iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik kan me vaag herinneren dat ze onlangs (in sommige gebieden) de overstap van DTMF naar FSK hebben gemaakt.DDR schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:27:
[...]
Het is altijd FSK bij Voip over de kabel.
edit: http://www.ziggo.nl/producten/telefonie/fsk
Klopt het dat er standaard een Motorola SBV5120E/SBV5121E geleverd gaat worden, zonder router-functie - en wil ik dit wel hebben, dat ik moet kiezen voor "draadloos internet" zodat ik een modem/router combi krijg? Eigenlijk hoef ik helemaal niet draadloos, maar een routerfunctie is wel gewenst voor de diverse computers hier. Ik hoef niet eens meerdere poorten op het apparaat, want het komt toch op een switch te hangen. Of toch gewoon een losse router er bij kopen icm het standaard modem?
Waarom zijn kabelmodems trouwens zo slecht los te verkrijgen? Voor DSL is er volop keus.
[ Voor 44% gewijzigd door Patriek op 27-05-2009 21:34 ]
De Motorola wordt op het ogenblik geleverd. Je moet hier achter een router plaatsen om meerdere apparaten op internet te krijgen.Klopt het dat er standaard een Motorola SBV5120E/SBV5121E geleverd gaat worden, zonder router-functie - en wil ik dit wel hebben, dat ik moet kiezen voor "draadloos internet" zodat ik een modem/router combi krijg? Eigenlijk hoef ik helemaal niet draadloos, maar een routerfunctie is wel gewenst voor de diverse computers hier. Ik hoef niet eens meerdere poorten op het apparaat, want het komt toch op een switch te hangen. Of toch gewoon een losse router er bij kopen icm het standaard modem?
Voor "draadloos internet" krijg je een router bijgeleverd die je ook in de winkel kunt kopen, vaak goedkoper. Dus hoef je die optie niet te gebruiken. Elke router, draadloos of niet, moet op de motorola werken. Je hoeft tegenwoordig geen CC/CP nummers meer te gebruiken oid, dus hostname is niet van belang en MAC cloning ook niet.
Heb zojuist telefonisch m'n bestelling gedaan, met aanvraag voor een HD decoder voor 99,-
Vroeg ik even voor de zekerheid wat voor decoder ik nu ga krijgen.... zegt ze Samsung of Humax.
Oh... "mag ik kiezen dan, of moet ik maar afwachten" zeg ik, antwoord ze "kan wel aangeven wat uw voorkeur is?". Heb ik Humax aangegeven (hoor ik betere verhalen over), maar volgens deze thread levert Ziggo maar 1 type HD decoder; namelijk de Samsung (H380 ipv H360 sinds een tijdje).
Mja, ze gaf al aan dat ze nieuw was... ben wel benieuwd wat ik nu krijg.
[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 27-05-2009 22:04 ]
Het lijkt me dat dit gewoon zo is om problemen te voorkomen, als je kabel bij ziggo neemt dan krijg je gewoon een modem en die werkt goed genoeg. Waarom zou je dan een modem zelf willen kopen. Als iedereen een andere modem nam en als er dan problemen waren, kreeg ziggo de schuld terwijl het aan de fabrikant van die modem ligt.Patriek schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:25:
Waarom zijn kabelmodems trouwens zo slecht los te verkrijgen? Voor DSL is er volop keus.
precies het is makkelijker omm 1 configuratie te hebben en deze dan van afstand te kunnen updaten.. ipv 10 verschillendeNegaiido schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:10:
[...]
Het lijkt me dat dit gewoon zo is om problemen te voorkomen, als je kabel bij ziggo neemt dan krijg je gewoon een modem en die werkt goed genoeg. Waarom zou je dan een modem zelf willen kopen. Als iedereen een andere modem nam en als er dan problemen waren, kreeg ziggo de schuld terwijl het aan de fabrikant van die modem ligt.
Be nice, You Assholes :)
[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 28-05-2009 00:42 ]
Bij mn pa thuis hebben we Ziggo in Hoofddorp, dit was eerst multikabel. En hier hebben we nooit problemen mee gehad, multikabel of ziggo, het werkt even vlekkeloos.
Mn moeder heeft dus Ziggo in Bussum (eerst Casema), en er zijn echt supervaak storingen:
Vorig jaar: Zo'n 3-4 dagen geen internet + bellen (niet eens 112!).
Verder vaak kleine storinkjes waarvan ik vind dat ze veel te frequent voorkomen.
Maandag alweer storing, de hele dag geen internet (vanaf een uur of 2 's middags).
Mn moeder overweegt over te stappen naar KPN, het enige alternatief.
Hoe zijn jullie ervaringen met Ziggo in deze regio?
Het ligt bij Ziggo volgens mij dus echt aan de regio waar je inzit. Maar de klantenservice is wel landelijk en ook bar slecht. Je moet door allerlei keuzemenu's en erg lang wachten voordat je iemand a/d lijn krijgt.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Dr was dus een bericht gestuurd naar de decoder (kan je opvragen bij Status > Post boodschap)
Ik dat doen, was het een leeg bericht.
Maar een halfuur later hadden we er ineens weer 1
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2009 07:58 ]
Dat heeft overduidelijk een technische reden.Patriek schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:25:
Bij ADSL staat jouw signaal op de 2 draadjes die bij je binnenkomen.
Kabel is een gedeeld netwerk.
Ziggo moet dus (a) jouw modem MAC-adres weten en (b) jouw modem op afstand kunnen aansturen. Vandaar standaardisatie waardoor de eindgebruiker niet zelf kan aankloten met totaal andere apparatuur.
Ik had gister precies het zelfde, een blauw envelopje rechtsboven in beeld. Ik heb hem gister alleen niet weer zien verschijnen. Ik moet zeggen dat zo'n envelopje snel gaat irriteren.ThinkPadd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:58:
Hier thuis hadden we op de Humax IR FOX C (hebben we 2 van in huis) ineens een blauw envelopje in beeld staan met een "M" erin.
Dr was dus een bericht gestuurd naar de decoder (kan je opvragen bij Status > Post boodschap)
Maar een halfuur later hadden we er ineens weer 1! en op de andere decoder ook, weer een leeg bericht.
Had hier hetzelfde, kwam alleen niet meer terug.. Vreemd was wel dat het bericht inderdaad helemaal leeg was. Dacht dat het te maken had met wellicht het internet dat er gewoon uit lag.ThinkPadd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:58:
Hier thuis hadden we op de Humax IR FOX C (hebben we 2 van in huis) ineens een blauw envelopje in beeld staan met een "M" erin.
Maar een halfuur later hadden we er ineens weer 1! en op de andere decoder ook, weer een leeg bericht.
Afgelopen maandag ochtend ineens geen internet meer, het lampje 'Online' knipperde.
De helpdesk gebeld en die knul zag helemaal niks. Dus helemaal geen modem te zien.
De volgende dag (!) al een monteur op bezoek en die kreeg ook niks voor elkaar. Een eigen modem van hem eraan gehangen , maar nog steeds geen IP gekregen. Na veel bellen met zijn backoffice blijken er problemen te zijn op het netwerk van Ziggo met de nieuwe Docsis3 modems en een oplossing is er nog niet. De monteur heeft één of ander oud modem nu neergezet, die werkte wel gewoon, maar veel langzamer. Ik zal gebeld worden wanneer ik m'n Docsis3 modem weer mag aansluiten, maar een tijdsindicatie hadden ze niet want ze weten niet precies wat het probleem is. Ik denk dat alle snelheidsverhogingen nu dus wel vertraging op gaan lopen.
