[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:00:
Het is vreemd dat ik met speedtest.net 48mbit bij 4.7mbit haal terwijl ik verder met wat ik ook wil doen gewoon de oude snelheid behoud. Downloaden, uploaden van waar naar waar ik maar wil, het blijft 20/3 ipv 50/5. Zou Ziggo het nog stiekum afknijpen?
Hier iniedergeval niet, heb al 2 films gedownload via xsnews maar haal makkelijk de 5mb/ps _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind, na een reset doet hij het wel

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:33

vr6-only

Blub Blub

Heeft iedereen opeens een nieuw modem of zo? Ik heb tot op heden niet eens een brief ontvangen, alleen het mailtje van Ziggo over de verhoging.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
vr6-only schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:27:
Heeft iedereen opeens een nieuw modem of zo? Ik heb tot op heden niet eens een brief ontvangen, alleen het mailtje van Ziggo over de verhoging.
Het zelfde hier, nog even geduld dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:19:
Echt niemand anders last van trage verbinding (rond Groningen)? :S
Zou mij verbazen als het intern (huis) niet goed zit.

[afbeelding]
;(
Er is storing in groningen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:41

TFHfony

Professional Weirdo

Ook ik heb vandaag het nieuwe modem mogen ontvangen in Bavel (omgeving Breda). Snelheid is OK, alleen de stabiliteit laat te wensen over. Ongeveer elk uur lijkt hij uit te vallen op dit moment. Als dit zo blijft, gaat die Arris er uit en het Motorola modem weer terug.

Voor degene die het willen weten: Er ziet een retour sticker bij voor het oude modem.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:55
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/7619/ziggointernet.jpg
:)!

[ Voor 14% gewijzigd door Bobmeister op 16-07-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:42:
Ook ik heb vandaag het nieuwe modem mogen ontvangen in Bavel (omgeving Breda). Snelheid is OK, alleen de stabiliteit laat te wensen over. Ongeveer elk uur lijkt hij uit te vallen op dit moment. Als dit zo blijft, gaat die Arris er uit en het Motorola modem weer terug.

Voor degene die het willen weten: Er ziet een retour sticker bij voor het oude modem.
Dat probleem had ik ook. Moet je het modem gewoon even half uur van de stroom af halen dan doet hij het weer. En de oude modem zou ik maar niet er tussen plaatsen, want als je het er tussen plaatst moet je het modem weer opnieuw activeren en dat kan nogal problemen leveren aangezien je oude modem nog niet zo lang geleden al in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik ga binnenkort ook maar eens aan de newsservers denk ik :) ! Als je dan (i.t.t.) torrents wel met de volle 5mb/s kan downloaden is dat zeker wat €€€ waard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:42:
Vreemd, zit al een paar uur te youtubeèn en te downloaden maar hier werkt die top. Maar voorzichtig, heb dat geval pas 1 dag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Voorburg hier.. maar nog geen mail gezien helaas :)
ach tsja, ik wacht maar af, kan het proces toch niet versnellen ( helaas)
Volgens mij is niemand uit voorburg al over naar de nieuwe speeds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:26:
[...]

:X

Maareh, zenders als discovery, film 1.0 etc. doen het wel?!
Geen idee. Haal de stekker er even uit en kijk of het dan wel werkt. Je begint met het introductiepakket (alle zenders) voor een paar weken. Gebeurt er na 48 nog niks is het een kwestie van de helpdesk bellen. Die heb ik even moeten bellen toen het intropretpakket afgelopen was, maar ze het basispakket waren vergeten te activeren. Na een uurtje was het toen weer gefixed.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34
tijntjethf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:28:
@hierboven nog ergens:

Vriezenveen, regio Almelo/Twente/Cogas gebied

------

Modem aangesloten, lekkere snelheden maar nu werkt telefonie niet meer.. er is gewoon een kiestoon, maar zodra je een nummer intoetst gaat hij niet over maar het standaard 'tuut..tuut..tuut' van een verbroken verbinding klinkt dan.. andersom, worden wij gebeld dan gaat de telefoon gewoon over maar zodra je opneemt, krijgen biede kanten het verbroken verbinding geluidje.. :?

Klantenservice gebeld, zou aan de telefoons liggen.. gelukkig had ik er nog zo'n testtelefoon die je vroeger bij @home telefonie kreeg liggen, daarmee deed hij het ook niet.. binnen 3 dagen zou het of opgelost moeten zijn of een monteur worden ingepland.. nja, ik houd hoop maar de verhalen hier qua helpdesk stellen me nog niet echt gerust :P

[afbeelding]
(wireless snelheid)
Ik woon ook in Vriezenveen en heb nog niet 50Mbit en het nieuwe modem. Het is maar een dorp. Of is het normaal dat ik het nog niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:48:
[...]

Dat probleem had ik ook. Moet je het modem gewoon even half uur van de stroom af halen dan doet hij het weer. En de oude modem zou ik maar niet er tussen plaatsen, want als je het er tussen plaatst moet je het modem weer opnieuw activeren en dat kan nogal problemen leveren aangezien je oude modem nog niet zo lang geleden al in gebruik was.
Klonk een beetje helpdesk achtig, maar tot nu toe werkt het wel. Ben al weer ruim een uur up nu. Thanks!
Nu van het weekend een nieuwe router kopen. Mijn Draytek trek deze downstream niet :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:55
Zojuist weer het 1 en ander getest. Met de 1000MB test van bbned haal ik een snelheid van boven de 3.6MB/s met als piek 4.0MB/s maar daar zakt hij meestal weer terug. Gemiddeld zit ik iig op 3.8MB/s.

Via torrents haal ik 4.2MB/s tot zover maar de upload haalt soms maar net de 400KB/s (torrent + ftp combined) maar dat moet hoger kunnen. Straks maar eens de modem resetten ofzo.

Netwerk bestaat uit een Arris docsis 3.0 modem -> Linksys WRT54GL over kabel -> Edimax 24 poort switch 100mbit -> PC met gigabit LAN kaart (100mbit verbinding uiteraard ivm rest van het netwerk).

[ Voor 20% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-07-2009 21:22 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
even een vraag betreft de nieuwe HD zenders.

Het geluid klinkt zo slecht. ten eerste is het geluid een heel stuk harder dan de andere zenders zoals rtl4, Maar daarnaast klinkt het ook behoorlijk "blikkerig" niet echt een warm geluid. Dat alleen met NED1,2,3 HD zenders. de rest werkt als vanouds prima...

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:13:
[...]

