[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste
Acties:
  • 311.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Zo, modem aangesloten, geactiveerd...

Hoppa:

Afbeeldingslocatie: http://speed.io/pics/2220/6523/speed.io.png

:)

Edit; op de laptop wireless (via een Belkin G+ Mimo router) haal ik "maar" 25Mbit. Maar daar download ik toch niet op. :) Mijn main PC is via een kabel aangesloten. :)

10Gb in 30 minuutjes. :D

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 15-07-2009 17:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 15:41
Vandaag een TNT briefje in de brievenbus voor 'n pakketje van Ziggo. Helaas niet thuis dus morgen proberen ze het weer. Aangezien ik ook op donderdag gewoon werk, wordt het vrijdag ophalen op het postkantoor...

Overigens geen brief gehad dat er een modem onderweg zou zijn. Enkel de helicopter-mail ;)
Alles in 1 Extra, Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Volgens mij gaat het nu snel met het uitleveren van de modems. Tenminste dat idee heb ik.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 14-09 17:57
RappieRappie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:59:
Volgens mij gaat het nu snel met het uitleveren van de modems. Tenminste dat idee heb ik.
Ik hoop het, ik kijk er erg naar uit!

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik zie hier ineens een hoop mensen met nieuwe modems... Dus jah, ik hoop dat jullie hem ook snel hebben. :)

1GB downloaden= 3 minuten. Dus dit is wel heel erg rap! Edit; schandalig rap zelfs. :o

Brein zal wel niet zo blij zijn met al die supersnelle internetverbindingen... :+ _O-

Edit; met deze snelheden zou je zelfs Blu Ray films van 40 a 50GB RECHTSTREEKS kunnen streamen en kunnen kijken... Zonder ze daadwerkelijk op te slaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 15-07-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 20:21
Kreeg vandaag per post een aanbieding om Ziggo alles-in-1 Plus te bestellen.
Ik heb al digitale tv met zo'n samsung ontvanger. Nu kun je ook kiezen voor een HD ontvanger voor € 99,- (normaal € 199). Ik vroeg me af welk merk en type ontvanger je dan krijgt. Ik kon dit niet terug vinden op de website van Ziggo.

Iemand enig idee welke HD ontvanger erbij wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:21
Raven schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:39:
[...]

Oleg's firmware :)

Maar ben al tijdje bezig, nou ja bezig... om een mITX systeempje zo ver te krijgen dat ie de router kan vervangen. Moet daar nog steeds mee verder :P
Heb je al eens gekeken naar monowall of pfsense? (kan ook wireless gemaakt worden, helaas geen ervaring hiermee)
Pfsense draait als een japans spoorboekje( wou zeggen trein maar met de NS als voorbeeld...) , mITX mainboard (VIA C7 1,2Ghz) met dual intel NIC PCI-x kaart erin (ipv onboard realtek shit).
Mijn mainboard setup is beter of gelijk aan de genoemde "mercury II" setup op deze site (http://www.hacom.net)
Kan dus met een paar PC's en consoles thuis, ruim uit de voeten qua bandbreedte.
1Ghz Via C7 is goed genoeg voor 10 tot 50 gebruikers met een firewall doorvoersnelheid tot 200Mbit.
En voor VPN verbindingen 80 á 90 Mbit gebruikmakend van AES encryptie (Via PADlock versnelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

lochtejans schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:27:

Stuur ze ff een mail, of bel ze even. Als je "bestellen" belt, heb je ze binnen 5 seconden aan de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RappieRappie schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:11:

Edit; met deze snelheden zou je zelfs Blu Ray films van 40 a 50GB RECHTSTREEKS kunnen streamen en kunnen kijken... Zonder ze daadwerkelijk op te slaan.
Dit is in theory niet helemaal waar. Als je 1080p gaat streamen met DTS zitten er makkelijk pieken in van 80mbit in gedetaileerde scenes (gemeten met HD films naar m'n PS3 streamen). Met 50mbit kan je dus nog haperingen krijgen als je geen goede buffer hebt.

In de praktijk heb je veelal natuurlijk gelijk. Het moment dat je geen goede buffer hebt is logischerwijs op het begin en dan krijg je de credits en het stukje van de filmmaatschappij, wat je makkelijk haalt en dus een buffer opbouwt.

Je kan alleen problemen krijgen als nog iemand anders wat aan het doen is op de internet connectie want gemiddeld zit de bandbreedte wel rond de 20mbit, met zoals ik al zei uitschieters naar 80mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik denk wel dat het in de toekomst zo gaat worden...

Kan je gewoon een abbo nemen bij bijvoorbeeld universal voor een X bedrag per maand of jaar of per film/ content, en streamen maar.... :) Edit; zoiets is er toch al wel?

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 15-07-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 15:16
bureno schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:53:
Vandaag een TNT briefje in de brievenbus voor 'n pakketje van Ziggo. Helaas niet thuis dus morgen proberen ze het weer. Aangezien ik ook op donderdag gewoon werk, wordt het vrijdag ophalen op het postkantoor...

Overigens geen brief gehad dat er een modem onderweg zou zijn. Enkel de helicopter-mail ;)
Alles in 1 Extra, Breda
En wanneer heb je besteld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah :)
Thanks voor de link.
tikimotel schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:34:
[...]

Heb je al eens gekeken naar monowall of pfsense? (kan ook wireless gemaakt worden, helaas geen ervaring hiermee)
Pfsense draait als een japans spoorboekje( wou zeggen trein maar met de NS als voorbeeld...) , mITX mainboard (VIA C7 1,2Ghz) met dual intel NIC PCI-x kaart erin (ipv onboard realtek shit).
Mijn mainboard setup is beter of gelijk aan de genoemde "mercury II" setup op deze site (http://www.hacom.net)
Kan dus met een paar PC's en consoles thuis, ruim uit de voeten qua bandbreedte.
1Ghz Via C7 is goed genoeg voor 10 tot 50 gebruikers met een firewall doorvoersnelheid tot 200Mbit.
En voor VPN verbindingen 80 á 90 Mbit gebruikmakend van AES encryptie (Via PADlock versnelling).
Jep, NIC's niet ondersteund... (2* onboard intel 82574 GbE)
Pfsense geloof ik sinds kort wel trouwens, ze waren iig met ondersteuning voor die NIC's bezig..
(Edit: ff mail nagekeken, had dat nagevraagd, sinds versie 1.2.3, die nog RC1 is.)