Heb het lege berichtje verstuurd (kan, ergens in het menu) en toen was het envelopje weg.
Duidelijk toch?Er is vanochtend om 8.08 door ons systeem automatisch een leeg bericht verstuurd naar klanten in het voormalig @home gebied.
Excuus voor de overlast, je kunt het bericht als niet verzonden beschouwen.
Verwijderd
Het duurde helaas 10 dagen voor het installatiepakket er was (zal wel druk zijn), maar daarna in 15 minuten online. Alles was netjes gedaan. Zelfs mijn vaste nummer is nu over, terwijl dat eigenlijk niet kon
Maar ben tevreden tot nu toe, moet nog wel wat kabels leggen thuis maar dat is mijn eigen probleem
Verwijderd
Dus een verhuizing (zonder verhuiskosten), twee decoders, een maand gratis, en TV op de oude locatie voor een totaalbedrag van 130 euro.
Op papier dus super
Of het ook daadwerkelijk als zodanig gaat lopen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 12:58 ]
Verwijderd
Maar ik heb 2 maanden free internet van ze
ps. Ik wil een Docsis3 modem!!!!
Ten eerste mag je binnen 6 maanden nadat je hebt opgezegd niet opnieuw een abonnement aanvragen. Dankzij het feit dat de administratie van Ziggo niet altijd op orde is gaat dat vaak goed, maar soms zijn ze hier WEL alert op en gaat het mis...
Ten tweede: In de thread hierboven staat dat er blijkbaar wat problemen zijn met de stabiliteit van de Docis 3.0 modems... Persoonlijk wacht ik dus liever tot deze wel stabiel blijken te zijn
http://www.deyterra.com
Ik hoop voor jou dat alles gaat werkenVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:57:
Ziggo: "Oh, maar dat is geen probleem, als u meteen een AIO-pakket neemt, kost de verhuizing niks". En laat ik dat nou toevallig willenTevens voor 100 euro een HD-ontvanger erbij, en voor 30 euro nog een SD-ontvanger (voor de oude slaapkamer-TV). En als bonus een maandje geen abonnementskosten. Het zaakje gaat op 20 juni op het nieuwe adres lopen, en rond die tijd wordt het installatiepakket op het nieuwe adres bezorgd (dan hebben we ook de sleutel), terwijl op het oude adres het televisiesignaal blijft lopen tot het einde van de maand.
Of het ook daadwerkelijk als zodanig gaat lopen
Uit ervaring weet ik dat de orders vaak vastliepen als er EN een verhuizing werd ingevoerd EN een AIO aangevraagd werd. Hoplijk hebben ze dat inmiddels verholpen

@ RALLY
Als je het abbo op jou naam had staan, en je vraagd het aan op naam van je partner dan omzijl je die 6 mnd
[ Voor 6% gewijzigd door MadDonkey op 28-05-2009 14:16 ]
Verwijderd
Dat is niet helemaal correct. Je mag gerust vandaag opzeggen en morgen een nieuwe aanvragen. Echter heb je dan vaak geen recht op acties, kortingen e.d. Daar geldt meestal een termijn van 6 maanden "niet-lidmaatschap" voor.rally schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:12:
Ten eerste mag je binnen 6 maanden nadat je hebt opgezegd niet opnieuw een abonnement aanvragen
Verbaasd als ik was over deze ongevraagde zending, belde ik de klantenservice... Zij konden me geen helderheid geven waarom ik deze modem heb ontvangen, noch uitleggen wat het verschil zou moeten zijn met de Arris TM501B/CE welke ik eerder al kreeg ter vervanging van de motorola die ik eerder had. De TM501 kreeg ik in verband met uitbreiding van mijn abonnement met telefonie.
Omdat ik verder geen reden zag voor het nieuwe modem, en weinig zin in kabel geknutsel zag ik geen reden om dit modem aan te sluiten. Mijn snelheden zijn ook dik in orde. Bij torrents met genoeg seeders ga ik makkelijk over de 2MB per seconde en de 3,4 MB laatst ook nog gehaald...

Kan iemand me meer vertellen over dit modem en vooral wat de eventuele voordelen hiervan zijn? Ben benieuwd, want met zoeken in dit topic kon ik niets vinden...
Stuur die modem maar naar mij toelredev schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:23:
Enige tijd geleden kreeg ik spontaan een pakketje van Ziggo... contents: Een Arris TM702B modem en bijhorend aansluitspul.
Verbaasd als ik was over deze ongevraagde zending, belde ik de klantenservice... Zij konden me geen helderheid geven waarom ik deze modem heb ontvangen, noch uitleggen wat het verschil zou moeten zijn met de Arris TM501B/CE welke ik eerder al kreeg ter vervanging van de motorola die ik eerder had. De TM501 kreeg ik in verband met uitbreiding van mijn abonnement met telefonie.
Omdat ik verder geen reden zag voor het nieuwe modem, en weinig zin in kabel geknutsel zag ik geen reden om dit modem aan te sluiten. Mijn snelheden zijn ook dik in orde. Bij torrents met genoeg seeders ga ik makkelijk over de 2MB per seconde en de 3,4 MB laatst ook nog gehaald...
[afbeelding]
Kan iemand me meer vertellen over dit modem en vooral wat de eventuele voordelen hiervan zijn? Ben benieuwd, want met zoeken in dit topic kon ik niets vinden...
Arris Touchstone TM702 is het nieuwe DOCSIS3.0 modem wat ze gaan doorvoeren (om >40mbit te halen). Zou je momenteel alleen moeten krijgen als Z3i abonnee, wat omgezet word naar alles-in-1 Extra.
Ik zou even wachten met aansluiten gezien de gemelde problemen. Maar je kunt maar vast voorzien zijn toch
[ Voor 75% gewijzigd door Patriek op 28-05-2009 19:06 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 28-05-2009 19:11 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Snap daar geen jota van. Zie wel dat ik ingelogd sta en dat er nog niets in mijn prive-omgeving staat, maar hoe kan ik daarnaartoe uploaden en zo? Slepen lukt niet en ik heb ook geen buttons van 'upload een bestand' of zo. Mis ik wat in Internet Explorer 7? In Chrome lukt 't ook niet trouwens....
En kun je die Webdrive (niet te verwarren met Webspace waar je je eigen site in kwijt kunt) ook benaderen via FTP? Zou wel zo makkelijk zijn en dat lukt voor het publieke gedeelte (Webspace) wel....
Vind over dit hele gebeuren slechts summiere info op de site van onze vrienden.... Jullie meer ervaring?
Edit na nog een kwartiertje klooien:: ... 't Lijkt dus aan de browser te liggen. De ene keer kan ik wel bestanden in het venster slepen die dan ge-upload worden en de andere keer niet. Vreemd....
Toch zou benadering via FTP wel prettiger zijn en dat heb ik nog niet gevonden
Vandaag op alle zenders, met uitzondering van Nederland 1 de melding "E19 Preview periode verlopen".
Dus even bellen met Ziggo, me zowat letterlijk door de vele keuze menu's moeten worstelen en daar mijn smartcard nummer nogmaals doorgegeven. Deze keer via een geautomatiseerd menu waar ik de cijfers voor moest intoetsen.