Klonk een beetje helpdesk achtig, maar tot nu toe werkt het wel. Ben al weer ruim een uur up nu. Thanks!
Nu van het weekend een nieuwe router kopen. Mijn Draytek trek deze downstream niet :)
Ik ben ook van het helpdesk van ziggo ;)
ikbengoofy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:25:
even een vraag betreft de nieuwe HD zenders.

Het geluid klinkt zo slecht. ten eerste is het geluid een heel stuk harder dan de andere zenders zoals rtl4, Maar daarnaast klinkt het ook behoorlijk "blikkerig" niet echt een warm geluid. Dat alleen met NED1,2,3 HD zenders. de rest werkt als vanouds prima...
Er zijn een aantal storingen op HD zenders, maar er is niks bekend over geluid ofzo.
Dus ik zou gewoon het decoder terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan kanalen opnieuw laten zoeken.

Als dat niet helpt moet je eens kijken of je wel goed geluid hebt zonder het splitter van ziggo.
Want ziggo heeft een aantal splitters vroeger bij klanten geinstalleerd dat nogal moeilijk doen bij Ned 1 2 3 HD.

En als het daar niet aan ligt dan wordt het toch andere kabels :P Moet je ene pakken met Kabelkeur.
Want er is ook een dure kabel merk Monstercable 12meter kost je al 60 euro, maar zij kunnen om een of ander reden het frequentie 800mhz niet aan en dan werkt ned 1 2 3 HD niet. Dus het wordt toch een kabel met kabelkeur. En als dat uiteindelijk ook niet helpt dan moet je ziggo bellen voor een monteur :P

Ik bespaar je alvast het gezeik wat je van een ziggo medewerker zal horen want dit soort dingen zullen ze je vast vragen ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Sir_Hendro schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:19:
Zojuist weer het 1 en ander getest. Met de 1000MB test van bbned haal ik een snelheid van boven de 3.6MB/s met als piek 4.0MB/s maar daar zakt hij meestal weer terug. Gemiddeld zit ik iig op 3.8MB/s.

Via torrents haal ik 4.2MB/s tot zover maar de upload haalt soms maar net de 400KB/s (torrent + ftp combined) maar dat moet hoger kunnen. Straks maar eens de modem resetten ofzo.

Netwerk bestaat uit een Arris docsis 3.0 modem -> Linksys WRT54GL over kabel -> Edimax 24 poort switch 100mbit -> PC met gigabit LAN kaart (100mbit verbinding uiteraard ivm rest van het netwerk).
Kan de Linksys de snelheid wel aan het is tenslotte een oude router. Ze zeggen dat is max 53 mbit aankan over de WAN poort maar of elke router van dat type het haalt is een ander verhaal.

[ Voor 65% gewijzigd door Hakker op 16-07-2009 21:28 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Utrecht (3552) Alles-in-1 Extra icm Motorola SBV5120E.

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2224/4513/speed.io.png

Ik wacht echter nog steeds op het nieuwe modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
tijntjethf schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:28:
@hierboven nog ergens:

Vriezenveen, regio Almelo/Twente/Cogas gebied

------

Modem aangesloten, lekkere snelheden maar nu werkt telefonie niet meer.. er is gewoon een kiestoon, maar zodra je een nummer intoetst gaat hij niet over maar het standaard 'tuut..tuut..tuut' van een verbroken verbinding klinkt dan.. andersom, worden wij gebeld dan gaat de telefoon gewoon over maar zodra je opneemt, krijgen biede kanten het verbroken verbinding geluidje.. :?

Klantenservice gebeld, zou aan de telefoons liggen.. gelukkig had ik er nog zo'n testtelefoon die je vroeger bij @home telefonie kreeg liggen, daarmee deed hij het ook niet.. binnen 3 dagen zou het of opgelost moeten zijn of een monteur worden ingepland.. nja, ik houd hoop maar de verhalen hier qua helpdesk stellen me nog niet echt gerust :P

[afbeelding]
(wireless snelheid)
Dat gepiep heb ik ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou ff een en ander bekijken via MijnZiggo, maar nu kan ik niks vinden waar een gebruikersnaam oid op staat. Enige wat ik zie is de modemactivatie code.
heb 't al :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Gabliboeba schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:51:
[...]
Ik heb de tv daarnet rechtstreeks op het AOP aangesloten (1 kabel van AOP naar TV, en het signaal van NED1,2 en 3 was zeer slecht.

signaalwaarden modem:

[afbeelding]

Vorige week is de monteur al geweest, en die heeft toen een coax kabel van de AOP naar de modem vervangen. Enige wat ik opgevangen heb is dat het signaal begint te kloten dat als een of andere waarde boven de 50 zou komen. Is dat het transmit power level?

edit. Overigens heb ik nooit last van wegvallende internetverbinding. Probleem is puur de telefoonverbinding. Ik kan via internet zonder problemen 10mbit leegtrekken. Echter, dan wordt lag op irc +10.000 ms. Als ik vervolgens cap op, zeg, 8mbit dan is er niets aan de hand.
The story continues...
Vandaag is er een nieuwe monteur geweest. Die heeft de modem en het AOP vervangen. En raad eens! Nog steeds hetzelfde probleem. Telefoonverbinding klapt eruit tijdens downloaden, en blijft er uit liggen. Pas als ik de modem reset kan ik weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Verwijderd schreef op Thursday 16 July 2009 @ 21:25:
[...]

Ik ben ook van het helpdesk van ziggo ;)

[...]

Er zijn een aantal storingen op HD zenders, maar er is niks bekend over geluid ofzo.
Dus ik zou gewoon het decoder terug zetten naar fabrieksinstellingen en dan kanalen opnieuw laten zoeken.

Als dat niet helpt moet je eens kijken of je wel goed geluid hebt zonder het splitter van ziggo.
Want ziggo heeft een aantal splitters vroeger bij klanten geinstalleerd dat nogal moeilijk doen bij Ned 1 2 3 HD.

En als het daar niet aan ligt dan wordt het toch andere kabels :P Moet je ene pakken met Kabelkeur.
Want er is ook een dure kabel merk Monstercable 12meter kost je al 60 euro, maar zij kunnen om een of ander reden het frequentie 800mhz niet aan en dan werkt ned 1 2 3 HD niet. Dus het wordt toch een kabel met kabelkeur. En als dat uiteindelijk ook niet helpt dan moet je ziggo bellen voor een monteur :P

Ik bespaar je alvast het gezeik wat je van een ziggo medewerker zal horen want dit soort dingen zullen ze je vast vragen ;)
De rest van de HD zenders doen het prima.. de kabel is er 1 van zo,n 15 meter direct vanaf de splitter. dus lijkt me dat dat niet zo het probleem is..

ga maar is opnieuw instellen idd.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
Welk modem heb je? Ook de Ubee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 16:54
Ik heb ook de beruchte mail gehad en heb ondertussen het modem ook gisteren mogen ontvangen. :)

Ga dit weekend alles installeren (nieuwe moden, nieuwe wireless router en nieuwe wireless usb netwerkkaart).