Maar ben met DSL bezig, die draait al, alleen nog ff met iptables aan de gang en een mogelijk probleem voorkomen waarbij de NIC's bij reboot in andere volgorde herkend worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 15-07-2009 20:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
ThAZiP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:41:
[...]

En wanneer heb je besteld??
Niet, ben al jaren ziggo/casema abonnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
bureno schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:05:
[...]

Niet, ben al jaren ziggo/casema abonnee...
Ik ook... Voor RTV, niet voor hun internetdienst. Je hebt een upgrade van een bestaande verbinding laten plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 20:56

Sa1

Sinds kort hebben we natuurlijk Ned 1, 2 en 3 in HD, nu kijk ik via een MediaCenter (VMC) en heb last van zo nu en dan wat artifacts... op History HD / Discovery HD en andere HD kanalen geen last hiervan.

Hebben de mensen met een gewone HD decoder hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
ThAZiP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:26:
[...]

Ik ook... Voor RTV, niet voor hun internetdienst. Je hebt een upgrade van een bestaande verbinding laten plaatsvinden?
Nope, geen wijzigingen. Altijd AIE Extra gehad. Dus in dat pakket zal naar ik aanneem gewoon de nieuwe docsis3 modem zitten, ik heb nu nog de motorola. Ben benieuwd of het een Arris of Ubee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

lochtejans schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:27:
Kreeg vandaag per post een aanbieding om Ziggo alles-in-1 Plus te bestellen.
Ik heb al digitale tv met zo'n samsung ontvanger. Nu kun je ook kiezen voor een HD ontvanger voor € 99,- (normaal € 199). Ik vroeg me af welk merk en type ontvanger je dan krijgt. Ik kon dit niet terug vinden op de website van Ziggo.

Ik kreeg de Humax IRHD-5000 :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben monteurs al docsis3 modems op hun bus voorradig/bij zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:56:
Hebben monteurs al docsis3 modems op hun bus voorradig/bij zich?
Zijn al een paar gevallen dat mensen met een kapot modem een docsis3 modem krijgen ja :)

Soms na wat gezeur, maar die hebben sommige dus bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:30
Luqq schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:14:
[...]

Zijn al een paar gevallen dat mensen met een kapot modem een docsis3 modem krijgen ja :)

Soms na wat gezeur, maar die hebben sommige dus bij zich.
Lees:

Bel de helpdesk en zeg dat je modem kapot is, vraag of ze een monteur met nieuw modem langssturen. Afspraak maken, vlak voor die afspraak, hoppa modem mollen :+ En dan, jawel, een docsis3.0 :p

herhaal dit tot het gewenste resultaat is bereikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Zoals ik al eerder vermeldde, eer wie eer toekomt.

Vrijdag Ai1E besteld, maandag de bevestiging binnen + activatie codes, vandaag het pakket binnen. Aangesloten en het werkt @ 40/3. Het kan dus wel snel, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ik heb zondag ook Ai1E besteld, gister brief. Morgen pakket? :P Maar doet je telefoon het ook meteen? We hebben nu nog van kpn en het nummer moet nog geport worden... En het word hier ook nog ingewikkeld aanleggen :p Want de telefoonaansluitingen komen nu op een andere plek binnen dan de coax kabel, oftewel; die draden moeten verlegd worden ...
Luqq schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:22:
[...]

Nee, precies verkeerdom :) Hij heeft een 10 Mbit account, en downloadt dus met 1,25 MB/s ;)
Verkeerd om? In de 'praktijk' kun je het beter delen door 10, ipv door 8. Dat 'mag' je eigenlijk alleen doen als de centrale in je eigen meterkast oid staat :+ Er is altijd wel iets verlies :)

[ Voor 37% gewijzigd door Bobmeister op 15-07-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Awsom schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:30:
[...]

Lees:

Bel de helpdesk en zeg dat je modem kapot is, vraag of ze een monteur met nieuw modem langssturen. Afspraak maken, vlak voor die afspraak, hoppa modem mollen :+ En dan, jawel, een docsis3.0 :p

herhaal dit tot het gewenste resultaat is bereikt
Moet je wel even de stekker van de modem eruit trekken, anders krijg je gezeur van dat hun er wel verbinding mee kunnen krijgen enzo ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Vandaag de nieuwe modem binnen gehad.
Respectabele snelheden (draadloos)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/518153201.png
Voor mensen het gaan vragen: regio emmen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Alternative op 15-07-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 20:21
Gutteguttegut schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:53:
[...]
Ik kreeg de Humax IRHD-5000 :)
Ik kreeg zojuist een mail van Ziggo:

Het leveren van een HD-TV Ontvanger, is door ons extern belegd. De HD-ontvanger die u krijgt, kan zowel een Humax- als een Samsungdecoder zijn. Zij bevatten geen harde schijf.
Het geleverde type HD-Ontvanger hangt af van de voorraden bij onze leverancier, derhalve kunnen we hier helaas geen rechten aan ontlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrR0b3rt
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:48
ThAZiP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:09:
Nou, de gok maar genomen... Volgens de site duurt het 10 tot 14 dagen voordat het installatiepakket geleverd wordt. Ik hoop dat dit tevens betekend dat er signaal op lijn staat.

