[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.553 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:04
hanshee schreef op maandag 01 juni 2009 @ 18:36:
Even een vraagje, ik heb all in one extra. Met name gedaan vanwege de beloofde hogere snelheid dit jaar. En ook omdat mijn adsl niet sneller dan 12MB down kan. Zal wel met afstand te maken hebben.

Ik merk dat als ik via tweaknews download dat de snelheid erg varieerd. Als een download start kan die oplopen tot 2700kbps en daarna zakt hij terug naar 500 daarna later weer rond de 2100. Maar heel erg varierend. Bij mijn adsl lijn zag ik een constante lijn van rond de 1200. Bij ziggo lijkt het meer op de beurs lijnen.
12Megabyte per seconde down! Doe mij jouw internet... Je zal 12Mbit bedoelen. ;)

Ik herken je probleem, ik heb het zelf ook. Voor de snelheidsverhoging naar 30Mbit had ik nette (horizontale, rechte) lijnen in Grabit van 2,5MB, nu zitten er dalen in. Nog steeds haal ik van die 30Mbit gemiddeld 26/27, dus echt klagen hoor je me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

MadDonkey schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:27:
[...]

aha dus daar haal jij je kennis vandaan ;) Ik werkte op de klantenservice 8)7 En daar heb ik toendertijd van een VBO notabene te horen gekregen dat het mogelijk was maar dat er wel kosten aan verbonden zijn.

Maar ok, dan heeft hij maar 1 optie: een versterker in huis plaatsen!
Whaha welke VBO heeft dat gezegd dan? :P

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Is het mogelijk om bij ziggo voip via je eigen router te laten lopen of moet dit altijd via het modem gaan? Dus moet je telefoon aan het modem hangen of kan je je telefoon aan de router aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00KW4US schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:10:
Is het mogelijk om bij ziggo voip via je eigen router te laten lopen of moet dit altijd via het modem gaan? Dus moet je telefoon aan het modem hangen of kan je je telefoon aan de router aansluiten?
Je telefoon kan alleen op het modem worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Misschien is het al een keer voorbij gekomen hoor, maar krijgen AI1 Extra users ook een nieuw modem?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dit is interessant; ik heb de laatste tijd regelmatig time-outs bij de Tweaknews newsserver, en dan vooral in de drukkere uren. Zowel bij SSL als de "gewone" verbindingen. Nu meldt Tweaknews mij zojuist dat ze er achter zijn gekomen dat Ziggo aan traffic shaping doet. Zou dit waar zijn, of worden andere technische problemen zo verbloemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
Laguna schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:54:
[...]

Whaha welke VBO heeft dat gezegd dan? :P
we zitten hier niet om mensen zwart te maken! dus back on topic! :+

Doet Ziggo aan traffic shaping? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blaffeh schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:32:
Dit is interessant; ik heb de laatste tijd regelmatig time-outs bij de Tweaknews newsserver, en dan vooral in de drukkere uren. Zowel bij SSL als de "gewone" verbindingen. Nu meldt Tweaknews mij zojuist dat ze er achter zijn gekomen dat Ziggo aan traffic shaping doet. Zou dit waar zijn, of worden andere technische problemen zo verbloemd?
Als je dit echt zwart op wit hebt dan is het wel wat voor de nieuws submit.. Die kunnen het wel even checken bij de woordvoerders van Ziggo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:44
RappieRappie schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:49:
Misschien is het al een keer voorbij gekomen hoor, maar krijgen AI1 Extra users ook een nieuw modem?
denk 't niet. In feite heb ik nu met Z3i, telefonie en TV al alles-in-1-maar-dan-los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:36:
[...]

Als je dit echt zwart op wit hebt dan is het wel wat voor de nieuws submit.. Die kunnen het wel even checken bij de woordvoerders van Ziggo 8)7
Is een mail zwart op wit genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

Entity

9000rpm

Blaffeh schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:32:
Ik gebruik ook al tijden Tweaknews, en op mijn 8mbit ADSL verbinding haalde ik een stabiele snelheid. Nu met 20mbit Ziggo (sinds vorige week) merk ik ook een fluctuerende snelheid. Om te kijken waar het probleem ligt, heb ik een 3-day account bij Usenetserver.com aangemaakt en daarmee haal ik wél een mooie, stabiele lijn van 20mbit...

Dus waarom Usenetserver wel en Tweaknews niet?

Komende week wil ik Eweka eens proberen, die leveren bovendien meer snelheid voor hetzelfde geld dan Tweaknews en dat is met de aanstaande snelheidsverhoging van Ziggo wel interessant natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadDonkey schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:27:
aha dus daar haal jij je kennis vandaan ;) Ik werkte op de klantenservice 8)7 En daar heb ik toendertijd van een VBO notabene te horen gekregen dat het mogelijk was maar dat er wel kosten aan verbonden zijn.
Ach ik heb maar 3 jaar ervaring, beneden op de bank zit een gepensioneerde cai monteur met 22 jaar ervaring, dus als ik het niet weet, vraag ik het wel aan de ouwe :)

Maar inderdaad, gewoon goeie versterker van 5-1000 mhz en niet te ver open zetten, 50-60% signaal sterkte op Humax ontvangers met 100% signaal kwaliteit is voldoende.
Ik had 70% sterkte en heb dat met weer 6dB demping opgelost, nu is ie 57 :)
Dat komt omdat er beneden meer nodig is door meer lengte en 4 weg splitsing, mijn kabel zit op de 2de uitgang en kreeg iets meer voor z'n kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:24:
[...]

Ach ik heb maar 3 jaar ervaring, beneden op de bank zit een gepensioneerde cai monteur met 22 jaar ervaring, dus als ik het niet weet, vraag ik het wel aan de ouwe :)

Maar inderdaad, gewoon goeie versterker van 5-1000 mhz en niet te ver open zetten, 50-60% signaal sterkte op Humax ontvangers met 100% signaal kwaliteit is voldoende.
Ik had 70% sterkte en heb dat met weer 6dB demping opgelost, nu is ie 57 :)
Dat komt omdat er beneden meer nodig is door meer lengte en 4 weg splitsing, mijn kabel zit op de 2de uitgang en kreeg iets meer voor z'n kiezen.
ik sta open voor advies mbt tot merk, type, ect voor een versterker. (komen 4 tv's op waarvan 2 of meer met digitale tv) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Is er al meer bekende over CI-modules voor digitale TV van Ziggo?

Heb sinds vorige week een TV die geschikt is voor DVB-T en DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:42:
Is er al meer bekende over CI-modules voor digitale TV van Ziggo?