Omdat ik toch iemand wilde spreken met een omweg (via een totaal ander menu) eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Bleek dat de smartcard 2 maanden geleden en 5 minuten voor het gesprek niet is doorgekomen... Uiteindelijk na een paar keer te zijn doorverbonden eindelijk alles geregeld. Duurde 48 uur volgens de medewerker, echter kon ik na een half uur alweer kijken.
Heb nu alle basiszenders en ga straks even het totaalpakket van 9,95 euro aanschaffen.
ftp://homedrive.ziggo.nlrowicom schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:53:
Edit na nog een kwartiertje klooien:: ... 't Lijkt dus aan de browser te liggen. De ene keer kan ik wel bestanden in het venster slepen die dan ge-upload worden en de andere keer niet. Vreemd....
Toch zou benadering via FTP wel prettiger zijn en dat heb ik nog niet gevonden
en dan gewoon je gebruikersnaam (geen idee of het met @home of zonder@home erachter was) en je password.
Maar je kunt het beste een FTP client gebruiken. Met IE gaat het niet altijd zoals het moet namelijk.
Via IE kan het evt. ook wel dan is het ftp://<gebruikersnaam zonder "@.." stuk>:<wachtwoord>@homedrive.ziggo.nl
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2009 22:06 ]
Bijna goed.... Met wat jij schrijft krijg je toegang tot het normale webspace gebeuren, daar was ik al achter. Maar ze bieden ook een Homedrive, een afgeschermd gedeelte (max 50% van je totale ruimte) waar je alleen maar komt door in een authenticatievenster gebruikersnaam en wachtwoord te typen. Tenminste, als je 't via een browser benadert.ThinkPadd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:03:
[...]
ftp://homedrive.ziggo.nl
en dan gewoon je gebruikersnaam (geen idee of het met @home of zonder@home erachter was) en je password.
Maar je kunt het beste een FTP client gebruiken. Met IE gaat het niet altijd zoals het moet namelijk.
Via IE kan het evt. ook wel dan is het ftp://<gebruikersnaam zonder "@.." stuk>:<wachtwoord>@homedrive.ziggo.nl
Hier dus een dump van de betreffende info op de site van Ziggo. Voor de goede orde: het gaat mij om dat prive gebeuren...
Ziggo Webspace
Met Ziggo Webspace is het mogelijk om je eigen website te maken in de ruimte die Ziggo beschikbaar stelt voor al haar internetklanten. Deze ruimte kun je ook gebruiken voor het opslaan van bestanden. Zo kun je wereldwijd toegang houden tot je bestanden. Je kunt deze opslagruimte ook gebruiken om bestanden beschikbaar te stellen voor anderen.
Webspace - publiek
Homedrive - privé
Alle bestanden in de map 'Publiek' zijn door iedereen op het Internet in te zien. Om bestanden beveiligd te bewaren moeten deze geplaatst worden in de map 'Prive'. Deze map is namelijk niet zonder wachtwoord en gebruikersnaam in te zien. Let dus goed op welke bestanden je waar neerzet.
Je kan je Ziggo Webspace overigens altijd benaderen. Dat betekent dat je waar je ook bent je website kan bijwerken of een belangrijk document kunt ophalen. Zo heb je altijd alles bij de hand.
Die heb ik nooit gebruikt (begrijp het nut er niet van, aangezien ik altijd een USB stick bij me heb
Die kon volgens mij alleen via een browser benaderd worden.
Verwijderd
Het werd mij door 2 medewerkers van Ziggo afgeraden. Ik had volgens hen 2 keuzes die kans van slagen hadden:MadDonkey schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:14:
[...]
Ik hoop voor jou dat alles gaat werken
Uit ervaring weet ik dat de orders vaak vastliepen als er EN een verhuizing werd ingevoerd EN een AIO aangevraagd werd. Hoplijk hebben ze dat inmiddels verholpen
1. Eerst verhuizen, dan Alles-in-Een aanvragen. Na verhuizen 5-14 werkdagen nodig
2. Alles-in-Een direct aanvragen en dan verhuizing erdoor.
Bij optie 2 had ik 2 maanden dubbel internet gehad. Zonde van het geld. Bij optie 1 even geen internet wat ik opgelost heb met een UMTS kaartje van het werk. Verhuist op 1-5 en zou bij Ziggo op 2-5 gebeuren maar op 3-5 een brief dat ze vertraging hadden en op 4-5 was het geregeld

Verwijderd
Ja die zitten in die 50 euro. Het is een alles -in-pakket, de tv zit daar dan ook gewoon bij.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:46:
Iets wat ik noch bij Ziggo noch in deze topic kan terugvinden: worden er bij AiO, naast de pakketkosten, ook nog "vastrechtkosten" in rekening gebracht? Want als je los internet of digitale TV neemt, moet je altijd een TV-basis abbo hebben. Bij AiO staat dit nergens, dus ik ga ervan uit dat de maandelijke 16 euro die ik betaal, nu gewoon in die 50 euro zitten.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Daarom hebben ze het alles in één genoemdMrBlueEyes schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:49:
[...]
Ja die zitten in die 50 euro. Het is een alles -in-pakket, de tv zit daar dan ook gewoon bij.
Verwijderd
Eergisteren (woensdag) de extra paketten van Televisie Digitaal opgezegd, de paketten stoppen per 1 Juli. Paar minuten later het alles-1-pakket (zonder extra digitaal) op aanraden van een mede-werker via internet besteld.
Echter had ik daar gisteravond nog geen bevestiging van gekregen, dus heb ik maar gebeld met de telefonishe verkoop om te vragen hoe of wat. Voor de zekerheid maar telefonisch opnieuw het zelfde pakket besteld. Tien minuten later kreeg ik hiervan de bevestiging én de bevestiging van de vorige bestelling.
Zojuist weer gebeld, want ik wilde voorkomen dat ik twee bestellingen had lopen. Beide bestellingen stonden nog niet in het systeem, echter de bestelling via internet loopt geheel geautomatiseerd, dus dat moest goed komen.
Echter vertelde de mede-werker mij dat de bestelling in gang wordt gezegd, als de extra Televisie Digitaal paketten gestopt zijn, wat dus zou betekenen dat ik per 1 Juli (nog) geen internet heb, immers me huidige internet loopt af op 30 Juni.
Ik snap niet dat een opzegging van een pakket van Televisie Digitaal de aanvraag van internet in de weg kan zitten.
Iemand een idee?
Er kan maar een bestelling tegelijk actief zijn, en geen twee verschillende. Je opzegging van digitale televisie en bestelling van alles in een kunnen best tegelijk verwerkt worden, mits beide wijzigingen dezelfde ingangsdatum hebben (ik neem aan dat dat 30 juni is). Bel nog een keer en leg uit wanneer je beide wijzigingen in wilt laten gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:47:
Eerste problemen doemen alweer op, terwijl ik nog maar half bij Ziggo zit
Eergisteren (woensdag) de extra paketten van Televisie Digitaal opgezegd, de paketten stoppen per 1 Juli. Paar minuten later het alles-1-pakket (zonder extra digitaal) op aanraden van een mede-werker via internet besteld.
Echter had ik daar gisteravond nog geen bevestiging van gekregen, dus heb ik maar gebeld met de telefonishe verkoop om te vragen hoe of wat. Voor de zekerheid maar telefonisch opnieuw het zelfde pakket besteld. Tien minuten later kreeg ik hiervan de bevestiging én de bevestiging van de vorige bestelling.