Ik heb wel mijn KPN lijn laten overnemen door Ziggo, echter mijn internet abonnement zeg ik zelf op... Hoop dat dit allemaal goed gaat... :S
Houdt er wel rekening mee: Ziggo koopt je contract niet bij KPN af. Dat wordt vaak vergeten, je nummer wordt pas geporteerd (overgedragen) als je contract afloopt.
MrBarBarian schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:58:
[...]

Even voor mijn duidelijkheid; is dit nou mogelijk of niet?

Zojuist een mail gestuurd naar Ziggo en zij zeggen van niet...
Nee dit kan niet, Ziggo gebruikt een DHCP met een gemiddelde leasetijd van 8 dagen. Sommige gebieden is het echter wat langer omdat die nog op de oude servers draaien. (van Casema, Multikabel of @home)
lochtejans schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:01:
[...]

Ik kreeg zojuist een mail van Ziggo:

Het leveren van een HD-TV Ontvanger, is door ons extern belegd. De HD-ontvanger die u krijgt, kan zowel een Humax- als een Samsungdecoder zijn. Zij bevatten geen harde schijf.
Het geleverde type HD-Ontvanger hangt af van de voorraden bij onze leverancier, derhalve kunnen we hier helaas geen rechten aan ontlenen.
Klopt, de IRHD5000C worden geleverd va Humax. Voor Samsung is het de DCB-H360R als ik me niet vergis.

[ Voor 26% gewijzigd door MrR0b3rt op 15-07-2009 23:20 . Reden: Nieuwe reactie || Humax IRHD5050C is een PVR niet een gewone HD ontvanger :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:00
@hierboven nog ergens:

Vriezenveen, regio Almelo/Twente/Cogas gebied

------

Modem aangesloten, lekkere snelheden maar nu werkt telefonie niet meer.. er is gewoon een kiestoon, maar zodra je een nummer intoetst gaat hij niet over maar het standaard 'tuut..tuut..tuut' van een verbroken verbinding klinkt dan.. andersom, worden wij gebeld dan gaat de telefoon gewoon over maar zodra je opneemt, krijgen biede kanten het verbroken verbinding geluidje.. :?

Klantenservice gebeld, zou aan de telefoons liggen.. gelukkig had ik er nog zo'n testtelefoon die je vroeger bij @home telefonie kreeg liggen, daarmee deed hij het ook niet.. binnen 3 dagen zou het of opgelost moeten zijn of een monteur worden ingepland.. nja, ik houd hoop maar de verhalen hier qua helpdesk stellen me nog niet echt gerust :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/518239451.png
(wireless snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

ThePope90 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:33:
[...]

Klopt, de IRHD5000C worden geleverd va Humax. Voor Samsung is het de DCB-H360R als ik me niet vergis.
Ik dacht dat het tegenwoordig de 380 was die ze leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Ja, de verdubbeling van mijn plus is er ook eindelijk door. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/518334768.png

Ik heb uiteindelijk toch iemand aan de telefoon gekregen, ze hadden mijn internet order niet ingevoerd. Nu alsnog gedaan, er werd mij toegezegd dat ik het nieuwe modem binnen een week, anderhalve week kon verwachten en dat de snelheid voor die tijd al zal stijgen.

Kom maar op met die 50/5 verbinding.... :)

[ Voor 48% gewijzigd door Snowwie op 16-07-2009 03:53 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Snowwie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:51:

[afbeelding]

Ik heb uiteindelijk toch iemand aan de telefoon gekregen, ze hadden mijn internet order niet ingevoerd. Nu alsnog gedaan, er werd mij toegezegd dat ik het nieuwe modem binnen een week, anderhalve week kon verwachten en dat de snelheid voor die tijd al zal stijgen.

Als ik dit verhaal lees heb je gewoon net als ik van Plus naar Extra ge-upgrade, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:54
Floris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:51:
[...]

Ik dacht dat het tegenwoordig de 380 was die ze leveren?
Klopt het is idd de 380.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

Empathy

Extreme Audio

goeievraag schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:18:
[...]
idd niet geschikt, of je moet handmatig je tv op s-video kunnen zetten. Als je tv twee scart-aansluitingen heeft wil het nog wel eens voorkomen dat de ene voor RGB is en de andere voor s-video. Dus als je tv er twee heeft, zet de fox eens op s-video en plug hem in de tweede scart. s-video zit qua kwaliteit namelijk tussen composiet en rgb, dus kan het proberen waard zijn.
Ik heb een nieuwe scart gekocht (niet al te duur) en dit heeft al een heleboel opgelost (nog niet helemaal optimaal naar mijn smaak, maar misschien dat ik ooit nog zo gek ben om een scart van 50+ euro aan te schaffen). Beetje achterlijk dat de scartkabel die Humax erbij heeft geleverd zo erbarmelijk beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mili schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 02:48:
[...]

geen idee of je al een reactie hebt gehad. maar ik ben aan het overstappen van ziggo+kpn+online naar alles in 1
mijn kpn-nummer is inmiddels overgezet naar ziggo. en ik heb nog wel gewoon online.
volgens mij mag kpn tegenwoordig niet meer de hele telefoonlijn uitschakelen.
Dat is alvast positief nieuws. Weet je verder hoe dat gaat me de kosten voor 'kaal koper'? Want als het goed is is je contract bij KPN opgezegd door Ziggo en heb je dus alleen nog maar een kale telefoonlijn waar ADSL over gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 11:30

St@m

@ Your Service

Mensen, misschien een simpele vraag. Wanneer je een Ziggo alles in 1 abbo hebt, dan hoef je toch geen abonnement meer te betalen? Mijn vader heeft namelijk een Ziggo alles in 1 (net zoals ik) en hij betaald 50 euro per kwartaal aan Ziggo bovenop de kosten voor het alles in 1 abbo (plus).
Navraag bij Ziggo levert het volgende antwoord:
Radio en Televisie is uw kabelabonnement. Zonder dit abonnement is het technisch niet mogelijk Internet, Telefonie en TV Digitaal van Ziggo te gebruiken. Uw kabelabonnement kost €16,25 per maand. Omdat u uw kabelabonnement per acceptgiro betaalt betaalt u per rekening €1,25 acceptgirokosten. U kunt uw kabelabonnement ook per automatische incasso betalen. U betaalt dan geen acceptgirokosten meer. Wanneer u dit wilt vragen wij u vriendelijk ons nogmaals te mailen
Ben ik nou helemaal gek of was het Alles in 1 abbo er nou voor zodat je alles in eens zou hebben :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij een alles-in-1 pakket hoef je niet meer de 16,25 te betalen voor Radio en Televisie.
Weet je zeker dat je een alles-in-1 pakket hebt en niet alle delen los?