Heb sinds vorige week een TV die geschikt is voor DVB-T en DVB-C.
Of nog liever CI+, dan heb je geen bakje meer nodig :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Nu online
Beste klant,

Gistyeren heeft mijn collega u via een mail het fenomeen traffic shaping uitgelegd en verteld dat UPC dit heeft toegegeven en er nog meer provider zijn die hier gebruik van maken. Ziggo is er zover wij kunnen zien een van. Met u zijn er een hoop mensen die problemen hebben met downloaden als ze ziggo hebben. Ik raad u aan contact op te nemen met Ziggo en hun te vragen poort 119, 583 en 563 open te zetten.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Uw helpdesk
En in een eerdere mail:
Het fenomeen traffic shaping wordt stiekem door steeds meer providers toegepast, UPC heeft het als enige toegegeven maar er zijn enkele andere providers die er ook op verdacht worden. Downloaden via SSL heeft kort als oplossing hiervoor gewerkt maar ook dat is te omzeilen door de providers, zij zien namelijk het doel-ipadres van de usenetdiensten en kunnen daarop filteren. Zo gaat UPC te werk naar eigen zeggen.
Is het dan niet een kwestie van tijd totdat ze doorhebben wat de ip's zijn van andere usenetproviders? Misschien verklaart dit dat de verbinding naar de ene usenetprovider beter werkt dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette service:

vanavond ging om iets over half 7 de telefoon...ziggo. "meneer, u heeft diverse malen contact gehad met de hd, is dit allemaal naar behoren opgelost?" Ik antwoord met ja, alleen de tenaamstelling is na 2 aangetekende brieven nog steeds niet aangepast. Direct word dit gedaan en dus ook dat "probleempje" is opgelost.

Heb ik bij kpn niet mee gemaakt dat ze achteraf checken of alles naar behoren werkt, voor mij degouden duim voor Ziggo d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
Blaffeh schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:26:

Gistyeren heeft mijn collega u via een mail het fenomeen traffic shaping uitgelegd en verteld dat UPC dit heeft toegegeven en er nog meer provider zijn die hier gebruik van maken. Ziggo is er zover wij kunnen zien een van. Met u zijn er een hoop mensen die problemen hebben met downloaden als ze ziggo hebben. Ik raad u aan contact op te nemen met Ziggo en hun te vragen poort 119, 583 en 563 open te zetten.
(leuke typo btw) Heb je al met de helpdesk gebeld? Want ik zou ZEER verbaasd zijn als zij die poorten specefiek open kunnen zetten (voor zover ik weet konden de tools dat nog niet/waren de tools op de helpdesk er niet op voorbereid).

@BuzzBuzz

Dat is wel handig :) Ik heb al mijn kennis uit de training/tweakers/logisch nadenken en (vooral) trial and error met de klant :+ . Gedurende mijn 6 mnd carriere :*) (die reeds beeinidgd is haha)

PS: signaal sterkte heeft naar mijn mening nooit veel uitgemaakt, zolang de signaal kwaliteit maar 100% is en de BER niet te hoog en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Moet even de telefonische helpdesk complimenteren.

In maart was de aanmelding van de smartcard voor digitale televisie niet helemaal goed gegaan, waardoor ik in mei alleen nog maar Nederland 1 kon ontvangen. Heb toen gebeld en de smartcard is alsnog geactiveerd. Zal tot 48 uur in beslag nemen, maar een uurtje later zag ik dat ik alle digitale zenders uit het basispakket had!

Daarna via Mijn Ziggo het digitaal totaal pakket van 9,95 euro aangevraagd. Maar 5 dagen later kon ik de extra zenders nog niet ontvangen. Vanavond even gebeld en het bleek dat de vorige order (basispakket) nog niet gesloten was, waardoor de nieuwe order vertraagd was naar 4 juni. Toen heeft de medewerker van de telefonische helpdesk meteen de order er doorheen gedrukt. Zal weer 48 uur duren, maar na 5 minuten had ik al de extra zenders van het digitaal totaal pakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:54:
[...]

Of nog liever CI+, dan heb je geen bakje meer nodig :P
Geen idee wat ik heb eigenlijk, zit zo'n insteekslot aan de zijkant van mijn Sony Bravia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:34:
[...]

ik sta open voor advies mbt tot merk, type, ect voor een versterker. (komen 4 tv's op waarvan 2 of meer met digitale tv) O-)
Hirschmann, als je het zo doet als in de PDF, dan moet het goed komen, zoniet, dan kan je met redelijke zekerheid zeggen dat het niet aan je binneninstallatie ligt :)

Televes kan ook, deze hebben wij een versterker van, maar die zijn vrij moeilijk te krijgen hier, dat is ook goed spul.

Zolang het maar niet van dat goedkope spul is, dan zit je altijd goed.
MadDonkey schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 22:52:
Dat is wel handig :) Ik heb al mijn kennis uit de training/tweakers/logisch nadenken en (vooral) trial and error met de klant :+ . Gedurende mijn 6 mnd carriere :*) (die reeds beeinidgd is haha)

PS: signaal sterkte heeft naar mijn mening nooit veel uitgemaakt, zolang de signaal kwaliteit maar 100% is en de BER niet te hoog en stabiel.
Zo, dan is die carriere van jou wel heel snel gegaan, ik had tenminste nog een paar jaar maar ondanks mijn staat van dienst, wou men er niks aan doen.
Soms 8 modems neer planten en om 13:00 naar huis gaan en allemaal online met eventueel de aansluiting vernieuwen :>

Signaalsterkte, als deze te veel is, gaan de meeste ontvangers over hun nek omdat het signaal zo hoog is.
Het kan er zelfs toe leiden dat bij een tv de kleuren verdwijnen, meestal hou je alleen nog maar groen over, dit is als de tv rechtsreeks vanuit de versterker, dus zonder ontvanger zijn signaal krijgt.
Versterking is soms nodig, maar teveel is echt niet goed hoor, ook hier houdt het een keer op ;)
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 23:29:
Geen idee wat ik heb eigenlijk, zit zo'n insteekslot aan de zijkant van mijn Sony Bravia...
Dat is een CI, dan moet je nog een alphacrypt hebben en dan je Ziggo kaartje erin en dan moet je als het goed is kunnen kijken.
Soms is nog wat updaten nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Even m'n gal spuien........

Heb een tijdje geleden (vanwege een actie) toch maar eens een decoder en smartcard aangevraagd. Meteen alles geprobeerd en smartcard geactiveerd etc. Leek prima. Toen een tijdje niets mee gedaan omdat de behoefte toch niet zo groot was en het extra kastje met bijbehorende rompslomp, remote, zappen etc., toch niet opwoog.

Onlangs weer eens de decoder aangesloten, krijg de (welbekende) 'E19 Preview periode verlopen'-error op alle kanalen behalve Ned1.