Zojuist weer gebeld, want ik wilde voorkomen dat ik twee bestellingen had lopen. Beide bestellingen stonden nog niet in het systeem, echter de bestelling via internet loopt geheel geautomatiseerd, dus dat moest goed komen.
Echter vertelde de mede-werker mij dat de bestelling in gang wordt gezegd, als de extra Televisie Digitaal paketten gestopt zijn, wat dus zou betekenen dat ik per 1 Juli (nog) geen internet heb, immers me huidige internet loopt af op 30 Juni.
Ik snap niet dat een opzegging van een pakket van Televisie Digitaal de aanvraag van internet in de weg kan zitten.
Iemand een idee?
Als je eerst alles in een wilt laten ingaan en later pas wilt opzeggen dan zullen ze eerst alles in een moeten bestellen en er voor moeten zorgen dat daarna de digitale televisie wordt opgezegd. Duidelijk?
Verwijderd
Lijkt mij duidelijk.
Dat alles -in -1 pakket, mag wat mij betreft direct ingaan, dubbele kosten zijn er nauwelijks.
Dit is zo als de situatie nu is:
Internet (bij online) stopt per 30 Juni
Tv Digitaal Extra (Ziggo) is opgezegd, en stopt op 1 Juli
Dat laatste zorgt blijkbaar voor een conflict, immers ben ik er vanuit gegaan in eerste instantie, dan mijn aanvraag binnen 2 weken geregeld zou zjn en ik halverweg juni wel internet van Ziggo zou hebben..
Misschien had ik moeten aangeven dat ik internet actief wilde hebben voor 1 juli?
Verwijderd
Zo voor de hand liggend is dat helaas niet, althans, bij Ziggo (in de tijd dat ze nog @Home waren). Kwam nog regelmatig voor dat ze toch die 16 euro voor TV Basis in rekening brachten. En de helpdesk wist zelf ook vaak niet of dat nu wel of niet de bedoeling was.
Vandaar mijn vraag
stp - PSN ID: stp_4
Bellen!stp_4 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:09:
Vraagje, dit weekend wil ik mijn smartcard activeren. Wat gaan sneller, online of bellen?
een beller is sneller!stp_4 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:09:
Vraagje, dit weekend wil ik mijn smartcard activeren. Wat gaan sneller, online of bellen?
Ja dat is wat ik zeg he.
Zo staat het ook omschreven op de website, dus kan gewoon geen verwarring over ontstaan.
Alles-in-1 Extra
* GRATIS digitale ontvanger
* GRATIS installatie telefonie en internet
* zonder vast contract
Internet
* down 20 Mbit/s
* up 3 Mbit/s
Televisie
* In analoge en digitale kwaliteit. (60 zenders)
Telefonie
* Gratis bellen met andere klanten van Ziggo Telefonie
[ Voor 52% gewijzigd door MrBlueEyes op 29-05-2009 13:43 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Zojuist mailtje terug gehad: Bestelling is nog niet opgenomen in het systeem, echter ze hebben inderdaad het opzeggen van het De Digitale Televisie even uitgesteld. Nu zou dus alles goed moeten gaan en binnen een week rond zijn, ben benieuwdLouisXV schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:09:
[...]
Als je eerst alles in een wilt laten ingaan en later pas wilt opzeggen dan zullen ze eerst alles in een moeten bestellen en er voor moeten zorgen dat daarna de digitale televisie wordt opgezegd. Duidelijk?
maar wegens grote problemen met me huidige internet provider wil ik nu alvast overstappen op internet via ziggo en dan straks eind juni begin juli als ziggo die lijst vrij geeft overstappen naar het alles-in-1 pakket.
maar nou komen er toch een paar vragen bij me op. zoals het modem van ziggo
- klopt het dat er een apart modem is voor alleen internet en voor mensen die alles in 1 nemen?
- zoja maakt het nog veel uit voor hoe alles in de meterkast is aangesloten? moet er bijv een extra kabel getrokken worden naar de telefoon in de woonkamer. of moet ik de draadjes uit de huidige adsl splitter trekken en in het ziggo modem stoppen?
en hoeveel draadjes heeft ziggo telefonie nodig? 2 of 4? (met kpn heb je namelijk genoeg aan 2)
- zijn er nog bepaalde routers die mensen zouden adviseren of juist niet zouden adviseren icm ziggo.
ik vond de nieuwe linksys WRT320N wel mooi of de iets duurdere WRT610N
en mbt digitale tv. (1e vraag is wellicht een beetje off-topic)
op dit moment willen me ouders een Samsung LED 7 series of een Panasonic Plasma V10
nou zit ik niet te wachten op advies met welke er beter is daar zijn aparte topics voor maar Panasonic gaat zowieso tot september niet standaard ondersteunt worden door die nieuwe CI+ module. maar mochten me ouders toch besluiten om die Panasonic te kopen hoe zit het dan met die alphacrypt modules. kan je die zonder problemen in je tv steken. of moet ik eerst een hele handleiding ergens gaan lezen en me erin gaan verdiepen.
en hoe zit het met het aansluiten van meerdere tv's we hebben hier in huis 4 tv's
in de nieuwe situatie komt er dus een 42 inch tv in de woonkamer met digitale tv, op de 1e verdieping komen een 32 inch lcd hd-ready tv en een 32 inch breedbeeld tv. en op zolder staat een 55 cm tv(gewoon ouderwets en vierkant).(er lopen coax-kabels naar de woonkamer, naar de 2e verdieping en naar zolder. de 2 tv's op de 1e verdieping moeten dus tot het kastje in de muur de kabel delen)
maar is er nog een groot verschil merkbaar tussen coax-kabels van ongeveer 1 euro de meter en 3 euro de meter?
en is er nog een groot verschil in die inbouwkastjes? kan ik er gewoon 1 bij de bouwspecialist halen of kan ik toch beter naar een electronica specialist gaan en een duurdere kopen.
moet er ergens een versterker komen?
wat voor splitter adviseren jullie om in de meterkast te gebruiken?
(ga er maar vanuit dat geld even geen rol speelt(binnen bepaalde grenzen uiteraard) omdat iedereen hier in huis er een beetje moe van is dat bepaalde zenders, niet op alle tv's een goede kwaliteit hebben)
is het technisch mogelijk om op die HD-ready tv ook digitale tv te krijgen. (ivm met de bandbreedte die ziggo reserveert voor televisie)?
ik weet het is een heel verhaal en ik begin zelf ook een beetje het overzicht te verliezen dus ik hoop dat iemand al mijn vragen in 1 mooie post kan beantwoorden zodat ik daar een printje (lees boodschappenlijstje) van kan maken en alles kan afronden.
P.S. ik moet binnenkort hetzelfde doen voor een buurman en voor wat kennisen en family. dus ik ben bereid om veel te lezen. dus als jullie nog handig links of iets dergelijks hebben. alles is welkom.
Zal even een poging wagen voor jeMili schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:50:
wij willen gaan overstappen naar ziggo alles-in-1 zodra er een nieuwe lcd beneden staat die de CI+ modules van ziggo ondersteunt.
maar wegens grote problemen met me huidige internet provider wil ik nu alvast overstappen op internet via ziggo en dan straks eind juni begin juli als ziggo die lijst vrij geeft overstappen naar het alles-in-1 pakket.
maar nou komen er toch een paar vragen bij me op. zoals het modem van ziggo
- klopt het dat er een apart modem is voor alleen internet en voor mensen die alles in 1 nemen?