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 11:30

St@m

@ Your Service

Ja, ik weet zeker dat ik dat heb :) Ik ga mijn vader voor de zekerheid even bellen :P Hij zou het best wel eens verkeerd kunnen hebben hoor!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 23-09 20:36
Ik heb nu Alles in 1 Plus, dus 12 Mbit. Wanneer komt de verhoging? (4811)
En ik heb nog een Humax SD decoder. Is de HD al wijsheid om aan te schaffen omdat alleen Ned1,2,3 beperkt HD uitzenden? En zo ja, welke, de Cisco?
Kortom, moet ik Ziggo al bellen om mijn abbo om te zetten of wachten?

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 16-07-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:07:
Ja, ik weet zeker dat ik dat heb :) Ik ga mijn vader voor de zekerheid even bellen :P Hij zou het best wel eens verkeerd kunnen hebben hoor!
Bij mij was dat gedeelte van de overstap ook niet helemaal goed gegaan. Wij hadden opeens twee keer televisie op een adres die twee keer betaald moest worden. 1maal binnen alles-in-1 en 1maal voor televisie Z1. Na twee keer bellen zou het wel opgelost worden met het verschuldigde bedrag teruggestort (nog niet terug ontvangen). Ik wacht het nog even af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

wvkreg schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:23:
Is de HD al wijsheid om aan te schaffen omdat alleen Ned1,2,3 beperkt HD uitzenden? En zo ja, welke, de Cisco?
De Humax 5050, hij staat nu 2 weken en bevalt erg goed.
Maar ja, wij zijn neanderthalers vwb opnemen e.d. :+
Mijn vrouw zat gister wat te kijken en drukte in een reflex op pauze toen de telefoon ging, ze was zwaar verbaasd dat ze gewoon op play kon drukken om de tv uitzending verder te bekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
/deleted/

verkeerd topic

[ Voor 93% gewijzigd door bgrr op 16-07-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:05

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

iemand een idee hoe lang het gemiddeld duurt nadat je de brief hebt ontvangen van ziggo dat je pakket word opgeleverd ( aan de tel zeiden ze 7 tot 14 dagen) , aangezien de brief 4 dagen na bestelling komt, en dit nu 2 dagen terug is , zit ik al op de helft :D

Ik ben dus benieuwd wanneer me alles in 1 extra pakket aankomt :D

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Toch nog even een vraag over het overstappen van een ADSL verbinding naar Ziggo All in One. Ik heb nu een TweakDSL verbinding voor ADSL en gebruik KPN voor telefonie. Ik heb bij het afsluiten van het Ziggo abonnement aangegeven mijn nummer te willen behouden. TweakDSL heb ik zojuist opgezegd en dat abonnement zou begin september beeïndigd moeten zijn. Nu heb ik alleen wat twijfels over de telefoonlijn:

Als ik het goed begrijp zegt Ziggo mijn KPN abonnement op per eerstvolgende mogelijkheid, of porteren zij alleen het nummer en moet ik zelf mijn abonnement met KPN opzeggen? Wat gebeurt er vervolgens met mijn telefoonlijn? Gaat hier dan alleen nog maar het ADSL 'signaal' overheen? Gaat iemand (KPN, TweakDSL?) mij hier nog line-sharing of 'kosten kaal koper' voor in rekening brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 20:56
CrankyGamerOG schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:53:
iemand een idee hoe lang het gemiddeld duurt nadat je de brief hebt ontvangen van ziggo dat je pakket word opgeleverd ( aan de tel zeiden ze 7 tot 14 dagen) , aangezien de brief 4 dagen na bestelling komt, en dit nu 2 dagen terug is , zit ik al op de helft :D

Ik ben dus benieuwd wanneer me alles in 1 extra pakket aankomt :D
Ik had het op woensdag besteld, vrijdag bevestiging, en die maandag al het installatiepakket. Dit was 3 weken geleden. Dus de paketten worden wel snel opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Net een mailtje gekregen...
Geachte heer, mevrouw,

Kort geleden heeft u van Ziggo een e-mail ontvangen met het goede nieuws over de verhoging van uw internetsnelheid.

Uw nieuwe snelheid is zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.

U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u een de activatiecode aan zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid van 50 Mb/s.

Wij wensen u heel veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Directeur Marketing & Sales
Regio Haarlemerliede Spaarnwoude, Postcode (2064)

Ben benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:44
VanRoyal schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:58:
Toch nog even een vraag over het overstappen van een ADSL verbinding naar Ziggo All in One. Ik heb nu een TweakDSL verbinding voor ADSL en gebruik KPN voor telefonie. Ik heb bij het afsluiten van het Ziggo abonnement aangegeven mijn nummer te willen behouden. TweakDSL heb ik zojuist opgezegd en dat abonnement zou begin september beeïndigd moeten zijn. Nu heb ik alleen wat twijfels over de telefoonlijn:

Als ik het goed begrijp zegt Ziggo mijn KPN abonnement op per eerstvolgende mogelijkheid, of porteren zij alleen het nummer en moet ik zelf mijn abonnement met KPN opzeggen? Wat gebeurt er vervolgens met mijn telefoonlijn? Gaat hier dan alleen nog maar het ADSL 'signaal' overheen? Gaat iemand (KPN, TweakDSL?) mij hier nog line-sharing of 'kosten kaal koper' voor in rekening brengen?
je KPN abo zal inderdaad per de volgende maand stoppen. Je nummer is (voor ziggo abonnees) al direct mogelijk via de Ziggo modem. Andere tel aanbieders kunnen pas connectie maken na de echte portering.