Nu heb ik voor de gein eens gisteravond getest via www.speedtest.net en dan kom ik op de volgende snelheden:
- ping = 0 ms
- download = 6.09 Mb/s
- upload = 2.72 Mb/s

Nu heb/had ik het 20/3 abbonement, dus de upload zit wel goed, maar de download vind ik erg laag, wat kan hier de oorzaak van zijn?

Als ik straks alle nieuwe apparatuur heb geinstalleerd en ik weer ruim onder de mogelijke download snelheid zit dan weet ik in ieder geval dat het voor de nieuwe apparatuur ook al niet goed zat, maar wat kan hier de oorzaak van zijn? Hoop stiekum dat ik gewoon goede snelheden haal als alle nieuwe apparatuur is geinstalleerd.

Net snelheid even getest op het werk: ping = 15 ms, download = 23.72 Mb/s, upload = 32.97 Mb/s...........upload anderhalf keer zo hoog als de download?? Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:05

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bah prutsers bij ziggo.

Ik krijg met het nieuwe docsis3 modem geen lease van ziggo

Situatie :
Nieuwe abbonee sinds 10juli, oude motorola modem geeft wel een lease uit.

Al gebeld met ziggo, maar die kunnen hem ook niet activeren :/

Lekker dan zit nu dus al sinds ik gister dat modem erop heb gehangen zonder internet, en dit modem moest erop blijven zodat ze het konden fixen :(

ik snap ook wel dat ik geen lease krijg aangezien ik zie dat deze aangevraagd word aan 255.255.255.255 :/

En bellen helpt/gaat ook niet, want ik heb buikgriep en moet dus om de haverklap naar de wc :/
argh E#@$@$#@$@#

[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-07-2009 08:04 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Laatst online: 16:00

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik had verzocht alles eind juli te porteren ivm nummerbehoud, zou er dan ook pas een actieve lijn te krijgen zijn?
De reden dat ik dit vraag is dat ik alles woensdag al binnen had, icm het Motorola modem.
Nu krijg ik op het Motorola modem dat alleen het bovenste lampje continu brand, en die daaronder af en toe.

Even afwachten nog, of Ziggo maar weer bellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:55:

ik snap ook wel dat ik geen lease krijg aangezien ik zie dat deze aangevraagd word aan 255.255.255.255 :/
Dat is het standaard broadcast adres voor DHCP. Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
tijntjethf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 04:14:
[...]

Welk modem heb je? Ook de Ubee?
Ja! Is het al opgelost bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsegoof
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 13:22
D3ton4tor72 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:17:
Ik had verzocht alles eind juli te porteren ivm nummerbehoud, zou er dan ook pas een actieve lijn te krijgen zijn?
De reden dat ik dit vraag is dat ik alles woensdag al binnen had, icm het Motorola modem.
Nu krijg ik op het Motorola modem dat alleen het bovenste lampje continu brand, en die daaronder af en toe.

Even afwachten nog, of Ziggo maar weer bellen? :?
als het goed is heb je een oplever datum gehad waarop alles wordt omgezet waarschijnlijk zou dan ook je modem online komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:40:
Utrecht (3552) Alles-in-1 Extra icm Motorola SBV5120E.

[afbeelding]

Ik wacht echter nog steeds op het nieuwe modem :)
Huh? Jij hebt in Utreg al de nieuwe snelheid? Damn vanochtend nog getest, maar bij mij nog niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:49

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb dat alles in 1 extra pakket besteld gisteren.

Wanneer zou dat zichtbaar moeten zijn in 'mijn ziggo' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Wolly schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:20:
[...]

Dat is het standaard broadcast adres voor DHCP. Niets mis mee.
uhhh, je theorie klopt idd, maar.....

Normalitair zie ik duidelijk (als het dus werkt)
DHCPREQUEST on eth0 to 212.54.40.x

Nu het NIET werkt dus alleen maar
DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:48:
[...]

uhhh, je theorie klopt idd, maar.....

Normalitair zie ik duidelijk (als het dus werkt)
DHCPREQUEST on eth0 to 212.54.40.x

Nu het NIET werkt dus alleen maar
DHCPREQUEST on eth0 to 255.255.255.255
Ja, omdat je nu geen ip hebt weet je client niet WAAR je een ip aan moet vragen, wordt dit ge-broadcast (naar 255.255.255.255),

Wanneer je een ip-adres krijgt, dan is weer bekend waar de dhcp server zich bevindt en zal je een ip-adres zien ;)

Conclusie: Het werkt nu inderdaad niet, wellicht omdat het eea nog niet geactiveerd is en de dhcp server niet bereikbaar is voor jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:53:
[...]

Ja, omdat je nu geen ip hebt weet je client niet WAAR je een ip aan moet vragen, wordt dit ge-broadcast (naar 255.255.255.255),

Wanneer je een ip-adres krijgt, dan is weer bekend waar de dhcp server zich bevindt en zal je een ip-adres zien ;)

Conclusie: Het werkt nu inderdaad niet, wellicht omdat het eea nog niet geactiveerd is en de dhcp server niet bereikbaar is voor jou.
helemaal correct.
En daarom zijn het dus prutsers bij Ziggo :)

Want ik had internet vanaf 10juli ( ik heb toen een Motorola eraan gehangen die ik van iemand heb gekregen), het internet werkte dus gewoon.(kreeg dus ook een lease)
opleverdatum was ook 10 juli

Eergister kreeg ik me pakket binnen inclusief docsis3 modem.
Modem eraan, geen lease, ik mag ook niet meer het oude modem eraan hangen(weet zeker dat die wel werkt), want anders kunnen ze niet nakijken wat er mis gaat bij deze.
Ik ben nu dus al gedwongen 48 uur offline, en het terugbellen komt maar niks van bij hun.

Tevens blijkt dat ik dus 2 klantnummers heb, en 2 indentieke orders. (ik ben nieuwe klant)
1 met opleverdatum 10 juli
1 met opleverdatum 31 juli

En dat noem ik dus gewoon kei hard prutsen !

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-07-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
Awsom schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:34:
[...]

Ja! Is het al opgelost bij jou?
Nop.. Maar omdat we de telefonie echt nodig zijn, deze maar doorgeschakeld naar een mobiel.. (dat werkt dus wel gewoon via de lijn, zulke diensten activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tijntjethf schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:35:
[...]