Enfin, wat gezocht en gelezen hier en daar; Stroom van de decoder, (45min+) aan laten staan op Ned1, etc. Niets. Nog steeds geen extra kanalen. Dan maar Ziggo gebeld, gisteravond: "Ja meneer, we schieten over uw lijntje weer een code/activatie is", "laat de ontvanger op Ned1 aan staan, morgenvroeg heeft u weer alle zenders". Nou niet dus, weer gebeld: "Nee, meneer, dat duurt 48uur" !!!!

Is toch voor een modern communicatie bedrijf van de zotte!! Dat je 2 volle dagen moet wachten voordat ze 1 of andere lullige code inschieten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
kaajee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:21:
Enfin, wat gezocht en gelezen hier en daar; Stroom van de decoder, (45min+) aan laten staan op Ned1, etc. Niets. Nog steeds geen extra kanalen. Dan maar Ziggo gebeld, gisteravond: "Ja meneer, we schieten over uw lijntje weer een code/activatie is", "laat de ontvanger op Ned1 aan staan, morgenvroeg heeft u weer alle zenders". Nou niet dus, weer gebeld: "Nee, meneer, dat duurt 48uur" !!!!

Is toch voor een modern communicatie bedrijf van de zotte!! Dat je 2 volle dagen moet wachten voordat ze 1 of andere lullige code inschieten?!
Vreemd, bij mij was het in 10 minuten gepiept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
kaajee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:21:
Even m'n gal spuien........

[verhaal]

Die lullig code moet anders wel het hele netwerk door omdat het eenweg verkeer is. En jij bent niet de enige waar regelmatig een code heen moet.

Los hiervan, als je de handleiding had gelezen had je ook gezien dat je je smartcard (kosteloos) moet registreren. Als je dit gedaan had was er nu niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
De smartcard wás geactiveerd, geregistreerd, de hele rimram......... Maar ook dan schijn je (dat blijkt) na bepaalde tijd van inactiviteit deze error te krijgen. Staat ook in hun handleiding:
Let op
De digitale ontvanger volledig van de stroom afschakelen (door bijvoorbeeld een zogenaamde standby-killer) is goed voor het milieu en uw portemonnee. Echter door het afschakelen van de stroom is het mogelijk dat de smartcard niet de juiste rechten kan ontvangen. Hierdoor kunt u bij het inschakelen van de digitale
ontvanger een korte of langdurige (afhankelijk van hoe lang de stroom is afgeschakeld) E19-foutmelding aantreffen. Neem contact op met onze Klantenservice indien de E19-melding na 45 minuten nadat u de ontvanger heeft aangezet nog steeds niet is verdwenen.
Alleen is het dus geen 45min, dat was nog te overzien geweest.......

En over dat 'eenweg verkeer'; zal best, maar dan is het toch een waardeloze techniek in deze (moderne) tijd?

edit: het zou ook sneller moeten gaan in de regel, ze nemen natuurlijk 48uur als een soort zekerheids marge. Ik durf nl. ook te wedden dat het na 48uur ook niet verholpen is, let maar op........

[ Voor 9% gewijzigd door kaajee op 03-06-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:00:
De smartcard wás geactiveerd, geregistreerd, de hele rimram......... Maar ook dan schijn je (dat blijkt) na bepaalde tijd van inactiviteit deze error te krijgen. Staat ook in hun handleiding:

[...]

Alleen is het dus geen 45min, dat was nog te overzien geweest.......

En over dat 'eenweg verkeer'; zal best, maar dan is het toch een waardeloze techniek in deze (moderne) tijd?

edit: het zou ook sneller moeten gaan in de regel, ze nemen natuurlijk 48uur als een soort zekerheids marge. Ik durf nl. ook te wedden dat het na 48uur ook niet verholpen is, let maar op........
Ik had dat probleem ook had hem wel geregistreerd maar was blijkbaar niet goed gegaan.

FF gebeld en na 2 uurtjes werkte alles weer naar behoren.

Het kan dus wel.

ben zoiezo errug tevreden alles loopt vlekkeloos hierzo zelfs de facturatie

En straks 1 juli 50mbit dus wat wil je nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 13:23:
[...]

En straks 1 juli 50mbit dus wat wil je nog meer :)
Wishful thinking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe haal ik de volle 20mbit ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb sinds 2 maanden een Z3i abo waar onze terminal server op is aangesloten.
Nou kon ik vandaag niet meer inloggen, en ging dus uit van een storing...nou bleek bij thuiskomst dus dat het ip adres is gewijzigd... (heeeeel fijn)

Ik dacht dat je bij Ziggo een vast ipadres kreeg? of wordt dit gewijzigd eens in de zoveel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Conan schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:25:
Nou kon ik vandaag niet meer inloggen, en ging dus uit van een storing...nou bleek bij thuiskomst dus dat het ip adres is gewijzigd... (heeeeel fijn)

Ik dacht dat je bij Ziggo een vast ipadres kreeg? of wordt dit gewijzigd eens in de zoveel tijd?
Nee helaas. het ip is niet vast, ookal lijkt dat zo.

ze kunnen dus gewoon een ander ip toewijzen als zij dit willen

ze kunnen dit volgens mij wijzigen als bijvoorbeeld iets in het netwerk veranderd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Den the Man op 03-06-2009 14:29 ]

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29
salgera schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:39:
[...]

Vreemd, bij mij was het in 10 minuten gepiept...
En bij mij was het 'ik stond er bij en ik keek er naar'. Helpdeskmedewerker zegt 'ik ga nu via het netwerk een code naar u toe sturen en als het het goed is moet u nu weer signaal hebben.'
Aldus geschiedde.

Dus wat een bullshit verhaal.... 48 uur om een signaal via het netwerk naar de decoder van een klant te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Daar was ik ook al achter dus. Ik heb er nog een goedkoop DSL lijntje naast liggen met wel een vast IP als fallback.

Bovendien kan ik dan ook nog via die lijn surfen als ik aan het downloaden ben op de andere lijn (ik heb een router met loadbalancing: Draytek 2820n).

Dat kost inderdaad wel extra geld, maar dat vind ik het waard. Bovendien is Ziggo een consumenten product en daar is het niet vreemd als je geen vast IP krijgt.
En in geval van storing wil ik ECHT niet zonder internet zitten.... :X

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
rally schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:34:
Daar was ik ook al achter dus. Ik heb er nog een goedkoop DSL lijntje naast liggen met wel een vast IP als fallback.

Bovendien kan ik dan ook nog via die lijn surfen als ik aan het downloaden ben op de andere lijn (ik heb een router met loadbalancing: Draytek 2820n).