Wat er met je Tweakdsl gebeurt dat weet ik niet, daar zou je denk ik zelf achter aan moeten gaan hoe het precies geregeld is met linesharing/kosten ed.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 19:41
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/518530244.png

krijg vandaag me nieuwe modem kijken wat de snelheid dan is

ziggo alles in een extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hier rond Groningen is er blijkbaar een DNS Server/Centrum onderuit gegaan ofzo? :S
Slome boel hier...en de afgelopen maanden was de latency af en toe al behoorlijk hoog voor mijn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die de afgelopen maanden zijn overgestapt van KPN naar ziggo en dan hebben aangegeven in het telefoonboek te willen staan met je nummer.
Maar als men dan via bijv. telefoongids.nl kijkt of men er nog instaat dat je er dus niet meer bijstaat?
Ik heb contact met ziggo gehad en die zeggen dat alles goed zou moeten staan en dat ik gewoon in de telefoongids moet staan.... strange....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
ThePope90 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:33:
[...]
Houdt er wel rekening mee: Ziggo koopt je contract niet bij KPN af. Dat wordt vaak vergeten, je nummer wordt pas geporteerd (overgedragen) als je contract afloopt.
Er hoeft niets te worden afgekocht. Wij zijn reeds 3.5 jaar klant bij KPN en zit daarom niet meer aan een abonnement gebonden. Per 1 juli jl. is het sowieso verboden bij wet om abonnementen stilzwijgend te verlengen zonder dat je er vanaf kunt. De wettelijke opzegtermijn is dus gewoon 1 maand. (Uiteraard geldt dit niet als je een jaarcontract aangaat, en je in dat eerste jaar wil opzeggen... Dan dien je je contract wel af te kopen).

Bij sommigen gaat het wel heel snel. Woensdag besteld, Vrijdag bevestiging, Maandag installatiepakket... Ben benieuwd. (Is het trouwens zo dat als je je installatiepakket hebt ontvangen, je ook direct na het aansluiten het internet op kunt? Of moet er eerst nog een lijn klaargemaakt worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Bij kabel hoeft je lijn niet klaargemaakt te worden, maar je modem moet wel in de administratie opgenomen worden. Het klaarmaken van je lijn is puur een administratieve handeling, en niet, zoals bij ADSL, een handeling in de centrale. Ik weet niet hoe het met ziggo tegenwoordig zit, maar vroeger bij @Home stond er een datum op je welkomstbrief. Soms was het eerder klaar, maar eigenlijk nooit later dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 13-09 12:57
ThAZiP schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:15:
[...]

Er hoeft niets te worden afgekocht. Wij zijn reeds 3.5 jaar klant bij KPN en zit daarom niet meer aan een abonnement gebonden. Per 1 juli jl. is het sowieso verboden bij wet om abonnementen stilzwijgend te verlengen zonder dat je er vanaf kunt. De wettelijke opzegtermijn is dus gewoon 1 maand. (Uiteraard geldt dit niet als je een jaarcontract aangaat, en je in dat eerste jaar wil opzeggen... Dan dien je je contract wel af te kopen).

Bij sommigen gaat het wel heel snel. Woensdag besteld, Vrijdag bevestiging, Maandag installatiepakket... Ben benieuwd. (Is het trouwens zo dat als je je installatiepakket hebt ontvangen, je ook direct na het aansluiten het internet op kunt? Of moet er eerst nog een lijn klaargemaakt worden?)
Zolang je je pakket en activatie code hebt (losse brief), gaat het gewoon werken.

Wellicht handig om te melden, de nieuwe DOCSIS3.0 modems hebben ook ca. 15min nodig bij een eerste start. Dit terwijl de handleiding 2minuten zegt. Laat dus gerust de modem een half uur staan voor je de helpdesk belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Snowwie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:51:

[afbeelding]

Zeker weten dat je de plus hebt??
Ik heb ook plus en in die mail die ik toen kreeg stond dat per 1 september de snelheid omhoog ging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Saturnus schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:51:
Hier rond Groningen is er blijkbaar een DNS Server/Centrum onderuit gegaan ofzo? :S
Slome boel hier...en de afgelopen maanden was de latency af en toe al behoorlijk hoog voor mijn gevoel...
Sorry, sinds i juli surft Friesland over Groningen :+
Me ip is iig van Groningen samen met me nieuwe hostname 8)7

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:55
Zojuist de nieuwe modem ontvangen. Na het aansluiten moet je even de modem aanmelden. Het online krijgen van de modem duurt soms even wanneer het US en DS lampje samen blijven knipperen. Met wat geduld gaat hij na een aantal minuten netjes aan de praat.

De snelheid die ik tot zover heb kunnen meten naar diverse servers met speedtest.net:

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/mydsl.jpg
Hoofddorp, Noord Holland
Regio 2132

Over wifi schommeld de snelheid rond de 42 mbit down en 4.6 mbit up maar over LAN is het rock solid 48 bij 4.77 wat uiteraard leuk is voor mijn servers :D

[ Voor 40% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-07-2009 14:18 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
_JGC_ schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:34:
Bij kabel hoeft je lijn niet klaargemaakt te worden, maar je modem moet wel in de administratie opgenomen worden. Het klaarmaken van je lijn is puur een administratieve handeling, en niet, zoals bij ADSL, een handeling in de centrale. Ik weet niet hoe het met ziggo tegenwoordig zit, maar vroeger bij @Home stond er een datum op je welkomstbrief. Soms was het eerder klaar, maar eigenlijk nooit later dan dat.
Duidelijk! Ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit, stabiliteit enz. Zit nu dus op 12mbit ADSL... Waarover ik best tevreden ben, maar sneller is natuurlijk top. Helemaal voor usenet en de homeserver... Kan bijna niet wachten! /blijalskindmodus=off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Post/woonplaats?