- zoja maakt het nog veel uit voor hoe alles in de meterkast is aangesloten? moet er bijv een extra kabel getrokken worden naar de telefoon in de woonkamer. of moet ik de draadjes uit de huidige adsl splitter trekken en in het ziggo modem stoppen?
en hoeveel draadjes heeft ziggo telefonie nodig? 2 of 4? (met kpn heb je namelijk genoeg aan 2)
- zijn er nog bepaalde routers die mensen zouden adviseren of juist niet zouden adviseren icm ziggo.
ik vond de nieuwe linksys WRT320N wel mooi of de iets duurdere WRT610N
en mbt digitale tv. (1e vraag is wellicht een beetje off-topic)
op dit moment willen me ouders een Samsung LED 7 series of een Panasonic Plasma V10
nou zit ik niet te wachten op advies met welke er beter is daar zijn aparte topics voor maar Panasonic gaat zowieso tot september niet standaard ondersteunt worden door die nieuwe CI+ module. maar mochten me ouders toch besluiten om die Panasonic te kopen hoe zit het dan met die alphacrypt modules. kan je die zonder problemen in je tv steken. of moet ik eerst een hele handleiding ergens gaan lezen en me erin gaan verdiepen.
en hoe zit het met het aansluiten van meerdere tv's we hebben hier in huis 4 tv's
in de nieuwe situatie komt er dus een 42 inch tv in de woonkamer met digitale tv, op de 1e verdieping komen een 32 inch lcd hd-ready tv en een 32 inch breedbeeld tv. en op zolder staat een 55 cm tv(gewoon ouderwets en vierkant).(er lopen coax-kabels naar de woonkamer, naar de 2e verdieping en naar zolder. de 2 tv's op de 1e verdieping moeten dus tot het kastje in de muur de kabel delen)
maar is er nog een groot verschil merkbaar tussen coax-kabels van ongeveer 1 euro de meter en 3 euro de meter?
en is er nog een groot verschil in die inbouwkastjes? kan ik er gewoon 1 bij de bouwspecialist halen of kan ik toch beter naar een electronica specialist gaan en een duurdere kopen.
(ga er maar vanuit dat geld even geen rol speelt(binnen bepaalde grenzen uiteraard) omdat iedereen hier in huis er een beetje moe van is dat bepaalde zenders, niet op alle tv's een goede kwaliteit hebben)
is het technisch mogelijk om op die HD-ready tv ook digitale tv te krijgen. (ivm met de bandbreedte die ziggo reserveert voor televisie)?
ik weet het is een heel verhaal en ik begin zelf ook een beetje het overzicht te verliezen dus ik hoop dat iemand al mijn vragen in 1 mooie post kan beantwoorden zodat ik daar een printje (lees boodschappenlijstje) van kan maken en alles kan afronden.
P.S. ik moet binnenkort hetzelfde doen voor een buurman en voor wat kennisen en family. dus ik ben bereid om veel te lezen. dus als jullie nog handig links of iets dergelijks hebben. alles is welkom.
1. apart modem? volgens mij niet, maar zullen anderen wel weten
2. de splitter is er niet
3. Routers; maakt volgens mij niet uit. Heb zelf Netgear wnr3500 en werkt prima
4. Adviseer je wel de duurdere coax te kopen, geven wel iets betere kwaliteit.
5. Als je meerder tv's in huis op dig. tv wil aansluiten zul je bij elke tv een decoder moeten hebben.
Succes en 't stelt allemaal eigenlijk echt niet zo veel voor
Grt een tevreden Ziggo AI1 klant
Verwijderd
Nee dat was vroeger nog heel even in de tijd dat ik modems installeerde 04/05 dus.Mili schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:50:
Klopt het dat er een apart modem is voor alleen internet en voor mensen die alles in 1 nemen?
Al vrij kort daarna kwam het besluit om standaard de 5121 neer te planten om zo klanten natuurlijk lekker te maken voor Alles-In-1, dat was er toen nog niet maar het was natuurlijk om zo alle 3 de diensten te kunnen verlenen.
De meeste Z3i klanten krijgen nu al een docsis 3 modem en die zullen AI1 klanten binnenkort ook wel krijgen.
Gezien de vermoedelijke kabellengte is het raadzaam om een versterker te gebruiken. De beste plaats daarvoor is in de meterkast omdat je anders ruis meeversterkt. Signalen vervallen heel snel over coax en een paar splitters erin zorgen al gauw dat je anders ruis in beeld krijgt bij de televisie op de zolder.Mili schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:50:
als ik nu dus een abonnement neem is de kans dus groot dat ik al zo'n docsis 3 modem krijg.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 20:25:
[...]
Nee dat was vroeger nog heel even in de tijd dat ik modems installeerde 04/05 dus.
Al vrij kort daarna kwam het besluit om standaard de 5121 neer te planten om zo klanten natuurlijk lekker te maken voor Alles-In-1, dat was er toen nog niet maar het was natuurlijk om zo alle 3 de diensten te kunnen verlenen.
De meeste Z3i klanten krijgen nu al een docsis 3 modem en die zullen AI1 klanten binnenkort ook wel krijgen.
als ik het dus goed begrijp. gaat de coax kabel die het huis binnenkomt in een splitter (een kant voor tv en de andere voor internet en telefonie voor het modem) en dan zo kort mogelijk daarachter een versterker met 1 ingang een 3 uitgangenLouisXV schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:34:
[...]
Gezien de vermoedelijke kabellengte is het raadzaam om een versterker te gebruiken. De beste plaats daarvoor is in de meterkast omdat je anders ruis meeversterkt. Signalen vervallen heel snel over coax en een paar splitters erin zorgen al gauw dat je anders ruis in beeld krijgt bij de televisie op de zolder.
dank je welYihaaa schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:03:
[...]
Zal even een poging wagen voor je![]()
1. apart modem? volgens mij niet, maar zullen anderen wel weten
2. de splitter is er nieter gaat 'n draadje vanuit modem naar je telefoon (kind kan de was doen) Dus uit de splitter in Ziggo modem. 2 draadjes zijn voldoende, en verder geen zorgen bij het AI1 pakket zit tevens alle benodigde draadjes (waarvan je de meeste waarschijnlijk niet nodig hebt omdat je de bestaande kan gebruiken.
3. Routers; maakt volgens mij niet uit. Heb zelf Netgear wnr3500 en werkt prima
4. Adviseer je wel de duurdere coax te kopen, geven wel iets betere kwaliteit.
5. Als je meerder tv's in huis op dig. tv wil aansluiten zul je bij elke tv een decoder moeten hebben.
Succes en 't stelt allemaal eigenlijk echt niet zo veel voor![]()
Grt een tevreden Ziggo AI1 klant
1 vraagje. hoeveel van die smartcards. kan je maximaal bestellen per abbonement?
vroeger was dat maar 1 en kon dus maar 1 iemand tegelijk kijken. maar ik heb ooit gelezen dat ze dat gingen veranderen.
Zit er hier met 3 en werkt probleemloos.Mili schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:56:
[...]
dank je wel
1 vraagje. hoeveel van die smartcards. kan je maximaal bestellen per abbonement?
vroeger was dat maar 1 en kon dus maar 1 iemand tegelijk kijken. maar ik heb ooit gelezen dat ze dat gingen veranderen.