Nop.. Maar omdat we de telefonie echt nodig zijn, deze maar doorgeschakeld naar een mobiel.. (dat werkt dus wel gewoon via de lijn, zulke diensten activeren).
oh dat is wel slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elninja
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 04:59
Misschien een tip voordat je je modem swapped voor de nieuwe modem. Release sowieso eerst je IP-lease voordat je de boel omwisselt.

Of het helpt problemen te voorkomen bij het activeren van de nieuwe modem weet ik niet. Het kan iig geen kwaad en zorgt er misschien voor dat je niet eerst halve uren hoeft te wachten.

P.S. Zelf nog geen nieuw modem, dus nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:36:
[...]

Er is storing in groningen :P
Blijkbaar nog steeds.
Nu ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/519396966.png
Al beter dan gister, maar het hoort dus dubbel te zijn.

Waar lees je eigenlijk over die storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Saturnus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:49:
[...]

Blijkbaar nog steeds.
Nu ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Al beter dan gister, maar het hoort dus dubbel te zijn.

Waar lees je eigenlijk over die storing?
Hy werkt bij ziggo ;) :P

Mja, ik word als het goed is teruggebeld door de TD. Telefoon doet het nog steeds niet, heb ook het UBEE modem. Doorschakelen werkt wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 16:53

Kid Buu

Huh, Pietje?

salgera schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:18:
[...]

Huh? Jij hebt in Utreg al de nieuwe snelheid? Damn vanochtend nog getest, maar bij mij nog niet. :?
3511 en hier ook nog niks. Net even de stroom van het modem eraf gehaald, maar mocht helaas nog niet baten.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Buu schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:13:
[...]

3511 en hier ook nog niks. Net even de stroom van het modem eraf gehaald, maar mocht helaas nog niet baten.
Dat testen heeft geen zin als je een extra abbonoment hebt gezien je eerst een andere modem moet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:54
De standaard Motorola Docsis2 moet ook gewoon harder kunnen dan 20. Heeft dus wel zin.

Hier in Nieuwegein 3437 ook nog steeds niks met AIE Extra.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:31:
De standaard Motorola Docsis2 moet ook gewoon harder kunnen dan 20. Heeft dus wel zin.

Hier in Nieuwegein 3437 ook nog steeds niks met AIE Extra.
Heeft geen zin.
Wil je 50mbit halen dan moet je een configuratie bestand downloaden van ziggo.
De configuratie bestanden van ziggo zijn alleen te downloaden als je een docsis 3.0 modem hebt.

Dus ff kort gezegt Geen nieuwe modem, geen nieuwe snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 16:53

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ok :) Werd beetje lekker gemaakt met al die 50mbit reclames van Ziggo die ik overal tegen kwam; dus dacht laat ik het eens proberen. Wordt dus even afwachten tot ze een nieuwe modem opsturen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Buu schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:54:
Ok :) Werd beetje lekker gemaakt met al die 50mbit reclames van Ziggo die ik overal tegen kwam; dus dacht laat ik het eens proberen. Wordt dus even afwachten tot ze een nieuwe modem opsturen.
Ja,, ik heb de reclames ook al vaak voorbij horen komen via de radio, ze maken de mensen wel lekker met die snelheden, maar daadwerkelijk leveren is nog maar beperkt. ...

Hier in Bergen op Zoom (4661) AiE nog steeds geen verandering ook aangezien ik het nieuwe modem nog niet heb. Ik wacht maar rustig af tot 31 Augustus en als ik dan nog niets heb trek ik ze door de telefoon :9

EDIT: Krijg ik met dat Docsis 3.0 modem nou ook een IPv6 of heeft dat met iets totaal anders te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:01:
[...]

Ja,, ik heb de reclames ook al vaak voorbij horen komen via de radio, ze maken de mensen wel lekker met die snelheden, maar daadwerkelijk leveren is nog maar beperkt. ...

Hier in Bergen op Zoom (4661) AiE nog steeds geen verandering ook aangezien ik het nieuwe modem nog niet heb. Ik wacht maar rustig af tot 31 Augustus en als ik dan nog niets heb trek ik ze door de telefoon :9

EDIT: Krijg ik met dat Docsis 3.0 modem nou ook een IPv6 of heeft dat met iets totaal anders te maken?
Nou nieuwe klanten krijgen het modem direct of binnen 1 week!
Dus vandaar dat ze al reclames hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:14:
[...]

Nou nieuwe klanten krijgen het modem direct of binnen 1 week!
Dus vandaar dat ze al reclames hebben.
Stelletje *** bij Ziggo, de bestaande klanten laten ze stikken en de nieuwe klanten halen ze met open armen binnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 15:41
Vandaag het nieuwe modem ontvangen, de Arris TM702B. Duurde een half uurtje voor hij goed online kwam, maar lijkt nu prima te werken. Voor de oude Motorola zit er inderdaad een retoursticker bij...

speed.io:
Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2226/2849/speed.io.png
speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/519474222.png
bbned wil niet sneller dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9237/bbned.jpg

Maar wat belangrijker is, usenet via casema+eweka:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/7717/ziggo.jpg

Ik ben tevreden hoor! _/-\o_

Info: AI1-Extra, Breda 4811, router Sitecom WL-308.

[ Voor 5% gewijzigd door bureno op 17-07-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bureno schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:19:
Vandaag het nieuwe modem ontvangen, de Arris TM702B. Duurde een half uurtje voor hij goed online kwam, maar lijkt nu prima te werken.

speed.io:
[afbeelding]
speedtest.net:
[afbeelding]
bbned wil niet sneller dan dit:
[afbeelding]

Maar wat belangrijker is, usenet via casema+eweka:
[afbeelding]

Ik ben tevreden hoor! _/-\o_

Info: AI1-Extra, Breda 4811, router Sitecom WL-308.
Breda is in de buurt _/-\o_ is toch een teken dat hij dichterbij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postcode 1655, gisteren de nieuwe modem ontvangen en kon na het instellen meteen genieten van 50/5mbps.
Dit als bestaande klant, dus het is niet zo dat ze ons laten stikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:20:
[...]

Breda is in de buurt _/-\o_ is toch een teken dat hij dichterbij komt :)
Mwa, ze delen die dingen at random uit..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:17:
[...]

Stelletje *** bij Ziggo, de bestaande klanten laten ze stikken en de nieuwe klanten halen ze met open armen binnen :(
dat is bij bijna elk bedrijf nieuwe klanten zijn belangrijker dan bestaande

jouw hebben ze gestrikt voor een jaar , hun niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Vraagje: een vriendin met Ziggo abonnement speelt wel eens spelletjes op de site www.gamebattle.nl (heeft daar ook credits opgebouwd enzo), maar sinds een week of 2 is deze via haar internetverbinding niet meer te bereiken.