Dat kost inderdaad wel extra geld, maar dat vind ik het waard. Bovendien is Ziggo een consumenten product en daar is het niet vreemd als je geen vast IP krijgt.
Dat is idd de beste oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rowicom schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:32:
[...]

En bij mij was het 'ik stond er bij en ik keek er naar'. Helpdeskmedewerker zegt 'ik ga nu via het netwerk een code naar u toe sturen en als het het goed is moet u nu weer signaal hebben.'
Aldus geschiedde.

Dus wat een bullshit verhaal.... 48 uur om een signaal via het netwerk naar de decoder van een klant te sturen...
En nu heeft de buurman jouw digitaal tv pakket op ze decoder _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Den the Man schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:28:
[...]

Nee helaas. het ip is niet vast, ookal lijkt dat zo.

ze kunnen dus gewoon een ander ip toewijzen als zij dit willen

ze kunnen dit volgens mij wijzigen als bijvoorbeeld iets in het netwerk veranderd wordt.
Dyndns is ook een optie kan je vaak in je router specificeren om dat up te daten zodra je ipnr wijzigd
Hoef je alleen je dyndgs,org adres in te tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:22:
[...]

Dyndns is ook een optie kan je vaak in je router specificeren om dat up te daten zodra je ipnr wijzigd
Hoef je alleen je dyndgs,org adres in te tikken
Mijn domeinnaam en bSMTP etc staat nu allemaal bij Nederhost (waar ik hele goede ervaringen mee heb) en eigenlijk wil ik dat zo laten. Dan betaal ik liever enkele Euro's extra per maand voor een extra lijntje (waardoor ik OOk nog eens normaal kan gamen en downloaden tegelijk :P )

Maar zoveel mensen zoveel wensen (of oplossingen ;) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bij is ie ook veranderd (3543JM) voor het eerst in 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zie ik het verkeerd, of is die registratie van Smartcards wat vreemd? Ik log in op Mijnziggo.nl en kies voor Samrtcard registreren. Je vult de hele riedel in, en aan het einde staat er "bedankt voor uw bestelling"...terwijl ik alleen maar het nummer van mn Smartcard wilde doorgeven.

Heb er verder dus ook niets bijbesteld (Ai1 Plus). Zo maar is mn tweede SC registeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Smartcards activeren, extra pakketten aanvragen of opzeggen, etc., kan je beter telefonisch doen. Via Mijn Ziggo is het te vaak fout gegaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:39:
Smartcards activeren, extra pakketten aanvragen of opzeggen, etc., kan je beter telefonisch doen. Via Mijn Ziggo is het te vaak fout gegaan bij mij.
jups ik doe alles ook telefonisch. 3x smartcard aangemeld via site: no go.
2x internet downgraded via website: nothing happend.
zelfs verhuizing doorgeven via site ging fout. had ingestuurd. dag erna gebeld voor de zekerheid maar nee, was niets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dyndns.com/ gebruikte dat al in de tijd van a2000 en kabel internet net uit was.
beste manier om dynamisch ip's tegen te gaan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Hoe oud waren de articles die je aan het downloaden was?

[ Voor 3% gewijzigd door Fr1ek op 03-06-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:47:
[...]

http://www.dyndns.com/ gebruikte dat al in de tijd van a2000 en kabel internet net uit was.
beste manier om dynamisch ip's tegen te gaan:)
Er is ook wel weer wat te zeggen voor dynamische IP's, maar dat was vooral in de tijd van het inbellen. Nu kan je er eigenlijk vanuit gaan dat elke internet aansluiting via ADSL of kabel gewoon 24/7 aanstaat en dus een IP in gebruik heeft.

Maar ik sluit me verder aan bij je DynDNS. Er is software voor voor Windows en in veel apparaten zit het ingebouwd (ik heb 3 apparaten aanstaan waar het inzit :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las daarnet het artikel op de hoofdpagina over usenet. Ik ben zelf al tijdje klant bij ziggo. Ik was eerst bij het voormalige @Home. Ik heb geen probleem met Ziggo usenet/nieuwsgroepen. Bij @home was het best wel slecht maar bij Ziggo is het een stuk beter geworden. Het enige typische wat ik merk is dat ik totaal NIKS kan downloaden van alt.binaries.multimedia voor de rest gaan alle groepen goed. Hebben meer mensen dit probleem? Mijn snelheid als ALTIJD op de max van de snelheid die ik mag hebben. In mijn geval is dat 1.7MegaByte per seconde.
Voor de rest vind ik het allemaal goed gaan daar. We hebben ook digitale TV en Telefoon daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:22
Ik heb geen last van snelheid die niet werkt, heb Ziggo ai1 Z2 en haal 1200kb/ps (eweka) zelfs 200 dagen terug nog snel binnen. 1-7 zou het 20 mbit moeten zijn :*)

Heb nu 2 smartcards en werken beide goed en ook geen probleem met activatie gehad. Heb het 2e kaartje een poos niet gebruikt maar bij aanzetten gewoon werken.

Heb tot nu toe nog echt helemaal niets aan te merken op Ziggo (afkloppen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WybWyb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 18:14
Ik heb altijd goed internet gehad van Ziggo maar sinds een week valt het internet na een half uur (of soms zelfs eerder) gewoon weg. Ik heb dan nog wel contact met mn router via draadloos internet. Ik dacht eerst dat het aan mn router lag, maar nadat ik mn laptop met kabel aangesloten had op de modem en hem een paar keer herstart heb, en waarbij het internet er steeds na verloop van tijd mee ophield, ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan mn modem ligt? Kan het zijn dat deze stuk is en vervangen moet worden? Of is het een technisch probleem dat bij Ziggo zelf ligt?

MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:43:
[...]

jups ik doe alles ook telefonisch. 3x smartcard aangemeld via site: no go.
2x internet downgraded via website: nothing happend.
zelfs verhuizing doorgeven via site ging fout. had ingestuurd. dag erna gebeld voor de zekerheid maar nee, was niets binnen.
ja hun site zit niet echt goed in elkaar.
Het deel waar je extra smartcards moet aanmelden is precies hetzelfde als wanneer je je 1e aan wilt melden.
heb laatst wel een 3e smartcard aangemeld via de site en deze was binnen 10 min actief.

Heb trouwens zelf geen last van nieuwsgroepen downloads. Gebruik Eweka en heb gewoon 2.2megabyte continu. Als ik dingen download van tegen de 300 dagen oud dan wil de snelheid vaak wel eens halveren maar das normaal bij die leeftijd.