Ik heb dus een tijdje terug zo'n nieuw Docsis3 modem gekregen, maar sinds vorige week kreeg die geen IP meer. Monteur langs geweest, die kreeg met zijn eigen docsis3 modem ook geen IP toegewezen. Toe heeft die man uit z'n busje een heel oud barrelmodem gehaald die aangesloten en die werkte binnen 2 minuten.
Na Veel bellen met de backoffice blijkt er dus een probleem te zijn met die docsis3 modems.
Nu heb ik mijn oude docsis2 motorola modem nooit terug gestuurd.
Als ik nu dat hele oude barrelmodem eruit haal en mijn 'eigen' docsis2 modem ertussen hang krijg ik netjes een IP, maar kom ik op de activatie pagina terecht. Welke code moet ik daar dan intypen? Die code die bij m'n docsis3 modem geleverd werkt(dus de allernieuwste activatiecode), of die code die bij dat Motorola modem werd geleverd indertijd?
Ik wil namelijk niet met dat oude barrelmodem blijven zitten want daar haal ik krapjes aan de 15 MBit/s mee, terwijl docsis2 altijd 30 MBit haalde en Docisis 3 haalde de 40 MBit. Docsis3 doet het dus niet meer, maar om dan gelijk zo'n eind terug te vallen naar 15 MBit/s is ook zo extreem.
Verwijderd
Even Ziggo bellen en verhaal uitleggen en dan kunnen ze je modem zo activeren op afstandVatt schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 09:39:
Ik wil namelijk niet met dat oude barrelmodem blijven zitten want daar haal ik krapjes aan de 15 MBit/s mee, terwijl docsis2 altijd 30 MBit haalde en Docisis 3 haalde de 40 MBit. Docsis3 doet het dus niet meer, maar om dan gelijk zo'n eind terug te vallen naar 15 MBit/s is ook zo extreem.
http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging
1 juli dus mensen, 1 juli ...
Helaas 1 juli pas, maarja dan is dat in ieder geval nu wel zeker wanneer de snelheidsverhoging er is.:)Volkert schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:55:
Hehe, hier is eindelijk het officiele Ziggo bericht over snelheidsverhogingen:
http://www.ziggo.nl/producten/internet/snelheidsverhoging
1 juli dus mensen, 1 juli ...
[ Voor 4% gewijzigd door MrBlueEyes op 30-05-2009 14:00 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
To bad, nog maandje wachten dusMrBlueEyes schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:59:
[...]
Helaas 1 juli pas, maarja dan is dat in ieder geval nu wel zeker wanneer de snelheidsverhoging er is.:)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
ik was net ergens naar op zoek op de site van Ziggo en toen viel mijn oog bij de internetpaketten op de zin:Mili schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:50:
wij willen gaan overstappen naar ziggo alles-in-1 zodra er een nieuwe lcd beneden staat die de CI+ modules van ziggo ondersteunt.
Het televisieabonnement (€16,25 p/mnd) is verplicht voor afname Internet.
Dus alleen internet kan niet ...???
'Tip: bij draadloos internet even de router herstarten
Heb je draadloos internet via een op je modem aangesloten router, dan krijg je de nieuwe snelheid pas nadat je de router opnieuw hebt opgestart. Haal daarvoor korte tijd de stroom eraf. Na de herstart van de router kun je je computer opnieuw opstarten. '
Dit klinkt mij helemaal niet logisch in de oren?
Mij ook niet, heel onlogisch. Iedere router zou het moeten doen.buddow schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 17:19:
Dit valt mij op in het hierboven genoemde nieuwsbericht over de snelheidsverhoging van Ziggo:
'Tip: bij draadloos internet even de router herstarten
Heb je draadloos internet via een op je modem aangesloten router, dan krijg je de nieuwe snelheid pas nadat je de router opnieuw hebt opgestart. Haal daarvoor korte tijd de stroom eraf. Na de herstart van de router kun je je computer opnieuw opstarten. '
Dit klinkt mij helemaal niet logisch in de oren?
Even iets anders,
Ik heb laatst kabel-tv aangelegd bij familie. Echter nu zijn er 4 TV's aangesloten en is het signaal ronduit zwak.
Ik heb even gekeken, er ligt een versterker denk ik maar met 1 kanaal. Is er een mogelijkheid om via ziggo een extra versterker met meerdere (2 of 3) te krijgen? Internet 1, tv beneden 1 en 3 tv's boven eentje? Nu zit alles met splitters aan elkaar geknoopt en dat werkt niet echt goed.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Modem aangesloten, probleem 1: kon niet activeren. Helpdesk gebeld, konden ook niks. Moest maar 48 uur aan laten staan en technische dienst zou me terugbellen. De volgende dag opnieuw geprobeerd en hij activeerde wel.
Alles goed en wel, 4.59MByte/sec down vanaf http://m5ftp.leaseweb.com/ - echter als ik de 1e hop ping (dus de default gateway van Ziggo die je in t DHCP request krijgt) met packets van 1000 tot 1450 bytes dan droppen die met 50-90%! Zelfs als ik niks download.
Het probleem wat daardoor ontstaat is dat sites langzaam laden door (ik denk) retransmits, en als ik met 500 tot 2000kb download dan is t bijna niet te doen. Als ik max speed download dan laad een site als ebay helemaal niet meer; google na laaaaang wachten.
M'n modem hangt direct aan n linux server. MTU van die interface staat op 1500 (in de dhcp request sturen ze 576 mee

Iemand enig idee of dit docsis 3.0 kinderziektes zijn? Kan iemand anders eens proberen pings te sturen van 1450 bytes naar zn ziggo gateway? Dit probleem bestond niet voorheen met t oudere modem.
Heb tot nu toe geen problemen gehad alles werkt stabiel. Heb een Sweex LW310 achter mijn modem hangen en werkt perfect.
Heb nu 2 smartcards aangemeld en de 3e ligt klaar tot de kids tv op de kamer mogen.
Ben benieuwd hoe het per 1-7 gaat..
Een collega van me heeft ook een DOCIS 3.0 modem ontvangen en heeft ook behoorlijk wat problemen.infernix schreef op zondag 31 mei 2009 @ 04:15:
Iemand enig idee of dit docsis 3.0 kinderziektes zijn? Kan iemand anders eens proberen pings te sturen van 1450 bytes naar zn ziggo gateway? Dit probleem bestond niet voorheen met t oudere modem.
Evenals één van de posters hierboven heeft de monteur ook (tijdelijk) een DOCIS 2 modem achtergelaten en sindsdien heeft hij geen problemen.
De monteur vertelde dat er (ondanks intensieve testen) toch wel wat problemen zijn na de start van de uitrol van DOCIS 3.0 modem.
Hopelijk krijgen ze dat wel stabiel voor die tijd (maar volgens mij gaan de AIE-Extra abonnementen toch via een firmware update over dus houden die voorlopig nog de 2.0 modem).
Pings hebben ook de laagste prioriteit he, dus als die gateway het druk heeft dan antwoord die gewoon niet daarop, dus dat hoeft nog niks te betekenen.
Ik wil dat wel even proberen voor je met m'n docsis3 modem, maar dan moet je even zeggen hoe ik dat moet doen. (Al gevonden, zie post hieronder)infernix schreef op zondag 31 mei 2009 @ 04:15:
Kan iemand anders eens proberen pings te sturen van 1450 bytes naar zn ziggo gateway?