Had al gelezen dat je een bestaande klant bent. In Tilburg nog niks gezien bmt modem verdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in hengelo ook nog geen nieuwe modem o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn weten stuurd ziggo willekeurig de modems rond misschien op klantnummer ofzo ik heb geen idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:45
Ondertussen hebben wij ook het pakket ontvangen, het werkt tot nu toe echt perfect! Telefonie aangesloten en het werkte ook meteen, kabel-tv aangesloten werkte ook meteen, internet deed eerst moeilijk maar werkt nu als een trein.

Het is echt 1000x makkelijker gegaan dan met toen die tijd dat we Wanadoo hadden ontvangen, dat was eerst een kabelbende, kijken waar alles moest worden aangesloten en ga maar door..

Speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/518601893.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Floris-K schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:59:
[...]

Post/woonplaats?

Had al gelezen dat je een bestaande klant bent. In Tilburg nog niks gezien bmt modem verdeling.
Hoofddorp, Noord Holland
Regio 2132

Paar weken terug al een brief gehad dat er een modem zou komen. Vandaag was de dag. Wel toeval trouwens dat ik hem precies op mijn vrijedag ontvang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Net pakket geleverd, waar/hoe kun je zien welk modem je hebt? staat niks op namelijk..
zie het net; er staat
Model No.: EVM3200
Model Number: EVM320B

Niet de docsis 3.0? Of ondersteunt dit dat ook?

[ Voor 40% gewijzigd door Bobmeister op 16-07-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
wvkreg schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:23:
Ik heb nu Alles in 1 Plus, dus 12 Mbit. Wanneer komt de verhoging? (4811)
En ik heb nog een Humax SD decoder. Is de HD al wijsheid om aan te schaffen omdat alleen Ned1,2,3 beperkt HD uitzenden? En zo ja, welke, de Cisco?
Kortom, moet ik Ziggo al bellen om mijn abbo om te zetten of wachten?
Zit met dezelfde verhogings vraag in 4814 Vrees dat we maar gewoon moeten wachten. Ben zelf van AIE naar AI Plus gegaan ivm deze snelheids verhoging. Vond 20MBit en geld besparen is prima (neem ik nu Eredivisie Live van :+) Maar zit al 2 maanden op Plus met 12MBit en ben er wel een beetje klaar mee!!!! :(

Geduld is een schone zaak zou je zeggen.... |:(

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:20:
Net pakket geleverd, waar/hoe kun je zien welk modem je hebt? staat niks op namelijk..
zie het net; er staat

Dat Arris docsis 3.0 geval is aanzienlijk groter dan de vorige modems die Ziggo / Multikabel / ect. heeft uitgeleverd. Volgens mij is hij wel 50% groter dan mijn oude webstar van hun.

De Arris ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1231234154.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:20:
zie het net; er staat

Volgens mij is het de nieuwe 3.0 modem maar je zult het wel zien aan de snelheid neem ik aan haha

Volgens mij komt er een beetje schot in ze zaak ! nu hopen dat ik ook snel aan de beurt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Sir_Hendro schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:25:
[...]

Dat Arris docsis 3.0 geval is aanzienlijk groter dan de vorige modems die Ziggo / Multikabel / ect. heeft uitgeleverd. Volgens mij is hij wel 50% groter dan mijn oude webstar van hun.

De Arris ziet er zo uit:
[afbeelding]
Die is het iig niet, want er staat NERGENS arris.

Mja, ik bekijk de snelheid wel. Onder 40 mbit = ziggo bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bobmeister op 16-07-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Tekn0z schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Zit met dezelfde verhogings vraag in 4814 Vrees dat we maar gewoon moeten wachten. Ben zelf van AIE naar AI Plus gegaan ivm deze snelheids verhoging. Vond 20MBit en geld besparen is prima (neem ik nu Eredivisie Live van :+) Maar zit al 2 maanden op Plus met 12MBit en ben er wel een beetje klaar mee!!!! :(

Geduld is een schone zaak zou je zeggen.... |:(
Gister poste (Volkert volgens mij) dat hij (postcode van de Haagse Beemden) al wel op de hogere snelheid zat... Ik mag toch hopen dat ik op onze postcode (4812) wel die 50mbit ga halen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag kwam de monteur met een nieuwe modem...de arris :P

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/518622260.png

Ach, niet slecht 8) :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Nu online
Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:37:
[...]

De EVM 3200 is gewoon een euro docsis 3.0 modem worden op dit moment twee soorten uitgeleverd, de Arris en de Ubee EVM3200 dus niks om zorgen over te maken het is gewoon een goede modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
ADDG schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:50:
[...]

De EVM 3200 is gewoon een euro docsis 3.0 modem worden op dit moment twee soorten uitgeleverd, de Arris en de Ubee EVM3200 dus niks om zorgen over te maken het is gewoon een goede modem.
Ok. Dan nu de vraag; er staat in het boekje van module 1 :

Heeft u al internet of telefonie van ziggo? Bedoelen ze hier niet én?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsegoof
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 13:22
Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:37:
[...]

