra kan het zijn dat de installatiemonteur van Ziggo coax kabel niet goed in de splitter heeft aangesloten ;/
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.