Ga ik met m'n mobiel op een open wireless netwerk die site openen is er niks aan de hand (ik zit dan op iemand z'n Tiscali ADSL verbinding te internetten ;))

Ik kan de site vanaf haar computer gewoon pingen, dus er moet iets aan de hand zijn met de DNS.
Ook met nslookup wordt de site gewoon goed gezien, maar even openen in IE of Firefox ho maar.

Na een beetje googlen kwam ik op het idee om de Ziggo DNS server te vervangen door OpenDNS, dus dit ingesteld in de IP-eigenschappen van de netwerkverbinding, en via ipconfig de DNS cache geflusht, en de pc ook opnieuw gestart uiteraard maar de site blijft onbereikbaar.

Doe ik nu een nslookup zie ik dat het nog steeds via de Ziggo servers verloopt, die ik toch duidelijk probeer te omzeilen, er staat dan iets met hdb.ov.home.nl in de onderste regel. Thuis zit ik achter een 3Com router (op XS4ALL verbinding) en ziet een nslookup er dus iets anders uit.

Ze heeft een Arris CM450-B modem in gebruik, waar ik volgens mij niet in kan komen, en werkt met Win XP Pro, en alle andere sites werken gewoon (ook met de Ziggo DNS servers)

Wie herkent dit probleem of weet een oplossing? En wie kan deze site (of andere) nog meer niet gebruiken?

Oh ja, 2e edit: hosts file is schoon :)

[ Voor 7% gewijzigd door EdwardTheGreat op 17-07-2009 18:44 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Heb je al eens een laptop op die netwerkverbinding aangesloten en dan getest :?

Misschien iets in je hosts file?

Misschien heeft iemand in de router iets geblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:36:
[...]

dat is bij bijna elk bedrijf nieuwe klanten zijn belangrijker dan bestaande

jouw hebben ze gestrikt voor een jaar , hun niet :)
Ben het hier mee eens zelf heb ik ook geen DoCsis 3.0 modem nog en de nieuwe klanten krijgen telkens wel de nieuwe upgedate apparatuur. Wel begrijpelijk. Eigenlijk. Je moet namelijk dubbel werk doen als je ze verouderde hardware stuurt...

Al vind ik het zelf ook jammer dat ik nog op de oude snelheid zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

"Smartcard Proefperiode Verlopen".

Aha, ik sluit een abonnement af, wat vervolgens niet komt. Heb meerdere smartcards, op de andere 2 werkt het nog wel. Maar 1 kaart is gewoon uitgeschakeld. Terwijl ik van de week wel de wijzigingsbrief heb gehad.

Ik ben echt boos op dit moment. Ziggo stelt ons keer op keer teleur. Echt jammer.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:47:

Aha, ik sluit een abonnement af, wat vervolgens niet komt. Heb meerdere smartcards, op de andere 2 werkt het nog wel. Maar 1 kaart is gewoon uitgeschakeld. Terwijl ik van de week wel de wijzigingsbrief heb gehad.

Ik ben echt boos op dit moment. Ziggo stelt ons keer op keer teleur. Echt jammer.
Controleer je inbox eens. Heb je een bericht gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:01:
[...]

...

Nee, daar hebben we nog niks mee te maken en is iets totaal anders.
IPv6 (krijg je ander soort ipadres, met hexadecimalen voor meer verschillende adressen) wordt de komende jaren denk ik nog niet ingevoerd.

Geen idee of de nieuwe modems dat ondersteunen trouwens :?

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 17-07-2009 19:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Raven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:13:
[...]

IPv6 (krijg je ander soort ipadres, met hexadecimalen voor meer verschillende adressen) wordt de komende jaren denk ik nog niet ingevoerd.

Lijkt me wel, IPv6 is een onderdeel van EURODOCSIS3.0 en als die dingen zo gecertificeerd worden kunnen ze dat vast ook aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:02:
[...]

helemaal correct.
En daarom zijn het dus prutsers bij Ziggo :)

Want ik had internet vanaf 10juli ( ik heb toen een Motorola eraan gehangen die ik van iemand heb gekregen), het internet werkte dus gewoon.(kreeg dus ook een lease)
opleverdatum was ook 10 juli

Eergister kreeg ik me pakket binnen inclusief docsis3 modem.
Modem eraan, geen lease, ik mag ook niet meer het oude modem eraan hangen(weet zeker dat die wel werkt), want anders kunnen ze niet nakijken wat er mis gaat bij deze.
Ik ben nu dus al gedwongen 48 uur offline, en het terugbellen komt maar niks van bij hun.

Tevens blijkt dat ik dus 2 klantnummers heb, en 2 indentieke orders. (ik ben nieuwe klant)
1 met opleverdatum 10 juli
1 met opleverdatum 31 juli

En dat noem ik dus gewoon kei hard prutsen !
Lol bij jou ook al, ik kreeg een bevestigingsbrief met daarin opeens aansluitkosten voor de televisie. Ik bel en volgens mijn klantennummer had ik geen televisie, ik zoek een oude factuur op, blijkt daarop een ander klantnummer te staan, met daarop ook een bestelling.
De nieuwe is gecancelled, helaas daardoor ook de engineer voor de 20ste, gelukkig er nog 1 voor de 23ste kunnen regelen, maar goede indruk maken ze zo niet echt.
Nu verwacht ik geen brief en hoop maar dat er de 23ste echt een monteur staat, maar heb er een hard hoofd in.
Neemt de monteur ook gelijk de modem mee of krijg ik die thuis gestuurd (want heb nog niets gekregen). (alles in 1 extra btw).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 22-09 17:32
Hier een bestaande klant en vandaag de nieuwe Arris modem binnen gekregen via TNT.
Was gelukkig net thuis, anders liep ik hem mis.
In de doos kan je inderdaad je oude, in mijn geval Motorola, terugsturen zonder kosten.
De Arris aangesloten, daarna m'n wireless router en met Ubuntu/Firefox de activatiecode ingevoerd.
Daarna duurde het even voordat je connectie hebt (staat netjes in de brief vermeld).
Speed tests geeft wat wisselende snelheden (tussen 14 en 30), heb het extra pakket dus zou 50 moeten zijn.
Moet waarschijnlijk even 'inspelen'. Zal het vanavond nog even rechtstreeks proberen, maar ben al dik tevreden dat het allemaal zonder problemen gegaan is. Tot nu erg tevreden!
Postcode 2721, Zoetermeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou denken dat je met die nieuwe arris aangesloten staat op het nieuwe docsis3 systeem, maar dit las ik in het modem zelf:

Upstream 1 20.00 MHz 42.18 dBmV DOCSIS2.0 (ATDMA) 5120 32QAM

Klopt dit? en euh..? in het modem zit ook een advanced knop maar daar heb je een wachtwoord voor nodig, is dit bekend bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 16:04

DyStiC

'Atta way, baby!