[ Voor 16% gewijzigd door Deadsy op 04-06-2009 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 08:09

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

WybWyb schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:16:
Ik heb altijd goed internet gehad van Ziggo maar sinds een week valt het internet na een half uur (of soms zelfs eerder) gewoon weg. Ik heb dan nog wel contact met mn router via draadloos internet. Ik dacht eerst dat het aan mn router lag, maar nadat ik mn laptop met kabel aangesloten had op de modem en hem een paar keer herstart heb, en waarbij het internet er steeds na verloop van tijd mee ophield, ben ik tot de conclusie gekomen dat het aan mn modem ligt? Kan het zijn dat deze stuk is en vervangen moet worden? Of is het een technisch probleem dat bij Ziggo zelf ligt?
Had ik ook gisteren.
Al een paar keer mijn router gereset en dan liep het na verloop van tijd weer vast.
Toen heb ik alles uitgezet, en stap voor stap met tussenpoos van een paar minuten alles weer aan.
Eerst met het modem beginnen.
Nu werkt het hier weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Ik heb ook iets dergelijks gehad. Wat ik toen gedaan heb is IP release vanuit router en daarna weer een request. Toen deed alles het weer. Enkele keren gedaan afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
Vraagje, wat gebeurd er als ik mijn smartcard niet telefonisch/per formulier/online registreer? Heb nu gewoon digitaal beeld, of word ik er na een week uitgeknald? Daarnaast nog een vraagje over een 2de smartcard. Moet ik deze ook registreren of kan ik zonder extra kosten met een 2de smartcard ook digitaal elders in het huis kijken? Heb nu namelijk 2 ontvangers (1 HD en 1 gewone)

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik had dit in het vorige topic al eens gevraagd, maar niet echt reacties op gehad:

Ik zit hier achter de computer van mijn ouders, en al lange tijd gebeurt het dat downloads gewoon niet kunnen worden voltooid. Of je nu Youtube aanzet of een bestand download: op een gegeven moment gaat de download snelheid gewoon naar 0. Je kunt dus nooit iets fatsoenlijks download en bekijken.

iemand hier ervaringen mee? Is dit een bekend probleem? Regio is Enschede. Het gebeurt ook met mijn ipod Touch.

het is ontzettend vervelend dat je gewoon niets kun downloaden behalve webpagina's.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
stp_4 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:41:
Vraagje, wat gebeurd er als ik mijn smartcard niet telefonisch/per formulier/online registreer? Heb nu gewoon digitaal beeld, of word ik er na een week uitgeknald? Daarnaast nog een vraagje over een 2de smartcard. Moet ik deze ook registreren of kan ik zonder extra kosten met een 2de smartcard ook digitaal elders in het huis kijken? Heb nu namelijk 2 ontvangers (1 HD en 1 gewone)
ja je wordt er 'uitgeknald', waarom zouden ze anders je überhaupt laten registreren?
Je je/een 2e moet je ook registreren/activeren. Maar voor het registreren/activeren worden geen kosten berekend hoor, je betaald in principe maar 1x.

[ Voor 51% gewijzigd door kaajee op 04-06-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:03

Ankh

|true

Kwartjuh schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:12:
Ik had dit in het vorige topic al eens gevraagd, maar niet echt reacties op gehad:

Ik zit hier achter de computer van mijn ouders, en al lange tijd gebeurt het dat downloads gewoon niet kunnen worden voltooid. Of je nu Youtube aanzet of een bestand download: op een gegeven moment gaat de download snelheid gewoon naar 0. Je kunt dus nooit iets fatsoenlijks download en bekijken.

iemand hier ervaringen mee? Is dit een bekend probleem? Regio is Enschede. Het gebeurt ook met mijn ipod Touch.

het is ontzettend vervelend dat je gewoon niets kun downloaden behalve webpagina's.
wat heb je zelf al ondernomen? Het lijkt mij geen bekend probleem namelijk. Router issue? Al contact opgenomen met Ziggo hierover?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WybWyb schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:16:
Dit probleem heb ik ook sinds een paar dagen een andere dns heb ik al getest maar daar ligt het ook niet aan, denk dat het probleem toch bij ziggo of het modem ligt.

Downloads via nieuwsgroepen blijft wel gewoon werken maar site's openen lukt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:24

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:38:
Dit probleem heb ik ook sinds een paar dagen een andere dns heb ik al getest maar daar ligt het ook niet aan, denk dat het probleem toch bij ziggo of het modem ligt.

Downloads via nieuwsgroepen blijft wel gewoon werken maar site's openen lukt niet.
Zoiets heb ik ook een tijdje gekeden gehad, nadat er 'iets' in 'de centrale' is fout gegaan. Dat lijkt gewoon een routeringsprobleem te zijn. En dat is nou net het lastigste aan de helpdesk uit te leggen (overstijgt het niveau).

Nu heb ik zelf al anderhalve dag geen verbinding. Ik ben overgezet naar een nieuwe server (?) maar mijn klantgegevens zijn niet meegezet. In plaats van dat dat spoedig te verhelpen is, kloot iedere helpdeskmedewerker maar aan, en vertellen geen 2 helpdeskers hetzelfde. Zwaar irritant. De helpdesk van Ziggo is wel zwaar onder de maat.
Het meest irritante is dat de helpdesk hiermee een obstakel wordt tussen de klant en de oplosgroep.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Zucht:

- In maart smartcard telefonisch geactiveerd.
- In mei geen zenders meer. (m.u.v. NLD1)
- Daarna telefonisch via geautomatiseerd menu geactiveerd.
- Ging niet goed, toen via medewerker geactiveerd. Uur later is de activatie doorgevoerd.
- Toen via de website digitaal totaal pakket aangevraagd.
- Vijf dagen later is totaal pakket nog niet beschikbaar.
- Afgelopen dinsdag gebeld, blijkt oplevering totaal pakket te zijn vertraagd naar 4 juni. Telefonisch geactiveerd en 5 minuten later de extra zenders.
- Precies om 0:00 afgelopen nacht zijn de extra zenders weer verdwenen.
- Vanmorgen gebeld, blijkt dat ze opzegging via de website hebben doorgekregen... Wat dus een aanvraag was, die ze afgelopen dinsdag er doorheen hebben geschoten. Daarna opnieuw telefonisch aangevraagd en 5 minuten later had ik de extra zenders uit het totaal pakket weer.

Hopelijk levert dit geen factuurtechnisch drama op.

De Ziggo website ga ik voorlopig keihard negeren. (tevens een tip voor anderen)

[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 04-06-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:21:
[...]

En nu heeft de buurman jouw digitaal tv pakket op ze decoder _O-
Ja, jij snapt 't allemaal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ankh schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:35:
[...]

wat heb je zelf al ondernomen? Het lijkt mij geen bekend probleem namelijk. Router issue? Al contact opgenomen met Ziggo hierover?
De issue had ik al voordat er een router tussen de modem en de pc('s) was geplaatst. We hebben hier al 5 keer met Ziggo contact over gehad, maar ik kreeg alleen een nieuw pakket om de bekabeling mee te vervangen. Wat niet echt mogelijk is, omdat we een behoorlijke vaste opstelling hebben. Toch maar het 1 en ander geprobeerd: niets hielp. Router resetten, router naar fabrieksinstellingen terug gezet, modem al honderd keer gereset, ping test uitgevoerd: geen packetloss of noemenswaardige vertraging.