Ziggo blijkt 2 soorten modems te versturen van 2 soorten merken overigens blijkt de arris meer problemen te hebben dan de andere van het merk Ubee hij moet er ONGEVEER zo uitzien waarschijnlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.ubeeinteractive.com/images/interface/rollover3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsegoof
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:50:
Vanmiddag kwam de monteur met een nieuwe modem...de arris :P

[afbeelding]

Ach, niet slecht 8) :+ O-)
mag ik vragen waarom de monteur kwam was het een installatie afspraak of defecte modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Over de jaren dat ik bij Ziggo / Multikabel zit heb ik volgens mij vier verschillende modems gehad. Alleen de eerste die ik ooit heb gehad heb ik terug gestuurd de rest ligt hier. Zo kan ik nu meteen een plaatje laten zien hoe de modems eruit zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/modems.jpg
Motorola SurfBoard (links), Webstar Scientific Atlanta (midden) en de Arris tm702b docsis 3.0 modem (rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsegoof
jeetje hij is wel groot zeg die Arris??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
De UBEE is ongeveer net zo groot als de Motorola Surfboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Update: Ziggo telefonie werkt jammer genoeg niet meer, de telefoon gaat wel over maar als je hem oppakt dan hoor je een in bezet toon..

Iemand misschien een oplossing voor dit? (Ziggo is reeds gebeld ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haagsegoof schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:57:
[...]mag ik vragen waarom de monteur kwam was het een installatie afspraak of defecte modem?
Voor een defecte modem. Ik had de motorola, maar deze viel telkens steeds uit. Ik had eigenlijk verwacht dat er wederom een motorola zou worden geplaatst maar werd onverwachts toch de arris. Best groot apparaat in vergelijking met de motorola maar doet het verder, tot zover, goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Die rechter modem lijkt onze modem wel, maar die van ons is de Motorola geloof ik.
Ook een behoorlijk apparaat... en bijna dezelfde vormgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:09:
[...]

Voor een defecte modem. Ik had de motorola, maar deze viel telkens steeds uit. Ik had eigenlijk verwacht dat er wederom een motorola zou worden geplaatst maar werd onverwachts toch de arris. Best groot apparaat in vergelijking met de motorola maar doet het verder, tot zover, goed.
heb precies hetzelfde hier, krijg als het goed is vandaag ook een nieuw modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

model van het arris is: tm702b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Ok. Internet & tv doet het. Maar telefoon is nog niet omgepoort. Wel aangesluiten op de Voip aansluiting in het modem. Maar nu willen we de telefoon weer in de oude KPN aansluiting. Doet het niet! Kan niet gebeld worden en zelf ook niet bellen. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:46:
Ok. Internet & tv doet het. Maar telefoon is nog niet omgepoort. Wel aangesluiten op de Voip aansluiting in het modem. Maar nu willen we de telefoon weer in de oude KPN aansluiting. Doet het niet! Kan niet gebeld worden en zelf ook niet bellen. Wat doe ik fout?
In je meterkast zit een kabel voor het telefonie van kpn.
Als je dat ergens er uit trekt en je steekt het in je modem dan kan je je kpn aansluiting je huis gebruiken voor het ziggo telefoon verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ding is niks groter dan de andere arris modems. Bij mijn ouders hangt de TM502B. Modems die ik tot nu toe door de handen heb gehad:
- Com21 bultrug (Chello)
- Com21 klein model (Chello)
- Motorola SB4200 (@Home)
- Scientific Atlanta webstar (@Home met telefonie)
- Motorola SB5100 (@Home en Chello)
- Arris CM450 of CM550 (@Home)
- Arris TM502B (KabelNoord)
- Arris WTM652 (KabelNoord)

Die arris dingen zijn allemaal evengroot, de WTM652 is iets groter omdat ze er nog 4 LAN poorten en een WLAN antenne in moeten onderbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:58:
[...]

In je meterkast zit een kabel voor het telefonie van kpn.
Als je dat ergens er uit trekt en je steekt het in je modem dan kan je je kpn aansluiting je huis gebruiken voor het ziggo telefoon verbinding.
Die zit in de kelder, dat is zon hele dikke kabel. Maar kunnen we niet zolang even terug naar kpn? Dus op het moment alleen tv & internet van ziggo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 06:44
Volgens mij had je beter een monteur kunnen bestellen. Je KPN aansluiting in de muur in de woonkamer is verbonden met de VOIP aansluiting van je modem?

Volgens mij heb je het gewoon niet goed aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door MrDirect op 16-07-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer, mevrouw,

Kort geleden heeft u van Ziggo een e-mail ontvangen met het goede nieuws over de verhoging van uw internetsnelheid.

Uw nieuwe snelheid is zo hoog, dat u hiervoor een speciaal nieuw modem nodig heeft. Met dit nieuwe modem bent u klaar voor de toekomst.

U kunt binnen enkele dagen een pakket met het nieuwe modem thuis verwachten. In dit pakket treft u een de activatiecode aan zodat u het modem zelf kunt aansluiten. Binnen enkele eenvoudige stappen kunt u dan gebruik maken van uw nieuwe snelheid van 50 Mb/s.

Wij wensen u heel veel plezier met uw nieuwe internetsnelheid.

Met vriendelijke groet,

Marcel Nijhoff
Directeur Marketing & Sales

Heeft iedereen die inmiddels een docsis 3.0 modem heeft ontvangen eerst de bovenstaande e-mail ontvangen?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Neeeeeeee tuurlijk niet. De telefoon direct op het modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:15:
Neeeeeeee tuurlijk niet. De telefoon direct op het modem!
direct op het modem is altijd goed.
Maar als je je telefoon weer aansluit op het kpn aansluiting, dan kan je waarschijnlijk wel bellen en niet gebeld worden. of andersom.

Maar porteringen kan nog paar dagen duren na het aansluit datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:15:

Heeft iedereen die inmiddels een docsis 3.0 modem heeft ontvangen eerst de bovenstaande e-mail ontvangen?
eerst email dan modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Anarchy 99 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:10:
Volgens mij had je beter een monteur kunnen bestellen. Je KPN aansluiting in de muur in de woonkamer is verbonden met de VOIP aansluiting van je modem?