Kecin schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:47:

Tjonge, dan bel je toch ff de helpdesk. Ik heb zojuist pcies hetzelfde gedaan, kan gebeuren. 3 dagen terug via de website m'n smartcard geregistreed vandaag een bevestigingsbrief ontvangen maar werken deed ie nog niet. Dus ff gebeld naar de helpdesk en 5 minuten later werkt het. Even veel moeite dus als hier je ongenoegen uiten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
hoe lang zou je trouwens alle zenders in het digitale pakket moeten kunnen bekijken
bij mij is kreeg ik na 1 week al de melding uw proefperiode is verlopen.
terwijl een kennis toen hij overging 2 maanden alle zenders uit de digitale pakketen kon blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:50:
hoe lang zou je trouwens alle zenders in het digitale pakket moeten kunnen bekijken
bij mij is kreeg ik na 1 week al de melding uw proefperiode is verlopen.
terwijl een kennis toen hij overging 2 maanden alle zenders uit de digitale pakketen kon blijven kijken.
Preview periode is 2 weken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Oh man ik word helemaal ziek van die zooi hier in Groningen. Is zoiets niet even in een uur, laat staan een dag te fixen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Saturnus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:15:
Oh man ik word helemaal ziek van die zooi hier in Groningen. Is zoiets niet even in een uur, laat staan een dag te fixen? :S
Ik zit al 2 weken te wachten op een telefoontje van de TD. Ik heb zelf ondertussen alweer 4x gebeld :(

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:15:
Check je inbox eens. want er is geen storing meer in groningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
Nou, vandaag de brief van Ziggo ontvangen... Tevens een brief van KPN met daarin de opheffing... Ben benieuwd wanneer ik de "harde waren" ga ontvangen...

Ik heb ook de WL-308 en woon in Breda, dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Luqq schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:14:
[...]

Lijkt me wel, IPv6 is een onderdeel van EURODOCSIS3.0 en als die dingen zo gecertificeerd worden kunnen ze dat vast ook aan :)
Keej, wist ik niet ;)

Zal wel niet bekend zijn wanneer Ziggo iets met IPv6 gaat doen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Omdat mijn oude Draytek 2910 de 50mbit niet trok heb ik vandaag de sitecom gamer router er tussen gemikt. Die 50mbit down lukt prima, maar tot mijn grote verbazing zwerft de upstream zo'n beetje tussen de 0,7 en 2 mbit.
Dit heb ik zowel via www.speedtest.net als via een FTP-server getest. Het gekke is dat ik via mijn Draytek wel die 5mbit upstream haal.
Is er iemand bekend met dit fenomeen?

Dit alles is natuurlijk wel bedraad getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:12
TFHfony schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:29:
Omdat mijn oude Draytek 2910 de 50mbit niet trok heb ik vandaag de sitecom gamer router er tussen gemikt. Die 50mbit down lukt prima, maar tot mijn grote verbazing zwerft de upstream zo'n beetje tussen de 0,7 en 2 mbit.
Dit heb ik zowel via www.speedtest.net als via een FTP-server getest. Het gekke is dat ik via mijn Draytek wel die 5mbit upstream haal.
Is er iemand bekend met dit fenomeen?

Dit alles is natuurlijk wel bedraad getest ;)
Heb je dat streamengine uitgezet? Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Hakker schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:31:
[...]

Ik zit al 2 weken te wachten op een telefoontje van de TD. Ik heb zelf ondertussen alweer 4x gebeld :(
Misschien tijd om op hoge poten naar het Winschoterdiep 60 te stappen ;)
Daar zit Ziggo immers in Groningen. Heb er zelf gewerkt *shivers* en ze hebben daar ook een klantenbalie waar je met de vuist op tafel kan slaan. :P

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ThAZiP schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:30:
[...]

Heb je dat streamengine uitgezet? Dat wil nog wel eens de oorzaak zijn...
Yep. Dat staat al uit. Toen die aan stond wilde mijn downstream niet eens over de 20mbit heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Raven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:13:
[...]

Nog een leukere vraag is welke routers het ondersteunen ;)
Ik heb een Linksys WRT610n gehad en deze ondersteunt het niet en dat gaat ook niet gebeuren volgens Linksys Nederland en USA (heb bij beide via de mail en telefonisch contact gehad).
Heb inmiddels een Airport Extreme van Apple hier en die doet het perfect. Ondersteunt ook IPv6, gigabit, Dual-band Draft-N (twee wifi kaarten). Basically alles wat je nodig hebt.

Daarnaast de enige concurrent is de D-Link DiR-855 in dezelfde categorie, maar of die IPv6 ondersteunt geen idee. Kon hem moeilijk bemachtigen hier in Groningen, vandaar de overstap van Linksys naar Apple met veel plezier achteraf.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:37:
[...]

Check je inbox eens. want er is geen storing meer in groningen :)
Dus blijkbaar iets in de meterkast (alle kabels los gehad, modem tijd van de stroom, alles aangedraaid en beetje gekloot met de reset knop van het modem). :D

[ Voor 18% gewijzigd door Saturnus op 17-07-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hoi,

Ik denk erover om een Alles in 1 pakket van Ziggo te nemen.

Voor wat betreft het televisiegedeelte ben ik er helemaal uit wat ik nodig ben :)

Maar ik internet nu via ADSL en gebruik een modem met 2 sip-poorten. Voor zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Welk kabelmodem levert Ziggo en zou deze voldoen, of heeft iemand hier goede ervaringen met een ander kabelmodem. Essentieel is dat er minstens 2 sip-poorten in te stellen zijn. Er is hier geen vaste telefoonlijn meer namelijk 8)

Bij voorbaat veel dank voor de antwoorden en suggesties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
objectief2 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:07:
Hoi,

Ik denk erover om een Alles in 1 pakket van Ziggo te nemen.

Voor wat betreft het televisiegedeelte ben ik er helemaal uit wat ik nodig ben :)

Maar ik internet nu via ADSL en gebruik een modem met 2 sip-poorten. Voor zowel inkomende als uitgaande telefoongesprekken.