Al met al een raadsel voor mij, en blijkbaar ook voor Ziggo aangezien ze geen actie ondernemen. volgens een van de medewerkers die contact heeft gemaakt met onze model was er niets bijzonders te zien aan de signalen.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe de mail server ligt er dus ook uit krijg met outlook me mail niet binnen server blijft maar vragen om username en wachtwoord meerdere mensen last van? @ziggo mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Hallo,

Ik heb een vraag. Wat hoor je nu te krijgen met Ziggo Alles in 1 plus? Dan heb ik het alleen over het televisie deel. Op deze pagina:

http://www.ziggo.nl/produ...MGFqryS8ZoCFY9_3godoTklIA

staat er dat je 60 kanalen krijgt. Wij hebben dit nu geloof ik (een groot aantal in elk geval. Onder andere 13th Street, sci-fi channel, Cartoon Network, enz. _0_).

Maar hier:

http://www.ziggo.nl/producten/alles-in-1/plus

staat op het tabje "Wat krijg ik?" dat je 60 zenders en nog eens 5 krijgt. Mijn moeder keek vreemd op omdat zij dacht dat je alleen deze 5 kreeg en de rest in keuzepakketten kon bestellen. Iemand anders heb ik horen zeggen dat alle kanalen later weer verdwijnen (raar dan dat mijn moeder hier niets van weet). Nu willen wij eigenlijk allemaal weten van iemand die ook alles-in-1-plus heeft, hoe zit het? Houden wij alle zenders die we nu hebben of verdwijnt alles op die 5 na? Er zijn namelijk ook keuzepakketten met bijvoorbeeld sci-fi channel erin terwijl we die toch al hebben op het moment. Wij zijn een beetje confused dus. :P
Ik wil dit vooral weten omdat ik niet plotseling die leuke nieuwe sci-fi kanalen wil zien verdwijnen als ik bijvoorbeeld lekker Lost of X-Files wil kijken.

Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier kun je zien wat in welk pakket zit: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/zenderoverzicht/
Gebruik ook vooral de dropdown die er boven staat ;)

Verder: als je gewoon het standaard digitale pakket neemt, krijg je 5 zenders afwisselend gratis van Ziggo.
Mijn advies: Ga voor en tientje extra in de maand voor het digitaal totaal pakket. Stuk goedkoper als losse pakketten (bij meer dan 2 heb je het er namelijk al uit), en geen gedonder met zenders die ineens weg zijn.
Als ik me niet vergis heb je in de proefperiode sowieso alles voor je kiezen...daarna moet je aangeven wat je wilt. kan overigens ook telefonisch, hoeft niet via die kaart. Bel overigens wel de helpdesk van TV en niet de algemene Ziggo helpdesk; dat scheelt je weer tijd ;) Ik meen dat hun telefoonnummer 0800-0730 was.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
In die link staat geen Alles-in-1 plus. Het gaat me er nu alleen om of we die kanalen houden, of er een fout is gemaakt of dat ze weggaan na verloop van tijd. Ik denk dat iemand die hetzelfde pakket heeft dat kan beantwoorden.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn alles in een extra doe het zelf pakket werd vandaag afgeleverd... Alles aangesloten, supersimpel, en alles werkte direct! Snelheid van internet is super:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/488600795.png
Newsleecher draait op 2,2MB/s wat een stuk sneller is dan Online me kon bieden...

Hulde @ Ziggo voor de snelle en nette service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

DaVincythe2nd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:06:
In die link staat geen Alles-in-1 plus. Het gaat me er nu alleen om of we die kanalen houden, of er een fout is gemaakt of dat ze weggaan na verloop van tijd. Ik denk dat iemand die hetzelfde pakket heeft dat kan beantwoorden.

Toch bedankt.
Ik heb ook AIEplus. Het maakt niet uit welk Alles in 1 pakket je hebt. Digitale tv is in elk pakket hetzelfde. Als je via d elink van The Eagle het 'basiszenderpakket' selecteert, krijg je te zien welke zenders je krijgt zonder extra kosten.

Je krijgt alleen alle zenders voor een periode van 2 weken als je nieuw bent met digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 06:26
rally schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:34:

Kun je in Windows aangeven dat bijvoorbeeld Newsleecher van je kabel verbinding gebruik moet maken en Firefox van je ADSL verbinding? Of doet dus inderdaad jouw router dat via load balancing zoals je zegt? Die heeft dus twee wan poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
Aldmar schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:12:
[...]

Ik heb ook AIEplus. Het maakt niet uit welk Alles in 1 pakket je hebt. Digitale tv is in elk pakket hetzelfde. Als je via d elink van The Eagle het 'basiszenderpakket' selecteert, krijg je te zien welke zenders je krijgt zonder extra kosten.

Je krijgt alleen alle zenders voor een periode van 2 weken als je nieuw bent met digitale tv.
Ik zie het, bedankt. Jammer van het sci-fi kanaal. Mijn ouders willen er geen extra zenders bij of ik moet het zelf betalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/488612145.png

Waarom heb ik een lagere snelheid dan gitkua met hetzelfde pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Dat Ziggo support gedeelte is wel stabiel zeg:

Gisteren bellen met de klantenservice > problemen met bereikbaarheid klantenservice tot ong. 19.30
Vandaag inloggen op Mijn Ziggo om alles op te zeggen ivm verhuizing > inloggen lukt niet (JAVA errors e.d.)

Al eerder via Mijn Ziggo opzeggen gedaan van EDL, maar niet doorgekomen.
Loopt nu maand langer door.

Lekker dan :(

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 04-06-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

DaVincythe2nd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:19:
Waarom heb ik een lagere snelheid dan gitkua met hetzelfde pakket?
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:06:
Mijn alles in een extra doe het zelf pakket werd vandaag afgeleverd...
Lezen doet soms wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
Aldmar schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:23:
[...]

[...]

Lezen doet soms wonderen ;)
Wij hebben hetzelfde pakket en hij heeft het al aangesloten ook al heeft hij het sinds vandaag.

E: Sorry, dom, wij hebben plus.

[ Voor 6% gewijzigd door DaVincythe2nd op 04-06-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik heb vandaag Ziggo 3-1 pakket binnen gekregen, maar nu heb ik een vraag:

Ik heb digitale HD ontvanger aangesloten en de zenders laten vinden. Nu heb ik het volledige zenderaanbod van ziggo. Hoelang houd je die?