[ Voor 26% gewijzigd door MrDirect op 31-05-2009 09:52 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ping -f -l 1472 84.24.148.1 Pinging 84.24.148.1 with 1472 bytes of data: Reply from 84.24.148.1: bytes=1472 time=8ms TTL=254 Reply from 84.24.148.1: bytes=1472 time=10ms TTL=254 Reply from 84.24.148.1: bytes=1472 time=8ms TTL=254 Reply from 84.24.148.1: bytes=1472 time=8ms TTL=254 Ping statistics for 84.24.148.1: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Average = 8ms |
1500-28 = 1472 en dat is het resultaat.
1473 en hoger geeft 'packet need to be fragmented'
[ Voor 198% gewijzigd door MrDirect op 31-05-2009 09:51 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $ ping -s 1472 -c 10 83.84.208.1 PING 83.84.208.1 (83.84.208.1): 1472 data bytes 1480 bytes from 83.84.208.1: icmp_seq=0 ttl=64 time=8.493 ms 1480 bytes from 83.84.208.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=8.015 ms 1480 bytes from 83.84.208.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=11.618 ms 1480 bytes from 83.84.208.1: icmp_seq=7 ttl=64 time=7.339 ms 1480 bytes from 83.84.208.1: icmp_seq=8 ttl=64 time=7.722 ms 1480 bytes from 83.84.208.1: icmp_seq=9 ttl=64 time=11.480 ms --- 83.84.208.1 ping statistics --- 10 packets transmitted, 6 packets received, 40% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 7.339/9.111/11.618/1.758 ms |
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Hier(9601) gister nog gedaan, nog niks sneller(heb alles in 1 extra..)quartex schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:42:
Denk wel dat als je zelf je modem aan en uit zet (voor 1 juli) dat je het eerder kan krijgen toch?
Lijkt mij dat ze heus wel de instructie naar de 'verdeelswitches' (of andere apparatuur) op afstand gewoon kunnen versturen. En dat zal wel ergens richting 1 juli gebeuren.quartex schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:42:
Denk wel dat als je zelf je modem aan en uit zet (voor 1 juli) dat je het eerder kan krijgen toch?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| ping -s 472 94.208.192.1 80 packets transmitted, 80 received, 0% packet loss, time 79086ms ping -s 640 94.208.192.1 76 packets transmitted, 72 received, 5% packet loss, time 75105ms ping -s 840 94.208.192.1 164 packets transmitted, 56 received, 65% packet loss, time 163067ms ping -s 1172 94.208.192.1 54 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 53003ms ping -s 1240 94.208.192.1 101 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 100006ms ping -s 1472 94.208.192.1 386 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 385125ms |
Als ik dan de link saturate (~4200kb/sec haalt 'ie op t moment):
1
2
3
4
5
6
7
8
| ping -s 56 94.208.192.1 182 packets transmitted, 167 received, 8% packet loss, time 181171ms ping -s 472 94.208.192.1 179 packets transmitted, 114 received, 36% packet loss, time 178117ms ping -s 640 94.208.192.1 177 packets transmitted, 67 received, 62% packet loss, time 176084ms |
Dit gaat toch gewoon helemaal nergens over?!?
Ik heb laatst bij de 1e grote Ziggo storing die ik had meteen een backup DSL lijn aangevraagd, 4/1 lijntje van Online.nl. Als ik die nou in mn server prik ipv Ziggo, dan werkt alles perfect. Pings van 1472 worden netjes gereplied, zelfs onder 100% traffic load van de link gaat t best goed:
1
2
| ping -s 1472 85.144.224.1 41 packets transmitted, 38 received, 7% packet loss, time 40039ms |
Hoe ga ik zoiets nou weer uitleggen aan de helpdesk @ ziggo?
Edit: check dit dan, nadat ik 't modem even zonder stroom zette:
1
2
| ping -s 1472 94.208.192.1 117 packets transmitted, 117 received, 0% packet loss, time 116058ms |
En als ik de link saturate:
1
2
| PING 94.208.192.1 (94.208.192.1) 1472(1500) bytes of data. 91 packets transmitted, 91 received, 0% packet loss, time 90089ms |
Dat modem is dus duidelijk 't probleem.
Mijn firmware versie (ook voor de reboot van toenet):
MODEL: TM702B
Firmware Name: TS070074_021509_MODEL_7
Firmware Build Time: Feb 15 2009 11:37:35
Wat me verder opvalt is dat de Octet counters op de Status page voorheen op 0 stonden, maar nu na de reboot ook echt lijken te tellen. Maar het kan ook zijn dat dat na zoveel GB gewoon op 0 komt te staan.
Ik houd 't in de gaten. Alles lijkt nu namelijk prima, ik kan zelfs als ik de link saturate (nu 4600kbyte/sec) perfect op Ebay of Google komen.
Als meer mensen dit probleem hebben of kunnen reproduceren, laat van je horen
[ Voor 23% gewijzigd door infernix op 31-05-2009 13:58 . Reden: nieuwe info na reboot modem ]
Heb je al andere DNS server geprobeerd voor je probleem van het niet bereiken van eBay?
OpenDNS servers zijn:
208.67.222.222
208.67.220.220
Ik draai bind9 op mn server dus heb niets van doen met de Ziggo DNS servers. Bovendien werkt t na reboot prima zoals ik net postte, en 't is dus ook met Google. Dus nee, DNS is 't probleem niet. Was 't maar zorally schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:53:
@Infernix:
Heb je al andere DNS server geprobeerd voor je probleem van het niet bereiken van eBay?
Wat voor grote storing heb jij meegemaakt met Ziggo? Ik ben net overgestapt van Online (nog niet opgezegd) en draai ook mijn eigen server met bind9, postfix en apache. Een dag ofzo mag het er wel uit liggen, maar daarna wordt het echt vervelend.
[ Voor 40% gewijzigd door RichieB op 31-05-2009 18:09 ]
1
2
| RF Downstream Interface Enabled Up 55.616 n/a RF Upstream Interface Enabled Up 30.720 n/a |
Volgens mij betekent dat dat ik maximaal 55 Mbps down en 30 Mbps up zou kunnen halen.
Ik ben al blij dat er nu een officiele datum is en dat we nog niet naar de DOCIS 3 modems overgaan gezien alle problemen ermee...
Voor mij is een werkdag zonder internet al onacceptabel aangezien ik heel veel thuis werk. Dus ik heb bij de 1e hele dag zonder internet meteen een DSL besteld. Goedkoopst wat ik kon vinden was Online Basis, iets van 18 euro inclusief koper (dus geen KPN). Ik moet mn server nog aanpassen voor multihomed routing, maar kan iig nu gewoon de kabel omprikken indien nodig.RichieB schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:07:Wat voor grote storing heb jij meegemaakt met Ziggo? Ik ben net overgestapt van Online (nog niet opgezegd) en draai ook mijn eigen server met bind9, postfix en apache. Een dag ofzo mag het er wel uit liggen, maar daarna wordt het echt vervelend.
Nu is 't op zich niet zo heel vaak dat Ziggo eruit ligt. 't Zit m in 't feit dat als het er uit ligt, het me veel te lang duurt; 't zal Ziggo n zorg zijn dat ik er 5 dagen uit lig, mocht dat er ooit is van komen...
Het is dat de glas variant van Ziggo Zakelijk begint bij 300 per maand, en dat je dan daarop nog data moet afnemen. Als de vaste prijs 100 was en bijv 75 of 100 extra voor 50/50 dan nam ik 't meteen.