Welk kabelmodem levert Ziggo en zou deze voldoen, of heeft iemand hier goede ervaringen met een ander kabelmodem. Essentieel is dat er minstens 2 sip-poorten in te stellen zijn. Er is hier geen vaste telefoonlijn meer namelijk 8)

Bij voorbaat veel dank voor de antwoorden en suggesties _/-\o_
Ziggo levert kabelmodems met 2 telefoonpoorten. Helaas voor jou kun je hier niets zelf aan instellen, alles wordt remote geprovisioned. Je kunt eventueel wel een losse ATA in het netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Zo, bedankt voor de vlotte reactie ;) Als er suggesties zijn welke ATA's goed werken, dan hou ik me aanbevolen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Laatst online: 25-12-2023
Luqq schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:41:
Heb je al eens een laptop op die netwerkverbinding aangesloten en dan getest :?

Misschien iets in je hosts file?

Misschien heeft iemand in de router iets geblokt?
Hosts file had ik gelijk bekeken maar was dus schoon, ze zit niet achter een router en volgens mij heeft die Arris Cm450-B dat ook niet, ik vond het lastig om gewoon even een rijtje met de exacte specidicaties te vinden maar volgens mij is het puur en enkel een modem.

Nog niet geprobeerd met een laptop nee, maar ondanks dat die van mij kapot is zie ik wel een mogelijkheid :)

[ Voor 9% gewijzigd door EdwardTheGreat op 17-07-2009 23:21 ]

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:07:
Houd er wel rekening mee dat ziggo 6 euro extra rekent per maand voor dat tweede telefoonnummer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:55
Als ik een upload uit voer gaat hij tot nu toe niet boven de 400KB/s terwijl als ik 3 ftp connecties maken en ze lekker laat upload haal ik 3x 190KB/s (570KB/s bij elkaar). Vandaag de download niet getest. Was gisteren rond de 4MB/s.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:46:
Als ik een upload uit voer gaat hij tot nu toe niet boven de 400KB/s terwijl als ik 3 ftp connecties maken en ze lekker laat upload haal ik 3x 190KB/s (570KB/s bij elkaar). Vandaag de download niet getest. Was gisteren rond de 4MB/s.
Haak ik even op in. vandaag kwam de download niet boven de 27mb uit. De UPLOAD was wel 5mb. Ik heb dat arris geval gereset en warempel haal ik nu glansrijk 50mb maar...de upload hangt nu op 1.3mb en thats it.

iemand met soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: verkeerde post

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 01:13 . Reden: verkeerd post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:59:
[...]

Haak ik even op in. vandaag kwam de download niet boven de 27mb uit. De UPLOAD was wel 5mb. Ik heb dat arris geval gereset en warempel haal ik nu glansrijk 50mb maar...de upload hangt nu op 1.3mb en thats it.

iemand met soortgelijke ervaringen?
Yep.. Gisteren avond mij Arris gereset, daar ik een nieuwe router geplaatst heb, en ik kom dus ook niet meer bovern de 1,8mbit uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Argh en nog steeds geen internet :/
3 days and counting :/......

Lijkt me toch niet zo moeilijk om een mac adress toe te voegen aan de dhcp server, maar goed.....
prutsers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:00:

Lijkt me toch niet zo moeilijk om een mac adress toe te voegen aan de dhcp server, maar goed.....
prutsers....
Is gewoon modem activeren?
En zou je gewoon binnen 5 minuten kunnen internetten. :)
Mja ik ben helaas niet op me werk nu, morgen pas anders had ik het voor je na kunnen kijken.
Raven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:19:
[...]

Keej, wist ik niet ;)

Zal wel niet bekend zijn wanneer Ziggo iets met IPv6 gaat doen?
Ipv6 heeft toch iets te maken met ip adressen ?
Op de wereld is een reeks ip adressen beschikbaar, en ja het internet groeit dus we hebben meer ip adressen nodig en gaan ze dus met langere ip adressen werken?
(Dacht ik dan) Dit heb ik me namelijk laten vertellen door iemand anders.

Mja ik neem aan dat internet providers zichzelf aanpassen als er ipv6 adres uit komt?
En zo wie zo dit is iets voor een paar jaar later als alle ip adressen op zijn. :P

Dit staat trouwens op wikipedia, dus het klopt wel zo ongeveer wat ik zeg.

IPv6 is onder andere ontwikkeld om de beperkingen en tekortkomingen van IPv4 te verhelpen. Met name het tekort aan beschikbare IP-nummers levert een enorm probleem op: er zijn ongeveer 4 miljard IPv4-adressen beschikbaar en rond december 2011 zullen alle adressen opgebruikt zijn.[1]

IPv4-adressen bestaan uit 32 bits, terwijl IPv6-adressen uit 128 bits bestaan. Daardoor heeft IPv4 ongeveer 4 × 109 adressen, terwijl IPv6 er ongeveer 3,4 × 1038 heeft. Het nieuwe IPv6 heeft dus een bijna oneindige voorraad adressen, voor elke aardbewoner zijn er ongeveer 50.000 quadriljoen beschikbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:00:

prutsers....
bereid je voor, dat heeft bij mij 2 halve week geduurd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:30:
[...]

Is gewoon modem activeren?
En zou je gewoon binnen 5 minuten kunnen internetten. :)
Mja ik ben helaas niet op me werk nu, morgen pas anders had ik het voor je na kunnen kijken.

[...]
Vertel mij eens HOE ik een activatie moet uitvoeren als ik geen lease krijg van ziggo.
Dat was idd wat ze in de notes hadden gezet, "kan geen activatie doen", maar dat is de oorzaak niet, de oorzaak is dat ik geen ip adres krijg en dus niks kan activeren.

Daarbij weet geen (of bijna geen) enkele helpdesker daaro wat het nieuwe docsis3 modem is, ze vragen coninue om het hfc mac (welke de ubee niet heeft).

Kunt u mij het hfc mac adress geven meneer?
Dat ding wel een cm mac .
nee meneer die niet :/
Jawel mevrouw , dat is het modem mac op de nieuwe docsis 3 modems.
Welke modems?
Het nieuwe docsis3 modem, de ubee.
Wat is dat meneer?
Niks laat maar.
:/ :/ :/ :/
Zet maar erin dat ik geen DHCP LEASE krijg
Wat zegt u meneer ?
Een DHCP lease mevrouw
Ow nee hoor meneer die heeft u niet nodig.
OMG, laat maar mevrouw.