Ik had eerst geen zenders gevonden maar dat was omdat ik de regio code nog niet in had gevoerd.
Dus ik dacht dat ik eerst de Smartcard moest activeren voordat je uberhaupt zenders had.
Nu heb ik de Smartcard al geregistreerd online. Toen kwam ik erachter dat ik de zenders al kon vinden nadat ik de juiste regiocode had ingegeven.

Is het nu niet zo dat mijn keuze in zenderpaketten nu na 48 uur al doorgevoerd gaat worden en dat ik dan alle zenders verlies die niet in mijn opgegeven pakket zitten voordat de "proef periode" voorbij is? Had ik moeten wachten met registreren totdat de periode afgelopen was of heeft iedere abbonee recht op pak-em-beet 1 maand a 2 week gratis alle zenders? Ik kan het verder nergens vinden in de boekjes of op ziggo.nl

Kan iemand mij hierover duidelijkheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bulls schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:12:
Ik heb vandaag Ziggo 3-1 pakket binnen gekregen, maar nu heb ik een vraag:

Ik heb digitale HD ontvanger aangesloten en de zenders laten vinden. Nu heb ik het volledige zenderaanbod van ziggo. Hoelang houd je die?

Ik had eerst geen zenders gevonden maar dat was omdat ik de regio code nog niet in had gevoerd.
Dus ik dacht dat ik eerst de Smartcard moest activeren voordat je uberhaupt zenders had.
Nu heb ik de Smartcard al geregistreerd online. Toen kwam ik erachter dat ik de zenders al kon vinden nadat ik de juiste regiocode had ingegeven.

Is het nu niet zo dat mijn keuze in zenderpaketten nu na 48 uur al doorgevoerd gaat worden en dat ik dan alle zenders verlies die niet in mijn opgegeven pakket zitten voordat de "proef periode" voorbij is? Had ik moeten wachten met registreren totdat de periode afgelopen was of heeft iedere abbonee recht op pak-em-beet 1 maand a 2 week gratis alle zenders? Ik kan het verder nergens vinden in de boekjes of op ziggo.nl

Kan iemand mij hierover duidelijkheid geven?
Ik heb mijn 3e smartcard na ontvangst direct geactiveerd en heb zo'n 10 weken het volledige pakket kunnen kijken. Volgens mij is deze periode vrij variabel m.a.w., je kunt er geen lijn op trekken maar minimaal enkele weken lijkt toch wel gebruikelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
hardware-lover schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:18:
[...]

Ik heb mijn 3e smartcard na ontvangst direct geactiveerd en heb zo'n 10 weken het volledige pakket kunnen kijken. Volgens mij is deze periode vrij variabel m.a.w., je kunt er geen lijn op trekken maar minimaal enkele weken lijkt toch wel gebruikelijk.
Ok, ik was al bang dat ik nu mijn proef periode had ingekort door de smartcard direct te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Oke. Ik heb dus een signaalversterker nodig. Nou ben ik benieuwd wat voor eentje. Ik kan de situatie uitleggen. Bij binnenkomst komt er een kastje waarvan er 1 naar de modem gaat en dan naar de router. De andere aansluiting gaat naar 4 TVs via splitters. Er is zon 20-30 meter kabel in totaal verwerkt. Alle TVs zitten op 1 aansluiting. M.a.w. ik kan niet 4 kabels trekken en ben ik ook niet van plan. Iemand enig idee wat een goede versterker is? A.u.b. een beetje betaalbare, er is geen overvloedig budget en er worden ook geen enorm hoge eisen gebruikt gesteld. Ik weet het nml niet precies hoe het ook met het modem zit omdat versterkers niet terug het net op kunnen zenden etc. Wel dat hij bij de meterkast moet :) En dat het niet zinvol is om een extra zware te nemen.

Overigens is de kabel wel van redelijk tot goede kwaliteit. Dikke koperen kern, mantel en schild. Schild is alleen niet van koper. Stekkers zijn allemaal van Hirschman overigens. Splitters hebben een iets mindere kwaliteit helaas.

Ik zie wel dat er versterkers zijn die retourgeschikt zijn. Kan ik dan gewoon alles na de versterker plaatsen? Lijkt me dan wel handiger :)

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 05-06-2009 00:16 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Laatst online: 23:57

beekware

To Experience The Unexpected..

NoxiuZ schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 00:11:
Oke. Ik heb dus een signaalversterker nodig. Nou ben ik benieuwd wat voor eentje. Ik kan de situatie uitleggen. Bij binnenkomst komt er een kastje waarvan er 1 naar de modem gaat en dan naar de router. De andere aansluiting gaat naar 4 TVs via splitters. Er is zon 20-30 meter kabel in totaal verwerkt. Alle TVs zitten op 1 aansluiting. M.a.w. ik kan niet 4 kabels trekken en ben ik ook niet van plan. Iemand enig idee wat een goede versterker is? A.u.b. een beetje betaalbare, er is geen overvloedig budget en er worden ook geen enorm hoge eisen gebruikt gesteld. Ik weet het nml niet precies hoe het ook met het modem zit omdat versterkers niet terug het net op kunnen zenden etc. Wel dat hij bij de meterkast moet :) En dat het niet zinvol is om een extra zware te nemen.

Overigens is de kabel wel van redelijk tot goede kwaliteit. Dikke koperen kern, mantel en schild. Schild is alleen niet van koper. Stekkers zijn allemaal van Hirschman overigens. Splitters hebben een iets mindere kwaliteit helaas.

Ik zie wel dat er versterkers zijn die retourgeschikt zijn. Kan ik dan gewoon alles na de versterker plaatsen? Lijkt me dan wel handiger :)
Had ook een soort gelijk probleem. Enkele zenders via Digitale TV kon ik niet meer kijken. Bij de HEMA een antenne versterker gehaald voor 15,- euries en hoppakee kon ze weer kijken.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Pfff ik heb nu al 2 dagen een 'welkom bij ziggo, activeer u hier, u maakt een fout try again' pagina...
Wat blijkt, die nitwits sturen een aankondiging met een apart telefoonnummer naar mn ziggo-emailadres. Niet dat ik die ooit check. Niet naar het contact-emailadres, nee naar een @ziggo adres. Blijkt dat ik een ander nummer moest bellen. Die nitwits aan de helpdesk weten dat ook niet...

Ik ben wel heeel erg boos op die idiote helpdesk daar.

Ik heb net weer gebeld... Het probleem waardoor het vertraagd is, is dat de uitvoerende partij niet weet hoe het 'tel'-lampje reageert. Dat is iets dat ik al 4x eerder verteld heb. Maar niet dus dat iemand de verantwoordelijkheid neemt om te voorkomen dat het bij dit soort lullige foutjes blijven voorkomen. Zeer irritant.