Volgens mij heb je het gewoon niet goed aangesloten.
Ik heb hetzelfde probleem en heb precies hetzelfde opgevolgd als daar in het 'boekje' stond, dus daar is niet moeilijk over te doen.. Hier komt ons signaal in de woonkamer binnen en daar hebben wij dus ook dat ding op gezet die de signalen omzet voor Internet / Radio / Televisie.

Dit is namelijk nog een oud huis en heeft daarom ook geen aansluitpunt in de meterkast zitten.

Edit: Telefoon zit gewoon rechtstreeks op de modem ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Manuel op 16-07-2009 16:24 . Reden: ** ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Manueltje22 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:23:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem en heb precies hetzelfde opgevolgd als daar in het 'boekje' stond, dus daar is niet moeilijk over te doen.. Hier komt ons signaal in de woonkamer binnen en daar hebben wij dus ook dat ding op gezet die de signalen omzet voor Internet / Radio / Televisie.

Dit is namelijk nog een oud huis en heeft daarom ook geen aansluitpunt in de meterkast zitten.

Edit: Telefoon zit gewoon rechtstreeks op de modem ;)
Wanneer heb je besteld? Wij hadden al internet van ziggo, dus we hebben dat ding die de signalen omzet niet gebruikt. Maaaar --> splitter --> analoge tv
------------------------------------------------------------ --> kastje ---> modem
------------------------------------------------------------------------------------------- --> internet
- ------------------------------------------------------------------------------------------> telefoon
------------------------------------------------------------- ----------> andere analoge tv

'Vanuit de splitter naar dat 'kastje' wat een analoog tv signaal geeft en vanuit daar weer naar het modem.

[ Voor 4% gewijzigd door Bobmeister op 16-07-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
2 weken geleden op een zaterdag hebben we dit besteld, we hebben al sinds dinsdag een brief van KPN ontvangen met daarin de mededeling dat het is opgezegd bij hun. Dus dat klopt allemaal wel.

Maar om even terug te komen op je bericht. WIj hadden sinds 2 dagen geleden een raar beeld op de televisie, alles begon te verkleuren op de tv, elk kanaal bevatte een groene gloed, sinds nu is dat over aangezien onze Humax decoder er tussen zit ;)
Wij hadden dus altijd al tv van Ziggo, hieronder staat een schema wat bij ons het geval is:

HTML:
1
2
3
4
Wand-doos -> 'Splitter' -> TV
                                  -> Radio
                                  -> Internet -> Router (Wireless / kabel) -> Clients
                                  -> Telefoon (DECT) op VOIP1

[ Voor 7% gewijzigd door Manuel op 16-07-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:15:
:Y Dat is correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. ik heb het pakket binnen, zit alleen ff te denken hoe het aan te pakken.
Heb nu ADSL en alles verzamelt zich in de meterkast.

Dus ik heb vanuit de meterkast diverse aansluitingen naar TV aansluitingen, en netwerk aansluitingen in huis.

Wat zou het slimst zijn om te doen:
1. Ziggo Splitter+modem in de meterkast en vandaaruit verder vertakken
DigitaleTV kast aansluiten via aansluiting in de muur
via router/switch weer vertakken naar de diverse UTP aansluitingen

2. Ziggo Splitter+modem vlak bij de TV
DigitaleTV kast aansluiten
vanuit splitter via UTP contactdoos terug naar meterkast
via router/switch weer vertakken naar de diverse UTP aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:24

rally

Deyterra Consultancy

Ik zou gaan voor Optie 1. Dan heb je namelijk het minste signaal verlies en een hoop kabels heen- en weer laten lopen is ook redelijk storings gevoelig

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Nog een vraag. Heb net mijn smartcard geactiveerd op ziggo.nl/smartcard. Hiervoor moest je al je gegevens invullen, en een 'bestelling' plaatsen. Hoelang duurt het voor ie geactiveerd is :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Awsom schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:35:
Nog een vraag. Heb net mijn smartcard geactiveerd op www.ziggo.nl/smartcard. Hiervoor moest je al je gegevens invullen, en een 'bestelling' plaatsen. Hoelang duurt het voor ie geactiveerd is :p ?
Hoe lang duurt het om die pagina helemaal tot onderaan, laatste alinea te lezen? :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Echt niemand anders last van trage verbinding (rond Groningen)? :S
Zou mij verbazen als het intern (huis) niet goed zit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/518762091.png
;(

[ Voor 30% gewijzigd door Saturnus op 16-07-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Atomsk schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:04:
[...]

Hoe lang duurt het om die pagina helemaal tot onderaan, laatste alinea te lezen? :P
:X

Maareh, zenders als discovery, film 1.0 etc. doen het wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het is vreemd dat ik met speedtest.net 48mbit bij 4.7mbit haal terwijl ik verder met wat ik ook wil doen gewoon de oude snelheid behoud. Downloaden, uploaden van waar naar waar ik maar wil, het blijft 20/3 ipv 50/5. Zou Ziggo het nog stiekum afknijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Sir_Hendro schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:00:
Het is vreemd dat ik met speedtest.net 48mbit bij 4.7mbit haal terwijl ik verder met wat ik ook wil doen gewoon de oude snelheid behoud. Downloaden, uploaden van waar naar waar ik maar wil, het blijft 20/3 ipv 50/5. Zou Ziggo het nog stiekum afknijpen?
Wat haal je bij speedtest.bbned.nl en dan de 1 GB file download?

Wat ik hier al wel merk is dat Newsleecher schommelt tussen de 3,5 en 4,5 MByte/s met 8 Eweka lijntjes ('s ochtends natuurlijk), maar ik heb dan ook "maar" een Fast Ethernet verbinding en het lijkt erop alsof pakketjes elkaar in de weg gaan lopen en/of de router het heel erg zwaar heeft.
Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ontopic aub. We gaan hier niet een beetje lopen flamen, bedankt.

Let ook even op dat je niet een compleet loze 'ik ben geupgrade' of 'ik heb de brief!' melding doet. Dat helpt niemand en vult alleen maar een dan onleesbaar wordend topic.