Verwijderd
Hoe zou je dat willen aanpakken dan? Bedoel je je modem hacken? Kan ik al parameters veranderen in mijn motorola bijvoorbeeld om tot de 40Mbit te kunnen komen ipv 30?RichieB schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:25:
Volgens mij betekent dat dat ik maximaal 55 Mbps down en 30 Mbps up zou kunnen halen.Ik zou bijna in de verleiding komen om 'm te gaan uncappen.
Verder hebben wij hier in Leiden afgelopen week een nieuw extern IP gekregen. We zaten in de 83.86.206.XXX range, maar nu in de 94.210.131.XXX. Snelheid is niets aan veranderd helaas, maar we hebben dan ook nog de oude modem.
uncappen is dat je de snelheden die opgelegd krijgt door het abbo verwijderd. Sowieso mag dit natuurlijk niet en wordt je direct afgesloten als ze der achter komen. Overigens kan het tegenwoordig ook niet meer zo gemakkelijk als 'vroegah'. Verder gaan ze over een maand de snelheden opschroeven, de huidge modems kunnen max rond de 43mbit aan had ik ergens gezien dus waarom zou je uberhaupt willen uncappen...HenkEisDS schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:27:
[...]
Hoe zou je dat willen aanpakken dan? Bedoel je je modem hacken? Kan ik al parameters veranderen in mijn motorola bijvoorbeeld om tot de 40Mbit te kunnen komen ipv 30?
Verder hebben wij hier in Leiden afgelopen week een nieuw extern IP gekregen. We zaten in de 83.86.206.XXX range, maar nu in de 94.210.131.XXX. Snelheid is niets aan veranderd helaas, maar we hebben dan ook nog de oude modem.
Dat is gek/vreemd, want ik woon ook in Leiden, postcodegebied 2332, en daar heb ik nog het 83.86.204.YYYY adresHenkEisDS schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:27:
[...]
OK klein verschil zie ik al, 204 i.p.v. bij uw oude IP 206...
Ik merk het vanzelf wel in juli wanneer de speed omhoog gaat van mijn Ai1 Plus...
Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW
Verwijderd
Nee, Ziggo leverd GEEN versterkers (behalve een voor iTV).NoxiuZ schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:40:
[...]
Mij ook niet, heel onlogisch. Iedere router zou het moeten doen.
Even iets anders,
Ik heb laatst kabel-tv aangelegd bij familie. Echter nu zijn er 4 TV's aangesloten en is het signaal ronduit zwak.
Ik heb even gekeken, er ligt een versterker denk ik maar met 1 kanaal. Is er een mogelijkheid om via ziggo een extra versterker met meerdere (2 of 3) te krijgen? Internet 1, tv beneden 1 en 3 tv's boven eentje? Nu zit alles met splitters aan elkaar geknoopt en dat werkt niet echt goed.
Er zijn 2 opties:
1. Zelf een versterker kopen (laat je goed voorlichten/licht jezelf goed voor)
2. Ziggo bellen om te vragen of ze het signaal vanaf de EV (Eind Versterker a.k.a. grijze kastje in de straat) wat kunnen versterker (kost wat, maar dan heb je ook wat!)
Verwijderd
MadDonkey schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:44:
2. Ziggo bellen om te vragen of ze het signaal vanaf de EV (Eind Versterker a.k.a. grijze kastje in de straat) wat kunnen versterker (kost wat, maar dan heb je ook wat!)

Dat zullen ze echt nooit doen voor 1 aansluiting, als alle aansluitingen er last van hebben dan wel.
Als het signaal omhoog of omlaag gaat dan is dat voor alle aansluitingen.
Zeg ook niet dat ze het gratis doen! En ze kunnen de signaal sterkte PER aansluiting regelen (dus elk huis appart).Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:22:
[...]
![]()
![]()
![]()
Dat zullen ze echt nooit doen voor 1 aansluiting, als alle aansluitingen er last van hebben dan wel.
Als het signaal omhoog of omlaag gaat dan is dat voor alle aansluitingen.
waarom doe ze dat dan niet gelijk als iemand 3 van de smartcards koopt. dan weten ze toch dat er meerdere tv's goede digitale tv verwachten.MadDonkey schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:47:
[...]
Zeg ook niet dat ze het gratis doen! En ze kunnen de signaal sterkte PER aansluiting regelen (dus elk huis appart).
Ik merk dat als ik via tweaknews download dat de snelheid erg varieerd. Als een download start kan die oplopen tot 2700kbps en daarna zakt hij terug naar 500 daarna later weer rond de 2100. Maar heel erg varierend. Bij mijn adsl lijn zag ik een constante lijn van rond de 1200. Bij ziggo lijkt het meer op de beurs lijnen.
Iemand soort gelijke ervaringen?
Groeten,
Hans
Let je er wel op dat oude artikelen vaak trager gaan en aangegeven snelheden niet altijd kloppen.
Als je de snelheid goed wil testen download je met meerdere threads, ook vanaf de Ziggo newsservers en test je de snelheid met een programma zoals Dumeter. Aan de hand van de grafiek kan je dan zien of er dipjes in de verbinding zitten.
Ik gebruik Grabit en daar zie je altijd een net grafiekje met je snelheid. Dit heeft onder Telfort en tweakdsl altijd nette lijnen opgeleverd. Zodra ik met Ziggo ging downloaden gaat overall gezien wel netjes met 2100 maar je ziet constant variable snelheid. Zelfs met nieuwe artikelen. Ik download met 8 threads. Gewoon raar dat ik zo'n afwisselende snelheid zie.RolfLobker schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:46:
nope, hier tegenstrijdige ervaringen. Bij mij is de downstream altijd stabiel.
Let je er wel op dat oude artikelen vaak trager gaan en aangegeven snelheden niet altijd kloppen.
Als je de snelheid goed wil testen download je met meerdere threads, ook vanaf de Ziggo newsservers en test je de snelheid met een programma zoals Dumeter. Aan de hand van de grafiek kan je dan zien of er dipjes in de verbinding zitten.
Had ik niet verwacht.
Verwijderd
Nee dat kan niet, de versterker heeft een bepaald niveau en de multitap een bepaalde demping per aansluiting.MadDonkey schreef op maandag 01 juni 2009 @ 17:47:
[...]
Zeg ook niet dat ze het gratis doen! En ze kunnen de signaal sterkte PER aansluiting regelen (dus elk huis appart).
Je kan niet zomaar even aansluitingen gaan wisselen, als er nog punten vrij zouden zijn dan zou het kunnen, maar zelfs dan is het niet aan te raden.
Er zou eerder een huisversterker geplaatst worden dan dit soort dingen, dat noemen we ook wel knoei praktijken onder monteurs
aha dus daar haal jij je kennis vandaanVerwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:02:
[...]
Nee dat kan niet, de versterker heeft een bepaald niveau en de multitap een bepaalde demping per aansluiting.
Je kan niet zomaar even aansluitingen gaan wisselen, als er nog punten vrij zouden zijn dan zou het kunnen, maar zelfs dan is het niet aan te raden.
Er zou eerder een huisversterker geplaatst worden dan dit soort dingen, dat noemen we ook wel knoei praktijken onder monteurs

Maar ok, dan heeft hij maar 1 optie: een versterker in huis plaatsen!
Dit topic is gesloten.
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.
Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.