[ Voor 26% gewijzigd door samo op 05-06-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is der al iets bekend over data ivm de snelheidsverhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dat is 1 juli, is paar pagina's geleden al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

jongentje schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:14:
Dat is 1 juli, is paar pagina's geleden al gepost.
vanaf 1 juli :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 08:16
Precies... VANAF 1 juli voeren ze het door maar ze kwakken niet alle abbo's gelijk over op de nieuwe snelheden dat gaat in fases.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat de nieuwe snelheden vanaf 1 juli dat betekent volgens mij dat je dan met de nieuwe snelheid kunt
werken en niet dat ze dan met de upgrade gaan beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:07:
[...]
Er staat de nieuwe snelheden vanaf 1 juli dat betekent volgens mij dat je dan met de nieuwe snelheid kunt
Bovendien begint op 1 juli alweer het derde kwartaal van dit jaar en dat was niet de afspraak.... Daarom denk ik ook dat de daadwerkelijke verhoging zo ongeveer 3e of 4e week van juni zal plaatsvinden, opdat iedereen uiterlijk 1 juli de nieuwe snelheid heeft.... Wishful thinking overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:07:
[...]

Precies: http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging

"Vanaf 1 juli kan je nog meer genieten van je internetverbinding, want dan verhogen wij de internetsnelheden."

Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

rowicom schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:52:
[...]

Bovendien begint op 1 juli alweer het derde kwartaal van dit jaar en dat was niet de afspraak.... Daarom denk ik ook dat de daadwerkelijke verhoging zo ongeveer 3e of 4e week van juni zal plaatsvinden, opdat iedereen uiterlijk 1 juli de nieuwe snelheid heeft.... Wishful thinking overigens...
Daar ga ik ook van uit. En zo vanaf de 3e á 4e week van juni, zal je hier al wel de eerste berichten zien van mensen die hun modem herstart hebben dat ze de nieuwe snelheden al hebben.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 13-09 22:16

Edd

rowicom schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:52:
[...]

Dit is wel de manier waarop de vorige verhogingen bij mij waren doorgevoerd (oud Multikabel gebied). Bijvoorbeeld een week van te voren was de verhoging al doorgevoerd, maar pas op de datum dat het officieel zou zijn kreeg ik een mail dat ze mn snelheid hadden opgeschroefd.

Ik denk dat dat nu ook weer het geval zal zijn en dat ze dus de laatste week van juni de snelheden omhoog gaan schroeven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij duidelijk. hopen dat het vanaf vandaag al zover is. Draadloze internet werkte niet meer vandaag bij ons, hoorde ik net van mijn vriendin(A).

Laat het jullie wel weten als het echt zo is.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 03:42
Ik heb bij het SlamTV kanaal een E37 error op beiden smartcards. Iemand anders die hier ook last van heeft?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

MrBlueEyes schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:48:
Ik heb bij het SlamTV kanaal een E37 error op beiden smartcards. Iemand anders die hier ook last van heeft?
Ik heb al een paar dagen een E10 error op SlamTV..

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
quartex schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:28:
[...]

Ik heb al een paar dagen een E10 error op SlamTV..
Ik heb een Humax IR FOX C, jij?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Pfff, in plaats van met ziggo te kunnen werken aan een oplossing, hangen ze nu maar op. Wat een incompetente (tochmaarniet).

[ Voor 6% gewijzigd door samo op 05-06-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

MrBlueEyes schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:31:
[...]

Ik heb een Humax IR FOX C, jij?
Een Samsung DCB-9401R hier (Den Haag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
quartex schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:12:
[...]

Ik omgeving Delft, dan zou het weleens zelfde soort error zijn, dus zal dan wel extern probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:34:
Lijkt mij duidelijk. hopen dat het vanaf vandaag al zover is. Draadloze internet werkte niet meer vandaag bij ons, hoorde ik net van mijn vriendin(A).
Zegt vaak meer over de stabiliteit van je router of wlan-adapter dan over de snelheid van je verbinding met Ziggo, hoor... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekking
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik heb al een paar dagen problemen met mijn internetverbinding. Om de zoveel tijd valt de hele verbinding plotseling voor ongeveer een minuut weg, waarna die weer gewoon terug komt. Verder is de snelheid wel stabiel en normaal. Ik heb al geprobeerd zowel de modem als mijn router opnieuw op te starten, maar niets schijnt te helpen. Als iemand een gelijk probleem heeft of een oplossing hoor ik het graag.

Ps. De storingen zijn sinds 2 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 08:16
quartex schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:12:
[...]

Had ook die E10, na 3x decoder resetten even mijn smart card eruit en erin en voila gewoon weer werken. Probeer het is zou ik zeggen :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Ballebek schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:44:
[...]

Had ook die E10, na 3x decoder resetten even mijn smart card eruit en erin en voila gewoon weer werken. Probeer het is zou ik zeggen :)
Moet eerlijk zeggen dat ik SlamTV niet echt mis =]

Laat ze maar eerst de storingen op BBC 1 & 2 fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:04
Ja hoor, mijn ongeregistreerde smartcard is uit de lucht na bijna 3 maanden. Nieuwegein, Casema gebied.

Heb 'm net even geregistreerd op mijnziggo. Iemand enig idee of ik nu tot maandag moet wachten, of doen ze daar bij Ziggo ook nog wel eens wat op zaterdag?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokje1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08-2022
Napsju schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 02:35:
Ja hoor, mijn ongeregistreerde smartcard is uit de lucht na bijna 3 maanden. Nieuwegein, Casema gebied.

Heb 'm net even geregistreerd op mijnziggo. Iemand enig idee of ik nu tot maandag moet wachten, of doen ze daar bij Ziggo ook nog wel eens wat op zaterdag?
Ikzelf heb dat ook gehad, duurde volgens mij 1 dag. Weet niet meer of het op vrijdag nacht was.

Volgens mij is het een automatisch proces, uit ervaringen die ik wel gelezen heb her en der (weet zo niet meer waar) kan je ook de klantenservice bellen en die kunnen het ook doen (met de mededeling dat het 24 uur kan duren) en de ervaring dat het 5 tot 15 minuten duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Napsju schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 02:35:

Ze zijn ook op zaterdag telefonisch bereikbaar. Ik zou maar even bellen als je nog tv wilt kkijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-08 18:47
Zijn er ook mensen die last hebben van een wegvallende internetverbinding? (om de 10 minuten)
Ik heb er 3 dagen last van, opvallend is dat ik sindsdien een nieuwe IP adres toegewezen kreeg.
Pagina: 1 ... 7 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.