PS , morgen ? Zondags ?, laat me raden je bent een 1e lijns helpdesker ? en dus geen van de TD?
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:36:
[...]

bereid je voor, dat heeft bij mij 2 halve week geduurd :X
Ohh please , god no :(

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 18-07-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:54
2 halve weken is nog steeds maar 1 hele... ;)

Iemand enig idee waarom sommigen een Ubee en anderen weer een Arris krijgen?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow, ik bedoel 2 weken en 3 dagen :P

was precies hetzelfde trouwens , ja we sturen het door na de technische dienst , aangezien ze het zelf niet meer kunnen veranderen , eerst ging dit wel, nu zitten ze daar alleen nog maar om mensen te horen klagen en ja/amen te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:02:
ow, ik bedoel 2 weken en 3 dagen :P

was precies hetzelfde trouwens , ja we sturen het door na de technische dienst , aangezien ze het zelf niet meer kunnen veranderen , eerst ging dit wel, nu zitten ze daar alleen nog maar om mensen te horen klagen en ja/amen te zeggen
omg dont start.
Vroeger kon je gewoon een ander modem erop hangen, mac doorgeven, en pats je ging online.
Nu gaat het modem online, maar deelt de DHCP cluster pas een ip uit als je mac bekend is :/
ik ga er nu even gewoon keihard vanuit dat het een cluster is
Melding staat dan al 4 dagen nu bij de TD, maar gister belde ik zelf, bleek dat de TD weigerde er iets mee te doen omdat die helpdeskmiep een error/storing melding er was vergeten bij te zetten.
Als ik dus niet zelf terug gebeld zou hebben zou ik pas maandag worden gebeld met diezelfde vraag en zou het pas daarna weer naar de TD gaan, die trouwens ook lijken te slapen.
Een mac toevoegen is potverdomme echt letterlijk 1 minuut werk :/

Serieus, ik snap echt niet waarom ze dit tegenwoordig zo slecht aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 11:16

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb zojuist het nieuwe modem ontvangen. Aangesloten en geactiveerd via mijn laptop. Internet werkt dus dat is mooi! Mijn router krijgt helaas geen ip. Als ik de kabel werkend vanuit mijn laptop in de router stop werkt het niet.
Ik heb meermaals herstart etc.

Iemand een suggestie waardoor dit kan?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Audi_S2 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:21:
Ik heb zojuist het nieuwe modem ontvangen. Aangesloten en geactiveerd via mijn laptop. Internet werkt dus dat is mooi! Mijn router krijgt helaas geen ip. Als ik de kabel werkend vanuit mijn laptop in de router stop werkt het niet.
Ik heb meermaals herstart etc.

Iemand een suggestie waardoor dit kan?
Je moet het modem even powercyclen, het modem onthoud het mac van het laatst aangelosten apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:54:
[...]

Preview periode is 2 weken!
Tegen mij zeiden ze 2 maanden tijdens mijn bestelling van all in one extra.

Begin augustes komt een monteur langs om alles aan te sluiten hier, kan niet wachten. ADSL2 zit ik te ver voor van de centrale, ik haal nu maar 11mbit op mijn 24mbit abbonement, binnkort dus 50mbit met de kabel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:32
Zojuist het modem gekregen......even aan de laptop geprikt,
en het activeren was een kinderspel....binnen het kwartier
branden vrolijk al mijn groene arris lampies.....even aan de router gehangen
en flop....

server ~]# Verbinding maken met www.nxs.nl|217.115.193.63|:80... verbonden.

100%[=============================>] 104,857,600 5.62M/s ETA 00:00

12:09:26 (5.50 MB/s) - '100mb.bin.6' opgeslagen [104857600/104857600]

Hulde voor de afwikkeling van deze upgrade, ging erg soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LogiForce schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:37:
[...]

Nog een leukere vraag is welke routers het ondersteunen ;)
Ik heb een Linksys WRT610n gehad en deze ondersteunt het niet en dat gaat ook niet gebeuren volgens Linksys Nederland en USA (heb bij beide via de mail en telefonisch contact gehad).
Heb inmiddels een Airport Extreme van Apple hier en die doet het perfect. Ondersteunt ook IPv6, gigabit, Dual-band Draft-N (twee wifi kaarten). Basically alles wat je nodig hebt.

Daarnaast de enige concurrent is de D-Link DiR-855 in dezelfde categorie, maar of die IPv6 ondersteunt geen idee. Kon hem moeilijk bemachtigen hier in Groningen, vandaar de overstap van Linksys naar Apple met veel plezier achteraf.
Zo'n beetje elke die een customfirmware kan draaien lijkt me :P
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:30:
[...]

Ipv6 heeft toch iets te maken met ip adressen ?
Op de wereld is een reeks ip adressen beschikbaar, en ja het internet groeit dus we hebben meer ip adressen nodig en gaan ze dus met langere ip adressen werken?
(Dacht ik dan) Dit heb ik me namelijk laten vertellen door iemand anders.

Mja ik neem aan dat internet providers zichzelf aanpassen als er ipv6 adres uit komt?
En zo wie zo dit is iets voor een paar jaar later als alle ip adressen op zijn. :P

Dit staat trouwens op wikipedia, dus het klopt wel zo ongeveer wat ik zeg.

IPv6 is onder andere ontwikkeld om de beperkingen en tekortkomingen van IPv4 te verhelpen. Met name het tekort aan beschikbare IP-nummers levert een enorm probleem op: er zijn ongeveer 4 miljard IPv4-adressen beschikbaar en rond december 2011 zullen alle adressen opgebruikt zijn.\[1]

IPv4-adressen bestaan uit 32 bits, terwijl IPv6-adressen uit 128 bits bestaan. Daardoor heeft IPv4 ongeveer 4 × 109 adressen, terwijl IPv6 er ongeveer 3,4 × 1038 heeft. Het nieuwe IPv6 heeft dus een bijna oneindige voorraad adressen, voor elke aardbewoner zijn er ongeveer 50.000 quadriljoen beschikbaar.
Onder andere, is opvolger van huidige internet protocol.

Jah, overigens niet alleen langer maar ook met hexadecimalen, waardoor je véél meer mogelijkheden hebt.

Als het goed is wel, maar zijn weinig internetproviders die laten merken of ze er mee bezig zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 18-07-2009 14:54 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb voor de grap ook maar eens een speedtest gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/520061228.png

Volgens mij klopt er iets niet. Afgaande op de upload snelheid zou ik zeggen dat we een snel abonnement hebben. In ieder geval hoort die download snelheid dan hoger te zijn. Ligt dit aan het modem? We hebben hier nog een oude SB5100E staan.
Helaas kan ik er zelf weinig aan doen omdat het allemaal achter slot en grendel zit in het beheer van de huisbaas, daarom weet ik ook niet welk abonnement we hebben. Maar wellicht kan ik hem wat advies geven.

Het kan overigens ook te maken hebben met de router, helaas weet ik niet wat voor model het is, om dezelfde redenen dat ik niks aan het modem kan doen. Door het Mac adres op te zoeken weet ik wel dat het om een of ander Sercomm apparaat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
de SB5100E kan de 20 mbit download snelheid wel aan iig :)
Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.